NEW Site myFILM.gr
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
**ΝΕΟ site** **Παλιό site** ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Φωτογραφίες TV DVD Box Office

Cinema: ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΚΟΝΤΑ (EXTREMELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE) του Στήβεν Ντάλντρι (2011)

Ημερομηνία καταχώρησης: Τετάρτη, 28 Σεπ. 2011 @ 18:27:00 EEST - Συντάκτης : Jim Papamichos

  [Comments] | [Περισσότερα] | [Κριτικές] | [Βίντεο] | [Φωτό] | [Πόστερ] | [Κυκλοφορία] | [Στοιχεία]  

Δραματική

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΚΟΝΤΑ
EXTREMELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE

του Στήβεν Ντάλντρι
με τους Τομ Χανκς, Σάντρα Μπούλοκ, Τόμας Χορν, Μαξ Φον Σίντοφ, Βαϊόλα Ντέιβις, Τζον Γκούντμαν, Τζέφρι Ράιτ, Τζέιμς Γκαλντοφίνι, Ζόι Κάλντγουελ

Υπόθεση:
Ο 11χρονος Όσκαρ είναι πεπεισμένος πως ο πατέρας του (Τομ Χανκς), που πέθανε στα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου, στο World Trade Center, του έχει αφήσει ένα τελευταίο μήνυμα κάπου στην πόλη. Νιώθοντας αποκομμένος από την μαμά του (Σάντρα Μπούλοκ) και μη θέλοντας να πιστέψει σε πράγματα που δεν μπορεί να παρατηρήσει, ο Όσκαρ αρχίζει να ψάχνει στη Νέα Υόρκη, για την κλειδαριά που ταιριάζει σε ένα μυστηριώδες κλειδί που βρήκε στην ντουλάπα του μπαμπά του. Το ταξίδι του στην πόλη θα τον βοηθήσει να ξεπεράσει την απώλεια που βίωσε και να καταλάβει καλύτερα τον κόσμο γύρω του. Η σκηνοθεσία της ταινίας είναι του Στίβεν Ντάλντρι (“The Reader”, “The Hours”, “Billy Elliot”) και το σενάριο του Έρικ Ροθ (“Forrest Gump”, “The Insider”). Πρωταγωνιστούν οι Τομ Χανκς, Σάντρα Μπούλοκ, Τζέιμς Γκαντολφίνι, Ζόι Κάλντγουελ, Μαξ Φον Σίντοφ, Βαιόλα Ντέιβις, Τζέφρι Ράιτ και ο πρωτοεμφανιζόμενος, 11χρονος, Τόμας Χορν, στον πρωταγωνιστικό ρόλο.¬ Το βιβλίο κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Μελάνι.





ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

2 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΟΣΚΑΡ

ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Β΄ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ (Μαξ Φον Σίντοφ)

Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζόναθαν Σάφραν Φόερ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Το 2005 ο νοβελίστας Τζόναθαν Σάφραν Φόερ, αναγνωρισμένος ήδη για το μείγμα κωμωδίας και τραγωδίας, στο συγγραφικό του ντεμπούτο “Everything Is Illuminated,” κυκλοφόρησε το δεύτερο του βιβλίο με τίτλο “Εξαιρετικά Δυνατά & Απίστευτα Κοντά”. Η δεύτερη του νουβέλα ήταν από την μια πλευρά η παιχνιδιάρικη ιστορία ενός ασυνήθιστα αναπτυγμένου και ευαίσθητου αγοριού που εφευρίσκει φανταστικές συσκευές, ονειρεύεται να ασχοληθεί με την αστροφυσική, συλλέγει τυχαίες πληροφορίες και εξωθείται σε μια δονκιχωτική οδύσσεια στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Την ίδια στιγμή, η νουβέλα ήταν το πρώτο σημαντικό λογοτεχνικό εγχείρημα γύρω από τη θλίψη των οικογενειών που έχασαν μέλη της οικογένειας τους, στα γεγονότα της 9ης Σεπτεμβρίου (9/11), και μια μελέτη στον τρόπο που η φαντασία ενός παιδιού, μπορεί να τον βοηθήσει, να αντιμετωπίσει τον φόβο και την απερίγραπτη απώλεια του, στον απόηχο γεγονότων που καμία λογική εξήγηση δεν μπορεί να συμφιλιώσει.
Όταν ο σκηνοθέτης Στίβεν Ντάλντρι – τρεις φορές υποψήφιος για Όσκαρ® για τις ταινίες “The Reader,” “The Hours” και “Billy Elliot” – διάβασε το βιβλίο, του άρεσε ιδιαίτερα η υποκειμενική ματιά του Όσκαρ. Ένα ασυνήθιστο παιδί, με εντυπωσιακά υψηλή ευφυΐα, με εκκεντρικές όμως, και υπερβολικές συμπεριφορές που θα μπορούσαν να τον εντάξουν στο φάσμα του αυτισμού, ο Όσκαρ περιγράφει τον κόσμο γύρω του με το δικό του, ιδιαίτερο μείγμα αθωότητας και διορατικότητας, αμηχανίας και θέλησης, ακατανοησίας και μιας ανάγκης να καταλάβει. Περισσότερο απ’ όλα, το ενδιαφέρον του Ντάλντρι κέρδισε ο τρόπος που η ματιά και η φαντασία ενός παιδιού, συνδύαζε σκόρπιες σκέψεις, αναλαμπές μνήμης, λίστες με ιδέες και αυτοσχέδια φαντασία, με αληθινό συναίσθημα – όλα τη στιγμή που η ζωή - για την οικογένεια του Όσκαρ και τον κόσμο γύρω του - άλλαξε αμετάκλητα.
Ο Ντάλντρι ήθελε επίσης να μάθει περισσότερα για το ιδιαίτερο τραύμα που βίωσαν 3,000 παιδιά που έχασαν δικούς τους ανθρώπους στα γεγονότα του 9/11, και τον αγώνα τους να προσαρμοστούν. Ζήτησε συμβουλές από ειδικούς, όπως η οργάνωση Tuesday’s Children, μια μη κερδοσκοπική ομάδα που δημιουργήθηκε από οικογένειες και φίλους θυμάτων της 11ης Σεπτεμβρίου, για να βοηθήσει στις ιδιαίτερες και συνεχιζόμενες προκλήσεις αυτών που οι αγαπημένοι τους πέθαναν στις τρομοκρατικές επιθέσεις.

Η πολύ προσωπική εμπειρία του Όσκαρ για την 11η Σεπτεμβρίου, και το ότι επακολούθησε, μεταφέρθηκε στο κινηματογραφικό πανί από το σεναριογράφο Έρικ Ροθ, που ήθελε να είναι πιστός στην διακριτική αμεσότητα της νουβέλας του Φόερ. “Είναι ένα βιβλίο με έντονο συναίσθημα και ελπίζω να είναι μια συναισθηματική ταινία,” λέει ο Ροθ. “Υπάρχει επίσης μια αληθινή κινητική ενέργεια στο βιβλίο – και η πρόκληση ήταν να την μεταφέρεις σε εικόνα.”

Το βιβλίο συνέπλεξε πολλά θέματα – προσωπικού και εθνικού τραύματος, παιδικής παραδοξότητας, της φύσης της απώλειας και της ανθεκτικότητας της αγάπης, μέσω της οικογενειακής δοκιμασίας – στον καμβά του. Κάθε ένα από τα θέματα ήταν σημαντικό στην αφήγηση, αλλά ο Ροθ βρήκε το δρόμο του σε όλα, μέσα από ένα σημαντικό στοιχείο: την σχέση του Όσκαρ με τον πατέρα του Τόμας, που τον βλέπουμε στο φιλμ μέσω των αναμνήσεων του Όσκαρ που τροφοδοτούνται από ένα παράξενο μείγμα αγάπης, απώλειας και αναπάντητων, παρατεταμένων ερωτήσεων.

Στον Όσκαρ λείπουν πολύ οι επονομαζόμενες και “αναγνωριστικές αποστολές,” έξυπνα παζλ που έφτιαχνε ο Τόμας για να λύσει ο γιος του, τα οποία πέρα από την έμπνευση τους, είχαν ως στόχο να τον βοηθήσουν να αλληλεπιδράσει με τον κόσμο παρά την κοινωνική του αδεξιότητα.

Έτσι όταν θα βρει το μυστηριώδες κλειδί που είναι κρυμμένο στον πάτο ενός βάζου, κρυμμένο στην ντουλάπα του μπαμπά του, ο Όσκαρ θα ξεκινήσει μια νέα αποστολή… να αναζητήσει τη σημασία του κλειδιού.
Το μοναδικό στοιχείο στην έρευνα του είναι το όνομα “Μπλακ,” γραμμένο στον φάκελο, μέσα στον οποίο το βρήκε. Φτιάχνει τότε ένα φιλόδοξο σχέδιο, να επισκεφθεί τους 472 ανθρώπους με το όνομα Μπλακ στους τηλεφωνικούς καταλόγους της Νέας Υόρκης, παρότι, κάνοντας υπολογισμούς, θα χρειαστεί περίπου τρία χρόνια για να τους επισκεφθεί όλους. Σχεδιάζει με ακρίβεια την πορεία του, μετατρέποντας έναν χάρτη της πόλης, σε ένα τέλεια τοπογραφικό σχέδιο. Θέτει τους βασικούς κανόνες και ξεκινάει με τα πόδια, μιας και ο κίνδυνος θα μπορούσε να είναι ακόμα υπαρκτός στα λεωφορεία ή το μετρό.
Όπως πολλά παιδιά με αυξημένη νοημοσύνη, υψηλή αισθητική ευαισθησία και μειωμένες κοινωνικές δεξιότητες, ο Όσκαρ ανθίζει με χρονοδιαγράμματα, κανόνες και γεγονότα. Παρόλα αυτά, η έρευνα του τον πηγαίνει σε μέρη πολύ πιο μακρινά από τα προφανή και εύκολα.

Πάραυτα, ότι εμπόδιο κι αν βρίσκει στον δρόμο του, ο Όσκαρ είναι αποφασισμένος να ολοκληρώσει την αποστολή του. “O Όσκαρ είναι ένα παιδί που είναι διαφορετικό, αλλά με έναν όμορφο τρόπο,” σημειώνει ο Ροθ. “Ίσως να έχει μια μορφή συνδρόμου Άσπερτζερ, αλλά έχει και ζωντανή φαντασία και μια πραγματική περιέργεια, παράλληλα με τους φόβους του.
Για πολύ καιρό, κίνητρο ήταν ο πατέρας του, με τον οποίο απολάμβανε πολλά κοινά πράγματα. Έτσι τώρα, όταν ο Όσκαρ βρίσκει το κλειδί του πατέρα του, ένα χρόνο μετά το θάνατο του, πιστεύει πως ξεκλειδώνει κάτι – μια συμβουλή, ένα αντικείμενο, κάποια σοφία που του άφησε εκείνος. Και τον οδηγεί σε μια περιπέτεια που είναι ο δικός του τρόπος να συμβιβαστεί με την θλίψη του.”
Καθώς ο Ροθ άρχισε να δένει την απλωμένη πλοκή του Φόερ και να της δίνει κινηματογραφική δομή, βρήκε στον ίδιο τον Φόερ μια πηγή υποστήριξης. “Ο Τζόναθαν είναι θαυμάσιος συγγραφέας, αλλά η δική μου ικανότητα, είναι να είμαι καλός δραματουργός και να μεταφέρω την ιστορία, ζωντανή στην οθόνη. Με εμπιστεύτηκε σε όλη τη διαδικασία και αναπτύξαμε μια στενή και γόνιμη σχέση.”

Ο Στίβεν Ντάλντρι προσθέτει: “Ο Τζόναθαν καταλαβαίνει τη διαφορά ανάμεσα σε ένα βιβλίο και ένα σενάριο και μας βοήθησε πολύ. Ποτέ δεν ακούσαμε την φράση, ‘Ξέρετε, στο βιβλίο…’ Ήταν πάντα ανοιχτός σε νέες ερμηνείες και επανεφευρέσεις.”
Όταν το σενάριο ολοκληρώθηκε, άρχισε αμέσως να προσελκύει το ενδιαφέρον. “Νομίζω πως η ιστορία του Όσκαρ άγγιζε τους πάντες, όταν διάβαζαν το σενάριο και γι αυτό καταφέραμε να μαζέψουμε μια πραγματικά θαυμάσια ομάδα ηθοποιών,” λέει ο Ντάλντρι.

Τον Τομ Χανκς που υποδύεται τον πατέρα του Όσκαρ, προσέλκυσε ο τρόπος που το σενάριο μπαίνει στο μυαλό του Όσκαρ, σε μια στιγμή που η δύναμη της λογικής να τον κρατήσει προσγειωμένο, φαίνεται να έχει εξατμιστεί. “Σε μια στιγμή, ολόκληρος ο κόσμος του αλλάζει, και χάνει την μοναδική του άγκυρα,” λέει ο Χανκς. “Ο πατέρας του, του έλεγε πως υπάρχουν πάντα στοιχεία και θησαυροί που μπορείς να βρεις στον κόσμο. Έτσι όταν βρίσκει το κλειδί του πατέρα του, είναι πολύ ενδιαφέρον ότι ο Όσκαρ σχεδιάζει το δικό του περίπλοκο κυνήγι, για το τι μπορεί να σημαίνει το κλειδί, πεπεισμένος ότι με κάποιο τρόπο θα μπορέσει να του εξηγήσει τα ανεξήγητα. Γίνεται μια πολύ προσωπική, οικεία ιστορία για ένα παιδί που προσπαθεί να δώσει με τον δικό του τρόπο, νόημα σε έναν παράλογο κόσμο.”

Στον ρόλο της θλιμμένης μητέρας του Όσκαρ, όπου η προφανής απουσία της από τη ζωή του, δεν είναι αυτό που φαίνεται, είναι η Σάντρα Μπούλοκ. “Αυτό που βρίσκω τόσο συγκινητικό σχετικά με τον Όσκαρ είναι ότι αισθάνεται πως πρέπει να υπάρχει μια απάντηση, αλλά δεν υπάρχει πάντα ένας ξεκάθαρος λόγος ή αιτία σε μια κατάσταση,” λέει. “Και μερικές φορές η απάντηση που παίρνεις δεν είναι αυτή που περιμένεις, κάτι που ο Όσκαρ θα πρέπει να ανακαλύψει μόνος του.”
Συνεχίζει: “Νομιζω πως ο Έρικ Ροθ έκανε μια εκπληκτική δουλειά στο να μας αφηγηθεί μια απαιτητική ιστορία μέσα από την οπτική ματιά ενός παιδιού.”

ΤΟ ΚΑΣΤ ΚΑΙ ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

Στο κέντρο της έρευνας του Όσκαρ Σελ, για την κλειδαριά που θα ταιριάζει στο κλειδί του μπαμπά του, είναι ο άνθρωπος που πάντα προκαλούσε τον Όσκαρ να ξεμπερδέψει τα προβλήματα του και να αντιμετωπίσει τους τεράστιους ενδοιασμούς του: ο πατέρας του, Τόμας. Σαν κινηματογραφικός χαρακτήρας, ο Τόμας Σελ ήταν πρόκληση, γιατί τον βλέπουμε σχεδόν πάντα, μέσα από τα μάτια του Όσκαρ. Το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας του και της ζωής του παραμένει μυστήριο – εκτός από τα μέρη που έχουν κάνει εντύπωση στον Όσκαρ και των αναμνήσεων του με τις καλύτερες στιγμές τους μαζί.
Ο Χανκς λέει πως σκέφτηκε με μεγάλη προσοχή το είδος του πατέρα που ήταν για τον Όσκαρ, πριν τον θάνατο του. “Νομίζω πως ο Τόμας ήταν κάποιος που ένιωθε πως το σημαντικότερο καθήκον του στην ζωή, ήταν να σιγουρέψει πως ο γιος του θα γίνει ένα ακέραιο άτομο που θα μπορούσε να κάνει τον κόσμο καλύτερο,” λέει ο Χανκς. “Καθώς εκείνος μεγάλωσε χωρίς πατέρα, το να μεγαλώσει τον Τόμας, ήταν το σημαντικότερο πράγμα για εκείνον. Νομίζω πως λάτρευε να εφευρίσκει ιστορίες για τον Όσκαρ, όπως την ιστορία που φτιάχνει για την χαμένη 6η συνοικία της Νέας Υόρκης… φτιάχνει όμως τις ιστορίες με τέτοιο τρόπο, ώστε να βγάλει τον Όσκαρ έξω στον κόσμο και να τον κάνει να νιώσει εκεί ασφαλής.”

Εν μέρει, ο Χανκς άντλησε εμπειρίες από το ρόλο του ως πατέρα. “Το συναισθηματικό μέρος για μένα ήταν ότι γύρισα πίσω και θυμήθηκα πως είναι να έχεις ένα 11χρονο παιδί που να ξεχειλίζει από ζωή,” λέει. Παρότι ο Χανκς πιστεύει πως ο Τόμας ήξερε πως ο Όσκαρ εμφάνιζε συχνά σημάδια του Συνδρόμου Άσπερντζερ, θεωρεί επίσης, πως ο Τόμας δέχονταν και σχετίζονταν με πολλές από τις παραξενιές και φοβίες του γιου του, κάτι που τους έφερνε ακόμη πιο κοντά.

Αντίθετα από τον μπαμπά του Όσκαρ, η μητέρα του, Λίντα δυσκολεύονταν να πλησιάσει τον γιο της, κάτι που μεγάλωσε ακόμη περισσότερο, όταν ό σύζυγος της έφυγε από τη ζωή. Παρόλα αυτά, παρότι μοιάζει χαμένη στη δική της ιδιωτική θλίψη, η Λίντα συνδέεται με τον Όσκαρ με τρόπους που εκείνος δεν γνωρίζει εξαρχής.

Για την Μπούλοκ, το ενδιαφέρον μέρος ήταν να υποδυθεί μια μητέρα που πρέπει να δουλέψει τη σχέση της, με τον γιο της και να χαράξει το δρόμο της πίσω στον κόσμο του, μετά τον θάνατο του πατέρα του. “Νομίζω πως όταν ο Τόμας ήταν ζωντανός, η Λίντα δεν είχε πρόβλημα να κάνει πίσω και να αφήνει τον Όσκαρ με τον μπαμπά του, να είναι αυτή η τέλεια ομάδα,” παρατηρεί. “Τώρα που ο Όσκαρ έχασε τον συμπαίκτη του, το μοναδικό άτομο που τον καθοδηγούσε, δεν είναι σίγουρη ότι μπορεί να είναι για τον γιο της, όλα αυτά τα πράγματα. Πενθεί και η ίδια και δεν φαίνεται να έχει τόση ενέργεια, ώστε να δώσει μάχη γι αυτή τη σύνδεση που θέλει τόσο πολύ. Πρέπει να μοχθήσει για να βρει τη λύση.”

Με δεδομένο, την υποκειμενική, σε πρώτο πρόσωπο αφήγηση της ταινίας, η Μπούλοκ έπρεπε να υποδυθεί το χαρακτήρα της με τον τρόπο που τον αντιλαμβάνεται ο Όσκαρ – κάτι πολύ δύσκολο, μιας και ο Όσκαρ δεν μπορεί να δει όλες τις πλευρές της μητέρας του. “Έπρεπε να συνηθίσω την ιδέα ότι το κοινό βλέπει την Λίντα στην οθόνη σχεδόν αποκλειστικά από την οπτική του Όσκαρ – και η οπτική του δεν είναι πάντοτε υπέρ της,” εξηγεί. “Σε μερικές σκηνές, φαίνεται να είναι το αντίθετο της στοργικής μητέρας, αργότερα όμως, γίνεται εμφανές το τι πραγματικά συμβαίνει με εκείνη. Παρόλα αυτά, έπρεπε να συνηθίσω την ιδέα, ότι κάποιες φορές θα φαίνονταν να μην είναι καλή μητέρα, σε ένα παιδί που την είχε ανάγκη.

Για να ερευνήσει την εμπειρία της Λίντα Σελ βαθύτερα, η Μπούλοκ άκουσε ηχογραφήσεις από τηλεφωνήματα και μηνύματα σε τηλεφωνητές που άφησαν στις οικογένειες τους, άτομα που είχαν παγιδευτεί στο World Trade Center. “Ήταν δύσκολο για μένα,” λέει. “Αυτό που με συγκλόνισε ήταν ότι άκουγα τους ανθρώπους να δίνουν δύναμη σε αυτούς που άφηναν πίσω. Καταλαβαίνεις ότι ο πόνος ενός τέτοιου ακούσματος δεν θα φύγει ποτέ από μέσα σου.”

Ο πιο δύσκολος ρόλος ήταν αυτός του ίδιου του Όσκαρ, που όπως πολλά έξυπνα παιδιά είναι γεμάτος αντιθέσεις. Είναι με την πρώτη ένα αφελές, θλιμμένο, υπερευαίσθητο παιδί, καταβεβλημένο από ερεθίσματα, που φοβάται τους δυνατούς θορύβους, τον ήχο του τηλεφώνου, τις γέφυρες, τα ασανσέρ, τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ψηλά κτίρια. Την ίδια στιγμή, είναι ένας τολμηρός εξερευνητής, έτοιμος να διασχίσει την Νέα Υόρκη και να χτυπήσει τις πόρτες ξένων, ψάχνοντας για μια μοναδική κλειδαριά, σε μια πόλη εκατομμυρίων.

Οι παραγωγοί άρχισαν να ψάχνουν για ένα παιδί με αυθεντική, ασυνήθιστη ευφυΐα, μαζί με μια φυσικότητα στο παίξιμο, και ανακάλυψαν τελικά τον Τόμας Χορν, ένα 13χρονο αγόρι. “Του άρεσε να μαθαίνει την μεθοδολογία της ερμηνείας. Ήταν ο πρωταγωνιστής μας και αποδείχθηκε εξαιρετικός,” λέει ο Ντάλντρι.

Ο Τόμας παραδέχεται πως κατάφερε αμέσως να συσχετιστεί με τη λογική του Όσκαρ να κάνει τον κόσμο διαχειρίσιμο, μέσα από πρόσωπα και καταστάσεις. “Νομίζω πως ο Όσκαρ είναι ένα πολύ λογικό άτομο που του αρέσει να σκέφτεται τα πράγματα, μόνο που τώρα δίνει μια εσωτερική μάχη, καθώς τα πράγματα γύρω του δε βγάζουν νόημα,” λέει ο Χορν. Ελπίζει πως το να βρει την κλειδαριά, θα του δώσει κάποιου είδους εξήγηση.”

Στο επακόλουθο της “Χειρότερης Μέρας,” μια από τις λίγες πηγές παρηγοριάς για τον Όσκαρ είναι η γιαγιά του, που μένει απέναντι του. Οι δυο τους μοιράζονται μια πολύ στενή σχέση, με την βοήθεια των γουόκι τόκι τους, ακόμη και αργά το βράδυ. Είναι εκείνη και όχι η μητέρα του, στην οποία στρέφεται ο Όσκαρ όταν τα πράγματα αρχίσουν να γίνονται πολύ πιεστικά.
Την γιαγιά του Όσκαρ υποδύεται η βετεράνος θεατρική ηθοποιός Ζόι Κάλντγουελ, τέσσερις φορές βραβευμένη με Τόνι. Για να εμβαθύνει την ερμηνεία της, η Κάλντγουελ στράφηκε στο λεπτομερές παρελθόν του χαρακτήρα της στο βιβλίο, οι λεπτομέρειες του οποίου, υπαινίσσονται μόνο στην ταινία.
“Η γιαγιά του Όσκαρ ήταν Γερμανίδα και ζούσε στην Δρέσδη την περίοδο των βομβαρδισμών εκεί,” εξηγεί η Κάλντγουελ. “Ήταν παντρεμένη, αλλά ο άνδρας της, την έβαλε να υποσχεθεί πως δεν θα έφερνε ποτέ ένα παιδί στον κόσμο. Έσπασε τη συμφωνία τους και έφερε στον κόσμο τον Τόμας, που μεγαλώνοντας έγινε ένας θαυμάσιος άνδρας και με την σειρά του, ο πατέρας αυτού του αξιόλογου μικρού παιδιού.”

Παρότι ο Όσκαρ εκμυστηρεύεται τα πάντα στη γιαγιά του, δε μπορεί να ρισκάρει, να της μιλήσει για την αποστολή του, να βρει την κλειδαριά που ανοίγει με το κλειδί του μπαμπά του. Αλλά ένα βράδυ που θα αναζητήσει τη συμβουλή της, θα συναντήσει έναν αινιγματικό και σιωπηλό άνδρα, γνωστό ως “Ο Νοικάρης,” οποίος είναι φιλοξενούμενος στο διαμέρισμα της.
Ο αξιοσέβαστος ηθοποιός Μαξ Φον Σίντοφ υποδύεται το μυστηριώδη, ηλικιωμένο άνδρα που μπορεί να επικοινωνεί μόνο γράφοντας σε σημειωματάρια. Θα γίνει παρόλα αυτά ο μοναδικός έμπιστος του Όσκαρ στην αναζήτηση του. “Με συγκίνησε ιδιαίτερα το σενάριο, κάτι που δε συμβαίνει συχνά,” λέει ο Φον Σίντοφ, του οποίου η καριέρα ξεκίνησε τη δεκαετία του '50 με την ταινία του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, "Η Έβδομη Σφραγίδα".

“Και μου άρεσε η ιδέα ότι υποδύομαι αυτή την αινιγματική φιγούρα, αυτό τον φαινομενικά ξένο που προσπαθεί να βοηθήσει τον Όσκαρ στην έρευνα του.” Ο χαρακτήρας παραμένει βουβός σε όλη την διάρκεια της ταινίας, έτσι ο ηθοποιός δούλεψε πολύ, για να καταφέρει να αποδώσει σωστά τις στιγμές αγωνίας, περιέργειας, ικανοποίησης, μέσω του προσώπου και του σώματος του.
Καθώς ο Όσκαρ προχωράει με την αποστολή του, θα συναντήσει εκατοντάδες διαφορετικούς αγνώστους μέσα στην πόλη που έχουν ένα μόνο κοινό: το όνομα Μπλακ.

Οι πρώτοι άνθρωποι που θα συναντήσει, οι οποίοι θα αποδειχθούν σημαντικοί για την έρευνα του με απρόβλεπτους τρόπους, είναι η Άμπι και ο Γουίλιαμ Μπλακ, ένα χωρισμένο ζευγάρι που τους υποδύονται η Βαϊόλα Ντέιβις και ο Τζέφρι Ράιτ.
Το καστ συμπληρώνει ο Τζον Γκούντμαν, στο ρόλο του Σταν, του Θυρωρού, ο οποίος φυλάει την είσοδο της πολυκατοικίας του Όσκαρ και απολαμβάνει τις κουβέντες μαζί του, την ώρα που έρχεται ή φεύγει.


Based on the acclaimed novel of the same name, "Extremely Loud & Incredibly Close" tells the story of one young boy's journey from heartbreaking loss to the healing power of self-discovery, set against the backdrop of the tragicevents of September 11. Eleven-year-old Oskar Schell is an exceptional child: amateur inventor, Francophile, pacifist. And after finding a mysterious key that belonged to his father, who died in the World Trade Center on 9/11, he embarks on an exceptional journey--an urgent, secret search through the five boroughs of New York. As Oskar roams the city, he encounters a motley assortment of humanity, who are all survivors in their own ways. Ultimately, Oskar's journey ends where it began, but with the solace of that most human experience: love.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official Site

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

IMDb  IMDb




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Ο 11χρονος Όσκαρ ψάχνει για την κλειδαριά που θα ταιριάξει το μυστηριώδες κλειδί που βρήκε στο σπίτι του μπαμπά του. Στο μεταξύ ο πατέρας του έχει σκοτωθεί στους δίδυμους πύργους την 11η Σεπτεμβρίου. Κάπως έτσι και στο HUGO του Σκορτσέζε, 7 δεκαετίες νωρίτερα. Εκεί ο 12χρονος Χιούγκο που επίσης έχασε τον πατέρα του σε ατύχημα, κληρονομεί ένα μυστηριώδες ανθρωπόμορφο μηχάνημα που έχει στο κέντρο του μία υποδοχή για ένα κλειδί σε σχήμα καρδιάς, το οποίο αποτελεί και το μόνο πράγμα που του έχει απομείνει από τον πατέρα του. Ο Χιούγκο, λοιπόν ψάχνει για το κλειδί που θα ζωντανέψει την "καρδιά" του ρομπότ. Ο Όσκαρ αντίστοιχα, ψάχνει, για την κλειδαριά που θα ανοίξει με το κλειδί που κατέχει! Και οι δυό επιζητούν λύτρωση και εξιλέωση σ' έναν παράλογο κόσμο. Τι διαβολική σύμπτωση; Ή μήπως τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται; Αμφότερες οι ταινίες είναι υποψήφιες για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας φέτος, δε!

Το "ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΚΟΝΤΑ" του 50χρονου Βρεττανού Στήβεν Ντάλντρι που μας είχε χαρίσει το επίσης Οσκαρικό "THE READER" το 2008, είναι μια εξαιρετική δουλειά, βαθιά διαισθητική (όπως πάντα) και συγκινητική. Και γίνεται ακόμα καλύτερη γιατί τα αστέρια της (Τομ Χανκς και Σάντρα Μπούλοκ) ελάχιστα χρησιμοποιούν τις ικανότητές τους για να την "σπρώξουν", απλά, γιατί δεν χρειάζεται ή γιατί ουσιαστικά ερμηνεύουν δευτερεύοντες ρόλους. Η Βαϊόλα Ντέιβις, από την άλλη με την μινιμαλιστική της performance, καταφέρνει περισσότερα με τον χαρακτήρα της αλλά εκείνος που τα "σπάει" είναι ο σπαρακτικός βουβός χαρακτήρας του Μαξ Φον Σίντοφ (υποψήφιος για Όσκαρ Β' Ρόλου) και ο μικρός πρωταγωνιστής Τόμας Χορν που υποδύεται τον Όσκαρ.

Η ιστορία που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζόναθαν Σάφραν Φόερ, μας μιλάει για ένα υπερανεπτυγμένο παιδί, ευαίσθητο κι ευφυές το οποίο ακολουθεί την δική του οδύσσεια στους δρόμους της Νέας Υόρκης αναζητώντας την Ιθάκη του. Για να τα καταφέρει να επιβιώσει στη σημερινή κοινωνία θα πρέπει να αντιμετωπίσει τους φόβους του αλλά και την συγκλονιστική απώλεια του πατέρα του. Θα πρέπει να αποδεχτεί την ιδιαίτερη συμπεριφορά του που αγγίζει τα όρια του αυτισμού και να ελέγξει όσο μπορεί την καλπάζουσα φαντασία του. Ο δρόμος προς την ενηλικίωση, είναι ένας αδιάκοπος δρόμος συμβιβασμών. Η  συνάντησή του με την ωριμότητα του τραγικού (στον τρόπο με τον οποίο έχασε τη φωνή του) ηλικιωμένου Μαξ Φον Σίντοφ είναι καταλυτική και αλληλεπιδραστική οριοθετώντας την κοινωνικότητα του ατόμου και τυπογραμμίζοντας την αίσθηση του κινδύνου που αγνοεί ή υποτιμά. Δεν είναι τυχαίο πως γίνεται το μόνο άτομο που κερδίζει την εμπιστοσύνη του Όσκαρ, έστω κι αν επικοινωνεί μαζί του γράφοντας σε σημειωματάρια. Η δραματοποίηση ξετυλίγεται με τον ίδιο ακριβώς ευρηματικό τρόπο που είδαμε στα "ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΑ ΧΕΙΛΗ" τηρουμένων των αναλογιών καθώς γεφυρώνεται η σχέση μεταξύ γραφής και ανάγνωσης, ομιλίας και νοηματικής. Ο άφωνος αινιγματικός ηλικιωμένος χαρακτήρας προέρχεται από ένα τραυματικό παρελθόν που έζησε κατά τον Β' Π.Π. γεγονός που συνδέεται με την προηγούμενη ταινία του Ντάλντρι "ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΑ ΧΕΙΛΗ", από την οποία μοιάζει να ξεπηδά. Η σκηνοθεσία επιλέγει την αφήγηση σε δύο χρόνους, μπρος πίσω, προ 9/11 και στο σήμερα. Τα πολλά φλας μπακ ίσως κουράζουν κάποιες στιγμές, είναι όμως απαραίτητα (όχι όλα) για να κατανοήσουμε το σημερινό αδιέξοδο και τα ερωτήματα που βασανίζουν την φύση του πρωταγωνιστή. Επίσης αποκαλύπτονται μικρά μυστικά και πτυχές ενός τρομακτικού γεγονότος που άλλαξε την σύγχρονη Ιστορία μας.

Ο διαφορετικός από τα συνηθισμένα χαρακτήρας του Όσκαρ κάνει το φιλμ καθηλωτικό και ενδιαφέρον για την εξέλιξή του. Η αποστολή που σχεδιάζει να φέρει σε πέρας στοχεύει στη προσωπική λύτρωση και την αποδοχή της μοίρας. Είναι ο αγώνας για την απελευθέρωση από τα δεσμά μιας κοινωνίας που υποκρίνεται πως καταλαβαίνει τις θυσίες και τον πόνο των ανθρώπων. Η μάχη της απώλειας, η συμφιλίωση με το θάνατο και η αγωνιώδης αντιμετώπιση μιας πιθανής αυτοκαταστροφικής συνέπειας είναι αγαπημένα στερεότυπα σε φιλμ Οσκαρικών προδιαγραφών. Ο αγώνας αναζήτησης απαντήσεων σε ερωτήματα που δεν κατανοούμε το εύρος και τον κοινωνικό αντίκτυπο μετατρέπεται σε δονκιχωτισμό. Η διαταραχή του αυτιστικού φάσματος εμποδίζει την κοινωνική αντίληψη και συνείδηση του ατόμου, όμως η σταδιακή αποδοχή της ένταξης σε μια ομάδα παράλληλα με την εμπιστοσύνη που κερδίζεται, δημιουργεί ελπίδα για το μέλλον.

Εάν στην προηγούμενη ταινία του ο Ντάλντρι απογύμνωνε τις ενοχές των ναζί, στο πρόσωπο της αναλφάβητης Γουίνσλετ, εδώ τιμά την μνήμη των θυμάτων της 9/11. Η προσωπική τραγωδία διευρύνεται μαζικά και ταυτίζεται με το κοινωνικό σύνολο. Χωρίς υπερβολές και ακραίες σχηματοποιήσεις, είναι μια υποδειγματική ακαδημαϊκή ταινία που εστιάζει περισσότερο στην καρδιά μας.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου [email protected]


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page






ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
25/12/2011 (ΗΠΑ, περιορισμένη διανομή)
19/1/2012 (Γερμανία)
20/1/2012 (ΗΠΑ)
3/2/2012 (Μεγ. Βρεττανία)
23/2/2012 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

379_5929_EL-05346.jpg 379_5932_EL-07606FD.jpg 379_5930_EL-06498r.jpg 379_5864_EL-04500.jpg 379_5863_EL-03568FD.jpg 379_5862_EL-02945FD.jpg 379_5857_EL-01528.jpg 379_5861_EL-02533r.jpg 379_5859_EL-02006.jpg 379_5858_EL-01916.jpg 379_5860_EL-02375FD.jpg 379_5855_EL-00892r.jpg 379_5931_EL-07186FD.jpg 379_5935_EL-09976r.jpg EXTREMELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE poster 3.jpg 379_5933_EL-07852FD.jpg 379_5934_EL-09029.jpg 379_5936_ELFM-0004.jpg 379_5867_EL-05015.jpg 379_5865_EL-04705r.jpg 379_5866_EL-04885.jpg 379_5868_ELFM-0030.jpg 379_5856_EL-01306.jpg 379_5853_EL-00807.jpg 379_5852_EL-00696FD.jpg 379_5850_EL-00568.jpg 379_5851_EL-00577FD.jpg 379_5849_EL-00513.jpg 379_5848_EL-00477FD.jpg 379_5847_EL-00069.jpg 379_5631_EL-07852FD.jpg 379_5627_EL-05346.jpg 379_5628_EL-06498r.jpg 379_5846_BOY-ACADEMY2.jpg 379_5732_GR_POSTER.jpg 379_5632_EL-09029.jpg 379_5630_EL-07606FD.jpg 379_5607_ELFM-0030.jpg 379_5629_EL-07186FD.jpg 379_5461_extremely-loud-&-incredibly-close-1.jpg EXTREMELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE poster 2.jpg EXTREMELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE poster 1.jpg EXTREMELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE 0002A.jpg EXTREMELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE 0002.jpg EXTREMELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE poster.jpg EXTREMELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE 0001.jpg  


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Tom Hanks
    Sandra Bullock
    James Gandolfini
    John Goodman
    Viola Davis
    Max von Sydow
    Jeffrey Wright
    Adrian Martinez ... Ball Black
    Thomas Horn ... Oskar Schell
    Griffin Newman ... Arden Black
    Zoe Caldwell
    Gina Varvaro ... Girl in Central Park
    Chloe Elaine Scharf ... Business Woman's Daughter
    Stephen Kunken ... Math Teacher
    Reagan Leonard ... Ashen Lady
    Summer Valentine ... Girl Playing Tag
    Autumn Dornfeld ... Grief Group Woman #2
    Matthew Broadley ... Boy in Brooklyn
    Zack Robidas ... Zack Black
    Carmen M. Herlihy ... Denise Black
    Loukas Papas ... Waiter
    Eva Kaminsky ... Security Guard
    Whitney Wilcox ... Girl running down stairs
    Chloe Roe ... Girl at Stables
    Henry Morales-Ballet ... Neighborhood greeter
    Jenson Smith ... Aurelia Black
    Marty Krzywonos ... Gospel Piano Player
    Susan Gross ... Ms. Black
    Tony Harkin ... Grave digger
    Matt Hollerbach ... Other Alan Black

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Stephen Daldry

Σενάριο
Eric Roth
Jonathan Safran Foer
(μυθιστόρημα)

Παραγωγή
Scott Rudin

Μουσική
Alexandre Desplat

Φωτογραφία
Chris Menges

Μοντάζ
Claire Simpson

Casting
Ellen Lewis
Mele Nagler


Σχεδιασμός Παραγωγής
K.K. Barrett

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Peter Rogness

Σκηνικά
George DeTitta Jr.

Κοστούμια
Ann Roth


Βοηθός Σκηνοθέτη
Richard Styles

Εταιρείες Παραγωγής
Paramount Pictures
Scott Rudin Productions
Warner Bros. Pictures

Διανομή
Village Films (Ελλάδα)
Paramount Pictures
Warner Bros. Entertainment
Warner Bros. Pictures

Ειδικά Εφέ
Method Studios

Χρονολογία παραγωγής
2011

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 2.35 : 1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑ

Διάρκεια
129'

Ήχος
SDDS / DTS / Dolby Digital

Τοποθεσίες γυρισμάτων
Νέα Υόρκη - ΗΠΑ

AKA

Καταλληλότητα
Malaysia:PG-13 / Canada:PG (Alberta/Manitoba/Ontario) / Ireland:12A / Japan:G / Canada:G (British Columbia/Quebec) / Sweden:11 / Singapore:PG13 / Germany:12 / UK:12A / USA:PG-13 (certificate #47084)

Κόστος

Εισπράξεις
$30,7 εκατομμύρια


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4
Αριθμός Ψήφων: 5


Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ



Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

Parents Strongly CautionedΔραματική



top of the page


-- Sponsored Links --

aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr


Info | Statistics | Topics | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | Add in Google homepage