NEW Site myFILM.gr
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
**ΝΕΟ site** **Παλιό site** ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Φωτογραφίες TV DVD Box Office

Cinema: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΒΑΛΚΥΡΙΑ του Μπράιαν Σίνγκερ (VALKYRIE)

Ημερομηνία καταχώρησης: Τρίτη, 01 Ιούλ. 2008 @ 18:56:06 EEST - Συντάκτης : Jim Papamichos

  [Comments] | [Περισσότερα] | [Κριτικές] | [Βίντεο] | [Φωτό] | [Πόστερ] | [Κυκλοφορία] | [Στοιχεία]  

Arts & Culture

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΒΑΛΚΥΡΙΑ
VALKYRIE

του Μπράιαν Σίνγκερ
με τον Τομ Κρουζ

Υπόθεση: Μια ομάδα Γερμανών αξιωματικών, με αρχηγό τον στρατιωτικό Claus von Stauffenberg (Τομ Κρουζ),σχεδιάζει τη δολοφονία του Φίρερ, ώστε να εξασφαλίσει τη δύναμη του στρατού και να λήξει ο πόλεμος. Συνωμοσίες, προδοσίες, ίντριγκα συνθέτουν μια περιπέτεια γεμάτη σασπένς, φέρνοντας στο φως όλα τα γεγονότα και τα πρόσωπα πίσω από μια μοναδική στιγμή της ανθρώπινης ιστορίας.

Κριτικές της ταινίας
Στοιχεία ταινίας
Φωτογραφίες
Βίντεο
Άλλες Πηγές
Περισότερες πληροφορίες





Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

O Toμ Κρουζ και ο Μπράιαν Σίνγκερ, δημιουργός των Χ-Μen και Usual Suspects, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν για πρώτη φορά στην μεγάλη οθόνη το ιστορικό γεγονός της απόπειρας δολοφονίας του Αδόλφου Χίτλερ. Πρόκειται για την περίφημη επιχείρηση Valkyrie, που πραγματοποιήθηκε το 1944.

Ο Σκηνοθέτης

Ο Μπράιαν Σίνγκερ γεννήθηκε το 1965 στην Νέα Υόρκη και όλες του οι ταινίες μέχρι σήμερα – από την ταινία “Public Access”, που απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Κανών του 1993, μέχρι την παγκόσμια επιτυχία “Superman Returns” – χαρακτηρίζονται από καλογραμμένους και πολυδιάστατους χαρακτήρες, αλλά και από ένα τολμηρό οπτικό ύφος.

Τράβηξε την προσοχή κοινού και κριτικών το 1995 με την ταινία μυστηρίου “Συνήθεις Ύποπτοι”, η οποία απέσπασε το Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου (Κέβιν Σπέισι) και το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου (Κρίστοφερ ΜακΚουάρι). Η επόμενη ταινία του ήταν το “Art Pupil” (1998), το οποίο είναι βασισμένο σε νουβέλα του Στίβεν Κινγκ.

Ο Σίνγκερ αποφάσισε να στραφεί στον κόσμο των κόμικ, μεταφέροντας στη μεγάλη οθόνη την θρυλική ομάδα των X-Men. Οι ταινίες “X-Men”(2000) και “X-Men 2” (2003) ήταν τεράστιες εισπρακτικές επιτυχίες και έλαβαν διθυραμβικές κριτικές. Το μεγαλύτερο επίτευγμα όμως ήταν πως ο Σίνγκερ κατάφερε να κερδίσει τις καρδιές των φανατικών και απαιτητικών οπαδών των X-Men. Το 2006 επανέφερε στη ζωή την σειρά ταινιών “Superman” με το “Superman Returns”, όπου έδωσε την στολή του θρυλικού ήρωα στον ταλαντούχο πρωτοεμφανιζόμενο Μπράντον Ρουθ.

Οι Ηθοποιοί

Ο Τομ Κρουζ γεννήθηκε το 1962 στη Νέα Υόρκη και ήταν ο μοναδικός γιος ανάμεσα σε τέσσερα παιδιά, ενώ οι γονείς του ζούσαν σαν νομάδες. Πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής του ηλικίας μετακομίζοντας, με αποτέλεσμα μέχρι την ηλικία των 14 να έχει παρακολουθήσει μαθήματα σε 15 διαφορετικά σχολεία σε Η.Π.Α. και Καναδά. Τελικά καταστάλαξε στο Νιου Τζέρσεϊ με τη μητέρα του και το νέο της σύζυγο. Ενώ ήταν στο λύκειο άρχισε να αναπτύσσει ενδιαφέρον για την υποκριτική, εγκατέλειψε τα αρχικά του σχέδια για να γίνει ιερέας, παράτησε το σχολείο και στα 18 του επέστρεψε στη Νέα Υόρκη για να κυνηγήσει την καριέρα του ηθοποιού.

Μέχρι σήμερα, ο Κρουζ έχει βρεθεί τρεις φορές υποψήφιος για Όσκαρ, με τις ταινίες “Γεννημένος την 4η Ιουλίου”, “Τζέρι Μαγκουάιρ” και “Μανόλια”, ενώ οι ταινίες του έχουν κάνει συνολικές εισπράξεις πάνω από 6 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, κατόρθωμα το οποίο δεν έχει πλησιάσει κανένας άλλος ηθοποιός.

Το κινηματογραφικό του ντεμπούτο έγινε το 1981, όταν ήταν μόλις 19 ετών, με την ταινία “Ατελείωτη Αγάπη”. Στη συνέχεια συμμετείχε στις ταινίες “Taps” και “The Outsiders” αλλά τράβηξε την προσοχή κοινού και κριτικών με τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο “Οι Σκοτεινές Μπίζνες ενός Πρωτάρη”. Σύντομα αναδείχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους αστέρες του Χόλιγουντ με πρωταγωνιστικούς ρόλους στις ταινίες “Top Gun”, “Το Χρώμα του Χρήματος”, “Cocktail”, “Ο Άνθρωπος της Βροχής”, “Μέρες Κεραυνού”, “Ζήτημα Τιμής”, “Η Φίρμα” και “Συνέντευξη με έναν Βρυκόλακα”.

Ο Κρουζ κατάφερε να δημιουργήσει ένα εξαιρετικά δημοφιλές franchise, υποδυόμενος τον Ειδικό Πράκτορα Ήθαν Χαντ, στα “Mission Impossible I, II & III”. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει επίσης τις ταινίες “Μάτια Ερμητικά Κλειστά”, η οποία είναι η τελευταία ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, “Vanilla Sky”, “Ο Τελευταίος Σαμουράι” και “Collateral”. Με τον Στίβεν Σπίλμπεργκ έχει συνεργαστεί στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας “Minority Report” και “Ο Πόλεμος των Κόσμων”.

Ο Κρουζ έχει λάβει πολυάριθμα βραβεία, έχει καταφέρει να συνδυάσει την αναγνώριση των κριτικών με την εμπορική επιτυχία, ενώ παράλληλα είναι εξαιρετικά δημοφιλής παγκοσμίως. Τα τελευταία 13 χρόνια τελεί και χρέη παραγωγού με ιδιαίτερη επιτυχία, συνεργαζόμενος με την Πόλα Βάγκνερ, προσθέτοντας εκατομμύρια δολάρια στον προσωπικό του λογαριασμό. Ο Κρουζ κι η Βάγκνερ απέκτησαν πρόσφατα τον έλεγχο του θρυλικού στούντιο “United Artists” και η πρώτη τους παραγωγή ήταν η ταινία “Λέοντες Αντί Αμνών”, στην οποία ο Κρουζ συμπρωταγωνίστησε με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ, ο οποίος υπέγραψε και την σκηνοθεσία, και την Μέριλ Στριπ.


Ο Κένεθ Μπράνα γεννήθηκε το 1960 στο Μπέλφαστ, είναι επιτυχημένος σκηνοθέτης, συγγραφέας, παραγωγός και ηθοποιός, με πολλές δουλειές τόσο στο θέατρο, όσο και στον κινηματογράφο. Με το σκηνοθετικό του ντεμπούτο στην ταινία "Ερρίκος Ε΄" κέρδισε την αναγνώριση από τους κριτικούς μαζί με αρκετά βραβεία, για την σκηνοθεσία και την ερμηνεία του. Ως ηθοποιός, η φιλμογραφία του περιλαμβάνει τις ταινίες "O Άνθρωπος του Βάλτου", "Διασημότητες", "Wild Wild West", "Ο Μακρύς Δρόμος του Γυρισμού", "O Χάρι Πότερ και η Κάμαρα με τα Μυστικά" και άλλες. Ως ηθοποιός και ως σκηνοθέτης έχει δουλέψει στις ταινίες "Νεκροί Ξανά", "Φράνκενσταϊν" (και παραγωγός), "Άμλετ"(και σεναριογράφος), "Αγάπης Αγώνας Άγονος" (παραγωγός και σεναριογράφος), ενώ τελευταία σκηνοθέτησε την ταινία “Sleuth” με τον Τζουντ Λο και τον Μάικλ Κέιν.

Ο Κένεθ Μπράνα έχει μεταφέρει πέντε θεατρικά έργα του Σέξπιρ στην μεγάλη οθόνη: "Άμλετ", "Αγάπης Αγώνας Άγονος", "Πολύ Κακό για το Τίποτα", "Ερρίκος ο Ε'" και “Όπως σας Αρέσει”. Για τον “Ερρίκο τον Ε΄” μάλιστα απέσπασε βραβείο BAFTA για Καλύτερη Σκηνοθεσία, καθώς και υποψηφιότητες για Όσκαρ Σκηνοθεσίας και Α' Αντρικού Ρόλου.


Ο Μπιλ Νάι γεννήθηκε το 1949 στο Σάρεϊ της Μ.Βρετανίας, σπούδασε αγγλική φιλολογία και στη συνέχεια χορό και υποκριτική. Εγινε ευρύτερα γνωστός από την ερμηνεία του στην ταινία “Love Actually” του Ρίτσαρντ Κέρτις, για την οποία βραβεύθηκε με BAFTA Β’ Ανδρικού Ρόλου.

Με συμμετοχές σε περισσότερες από εβδομήντα ταινίες, ο Μπιλ Νάι έχει τιμηθεί με βραβεία και πολλές υποψηφιότητες για τις ερμηνείες του στον κινηματογράφο, την τηλεόραση αλλά και το θέατρο. Εχει κερδίσει 2 βραβεία Peter Sellers για Καλύτερη Ερμηνεία σε Κωμωδία για τις ταινίες “Love Actually” και “Still Crazy”, βραβεία ερμηνείας από την Ένωση Κριτικών του Λος Άντζελες για τις ταινίες “Love Actually”, “Αιχμάλωτη Καρδιά” και “The Lawless Heart”, ενώ για την τηλεταινία “Gideon’s Daughter” κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα Α΄ Ανδρικού σε Μίνι Σειρά ή Τηλεοπτική Ταινία το 2005.

Το βιογραφικό του περιλαμβάνει επίσης τις ταινίες “Το Μάτι της Βελόνας”, “Το Φάντασμα του Ροζ Πάνθηρα”, “Η Μικρή Τυμπανίστρια”, “Underworld”, “Shaun of the Dead”, “The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy”, “Ο Επίμονος Κηπουρός”, “Underworld: Evolution”, “Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest”, “Stormbreaker”, “Ημερολόγιο ενός Σκανδάλου”, “Hot Fuzz”, “Pirates of the Caribbean: At World’s End” και “Underworld: Rise of the Lycans”. Προσεχώς θα τον δούμε στην νέα ταινία του Ρίτσαρντ Κέρτις, με τίτλο “The Boat that Rocked”, όπου θα συμπρωταγωνιστεί με τους Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Έμα Τόμπσον και Κένεθ Μπράνα.


Η Καρίς Βαν Χάουτεν γεννήθηκε το 1976 στο Λέιντερντροπ της Ολλανδίας, αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Άμστερνταμ και το Μουσικό Θέατρο το 2000 και θεωρείται σήμερα μια από τις πιο ταλαντούχες και όμορφες ηθοποιούς της χώρας της, με σημαντικές εμφανίσεις σε τηλεοπτικούς, κινηματογραφικούς και θεατρικούς ρόλους, όπως "Ηλέκτρα" και "Έντα Γκάμπλερ". Έχει κερδίσει τρία βραβεία Golden Calf Καλύτερης Ηθοποιού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ολλανδίας: το 1999 για τον ομώνυμο ρόλο στην τηλεοπτική σειρά "Suzy Q", το 2002 για την ταινία "Minoes" και το 2006 για την ταινία "Black Book" του Πολ Βερχόφεν. Προσεχώς θα τη δούμε στο θρίλερ επιστημονικής φαντασίας “Repossession Mambo”, δίπλα στους Τζουντ Λο, Φόρεστ Ουίτακερ και Άλις Μπράγκα.

Όλα Ξεκίνησαν στο Βερολίνο...

Η ιστορία της επιχείρησης Βαλκυρίας παρουσιάστηκε στον Σίνγκερ από τον σεναριογράφο Κρίστοφερ ΜακΚουάρι, ο οποίος είχε συνεργαστεί ξανά με τον Σίνγκερ στους “Συνήθεις Ύποπτους”, με τους οποίους κέρδισε το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου. Το χειμώνα του 2002, ο ΜακΚουάρι ήταν στο Βερολίνο όπου διεξήγαγε έρευνα για ένα άλλο project όταν, κατά τη διάρκεια μιας περιπλάνησής του στην πόλη, βρέθηκε στην Staufenbergstrasse, το δρόμο ο οποίος πήρε το όνομά του από τον μαχητή της Γερμανικής Αντίστασης, Claus von Stauffenberg. Εκεί βρήκε το Bendlerblock, ένα μνημείο για τη Γερμανική Αντίσταση που ο ΜακΚουάρι βρήκε εξαιρετικά συγκινητικό. “Το Βερολίνο είναι μια πόλη μνημείων”, όπως εξήγησε στον ΜακΚουάρι ο ξεναγός του. “Αυτό όμως είναι το μοναδικό μνημείο για κάθε Γερμανό που υπηρέτησε στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο.”

“Φυσικά ήθελα να μάθω περισσότερα” λέει ο ΜακΚουάρι. “Εδώ υπήρχε μία ιδιαίτερα σύνθετη και αξιοσημείωτη ιστορία, την οποία δεν είχαν ακούσει ποτέ οι περισσότεροι άνθρωποι έξω από τη Γερμανία. Ήταν μια ιστορία που αποκάλυπτε πως δεν υποστήριζαν όλοι οι Γερμανοί τον Χίτλερ, πως υπήρχαν παντός είδους αντιστασιαστές, συμπεριλαμβανομένων αυτών στον στρατό. Όσα περισσότερα μάθαινα, τόσο περισσότερο ήξερα πως αυτή θα ήταν μια φανταστική ταινία.”

“Ένα θέμα το οποίο πάντα μου ελκύει το ενδιαφέρον είναι όταν κάποιος αναγκάζεται να βγει από την πραγματικότητά του και, με τον τρόπο αυτό, εξελίσσεται σαν άνθρωπος,” προσθέτει ο ΜακΚουάρι. “Ο Stauffenberg και οι συνεργάτες του ήταν όλοι ευυπόληπτοι άντρες που είχαν συζύγους και παιδιά. Ήξεραν πως με την αποστολή αυτή είχαν ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας, ενώ είχαν καταλάβει πως η αποτυχία θα οδηγούσε στην σίγουρη καταστροφή. Αυτό είναι που θέλαμε να τιμήσουμε με την ιστορία αυτή.”

Οι μόνες αλλαγές που έκαναν οι σεναριογράφοι Κρίστοφερ ΜακΚουάρι και Νέιθαν Αλεξάντερ στα γεγονότα ήταν να συμπυκνώσουν τα χρονικά πλαίσια, ώστε να χωρέσει η ιστορία σε μια δομή δύο ωρών, αλλά και να περιορίσουν τον αριθμό των χαρακτήρων. Στην πραγματικότητα, περίπου 200 άνθρωποι εκτελέστηκαν και 700 φυλακίστηκαν για την συμμετοχή τους στην συνωμοσία της 20ης Ιουλίου. Μια ταινία όμως δεν μπορεί να ακολουθήσει ένα τέτοιο αριθμό χαρακτήρων. Η ιστορία δε χρειαζόταν περισσότερες αλλαγές, αφού το δράμα και η ένταση ήταν έμφυτα στα πραγματικά γεγονότα της αποστολής. “Η ένταση στην ιστορία έγκειται στην στοργή που αναπτύσσουμε για τους χαρακτήρες αυτούς” δηλώνει ο ΜακΚουάρι. “Η αγωνία κορυφώνεται ενώ παρακολουθούμε τι περνά ο κάθε άντρας που αποφασίζει να συμμετάσχει στην συνωμοσία, καθώς και τις αποφάσεις που παίρνει ο καθένας κατά τη διάρκεια της μοιραίας αυτής αποστολής.”

Ο Μπράιαν Σίνγκερ στρέφεται στην Ιστορία

Πολλοί μπορεί να θεωρήσουν το “Valkyrie” ως παρέκκλιση για τον σκηνοθέτη Μπράιαν Σίνγκερ, όσοι όμως γνωρίζουν καλά τη δουλειά του θα δουν τις βασικές θεματικές ομοιότητες με προηγούμενες ταινίες του. “Ο Stauffenberg είναι, κατά κάποιο τρόπο, το αντίστοιχο πρότυπο στην πραγματική ζωή ενός κινηματογραφικού ήρωα: ένας καθημερινός άνθρωπος που οδηγείται σε ασυνήθιστες πράξεις,” σύμφωνα με τον παραγωγό Γκίλμπερτ Άντλερ. “Φυσικά είχε και ελαττώματα, όπως κάθε άνθρωπος, αλλά νομίζω πως ο Μπράιαν δείχνει πως η εξαιρετική δύναμη του Stauffenberg προέρχεται από πολύ αληθινά πράγματα: την αφοσίωσή του στην πατρίδα του, στην οικογένειά του και στην έννοια του δικαίου.”

Εξίσου σημαντικό για τον Σίνγκερ ήταν το να μπορέσει να παρουσιάσει την ατμόσφαιρα της Ναζιστικής Γερμανίας. “Ο Μπράιαν, πέρα από σκηνοθέτης, είναι και λάτρης της Ιστορίας” εξηγεί ο παραγωγός Κρις Λι. “Νομίζω πως τα μεγάλα του δύο αυτά πάθη φαίνονται από το βαθμό της λεπτομέρειας σε κάθε πλάνο, καθώς και στις λεπτομέρειες σε κάθε χαρακτήρα αλλά και στο συναίσθημα.”

Για τον Σίνγκερ, η “Επιχείρηση Βαλκυρία”ήταν μια ευκαιρία για να αναλάβει την πρώτη του αληθινή ιστορία, αλλά και για να εξερευνήσει μια χρονική περίοδο, η οποία ασκούσε πάνω του μια σκοτεινή γοητεία από την παιδική του ηλικία, όταν, λόγω της εβραϊκής του καταγωγής, γνώριζε πολύ καλά τις φρικιαστικές ιστορίες για τον Χίτλερ και τη Ναζιστική εποχή της Γερμανίας. “Πάντα με ενδιέφερε να εξερευνήσω το Γ΄ Ράιχ” λέει ο Σίνγκερ. “Άγγιξα την περίοδο αυτή σε μια ταινία που γύρισα και ήταν βασισμένη σε νουβέλα του Στίβεν Κινγκ (“Art Pupil”), αλλά και στο πρώτο “X-Men” με την σκηνή στο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Η “Επιχείρηση Βαλκυρία” όμως ήταν μια ευκαιρία να παρουσιάσω ένα ρεαλιστικό πορτραίτο του κόσμου εκείνου μέσα από μια απίστευτη πραγματική ιστορία για έναν ηγέτη που κατέστρεφε τη χώρα του – μαζί με ένα μεγάλο μέρος του κόσμου – και των ανθρώπων που αποφάσισαν να προσπαθήσουν να τον σταματήσουν.”

Το γεγονός και μόνο πως υπήρχε γερμανική αντίσταση, η οποία έφτανε ακόμα και μέχρι τις υψηλότερες βαθμίδες του στρατού, ήταν κάτι που εμψύχωνε τον Σίνγκερ για καιρό και του υπενθύμιζε πως η ανθρωπιά δίνει κουράγιο. “Σε πολύ μικρή ηλικία, έμαθα πως υπήρχαν Γερμανοί που είχαν προσπαθήσει να σκοτώσουν τον Χίτλερ” αναφέρει ο Σίνγκερ. “Δεν ήξερα συγκεκριμένα για τους Stauffenberg και Olbricht, αλλά είχα ακούσει για μια βόμβα σε ένα χαρτοφύλακα και για μένα ήταν μεγάλη υπόθεση που κατάλαβα πως δεν ήταν όλοι οι Γερμανοί Ναζί. Θα ήταν συγκλονιστικό εάν σε τόσο μικρή ηλικία πίστευα πως μια ολόκληρη χώρα μπορεί να είναι γεμάτη με τόσο μίσος. Ήταν καλό που γνώριζα πως υπήρχαν μερικοί που προσπάθησαν να σταθούν αντιμέτωποι.”

Η στυλιστική προσέγγιση του Σίνγκερ στην ταινία ήταν να συνδυάσει την λεπτομερή παρουσίαση της περιόδου του Γ΄ Ράιχ, με τη γρήγορη πλοκή και τον οπτικό δυναμισμό ενός σύγχρονου θρίλερ. “Δε γυρίζαμε ντοκιμαντέρ” δηλώνει ο Σίνγκερ. “Το σημαντικό ήταν να αποδοθεί η αλήθεια της ιστορίας με τον πιο καθηλωτικό τρόπο.” Ο σκηνοθέτης πήρε επίσης την απόφαση να επιτρέψει σε κάθε μέλος του διεθνούς καστ να χρησιμοποιήσει τη δική του προφορά. “Έχω χειριστεί διεθνείς προφορές με διάφορους τρόπους στο παρελθόν” εξηγεί ο Σίνγκερ. “Άλλες φορές τις έχω αλλάξει και άλλες φορές τις έχω αφήσει όπως είναι. Με την “Επιχείρηση Βαλκυρία” είχα ένα εκπληκτικό καστ που υποδυόταν μια συναρπαστική, και πολλές φορές τρομακτική, ομάδα χαρακτήρων. Ένιωθα πως θα ήταν πιο δυνατό αν ο καθένας χρησιμοποιούσε τη φυσική του διάλεκτο. Όταν αρχίζει η ταινία, μεταφέρεσαι στον κόσμο των Γερμανών στρατιωτών στα μέσα των '40s. Αυτό που σε παρασύρει στον κόσμο αυτό είναι οι χαρακτήρες – οι περήφανοι αυτοί στρατιωτικοί που αντιλήφθηκαν πως είχαν έναν τερατώδη ηγέτη και ένιωθαν πως έπρεπε να τον ξεφορτωθούν. Η προτεραιότητα ήταν να αποδοθούν οι χαρακτήρες μέσα από δυνατές και πολύ ανθρώπινες ερμηνείες.”

Ο Ηθοποιός Πίσω από τον Ήρωα

Στο επίκεντρο της “Επιχείρησης Βαλκυρίας” είναι ο Claus von Stauffenberg, ο χαρισματικός αριστοκράτης που ρίσκαρε τα πάντα, προκειμένου να μεταφέρει μια βόμβα στην προσωπική αίθουσα διάσκεψης του Χίτλερ. Πώς ήταν όμως ο Stauffenberg πραγματικά ως άνθρωπος; Μετά από μήνες έρευνας σχετικά με τη ζωή του, οι σεναριογράφοι ΜακΚουάρι και Αλεξάντερ συμφωνούν πως θα παραμείνει για πάντα μια μυστηριώδη φιγούρα, αφού το νήμα της ζωής του κόπηκε πρόωρα στην ηλικία των 36.

“Είναι αδύνατο να γνωρίσεις εκτενώς τον Stauffenberg – έχει παραμείνει ένας αινιγματικός χαρακτήρας στην Ιστορία” λέει ο ΜακΚουάρι. “Κατά τη διάρκεια των χρόνων, πολλοί άνθρωποι έχουν χρησιμοποιήσει τον Stauffenberg ως υπόδειγμα ή εξιλαστήριο θύμα για διάφορα πράγματα. Νομίζω όμως πως το μόνο που μπορούμε να κάνουμε τελικά είναι να εξετάσουμε τον χαρακτήρα μέσα από τις πράξεις του, από τα ρίσκα που πήρε και από αυτό που αποπειράθηκε να κάνει.”

“Ο Stauffenberg ήταν ένα δυναμικό και χαρισματικό άτομο, οπότε χρειαζόμασταν έναν ηθοποιό που να μπορεί να το αποδώσει αυτό” αναφέρει ο Μπράιαν Σίνγκερ. “Ενθουσιάστηκα όταν ο Τομ Κρουζ ήρθε στην ομάδα μας. Πολλοί λίγοι ηθοποιοί μπορούν να υποδυθούν επιτυχώς τέτοιους ήρωες αλλά ο Τομ είναι αυθεντία σε αυτό – είναι ένας εξαιρετικά ικανός ηθοποιός και έχει πολύ δυνατή παρουσία στην οθόνη. Αντιμετώπισε επίσης με πάθος το project αυτό από την αρχή και πίστευε, όπως κι εγώ, πως είναι μια ιστορία που πρέπει να ειπωθεί. Έπαιξε σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της ταινίας, ενώ ο ίδιος και η ερμηνεία του θα συμβάλουν σημαντικά στο να γνωρίσει ο κόσμος την ιστορία αυτή.”

Πριν αναλάβει το ρόλο, ο Κρουζ δεν ήξερε πολλά για τον Stauffenberg αλλά, για να προετοιμαστεί, έμαθε όσα περισσότερα μπορούσε για τον ήρωα αυτό. Μέσα από την έρευνα και την προσοχή του στην λεπτομέρεια, ο Κρουζ κατάλαβε πόσο εντυπωσιακός άνθρωπος ήταν ο Stauffenberg. “Όταν διάβασα για πρώτη φορά το σενάριο, το βρήκα συναρπαστικό σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα, από την οπτική της Ιστορίας αλλά και από την οπτική ενός εξαιρετικού θρίλερ” θυμάται ο Κρουζ. “Ήταν δυναμικό και αγωνιώδες από την αρχή μέχρι το τέλος. Το βρήκα ακόμα πιο συγκλονιστικό όταν ανακάλυψα πως ήταν βασισμένο σε αληθινή ιστορία. Ο συνδυασμός αυτός το έκανε ιδιαίτερα ενδιαφέρον για μένα.”

Η ευκαιρία να συνεργαστεί με τον Μπράιαν Σίνγκερ ήταν ένα επιπλέον κίνητρο για τον Κρουζ. “Ο Μπράιαν είναι κάποιος με τον οποίο ήθελα πάντα να συνεργαστώ” λέει ο Κρουζ. “Θεωρώ ότι είναι ένας εξαιρετικός σκηνοθέτης. Ακόμα και όταν ήταν παιδί, γύριζε ταινίες για τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Είχε ένα εμφανές πάθος για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο.”

Ο Κρουζ ανακάλυψε πως ο ηρωϊσμός του Stauffenberg τον επηρέασε προσωπικά. “Σκέφτεσαι: “Εγώ πως θα το είχα χειριστεί;”, και αυτό είναι που το κάνει τόσο δυνατό. Είναι μια διαχρονική ταινία επειδή ασχολείται με θέματα που είναι διαχρονικά: αξιοπρέπεια, ηρωϊσμός, δειλία, συμβιβασμός. Για τι είσαι διατεθειμένος να αντισταθείς ή σε τι αποφασίζεις να μην κάνεις τίποτα; Αυτά είναι ερωτήματα που εμείς, ως ανθρώποι, εξετάζουμε στην ίδια μας τη ζωή.”

Μία από τις προκλήσεις που αντιμετώπισε ο Κρουζ, υποδυόμενος τον Stauffenberg, ήταν το προστατευτικό κάλλυμα ματιού που αναγκαζόταν να φοράει. “Η χρήση του καλλύματος ήταν πολύ δύσκολη” λέει ο δημοφιλής ηθοποιός. “Έχανα την ισορροπία μου και φανταζόμουν την ταλαιπωρία με την οποία έπρεπε να ζήσει ο ήρωας. Ήταν επίσης πρόκληση όσον αφορά την ερμηνεία και το πώς να επικοινωνήσεις ως ηθοποιός όταν λείπει μέρος από το προσωπό σου.”

Μετά τη σκληρή δουλειά που έπεσε για την ταινία αλλά και την εκπληκτική εμπειρία της δημιουργίας της, ο Τομ Κρουζ είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος με το τελικό αποτέλεσμα. “Η ταινία είναι ένα δυναμικό αγωνιώδες θρίλερ που θα σε κρατήσει στην άκρη του καθίσματός σου καθ’όλη τη διαρκειά της” δηλώνει ο Κρουζ.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://valkyrie.unitedartists.com/


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/
http://www.rottentomatoes.com/
http://www.allmovie.com/




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Η Επιχείρηση Βαλκυρία, μοιάζει στην κατασκευή της και στην ατμόσφαιρα, με την Γερμανική ταινία του 2004, "Η ΠΤΩΣΗ" του Όλιβερ Χιρσμπίγκελ ή έστω την προσπάθεια να την "μιμηθεί". Από τη στιγμή που η ταινία είναι made in Hollywood, κάτι τέτοιο παραμένει ένας ευσεβής πόθος, εκ προοιμίου.

Η μεγάλη διαφορά με το "πρότυπο" των Σίνγκερ και Κρουζ, είναι η χρήση της γλώσσας, που θα αποτύπωνε σαφώς, πιο πειστικά τα πραγματικά γεγονότα. Η μεγάλη ομοιότητα είναι στον τρόπο ανάπτυξής της και στον χρονικό χαρακτήρα της αφήγησης, ενός ημερολογίου. Η διήγηση αποκτά ενδιαφέρον από την κλιμάκωση, και οι χαρακτήρες που ενσαρκώνουν τους ρόλους αποκτούν μεγαλύτερη αξία από το ρόλο που υποδύονται. Με λίγα λόγια, κατά τη γνώμη μου οι δημιουργοί και παραγωγοί της ταινίας πέτυχαν την χρυσή τομή με το να προωθήσουν στην ταινία, σασπένς στην εξέλιξή της, με "αστυνομικού τύπου", συνταγή. Περιόρισαν τους χαρακτήρες και τους ήρωες που έλαβαν μέρος στη συνομωσία, δίνοντας βαρύτητα σε λιγότερους. Και το σημαντικότερο, ότι κατάφεραν να κορυφώσουν την ένταση δείχνοντας τι περνά ο κάθε άντρας που αποφασίζει να συμμετάσχει στην συνωμοσία, καθώς και τις αποφάσεις που παίρνει ο καθένας κατά τη διάρκεια της μοιραίας αυτής αποστολής. Στην πραγματικότητα, περίπου 200 άνθρωποι εκτελέστηκαν και 700 φυλακίστηκαν για την συμμετοχή τους στην συνωμοσία της 20ης Ιουλίου 1944.

Δηλαδή μεταμόρφωσαν το ιστορικό της στοιχείο, στα σύγχρονα στάνταρντς της βιομηχανίας του θεάματος. Πως αλλιώς θα πετύχαινε στο US Box Office, $80 εκατομμύρια σήμερα; Εκτός του μειονεκτήματος στη γλώσσα και του πλεονεκτήματος στην ατμόσφαιρα, των χώρων και στην άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, χωρίς στυλιζάρισμα και θεατρικότητα, υπάρχει κι άλλο ένα βασικό μειονέκτημα:
Θα μπορούσε να αδράξει της ευκαιρίας και να μας πει περισσότερα για τους σκοπούς και τους στόχους, της ομάδας που σχεδίαζε την ανατροπή του Χίτλερ. Δηλαδή αν επρόκειτο για πραξικόπημα με ένα νέο Χίτλερ στο τιμόνι, ή θα φαινόταν σαν προδοσία (πιστά και αφοσιωμένα στελέχη που διαισθάνονταν το τέλος του Γ' Ράιχ, να πλησιάζει και ήθελαν να τη "γλιτώσουν, μια ώρα νωρίτερα"). Γιατί για σχέδιο απελευθέρωσης της Γερμανίας με πολιτικό εκδημοκρατισμό της δεν έπειθε, αφού οι πολιτικές μαριονέτες ήταν πιόνια των στρατιωτικών... Το πιθανότερο ήταν, η άμεση κατάπαυση του πολέμου, η συνθηκολόγηση και παράδοσή της στους συμμάχους, όπως και έγινε ένα χρόνο αργότερα.

Ο Μπράιαν Σίνγκερ, εμφύσησε στην γνωστή ίντριγκα την περιπέτεια και πολλές δόσεις αγωνίας οπτικοποιώντας την περισσότερο κινηματογραφικά και εγκεφαλικά. Όσο του πήγαινε στο στόρι. Εφόσον λειτουργεί και η ταύτιση με τον ήρωα, κι ο Τομ Κρουζ, αποφεύγει να πέσει στην παγίδα της καρικατούρας, τότε όλα μοιάζουν ιδανικά, προεξοφλώντας την εμπορική επιτυχία της ταινίας. Εκεί που απέτυχε να πείσει, είναι στον άλλο κύριο άξονα, της υπόθεσης, στο πρόσωπο του Φύρερ.

Δεν μπορείς όμως να έχεις τόσες πολλές απαιτήσεις από μια ταινία που έχει και ψυχαγωγικό στόχο. Λειτουργεί σε μικρότερο βαθμό πάνω στην ιστορική μνήμη αφού το βάρος μετατοπίζεται στην εξέλιξη των γεγονότων που τρέχουν με ταχύτητα και αναπαράγονται με κάποιο δοκιμασμένο στυλ. Γιατί όλα πρέπει να γίνουν στην εντέλεια για να πετύχει το σχέδιο και εμείς απλά περιμένουμε να δούμε το περίφημο "μοιραίο" λάθος...

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου [email protected]


Η Βαθμολογία μου:

Πολεμικό στορικό δράμα με τον Τ. Κρούζ, στο ρόλο ενός από τους συνομώτες αξιωματικούς στην απόπειρα δολοφονίας του Α.Χίτλερ.

Η ταινία αν και ακαδημαική , με τις εύκολες συγκινησιακές παρτιτούρες του χολλυγουντιανού σινεμά υπό μάλης, δεν καταφέρνει, παρά την αρτιότητα των κουστουμιών κ.τ.λ όπως υποστήριξαν κάποιοι συνάδελφοί μου, να μας κρατήσει σε ένταση καθώς η πλοκή εξελίσσεται χλιαρά και το τέλος είναι προδιαγεγραμμένο τόσο ιστορικά όσο και φιλμικά για το οποιοδήποτε οξύ κινηματογραφικό μάτι.

Πάραυτα, στέκεται με κάποια αξιοπρέπεια ώς παραγωγή και δεν είναι μιά κακή επιλογή για μιά κινηματογραφική έξοδο, χωρίς την υπερβολική ανάγκη μιας, λίγο πιο εκλεπτυσμένης παρουσίας.


του Γιάννη Ραουζαίου [email protected]


Ακόμα ένα φιλμ που διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, καθώς η γενιά των πρωταγωνιστών του φτάνει σιγά σιγά στο τέλος της. Η δολοφονική απόπειρα ενάντια στον Χίτλερ από μια ομάδα αποστατών γερμανών αξιωματικών το 1944 γίνεται καλοστημένο θρίλερ στα χέρια του Singer στην πρώτη συνεργασία με το σεναριογράφο Christopher McQuarry από την εποχή του Usual Suspects (1995). Ο Tom Cruise αποδεικνύει πως το ΄χει ακόμα, όταν δε φρικάρει με τις σαϊεντελογικές του εμμονές, αν και η προσοχή μας έπεσε στο εξαιρετικό supporting cast και κυρίως στους Tom Wilkinson και Terence Stamp. Ιστορικά ακριβές για χολυγουντιανή ταινία συνδυάζει nazi chic με έντονο suspence και δίχως να πρόκειται για ένα φιλμ εξαιρετικό είναι αρκετά ψυχαγωγικό, με την classy παραγωγή και την κλασσική κινηματογραφική του αισθητική.


του Μιχάλη Κωνσταντέλλη[email protected]


top of the page

Comments powered by Disqus



top of the page






ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 19/2/2009


top of the page




PHOTOS - POSTERS

PhotosΦωτογραφικό υλικό
Τύπος: Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Valkyrie_002.jpg
Valkyrie_003.jpg
Valkyrie_004.jpg
Valkyrie_01.jpg
Valkyrie_02.jpg
Valkyrie_03.jpg
Valkyrie_04.jpg
Valkyrie_05.jpg
Valkyrie_06.jpg
Valkyrie_07.jpg
Valkyrie_08.jpg
Valkyrie_09.jpg
valkyrie_10.jpg
valkyrie_2.jpg
Valkyrie_Poster_Gr.jpg
Valyrie_Poster 1.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Tom Cruise ... Col. Claus von Stauffenberg
    Manfred-Anton Algrang ... Albert Speer
    David Bamber ... Adolf Hitler
    Matthias Freihof ... Heinrich Himmler
    Stephen Fry
    Andy Gatjen ... Angry SS Officer
    Christian Oliver ... Sgt. Adams
    Christopher Karl Hemeyer ... Major Bunker
    Carice van Houten ... Nina Von Stauffenberg
    Eddie Izzard ... Erich Fellgiebel
    Justus Kammerer ... Heimeran
    Thomas Kretschmann ... Otto Ernst Remer
    Bill Nighy ... Friedrich Olbricht
    Florian Panzner ... Hans Wilhelm Hagen
    Halina Reijn ... Fraulein Van Oven
    Matthias Schweighofer
    Terence Stamp ... Ludwig Beck
    Tom Wilkinson ... Friedrich Fromm
    Kenneth Branagh ... Henning von Tresckow
    Tom Hollander
    Kevin McNally ... Carl F. Goerdeler
    Ian McNeice
    Julian Morris ... Young Lieutenant
    David Schofield ... Erwin von Witzleben
    Jason Barry ... SS Officer
    Kenneth Cranham
    Jamie Parker ... Werner von Haeften
    Christian Berkel ... Mertz von Quirnheim
    Thomas Kijas ... German Solider #1
    Wotan Wilke Mohring
    Werner Daehn ... Major Ernst-John von Freyend
    Jon Collin Barclay ... Second Leutenant Kretz (rumored)
    Gerhard Haase-Hindenberg ... Hermann Goring
    Karl-Alexander Seidel ... Berthold von Stauffenberg
    Philipp von Schulthess ... Henning von Treschkows Adjutant
    Timo Huber ... Franz
    Ralf Tempel ... Guard at Wolfsschanze
    Sean Velie ... Injured soldier on tank (uncredited)

Σκηνοθεσία
Bryan Singer

Σενάριο
Christopher McQuarrie
Nathan Alexander

Παραγωγή
Gilbert Adler
Christopher McQuarrie
Bryan Singer


Μουσική
John Ottman

Φωτογραφία
Newton Thomas Sigel

Μοντάζ
John Ottman

Casting
Roger Mussenden

Σχεδιασμός Παραγωγής
Lilly Kilvert
Patrick Lumb


Καλλιτεχνική Διεύθυνση
John B. Josselyn
Cornelia Ott
Keith Pain
Ralf Schreck
John Warnke


Σκηνικά
Bernhard Henrich

Κοστούμια
Joanna Johnston


Διεύθυνση Παραγωγής
Chris Brock
Isabel Henderson
Oliver Luer


Βοηθός Σκηνοθέτη
Jeffrey Wetzel
Lee Cleary


Χρονολογία παραγωγής
2009

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

Διάρκεια
120'

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 1.85:1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ, ΙΣΤΟΡΙΚΗ, ΠΟΛΕΜΙΚΗ, ΘΡΙΛΕΡ

Καταλληλότητα
USA:PG-13 | Czech Republic:12

Εταιρείες Παραγωγής
United Artists
Achte Babelsberg Film
Bad Hat Harry Productions


Ειδικά Εφέ
The Third Floor

Ήχος
SDDS | Dolby Digital | DTS

Διανομή
ODEON (2009) (Greece) (theatrical)
United Artists (2008) (USA) (theatrical)
Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) (2009) (worldwide) (all media)
20th Century Fox (2009) (Singapore) (theatrical)
FS Film Oy (2009) (Finland) (theatrical)
Twentieth Century Fox C.I.S. (2009) (Russia) (theatrical)
Warner Bros. (2009) (Netherlands) (theatrical)


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.83
Αριθμός Ψήφων: 6


Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ



Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΠολεμικήΘρίλερΙστορικήΔραματική



top of the page


-- Sponsored Links --

aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr


Info | Statistics | Site Map (topics) | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed