NEW Site myFILM.gr
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
**ΝΕΟ site** **Παλιό site** ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Φωτογραφίες TV DVD Box Office

Cinema: ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ (IN THE WOODS) του Άγγελου Φραντζή (2010)

Ημερομηνία καταχώρησης: Δευτέρα, 28 Ιούν. 2010 @ 14:19:00 EEST - Συντάκτης : Jim Papamichos

  [Comments] | [Περισσότερα] | [Κριτικές] | [Βίντεο] | [Φωτό] | [Πόστερ] | [Κυκλοφορία] | [Στοιχεία]  

Δραματική

ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ
IN THE WOODS

του  Άγγελου Φραντζή
με τους Κάτια Γκουλιώνη, Ιάκωβο Καμχή, Nathan Pissoort

Υπόθεση:
Δυο αγόρια κι ένα κορίτσι, αρχετυπικοί ήρωες σ’ ένα παγανιστικό ταξίδι όπου η φύση καθοδηγεί τις αισθήσεις και τα συναισθήματα. Μινιμαλιστικός διάλογος, σιωπή, ήχοι. Φόβος, ελευθερία, ένστικτο, επιθυμία, πανσεξουαλικότητα και, διαρκώς, η υπόνοια ότι κάτι παρατηρεί από ψηλά. Γυρισμένη με μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, εμποτισμένη με το απόκοσμο και γεμάτη έντονες χροιές και βίαιες μορφές, η ταινία Μέσα στο Δάσος είναι ένα υπαρξιακό παραμύθι κόκκινο σαν την αρχέγονη επιθυμία του αίματος, μια ταινία πρωτογενής σαν την πέτρα, το νερό ή τον ουρανό.




ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πολυταξιδεμένη και με εξαιρετικά ένθερμες κριτικές, η ταινία συμμετείχε στα Φεστιβάλ του Ρότερνταμ και του Χονγκ Κονγκ, στο Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ του Μονάχου (δίπλα σε ονόματα όπως ο Ξαβιέ Μποβουά αλλά και ο φετινός κάτοχος του Χρυσού Φοίνικα Απιτσατπόνγκ Βερεζεθακούλ), στο Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ της Πολωνίας Era New Horizons και στο πρόσφατο Φεστιβάλ της Ουρουγουάης Llamale H. Η διαδρομή δεν τελειώνει εδώ όμως, αφού τo Φεστιβάλ του Ρίο την έχει ήδη εντάξει στο πρόγραμμά του και θα υπάρξει και εντυπωσιακή συνέχεια στη μακρά αυτή φεστιβαλική διαδρομή.

Δυο αγόρια κι ένα κορίτσι. Η φύση, η ελευθερία, το ένστικτο και οι αισθήσεις. Μετά το «Polaroid» και το μαγικό «Ονειρο του Σκύλου», ο ταλαντούχος σκηνοθέτης Αγγελος Φραντζής συνεχίζει να πρωτοτυπεί και να εξερευνά χρονικά και θεματικά διαφορετικά μονοπάτια κάνοντας για ακόμα μια φορά ένα βήμα μπροστά στην ελληνική κινηματογραφία με τη νέα του ταινία «Μέσα στο Δάσος». Εχοντας ήδη εξασφαλίσει τη συμμετοχή της σε 6 Διεθνή Φεστιβάλ, η ταινία, μετά την προβολή της στις Νύχτες Πρεμιέρας Conn-X, θα προβάλλεται από τις 30 Σεπτεμβρίου.

Η Κάτια Γουλιώνη, ο Ιάκωβος Καμχής και ο Nathan Pissoort είναι τα τρία νέα παιδιά, οι πολλά υποσχόμενοι πρωταγωνιστές σ’ ένα παγανιστικό ταξίδι όπου η φύση καθοδηγεί τις αισθήσεις και τα συναισθήματα. Μινιμαλιστικός διάλογος, σιωπή, ήχοι. Γυρισμένη με μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, η ταινία Μέσα στο Δάσος είναι ένα υπαρξιακό παραμύθι κόκκινο σαν την αρχέγονη επιθυμία του άιματος, μια ταινία πρωτογενής σαν την πέτρα, το νερό ή τον ουρανό.

Σημείωμα Σκηνοθέτη

This is not a love song

...αυτή η αίσθηση λατρεία που φυλάμε πάντα για όσους
δε διστάζουν να εξασκήσουν την ικανότητά τους να μας προκαλέσουν πόνο

Μαρσέλ Προυστ
Από τη Μεριά του Σουαν

Το μωρό στην κούνια κουνάει το χέρι του και νομίζει ότι κινείται ολόκληρος ο κόσμος.
Η μητέρα του τραγουδάει και το μωρό δεν ξέρει ότι εκείνο είναι σιωπηλό. Ο κόσμος είναι ένα. Αδιαχώριστος. Το μωρό θα μάθει να ξεχωρίζει σε λίγο. Να κατανοεί τις ανάγκες του. Ότι αυτό και η μητέρα του είναι διαφορετικά πλάσματα. Η οδύνη! Όλα κατακερματίζονται. Όλοι είναι μόνοι.
Δυο αγόρια κι ένα κορίτσι. Ουσιαστικά μόνα. Προσπαθούν να πλησιάσουν ο ένας τον άλλον. Να ξαναγίνουν ένα. Γύρω τους, τεράστιοι κορμοί δέντρων, διάφανα ποτάμια, μια απομονωμένη παραλία, τα βουνά κι ένα αλλόκοτο κόκκινο σπίτι θαμμένο βαθιά στο δάσος. Γιατί βρίσκεται εκεί; Ποιος τους εγκατέλειψε για να πληγώσουν ο ένας τον άλλον τόσο αθώα και τόσο πολύ; Τι είναι αυτή η παράξενη σεξουαλική ανάγκη που αναδύεται από τα δέντρα, το νερό, τα φύλλα; Είναι ελεύθεροι ή παγιδευμένοι; Δεν υπάρχουν απαντήσεις.
Το ταξίδι τους είναι μια μύηση. Όπως το δικό μας ταξίδι όταν κάναμε αυτήν την ταινία. Σαν παιδιά που οι γονείς τα εγκατέλειψαν στο δάσος, η εμπειρία μας στη φύση μας ξεπέρασε. Για δυο μήνες, κοιμόμαστε σε σκηνές και τρώγαμε δίπλα στη φωτιά. Χωρίς σενάριο, γυρίζαμε την ταινία με τους ηθοποιούς μέρα με την ημέρα, σημειώνοντας το πέρασμα του χρόνου στο δικό μας προσωπικό ημερολόγιο. Οι κορμοί των δέντρων καθόριζαν τη σκέψη μας και οδηγούσαν τη ματιά μας. Ένα συνεργείο πέντε ατόμων και τρεις ηθοποιοί. Ο εξοπλισμός μας: μια απλή ψηφιακή φωτογραφική μηχανή (χρησιμοποιήσαμε την επιλογή του video για να γυρίσουμε ολόκληρη την ταινία), μια μηχανή ηχογράφησης κι ένα laptop. Αυτή η ενστικτώδης προσέγγιση της δραματουργίας απαιτούσε μια αντίστοιχη μέθοδο κινηματογράφησης, ικανή να μας απελευθερώσει από τους τεχνικούς περιορισμούς. Η απόφαση να χρησιμοποιήσουμε μια χαμηλής πιστότητας ψηφιακή φωτογραφική μηχανή αντί για μια κανονική κάμερα μας επέβαλε ένα νέο τρόπο γυρίσματος. Η μικρή μου κάμερα μου επέτρεψε να πλησιάσω ακόμα πιο κοντά: στο σημείο της αφής, στο σημείο που η εικόνα γίνεται ένα με τα πρόσωπα. Να γλύψω τις πέτρες ή να κάνω έρωτα με την άμμο. Κι άλλες φορές ν΄ ακολουθήσω τα σώματα με τέτοια επικέντρωση, σαν ένα ντοκιμαντέρ για τις αισθήσεις. Αλλά έχοντας επαφή, όχι απομακρυσμένος σαν ηδονοβλεψίας. Με την ίδια επιθυμία ν’ αγγίξω, να φιλήσω, να δαγκώσω, να ενωθώ. Να σπάσω εκστατικά τους δεσμούς της μοναδικότητας. Μια σεξουαλική μέθοδος καταγραφής για μια ταινία με θέμα την υλικότητα των συναισθημάτων. Σα Φοβιστικός πίνακας με τα αποφασιστικά περιγράμματα, τα έντονα χρώματα και τις βίαιες φόρμες.
Αγγελος Φραντζής

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

www.mesastodasos.wordpress.com

www.myspace.com/mesastodasos

www.youtube.com/user/mesastodasos

http://twitter.com/mesastodasos

facebook: mesastodasosmovie

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Πριν από 28 χρόνια είχα δει το ΜΟΝΤΕΛΟ του Σφήκα. Στο τέλος της προβολής πήγα και τον συνεχάρη για την τόλμη του εκφράζοντάς του τον θαυμασμό μου για το προβοκατόρικο πονημά του. Ένα ιστορικό μονόπλανο που τοποθετεί τον θεατή στο κέντρο του κόσμου. Ο θεατής περιστρέφεται γύρω από το μοντέλο καθώς αρχέγονα ένστικτα και σκέψεις δε μένουν στάσιμα. Τα είδωλα καταρρέουν τη στιγμή που ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται ότι το μοντέλο του βρίσκεται σε αδιέξοδο.

Οπότε για να με εκπλήξει κάποιος (πρωτοπόρος) δημιουργός περισότερο από τον αρχι-μάστορα του πειραματικού, του εικαστικού, του φουτουριστικού, του installation ή άλλων μορφών και τάσεων, περισσότερο, είναι κάτι ουτοπικό και καταδικασμένο ν΄αποτύχει. Ίσως μόνο αρνητικά μπορεί τούτο να συμβεί. Και δυστυχώς είναι μπροστά μου.

Τα πάντα ρει.

Περίμενα την ταινία του Άγγελου Φραντζή, στα χνάρια του "ΟΝΕΙΡΟΥ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ" το οποίο είχα βρει ενδιαφέρον - ιδίως υποκριτικά - παρά την κατακερματισμένη δομή του. Όμως το "ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ", με απογοήτευσε. Είχα την υπομονή να το δω ολόκληρο, γιατί περίμενα το απροσδόκητο. Θέλοντας να μην αποχωριστεί την ταμπέλα του ανορθόδοξου και αντισυμβατικού κατέληξε σε μια ακραία πορνογραφική αισθητική που μειώνει κάθε προσπάθεια επικοινωνίας και φανερώνει μια αντικοινωνική συμπεριφορά, μια σιωπηλή  επιθετικότητα, έναν στρεβλό μηδενισμό και έναν απωθητικό ομοερωτισμό.

Μια ταινία σχεδόν βωβή - μετρημένες στα δάχτυλα, ατάκες - υπό τους ήχους της ζωής στο δάσος με ακαθόριστους υπαινιγμούς για τις ακατανόητες σχέσεις των προσώπων. Εδώ, η ταινία δεν υπακούει σε κανένα απολύτως κανόνα, σε κανένα σύστημα, σε καμία αφηγηματική δομή και εξελίσσεται αυτοσχεδιαστικά, προκλητικά, αυτοτραυματικά, αυτοθεραπευτικά. Ελεύθερη, άναρχη, χωρίς πυξίδα, χωρίς συνοχή, χωρίς έλεγχο, χωρίς ανατροπή, χωρίς λόγο. Μόνο με τη δύναμη της εικόνας, μιας εικόνας που από το πρώτο έως το τελευταίο λεπτό έχει το ίδιο background, τον ίδιο ήχο, την ίδια κίνηση, τα ίδια βλέμματα, τις ίδιες αρχέγονες επιθυμίες, καταπιεσμένες φαντασιώσεις και ωμές ονειρώξεις. Με αόριστους, μεταφυσικούς υπαινιγμούς που αιωρούνται γύρω από έναν υπαρξιακό παγανισμό, ατελή και άπειρο.

Επιστροφή στον εσωστρεφή Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο του '70; Με μια πρώτη ματιά, ναι. Με μια πιο βαθύτερη προσέγγιση αναδύει τις αδυναμίες έκφρασης ενός ταλαντούχου δημιουργού που δεν γνωρίζει πως να διαχειριστεί το μέσον του και δώσει μορφή στο όραμά του. Ο καλιτέχνης πρέπει να μεταδίδει τη φλόγα του. Και ο Φραντζής μόλις την έσβησε μετά το "ΟΝΕΙΡΟΥ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ". Δεν αρκεί μια όμορφη ιδέα, ένα νοσταλγικό τραγούδι (Everly Brothers), και ένας αισθητικός μονεταρισμός.

Σε ποιούς απευθύνεται; Σαφώς σε ανοιχτόμυαλους, πολύ υπομονετικούς σινεφίλ, που ο χρόνος δεν παίζει κανένα ουσιαστικό ρόλο στη ζωή τους. Σε θεατές που νιώθουν τα ίδια κενά, έχουν τις ίδιες ανασφάλειες , αναζητούν το διαφορετικό και αντιδρούν περιθωριακά δοκιμάζοντας την γενετική ηδονή του παράταιρου σε μια φύση άνευ φύλου. Χωρίς διακρίσεις.

Μια ταινία ανορθόδοξα δογματική, τελικά, που φτάνει στα άκρα χωρίς να δημιουργεί συνεκτικούς δεσμούς και το κίνητρο για να την στηρίξεις. Δεν αρκεί να θέλεις αλλά και να μπορείς. Απ' την άλλη η πρόκληση για την πρόκληση λειτουργεί σαν μπούμερανγκ με απροσδόκητες συνέπειες.

Ταινία για πολύ λίγους ή όσους περιστρέφονται γύρω από την κοσμοθεωρία του δημιουργού για ένα εικαστικό, ποιητικό, αποστασιοποιημένο, ομοερωτικό, μινιμαλιστικό, αποδομητικό σινεμά. Με την πλάτη γυρισμένη στην κλασική αφηγηματική ροή, με θράσσος και θάρρος.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου [email protected]


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page






ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
30/9/2010 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

Mesa sto dasos 000.jpg
       


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<


ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ

Κάτια Γκουλιώνη, Ιάκωβος Καμχής, Nathan Pissoort

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία
Άγγελος Φραντζής

Σενάριο
Άγγελος Φραντζής
σε συνεργασία με τους Κάτια Γκουλιώνη, Ιάκωβο Καμχή, Nathan Pissoort

Παραγωγός
Πάνος Παπαχατζής

Βοηθός Παραγωγής
Μαρία Τσίγκα

Εκτέλεση Παραγωγής
Ντένια Σαφαρή

Διεύθυνση Φωτογραφίας
Άγγελος Φραντζής

Σκηνικά
Ηλίας Λόης

Κοστούμια
Χριστίνα Χαντζαρίδου

Ηχοληψία, Ηχητικός Σχεδιασμός
Νίκος Τριανταφύλλου


Μιξάζ
Γιάννης Σκανδάμης


Μοντάζ
Νίκος Βαβούρης

Μουσική
Texturizer

Διεύθυνση Παραγωγής
Τάσσος Σπύρου

Βοηθός Σκηνοθέτη
Ευδοκία Καλαμίτση

Μοντέρ στο γύρισμα
Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος


Μια παραγωγή
της Αργοναύτες Α.Ε. σε συμπαραγωγή με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την ΕΡΤ Α.Ε. και τον Άγγελο Φραντζή

35mm,

Dolby Digital,

Διάρκεια 97'

Είδος Ταινίας
Αισθηματική, Δραματική, Μυστηρίου


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 2
Αριθμός Ψήφων: 3


Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ



Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑισθηματικήΜυστηρίουΔραματική



top of the page


-- Sponsored Links --

aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr


Info | Statistics | Topics | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | Add in Google homepage