Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 31/7/14 :.
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Σουπερχόνδριος
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Fear and Desire (1953)
.: από 14/8/14 :.
. Cuban Fury
. Θεϊκό Κόλπο
. Λόγια και Εικόνες
. Joe
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape
. Σεφ
. Οι Αναλώσιμοι 3
. Sin City: A Dame to Kill For
.: από 28/8/14 :.
. Lucy
. Μαγεία στο Σεληνόφως
. Savage Tales
. Oldboy (2003)

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: gabrielpaok's Profile gabrielpaok
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9720

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 122
Μέλη: 0
Σύνολο: 122

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΝΑΡΝΙΑ: ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ ΚΑΣΠΙΑΝ (THE CHRONICLES OF NARNIA: PRINCE CASPIAN) του Άντριου Άνταμσον (2008)

Ημερομηνία καταχώρησης: Κυριακή, 18 Μάι. 2008 @ 12:10:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Περιπέτεια

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΝΑΡΝΙΑ: ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ ΚΑΣΠΙΑΝ
THE CHRONICLES OF NARNIA: PRINCE CASPIAN

του Άντριου Άνταμσον
με τους Μπεν Μπαρνς, Τζόρτζι Χένλεϊ, Σκάνταρ Κίνες

Υπόθεση: H ντουλάπα καταστράφηκε. H Λευκή Mάγισσα είναι νεκρή. O Ασλάν αγνοείται για περισσότερα από χίλια χρόνια! Όμως ο Πίτερ, η Σούζαν, ο Έντμουντ και η Λούσι Πέβενσι επιστρέφουν στη Nάρνια, για ν’ ανακαλύψουν έναν ολότελα διαφορετικό κόσμο και ένα νέο φοβερό εχθρό που προελαύνει στα πεδία της μάχης, ενώ όλα τα υπέροχα πλάσματα της χώρας απειλούνται με αφανισμό. Οι μαγικοί χαρακτήρες του κλασικού έργου του Κ. Σ. Λιούις ενσαρκώνονται ξανά στην ταινία ‘Το Χρονικό της Νάρνια: Ο Πρίγκιπας Κάσπιαν’. Αυτή τη φορά τα αδέλφια Πέβενσι μεταφέρονται μαγικά από τη Βρετανία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στη Νάρνια, μέσα απ’ το τούνελ του σταθμού Τραφάλγκαρ στο Λονδίνο. Μια νέα περιπέτεια ξεκινά και θα δοκιμάσει το κουράγιο και την πίστη τους.
Έναν χρόνο μετά τα εκπληκτικά γεγονότα της ταινίας ‘Το Λιοντάρι, η Μάγισσα και η Ντουλάπα’, οι πρώην βασιλείς και βασίλισσες της Νάρνια επιστρέφουν στη μακρινή χώρα, για να διαπιστώσουν ότι έχουν περάσει περισσότερα από 1.300 Ναρνιανά έτη. Κατά την απουσία τους η Χρυσή Εποχή της χώρας έγινε παρελθόν: τα μαγικά πλάσματα και τα μυθικά όντα ακούγονται μονάχα στις ιστορίες των Τελμαρίνων, της ανθρώπινης φυλής που λυμαίνεται την περιοχή, με αρχηγό τον ανελέητο Λόρδο Μιράζ. Ο Ασλάν, το φοβερό λιοντάρι-βασιλιάς, έχει εξαφανιστεί για πάνω από χίλια χρόνια. Όμως ένας νέος ήρωας κάνει την εμφάνισή του: ο Κάσπιαν, ο νεαρός κληρονόμος του θρόνου των Τελμαρίνων, είναι αυτός που καλεί τα τέσσερα αδέλφια στη Νάρνια με το μαγεμένο βούκινο, για να πολεμήσουν όλοι μαζί τον μοχθηρό θείο του, Μιράζ. Με τη βοήθεια του ευέξαπτου αλλά γενναίου νάνου Τράμπκιν, του θαρραλέου ποντικού Ρίπιτσιπ και του καχύποπτου μαύρου νάνου Νικάμπρικ, οδηγούν τους Ναρνιανούς στο εκπληκτικό ταξίδι για την αναβίωση της μαγείας και της δόξας!


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΟΥ Κ.Σ. ΛΙΟΥΙΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…

"Ο Πρίγκιπας Κάσπιαν" είναι το δεύτερο από τα επτά βιβλία της σειράς του Κ. Σ. Λιούις «Το Χρονικό της Νάρνια», που κυκλοφόρησε μεταξύ 1950 και 1956 και αναγνωρίστηκε ως ένα από τα πιο κλασικά και διαχρονικά έργα της λογοτεχνίας, αφού μεταφράστηκε σε 35 γλώσσες και πούλησε περισσότερα από 100.000.000 αντίτυπα! Επί είκοσι χρόνια ο θετός γιος του Κ. Σ. Λιούις, Ντάγκλας Γκρέσαμ, επεξεργαζόταν τα έργα προκειμένου να μεταφερθούν στη μεγάλη οθόνη, μέχρι που το όνειρο έγινε πραγματικότητα με την πρώτη ταινία ‘Το Λιοντάρι, η Μάγισα και η Ντουλάπα’ το 2005.

Ατελείωτα τοπία, κάστρα, βασίλεια, νέες φυλές ανθρώπων… Ένας ολόκληρος νέος κόσμος σε μια ταινία αρκετά πιο σκοτεινή και τολμηρή, με τους ήρωες πολύ πιο ώριμους – κάποιους σχεδόν ενήλικες. «Η ταινία ‘Το Λιοντάρι, η Μάγισσα και η Ντουλάπα’ είναι πολύ συναισθηματική• μια ιστορία θυσίας και συγχώρεσης», λέει ο σκηνοθέτης Άντριου Άνταμσον. «Η νέα ταινία είναι πιο προσωπική• η επιστροφή σ’ έναν αγαπημένο τόπο, που όμως δεν υπάρχει πια… ένα ταξίδι στην ωριμότητα. Ο ‘Πρίγκιπας Κάσπιαν’, διαφέρει σημαντικά από την πρώτη ταινία: ξαφνικά οι χαρακτήρες, από παιδιά του σχολείου μεταμορφώνονται σε ήρωες που σώζουν μια χώρα από την καταστροφή!».

ΟΙ “ΒΕΤΕΡΑΝΟΙ” ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: ΜΕΤΑΞΥ ΡΟΛΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Στον νέο κόσμο της Νάρνια, όπως τον αντικρίζουν οι γνωστοί πρωταγωνιστές της πρώτης ταινίας, όλα έχουν αλλάξει. Η πόλη ερειπωμένη, οι άνθρωποι που γνώρισαν έχουν καταφύγει στα δάση και ο Ασλάν έχει εξαφανιστεί για χίλια χρόνια. Όλη τους η προσπάθεια είναι πώς θα “αναστήσουν” τη Νάρνια, για να γίνει η υπέροχη χώρα που είχαν γνωρίσει. «Πώς νιώθει, άραγε, ένα παιδί που ξαφνικά γίνεται βασιλιάς; Πώς νιώθει, όμως, κι ένας βασιλιάς που πρέπει να ξαναγίνει παιδί;», αναρωτήθηκαν οι σεναριογράφοι. «Αυτό το δεύτερο δεν απασχόλησε ιδιαίτερα τον Λιούις, και όλη η προσπάθειά μας επικεντρώθηκε εκεί: η επιστροφή των παιδιών στο Λονδίνο θα πρέπει να ήταν ιδιαίτερα αμήχανη και καθένα από τα αδέλφια θα πρέπει να βίωσε διαφορετικά συναισθήματα».

Γουίλιαμ Μόζλι - Πίτερ

Μετά τα γυρίσματα ο νεαρός Μόζλι επέστρεψε στο σχολείο. Ήταν μια αλλαγή από τη “ρουτίνα” του σινεμά κι αυτό επηρέασε λιγάκι τον χαρακτήρα του. Μ’ αυτό το βίωμα κατανοεί καλύτερα τις αντιδράσεις του Πίτερ στο νέο του ρόλο, που όταν επανέρχεται στη Νάρνια αντιμετωπίζει εχθρικά τον νέο ηγέτη Κάσπιαν, απομονώνεται από τους άλλους και πληρώνει το τίμημα: δεν μπορεί ν’ αποδεχθεί εύκολα ότι οι Ναρνιανοί δεν τον αναγνωρίζουν πια ως βασιλιά καθώς έχουν περάσει 1.300 χρόνια. Το κέρδος του, όμως, είναι ότι τελικά γίνεται άνδρας και όλη του η ιστορία έχει να κάνει με το “πέρασμα” του παιδιού στην ενήλικη ζωή.

Άννα Πόπλγουελ - Σούζαν

Η Σούζαν πρώτη αντιλαμβάνεται ότι ο Πίτερ λειτουργεί πια ως ενήλικος• άλλωστε όλα τα παιδιά μεγάλωσαν πολύ στο διάστημα που μεσολάβησε ανάμεσα στις δυο ταινίες. Στην Άννα αρέσει περισσότερο ο ρόλος της ως Σούζαν στη νέα ταινία, αλλά λυπάται επειδή ξέρει πως αυτή θα είναι και η τελευταία παραγωγή της σειράς όπου συμμετέχουν με τον Πίτερ• οι ρόλοι τους δεν μπορούν ν’ αντέξουν τις αλλαγές που θα τους συμβούν όσο μεγαλώνουν στην πραγματική τους ζωή. Αυτή την περίοδο κατά σύμπτωση σπουδάζει στο ίδιο κολέγιο απ’ όπου πήρε το πτυχίο του ο συγγραφέας της σειράς, Κ. Σ. Λιούις.

Τζόρτζι Χένλι - Λούσι

Η Τζόρτζι αποτελεί από μόνη της αποκάλυψη καθώς είναι ήδη συγγραφέας δύο βιβλίων! Οι ιστορίες του Λιούις την συναρπάζουν και μόνο από τον τρόπο που είναι γραμμένες: καθώς δεν επιμένουν σε λεπτομέρειες, η Νάρνια σχεδόν αναδύεται μέσα στη φαντασία. Και στην ίδια αρέσει το γεγονός ότι ο νέος της ρόλος περιλαμβάνει περισσότερη δράση, όπως για παράδειγμα ιππασία. Κλειδί του ρόλου της, όπως και στην πρώτη ταινία, παραμένει η βαθιά της πίστη στον Ασλάν, θεμελιώδες βίωμα για ένα κορίτσι σ’ αυτή την ηλικία, το οποίο περνά από πολλές δοκιμασίες.

Σκάνταρ Κέινς - Έντμουντ

Ο μικρός Έντμουντ Πέβενσι, 12 ετών στην πρώτη ταινία, στο τέλος των γυρισμάτων της παραγωγής ‘Ο Πρίγκιπας Κάσπιαν’ ήταν πια 16! Ο “αιώνιος βοηθός” του Πίτερ δεν λαμβάνει κανένα εύσημο από τον μεγάλο του αδελφό, και ο ρόλος του εντοπίζεται σ’ αυτή την απογοήτευση που νιώθει για τη βαθιά αφοσίωση προς το πρότυπό του, που όμως δεν του προσφέρει καμία αναγνώριση.

ΝΕΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΚΑΣΠΙΑΝ

Μάχεται για τον έλεγχο της ερειπωμένης Νάρνια, είναι ο νόμιμος διεκδικητής του θρόνου και πρέπει ν’ αντιμετωπίσει τον ίδιο του το θείο στον αγώνα αυτό: o 26χρονος Βρετανός ηθοποιός Μπεν Μπαρνς από μικρός λάτρευε τα βιβλία του Λιούις και μάλιστα έχει ακόμα ένα αντίτυπο του “Πρίγκιπα Κάσπιαν” από το 1989, όταν ήταν μόλις οκτώ ετών. Στο κάστινγκ οι παραγωγοί έψαχναν για τον νεαρό εκείνο που θα είχε ηρωικό προφίλ, θα δεχόταν όμως και να διδαχθεί από τις πράξεις του στο μεγάλο ταξίδι της ωριμότητας, κι αυτός ο νεαρός ήταν ο Μπαρνς. Κάποιοι τον γνώριζαν ως ηθοποιό θεάτρου αλλά όταν κανονίστηκε η προσωπική οντισιόν, ο Μπαρνς έγινε ο σταρ της ταινίας! «Όταν τον είδαμε από κοντά, βρήκαμε πως είναι χαρισματικός, άνετος και με χιούμορ• απλά, μας κέρδισε!», αναγνωρίζει ο σκηνοθέτης. Και η περιπέτεια για τον νεαρό Κάσπιαν άρχισε αμέσως: κοστούμια, μαθήματα ιππασίας και φωνητικής, μαθήματα ξιφασκίας γέμισαν τον χρόνο του τις πρώτες εβδομάδες στη Νέα Ζηλανδία. Παράλληλα όμως έπρεπε να κερδίσει και μια θέση στην σφιχτοδεμένη παρέα της “οικογένειας Πέβενσι” από το πρώτο φιλμ, τη στιγμή που και οι νεαροί πρωταγωνιστές είχαν αγωνία να δουν αν θα ταίριαζαν μαζί του. «Κι όμως, έγινε επίτιμος Πέβενσι!», λέει ο Κέινς (Έντμουντ), «και το ότι ήταν ήδη 25 όταν τον γνωρίσαμε, μας έκανε όλους να φερόμαστε πιο υπεύθυνα: είχε αυτό το “κάτι” που μας ένωνε όλους». Ο αγώνας του Κάσπιαν ξεκινά πριν γνωρίσει τους Πέβενσι, όταν προσπαθεί να ενώσει τους Ναρνιανούς ενάντια στον εχθρό. Κι όταν με το μαγικό βούκινο θα φέρει πίσω τα αδέρφια Πέβενσι, διαπιστώνει ότι ο Πίτερ, που είχε διατελέσει βασιλιάς της Νάρνια στο παρελθόν, έχει άλλη αντίληψη για το πώς πρέπει να αντιμετωπίσουν τον Μιράζ, γεγονός που οδηγεί σε διαφωνίες. «Αν και όλα εκτυλίσσονται σ’ έναν κόσμο φαντασίας, πρέπει ν’ αντιμετωπίζεις τον ρόλο σου σε κάθε λεπτό σαν να ήταν όλα αληθινά», λέει ο Μπαρνς, και πιστεύει ότι το κοινό θα μπορέσει να βιώσει αυτό το αίσθημα και να συμμετέχει στην ιστορία, ακολουθώντας τον Κάσπιαν απ’ την αρχή ως το τέλος του ταξιδιού.

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΜΙΡΑΖ

«Αν η Λευκή Μάγισα ήταν απλώς τρομακτική, ο Μιράζ πραγματικά “κόβει την ανάσα”!» λέει ο νεαρός ηθοποιός Γουίλιαμ Μόζλι για τον ήρωα που ενσαρκώνει το απόλυτο κακό στη νέα ταινία• και είναι πραγματικά ενδιαφέρον να βλέπεις τον Καστελίτο να μεταμορφώνεται σε κακό Μιράζ! Κατά τη διάρκεια του κάστινγκ οι παραγωγοί εντυπωσιάστηκαν: «Ο Σέρτζιο είναι στ’ αλήθεια ένας ιδιαίτερα προικισμένος και αναγνωρισμένος ευρωπαίος ηθοποιός», λέει ο Μαρκ Τζόνσον. Η μακρά πορεία του Καστελίτο στην ηθοποιία περιλαμβάνει κάποιες από τις πιο γνωστές ιταλικές ταινίες των τελευταίων 25 ετών. «Διατηρώ σεβασμό για τον Άνταμσον, επειδή λαμβάνει υπόψη του τον ψυχολογικό παράγοντα της υποκριτικής και των χαρακτήρων», λέει ο ίδιος. «Συζητήσαμε για τον χαρακτήρα που ενσαρκώνω σαν να ήταν πραγματική ύπαρξη – ένας αληθινός άνθρωπος. Μιλήσαμε για τη μάχη ανάμεσα στη νιότη και τα γηρατειά. Αναγνωρίσαμε ότι το καλό και το κακό είναι το διαχωριστικό στοιχείο ανάμεσα στον Μιράζ και τον Κάσπιαν».

TA ΠΛAΣMATA THΣ NAPNIA

Δυο χρόνια περίμενε ο Χάουαρντ Μπέργκερ και οι μάγοι του μακιγιάζ να “γυρίσουν στη Νάρνια”, ανυπομονώντας να δημιουργήσουν νέες, πιο απειλητικές εμφανίσεις για τα μυθικά πλάσματα που ζούσαν κρυμμένα εδώ και αιώνες. «Νέοι και γέροι φαύνοι, γυναίκες νάνοι, οικογενειάρχες κένταυροι, μινώταυτοι, σάτυροι, λυκάνθρωποι, όλοι ξανασχεδιάστηκαν για να μοιάζουν πιο ζωόμορφοι», λέει ο μακιγιέρ. Τα 3.000 διαφορετικά μέικαπ που είχαν προβλεφθεί στις αρχές των γυρισμάτων, έγιναν τελικά 4.600, κάτι που σίγουρα αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ, κι έτσι ο Μπέργκερ και η ομάδα του έδωσαν ζωή στα πιο φανταστικά πλάσματα της ταινίας.

ΤΡΑΜΠΚΙΝ

Ο Ντίνκλεϊτζ ήταν πρώτη επιλογή για τον ρόλο του νάνου από το σκηνοθέτη, και η πρώτη συμμετοχή που “κλείστηκε” για την ταινία. «Είναι απλώς… φανταστικός», λέει ο Τζόνσον. Από τη στιγμή που τον επέλεξαν, ο Ντίνκλεϊτζ ρίχτηκε στα βιβλία, για έρευνα και έμπνευση ενώ περιγράφει τον χαρακτήρα που ενσαρκώνει ως… «απλό “στραβόξυλο”», επισημαίνοντας ότι «οι Πέβενσι του τη δίνουν! Θα προτιμούσε να πίνει κάπου ήσυχος το κρασάκι του». Μια ιδέα για το πώς περίπου θα έμοιαζε ο Τράμπκιν δημιουργήθηκε στον Ντίνκλεϊτζ από τις ψηφιακές εικόνες που του παρουσίασε ο σκηνοθέτης, κάτι που τον γοήτευσε πολύ. Στην πορεία όμως η αλλαγή του θα γίνονταν πολύ πιο δραματική, όταν τον ανέλαβαν οι βραβευμένοι με Όσκαρ μακιγιέρ, κι έτσι ο γαλανομάτης ηθοποιός μεταμορφώθηκε κυριολεκτικά σ’ ένα εξωτικό πλάσμα χαρακτηριστικό της νέας Νάρνια.

ΝΙΚΑΜΠΡΙΚ

Για τον ηθοποιό που ενσαρκώνει τον Νικάμπρικ η έμπνευση ήρθε αντίστροφα. «Ήταν το μακιγιάζ που μ’ έκανε να καταλάβω πώς θα έπαιζα τον ρόλο μου για τον πικρόχολο και οξύθυμο αυτό ήρωα. Κι ύστερα αυτό το άψογο κοστούμι… Μ’ έκανε πραγματικά να νιώθω “σαν στο σπίτι μου”: ζούσα, δούλευα και μαχόμουν μ’ αυτά τα ρούχα!». Κι έτσι, μαγικά, γεννήθηκε άλλος ένας κάτοικος της Νάρνια. «Αυτό που μ’ αρέσει πιο πολύ σ’ έναν ηθοποιό είναι οι εκπλήξεις, και νομίζω ότι ο Ντέιβις σε κάθε ρόλο του επιφυλάσσει πολλές, το ίδιο και στη Νάρνια», λέει ο παραγωγός. Η περιέργεια του Ντέιβις για τον ρόλο του κορυφώθηκε, όταν του παρουσίασαν ένα σχέδιο του χαρακτήρα του: «Ήταν εκπληκτικό! Ήμουν εγώ αλλά πλήρως μεταμορφωμένος, κι έτσι συνέλαβα ακριβώς τι θα έκανα ως Νικάμπρικ».

ΓΚΛΕΝΣΤΟΡΜ

Ο παντοδύναμος Αφρικανο-Ναρνιανός κένταυρος, βοηθά τους Πέβενσι και τον πρίγκιπα στις μάχες τους ενάντια στον Μιράζ. Για τον ρόλο αυτό ο σκηνοθέτης αναζητούσε έναν ψηλό κι επιβλητικό άνδρα, κατά προτίμηση αφρικανικής καταγωγής. «Ο Γκλένστορμ είναι ένας σοφός, πνευματικός χαρακτήρας και συνάμα δεινός πολεμιστής• θα έπρεπε, λοιπόν, να κινείται με χάρη και αξιοπρέπεια. Γυρίσαμε σχεδόν όλο τον κόσμο και τον βρήκαμε στο Λονδίνο. Ο Κορνέλ μάς ήταν γνωστός και τον είχαμε θαυμάσει σε πολλούς πρωταγωνιστικούς ρόλους της όπερας», θυμάται ο διευθυντής κάστινγκ. Μια ιδιαίτερα παρατεταμένη διαδικασίας μακιγιάζ μεταμόρφωσε τον Κορνέλ στην πεμπτουσία όλων των μυθολογικών όντων: τον κένταυρο, μισό άνθρωπο-μισό άλογο. Εξαρτήματα από λάτεξ για το πρόσωπο συνδυάστηκαν με λήψεις στις πράσινες ψηφιακές οθόνες και τελικά το σώμα και τα πόδια του ενώθηκαν σε ένα ον που μιλά και κινείται ανθρώπινα! «Είμαι 160% δημιουργία του μακιγιέρ Μάικ Φιλντς», επισημαίνει ο ηθοποιός. «Αρχικά δεν είχα ιδέα για το πώς θα έμοιαζα• ήλπιζα να είναι κάτι που θ’ επέπνεε τιμή και “παράδοση”. Συρρικνώνοντας τα χιλιάδες χρόνια που ζουν οι κένταυροι σε 170 ημέρες γυρισμάτων, η παρουσία μου ως Γκλένστορμ απέδωσε πραγματικά το πρόσωπο του ίδιου του χρόνου!».

ΡΙΠΙΤΣΙΠ – ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΑΚΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΩΝΗ

«Το ποντικάκι αυτό διέγειρε τη φαντασία μου απ’ όταν ήμουν μικρός, με τον απίστευτο χαρακτήρα του», λέει ο σκηνοθέτης. «Το ζήτημα ήταν να του βρούμε την κατάλληλη φωνή, κάτι που αποδείχθηκε δύσκολο μέχρι που εμφανίστηκε ο Ίντι Ίζαρντ». Οι παραγωγοί άκουσαν πάνω από 100 φωνές πριν επιλέξουν την ιδανική για τον χαρακτήρα, και η φωνή του Ίντι ήταν πολύ κοντά στη σοβαροφάνεια του ήρωα ενώ τους φάνηκε εξ αρχής τόσο ευχάριστη, που αμέσως ένιωσαν έλξη για τον ίδιο τον χαρακτήρα που θα ενσάρκωνε. Από τη στιγμή που η φωνή παγιώθηκε, ξεκίνησε η διαδικασία της δημιουργίας του ίδιου του Ρίπιτσιπ. Απ’ όλους τους νέους χαρακτήρες που δημιουργήθηκαν στον “Πρίγκιπα Κάσπιαν”, ο Ρίπιτσιπ ήταν αυτός που απαιτούσε περισσότερη δημιουργικότητα και λεπτομερειακό σχεδιασμό. Θα έπρεπε το μεγάλο του στόμα να παραμείνει “ποντικίσιο” αλλά ο ίδιος να μην θυμίζει αρουραίο, ενώ η ανατομία του όφειλε να συνδυάζει δεξιότητες ξιφομάχου με περπάτημα ποντικού στα δύο ή τα τέσσερα πόδια. Ο σκηνοθέτης θεωρεί ότι σ’ αυτή την ταινία γίνεται το μεγάλο ντεμπούτο του Ρίπιτσιπ, ενώ στην επόμενη αυτός θα είναι ο πρωταγωνιστής!

ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ: ΞΑΝΑΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΤΗ ΝΑΡΝΙΑ

Τα γυρίσματα της ταινίας ξεκίνησαν στις 12 Φεβρουαρίου του 2007 και διήρκεσαν έξι εβδομάδες. Εκτός από τα στούντιο Χέντερσον, μέρος των γυρισμάτων πραγματοποιήθηκε στα νησιά της Βόρειας και της Νότιας Νέας Ζηλανδίας, στην εκπληκτική χερσόνησο Κορομάντελ, στην κοιλάδα του ποταμού Χάαστ στα όρια της θάλασσας της Τασμανίας και στα δάση της “Κοιλάδας του Παραδείσου”. Στα μέσα Μαρτίου 2007 η ομάδα μετακινήθηκε στην Ανατολική Ευρώπη, στα στούντιο Μπαραντόφ και Μοντράνι της Πράγας, ενώ τα εξωτερικά γυρίσματα έγιναν στην πόλη Ούστι και σε περιοχές της Πολωνίας και Σλοβενίας.

Σκοπός ήταν οι νέες εικόνες της Νάρνια να μην παραπέμπουν με κανένα τρόπο στην πρώτη παραγωγή, καθώς το νέο βασίλειο είναι ολότελα διαφορετικό. «Η Νάρνια δεν υπήρξε παρά μόνο στη φαντασία του Λιούις και την οπτική του Άνταμσον», λέει ο παραγωγός. «Για το λόγο αυτό επισκεπτόμασταν επί έναν χρόνο περιοχές που πιστεύαμε ότι θ’ απέδιδαν καλύτερα την ατμόσφαιρα που θέλαμε». Έτσι έγιναν αποστολές σε είκοσι χώρες στις έξι ηπείρους του πλανήτη! Η Νέα Ζηλανδία ήταν πρώτη στη λίστα: τα παρθένα δάση στη χερσόνησο Κορομάντελ και το Μέρκιουρι Μπέι ήταν το σκηνικό εισόδου για τους Πέβενσι στην ταινία. Οι απίστευτα ψηλοί βράχοι της περιοχής χρησίμευσαν για τη δημιουργία του σκηνικού των ερειπίων της Κέιρ Πάραβελ. Τα ποτάμια και οι κοιλάδες στο νότιο νησί της χώρας, μακριά από τουρίστες, έδωσαν τις μεγαλειώδεις εικόνες προς τη θάλασσα της Τασμανίας. Τεράστια φαράγγια με καταρράκτες εξήντα μέτρων που κατέληγαν σε διάφανα νερά κόβουν την ανάσα του θεατή, αφήνοντας την εντύπωση οφθαλμαπάτης! «Στ’ αλήθεια η Νέα Ζηλανδία είναι ο τόπος που μαγικά μας δίνει την εικόνα της Νάρνια», λέει ο παραγωγός.
Επόμενος σταθμός ήταν η γεμάτη κάστρα και πύργους Πράγα, με τα εξειδικευμένα συνεργεία και τα στούντιο ήχου. Το σκηνικό της πόλης χρησίμευσε για να προσομοιάσει το Λονδίνο στην εποχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και πολλά χαρακτηριστικά σημεία του, όπως η πλατεία Τραφάλγκαρ. Τα φημισμένα στούντιο Μπαραντόφ, εξαιρετικά μεγάλα για να περιλάβουν ένα μικρό δασάκι, φιλοξένησαν τη μεγαλύτερη παραγωγή από το 1931, οπότε και δημιουργήθηκαν: στο πίσω μέρος των στούντιο στήθηκε το γιγάντιο κάστρο όπου ζούσε ο πρίγκιπας Κάσπιαν. Η κατασκευή απαίτησε 200 ξυλουργούς, βαφείς, γλύπτες και ολοκληρώθηκε σε τρεισήμισι μήνες! Η μεγάλη γέφυρα της Μπερούνα στήθηκε στη Σλοβενία στον ποταμό Σόκα, δημιουργώτας ένα τεράστιο μνημείο της ταινίας, φτιαγμένο από κορμούς πεύκων και σχοινί, το οποίο “άντεξε” διακόσιους στρατιώτες του καστ, με το συνεργείο λήψης και τον εξοπλισμό τους! Η κατασκευή αυτή απαίτησε τη συμμετοχή και πολιτικών μηχανικών.
Κι ύστερα ήρθε η σειρά για τα πολλά και διάφορα μικροαντικείμενα, τα χρυσά και πολύτιμα σκεύη, τα όπλα και τις πανοπλίες, αλλά και τα κοστούμια. Όλα δημιουργήθηκαν μετά από έρευνες και φωτογραφίσεις ενώ τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη. Η δημιουργός των κοστουμιών εμπνεύστηκε τόσο από παραδοσιακές φορεσιές της Σαρδηνίας όσο και από τα έργα του Γκρέκο και τα συνεργεία της στην Πράγα και το Όκλαντ δούλεψαν πυρετωδώς για ν’ αναβιώσουν κομμάτια αμφιέσεων που δεν υπάρχουν πια. «Σχεδίασα και κατασκεύασα έναν ολόκληρο στρατό, κάτι που δεν έχω ξανακάνει», λέει η Μούσεντεν. «Και όσο συναρπαστικό ήταν άλλο τόσο ξεπέρασε κάθε φαντασία για το τι έχω κάνει στη δουλειά μου!».

ΕΙΔΙΚΑ ΕΦΕ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ο κόσμος της Νάρνια εμπλουτίστηκε με το ταλέντο και την εξαιρετική δουλειά των παραγωγών οπτικών εφέ, επικεφαλής της ομάδας των οποίων τέθηκε ο βραβευμένος με Όσκαρ Ντιν Ράιτ. Αυτός και η Γουέντι Ρότζερς συνεργάστηκαν με μια νέα ομάδα “μάγων” των κομπιούτερ.
Όπως στην πρώτη ταινία έτσι και σ’ αυτή, σχεδόν κάθε σκηνή έχει το “άγγιγμα” από κάποιο ειδικό οπτικό εφέ. Περίπου 300 εφέ χρησιμοποιήθηκαν για την πρώτη μεγάλη σκηνή δράσης. Ο σκηνοθέτης απαίτησε να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι οι πλασματικοί χαρακτήρες είναι αληθινοί άνθρωποι: η Λούσι που αγκαλιάζει τον Ασλάν, η Σούζαν που ταξιδεύει στη ράχη του Γκλένστορμ και οι Πένβενζι με τον Κάσπιαν που μεταφέρονται από τους Λεονταετούς είναι μερικά παραδείγματα, τα οποία απαίτησαν μήνες τεχνικής προετοιμασίας, έρευνας και επεξεργασίας. Όλα έγιναν πραγματικότητα από την ομάδα του Ίαν Μένζις, η οποία ενσωμάτωσε στις εξωτερικές λήψεις τα εφέ για τις “πτήσεις”, τις ειδικές κινήσεις και τους ζωόμορφους χαρακτήρες. Σ’ αυτά περιλαμβάνονται και φωτογραφίσεις ή κινηματογραφήσεις με μοντέλα υπό κλίμακα για όλες τις κατασκευές: τα κάστρα, τις γέφυρες και τις άλλες κτιριακές υποδομές της ταινίας.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΑΝΤΡΙΟΥ ΑΝΤΑΜΣΟΝ

Σκηνοθετικό ντεμπούτο: ‘Σρεκ’, 2001
Διακρίσεις:
‘Σρεκ’ Όσκαρ Καλύτερου Animation
Βραβεία “Annie” & “BAFTA Children’s Award”
Υποψηφιότητα για “Χρυσό Φοίνικα” - Φεστιβάλ Καννών
‘Σρεκ 2’ Υποψηφιότητα για “Χρυσό Φοίνικα” - Φεστιβάλ Καννών
Υποψηφιότητα για βραβείο Γκράμι

Άλλες ταινίες: ‘Το Χρονικό της Νάρνια: Το Λιοντάρι, η Μάγισσα και η Ντουλάπα’

ΜΠΕΝ ΜΠΑΡΝΣ (ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΚΑΣΠΙΑΝ)

Είναι 26 ετών και ηθοποιός του βρετανικού θεάτρου. Σπούδασε υποκριτική στο πανεπιστήμιο Κίνγκστον. Είναι η πρώτη κινηματογραφική παραγωγή στην οποία συμμετέχει και πρωταγωνιστεί.
Διακρίσεις: Διάκριση για τον ρόλο του Dakin στην παραγωγή “The History Boys”.
Πρόσφατα: Ανέλαβε το ρόλο του Dakin στο θεατρικό “The History Boys”, του Άλαν Μπένετ, στο Wyndham’s Theatre του Λονδίνου. Ακόμα “Bigga Than Ben” (στον ρόλο του Κομπάκα), “Stardust”, “Split Decision” και “Easy Virtue.”

ΣΕΡΤΖΙΟ ΚΑΣΤΕΛΙΤΟ (ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΜΙΡΑΖ)

Γεννήθηκε στη Ρώμη. Τον έχουν αποκαλέσει τον πιο δημοφιλή Ιταλό ηθοποιό για διεθνείς παραγωγές από την εποχή του Μαστρογιάνι και του Γκάσμαν! Έχει πρωταγωνιστήσει και διακριθεί στο θέατρο και το σινεμά.
Διακρίσεις: Έχει διακριθεί επανειλημμένα με το βραβείο “David di Donatello” για τις ταινίες ‘Don’t Move’, ‘Tre Colonne in Cronaca’, ‘Il Grande Cocomero’.
Έπαινος Καλύτερης Ταινίας στα βραβεία του Ιταλικού Σινεμά στο Λος Άντζελες, για το ‘Libero Burro’, την πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα, σε δικό του σενάριο μαζί με τη σύζυγό του. Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού – European Awards για την ταινία ‘Bella Martha’.
Βραβείο “Nastro d’Argento” για την ταινία ‘Caterina va in Citta’.
Άλλες ταινίες: Έκανε το ντεμπούτο του το 1982 κοντά στον Μαστρογιάνι, τον Πικολί και την Ανούκ Εμέ με το ‘L’Armata Ritorna’. Συμπρωταγωνίστησε με τη Στεφάνια Σαντρέλι στο ‘Il Momento Magico’ και με τους Βιτόριο Γκάσμαν και Φανί Αρντάν στο ‘La Famiglia’, το οποίο απέσπασε Όσκαρ ξένης ταινίας. Ακόμη έπαιξε στις ταινίες ‘Απέραντο Γαλάζιο’, ‘Rossini! Rossini!’, ‘Ο Κατασκευαστής των Άστρων’ του Τορνατόρε (υποψήφιο για Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας 1996), ‘Bella Martha’, ‘Caterina va in Citta’.
Πρόσφατα: “Don’t Move”, με την Πενέλοπε Κρουζ, ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης.
Άλλες δραστηριότητες: Γράφει σενάρια από κοινού με τη σύζυγό του Μάργκαρετ Μαζαντίνι και άλλους, ενώ σκηνοθετεί παραγωγές στον κινηματογράφο, το θέατρο και την τηλεόραση.

ΠΙΤΕΡ ΝΤΙΝΚΛΕΪΤΖ (ΤΡΑΜΠΚΙΝ Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΝΑΝΟΣ)

Γεννήθηκε στο Ν. Τζέρζι και σπούδασε στο Μπένινγκτον Κόλετζ του Βερμόντ, τη Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου και την Ουαλική Σχολή Μουσικής και Δραματικής Τέχνης στην Ουαλία.
Διακρίσεις:
‘The Station Agent’ Υποψήφιος για Independent Spirit Award, Screen Actors Guild Award (Καλύτερος Ηθοποιός και Συνεργάτης) και Online Film Critics Association Award.
Άλλες ταινίες: ‘Living in Oblivion’, ‘The Station Agent’, ‘Safe Men’, ‘Human Nature’, ‘13 Moons’, ‘Never Again’, ‘Just a Kiss’.
Πρόσφατα: Πρωταγωνίστησε στις ταινίες ‘Penelope’, ‘Death At A Funeral’ του Φρανκ Οζ, ‘3/5 of A Man’ και ‘Underdog’.

Ο Γουίλιαμ Μόζλι θεωρεί ότι οι φανατικοί του σινεμά θ’ ανακαλύψουν νέες πτυχές στους χαρακτήρες των αδελφών Πέβενσι, ειδικά στον Πίτερ και τη Σούζαν. Οι σωματικές και συναισθηματικές μάχες που έχουν να δώσουν είναι μοναδικές!

Ο σκηνοθέτης, σαν περήφανος πατέρας, αναγνωρίζει την πρόοδο που έχουν κάνει τα παιδιά και το γεγονός ότι δείχνουν τόσο ώριμοι. «Ήταν κι αυτός ένας λόγος για να συνεργαστώ ξανά μαζί τους. Η μοναδική σχέση που οικοδόμησαν τους ένωσε σαν μια οικογένεια κι εμείς γίναμε κομμάτι αυτής της οικογένειας. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι η ταινία δεν αλλοίωσε τους χαρακτήρες τους!».

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://disney.go.com/disneypictures/narnia/


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/
http://www.rottentomatoes.com/



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:
Επίπεδη και χωρίς φαντασία σκηνοθεσία που συνιστά απλά μία διεκπεραιωτική πράξη με χλωμό σενάριο από ένα μάλλον αδιάφορο βιβλίο σε μια παραγωγή που δείχνει στημένη, φτηνή και ψεύτικη, λες και εκτελεί κάποια αγγαρεία, δεν είναι δα, και ότι καλύτερο έχει παρουσιάσει η Ντίσνεϊ για ένα κοινό - κατά 95% - κάτω των 15! Η αποτυχία να πείσει αυτό το σίκουελ, πέφτει στο κενό, γιατί μάλλον ο κινητήριος μοχλός αυτής της παραγωγής ήταν το χρήμα και το εύκολο κέρδος, πράγμα που φαίνεται στην μεγάλη και αλόγιστη χρήση όλων των ειδικών εφέ CGI και των ανούσιων - και βαρετών - σκηνοθετικών κλισέ. Πάντως για παιδιά κάτω των 15, συνιστάται καθώς προσφέρει θέαμα και τροφή στη φαντασία τους...

[ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ]

Την δεύτερη φορά, το είδα με περισσότερη συμπάθεια γι΄αυτό που είναι και εκφράζει γνήσια (ως μεταφορά ενός πολύ δημοφιλούς παιδικού, και όχι μόνο, βιβλίου), γιατί αν κάποιος δει μόνο το πρώτο μέρος (όπως ο υπογραφόμενος την πρώτη φορά), σίγουρα χάνει πολλά... Έτσι, λοιπόν, για να έχω ολοκληρωμένη και αντικειμενική άποψη για το έργο και να σας μεταδώσω τις εντυπώσεις μου αμερόληπτα, το ξαναείδα ολόκληρο ! Τελικά, αυτό που αλλάζει προς το καλύτερο, είναι η διάρκειά του, μια και όσο περνάει η ώρα γίνεται πιο ενδιαφέρον, πιο δαιδαλώδες, πιο παραμυθιάρικο. Με το μυθικό φινάλε (έστω και παιδικό) ... να με αποζημιώνει για την πρώιμη αμαρτία μου, και την πλοκή να υφαίνεται με κλιμάκωση παρουσιάζοντας κάποια απρόβλεπτα και θεαματικά στοιχεία, δε θα μπορούσα να μείνω αδιάφορος και να μην παρασυρθώ στο κλίμα της. Σίγουρα, η τελευταία μισή ώρα είναι γεμάτη δράση, μάχες, και πολλά εμπνευσμένα ευρήματα του σεναρίου - βιβλίου, που γίνονται πράξη χάρη στα ψηφιακά οπτικά εφέ, τα οποία δεν προσπαθούν να πείσουν για την αληθοφάνειά τους - μάλιστα θα έλεγα, ότι σκοπίμως δείχνονται κάπως ψεύτικα και ίσως "γελοία" πολλές φορές για να σε "μπάσουν" στο παραμύθι της αφήγησης. Άλλωστε, το πισωγύρισμα στο χρόνο και μάλιστα κατά χιλιετίες, αλλά και το είδος των Ναρνιανών, έχει κάτι το "μαγικά μεταφυσικό" που περισσότερο έλκει παρά απωθεί, αν το δεις χωρίς προκαταλήψεις, ως ένα ευχάριστο παραμύθι. Και εν τέλει, περνάει και θετικά μηνύματα για το παιδί, όσον αφορά την παράνομη και δόλια απόκτηση εξουσίας, την απονομή δικαιοσύνης, την επιβράβευση του καλού, την τιμωρία των "κακών", την αυτοθυσία για την ελευθερία, την τελική λύτρωση κλπ.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Άνθρωπος εναντίον μύθου…

Το 2005 ξεκίνησε η κινηματογραφική μεταφορά της σειράς του C.S. Lewis, με γενικό τίτλο Τα Χρονικά της Νάρνια. Ήταν μία τελείως άτσαλη σκηνοθετικά παιδική περιπέτεια, που δεν μπορούσε να κάνει πράξη την απαραίτητη έκρηξη φαντασίας που τόσο χρειάζονταν. Πολλοί μίλησαν για το τέλος των σινέ-συνεχειών από το προοίμιο, αλλά η Walt Disney, ευτυχώς, δεν είχε πει την τελευταία της λέξη.

Η βασική διαφορά του πριν και του τώρα είναι η ωριμότητα. Ο ίδιος σκηνοθέτης, ο Andrew Adamson, μεταμορφώνεται το παιχνίδι σε μάχη. Καταφέρνει να προσαρμόσει μία ορθή αφήγηση στον μύθο και να παρουσιάσει ένα εξωπραγματικό σύμπαν, που αυτήν την φορά τραβάει το βλέμμα. Τα παιδιά δεν είναι πλέον και παιδαριώδη, τα πλάσματα δεν θυμίζουν απομεινάρια του «μάπετ σόου» και το παραμύθι είναι πιο κοντά στην λογική του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, από τον κοντορεβιθούλη. Οι κακοί, χωρίς να προκαλούν ιδιαίτερο δέος, έχουν βγει από μεσαιωνική περιπέτεια και η ιστορία που τους περιβάλει θυμίζει ελαφριά εκδοχή του Άμλετ, κάτι βεβαίως θετικό.

Όλα καλά βέβαια και σίγουρα θα κρατηθείτε, με άνεση, στις θέσεις σας τις πολλές ώρες (2 και μισή) που απαιτεί η διάρκεια, αλλά μη ξεχνάμε πως παίζουμε με τους όρους της παραγωγού εταιρίας Disney. Υπάρχουν θάνατοι, αλλά δεν τρέχει ούτε σταγόνα αίμα. Υπάρχουν σκηνές που θα μπορούσαν να τραβηχτούν πολύ πιο σκοτεινά, αλλά το «καταραμένο» PG (κατάλληλο για όλους) είναι «άγιο δισκοπότηρο» για την εταιρία. Ωραίες οι μάχες, αλλά λείπει τελείως μία δόση αγριότητας που θα τις έκανε αξέχαστες.

Η Νάρνια, όμως, δεν είναι κενή νοηματικά και σε αυτό το δεύτερο μέρος γίνεται πιο κατανοητό το μήνυμα της, ακόμα και αν δεν βοηθιέται από το σενάριο. Παράλληλα με το παραμύθι εξελίσσεται ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος. Ο άνθρωπος έχει απορρίψει τη δύναμη της φαντασίας και της μυθολογίας και πολεμάει μεταξύ του. Καμία σκέψη για τις ζωές που αναπτύσσονται στον φυσικό πλανήτη και επειδή δεν έχουν ανθρώπινη λαλιά, θεωρούνται νεκρές και ασήμαντες. Βέβαια ο συγγραφέας καθόλου τυχαία επιδεικνύει και το λιοντάρι ως σύμβολο, δηλαδή παίρνει θέση υπέρ της βρετανικής άμυνας επί του άξονα. Η τελική μάχη της Νάρνια είναι για αυτόν και μία μάχη του δίκαιου επί του άδικου. Της επιβίωσης του καλού επί της επέκτασης δυνάμεων που θέλουν την ολική εξόντωση.

Τα εφέ είναι κάποιες στιγμές εκπληκτικά (ειδικά η παρουσία του νερού ως οντότητας) και άλλες στιγμές μας γυρίζουν σε ένδοξες ημέρες τύπου παλιού Πολέμου των Άστρων, όπου μία μάσκα φτάνει και περισσεύει. Όμως η όποια δύναμη της ταινίας δεν είναι πλέον τα ειδικά εφέ, αλλά το κλίμα της μεσαιωνικής περιπέτειας, που σε συνδυασμό με το παραμύθι αναβιώνουν ένα… παιδικό Εξκάλιμπερ.

Κριτική Σύνοψη

Μια πολύ ώριμη ατμόσφαιρα που θα γεμίσει με ενθουσιασμό τα παιδιά και θα κρατήσει σε εγρήγορση και τις μεγαλύτερες ηλικίες. Χωρίς να αποποιείται τον παιδικό χαρακτήρα της, η δεύτερη Νάρνια σε κερδίζει με την στρωτή αφήγηση, τους μη παιδαριώδης χαρακτήρες και μία μεγάλη μάχη στο τέλος, πληρωμή για την μεγάλη διάρκεια της. Είναι, βέβαια, φανερή η παρεμβολή της Disney στο να μην γίνει «ακατάλληλο» το θέαμα και ενώ είναι πλέον φανερό πως ένας άλλος σκηνοθέτης θα έβγαζε πολύ περισσότερο ζουμί από την ίδια ιστορία, τόσο νοηματικά, όσο και με το να σκοτείνιαζε περισσότερο την ατμόσφαιρα. Κανένα, όμως, παράπονο από την στιγμή που το παραμύθι ρέει, δεν σε προσβάλει και σαν ενήλικο θεατή, δεν υπάρχει ψεγάδι κατά της παιδικής ψυχοσύνθεσης αλλά και επειδή ο κινηματογράφος «αναπνέει» μέσα από αυτές τις μεγάλες ιστορίες φαντασίας, μακριά από την πεζή μας πραγματικότητα. Μη το πολυσκεφτείτε, πάρτε τα παιδιά σας και προσφέρετε τους μία βραδιά που θα θυμόνται…

Σταύρος Γανωτής
του Σταύρου Γανωτή stavros.ganotis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Get Flash to see this player.


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
21/8/2008 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Ben Barnes .... Prince Caspian
    Georgie Henley .... Lucy Pevensie
    Skandar Keynes .... Edmund Pevensie
    William Moseley .... Peter Pevensie
    Anna Popplewell .... Susan Pevensie
    Sergio Castellitto .... King Miraz
    Peter Dinklage .... Trumpkin
    Warwick Davis .... Nikabrik
    Vincent Grass .... Doctor Cornelius
    Pierfrancesco Favino .... General Glozelle
    Cornell John .... Glenstorm (as Cornell S. John)
    Damian Alcazar .... Lord Sopespian
    Alicia Borrachero .... Queen Prunaprismia
    Simon Andreu .... Lord Scythley
    Predrag Bjelac .... Lord Donnon
    David Bowles .... Lord Gregoire
    Juan Diego Montoya Garcia .... Lord Montoya
    Douglas Gresham .... Telmarine Crier
    Ash Jones .... Geeky Boy
    Klara Issova .... Hag
    Shane Rangi .... Asterius/Wer-Wolf
    Curtis Matthew .... Faun
    Mana Hira Davis .... Telmarine Soldier in Boat #1
    Winham Hammond .... Telmarine Soldier in Boat #2
    Hana Frejkova .... Midwife #1
    Kristina Madericova .... Midwife #2
    Lucie Solarova .... Midwife #3
    Karolina Matouskova .... Midwife #4
    Alina Phelan .... Midwife #5
    Joseph Moore .... Boy #1
    Isaac Bell .... Boy #2
    Lejla Abbasova .... Glenstorm's Wife
    Ephraim Goldin .... Glenstorm Son #1
    Yemi Akinyemi .... Glenstorm Son #2
    Carlos Silva Da Silva .... Glenstorm Son #3
    Jan Pavel Filipensky .... Wimbleweather
    David Mottl .... Tyrus
    Michaela Dvorska .... Tyrus
    John Bach .... British Homeguard #1
    Jack Walley .... British Homeguard #2
    Marcus O'Donovan .... Skeptical Telmarine
    Adam Valdez .... Telmarine Soldier Killed by Reepicheep
    Liam Neeson .... Aslan (φωνή)
    Ken Stott .... Trufflehunter (φωνή)
    Harry Gregson-Williams .... Pattertwig the Squirrel (φωνή)
    Sim Evan-Jones .... Peepiceek (φωνή)
    David Walliams .... Bulgy Bear (φωνή)
    Eddie Izzard .... Reepicheep (φωνή)
    Tilda Swinton .... The White Witch (uncredited)
>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία: Andrew Adamson
Σενάριο: Andrew Adamson, Christopher Markus , Stephen McFeely, C.S. Lewis (νουβέλα)
Παραγωγή: Andrew Adamson, Mark Johnson, Perry Moore, Philip Steuer
Εταιρείες Παραγωγής: Walt Disney Pictures, Walden Media, Ozumi Films, Silverbell Films, Stillking Films
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Karl Walter Lindenlaub
Μοντάζ: Sim Evan-Jones
Μουσική: Harry Gregson-Williams
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: David Allday, Jules Cook, Jill Cormack, Matthew Gray, Klara Holubova, Stuart Kearns, Jason Knox-Johnston, Elaine Kusmishko, Charles Leatherland, Phil Simms, Jiri Sternwald, Frank Walsh
Σχεδιασμός Παραγωγής : Roger Ford
Casting: Nancy Bishop, Pippa Hall, Liz Mullane, Gail Stevens
Διεύθυνση Παραγωγής : Simon Ambridge, Richard E. Chapla Jr., Tim Coddington, Janusz B. Czech, Belindalee Hope, Jana Hrbkova, Jiri Husak, Silvie Janculova, Silvie Janculova, Douglas Jones, David Minkowski, Philip Steuer
Σκηνικά : Kerrie Brown
Κοστούμια : Isis Mussenden
Μακιγιάζ:
Βοηθός σκηνοθέτη: K.C. Hodenfield
Ειδικά Εφφέ: Baseblack, Escape Studios, Framestore CFC, Giant Studios (motion capture technology), Moving Picture Company (MPC), Rising Sun Pictures (visual effects), ScanlineVFX, Weta Digital
Χρονολογία παραγωγής: 2008
Χώρα παραγωγής: ΜΕΓ. ΒΡΕΤΤΑΝΙΑ, ΗΠΑ
Γλώσσα : ΑΓΓΛΙΚΑ
Διάρκεια: 147'
Ήχος: Dominique Dalmasso, Jacques Kebadian
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Είδος ταινίας : ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ, ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
Ήχος : SDDS / Dolby Digital / DTS
Καταλληλότητα : USA:PG / Malaysia:U / Ireland:12A / Finland:K-11 / Singapore:PG / South Korea:All
Διανομή: AUDIO VISUAL ENTERPRISES SA (Ελλάδα)
Walt Disney Studios Motion Pictures


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.66
Αριθμός Ψήφων: 39


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Περιπέτεια
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΠεριπέτειαΟικογενειακήParental Guidance SuggestedΦαντασίας


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails