Home myFILM Home myFILM Twitter Facebook Dailymotion YouTube

Bookmark and Share Subscribe
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση

Σήμερα & προσεχώς
.: από 17/4/14 :.
. Αγόρια της Διπλανής Πόρτας
. Nτομ Χέμινγουεϊ (από 20/4)
. Κυριαρχία (από 20/4)
. Oldboy (από 20/4)
. Η Τίνκερμπελ και οι Πειρατές (από 20/4)
. Η Πεντάμορφη Και Το Τέρας (από 20/4)
.: από 24/4/14 :.
. Snowpiercer
. Βαλέσα, Η Δύναμη Της Ελπίδας
. Το Θεώρημα του Μηδενός
. Διασταυρούμενες Ζωές
. Sacro GRA
.: από 1/5/14 :.
. The Amazing Spider-Man 2
. Κάτω από το δέρμα
. Να Κάθεσαι Και Να Κοιτάς
. Ένας σκίουρος σούπερ - ήρωας
. Goldfish (3-5/5)
.: από 8/5/14 :.
. Η Άλλη Γυναίκα
. Ανυπόφοροι Γείτονες
. Κυνηγώντας το Όνειρο
.: από 15/5/14 :.
. Διαφθορά
. The Double
. Το Μυστικό της Μέιζι
. Suzanne
. Million Dollar Arm
. Godzilla

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: PetrosVassilakis12's Profile PetrosVassilakis12
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9699

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 144
Μέλη: 0
Σύνολο: 144

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: ΝΕΟΤΗΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΙΑΤΑ του Φράνσις Φορντ Κόπολα (YOUTH WITHOUT YOUTH)

Ημερομηνία καταχώρησης: Παρασκευή, 19 Σεπ. 2008 @ 20:34:29 MST - Συντάκτης : Stavros Ganotis

[Comments][Κριτικές][Στοιχεία][Φωτό][Πόστερ][Βίντεο][Περισσότερα][Κυκλοφορία]

Arts & Culture | | |



ΝΕΟΤΗΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΙΑΤΑ
YOUTH WITHOUT YOUTH
του Φράνσις Φορντ Κόπολα
με τους Τιμ Ροθ, Μπρούνο Γκαντζ, Αλεξάντρα Μαρία Λάρα

Υπόθεση: Όταν ένας κεραυνός χτυπάει τον 70χρονο καθηγητή γλωσσολογίας Ντόμινικ Ματέι (Τιμ Ροθ), αρχίζει να ξαναγίνεται σιγά-σιγά νέος. Ο Ντόμινικ ξανανιώνει όχι μόνο σωματικά αλλά και πνευματικά, γεγονός που δεν περνά απαρατήρητο στους Ναζί επιστήμονες, οι οποίοι τελικά τον εξαναγκάζουν να ξενιτευτεί. Ενώ βρίσκεται υπό διωγμό, ο Ντόμινικ βρίσκει το χαμένο του έρωτα στο πρόσωπο της Λώρα και παράλληλα προσπαθεί να ολοκληρώσει την έρευνά του πάνω στην προέλευση της ανθρώπινης γλώσσας. Όταν η επιστημονική του αναζήτηση φτάνει να απειλεί το καλό της Λώρα, εκείνος καλείται να διαλέξει ανάμεσα στο έργο της ζωής του και στο μεγάλο του έρωτα.

Κριτικές της ταινίας
Στοιχεία ταινίας
Φωτογραφίες
Βίντεο
Περισότερες πληροφορίες



ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

 

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Ο Coppola ξύπνησε ή εμείς ακόμα κοιμόμαστε;

Η Βαθμολογία μου:

Σταύρος Γανωτής
του Σταύρου Γανωτή stavros.ganotis@myfilm.gr

Ο Francis Ford Coppola είχε να κάνει καλή ταινία από τις αρχές των 1990 (Ο Νονός 3, Δράκουλας), αλλά πολύ μεγάλη ταινία από το 1983 (Ο Αταίριαστος). Έχοντας υπόψη ό,τι το Νεότητα Χωρίς Νιάτα πέρασε στα πολύ ψιλά γράμματα, από την περσινή παραγωγή, δεν περίμενα να δω την μεγάλη επιστροφή, ενός από τους λίγους αμερικανούς σκηνοθέτες, που μπορείς να ονομάσεις auteur. Να πω την μεγάλη μου αλήθεια; Ούτε τώρα ξέρω αν την είδα, με σιγουριά...

Η καινούργια ταινία του οινοπαραγωγού δημιουργού πάσχει, σίγουρα, από μια σημαντική λεπτομέρεια. Ο Coppola δεν φαίνεται να είχε σκοπό να κάνει, απλά, μια καλή ταινία, αλλά αριστούργημα. Έτσι βάζει τη ταινία του σε συγκρίσιμη κλίμακα το άψογο και όχι το κανονικό. Όμως δεν είναι απόλυτα προσαρμοσμένος σε ένα νέο είδος κινηματογράφου, που έχει επιβληθεί, μετά τα δικά του δημιουργικά χρόνια, και συγκεκριμένα από σκηνοθέτες σαν τον Lars von Trier, τον πρώιμο Steven Soderbergh (Κάφκα), τον μέσο Wim Wenders (Τα Φτερά του Έρωτα). Είναι διχασμένος στο να αναπτύξει σε απλή εικονική διάσταση, ένα πολύ δυνατό θέμα που έχει στα χέρια του και στο να κάνει ταινία-δημιουργού.

Όχι, δεν το έχει χάσει το touch του ο Francis. Παίζει όμορφα με τα ανάποδα πλάνα, μοντάρει με χορευτικούς ρυθμούς, αποκοιμίζει και ξυπνάει τον θεατή ανάλογα με τις ορέξεις του, θυμάται παλαιότερες φόρμες (όπως του Τρίτου Άνθρωπου), επιβάλλεται σαν δικτάτορας στο επιτελείο του. Είναι ακόμα καταλυτικά δεινός στην αφήγηση και πάνω σε αυτή η ταινία παρουσιάζει ένα μεγαλείο από τα παλιά. Εκφράζει πετυχημένα το διττό του βασικού ήρωα, ακριβώς γιατί κρατάει χρονόμετρο όταν το παρουσιάζει. Εκεί που δεν πετυχαίνει, είναι στην ανάπτυξη της φιλοσοφικής θεώρησης της ιστορίας, το δυνατό, δηλαδή, κομμάτι του ρουμάνου συγγραφέα, αφού την μόνη φορά που κατάφερε κάτι τέτοιο, ήταν στο Αποκάλυψη Τώρα και τότε υποστηρίζονταν από έναν Marlon Brando. Στα πλην και κάποια σημεία, που φαντάζει να χαλαρώνει, όπως λίγο μετά την έναρξη και στην αρχή της ερωτικής ιστορίας.

Ο Tim Roth παρουσιάζει την καλύτερη του ερμηνεία, ακριβώς επειδή είναι συγκροτημένος και κάτω από το δημιουργικό «μαστίγιο» του Coppola. Οι Bruno Ganz και κυρίως η Alexandra Maria Lara είναι καλές προσθήκες, αλλά καλή δουλειά γίνεται και από τους μικρότερους ρόλους. Στο καλλιτεχνικό επιτελείο συναντάμε στοιχεία, που με κάνουν να μιλάω για οσκαρική αδικία. Η φωτογραφία του Mihai Malaimare είναι ευαίσθητη και νοσταλγική. Η μουσική του Osvaldo Golijov είναι ο καλύτερος συνεχιστής αυτής του Wojciech Kilar στον Δράκουλα. Το μοντάζ του πολύπειρου Walter Murch ρυθμικό. Το μακιγιάζ του Dana Roseanu πιστό στη λεπτομέρεια και καλύτερο και από τους τρεις υποψηφίους για το περσινό Όσκαρ.

Κριτική Σύνοψη

Η επιστροφή του Francis Ford Coppola σημαδεύεται από έναν περφεξιονισμό που, ακριβώς επειδή δεν μιλάμε για αριστούργημα, υποβιβάζει το έργο του. Ακριβώς το ίδιο λάθος με αυτό που έκανε ο Tornatore στον Θρύλο του 1900, απλά εκεί ήταν ακόμα πιο αισθητό. Είναι μια γεμάτη και άκρως καλλιτεχνική παραγωγή, που δεν θα μπορούσε να είναι μέτρια, αφού υποστηρίζεται από ένα τόσο δυνατό κείμενο και επιτελείο. Ένα οσκαρικό επιτελείο που γλυκαίνει την στρωτή και νοσταλγική αφήγηση του σκηνοθέτη, αλλά δεν μπορεί να κρύψει την αδυναμία του Coppola στην προβολή των φιλοσοφικών-υπαρξιακών αναζητήσεων, που ήθελαν τον von Trier τους. Πολύ εύστοχη η παρουσίαση της διττότητας του ήρωα, αλλά και ερεθιστική η υπερφυσική διάσταση της ιστορίας. Πολύ καλός και "λυτός" ο Tim Roth, ξεχωριστή η Alexandra Maria Lara, που διανύει περίοδο δημιουργικής έξαρσης, μετά το Control. Μια ταινία που αδικείται από την αφάνεια, στην οποία περίπεσε και μια ταινία που αν διεκδικούσε αρκετά Όσκαρ, δεν θα έκανε εντύπωση σε πολλούς. Μπράβο κύριε Coppola, αλλά την επόμενη φορά θα μπορούσες να μετρήσεις καλύτερα τα όρια του σύγχρονου, με του δικού σου σινεμά…


Η Βαθμολογία μου:


του Γιάννη Ραουζαίου giannis.raouzaios@myfilm.gr


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Tim Roth... Dominic
    Alexandra Maria Lara... Veronica / Laura
    Bruno Ganz... Professor Stanciulescu
    André Hennicke... Josef Rudolf
    Marcel Iures... Prof. Giuseppe Tucci
    Adrian Pintea... Pandit
    Alexandra Pirici... Woman in Room 6
    Florin Piersic Jr.... Dr. Gavrila
    Zoltan Butuc... Dr. Chirila
    Adriana Titieni... Anetta
    Mircea Albulescu... Davidoglu
    Cristian Balint... Grenzschutz
    Theodor Danetti... Dr. Neculache
    Roxana Guttman... Gertrude
    Anamaria Marinca... Hotel Receptionist
    Hodorog Anton Mihail... Doru, The Guard
    Mihai Niculescu... Vaian
    Gelu Nitu... Policeman
    Mirela Oprisor... Craita
    Alexandru Repan... Dr. Chavannes
    Dan Sandulescu... Nicodim
    Andi Vasluianu... Intern
    Dan Astileanu... Professor
    Dragos Bucur... Bartender
    Andrei Gheorghe... Taxi Driver
    Dorina Lazar... Cook
    Rodica Lazar... Teller
    Matt Damon... Life Magazine Reporter (uncredited)

Σκηνοθεσία
Francis Ford Coppola

Σενάριο
Francis Ford Coppola
Mircea Eliade (νουβέλα)


Παραγωγή
Francis Ford Coppola

Μουσική
Osvaldo Golijov

Φωτογραφία
Mihai Malaimare Jr.

Μοντάζ
Walter Murch

Casting
Florin Kevorkian
Karen Lindsay-Stewart


Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Calin Papura

Κοστούμια
Gloria Papura

Χρονολογία παραγωγής
2007

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ, ΡΟΥΜΑΝΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ, ΡΟΥΜΑΝΙΚΑ, ΣΑΝΣΚΡΙΤΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ, ΙΤΑΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ, ΡΩΣΙΚΑ

Διάρκεια
124'

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 2,35:1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑ, ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ, ΘΡΙΛΕΡ

Εταιρείες Παραγωγής
American Zoetrope
BIM
Bavaria Atelier
Pricel
SRG Atelier

Καταλληλότητα
Singapore:M18 | Switzerland:14 (canton of Geneva) | Ireland:15A | Switzerland:14 (canton of Vaud) | USA:R

Ήχος
Dolby Digital

Διανομή
Audio Visual (2008) (Greece)
Sony Pictures Classics (2007) (USA) (theatrical)
Pathé Distribution (2007) (UK) (theatrical)
Pathé (2007) (France) (theatrical)
Sony Pictures Releasing (2008) (Germany) (theatrical)
A-Film Distribution (2008) (Netherlands) (theatrical)
CK Entertainment (2008) (Japan) (theatrical)
Cathay-Keris Films (2008) (Singapore) (theatrical)
Cinema Without Frontiers (2008) (Russia) (theatrical)
Pinema (2007) (Turkey) (all media) (distributor)
Sony Pictures Home Entertainment (2008) (Germany) (DVD)
20th Century Fox Home Entertainment (2008) (UK) (DVD)


top of the page




Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

Ο ΦΡΑΝΣΙΣ ΦΟΡΝΤ ΚΟΠΟΛΑ ΞΑΝΑΧΤΥΠΑ!

Ένας μεγάλος σκηνοθέτης επιστρέφει σε πλήρη φόρμα, θέτοντας φιλοσοφικά ερωτήματα μέσα από εξαίσιες εικόνες. Μια ερωτική ιστορία, ένα πολιτικό θρίλερ αλλά και μια κινηματογραφική αναζήτηση πάνω στο χρόνο και τη συνείδηση, που εκτυλίσσεται στη Ρουμανία και την Ελβετία την περίοδο 1938-1956 και προσπαθεί να δώσει απάντηση σε ένα βασικό ερώτημα: είναι σημαντικότερη η αγάπη ή η γνώση?. «Μπορείς να απολαύσεις την ταινία σα μια εκδοχή του Φάουστ: Ένας ηλικιωμένος άντρας ξαναγίνεται νέος, έχει την ευκαιρία να ολοκληρώσει το έργο του και να ερωτευτεί ξανά. Ο έρωτας όμως μπαίνει εμπόδιο στη δουλειά του, και ο άντρας καλείται για την έσχατη θυσία του», εξηγεί ο σκηνοθέτης Φράνσις Φορντ Κόπολα. «Από την άλλη πλευρά, μπορεί κάποιος να δει την ταινία και σαν μια ψυχαγωγική ευκαιρία για να μάθει περισσότερα σχετικά με την Ινδική φιλοσοφία».

Ολόκληρο το έργο περιστρέφεται γύρω από το βασικό πρωταγωνιστή, Ντόμινικ, το ρόλο του οποίου έχει αναλάβει ο Τιμ Ροθ. Ο Ροθ μας βάζει στο μυαλό και την καρδιά ενός ντροπαλού και ευάλωτου ανθρώπου που ακόμα θρηνεί το θάνατο της Λώρα, του μεγάλου έρωτα της ζωής του. Χρόνια μετά, ο Ντόμινικ συναντά τη Βερόνικα, μια γυναίκα που του θυμίζει την πρώτη του αγαπημένη και που στην πορεία τον κάνει να αναρωτιέται μήπως πρόκειται για τη μετεμψύχωσή της. Αλλά τότε ποια είναι η Ρούπινι, η γυναίκα που μιλά όταν η Βερόνικα βρίσκεται σε κατάσταση ύπνωσης? Και τα τρία πρόσωπα, Λώρα-Βερόνικα-Ρούπινι, ενσαρκώνονται από τη μοναδική Αλεξάντρα Μαρία Λάρα, που προκάλεσε το διεθνές ενδιαφέρον με την ερμηνεία της στην ταινία ‘Η Πτώση’.

ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ

Καθώς η ταινία είναι μια καθαρά προσωπική υπόθεση του σκηνοθέτη, δεν είναι τυχαίο να συναντάμε αρκετές ομοιότητες ανάμεσα στον Φράνσις Φορντ Κόπολα και τον πρωταγωνιστή του. Και οι δύο εκμεταλλεύονται την ευκαιρία να επισκεφτούν νεότερους εαυτούς τους, ενώ οι ίδιοι παραμένουν στο παρόν, απολαμβάνοντας τη σοφία της εμπειρίας και της ωριμότητας. Ο Ντόμινικ το καταφέρνει μέσω ενός κεραυνού. Ο Κόπολα μέσω της νουβέλας που ανακάλυψε: «Η συγκεκριμένη ιστορία άγγιξε τη ζωή μου. Ήμουν 66 ετών και είχα αρχίσει να αισθάνομαι ότι φτάνω στο τέλος της διαδρομής μου. Είχα απογοητευτεί από το γεγονός ότι δε μπορούσα να ολοκληρώσω το σενάριο για την ταινία των ονείρων μου, το ‘Megalopolis’. Με απασχολούσαν διάφορες φιλοσοφικές έννοιες σχετικές με το χρόνο και τη συνείδηση, και τις μοιράστηκα με τη Γουέντι Ντόνιγκερ, μια συμμαθήτριά μου από το λύκειο που τώρα διδάσκει Συγκριτική Μυθολογία και Ινδουισμό στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο. Εκείνη μου σύστησε το διήγημα του καθηγητή της, Μιρσέα Ελιάντ, και καθώς το διάβαζα, κατάλαβα ότι είχα βρει το θέμα μου».

Το διήγημα “Youth Without Youth” πρωτοκυκλοφόρησε στην Αγγλία το 1980 και πραγματεύεται το σύγχρονο τρόπο αντίληψης εννοιών όπως το «εδώ» και το «τώρα», όταν για παράδειγμα η Ινδία βρίσκεται ένα τηλεφώνημα μακριά. Ο Ρουμάνος συγγραφέας και ακαδημαϊκός Μιρσέα Ελιάντ, αν και Χριστιανός, είχε ασπαστεί πολλές απόψεις του Ινδουισμού. Ήταν επίσης οπαδός των θεωριών του Καρλ Γιουνγκ, με τον οποίον μάλιστα είχε συνεργαστεί για κάποιο διάστημα, όταν βρισκόταν στην Ελβετία.

ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗΓΟΡΙΕΣ

Το σύνολο της αλληγορικής δομής της ταινίας είναι βασισμένο στην έννοια της μετενσάρκωσης, που αποτελεί σημαντικό κομμάτι της Ινδικής φιλοσοφίας. Όπως κάθε αλληγορία, έτσι και το φιλμ ‘Youth Without Youth’ βασίζεται σε ισχυρά οπτικά σύμβολα που εξυπηρετούν την κύρια πλοκή αλλά εμβαθύνουν ταυτόχρονα τις φιλοσοφικές προεκτάσεις του. Ένα πρώτο τέτοιο στοιχείο είναι ο κεραυνός, που μεταφορικά συμβολίζει ένα μήνυμα πέρα από τη γη, προερχόμενο από τον ουρανό ή από ένα θεϊκό ον. Στην ταινία χρησιμεύει ως αφετηρία για να τεθεί η ιστορία σε κίνηση, αφού ο κεραυνός είναι αυτός που προκαλεί την ουσιαστική «αναγέννηση» του Ντόμινικ. Ένα άλλο σύμβολο που συναντάται επανειλημμένα είναι το τριαντάφυλλο, το οποίο σε δύο περιπτώσεις συνδυάζεται με ένα τρίτο, ακόμα πιο σημαντικό σύμβολο, αυτό του σωσία, δηλαδή του δεύτερου εαυτού του Ντόμινικ. Όπως εξηγεί η Καθηγήτρια Γουέντι Ντόνιγκερ, ο σωσίας εκφράζει το διχασμό του πρωταγωνιστή ανάμεσα στον επιστήμονα και τον άντρα που αγαπά μια γυναίκα, την «ψυχρή» και τη «θερμή» πλευρά του.

ΓΥΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Τα γυρίσματα ξεκίνησαν στη Ρουμανία τον Οκτώβριο του 2005 και διήρκεσαν 84 μέρες. Εξ’αρχής ο Φράνσις Φορντ Κόπολα ήθελε να γυρίσει την ταινία στη Ρουμανία, στα μέρη που αναφέρονται στο βιβλίο του Ελιάντ. Στην πράξη, η χώρα δικαίωσε την αρχική του ιδέα με την πλούσια εναλλαγή των τοπίων της, ενώ ο Δούναβης και η Μαύρη Θάλασσα του έδωσαν τη δυνατότητα να γυρίσει σκηνές που θεωρητικά εκτυλίσσονται στην Ελβετία ή την Ινδία. Και τελικά μόνο για τις ανάγκες μιας σκηνής χρειάστηκε να μεταφερθεί σε μια άλλη χώρα, συγκεκριμένα στη γειτονική Βουλγαρία. Επίσης, η πλούσια θεατρική παράδοση της Ρουμανίας επέτρεψε στο σκηνοθέτη να συγκεντρώσει μια ταλαντούχα ομάδα ντόπιων ηθοποιών. Πριν αρχίσουν τα γυρίσματα έγιναν μακροσκελείς πρόβες, που συχνά βασίστηκαν σε αυτοσχεδιασμούς. Όλα αυτά απέδωσαν στην πορεία, τόσο για τον Τιμ Ροθ που αναλαμβάνει έναν εσωστρεφή ρόλο με μια γκάμα ηλικίας από 26 έως 101 ετών, όσο και για την Αλεξάντρα Μαρία Λάρα που υποδύεται τρία διαφορετικά πρόσωπα μέσα στο ίδιο έργο. Αρχικά ο Κόπολα δεν σκόπευε να αναθέσει τους τρεις ρόλους στην ίδια ηθοποιό, το ταλέντο όμως της Λάρα τον έπεισε, και παράλληλα με αυτή την επιλογή του κατάφερε να κάνει πιο έντονα αντιληπτό το θέμα της μετενσάρκωσης.

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ – ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ο Κόπολα επέλεξε να έχει κατά βάση Ρουμάνους συνεργάτες, δίνοντας για παράδειγμα την ευκαιρία στο νεαρό διευθυντή φωτογραφίας Μιχάι Μαλαϊμάρε Τζούνιορ να αναδείξει το ταλέντο του. Παρ’ όλα αυτά, ο διάσημος σκηνοθέτης δεν θέλησε να αποχωριστεί από κοντά του ορισμένους από τους βασικούς του συνεργάτες, όπως τον τρεις φορές βραβευμένο με Όσκαρ Μοντάζ Γουόλτερ Μερτς, αλλά και τους Αναχίντ Ναζαριάν - Φρεντ Ρους στο συντονισμό της παραγωγής. Αντίστοιχα, για τη μουσική, ο σκηνοθέτης απευθύνθηκε στον Οσβάλντο Γκόλιτζοφ, με τον οποίο συνδέεται στενά τα τελευταία 5 χρόνια. Ο Γκόλιτζοφ έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στην Αργεντινή, όμως η μητέρα του ήταν Ρουμανικής καταγωγής και είχε συνεργαστεί στο παρελθόν με Ρουμάνους μουσικούς. Τέλος, για τις αυξημένες απαιτήσεις στο μέικ-απ και τα χτενίσματα, κλήθηκε το γνωστό δίδυμο Πίτερ Σουόρντς Κινγκ και Τζέρεμι Γούντχεντ.

ΠΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

Η έννοια της γλώσσας βρίσκεται στην καρδιά της ταινίας: ο πρωταγωνιστής σε όλη του τη ζωή πιστεύει ότι εκεί βρίσκεται η πηγή της συνείδησης και προσπαθεί να ανακαλύψει την πρώτη γλώσσα, τις πρώτες ανθρώπινες ανταλλαγές λόγου για την έκφραση μιας ιδέας ή ενός συναισθήματος. Οι αρχαϊκές γλώσσες που ακούγονται συχνά μέσα στην ταινία είναι αυθεντικές, πολλές μάλιστα είναι τόσο παλιές που αναζητήθηκαν σε αρχαία κείμενα και χειρόγραφα. Για να αποδώσουν σωστά οι ηθοποιοί τα λόγια τους στις διάφορες αυτές γλώσσες, αναζητήθηκαν γλωσσολόγοι από ολόκληρο τον κόσμο, με ειδίκευση στα Σανσκριτικά, τα Αρχαία Βαβυλωνιακά, τα Αιγυπτιακά και τα Κινέζικα, μεταξύ άλλων. Υπάρχει μόνο μία «κατασκευασμένη» γλώσσα στην ταινία, για λόγους που επιβάλλονται από το σενάριο, αλλά ακόμα κι αυτή είναι τόσο μελετημένη που θα μπορούσε πράγματι να γίνει η βάση για ένα νέο ιδίωμα.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

«Είχα ανάγκη να κάνω μια δική μου ταινία, κι αυτό σήμαινε χαμηλό προϋπολογισμό. Η ιστορία του βιβλίου εκτυλίσσεται στη Ρουμανία κι εγώ πάντα ήθελα να φύγω από το επίκεντρο των γεγονότων – το να μετακομίσεις από το Λος Άντζελες στο Σαν Φρανσίσκο δεν κάνει καμία ουσιαστική διαφορά. Διακριτικά, άρχισα να διαπραγματεύομαι τα δικαιώματα του βιβλίου και να σκέφτομαι πώς θα γυρίσω την ταινία, αν και στην πραγματικότητα δεν υπήρχε ακόμα ταινία».

«Προσέγγισα θεωρητικά το κινηματογραφικό στυλ και αποφάσισα να μην κινώ την κάμερα, όπως κάνει ο μεγάλος Γιαπωνέζος σκηνοθέτης Όζου. Δεν πρόκειται για καμιά πρωτοτυπία, αλλά ελπίζω ότι οι αναζητήσεις μου σχετικά με το χρόνο και την εσωτερική συνείδηση μπορεί να προσφέρουν μερικές νέες λέξεις στο κινηματογραφικό λεξιλόγιο. Ήταν κάτι που ήθελα να κάνω εδώ και πολύ καιρό».

«Όταν τέλειωσα το σενάριο, πήγα στη Ρουμανία με την εγγονή μου, τη Τζία, και μείναμε στο σπίτι ενός Αμερικανού φίλου. Αυτό μου έδωσε την κάλυψη που χρειαζόμουν, για να μην αντιμετωπιστώ ως ένας διάσημος σκηνοθέτης με πολλά χρήματα στη διάθεσή του. Κράτησα μια στάση σα να γύριζα μια φοιτητική ταινία. Προσπάθησα να βρω ένα σχήμα ώστε να χρηματοδοτήσω την ταινία μόνος μου. Ήταν ανακουφιστικό το ότι δε χρειάστηκε να ζητήσω χρήματα από επιχειρηματίες ή από κάποιο στούντιο. Κατέληξα συνειδητά σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων, που συχνά έκαναν παραπάνω από μια δουλειά».

«Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων υπήρχαν πολλές προκλήσεις. Στην αρχή είχαμε κάποιες ατυχίες αλλά δουλέψαμε πολύ και τις ξεπεράσαμε. Είμαι πολύ περήφανος που παρουσιάζω αυτήν την ταινία».

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΦΡΑΝΣΙΣ ΦΟΡΝΤ ΚΟΠΟΛΑ

Σημαντικότερες διακρίσεις:
‘Ο Νονός’ : 10 υποψηφιότητες για Όσκαρ. Κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερου Σεναρίου. Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας και Σεναρίου
‘Η Συνομιλία’ : Χρυσός Φοίνικας, Φεστιβάλ Καννών. 3 υποψηφιότητες για Όσκαρ και 2 στις Χρυσες Σφαίρες
‘Ο Νονός 2’ : 11 υποψηφιότητες για Όσκαρ. Κέρδισε 6 Όσκαρ, μεταξύ των οποίων το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Σεναρίου. 2 υποψηφιότητες - Χρυσές Σφαίρες (Καλύτερης Ταινίας και Σεναρίου) Βραβείο Directors Guild of America
‘Αποκάλυψη Τώρα’ : Χρυσός Φοίνικας, Φεστιβάλ Καννών. 9 υποψηφιότητες για Όσκαρ. Κέρδισε το Όσκαρ Μοντάζ Ηχητικών Εφέ. Υποψηφιότητα Directors Guild of America
‘Η Πέγκυ Σου Παντρεύτηκε’ : 3 υποψηφιότητες για Όσκαρ
‘Κόττον Κλαμπ’ : Υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας
‘Ο Νονός 3’ : 7 υποψηφιότητες για Όσκαρ. Υποψηφιότητα Directors Guild of America
‘Δράκουλας’ : 5 υποψηφιότητες για Όσκαρ. Κέρδισε το Όσκαρ Μακιγιάζ.

Άλλες ταινίες: ‘Μια Μέρα, Ένας Έρωτας’, ‘The Outsiders’, ‘Ο Αταίριαστος’, ‘Πέτρινοι Κήποι’, ‘Τάκερ’, ‘Ο Βροχοποιός’, ‘Τζακ’, ‘The Rain People’, ‘Κάτω απ’ το Ουράνιο Τόξο’, 'You’re a Big Boy Now’, ‘Dementia 13’.

TIM ΡΟΘ (Ντόμινικ)

Διακρίσεις:
‘Rob Roy’ – Υποψήφιος για Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου
Κινηματογραφικό ντεμπούτο: ‘Συμβόλαιο με το Θάνατο’ του Στίβεν Φρίαρς (1984)
Σημαντικότερες ταινίες: ‘Ο Θρύλος του 1900’, ‘Reservoir Dogs’, ‘Pulp Fiction’, ‘Μικρή Οδησσός’, ‘Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι Νεκροί’, ‘Στα Πλοκάμια της Γραφειοκρατίας’, ‘Όλοι Λένε Σ’ Αγαπώ’, ‘Ο Πλανήτης των Πιθήκων’, ‘Στοιχειωμένο Νερό’, ‘Ο Μάγειρας, ο Κλέφτης, η Γυναίκα του και ο Εραστής της’, ‘Vincent & Theο’, ‘Ιnvincible’.
Πρόσφατα: Τον είδαμε να πρωταγωνιστεί μαζί με την Ναόμι Γουάτς στο ριμέικ της ταινίας ‘Παράξενα Παιχνίδια’ του Μίκαελ Χάνεκε, και στην ταινία ‘Ο Απίθανος Χαλκ’.
Έχει σκηνοθετήσει: Η πρώτη του σκηνοθετική δουλειά με τίτλο ‘The War Zone’ αναγνωρίστηκε σε σημαντικές κινηματογραφικές διοργανώσεις όπως το Φεστιβάλ του Βερολίνου, το Φεστιβάλ του Εδιμβούργου (‘Best New British Feature’) και στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου (‘Discovery of the Year’).

ΑΛΕΞΑΝΤΡΑ ΜΑΡΙΑ ΛΑΡΑ (Λώρα/Βερόνικα/Ρουπίνι)

Διακρίσεις:
‘Η Πτώση’: Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού σε διάφορες κινηματογραφικές διοργανώσεις (Golden Camera, Bambi Awards κ.ά.)
Κινηματογραφικό ντεμπούτο: Fisimatenten (1999), δίπλα στον Μαξιμίλιαν Σελ
Σημαντικότερες ταινίες: ‘Our Island in the South Pacific’, ‘Crazy’, ‘Naked’, ‘Vom Suchen und Finden der Liebe’, ‘Der Fscheu und seine Frau’
Πρόσφατα: Συμμετείχε σε τρεις αγγλόφωνες ταινίες: ‘Control’, ‘I Really Hate My Job’ και ‘The City of My Final Destination’ με τον Άντονι Χόπκινς, σε σκηνοθεσία Τζέιμς Άιβορι.
Σύντομα: Θα τη δούμε στη Γερμανική ταινία ‘Der Baader-Meinhoff Komplex’ με τον Μπρούνο Γκανζ.

ΜΠΡΟΥΝΟ ΓΚΑΝΖ (Καθηγητής Στανκιουλέσκου)

Διακρίσεις:
‘Η Πτώση’: Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου
‘Ψωμί και Τουλίπες’: Βραβείο David di Donatello, Βραβείο καλύτερου Ηθοποιού στα Ελβετικά Βραβεία Κινηματογράφου
‘Η μαρκησία του Ο’: Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού της Χρονιάς στα Γερμανικά Βραβεία Κινηματογράφου
Σημαντικότερες ταινίες: Ένας Αμερικανός Φίλος’, ‘Τα Φτερά του Έρωτα’, ‘Τόσο Μακριά, Τόσο Κοντά!’, ‘Νοσφεράτου, το Φάντασμα της Νύχτας’, ‘Τα Παιδιά από τη Βραζιλία’, ‘Baruto no Gakuen’, ‘ Vitus’.
Σύντομα: Θα εμφανιστεί στο έργο ‘Der Baader-Meinhoff Komplex’ αλλά και στη νέα ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου ‘Η Σκόνη του Χρόνου’.
Άλλες δραστηριότητες: Το 1970 ίδρυσε μαζί με τον Πέτερ Στάιν την περίφημη θεατρική ομάδα “Schaubuehne” του Βερολίνου. Για τη συνολική συνεισφορά του στο θέατρο, τιμήθηκε το 2006 με τη μεγαλύτερη διάκριση για Γερμανό ηθοποιό, το Iffland-Ring.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.ywyfilm.com/


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/
http://www.rottentomatoes.com/
http://www.allmovie.com/



top of the page

PHOTOS - POSTERS

Photos Φωτογραφικό υλικό
Τύπος:
Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
YOUTH LOBBY CARDS 01.jpg
YOUTH LOBBY CARDS 02.jpg
YOUTH LOBBY CARDS 03.jpg
YOUTH LOBBY CARDS 04.jpg
YOUTH LOBBY CARDS 05.jpg
YOUTH LOBBY CARDS 06.jpg
YOUTH LOBBY CARDS 07.jpg
YOUTH LOBBY CARDS 08.jpg
YOUTH LOBBY CARDS 09.jpg
youth_without_youth_01.jpg
youth_without_youth_02.jpg
youth_without_youth_03.jpg
47 φωτογραφία(ες) σε 4 σελίδα(ες) 1
youth_without_youth_04.jpg
youth_without_youth_05.jpg
6 εμφανίσεις
youth_without_youth_06.jpg
youth_without_youth_07.jpg
youth_without_youth_08.jpg
youth_without_youth_09.jpg
youth_without_youth_10.jpg
youth_without_youth_11.jpg
youth_without_youth_12.jpg
youth_without_youth_13.jpg
youth_without_youth_14.jpg
youth_without_youth_15.jpg
47 φωτογραφία(ες) σε 4 σελίδα(ες) 2
youth_without_youth_16.jpg
youth_without_youth_17.jpg
youth_without_youth_18.jpg
youth_without_youth_19.jpg
youth_without_youth_20.jpg
youth_without_youth_21.jpg
youth_without_youth_22.jpg
youth_without_youth_23.jpg
youth_without_youth_24.jpg
youth_without_youth_25.jpg
youth_without_youth_26.jpg
1 εμφανίσεις
youth_without_youth_27.jpg
47 φωτογραφία(ες) σε 4 σελίδα(ες) 3
youth_without_youth_28.jpg
youth_without_youth_29.jpg
youth_without_youth_30.jpg
youth_without_youth_31.jpg
youth_without_youth_32.jpg
youth_without_youth_33.jpg
youth_without_youth_34.jpg
youth_without_youth_35.jpg
youth_without_youth_Poster.jpg
1 εμφανίσεις
youth_without_youth_Poster_1.jpg
1 εμφανίσεις
YOYTH WITHOUT YOUTH POSTER.jpg
 
47 φωτογραφία(ες) σε 4 σελίδα(ες) 4


top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Video Flash Video Trailer
Type: Flash

Get Flash to see this player.


top of the page


ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ / ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Κυκλοφορία: 2/10/2008


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page






 
Χώρος Διαφήμισης
 





 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 5
Αριθμός Ψήφων: 1


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑισθηματικήΘρίλερΔραματική

top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails