Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 18/9/14 :.
. Ο Λαβύρινθος
. Αμνησία
. Η Barbie στο Μυστικό Βασίλειο
. Η Ωραία Της Ημέρας (1967)
.: από 25/9/14 :.
. Ένας Πύργος Στην Ιταλία
. The Equalizer
. Το Παιδί με την Κουρδιστή Καρδιά
. Ο Αξέχαστος Μήνας
. Palo Alto
. The Guest
. Στο Σπίτι
. Nymphomaniac part 1 Uncut
.: από 2/10/14 :.
. Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε
. Starred Up
. Ιστορίες για Αγρίους
. Ο Μικρός Νικόλας Πάει Διακοπές
. Xenia
. Ήσυχες Μέρες
.: από 9/10/14 :.
. Dracula Untold
. Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω;
. Ο Φύλακας της Μνήμης

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: leogeo1974's Profile leogeo1974
Σήμερα: 0
Χθές: 2
Συνολικά: 9756

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 189
Μέλη: 0
Σύνολο: 189

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
Movies LTD
aggelospolidoros.blogspot.gr
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ (DOUBT) του Τζον Πάτρικ Σάνλεϊ

Ημερομηνία καταχώρησης: Σάββατο, 18 Οκτ. 2008 @ 01:20:43 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Arts & Culture

ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ
DOUBT
του Τζον Πάτρικ Σάνλεϊ
με τους Μέριλ Στριπ, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Έιμι Άνταμς

Υπόθεση: Το 1964, στο σχολείο του Σεντ Νίκολας στο Μπρονξ, ο χαρισματικός ιερέας Φλιν (Φίλιπ Σέυμουρ Χόφμαν) προσπαθεί να ανατρέψει τα αυστηρά έθιμα διαπαιδαγώγησης. Σε αντίθεση με αυτόν, η αυστηρή Διευθύντρια του σχολείου Αδελφή Αλοΐσιους (Μέριλ Στριπ), πιστεύει ακράδαντα στη δύναμη του φόβου και της πειθαρχίας. Οι άνεμοι της πολιτικής αλλαγής όμως φτάνουν αναπόφευκτα μέχρι την κοινότητα του Μπρονξ και το σχολείο μόλις δέχεται τον πρώτο του μαύρο μαθητή, τον Ντόναλντ Μίλερ. Όταν η αθώα Αδελφή Τζέιμς (Έιμυ Άνταμς) μοιράζεται με την Αδελφή Αλοΐσιους την υποψία της ότι ο Πάτερ Φλιν δείχνει υπερβολικό ενδιαφέρον προς τον Ντόναλντ, η σκληρή Διευθύντρια ορκίζεται να αποκαλύψει την αλήθεια και να διώξει τον ιερέα από το σχολείο. Χωρίς καμία άλλη απόδειξη πέρα από τη βεβαιότητά της, η Αδελφή Αλοΐσιους ξεκινάει μια αμείλικτη μάχη που απειλεί να διαλύσει την εκκλησία και το σχολείο, με συγκλονιστικές συνέπειες.

Κριτικές της ταινίας
Στοιχεία ταινίας
Φωτογραφίες
Βίντεο
Περισότερες πληροφορίες



Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΓΙΑ 5 ΟΣΚΑΡ
ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΓΙΑ 5 ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ
Η Αλήθεια Είναι Σκληρή Υπόθεση
ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Από τις πρώτες σκηνές της ταινίας ‘Αμφιβολία’ μέχρι το δυναμικό φινάλε της, μια διάχυτη αβεβαιότητα συνοδεύει τους θεατές σε ένα προκλητικό μυστήριο όπου δύο καλόγριες, ένας ιερέας, και η μητέρα ενός αγοριού έρχονται αντιμέτωποι με τα βασικά τους πιστεύω, παλεύοντας με κρίσεις και ετυμηγορίες, την καταδίκη και την αμφιβολία. Αυτή ακριβώς η λέξη, «αμφιβολία», ήταν που αρχικά ενέπνευσε τον σεναριογράφο και σκηνοθέτη Τζον Πάτρικ Σάνλεϊ να γράψει το ομώνυμο θεατρικό έργο, το οποίο έγινε το πιο πολυσυζητημένο έργο της δεκαετίας μας. «Όταν ξεκίνησα να γράφω, αισθανόμουν περιτριγυρισμένος από μια κοινωνία που φαινόταν απόλυτα βέβαιη για ένα σωρό πράγματα» θυμάται ο Σάνλεϊ. «Έτσι αποφάσισα να δημιουργήσω ένα θεατρικό έργο γύρω από το γεγονός ότι ποτέ δεν μπορούμε να γνωρίζουμε κάτι στα σίγουρα. Ήθελα να επισημάνω ότι η φύση της αμφιβολίας τείνει στο άπειρο, ότι η αμφισβήτηση επιτρέπει την εξέλιξη και την αλλαγή σε αντίθεση με τη βεβαιότητα, που οδηγεί σε αδιέξοδα. Όταν υπάρχει βεβαιότητα τότε η συζήτηση σταματά» παρατηρεί ο συγγραφέας, που εκτός από την αμφιβολία ως κατάσταση, σχολιάζει επίσης και το μηχανισμό της, εκθέτοντας πολλές απόψεις για τα ίδια γεγονότα και αφήνοντας να τις κρίνει μόνος του ο θεατής. «Δε θα πω εγώ στους θεατές τι είναι σωστό και τι λάθος. Θέλησα απλά να τους κάνω να σκεφτούν και να αισθανθούν αντί να προκαθορίσω το τι ακριβώς θα σκεφτούν και θα αισθανθούν. Για περισσότερο από έναν αιώνα οι σκηνοθέτες θέτουν ερωτήματα τα οποία απαντούν στο τέλος της ταινίας. Με το συγκεκριμένο έργο ήθελα το κοινό να φύγει από την αίθουσα όχι με μια απάντηση αλλά με τη σκέψη 'Τι ωραία ερώτηση!'. Έτσι οι θεατές οικειοποιούνται την ιστορία».

Θέλοντας να μιλήσει για την αμφιβολία, ο Σάνλεϊ αναζήτησε μια κατάσταση που θα μπορούσε να δημιουργήσει πολώσεις. Ένας παπάς που κατηγορείται -άδικα ενδεχομένως- ότι εκμεταλλεύεται έναν πιστό του, θα δημιουργούσε το κατάλληλο υπόβαθρο για την ιστορία. Έχοντας καταλήξει στο θέμα του, ο συγγραφέας ανέτρεξε στα προσωπικά του βιώματα από τα παιδικά του χρόνια, όταν μαθήτευε σε ένα αυστηρό Καθολικό σχολείο του Μπρονξ. Τη συγκεκριμένη περίοδο που περιγράφει η ταινία, το 1964, οι ανατροπές στην αμερικανική κοινωνία ήταν έντονες: αμέσως μετά τη δολοφονία του Κένεντι, η πίστη σε ιεραρχίες και θεσμούς όπως ο στρατός ή η εκκλησία, είχε κλονιστεί. Επίσης οι συζητήσεις για το θέμα του ρατσισμού ήταν έντονες. Ενσωματώνοντας όλα αυτά τα στοιχεία στην ταινία του, ο Σάνλεϊ προσπάθησε να κρατήσει αποστάσεις και από τους δύο κεντρικούς χαρακτήρες που εκφράζουν τις εκ διαμέτρου αντίθετες πλευρές, παρότι, όπως ομολογεί ο ίδιος, ταυτίζεται με ορισμένα χαρακτηριστικά τόσο του Πατέρα Φλιν όσο και της Αδελφής Αλοϊσιους.

ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Το θεατρικό έργο του Σάνλεϊ, που έκανε την πρεμιέρα του το 2004 στο Μπρόντγουεϊ, προκάλεσε ενθουσιώδεις κριτικές και σάρωσε κυριολεκτικά τα βραβεία (τιμήθηκε με Tony και Pulitzer καθώς και με τα βραβεία New York Drama Critics Circle Award, Lucille Lortel Award, Outer Critics Circle Award, Drama League Award και Drama Desk). Το 2005 ανέβηκε στο θέατρο Γουόλτερ Κερ και παρέμεινε εκεί για 525 παραστάσεις, ενώ στη συνέχεια περιόδευσε στην Αμερική αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Από τις έντονες και διαφορετικές αντιδράσεις του κοινού, ο συγγραφέας συμπέρανε ότι το ζήτημα της αμφιβολίας ήταν κάτι που ενδιέφερε πραγματικά τον κόσμο, κι έτσι αποφάσισε να προχωρήσει στην κινηματογραφική του διασκευή. Στην πορεία ανακάλυψε ότι η ελευθερία του κινηματογράφου προσφερόταν για να εξερευνηθούν και άλλες πτυχές της ιστορίας: η ζωή των καλογριών, των παιδιών στο σχολείο αλλά και το περιβάλλον του Μπρονξ σε μια περίοδο μεγάλων αλλαγών. «Το φιλμ μου επέτρεψε να μπω σε λεπτομέρειες της ιστορίας που δεν ήταν δυνατόν να αγγίξω στο θεατρικό έργο, παρότι το ήθελα πολύ» λέει ο Σάνλεϊ. «Έτσι μπόρεσα να διεισδύσω στον κόσμο των μοναχών και να χρησιμοποιήσω τη σιωπή της ζωής τους ως κομμάτι της κινηματογραφικής δομής. Οι σιωπές στην ταινία επιδρούν στη ροή της ιστορίας, γιατί επιτρέπουν τόσο στους χαρακτήρες όσο και στους θεατές να προβληματιστούν πάνω σε όσα συμβαίνουν».

Γνωρίζοντας ότι θα κινηματογραφούσε ο ίδιος την ταινία, ο Σάνλεϊ έγραψε το σενάριο από την οπτική πλευρά της κάμερας. Για να τροφοδοτήσει την αφήγηση, ο συγγραφέας ακολούθησε τη δομή ενός ιδιαίτερου κινηματογραφικού είδους, των ταινιών μυστηρίου, «προδίδοντας» όμως τις συμβάσεις του, αφού το αρχικό ερώτημα ‘Το έκανε ή δεν το έκανε?’ που γεννιέται στο θεατή δεν παίρνει ποτέ απάντηση. Όσο για τους χαρακτήρες, ο Σάνλεϊ άντλησε σημαντικές πληροφορίες αλλά και έμπνευση από ανθρώπους που ήδη γνώριζε, και συγκεκριμένα τις Αδελφές του Ελέους κοντά στις οποίες μεγάλωσε ως μαθητής. Ο χαρακτήρας της Αδελφής Τζέιμς «χτίστηκε» πάνω στην προσωπικότητα της Αδελφής Πέγκι, μιας δασκάλας του Σάνλεϊ, που μάλιστα συμμετείχε ενεργά στην παραγωγή ως σύμβουλος. Η Αδελφή Πέγκι συνεργάστηκε στενά με τους ηθοποιούς, απαντώντας σε όλα τους τα ερωτήματα σχετικά με τις συνήθειες και τη συμπεριφορά των καλογριών και ταυτόχρονα λειτουργώντας σαν έμπνευση γι'αυτούς, με το πνεύμα και τις αναμνήσεις της.

ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΣΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ

Παρότι ο σεναριογράφος-σκηνοθέτης μπορούσε να απευθυνθεί στους ηθοποιούς που είχαν πρωταγωνιστήσει στην επιτυχημένη θεατρική παράσταση, επέλεξε να ξεκινήσει από την αρχή με νέο καστ: «Δε θέλησα ποτέ να αναπαράγω τη θεατρική εμπειρία στο φιλμ, ούτε να καπηλευτώ την εξαιρετική δουλειά του Νταγκ Χιούζ που σκηνοθέτησε το θεατρικό έργο» εξηγεί ο Σάνλεϊ. «Ήθελα να δημιουργήσω κάτι νέο, μαζί με μια δημιουργική ομάδα ηθοποιών που θα είχαν εμπειρία από τον κινηματογράφο». Η Μέριλ Στριπ βρισκόταν από την αρχή στο μυαλό του Σάνλεϊ, ως ιδανική περίπτωση ηθοποιού που θα μπορούσε να μεταφέρει στους θεατές τον εσωτερικό κόσμο της Αδελφής Αλοίσιους, να τους κάνει να αισθανθούν το πάθος της, τις αμφιβολίες, την ανάγκη για δικαιοσύνη, ακόμα και την πίστη της πίσω από ένα δικτατορικό και αδίστακτο προσωπείο. Η Στριπ ενθουσιάστηκε από την κινηματογραφική απόδοση του θεατρικού έργου, αλλά και από το γεγονός ότι η ταινία προκαλεί το θεατή σε προσωπικό επίπεδο, κι έτσι δέχτηκε το δύσκολο ρόλο της. Για να προετοιμαστεί σχετικά, η ηθοποιός δούλεψε στενά με τις καλόγριες του Κολλεγίου Μάουντ Σεντ Βίνσεντ: «η πειθαρχία, η αγνότητα, το καθαρό μυαλό των γυναικών αυτών με εντυπωσίασε και γενικά με βοήθησαν πολύ», λέει η Μέριλ Στριπ. Με δεδομένη τη συμμετοχή της στην ταινία, ο Σάνλεϊ είχε περιορισμένες επιλογές για τον κεντρικό ανδρικό ρόλο, αφού πολλοί λίγοι ηθοποιοί μπορούν να σταθούν επάξια δίπλα στη Στριπ, σε μια απευθείας αντιπαράθεση. «Ο Φίλιπ Σέυμουρ Χόφμαν ήταν ο μοναδικός ηθοποιός που πίστευα ότι θα ήταν ικανός να πιέσει τη Μέριλ σε κάθε σκηνή. Και πράγματι, στη μεγάλη τους αναμέτρηση ήταν σα μια αντιπαράθεση μονομάχων, μια ηρωική μάχη εκτός κλίμακας» θυμάται ο Σάνλεϊ. Επιπλέον, οι δύο ηθοποιοί είχαν συνεργαστεί στο παρελθόν, υποδυόμενοι τη μάνα και το γιο σε μια θεατρική μεταφορά του Γλάρου. Ο Χόφμαν, που είχε επανειλημμένα παρακολουθήσει το θεατρικό ως θεατής, θέλησε να συμμετέχει στην κινηματογραφική μεταφορά: «Μου αρέσει που δεν υπάρχει τίποτα το απόλυτο σε αυτήν την ιστορία πέρα από τα ανθρώπινα πάθη». Για να μπει στο ρόλο του, πέρασε αρκετό χρόνο στα άδυτα μιας Καθολικής εκκλησίας ώστε να μάθει τα καθήκοντα του πάστορα. «Στα γυρίσματα, ήταν σα να βρισκόμασταν σε ρινγκ: όταν η κάμερα σταματούσε να γράφει, ο Φιλ και η Μέριλ κάθονταν σε δύο διαφορετικές γωνίες, με τα κεφάλια πεσμένα, χαμένοι σε ένα προσωπικό τους σύμπαν, μαζεύοντας δυνάμεις για την επόμενη σκηνή. Και όταν έφτανε η στιγμή, σηκώνονταν και έκαναν τους τοίχους να τρέμουν» περιγράφει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης. Τέλος, για τον καταλυτικό ρόλο της Αδελφής Τζέιμς που ουσιαστικά αντικατοπτρίζει τη θέση του κοινού ανάμεσα σε δύο αλήθειες, επιλέχθηκε η Έιμυ Άνταμς, υποψήφια για Όσκαρ για την κινηματογραφική ερμηνεία της στην ταινία ‘Μια Ξένη Ανάμεσά Μας’.

H ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Για να αποτυπώσει την οπτική του απέναντι στο δύσκολο θέμα του, ο Πάτρικ Σάνλεϊ συνεργάστηκε με τον 7 φορές υποψήφιο για Όσκαρ Διευθυντή Φωτογραφίας Ρότζερ Ντίκινς. «Ο Ρότζερ, εκτός από εξαιρετικός κάμεραμαν, διαθέτει μια αγνή αισθητική αλλά και μια αυστηρότητα στην κίνηση της κάμερας που ήταν απαραίτητη για να εκφραστεί το περιεχόμενο της ταινίας» παρατηρεί ο σκηνοθέτης. Τα γυρίσματα του έργου έγιναν στο πραγματικό περιβάλλον όπου διαδραματίζεται η ιστορία, στην εργατική Καθολική συνοικία του Μπρονξ, που αποτέλεσε και την έμπνευση του σκηνοθέτη. «Είναι μια ιστορία της Νέας Υόρκης - πάντα ήθελα να επιστρέψω και να κινηματογραφήσω στη γειτονιά όπου μεγάλωσα» λέει ο Σάνλεϊ. Η φανταστική εκκλησία και το σχολείο του Σεντ Νίκολας προέκυψαν από ένα συνδυασμό πραγματικών κτιρίων: το Κολλέγιο του Μάουντ Σεντ Βίνσεντ, όπου ιδρύθηκε από τις Αδελφές του Ελέους το πρώτο Κολλέγιο Θηλέων στη Νέα Υόρκη, την εκκλησία του Σεντ Ογκουστάιν και το σχολείο του Σεντ Άντονι, όπου ήταν κάποτε μαθητής ο Σάνλεϊ. Τα κουστούμια έπαιξαν επίσης καθοριστικό ρόλο ώστε να αποδοθεί οπτικά ο αντιφατικός κόσμος τον οποίο περιγράφει η ταινία: η βραβευμένη με Όσκαρ ενδυματολόγος Αν Ροθ αντέγραψε τα παραδοσιακά, μεσαιωνικού τύπου ενδύματα των καλογριών, με το σκούρο σκούφο και την κάπα, που φοριούνταν από τις αρχές του 19ου αιώνα μέχρι και τη δεκαετία του ’60. Όπως παρατηρεί η Στριπ, «η συγκεκριμένη ενδυμασία ήταν ένα μεγάλο κομμάτι της προετοιμασίας για το ρόλο: απαιτεί πολύ χρόνο για να ντυθείς στην εντέλεια, είναι σα μια καθημερινή πρωινή τελετουργία που σου θυμίζει ότι βρίσκεσαι στην υπηρεσία του Θεού». Τέλος, για να δώσει στην ταινία την τελική της μορφή, ο Σάνλεϊ συνεργάστηκε με τον υποψήφιο για Όσκαρ Μοντάζ Ντίλαν Τίτσενορ, αλλά και με τον βραβευμένο με Όσκαρ συνθέτη Χάουαρντ Σορ. «Ήθελα μια μουσική που να γεννά έντονα συναισθήματα στους θεατές, χωρίς όμως να τους επιβάλει το τι θα αισθάνονται. Ήταν μια δύσκολη πρόκληση αλλά ο Χάουαρντ κατάφερε να κάνει εκπληκτική δουλειά».

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΤΖΟΝ ΠΑΤΡΙΚ ΣΑΝΛΕΪ

Διακρίσεις:
• ‘Κάτω από τη Λάμψη του Φεγγαριού’: Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου
Βραβείο Writers Guild
• ‘Five Corners’: Βραβείο Σεναρίου Κριτικής Επιτροπής - Barcelona Film Festival
Σκηνοθετικό ντεμπούτο: ‘O Τζο ενάντια στο Ηφαίστειο’, σε δικό του σενάριο.
Άλλα έργα: Έχει ακόμα υπογράψει το σενάριο της ταινίας ‘Ο Άνθρωπος του Γενάρη’. Είναι συγγραφέας πολλών θεατρικών έργων, αρκετά από τα οποία έχει σκηνοθετήσει ο ίδιος: “Danny and the Deep Blue Sea”, “Italian American Reconciliation”, “Four Dogs and a Bone”, “Defiance”, “Savage in Limbo”, “Beggars in the House of Plenty” κ.ά.

ΜΕΡΙΛ ΣΤΡΙΠ (Αδελφή Αλοΐσιους)

Διακρίσεις:
• ‘Η Επιλογή της Σόφι’: Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου
Χρυσή Σφαίρα Α' Γυναικείου Ρόλου
• ‘Κράμερ εναντίον Κράμερ’: Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου
Χρυσή Σφαίρα Β' Γυναικείου Ρόλου
• ‘Ο Ελαφοκυνηγός’: Υποψήφια για Όσκαρ B’ Γυναικείου Ρόλου
• ‘Η Ερωμένη του Γάλλου Υπολοχαγού’: Υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου
Χρυσή Σφαίρα Α' Γυναικείου Ρόλου
• ‘Πέρα από την Αφρική’: Υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου
Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα
• ‘Η Εξαφάνιση της Κάρεν Σίλκγουντ’: Υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου
• ‘Οι Γέφυρες του Μάντισον’: Υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου
• ‘Κραυγή στο Σκοτάδι’: Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού – Φεστιβάλ Καννών
Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού - New York Film Critics Circle
Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού - AFI
• ‘Οι Ώρες’: Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και Βραβείο SAG
• ‘Adaptation’: Υποψήφια για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου
Χρυσή Σφαίρα Β’ Γυναικείου Ρόλου
• ‘Ο Διάβολος Φοράει Prada’: Υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου
Χρυσή Σφαίρα Α' Γυναικείου Ρόλου
Υποψηφιότητα για Βραβεία SAG και BAFTA
Άλλες διακρίσεις: Το 2004 τιμήθηκε με το Βραβείο Συνολικής Συνεισφοράς του American Film Institute ενώ το 2008 βραβεύτηκε από το Film Society of Lincoln Center.
Κινηματογραφικό ντεμπούτο: ‘Julia’, δίπλα στην Τζέιν Φόντα και τη Βανέσα Ρέντγρεϊβ
Άλλες ταινίες: ‘Ο Θάνατος σου Πάει Πολύ’, ‘Η Διαβολογυναίκα’, ‘Το Σπίτι των Πνευμάτων’, ‘Ο Υποψήφιος της Μαντζουρίας’, ‘Μανχάταν’, ‘Φλογισμένες Σχέσεις’, ‘Λέμονι Σνίκετ: Μια Σειρά από Ατυχή Γεγονότα’, ‘Η Καλύτερη Παρέα’.
Πρόσφατα: Πρωταγωνίστησε στο πετυχημένο μιούζικαλ ‘Mamma Mia’.
Σύντομα: Θα τη δούμε να πρωταγωνιστεί στο έργο 'Julie & Julia’ της Νόρα Έφρον και θα δανείσει τη φωνή της στην ταινία animation του Γουες Άντερσον ‘Fantastic Mr. Fox’.

ΦΙΛΙΠ ΣΕΫΜΟΥΡ ΧΟΦΜΑΝ (Πάτερ Φλιν)

Διακρίσεις:
• ‘Truman Capote’: Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου
Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Ηθοποιού
Βραβείο SAG Καλύτερου Ηθοποιού
• ‘Παιχνίδια Εξουσίας’: Υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου
Σημαντικότερες ταινίες: ‘Πριν ο Διάβολος Καταλάβει ότι Πέθανες’, ‘Όταν Γνώρισα Την Πόλι’, ‘Επιστροφή στο Cold Mountain’, ‘Επικίνδυνη Αποστολή 3’, ‘25η Ώρα’, ‘Σ’Αγαπώ Μέχρι Θανάτου’, ‘Χτυπημένος από Έρωτα’, ‘Σχεδόν Διάσημοι’, ‘Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ’, ‘Ο Μεγάλος Λεμπόφσκι’, ‘Ξέφρενες Νύχτες’, ‘Μανόλια’, ‘Άρωμα Γυναίκας’.
Πρόσφατα: Εμφανίστηκε στην ταινία του Τσάρλι Κάουφμαν ‘Η Συνεκδοχή Της Νέας Υόρκης’ και στο έργο ‘The Savages’, για το οποίο τιμήθηκε με το Best Actor Spirit Award.
Σύντομα: Θα τον δούμε στο φιλμ ‘The Boat That Rocked’ του Ρίτσαρντ Κέρτις.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.doubt-themovie.com/


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Δεν αμφιβάλλω καθόλου για την αξία του DOUBT !

Προτού ξεκινήσω, θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον σκηνοθέτη και σεναριογράφο του φιλμ Τζον Πάτρικ Σάνλεϊ («Ο Τζο Ενάντια στο Ηφαίστειο»), καθώς χάρη σ’ αυτόν, κατά ένα μεγάλο μέρος, η Μέριλ Στριπ πλασαρίστηκε στην οσκαρική 5άδα του Α’ Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της εδώ και όχι για εκείνη στο... «Mamma Mia», ενώ και ο εξαιρετικός σε ό,τι κι αν κάνει Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν καπάρωσε μέσω του «Doubt» μια θέση στην 5άδα του Β’ Ανδρικού ρόλου, καθώς το παρεξηγημένο αριστούργημα «Synecdoche, New York», του οποίου τελούσε βασικός πρωταγωνιστής, το έφαγε, ως φαίνεται, η... μαρμάγκα.

Στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο δεν υπάρχει ουδεμία... αμφιβολία πως έχουμε να κάνουμε με μία από τις πιο συναρπαστικές (ναι, πολύ καλά διαβάσατε) ταινίες της χρονιάς, γεγονός που ούτε η έντονη θεατρικότητά της (αποτελεί μεταφορά του ομώνυμου, βραβευμένου με Pulitzer θεατρικού του Σάνλεϊ), αλλά ούτε και η – σε γενικές γραμμές – διεκπεραιωτική σκηνοθεσία του ιδίου, στέκονται ικανές να αμφισβητήσουν.

Βρισκόμαστε στα χρόνια που ακολούθησαν τη δολοφονία του JFK και ο άνεμος της αλλαγής που πνέει στις ΗΠΑ, έρχεται να ταράξει συθέμελα την καθημερινότητα της αδελφής Αλοϊσιους (Μέριλ Στριπ), αυστηρής και δογματικής διευθύντριας ενός καθολικού σχολείου στο Μπρονξ, καθώς ο νέος απεσταλμένος της εκκλησίας, ο καλοπροαίρετος και ιδιαίτερα προοδευτικός ιερέας Φλιν (Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν), θα επιχειρήσει να επαναπροσδιορίσει τη σχέση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Όταν όμως η αδελφή Τζέιμς (Έιμι Άνταμς) θα κάνει το μοιραίο λάθος να εκφράσει τις αβάσιμες υποψίες της γύρω από ένα περιστατικό στο οποίο εμπλέκονται ο Φλιν και ένας νέος μαθητής της με προβλήματα προσαρμογής στην αδελφή Αλοϊσιους, η τελευταία θα αδράξει την ευκαιρία να εξαπολύσει ευθεία επίθεση στον ιερέα, με απώτερο σκοπό να τον ωθήσει σε παραίτηση.

Προοδευτικότητα εναντίον συντηρητισμού, τυφλή πίστη στο σύστημα εναντίον φιλελεύθερης σκέψης, κλήρος εναντίον ποιμνίου, ακόμη και αρσενικό εναντίον θηλυκού – όλες αυτές οι συγκρούσεις αποτελούν το μενού της ανελέητης κόντρας ανάμεσα στους δύο κεντρικούς χαρακτήρες του φιλμ, η πλοκή του οποίου ξετυλίγεται με άξονα την αμφιβολία, με τον έναν να την έχει λάβαρο και την άλλη να την αποδιώχνει όπως ο… διάολος το λιβάνι. Δύο χαρακτήρες, τους οποίους οι Στριπ και Χόφμαν ενσαρκώνουν υποδειγματικά, απολαμβάνοντας εμφανώς την παρθενική αυτή υποκριτική τους αναμέτρηση και δικαιώνοντας όλους εκείνους που εξακολουθούν να πιστεύουν στην τεράστια αξία τους.

Κοντά τους, η Έιμι Άνταμς είναι άψογη ως η αφελής αδελφή Τζέιμς που λειτουργεί περισσότερο με την καρδιά παρά με το μυαλό, βγάζοντας άθελά της στη… «σέντρα» τον πατέρα Φλιν, κάτι που στην πορεία μετανιώνει πικρά, ενώ τη μεγάλη έκπληξη τη ταινίας καλείστε να την αναζητήσετε στο πρόσωπο της Βαϊόλα Ντέιβις («Νύχτες στη Ροδάνθη», «Disturbia»), η οποία, υποδυόμενη τη μητέρα του μαθητή, σε μία και μόνη δεκάλεπτη σκηνή που μοιράζεται με την Στριπ συνθέτει ένα άκρως σπαραξικάρδιο πορτραίτο μιας μάνας, η οποία βγάζει στη φόρα τα «σώψυχά» της, παραδεχόμενη ότι το μόνο που την ενδιαφέρει τελικά, είναι το καλό του γιου της, ανεξάρτητα από το – όποιο – ηθικό τίμημα θα κληθεί να πληρώσει.

Να, για κάτι τέτοιες ταινίες θα έπρεπε η Ακαδημία να είχε καθιερώσει προ πολλού την (οσκαρική) κατηγορία του Καλύτερου Ensemble cast...


του Χάρη Παπαπαναγιώτουharry.papapanagiotou@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Και μόνο τις ερμηνείες κάποιος να παρακολουθήσει εντατικά, μεταξύ των τεράτων Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Μέριλ Στριπ και Έιμι Άνταμς και ακόμη πιο πολύ της μικρής σε διάρκεια, σπάνιας ερμηνείας της Βαιόλα Ντείβις, θα "χορταίνει" για πολύ καιρό, αναπολώντας τες, αφού αγγίζουν το τέλειο. Αν δεν κρέμεσαι σε τούτη την ταινία από τα χείλη των πρωταγωνιστών και δεν τρως τα νύχια σου (όχι τόσο μακριά όσο του Πάστορα Σέιμουρ "Φλιν" Χόφμαν, μα οπωσδήποτε καθαρά), από την αγωνία, τότε που;

Νομίζω επίσης πως είδα το τέλειο θεατρικό έργο φέτος, μεταφερμένο στον κινηματογράφο, χωρίς ίχνος της πληκτικά αφόρητης θεατρικότητας, αυτή είναι και η τεράστια διαφορά του Μπρόντγουεϊ στο Χόλιγουντ, από το δικό μας θεατρικό σανίδι, όταν μεταφέρεται στο σινεμά.

Με το κήρυγμα του πάστορα στην αρχή , μπαίνουμε στο ζουμί της υπόθεσης κατευθείαν, αφήνοντας μας απερίσπαστους να εξαντλήσουμε απ' όλες τις πλευρές την αξία της Αμφιβολίας, χωρίς να ψάχνουμε να βρούμε κρυμμένα σύμβολα και μυστικισμούς πίσω από φορμαλιστικούς πειραματισμούς και οπτικά εφέ. Εντελώς απέριττα και οικονομικά η ταινία αποτελεί μια σπουδή της ανθρώπινης συμπεριφοράς, με παραδείγματα πολιτικώς ορθά, μα ανορθόδοξα ηθικά ενώ όλα ισορροπούν σε τεντωμένη σκοινί... , έτοιμα να καταρρεύσουν σα ντόμινο... , όπως λέει και η Μέριλ "Αλόισιους" Στριπ. Στη θέση του πάστορα εκσυγχρονιστή θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε από μας, προσωπικά ταυτίστηκα μαζί του και "φτηνά ...την γλίτωσα"... απέναντι στη συντηρητική "θεούσα", τη στρίγγλα ηγουμένη... που υποδύεται η Μέριλ Στριπ,

Κι εγώ πιστεύω πως την παράσταση την κλέβουν αφήνοντας μας με το στόμα ανοιχτό, οι μοναδικές συνολικά ερμηνείες, που εύχομαι πολύ σύντομα, να ξαναδούμε, σε τέτοιο βαθμό όπως σε τούτη την κουρντισμένη μηχανή, σαν ελβετικό ρολόι ακριβείας, διάρκειας 100 αξέχαστων λεπτών.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Video Flash Video Trailer
Type: Flash

Get Flash to see this player.


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 29/1/2009


top of the page




PHOTOS - POSTERS

Photos Φωτογραφικό υλικό
Τύπος:
Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
0148_01249.jpg
02673_F.jpg
0268_02431-8.jpg
0479_SS-43_DT-3290_F.jpg
0550_SS-1052R_DT-3776_F.jpg
DOUBT POSTER.jpg
1 εμφανίσεις
Doubt_01.jpg
3 εμφανίσεις
DOUBT_0136.jpg
Doubt_02.jpg
3 εμφανίσεις
Doubt_03.jpg
2 εμφανίσεις
Doubt_04.jpg
2 εμφανίσεις
Doubt_05.jpg
3 εμφανίσεις
Doubt_06.jpg
4 εμφανίσεις
Doubt_07.jpg
4 εμφανίσεις
Doubt_08.jpg
3 εμφανίσεις
R3ab_grd22.07573.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Meryl Streep... Sister Aloysius Beauvier
    Philip Seymour Hoffman... Father Brendan Flynn
    Amy Adams... Sister James
    Viola Davis... Mrs. Muller
    Lloyd Clay Brown... Jimmy Hurley
    Joseph Foster... Donald Muller
    Bridget Megan Clark... Noreen Horan
    Michael Roukis... William London
    Lydia Jordan... Alice
    Paulie Litt... Tommy Conroy
    Matthew Marvin... Raymond
    Evan Lewis... Parishioner John
    Carrie Preston... Ma Hurley
    Dennis Albanese... Angry Parishiner
    Timothy J. Cox... Churchgoer
    Amanda Marie Florian... Student
    Molly Chiffer... Sarah
    Brianna Leann Florian... Student
    Tiffany Ashley Florian... Student
    Jackie Brown... Parishioner (uncredited)

Σκηνοθεσία
John Patrick Shanley

Σενάριο
John Patrick Shanley
John Patrick Shanley (θεατρικό)


Παραγωγή
Scott Rudin

Μουσική
Howard Shore

Φωτογραφία
Roger Deakins

Μοντάζ
Dylan Tichenor

Casting
Ellen Chenoweth

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
David Gropman

Κοστούμια
Ann Roth

Χρονολογία παραγωγής
2008

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Διάρκεια
104'

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 1,85:1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑ, ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ

Εταιρείες Παραγωγής
Scott Rudin Productions

Καταλληλότητα
USA: R

Ήχος
DTS | Dolby Digital

Διανομή
AUDIO VISUAL (2009) (Greece) (theatrical)
Miramax Films (2008) (USA) (theatrical)
Walt Disney Studios Motion Pictures (2009) (Netherlands) (theatrical)


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4
Αριθμός Ψήφων: 9


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΜυστηρίουΔραματική


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails