Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 31/7/14 :.
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Σουπερχόνδριος
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Fear and Desire (1953)
.: από 14/8/14 :.
. Cuban Fury
. Θεϊκό Κόλπο
. Λόγια και Εικόνες
. Joe
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape
. Σεφ
. Οι Αναλώσιμοι 3
. Sin City: A Dame to Kill For
.: από 28/8/14 :.
. Lucy
. Μαγεία στο Σεληνόφως
. Savage Tales
. Oldboy (2003)

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: gabrielpaok's Profile gabrielpaok
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9720

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 149
Μέλη: 0
Σύνολο: 149

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: THE BLACK POWER MIXTAPE 1967-1975 του Γκόραν Όλσον (2011)

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 11 Αύγ. 2011 @ 23:49:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Ντοκιμαντέρ

THE BLACK POWER MIXTAPE 1967-1975

του Γκόραν Όλσον
με τους Χάρι Μπελαφόντε, Έρικα Μπαντού, Κάθλιν Κίβερ, Άντζελα Ντέιβις, Τζον Φορτέ, Ρόμπιν Κέλι, Ταλίμπ Κουέλι, Σόνια Σαντσέζ, Μέλβιν Βαν Πέμπλς, Μπόμπι Σιλ, Αμπιοντούν Οϊγουλ, Αχμίρ Τόμπσον, Στόκλι Καρμάικλ

Υπόθεση:
Το Black Power Mixtape 1967-1975 είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα ντοκιμαντέρ που συνδυάζει το παρελθόν με το παρόν, χρησιμοποιώντας το οπτικό υλικό ως «mixtape» για την συλλογή των στοιχείων του κινήματος Black Power την δεκαετία 1960-1970. Όλο το ντοκιμαντέρ κινείται βάση των μαρτυριών και των συνεντεύξεων ακτιβιστών της εποχής, όπως η Kathleen Cleaver, η Angela Davis, o Stokely Carmichael και μουσικούς όπως η Erykah Badu, o Questlove των The Roots και ο Talib Kweli. Το υλικό του ντοκιμαντέρ γυρίστηκε από τον Goran Olsson για λογαριασμό της Σουηδικής τηλεόρασης, ως ένα μέρος του συνολικού αφιερώματος τόσο για το Black Power Movement, όσο κι ένα χρονικό για τον κύκλο της φτώχιας, το ρατσισμό και την ανάγκη ισότητας μέσω της εκπαίδευσης, κατά τη διάρκεια εκείνων των ετών. Αυτά είναι και τα θέματα «αιχμή-του-δόρατος» των Μαύρων Πανθήρων, που σε αντίθεση με την πιο δημοφιλή πεποίθηση, δεν υποστήριζαν τη βία, αλλά την εκπαίδευση και την μεταρρύθμιση της μαύρης κοινότητας. Η δεκαετία του ’60 δεν είναι μόνο τα Παιδιά των Λουλουδιών. Δεν υπάρχει μόνο το φαινόμενο Beetles στις ΗΠΑ. Και ο Neil Armstrong δεν είναι ο μόνος που κάνει ένα γιγαντιαίο βήμα για το μέλλον της ανθρωπότητας. Το Black Power Movement αλλάζει μορφή από καιρό σε καιρό, αλλά η βασική του αποστολή είναι να βγάλει την μαύρη κοινότητα από τη φτώχεια και να επιτύχει ισότητα. Το κίνημα αυτό γιγαντώθηκε κατά τη δεκαετία 1950-1960, αλλά όπως άλλαζαν οι περιστάσεις έτσι άλλαζε κι αυτό. Ασχέτως ποιος ήταν επικεφαλής, πάντα ήταν σαφές ότι η αλλαγή ήταν αναγκαία.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Υποψηφιότητα Μεγάλου Βραβείου Επιτροπής ΜΙΑΜΙ FESTIVAL 2011
Βραβείο μοντάζ ντοκιμαντέρ SUNDANCE FILM FESTIVAL 2011
Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Βερολίνου 2011

Η ΤΑΙΝΙΑ

Μια ταινία εκρηκτική! Συνεντεύξεις καυστικές τόσο τότε, όσο και τώρα! Άνθρωποι-θρύλοι του κινήματος των πολιτικών δικαιωμάτων και του μυθικού κόμματος των Μαύρων Πανθήρων, που έχουν συνδέσει το όνομά τους άρρηκτα με την επαναστατική δεκαετία του ’60! Μια ταινία μεστή και πλούσια σε εξαιρετικό αρχειακό υλικό, που διατηρεί ακόμα τη ζωντάνια, τη φρεσκάδα και τη δύναμη των λόγων που παρουσιάζει. Συναρπαστικές συνεντεύξεις και ντοκουμέντα, μας μεταφέρουν σε ένα κλίμα αναβρασμού, μεγάλων κοινωνικών αλλαγών, συγκρούσεων αλλά και ελπίδων, και μας δίνουν ένα υπέροχο μάθημα για τις επόμενες γενιές, καθώς οι αδικίες στον κόσμο δεν έχουν εξαντληθεί, αλλά ούτε και οι νέοι ήρωες!

Η ταινία εξετάζει την εξέλιξη του κινήματος των Μαύρων Πανθήρων στην μαύρη κοινότητα από το 1967 έως το 1975. Συνδυάζει μουσική και 16mm φιλμ, τραβηγμένο εκείνη την εποχή, το οποίο ανακαλύφθηκε στα αρχεία της Σουηδικής τηλεόρασης, και ήταν στην αφάνεια για πάνω από 30 χρόνια. Επίσης, έχει σύγχρονες ηχητικές συνεντεύξεις από εξέχοντες αφροαμερικανούς καλλιτέχνες, ακτιβιστές, μουσικούς και ακαδημαϊκούς. Η ταινία ρίχνει ένα βλέμμα στους ανθρώπους, στην κουλτούρα και την κοινωνία εκείνη, που κατάφερε να επιφέρει τέτοιες μεγάλες κοινωνικές αλλαγές. Είναι το απόλυτο κινηματογραφικό ταξίδι στη μουσική και τα γκέτο της Αμερικής του ’60 και ’70.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και αρχές της δεκαετίας του ’70, το σουηδικό ενδιαφέρον για το αμερικανικό κίνημα πολιτικών δικαιωμάτων βρισκόταν στο αποκορύφωμά του. Σουηδοί σκηνοθέτες ταξίδεψαν στην Αμερική, για να εξερευνήσουν το κίνημα της Black Power, που εσκεμμένα λάμβανε μικρή δημοσιότητα από τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, καθώς θεωρείτο βίαιο και τρομοκρατικό.

Παρά τα εμπόδια που συνάντησαν, οι Σουηδοί σκηνοθέτες δεν σταμάτησαν την έρευνά τους και τελικά ανέπτυξαν δεσμούς με σημαντικούς εκπροσώπους των Μαύρων Πανθήρων, με σκοπό να αναδείξουν από κοινού την ανάγκη για ίσα δικαιώματα.

Ο σκηνοθέτης Γκόραν Όλσον βρήκε αυτό το υλικό στα αρχεία της σουηδικής τηλεόρασης και το παρουσιάζει τώρα στη νέα γενιά όλου του κόσμου…

Το γεγονός ότι τα γεγονότα παρουσιάζονται από τη σουηδική σκοπιά, δίνει ιδιαίτερη αξία στην ταινία, γιατί τα παρουσιάζει από μια εξωτερική σκοπιά, χωρίς να προχωρά σε «φορτισμένες» εκτιμήσεις για εκείνη την τόσο φορτισμένη από κάθε άποψη εποχή. Επίσης, είναι μια ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα το κίνημα των Μαύρων Πανθήρων, γιατί, ενώ το κίνημα των δικαιωμάτων είναι ευρέως αναγνωρίσιμο και αποδεκτό, το κίνημα των Μαύρων Πανθήρων έχει κακολογηθεί αρκετά. Η κληρονομιά του δεν έχει διατυπωθεί ολοκληρωμένα μέχρι τώρα και η επιρροή του σε άλλους απελευθερωτικούς αγώνες και πολιτικά κινήματα έχει σχεδόν εξαλειφθεί.

Η ταινία λοιπόν δίνει έμφαση σε αντιπροσωπευτικές, εσωτερικές στιγμές του κινήματος, βάζοντάς το στο σχετικό αμερικάνικο και διεθνές πλαίσιο, αλλά και παρουσιάζει σύγχρονες απόψεις σχετικά με τις επιτυχίες και τις αποτυχίες του, τον αντίκτυπό του και τη σημασία του σήμερα.

Στον πυρήνα της, η ταινία είναι μια ιστορία ενδυνάμωσης του εαυτού. Είναι μια συγκινητική και εμπνευσμένη ιστορία, που παίρνει μαζί της το κοινό σε ένα ταξίδι στη χρονική περίοδο 1967-1975 και στα καίρια προβλήματα τότε: τον πόλεμο στο Βιετνάμ, την άθλια κατάσταση των δημόσιων σχολείων, τον εθισμό στα ναρκωτικά, το ρατσισμό. Ταυτόχρονα θέτει βαθιά ερωτήματα για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι Αμερικανοί σήμερα. Και καθώς το κίνημα πήγε πολύ μακρύτερα από το να είναι απλώς και μόνο πολιτικό, η ταινία επίσης δείχνει και αυτή όλες τις κοινωνικές διαστάσεις και προεκτάσεις αυτού του κινήματος, και θέτει ερωτήματα που θα βοηθήσουν στην ενδυνάμωση και την εκπαίδευση και των επερχόμενων γενεών.

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

«Κυκλοφορούσε για χρόνια μια φήμη ανάμεσα στους σκηνοθέτες ότι η Σουηδία είχε περισσότερο αρχειακό υλικό για τους Μαύρους Πάνθηρες απ’ ότι ολόκληρη η Αμερική. Μερικά χρόνια πριν, δούλευα σε ένα φιλμ και κοιτώντας τα αρχεία της Σουηδικής τηλεόρασης ανακάλυψα ότι ήταν αλήθεια. Ίσως όχι βέβαια ακριβώς, αλλά το υλικό για το κίνημα των Μαύρων Πανθήρων ήταν εκπληκτικό και πλούσιο. Αμέσως ήξερα ότι είχα χτυπήσει φλέβα χρυσού. Ατόφιο κινηματογραφικό υλικό με εκπληκτικές προσωπικότητες, που είχε προβληθεί μόνο μια φορά πριν πολύ καιρό, στη Σουηδία. Τη στιγμή που είδαμε το αρχειακό υλικό, από το οποίο φτιάχτηκε το φιλμ, ξέραμε ότι θα φτιάχναμε μια ταινία-συλλογή για το κίνημα. Δεν περιμέναμε έγκριση από κανέναν. Αρχίσαμε να κάνουμε αυτό που πιστεύαμε και βρήκαμε χρηματοδότηση στη συνέχεια. Επίσης, θεώρησα χρέος μου, να πάρω αυτές τις φανταστικές εικόνες από το υπόγειο και να τις κάνω προσβάσιμες στο κοινό.
Το ενδιαφέρον μου και η αφοσίωσή μου σε αυτό το πρότζεκτ έχουν τις ρίζες τους στη δεκαετία του ’70, όταν, ως σπουδαστής, στα μαθητικά μου χρόνια υπήρχε μια αίσθηση αλληλεγγύης με τα απελευθερωτικά κινήματα. Πολλοί από τους συμφοιτητές μου ήταν παιδιά που είχαν επιζήσει του Ολοκαύτωματος ή εξόριστοι Εβραίοι από τα πογκρόμ του 1968 στην Πολωνία, άλλοι ήταν από την χιλιανή εξόριστη κοινότητα, που ζούσαν στην Σουηδία. Είχαμε μαζέψει χρήματα για το ANC ύστερα από την εξέγερση στη Νότια Αφρική και το 1980-81, όλοι μας υποστηρίζαμε ενεργά τις απεργίες αλληλεγγύης στην Πολωνία. Η συνείδησή μου είχε επηρεαστεί βαθιά από τέτοιους αγώνες.
Η ταινία είναι μια συλλογή αποσπασμάτων, όχι ένα ρεμίξ. Ήθελα να κρατήσω ατόφια την αίσθηση του υλικού και όχι να το κόψω σε νέα κομμάτια. Ο σεβασμός μου, όχι μόνο για τις προσωπικότητες αυτών των εικόνων αλλά και για τους κινηματογραφιστές, είναι απόλυτη. Οι άνθρωποι σε αυτό το φιλμ άλλαξαν τον κόσμο προς το καλύτερο. Όχι μόνο για το μαύρο λαό στην Αμερική ή για οποιαδήποτε άλλη περιθωριοποιημένη ομάδα, αλλά για όλους τους ανθρώπους.  Αυτοί σου έδειξαν ότι δεν μπορούσες να στέκεσαι αδρανής και να περιμένεις κάποιον να σου δώσει τα δικαιώματά σου. Πρέπει εσύ ο ίδιος να υψώσεις το ανάστημά σου και να τα πραγματοποιήσεις. Και αυτό ισχύει για κάθε άτομο, ακόμα κι αν είσαι λευκός άντρας μεσαίας τάξης, που ζεις στη Σουηδία. Έχει να κάνει με την προσωπική ενδυνάμωση όπως και με την ενδυνάμωση των άλλων.
Αποφάσισα να διατηρήσω το, δημοφιλές στη δεκαετία του ’70, στυλ της ταινίας-συλλογής, γιατί πιστεύω ότι είναι ελκυστικό αισθητικά και για τις νεότερες γενιές, και να συμπεριλάβω και ηχητικές συνεντεύξεις με σημαντικές πολιτικές φιγούρες, για να συνοδεύσω την ασυνήθιστη ομορφιά του 16mm αρχειακού φιλμ, βάζοντας τις εικόνες σε ένα γενικότερο πλαίσιο και δημιουργώντας ένα μωσαϊκό που είναι εμψυχωτικό και έντονο.
Για μένα η μεγαλύτερη έκπληξη στη δημιουργία της ταινίας ήταν η συνάντησή μου με έναν από τους ανθρώπους, που ήταν κύριο θέμα της ταινίας μου: την Άντζελα Ντέιβις. Την θαύμαζα τόσα χρόνια, βλέποντάς την στην τηλεόραση και από τη βιογραφία της. Το αρχειακό υλικό που συγκεντρώσαμε στην ταινία, δεν έχει δει ποτέ κανείς πουθενά, πέρα από την σουηδική τηλεόραση. Καθώς παρακολουθούσαν αυτά τα αποσπάσματα μερικά χρόνια πριν, συγκινήθηκα από τις συνεντεύξεις της, τον τρόπο που μιλούσε τόσο άμεσα, τη γνώση της και μια λεπτότητα που ήταν όμως τόσο δυνατή. Ύστερα, όταν τελικά την γνώρισα, συγκλονίστηκα. Υπέθετα ότι ήταν μια αποκλειστικά σούπερ σοβαρή ακαδημαϊκός, όταν ανακάλυψα ότι είχε επίσης πολύ χιούμορ, πνεύμα και ήταν ένας πολύ ζεστός άνθρωπος. Ήταν υπέροχα.
Επίσης, το ίδιο συναίσθημα έκπληξης ισχύει και με όλα τα άλλα πρόσωπα που τους πήρα συνέντευξη για το φιλμ. Ως σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ, δεν είσαι και πολύ σίγουρος πώς θα είναι οι συνεντευξιαζόμενοι και πώς θα ανταποκριθούν ειδικά σε ένα φιλμ που αγγίζει τόσα πολλά ευαίσθητα θέματα.
Αλλά όλοι όσοι είχαν σχέση με αυτά τα αποσπάσματα και τους πλησιάσαμε για συνεντεύξεις και συμμετοχή στην ταινία, ήταν πολύ γενναιόδωροι και δοτικοί. Ανάμεσά τους ήταν οι: Erykah  Badu,  Talib  Kweli,  Harry Belafonte, Kathleen Cleaver, Sonia Sanchez, Bobby Seale, και ο Questlove, ο οποίος έφτιαξε για την ταινία την καλύτερη μουσική που θα μπορούσαμε να έχουμε.
Το δυσκολότερο κομμάτι της δημιουργίας της ταινίας ήταν να αποφασίσουμε ποιο από αυτό το υπέροχο υλικό θα αφήσουμε απ’ έξω, το οποίο δεν ταιριάζει με την δομή της ιστορίας.
Η επιθυμία μου είναι να δημιουργήσω ένα φιλμ, που να μας διαφωτίζει σχετικά με αυτούς τους εκπληκτικούς ανθρώπους, την κοινωνία, τον ακτιβισμό, την κουλτούρα και τα στυλ, που πυροδότησαν μια τέτοια αλλαγή».
GORAN HUGO OLSSON

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ 10 ΣΗΜΕΙΩΝ ΤΩΝ ΜΑΥΡΩΝ ΠΑΝΘΗΡΩΝ

Οκτώβριος 1966- Πλατφόρμα και Πρόγραμμα των Μαύρων Πανθήρων   

Τι θέλουμε 
Τι πιστεύουμε

1.  Θέλουμε ελευθερία. Θέλουμε δύναμη να ορίζουμε τη μοίρα της μαύρης
κοινότητας.
2.  Θέλουμε πλήρη απασχόληση για όλους τους ανθρώπους μας.
3.  Θέλουμε να σταματήσει ο λευκός να ληστεύει τη μαύρη κοινότητα.
4.  Θέλουμε αξιοπρεπή κατοικία κατάλληλη να στεγάσει ανθρώπινα όντα.
5.  Θέλουμε παιδεία για τους ανθρώπους μας η οποία να εκθέτει τον πραγματικό χαρακτήρα της παρηκμασμένης αμερικανικής κοινωνίας. Θέλουμε παιδεία να μας διδάξει την αληθινή μας ιστορία και το ρόλο μας στην κοινωνία του σήμερα.
6.  Θέλουμε όλοι οι μαύροι να απαλλαγούν από την στρατιωτική θητεία.
7. Θέλουμε να σταματήσει άμεσα η βαναυσότητα της αστυνομίας και οι δολοφονίες μαύρων.
8. Θέλουμε ελευθερία για όλους τους μαύρους που κρατούνται σε ομοσπονδιακές, πολιτειακές φυλακές και κρατητήρια των πόλεων.
9.  Θέλουμε όλοι οι μαύροι όταν δικάζονται να δικάζονται σε δικαστήρια από ενόρκους της σειράς τους ή από ανθρώπους των δικών τους μαύρων κοινοτήτων όπως ορίζεται από το Σύνταγμα των Ηνωμένων Πολιτειών.
10. Θέλουμε γη, ψωμί, κατοικία, παιδεία, ρουχισμό, δικαιοσύνη και ειρήνη. Και έχουμε σαν μέγιστο πολιτικό στόχο τη διενέργεια δημοψηφίσματος υπό την επίβλεψη των Ηνωμένων Εθνών σε όλη την μαύρη αποικία στην οποία μόνο μαύροι άποικοι επιτρέπεται να συμμετέχουν με σκοπό να καθορίζουν τη θέληση των μαύρων ως προς την εθνική τους μοίρα.

ANGELA DAVIS

Αμερικανίδα  καθηγήτρια, ακτιβίστρια των δικαιωμάτων των φυλακισμένων και συγγραφέας. Η Davis ήταν πολιτικά ενεργή κυρίως στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και σε όλη τη δεκαετία του ’70. Τα δικαιώματα των φυλακισμένων υπήρξαν ένα από τα κυριότερα ενδιαφέροντά της. Μελέτησε το φεμινισμό, την κριτική θεωρία, τον Μαρξισμό, την ποπ μουσική και την κοινωνική συνείδηση, τη φιλοσοφία, την ιστορία των ποινών και των φυλακών και πραγματοποίησε αφρικανο-αμερικανικές σπουδές.
Όταν ήταν 26 ετών, η Angela Davis ήταν ήδη ακαδημαϊκός, πολιτική ακτιβίστρια, και είχε μπει στη λίστα των πλέον καταζητούμενων του αμερικανικού FBI.
Οι επαναστατικές της ρίζες ανάγονται στην παιδική της ηλικία, όταν ζούσε στον φυλετικά διαχωρισμένο αμερικανικό Νότο, και πιο συγκεκριμένα στη πόλη Birmingham της Alabama. Σπούδασε για ένα χρόνο στη Σορβόννη και επέστρεψε σε μια Αμερική που σπαράσσονταν από φυλετικές διακρίσεις και διαμάχες.
Έως τα τέλη της δεκαετίας του 1960 ήταν μέλος τόσο διάφορων φοιτητικών παρατάξεων, όσο και των περιβόητων «Μαύρων Πανθήρων», αλλά και του αμερικανικού κομμουνιστικού κόμματος. Η εμπλοκή της στον ακτιβισμό της κόστισε τη θέση λέκτορα που κατείχε στο πανεπιστήμιο UCLA. Παρόλα αυτά, η Davis συνέχισε να υποστηρίζει τους Πάνθηρες. Στη δίκη τριών από αυτούς που κατηγορούνταν για τον φόνο ενός δεσμοφύλακα, έγινε μια αποτυχημένη απόπειρα απόδρασης, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο ενός ομοσπονδιακού δικαστή. Η Davis κατηγορήθηκε ότι είχε προμηθεύσει στους Πάνθηρες τα όπλα για την απόπειρα. Κατάφερε να διαφύγει, αλλά το FBI εξαπέλυσε άγριο και επίμονο ανθρωποκυνηγητό για να τη βρει. Όσο ζούσε ως παράνομη, οι φυλετικές συγκρούσεις στην Αμερική είχαν κλιμακωθεί, και παράλληλα είχε δημιουργηθεί ένα ολόκληρο  κίνημα υπέρ της.
Τελικά, συνελήφθη στη Νέα Υόρκη, αλλά αθωώθηκε το 1972. Παρά τη σφοδρή αντίδραση του τότε κυβερνήτη της Καλιφόρνιας Ronald Reagan, η Davis επέστρεψε στην ακαδημαϊκή της καριέρα σε διάφορα πανεπιστήμια της Καλιφόρνιας. Έχει συγγράψει αρκετά βιβλία, μεταξύ των οποίων τα Women, Culture and Politics (1988) and Are Prisons Obsolete? (2003).

STOKELY CARMICHAEL

Αμερικανός ακτιβιστής της δεκαετίας του ’60, στο Αμερικανικό Κίνημα Πολιτικών Δικαιωμάτων. Ήταν «τιμητικός πρωθυπουργός» του Κόμματος των Μαύρων Πανθήρων και αυτός που έκανε διάσημο τον όρο «Black Power».
Την πρώτη του χρονιά στο πανεπιστήμιο του Χάρβαντ, ο 19χρονος Κάρμαϊκλ συμμετείχε στους «Επιβάτες ελευθερίας», οργάνωση για τη φυλετική ισότητα (CORE). Το 1965, ο Κάρμαϊκλ βοήθησε να αυξηθεί ο αριθμός των εγγεγραμμένων μαύρων ψηφοφόρων από 70 σε 2.600. Οι μαύροι ψηφοφόροι και κάτοικοι οργάνωσαν ένα κόμμα που είχε σαν μασκότ τον Μαύρο Πάνθηρα, δηλώνοντας αντίθεση στη μασκότ του λευκού κόμματος, που ήταν ένας λευκός κόκορας. Το κόμμα έχασε στις εκλογές το 1965. Ο Κάρμαϊκλ σύντομα αποστασιοποιείται από τους Πάνθηρες, λόγω διαφωνιών για το αν θα έπρεπε να συμμετέχουν λευκοί ακτιβιστές στις δράσεις τους. Ο Κάρμαϊκλ δεν πίστευε στη συμμετοχή λευκών, όχι τουλάχιστον πριν εκείνοι οργανώσουν πρώτα ανάλογα τις δικές τους κοινότητες. Το 1969 μαζί με τη γυναίκα του, την Νοτιοαφρικανή τραγουδίστρια Μίριαμ Μακέμπα, μετακόμισε στη Γουινέα της Αφρικής και έγινε βοηθός του εκεί πρωθυπουργού. Τρεις μήνες μετά δημοσίευσε μια απόρριψη των Πανθήρων ως μη αρκετά σκληροπυρηνικούς. Πέθανε στη Γουινέα από καρκίνο, σε ηλικία 57 ετών.

ELDRIDGE CLEAVER

Αφροαμερικανός πολιτικός ακτιβιστής και συγγραφέας, ηγετικό στέλεχος του «Κόμματος των Μαύρων Πανθήρων». Μεγάλωε στο μαύρο γκέτο στο Λος Άντζελες. Αντιδρώντας στον πατέρα του που συχνά έδερνε την μητέρα του, ο μικρός Έλντριτζ εντάχθηκε από πολύ νωρίς σε συμμορία ανηλίκων, απέκτησε προβλήματα με τον νόμο και τελικά κλείστηκε σε αναμορφωτήριο. Σε ηλικία 23 ετών, το έτος 1958, καταδικάστηκε για μία ακόμη φορά σε 14 χρόνια φυλάκιση για απόπειρα ανθρωποκτονίας και κλείστηκε στις φυλακές του Σαν Κουεντίν και μετά στην Φόλσομ.
Στην διάρκεια του εγκλεισμού του ήλθε για πρώτη φορά σε επαφή με πολιτικά δοκίμια και μελέτησε εργασίες του Άγγλου ριζοσπάστη Τόμας Παίην και του παναφρικανιστή Ουϊλιαμ Ντουμπουά, καθώς και τα κύρια μαρξιστο-λενινιστικά έργα. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 ήλθε σε επαφή με τις ιδέες του Μάλκομ Εξ, οι οποίες και τον επηρέασαν εντονότατα και τον καθοδήγησαν την επόμενη μιάμιση δεκαετία της ζωής του. Ενώ μέσα στην φυλακή είχε γίνει στέλεχος της οργάνωσης «Έθνος του Ισλάμ», ένας από τους ηγέτες της οποίας ήταν και ο Μάλκομ Εξ, όταν ο τελευταίος αποχώρησε από αυτήν το έτος 1963, ο Κλήβερ τον μιμήθηκε αμέσως και αποχώρησε και αυτός. 
Το 1966 πήρε αναστολή για το υπόλοιπο της ποινής του και προσχώρησε στην οργάνωση των «Μαύρων Πανθήρων», παίρνοντας το αξίωμα του «υπουργού Πληροφόρησης».
Ως «υπουργός Πληροφόρησης» ο Κλήβερ εισήγαγε την πολιτικά ακραία αντίληψη της διεκδίκησης των δικαιωμάτων των μαύρων «στους δρόμους», με το σύνθημα «καθολική ελευθερία στους μαύρους ή καθολική καταστροφή της Αμερικής» και ηγήθηκε της εκστρατείας για την απελευθέρωση του φυλακισμένου από τον Μάρτιο του 1967, Χιούι Νιούτον («Free Huey»), τον οποίο ο Κλήβερ θεωρούσε συνεχιστή του έργου του Μάλκομ Εξ.
Τον καιρό της φυλάκισής του, ο Κλήβερ είχε συγγράψει το δοκίμιο «Ψυχή στον Πάγο», που εκδόθηκε το 1968, και έγινε ένα κλασικό ανάγνωσμα όχι μόνο για τους Αφροαμερικανούς επαναστάτες αλλά και για όλη την Νέα Αριστερά και αναδείχθηκε σε μία άτυπη «Βίβλο» των μαύρων ριζοσπαστών.
O Κλήβερ αρθρογράφησε για ένα διάστημα και στο αριστερό μηνιαίο περιοδικό «Ράμπαρτς», και το 1967 παντρεύτηκε την μαύρη αριστερίστρια Καθλήν Νηλ Κλήβερ, την πρώτη γυναίκα που μπήκε στην Κεντρική Επιτροπή του κόμματος. Στις 6 Απριλίου 1968 όμως, δύο ημέρες μετά την δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, έπεσε μαζί με 7 ακόμα συντρόφους του σε μία ενέδρα της αστυνομίας του Ώκλαντ, κατά την οποία ο Κλήβερ συνελήφθη τραυματισμένος και φυλακίστηκε στο Vacaville με την κατηγορία της απόπειρας ανθρωποκτονίας.
Μετά από δύο μήνες, κατόρθωσε να αποφυλακιστεί μέχρι την δίκη του με εγγύηση και επωφελήθηκε από την πρόσκαιρη ελευθερία για να δώσει μια σειρά από διαλέξεις στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϋ και να κατεβεί ως υποψήφιος για την Προεδρεία των Η.Π.Α. με το κόμμα «Peace and Freedom Party», στο οποίο είχαν προσχωρήσει χίπις, ριζοσπάστες και ειρηνιστές (πήρε περίπου 37.000 ψήφους). Όταν ο τότε κυβερνήτης της Καλιφόρνια Ρόναλντ Ρέιγκαν προσπάθησε να του ακυρώσει τις διαλέξεις, ο Κλήβερ τον εξύβρισε δημόσια με αποτέλεσμα να διαταχθεί η επιστροφή του στην φυλακή. Με σίγουρη πια την καταδίκη του για απόπειρα ανθρωποκτονίας, διέφυγε μαζί με την σύζυγό του στο Μεξικό και από εκεί στην Κούβα. Ήδη δύο μήνες πριν ο τότε διευθυντής του FBI, Χούβερ είχε χαρακτηρίσει τους «Μαύρους Πάνθηρες» ως «τον υπ’ αριθμόν έναν κίνδυνο για την εσωτερική ασφάλεια των Η.Π.Α».
Από την Κούβα ο Κλήβερ προκάλεσε το πρώτο σχίσμα στην ηγεσία των «Μαύρων Πανθήρων» ζητώντας με την κατηγορία του «ρεφορμισμού» τη διαγραφή τού έως τότε θαυμαστή του Ντέηβιντ Χίλλιαρντ. Στην συνέχεια, πέρασε επτά χρόνια στην Βόρεια Κορέα, την Κίνα, την Αλγερία και, ως κανονικός φυγάδας, στην Γαλλία (από το 1973). Το 1969 ο δημοσιογράφος Ρόμπερτ Σηρ, τότε μέλος της «Νέας Αριστεράς», επιμελήθηκε μια έκδοση αγωνιστικών κειμένων και ομιλιών του, με τίτλο «Eldridge Cleaver: Post-Prison Writings and Speeches», ενώ το παράρτημα του Σαν Φρανσίσκο των «Πανθήρων» εξέδωσε το 1970 την μπροσούρα του, «Επάνω στην ιδεολογία του Κόμματος των Μαύρων Πανθήρων».
Στην αρχή της πολυετούς αυτοεξορίας του, ο Κλήβερ, έχοντας παρασυρθεί από πλαστές επιστολές υποτιθέμενων υποστηρικτών του, τις οποίες όμως στην πραγματικότητα τού έστελνε το FBI, συγκρούστηκε και με τον φυλακισμένο θεωρητικό των «Πανθήρων», Νιούτον, με αποτέλεσμα αυτό το δεύτερο σχίσμα ηγεσίας να μετατραπεί πολύ γρήγορα (το 1971) σε σχίσμα της ίδιας της οργάνωσης.
Τελικά ο Κλήβερ, επέστρεψε τελικά το 1975 στις Η.Π.Α., όπου φάνηκε ότι είχε ήδη μεταστραφεί πολιτικά σε αντι-κομμουνιστή δεξιό και φανατικό χριστιανό. Κυλώντας ολοένα και περισσότερο στον υπερσυντηρητισμό, πέρασε για ένα διάστημα από την «Εκκλησία της Ενοποίησης» του κορεάτη «μεσσία» Μουν και τους «Μαύρους Μορμόνους» και το 1978 προσπάθησε να καταγγείλει το γι’ αυτόν «ένοχο» επαναστατικό παρελθόν του.
Το 2006 η πρώην σύζυγός του Καθλήν Κλήβερ επιμελήθηκε την έκδοση σε έναν τόμο με τίτλο «Target Zero: A Life in Writing», διαφόρων κειμένων, ποιημάτων, επιστολών, ομιλιών και συνεντεύξεών του. Το βιβλίο χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα που έχουν τους χαρακτηριστικούς τίτλους «Πρώτα Χρόνια», «Επανάσταση», «Εξορία» και «Μεταστροφή».

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

«Τα αποσπάσματα, συνδεδεμένα από τον Γκόραν Όλσον σε εννιά ξεχωριστά χρονικά κεφάλαια, δίνουν έμφαση στις προσωπικότητες και μετατρέπουν την πολιτική ρητορική σε μουσική. Και τι μουσική! Οι λόγοι του ακτιβιστή Κάρμαϊκλ ακούγονται σαν μουσική του Μάιλς Ντέιβις. Ο ζήλος της καθηγήτριας Άντζελα Ντέιβις θυμίζουν Νίνα Σιμόν και τα αυτοεξόριστα χρόνια του Κλήβερ φέρνουν στο νου την οργή του Τζίμι Χέντριξ.»
Richard Brody, The New Yorker

«Το “The Black Power Mixtape 1967-1975,” ξεχωρίζει, εκτός των άλλων, για το εξαιρετικό μοντάζ και τη μεγάλη έρευνα σε αρχειακό υλικό. Καταγράφει μια γνωστή περίοδο της αμερικανικής ιστορίας από μια φρέσκια και εντυπωσιακή οπτική γωνία. Στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του 1970, οι δημοσιογράφοι της σουηδικής τηλεόρασης ταξίδεψαν στις ΗΠΑ με την πρόθεση να “δείξουν πώς είναι πραγματικά η χώρα”. Ορισμένα πλάνα και συνεντεύξεις  συγκεντρώθηκαν και ενώθηκαν από τον Γκόραν Όλσον σε ένα χρονικό κολάζ που επαναφέρει τη σύνθετη ανθρώπινη διάσταση στην φυλετική ιστορία της περιόδου εκείνης.»
A.Ο. Scott, The New York Times

«Παρόλο που οι σκηνές κοινωνικών αναταραχών, μαζικών διαδηλώσεων και κοινωνικής υποβάθμισης στα τέλη της δεκαετίας του ’60 δεν είναι άγνωστες, το τηλεοπτικό υλικό των Σουηδών διαφέρει από την αμερικανική τηλε-δημοσιογραφία της περιόδου εκείνης λόγω της ειδικής βαρύτητας που καταλαμβάνουν σε αυτό οι μαρτυρίες των πραγματικών υπέρμαχων των δικαιωμάτων των μαύρων.»
 J. Hoberman, The Village Voice

«Ιστορικά πλάνα ιδωμένα με μια φρέσκια, σύγχρονη ματιά, που κάνουν την ταινία έναν απολαυστικό, πρωτόγνωρο απολογισμό μιας αμερικανικής επανάστασης.»                                                       Rotten Tomatoes.com

«Η ταινία είναι μαρτυρία της δύναμης που κρύβει το αρχειακό υλικό στη διαδικασία δημιουργίας ενός ντοκιμαντέρ.»
David Jenkins, Time Out

«Ολόκληρο το σύστημα απονομής δικαιοσύνης είναι στενά συνδεδεμένο με την οικονομική καταπίεση των μαύρων.»
ANGELA DAVIS

«Πλούτος συναρπαστικού υλικού και προσφορά βαθιάς γνώσης για ένα κοσμογονικό κίνημα.»
Empire Magazine

«Φλογερές συνεντεύξεις με την Ντέιβις και τον Κάρμαϊκλ, που μας δίνουν μια καυστική και αξέχαστη ρητορική.»
Daily Telegraph


THE BLACK POWER MIXTAPE 1967-1975 mobilizes a treasure trove of 16mm material shot by Swedish filmmakers, after languishing in a basement of a TV station for 30 years, into an irresistible mosaic of images, music, and narration chronicling the evolution one of our nation's most indelible turning points, the Black Power movement. Featuring candid interviews with the movement's most explosive revolutionary minds, including Angela Davis, Bobby Seale, Stokely Carmichael, and Kathleen Cleaver, the film explores the community, people and radical ideas of the movement. Music by Questlove and Om'Mas Keith, and commentary from and modern voices including Erykah Badu, Harry Belafonte, Talib Kweli, and Melvin Van Peebles give the historical footage a fresh sound and make THE BLACK POWER MIXTAPE 1967-75 an exhilarating, unprecedented account of an American revolution.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official site

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

IMDb  IMDb



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW




top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
9/9/2011 (ΗΠΑ)
14/9/2011 (Γαλλία)
21/10/2011 (Μεγ. Βρεττανία)
3/11/2011 (Ελλάδα)
14/12/2011 (Γερμανία)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

black power_POSTER.jpg
Black Power.jpg
Angela Davis.jpg
The Black Power Mixtape 1967-1975 poster 1.jpg
The Black Power Mixtape 1967-1975 0003.jpg
The Black Power Mixtape 1967-1975.jpg
The Black Power Mixtape 1967-1975 poster.jpg
The Black Power Mixtape 1967-1975 0002.jpg
The Black Power Mixtape 1967-1975 0001.jpg
 


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Erykah Badu
    Harry Belafonte
    Stokely Carmichael
    Kathleen Cleaver
    Angela Davis
    Danny Glover
    Talib Kweli
    Bobby Seale
    Ahmir-Khalib Thompson

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Göran Olsson

Σενάριο
Göran Olsson

Παραγωγή
Annika Rogell

Μοντάζ
Hanna Lejonqvist
Göran Olsson

Εταιρείες Παραγωγής
Louverture Films (co-production)
Story AB

Διανομή
New Star (Ελλάδα)
Kanibal Films Distribution
Story AB
Sundance Selects

Χρονολογία παραγωγής
2011

Χώρα παραγωγής
ΣΟΥΗΔΙΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ

Είδος ταινίας
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Διάρκεια
94'

Ήχος

Τοποθεσίες γυρισμάτων

AKA

Καταλληλότητα

Κόστος
SEK 5,500,000


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Ντοκιμαντέρ
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

Ντοκιμαντέρ


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails