Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 23/10/14 :.
. Ο Δικαστής
. Τα Χελωνονιντζάκια
. Η Λέσχη Της Κομψής Αλητείας
. Στα Καλά Καθούμενα
. Άπληστοι Γείτονες
. Το Μαγικό σπίτι
.: από 30/10/14 :.
. Σκουπίδια
. Τα Θαύματα
. Η Κακή Μέρα Από Το Πρωί Φαίνεται
. St. Vincent ο αγαπημένος μου Άγιος
. Ida
. God's Pocket
.: από 6/11/14 :.
. Interstellar
. Οι Υπερέξι
. Συγκάλυψη
. We Are the Best!
. Τα Ερείπια είναι Πάντα Θλιμμένα
.: από 13/11/14 :.
. Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί
. O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει
. Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
. Δυο Ανάσες
.: από 20/11/14 :.
. The Hunger Games: Η Επανάσταση - Μέρος 1
. Party Girl
. Η Άλλη Μποβαρί
. Fury

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: mecha123gr's Profile mecha123gr
Σήμερα: 1
Χθές: 1
Συνολικά: 9781

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 91
Μέλη: 0
Σύνολο: 91

Εγγραφή

-- Sponsored Links --
Dailymotion
Movies LTD
aggelospolidoros.blogspot.gr
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr


Cinema: ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΜΟΝΑΞΙΑΣ (THE BURNING PLAIN) του Γκιγιέρμο Αριάγκα

Ημερομηνία καταχώρησης: Δευτέρα, 18 Αύγ. 2008 @ 12:48:51 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Arts & Culture

ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΜΟΝΑΞΙΑΣ
THE BURNING PLAIN

του Γκιγιέρμο Αριάγκα
με τους Σαρλίζ Θερόν, Κιμ Μπέισινγκερ, Τζον Κορμπέτ, Τζένιφερ Λόρενς, Xοακίμ ντε Αλμέιδα

Υπόθεση: Μια ταινία με δομή γεωμετρική: η 16χρονη Μαρίνα προσπαθεί να συμφιλιώσει τις διαλυμένες ζωές των γονιών της κάπου στο Μεξικό, η Σίλβια στο Πόρτλαντ πρέπει να θάψει μια αμαρτία του παρελθόντος, το ζευγάρι Τζίνα και Νικ αντιμετωπίζουν μια μυστική υπόθεση και η Μαρία, ένα νεαρό κορίτσι, βοηθά την οικογένειά της να βρει συγχώρεση και αγάπη. Όλοι ανακαλύπτουν ότι οι ενέργειές τους μπορεί να ορίζουν την ειδοποιό διαφορά ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο.
Κριτικές της ταινίας
Στοιχεία ταινίας
Φωτογραφίες
Βίντεο
Περισότερες πληροφορίες



Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

Σε σκηνοθεσία του Γκιγιέρμο Αριάγκα, του ανθρώπου που κρύβεται σεναριακά πίσω από τις τρεις μεγάλες ταινίες του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου, υποψήφιου για Όσκαρ Σεναρίου για τη "Βαβέλ", το "Burning Plain" αποτελεί την πρώτη σκηνοθετική του δουλειά. Σε ιστορία πάντα του ίδιου, η δραματική νέα ταινία του συναντά ξανά όλους τους δαίμονές του, που παλεύουν με τη συγκυρία, τον χρόνο και την ανθρώπινη τραγικότητα. Eπίσημο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα στο τελευταίο Φεστιβάλ Βενετίας.

Ο Σκηνοθέτης Γκιγιέρμο Αριάγκα

Ο Γκιγιέρμο Αριάγκα γεννήθηκε στο Μεξικό το 1958 και σπούδασε λογοτεχνία στο Ιβηροαμερικανικό Πανεπιστήμιο. Ξεκίνησε την πορεία του ως συγγραφέας και σήμα κατατεθέν του ήταν η ειρωνεία, η τύχη και το χιούμορ. Το 1985 του συνέβη ένα σοβαρό αυτοκινητικό δυστύχημα που τον κράτησε κατάκοιτο καιρό και το οποίο αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για την πρώτη του συνεργασία με τον Ινιαρίτου, το "Amores Perros". H ταινία αυτή ήταν το ξεκίνημα μιας συμπόρευσης χρόνων με τον σκηνοθέτη, απέσπασε υποψηφιότητα Ξενόγλωσσου Όσκαρ το 2001, έκανε και τους δύο διάσημους και έδωσε το στίγμα του Αριάγκα παγκοσμίως που φέρνει στο επίκεντρο ανθρώπινες διαπλεκόμενες ιστορίες, ανθρώπινα παζλ. Η εξερεύνησή του πάνω στην ανθρώπινη μοίρα και τη συγκυρία συνεχίστηκε στα "21 Γραμμάρια", μια ακόμη μεγάλη επιτυχία με τον Σον Πεν, τη Ναόμι Γουότς και τον Μπενίσιο Ντελ Τόρο στην οποία συμμετείχε και ως παραγωγός. Η επόμενη μεγάλη συνεργασία τους ήταν η "Βαβέλ", ένα φιλμ που ήταν υποψήφιο για 7 Όσκαρ, ανάμεσα στα οποία στην κατηγορία Ταινίας αλλά και Σεναρίου για τον ίδιο. Έχει τιμηθεί με βραβείο Σεναρίου στο Φεστιβάλ Καννών το 2005 για την ταινία "Οι Τρεις Ταφές του Μελκιάδες Εστράδα" σε σκηνοθεσία Τόμι Λι Τζόουνς. Ο Αριάγκα παράλληλα με τη συγγραφή ασχολείται με τηλεοπτικές παραγωγές, ντοκιμαντέρ, μικρού μήκους ταινίες αλλά και τη διδασκαλία στο πανεπιστήμιο.

Οι Ηθοποιοί

Η Σαρλίζ Θερόν (Σίλβια) γεννήθηκε το 1975 στη Νότια Αφρική. Στην ηλικία των 16 ξεκίνησε την καριέρα της ως μοντέλο έχοντας κερδίσει ένα τοπικό διαγωνισμό μόντελινγκ. Εργαζόταν ως μοντέλο στην Ευρώπη αλλά τελικά κατέληξε στην Νέα Υόρκη. Το μόντελινγκ δεν την κέρδισε ποτέ και η Θερόν στράφηκε στο μπαλέτο ώσπου ένας τραυματισμός στο γόνατο έβαλε φρένο στην καριέρα της ως χορεύτρια.
Στα 18 της, η μητέρα της την έπεισε να πάει στο Λος Άντζελες για να αναζητήσει καριέρα στην κινηματογραφική βιομηχανία. Ο πρώτος της ρόλος ήταν το 1996 στην ταινία "2 Days in the Valley". Ακολούθησαν ταινίες όπως "Ο Δικηγόρος του Διαβόλου", "Mighty Joe Young", "Η Γυναίκα του Αστροναύτη", "The Yards", "Men of Honor", "Γλυκός Νοέμβρης", "15 Minutes", "Πρόσωπο στα Σύννεφα" και "Ληστεία αλά Ιταλικά". Η ερμηνεία της στην ταινία "Monster" της χάρισε το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου αλλά και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ερμηνείας σε Δράμα. Η Θερόν βρέθηκε ξανά υποψήφια για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου στην ταινία "Άνιση Μάχη" και θεωρείται πλέον από τις πιο ταλαντούχες νέες ηθοποιούς του Χόλιγουντ.

Η Κιμ Μπέισινγκερ (Τζίνα) γεννήθηκε το 1953 στη Τζόρτζια των ΗΠΑ. Από το 1984 που έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στο φιλμ "Ο Καλύτερος" πλάι στον Ρόμπερτ Ρέντφορντ, έχει εμφανιστεί σε πάνω από 30 ταινίες. Απέσπασε το 1998 το Όσκαρ Β' Γυναικείου ρόλου και τη Χρυσή Σφαίρα για την ταινία "Λος Άντζελες Εμπιστευτικό". Έχει προταθεί για Χρυσή Σφαίρα Β' Γυναικείου ρόλου το 1985 για την ταινία "Ο Καλύτερος" του Μπάρι Λέβινσον, ενώ έναν χρόνο αργότερα άφησε εποχή με το ρόλο της στο ερωτικό θρίλερ "9 1/2 Εβδομάδες" πλάι στον Μίκι Ρουρκ. Έχει παίξει στο πλευρό των μεγαλύτερων σταρ του Χόλιγουντ στις ταινίες "Πόρτα στο Πάτωμα", "Τελευταία Κλήση", "Λος Άντζελες Εμπιστευτικό", "8 Mile", "Οι Άνθρωποι που Ξέρω", "Το Ευλογημένο Παιδί", "Ονειρεύτηκα την Αφρική", "Μπάτμαν", "9 ½ Εβδομάδες", "Pret-a-Porter", "Τελική Ανάλυση", "The Getaway", "Ραντεβού στα Τυφλά". Σύντομα, θα την δούμε στο "Informers" στο οποίο συνεργάζεται ξανά με τον Μίκι Ρουρκ αλλά και τον Μπίλι Μπομπ Θόρντον.

O Tζον Κορμπέτ γεννήθηκε το 1961 στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ. Στα 20 του μετακόμισε στην Καλιφόρνια και έκανε διάφορες δουλειές, ανάμεσα στις οποίες ήταν σε εργοστάσιο μετάλλων. Εντελώς τυχαία παρακολούθησε κάποια μαθήματα υποκριτικής στο πανεπιστήμιο του Λος Άντζελες και έκτοτε αποφάσισε να ασχοληθεί συστηματικά με την ηθοποιία. Θα μνημονεύεται πάντα για το ρόλο του ως DJ Κρις Στίβενς στο "Northern Exposure" του δικτύου CBS, για το οποίο ήταν υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα και βραβείο Έμι, αλλά και ως Έινταν Σο, το boyfriend της Σάρα Τζέσικα Πάρκερ στο "Sex & The City". Eχει πρωταγωνιστήσει ακόμη στο "Γάμος α λά Ελληνικά" πλάι στη Νία Βαρντάλος, το "Raising Helen" με την Κέιτ Χάντσον, "The Messengers" των αδελφών Πανγκ και πιο πρόσφατα στο "Street Kings" με τον Κιάνου Ριβς και τον Φόρεστ Ουίτακερ.

Για την παραγωγή

Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Γκιγιέρμο Αριάγκα πιστεύει ότι δεν γίνεται να καθίσεις απλώς και να γράψεις μια ιστορία, αλλά "πρέπει να περιμένεις μέχρι να ωριμάσει μέσα σου και να γίνει λέξεις", όπως λέει ο ίδιος. Το πολυαφηγηματικό στόρι της ταινίας ήταν μια σύλληψη από το 1995, αλλά μόνο δέκα χρόνια μετά, το 2005 άρχισε ο Αριάγκα να το γράφει. Ο παραγωγός της ταινίας Γουόλτερ Παρκς, παραγωγός και των "Gladiator", "Men in Black", "Sweeney Todd", λέει ότι "ο Γκιγιέρμο κατά κάποιον τρόπο έχει εφεύρει έναν νέο τρόπο να αφηγείται κινηματογραφικές ιστορίες. Το πολύ ωραίο με αυτό το σενάριο, πέρα από τα 'τέσσερα στοιχεία του', είναι ότι έχει μια μοναδική δομή προσέγγισης για να αποκαλύψει το συναισθηματικό μυστήριο του κεντρικού χαρακτήρα, της Σίλβια, που είναι ο συνδετικός κρίκος σε όλη την ιστορία και γνωρίζαμε ότι οπωσδήποτε θα ήθελε να την παίξει μια μεγάλη ηθοποιός".
Ο Αριάγκα αποφάσισε να το σκηνοθετήσει μόνος του, απόφαση που δεν δυσκολεύτηκαν διόλου να στηρίξουν και οι παραγωγοί. Η προσέγγισή του στο υλικό είναι τόσο συγκεκριμένη και τόσο προσωπική που φάνηκε σχεδόν ακατόρθωτο να αναλάβει κάποιος άλλος την ερμηνεία και πραγμάτωση του σεναρίου. Δεν είναι μια κλασικά δομημένη ταινία και το κοινό πρέπει από μόνο του να σκεφτεί και να βγάλει τα συμπεράσματά του, καθώς προχωρά η ιστορία. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης λέει ότι "Αν θέλω να σας πω πώς μεγάλωσα στο Μεξικό, πιθανότατα να αρχίσω από τον παππού μου που ήρθε στην πόλη από ένα εγκαταλελειμμένο χωριό του Νότου, μετά να σας πω για τον γιο μου που μοιάζει με τον πατέρα μου και κάπως έτσι να ξετυλιχθεί η ιστορία μου. Μου είναι φυσικό, παρά το ότι στο σινεμά μπορεί να μην γίνεται τόσο συχνά".

H κατάφαση της Σαρλίζ Θερόν να συμμετάσχει στην ταινία, έκανε το project πραγματικότητα. "Όταν διάβασα το σενάριο, άρχισα να το σκέφτομαι διαρκώς. Άρχισε να με στοιχειώνει. Η ιστορία και οι άλλοι χαρακτήρες τοποθετούν την Σίλβια στη γωνία. Φτάνεις σε ένα σημείο που πρέπει να αντιμετωπίσεις τους δαίμονές σου και την πραγματικότητά σου. Αυτή είναι και η διαφορά μεταξύ των ανθρώπων και των ζώων. Μπορούμε οι άνθρωποι να ξεπεράσουμε το πρωτόγονο ένστικτο που προστατεύει τους εαυτούς μας από τον πόνο και να μένουμε εκτεθειμένοι. Όσο για την Σίλβια δεν είναι ακριβώς το πρόσωπο που κοιτάζει τον καθρέφτη και λέει 'Αυτή είναι η κατάσταση και πρέπει να την αντιμετωπίσεις'… Στο τέλος βέβαια βρίσκεται σε αυτό ακριβώς το σημείο" λέει η Θερόν.
Η ταινία γυρίστηκε σε διάστημα οκτώ εβδομάδων στο Νέο Μεξικό αλλά και στην περιοχή του Πόρτλαντ στο Όρεγκον. Ο Αριάγκα θεωρεί το τοπίο έναν αναπόσπαστο χαρακτήρα της ταινίας. Οι περιοχές μοιάζουν με το φυσικό τοπίο του Μεξικού, που ο Αριάγκα μεγάλωσε. "Γράφω για πράγματα που γνωρίζω και που με έχουν αγγίξει πραγματικά" λέει. Μια μεγάλη πρόκληση για αυτόν βέβαια ήταν το πέρασμα από το γράψιμο στην σκηνοθεσία. Η ζωή του συγγραφέα είναι πολύ μοναχική και το πέρασμα σε μια τόσο διαδραστική διαδικασία όπως η σκηνοθεσία, ήταν μια μεγάλη αλλαγή. "Το interaction με τους ανθρώπους που ενσαρκώνουν τους ήρωες που έγραψα ήταν αληθινά σκληρό αλλά και όμορφο. Μετά από τόσα χρόνια μοναξιάς με το γράψιμο, ξαφνικά μπήκα στη διαδικασία να συνεργάζομαι με τόσους ανθρώπους, όλους αυτούς τους υπέροχους συνεργάτες… Είναι η πρώτη φορά που αισθάνομαι ότι αυτό δεν είναι δικό μου έργο αλλά δικό μας, όλης της ομάδας".

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.burningplain.co.uk/

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Τα «Σύνορα της Μοναξιάς» δεν αποτελούν απλώς «μια από τα ίδια», αλλά –ακόμη χειρότερα- μια, κατά κάποιο τρόπο, επίδειξη αλαζονείας από πλευράς Guillermo Arriaga, ο οποίος, σε ανύποπτο χρόνο, είχε δηλώσει με στόμφο πως ουσιαστικά εκείνος υπήρξε ο ιθύνων νους πίσω από τις πολυβραβευμένες ταινίες («Χαμένες Αγάπες», «21 Γραμμάρια» και «Babel») που προέκυψαν από τη συνεργασία του με τον –εξίσου- ταλαντούχο συμπατριώτη του Alejandro Gonzalez Inarritu, με τον οποίο μέχρι πριν 3 χρόνια αποτελούσαν αχώριστο δίδυμο.

Αναμφισβήτητα, μόνο παράλογο δεν είναι το γεγονός ένας σεναριογράφος που έχει καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις με τη δύναμη της «πένας» του και μόνο, να έχει το θάρρος της γνώμης του, αξιώνοντας το μερίδιο της επιτυχίας που του αναλογεί (και ίσως και κάτι παραπάνω…). Ιδίως δε τα τελευταία χρόνια όπου τα πραγματικά αξιόλογα/πρωτότυπα σενάρια τείνουν να αναδειχθούν σε… προστατευόμενο είδος, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των ταινιών που ξεπηδούν από Hollywood μεριά κι όχι μόνο, αποτελείται ή από remakes, sequels, prequels και… reboots είτε από μεταφορές comics, βιβλίων, τηλεοπτικών σειρών και τα συναφή.

Στην περίπτωση του Arriaga ωστόσο, η δουλειά του στο «Babel» φανέρωνε ότι είχε ήδη αρχίσει να παγιδεύεται σε μια μανιέρα, την οποία προσπάθησε εκεί να «καμουφλάρει» με μια έντονη πολυπλοκότητα στην πλοκή, μια σαφή οικουμενικότητα στη δραματουργία και μια εξώθηση στα άκρα των «συμπτώσεων» που συνέδεαν τις επιμέρους ιστορίες των χαρακτήρων του, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Κι ενώ στις «Τρεις Ταφές του Μελκιάδες Εστράδα» έδειξε να βαδίζει προσωρινά σε ένα κάπως διαφορετικό –και οπωσδήποτε ευπρόσδεκτο -αφηγηματικό μονοπάτι, στα «Σύνορα της Μοναξιάς» επανέρχεται εκεί όπου τον είχαμε αφήσει το 2006, παρουσιάζοντας μια (ακόμη) ιστορία που τέμνει το νήμα του χρόνου και τα σύνορα ΗΠΑ-Μεξικού, στην οποία εμπλέκονται μια ντουζίνα χαρακτήρες – φαινομενικά - ασύνδετοι μεταξύ τους, και όπου όλοι τους, λίγο-πολύ, αποζητούν τη λύτρωση.

Στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο, ο 51χρονος σεναριογράφος επιχειρεί για πρώτη φορά να χωρέσει «2 καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη» αναλαμβάνοντας και τα σκηνοθετικά ηνία της ταινίας, κάτι που, δυστυχώς, δεν έχει τα προσδοκούμενα (κυρίως από τον ίδιο…) αποτελέσματα. Το βασικότερο πρόβλημά της είναι πως στην ουσία οι… σκελετοί που κρύβουν στις ντουλάπες τους οι ήρωές του είναι πολύ κοινότυποι για να μας ιντριγκάρουν και να μας εμπλέξουν συναισθηματικά, ενώ υπάρχει και μια γενικότερη αίσθηση πως, ανά διαστήματα, η υπερβολή υπερισχύει του ρεαλισμού, με τη συμπεριφορά κάποιων χαρακτήρων να κινείται στη σφαίρα του «εντυπωσιασμού», παρά να δικαιολογείται από τα κομμάτια που σιγά-σιγά συμπληρώνουν το puzzle της πλοκής.

Όσον αφορά δε στο σκηνοθετικό κομμάτι του φιλμ, ο Arriaga μοιάζει να ενδιαφέρεται κυρίως να τη... «βγει με κόκκινο» στον Inarritu, υιοθετώντας, για παράδειγμα, τους αργούς ρυθμούς και τη συνήθειά του να ενθέτει στις ταινίες του μακρόσυρτα, ατμοσφαιρικά πλάνα ερημικών τοποθεσιών, με σκοπό να αποδείξει (σε εκείνον, σε εμάς, στον εαυτό του…) ότι μπορεί να τα καταφέρει το ίδιο καλά, παρά επιχειρεί να παρουσιάσει ένα δικό του στυλ.

Σε επίπεδο ερμηνειών τέλος, τόσο η Charlize Theron, όσο και η Kim Basinger στέκονται αξιοπρεπώς στους ρόλους τους (αυτό έλειπε άλλωστε – για φιγούρα τα έχουν κοτζάμ Oscars;), ξεγυμνώνοντας παράλληλα με την ψυχή τους και το... κορμί τους, ενώ ιδιαίτερα καλές εντυπώσεις αφήνει η 19χρονη Jennifer Lawrence με την αξιομνημόνευτη –ποικιλοτρόπως- παρουσία της στο ρόλο της κόρης της δεύτερης. Κατορθώνει δε να βγει αλώβητη από τις διάφορες... «μικρο-παγίδες» που της στήνει ο Arriaga, με κυριότερη, φυσικά, την «αντιπαράθεσή» της με 2 αιώνια σύμβολα του sex!


του Χάρη Παπαπαναγιώτουharry.papapanagiotou@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Στα γρήγορα :
Άλλη μια θαυμάσια δραματική ταινία με σενάριο του Guillermo Arriaga. Αυτή τη φορά και στη σκηνοθεσία ο Μεξικάνος -και τα πάει κάτι παραπάνω από καλά.
Το Burning Plain είναι ένα γεμάτο δράμα, με την έννοια ότι υπάρχουν πολλοί χαρακτήρες, back and forth στον χρόνο, στους οποίους εστιάζει η ταινία, παρουσιάζοντας τα δραματικά γεγονότα και καταστάσεις που ο καθένας αντιμετωπίζει...και είναι πολλά!

Η Charlize Theron σε αυτή την ταινία με κέρδισε για τα καλά (και όχι στο “The Monster”, μιας και απεχθάνομαι την αβάντα που έχουν οι μεταμορφώσεις στον σινεμά). Η 20χρονη Jennifer Lawrence, που πήρε και το βραβείο νεότητας (Marcello Mastroianni Award) στο φεστιβάλ Βενετίας, είναι πάρα πολύ καλή και περιμένουμε να δούμε τι μπορεί να κάνει στη συνέχεια.

Στα χαλαρααά... :
O Guillermo Arriaga (σεναριογράφος των “21 Grams”, “Babel” και “The Three Burials of Melquiades Estrada”), όντας στα μαχαίρια με τον Inarritu εδώ και τουλάχιστον 3 χρόνια (ο τελευταίος του απαγόρευσε να παρακολουθήσει την πρεμιέρα του “Babel” στις Κάννες), κερδίζει με αυτή την ταινία τις εντυπώσεις στη μεταξύ τους διαμάχη. Έχοντας ήδη με το μέρος του το “Melquiades Estrada” (ταινία στην οποία δεν αναμίχθηκε ο Inarritu), δείχνει εδώ, ότι πράγματι δικαιούταν μεγάλο μέρος από την επιτυχία που είχαν οι τρεις ταινίες που έκανε μαζί με τον Inarritu. Ο τελευταίος δεν έχει κάνει ακόμα τίποτα ξεχωριστό εκτός διδύμου (φέτος αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον η νέα του ταινία Βiutiful).

Πάντως, κάτι μου λέει ότι η διαμάχη αυτή κόστισε πολύ στη συγκεκριμένη ταινία, μιας και η αξία της είναι υψηλή σε κάθε επίπεδο (προσεγμένη παραγωγή, πολύ καλή σκηνοθεσία, πολύ καλό σενάριο, πάρα πολύ καλές ερμηνείες, άριστη χημεία), όμως αυτό δεν αντικατοπτρίστηκε ούτε σε επίπεδο βραβείων, ούτε σε επίπεδο προώθησης. Μάλιστα, βγαίνει στις αίθουσες έχοντας ήδη περάσει εννέα μήνες από την πρώτη προβολή της σε φεστιβάλ (Βενετίας) και τώρα που άρχισε να προβάλεται σε διάφορες χώρες, έχει ήδη "διαρρεύσει" οπότε η εισπρακτική της πορεία θα είναι ανάλογη με αυτήν την επιλογή του μάρκετινγκ.

Η Διαμάχη Arriaga-Inarritu

Ο Arriaga δεν δέχεται τον χαρακτηρισμό “σεναριογράφος”, υποστηρίζοντας ότι είναι συγγραφέας και ότι ο όρος είναι υποτιμητικός για κάποιον που συγγράφει κείμενα και ιστορίες για τον κινηματογράφο.
Επιπλέον, το πρόβλημα ήταν ότι ο Arriaga με κάθε του συνέντευξη, αλλά και συμπεριφορά, επικοινωνούσε ότι ως συγγραφέας της ταινίας -αλλά και επηρεάζοντας με δικές του ιδέες τον Inarritu-, του άνηκε μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας και αναγνώρισης των ταινιών. Μάλιστα, πάντα όταν άκουγε τη φράση «η τάδε ταινία του τάδε σκηνοθέτη», πάντα διόρθωνε τον ομιλώντα, ότι δηλαδή η ταινία δεν είναι του σκηνοθέτη. Ο Inarritu από την άλλη, ζώντας όπως όλοι μας σε αυτό που επικράτησε μετά Nuvelle Vague εποχής, ότι δηλαδή ο σκηνοθέτης είναι ο θεός μιας ταινίας, δεν θα μπορούσε να δεχτεί εύκολα, ότι έτυχε σε αυτόν τέτοιος επαναστάτης σεναριογράφος.
Πρόκειται λοιπόν για προβλήματα σε προσωπικό επίπεδο ή μήπως για ένα βίαιο άνοιγμα διαλόγου για το συγκεκριμένο θέμα; Προσωπικά, πιστεύω το δεύτερο. Η κυριαρχία του σκηνοθέτη όσον αφορά τη διεκδικηση της πνευματικότητας μιας ταινίας, είναι σήμερα σχεδόν δικτατορική. Πολλές φορές όμως δεν δικαιολογείται αυτό, όταν ο σκηνοθέτης έχει στα χέρια του ένα σενάριο, τόσο καλό που είναι και το ατού της ταινίας. Οι σεναριογράφοι παραμελούνται με ελάχιστες εξαιρέσεις. Αυτό λοιπόν δεν ανέχεται ο Arriaga και εκεί προσπαθεί –πιθανόν και πολύ επιθετικά- να βρει το δίκιο του.

Γιάννης Πεντσερετζίδης
του Γιάννη Πεντσερετζίδη yannis.pentseretzidis@myfilm.gr

Η Βαθμολογία μου:

 

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Το πετυχημένο δίδυμο των Inaritu & Arriaga, των οποίων η συνεργασία γέννησε το Amores Perros (2000) και Babel (2006) σπάει και ο σεναριογράφος αναλαμβάνει σκηνοθεσία, με αμφίβολα, ωστόσο, αποτελέσματα.

Η κλασική θεματολογία του μεξικάνου είναι εδώ. Κατακερματισμένες ιστορίες και δυσλειτουργικοί άνθρωποι, οι ζωές των οποίων μπερδεύονται, ώσπου να πάρεις χαμπάρι πώς λειτουργεί το μοντάζ. Οι Charlize Theron και Kim Basinger είναι μια χαρά και η κινηματογράφηση στο Νέο Μεξικό είναι cool αλλά το παιχνίδι χάνεται κάπου ανάμεσα στις σκηνοθετικές μανούβρες, που δεν αποζημιώνουν τελικά τη συναισθηματική εμπλοκή του θεατή και αποδεικνύουν πως ένα καλό δράμα χρειάζεται κάτι παραπάνω (ή κάτι λιγότερο).


του Μιχάλη Κωνσταντέλλη mike.konstantellis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Video FlashVideo
Type: Flash

Get Flash to see this player.



top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 18/6/2009


top of the page




PHOTOS - POSTERS

Photos Φωτογραφικό υλικό
Τύπος:
Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
burning_plain_01.jpg
burning_plain_02.jpg
burning_plain_03.jpg
burning_plain_04.jpg
burning_plain_05.jpg
burning_plain_06.jpg
burning_plain_07.jpg
burning_plain_08.jpg
burning_plain_09.jpg
burning_plain_poster.jpg
   


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Charlize Theron ... Sylvia
    Kim Basinger ... Gina
    Jennifer Lawrence ... Mariana
    Jose Maria Yazpik ... Carlos
    Joaquim de Almeida ... Nick
    Tessa Ia ... Maria
    Diego J. Torres ... Cristobal
    J.D. Pardo ... Young Santiago
    Danny Pino ... Santiago
    John Corbett ... John
    Brett Cullen ... Robert
    Gray Eubank ... Lawrence
    Rafael Hernandez ... Doctor Armendariz
    Toni Marie Lopez ... The woman
    Sean McGrath ... Scott
    Cesar Miramontes ... Plaza street vendor
    Marty Papazian ... Young Man
    TJ Plunkett ... Pat
    Chris Ranney ... Grocery Shopper
    Aide Rodriguez ... Operator
    Fernanda Romero ... Sophie
    Kacie Thomas ... Vivi
    Robin Tunney ... Laura
    Malcolm Ullery ... Priest's helper
    Stacy Marie Warden ... Monnie
    Taylor Warden ... Bobby

Σκηνοθεσία
Guillermo Arriaga

Σενάριο
Guillermo Arriaga

Παραγωγή
Laurie MacDonald
Walter F. Parkes


Μουσική
Omar Rodriguez-Lopez
Hans Zimmer


Φωτογραφία
Robert Elswit
John Toll


Μοντάζ
Craig Wood

Casting
Debra Zane

Σχεδιασμός Παραγωγής
Dan Leigh

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
James Donahue
Naython Vane


Σκηνικά
Sean Kennedy
Wilhelm Pfau
Ron von Blomberg


Κοστούμια
Cindy Evans

Βοηθός Σκηνοθέτη
Phil Hardage

Εταιρείες Παραγωγής
2929 Productions
Costa Films
Parkes/MacDonald Productions


Διανομή
Aqua Pinema (2009) (Turkey) (all media)
Cineart (2009) (Luxembourg) (all media)
Cineart (2009) (Netherlands) (all media)
Cineart (2009) (Belgium) (all media)
Dendy Films (2009) (Australia) (theatrical)
ECS Film Distribution (2009) (Middle East) (all media)
Eco Filmes/Prisvideo (2009) (Portugal) (all media)
EcoFilmes (2009) (Portugal) (all media)
Medusa Distribuzione (2009) (Italy) (all media)
Odeon (2009) (Greece) (theatrical)
Paradise/MGN (2009) (Czech Republic) (all media)
Paramount Pictures (2009) (UK) (all media)
Pinema (2008) (Turkey) (all media)
Sandrew Metronome Distribution (2009) (Scandinavia) (all media)
Tohokushinsha Film (2009) (Japan) (all media)
Universum Film (UFA) (2009) (Germany) (all media)
Video Vision Entertainment (2009) (South Africa) (all media)
Wide Pictures (2009) (Spain) (all media)
Wild Bunch Benelux (2009) (Benelux) (all media)
Wild Bunch Distribution (2009) (France) (all media)

Ειδικά Εφέ
Animal Makers (animatronic animals)
Ollin Studio

Χρονολογία παραγωγής
2008

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ, ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ, ΙΣΠΑΝΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ

Διάρκεια
111'

Ήχος


Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Depoe Bay, Oregon, ΗΠΑ


Καταλληλότητα
USA:R | UK:15 | Netherlands:12


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 5
Αριθμός Ψήφων: 1


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

RestrictedΔραματική


Advertisement


top of the page


         
. Θέματα . ΔΩΡΕΑΝ Toolbar . Ο Λογαριασμός μου . Ανέκδοτα και Αστεία . Άλλο Περιεχόμενο
. BOX OFFICE Ελληνικό   . Blogs . Ποίηση . Ενότητες
. BOX OFFICE USA . ανά εβδομάδα . Λήψεις . Παιχνίδια Flash . Casting
. Δημοφιλή / Top50 . με μια ματιά . Φωτογραφίες   . Φεστιβάλ / Διανομή
. Cine CULT . Αίθουσες . Φόρουμ   . Δελτίο καιρού
. TV . Αναζήτηση . Ημερολόγιο   . Ξενοδοχεία
. CD . Αρχείο . Σύνδεσμοι   . Χρήσιμα
. Θέατρο   . Επικοινωνία    
. Βιβλίο        
         

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails