NEW Site myFILM.gr
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
**ΝΕΟ site** **Παλιό site** ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Φωτογραφίες TV DVD Box Office

Cine News: 3η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ από το 67ο Φεστιβάλ Βενετίας: «ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ»

Ημερομηνία καταχώρησης: Τετάρτη, 08 Σεπ. 2010 @ 17:33:00 EEST - Συντάκτης : Γιάννης Ραουζαίος

  [Comments] | [Περισσότερα] | [Κριτικές] | [Βίντεο] | [Φωτό] | [Πόστερ] | [Κυκλοφορία] | [Στοιχεία]  

Festival - Exhibitions

67ο Φεστιβάλ Βενετίας
LIVE ανταπόκριση του απεσταλμένου μας στη Βενετία, Γιάννη Ραουζαίου
Οι εντυπώσεις του Γιάννη Ραουζαίου, στο 67ο Φεστιβάλ Βενετίας.

Χθες (Σ.Σ. Βενετία, 7-9-2010), κατάφερα και πήγα στην προβολή της νέας ταινίας του Σύλλα Τζουμέρκα «ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ».




ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣΛοιπόν εδώ έχουμε ένα αρκετά ενδιαφέρον πόνημα! Πρέπει να προσθέσω επίσης, πως κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τια άλλες ελληνικές ταινίες στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Με το «ATTENBERG» της Αθηνάς Τσαγκάρη με  την χειρουργική του ακρίβεια και τον γεμάτο χιούμορ μινιμαλισμό του Ζώη, στο μικρού μήκους «CASUS BELLI» ( Ίσως μάλιστα αξίζει κάποια στιγμή να κάνω και ένα μικρό αφιέρωμα στο νέο κύμα ελληνικών ταινιών με φρέσκια ματιά και κοινωνικό προβληματισμό που επιτέλους «πατάει» στα ελληνικά πράγματα).
Ας σταθούμε όμως λίγο στην ταινία του Τζουμέρκα. Ήταν στιγμές που κατά τη διάρκεια της προβολής ένοιωσα έτοιμος να δακρύσω.

Η υποβλητική,  πολυθραυσματική μουσική των Drog -a-Tec με το κολλάζ από απόκοσμους ήχους τρομπέτας που παραπέμπουν σε στρατιωτικά σιωπητήρια πεσόντων, τα samples από λαϊκά τραγούδια, το «βαρύ» μπάσο που μοιάζει να σε πιέζει βαθιά στο εσωτερικό του σώματος, και να σε σφίγγει σαν μέγγενη, καθώς και άλλα στοιχεία, συνθέτουν το ηχητικό τοπίο μιας χώρας στα πρόθυρα εμφυλίου πολέμου τόσο σε κοινωνικό επίπεδο, όσο και βαθιά στα οργανικά  κομμάτια που τη συνθέτουν.

Στις οικογένειες, στις παρέες και στην αναμέτρηση του καθενός με τα συνειδητά και ασυνείδητα κομμάτια του ελληνικού ψυχισμού που κουβαλάει. Η μορφή του μόνιμα σιωπηλού παππού τονίζει αυτή την διαρκή ένταση σαν να οπτικοποιείται στην παρουσία του η άρνηση αυτής της ίδιας της ψυχής του θυμικού της χώρας, να δεχτεί τις συμπεριφορές και τις επιλογές των παιδιών της. Η επιλογή να κεντηθεί το σενάριο πάνω στην απαγγελία-ανάλυση σε μια σχολική τάξη ενός από τα εξαιρετικότερα και αγριότερα ποιήματα που έχουν γραφτεί ποτέ στην ελληνική γλώσσα,  του «Ύμνου εις την ελευθερία» του Σολωμού, είναι πολύ εύστοχη.

Όσον αφορά δε τις ερμηνείες , όλο το καστ δίνει πραγματικά τα «ρέστα» του, και  ειδικά η Αμαλία Μουτούση και ο Θάνος Σαμαράς δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους!


Οπότε μήπως μιλάμε για την Ελληνική ταινία της χρονιάς; Χμμ,...είχε τις δυνατότητες να είναι, χωρίς αμφιβολία,  δείχνοντάς μας το εύρος των δυνατοτήτων του Τζουμέρκα. Γρήγορα θα είμαστε μπροστά σε έναν πραγματικά σημαντικό Έλληνα δημιουργό. Όμως, υπάρχουν κάποια σημεία που θα μπορούσαν να έχουν ιδωθεί διαφορετικά και το κύριο από αυτά, είναι η σύνδεση προσωπικού και κοινωνικού! Εάν παρουσιάζεις μια τέτοια κοινωνική κρίση σε επίπεδο θέσεως και αξιών, δεν αφήνεις την κοινωνική έκρηξη και τις σκηνές από τις άγριες πορείες, να εξαντλήσουν το δυναμικό τους στο πρώτο κομμάτι, του φιλμ, επιστρέφοντας μετά απλώς στο οικογενειακό νατουραλιστικό δράμα με όλους τους εύστοχους συμβολισμούς που φέρει αυτό στη συγκεκριμένη δουλειά. Επιδιώκεις το φιλμ να βγει από τα όρια του σελιλόιντ και του σιωπηλού όσο και έντονα συναισθηματικού μονολόγου που μπορεί να έχει ο θεατής με τον εαυτό του.  Συνολικοποιείς στο κοινωνικό και στις εικόνες της έκρηξης, αυτό που οι ήρωες πασχίζουν με τόσους τρόπους να ψελλίσουν μεταξύ τους, χωρίς ποτέ να τα καταφέρνουν, αφήνοντας πίσω τους λαβωμένα όνειρα και ελπίδες!

Έτσι κατά τη γνώμη μου, τουλάχιστον το φιλμ θα ξέφευγε από τα όρια της καλλιτεχνικής δημιουργίας, αγγίζοντας τις βαθιές τομές  ενός ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ! Ενός τέτοιου γεγονότος που πράγματι το συλλογικό ασυνείδητο ιδιαίτερα των νέων διψάει πραγματικά να δει στο σινεμά του. Και..και... Όμως ας αφήσω τις γκρίνιες! Ας επιτρέψω στον εαυτό μου να σταματήσει την επιπλέον ανάλυση. Άλλωστε είπαμε πως ο Σύλλας και η ομάδα του έχουν εξαιρετικές δυνατότητες!

Και τώρα που το σκέφτομαι...μπορεί τελικά να μην απογειώθηκε η "«ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ», στα ύψη που θα ήθελα και περίμενα, μπορεί να μην είναι η σημαντικότερη ελληνική ταινία της χρονιάς, όμως ...άνετα στέκεται ανάμεσα στις 2 καλύτερες!


 

Γιάννης Ραουζαίος
του Γιάννη Ραουζαίου [email protected]



top of the page



blog comments powered by Disqus



top of the page



















 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Festival - Exhibitions
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ



Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

Arts & CultureFestival - Exhibitions



top of the page


-- Sponsored Links --

aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr


Info | Statistics | Topics | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | Add in Google homepage