Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 16/10/14 :.
. '71
. Ένα ταξίδι 30,5 μέτρα μακριά
. Get On Up - The James Brown Story
. Λάθος στο Λάθος
. Annabelle
. Τα Τερατοκουτάκια
. Το Ανθρώπινο Κεφάλαιο
.: από 23/10/14 :.
. Ο Δικαστής
. Τα Χελωνονιντζάκια
. Η Λέσχη Της Κομψής Αλητείας
. Στα Καλά Καθούμενα
. Άπληστοι Γείτονες
. Το Μαγικό σπίτι
.: από 30/10/14 :.
. Σκουπίδια
. Τα Θαύματα
. Η Κακή Μέρα Από Το Πρωί Φαίνεται
. St. Vincent ο αγαπημένος μου Άγιος
. Ida
.: από 6/11/14 :.
. Interstellar
. Οι Υπερέξι
. Συγκάλυψη
. We Are the Best!
. Τα Ερείπια είναι Πάντα Θλιμμένα
.: από 13/11/14 :.
. Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί
. O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει
. Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
. Δυο Ανάσες

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: kmar123gr's Profile kmar123gr
Σήμερα: 0
Χθές: 1
Συνολικά: 9780

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 153
Μέλη: 1
Σύνολο: 154

Εγγραφή

-- Sponsored Links --
Dailymotion
Movies LTD
aggelospolidoros.blogspot.gr
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr


Cinema: Η ΑΡΠΑΓΗ (TAKEN) του Πιέρ Μορέλ (2008)

Ημερομηνία καταχώρησης: Δευτέρα, 13 Οκτ. 2008 @ 20:24:28 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δράσης

Η ΑΡΠΑΓΗ
TAKEN
του Πιέρ Μορέλ
με τους Λίαμ Νίσον, Μάγκι Γκρέις, Φάμκε Γιάνσεν

Υπόθεση:
Τι χειρότερο μπορεί να συμβεί σε ένα πατέρα, από το να παρακολουθεί αβοήθητος μέσα από το κινητό του τηλέφωνο την απαγωγή της ίδιας του της κόρης? Αυτός ο φρικτός εφιάλτης γίνεται πραγματικότητα για τον Μπράιαν, έναν πρώην μυστικό πράκτορα. Τώρα, δεν του απομένουν παρά ελάχιστες ώρες για να σώσει την κόρη του, Κιμ, από τα χέρια μιας αδίστακτης σπείρας που ειδικεύεται στο εμπόριο νεαρών κοριτσιών. Ο Μπράιαν πρέπει πρώτα να λύσει ένα σημαντικό πρόβλημα: ότι αυτός βρίσκεται στο Λος Άντζελες ενώ η κόρη του είναι ήδη στο Παρίσι...



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

«Δεν γνωρίζω ποιος είσαι, όμως αν δεν ελευθερώσεις την κόρη μου θα σε βρω… και θα σε σκοτώσω!»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Πριν ξεκινήσετε τα γυρίσματα της ταινίας, τι κρατήσατε από το κινηματογραφικό σας ντεμπούτο ‘Γκέτο 13’?
Αν υπάρχει κάτι κοινό ανάμεσα στις δύο ταινίες, αυτό είναι σίγουρα ο ρυθμός της δράσης. Βέβαια το φιλμ ‘Γκέτο 13’ ήταν καθαρά βασισμένο στη δράση, ενώ η αφήγηση της ταινίας ‘Η Αρπαγή’ απαιτούσε μια πιο ευαίσθητη προσέγγιση. Παρ’ όλα αυτά, και εδώ οι σκηνές δράσης έπρεπε να λειτουργούν αποτελεσματικά ώστε ο θεατής να παρασυρθεί από το κυνήγι του Μπράιαν.

Ο ρυθμός της ταινίας εξασφαλίζεται από το μοντάζ ή από την πραγματική δράση στα γυρίσματα?
Φυσικά το μοντάζ βοηθάει, αλλά ο ρυθμός πρέπει να υπάρχει και στα γυρίσματα. Γιατί αν δεν υπάρχει, δεν έχεις δεύτερη ευκαιρία. Πάντα ζητάω από τους ηθοποιούς να βρίσκονται σε εγρήγορση και να είναι όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικοί. Αλλά κι εγώ προσπαθώ να είμαι δυναμικός στον τρόπο που κινηματογραφώ, γιατί πιστεύω ότι ένα μεγάλο μέρος της ενέργειας της ταινίας προέρχεται από αυτό.

Το έργο φλερτάρει συνεχώς με τους κώδικες του είδους του, ξεκινώντας από τον πρωταγωνιστή του: ο Μπράιαν θυμίζει έναν Τζέιμς Μποντ εν αποστρατεία...
Αυτό που έχει ενδιαφέρον στο χαρακτήρα είναι ότι μοιάζει εύθραυστος, λίγο έξω από τα νερά του. Παρότι έχει υπάρξει μυστικός πράκτορας στο παρελθόν, κάτι που ανακαλύπτουμε αρκετά αργά στην πορεία της ταινίας, ο Μπράιαν δεν είναι σίγουρος πώς να φερθεί σαν πατέρας και αυτή η αδυναμία του είναι ιδιαίτερα σημαντική για την εξέλιξη της ταινίας. Στην αρχή μοιάζει να βρίσκεται εκτός ρυθμού αλλά σταδιακά μετατρέπεται σε μηχανή μάχης. Όμως δε γίνεται ποτέ Τζέιμς Μποντ: αγωνίζεται με τις δυνατότητες ενός άντρα της ηλικίας του.

Τι σημαίνει αυτό για τις σκηνές δράσης?
Πολλές πρόβες για τον Λίαμ Νίσον, γιατί ήθελα να πρωταγωνιστεί όσο το δυνατόν περισσότερο, χωρίς τη βοήθεια κασκαντέρ. Φυσικά δεν πηδάει από γέφυρες ούτε πέφτει μπροστά στις ρόδες των αυτοκινήτων, όμως παίζει ο ίδιος σε όλες τις αναμετρήσεις.

Παρατηρούμε μια αλλαγή στον τρόπο σκέψης του κατά τη διάρκεια της τρομερής σκηνής βασανισμού. Πόσο μακριά θέλατε να πάτε τη σκηνή αυτή?
Οπτικά η σκηνή είναι πραγματικά βίαιη, αλλά έρχεται σε μια πολύ συγκεκριμένη στιγμή της ταινίας, όταν ο Μπράιαν βρίσκει την καλύτερη φίλη της κόρης του νεκρή. Αυτό τον μεταμορφώνει: το πατρικό του ένστικτο εξαλείφει κάθε άλλη σκέψη ή περιορισμό. Γι’αυτό θέλησα η σκηνή να είναι σοκαριστική, χωρίς όμως να ξεπερνάει τα όρια.

Η ταινία ξεκινάει με τον Μπράιαν να παρακολουθεί από το τηλέφωνο την απαγωγή της κόρης του. Πώς προετοιμαστήκατε για τη συγκεκριμένη σκηνή?
Ξεκινήσαμε κινηματογραφώντας στο Λος Άντζελες τις αντιδράσεις του Λίαμ Νίσον, καθώς υποτίθεται ότι παρακολουθεί ζωντανά την απαγωγή από το κινητό του. Η Μάγκι Γκρέις βρισκόταν δίπλα στην κάμερα και έλεγε κανονικά τις ατάκες της μέχρι την κραυγή της απαγωγής, επιτρέποντας στον Λίαμ να αντιδρά σε πραγματικό χρόνο. Στη συνέχεια, στο Παρίσι είχαμε όλη την ελευθερία να προσαρμόσουμε τη δράση της απαγωγής και να τη συνδυάσουμε με τα συναισθήματα του Λίαμ.

Έχετε μεγάλη εμπειρία ως Διευθυντής Φωτογραφίας. Σας επηρεάζει αυτό ενώ σκηνοθετείτε?
Προφανώς επηρεάζει, δε μου είναι εύκολο να το εγκαταλείψω. Συνεχίζω να χειρίζομαι την κάμερα ενώ σκηνοθετώ, δε μπορώ να ξεφύγω από αυτό το κομμάτι της δουλειάς, συμβαίνει σχεδόν αντανακλαστικά. Αλλά δεν θα μπορούσα να ανταπεξέλθω αν ήμουν και Διευθυντής Φωτογραφίας, γι’αυτό επέλεξα τον Μισέλ Αμπράμοβιτς. Έχω μεγάλη εμπιστοσύνη στη δουλειά του και κάναμε πολλές συζητήσεις για το τι ήθελα να επιτύχω: όχι μια στυλιζαρισμένη, διακοσμητική άποψη του Παρισιού αλλά το Παρίσι έτσι όπως πραγματικά είναι.

Στην ταινία δείχνετε αντιφατικές απόψεις του Παρισιού, συνδυάζοντας γνωστές περιοχές του με ανώνυμες γειτονιές. Τι ακριβώς αναζητούσατε?
Θέλαμε να αποφύγουμε τα συνηθισμένα κλισέ της πόλης, με τους χαρακτήρες να ποζάρουν μπροστά στον πύργο του Άιφελ ή στο Τροκαντερό, εξασφαλίζοντας όμως ταυτόχρονα ότι ο θεατής θα καταλαβαίνει πως η δράση διαδραματίζεται στο Παρίσι. Έτσι ψάξαμε τυπικές παριζιάνικες τοποθεσίες, αποφεύγοντας τις τουριστικές παγίδες. Καταλήξαμε να κινηματογραφούμε στο Σαμς Ελιζέ την επόμενη μέρα των προεδρικών εκλογών, περιτριγυρισμένοι από αστυνομικούς, με τους μισούς δρόμους κλειστούς γιατί ο νέος πρόεδρος αποφάσισε να παρελάσει από την κεντρική λεωφόρο.

Δουλεύετε χρησιμοποιώντας storyboards?
Πάντα χρησιμοποιώ storyboards, τα οποία δεν ακολουθώ ποτέ. Είναι ένα εργαλείο, μια βάση για να συνεννοηθείς με τους υπόλοιπους συνεργάτες, αλλά στην πράξη παραμένει ένα απλό στιγμιότυπο. Στο σκηνικό όμως πρέπει να προσαρμόζεσαι με τα δεδομένα σου. Και καθώς η ταινία δεν περιλάμβανε ιδιαίτερη επεξεργασία post-production – όλες οι εκρήξεις για παράδειγμα κινηματογραφήθηκαν ζωντανά – μπορούσα να είμαι αρκετά ευέλικτος.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΛΙΑΜ ΝΙΣΟΝ

Ο ρόλος σας χαρακτηρίζεται περισσότερο από την αγάπη προς την κόρη του παρά από το παρελθόν του ως μυστικός πράκτορας. Αυτό ήταν τελικά το στοιχείο που σας γοήτευσε στον Μπράιαν, έναν μάλλον αντι-ήρωα σε σχέση με τον Τζέιμς Μποντ?
Μου άρεσε η ιδέα ενός θρίλερ με καλό ρυθμό που θα λειτουργούσε σε ένα υψηλό συναισθηματικό επίπεδο. Πάνω απ’όλα βλέπουμε τον Μπράιαν σαν ένα πατέρα που θεοποιεί την κόρη του. Κι ενώ ποτέ δεν είχα τη φαντασίωση να παίξω τον Τζέιμς Μποντ, είναι απολαυστικό να σκοτώνεις «κακούς» και να οδηγείς σαν επαγγελματίας οδηγός αγώνων. Επίσης πάντα ήθελα να δουλέψω σε μια ταινία παραγωγής του Λικ Μπεσόν, τον οποίον εκτιμώ απεριόριστα.

Οι περισσότεροι από τους χαρακτήρες που έχετε υποδυθεί στην καριέρα σας χαρακτηρίζονται από την ανθρωπιά τους. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι το σήμα κατατεθέν σας?
Δεν έχω άποψη πάνω σε αυτό και, για να είμαι ειλικρινής, ποτέ δε ρώτησα τον Πιερ Μορέλ γιατί με επέλεξε για το ρόλο. Αλλά γενικά με ελκύουν οι ανθρώπινοι χαρακτήρες, αυτοί δηλαδή που έχουν ένα σύνθετο φάσμα συναισθημάτων, όπως ισχύει και για τον Μπράιαν στην ταινία αυτή.

Έχετε συνεργαστεί με σκηνοθέτες πρώτης γραμμής, όπως ο Μάρτιν Σκορσέζε, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο Ρίντλεϊ Σκοτ και ο Τζορτζ Λούκας. Πώς αισθανθήκατε να δουλεύετε με έναν νεότερο σκηνοθέτη?
Δύσκολα μπορείς να χαρακτηρίσεις τον Πιερ Μορέλ πρωτάρη: έχει τον κινηματογράφο στο αίμα του κι επίσης είναι ιδιαίτερα έμπειρος ως Διευθυντής Φωτογραφίας. Ήδη από την πρώτη του ταινία ‘Γκέτο 13’ φαινόταν ότι έχει κινηματογραφική ματιά καθώς και μια απίστευτη αίσθηση του ρυθμού και της ενέργειας, στοιχεία σημαντικά και για το έργο ‘Η Αρπαγή’. Επίσης εκτίμησα το γεγονός ότι χειρίζεται ο ίδιος την κάμερα.

Σας ήταν δύσκολο σε συναισθηματικό επίπεδο να μπείτε στη θέση ενός πατέρα που του απάγουν την κόρη?
Δεν μπορείς να φανταστείς τίποτα χειρότερο ως πατέρας. Αναρωτιέσαι πώς θα αντιδρούσες εσύ στην περίπτωση αυτή και συνειδητοποιείς ότι θα έκανες ό,τι ήταν δυνατόν για να σώσεις το παιδί σου. Παραδοσιακά είμαι εναντίον της βίας, ιδιαίτερα αυτού του είδους της βίας στην οποία καταφεύγει ο Μπράιαν, αλλά είναι μια κατάσταση «αυτοί ή εγώ» και ο Μπράιαν την οδηγεί στη λογική της κατάληξη.

Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεστε με γαλλικό συνεργείο. Ήταν πολύ διαφορετικό σε σχέση με τις προηγούμενες εμπειρίες σας?
Ένα θετικό στοιχείο ήταν η έντονη γυναικεία παρουσία: τα Βρετανικά και τα Αμερικάνικα συνεργεία τείνουν να είναι εντυπωσιακά ανδροκρατούμενα. Επίσης οι ώρες που δουλεύαμε ήταν πιο ανθρώπινες. Και το Παρίσι προσφέρει μια εξαιρετική ποιότητα ζωής.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΠΙΕΡ ΜΟΡΕΛ

Σκηνοθετικό ντεμπούτο: ‘Γκέτο 13’
Σύντομα: Αμέσως μετά την ταινία ‘Η Αρπαγή’ αναμένουμε τη νέα του σκηνοθετική δημιουργία με τίτλο ‘The Messenger’.
Άλλες δραστηριότητες: Έχει συνεργαστεί ως Διευθυντής Φωτογραφίας στις ταινίες ‘Rogue’, ‘Η Αγάπη και τα Άλλα Δεινά’, ‘Taxi 4’, ‘Danny The Dog’, ‘L'Americain’, ‘Transporter’.

ΛΙΑΜ ΝΙΣΟΝ (Μπράιαν)

Διακρίσεις:
• ‘Η Λίστα του Σίντλερ’: Υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου
Υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα και Βραβείο BAFTA
• ‘Kinsey - Ας Μιλήσουμε Για Το Σεξ’: Υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα
• ‘Μάικλ Κόλινς, ο Επαναστάτης’: Υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα
Σημαντικότερες ταινίες: ‘Ζωή σε Ανάποδη Τροχιά’, ‘Το Χρονικό της Νάρνια: Το Λιοντάρι, η Μάγισσα και η Ντουλάπα’, ‘Batman Begins’, ‘Το Βασίλειο των Ουρανών’, ‘Αγάπη, Είναι...’, ‘Οι Συμμορίες της Νέας Υόρκης’, ‘Υποβρύχιο Κ19 Ο Φονιάς’, ‘Star Wars-Επεισόδιο 1: Η Αόρατη Απειλή’, ‘Οι Άθλιοι’, ‘Παντρεμένα Ζευγάρια’, ‘Darkman’, ‘Excalibur’, ‘The Bounty’, ‘A Prayer for the Dying’, ‘The Mission’.

ΜΑΓΚΙ ΓΚΡΕΪΣ (Κιμ)

Κινηματογραφικό ντεμπούτο: στο ριμέικ της ταινίας ‘Η Ομίχλη’, από τον Ρούπερτ Γουέινραϊτ.
Άλλες ερμηνείες: Συμμετείχε επίσης στις ταινίες ‘Λέσχη για Ερωτευμένους’ και ‘Κορίτσι Βορείων Προαστίων’. Έγινε γνωστή στο ευρύτερο κοινό από την ερμηνεία της στην επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά “Lost” αλλά και στις σειρές “CSI” και “Cold Case”.

ΦΑΜΚΕ ΓΙΑΝΣΕΝ (Λίνορ)

Κινηματογραφικό ντεμπούτο: στην ταινία ‘Fathers and Sons’, δίπλα στον Τζεφ Γκόλντμπλαμ.
Άλλες ταινίες: ‘Τζέιμς Μποντ: Επιχείρηση Χρυσά Μάτια’, ‘Η Εισβολή’, ‘Το Κρυφτό’, ‘Το Σπίτι στο Στοιχειωμένο Λόφο’, ‘Ο Άνθρωπος του Βάλτου’ του Ρόμπερτ Όλτμαν, ‘Διασημότητες’ του Γούντι Άλεν, τριλογία ‘X-Men’.
Άλλες δραστηριότητες: Ξεκίνησε την καριέρα της ως μοντέλο. Συμμετέχει στη γνωστή τηλεοπτική σειρά “Nip/Tuck”.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.takenmovie.com/


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Μία γαλλική παραγωγή με γοητευτική – παριζιάνικη φωτογραφία και αμερικανικό τρόπο δράσης. Ο Liam Neeson, σαν άλλος James Bond, για να σώσει τη μοναχοκόρη του επιδίδεται σε ένα καταιγισμό ξύλου, εκβιασμών, πυροβολισμών, δολοφονιών, ακόμη και βασανισμού χωρίς να δείχνει έλεος.

Πρόκειται για μία περιπέτεια που ενώ προσπαθεί μέσα από το οικογενειακό δράμα να γίνει θρίλερ με κοινωνικές προεκτάσεις κατά του trafficking και τις παράνομες δραστηριότητες των μεταναστών (θέμα επικαιρότητας και στη χώρα μας), αρκετές φορές καταφέρνει να φτάσει στην κωμωδία. Υπάρχουν αρκετά στιγμιότυπα όπου οι ξυλοδαρμοί και οι τρόποι διαφυγής του υπερ- ήρωα μπαμπά όχι μόνο αγγίζουν την υπερβολή αλλά την κρατούν τόσο σφιχτά, ώστε να προκαλέσουν ακόμη και γέλιο. Έτσι, μπορούμε να ανιχνεύσουμε και έναν διασκεδαστικό χαρακτήρα που πηγάζει από το υπερ-θέαμα και την υπερ-προσπάθεια, πλάι στις ατάκες του πολύ άνετου με τους κακούς Neeson. Ωστόσο, δεν μπορούμε να πούμε πως θα γελάσουν ιδιαίτερα οι θεατές στις χώρες όπως η Αλβανία, αλλά ίσως και τα Αραβικά κράτη. Δεν γνωρίζω αν στη Γαλλία επικρατούν όντως οι συνθήκες που περιγράφει η ταινία σχετικά με τη δράση της Αλβανικής μαφίας, αλλά νομίζω πως θα μπορούσε να ήταν και λιγότερο ρατσιστική.

Η νεαρή κόρη πήγε μόνη διακοπές και βρίσκεται αντιμέτωπη με μέγιστο κίνδυνο (κάτι σαν το «Hostel»). Ο μπαμπάς Bryan (Liam Neeson) έχει όχι 24, όπως έχουμε συνηθίσει, αλλά 96 ώρες σύμφωνα με τις CIA πηγές του για να σώσει την κόρη του. Το γονικό – πατρικό ένστικτο τον ωθεί στα άκρα («Τελευταίο Σπίτι Στα Αριστερά»). Το ανθρωποκυνηγητό που τον φέρει μόνο εναντίον όλων προσφέρει έντονη δράση, γέλιο, είναι ελαφρύ άρα και «καλοκαιρινό», χωρίς να είναι όμως η καλύτερη ταινία που θα δείτε φέτος το καλοκαίρι.

Άντυ Δημοπούλου
της Άντυ Δημοπούλουandy.dimopoulou@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

 

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Στα γρήγορα :
Μια γαλλική παραγωγή (Luc Besson), ένα πολλά υποσχόμενο σενάριο, μια μεγάλη box-office επιτυχία και μια ... full Αμερικανιά! Για να σας δώσω μια καλύτερη εικόνα: Θα δείτε κάτι σαν τη πλοκή του «24» (κυνήγι κακοποιών real time, μέσα σε μια μέρα) με λίγο από Bourne (αν και κινδυεύω να πέσει κεραυνός πάνω μου και μόνο που το είπα!).
Δείτε την μόνο αν είσαστε εντελώς χαλαροί στις προσδοκίες σας, γιατί μόνο έτσι θα προσπεράσετε με άνεση τις βλακείες που παρουσιάζει η δράση και οι διάλογοι της ταινίας. Εγώ προσωπικά δεν μπόρεσα να το κάνω αυτό!
Στα συν βέβαια θα πρέπει να αναφέρουμε και την ωραία φωτογραφία της ταινίας, αλλά και το επίπεδο της συνολικής προσεγμένης παραγωγής.
25 μύρια κόστισε η συγκεκριμένη ταινία και επέστρεψε ανέλπιδα 225! Με μια ενδιαφέρουσα σεναριακή ιδέα (αυτή της 17χρονης κόρης που πάει μόνη της διακοπές στην Ευρώπη και την απαγάγει η Αλβανική μαφία), την παρουσία του Liam Neeson και το κατάλληλο marketing, γίνονται και τέτοια θαύματα λοιπόν.

Γιάννης Πεντσερετζίδης
του Γιάννη Πεντσερετζίδη yannis.pentseretzidis@myfilm.gr
Έτσι, με τσαμπουκά και ανδρισμό. Αν μου πειράξουν τη γυναίκα θα τους δείρω όλους. Αν μου πειράξουν την οικογένεια θα τους σπάσω τα κόκαλα. Αν μου πειράξουν τους φίλους θα τους κάνω τη μούρη κρέας. Αν μου πειράξουν την κόρη θα φτύσουν το γάλα της μάνας τους. Θα τους πάω στη Λέρο, θα τους βάλω στη μηχανή του κιμά και θα βλαστημήσουν την ώρα και τη στιγμή που αποφάσισαν να «τα βάλουν μαζί μου». Αμερικάνικη καταιγιστική δράση με ευρωπαϊκό σκεπτικό ξεδιπλώματος της εκδίκησης. Simple things, my friends… Μην τα βάζετε μαζί μου, σας έφαγα!

Τι Λίαμ Νίσον τι Τσάκι Τσαν τι Στίβεν Σιγκάλ τι Μιν Σικ Τσόι τι Τόνι Γκόλντγουιν… Έτσι με μίσος! Βία στη βία της παράνοιας του ανθρώπου σε άνθρωπο! Ποιος του είπε να δείρει, να τραυματίσει, να σκοτώσει, να εκμεταλλευτεί, να πολεμήσει, να κατακρεουργήσει, να αρπάξει παρά τη θέλησή του κάποιον; Από πότε η αδυναμία κάποιου γίνεται βορά στη δύναμη του άλλου; Ποιος ΘΕΟΣ είπε ότι ο άνθρωπος ο χαμερπής, ο απλός, ο καθημερινός, ο ευαίσθητος, αφήνεται στο έλεος του «μάγκα»;

Καλά τους έκανες Λίαμ.. Πήγες στα Παρίσια, έφερες την πόλη άνω-κάτω, τσάκισες μερικούς κώλους, έσπασες μερικά μουτράκια, κι έδειξες ότι ΟΥΔΕΙΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΣΗΚΩΣΕΙ ΧΕΡΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΤΟΥ. Η ανθρώπινη εκμετάλλευση, το εμπόριο σάρκας και η πολτοποίηση ανθρώπινων μυαλών, ψυχών, σωμάτων δεν ταιριάζει ούτε στα ζώα. Που είναι ο ουμανισμός, κύριοι; Που είναι η ανθρωπιά και η αγνότητα; Γιατί όπως είπε ο συγγραφέας και ποιητής Γ.Ι. Μπαμπασάκης «οφείλουμε και πρέπει να παραμείνουμε άνθρωποι”. (τελεία). Τελεία. ΤΕΛΕΙΑ.

Όπως είχαμε ξανά-πει από αυτήν εδώ τη στήλη, ταινίες σαν την ΑΡΠΑΓΗ λειτουργούν ως αγχολυτικά στον θεατή-άνθρωπο για να μην θυμηθεί την πρότερη καταγωγή του (τις σπηλιές, ξέρετε), πάρει το όπλο παρά πόδα κι αρχίζει να γαζώνει κόσμο. Όχι. Ας τα βλέπουμε στο σινεμά, ας μαχόμαστε εσωτερικώς, ας τα σκεφτόμαστε εντός της αίθουσας παίρνοντας τη θέση του πρωταγωνιστή και βγαίνοντας στον κόσμο ας χαρίσουμε ένα λουλούδι, ένα χαμόγελο, μια ζεστή αγκαλιά στον διπλανό μας, στον ξένο, στον «εχθρό», στον μετανάστη, στον περαστικό. Αγάπη και ζεστασιά. Ανθρωπιά, κύριοι, ανθρωπιά. Γι’ αυτό λέγεστε άνθρωποι...


του Νέστορα Πουλάκου nestoras.poulakos@myfilm.gr


This is sooo cool! Εύκολα, η πιο εντυπωσιακή ταινία δράσης, γι’ αυτήν τη χρονιά και μια από τις καλύτερες της τελευταίας δεκαετίας. Δεν υπερβάλλω. Στο πρόγραμμα της διανομής ήταν ήδη από το Δεκέμβρη, αλλά όπως συμβαίνει συχνά στην ημεδαπή, καλές παραγωγές χάνονται στα συρτάρια των εταιρειών (η συγκεκριμένη έφτασε και στην κορυφή του US box office).

Τέλος πάντων...ο Liam Neeson (κοίτα να δεις...), σε ρόλο πρώην κατασκόπου turned εκδικητή, δεν καταλαβαίνει τίποτα, προκειμένου να σώσει την παρθενιά της κορούλας του και καθαρίζει τους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας από τόσα καθάρματα, που δε χωράνε, ούτε σε δέκα ταινίες του Bond. Οι κακοί πέφτουν σα χαρτοπετσέτες και το σενάριο έχει τρύπες, αλλά το έγραψε ο Luc Besson, οπότε καλύτερα να πετάξεις τη λογική σου απ’ το παράθυρο, μόλις αρχίσει η ταινία.

Μην κοιτάξεις για χαρακτήρες, ο Neeson είναι αρκετός. Άφησε να σε παρασύρουν τα σουρεάλ action sequences και ο δαιμονιώδης ρυθμός. Δεν θα πάρει, βεβαίως το oscar, η αλήθεια, πάντως, είναι πως πρέπει να έχεις σοβαρό πρόβλημα, για να μην περάσεις καλά με τέτοια ανεγκέφαλη διασκέδαση.


του Μιχάλη Κωνσταντέλλη mike.konstantellis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Get Flash to see this player.



top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
18/6/2009 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

taken_01.jpg
taken_02.jpg
taken_03.jpg
taken_04.jpg
taken_05.jpg
taken_06.jpg
taken_07.jpg
taken_08.jpg
taken_09.jpg
taken_10.jpg
taken_11.jpg
taken_12.jpg
21 φωτογραφία(ες) σε 2 σελίδα(ες) 1
taken_13.jpg
taken_14.jpg
taken_15.jpg
taken_16.jpg
taken_Poster.1.jpg
taken_Poster.2.jpg
taken_Poster.3.jpg
taken_Poster.jpg
taken_Poster4.jpg
     
21 φωτογραφία(ες) σε 2 σελίδα(ες) 2


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Liam Neeson... Bryan
    Maggie Grace... Kim
    Famke Janssen... Lenore
    Xander Berkeley... Stuart
    Katie Cassidy... Amanda
    Olivier Rabourdin... Jean Claude
    Leland Orser... Sam
    Jon Gries... Casey
    David Warshofsky... Bernie
    Holly Valance... Diva
    Gérard Watkins... Saint Clair
    Marc Amyot... Pharmacist
    Arben Bajraktaraj... Marko
    Radivoje Bukvic... Anton
    Mathieu Busson... Undercover agent
    Nicolas Giraud... Peter
    Camille Japy... Isabelle
    Valentin Kalaj... Vinz
    Goran Kostic... Gregor
    Christophe Kourotchkine... Gilles
    Jalil Naciri... Ali
    Anca Radici... Ingrid
    Nathan Rippy... Victor
    Anatole Taubman... Dardan
>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Pierre Morel

Σενάριο
Luc Besson
Robert Mark Kamen


Παραγωγή
Luc Besson
Pierre-Ange Le Pogam
India Osborne


Μουσική
Nathaniel Mechaly

Φωτογραφία
Michel Abramowicz

Μοντάζ
Frédéric Thoraval

Casting
Ferne Cassel
Nathalie Cheron


Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Hugues Tissandier

Κοστούμια
Brian Ferguson

Χρονολογία παραγωγής
2008

Χώρα παραγωγής
ΓΑΛΛΙΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ, ΑΛΒΑΝΙΚΑ

Διάρκεια
94'

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 2.35:1

Είδος ταινίας
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ, ΔΡΑΣΗΣ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ, ΘΡΙΛΕΡ, ΔΡΑΜΑ

Εταιρείες Παραγωγής
M6 Films
Grive Productions
Europa Corp. (presents)

Καταλληλότητα
USA:R | South Korea:18 | Netherlands:12 | USA:PG-13 | Australia:MA | UK:15 | New Zealand:R16 | Ireland:15A | South Africa:16LV | Peru:14 | Argentina:16

Ήχος
DTS | Dolby Digital

Διανομή
AUDIO VISUAL ENTERPRISES (Ελλάδα)
EuropaCorp. Distribution
Twentieth Century-Fox Film Corporation
EuropaCorp. Distribution
Independent Films
Twentieth Century Fox C.I.S.


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.60
Αριθμός Ψήφων: 33


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δράσης
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΠεριπέτειαΘρίλερRestrictedΔραματικήΔράσης


Advertisement


top of the page


         
. Θέματα . ΔΩΡΕΑΝ Toolbar . Ο Λογαριασμός μου . Ανέκδοτα και Αστεία . Άλλο Περιεχόμενο
. BOX OFFICE Ελληνικό   . Blogs . Ποίηση . Ενότητες
. BOX OFFICE USA . ανά εβδομάδα . Λήψεις . Παιχνίδια Flash . Casting
. Δημοφιλή / Top50 . με μια ματιά . Φωτογραφίες   . Φεστιβάλ / Διανομή
. Cine CULT . Αίθουσες . Φόρουμ   . Δελτίο καιρού
. TV . Αναζήτηση . Ημερολόγιο   . Ξενοδοχεία
. CD . Αρχείο . Σύνδεσμοι   . Χρήσιμα
. Θέατρο   . Επικοινωνία    
. Βιβλίο        
         

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails