Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 18/12/14 :.
. Χόμπιτ: Η Μάχη Των Πέντε Στρατών
. Serena
. Η Πρώτη Αγάπη
. Magical Girl
. Το Αγόρι Και Ο Κόσμος
. Η Αγάπη είναι Παράξενη
. Κελί από Χρυσάφι
. 10.000 Χιλιόμετρα
. Ψυχρά και Ανάποδα «Τραγουδιστά»
. Οι Αισθηματίες
. Ο Παραμυθάς Και Οι Ιστορίες του
.: από 25/12/14 :.
. Γκρέις του Μονακό
. Μια Νύχτα Στο Μουσείο: Το Μυστικό Του Φαραώ
. Αστερίξ: Η Κατοικία των Θεών (3D)
. Ο Έβδομος Γιος
. To Μονοπάτι Tου θανάτου
. Αγαπώντας, Πίνοντας και Τραγουδώντας
. Bekas
.: από 1/1/15 :.
. Αλύγιστος
. Μεγάλα Μάτια
. Τα Μυστικά Του Δάσους
. Απόψε Τρώμε στης Ιοκάστης
. Η Τίνκερμπελ και το Τέρας του Ποτέ
. Νορβηγία (από 3/1)
.: από 8/1/15 :.
. Big Bad Wolves: Στο Στόμα των Λύκων
. Ο Κύριος Τέρνερ
. Το Παιχνίδι Της Μίμησης
. Η Αρπαγή 3
. Περιπέτεια στο Αιγαίο
. Λύσσα Κακιά

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: yiannasot's Profile yiannasot
Σήμερα: 1
Χθές: 1
Συνολικά: 9815

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 170
Μέλη: 1
Σύνολο: 171

Εγγραφή


Cinema: ΕΝΑΝΤΙΩΣΗ (DEFIANCE) του Έντουαρντ Ζούικ (2008)

Ημερομηνία καταχώρησης: Τετάρτη, 24 Σεπ. 2008 @ 09:48:35 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δράσης

ΕΝΑΝΤΙΩΣΗ
DEFIANCE
του Έντουαρντ Ζούικ
με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Λιβ Στρέιμπερ, Τζέιμι Μπελ

Υπόθεση: Βασισμένη σε μία αληθινή ιστορία, η ΕΝΑΝΤΙΩΣΗ είναι μία επική ταινία για την οικογένεια, την τιμή, την εκδίκηση και τη σωτηρία, που εξελίσσεται στη δίνη το Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. Βρισκόμαστε στο 1941 και οι Εβραίοι της Ανατολικής Ευρώπης σφαγιάζονται κατά χιλιάδες. Καταφέρνοντας να ξεφύγουν το θάνατο, τρία αδέλφια βρίσκουν καταφύγιο σε ένα πυκνό δάσος, στο οποίο έπαιζαν όταν ήταν παιδιά. Από εκεί, ξεκινούν τον απελπισμένο τους αγώνα εναντίον των Ναζί. Ο Ντάνιελ Κρεγκ, ο Λιβ Σράιμπερ και ο Τζέιμι Μπελ ενσαρκώνουν τρία αδέρφια που μετατρέπουν έναν αγώνα επιβίωσης σε κάτι πολύ πιο σημαντικό: σε ένα τρόπο να εκδικηθούν για τους θανάτους των αγαπημένων τους ανθρώπων, σώζοντας χιλιάδες άλλους. Στην αρχή, είναι το μόνο που μπορούν να κάνουν για να παραμείνουν ζωντανοί. Αλλά σταδιακά, καθώς οι φήμες για τις τολμηρές πράξεις τους εξαπλώνονται, αρχίζουν να προσελκύουν και άλλους γύρω τους – άντρες και γυναίκες, νέους και ηλικιωμένους – διατεθειμένους να ρισκάρουν τα πάντα για λίγες στιγμές ελευθερίας. Ο Τούβια (Κρεγκ) είναι ένας απρόσιτος αρχηγός, του οποίου τις αποφάσεις αμισβητει ο αδερφός του Ζους (Σράιμπερ) που ανησυχεί ότι ο ιδεαλισμός του Τούβια θα τους παρασύρει όλους στην καταστροφή. Ο Άσαελ (Μπελ) είναι ο νεότερος – και βρίσκεται ανάμεσα στη διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους άλλους δύο αδερφούς. Καθώς πέφτει ο σκληρός χειμώνας, δουλεύουν μαζί για να οργανώσουν μία κοινότητα και να κρατήσουν την πίστη τους ζωντανή, όταν η ανθρωπιά γύρω τους δείχνει να έχει χαθεί.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

“Μπορεί να μας κυνηγούν σα να είμαστε ζώα, αλλά εμείς δε θα γίνουμε ζώα. Όλοι έχουμε επιλέξει να ζούμε ελεύθερα, σαν άνθρωποι, για όσο μπορούμε. Κάθε μέρα ελευθερίας είναι νίκη. Και αν πεθάνουμε προσπαθώντας να ζήσουμε, τουλάχιστον θα πεθάνουμε σαν άνθρωποι.»
-- Τούβια Μπιέλσκι, ΕΝΑΝΤΙΩΣΗ

Το καλοκαίρι του 1941, ο στρατός του Χίτλερ προελαύνει στην Ευρώπη που σύντομα θα πέσει στην κυριαρχία του. Για εκατομμύρια ανθρώπους, αυτό σημαίνει θανατική καταδίκη. Αλλά για τους αδερφούς Μπιέλσκι, τρεις νεαρούς Εβραίους, αγρότες από την επαρχία της Λευκορωσίας, αυτό σημαίνει κάτι άλλο: ένα κάλεσμα για αγώνα, το οποίο δεν θα αγνοήσουν, ένα κάλεσμα που θα δοκιμάσει τα όρια του κουράγιου τους, της αδερφοσύνης τους, και της θέλησής τους να πολεμήσουν το κακό γύρω τους και παράλληλα να οδηγήσουν χιλιάδες ανθρώπους σε μία απεγνωσμένη μάχη επιβίωσης κόντρα σε όλες τις πιθανότητες.
Ο Έντουαρντ Ζούικ, ο αναγνωρισμένος σκηνοθέτης των ταινιών GLORY και BLOOD DIAMOND, μεταφέρει αυτήν την εκπληκτική ιστορία, για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα συγκινητική κοινωνική ταινία, από την οποία δε λείπει όμως η περιπέτεια, που ασχολείται με την πολύπλοκη φύση της εκδίκησης και του αγώνα για τη σωτηρία, της δύναμης μίας κοινότητας και της θέλησης για ζωή, ακόμα και όταν φαινομενικά δεν υπάρχει ελπίδα.
Η ταινία γυρίστηκε στη Λιθουανία και σε αυτήν πρωταγωνιστούν οι Ντάνιελ Κρεγκ και Λιβ Σράιμπερ. Οι παραγωγοί της δούλεψαν πολύ σκληρά για να αναπαραστήσουν μία συγκλονιστική ιστορία, αλλά και να δώσουν μία νέα κινηματογραφική ματιά σε έναν από τους πιο ενδιαφέροντες μύθους του Β’ Παγκόσμιου πολέμου.
Λέει ο Ζούικ: «Η αναπαράσταση του Ολοκαυτώματος γίνεται συνήθως μέσα από το πρίσμα της θυματοποίησης. Είναι σημαντικό να προστεθεί κάτι παραπάνω σε αυτήν την εικόνα. Πρέπει το κοινό να κατανοήσει ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην παθητικότητα και την ανημποριά, και ότι η ανάγκη για αντίσταση δεν έσβησε ποτέ. Η ΕΝΑΝΤΙΩΣΗ αναφέρεται σε εκείνους που κατάφεραν να αντιδράσουν και στην αιώνια διαμάχη ανάμεσα στην επιθυμία για εκδίκηση και σε αυτήν του να σώσεις άλλους ανθρώπους. Είναι μια ιστορία που μας κάνει να αναρωτηθούμε: ‘Τι θα έκανα εγώ αν ήμουν εκεί;’ Και για αυτό το λόγο πιστεύω ότι αυτή τη ταινία θα αποτελέσει μία βαθιά προσωπική εμπειρία.»

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΕΝΤΕ ΓΕΝΙΕΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΣΩΘΗΚΑΝ,
ΜΙΑ ΕΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΦΩΣ

Η ιστορία των αδερφών Μπιέλσκι και της κοινότητας που δημιούργησαν στα σκοτεινά και κρύα δάση της κατεχόμενης από τους Γερμανούς Ανατολικής Ευρώπης, παραμένει μία από τις πιο συγκλονιστικές που έχουν ποτέ ειπωθεί. Παρόλα αυτά λίγοι τη γνωρίζουν. Η ιστορία πρωτοείδε το φως - αν και για πολύ λίγο - όταν το 1944, προς το τέλος του πολέμου, οι ντόπιοι χωρικοί έγιναν μάρτυρες μίας εκπληκτικής, σχεδόν σουρεαλιστικής σκηνής, κατά την οποία περισσότεροι από 1200 Εβραίοι έβγαιναν από το κοντινό τους δάσος. Στην αρχή νόμιζαν ότι ήταν φαντάσματα. Πως, αναρωτήθηκαν, μπόρεσαν αυτοί να επιβιώσουν ενώ χιλιάδες άλλοι στάλθηκαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης;
Ακούστηκαν διάφορες φήμες, και κομμάτια της ιστορίας άρχισαν να βγαίνουν στην επιφάνεια. Σε μία εποχή αυξανόμενου αντισημιτισμού, τα αδέρφια Μπιέλσκι, μεγάλωσαν στην οικογενειακή τους φάρμα στο Στάνκεβιτς – εκεί που τώρα βρίσκεται η Λευκορωσία – που τότε ήταν κάτω από τον έλεγχο των Σοβιετικών. Σωματώδεις και χαρισματικοί, οι τρεις αδερφοί είχαν τη φήμη καβγατζήδων, επαναστατών που δεν δέχονταν κανέναν πάνω από το κεφάλι τους. Όταν εισέβαλαν στη χώρα οι Ναζί, τον Ιούνιο του 1941 - και από στεριάς και από αέρος- αμέσως χαρακτηρίστηκαν ως πιθανοί ταραξίες και μπήκαν στο στόχαστρο των SS, αλλά και της τοπικής αστυνομίας.
Μία σειρά από δραματικά γεγονότα επακολούθησαν, καθώς οι γονείς τους, αλλά και πολλά άλλα αγαπημένα πρόσωπα της οικογένειας τους σκοτώθηκαν (μεταξύ των οποίων η γυναίκα και η μικρή κόρη του Τούβια), σε μία επιχείρηση μαζικών δολοφονιών 4000 Εβραίων στο γκέτο του Νοβογκρουντόκ. Για να σώσουν τις ζωές τους, τα αδέρφια το έσκασαν στα γύρω δάση – σε μία αχανής περιοχή, με πυκνή βλάστηση - την οποία γνώριζαν από τα παιδικά τους χρόνια. Εκεί, δημιούργησαν μία επαναστατική ομάδα, και αποφάσισαν να πολεμήσουν τους Γερμανούς και αυτούς που συνεργάζονταν μαζί τους. Αλλά, αυτό που ξεκίνησε ως μία μάχη επιβίωσης και μία αναζήτηση για εκδίκηση σύντομα εξελίχτηκε σε μία δέσμευση να σωθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι Εβραίοι, νέοι, ηλικιωμένοι, φτωχοί και πλούσιοι. Υπό την ηγεσία του Τούβια, η επιχείρηση πέτυχε πέρα από κάθε προσδοκία.
Κατά καιρούς, οι Μπιέλσκι, τολμούσαν ακόμα και να πηγαίνουν πίσω στα γκέτο, προσφέροντας έτσι στους απελπισμένους Εβραίους, που έρχονταν αντιμέτωποι με την απέλαση και το θάνατο στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, μία ευκαιρία για ζωή. Μετά από μήνες ατελείωτου κυνηγητού, και συχνά αναγκασμένοι να μετακινούνται συνεχώς, προκειμένου να βρουν ένα ασφαλές περιβάλλον για να ζήσουν, τελικά εγκαταστάθηκαν στο δάσος του Ναλιμπόκι και ζώντας σε υπόγεια λαγούμια (γνωστά και ως zemlyankas), οργάνωσαν ένα χωριό, με νοσοκομείο, μύλο, σιδηρουργείο, φούρνο, θέατρο, συναγωγή. Μέσα στον τρόμο που τους περιέβαλε, αυτό το μυστικό στρατόπεδο, γέμισε τόσο πολύ με ζωή που το ονόμασαν «Ιερουσαλήμ των Δασών».
Καθώς μαθεύτηκαν οι προσπάθειές τους, ο αριθμός εκείνων που τους ακολούθησε αυξήθηκε. Στις τάξεις τους προστέθηκαν πρόσφυγες, γιατροί και δικηγόροι, αγρότες και ξυλουργοί, γυναίκες που δούλευαν και πολεμούσαν δίπλα στους άντρες. Παρόλο που ήρθαν αντιμέτωποι με πολλά δεινά – ασιτία, κολλητικές ασθένειες, περιπολίες του εχθρού και εσωτερικές διαμάχες, προσπάθησαν να διατηρήσουν μία φυσιολογική καθημερινότητα που να θυμίζει κανονική ζωή, και να διατηρεί τις ελπίδες και το κυριότερο την ανθρωπιά τους, ζωντανή. Τα παιδιά πήγαιναν σχολείο, τα ζευγάρια ερωτεύονταν και παντρεύονταν, όλοι, νέοι και ηλικιωμένοι, βοηθούσαν με όποιο τρόπο μπορούσαν. Και έτσι γεννήθηκε μία κοινότητα.
Στο μεταξύ, οι Ναζί έδιναν μεγάλα χρηματικά ανταλλάγματα για να τους πιάσουν, ελπίζονταν να σταματήσουν το μύθο που είχε δημιουργηθεί γύρω τους. Και έτσι το χωριό αναπτύχθηκε. Για την επιβίωση του, απαραίτητοι ήταν οι στρατιώτες, μία αυτοδημιούργητη ομάδα που προστάτευε την κοινότητα με κάθε τρόπο, ακόμα και λεηλατώντας γειτονικά χωριά για φαγητό, προμήθειες και όπλα, δίχως τα οποία ήταν καταδικασμένοι σε αφανισμό. Παρόλο που οι μέθοδοι που υιοθετούσαν ήταν πολλές φορές ακραίες, ήταν παράλληλα και αποτελεσματικές. Η ομάδα Μπιέλσκι, που ήταν γνωστοί στους υπόλοιπους αντάρτες που κρύβονταν στο δάσος Ναλιμπόκι και ως «Το αντάρτικο των Μπιέλσκι» έγινε η μεγαλύτερη επαναστατική ομάδα Εβραίων στην ιστορία του πολέμου, σκοτώνοντας περισσότερους Γερμανούς και σώζοντας περισσότερους Εβραίους από κάθε άλλη. (Υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 2000 Εβραίοι συμμετείχαν σε αντάρτικες ομάδες σε όλη την Ανατολική Ευρώπη – και παρόλο που και άλλοι έβρισκαν καταφύγιο σε δάση, όπως το αντάρτικο των Ζούκοφ και των Ζόριν – αυτές οι ομάδες ήταν συγκριτικά πολύ μικρότερες.)
Παρόλα αυτά, όταν ο πόλεμος τελείωσε, η ιστορία των Μπιέλσκι κόντεψε να ξεχαστεί. Ο Τούβια και ο Ζους πήγαν πρώτα στο Ισραήλ, μετά στη Νέα Υόρκη, όπου βρήκαν δουλειά ως ταξιτζήδες και οδηγοί φορτηγών και άρχισαν να ζουν μία φυσιολογική ζωή, στα αμερικάνικα πρότυπα. Δεν ήθελαν να μιλούν για το παρελθόν, ακόμα και στα παιδιά τους. Ωστόσο, κάποιο άλλοι επιζήσαντες άρχισαν να αποκαλύπτουν το πώς είχαν σωθεί. Όπως δήλωσε η Σούλια Ρούμπιν, αιώνια ευγνώμων που ήταν μέρος αυτής της κοινότητας του δάσους, στην εφημερίδα The New York Times το 2000: «Δεν θα ήμουν ζωντανή αν δεν υπήρχαν οι Μπιέλσκι. Δεν ήταν ότι ήταν τέλειοι. Όλοι κάνουμε λάθη. Αλλά είναι η οικογένειά μου και τους αγαπώ.»
Ήταν μετά το θάνατο του Τούβια, το 1987, που οι ερευνητές άρχισαν να σκαλίζουν την ιστορία και πάλι και να την κάνουν περισσότερο γνωστή. Η πιο γνωστή μεταξύ αυτών ήταν η ιστορικός Δρ. Νετσάμα Τεκ, καθηγητής κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κονέτικατ, η οποία το 1993 δημοσίευσε το βραβευμένο βιβλίο της Defiance: The Bielski Partisans. Οι εκτεταμένες συνεντεύξεις της Τεκ με αυτούς που ήταν ακόμα ζωντανοί έριξαν το πρώτο φως σε αυτήν τη συγκλονιστική ιστορία.»
Όταν ο σεναριογράφος Κλέιτον Φρόμαν διάβασε το βιβλίο της Τεκ δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί αυτή η απίστευτη ιστορία της αντίστασης των Εβραίων δεν ήταν παραπάνω γνωστή. Ο κόσμος ξέρει για τους κακότυχους Εβραίους που ζούσαν στα γκέτο της Βαρσοβίας και για ευγενείς φιλάνθρωπους όπως τον Όσκαρ Σίντλερ, αλλά δεν υπήρχε καμία αναφορά για την Εβραϊκή αντίσταση.
Ενώ παρακολουθούσε ένα παιχνίδι των Ντότζερς, ο Φρόμαν έδωσε το βιβλίο της Τεκ σε έναν καλό του φίλο, τον Έντουαρντ Ζούικ. «Ως δημιουργός ταινιών, ο Εντ έχει την ικανότητα να συνδυάζει το επικό και προσωπικό, να αναμιγνύει δυνατούς χαρακτήρες με έντονες καταστάσεις ζωής και θανάτου. Αυτή ήταν η ευκαιρία για εμάς να δημιουργήσουμε μία επική περιπέτεια, από αυτές που πλέον σπάνια γίνονται.»
Μία και μόνο ανάγνωση ήταν αρκετή για να καταλάβει ο Ζούικ γιατί ο Φρόμαν είχε τόσο παθιαστεί με την ιστορία και αποφάσισε να κάνει ό,τι ήταν δυνατό για να τη μεταφέρει κινηματογραφικά. Έτσι, ξεκίνησε μία συνεργασία που κράτησε περισσότερο από δέκα χρόνια πριν βρει το δρόμο της για τη μεγάλη οθόνη.

ΧΡΟΝΙΑ ΑΓΩΝΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ
ΧΩΡΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΑΥΣΤΗΡΑ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Η διαδικασία γραφής του σεναρίου της ΕΝΑΝΤΙΩΣΗΣ, το οποίο αφηγείται την ιστορία των ανταρτών Μπιέλσκι – σχεδιάστηκε επί μακρόν και πολύ προσεκτικά. Οι αλλαγές που έγιναν ήταν πολλές, μέχρι να καταλήξουν οι παραγωγοί της ταινίας στην τελική μορφή του σεναρίου.
«Το να γράψω το σενάριο για την ταινία, ήταν για μένα μία θέμα τιμής και πίστης προς το παρελθόν μου,» λέει ο Κλέιτον Φρόμαν. «Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα φτάναμε μία μέρα στο Βίλνιους, όπου γεννήθηκε ο παππούς μου, κάνοντας την ταινία με τέτοιο εκπληκτικό καστ. Για μένα ήταν η πραγματοποίηση ενός μεγάλου ονείρου.»
Μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες της ταινίας ήταν να βρεθεί ένας τρόπος να χωρέσουν τρία χρόνια βασανιστικού αγώνα, αδερφικών αντιζηλιών, και κακουχιών σε μία ταινία δύο ωρών. Ο Έντουαρντ Ζούικ σημειώνει ότι δεν τον ενδιέφερε ποτέ να κάνει ένα ντοκιμαντέρ. «Πάντα την αντιμετώπιζα σαν την ιστορία κάποιων παθιασμένων ανθρώπων που καταφέρνουν να διατηρήσουν την ανθρωπιά τους στις πιο δύσκολες καταστάσεις,» λέει. «Παράλληλα με το ενδιαφέρον για τους χαρακτήρες της ιστορίας, θέλω οι θεατές να κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα, και αυτή είναι μία αίσθηση που μόνο μία κινηματογραφική ταινία μπορεί να σε κάνει να νιώσεις. Και το αξιοσημείωτο είναι ότι προκειμένου να το κάνουμε αυτό, δεν χρειάστηκε να αλλάξουμε καθόλου την ιστορία.»
Παρόλα αυτά, ο Ζούικ δεν ήθελε να παρουσιάσει εξευγενισμένη τη βία που ασκήθηκε από τους αντάρτες, κατά τη διάρκεια του αγώνα τους για επιβίωσή. «Οι Μπιέλσκι δεν ήταν άγιοι,» σημειώνει ο Ζούικ. «Ήταν ήρωες με τα ελαττώματά τους και είναι ακριβώς αυτό που τους κάνει τόσο πειστικούς και συναρπαστικούς σαν χαρακτήρες. Ωστόσο, πιστεύω ότι και αυτοί ανακάλυψαν κάτι για τον εαυτό τους μέσα από αυτή τη διαδικασία κάτι εκπληκτικό, που δεν περίμεναν. Καθώς η κοινότητά τους μεγάλωνε ήταν αναγκασμένοι να γίνουν πραγματικοί ηγέτες, να αναλάβουν μεγάλες ευθύνες και να ανακαλύψουν ποιοι πραγματικά είναι. Ήρθαν αντιμέτωποι με ηθικά διλήμματα τα οποία τονίζονται μέσα στην ταινία: Πρέπει κάποιος να γίνει τέρας προκειμένου να πολεμήσει τα τέρατα; Χρειάζεται κάποιος να θυσιάσει την ανθρωπιά του για να περισώσει την ανθρωπιά;»
Για τον Ζούικ το κλειδί αυτής της ταινίας ήταν να αιχμαλωτίσει τη βαθύτερη αίσθηση που νιώθει κάποιος που ζει κυνηγημένος. «Αισθάνθηκα ότι είναι σημαντικό για το κοινό να κατανοήσει το πώς ζούσαν αυτοί οι άνθρωποι σε αυτές τις συνθήκες,» λέει, «πως θα ήταν να ζει κάποιος που έχει συνηθίσει να ζει πολιτισμένα μέσα στη βρωμιά, να υπομένει το κρύο και την πείνα, να αισθάνεται συνεχώς φοβισμένος και να παραμένει κρυμμένος και έτσι να ανακαλύπτει την πιο πρωτόγονη και βαθιά φύση του.»
Το σενάριο υπογραμμίζει ότι παρόλο που βρίσκονταν κάτω από τέτοια πίεση, τόσοι και τόσοι άνθρωποι στάθηκαν στο ύψος τους και ανακάλυψαν το θάρρος και τη συμπόνια που έκρυβαν μέσα τους. Στην πραγματικότητα, ο Ζούικ πιστεύει ότι ο πιο σημαντικός χαρακτήρας στην ταινία είναι η κοινότητα στην οποία ανήκουν όλοι, παρά ένας μεμονωμένος άνθρωπος. «Ο Τούβια, ο Ζους και ο Άσαελ έχουν ο καθένας τη δική του δυναμική, αλλά το γεγονός ότι ανήκουν σε μία ομάδα είναι που τους κάνει ακατανίκητους,» λέει ο Ζούικ. «Η ίδια η κοινότητα είναι ένας χαρακτήρας στην ταινία, με τη δική της θέληση και ταυτότητα.»
Ο παραγωγός Πίτερ Γιαν Μπρούγκε, υποψήφιος για Όσκαρ (για την ταινία THE INSIDER) που είχε δουλέψει στο παρελθόν με τον Ζούικ για την ταινία GLORY, βλέπει ένα συσχετισμό της ταινίας με τα αμερικάνικα γουέστερν. «Υπάρχει κάτι σε αυτήν την ταινία που έχει στοιχεία των παλιών ταινιών του Τζον Φορντ – η ιδέα ότι σημασία δεν έχει ένας τραχύς, απομονωμένος άνθρωπος, αλλά οι σχέσεις του με τους άλλους και με την κοινωνία στην οποία ζει.» σχολιάζει. «Νομίζω πως πρόκειται για μία ιστορία που έχει πολλούς παραλληλισμούς με το σήμερα, επειδή όλοι θέλουμε να ανήκουμε σε κάτι μεγαλύτερο, παρά να είμαστε μόνοι μας.»

ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ

Οι Μπιέλσκι ήταν από πολλές απόψεις, τυπικά αδέρφια. Μεταξύ τους υπήρχε αγάπη, αλλά και ανταγωνισμός, πίστη, αλλά και έντονος εγωισμός. Ο Ζούικ ήλπιζε ότι θα δημιουργηθεί μία τέτοια δυναμική και ανάμεσα στους πρωταγωνιστές.
Η ταινία άρχισε να παίρνει μορφή από τη στιγμή που ο Κρεγκ συμφώνησε να παίξει τον Τούβια, τον αδερφό που ανέλαβε την ευθύνη να καθοδηγήσει την κοινότητα του δάσους. Ο Κρεγκ είναι κυρίως γνωστός για το ρόλο τους ως Πράκτορας 007 , στη σειρά ταινιών Τζέιμς Μποντ, αλλά έχει παίξει και πολλούς διαφορετικούς και ιδιαίτερα δυναμικούς χαρακτήρες, για τους οποίους έχει λάβει ιδιαίτερα θετικές κριτικές, όπως τα LAYER CAKE και MUNICH. Ήταν ακριβώς αυτό το εύρος των δυνατοτήτων του που τράβηξε το ενδιαφέρον του Ζούικ.
Ο σκηνοθέτης σχολιάζει, «Ο Ντάνιελ είναι στην πραγματικότητα ένας πολύ χαμηλών τόνων άνθρωπος, αλλά κρύβει μέσα του μεγάλη δύναμη. Αυτοκριτικάρεται συνεχώς και την ίδια στιγμή βγάζει προς τα έξω μία αίσθηση εξουσίας. Είναι άνθρωπος με ψυχή, αλλά δεν αποκαλύπτεται εύκολα. Επιβάλλεται με το παρουσιαστικό του και αν κάποιος έλεγε κάτι για τον Τούβια Μπιέλσκι, θα ήταν ότι ήταν δυνατός και χαρισματικός. Και πάνω απ΄ όλα γνωρίζω, ότι παρόλο που ο Ντάνιελ είναι σταρ, θα είναι πάντα ένας ηθοποιός που δεν φοβάται να ρισκάρει και να αναζητά διαφορετικά πράγματα.»
Ο Κρεγκ με την ερμηνεία του μπόρεσε να ενσαρκώσει έναν άνθρωπο της δράσης που όμως ταυτόχρονα ασκεί κριτική σε ό,τι κάνει. Όπως λέει και ο πραγματικός γιος του Τούβια, Μίκι, για τον πατέρα του: «Ήταν ένας άνθρωπος γεμάτος αντιθέσεις. Είχε απίστευτη δύναμη, αλλά και απίστευτη καλοσύνη μέσα του. Και τα δύο αυτά στοιχεία ήταν πολύ σημαντικά γι αυτόν, παρόλο που συχνά έρχονταν κόντρα το ένα με το άλλο.»
Ο Κρεγκ θεωρεί ότι ο Τούβια ήταν κατά κάποιο τρόπο, ήρωας κατά λάθος. Ένας άνθρωπος που αναγκάστηκε να γίνει κάτι περισσότερο, εξαιτίας συγκεκριμένων συνθηκών. Σημειώνει ωστόσο ότι τον βλέπει ως αντιπροσωπευτικό δείγμα και όλων εκείνων που δεν κατάφεραν να επιβιώσουν. «Ενθουσιάστηκα από την αρχή από την ικανότητα του Τούβια να αναλαμβάνει δράση, αλλά και από τη θέλησή του να παίρνει μεγάλα ρίσκα για λογαριασμό των άλλων,» λέει, «όμως την ίδια στιγμή πιστεύω πως δεν ήταν και πολύ διαφορετικός από τους υπόλοιπους. Ήταν απλά πιο τυχερός και κατάφερε να ζήσει, ώστε τώρα να λέμε την ιστορία του.»
Ο θαυμασμός του Κρεγκ για τον Τούβια είναι εμφανής, παρόλο που ο Τούβια είναι ιδιαίτερα ευέξαπτος και έχει πολλά ελαττώματα, συμπεριλαμβανομένης της τάσης του να είναι ηγετικός και απόλυτος. «Ήταν κανονικός δικτάτορας,» σημειώνει ο Κρεγκ, «ωστόσο οι απαράβατοι κανόνες του ίσως να ήταν εκείνοι που τους βοήθησαν όλους να παραμείνουν ζωντανοί. Αυτό γεννά μερικά πολύ ενδιαφέροντα ερωτήματα. Αντιμετώπιζε τα πράγματα πολύ επιθετικά και μερικά από αυτά που έκανε δεν δικαιολογούνται, ωστόσο μπορούν να γίνουν κατανοητά, δεδομένου του πλαισίου όλων αυτών των οποίων συνέβαιναν.»
Παρόλα αυτά, ο Τούβια διαθέτει και μία κρυμμένη, τρυφερή πλευρά, η οποία αποκαλύπτεται μόνο μέσω της σχέσης του με τη σύντροφό του, Λίλκα. Μεταξύ τους χτίζεται μία εύθραυστη εμπιστοσύνη. «Ο Τούβια σε καμία περίπτωση, δεν ψάχνει για τον έρωτα,» λέει ο Κρεγκ, εξηγώντας την αρχική επιφυλακτικότητα του Τούβια απέναντι στη δημιουργία μίας σχέσης, «οπότε όταν η Λίλκα μπαίνει στη ζωή του, εκείνος ξαφνιάζεται… και αυτό νομίζω πως προσθέτει μεγαλύτερο ρομαντισμό, κατά κάποιο τρόπο. Στην πραγματική ιστορία, ο Τούβια και η Λίλκα έμειναν μαζί για το υπόλοιπο της ζωής τους, γεγονός που είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο. Πιστεύω ότι σε τέτοιες καταστάσεις, ο σύντροφός σου γίνεται κάτι περισσότερο από έναν εραστή ή φίλο, γίνεται αυτός που σε κρατάει ανθρώπινο και που σε ωθεί να παραμείνεις ζωντανός.»
Αν η δύναμη και η σταθερότητα του Τούβια τον έκαναν να είναι ένας φυσικός ηγέτης, η προσαρμοστικότητα του μικρότερού του αδερφού, του Ζους (ΛΙΒ ΣΡΑΙΜΠΕΡ), τον έκανε να είναι άνθρωπος της δράσης. Ο Ζούικ πάντα θεωρούσε ότι η διαδρομή του Ζους από την ανωριμότητα στη πραγματική δέσμευση και ανάληψη ευθύνης για κάτι, ήταν ένα από τα κεντρικά θέματα της ΕΝΑΝΤΙΩΣΗΣ. «Καμιά φορά οι άνθρωποι ανακαλύπτουν τον πραγματικό εαυτό τους κάτω από δύσκολες συνθήκες και για τον Ζους, αυτή η κακή περίοδος της ζωής του δρα απελευθερωτικά,» λέει ο σκηνοθέτης. «Αντί να ζήσει το υπόλοιπο της ζωής του όντας εσωτερικά πληγωμένος και θυμωμένος, βρίσκει ένα τρόπο να εκφραστεί μέσω της βίας. Και ο Λιβ δίνει σε αυτό το ‘ταξίδι’ του χαρακτήρα μεγάλο συναισθηματικό βάθος.»
Ο Σράιμπερ είναι βραβευμένος με Tony θεατρικός ηθοποιός, αλλά και ένας πολυτάλαντος κινηματογραφικός σταρ, που έχει συμμετάσχει σε ταινίες όπως το LOVE IN THE TIME OF CHOLERA και το πολυαναμενόμενο X-MEN ORIGINS: WOLVERINE. Προσέγγισε το ρόλο του διερευνώντας τις έντονες διαφορές ανάμεσα στον Ζους και τον Τούβια. «Ο Ζους είναι γεννημένος για να πολεμά,» λέει ο ηθοποιός. «Στην αρχή πιστεύει ότι το πιο σημαντικό είναι να κάνεις κάποιον να πληρώσει για την απώλεια που σου έχει προκαλέσει και για όλα όσα έχεις υπομείνει.» Τελικά, η επιθυμία του Ζους για εκδίκηση τον απομακρύνει από την οικογένειά του και «ανοίγει» την ιστορία, έτσι ώστε να συμπεριλάβει και ομάδες Ρώσων ανταρτών. Αλλά εκεί, παρόλο που έχει την ευκαιρία να εκδικηθεί τους Γερμανούς, αισθάνεται παρείσακτος. «Περνά μία περίοδο αποξένωσης,» λέει ο Σράιμπερ. «Λίγο- λίγο αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι το σπίτι του είναι εκεί που είναι και τα αδέρφια του, και ότι ανήκει εκεί που είναι και η οικογένειά του.»
Εξαιτίας του ανεξέλεγκτου πάθους του και της τάσης του προς τη βία, ο Ζους μπορεί να θεωρηθεί διχασμένη προσωπικότητα, αλλά ο Σράιμπερ συνιστά να μην κρίνουμε το χαρακτήρα του βασισμένοι στο πως βλέπουμε σήμερα τα πράγματα - εκ του ασφαλούς. «Δεν υπάρχει ηθική στον πόλεμο,» σημειώνει, «και αυτή τη λογική είχαν και οι αντάρτες, και ο Ζους, και ο Τούβια, και σίγουρα και οι Σύμμαχοι. Ο τρόμος και η θλίψη που βίωσαν αυτοί οι άνθρωποι προκειμένου να επιβιώσουν, θα είναι μέρος της ιστορίας, τόσο, όσο και ο ηρωισμός τους.»
Ο Τζέιμι Μπελ, ενσαρκώνει τον τρίτο αδερφό Μπιέλσκι, τον Άσαελ. Ο νεαρός Βρετανός ηθοποιός έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό μέσα από τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στην ταινία BILLY ELLIOT και πρόσφατα από τη συμμετοχή του στις ταινίες MR. FOE και το θρίλερ επιστημονικής φαντασίας JUMPER. Στον Μπελ άρεσε ιδιαίτερα ο ρεαλισμός που χαρακτήριζε τις σχέσεις των αδερφών στην ΕΝΑΝΤΙΩΣΗ. «Ο Τούβια και ο Ζους μαλώνουν συνεχώς, και ο Άσαελ βρίσκεται στη μέση. Και η αλήθεια είναι ότι κάπως έτσι συμβαίνει στις περισσότερες οικογένειες,» εξηγεί. «Μου άρεσε το ότι ο Άσαελ ενδιαφέρεται για την ενότητα της οικογένειας, την πίστη, καθώς και το γεγονός ότι σταδιακά ωριμάζει και ‘χτίζει’ το δικό του χαρακτήρα μέσα από αυτή τη διαδικασία.»
Ο Άσαελ βοηθά επίσης τον Τούβια να αποδεχτεί το βάρος της ευθύνης που έχει απέναντι στην ομάδα. «Για τον Άσαελ ο αδερφός του είναι είδωλο, όπως συμβαίνει συχνά μεταξύ μεγάλων και μικρότερων αδερφών, ωστόσο όταν τον βλέπει να κλονίζεται έχει το θάρρος να του πει, ‘Πρέπει να το κάνεις αυτό. Πρέπει με κάθε τρόπο να το χειριστείς και να σταθείς στο ύψος των περιστάσεων.»

Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ: ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΙΚΟΙ.

Στο δάσος, οι Μπιέλσκι άρχισαν να ζουν μία επικίνδυνη και εντελώς απρόβλεπτη ζωή, που ούτε μπορούσαν να φανταστούν. Καθώς το χωριό μεγαλώνει, με την προσέλευση όχι μόνο στρατιωτών, αλλά και δασκάλων, γιατρών, παιδιών, και ηλικιωμένων, βρίσκονται να διοικούν μία ποικιλόμορφη κοινότητα, γεμάτη ζωή, παρά τις συνεχόμενες απειλές τις οποίες δέχεται.
Όπως και πολλοί άλλοι στο δάσος, ο καθένας από τους αδερφούς Μπιέλσκι βρίσκει μια γυναίκα που θα έχει στην πορεία μεγάλη επίδραση στη ζωή του. Για τον Ζούικ, η επιλογή αυτών των «συζύγων του δάσους» ήταν το ίδιο σημαντική με την επιλογή των τριών αδερφών. Για να παίξει τη Λίλκα, τη σύντροφο ζωής του Τούβια, ο Ζούικ διάλεξε τη νεαρή Αλέξα Νταβάλος, η οποία είχε παίξει στις ταινίες του Ρόμπερτ Μπέντον, FEAST OF LOVE και THE CHRONICLES OF RIDDICK. Η Λίλκα είναι σοφιστικέ τύπος, έχοντας σπουδάσει μουσική στο πανεπιστήμιο, αλλά στο δάσος δεν αργεί να ανακαλύψει και την άγρια, περήφανη και ανεξάρτητη πλευρά του εαυτού της.
Ο Ζούικ λέει για την Λίλκα: «Δεν ζουν μία συμβατική ιστορία αγάπης, επειδή πιστεύουν ότι οι ευθύνες που έχουν αναλάβει είναι πολύ πιο σημαντικές από τα αισθήματα που τρέφουν ο ένας για τον άλλο. Ωστόσο, οι σκηνές στις οποίες ο Ντάνιελ και η Αλέξα είναι μαζί είναι ιδιαίτερα συγκινητικές, από την άποψη ότι εκείνος της αντιστέκεται, αλλά στο τέλος υποκύπτει επειδή έχει ανάγκη να συνδεθεί με κάποιον.»
Το ενδιαφέρον της Ντάβαλος τράβηξε από την αρχή η εσωτερική δύναμη της Λίλκα. «Νομίζω πως είναι η ικανότητά της να παλεύει για ότι θεωρεί δίκαιο, που την τραβά στον Τούβια,» λέει. «Πολεμά γι αυτά που πιστεύει, και αυτό είναι ένα σπάνιο χάρισμα για μία γυναίκα σήμερα και κάτι που έχουν και οι δύο κοινό.» Υπάρχουν σκηνές όπως εκείνη που η Λίλκα και ο Τούβια είναι ξαπλωμένοι στο αχυρένιο στρώμα τους, μακριά από τη βία και το φόβο που είναι γύρω τους, που η Ντάβαλος πιστεύει ότι δίνουν στην ταινία μία αίσθηση ανθρωπιάς και την εξυψώνουν σε κάτι παραπάνω από μία απλή ιστορία. «Ο Ντάνιελ και εγώ μιλήσαμε για το πώς θέλουμε να ‘αναπαραστήσουμε’ τη σχέση μας,» θυμάται. «Μετά απλά ‘βυθιστήκαμε’ σε αυτήν. Ο Ντάνιελ είναι πολύ ανοιχτό μυαλό. Θεωρώ ότι είναι τέτοιου είδους στιγμές, που συμβαίνουν έτσι ξαφνικά στη ζωή, και ότι είναι αυτές που δίνουν στην ταινία μία αισιόδοξη πινελιά. Στην πραγματικότητα, δεν πρόκειται για μία ταινία για το θάνατο, αλλά μία ταινία για την επιβίωση και για τη χαρά του να ζει κανείς όσο πιο έντονα μπορεί.»
Ακόμα μία εκπληκτική ηθοποιός που συμμετείχε στο καστ της ΕΝΑΝΤΙΩΣΗΣ ήταν η Μία Γουασικόφσκα, στο ρόλο της Σάγια, ενός κοριτσιού από την πόλη που αιχμαλωτίζει την καρδιά του Άσαελ, όταν οι δυο τους βρίσκονται κρυμμένοι σε ένα κελάρι για μέρες. Για να προετοιμαστεί για το ρόλο, η Γουασικόφσκα – μία Αυστραλέζα ηθοποιός που απέδειξε την ερμηνευτική της αξία όταν έπαιξε στη σειρά του HBO, In Treatment – ερεύνησε για την ιστορία, διάβασε βιβλία, είδε ταινίες και μελέτησε την κουλτούρα των Εβραίων που ζούσαν στην Ανατολική Ευρώπη. «Έμαθα τόσο πολλά όσο έκανα την ταινία. Μου άνοιξε τα μάτια,» λέει.
Μαζί με την Σάγια, στο κελάρι κρυβόταν και η Μπέλα, που τελικά κάνει σχέση με τον Ζους και παίζει σημαντικό ρόλο στην αλλαγή του τρόπου με τον οποίο εκείνος αντιμετωπίζει τη ζωή. Για το ρόλο της Μπέλα, ο Ζούικ διάλεξε τη βραβευμένη Δανέζα ηθοποιό Ίμπεν Χέλε, γνωστή στο αμερικανικό κοινό από τη συμμετοχή της δίπλα στον Τζον Κιούζακ, στην ταινία HIGH FIDELITY.
Το χωρίο παίρνει ζωή και από κάποιους άλλους χαρακτήρες. Δύο από τους πιο ενδιαφέροντες είναι οι Σιμόν Χάρετζ και ο Ισαάκ Μάλμπιν, που παίζουν δύο θεωρητικούς, ‘εγκλωβισμένους’ σε μία υπαρξιακή διαμάχη που αφορά την πνευματική ζωή απέναντι στην κοσμική, μία διαφωνία που συνεχίζεται ακόμα και όταν οι μάχες ξεσπούν γύρω τους.
Ο Σιμόν, κάποτε δάσκαλος του Τούβια και βαθιά θρησκευόμενος, ενσαρκώνει ένα από τα βασικά θέματα της ταινίας: την αναζήτηση της θέσης του Θεού, σε έναν κόσμο πόνου και καταστροφής. Το ρόλο του Σιμόν παίζει ο Άλαν Κόρντουνερ, ο βραβευμένος Βρετανός ηθοποιός του θεάτρου και της μεγάλης οθόνης, περισσότερο γνωστός από την ταινία του Μάικ Λι, TOPSY TURVY. Για τον Κόρντουνερ, ο ρόλος ήταν ιδιαίτερα οικείος, επειδή ο παππούς του πέθανε στο Άουσβιτς. «Τέτοιες ιστορίες υπάρχουν πολλές, παρόλο που δεν έχουν καταγραφεί από τους ιστορικούς όσο θα έπρεπε,» λέει ο Κόρντουνερ. «Υπήρξαν πολλές περιπτώσεις αντίστασης, οπότε είναι σημαντικό που αυτή η ιστορία βγαίνει στο φως. Μου άρεσε επίσης το γεγονός ότι το σενάριο είναι δυνατό, χωρίς να είναι όμως συναισθηματικά φορτισμένο. Πολλά είναι αυτά που δεν λέγονται, αφήνοντας το κοινό να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.». Τέλος, τον ρόλο του Ισαάκ Μάλμπιν ενσαρκώνει ο Μάρκ Φόιερσταϊν (The West Wing and WHAT WOMEN WANT).

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/
http://www.rottentomatoes.com/
http://www.allmovie.com/



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Και το δράμα των Εβραίων δεν έχει τελειωμό

Έρμαιο της βαρύγδουπης σοβαροφάνειάς του και βουτηγμένο στα μελοδραματικά χολιγουντιανά αλλά και... εβραϊκά κλισέ, το «Defiance» του Έντουαρντ Ζούικ («The Last Samurai», «Blood Diamond») καταφέρνει μέσα σε δύο και κάτι ώρες να καταστήσει ένα ντοκουμέντο ελπίδας, αλληλεγγύης και αγωνιστικότητας, όπως είναι η ελάχιστα γνωστή, πλην όμως αξιοθαύμαστη πραγματική ιστορία των αδερφών Μπιέλσκι, σε ένα ανιαρό, ανούσιο, αποσπασματικό και… γελοιωδώς τίγκα στους βιβλικούς παραλληλισμούς περιπετειώδες – υποτίθεται – δράμα, που, αν δε διέθετε σε βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο τον Ντάνιελ «Blonde Bond» Κρέιγκ, ίσως και να έβγαινε απευθείας σε dvd.

«Μα οι Εβραίοι δεν πολεμούν» ακούγεται να λέει κάποια στιγμή ένας Σοβιετικός αξιωματικός. «Αυτοί οι Εβραίοι πολεμούν» τον αποστομώνει ο Τούβια Μπιέλσκι (Κρέιγκ). Και περιμένεις, ο άμοιρος θεατής, να «απολαύσεις» μια σειρά από σκηνές με τους εν λόγω επαναστατημένους Λευκορώσους να κατατροπώνουν τους Ναζί και τους υποστηρικτές τους, υπό την καθοδήγηση του μεγαλύτερου εκ των τεσσάρων ηρωικών αδελφών Μπιέλσκι… Αλλά όχι! Εδώ, κυρίες και κύριοι, έχουμε να κάνουμε με «σοβαρή» ταινία, γεμάτη «νοήματα», σα να μας λέει ο Ζούικ. Και να σου οι μεγαλόσχημες ατάκες: «κάθε μέρα λευτεριάς, ισοδυναμεί με πράξη πίστης». Και να σου οι σκηνές με τα μέλη της κοινότητας να «σφάζονται» γύρω από ένα πιάτο φαί, καθώς ο χειμώνας ζυγώνει με άγριες διαθέσεις. Και να σου οι σκηνές με τον ιδεαλιστή Τούβια να προσπαθεί να επιβάλει την τάξη, ερχόμενος σε κόντρα, μεταξύ άλλων και με τον «αιμοβόρο» αδελφό του Ζους (Λιβ Σράιμπερ). Και να σου τα «σαλιαρίσματα» των τριών αδελφών με τις μορφονιές της κοινότητας (μεταξύ των οποίων και η Ίμπεν – «High Fidelity» Γέιλε). Να σου οι παραδοσιακοί Εβραϊκοί γάμοι...

Για να μην τα πολυλογώ, ο Κρέιγκ χαραμίζεται σε έναν εντελώς miscast ρόλο, ο Τζέιμι Μπελ ως Άσαελ Μπιέλσκι περνά το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας κοιτάζοντας γύρω του σα.... χάνος, ενώ ο μόνος που προσπαθεί να σώσει τα προσχήματα είναι ο Σράιμπερ, ο οποίος εμπλέκεται και στο μοναδικό πραγματικά ενδιαφέρον κομμάτι της ταινίας, καθώς ως Ζους βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να συμμαχήσει με τους παραδοσιακά αντισημίτες εκπροσώπους του Κόκκινου Στρατού που δρούσαν στην περιοχή κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Πείτε το... η Νύστα του Σίντλερ!


του Χάρη Παπαπαναγιώτουharry.papapanagiotou@myfilm.gr


Η τελευταία σκηνοθετική απόπειρα του Zwick βασίζεται σε ομώνυμο βιβλίο που εξιστορεί την αντιστασιακή δράση των εβραίων αδελφών Bielski στην κατεχόμενη Πολωνία του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Οι Bielski οργάνωσαν προσφυγικά στρατόπεδα στη μέση των πυκνών δασών της περιοχής στα σύνορα με τη Λευκορωσία και συνέβαλαν στη διάσωση εκατοντάδων ανθρώπων. Η glossy παραγωγή και το πολυσυλλεκτικό καστ, ωστόσο, δεν είναι αρκετά για να σώσουν μια, εν πολλοίς, άνευρη ταινία. Οι Daniel Craig και Liev Schreiber κάνουν φιλότιμη προσπάθεια στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αλλά η κάμερα και το σενάριο του Zwick είναι στατικά και δεν καταφέρνουν να αποδώσουν το συναισθηματικό δράμα μιας πραγματικά ενδιαφέρουσας ιστορίας. Η πλοκή είναι αργή ενώ τα σποραδικά action sequences δείχνουν παράταιρα και οι supporting χαρακτήρες στερεοτυπικοί σα να βγήκαν από daytime σαπουνόπερα. Δε βοηθούν, βεβαίως και οι διάλογοι, αλλά τί να κάνεις; Όπως εύστοχα σημείωσε ένας σχολιαστής, είναι δύσκολο να φτιάξεις μια επική ταινία 137 λεπτών για ανθρώπους που στέκονται κάτω από δέντρα.

 


του Μιχάλη Κωνσταντέλληmike.konstantellis@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:


Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Get Flash to see this player.


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
12/2/2009 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

Defiance_01.jpg
Defiance_02.jpg
Defiance_03.jpg
Defiance_04.jpg
Defiance_05.jpg
Defiance_06.jpg
Defiance_07.jpg
Defiance_08.jpg
Defiance_09.jpg
1 εμφανίσεις
Defiance_10.jpg
Defiance_11.jpg
Defiance_Poster.jpg
3 εμφανίσεις


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Daniel Craig... Tuvia Bielski
    Liev Schreiber... Zus Bielski
    Jamie Bell... Asael Bielski
    George MacKay... Aron Bielski
    Mia Wasikowska... Chaya
    Alexa Davalos... Lilka
    Jodhi May... Tamara Skedelsky
    Mark Margolis... The Ghetto Elder
    Mark Feuerstein... Malbin
    Tomas Arana... Ben Zion
    Iddo Goldberg... Yitzchak Shulman
    Jacek Koman... Koscik
    Allan Corduner... Shamon
    Sam Spruell... Arkady Lubezanski
    Markus von Lingen... SS Scout
    Sakalas Uzdavinys... Lova
    Rolandas Boravskis... Gramov
>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Edward Zwick

Σενάριο
Edward Zwick
Clayton Frohman
Nechama Tec (βιβλίο)


Παραγωγή
Pieter Jan Brugge
Edward Zwick


Μουσική
James Newton Howard

Φωτογραφία
Eduardo Serra

Μοντάζ
Steven Rosenblum

Casting
Gail Stevens
Arturas Zukauskas


Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Dan Weil

Κοστούμια
Jenny Beavan

Χρονολογία παραγωγής
2008

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Διάρκεια
137'

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑ, ΠΟΛΕΜΙΚΗ, ΔΡΑΣΗΣ, ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Εταιρείες Παραγωγής
Paramount Vantage
Grosvenor Park Productions
The Bedford Falls Company

Καταλληλότητα
USA:R

Ήχος
DTS | SDDS | Dolby Digital

Διανομή
Paramount Vantage
Momentum Pictures
Mirovision
RCV Film Distribution


top of the page










 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4
Αριθμός Ψήφων: 8


Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δράσης
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη


Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΠολεμικήΠεριπέτειαRestrictedΔραματικήΔράσης


Advertisement



top of the page


-- Sponsored Links --

Dailymotion Movies LTD aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr


Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails