Home myFILM Home myFILM Twitter Facebook Dailymotion YouTube

Bookmark and Share Subscribe
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση

Σήμερα & προσεχώς
.: από 10/4/14 :.
. Ο Μόνος Επιζών
. Rio 2
. Καμίλ Κλοντέλ 1915
. Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας
. Χίτλερ: Μια Ταινία Από Την Γερμανία
. Senso
. Χαρά
.: από 17/4/14 :.
. Αγόρια της Διπλανής Πόρτας
. Nτομ Χέμινγουεϊ (από 20/4)
. Κυριαρχία (από 20/4)
. Oldboy (από 20/4)
. Η Τίνκερμπελ και οι Πειρατές (από 20/4)
. Η Πεντάμορφη Και Το Τέρας (από 20/4)
.: από 24/4/14 :.
. Snowpiercer
. Βαλέσα, Η Δύναμη Της Ελπίδας
. Το Θεώρημα του Μηδενός
. Διασταυρούμενες Ζωές
. Sacro GRA
.: από 1/5/14 :.
. The Amazing Spider-Man 2
. Κάτω από το δέρμα
. Να Κάθεσαι Και Να Κοιτάς
. Ένας σκίουρος σούπερ - ήρωας
. Goldfish (3-5/5)
.: από 8/5/14 :.
. Η Άλλη Γυναίκα
. Ανυπόφοροι Γείτονες
. Κυνηγώντας το Όνειρο

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: Aman_Geo's Profile Aman_Geo
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9698

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 238
Μέλη: 0
Σύνολο: 238

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: FAUST (ΦΑΟΥΣΤ) του Αλεξάντερ Σοκούροφ (2011)

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 01 Σεπ. 2011 @ 21:03:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Κριτικές][Στοιχεία][Φωτό][Πόστερ][Βίντεο][Περισσότερα][Κυκλοφορία]

Δραματική | | |



FAUST
ΦΑΟΥΣΤ

του Αλεξάντερ Σοκούροφ
με τους Γιοχάνες Τσάιλερ, Χάνα Σιγκούλα, Αντουάν Μόνοτ Τζούνιορ, Ιζόλντα Ντισόκ, Γκεόργκ Φρίντριχ, Μαξίμ Μεχμέτ, Τζόελ Κίρμπι

Υπόθεση:
Η γνωστή ιστορία του Φάουστ, που πουλά την ψυχή του στον διάβολο. Η διάσημη ιστορία του αριστουργήματος της παγκόσμιας λογοτεχνίας, FAUST, του Γκαίτε, σε μια πολύ διαφορετική, σύγχρονη και ελεύθερη απόδοσή του. Μια απόδοση και ανάγνωση της ιστορίας, που σκοπό έχει να δείξει την ουσία που δεν διαφαίνεται εύκολα. Ποιο είναι το χρώμα ενός κόσμου που οδηγεί σε κολοσσιαίες ιδέες; Ποιο είναι το άρωμά του; Στον κόσμο του Φάουστ, είναι όλα πνιγηρά: συνταρακτικά σχέδια γεννιούνται στο στριμωγμένο μέρος όπου περιδιαβαίνει ο Φάουστ. Είναι ένας στοχαστής, που διαλαλεί ιδέες, μεταδίδει λέξεις, που κάνει σχέδια, ένας ονειροπόλος. Ένας ανώνυμος άντρας που ωθείται από απλά ένστικτα: πείνα, απληστία, λαγνεία. Ένα δυστυχισμένο, κυνηγημένο πλάσμα, που θέτει μια πρόκληση στον Φάουστ του Γκαίτε. Γιατί να μείνει εκεί όταν μπορεί να πάει παραπέρα; Κι ακόμα παραπέρα, και πιο πέρα, πιέζοντας πάντα προς τα εμπρός, χωρίς να προσέχει ότι ο χρόνος μένει ακίνητος...



ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

(Κριτική από το Φεστιβάλ της Βενετίας 2011)

Μετά το μετριότατο "4:44 LAST DAY ON EARTH", του Abel Ferrara, είχαμε την ευκαιρία τουλάχιστον να δούμε έναν πάρα πολύ καλο Σοκούροφ. Συνεχίζοντας την προβληματική του Μολώχ, πάνω στους μεγάλους λογοπλάνους και τυχοδιώκτες της πραγματικότητας, εδώ μας δίνει έναν διαφορετικό "FAUST". Για να καταλάβετε, δεν έχουμε καν την συμφωνία επιστροφής στην νεότητα, αλλα κατευθείαν στο σημείο που πουλάει την ψυχή του στο Μεφιστοφελή,  που γίνεται καθαρά από λαγνεία και όχι απλά, απελπισμένο έρωτα απέναντι στην αισθητική τελειότητα (όπως αναφέρεται στο κείμενο).

Ο "FAUST" του Σοκούροφ , είναι όπως τονίζει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης, εξίσου επικίνδυνος με προσωπικότητες όπως ο Χίτλερ στον Μολώχ,  καθώς είναι δυστυχισμένος!
Και ... οι δυστυχισμένοι άνθρωποι, τόνισε ο σκηνοθέτης, είναι οι πιο επικίνδυνοι, όλων!

Κατά τα άλλα, η κινηματογράφιση, ακολουθεί την γνώριμη φιλμική γραφή του Σοκούροφ με αργά υποβλητικά τράβελινγκ, περίεργες λήψεις και υπνωτική ατμόσφαιρα, η οποία σε βυθίζει σιγά σιγά, σε μια ονειρική κόλαση του πραγματικού!

Το κείμενο του Γκέτε είναι κλασσικό, αλλά ο ρώσος δημιουργός δίνει την δική του ερμηνεία μ' έναν από τους καλύτερους εαυτούς του, καταλήγοντας δίπλα σε θερμούς πίδακες και άγρια ηφαιστειακά τοπία.

Ο "FAUST" του σαρκάζει τους πάντες και τα πάντα φτύνοντας στο πρόσωπο της μοίρας που ο ίδιος διέγραψε ενώ ορμάει μέσα στην άβυσσο της ύπαρξης χωρίς κανένα όριο και έλεος για τίποτε...

Μαγευτικό!

Γιάννης Ραουζαίος
του Γιάννη Ραουζαίου giannis.raouzaios@myfilm.gr


«Έπος απίστευτης ομορφιάς - κάποιες σκηνές που σου κόβουν πραγματικά την ανάσα»
Indiewire


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Hanna Schygulla
    Antoine Monot Jr. ... Der Mönch
    Isolda Dychauk ... Gretchen
    Georg Friedrich ... Wagner
    Maxim Mehmet ... Valentins Friend
    Joel Kirby ... Pater Philippe
    Eva-Maria Kurz ... Iduberga
    Florian Brückner ... Valentin
    Katrin Filzen ... Margaret's Maidservant
    Johannes Zeiler ... Faust
    Antje Lewald ... Gretchens Mutter
    Anton Adasinsky ... Moneylender
    Stefan Weber ... Mephistopheles
    David Jonsson ... Greek Boy

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Aleksandr Sokurov

Σενάριο
Aleksandr Sokurov
Yuri Arabov

Παραγωγή
Andrey Sigle

Μουσική
Alexander Zlamal

Φωτογραφία
Bruno Delbonnel

Casting
Kristin Diehle

Βοηθός Σκηνοθέτη
Martin Sebik

Εταιρείες Παραγωγής
Proline Film

Διανομή
New Star (Ελλάδα)

Χρονολογία παραγωγής
2010

Χώρα παραγωγής
ΡΩΣΙΑ

Γλώσσα
ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ (Eastmancolor) 1.37 : 1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑ

Διάρκεια
134'

Ήχος

Τοποθεσίες γυρισμάτων
Πράγα - Τσεχία, Ισλανδία, Βιέννη - Αυστρία

AKA

Καταλληλότητα

Κόστος
$12 εκατομμύρια


top of the page



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΧΡΥΣΟΣ ΛΕΩΝ 68ου Φεστιβάλ Βενετίας 2011
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 68ου Φεστιβάλ Βενετίας 2011
FUTURE FILM FESTIVAL DIGITAL AWARD
Το FAUST αποτελεί ελεύθερη απόδοση του πρώτου (και πιο διάσημου) μέρους του έπους του Γκαίτε, ενώ το σενάριο υπογράφει ο Γιούρι Άραμποφ. Δεν πρόκειται για μια απλή κινηματογραφική διασκευή του μυθικού αυτού ποιήματος, αλλά για μία ανατρεπτική ερμηνεία του από τον Σοκούροφ. Είναι μάλλον μια φιλοσοφική μελέτη των θεμάτων της τραγωδίας του. Αλήθεια, στην ταινία του Σοκούροφ ο διάβολος Μεφιστοφελής δεν παρουσιάζεται ως μυθολογικό, αλλά ως ζωντανό πρόσωπο – ενεχυροδανειστής. Υπάρχει ο Θεός. Υπάρχει και ο άνθρωπος. Ο διάβολος δεν είναι θεατρική επινόηση, -θεωρεί ο σκηνοθέτης της ταινίας. Ο Φάουστ του είναι ένας οραματιστής επιστήμονας του 19ου αιώνα, ένας επαναστάτης, ένας άνθρωπος του πνεύματος. Παραμένει όμως «άνθρωπος» και για αυτό κουβαλά τις αδυναμίες της σάρκας: φιλοδοξία, απληστία, πόθο. Σύμφωνα με την ερμηνεία του Σοκούροφ, ο Δρ. Φάουστ συντάσσεται με το διάβολο γιατί έχει κουραστεί να μάχεται την Εκκλησία, η οποία κλείνει συνεχώς το στόμα της επιστήμης και εμποδίζει το έργο των ερευνητών. Ο Φάουστ κλείνει τη συμφωνία του με τον Άρχοντα του Σκότους, με την ελπίδα ενός πραγματικού Διαφωτισμού!
«Ο Φάουστ δεν είναι ήρωας της λογοτεχνίας. Είναι ένας πραγματικός άνθρωπος με σάρκα και οστά» είπε ο ρώσος δημιουργός Αλεξάντρ Σοκούροφ μιλώντας για τον δικό του «Φάουστ».
Η καινοτομία της προσέγγισης του Σοκούροφ είναι ότι εδώ, δεν είναι τόσο ο Διάβολος που να προτείνει την ανταλλαγή της ψυχής του Φάουστ αλλά ο ίδιος ο δόκτορας τον προσεγγίζει πρώτος.
Συνεχίζει ο Σοκούροφ: «Πού βρίσκονται τα σύνορα; Στην κόλαση ή στον παράδεισο; Στην ταινία μου τα όρια αυτά δεν υπάρχουν. Πόσο κοστίζει μια ψυχή; Τίποτε. Είναι τόσο εύκολο να πουληθεί. Το βέβαιο είναι ότι ο Γκαίτε και ο Φάουστ είναι κλειδιά του παγκόσμιου πολιτισμού γιατί μιλούν για την αιώνια πιθανότητα του ανθρώπου να προδώσει, να χαθεί στο σκοτάδι. Και λένε επίσης ότι η νίκη δεν είναι πάντα το τέλος της ιστορίας. Η ήττα μπορεί επίσης να είναι το τέλος. Αν δεν είχε υπάρξει ο Φάουστ, ενδεχομένως να μην είχε υπάρξει ο Ντοστογιέφσκι ή ο Πούσκιν. Χωρίς τον Φάουστ δεν θα υπήρχε λογοτεχνία».

Η ταινία FAUST αποτελεί το τελευταίο μέρος της τετραλογίας για τη φύση της εξουσίας: «Μολώχ», «Ταύρος», «Ο Ήλιος». Η πρώτη ταινία της τετραλογίας, «Μολώχ», ήταν αφιερωμένη στον Χίτλερ, η δεύτερη – «Ταύρος»- στον Λένιν και η Τρίτη - «Ήλιος» στον Ιάπωνα αυτοκράτορα Χιροχίτο. «Ο Φάουστ, ο Λένιν, ο Χιροχίτο και ο Χίτλερ είναι ζωντανοί άνθρωποι και εμείς σε γνωστό βαθμό, γινόμαστε συνεργοί των έργων τους» λέει ο Σοκούροφ.

Ο σκηνοθέτης, ως συμπλήρωμα και αποκορύφωμα όλων των προηγούμενων ταινιών της τετραλογίας, στον FAUST έχει πλάσει τώρα ένα φιλοσοφικό σύμπαν, όπου κινηματογραφικές εικόνες απαράμιλλης ομορφιάς προσθέτουν την αλληγορική τους διάσταση στο διάλογο ανάμεσα στα φυσικά, θνητά μας όρια και το αχαλίνωτο μας πνεύμα.

Η ταινία προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ 2011 και προκάλεσε μεγάλη εντύπωση αλλά κατέκτησε και το ανώτερο βραβείο: τον Χρυσό Λέοντα! Η απόφαση για την απονομή του κύριου βραβείου της 68ης Μόστρα στην ταινία «FAUST» πάρθηκε ομόφωνα,- είπε ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του φεστιβάλ της Βενετίας, χολυγουντιανός σκηνοθέτης Ντάρεν Αρονόφσκι ("Ο μαύρος κύκνος") και πρόσθεσε «Υπάρχουν ταινίες που σε κάνουν να κλάψεις, άλλες που σε κάνουν να γελάσεις, και κάποιες που σε αλλάζουν για πάντα όταν τις δεις. Αυτή είναι μια τέτοια ταινία».

Ο Βαλέρι Κίτσιν, ένας από τους μεγάλους Ρώσους κριτικούς κινηματογράφου, που παρακολούθησε το γεγονός, ανέφερε σχετικά με την προβολή της ταινίας ότι «την παρακολουθούσαν μέσα σε ατμόσφαιρα απόλυτης σιωπής, κάτι που συμβαίνει πολύ σπάνια. Τα χειροκροτήματα δεν σταματούσαν κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης προβολής των τίτλων. Τεράστιος θρίαμβος και νομίζω ότι του αξίζει. Η τετραλογία του Σοκούροφ είναι τεράστιο έργο για τους ανθρώπους της εξουσίας και για την εξευτελιστική επίδραση της εξουσίας».

Η ταινία τιμήθηκε με δύο ακόμα βραβεία της Μόστρα: «Οικουμενικής κριτικής επιτροπής για τον ουμανισμό» και «Future Film Festival Digital Award».

Η ιδέα για την ταινία «FAUST» είχε εμφανιστεί στον Σοκούροφ πριν 30 χρόνια, αλλά αποπεράτωσε το γύρισμά της κυριολεκτικά τις παραμονές του Φεστιβάλ της Βενετίας. Αποτελεί επίσης ένα επιτυχημένο παράδειγμα της ευρωπαϊκής πολιτιστικής συνεργασίας. Στο γύρισμα της ταινίας πήραν μέρος άνθρωποι 38 εθνικοτήτων. Στον ρόλο του Φάουστ εμφανίστηκε ο Γερμανός ηθοποιός θεάτρου Γιοχάνες Τσάιλερ και του Μεφιστοφελή – ο Ρώσος χορευτής και ηθοποιός Αντόν Αντασίνσκι.
Τα γυρίσματα της ταινίας ξεκίνησαν στην Τσεχία πριν από 2 χρόνια με προϋπολογισμό που έφτασε τα 12 εκατομμύρια Ευρώ, μεγαλύτερο μέρος του οποίου καταναλώθηκε στην κατασκευή των σκηνικών: μιας φιξιόν πόλης του 19ου αιώνα, η οποία χτίστηκε λίγο πιο έξω από την Πράγα.
Ο ΣΟΚΟΥΡΟΦ ΓΙΑ ΤΟΝ FAUST:

«Ο Φάουστ είναι το τελευταίο μέρος μιας κινηματογραφικής τετραλογίας πάνω στη φύση της εξουσίας. Οι κύριοι χαρακτήρες στις τρεις πρώτες ταινίες είναι αληθινές ιστορικές φιγούρες: τον Άντολφ Χίτλερ, (ΜΟΛΩΧ, 1999), Βλαντιμίρ Λένιν (ΤΑΥΡΟΣ, 2000) και τον αυτοκράτορα Χιροχίτο (Ο ΗΛΙΟΣ, 2005). Η συμβολική εικόνα του Φάουστ συμπληρώνει τη σειρά των σπουδαίων τζογαδόρων που έχασαν το πιο σημαντικό στοίχημα της ζωής τους. Ο Φάουστ μοιάζει εκτός τόπου και χρόνου σε αυτή τη συλλογή πορτρέτων, ένας σχεδόν μουσειακός λογοτεχνικός χαρακτήρας μέσα σε μια απλή πλοκή. Τι έχει κοινό με όλες αυτές τις πραγματικές φυσιογνωμίες που έχουν ανέλθει στην κορυφή της εξουσίας; Μια αγάπη για τις λέξεις που είναι εύκολο να τις πιστέψεις και μια παθολογική δυστυχία στην καθημερινή τους ζωή. Το κακό μπορεί να αναπαραχθεί και ο Γκαίτε ήταν αυτός που περιέγραψε την ουσία αυτού: «Οι δυστυχισμένοι άνθρωποι είναι επικίνδυνοι».

«Είναι ένα φιλμ για τον σύγχρονο άνθρωπο που στερείται κάθε ιδέα ανώτερων αρχών, που τον συνδέουν με τον κόσμο, έναν άνθρωπο που έχει χάσει εντελώς την ικανότητα να κατανοήσει δυνάμεις θεολογικής φύσης. Οι τύραννοι στις προηγούμενες ταινίες της τετραλογίας του, έβλεπαν τους εαυτούς τους ως εκπροσώπους του Θεού στη γη, αλλά έκαναν μια δυσάρεστη ανακάλυψη: ήταν απλώς άνθρωποι. Στον Φάουστ, ισχύει το αντίστροφο: ένας άντρας μετατρέπεται σε είδωλο μπροστά στα μάτια μας. Η εξουσία κάνει νόημα στον Φάουστ. Το μότο του είναι: Αν το θέλω, έτσι θα γίνει. Η πανηγυρική πορεία του Φάουστ στον κόσμο είναι μόνο η αρχή, καθώς κλείνει η ταινία. Φεύγει ταξίδι ώστε να γίνει ένας τύραννος, ένας πολιτικός ηγέτης, ολιγαρχικός– ένας Λένιν, ένας Χίτλερ, ένας Αμπράμοβιτς. Είναι σύμπτωση που ο σκηνοθέτης διακόπτει αυτό το ταξίδι;»
Seance

 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΟΚΟΥΡΟΦ ΣΤΟ BBC ΓΙΑ ΤΟ FAUST:

BBC: Όλες οι προηγούμενες ταινίες της τετραλογίας ήταν αφιερωμένες σε υπαρκτά ιστορικά πρόσωπα. Γιατί ολοκληρώνετε την τετραλογία με έναν ημι-φανταστικό χαρακτήρα;
Σοκούροφ: Στην ταινία μου, ο Φάουστ δεν είναι φανταστικός χαρακτήρας αλλά ένας ζωντανός άνθρωπος. Ο Φάουστ του Γκαίτε, ένα από τα πιο διάσημα έργα στην ιστορία της λογοτεχνίας και του ανθρώπου γενικότερα και οι υπόλοιποι χαρακτήρες του, είναι φυσικά φανταστικοί.


BBC: Αλλά ποια είναι η σύνδεσή του με τον Χίτλερ, τον Λένιν και τον Χιροχίτο;
Σοκούροφ: Άμεση. Σας παρακαλώ να δείτε την ταινία. Θα ξεκαθαρίσουν όλα.


BBC: Φτιάξατε μια ταινία σε συνεργασία με τον σεναριογράφο Γιούρι Άραμποφ. Τι αποκλίσεις υπάρχουν από το έργο του Γκαίτε;
Σοκούροφ: Ο Γιούρι έγραψε το σενάριο στα ρώσικα. Η ταινία γυρίστηκε στα γερμανικά. Το να προσαρμόσεις από τα ρώσικα στα γερμανικά, αναπόφευκτα οδηγεί σε μεγάλες αλλαγές στη δραματουργία και το περιεχόμενο. Μια άλλη γλώσσα είναι ένας ολόκληρος νέος κόσμος, νέες σχέσεις, καινούργιοι χαρακτήρες, νέα νοήματα. Και, φυσικά, για να προσαρμόσουμε στη γερμανική γλώσσα, στραφήκαμε στον Γκαίτε. Αλλά παράλληλα με τον Γκαίτε, έχουμε εισάγει στην ταινία μια απλή επεξηγηματική γραμμή. Για παράδειγμα, έναν νέο χαρακτήρα, τον πατέρα του Φάουστ, που χρειάζεται για να υποστηρίξει την υπόσταση του Δρ. Φαούστους ως ενός υπαρκτού ανθρώπου. Αν, αφού δουν αυτή την ταινία, οι άνθρωποι θα θέλουν να διαβάσουν Γκαίτε, αυτό θα είναι το μεγαλύτερο δώρο για μένα.

JOHANNES ZEILER

Αυστριακός ηθοποιός, ο Zeiler σπούδασε στη Βιέννη στη σχολή Max-Reinhardt. Εκεί είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως τον Ferruccio Soleri, Oleg Tabakov και Samy Molcho. Καταξιωμένος, ταλαντούχος ηθοποιός θεάτρου, έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία όλα αυτά τα χρόνια, γεγονός που τον έφερε στον θίασο Faust Ensemble του διάσημου PETER STEIN, του οποίου έγινε μέλος. Με τον θίασο αυτό έχει περιοδεύσει σε πολλά σημεία της Γερμανίας αλλά και στην Αυστρία, στη Βιέννη. Έχει εργαστεί σε πολλές τηλεοπτικές παραγωγές ενώ η πιο σημαντική κινηματογραφική στιγμή του μέχρι τώρα είναι ο πρωταγωνιστικός ρόλος στην ταινία FAUST του Αλεξάντερ Σοκούροφ, όπου ενσαρκώνει τον ομώνυμο τραγικό ήρωα. Η ταινία, που έλαβε την ανώτερη διάκριση στο Φεστιβάλ Βενετίας 2011, τον Χρυσό Λέοντα, έφερε τον Zeiler στο σύγχρονο ευρωπαϊκό κινηματογραφικό προσκήνιο, με μια εξαιρετική ερμηνεία.

ANTON ADASINSKY

Ρώσος μίμος και κλόουν, ο Αdasinsky έγινε γνωστός για τις πρώτες του συνεργασίες με το θέατρο Litsedei. Είναι ιδρυτής της θεατρικής ομάδας Derevo με παρουσία κυρίως στο Λονδίνο και στην Αγία Πετρούπολη. Ως ηθοποιός, εκτός από την ταινία «Φάουστ», μετρά άλλες τέσσερις εμφανίσεις στις ταινίες, «Süd. Grenze» (2001), την οποία έγραψε και σκηνοθέτησε, «Radi neskolkikh strochek» (1985), «Unikum» (1983), στο βίντεο «The Nutcracker» (2008) και στο μουσικό ντοκιμαντέρ «Rok» (1989).

HANNA SCHYGULLA

Το όνομα της Χάνα Σιγκούλα είναι συνδεδεμένο με αυτό του Φασμπίντερ, ενός από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών. Μαζί ιδρύσανε το "Αντι-θέατρο" αλλά και έκαναν μερικές πολύ σημαντικές ταινίες όπως τα "Effie Briest", "Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν", "Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ" και "Lili Marleen". Έχει συνεργαστεί με μερικούς από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες της εποχής μας όπως τον Αντρέι Βάιντα "Un amour en Allemagne", τον Βιμ Βέντερς "Faux Mouvement", την Μαργκαρέ Βον Τρότα "L'Amie", Ζαν Λικ Γκοντάρ "Passion", τον Κένεθ Μπράνα "Νεκροί Ξανά", τον Μπέλα Ταρ "Οι αρμονίες του Wekmeister", αλλά και πρόσφατα τον Αλεξάντερ Σοκούροφ, στο βραβευμένο πια “Faust”. Έχει αποσπάσει Αργυρή Άρκτο για την ερμηνεία της στο "Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν" αλλά και το Χρυσό Φοίνικα για την ερμηνεία της στo "Stori di Pietra" του Μάρκο Φερέρι.

GEORG FRIEDRICH

Καταξιωμένος ηθοποιός από την Αυστρία, που έχει συμμετάσχει σε πολλές αξιόλογες ευρωπαϊκές παραγωγές.
Γεννήθηκε στο Σάλτσμπουργκ, σπούδασε στη Βιέννη και συμμετείχε σε ταινίες των πιο διάσημων Αυστριακών καλλιτεχνών, όπως Michael Haneke, Ulrich Seidl, Michael Sturminger, ενώ το 2003 πήρε πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία WELCOME HOME του Andreas Gruber. Το 2004 έπαιξε σε Βερολινέζικο θέατρο σε σκηνοθεσία Ulrich Seidl ενώ το 2005 έπαιξε στην ταινία KNALLHART  του Detlev Buck, που συμμετείχε στο Φεστιβάλ του Βερολίνου, αλλά και στις ταινίες IMPORT/EXPORT του Ulrich Seidl και KLIMT  του Raoul Ruiz.
Και το 2011 συμμετείχε σε ταινίες που προβλήθηκαν στο φεστιβάλ του Βερολίνου, τα MY BEST ENEMY του Wolfgang Murnberger και ABOVE US ONLY SKY του Jan Schomburg ενώ μια ξεχωριστή στιγμή την ίδια χρονιά ήταν η συμμετοχή του στην ταινία FAUST του Alexander Sokurov, η οποία βραβεύτηκε πανηγυρικά στο Φεστιβάλ Βενετίας, με τον Χρυσό Λέοντα.
Έχει ψηφιστεί ένα από τα «Ανερχόμενα αστέρια της Ευρώπης» το 2004.

 

ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΝΙΚΟΛΑΓΙΕΒΙΤΣ ΣΟΚΟΥΡΟΦ

Γεννήθηκε το 1951 στο χωριό Ποντορβίκα. Το 1974 εγγράφεται στο Τμήμα Παραγωγής του Πανρωσικού Κινηματογραφικού Ινστιτούτου (VGIK). Οι εξαιρετικές επιδόσεις του θα επιβραβευθούν με την υποτροφία Eisenstein. Το 1979, έδωσε εξετάσεις και αποφοίτησε ένα χρόνο νωρίτερα από το προβλεπόμενο, γυρίζοντας αντί για το προβλεπόμενο εικοσάλεπτο σπουδαστικό φιλμ, την "Μοναχική Ανθρώπινη Φωνή" διάρκειας 87 λεπτών. Η ταινία χαρακτηρίστηκε ως φορμαλιστική και αντισοβιετική και απορρίφθηκε, ο ήδη εξόριστος Αντρέ Ταρκόφσκι μεσολάβησε, έτσι ώστε το έργο να γίνει, τυπικά τουλάχιστον, αποδεκτό από τις αρχές.
Με συστατική επιστολή του Ταρκόφσκι ο Σοκούροφ προσλαμβάνεται στα στούντιο της Lenfilm, το 1980, εκεί θα γυρίσει τις πρώτες του ταινίες μυθοπλασίας. Στα στούντιο του τότε Λένινγκραντ (σημερινής Αγίας Πετρούπολης) δουλεύει τα πρώτα του ντοκιμαντέρ. Στα τέλη της δεκαετίας του '80 οι ταινίες του προβάλλονται πια δημοσίως και εκπροσωπούν την Κοινοπολιτεία (πλέον) σε πολυάριθμα διεθνή φεστιβάλ και εκδηλώσεις. Η επόμενη δεκαετία τον βρίσκει να γυρνά ταυτόχρονα, ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ.Στα μέσα της δεκαετίας του 90 εξοικειώνεται με τις νέες τεχνολογίες. Αρχίζει την παραγωγή μιας σειράς ντοκιμαντέρ, με αρκετά από αυτά να βασίζονται σε Ιαπωνικά κεφάλαια, χάρη στη συμμετοχή των εκεί θαυμαστών του. Μόνιμος θαμώνας των κορυφαίων Φεστιβάλ, με συχνότατες βραβεύσεις και μέλος της Ευρωπαϊκής ακαδημίας κινηματογράφου. Με την "Ρώσικη Κιβωτό" επιτυγχάνει μια αξιοζήλευτη εισπρακτική πορεία σε Η.Π.Α. και Ευρώπη, η ταινία καταξιώνεται ως ένα από τα πιο αναπάντεχα, ακραία σινεφίλ μπλοκμπάστερ. Σημαντικές επίσης ταινίες του  είναι οι «Μητέρα και γιος», «Πατέρας και γιος» αλλά και η τετραλογία της εξουσίας, που γύρισε από το 1999 έως και το 2011, που εξετάζει σπουδαίες ιστορικές και λογοτεχνικές φυσιογνωμίες.
Ζει και εργάζεται στην Αγία Πετρούπολη, κοντά στο αγαπημένο του Ερμιτάζ.

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
1978 Μοναχική ανθρώπινη φωνή - έγχρωμο/ασπρόμαυρο - 87 λεπτά
1980 Διαβάθμιση - έγχρωμο - 30 λεπτά
1983 Οδυνηρή ομοιομορφία - έγχρωμο - 110 λεπτά
1988 Ημέρες έκλειψης - έγχρωμο - 137 λεπτά
1989 Σώσε και προστάτευσε - έγχρωμο - 137 λεπτά
1990 Δεύτερος Κύκλος - έγχρωμο/ασπρόμαυρο - 92 λεπτά
1992 Πέτρα - ασπρόμαυρο - 84 λεπτά
1993 Σελίδες που ψιθυρίζουν - έγχρωμο - 77 λεπτά
1996 Μητέρα και Γιος - έγχρωμο - 73 λεπτά
1999 Μολώχ - έγχρωμο - 102 λεπτά
2000 Ταύρος - έγχρωμο  - 104 λεπτά
2001 Ρώσικη Κιβωτός -έγχρωμο - 99 λεπτά
2003 Πατέρας και Γιος - έγχρωμο - 83 λεπτά
2005 Ο Ήλιος - έγχρωμο - 110 λεπτά
2007 Αλεξάνδρα –έγχρωμο -95’
2011 Faust- έγχρωμο -134’

 

ΓΙΟΧΑΝ ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ ΓΚΑΙΤΕ

Ο Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε (Johann Wolfgang Goethe, Φρανκφούρτη, 28 Αυγούστου 1749 - Βαϊμάρη, 22 Μαρτίου 1832) ήταν Γερμανός νομικός, ποιητής και πεζογράφος. Η οικογένεια του ήταν μια από τις πιο εύπορες στη Φρανκφούρτη, προσφέροντάς του πολλές δυνατότητες μόρφωσης. Σε ηλικία 15 χρονών έγραψε τα πρώτα του ποιήματα, τα οποία στη συνέχεια κατέστρεψε. Το 1765 ξεκίνησε σπουδές Νομικής στη Λειψία κατόπιν επιθυμίας του πατέρα του. Παράλληλα με τις σπουδές του ασχολήθηκε με τις εικαστικές τέχνες. Στην Λειψία ήρθε σε επαφή με το έντονο ελληνικό στοιχείο της πόλης. Ως φίλος των Ελλήνων και της Ελλάδος αφιέρωσε πολλά έργα του στην Ελληνική Αρχαιότητα.
Το 1769 αρρώστησε και επέστρεψε στη Φρανκφούρτη. Την ίδια περίοδο άρχισε να ανακαλύπτει μέσα του και τον πρωταγωνιστή του Φάουστ. Το 1770 ολοκλήρωσε τις σπουδές Νομικής και παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα Ιατρικής, Χημείας και Βοτανικής. Επέστρεψε στη Φρανκφούρτη και ασχολήθηκε με τη δικηγορία. Το 1774, συγκλονισμένος από την αυτοκτονία ενός φίλου του, έγραψε Τα πάθη του νεαρού Βέρθερ, ένα μυθιστόρημα που λάτρεψε ο Ναπολέων και έγινε λάβαρο του ηθικού και πνευματικού κινήματος. Η Βαϊμάρη υπήρξε σημαντικός σταθμός στη σταδιοδρομία του Γκαίτε, καθώς είχε αναλάβει εκεί καθήκοντα Υπουργού του Δούκα. Ένα από τα σημαντικότερα έργα του Γκαίτε είναι το Ταξίδι στην Ιταλία, το οποίο έγραψε κατά τη διαμονή του στη νότια Ιταλία. Μέχρι το 1805 είχε στενή επαφή και φιλία με τον Σίλλερ και μια βαθιά φιλία αναπτύχθηκε μεταξύ των δύο ανδρών. Το 1806 παντρεύτηκε την Κριστιάνε Βούλπιους, με την οποία είχε ήδη από το έτος 1789 ένα γιο. Ο Φάουστ, το δημιούργημα ολόκληρης της ζωής του, ολοκληρώθηκε με τον δεύτερο τόμο ένα χρόνο πριν το θάνατο του, το 1832 στη Βαϊμάρη.


Sokurov’s Faust is not a film adaptation of Goethe’s tragedy in the usual sense, but a reading of what remains between the lines. What is the colour of a world that gives rise to colossal ideas? What does it smell like? It is stuffy in Faust’s world: earthshaking plans are born in the cramped space where he scurries about. He is a thinker, a mouthpiece for ideas, a transmitter of words, a schemer, a daydreamer. An anonymous man driven by simple instincts: hunger, greed, lust. An unhappy, hounded creature that issues a challenge to Goethe’s Faust. Why stay in the moment if one can go further? Further and further, pressing forward – not noticing that time stands still. And you shall pass, too.

Director’s Statement

Faust is the final instalment of a cinematic tetralogy on the nature of power. The main characters in the first three films are real historical figures: Adolf Hitler (Molokh, 1999), Vladimir Lenin (Telec, 2000) and Emperor Hirohito (Solnzte, 2005). The symbolic image of Faust completes this series of great gamblers who lost the most important wagers of their lives. Faust is seemingly out of place in this portrait gallery, an almost museumesque literary character framed by a simple plot. What does he have in common with these real figures who ascended to the pinnacle of power? A love of words that are easy to believe and pathological unhappiness in everyday life. Evil is reproducible, and Goethe formulated its essence: “Unhappy people are dangerous.“

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official site

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

IMDb  IMDb



top of the page

PHOTOS - POSTERS

FAUST 0001.jpg
FAUST 0002.jpg
FAUST 0003.jpg
FAUST 0004.jpg
FAUST 0005.jpg
FAUST 0006.jpg
FAUST 0007.jpg
FAUST 0008.jpg
FAUST 0009.jpg
FAUST 0010.jpg
FAUST 0011.jpg
FAUST 0012.jpg
FAUST 0013.jpg
FAUST 0014.jpg
FAUST 0015.jpg
FAUST 0016.jpg
FAUST 0017.jpg
FAUST 0018.jpg
FAUST 0019.jpg
FAUST 0020.jpg
FAUST 0021.jpg
Faust-gall1.jpg
FAUST-Photo1.jpg
FAUST_POSTER.jpg
Hanna-Schygulla-in-Faust.jpg
Johannes-Zeiler-in-Faust.jpg
       


top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ / ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Κυκλοφορία:
8/9/2011 (Φεστιβάλ Βενετίας)
1/12/2011 (Ελλάδα)


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page






 
Χώρος Διαφήμισης
 





 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

Δραματική

top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails