NEW Site myFILM.gr
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
**ΝΕΟ site** **Παλιό site** ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Φωτογραφίες TV DVD Box Office

Cinema: Ο ΚΥΚΛΟΣ ΕΚΛΕΙΣΕ (CLOSING THE RING) του Ρίτσαρντ Ατένμπορο

Ημερομηνία καταχώρησης: Τετάρτη, 25 Φεβ. 2009 @ 13:51:57 EET - Συντάκτης : Jim Papamichos

  [Comments] | [Περισσότερα] | [Κριτικές] | [Βίντεο] | [Φωτό] | [Πόστερ] | [Κυκλοφορία] | [Στοιχεία]  

Arts & Culture

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΕΚΛΕΙΣΕ
CLOSING THE RING
του Ρίτσαρντ Ατένμπορο
με τους Σίρλεϊ Μακ Λέιν, Κρίστοφερ Πλάμερ, Ντίλαν Ρόμπερτς

Υπόθεση: Κεντάκι 1941. Τρεις αχώριστοι φίλοι, ο Τζακ, ο Τέντυ κι ο Τσακ, φλερτάρουν την πανέμορφη κι ατίθαση Έθελ (Μίσα Μπάρτον). Εκείνος που κερδίζει την καρδιά της όμως είναι ο Τέντυ με τον οποίο ξεκινάει μια τρυφερή σχέση. Η ανέμελη ζωή στη μικρή τους πόλη σκοτεινιάζει από την είσοδο της Αμερικής στον πόλεμο. Οι τρεις φίλοι κατατάσσονται στο στρατό και φεύγουν για να πολεμήσουν στην Ευρώπη. Ο Τέντυ φοράει ένα χρυσό δαχτυλίδι. Του το χάρισε η Έθελ, σαν υπόσχεση αιώνιας αγάπης. Το τελευταίο τους βράδυ μαζί, πριν χωριστούν, ίσως για πάντα, ακολουθώντας τις μονάδες τους, οι τρεις φίλοι είναι μαζί. Ο Τέντυ τους ζητάει να του υποσχεθούν ότι θα φροντίζουν την Έθελ, αν κάτι του συμβεί και δεν ξαναγυρίσει. Ζητά από τον πάντα συνεπή Τσακ, να την παντρευτεί αν σκοτωθεί. Ορκίζονται κι οι τρεις να τηρήσουν την υπόσχεση, όμως ο Τζακ ερωτευμένος κι αυτός με την Έθελ υποφέρει σιωπηλά από την απόρριψη. Το αεροπλάνο του Τέντυ πέφτει στο Μπέλφαστ, με μοναδικό μάρτυρα τον τρομαγμένο πιτσιρίκο, τον Κουίνλαν. Στον μικρό Κουίνλαν εμπιστεύεται την τελευταία του επιθυμία. Να επιστρέψει το δαχτυλίδι στην Έθελ και να της πει ότι είναι ελεύθερη ν’ αποφασίσει για τη ζωή της. Ελεύθερη να επιλέξει αυτόν που αγαπά. Οι φλόγες καλύπτουν το βομβαρδιστικό Β-17, με συνεχείς εκρήξεις. Έτσι, ο Κουίνλαν τρέχει να σωθεί χωρίς να προλάβει να πάρει το δαχτυλίδι από το χέρι του σκοτωμένου Αμερικάνου πιλότου.

Κριτικές της ταινίας
Στοιχεία ταινίας
Φωτογραφίες
Βίντεο
Περισσότερες πληροφορίες





Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

... συνέχεια υπόθεσης

Η Έθελ δεν ξεπερνά ποτέ την ερωτική απώλεια. Ο καλός Τσακ, τηρεί την υπόσχεσή του, παρά το γεγονός ότι βαθειά μέσα του το ξέρει πως ο Τζακ θα έπρεπε να ήταν στη θέση του, και εκείνη δέχεται να τον παντρευτεί. Ο Τζακ κρατά τον λόγο του, όμως θα προτιμούσε να ήταν εκείνος ο πιλότος του Β-17, και να είχε εξαφανιστεί μια για πάντα. Πενήντα ολόκληρα χρόνια καταπιεσμένης ζωής, θαμμένων μυστικών, χωρίς αληθινή αγάπη…
1991. Ταραχές στο Μπέλφαστ. Ένας νεαρός, ο Τζίμι, ψάχνει στα συντρίμμια του Β-17, με τον εξηντάρη πια, Κουίνλαν (Πιτ Πόστλγουεϊτ), ο οποίος ποτέ δεν ξέχασε την υπόσχεσή του στον Αμερικάνο. Ο Τζίμι βρίσκει ένα χρυσό δαχτυλίδι με χαραγμένο το όνομα «Έθελ». Ο μικρός πρέπει να αποδράσει από την Ιρλανδία για να γλυτώσει. Με τη βοήθεια της τύχης και με πολύ κόπο, ανακαλύπτει τα ίχνη της Έθελ, και ξεκινά για την Αμερική, για να παραδώσει το δαχτυλίδι.
Στο μεταξύ, στο Κεντάκι, η Έθελ (Σίρλεϊ ΜακΛέην) ζει, σχεδόν απομονωμένη από τους πάντες, με την οικογένειά της. Η κόρη της, Μαρί (Νηβ Κάμπελ), προσπαθεί ανεπιτυχώς να γεφυρώσει το κενό, και να κατανοήσει τη μόνιμη θλίψη και την άρνηση για ζωή της μητέρας της. Όταν ο Τσακ πεθαίνει, απομένει ο Τζακ (Κρίστοφερ Πλάμερ), ο τελευταίος «επιζών» από τους τρεις φίλους, διακριτικά στο πλευρό της Έθελ και της κόρης της.
Με την ξαφνική εμφάνιση, σαν από «τον άλλο κόσμο», του δαχτυλιδιού του Τέντυ, γκρεμίζεται, κυριολεκτικά, ο τοίχος που είχε χτίσει η Έθελ ανάμεσα στη ζωή και τον εαυτό της. Οι ραγδαίες και συγκλονιστικές αποκαλύψεις, αλλάζουν ριζικά τις ζωές τους. Η Μαρί, επιτέλους, ανακαλύπτει ποια πραγματικά είναι η μητέρα της μέσα από τα γεγονότα που της χάραξαν τη ζωή. Ο Τζακ κάνοντας την τελευταία του προσπάθεια να επουλώσει τις πληγές μιας ζωής, παρατηρεί μαζί με την Έθελ και τη Μαρί, τον κύκλο να κλείνει…

Extra Info

Ο βραβευμένος με Όσκαρ Ρίτσαρντ Ατέμπορο σκηνοθετεί μια ερωτική ιστορία, ανάμεσα στο σήμερα και το ξεχασμένο χθες. Είναι η ιστορία μιας όμορφης γυναίκας που τίμησε τη νεανική υπόσχεσή της, κρατώντας καλά κρυμμένο το μυστικό της. Είναι ο αγνός έρωτας τριών φίλων για ένα κορίτσι, και η απρόβλεπτη κατάληξή τους. Είναι η καταιγίδα των αποκαλύψεων που φέρνει την αλήθεια στο φως, μαζί με το δαχτυλίδι που έμεινε για δεκαετίες θαμμένο σ’ ένα λόφο. Μια ταινία συγκινητική, διασκεδαστική, προκλητική. Μια απροσδόκητη ιστορία αγάπης.

Κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, περισσότεροι από 300.000 αμερικανοί στρατιώτες πολέμησαν στη Βόρεια Ιρλανδία. Την 1η Ιουνίου του 1944, δέκα από αυτούς τους στρατιώτες πέθαναν όταν, εξαιτίας της πυκνής ομίχλης το βομβαρδιστικό τους αεροπλάνο, Β17, συνετρίβη στο λόφο Cave Hill του Μπέλφαστ. Πάνω από πενήντα χρόνια αργότερα, μια είδηση για την ανακάλυψη ενός δαχτυλιδιού αρραβώνων στο σημείο που έπεσε το αεροπλάνο τότε, άγγιξε μια χορδή του σεναριογράφου Peter Woodward, γιου του ηθοποιού Edward Woodward, και τον ενέπνευσε να γράψει το σενάριο της ταινίας Ο ΚΥΚΛΟΣ ΕΚΛΕΙΣΕ. Ο Richard Attenborough το χαρακτήρισε «φανερά ένα από τα πιο συγκλονιστικά, πρωτότυπα, αυθεντικά σενάρια που έχω διαβάσει.»

LORD RICHARD ATTENBOROUGH

Για την ταινία...

«Για μένα, το σενάριο είναι τα πάντα! Λατρεύω τις ταινίες που έχουν να κάνουν με τις ανθρώπινες σχέσεις και τα συναισθήματά τους, και η συγκεκριμένη με συγκλόνισε. Ήταν ξεκάθαρα το πιο συναρπαστικό, πιο πρωτότυπο και πιο αυθεντικό πρώτο σενάριο που έχω διαβάσει ποτέ. Και αυτό που κατ’ ουσίαν ήταν το πιο συναρπαστικό, ήταν η υπέροχη κινηματογραφική αίσθηση που είχε. Δεν ήταν απλά μια αρχή, μια μέση και ένα τέλος. Είχε μια περιπλοκή και μια λεπτότητα σχετικά με τον κινηματογράφο, η οποία πιστεύω ότι είναι θαυμάσια, ο σεναριογράφος ζωγράφισε χαρακτήρες αληθινούς με ευαισθησία και συναίσθημα. Το βρήκα συγκινητικό, τα βρήκα διασκεδαστικό, το βρήκα ενημερωτικό, ήταν μια πρόκληση. Είναι μια απίθανη ιστορία αγάπης.»

«H Σίρλεϊ ΜακΛέην, o Κρίστοφερ Πλάμερ, η Μίσα Μπάρτον, η Νηβ Κάμπελ, ο Πιτ Πόστλγουεϊτ… Σας αγγίζουν… Σας αγγίζουν επειδή δεν υποκρίνονται, δεν παίζουν, γίνονται κάποιος άλλος και αυτό καταγράφεται ενώ βιώνουν εκείνη την συγκεκριμένη συγκίνηση, εκείνο το ιδιαίτερο συναίσθημα. Έτσι λειτουργεί η εικόνα, η ταινία.»

«Αγαπώ τις ανθρώπινες σχέσεις, αγαπώ τα lovestories και λατρεύω να ασχολούμαι με ηθοποιούς.»

Φιλμογραφία

• Grey Owl (1999)
• In Love and War (1996)
• Shadowlands (1993)
• Chaplin (1992)
• Cry Freedom (1987)
• A Chorus Line (1985)
• Gandhi (1982)
• Magic (1978)
• A Bridge Too Far (1977)
• Young Winston (1972)
• Oh! What a Lovely War (1969)

Σημαντικότερα Βραβεία

• British Academy of Film Award Best British Film "Shadowlands" 1994
• Academy Award Best Director "Gandhi" 1983
• Academy Award Best Picture "Gandhi" 1983
• British Academy of Film Award Best Film "Gandhi" 1983
• British Academy of Film Award Best Director "Gandhi" 1983
• Directors Guild of America Award Outstanding Directorial Achievement in Motion Pictures "Gandhi" 1983
• Golden Globe Award Best Director - Motion Picture "Gandhi" 1983
• New York Film Critics Circle Award Best Picture "Gandhi" 1982
• Golden Globe Award Best English Language Foreign Film "Oh! What a Lovely War" 1970
• Golden Globe Award Best Supporting Actor "Doctor Dolittle" 1968
• Golden Globe Award Best Supporting Actor "The Sand Pebbles" 1967
• British Film Academy Award Best British Actor "Guns at Batasi" and "Seance on a Wet Afternoon" 1965
• Berlinale Kamera, for Cry Freedom, 1987
• Lifetime Achievement Award, Cinema Expo International, 1995
• Commander, Order of the British Empire, 1967
• Knighted, 1976
• Jean Renoir Humanitarian Award, 1987

SHIRLEY MACLAINE

Για την ταινία και τη ζωή…

«Πιστεύω ότι το σενάριο είναι υπέροχο. Είναι γεμάτο με ρομαντισμό και την τραγωδία του πολέμου, η οποία είναι αρκετά επίκαιρη αν αναλογιστούμε όλους αυτούς τους πολέμους που κάνει αυτή η χώρα. Πιστεύω ότι άντρες και γυναίκες έχουν μια βαθιά αίσθηση άρνησης όταν δεν θέλουν να τελειώσει κάτι που αγαπούν και γι’ αυτό έχουν δυσκολία στο να απολαύσουν τη ζωή που απλώνεται μπροστά τους. Όταν χάνεις κάτι με το οποίο ήσουν βαθύτατα δεμένος και αγαπούσες πρέπει να το πάρεις απόφαση και να το αντιμετωπίσεις και ο τρόπος να το κάνει κανείς αυτό είναι αυτό που διαχειριζόμαστε σε αυτή την ταινία. Αυτό με ώθησε στην ταινία και με ενέπνευσε.»

«Πιστεύω ότι όλοι επιλέγουμε την πορεία της ζωής μας. Ήξερα ότι ήθελα να γίνω ένα μέσο επικοινωνίας από την αρχή. Έτσι επικοινώνησα μέσα από πενήντα ταινίες, πολλή τηλεόραση και θέατρο και δέκα βιβλία. Για μένα η αναζήτηση της αλήθειας είναι κυρίαρχη… Η αλήθεια ενός χαρακτήρα που παίζω, η αλήθεια ενός θέματος για το οποίο γράφω ή η αλήθεια του γιατί είμαστε ζωντανοί και τι σχέση έχει αυτό με το πεπρωμένο μας.»

«Βλέπω τη ζωή ως πίνακα τον οποίο κάθε ένας από εμάς ζωγραφίζει για τον εαυτό του. Δημιουργούμε την δική μας πραγματικότητα προκειμένου να ευθυγραμμιστούμε με το πεπρωμένο μας.»

«Η αναζήτηση τότε γίνεται μια αναζήτηση του εαυτού μας και αυτό το ταξίδι είναι το σημαντικότερο ταξίδι που κάνουμε στη ζωή μας.»

Φιλμογραφία

• Bewitched (2005)
• In her Shoes (2005)
• Rumor has it… (2005)
• The Evening Star (1996)
• Postcards from the Edge (1990)
• Steel Magnolias (1989)
• Terms of Endearment (1984)
• Being There (1979)
• The Turning Point (1978)
• The Other Half of the Sky: A China Memoir (1976)
• Sweet Charity (1969)
• Gambit (1966)
• The Yellow Rolls-Royce (1965)
• Irma la Douce (1964)
• What a Way to Go! (1964)
• My Geisha (1962)
• Two fro the Seesaw (1962)
• The Apartment (1961)
• The Children’s Hour (1961)
• Can-Can (1960)
• Ocean’s Eleven (1960)
• Some Came Running (1959)
• The Sheepman (1958)
• Artists and Models (1955)
• The Trouble with Harry (1955)

CHRISTOPHER PLUMMER

Λίγα λόγια για τον Τζάκ…

«Ο Τζάκ ήταν κρυφά και μυστικά ερωτευμένος με την Έθελ από όταν ήταν νέοι. Ήταν κολλητός με την μεγάλη της αγάπη, τον Τέντυ, και με τον άντρα που την παντρεύτηκε όταν πέθανε ο Τέντυ, τον Τσακ. Νομίζω ότι πληγώθηκε φριχτά όταν ο Τέντυ ζήτησε από τον Τσακ αντί για αυτόν να παντρευτεί την Έθελ αν κάτι του συμβεί, επίσης πιστεύω ότι είναι γεμάτος ενοχές που δεν ήταν μαζί με τον Τέντυ στο αεροπλάνο που τον σκότωσε. Αλλά δεν μπορεί να αλλάξει ότι έγινε, γι’ αυτό καταπιέζει τα συναισθήματά του εδώ και πενήντα χρόνια.»

Φιλμογραφία

• Man in the Chair (2007)
• Inside Man (2006)
• Syriana (2005)
• Alexander (2004)
• National Treasure (2004)
• Ararat (2002)
• A Beautiful Mind (2001)
• The Insider (1999)
• Twelve Monkeys (1995)
• Wolf (1994)
• Malcolm X (1992)
• Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991)
• Dragnet (1987)
• Somewhere in Time (1980)
• Murder by Decree (1979)
• The Silent Partner (1978)
• Jesus of Nazareth (1977)
• The Man Who Would Be King (1975)
• Waterloo (1970/I)
• Battle of Britain (1969)
• Inside Daisy Clover (1965)
• The Sound of Music (1965)
• The Fall of the Roman Empire (1964)
• Stage Struck (1958)

MISCHA BARTON

Για την ταινία και την Έθελ Ανν...

«Όταν διάβασα το σενάριο, σκέφτηκα ότι αυτή είναι μια πολύ συγκινητική ιστορία, μια ταινία που θα ήθελα να δω. Η Έθελ Ανν βρίσκεται σε αυτή την τέλεια στιγμή της ζωής της, όπου είναι πραγματικά και βαθιά ερωτευμένη για πρώτη φορά. Είναι υπέροχος ρόλος γιατί βρίσκεται στην πιο ευτυχισμένη της φάση. Δεν έχει ιδέα τι πρόκειται να συμβεί, το μόνο που ξέρει είναι ότι αγαπάει τον Τέντυ και πιστεύει ότι θα τον αγαπάει για πάντα και ότι θα είναι ευτυχισμένοι μαζί για το υπόλοιπο της ζωής τους.»

PETE POSTLETHWAITE

Για την ταινία και τον Κουίνλαν...

«Λάτρεψα την ιστορία, πιστεύω ότι είναι μαγευτική, επίσης αγάπησα τον χαρακτήρα μου, τον Μάικλ Κουίνλαν. Πιστεύω ότι ήταν ένας πολύ καλογραμμένος, πολύ πολύπλοκος, πολύ ταξιδεμένος χαρακτήρας. Του συμβαίνουν διάφορα. Κουβαλάει ένα φρικτό μυστικό όλη του τη ζωή και τελικά αναγκάζεται να το πει. Τον βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέροντα.»

NEVE CAMPBELL

Για τον χαρακτήρα της…

«Η Μαρί δεν έχει καλή σχέση με τη μητέρα της και επειδή η μητέρα της ήταν ακόμη ερωτευμένη με το παρελθόν έχει παρατηρήσει ότι η σχέση των γονιών της δεν είναι μια σχέση αγάπης. Έτσι και εκείνη δεν έχει μάθει πως πρέπει να λειτουργεί η αγάπη, πως μπορούν να λειτουργήσουν οι σχέσεις και γι ‘αυτό φοβάται να κάνει σχέσεις.»

Για τη Σίρλευ…

«Ήταν τιμή μου να δουλέψω με τη Σίρλευ. Είναι μια ηθοποιός φαινόμενο, μια απίστευτη γυναίκα στο να δουλεύεις μαζί της, να παρακολουθείς και να μαθαίνεις. Νομίζω ότι φοβόμουν λιγάκι να συμμετάσχω, αλλά τελικά ήταν μια φανταστική εμπειρία το να παίζω την κόρη της Σίρλευ, είναι απίστευτη στο να σε εμψυχώνει!!!»

BRENDA FRICKER

Για τον χαρακτήρα της…

«Έχει μια χρυσή καρδιά. Είναι λίγο μανιακή αλλά λατρεύει ένα καλό γέλιο. Νομίζω ότι για εκείνη ο πόλεμος ήταν η καλύτερη στιγμή της ζωής της. Ήταν νέα και όμορφη και είχε πολλούς γαμπρούς. Η ζωή της όμως δεν πήρε το δρόμο που ονειρευόταν, αλλά πιστεύει ακόμα στη δύναμη της αγάπης.»

FILM INFO

Η Σέρλεϊ Μακλέιν για το«Ο Κύκλος Έκλεισε» και για τον Άτεμπορο

Αποσπάσματα από το βιβλίο της Σέρλεϊ Μακλέιν “Sage-ing while Age-ing”, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην Ελληνική γλώσσα από την P.C.V. σε μετάφραση Πέγκυ Βάβαλη


... Ο Λόρδος Ρίτσαρντ Ατένμπορο [Lord Richard Attenborough] κι εγώ, δουλέψαμε μαζί στο The Bliss of Mrs. Blossom το 1968. Παίζαμε το ζεύγος των συζύγων. Οι κόρες μας έκαναν παρέα κι έπαιζαν στο πλατό, όσο εμείς δουλεύαμε. Ήταν μια υπέροχα ευχάριστη εμπειρία. Στα μικρά διαλείμματα μεταξύ των σκηνών, μού μίλαγε για τα μεγαλεπήβολα σχέδιά του να σκηνοθετήσει μια ταινία βασισμένη στη ζωή του Γκάντι, του τότε πρωθυπουργού της Ινδίας. Εμένα με ήθελε για το ρόλο της ρεπόρτερ, της Μάργκαρετ Μπούρκ-Γουάιτ [Margaret Bourke-White], εξ αιτίας του γεγονότος ότι είχα μείνει για πολύ καιρό στην Ινδία. Είπα ναι, και περίμενα... και περίμενα... Τα χρόνια πέρασαν, κι όπως έχει συμβεί αλλεπάλληλες φορές στη ζωή μου, εγώ πια ήμουν πολύ μεγάλη για το ρόλο....

... Πριν δυο χρόνια ο Ντίκι [Dickie], έτσι τον φωνάζουμε, είχε ένα άλλο σενάριο που ήθελε να το κάνουμε μαζί. Βασιζόταν σε μια αληθινή ιστορία και το ‘λεγαν «Ο Κύκλος Έκλεισε» [Closing the Ring]. Ήταν η ιστορία μιας γυναίκας η οποία αγαπήθηκε από τρεις άντρες, με τους οποίους έκανε παρέα από τα εφηβικά της χρόνια. Καλύπτει περίπου πενήντα χρόνια της ζωής τους και, εξ αιτίας των συγκυριών της ζωής και του θανάτου των δυο από τους τρεις φίλους, η ηρωίδα μας καταλήγει να έχει παντρευτεί και τους τρεις. Ο Ντίκι σκόπευε να γυρίσει ένα μέρος της ταινίας στην Ιρλανδία. Αυτό που με προβλημάτιζε σοβαρά, ήταν το πώς θα κατάφερνα να περάσω από τις καραντίνες και να εισάγω, χωρίς ταλαιπωρίες, την αγαπημένη μου σκυλίτσα, την Τέρι, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κάθε φορά που ο Λορντ Ρίτσαρντ πίστευε ότι είχε ολοκληρωθεί η χρηματοδότηση της ταινίας, και με ενημέρωνε ώστε να προετοιμαστώ για τα γυρίσματα, κορυφωνόταν το άγχος μου και η εμμονή μου για το πρόβλημα που πιθανά θα αντιμετώπιζα. Μέχρι που έγραψα κι ένα σχετικό βιβλίο, το Out on a Leash, το οποίο πραγματευόταν τον φόβο μου ότι θα χρειαζόταν να αποχωριστώ προσωρινά την Τέρι, αν, τελικά, η ταινία έμπαινε στα στάδιο της παραγωγής. Αυτό που συνέβη στην πραγματικότητα ήταν πολύ χειρότερο. Ο Ντίκι έχασε την κόρη του και την εγγονή του στο τσουνάμι της Ινδονησίας, γεγονός που ελαχιστοποίησε το δικό μου πρόβλημα στο μέγεθος του ασήμαντου. Όμως, εκείνος κατάφερε να τραβήξει μπροστά. Πήρε φόρα, και τελικά μάζεψε τα χρήματα από τις Κρατικές Κινηματογραφικές Επιτροπές του Καναδά, της Ιρλανδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, γεγονός που σήμαινε ότι θα έπρεπε να κινηματογραφήσει την ταινία στον Καναδά και στην Ιρλανδία.

Εξ’ αιτίας του Ατένμπορο και της ταινίας του, έμαθα ότι η Τέρι κι εγώ τα καταφέρναμε εξ ίσου θαυμάσια και όταν βρισκόμαστε μακριά η μια από την άλλη. Επίσης, κάτω από τη σκηνοθετική του διεύθυνση, έμαθα ότι το να παίζω σε χαμηλούς, ανεπαίσθητους τόνους, με πλήρη εμπιστοσύνη στο παίξιμό μου, δίνει το αριστοτεχνικό αποτέλεσμα μιας σπάνιας ερμηνείας. Στα ογδόντα τρία του χρόνια, εξακολουθούσε να πιάνει και την λεπτότερη απόχρωση έκφρασης, την παραμικρότερη υπόνοια ερμηνευτικής φόρμας που θα μπορούσε να περάσει από το μυαλό των ηθοποιών του. Είναι, αληθινά, κυρίαρχος των δημιουργικών του μέσων. Το ότι, με αφορμή την ταινία, ξανασμίξαμε με κείνον και τη γυναίκα του τη Σίλα (Sheila), και η σχέση μου μαζί τους ανανεώθηκε και η εξελίχθηκε, ήταν πολύ πιο σημαντικό και ουσιώδες, από την πραγματοποίηση της ταινίας.

Η επανασύνδεσή μας συνέπεσε με τον θάνατο της κόρης τους και της εγγονής τους. Αυτό ήταν το θέμα που μας απασχολούσε. Γύρω από αυτό περιστρεφόμασταν συνεχώς. Νομίζω ότι βοηθήθηκαν λιγάκι, από την δική μου μερική πνευματική κατανόηση των αιτίων που, ασχέτως ηλικίας, ωθούν τους ανθρώπους στην αποχώρηση. Μιλούσαμε για ατέλειωτες ώρες κάθε βράδυ στα δείπνα μας, για το βαθύτερο νόημα εκείνων των πραγμάτων που μας κεντρίζουν και μας οδηγούν στην απόγνωση. Ο Ντίκι ήταν ανέκαθεν λάτρης της μουσικής, η οποία τον συγκινεί βαθιά. Από τότε που έφυγε η κόρη του, λέει πως δεν έχει επιτρέψει ούτε σε μια νότα να διασχίσει τ’ αυτιά του. Με τη μουσική θα έσπαγε και θα κατέρρεε. Η ταινία που κάναμε μαζί έχει να κάνει, βασικά, με μια γυναίκα η οποία δεν επιτρέπει στον εαυτό της να πενθήσει. Ίσως να βίωνε την κατάστασή του μέσα από τη δική μου ερμηνεία, οπότε δεν μπορούσε να επιτρέψει στον εαυτό του καμιάς μορφής συναισθηματική απελευθέρωση. Η παρατήρηση του τρόπου ζωής του ογδοντατριάχρονου Ντίκι, είναι ένα μάθημα για μένα. Μάθημα που προτίθεμαι να αξιοποιήσω όταν θα φτάσω σε κείνη την ηλικία.

Έχει μια τελετουργική προσέγγιση προς όλες του τις δραστηριότητες. Για παράδειγμα, στο δείπνο, πλησιάζει στη θέση του και χαμηλώνει για να καθίσει στην καρέκλα του, μ’ έναν απόλυτα μεγαλοπρεπή βασιλικό τρόπο. Ξεδιπλώνει την πετσέτα του με μια τόσο κομψή κι αεράτη κίνηση, και καλεί τον σερβιτόρο μ’ ένα μοναδικό ευγενικό νεύμα. Καμιά συζήτηση δεν προηγείται της ερώτησής του σχετικά με τα προτεινόμενα «ορεκτικά» της ημέρας. Αφιερώνει άφθονο χρόνο στην εξειδικευμένη συζήτηση σχετικά με το ποιό κύριο πιάτο θα ταίριαζε ιδανικά με το κρασί που έχει επιλέξει, και φυσικά, με τον ίδιο τρόπο επιλέγει και το πρώτο πιάτο. Θα αλείψει με άφθονο βούτυρο ολόκληρο το ψωμάκι του, καθώς θα περιμένει να σερβιριστεί η παραγγελία του, αλλά θα φάει ελάχιστο. Ο Ατένμπορο είναι διαβητικός, γεγονός που ορίζει και καθοδηγεί τις επικούρειες, φιλήδονες γευστικές του τάσεις. Δεν έχει βάλει στο στόμα του ζάχαρη εδώ και σαράντα χρόνια και λέει πως αν κάτι του έχει λείψει, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, αυτό είναι η σοκολάτα. Παρήγγειλα ένα μεγάλο κουτί σοκολατάκια χωρίς ζάχαρη από του Σενιόρ Μέρφι [Senor Murphy] στη Σάντα Φε, και το πρώτο βράδυ έφαγε έντεκα ολόκληρα σοκολατάκια!

Όταν τρώει το κύριο πιάτο του, κόβει το κρέας ή το ψάρι του με ακρίβεια χειρουργού, και ξεπλένει κάθε μπουκιά με το κρασί που επέλεξε, σαν να πίνει το πολυτιμότερο ελιξίριο. Οι κινήσεις του είναι προμελετημένες, και μοιάζουν σαν να είναι σχεδιασμένες σε αργή κίνηση [slow motion]. Έχει πάψει να βιάζεται. Γνωρίζει ότι το φαγητό είναι στη θέση του και ότι δεν υπάρχει λόγος βιασύνης. Αυτό που έχει σημασία για κείνον είναι η εξέλιξη της συζήτησης. Απεχθάνεται οποιεσδήποτε παρεμβολές που θα αποσπούσαν την προσοχή της ομήγυρης. Το γλυκό του είναι είτε φρούτο, ή τίποτα, και είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στο να μην επιτρέπει στο βλέμμα του να αιωρείται λιγωμένο και ζηλιάρικο πάνω από το σοκολατένιο γλυκό που βρίσκεται μπροστά από κάποιον άλλον στο τραπέζι. Όταν έχει τελειώσει, σκουπίζει ευγενικά τα χείλη του, σπρώχνει την καρέκλα του προς τα πίσω, καληνυχτίζει τελετουργικά, και κατευθύνεται στο δωμάτιό του για να κοιμηθεί. Κοιμάται από τα μεσάνυχτα έως τις έξι το πρωί. Έχει απλωμένα στη θέση τους τα ρούχα που θα φορέσει το επόμενο πρωί, σύμφωνα με την εκάστοτε μετεωρολογική πρόβλεψη, και ποτέ δεν έχει έρθει καθυστερημένος στα πλατό. Βρίσκεται στο χώρο του γυρίσματος ώρες πριν απ’ όλους μας, ώστε να έχει προετοιμάσει το στήσιμο της κάθε σκηνής. Δεν ξέρω τι παίρνει για πρωινό, διότι ποτέ δεν βρίσκομαι στην σάλα του πρωινού τόσο νωρίς.

Συνήθως μας επιτρέπει, ενίοτε μας παροτρύνει, εμάς, τους ηθοποιούς, πρώτα, να παίζουμε κάθε σκηνή με τον δικό μας τρόπο. Μας παρατηρεί προσεκτικά, μας αφήνει να ολοκληρώσουμε, κι ύστερα, σαν τον καθηγητή που τον δυσαρέστησαν οι μαθητές του, μας κάνει προτάσεις που βελτιώνουν την ερμηνεία μας στο εκατονταπλάσιο. Έχω δει ηθοποιούς (συμπεριλαμβανομένης και εμού) να παίζουμε μια σκηνή σαν ερασιτέχνες, και μετά από μια-δύο υποδείξεις του Ατένμπορο, να την αποδίδουμε σαν γνήσιοι επαγγελματίες. Συχνά έλεγε πως δυσκολευόταν να καταλάβει πώς γίνεται και υπάρχουν σκηνοθέτες που ισχυρίζονται ότι έχουν την ικανότητα να σκηνοθετούν, ενώ δεν έχουν δουλέψει ποτέ σαν ηθοποιοί. Η σκηνοθετική του επέμβαση καταπιάνεται, κυρίως, με τον τρόπο που το πρόσωπο του ηθοποιού αποκτά και αντανακλά την εμπειρία των νοημάτων και του συγκεκριμένου ήχου της κάθε λέξης. «Σήκωσε το κεφάλι σου στο φως για να δούμε καλύτερα αυτό που εννοείς.» «Μην κουνάς το χέρι σου όταν λες αυτή τη φράση. Αποσπά την προσοχή από το δράμα που εκφράζουν τα λόγια σου.» «Μη μας αφήσεις να δούμε τα δάκρυά σου. Το κοινό θα συγκινηθεί περισσότερο από την προσπάθειά σου να τα ελέγξεις.»

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων δημιουργούσε μια ατμόσφαιρα απόλυτης άνεσης και ελευθερίας, γεγονός που οδήγησε τους περισσότερους από μας στο να συμπεριφερόμαστε σαν εκτός ελέγχου παιδάκια, που εκφράζουν τη γνώμη τους για τα πάντα και γελάνε αβίαστα και τσιριχτά. Για να λέμε την αλήθεια, εμείς οι ηθοποιοί είμαστε, βασικά, παιδιά που λαχταρούν να εκφράσουν τους εαυτούς με κάθε δυνατό τρόπο. Αρκεί μια κουβέντα που να στάζει κακία, μια φράση βουτηγμένη στο βιτριόλι, για να μας σμικρύνει και να μας στείλει πίσω στην παιδική μας ηλικία, η οποία, στους περισσότερους από μας, χαρακτηρίζεται από τη στέρηση της αγάπης και του ενδιαφέροντος τα οποία μας ήταν αναγκαία ανέκαθεν. Εκείνοι οι ηθοποιοί, οι οποίοι ποτέ δεν είχαν όση αγάπη τους ήταν απαραίτητη, είναι, κατά κανόνα, οι πραγματικά σπουδαίοι ηθοποιοί στους οποίους μπορείς να βασιστείς. Είναι επαγγελματική προδιαγραφή. Δείξε μου έναν ηθοποιό που είχε αρκετή αγάπη στα παιδικά του χρόνια, κι εγώ θα σου δείξω έναν άνθρωπο που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι αρχηγός σε τουριστικά γκρουπάκια και να οργανώνει κρουαζιέρες και ταξιδάκια διακοπών.

Τα μεσημέρια, ο Ντίκι, κοιμόταν για σαράντα πέντε λεπτά, ενώ αφιέρωνε μόνο δεκαπέντε λεπτά στο φαγητό του. Μπορούσε να κοιμηθεί οπουδήποτε – στην καρέκλα του, στο τρέιλερ του, κάτω από την κάμερα, στο αυτοκίνητό του, ακόμα και όρθιος μπορούσε να κοιμηθεί, αρκεί να υπήρχε ένα στήριγμα για να τον κρατάει στη θέση του. Γριπιάστηκε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, αλλά συνέχισε να δουλεύει καθημερινά παρά το γεγονός ότι έβρεχε ασταμάτητα. Κανένας και τίποτα δεν ήταν σε θέση να τον στείλει για ύπνο, ή έστω να τον πείσει να ξεκουραστεί. Έλεγε ότι θα τελείωναν οι μέρες του αν πήγαινε να ξεκουραστεί. Δεν έχει καμιά πρόθεση να αποσυρθεί από την ενεργό δράση, γιατί αυτό θα ήταν ο θάνατός του.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.closingtheringmovie.co.uk/

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

«Ο Κύκλος Έκλεισε» είναι μία ιστορία όχι μόνο για ένα δαχτυλίδι που θάφτηκε, έναν τοίχο που καλύφθηκε ή ένα μυστικό που έμεινε κρυφό για χρόνια, αλλά για όλες εκείνες τις επιθυμίες, τα όνειρα ακόμη και τους έρωτες, που συχνά οι άνθρωποι θάβουν μέσα τους και τα κρατούν εκεί, ανεκπλήρωτα για πάντα. Άλλες φορές επειδή δεν μπόρεσαν, κι άλλες φορές επειδή δεν τόλμησαν, είναι πολλοί αυτοί που, όπως η Ethel Ann βλέπουν το έργο της ζωής τους σε επανάληψη, και θα ήθελαν με κάποιο τρόπο να το άλλαζαν. Τότε μόνο καταλαβαίνουν πόση λίγη σημασία έδιναν στο «τώρα» όταν το ζούσαν.

Η Shirley Maclaine στον ρόλο της Ethel Ann του τρέχοντος χρόνου της ταινίας, μάλλον δέσμια των αλλεπάλληλων flashbacks, είναι καλή χωρίς να προσφέρει την τέλεια ερμηνεία, αφού και το σενάριο δεν της δίνει τα ανάλογα περιθώρια. Θα έλεγε κανείς πως ο ρόλος της σεναριακά και ερμηνευτικά μένει εν μέρει ανολοκλήρωτος. Η Neve Campbell σε ένα μικρό και όχι ιδιαίτερα ευχάριστο ρόλο της «εξαπατημένης» κόρης, είναι αξιοπρεπής. Ο Attenborough σε αυτήν την ταινία δείχνει να εμπιστεύεται νέους ηθοποιούς, τόσο σε ηλικία όσο και σε κινηματογραφική εμπειρία, που άλλοτε του «βγαίνουν», όπως η αρκετά καλή και όμορφη Mischa Barton, που υποδύεται την Ethel Ann στα νιάτα της, κι άλλοτε όχι. Ο νεαρός Stephen Amell (Teddy Gordon) είναι από αυτούς που απογοητεύει ίσως πιο πολύ γιατί (δεν ξέρω αν μοιάζει με μία κάποια εκδοχή του American dream αλλά) δείχνει πολύ πλαστικός για να’ναι αληθινός, σε σημείο να αποδυναμώνει αρκετά και τις ερωτικές σκηνές.

Σκηνοθετικά, το δυνατό σημείο της ταινίας είναι τα περάσματα από το παρόν στο παρελθόν, που γίνονται με τεχνική αρτιότητα και κυρίως καταφέρνουν να διαφύγουν από την παγίδα της προβλεψιμότητας. Αντίθετα, τα σημεία που περισσότερο χωλαίνει η ταινία είναι αυτά που αφορούν στις σκηνές του πολέμου. Στην σκηνογραφία, το κλίμα της περιόδου δίνεται με επιτυχία κατά τη διάρκεια των flashbacks αλλά και οι αντίκες που έχει συλλέξει ο Quinlan (Pete Postlethwaite) πείθουν για την «αυθεντικότητά» τους. Έτσι, το ταξίδι στο χρόνο γίνεται σε αρκετά σημεία πειστικό και ικανό να προσφέρει τόσο μια αίσθηση νοσταλγίας όσο και συγκίνησης.

Τελικά, αυτό που μένει από την ταινία είναι ίσως μία αίσθηση ελαφριάς μεταμέλειας εκ μέρους των ηρώων και μια συγκίνηση για ό,τι έχει μείνει στη ζωή του καθενός ανολοκλήρωτο αλλά και για ό,τι μάταια ή μη ολοκληρώνεται κάποια στιγμή με το πλήρωμα του χρόνου.

Άντυ Δημοπούλου
της Άντυ Δημοπούλου[email protected]


Η Βαθμολογία μου:

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου [email protected]


ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΜΑΣ

Επέστρεφε

Επέστρεφε συχνά και παίρνε με,
αγαπημένη αίσθησις επέστρεφε και παίρνε με --
όταν ξυπνά του σώματος η μνήμη,
κ' επιθυμία παληά ξαναπερνά στο αίμα·
όταν τα χείλη και το δέρμα ενθυμούνται,
κ' αισθάνονται τα χέρια σαν ν' αγγίζουν πάλι.

Επέστρεφε συχνά και παίρνε με την νύχτα,
όταν τα χείλη και το δέρμα ενθυμούνται....

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης

Ο κύκλος έκλεισε!

Μία ταινία ανθρώπινης συνέπειας στην εξόφληση των ερωτικών δανείων μας του σκηνοθέτη Ρίτσαρντ Ατένμπορο.

Ο Καβάφης ξεκάθαρα στο ποίημά του «Επέστρεφε» ανεβάζει στον ουρανό το ερωτικό δράμα της μνήμης του αίματος, που το παγίδεψε μες στο χρόνο η αγαπημένη αίσθηση των χειλιών, του δέρματος, των χεριών, του ερωτικού αγγίγματος.

Μια γηραιά φίλη μου, μετά από εξήντα χρόνια γάμου επιτυχημένου - και μάλιστα με άριστες όλες τις απ’ αυτόν θεσπισμένες κοινωνικές του συμβατικότητες - όταν, χρόνια μετά τον θάνατο του συζύγου της, κάποια στιγμή την ρώτησα τι άλλο θα επιθυμούσε στην ζωή της, μου απάντησε με λαχτάρα εφηβική, «Έστω και τώρα να πάω να βρω, και να ιδώ ακόμη κι από μακριά τον πρώτο μου εραστή!»

Ο Καβάφης και η Κυρία στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, ξεπερνώντας όλες τις καταπιεσμένες αδυναμίες της ανθρώπινης ύπαρξής μας, δεν κάνουν τίποτα άλλο απ’ το να υμνούν ποιητικά την παντοδυναμία του έρωτα, και την αδυναμία όσων υπόλοιπων δεν την γνώρισαν ή θέλουν, αγχωτικά, επιτηδευμένα να την αγνοούν.

Ο μαγευτικος σκηνοθέτης Richard Attenborough, του «Κύκλου έκλεισε», ξεφεύγοντας αλλά όχι αγνοώντας «το έρως ανίκατε μάχαν», σε μια τρυφερά Δραματική βυθοσκόπηση με το γνωστό γοητευτικό αγγλικό χιούμορ του, θέτει σε αντιπαράθεση της ερωτικής παντοδυναμίας, αυτό που ο χρόνος μόνο μπορεί να το κάνει Αγάπη. Αυτό δηλαδή που απαντώντας εγώ - στην απορία του υπέροχου νεαρού ηθοποιού John Travers, «ότι οι ανθρώπινες υποσχέσεις μπορεί να δίδονται, αλλά δεν κρατιούνται» - ότι δεν κάνει λάθος, αν πράγματι πιστεύει, ότι ο έρωτας μαζί με την κατάκτηση μέσα απ’ τον χρόνο της αγάπης, δεν μπορούν να κάνουν τις υποσχέσεις δυνατές! Νομίζω ότι, στο υπέροχο ξετύλιγμα του χρόνου στην ταινία με τα αριστουργηματικά ξαφνιάσματα των Flashbacks του Ατέμπορω, ο νεαρός κατάλαβε - και πιθανόν δείχνει τελικά να συγκινείται με την ανθρώπινη αυτή μεγαλοσύνη, στο ότι, «μέσα απ’ τον πόνο, κάποιοι άνθρωποι, είναι δυνατόν να μπορούν να δικαιολογούν και ανθρώπινα το μεγαλείο του ονειρικού συμπλέγματος των ψυχών με τον έρωτα», που ο σπουδαίος σεναριογράφος, Peter Woodward, ποιητής, σε κάθε λεπτομέρεια πέρασε σαν ενότητα νοηματική σ’ όλο το ξετύλιγμα της ταινίας. Χωρίς βεβαίως και ο ίδιος σεναριογράφος, σαν περιττό, να παραβλέπει το μάταιο αλλά το πρακτικό μέρος της συνηθισμένης ζωής μας, που, σε διαμετρική και αντίθετη κατεύθυνση, μας κάνει προσγειωμένους να ασχολούμαστε, περισσότερο κι απ’ τον έρωτα και την αγάπη με τα πρακτικότερα πάθη μας, τον εγωισμό, το μίσος, την βία, τον πόλεμο κ.λ.π.

Τα μεγάλα πλάνα και η φωτογραφία καταπληκτικά! Η πλαστικοποίηση των πολεμικών σκηνών, φυσική μάλλον προτίμηση του Ατένμπορο, ο οποίος με τον τρόπο του αυτό, σε αντιδιαστολή, πιθανόν εξορκίζει το κακό, έξω, απ’ την προσωπική του ποιητική διάθεση για το εν γένει ερωτικό σενάριο.

Οι ηθοποιοί στο σύνολό τους ήταν πολύ πειστικοί. Οι ίδιοι κάτω απ’ την μπαγκέτα των δύο μάγων, σκηνοθέτη και σεναριογράφου, στις περισσότερες περιπτώσεις, και όταν παρουσίαζαν τους ήρωες της ιστορίας, σε νεαρά ηλικία, απέπνεαν την δροσιά και τον ενθουσιασμό των νιάτων, αλλά κι όταν παρουσίαζαν τους ήρωες, σε μεγαλύτερη ηλικία, έστεκαν στο ύψος των περιστάσεων, μεταλλάσσοντας, την απλοϊκότητα των πρώτων, σε ωριμότητα, υποστηρίζοντας έτσι την ηλικιακή μεταβολή των ανθρώπινων χαρακτήρων σε υποχωρήσεις και θεμιτούς συμβιβασμούς συναισθημάτων.

Η Shirley MacLaine, προσωπικά, στις περισσότερες σκηνές υπήρξε τραγικά δυνατή. Ο Τέντυ, ο γλυκός άνδρας του μεσοπολέμου, (American Dream), ήταν φυσικό μνημειακά να διαπερνά τον χρόνο και να συγκινεί ακόμη και σήμερα. Ο Christopher Plummer σπουδαίος ερμηνευτής. Συμπαθής υπήρξε σαν ερμηνευτής και ο Pete Postlethwaite.

Μια ταινία, σαν τις περισσότερες του Ατένμπορο, που ο Κινηματογράφος δικαιώνεται σαν Τέχνη και μάλιστα ποιητική! Μια ταινία αισιόδοξη μέσα απ’ την διδαχή του ανθρωπίνου δράματος.

--------------------------------------------------------------------------------

του Άγγελου Κότσαρη


top of the page

Comments powered by Disqus



top of the page






ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 7/5/2009


top of the page




PHOTOS - POSTERS

PhotosΦωτογραφικό υλικό
Τύπος: Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Closingthering.jpg
ClosingTheRingPoster.jpg
closingthering_01.jpg
closingthering_02.jpg
closingthering_03.jpg
closingthering_04.jpg
closingthering_05.jpg
closingthering_06.jpg
closingthering_07.jpg
closingthering_08.jpg
closingthering_09.jpg
closingthering_10.jpg
closingthering_11.jpg
closingthering_12.jpg
closingthering_13.jpg
closingthering_14.jpg
closingthering_15.jpg
closingthering_16.jpg
closingthering_17.jpg
_ctr-0433.jpg
_ctr-0923.jpg
_ctr-1668.jpg
_ctr-2203.jpg
Quinlan (Pete Postlethwaite) and Ethel Ann (Shirley MacLaine) with the dying squaddie (Layke Anderson)
_CTR-2737.jpg
Young Quinlan (John Travers) finds the burning plane and a dying Teddy (Stephen Amell)
_CTR-3222.jpg
_CTR-3230.jpg
Peter (Alan Hawco) intervenes as Marie (Neve Campbell) confronts Ethel Ann (Shirley MacLaine)
_CTR-3572.jpg
Shirley MacLaine as Ethel Ann-0 εμφανίσεις
_CTR-3692.jpg
_CTR-3710.jpg
_CTR-3884.jpg
Young Ethel Ann (Mischa Barton) and Teddy (Stephen Amell) in the soda bar


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Shirley MacLaine ... Ethel Ann
    Christopher Plummer ... Jack
    Dylan Roberts ... Wilbur
    Gene Dinovi ... Weeping Veteran
    Neve Campbell ... Marie
    Allan Hawco ... Peter Etty
    Pete Postlethwaite ... Quinlan
    Martin McCann ... Jimmy
    Steve Franks ... Bugler
    Chris Benson ... Local Sheriff
    John Travers ... Young Quinlan
    George Shane ... Maginty
    Kirsty Stuart ... Young Eleanor
    Marie Jones ... Mrs. Doyle
    Karen Lewis ... Mrs. Dean
    Anthony Finigan ... Mr. Cobb
    John Kavanagh ... Reverend Smith
    Martin Reid ... Father Ignatius
    Sidney Dodsworth ... Shelterer από το Air Raid
    Derek Halligan ... Shelterer από το Air Raid
    Maureen Dow ... Shelterer από το Air Raid
    Rosina Brown ... Shelterer από το Air Raid
    Michael Magee ... Shelterer από το Air Raid
    Claire Lamont ... Shelterer από το Air Raid
    Mathew McElhinney ... Young Cathal
    James Millard ... Lt. Wilkins
    Gregory Smith ... Young Jack
    Mischa Barton ... Young Ethel Ann
    Stephen Amell ... Teddy Gordon
    David Alpay ... Chuck
    Gerry Quigley ... Bar man
    Bill Lynn ... Truck Driver
    Ian McElhinney ... Cathal Thomas
    Ian Beattie ... Seamus McCarty
    Brenda Fricker ... Eleanor
    Olivia Nash ... First Woman in Rain
    Susie Kelly ... Second Woman in Rain
    B.J. Hogg ... Maguigan
    Alan McKee ... Dougal
    Tom Maguire ... Billy
    Sean McGinley ... Campbell
    Darryl Flatman ... Pilot
    Alec McClure ... Co-Pilot
    Paul Dunn ... Radio Operator
    Kieran Gallant ... Navigator
    Layke Anderson ... Army Corporal
    Alex Palmer ... Lt. Jones
    Paul Charlton ... Army Private
    Allan Gildea ... First Policeman
    Stephen Don ... Second Policeman
    Tom Collins ... Fireman Fergus
    Harry Dickson ... Taxi Driver

Σκηνοθεσία
Richard Attenborough

Σενάριο
Peter Woodward

Παραγωγή
Richard Attenborough
Jo Gilbert

Μουσική
Jeff Danna

Φωτογραφία
Roger Pratt

Μοντάζ
Lesley Walker

Casting
John Buchan
Maureen Duff
Mark Paladini

Σχεδιασμός Παραγωγής
Tom McCullagh

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Gillian Devenney
Tom McCullagh
Brendan Rankin
Mike Stallion
Andrew M. Stearn

Σκηνικά
Barbara Herman-Skelding
Odetta Stoddard

Κοστούμια
Hazel Webb-Crozier

Μακιγιάζ
Christine Beveridge
Paul R.J. Elliot
Rita Pacitto
Lydia Pensa

Διεύθυνση Παραγωγής
Mike McGeagh
Verity Wislocki

Βοηθός Σκηνοθέτη
Genevieve Anthony

Χρονολογία παραγωγής
2007

Χώρα παραγωγής
ΜΕΓ. ΒΡΕΤΤΑΝΙΑ, ΚΑΝΑΔΑΣ, ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Διάρκεια
118'

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 1.85 : 1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ, ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ

Διανομή
A-Film Distribution (2008) (Netherlands) (theatrical)
Alliance Atlantis Communications (2007) (Canada) (theatrical)
Cathay-Keris Films (2008) (Singapore) (theatrical)
Concorde Filmverleih (2007) (Germany) (theatrical)
Filmes Lusomundo (2007) (Portugal) (theatrical)
Genius Products
Gussi Films (2007) (Mexico) (theatrical)
Hopscotch Productions (2007) (Australia) (theatrical)
MG Film (2007) (Croatia) (all media)
Manga Films (2007) (Spain) (theatrical)
Monolith (2007) (Poland) (theatrical)
PCV (2007) (Greece) (theatrical)
Paradise (2007) (Russia) (theatrical)
Paris Filmes (2007) (Brazil) (theatrical)
Prorom Media-Trade (2008) (Romania) (all media)
Shochiku Company (2007) (Japan) (theatrical)
Universal (2008) (UK) (DVD)
Weinstein Company, The (2008) (USA) (theatrical)
Works UK Distribution, The (2007) (Ireland) (theatrical)
Works UK Distribution, The (2007) (UK) (theatrical)

Εταιρείες Παραγωγής
CTR
Closing The Ring Ltd.
Prospero Pictures
Scion Films
Spinster


Ήχος
Dolby Digital

Καταλληλότητα
Canada:14A | Ireland:15A | UK:12A | Australia:M | Brazil:12 | Netherlands:12 | Singapore:NC-16 | USA:R

Ειδικά Εφέ
Effects Group
Mr. X (visual effects)
Senate Visual Effects, The (visual effects)


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 3.66
Αριθμός Ψήφων: 3


Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ



Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑισθηματικήΔραματική




Re: Ο ΚΥΚΛΟΣ ΕΚΛΕΙΣΕ (CLOSING THE RING) του Ρίτσαρντ Ατένμπορο (Βαθμολογία αναγνωστών: 1)
από aggelos40 Δευτέρα, 04 Μάι. 2009 @ 13:38:19 EEST
(Πληροφορίες χρήστη | Αποστολή μηνύματος)
Κριτική αναγνώστη.

Επέστρεφε
Επέστρεφε συχνά και παίρνε με,
αγαπημένη αίσθησις επέστρεφε και παίρνε με --
όταν ξυπνά του σώματος η μνήμη,
κ' επιθυμία παληά ξαναπερνά στο αίμα•
όταν τα χείλη και το δέρμα ενθυμούνται,
κ' αισθάνονται τα χέρια σαν ν' αγγίζουν πάλι.

Επέστρεφε συχνά και παίρνε με την νύχτα,
όταν τα χείλη και το δέρμα ενθυμούνται....

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης


Ο κύκλος έκλεισε!

Μία ταινία ανθρώπινης συνέπειας στην εξόφληση των ερωτικών δανείων μας του σκηνοθέτη Ρίτσαρντ Ατέμπορο.

Ο Καβάφης ξεκάθαρα στο ποίημά του «Επέστρεφε» ανεβάζει στον ουρανό το ερωτικό δράμα της μνήμης του αίματος, που το παγίδεψε μες στο χρόνο η αγαπημένη αίσθηση των χειλιών, του δέρματος, των χεριών, του ερωτικού αγγίγματος.
Μια γηραιά φίλη μου, μετά από εξήντα χρόνια γάμου επιτυχημένου με διαμαντένιο δακτυλίδι˙ και μάλιστα με άριστες όλες τις απ’ αυτόν θεσπισμένες κοινωνικές του συμβατικότητες˙ όταν, χρόνια μετά τον θάνατο του συζύγου της, κάποια στιγμή την ρώτησα τι άλλο θα επιθυ-μούσε στην ζωή της, μου απάντησε με λαχτάρα εφηβική, «Έστω και τώρα να πάω να βρω, και να ιδώ ακόμη κι από μακριά τον πρώτο μου εραστή!»
Ο Καβάφης και η Κυρία στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, ξεπερνώντας όλες τις καταπιεσμένες αδυναμίες της ανθρώπινης ύπαρξής μας, δεν κάνουν τίποτα άλλο απ’ το να υμνούν ποιητικά την παντοδυναμία του έρωτα, και την αδυναμία όσων υπόλοιπων δεν την γνώρισαν ή θέλουν, αγχωτικά, επιτηδευμένα να την αγνοούν.
Ο μαγευτικος σκηνοθέτης Richard Attenborough, του «Κύκλου έκλεισε», ξεφεύγοντας αλλά όχι αγνοώντας «το έρως ανίκατε μάχαν», σε μια τρυφερά Δραματική βυθοσκόπηση με το γνωστό γοητευτικό αγγλικό χιούμορ του, θέτει σε αντιπαράθεση της ερωτικής παντοδυναμίας, αυτό που ο χρόνος μόνο μπορεί να το κάνει Αγάπη. Αυτό δηλαδή που απαντώντας εγώ˙ στην απορία του υπέροχου νεαρού ηθοποιού Pete Postlethwaite, «ότι οι ανθρώπινες υποσχέσεις μπορεί να δίδονται, αλλά δεν κρατιούνται»˙ ότι δεν κάνει λάθος, αν πράγματι πιστεύει, ότι ο έρωτας μαζί με την κατάκτηση μέσα απ’ τον χρόνο της αγάπης, δεν μπορούν να κάνουν τις υποσχέσεις δυνατές! Νομίζω ότι, στο υπέροχο ξετύλιγμα του χρόνου στην ταινία με τα αριστουργηματικά ξαφνιάσματα των Flashbacks του Ατέμπορω, ο νεαρός κατάλαβε˙ και πιθανόν δείχνει τελικά να συγκινείται με την ανθρώπινη αυτή μεγαλοσύνη, στο ότι, «μέσα απ’ τον πόνο, κάποιοι άνθρωποι, είναι δυνατόν να μπορούν να δικαιολογούν και ανθρώπινα το μεγαλείο του ονειρικού συμπλέγματος των ψυχών με τον έρωτα», που ο σπουδαίος σεναριογράφος, Peter Woodward, ποιητής, σε κάθε λεπτομέρεια πέρασε σαν ενότητα νοηματική σ’ όλο το ξετύλιγμα της ταινίας. Χωρίς βεβαίως και ο ίδιος σεναριογράφος, σαν περιττό, να παραβλέπει το μάταιο αλλά το πρακτικό μέρος της συνηθισμένης ζωής μας, που, σε διαμετρική και αντίθετη κατεύθυνση, μας κάνει προσγειωμένους να ασχολούμαστε, περισσότερο κι απ’ τον έρωτα και την αγάπη με τα πρακτικότερα πάθη μας, τον εγωισμό, το μίσος, την βία, τον πόλεμο κ.λ.π.
Τα μεγάλα πλάνα και η φωτογραφία καταπληκτικά! Η πλαστικοποίηση των πολεμικών σκηνών, φυσική μάλλον προτίμηση του Ατέμπορω, ο οποίος με τον τρόπο του αυτό, σε αντιδιαστολή, πιθανόν εξορκίζει το κακό, έξω, απ’ την προσωπική του ποιητική διάθεση για το εν γένει ερωτικό σενάριο.
Οι ηθοποιοί στο σύνολό τους ήταν πολύ πειστικοί. Οι ίδιοι κάτω απ’ την μπαγκέτα των δύο μάγων, σκηνοθέτη και σεναριογρά-φου, στις περισσότερες περιπτώσεις, και όταν παρουσίαζαν τους ήρωες της ιστορίας, σε νεαρά ηλικία, απέπνεαν την δροσιά και τον ενθουσιασμό των νιάτων, αλλά κι όταν παρουσίαζαν τους ήρωες, σε μεγαλύτερη ηλικία, έστεκαν στο ύψος των περιστάσεων, μεταλλάσσοντας, την απλοϊκότητα των πρώτων, σε ωριμότητα, υποστηρίζοντας έτσι την ηλικιακή μεταβολή των ανθρώπινων χαρακτήρων σε υποχωρήσεις και θεμιτούς συμβιβασμούς συναισθημάτων.

Η Shirley MacLaine, προσωπικά, στις περισσότερες σκηνές υπήρξε τραγικά δυνατή. Ο Τέντυ, ο γλυκός άνδρας του μεσοπο-λέμου, (American Dream), ήταν φυσικό μνημειακά να διαπερ-νά τον χρόνο και να συγκινεί ακόμη και σήμερα. Ο Christopher Plummer σπουδαίος ερμηνευτής.
Μια ταινία, σαν τις περισσότερες του Ατέμπορω, που ο Κινηματογράφος δικαιώνεται σαν Τέχνη και μάλιστα Ποιητική!
Μια ταινία αισιόδοξη μέσα απ’ την διδαχή του ανθρωπίνου δράματος.
Άγγελος Κότσαρης.
4.4.2009


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]

top of the page


-- Sponsored Links --

aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr


Info | Statistics | Site Map (topics) | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed