Home myFILM Home myFILM Twitter Facebook Dailymotion YouTube

Bookmark and Share Subscribe
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση

Σήμερα & προσεχώς
.: από 10/4/14 :.
. Ο Μόνος Επιζών
. Rio 2
. Καμίλ Κλοντέλ 1915
. Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας
. Χίτλερ: Μια Ταινία Από Την Γερμανία
. Senso
. Χαρά
.: από 17/4/14 :.
. Αγόρια της Διπλανής Πόρτας
. Nτομ Χέμινγουεϊ (από 20/4)
. Κυριαρχία (από 20/4)
. Oldboy (από 20/4)
. Η Τίνκερμπελ και οι Πειρατές (από 20/4)
. Η Πεντάμορφη Και Το Τέρας (από 20/4)
.: από 24/4/14 :.
. Snowpiercer
. Βαλέσα, Η Δύναμη Της Ελπίδας
. Το Θεώρημα του Μηδενός
. Διασταυρούμενες Ζωές
. Sacro GRA
. Η Τελική Αποπληρωμή
.: από 1/5/14 :.
. The Amazing Spider-Man 2
. Κάτω από το δέρμα
. Να Κάθεσαι Και Να Κοιτάς
. Ένας σκίουρος σούπερ - ήρωας
.: από 8/5/14 :.
. Η Άλλη Γυναίκα
. Ανυπόφοροι Γείτονες
. Κυνηγώντας το Όνειρο

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: Aman_Geo's Profile Aman_Geo
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9698

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 271
Μέλη: 1
Σύνολο: 272

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΑ (BIR ZAMANLAR ANADOLU'DA / ONCE UPON A TIME IN ANATOLIA) του Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν (2011)

Ημερομηνία καταχώρησης: Σάββατο, 16 Απρ. 2011 @ 17:50:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Κριτικές][Στοιχεία][Φωτό][Πόστερ][Βίντεο][Περισσότερα][Κυκλοφορία]

Δραματική | | |



ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΑ
BIR ZAMANLAR ANADOLU'DA / ONCE UPON A TIME IN ANATOLIA

του Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν
με τους Γιλμάζ Ερντογάν, Τανέρ Μπιρσέλ, Αχμέτ Μουμτάζ Ταϊλάν, Μουχάμετ Ουζουνέρ

Υπόθεση:
Η ζωή σε μια μικρή πόλη στα βάθη της Ανατολίας, στην ενδοχώρα της Τουρκίας, είναι σαν ένα αέναο ταξίδι στη μέση των στεπών: Η διαρκής αίσθηση ότι κάτι καινούριο και διαφορετικό θα συμβεί ξαφνικά, και θα εμφανιστεί "πίσω από τον κάθε λόφο", στην οποιαδήποτε γωνιά της πόλης αυτής, και ταυτόχρονα αν και τόσο εσωτερικό και ίδιο με τα υπόλοιπα, θα δώσει ζωντάνια, θα καθυστερήσει ή και θα αλλάξει τους μονότονους ρυθμούς της καθημερινότητας των κατοίκων.
Ένας θάνατος, η αγωνία για την εξιχνίαση του εγκλήματος. Μια ομάδα ανδρών βρίσκεται επί ποδός, ώστε να ανακαλύψει το συντομότερο, ένα νεκρό πτώμα στις αχανείς στέπες της Ανατολής. Ο αστυνομικός, ο γιατρός, ο εισαγγελέας, ο δήμαρχος, και ο ύποπτος για το περιστατικό που βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση.



ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Ευρηματικός μυστικισμός, πλαστική οπτικοποίηση και καυστικός κοινωνικός σχολιασμός, μέσα από έναν αφηγηματικό οργασμό που δεν αφήνει τίποτα όρθιο.

Ο Τζεϊλάν μιλάει για την σημερινή Τουρκία και σκιαγραφεί τους λόγους της δυτικής "καθυστερήσεως" (και Ευρωπαϊκής εντάξεως) από την εγγενή αμφισβήτηση του ευρωπαϊκού προσανατολισμού και του οράματος ανάπτυξής της σ΄αυτά τα πλαίσια. Πλαίσια που δεν υπολογίζουν τον ανθρώπινο παράγοντα, σε μια ομογενοποιημένη παγκόσμια αγορά. Με μινιμαλιστική κινηματογράφηση, μεγάλη διάρκεια και μακρόσυρτους διαλόγους (ερωταποαντήσεων) που διακόπτονται από τις σιωπές του φυσικού χώρου, ανατρέπει το στερεότυπο του αισθητικού ελιτισμού, που κυριαρχεί στον εσωστρεφή σινεφιλικό κόσμο. Χωρίς αναίτιους και ουτοπικούς πειραματισμούς επικεντρώνεται στην ουσία του θέματος εξαντλητικά και υποδειγματικά. Ο Τζεϊλάν "γράφει" στο φιλμ αποτυπώνοντας τις οικουμενικές ανησυχίες του. Ο μυημένος θεατής επεξεργάζεται και αξιολογεί τις ενστάσεις του. Πιστεύω δε, πως τούτη η ταινία, είναι συνάμα και η πιο προσιτή του δημιουργού απέναντι στο πλατύ κοινό σε σύγκριση με το πολυεπίπεδο και αρκετά εγκεφαλικό "ΤΡΕΙΣ ΠΙΘΗΚΟΙ". Κάλλιστα δίνεται η ευκαιρία στον πολλαπλασιασμό των θαυμαστών αυτού του ιδιαίτερου σινεμά που μας αρέσει.

Είναι τα βάθη της Ανατολίας που υπνωτίζουν την συνείδηση και αμβλύνουν την ηθική εμποδίζοντας την πρόοδο, την δικαιοσύνη, την αξιοκρατία και την ισότητα τελικά. Δεν αρκεί να είσαι απλά ελεύθερος. Πρέπει να σκέφτεσαι και να πράττεις ελεύθερα και στην περίπτωση του φιλμ, οι χαρακτήρες του αυτο-περιορίζονται, όταν δεν τους επιβάλλονται τα δεσμά της παραβατικότητας. Αυτο-περιθωριοποιούνται δηλώνοντας πίστη σ' ένα στρεβλό Σύστημα Αξιών και Ιδανικών. Ο κίνδυνος της απομόνωσης, είναι διττός, ταξικός και συμβολικός. Το κοινωνικό κράτος της Τουρκίας παρά τις προσπάθειες εκσυγχρονισμού του παραμένει αναξιόπιστο και διεφθαρμένο. Γραφειοκρατία, διαπλοκή και βόλεμα δίνουν ρεστιάλ πάνω στο άψυχο σώμα του νεκρού θύματος που θα υποστεί τη νεκροτομή. Εφόσον το κουκούλωμα έχει καταξιωθεί ως πρακτική στους ζωντανούς,  είναι λογικό να εφαρμόζεται σε κάθε ευκαιρία μηδενός ....νεκρού εξαιρουμένου. Είναι πολύ δύσκολο για έναν λαό να απαλλαχτεί από την προσκόλληση στο παρελθόν, την λαϊκή παράδοση και την παλιά ταυτότητα, όταν η κληρονομιά του, έχει διαπεράσει το DNA. Είναι αδύνατη η μετάβαση στις νέες προοδευτικές ιδέες, που έρχονται σε σύγκρουση με την δογματική αρτηριοσκλήρωση που έχει εγκατσταθεί στον πυρήνα της κεντρικής εξουσίας.

Ο υπαρξιακός εφιάλτης της Τουρκίας είναι το ίδιο της το πρόσωπο, ένα πρόσωπο που αποφεύγει τον καθρέφτη όπως ο διάολος το λιβάνι... Και όσο δεν το κοιτάζει εκείνο θα προσποιείται ότι κατανοεί επιφανειακά την έντονη διπολικότητα  που εκπέμπει προς το εσωτερικό και το εξωτερικό της. Στο χθες και το σήμερα. Όσα όμως συμβαίνουν στην γειτονική μας χώρα, τελικά δεν είναι και τόσο ανήκουστα. Παρόμοια σήψη ελοχεύει και σε ευρωπαϊκές χώρες (π.χ. Ελλάδα), κάτι που διαπιστώνεται από την διαχρονικότητα της κοσμοθεωρίας του Τζεϊλάν γύρω από την έννοια της προόδου και της υπέρβασης. Πέρα από τους υπαινιγμούς και τις μεταφορές εξαντλεί αντικειμενικά όλες τις πλευρές. Ένα υπαρξιακό δοκίμιο που στηλιτεύει τον άξονα της καθιερωμένης παρακμής, και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στη ρίζα του, εκεί στα όμορφα  και σκοτεινά βάθη της Ανατολίας. Η αποδοχή του λάθους εξαγνίζει και λυτρώνει, υπογραμμίζοντας το τραγικό δίλημμα μιας χώρας κι ενός έθνους, βαθύτατα διχασμένου.

Ευφυέστατη, μεστή και η πλέον ώριμη του δημιουργού, κρατά το ενδιαφέρον του θεατή αμείωτο. Δίκαιη η βράβευση στις Κάννες. Μετά το Ιρανικό αριστούργημα "ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ" , εκτιμώ εξίσου την ταινία του Τζεϊλάν, να προβάλλει στα φαβορί για το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Οι δυο αγαπημένες μου μη - αγγλόφωνες ταινίες της χρονιάς αποζημιώνουν τον θεατή και την Τέχνη που υπηρετούν στον τομέα τους με ύψιστη ποιότητα και εκρηκτική έμπνευση.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Ο Τσεϊλάν δεν χαρίζει κάστανα στις ταινίες του. Είχα την ευκαιρία να τον γνωρίσω πριν λίγα χρονια στην Θεσσαλονίκη και αυτό που συνάντησα πάνω του ήταν ένας βαθύς, εσωστρεφής χαρακτήρας, με ιδιαίτερη οξύνοια τόσο στις περιγραφές αλλά και όσα αφήνει να κρυφτούν πίσω από τις εικόνες του.

Στο "ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΑ", ένα μινιμαλιστικό αφαιρετικό κομψοτέχνημα, διηγείται την ιστορία ενός φόνου, που έχει ήδη συμβεί και την περιπλάνηση (στα όρια του μεταφυσικού) μιας ομάδας κρατικών λειτουργών στα βάθη της Ανατολίας με σκοπό την εύρεση του τόπου ταφής του θύματος. Ο Τσεϊλάν βυθίζει αργά - αργά και υποβλητικά τις αισθήσεις, κάτω από την επιφάνεια αυτού που είναι αλλα και θέλει να δείχνει ως εικόνα η σημερινή Τουρκία, αναδύοντας την βαθιά πνευματική και υπαρξιακή κρίση της κοινωνίας. Οι ήρωές του σαν σαιξπηρικές σκιές περιπλανιούνται σε ένα κατάξερο - ως επί το πλείστον νυχτερινό -
τοπίο καμβά, όπου η εξαΰλωση του χώρου μετατρέπει την θέαση σταδιακά σε όνειρο. Ένα όνειρο με εικαστικές πινελιές που το μεταφυσικό τους βάθος, θα ζήλευε ένας Ντε Κίρικο, και που μορφές, άλλοτε σκεπτικές και άλλοτε σκοτεινές, αστείες και άλλοτε απόκοσμα όμορφες (η εμφάνιση της κόρης του Δημάρχου), εμφανίζονται και εξαφανίζονται, στο διαρκώς μεταβαλλόμενο φυσικό και ψυχολογικό ντεκόρ.

Είναι μια αναφορά στα άγνωστα ταξίδια της ψυχής στον κόσμο, αυτή η
Η ταινία είναι ένα πολιτικοκοινωνικό λανθάνων θρίλερ, του οποίου την εξέλιξη και λύση δεν θα μάθουμε ποτέ. Είναι ένα σχόλιο για την προσωρινότητα των στιγμών, της αντίληψης και των ιδεών μας; Μήπως όλα μαζί; Αυτό που αγαπώ περισσότερο στους μεγάλους σκηνοθέτες, είναι ότι μπορούν και αφήνουν το γόνιμο, πνεύμα του άγνωστου μυστηρίου να με τραβήξει μέσα στον πυρήνα της δημιουργίας τους, αφήνοντας σε μένα την χάρη και την
τελική δύναμη των συνειρμών.

Όπως και στον "ΘΕΙΟ ΜΠΟΥΝΜΙ" του Απιτσαπτόνγκ Ουερασεθακούλ, έτσι και σ' αυτή την λυκόφωτη, οπτική ποίηση του Τσεϊλάν, όσα δεν λέγονται αλλά και όσα βγαίνουν έξω από τον διηγηματικό ιστό του φιλμ, (αποκρυπτογραφώντας τα links), είναι πολύ, μα πάρα πολύ περισσότερα. Όπως ένα σπασμένο ψηφιδωτό, που κάποια κομμάτια του λείπουν και μόνον ο νους πλέον, κριτής και τελικός μάρτυρας καλείται να συνθέσει πάνω ... στην απουσία τους.

Γιάννης Ραουζαίος
του Γιάννη Ραουζαίου giannis.raouzaios@myfilm.gr


Εάν το “Κάποτε στην Ανατολία” μοιάζει με ιστορία φαντασμάτων, είναι γιατί αυτή η χούφτα ανδρών που ψάχνει για το πτώμα, είναι περισσότερο νεκροί παρά ζωντανοί -έχουν καταστρέψει τα παιδιά τους, είναι “μακριά” από τις γυναίκες τους, είναι γεμάτοι απογοητεύσεις. Επομένως, αυτό το μακρύ ταξίδι τους φέρνει πιο κοντά στον ίδιο τους τον εαυτό, ώστε να τον αντιμετωπίσουν.
Manohla Dargis, New York Times


Η ολονύκτια αναζήτηση ενός χαμένου πτώματος, θα λειτουργήσει σαν μια οδυνηρή αυτοψία του ανθρώπινου ψυχισμού. Το “Κάποτε στην Ανατολία”, με την πανέμορφη, εξαιρετική φωτογραφία του, καθώς και το ιδιαίτερο χιούμορ που διαθέτει, είναι το νέο, ζοφερό, στοχαστικό και άκρως διεισδυτικό δημιούργημα του Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν.
Justin Chang, Variety


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Muhammet UZUNER - Doctor Cemal
    Yilmaz ERDOGAN - Commissar Naci
    Taner BIRSEL - Prosecutor Nusret
    Ahmet Mümtaz TAYLAN - Driver Arab Ali
    Firat TANIS - Suspect Kenan
    Ercan KESAL - Mukhtar

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Nuri Bilge Ceylan

Σενάριο
Nuri Bilge Ceylan
Ebru Ceylan
Ercan Kesal

Παραγωγή
Nuri Bilge Ceylan

Φωτογραφία
Gökhan Tiryaki

Μοντάζ
Nuri Bilge Ceylan
Bora GÖKSINGÖL

Εταιρείες Παραγωγής
ZEYNO FILM
PRODUCTION2006
D.O.O.SARAJEVO
1000 VOLT POST PRODUCTION
TRT
IMAJ
FIDA FILM
NBC FILM

Διανομή
Amafilms (Ελλάδα)

Χρονολογία παραγωγής
2011

Χώρα παραγωγής
ΤΟΥΡΚΙΑ, ΒΟΣΝΙΑ

Γλώσσα
ΤΟΥΡΚΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑ

Διάρκεια
150'

Ήχος

Τοποθεσίες γυρισμάτων

AKA
Once Upon a Time in Anatolia
Bir Zamanlar Anadolu

Καταλληλότητα

Κόστος
$


top of the page




ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μεγάλο Βραβείο (Grand Prix) στο 64ο Φεστιβάλ Καννών 2011 (εξ ημισείας)
Η κριτική επιτροπή του διεθνούς διαγωνιστικού τμήματος του φετινού Φεστιβάλ των Καννών, με πρόεδρο τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, έδωσε το Μεγάλο Βραβείο της (Grand Prix), δεύτερο σημαντικότερο της διοργάνωσης μετά τον Χρυσό Φοίνικα, στην ταινία «Κάποτε στην Ανατολία» του Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν. Η ιστορία μιλάει για έναν εισαγγελέα, έναν αστυνόμο, ένα γιατρό και τους βοηθούς τους, που μαζί με δυο δεμένους με χειροπέδες υπόπτους για φόνο, ψάχνουν το μέρος όπου οι τελευταίοι έχουν θάψει το θύμα τους.



Life in a small town is akin to journeying in the middle of the steppes: the sense that "something new and different" will spring up behind every hill, but always unerringly similar, tapering, vanishing or lingering monotonous roads...

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official Site

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

IMDb  http://www.imdb.com/




top of the page

PHOTOS - POSTERS

Anatolia Poster.jpg
Bir zamanlar Anadolu_da 1.jpg
MAKETA_OUTIA-LOBBIES_n-1.jpg
MAKETA_OUTIA-LOBBIES_n-10.jpg
MAKETA_OUTIA-LOBBIES_n-2.jpg
MAKETA_OUTIA-LOBBIES_n-3.jpg
MAKETA_OUTIA-LOBBIES_n-6.jpg
MAKETA_OUTIA-LOBBIES_n-7.jpg
MAKETA_OUTIA-LOBBIES_n-8.jpg
MAKETA_OUTIA-LOBBIES_n-9.jpg
ONCE UPON Anatolia greek poster.jpg
       


top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ / ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Κυκλοφορία:
21/5/2011 (Φεστιβάλ Καννών)
23/9/2011 (Τουρκία)
27/10/2011 (Ελλάδα)
2/11/2011 (Γαλλία)


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page






 
Χώρος Διαφήμισης
 




 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

Δραματική

top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails