NEW Site myFILM.gr
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
*ΝΕΟ site* Όσκαρ Φεστιβάλ ΝΕΑ Ταινίες
*Παλιό site* Φωτό TV DVD Box Office

Cinema: 300 του Ζακ Σνάιντερ («300» του Φρανκ Μίλερ) (2006)

Ημερομηνία καταχώρησης: Δευτέρα, 22 Ιαν. 2007 @ 19:41:59 EET - Συντάκτης : Jim Papamichos

  [Comments] | [Περισσότερα] | [Κριτικές] | [Βίντεο] | [Φωτό] | [Πόστερ] | [Κυκλοφορία] | [Στοιχεία]  

Δράσης

300

Σκηνοθεσία, Σενάριο: Ζακ Σνάιντερ
Πρωταγωνιστούν: ΤΖΕΡΑΡΝΤ ΜΠΑΤΛΕΡ , ΝΤΟΜΙΝΙΚ ΓΟΥΕΣΤ , ΒΙΝΣΕΝΤ ΡΙΓΚΑΝ , ΛΕΝΑ ΧΕΝΤΕΙ , ΝΤΕΙΒΙΝΤ ΓΟΥΕΝΧΑΜ

Το 480 π.Χ. ο Πέρσης Βασιλιάς Ξέρξης στέλνει τον πολυπληθή στρατό του να κατακτήσει την Ελλάδα. Η Σπάρτη διαθέτει μερικούς από τους καλύτερους και γενναιότερους πολεμιστές όλης της Ελλάδας. Τριακόσιοι από αυτούς επιλέγονται για να αντιμετωπίσουν τους Πέρσες στα στενά των Θερμοπυλών, ώστε εκεί να μπορέσουν να «εγκλωβίσουν» τον εχθρό και να τον εμποδίσουν από το να εκμεταλλευτεί την αριθμητική υπεροχή του. Η μάχη είναι από την αρχή καταδικασμένη. Όμως, μερικές φορές η ίδια η απόφαση να πολεμήσεις, ακόμα και όταν όλες οι πιθανότητες είναι εναντίον σου, κάνει τη βασική διαφορά. Πόσο μάλλον, όταν μία τέτοια απόφαση έχει τη δύναμη να ενώσει ένα ολόκληρο έθνος. Κι αυτό γιατί όσο οι Σπαρτιάτες θα πολεμούν τους Πέρσες στις Θερμοπύλες, οι υπόλοιπες ελληνικές πόλεις - κράτη θα έχουν το χρόνο να ενώσουν τις δυνάμεις τους, να ξεπεράσουν όλα αυτά που τις χωρίζουν και να αντιμετωπίσουν την απειλή των Περσών. Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο εικονογραφημένο κόμικς του Φρανκ Μίλερ, ενός από τους πολυβραβευμένους και αναγνωρισμένους σεναριογράφους κόμικς των τελευταίων χρόνων.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η ταινία 300 είναι μία δυναμική αναπαράσταση της αρχαίας μάχης στις Θερμοπύλες, στην οποία ο βασιλιάς Λεωνίδας και τριακόσιοι Σπαρτιάτες πολέμησαν μέχρι θανάτου ενάντια στο βασιλιά Ξέρξη και τον αναρίθμητο περσικό στρατό του. Αν και αντιμετώπισαν ανυπέρβλητα εμπόδια, η ανδρεία και η θυσία τους έδωσαν αφορμή να ενωθεί όλη η Ελλάδα ενάντια στους Πέρσες, θέτοντας τις βάσεις για τη Δημοκρατία.

Εμπνευσμένη από το ομότιτλο εικονογραφημένο κόμικ του Φρανκ Μίλερ, δημιουργού του Sin City, η ταινία 300 είναι μία επική περιπέτεια για το πάθος, το κουράγιο, την ελευθερία και τη θυσία, αρετές που διέθεταν οι Σπαρτιάτες μαχητές, οι οποίοι πολέμησαν σε μία απ’ τις μεγαλύτερες μάχες της παγκόσμιας ιστορίας. Σκηνοθετημένη από τον Ζακ Σνάιντερ (Dawn of the Dead), ο οποίος συνεργάστηκε και στο σενάριο, η ταινία ζωντανεύει στην οθόνη το περίφημο κόμικ του Μίλερ, συνδυάζοντας τη δράση αληθινών ηθοποιών με ψηφιακά σκηνικά, τα οποία αποδίδουν πιστά το εντυπωσιακό καλλιτεχνικό όραμα του εικονογράφου-δημιουργού για τη συγκεκριμένη ιστορία.

Μυστηριώδεις. Άγριοι. Τρομεροί. Οι Σπαρτιάτες συγκαταλέγονται ανάμεσα στους πιο αινιγματικούς πολιτισμούς της παγκόσμιας ιστορίας. Διδασκόμενοι από παιδιά ποτέ να μην υποχωρούν, ποτέ να μην παραδίδονται, αποτελούν το είδος του τέλειου πολεμιστή. «Οι Σπαρτιάτες παραμένουν ένα μυστήριο για τον καθένα,» λέει ο Φρανκ Μίλερ, ο οποίος έγραψε το κόμικ "300", που αποτέλεσε την έμπνευση για το ομώνυμο φιλμ. «Εύλογα είναι μοναδικοί, στο γεγονός ότι ασπάζονταν έναν πολιτισμό κυρίως πολεμικό, ολοκληρωτικά αφοσιωμένοι στη διεξαγωγή πολέμων. Είχαν έναν κώδικα ηθικής σχετικά με το τι σημαίνει να είσαι Σπαρτιάτης, και σύμφωνα με αυτόν δημιουργείτο μία τάξη ηρώων, τέτοια που παρόμοιά της δεν έχει ξαναδεί ο κόσμος ολόκληρος.»

Ο συν-σεναριογράφος και σκηνοθέτης Ζακ Σνάιντερ προσθέτει, «Οι Σπαρτιά­τες ζουν για τη μάχη. Τη λατρεύουν!», λέει. «Πολεμούν σαν ένας, δημιουργώντας μία φάλαγγα, στην οποία η ασπίδα του κάθε στρατιώτη προστατεύει αυτόν που πολεμά στο πλάι του. Είναι μια πολεμική τακτική που εμπνέει δέος και τρόμο, ακόμη και στις στρατιές των Περσών. Αν και οι Σπαρτιάτες έρχονται αντιμέτωποι με αξεπέραστα εμπόδια, σε επίπεδο αριθμού εχθρών, ένας αληθινός στρατιώτης Σπαρτιάτης είναι πάντα πρόθυμος να πεθάνει για την ελευθερία –τον αποκαλούν "ένδοξο θάνατο"-, ενώ οι ίδιοι θεωρούν ως ξεχωριστό χαρακτηριστικό τους τη θυσία για την ελευθερία.»

Ο Φρανκ Μίλερ πρωτο-γνώρισε τους Σπαρτιάτες όταν, μικρό παιδί, είδε την ταινία "The 300 Spartans". Όπως θυμάται ο ίδιος, «Ένιωσα να συγκλονίζομαι και να εμπνέομαι, γιατί η ταινία μού δίδαξε ότι ήρωες δεν είναι αναγκαστικά αυτοί που κερδίζουν κάποιο μετάλλιο στο τέλος, ότι ήρωες είναι αυτοί που κάνουν αυτό που είναι σωστό επειδή είναι σωστό, φτάνοντας ακόμη και στην ύψιστη θυσία για να το καταφέρουν. Σ’ όλη μου τη ζωή ήθελα να αφηγηθώ αυτή την ιστορία, γιατί είναι η συναρπαστικότερη που άκουσα ποτέ μου. Και κάποτε κατέκτησα τις ικανότητες ενός εικονογράφου, σε τέτοιο σημείο ώστε πλέον θεώρησα ότι θα μπορούσα να χειριστώ καλά το θέμα.»

Για να εικονογραφήσει τους "300", ο Μίλερ συνδύασε την πλούσια προσωπική του έρευνα – η οποία τον έφερε ως τους λόφους των ίδιων των Θερμοπυλών - μαζί με το ξεχωριστό του στιλ, που αποτύπωσε σε θρυλικά κόμικ του όπως τα, Sin City και The Dark Knight Returns. Ελάφρυνε, τη σπαρτιατική στολή κρατώντας τα πιο ουσιώδη, συμβολικά στοιχεία της, και "στόλισε" την ιστορία της θρυλικής μάχης των Θερμοπυλών, του 480 π.χ., με στοιχεία από προηγούμενες και επόμενες πολεμικές συμπλοκές ανάμεσα στον Ξέρξη και τους Έλληνες. «Ο Φρανκ πήρε ένα αληθινό γεγονός και το μετέτρεψε σε μυθολογία, σε αντίθεση με το σύνηθες που είναι να παίρνουν ένα μυθολογικό γεγονός και να το μεταφέ­ρουν στην πραγματικότητα,» λέει ο Σνάιντερ, ο οποίος ένωσε το θαρραλέο όραμα του Μίλερ με το δικό του για να φτιάξει αυτή τη μεγάλου μήκους ταινία. «’Ήταν κάτι που έδωσε νέα πνοή. Ήθελε να φτάσει στην ουσία του τι είναι ένας Σπαρτιάτης, ακόμη και κόντρα στην ιστορική πραγματικότητα. Αν πας στις Θερμοπύλες, το άγαλμα του Λεωνίδα είναι γυμνό. Κρατά μια ασπίδα, ένα δόρυ και φορά μια περικεφαλαία κι αυτό είν’ όλο. Ο Φρανκ πήγε στις Θερμοπύλες κι είμαι σίγουρος ότι όταν είδε το άγαλμα είπε, "Μάλιστα, τόσο απλό και θαρραλέο θα πρέπει να το κάνουμε κι εμείς.»

Ο περίπατος στις Θερμοπύλες είχε μία ολοφάνερη επίδραση στο Μίλερ. «Είναι ένας τόπος όπου μεγάλα και δοξασμένα πράγματα συνέβησαν,» περιγράφει. «Εννοώ ότι εκεί είναι το κύριο σημείο, το επίκεντρο μιας μάχης στην οποία οφείλουμε οτιδήποτε έχουμε, όλα αυτά που αποτελούν σήμερα το δυτικό μας πολιτισμό. Υπάρχει κάποιος λόγος που απολαμβάνουμε τέτοια ελευθερία, και μεγάλο μέρος αυτού του γεγονότος ξεκινά από την ιστορία 300 αντρών, οι οποίοι κράτησαν ένα πολύ στενό πέρασμα για τόσο ώστε να εμπνεύ­σουν και την υπόλοιπη Ελλάδα να συμμετάσχει στον πόλεμο.»



In the Battle of Thermopylae of 480 BC an alliance of Greek city-states fought the invading Persian army in the mountain pass of Thermopylae. Vastly outnumbered, the Greeks held back the enemy in one of the most famous last stands of history. Persian King Xerxes lead a Army of well over 100,000 (Persian king Xerxes before war has about 170,000 army) men to Greece and was confronted by 300 Spartans, and several hundred Arcadians. Xerxes waited for 10 days for King Leonidas to surrender or withdraw left with no options he moved. The battle lasted for about 3 days and after which all 300 Spartans were killed. The Spartan defeat was not the one expected, as a local shepherd, named Ephialtes, defected to the Persians and informed Xerxes of a separate path through Thermopylae, which the Persians could use to outflank the Greeks.

Official site

IMDB

FORUM εδώ




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Οι 300 κατά Φρανκ Μίλλερ είναι ο σωστότερος τίτλος (όπως στις ΗΠΑ)
Η αρχαία ελληνική ιστορία για άλλη μιά φορά εμπνέει την σύγχρονη κοινωνία και τις διάφορες μορφές Τέχνης, όπως ίσως την "μαζικότερη" ...

Καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα από την ταινία 300 δεν μπορεί να υπάρξει, όσο χρήματα και να διέθετε ο ΕΟΤ, σε διαφημιστικά βιντεοκλιπ. Γιατί η Μάχη των Θερμοπυλών του 480 π.Χ. δείχνει πως ναι μεν μια μικρή δύναμη νικήθηκε μετά από σκληρή μάχη από μύριους αλλά κυρίως το γεγονός πως είχε σημαντικά αποτελέσματα στο ηθικό των μαχόμενων δυνάμεων - αρνητικά για τους στρατιώτες των Περσών και θετικά για τους Έλληνες, στη συνέχεια!
Πράγματι η ταινία εξυψώνει τους Έλληνες, περισσότερο δε τους Σπαρτιάτες και τον τρόπο ζωής τους (κάποιοι μιλάνε γι΄αυτούς υποτιμητικά παρομοιάζοντάς τους ως «πολεμικές μηχανές», λες και δεν ήσαν άνθρωποι, παρ' ότι από τα παιδικά χρόνια μάθαιναν να ζούν σε συνθήκες "πολέμου")

Η ταινία 300 είναι 100% κινηματογραφική, με σκοπό την ψυχαγωγία πρώτιστα και όχι ιστορική ή μυθοπλαστικό ντοκιματέρ. Και η Παραγωγή και ο ίδιος ο Φρανκ Μίλλερ είπε ότι εμπνεύσθηκε από ένα πραγματικό ιστορικό γεγονός (που όμοιό του δεν έχει υπάρξει ποτέ) μεν για να δημιουργήσει ένα έργο τέχνης που συνδυάζει την ιστορία και την φαντασία σε σωστές δόσεις δηλ. με τελικό αποτέλεσμα την διασκέδαση και όχι ως εναλλακτική εκπαιδευτική τηλεόραση!

Η στυλιζαρισμένη βία, τα ζουμαρίσματα στα σπαθιά τα δόρατα τις λόγχες και τις κηλίδες αίματος , αργά αργά, σταγόνα σταγόνα, έχουν αισθητική αξία, η αργή κίνηση των μαχών, σώμα με σώμα, η οπλίτικη φάλαγγα, όλα αυτά περιγράφησαν και αποδόθησαν με ιστορική ακρίβεια και ήσαν ομολογουμένως πολύ θεαματικά ακόμη και ως εξεζητημένα ή και εκκεντρικά κατ' άλλους !

Ως γνωστό Φάλαγγα νοείται η παράταξη στρατού προς μάχη ή το κύριο σώμα στρατού παρατεταγμένου προς μάχη. Επίσης με τον ίδιο όρο ονομάστηκε στην αρχαία Ελλάδα και ειδικός στρατιωτικός σχηματισμός με ιδιαίτερη οργάνωση από λογχοφόρους που πολεμούσαν σε πυκνή παράταξη με τα δόρατά τους προτεταμένα, δημιουργώντας ένα τείχος με το οποίο μπορούσαν να πλήττουν τους εχθρούς από σχετικά ασφαλή απόσταση. Στην ταινία ο όρος αποκτά το αληθινό του νόημα. Η βαριά ασπίδα προφυλάσσει , είναι η άμυνα και το δόρυ η επίθεση. Χωρίς αυτά τον εξαιρετικό οπλισμό οι Πέρσες σκλάβοι κυρίως, θα ήσαν εύκολα θύματα, ας μην μιλήσουμε και για την υπέρτατη αρετή και δεινότητα πολεμικής τέχνης που διδάσκονταν από μικρά παιδιά οι Σπαρτιάτες, σαφώς λοιπόν η αναλογία ακόμη και 30:1 θα ήταν λογική για έναν ελληνικό θρίαμβο. Από τη στιγμή που η στρατηγική του Λεωνίδα να οδηγήσει τον Περσικό στρατό μέσα από τα στενά (12 μ.) των Θερμοπυλών (διδάσκεται στις στρατιωτικές ακαδημίες όλου του κόσμου, φυσικά) ήταν η ιδανικότερη για να αντιμετωπίσει τις μυριάδες σαν ίσος προς ίσον. Όταν σε ευνοεί η γεωγραφική σου θέση θεωρητικά μπορείς να πετύχεις το ακατόρθωτο.

Πάντως το δίδαγμα έρχεται με την προδοσία του Εφιάλτη. Κάθε ήττα έχει μέσα της και από μία προδοσία !

Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά.
Η ήττα πηγάζει από την υπεροψία του εσωτερικού των ικανότερων.

Κάποιοι την ερμήνευσαν ως ένα θέαμα που θέλει σε εντελώς πρώτο πλάνο γυαλιστερούς κοιλιακούς και εξαγνισμένους δικεφάλους, μεταλλαγμένους γίγαντες και ρινόκερους -θωρηκτά ποτάμια αίματος και επαναλαμβανόμενα πολεμικά ουρλιαχτά -, εν ολίγοις ένα υπερστιλιζαρισμένο όργιο βίας που εκφράζεται πρωτίστως - αν όχι μόνο - μέσα από τον ίδιο τον σαδομαζοχισμό του, αλλά...

Είναι έτσι;
Μήπως έτσι ρεαλιστικά δεν απεικονίζεται ο Πόλεμος , η Φάλαγγα, και η μάχη σώμα με σώμα; Πως θα πολεμήσεις με ασπίδα , δόρυ και σπαθί, ΑΝΑΙΜΑΚΤΑ; Γίνεται, να μη χυθούν ποτάμια αίματος; Γίνεται να μην ανοίξει μύτη, όταν ο στρατός των Περσών (70-250.000 περίπου) θα αντιμετωπίσει περίπου 3.000 μόνο έλληνες, όταν οι Πέρσες χάνουν 20.000 στρατιώτες, δεν θα χυθεί το αίμα σαν ποτάμι; Γιατί να είναι υπερβολή η οπτική παρουσίαση και πανδαισία των αιματηρών συγκρούσεων , ακρωτηριασμών και αποκεφαλισμών σε ένα μοναδικό λουτρό σπλάτερ και ανεπανάληπτου CGI;
Το μόνο που με ενόχλησε και εκνεύρισε λίγο θα έλεγα ήσαν οι ιαχές των Σπαρτιατών, αυτό το: α-ου, α-ου
Αλλά προς Θεού, μιλιταρισμός, πολεμοχαρής, φασισμός και Χίτλερ δεν έχουν καμία σχέση με την κινηματογραφική ψυχαγωγία και το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ιστορικό έπος των Αρχαίων Σπαρτιατών και των λοιπών Ελλήνων απέναντι στις βαρβαρικές ορδές των Περσών. Η μάχη που έγινε σύμβολο κουράγιου και αυτοθυσίας, ένα θρυλικό γεγονός που προκαλεί έμπνευση για πολλούς μέχρι σήμερα
Κάποιοι την ερμήνευσαν ως πολιτική αλληγορία, βαθιά αντιδραστική, με αναφορές στην κόντρα Ρεπουμπλικάνων (οι «πολεμοχαρείς» Σπαρτιάτες) και Δημοκρατικών (οι «Φιλελεύθεροι Αθηναίοι») και σε ευρύτερο πλαίσιο, «πολιτισμένης» Δύσης εναντίον «βάρβαρης» Ανατολής. Ο καθένας έχει την άποψή του.
Άλλοι την είδαν ως μια διασκευή κόμικ, με ευλαβική πιστότητα στο πρωτότυπο.
Κι άλλοι σαν μια ακόμη ταινία δράσης.

Οι Έλληνες έχουν αποδείξει ότι δεν φοβούνται τίποτα παρά μόνο την διχόνοια, τον εμφύλιο και την προδοσία.
Όταν βάλουμε κάποιον στόχο, όλοι μαζί, ενωμένοι βγαίνουμε νικητές, και τα παραδείγματα από την Ιστορία πολλά.

Αξιοσημείωτα από την ταινία:
1 . Η προφορά των Ελλήνων Σπαρτιατών από ηθοποιούς με Βρεττανική προφορά (πάντα σε ρόλους ηγετών και ταινιών ελληνικής ιστορίας και μυθολογίας και αντίστοιχα ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, επιλεγόντουσαν ηθοποιοί με καταγωγή από το Ην. Βασίλειο αφόσον η γλώσσα με την παραδοσιακή βρεττανική προφορά δίνει κύρος και σοφιστικέ.) και ο Μπάτλερ με Σκοτσέζικη βαριά προφορά σαν Λεωνίδας δείχνει το στίγμα της ανδρείας και χαρισματικής ηγεσίας του.
Οι Πέρσες δια στόματος Ξέρξη και αγγελιοφόρων μιλούν με Αμερικάνικη προφορά!

2. Οι λεπτομέρειες που παραποιήθηκαν στην ταινία μέσω του κόμικ του Μίλλερ από τη φαντασία και την αντίληψη των συντελεστών, ήταν ελάχιστες και άνευ ουσίας και χωρίς να παραποιηθεί στο ελάχιστο η μάχη που κράτησε τον στρατό του Ξέρξη καθηλωμένο επί τρεις μέρες στα στενά των Θερμοπυλών, δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο στις υπόλοιπες ελληνικές δυνάμεις να ανασυνταχθούν.

3. Το γκρίζο, μόνιμα συννεφιασμένο τοπίο , εξαιρετικά επεξεργασμένο ψηφιακά και όχι οι ηλιόλουστοι λόφοι πάνω από το γαλάζιο Aιγαίο που ξέρουμε.


4. O Eφιάλτης, ο Σπαρτιάτης που τελικά πρόδωσε τους 300 υποδεικνύοντας στους Πέρσες το κρυφό πέρασμα για αιφνιδιασμό, είναι παραμορφωμένος εκτός από την ψυχή και στο σώμα, μια φριχτή στην όψη φυσιογνωμία ανάμεσα στον Kουασιμόδο της «Παναγίας των Παρισίων» και τα πιο αιμοβόρα τέρατα του σινεμά του φανταστικού.


5. O Ξέρξης δεν φέρει μούσι, ούτε παρακολουθεί απλώς τα τεκταινόμενα από έναν μακρινό φορητό θρόνο: Eιναι ψηλός - κοντά τρία μέτρα - φαλακρός, μια ερμαφρόδιτη φιγούρα, διάτρητη από πολλών ειδών κοσμήματα , σκουλαρίκια, βραχιόλια κλπ. και συμμετέχει στη μάχη, συχνά επιτόπου.


6. Στρατός από ρινόκερους; Oι Πέρσες κουβαλούν μαζί τους έναν έξτρα στρατό από εξωτικά ζώα είτε για ρινόκερους και ελέφαντες (τα οποία βεβαίως υπήρχαν στην Ασία εκείνη την εποχή) μιλάμε είτε για πολεμιστές με περιβολή ζωντανών - νεκρών (οι ΑΘΑΝΑΤΟΙ) με τον αρχηγό των οποίων μάλιστα, (το τερατόμορφο ανθρωποειδές δεμένο με αλυσίδες), ο Λεωνίδας θα επιδοθεί σε μια αιματηρή μονομαχία.


Aυτά δεν μας τα είχε πει ο Hρόδοτος, εξιστορώντας τη θρυλική μάχη των Θερμοπυλών, την ηρωική αντίσταση του Λεωνίδα και των 300 Σπαρτιατών του ενάντια σε 300.000 Πέρσες που θα κατέληγε τελικά στην πτώση των ολίγων, όχι όμως πριν εμπνεύσει ολόκληρη την υπόλοιπη τότε Eλλάδα για μεταγενέστερους θριάμβους σε Σαλαμίνα και Πλαταιές. Mας τα λέει ο Zακ Σνάιντερ στη δική του κινηματογραφική εκδοχή των δοκιμασιών των «300», έτσι όπως τα συνέλαβε ο Φρανκ Mίλερ στο διάσημο εικονογραφημένο του κόμικ.

Εικαστικά η ταινία ήταν αριστούργημα, έργο Τέχνης , σαν ζωγραφιά του Ρέμπραντ. Η αποθέωση της τεχνολογίας στην υπηρεσία της Τέχνης!

Η μουσική επένδυση εξαιρετική, το μοναδικό μειονέκτημα που της αφαιρεί τα αστεράκια μου: δεν ήταν original ελληνική παραγωγή, όπως θα έπρεπε για ένα τέτοιο ιστορικό θέμα ! Σαν κινηματογραφική μεταφορά κόμικ όμως ήταν άψογη! Ας είναι όμως γιατί ως Έλληνας στο εξωτερικό μου έδωσε τέτοια περηφάνια, που ποτέ άλλοτε δεν έχω νοιώσει παρόμοια. Γιατί δυστυχώς ή ευτυχώς όλοι κρίνουν την συγκεκριμένη ταινία βάση του ιστορικού θέματος της "Μάχης των Θερμοπυλών" και όχι την καλλιτεχνική της αξία , που θα μείνει ως ΣΗΜΕΙΟ αναφοράς μελλοντικά.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου [email protected]


top of the page

Comments powered by Disqus



top of the page




ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Παγκόσμια Κυκλοφορία:
8/3/2007


top of the page




PHOTOS - POSTERS

Κάντε κλικ πάνω στις μικρογραφίες για να μεγενθύνετε τις εικόνες


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Gerard Butler ... King Leonidas
    Lena Headey ... Queen Gorgo
    Dominic West ... Theron
    David Wenham ... Dilios
    Vincent Regan ... Captain
    Michael Fassbender ... Stelios
    Tom Wisdom ... Astinos
    Andrew Pleavin ... Daxos
    Andrew Tiernan ... Ephialtes
    Rodrigo Santoro ... Xerxes
    Giovani Cimmino ... Pleistarchos
    Stephen McHattie ... Loyalist
    Greg Kramer ... Ephor #1
    Alex Ivanovici ... Ephor #2
    Kelly Craig ... Oracle Girl
    Eli Snyder ... Leonidas at 7 / 8 yrs
    Tyler Neitzel ... Leonidas at 15 yrs
    Tim Connolly ... Leonidas' Father
    Marie-Julie Rivest ... Leonidas' Mother
    Sebastian St. Germain ... Fighting Boy (12 years old)
    Peter Mensah ... Messenger
    Arthur Holden ... Partisan
    Michael Sinelnikoff ... Elder councilman
    John Dunn-Hill ... Councilman
    Dennis St John ... Spartan Baby Inspector
    Neil Napier ... Spartan with Stick
    Dylan Smith ... Sentry #1
    Maurizio Terrazzano ... Sentry #2
    Robert Paradis ... Spartan General
    Kwasi Songui ... Persian
    Alexandra Beaton ... Burned Village Child
    Frédéric Smith ... Statesman
    Loucas Minchillo ... Spartan Baby A
    Nicholas Minchillo ... Spartan Baby B
    Tom Rack ... Ephor #3
    David Francis ... Ephor #4
    James Bradford ... Ephor #5
    Andrew Shaver ... Free Greek-Potter
    Robin Wilcock ... Free Greek-Sculptor
    Kent McQuaid ... Free Greek-Blacksmith
    Marcel Jeannin ... Free Greek-Baker
    Jere Gillis ... Spartan General #2
    Jeremy Thibodeau ... Spartan Boy
    Tyrone Benskin ... Persian Emissary
    Robert Maillet ... Uber Immortal (Giant)
    Patrick Sabongui ... Persian General
    Leon Laderach ... Executioner
    Dave Lapommeray ... Persian General Slaughtered
    Vervi Mauricio ... Armless Concubine
    Charles Papasoff ... Blacksmith
    Isabelle Champeau ... Mother at Market
    Veronique-Natale Szalankiewicz ... Daughter at Market (3 / 5 years old)
    Maéva Nadon ... Girl at Market (as Maeva Nadon)
    David Thibodeau ... Boy #1 at Market
    David Schaap ... Potter

>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Δράσης, Ιστορική, Πολεμική, Περιπέτεια, Δράμα, Φαντασίας

Σκηνοθεσία
Zack Snyder

Σενάριο
Zack Snyder
Kurt Johnstad
Michael Gordon
Frank Miller
(κόμικ)
Lynn Varley

Παραγωγή
Mark Canton
Bernie Goldmann
Gianni Nunnari
Jeffrey Silver

Μουσική
Tyler Bates

Φωτογραφία
Larry Fong

Μοντάζ
William Hoy

Casting
Carrie Hilton

Σχεδιασμός Παραγωγής
James D. Bissell

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Isabelle Guay (supervising art director)
Nicolas Lepage
Jean-Pierre Paquet

Σκηνικά
Paul Hotte
Philippe Lord

Κοστούμια
Michael Wilkinson

Εταιρείες Παραγωγής
Warner Bros (presents)
Legendary Pictures (in association with)
Virtual Studios (in association with)
Hollywood Gang Productions
Atmosphere Entertainment MM

Διανομή
Village
(Ελλάδα)
Warner Bros.
Warner Home Video

Ειδικά Εφέ
Animal Logic (visual effects)
Amalgamated Pixels
At The Post (visual effects)
Buzz Image Group (visual effects)
CA Scanline Production (visual effects) (as Scanline)
Creature Effects (make-up special effects)
Gentle Giant Studios
Hybride Technologies (visual effects)
Hydraulx (visual effects)
Intrigue
Lola Visual Effects (visual effects) (as Lola VFX)
Meteor Studios
New Deal Studios (additional photography)
Pixel Magic (visual effects)
ScanlineVFX
Screaming Death Monkey (visual effects)
Technicolor Creative Services (visual effects) (as Technicolor - Toronto and Montreal)
XYZ-RGB (cyber scanning)

Χρονολογία παραγωγής
2006

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
Αγγλικά

Εικόνα
Έγχρωμη 2.35 : 1

Διάρκεια
117'

Ήχος
Sonics-DDP (IMAX version) | DTS | SDDS | Dolby Digital

Τοποθεσίες γυρισμάτων
ΗΠΑ (Λος Άντζελες), Καναδάς (Μόντρεαλ)

AKA

Καταλληλότητα
UK:15 | Ireland:15A | Netherlands:16 | Finland:K-15 | Singapore:M18 | South Korea:18 | Canada:13+ (Quebec) | Canada:18A (Alberta/British Columbia/Manitoba/Ontario) | Germany:16 | Philippines:R-13 (MTRCB) | Australia:MA | Hong Kong:IIB | Norway:15 | Malaysia:18PL (original rating) | USA:R (certificate #42864) | Malaysia:18PL | Switzerland:16 (canton of Geneva) | Switzerland:16 (canton of Vaud) | Iran:(Banned) | France:12 | Portugal:M/16 | Argentina:13 | Brazil:16 | Italy:T | New Zealand:R16 | Japan:R-15 | Sweden:15 | Peru:14 | India:A | Iceland:16 | Taiwan:R-12 | Chile:14 (Original rating) | Chile:TE

Κόστος
$65 εκατομμύρια

Εισπράξεις
$456 εκατομμύρια


top of the page








 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 3.42
Αριθμός Ψήφων: 2008


Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δράσης
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ





Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή








Συνδεδεμένα Θέματα

ΠολεμικήΠεριπέτειαΙστορικήRestrictedΔραματικήΔράσηςΦαντασίας



top of the page

-- Sponsored Links --

QR Code for smartphones   aggelospolidoros.blogspot.gr   AGATHI Art Gallery   cinefo.wordpress.comr   QR code for Facebook page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.


Info | Statistics | Site Map (topics) | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed
Copyright © 2007- myFILM. All Rights Reserved ®.
Ολοκλήρωση σελίδας: 0.034 Δευτερόλεπτα

Ακολουθήστε μας !

Facebook Twitter YouTube Tumblr RSS Pinterest Vimeo Linkedin Flickr Google+