Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 20/11/14 :.
. The Hunger Games: Η Επανάσταση - Μέρος 1
. Party Girl
. Η Άλλη Μποβαρί
. Fury
. Master of the Universe
. Διπλή Ζωή
.: από 27/11/14 :.
. Ouija Πίνακας Πνευμάτων
. Τα Θαύματα
. Οι Πιγκουίνοι της Μαδαγασκάρης
. Αφεντικά Για Σκότωμα 2
. Samba
. Η Έκρηξη
. Drive Hard
. Πρόμαχος
. Palikari
.: από 4/12/14 :.
. Jimmy's Hall
. Ηλίθιος και Πανηλίθιος 2
. Από Έρωτα
. This Is Where I Leave You
. Μια Ζέβρα Και Μισή
. Η Νύχτα Πριν Πέσει Το Παρίσι
. Η Επέλαση των Βίκινγκς
. Electra (από 1/12)
.: από 11/12/14 :.
. Η Έξοδος: Θεοί και Βασιλιάδες
. Ίρβιν Γιάλομ
. Καθηγητής Με Το Ζόρι
. Κοινός Παρονομαστής
. Λευκός Θεός
. Πάντινγκτον
. Saint Laurent Η Χρυσή Εποχή
.: από 18/12/14 :.
. Ψυχρά και Ανάποδα «Τραγουδιστά»
. Χόμπιτ: Η Μάχη Των Πέντε Στρατών
. Serena
. Η Πρώτη Αγάπη
. Belle

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: nikos1964's Profile nikos1964
Σήμερα: 1
Χθές: 0
Συνολικά: 9802

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 77
Μέλη: 0
Σύνολο: 77

Εγγραφή


Cinema: AVATAR του Τζέιμς Κάμερον

Ημερομηνία καταχώρησης: Παρασκευή, 21 Νοέ. 2008 @ 01:11:21 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Επιστημονικής Φαντασίας

AVATAR
του Τζέιμς Κάμερον
με τους Σαμ Ουόρθινγκτον, Σιγκούρνι Ουίβερ, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Τζιοβάνι Ρίμπιζι, Ζόι Σαλντάνα

Υπόθεση:Το "Avatar", μια τρισδιάστατη ταινία δράσης που χρησιμοποιεί ειδικά εφέ νέας γενιάς, μας μεταφέρει σε έναν θεαματικό κόσμο πέρα από κάθε φαντασία, όπου ένας απρόθυμος ήρωας ξεκινά ένα ταξίδι λύτρωσης και εξερεύνησης, καθώς ηγείται μιας επικής μάχης προκειμένου να σώσει έναν πολιτισμό...



Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

Ο ήρωας της ταινίας είναι ο Τζέικ Σάλι, ένας πρώην ναυτικός, που είναι πλέον καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι. Αν και απογοητευμένος, είναι ακόμη πολεμιστής κατά βάθος. Αυτό που ήθελε πάντα ο Τζέικ είναι να βρει κάτι για το οποίο να αξίζει να αγωνιστεί, και το βρίσκει σε ένα μέρος που δεν μπορούσε να φανταστεί: σε έναν μακρινό κόσμο. Ο Τζέικ έχει στρατολογηθεί για μια αποστολή στον πλανήτη Πανδώρα, ο οποίος έχει τραβήξει το ενδιαφέρον εταιρειών ανά τον κόσμο, λόγω της εκμετάλλευσης ενός ορυκτού, που αξίζει 20 εκατομμύρια δολάρια το κιλό στη Γη. Για να διευκολύνουν τη δουλειά τους, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν ένα σύστημα που μεταφέρει τη συνείδηση ενός ατόμου σε ένα υβρίδιο ανθρώπων και ιθαγενών ανθρωποειδών του πλανήτη Πανδώρα, των λεγόμενων Na'vi. Αυτό το υβρίδιο ανθρώπου με Na'vi - ένα πλήρως ζωντανό σώμα που μοιάζει με τους Na'vi αλλά κατέχει ανθρώπινα συναισθήματα, σκέψεις και προσωπικότητα - είναι γνωστό ως "avatar". Στη νέα του avatar μορφή, ο Τζέικ μπορεί να περπατήσει ξανά. Η αποστολή του είναι να έρθει σε επαφή και να παρεισφρύσει στους Na'vi, με την ελπίδα να εξασφαλίσει τη βοήθειά τους - ή τουλάχιστον τη συναίνεσή τους - στην εξόρυξη του ορυκτού. Μια όμορφη θηλυκή Na'vi, η Νέφτιρι, σώζει τη ζωή του Τζέικ, αν και απρόθυμα, επειδή ακόμη και στο avatar σώμα του, ο Τζέικ αντιπροσωπεύει γι' αυτήν την ανθρώπινη καταπάτηση στον αμαγάριστο κόσμο των Na'vi. Καθώς η σχέση του Τζέικ και της Νέφτιρι γίνεται πιο δυνατή, ενώ ο Τζέικ μαθαίνει να εκτιμά τους Na'vi, ο ίδιος θα έρθει αντιμέτωπος με την απόλυτη δοκιμασία, καθώς θα ηγηθεί μιας επικής μάχης που θα καθορίσει τη μοίρα ολόκληρου του κόσμου.

Ο Σκηνοθέτης & Σεναριογράφος

Ο Τζέιμς Κάμερον γεννήθηκε το 1954 στο Οντάριο και μεγάλωσε κοντά στους καταρράκτες Νιαγάρα. Το 1971 μετακόμισε στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια, όπου σπούδασε Φυσική στο Fullerton Junior College, ενώ παράλληλα εργαζόταν ως μηχανουργός και, αργότερα, ως οδηγός φορτηγών. Έχοντας ως στόχο μια καριέρα στον κινηματογράφο, ο Κάμερον σταμάτησε να εργάζεται ως οδηγός το 1978, συγκέντρωσε λεφτά μέσω μιας κοινοπραξίας των οδοντιάτρων της περιοχής και γύρισε μια ταινία μικρού μήκους σε 35mm.

Τα οπτικά εφέ στην ταινία αυτή του εξασφάλισαν δουλειά στην ταινία "Οι 7 Υπέροχοι στη Μεγάλη Μάχη του Διαστήματος" (1980) του παραγωγού Ρότζερ Κόρμαν, όπου ήταν υπεύθυνος για τα σκηνικά, τα ψηφιακά background και για τη φωτογραφία των οπτικών εφέ. Στη συνέχεια τέλεσε χρέη βοηθού σκηνοθέτη στο επόμενο θρίλερ επιστημονικής φαντασίας του Κόρμαν, "Ο Πύργος της Φρίκης" (1981).

Το 1983, ο Κάμερον έγραψε τρία σενάρια: "Rambo: First Blood Part 2", "Aliens" και "Ο Εξολοθρευτής". Σκηνοθέτησε τον "Εξολοθρευτή" το 1984 και έδωσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Η ταινία ήταν απροσδόκητη επιτυχία και βρέθηκε στη λίστα με τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς από το περιοδικό Time. Συνέχισε την καριέρα του με τις κλασικές πλέον ταινίες "Aliens", "Η Άβυσσος", "Εξολοθρευτής 2: Μέρα Κρίσης", "Αληθινά Ψέματα" και "Τιτανικός". Ο "Τιτανικός" παραμένει μέχρι σήμερα η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία όλων των εποχών, με εισπράξεις άνω των 1,8 δις δολαρίων στο παγκόσμιο box office, και απέσπασε 14 υποψηφιότητες για Όσκαρ, από τα οποία κέρδισε τα 11 – ανάμεσα στα οποία Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Καλύτερου Μοντάζ.

Μετά την επιτυχία του "Τιτανικού", ο Κάμερον ξεκίνησε να δουλεύει σε ένα σύστημα ψηφιακής 3D κάμερας με τον Βινς Πέις. Ο στόχος του ήταν να προσφέρει στο κοινό παγκοσμίως την εμπειρία της εξερεύνησης του ωκεανού με πρωτοφανή διαύγεια. Σκηνοθέτησε τα 3-D IMAX υποβρύχια ντοκιμαντέρ "Ghosts of the Abyss" και "Aliens of the Deep", καθώς και το τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ "James Cameron’s Expedition: Bismarck". Το τελευταίο τεχνολογικό επίτευγμα του Κάμερον είναι το Fusion Camera System, το πιο εξελιγμένο σύστημα στερεοσκοπικής κάμερας στον κόσμο, που χρησιμοποιήθηκε για την ταινία "Avatar".

Οι Πρωταγωνιστές

Σαμ Ουόρθινγκτον: Γεννήθηκε το 1976 στην Αυστραλία. Σπούδασε στο Εθνικό Ινστιτούτο Θεάτρου του Σίδνεϊ το 1998. Μετά την αποφοίτησή του, συμμετείχε στη θεατρική παράσταση "Judas Kiss" σε σκηνοθεσία Νιλ Άρμφιλντ. Με μικρούς ρόλους στις ταινίες "Hart's War", "The Great Raid", "Rogue", ο ηθοποιός πέρασε από οντισιόν για το ρόλο του Τζέιμς Μποντ στην ταινία "Casino Royale", που τελικά τον πήρε ο Ντάνιελ Κρεγκ. Ύστερα από εξαντλητικό κάστινγκ για την επιλογή του βασικού πρωταγωνιστή του, ο Τζέιμς Κάμερον τον επέλεξε για το "Avatar". Τη φετινή χρονιά πρωταγωνίστησε επίσης πλάι στον Κρίστιαν Μπέιλ στο "Terminator Salvation", που έκανε εισπράξεις 370 εκατομ. δολαρίων παγκοσμίως. Έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο το 2000 με την ταινία "Bootmen" και ακολούθησαν οι ταινίες "Dirty Deeds", "Gettin' Square", "Macbeth", "Somersault". Πρόσφατα ολοκλήρωσε γυρίσματα για δύο φιλμ που θα απολαύσουμε το 2010: "Tell Me" με τις Κίρα Νάιτλι και Εύα Μέντες και "The Debt" του Τζον Μάντεν με την Έλεν Μίρεν. Θα είναι όμως και ο πρωταγωνιστής στην περιπέτεια "Clash of the Titans" του Λουί Λετεριέ.
Ζόε Σαλντάνα: Γεννήθηκε το 1978 στο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ. Είναι μια ανερχόμενη σταρ στο Χόλιγουντ, που έχει αναλάβει ρόλους διαφορετικούς μεταξύ τους. Έγινε γνωστή το 2000 από την ερμηνεία της στο φιλμ "Center Stage" και ακολούθησαν οι ταινίες "Vantage Point", "Haven", "Guess Who", "Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl", "The Terminal", "Dirty Deeds", "Get Over It". Πρόσφατα συμμετείχε στο blockbuster του Τζ. Τζ. Άμπρααμς "Star Trek". Προσεχώς θα την δούμε στις εξής ταινίες: "Death at a Funeral" του Νιλ ΛαΜπιουτ με τους Τζέιμς Μάρσντεν και Ντάνι Γκλόβερ, "The Losers" με τους Τζέφρι Ντιν Μόργκαν και Κρις Έβανς και "Takers" με τους Χέιντεν Κρίστενσεν και Ματ Ντίλον.
Σιγκούρνι Ουίβερ: Γεννήθηκε το 1949 στη Νέα Υόρκη. Έχει αφήσει το στίγμα της στον κινηματογράφο, με ρόλους σε ταινίες όπως "Aliens" και "Gorillas in the Mist". Το κινηματογραφικό της ντεμπούτο έγινε το 1979 με την ταινία "Alien". Επανέλαβε τον ρόλο στο σίκουελ "Aliens", για το οποίο προτάθηκε για Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ηθοποιού. Ακολούθησαν οι ταινίες "Alien 3" του Ντέιβιντ Φίντσερ και "Alien Resurrection" του Ζαν Πιερ Ζενέ. Επίσης την έχουμε απολαύσει στα φιλμ "Working Girl", "Ghostbusters II", "Copycat", "Death and the Maiden", "Half Moon Street", "1492", "Eyewitness", "Snow White". Το 1997 συμμετείχε στο φιλμ του Ανγκ Λι "The Ice Storm" και για την ερμηνεία της απέσπασε ένα βραβείο BAFTA και υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα Β' Γυναικείου Ρόλου. Επίσης πήρε μέρος στα φιλμ "Heartbreakers", "The Village", "Imaginary Heroes", "Infamous", "The Girl in the Park", "Vantage Point". Μέσα στην επόμενη χρονιά θα τη δούμε στις ταινίες "Paul" του Γκρεγκ Μοτόλα και "You Again" του Άντι Φίκμαν.
Μισέλ Ροντρίγκεζ: Γεννήθηκε το 1978 στο Τέξας των ΗΠΑ. Δούλευε ως κομπάρσος για 2 χρόνια, ικανοποιώντας έτσι την περιέργειά της για τον κινηματογράφο. Ύστερα απ' αυτό, αποφάσισε να ασχοληθεί με την υποκριτική και πέρασε από την πρώτη της οντισιόν, όπου και πήρε τον ρόλο της Νταϊάνα στην ταινία "Girlfight". Το 2001 συμμετείχε στην ταινία "3 A.M." στο πλευρό του Ντάνι Γκλόβερ και στην καταιγιστική περιπέτεια "The Fast and the Furious" με τους Βιν Ντίζελ και Πολ Γουόκερ. Την επόμενη χρονιά πρωταγωνίστησε στο φιλμ "Resident Evil" του Πολ Γ.Σ. Άντερσον με τη Μίλα Γιόβοβιτς. Ακολούθησαν συμμετοχές στις ταινίες "Blue Crush", "S.W.A.T.", "Control", "BloodRayne", "The Breed". Το 2005 ένα νέο κεφάλαιο άνοιξε στην καριέρα της, όταν πήρε έναν από τους βασικούς ρόλους στην επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά "Lost", υποδυόμενη την Άνα-Λουσία Κορτέζ. Προσεχώς θα τη δούμε στην ταινία των Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ και Ίθαν Μανίκις "Machete".

Η Αρχή

"Το "Avatar" είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχω αναλάβει ποτέ" δηλώνει ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Τζέιμς Κάμερον. Αυτή είναι μια δήλωση με βαρύτητα, αν αναλογιστεί κανείς την παγκόσμια φήμη του Κάμερον ως αριστοτέχνη αφηγητή ιστοριών. Οι ταινίες του συνδυάζουν θέαμα, συγκλονιστική πλοκή, συναρπαστικούς χαρακτήρες, καθώς και τεχνολογική μαγεία αποκλειστικά στην υπηρεσία της ιστορίας και του συναισθήματος.

Η κεντρική φιγούρα του "Avatar", ο Τζέικ Σάλι (Σαμ Ουόρθινγκτον) είναι ένας καθημερινός άντρας, με τον οποίο ταυτίζεται εύκολα κάποιος, που μετατρέπεται απροσδόκητα σε ήρωα, καθώς τα γεγονότα τον παρασύρουν σε μια σύγκρουση πολιτισμών, ανάμεσα σε εταιρίες της Γης – που στοχεύουν στην "ανάπτυξη" του πλανήτη Πανδώρα – και στους ιθαγενείς Na΄vi. Ο Τζέικ είναι πρώην πεζοναύτης και βάζει την τιμή και το καθήκον πάνω απ’ όλα. Τώρα όμως θα πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στην τιμή του, στην υπεράσπιση του σωστού και στο υποτιθέμενο καθήκον του προς τους ανθρώπους που του έχουν αναθέσει την αποστολή.

"Ήθελα να δημιουργήσω ένα γνώριμο είδος περιπέτειας σε ένα άγνωστο περιβάλλον" εξηγεί ο Κάμερον, "τοποθετώντας την κλασική ιστορία του νεοφερμένου σε μια ξένη χώρα και κουλτούρα, σε έναν εξωγήινο πλανήτη. Η ιστορία είναι κατά βάση κλασική, αλλά έχουμε ετοιμάσει πολλές ανατροπές για το κοινό. Ονειρευόμουν να γυρίσω μια ταινία σαν αυτή, με φόντο έναν άλλο κόσμο με πολλούς κινδύνους και εξαιρετική ομορφιά, από τότε που ως παιδί διάβαζα μαζικά περιοδικά επιστημονικής φαντασίας και κόμικς, ενώ ζωγράφιζα εξωγήινους και διάφορα πλάσματα στο βιβλίο των μαθηματικών κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Το "Avatar" μου έδωσε την ευκαιρία αυτή."

Το Όνειρο Γίνεται Πραγματικότητα

Τον Κάμερον δεν τον ενδιέφερε να χρησιμοποιήσει μακιγιάζ για να δημιουργήσει την εξωγήινη φυλή του. Ηθοποιοί υποδύονται ανθρωποειδείς εξωγήινους με τη χρήση μακιγιάζ εδώ και δεκαετίες, από τα Β-movies στα ΄50s μέχρι τις διάφορες μορφές του Star Trek και άλλες ταινίες επιστημονικής φαντασίας, αλλά και τηλεοπτικές σειρές. Σχεδόν κάθε μέθοδος για την τοποθέτηση λάστιχου στα πρόσωπα ηθοποιών έχει πλέον χρησιμοποιηθεί, μια λύση που είναι εκ των πραγμάτων περιορισμένη. Το μέγεθος και η απόσταση ανάμεσα στα μάτια δεν μπορεί να αλλάξει. Οι αναλογίες του σώματος δεν μπορούν να αλλάξουν, ούτε το συνολικό μέγεθος του χαρακτήρα. Το προσθετικό μακιγιάζ περιορίζει επίσης την ερμηνεία του ηθοποιού, διότι λειτουργεί ως εμπόδιο ανάμεσα στον ηθοποιό και στον φακό.

Με την μέθοδο performance capture, δεν ισχύει κανένα από τα προαναφερθέντα μειονεκτήματα. Αν και οι CG χαρακτήρες του "Avatar" μοιάζουν με τους ηθοποιούς που τους υποδύονται, οι βασικές τους αναλογίες είναι διαφορετικές. Τα μάτια των Na’vi έχουν τη διπλάσια διάμετρο από τα ανθρώπινα μάτια, ενώ υπάρχει μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα στα μάτια. Οι Na’vi είναι πιο λιγνοί από τους ανθρώπους, με μακρύτερους λαιμούς, με διαφορετική δομή σκελετού και μυών, ενώ έχουν τρία δάχτυλα στα χέρια τους. Ως CG χαρακτήρες, οι Na’vi και τα avatars μπορούν να έχουν μεγαλύτερο μέγεθος από τους ανθρώπους. Υπάρχουν πολλές ακόμα διαφορές ανάμεσα στην ανθρώπινη μορφή και στην μορφή των Na’vi, που αποδίδονται με εξαιρετικό ρεαλισμό και λεπτομέρεια, χάρη στη χρήση των CG χαρακτήρων.

Ο Κάμερον έψαχνε τον τρόπο για να φέρει τη δημιουργία εξωγήινων χαρακτήρων στον 21ο αιώνα. Το 1995, ο γνωστός σκηνοθέτης είδε τις ταχύτατες εξελίξεις στη δημιουργία CG χαρακτήρων και σκέφτηκε πως ίσως θα μπορούσε επιτέλους να γυρίσει το ονειρεμένο του project, το οποίο λαμβάνει χώρα σε έναν άλλο κόσμο. Έχοντας ήδη δημιουργήσει CG χαρακτήρες – ορόσημα στις ταινίες "Η Άβυσσος" και "Εξολοθρευτής 2: Μέρα Κρίσης", ο Κάμερον ήθελε να εξελίξει την τέχνη του CG σε νέα επίπεδα και έγραψε το σενάριο για το οπτικά φιλόδοξο "Avatar". Όταν όμως μελέτησαν το σενάριο ειδικοί στο CG, ο Κάμερον κατάλαβε πως η τεχνολογία που απαιτεί ο φωτορεαλισμός είναι χρόνια πίσω, οπότε έβαλε το project στο ράφι.

Όταν ο Κάμερον επανάφερε το project το 2005, όλα έδειχναν πως η τεχνολογία είχε σχεδόν φτάσει στο απαιτούμενο σημείο. Την περίοδο εκείνη υπήρχε ακόμα η ανησυχία πως οι χαρακτήρες δε θα ήταν αρκετά ρεαλιστικοί και θα έπασχαν από το φαινόμενο "dead eye", το οποίο εμφανίζεται στις πρώτες ταινίες που χρησιμοποίησαν την μέθοδο performance capture. Η ομάδα του Κάμερον είχε ως στόχο να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο και να εξασφαλίσει τον απόλυτο ρεαλισμό στους χαρακτήρες. Για να το καταφέρει αυτό, ανέπτυξε ένα νέο σύστημα "image-based facial performance capture", χρησιμοποιώντας μια κάμερα-κράνος για να καταγράψει με ακρίβεια και την πιο ανεπαίσθητη έκφραση στα πρόσωπα των ηθοποιών. Αντί για την τεχνική motion capture με την τοποθέτηση κατοπτρικών σημείων στα πρόσωπα των ηθοποιών, οι ηθοποιοί φορούσαν έναν ειδικό εξοπλισμό στο κεφάλι – παρόμοιο με κράνος του ράγκμπι – στον οποίον ήταν συνδεδεμένη μια μικροσκοπική κάμερα. Ο εξοπλισμός αυτός αντίκριζε τα πρόσωπα των ηθοποιών και η κάμερα κατέγραφε τις εκφράσεις του προσώπου και την κίνηση των μυών, σε ένα βαθμό που δεν ήταν ποτέ μέχρι τώρα εφικτός. Ακόμα πιο σημαντικό ήταν το γεγονός πως η κάμερα κατέγραφε και την κίνηση των ματιών, κάτι που δεν συνέβαινε με παλαιότερα συστήματα.

Το σύστημα-κράνος επέτρεπε την καταγραφή εκφράσεων του προσώπου με πρωτοφανή διαύγεια και ακρίβεια. Εφόσον το σύστημα αυτό δεν βασιζόταν στις motion capture κάμερες του παρελθόντος, αυτές μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να καταγράψουν την κίνηση του σώματος, οπότε μπορούσαν να τοποθετηθούν πολύ πιο μακριά από τους ηθοποιούς. Το γεγονός αυτό έδινε τη δυνατότητα στην ομάδα του "Avatar" να χρησιμοποιήσει το μεγαλύτερο περιβάλλον capture που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ. Έχοντας έξι φορές το μέγεθος παλαιότερων capture περιβαλλόντων, το Volume του "Avatar" χρησιμοποιήθηκε για να καταγράψει ζωντανά άλογα που καλπάζουν, ακροβατικά με τη χρήση καλωδίων, ακόμα και εναέριες μάχες ανάμεσα σε αεροσκάφη και ιπτάμενα πλάσματα. Το επαναστατικό σύστημα-κράνος δεν ήταν απλά το κλειδί για τις πιο δυσδιάκριτες εκφράσεις των χαρακτήρων, αλλά και για το επικό θέαμα της ταινίας.

Μία ακόμα εφεύρεση που δημιουργήθηκε για το "Avatar" ήταν η Virtual Camera, η οποία επέτρεπε στον Κάμερον να γυρίζει σκηνές στον ψηφιακό του κόσμο, σαν να κινηματογραφούσε σε ένα στούντιο του Χόλιγουντ. Μέσα από την Virtual Camera, ο σκηνοθέτης δεν έβλεπε την Ζόε Σαλντάνα αλλά τον εξωγήινο χαρακτήρα που υποδύεται, την Νέφτιρι. Αντί για τους Σαμ Ουόρθινγκτον και Σιγκούρνι Ουίβερ, έβλεπε τα τεράστια μπλε avatar τους, με τις ουρές και τα τεράστια χρυσά μάτια τους. Αντί για το λιτό γκρι χώρο του Volume, έβλεπε την πλούσια βλάστηση του δάσους της Πανδώρας, ή τα πλωτά βουνά Αλληλούια, ή την ανθρώπινη αποικία στην Πύλη της Κολάσεως.

Έχοντας πλέον βρει τον τρόπο για να καταγράψει τις ερμηνείες των ηθοποιών, το επόμενο βήμα για τον Κάμερον ήταν να στραφεί στο βραβευμένο με Όσκαρ εργαστήριο ειδικών εφέ του Πίτερ Τζάκσον, WETA Digital, στην Νέα Ζηλανδία. Οι επαναστατικοί φωτορεαλιστικοί χαρακτήρες της WETA, όπως το Γκόλουμ από τον "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών" και ο απόλυτα ρεαλιστικός Κινγκ Κονγκ, οδήγησαν τον Κάμερον στην πεποίθηση πως η ομάδα αυτή θα μπορούσε να δώσει ζωή στους Na’vi χαρακτήρες του.

Ήταν κρίσιμο για τον Κάμερον από την αρχή πως κάθε λεπτομέρεια από τις ερμηνείες των ηθοποιών θα πρέπει να αποτυπωθεί πλήρως στους CG χαρακτήρες. Η WETA τον διαβεβαίωσε πως η ομάδα της από τους καλύτερους animators θα είχε ως αποστολή να απεικονίσει 100% τις ερμηνείες των ηθοποιών στους Na’vi ή avatar χαρακτήρες. Αυτό προϋπέθετε την εξασφάλιση πως εξαιρετικά ακριβή δεδομένα θα καταγράφονται την στιγμή που ερμηνεύονται οι ρόλοι, ενώ απαιτούσε περισσότερο από έναν χρόνο δουλειάς από την ομάδα animation, ώστε να δημιουργηθούν οι μέθοδοι με τους οποίους οι CG χαρακτήρες εκφράζονται ακριβώς όπως οι ηθοποιοί που τους υποδύονται.

"Οι ηθοποιοί με ρωτούν αν προσπαθούμε να τους αντικαταστήσουμε" λέει ο Κάμερον. "Αντιθέτως, προσπαθούμε να τους δώσουμε νέες μεθόδους με τις οποίες θα εκφράζονται και θα δημιουργούν χαρακτήρες, χωρίς κανένα περιορισμό. Δε θέλω να αντικαταστήσω τους ηθοποιούς, λατρεύω την συνεργασία με ηθοποιούς. Αυτό είναι που κάνω ως σκηνοθέτης. Αυτό που προσπαθούμε να αντικαταστήσουμε είναι τις πέντε ώρες στην καρέκλα του μακιγιάζ, οι οποίες απαιτούνταν για τη δημιουργία χαρακτήρων όπως εξωγήινοι, λυκάνθρωποι, μάγισσες, δαίμονες κτλ. Τώρα μπορείς να είσαι όποιος και ό,τι θέλεις, σε οποιαδήποτε ηλικία, ακόμα και διαφορετικού φύλου, χωρίς τη χρονοβόρα διαδικασία και τη δυσφορία του πολύπλοκου μακιγιάζ."

Το "Avatar" τοποθετεί τους φωτορεαλιστικούς χαρακτήρες σε έναν κόσμο σχεδιασμένο σε υπολογιστή, που φαίνεται τελείως αληθινός. Κάθε φυτό, κάθε δέντρο, κάθε βράχος έχει δημιουργηθεί στους υπολογιστές της WETA Digital στην Νέα Ζηλανδία. Σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις σε lighting, shading και rendering επέτρεψαν στη WETA να δημιουργήσει ένα φωτορεαλιστικό κόσμο, ο οποίος είναι εξωγήινος στις λεπτομέρειες, αλλά φαίνεται στο μάτι ως απόλυτα φυσικός. Περισσότερα από ένα Petabyte (χίλια terabytes) ψηφιακής αποθήκευσης χρειάστηκαν από τη WETA για όλα τα CG στοιχεία της ταινίας… τα μυριάδες φυτά, ζώα, έντομα, βουνά και σύννεφα. Για να κατανοήσει κανείς την αναλογία, ο "Τιτανικός" χρειάστηκε 2 terabytes για να δημιουργηθεί (και να βυθιστεί) το πλοίο και οι χιλιάδες επιβάτες του, δηλαδή το 1/500ο του αριθμού που χρειάστηκε για το "Avatar".

Το "Avatar" γυρίστηκε επίσης σε στερεοσκοπικό 3D. Δε χρειάστηκε λοιπόν μόνο η WETA να δουλέψει σε 3D για να δημιουργήσει τις CG σκηνές (όπως έκαναν και τα υπόλοιπα εργαστήρια ειδικών εφέ όπως η ILM), αλλά και οι live action σκηνές γυρίστηκαν επίσης σε 3D. Για τον σκοπό αυτό, ο Κάμερον χρησιμοποίησε το Fusion Camera System, το οποίο ανέπτυξε μαζί με τον Βινς Πέις. Χρειάστηκαν επτά χρόνια για την δημιουργία του συστήματος Fusion, το οποίο αποτελεί το πιο εξελιγμένο στερεοσκοπικό σύστημα κάμερας στον κόσμο. Οι κάμερες λειτουργούσαν άψογα στο set του "Avatar", επιτρέποντας στις σκηνές live action να ενωθούν ομαλά με τις σκηνές CG σε ένα ομοιόμορφο σύνολο.

Οι επαναστατικές αυτές τεχνολογικές μέθοδοι είναι απλά εργαλεία στην "εργαλειοθήκη" του δημιουργού, ενώ βρίσκονται πάντα στην υπηρεσία της ιστορίας, του συναισθήματος και των χαρακτήρων. Ο παραγωγός Τζον Λάντο λέει πως "στο τέλος, η αντίδραση του κοινού προς το "Avatar" δε θα αφορά την τεχνολογία αλλά τους χαρακτήρες και την ιστορία που δημιούργησε ο Τζέιμς. Η τεχνολογία δίνει την ευκαιρία στον Τζέιμς να πει μια ιστορία που δε θα μπορούσε να ειπωθεί διαφορετικά." Ο Κάμερον προσθέτει: "Όλα καταλήγουν πάντα σε ένα ερώτημα: Είναι καλή η ιστορία; Η συζήτηση στο τέλος αφορά τους χαρακτήρες – εξωγήινους και ανθρώπους – και τα ταξίδια τους."

Ο Λάντο συγκρίνει τη χρήση της τεχνολογίας από τον Κάμερον στο "Avatar", με τον τρόπο με τον οποίο τη χρησιμοποίησε για τον βραβευμένο με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας "Τιτανικό". "Στον "Τιτανικό", ο Τζέιμς χρησιμοποίησε τα ειδικά εφέ για να κάνει τους θεατές να αισθανθούν ως μέρος της ιστορίας. Στο "Avatar" χρησιμοποιεί νέα τεχνολογία για να μεταφέρει τους θεατές στο μέλλον, σε έναν άλλο κόσμο." Ο Κάμερον συμπληρώνει πως "η τεχνολογία είναι σε ένα τόσο υψηλό επίπεδο που εξαφανίζεται, αφήνοντας μόνο την μαγεία…την αίσθηση πως είσαι πραγματικά εκεί και πως η ιστορία, οι χαρακτήρες και τα συναισθήματα είναι αληθινά."

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://microsites2.foxinternational.com/gr/avatar/


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

H πρώτη φορά που παρακολούθησα μια ταινία σε τεχνολογία 3D, ήταν πριν καμιά 15αρια χρόνια όταν είχα δει μια ταινία τρόμου γυρισμένη σ’ αυτό το format. Δε μπορώ να πω πως μου είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση, μάλλον επειδή η 3D τεχνολογία ήταν ακόμα σε εμβρυακό στάδιο. Αλλά πάντοτε στην άκρη του μυαλού μου υπήρχε η σκέψη, πως αργά η γρήγορα, θα ζούσα την απόλυτη 3D κινηματογραφική εμπειρία.

Η ώρα έφτασε λοιπόν. Η τεχνολογία έχει πλέον τελειοποιήσει κάθε λεπτομέρεια του 3D format. Και φυσικά δε με εκπλήσσει, το ότι ο πρώτος που χρησιμοποίησε αυτή τη τεχνολογία είναι ο πλέον πρωτοπόρος -σε θέματα special effects- σκηνοθέτης: Μιλάμε για τον James Cameron και το τελευταίο του δημιούργημα “Avatar”.
Προσπαθώ ακόμα να βάλω σε μια σειρά τις σκέψεις μου, καθώς το κείμενο το γράφω λίγες ώρες αφότου πρωτοείδα την ταινία, όμως το κάνω επίτηδες καθώς θέλω να αποτυπώσω την πρώτη εντύπωση, διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται για μένα η ουσία της ταινίας. Στο τι εντύπωση σου έκανε, και όχι στο πως την ερμηνεύεις. Εξάλλου, δεν υπάρχουν και πολλά να ερμηνεύσεις…

Το "Avatar" για μένα λειτουργεί σε δύο επίπεδα.

Πρώτο: η επιφάνεια
• το look.
Ό,τι και να γράψω θα’ ναι λίγο. Πρέπει να πάει κάποιος να δει τη ταινία για να καταλάβει τι εννοώ. Αυτός είναι ο κινηματογράφος του μέλλοντος. Όχι του μακρινού μέλλοντος, αλλά του πολύ κοντινού. Προβλέπω πω σε κανα-δυο χρόνια όλες οι big budget κινηματογραφικές παραγωγές - ανεξάρτητα σε ποιο είδος θα ανήκουν- θα γυρίζονται μ’ αυτή τη τεχνολογία. Και ο λόγος είναι απλός. Είναι αυτό που θα ζητάει το κοινό. Ένας κινηματογράφος 3D με όλη τη σημασία της λέξης. Ρεαλισμός του effect σε τέτοιο βαθμό που ο θεατής θα έχει την αίσθηση πως είναι μέσα στην ταινία.
Από τα πρώτα δέκα λεπτά του “Avatar” δεν θυμάμαι απολύτως τίποτα! Δεν παρακολουθούσα την υπόθεση, τους διαλόγους. Απλά κοίταζα την ταινία, προσπαθώντας να συνειδητοποιήσω που τελειώνουν οι διαστάσεις της αίθουσας όπου βρισκόμουν και που αρχίζουν οι εικόνες της ταινίας. Δεν μπορούσα να ξεχωρίσω: ήμουν μέσα στη ταινία! Δεν μπορώ να πω τίποτε άλλο, διότι πολύ απλά με λόγια μου είναι αδύνατο να εξηγήσω αυτή την εμπειρία. Πρέπει κάποιος να το βιώσει για να το καταλάβει. Απλά ξέρω πως αυτή η ταινία είναι η αρχή για μια νέα μορφή κινηματογράφου.
Αφού λοιπόν ξεπέρασα το σοκ των πρώτων δέκα λεπτών, άρχισα να παρακολουθώ πραγματικά την ταινία, συγκεντρωμένος πλέον στο άλλο επίπεδό της: το περιεχόμενο.
Δυστυχώς σ’αυτή τη πτυχή του, το “Avatar” είναι ένα άδειο μπουκάλι. Το ένα κλισέ μετά το άλλο. Αν ήθελα να το υπεραπλουστεύσω, θα το περιέγραφα ως "μια πολεμική περιπέτεια στη ζούγκλα του Αμαζονίου, το έτος 2200".

Η υπόθεση είναι περίπου η εξής: Βρισκόμαστε στο μέλλον, σε μια αδιευκρίνιστη χρονολογία (εκτός και αν η χρονολογία ειπώθηκε στα πρώτα δέκα λεπτά της ταινίας που βρισκόμουν σε νιρβάνα). Το ανθρώπινο γένος έχει επεκτατικές τάσεις προς άλλους πλανήτες, ύστερα από τη καταστροφή της μητέρας Γης.
Μια αποστολή γήινων, η οποία αποτελείται από επιστήμονες, πολιτικούς-businessmen και στρατιωτικούς, προσεγγίζει μια περιοχή ενός πλανήτη ονόματι Pandora, η οποία χαρακτηρίζεται από ένα απίστευτα εξελιγμένο οικοσύστημα. Πιο συγκεκριμένα, αυτό το οικοσύστημα (ζώα, βλάστηση, νερό, τα πάντα) λειτουργεί ως ένα δίκτυο πληροφοριών και ενέργειας, στο οποίο έχουν πρόσβαση οι κάτοικοι της περιοχής.
Οι κάτοικοι είναι κάποια “ανθρωποειδή” όπως τα χαρακτηρίζουν οι γήινοι: διάφορες φυλές πλασμάτων, τα οποία είναι μπλε στο δέρμα, με ανθρώπινη όψη, τριπλάσιο μέγεθος από τους γήινους, και μερικά εξωγήινα χαρακτηριστικά όπως ουρά, μυτερά αυτιά, κοφτερά δόντια, και -πάνω απ’όλα- μια μακριά κοτσίδα η οποία συνδέει το νευρικό τους σύστημα με το “δίκτυο” του δάσους.
Οι γήινοι θέλουν να προσεγγίσουν τους εξωγήινους ιθαγενείς για διάφορους λόγους.
Οι επιστήμονες, όπως η Dr. Grace Augustine (Sigourney Weaver), θέλουν να μελετήσουν αυτό το φυσικό δίκτυο πληροφοριών και ενέργειας, και κυρίως ενδιαφέρονται για τον κεντρικό “επεξεργαστή” του οικοσυστήματος, ένα γιγαντιαίο δέντρο που το ονομάζουν “το δέντρο των ψυχών”.
Τα υπόλοιπα μέλη της αποστολής (στρατιωτικοί, businessmen) ενδιαφέρονται μόνο για το κέρδος που μπορούν να βγάλουν, το οποίο θεωρούν πως είναι ανεκτίμητο, καθώς στην περιοχή που κατοικούν οι ιθαγενείς βρίσκονται τεράστια κοιτάσματα ενός πανάκριβου ορυκτού. Θα μπορούσε να πει κάποιος, πως λειτουργούν με την ίδια λογική που λειτουργούν οι σημερινές αμερικανικές αποστολές σε χώρες της Μέσης Ανατολής.
Προκειμένου λοιπόν να προσεγγίσουν “διπλωματικά” τους ιθαγενείς, οι γήινοι έχουν δημιουργήσει την τεχνολογία του “avatar”. Ένα avatar είναι κάτι σαν κλώνος, ένα πλάσμα-αντίγραφο ενός γήινου εθελοντή, προσομοιωμένο στα χαρακτηριστικά των εξωγήινων. Έτσι, για παράδειγμα, η Dr. Augustine έχει το δικό της (8-μετρο σε ύψος) avatar, το ίδιο και ο βοηθός της, το ίδιο και ο πεζοναύτης-εθελοντής Jake Sully -ο ήρωας της ταινίας.
Χρησιμοποιώντας τα avatar, οι γήινοι προσπαθούν να προσεγγίσουν μια τοπική φυλή ιθαγενών, τους Navi. Η συγκεκριμένη φυλή (όπως και οι υπόλοιπες φυλές των εξωγήινων) δε διαφέρει ούτε στο ελάχιστο με οποιαδήποτε φυλή Ινδιάνων σε οποιοδήποτε δάσος της ζούγκλας του Αμαζονίου. Μιλάνε μια γλώσσα που ακούγεται ινδιάνικη, φοράνε ελάχιστα ρούχα, κυνηγάνε την τροφή τους με βέλη και τόξα, και όταν σκοτώνουν το θήραμα, το ευχαριστούν με μια τελετουργική προσευχή, επιστρέφοντας τη ψυχή του στο οικοσύστημα, κρατώντας μόνο τη σάρκα του.
Οι Navi καταλαβαίνουν πως συναναστρέφονται με ψεύτικα σώματα, με κλώνους οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι μ’ένα γήινο σώμα σ’έναν απομακρυσμένο θάλαμο. Παρόλα αυτά είναι αρκετά δεκτικοί προς τους γήινους, επιτρέποντάς τους να εισέλθουν στη κοινωνία τους.
Πιο ενεργά απ’ όλους θα εμπλακεί στη καθημερινότητα των Navi ο πεζοναύτης, Jake Sully.

Κάπου εδώ αρχίζουν τα κλισέ, το ένα μετά το άλλο. Οι σχέσεις του Sully με τους Navi περνάνε από τα εξής προβλέψιμα στάδια:

- Με την ωραία πολεμίστρια για παράδειγμα:

Πρώτο στάδιο
• αυτός γουστάρει, αυτή δε γουστάρει.

Δεύτερο στάδιο
• αυτή του μαθαίνει πράγματα αλλά εξακολουθεί να μη γουστάρει, αυτός συνεχίζει να γουστάρει.

Τρίτο στάδιο
• αυτή αρχίζει σιγά-σιγά να γουστάρει, αυτός συνεχίζει να γουστάρει.

Στο τέλος γουστάρουν και οι δύο, οπότε αναπόφευκτα καταλήγουμε στη “σκηνή του ζευγαρώματος”.

Αυτή η προβλέψιμη φόρμουλα του τύπου: α) δεκτικότητα - μη δεκτικότητα β) δεκτικότητα - σταδιακή δεκτικότητα γ) δεκτικότητα κι από τις δύο πλευρές, χαρακτηρίζει τις σχέσεις του Sully όχι μόνο με τους Navi, αλλά και με ορισμένους από τους γήινους.

Στο τέλος της ημέρας, η υπόθεση είναι η ίδια χιλιοειπωμένη ιστορία του λευκού-πολιτισμένου-ανθρώπου, ο οποίος εισέρχεται σε μια κοινωνία ιθαγενών, και σταδιακά δένεται μαζί τους, μέχρι που γίνεται "ένας απ’αυτούς".
Επειδή όμως η ιστορία πρέπει να καταλήξει κάπου, και μιλάμε για χολιγουντιανή παραγωγή, δεν εξεπλάγην όταν η κλιμάκωση του τελευταίου μισάωρου ήταν ακριβώς όπως την είχα προβλέψει μια ώρα πριν:

Οι συμφεροντολόγοι πολιτικοί και στρατιωτικοί της αποστολής, χάνουν την υπομονή τους ύστερα από τρεις μήνες αναμονή, και αποφασίζουν πως με τη “διπλωματία” οι Navi δεν πρόκειται να φύγουν, για να έρθουν οι μπουλντόζες των γήινων και να αρχίσουν να συλλέγουν τον ορυκτό πλούτο. Οπότε ο στρατός εφορμά, και αρχίζει να καταστρέφει ό,τι βρει μπροστά του.
Οι επιστήμονες και o Jake Sully παίρνουν το πλευρό των Navi, και πολεμούν ενάντια στη φυλή τους.
Χωρίς να φανερώνω πολλά για το τέλος, το μόνο που θα πω είναι πως πρόκειται για ένα παραδοσιακό, χολιγουντιανό happy ending, το οποίο αφήνει και “παράθυρο” για ένα sequel. Το οποίο sequel μάλιστα ο James Cameron το έχει ήδη ανακοινώσει (απ’ ό,τι διαβάζω)…

Αλλά, θέλω να αφήσω στην άκρη όλες αυτές τις συμβατικότητες της ιστορίας και των χαρακτήρων. Διότι στο τέλος της ημέρας, αυτά δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία. Αυτό που έχει ιστορική -χωρίς ίχνος υπερβολής- σημασία είναι η τεχνολογία της ταινίας.
Σε είκοσι χρόνια από τώρα, όταν αυτή η τεχνολογία θα έχει προοδεύσει σε δυσθεώρητο βαθμό, και θα βιώνουμε τις κινηματογραφικές ταινίες σαν να είμαστε οι πρωταγωνιστές, όπως ακριβώς είναι τα σημερινά “first person RPG pc-games”, θα κοιτάμε πίσω στο “Avatar” και θα το μνημονεύουμε -ή θα το καταριόμαστε-, καθώς αυτή η ταινία είναι η απαρχή μιας νέας κινηματογραφικής εποχής. “Καλής” ή “κακής”, αυτό είναι θέμα γούστου και προσέγγισης του καθενός.
Όμως, και επίσημα πλέον, το “Avatar” σηματοδοτεί το πέρασμα στο επόμενο στάδιο. Και επειδή είμαι αρκετά ρομαντικός, φοβάμαι πως “το επόμενο στάδιο” είναι ο θάνατος του film, προς χάριν της ψηφιακής τεχνολογίας.


του Ανδρέα Λούβη andreas.louvis@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Ο κινηματογράφος πριν και μετά AVATAR ...

Μοναδικό υπερθέαμα κι ουσιαστικά μια υπερπαραγωγή που κλείνει με το καλύτερο ίσως τρόπο την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα. Ο κινηματογράφος του Τζέιμς Κάμερον μας ταξιδεύει σε έναν φανταστικό κόσμο του μέλλοντος χρησιμοποιώντας το στυλ της υπερ-δραματοποιημένης αφήγησης που εμμένει στον δύσκολα ή εύκολα, πάντως (οπτικά) εντυπωσιασμό του μέσου θεατή μέσα σ' ένα κλίμα συγκινησιακού παροξυσμού. Κορυφώνεται κλιμακωτά, γιατί με σταθερά αλλά γοργά βήματα επιταχύνει τον ρυθμό του παγιδεύοντας την ανθρώπινη καρδιά μέσα σε έναν κύκλο μανιχεϊστικών διλημμάτων.

Η πιο ακριβή ταινία όλων των εποχών επιβεβαιώνει τη φήμη που προηγήθηκε στα χρόνια της κατασκευής της. Η οικουμενική κοσμοθεωρία του Τζέιμς Κάμερον είναι ιδεαλιστική, απλοϊκή, ανθρωποκεντρική. Εξιδανικεύει αλληγορικά τα προβλήματα ενέργειας του σημερινού μας κόσμου μεταφέροντάς τα συμβολικά μερικές εκατονταετίες στο μέλλον. Ο άνθρωπος είναι πάντα κάτοικος του κόσμου, αλτρουιστής μα και ιμπεριαλιστής. Συμπεριφέρεται ωσάν του ανήκει καθετί που αισθάνεται, βλέπει, αγγίζει, μυρίζει. Αυτή η συμπεριφορά είναι παρόμοια με της εξουσίας που ετοιμάζεται για δράση και καταστολή ακόμα και προληπτικά! Με λίγα λόγια ο άνθρωπος το' χει στο αίμα του. Τον πόλεμο. Τη σύγκρουση. Την εξέγερση. Την κατάκτηση. Την επίδειξη ισχύος και ανωτερότητας. Ο αυταρχισμός είναι ανθρώπινο συναίσθημα. Και δεν πρόκειται να εξαλειφτεί ποτέ με ειρηνικά μέσα. Ο πόλεμος ανάμεσα στους λαούς είναι τραγωδία. Πάντα έχει αρχή και τέλος ή αν το καλοσκεφτείς είμαστε κάπου στη μέση, σε έναν "διαρκή πόλεμο". Το τέλος ενός πολέμου είναι αρχή ενός άλλου. Στο AVATAR υποβόσκει η κτητικότητα απέναντι στη Μητέρα Γη, casus belli.

Τα οικολογικά μηνύματα που περνάει παράλληλα με αντιπολεμικά και αντιρατσιστικά, όπως πάντα στις ταινίες, του προωθούνται μέσα από ένα προσχηματικά βαθύ κι έντονα συγκινησιακά, φορτισμένο κλίμα, χωρίς υπονοούμενα. Η λαϊκίστικη προπαγάνδα προωθεί και διαδίδει τον ελιτισμό του Κάμερον ως τον ιδανικό της εκφραστή, τον σύγχρονο Τσάρο και Τύραννο της κινηματογραφικής Τέχνης. Όπως ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ του έμεινε στην ιστορία του 20ου αι. για το ανεπανάληπτο ρεκόρ του στο Box Office παγκοσμίως, έτσι και τούτο τηρουμένων των αναλογιών, γίνεται σταθμός σήμερα στη νέα εποχή που έχουμε υπεισέλθει. Μόνο που θα μείνει στην Ιστορία για άλλα πράγματα. Χρησιμοποιώντας την φόρμα ανάπτυξης του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ, με παρόμοιο ύφος και αισθητική προσέγγιση, ζυγώνει εκβιαστικά το συναίσθημα. Άλλωστε ο άνθρωπος είναι η πηγή του Κακού, οι ανθρώπινες αδυναμίες, τα λάθη και τα πάθη κατέστρεψαν ό,τι πιο ωραίο υπήρχε στον πλανήτη μας. Αυτό σημαίνει ότι για τον Κάμερον δεν υπάρχουν Ιδεολογίες, και διαχωριστικές γραμμές. Δεν υπάρχουν ταξικές διαφορές. Υπάρχουν μόνο Κακοί και Καλοί. Οι Κακοί είναι λιγότεροι αλλά έχουν τα "Μέσα" και τον Πλούτο. Η μάχη του Καλού με το Κακό είναι αιώνια. Οι διαφορές στην έκταση και τις επιπτώσεις της επενδύονται από τον Κάμερον στο επίπεδο των ψυχοσωματικών πληροφοριών

Ο Βασιλιάς της στερεοσκοπικής απεικόνισης...

Όταν έχεις δει (όπως εγώ) καμιά 10ριά ταινίες 3D φέτος, ΔΕΝ εντυπωσιάζεσαι από αυτή την τεχνολογία. Για τους πρωτάρηδες, θα υπάρξει δέος, αλλά όχι σοκ. Μου φάνηκε απολύτως φυσιολογική στα μέτρα του οράματος του δημιουργού. Αυτό που εντυπωσιάζει και το κάνει ένα μοναδικό γεγονός επομένως ΔΕΝ είναι το 3D, ούτε το "τετριμμένο" σενάριο (εμπνευσμένο από επιστημονική φαντασία), μα η δυναμική των κάδρων, των χρωμάτων, των ισορροπιών ανάμεσα στις γραμμές της ζωής, της κίνησης και της αρμονίας. Η ίδια η φύση είναι δώρο Θεού. Το Δέντρο των Ψυχών, είναι (συμβολίζει) την Πηγή της Ζωής ή το "Δέντρο της Ζωής". Οι παγανιστικές τελετές ως απόδειξη της προϋπάρχουσας μεταφυσικής πίστης βρίσκονται βαθιά στις ρίζες της Μητέρας Γης. Είναι η υπαρξιακή φιλοσοφία του αδιεξόδου των πολιτικοοικονομικών ιδεολογιών και θεωριών που έχουν αποτύχει.

Οι ανθρώπινες αδυναμίες γέννησαν το Avatar

Ο Κάμερον πιστεύει στη λύση του Avatar, ενός Υπερανθρώπου, γονιδιακού υποκατάστατου, δηλαδή ενός βιολογικού Κλώνου, επιστημονικά εξελιγμένου, άτρωτου και άφθαρτου. Άρα όνειρο (ή ψευδαίσθηση;) του ιδεατού είναι η μετάβασή μας στην εφαρμογή της εικονικής πραγματικότητας σε βαθμό που να καθορίζει τις πράξεις της ζωής μας. Στην ουσία ζητείται ο "θάνατος της πραγματικότητας". Ο τεχνητός κόσμος του Avatar θα γίνει ο νέος μας παράδεισος. Με δεδομένο ότι η "πραγματικότητα" εξελίσσεται σε σκέτη Κόλαση, ακούγεται λογικό.

Το δόγμα Avatar κατά Κάμερον

• Ταχύτητα σκέψης κι αντίδρασης στην εικονική πραγματικότητα με τη χρήση ενός υπερ-υπολογιστικού συστήματος που λαμβάνει ενέργεια και ώθηση από τον ανθρώπινο εγκέφαλο με άπειρες δυνατότητες εφαρμογών.
• Πολυδιάσταστοι εσωτερικά χαρακτήρες.
• Άτρωτος και άφθαρτος οργανισμός από νεοπλασματικά κύτταρα που δε νοσούν και δεν πεθαίνουν.
• O 3D CGI κόσμος γίνεται επίσημα το νέο πεδίο επενδύσεων στην τεχνολογία του κινηματογράφου.
• Τα πειράματα κι οι έρευνες της επιστήμης μέσα από τις εφαρμογές της NASA αποτελούν την βάση εξέλιξης του βιομηχανικού κινηματογράφου,
• Η τέχνη του ιδεατού και του εφικτού εξισώνονται φιλοσοφικά, κοινωνικά, επιστημονικά, υπαρξιακά.
• Ο ρεαλισμός ανήκει στο χθες, Η εικονική πραγματικότητα στο σήμερα. Το μέλλον εξελίσσεται ανάμεσα σ' αυτές τις δυό αντιλήψεις, το χθες του σήμερα δηλαδή: τον Ρεαλισμό της Εικονικής πραγματικότητας.
• Σεβασμός της Μητέρας Φύσης με θρησκευτική ανιδιοτέλεια.
• Ο ζωτικός χώρος κάθε πλάσματος είναι ιερός και πρέπει να προστατεύεται με φυσικό τρόπο η ιδιοκτησία.
• Αυτός που ξεκινά αμυντικά έναν πόλεμο είναι κι ο τελικός νικητής.
• Ένας πόλεμος έχει πάντα στόχο την εκμετάλλευση των αγαθών της Γης.
• Η Διπλωματία είναι ο προθάλαμος μιας Πολεμικής σύρραξης, όταν όλοι κρύβονται πίσω της - περιμένοντας το μοιραίο λάθος του αντιπάλου.
• Ο άνθρωπος είναι το πιο επικίνδυνο πλάσμα της Φύσης.
Ιεράρχηση του βασιλείου των πλασμάτων ανάλογα με το δείκτη ευφυίας τους.
• Δεν υπάρχουν όρια στη ζωή παρά μόνο αυτά που βάζει η ύπαρξη του άλλου.

Μονοπώλιο AVATAR

Η απομυθοποίηση της "οικουμενικότητας" του έργου θα γίνει μόλις βρεθεί το αντίδοτό του. Όσο και να προσπαθήσεις δύσκολα θα το βρεις, σήμερα. Ένα είδος κινηματογράφου που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, ανεξαρτήτως ιδεολογίας, οικονομικής κατάστασης, θρησκείας, φύλου, φυλής ακόμα και παιδείας (φτάνει κάποιος να ξέρει ...ανάγνωση!) Το AVATAR δεν έχει πατρίδα, το μακρινό του παρελθόν είναι άγνωστο, δεν έχει Ιστορία και Πολιτισμό έτσι που τελικά να γοητεύει, συγκινεί, ταξιδεύει σε νέους ορίζοντες, γι΄αυτό που είναι τώρα, - βραχυπρόθεσμα - αλλά συνάμα και τόσο επικίνδυνου, λαίμαργου και αδηφάγου για το μέλλον, απέναντι σε κάθετι "μικρό", διαφορετικό, φτωχότερο. Αν το καλοσκεφτείς, για το καλό του ... Τζέιμς Κάμερον, θα πρέπει να μείνει έξω από τα Όσκαρ! Για το γενικότερο καλό της Τέχνης αλλά και του σίκουελ που θα ακολουθήσει σύντομα. Η καριέρα στο Box Office, είναι εκείνη που μετράει σ΄αυτό το είδος κι όχι τα ... αγαλματίδια.

Πιστεύω τελικά, ότι είναι μια ταινία που λειτουργεί ως "ευαγγέλιο" και κράχτης φέρνοντας στην μεγάλη οθόνη θεατές που έχουν ορκιστεί να μην ξαναπάνε ή που θα πάνε για πρώτη φορά. Αν αυτή είναι η "ιερή" αποστολή του Τζέιμς Κάμερον θα πρέπει να τον αναγάγουμε σε "Πάπα του Κινηματογράφου" και την εταιρεία του - θησαυροφυλάκιο σε "Βατικανό του Χόλιγουντ". Έναν "θρίαμβο" ακολουθεί πάντα ύφεση και παρακμή. Ιστορικά αποδεδειγμένο: ο άμετρος ενθουσιασμός και η υπερβολή φέρνουν δυστυχία, μιζέρια. Μετά το AVATAR τι; κατάθλιψη κι εσωστρέφεια, ζήλια και γκρίνια; Τίποτα απ΄όλα αυτά ! Ως καθαρή ψυχαγωγία 2,5 ωρών - και μόνο ως εκεί - το παιχνίδι είναι δικό του...

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Έστω και λίγο αργά, ήρθε η ώρα να δω κι’ εγώ την ακριβότερη ταινία που έχει γυριστεί ποτέ και ίσως μία από τις πιο πολυαναμενόμενες της σεζόν. Η μεγάλη επιστροφή του James Cameron είναι γεγονός και έχει σκοπό να ξαναφέρει την επανάσταση που έφερε με το Terminator και το Aliens. Τα κατάφερε ή του βγήκε ...Τιτανικός;
Καλώς ή κακώς, το σημείο αναφοράς του Avatar, είναι το υπερβολικά μεγάλο budget με την ταινία να κοστίζει πάνω από 230 εκατομμύρια δολάρια και το συνολικό κόστος μαζί με την τεχνολογία που ο ίδιος ο Cameron ανέπτυξε ειδικά για την ταινία, να ξεπερνάει τα 500,000,000$!!. Η RealD έκδοση που είχα την τύχη να απολαύσω ήταν... εξωπραγματική. Όντας gamer δεν κατάφερε να με εντυπωσιάσει... αρχικά αλλά όσο προχωρούσε, η διάρκεια, η ένταση, η λεπτομέρεια, η ποιότητα ήταν ανεπανάληπτη. Δεν έχουμε ξαναδεί κάτι παρόμοιο και η 3D τεχνολογία έμοιαζε να είναι φτιαγμένη για αυτή τη ταινία κάνοντας την ακόμα πιο φυσική. Εδώ όμως πρέπει να γίνει η απαραίτητη ερώτηση, πραγματικά, τα εκπληκτικά CGI ήταν αυτό που έλειπε από το σημερινό κινηματογράφο για να κάνει την επανάστασή του;
Μάλλον, ο Cameron τα κατάφερε. Δεν έχει μόνο την τεχνολογία αλλά ξέρει και πως να την παρουσιάσει. Είναι σκηνοθετικά ίσως η καλύτερη, σίγουρα η εντυπωσιακότερη και πιο ευφάνταστη δουλειά του με ιδανική ανάπτυξη του story και την κορύφωση που ελπίζαμε. Ο οργανικός κόσμος του πλανήτη της Pandora είναι απλά τόσο όμορφος, δουλεμένος μέχρι τη τελευταία λεπτομέρεια του κάθε είδους χλωρίδας και πανίδας μέχρι και την γλώσσα των ιθαγενών. Βέβαια, στη τέχνη δεν υπάρχει παρθενογένεση και φαίνεται ότι ο Cameron το έριξε στο gaming αυτή τη δεκαετία μιας και υπάρχουν αυτούσια στοιχεία από τα Halo, Advent Rising, Lost Eden, Crysis, Prey, Serious Sam 2 και αρκετά ακόμα που τώρα ξεχνάω. Αμφιλεγόμενη θα μπορούσε να χαρακτηρίσει την τελική μάχη όπου ο Cameron προσπάθησε να αντιγράψει την τελική μάχη του The Return of the King και τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά μεν, αλλά σε καμιά περίπτωση δε συγκρίνονται με το έπος του Jackson. Μέχρι και τα ηχητικά εφέ αντέγραψε ο αθεόφοβος!

Μήπως τελικά ήταν ταινιάρα; Δυστυχώς όχι, και η αιτία είναι μία και η πιο σημαντική, η καρδιά μιας ταινίας, το σενάριο. Στα τόσα χρόνια ανάπτυξης της ταινίας, ο Cameron είχε ζητήσει να μην αποκαλύψουν τίποτα για την ιστορία παρά αυτά που αποκαλύπτονται στο trailer για τη τεχνολογία των avatars, δηλαδή το “χειρισμό” ενός σώματος εξ’ αποστάσεως, έστω κι’αν αυτό είναι διαφορετικής φυλής. Θυμηθείτε το πρόσφατο Gamer και το πιάσατε το νόημα. Έξυπνη ιδέα αλλά ούτε καινούρια ούτε τόσο εντυπωσιακή αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Όσοι δε θέλετε να ξέρετε περισσότερες λεπτομέρειες, προσπεράστε τις επόμενες σειρές γιατί αναγκαστικά θα αναφέρω heavy spoilers.

****************** SPOILERS ****************** SPOILERS ****************** SPOILERS ******************
Θυμάστε μια κλασική ταινία της Disney με τον τίτλο Pocahontas; Βγάλτε τους Ευρωπαίους κατακτητές και βάλτε γήινους κερδοσκόπους, βγάλτε τους Ινδιάνους και βάλτε τη φυλή των Na’vi αλλάξτε τα ονόματα της Pocahontas σε Neytiri και του John Smith σε Jake Sully και έχετε το Avatar. Ακριβώς η ίδια ιστορία, με ακριβώς τα ίδια politically correct και environmental μυνήματα, ακριβώς την ίδια εξέλιξη με την ανάλογες αλλαγές λόγω sci-fi σκηνικο. Δε μπήκε καν στο κόπο να αλλάξει μορφολογικά τους Na’vi αφού από τα ρούχα τους μέχρι της τελετές τους αλλά και τις φωνές των ηθοποιών είναι ινδιάνικες. Ένας παραλληλισμός των δύο ιστοριών θα ήταν επιθυμητός αλλά αυτό καταντάει γελοίο. Η κατάσταση χειροτερεύει με τον PG13 δείκτη καταλληλότητας που απαγορεύει τη σκληρή δράση κάνοντας το ακόμα περισσότερο…Disney. Μπορούσε απλά να το πει Pocahontas goes to Pandora! Απλά αίσχος. Και ένα προσωπικό παράπονο… σταματήστε να σκοτώνετε τη Michelle Rodriguez!
****************** SPOILERS ****************** SPOILERS ****************** SPOILERS ******************

Τελικά μ’ άρεσε ή όχι. Ήταν μια τεράστια κινηματογραφική εμπειρία. Χόρτασαν τα μάτια μου αλλά το μυαλό μου διαμαρτύρονταν. Μπορεί τα 160’ να πέρασαν νεράκι αλλά σήμερα, μερικές ώρες μετά το έχω σχεδόν ξεχάσει. Δε θα μετανιώσετε τα 12€ αλλά δε θα δείτε τη ταινία της δεκαετίας.

Αλέξης Κυριαζής
του Αλέξη Κυριαζή alexis.kyriazis@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Γιάννης Πεντσερετζίδης
του Γιάννη Πεντσερετζίδη yannis.pentseretzidis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Video FlashVideo
Type: Flash
Get Flash to see this player.


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 17/12/2009


top of the page




PHOTOS - POSTERS

PhotosΦωτογραφικό υλικό
Τύπος:
Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Avatar_02.jpg
Avatar_03.jpg
Avatar_04.jpg
Avatar_05.jpg
Avatar_06.jpg
Avatar_07.jpg
Avatar_08.jpg
Avatar_09.jpg
Avatar_10.jpg
Avatar_11.jpg
Avatar_12.jpg
Avatar_13.jpg
Avatar_14.jpg
Avatar_15.jpg
Avatar_16.jpg
Avatar_17.jpg
Avatar_18.jpg
Avatar_19.jpg
Avatar_20.jpg
Avatar_21.jpg
Avatar_22.jpg
Avatar_23.jpg
Avatar_24.jpg
Avatar_25.jpg
Avatar_26.jpg
Avatar_27.jpg
Avatar_Poster.jpg
     


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Zoe Saldana... Neytiri
    Giovanni Ribisi... Selfridge
    Sigourney Weaver... Dr. Grace Augustine
    Sam Worthington... Jake Sully
    Michelle Rodriguez... Trudy Chacon
    Laz Alonso... Tsu'Tey
    Joel Moore... Norm Spellman
    CCH Pounder... Moha
    Wes Studi...
    Stephen Lang... Col. Quaritch
    Peter Mensah... Akwey
    Julene Renee... Med Tech
    Matt Gerald... Lyle Wainfleet
    Peter Dillon... Shuttle Crew Chief
    Sean Anthony Moran... Fike
    Noli McCool... Diui
    Dean Knowsley... Pilot
    Kevin Dorman... Tractor operator
    Dileep Rao... Dr. Max Patel
    Nick Miller... Airfield Trooper (uncredited)
    Logan Pithyou... Blast Technician (uncredited)
    Grant Roa... Bouncer (uncredited)
    Woody Schultz... Med Tech (uncredited)

Σκηνοθεσία
James Cameron

Σενάριο
James Cameron

Παραγωγή
James Cameron
Jon Landau


Μουσική
James Horner

Φωτογραφία
Mauro Fiore

Μοντάζ
John Refoua
Stephen E. Rivkin


Casting
Margery Simkin

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Rick Carter
Robert Stromberg


Κοστούμια
Mayes C. Rubeo

Μακιγιάζ
Michele Barber
Corinna Liebel


Ειδικά Εφέ
Steve Ingram
Philip Sharpe
Joe Letteri
Stephen Rosenbaum
Eric Saindon
Guy Williams


Χρονολογία παραγωγής
2009

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Διάρκεια
163'

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 2,35:1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΣΗ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ, ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ, ΘΡΙΛΕΡ

Εταιρείες Παραγωγής
Twentieth Century-Fox Film Corporation
Giant Studios
Lightstorm Entertainment

Εταιρείες Ειδικών Εφέ
Weta Digital
Gentle Giant Studios
Stan Winston Studio (character effects)
Giant Studios (motion capture technology provided by)

Καταλληλότητα


Ήχος
DTS | SDDS | Dolby Digital

Διανομή
ODEON (2009) (Greece) (theatrical)
Twentieth Century-Fox Film Corporation (2009) (worldwide) (all media)
Twentieth Century Fox C.I.S. (2009) (Russia) (theatrical)
20th Century Fox Netherlands (2009) (Netherlands) (theatrical)
FS Film Oy (2009) (Finland) (theatrical)


top of the page










 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.73
Αριθμός Ψήφων: 71


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Επιστημονικής Φαντασίας
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη


Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΘρίλερΕπιστημονικής ΦαντασίαςΔράσης


Advertisement




Re: AVATAR του Τζέιμς Κάμερον (Βαθμολογία αναγνωστών: 0)
από videocollector Τετάρτη, 16 Δεκ. 2009 @ 21:37:06 MST
(Πληροφορίες χρήστη | Αποστολή μηνύματος)
Πρεμιέρα-τραγέλαφος
By videocollector

Στην φωτογραφία βλέπετε πόσο επιτυχημένη ήταν η πρεμιέρα τού Avatar στον Village at the Mall (τραγέλαφος). Αφού ο κόσμος έφτασε μετά κόπων και βασάνων στο Mall, υπομένοντας είτε την κίνηση στους δρόμους είτε τα ατελείωτα προβλήματα τού ηλεκτρικού, και αφού στήθηκε είτε στα ταμεία είτε, ακόμη χειρότερα, μπροστά στην θύρα τής αίθουσας V-Max 7 (εγώ το έπαθα αυτό), ενημερώθηκε ότι η προβολή 3D ακυρώνεται εξαιτίας “τεχνικού προβλήματος”. Καλό; Διαβάστε τώρα και το καλλίτερο. Αυτά που έγραψα τα έπαθαν οι πελάτες τής δεύτερης προβολής. Οι πελάτες τής πρώτης προβολής έπαθαν ακόμη χειρότερα. Ξεκίνησαν να βλέπουν την ταινία, αλλά όταν έφτανε στην μέση, άρχιζε να παίζει από την αρχή. Οι υπεύθυνοι έβαζαν πάλι την ταινία στο σωστό σημείο, αλλά πάντα κοβόταν και έπαιζε από την αρχή. Τελικά ο κόσμος έφυγε έχοντας δει μισή ταινία. Πρεμιέρα-τραγέλαφος σάς λέω…

Υγ. Το γένος Tragelaphus περιλαμβάνει τα είδη Tragelaphus angasii, Tragelaphus buxtoni, Tragelaphus eurycerus, Tragelaphus imberbis, Tragelaphus scriptus, Tragelaphus spekii και Tragelaphus strepsiceros. Ο τραγέλαφος τής φωτογραφίας είναι ο Tragelaphus scriptus.


http://videocollector.wordpress.com/2009/12/16/premiera-tragelafos/


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]


Re: AVATAR του Τζέιμς Κάμερον (Βαθμολογία αναγνωστών: 0)
από Anonymous Παρασκευή, 15 Ιαν. 2010 @ 12:41:15 MST
Αλεξη με βρισκεις απολυτως συμφωνο ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΕΤΕ ΤΗΝ ΜΙCHELLLE RODRIGUEZ!!!!!


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]

top of the page


-- Sponsored Links --

Dailymotion Movies LTD aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr


Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails