Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 24/7/14 :.
. Το Κόλπο Της Ζωής Μας
. Ηρακλής
. Σε Λάθος Χρόνο
. Το Καλοκαίρι Της Ζωής Μας
. Alphaville (1965)
.: από 31/7/14 :.
. Λάθος στο Λάθος
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Superhondrios
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Ρε, Μη
.: από 14/8/14 :.
. Λόγια και Εικόνες
. Θεϊκό Κόλπο
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape
. Σεφ

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: theodorek's Profile theodorek
Σήμερα: 1
Χθές: 0
Συνολικά: 9716

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 158
Μέλη: 0
Σύνολο: 158

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: Η ΤΕΛΕΤΗ (THE RITE) του Μίκαελ Χάφστρομ (2011)

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 19 Αύγ. 2010 @ 02:13:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Θρίλερ

Η ΤΕΛΕΤΗ
THE RITE

του Μίκαελ Χάφστρομ
με τους Άντονι Χόπκινς, Άλις Μπράγκα, Τόμπι Τζόουνς, Ρούτγκερ Χάουερ, Κρις Μαρκέ, Τόρι ΝτεΒίτο, Σάιαραν Χιντς, Κόλιν Ο' Ντόνογκιου, Φράνκο Νέρο

Υπόθεση:  
«Η ΤΕΛΕΤΗ» είναι ένα μεταφυσικό θρίλερ που ασχολείται με την παρουσία του Διαβόλου, ακόμα και στο Βατικανό, σε ένα από τα πιο ιερά μέρη στον κόσμο. Εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα, η ταινία αφηγείται την ιστορία του φοιτητή Μάικλ Kόβακ (Κόλιν Ο’ Ντόνογκιου), ο οποίος παρακολουθεί μία σχολή για τον εξορκισμό στο Βατικανό, παρά τις αμφιβολίες του σχετικά με την αμφιλεγόμενη αυτή πρακτική. Ενδεδυμένος με την πανοπλία του σκεπτικισμού του, ο Μάικλ προκαλεί τους ανωτέρους του να ψάξουν να βρουν λύσεις στην ψυχιατρική, και όχι τους δαίμονες, στην προσπάθειά τους να γιατρέψουν αυτούς που φαίνεται να διακατέχονται από το Διάβολο. Μόνο όταν πηγαίνει ως μαθητευόμενος στον εκκεντρικό Πάτερ Λούκας (Άντονι Χόπκινς), έναν πασίγνωστο ιερέα, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει χιλιάδες εξορκισμούς – αρχίζουν οι αντιστάσεις του να κάμπτονται. Καθώς παρατηρεί μία προβληματική περίπτωση που φαίνεται να ξεπερνά ακόμη και τις δεξιότητες του Πάτερ Λούκας, αρχίζει να συνειδητοποιεί το μέγεθος του φαινομένου που καλείται να ερευνήσει και το οποίο δεν μπορεί να εξηγήσει ή να ελέγξει ... και έρχεται αντιμέτωπος με ένα κακό. τόσο βίαιο και τρομακτικό, που τον αναγκάζει να αμφισβητήσει όλα όσα πιστεύει.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

«Η μάχη κατά του διαβόλου, που είναι το κύριο καθήκον του Αγίου Μιχαήλ του Αρχαγγέλου, εξακολουθεί και σήμερα, γιατί ο διάβολο εξακολουθεί να βρίσκεται ανάμεσά μας.» Πάπας Ιωάννης Παύλος Β '

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

«Το να επιλέξεις να μην πιστέψεις στο Διάβολο δεν θα σε προστατεύσει από αυτόν.»
Πάτερ Λούκας

Οι εξορκιστές και το σκοτάδι με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι, ασκούσαν ανέκαθεν γοητεία, ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Ο σκηνοθέτης Μίκαελ Χάφστρομ βεβαιώνει, «Υπάρχει καθολικό ενδιαφέρον για την ιεροτελεστία του εξορκισμού. Μεγάλο μέρος της προέρχεται από τη θρησκεία, αλλά και από τη λαϊκή παράδοση. Η ταινία «The Exorcist» τη δεκαετία του '70, εξακολουθεί να είναι η πιο διάσημη ταινία για το συγκεκριμένο φαινόμενο. Σε όλο τον κόσμο, οι άνθρωποι  ενδιαφέρονται για αυτό το θέμα, παρά το γεγονός-ή ίσως ακόμα και γιατί- δεν μπορεί να αποδειχθεί ή να γίνει πλήρως κατανοητό. Όσο περισσότερο το εξετάζεις, τόσο περισσότερο συνειδητοποιείς ότι δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις.»

Ως ηθοποιός, ο Αντονι Χόπκινς βυθίστηκε στη φύση του κακού, κυρίως μετά το ρόλο του Χάνιμπαλ Λέκτερ στην ταινία The Silence of the Lambs. Για την «ΤΕΛΕΤΗ» λέει, «Υπάρχει μια ολόκληρη συζήτηση που ανοίγεται μέσω της ταινίας: Υπάρχει όντως ο Διάβολος; Μπορεί να γίνει μία τέτοια προσωποποίηση; Ή μήπως είναι ψυχολογικό πρόβλημα; Είναι ο Φρόιντ ή ο Θεός; Ποιος μπορεί να πει;»

Ο Ιρλανδός ηθοποιός Κόλιν Ο’ Ντόνογκιου που πρωταγωνιστεί μαζί με Χόπκινς στην ταινία, σημειώνει ότι η ιστορία θέτει καθολικά ερωτήματα για το πώς αντιμετωπίζουμε αυτό το ανεξήγητο φαινόμενο. «Από τη μία υπάρχει το ψυχολογικό επιχείρημα -  η ιδέα ότι όταν πιστεύεις ότι σε  κυριεύει ο Διάβολος, σημαίνει ότι υποφέρεις από μία ψυχική ασθένεια-  και από την άλλη το ότι πιστεύεις στην ύπαρξη του Δαίμονα. Και αυτές οι συζητήσεις γίνονται εδώ και χιλιάδες χρόνια. Η ταινία απεικονίζει μερικά αρκετά ανησυχητικά σενάρια, και το γεγονός ότι είναι εμπνευσμένη από πραγματικά περιστατικά, σε κάνει να πιστεύεις ότι υπάρχει μια αλήθεια σε όλα αυτά.»

Η ιστορία της «ΤΕΛΕΤΗΣ» ξεκίνησε ως μια πρόταση για βιβλίο από τον Ματ Μπάλιο,  έναν δημοσιογράφο που ζούσε στη Ρώμη, ο οποίος εντυπωσιάστηκε το 2007 από την πρωτοβουλία του Βατικανού να επανεκπαιδεύσει τον κλήρο πάνω στην ιεροτελεστία του εξορκισμού, με στόχο την εγκατάσταση ενός εξορκιστή σε κάθε καθολική επισκοπή σε όλο τον κόσμο.

Όταν η 10-σελίδη πρόταση του Μπάλιο βρήκε τον τρόπο να φτάσει στους παραγωγούς της ταινίας, εκείνοι ενδιαφέρθηκαν αμέσως. Ο παραγωγός Μπο Φλιν αναφέρει, «Ο Ματ έμαθε για μία σχολή εξορκισμού που άνοιγε το Βατικανό και του έγινε έμμονη ιδέα. Κατά τη διάρκεια της έρευνάς του, συνάντησε έναν Αμερικανό ιερέα που παρακολουθούσε αυτή τη σχολή. Έτσι, αντί για ένα άρθρο, ο Ματ αποφάσισε να γράψει ένα βιβλίο.»

Το αποτέλεσμα ήταν η «ΤΕΛΕΤΗ: Η δημιουργία ενός σύγχρονου εξορκιστή», η οποία εξιστορεί τα γεγονότα που αποτέλεσαν έμπνευση για την ταινία. «Ο εξορκισμός είναι κάτι στο οποίο πολύ λίγοι άνθρωποι είναι μυημένοι», λέει ο Μπάλιο. «Ήθελα από τη μία να καταλάβω ο ίδιος, αλλά και να ‘ξεκλειδώσω’ το μυστήριο και για τους άλλους. Γνώρισα έναν Αμερικανό ιερέα, τον πάτερ Γκάρι Τόμας, που θα ερχόταν στη σχολή Regina Apostolorum στη Ρώμη για να γίνει εξορκιστής, και οι εμπειρίες του αποτέλεσαν βάση για τον κεντρικό χαρακτήρα του Μάικλ Κόβακ στο σενάριο.»

Ο παραγωγός Τριπ Βίνσον προσθέτει, «Όταν κάνεις μια ταινία όπως αυτή, θα πρέπει να αντιμετωπίζεις το θέμα με σοβαρότητα και απόλυτο σεβασμό. Η ενασχόληση με πολύ σημαντικά θέματα όπως το καλό και το κακό, δεν χρειάζεται πολλές τυμπανοκρουσίες. Η αλήθεια είναι πιο συναρπαστική από οτιδήποτε μπορούμε να βγάλουμε από το μυαλό μας.»

Οι παραγωγοί ανέθεσαν στο σεναριογράφο Μάικλ Πετρόνι να προσαρμόσει την ιδέα σε ένα σενάριο, ενώ ο Μπάλιο έγραφε το βιβλίο του. «Τον άνθρωπο τον γοητεύει το θέμα του εξορκισμού, διότι παραμένει ένα αναπάντητο ερώτημα», λέει ο Πετρόνι. "Η ιστορία διερευνείται διεξοδικά μέσω συνεντεύξεων με τους ιερείς και με χρονολόγιο πραγματικών περιστατικών, από ότι τρομακτικό έχουν δει.»

Ο Πάτερ Γκάρι, που εργάζεται στη βόρεια Καλιφόρνια ως πάστορας και εξορκιστής και ο οποίος δούλεψε ως σύμβουλος για την ταινία, εξηγεί, «Η ιεροτελεστία του εξορκισμού έχει τεθεί σε ισχύ από το 1614. Και όμως, πολλοί επίσκοποι και ιερείς δεν έχουν ιδέα για το είναι στην πραγματικότητα ο εξορκισμός, εκτός από το ότι έχει να κάνει με τον Σατανά. Η ευκαιρία που είχα μέσω της εκπαίδευσης μου στη Ρώμη, μου άνοιξε τα μάτια, καθώς είχα τη δυνατότητα να συνεργαστώ με έναν έμπειρο εξορκιστή και να του ζητήσω να απαντήσει σε όλες μου τις ερωτήσεις. Αυτό που πραγματικά είχε απήχηση σε μένα ήταν το γεγονός ότι πρόκειται για μία διαδικασία επούλωσης που δίνει στους κληρικούς σαν εμένα μια ευκαιρία να βοηθήσουν ανθρώπους που πραγματικά υποφέρουν.»
Ο Χάφστρομ ήταν εκστασιασμένος με την ιδέα της έρευνας του θέματος των εξορκισμών. «Δεν είναι μια απλή ταινία τρόμου,» σημειώνει. «Είναι μια ταινία μυθοπλασίας, αλλά μέσα σε ένα πολύ πραγματικό και ουσιαστικό πλαίσιο. Όταν διάβασα το σενάριο, αισθάνθηκα ότι προσέγγισε την όλη ιδέα της κατοχής από δαίμονες μέσα από μια οπτική γωνία που δεν έχουμε ξαναδεί… που με σασπένς βάζει τον θεατή σε αυτό τον κόσμο, με τρόπο έντονο και ψυχαγωγικό.»

Η ιστορία των χαρακτήρων της ταινίας

«Το ενδιαφέρον πράγμα με εμάς τους σκεπτικιστές είναι ότι πάντα ψάχνουμε για αποδείξεις. Το ερώτημα είναι:  τι στο καλό θα τις κάνουμε, αν τις βρούμε;»
Πάτερ Λούκας

Ο Άντονι Χόπκινς υποδύεται τον Πάτερ Λούκας, έναν αμφιλεγόμενο εξορκιστή, γνωστό για το ότι μπορεί να φτάνει στις πιο σκοτεινές πλευρές της πνευματικότητας, όντας στην υπηρεσία του Θεού. «Ο Πάτερ Λούκας έχει κακή φήμη μεταξύ των κληρικών,» λέει ο Βίνσον. «Έχει εκτελέσει χιλιάδες εξορκισμούς και είναι ο ιερέας που αγωνίζεται στα χαρακώματα εναντίον του Διαβόλου για πολλά, πολλά χρόνια. Δεν πρόκειται για το μέσο ιερέα. Υπάρχει μια αίσθηση ασάφειας και κινδύνου γύρω από αυτόν. Για κάποιους, φαίνεται τρελός, αλλά την ίδια στιγμή, εκπέμπει γνήσια ζεστασιά και ευγένεια. Ο Άντονι Χόπκινς ενσαρκώνει αυτή τη δυαδικότητα άψογα.»
«Αναρωτιόμουν ποια θρησκεία ασπαζόταν ο Πάτερ Λούκας,» σχολιάζει ο Χόπκινς. «Είναι Ιησουίτης, αλλά ανοικτόμυαλος. Όταν τον συναντά ο Μάικλ, δεν ξέρει πώς να τον χειριστεί, επειδή είναι άνθρωπος οξύθυμος και ανυπόμονος. Και όταν αυτός ο νεαρός άνδρας ταρακουνά τις πεποιθήσεις του, ο Πάτερ Λούκας λέει, ‘Απόλαυσε τις αμφιβολίες σου. Γαλούχησε τες. Να είσαι φίλος με τις αμφιβολίες σου, διότι είναι αυτές που θα σου ανοίξουν δρόμους.’ Ο Πάτερ Λούκας έχει και αυτός τις αμφιβολίες του, μέχρι που αρχίζουν να συμβαίνουν και σε αυτόν τρομακτικά πράγματα.»

Ως Πάτερ Λούκας, ο Χόπκινς αποτέλεσε το κέντρο βάρους για την ιστορία και τους χαρακτήρες. «Προφανώς, δίνει πολλά στην ταινία.» επιβεβαιώνει ο Χάφστρομ. «Είναι η καρδιά και η ψυχή αυτής της ταινίας. Ο χαρακτήρας του Πάτερ Λούκας είναι συναρπαστικός, γιατί δεν γνωρίζουμε ποιος πραγματικά είναι και ποια είναι τα πιστεύω του… αν είναι απλά ένας μάγος ή αν είναι αληθινός ιερέας. Υπάρχουν τόσες πολλές πλευρές σε αυτόν, και ο Άντονι τις απέδωσε όλες με ένα πολύ συναρπαστικό τρόπο. Ήταν πολύ μεγάλη ευκαιρία το ότι συνεργάστηκα με αυτόν το μεγάλο ηθοποιό.»

Αν και ο Μάικλ πηγαίνει στο πρεσβυτέριο του Πάτερ Λούκας για να κατανοήσει καλύτερα την σκοτεινή πλευρά της πίστης του, φαίνεται να έχει μεγαλύτερη πίστη στην ψυχιατρική απ΄ ότι στην δύναμη του εξορκισμού. «Για να είναι αποτελεσματικός εξορκιστής προϋποθέτει ότι είναι απόλυτα βέβαιος ότι έρχεται αντιμέτωπος με μία φοβερή δύναμη,»  λέει ο Βίνσον. «Δεν είναι κάτι που μπορεί να αντέξεις μόνος σου. Έτσι, καθώς ο Μάικλ ακολουθεί τον Πάτερ Λούκας στον κόσμο του εξορκισμού,  έρχεται αντιμέτωπος με μερικά πολύ τρομακτικά και άσχημα πράγματα που τον ωθούν να ψάξει βαθιά μέσα του και να συμφιλιωθεί με αυτό που πιστεύει πραγματικά.»

Η ΤΕΛΕΤΗ εξερευνά το μυστήριο του εξορκισμού μέσα από τα μάτια ενός εμπειρογνώμονα και ενός αρχάριου. Ο Κόλιν Ο’ Ντόνογκιου ζωντανεύει αυτή τη σχέση, ως Μάικλ Νόβαλ, παίζοντας τον πρώτο του ρόλο σε ταινία μεγάλου μήκους, απέναντι στον βετεράνο ηθοποιό Χόπκινς.

Ο νεαρός ηθοποιός από την Ντρογκέδα της Ιρλανδίας, δεν είχε καμία εμπειρία από ταινίες μεγάλου μήκους, αλλά έστειλε ένα δείγμα στους δημιουργούς της ταινίας. «Έκανα μία δική μου μαγνητοσκόπηση - οντισιόν στον πίσω κήπο του καλύτερου φίλου μου, χωρίς να ξέρω αν κάποιος θα το έβλεπε ποτέ αυτό το υλικό. Δόξα τω Θεώ, κάποιος το έκανε,» λέει χαμογελώντας. «Ήταν ένα όνειρό μου που έγινε πραγματικότητα, επειδή αισθάνθηκα πραγματικά μια σύνδεση με τον Μάικλ Κόβακ. Πιστεύεις στο Θεό ή σε μια ανώτερη δύναμη… πιστεύεις ότι η ζωή σου είναι προκαθορισμένη ή ότι έχεις τον έλεγχο των πάντων; Αυτά ήταν τα ερωτήματα που βασάνιζαν τον Μάικλ.» «Νομίζω ότι ο Κόλιν είναι κάποιος που εμπνέει εμπιστοσύνη και, ως εκ τούτου, αποτελεί ένα πολύ καλό οδηγό σε αυτόν τον κόσμο», σημειώνει ο σκηνοθέτης.

Αναγνωρίζοντας αυτές τις ιδιότητες στον Ο’ Ντόνογκιου – τη σοβαρότητά του, παρά την ηλικία του, και την εσωστρέφειά του – οι παραγωγοί της ταινίας πέταξαν στο Λος Άντζελες μαζί του, προκειμένου να δουν αν μπορεί να λειτουργήσει η συνεργασία του με τον Χόπκινς. Η χημεία του με τον ηθοποιό, ήταν αυτή που σφράγισε τη συμφωνία. «Αυτή είναι η πρώτη ταινία του Κόλιν, και παίζει σχεδόν σε κάθε σκηνή, τις περισσότερες από αυτές δίπλα στον Άντονι Χόπκινς, και γι 'αυτό και δικαιολογείται το άγχος που είχε την πρώτη μέρα,» θυμάται ο Χάφστρομ. «Αλλά ο Άντονι ήταν – τόσο ως άνθρωπος, όσο και ως ηθοποιός – γενναιόδωρος με τον Κόλιν και τον βοήθησε με πολλούς τρόπους. Έγιναν φίλοι, το οποίο ήταν απαραίτητό, επειδή, από μία άποψη, αυτή είναι μια ταινία για τη φιλία μεταξύ ενός νεότερου και ενός παλαιότερου ιερέα. Υπάρχει επίσης μια δυναμική πάτερα - γιου μεταξύ τους. Ταυτόχρονα, ήταν σημαντικό να δημιουργηθεί μια κατάσταση, όπου κάποιος θα μπορούσε να αισθανθεί μία δυσαρμονία στη σχέση τους. Νομίζω ότι και οι δύο ηθοποιοί κατάφεραν να αποδώσουν αυτήν την ένταση με έναν εξαιρετικό τρόπο.»
«Νομίζω ότι ο Κόλιν είναι εξαιρετικός», παρατηρεί ο Χόπκινς. «Ήταν υπέροχο να δουλεύεις μαζί του. Είναι ένας εξαιρετικός ηθοποιός, και έχει ένα πολύ ενδιαφέρον πρόσωπο.»

Ο Πάτερ Λούκας δεν είναι το μόνο πρόσωπο που τραβά την προσοχή τον Μάικλ στη Ρώμη. Την πρώτη μέρα του στη σχολή του εξορκισμού, το μάτι του πέφτει και σε ένα άλλο επισκέπτη, την Αντζελίν μία δημοσιογράφο που διερευνά τη νέα «πρωτοβουλία» του Βατικανού. «Η Αντζελίν εντυπωσιάζει τον Μάικλ διότι, ως δημοσιογράφος, είναι εκπαιδευμένη να βλέπει τα πράγματα αντικειμενικά,» λέει ο Βίνσον. «Δεν είναι απαραίτητα πιστή, οπότε δεν πρόκειται να αποδεχθεί όλα όσα ακούει. Έτσι όταν βλέπει τον Μάικλ να θέτει υπό αμφισβήτηση κάποια πράγματα, ξέρει ότι έχει βρει μια αδελφή ψυχή που μπορεί να τη βοηθήσει στο έργο της.»

Για αυτό τον ρόλο, οι δημιουργοί της ταινίας διάλεξαν τη Βραζιλιάνα ηθοποιό Άλις Μπράγκα, η οποία γοητεύτηκε από το σενάριο, αν και παραδέχεται ότι το βράδυ που το  πρωτοδιάβασε δεν μπόρεσε να κοιμηθεί. «Αφού το διάβασα, δεν μπορούσα να κοιμηθώ», λέει. «Είναι μια ταινία μυθοπλασίας, αλλά το φαινόμενο είναι πραγματικό, και οι χαρακτήρες μπαίνουν όλο και πιο βαθιά σε αυτό, καθώς προσπαθούν να καταλάβουν περί τίνος πρόκειται. Όλοι φοβούνται το ενδεχόμενο να τους κυριεύσει ο Σατανάς, ακόμη και αν δεν συμφωνούν με το πώς πρέπει να αποκαλούμε αυτό το φαινόμενο. Ερωτεύτηκα το χαρακτήρα της Αντζελίν, επειδή είναι αυτή η ισχυρή, ειλικρινής γυναίκα που ξέρει τι θέλει και καταλαβαίνει στην πορεία, το λόγο, για τον οποίο ψάχνει να βρει απαντήσεις σε τέτοια ερωτήματα.»
«Η Άλις είχε κάνει πολλές ταινίες, αλλά εκείνη στην οποία ξεχώρισε, ήταν η ανεξάρτητη παραγωγή City of God,» λέει ο Φλιν. Όπως και ο Μάικλ, έτσι και η Αντζελίν αναγκάζεται να αντιμετωπίσει τις αμφιβολίες και τους φόβους της, φέρνοντας τους σε αντιπαραβολή με αυτό που βλέπει με τα μάτια της. «Η ίδια ανακαλύπτει μέσα από αυτό το ταξίδι πολλά στοιχεία του εαυτού της, όπως και ο Μάικλ», λέει η Μπράγκα. «Είναι ένας πολύ ενδιαφέρον τρόπος για να μιλήσουμε για τη θρησκεία, επειδή τη βλέπουμε μέσα από την οπτική γωνία διαφορετικών ανθρώπων.» Η εσωτερική αναζήτηση του Μάικλ τον οδηγεί πίσω στην παιδική του ηλικία και στον πάτερα του, τον Ιστβάν, Ούγγρο μετανάστη. Το ρόλο παίζει ο Ρούτγκερ Χάουερ, ο οποίος παρατηρεί, «Ο πατέρας του Μάικλ εργάζεται σκληρά. Είναι πολύ θρήσκος, λίγο αυστηρός. Είναι ένας επιχειρηματίας που θέλει ο γιος του να αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση. Φυσικά, ο γιος του δεν έχει καμία τέτοια διάθεση. Έχουν μία στενή και έντονη σχέση, αν και δύσκολη. Ίσως ο γιος μισεί σε ένα βαθμό τον πάτερα του.»

Η φιγούρα του Ίστβαν Κόβακ είναι κυρίαρχη στον ψυχισμό του γιου του κατά τη διάρκεια όλων αυτών που ζει στη Ρώμη, λέει ο Χάφστρομ, για την ερμηνεία του Χάουερ. «Η παρουσία του Ρούτγκερ είναι σημαντική, παρόλο που εμφανίζεται για περιορισμένο χρονικό διάστημα στην οθόνη.»

Στη σχολή, ο Μάικλ βρίσκει ένα σύμβουλο στο πρόσωπο του Πάτερ Ματθαίου, τον οποίο παίζει ο Τόμπι Τζόουνς. Πρόκειται για ένα μοντέρνο ιερέα που ασχολείται με τη μείωση του αριθμού των κληρικών και ο οποίος διακρίνει έναν ασυνήθιστο δυναμισμό στο μαθητή του. «Ο πάτερ Ματθαίος γνωρίζει ότι ο Μάικλ παλεύει με τις ιδέες και τα πιστεύω του, αλλά διαισθάνεται ότι υπάρχει κάτι μεγαλύτερο μέσα του... ίσως ακόμα και ότι έχει θείο χάρισμα», λέει ο Φλιν. «Αλλά ο Μάικλ δεν το συνειδητοποιεί αυτό. Οπότε ο Πάτερ Ματθαίος ουσιαστικά προσπαθεί να αποτελέσει τον καθρέπτη του και να του δείξει ότι είναι πραγματικά ευλογημένος. Ο Τόμπι ήταν σε θέση να τα αποδώσει όλα αυτά με ένα πραγματικά ανθρώπινο και έξυπνο τρόπο.»
«Ο Πάτερ Ματθαίος γίνεται μάρτυρας σε ένα ατύχημα, κατά το οποίο ο Μάικλ συμπεριφέρεται με τρόπο που ο πάτερ συνειδητοποιεί ότι μπορεί να έχει κάποιο χάρισμα,» προσθέτει ο Τζόουνς. «Υπάρχει κάτι στην προσωπικότητά του και το υπόβαθρό του που του φαίνεται οικείο.»

Το αντίβαρο του Πάτερ Ματθαίου είναι ο ομόλογός του στο Βατικανό, ο Πάτερ Ξαβιέ, τον οποίο παίζει ο Σιαράν Χιντς. Δουλειά του Πάτερ Ξαβιέ είναι να ξεπεραστούν οι παλαιολιθικές μέθοδοι αντιμετώπισης του εξορκισμού, και να βρεθεί η απαραίτητη ισορροπία μεταξύ της ψυχολογίας και της θεολογίας.» «Δεν πρόκειται για πόλεμο μεταξύ τους,» σημειώνει ο Χιντς. «Νομίζω ότι ο Πάτερ Ξαβιέ αντιλαμβάνεται ότι ο Μάικλ έχει πολλά να προσφέρει στην εκκλησία, αλλά οι αμφιβολίες του, θα πρέπει να καμφθούν. Τελικά, προτείνει ο Μάικλ να δει τον Πάτερ Λούκας, ώστε να του μιλήσει για τους ανορθόδοξους τρόπους αντιμετώπισης του εξορκισμού.»
«Αυτή η ταινία μου τράβηξε το ενδιαφέρον, διότι δεν βασίζεται σε μια επιπόλαιη ιστορία,» σχολιάζει ο Χιντς. «Δεν θέλει απλά να είναι τρομακτική. Πρόκειται για κάτι πιο βαθύ που έχουμε όλοι μέσα μας, και έχει να κάνει, όχι μόνο με τις ανησυχίες, τις αμφιβολίες ή την πίστη μας, με το πώς μπορούμε να βρούμε το δρόμο μας στο σκοτάδι.»

Όταν ο Μάικλ πηγαίνει να επισκεφτεί τον Πάτερ Λούκας στο μικρό του πρεσβυτέριο στα περίχωρα της Ρώμης, ο εξορκιστής ασχολείται με την περίπτωση μιας εφήβου που είναι έγκυος και ονομάζεται Ροζάρια, η οποία, σύμφωνα με τον Πάτερ Λούκας, έχει καταλειφθεί από τον Σατανά. Το βάρος αυτού του ρόλου έπεσε στους ώμους της 21χρονης Μάρτα Γκαστίνι. «Η Μάρτα ίσως έχει τον πιο απαιτητικό σωματικά ρόλο στην ταινία,» δηλώνει ο Χαφστρομ. «Είναι μία νέα ηθοποιός με πολύ μικρή εμπειρία, ένα εντελώς νέο πρόσωπο, και νομίζω ότι έκανε εκπληκτική δουλειά.»

Ο σκηνοθέτης συνεργάστηκε με τον Τσάρλι Κρόουγελ και την Γκαστίνι για να στήσει τις σκηνές του εξορκισμού. «Ήθελα να βεβαιωθώ ότι όλα όσα θα γίνονταν, θα ήταν ρεαλιστικά και ότι θα μπορούσαν πράγματι να συμβούν σε έναν άνθρωπο σε απελπισία,» σημειώνει ο σκηνοθέτης.
«Η Γκαστίνι έπρεπε να ενσαρκώσει μια κοπέλα που κατέχεται από τον Σατανά», λέει ο Κρόουγελ, που έκανε πρόβες με την Μάρτα πριν από τα γυρίσματα, για να δουν τα είδη των κινήσεων που θα έπρεπε να εκτελέσει. «Κάθε κίνηση που κάνει έπρεπε να είναι απολύτως φυσική, αλλά και λεπτή, ώστε περισσότερο να την αισθάνεσαι παρά να τη βλέπεις. Χρειάστηκε πολλή δύναμη από τη μεριά της και η ερμηνεία της Μάρτα πραγματικά μου προκάλεσε ρίγη.»

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τον εξορκισμό, η Γκαστίνι και ο Ο’ Ντόνογκιου συνόδευσαν τον Ματ Μπάλιο σε πολλούς εξορκισμούς - ακούγοντας τα πάντα πίσω από τις κλειστές πόρτες, ως ένδειξη σεβασμού. Η Γκαστίνι θυμάται πόσο έντονη ήταν η διαφορά μεταξύ αυτού που συνέβαινε πίσω και μπροστά από αυτές τις πόρτες. «Έξω, όλα συνέχιζαν στους γνωστούς τους ρυθμούς, οι τουρίστες στη Ρώμη, η κίνηση στους δρόμους, αλλά μέσα σε αυτό το μικρό δωμάτιο, συνέβαινε κάτι που δεν μπορούσα να εξηγήσω - μια τόσο ισχυρή και φοβερή μάχη ανάμεσα στο καλό και το κακό.»

Και ο Ο’ Ντόνογκιου επηρεάστηκε πολύ από αυτήν την εμπειρία. «Αυτό που σκέφτηκα ήταν ότι για τους εξορκιστές αυτή είναι η καθημερινότητά τους. Είναι κάτι με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι πολύ συχνά. Αλλά για μας ήταν μία εξωπραγματική εμπειρία.»
«Στους εξορκισμούς, ανεξάρτητα από το τι πιστεύει κάποιος, εκείνο που βλέπεις είναι απίστευτος πόνος,» σχολιάζει ο Φλιν. «Από τη στιγμή που κάποιος αρχίζει να εξετάζει αυτό τον κόσμο -  και πάλι, ανεξάρτητα από το τι πιστεύει – η εμπειρία είναι έντονη,  σκοτεινή και πολύ τρομακτική.» 

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official site

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Ένας λόγος να το δεις, συνειδητά: Άντονι Χόπκινς!
Ένα θρίλερ "εξορκισμού" κυριολεκτικά κρεμασμένο, στις πλάτες του Άντονι Χόπκινς. Λιγότερο τρομακτικό και περισσότερο ακαδημαϊκό από το ανεξάρτητο ψευδοντοκιμαντερίστικου ύφους "Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΕΞΟΡΚΙΣΜΟΣ". Στο Box Office της Β. Αμερικής άνοιξε στο Νο 1 με $14,8 εκατομμ. ενώ μέχρι σήμερα έχει συγκεντρώσει $32,3 και παγκοσμίως $51,4. Μια χαρά για ένα φιλμ major στούντιο (Warner Bros.) που ανήκει στην κατηγορία θρίλερ ("Κατάλληλο από 13") και κόστισε $37 εκατομμ.

Η ταινία συνολικά αναπτύσσει απλοϊκά μηνύματα, χρησιμοποιώντας το συγκινησιακό εφέ του ψυχολογικού τρόμου για να τονίσει την μεταφυσική διάσταση του δαιμονισμού. Χρησιμοποιεί ή και διαστρέφει τις θρησκευτικές δοξασίες και παραδόσεις, πατώντας στην "Αμφιβολία" της ύπαρξης του φαινομένου, αλλά στο τέλος υποκύπτει στην αποδοχή του. Ο εξορκισμός χρησιμοποιείται όπου η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Οτιδήποτε δεν εξηγείται επιστημονικά σου λέει, είναι "θέλημα Θεού ή Διαβόλου". Το γνωστό επιχείρημα "πίστευε και μη ερεύνα" στο Α' Μέρος, αμφισβητείται από τον νεαρό ιερέα, αλλά στο Β' Μέρος, εισχωρεί στο Σύστημα της θεογικής ερμηνείας για το οποίο αμφέβαλλε γιατί , υπάρχουν Στοιχεία για τούτο. Αδιάσειστα. Μπορείς, έτσι, να το πεις και "θεολογικά εκβιαστικό, προπαγανδιστικό".

Η ταινία ασχολείται με το ρίσκο του εξορκιστή σε ακραίες περιπτώσεις, δαιμονισμένων, όπως στο φιλμ. Η μεταφορά του Κακού από το ένα Σώμα στο άλλο δεν είναι αόριστο ευφυολόγημα και μεταφυσική αρλούμπα, αλλά πραγματικότητα, σύμφωνα με τους δημιουργούς του φιλμ. Ο Άντονι Χόπκινς, για άλλη μια φορά με την ερμηνεία του σε κερδίζει. Άλλωστε πάνω του στήνεται ολόκληρη η ταινία, καθώ είναι ο άνθρωπος κλειδί και ο μέντορας του νέου ιερέα. Ο έμπειρος που εκπαιδεύει κάπως ανορθόδοξα τους νέους εξορικιστές. Που και αυτός όμως δεν είναι άτρωτος αλλά αλτρουιστής. Και καθώς όλα μπορούν να συμβούν παρακολουθούμε ένα ενδιαφέρον σε εξέλιξη και αγωνία φιλμ, όπως παρόμοια του είδους του.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Εδώ και δεκαετίες οι ταινίες με εξορκισμούς εξιτάρουν το κοινό, ενώ τα τελευταία χρόνια και μετά την επιτυχία του Emily Rose, το είδος μοιάζει αναγεννημένο. Το The Rite, είναι η νέα ταινία του Mikael Håfström, σκηνοθέτη του 1408, που εκ πρώτης όψεως δε μοιάζει να έχει να μας προσφέρει κάτι καινούριο, αλλά έχει το μεγάλο ατού της παρουσίας του Anthony Hopkins. Φτάνει όμως αυτό;

Ο Michael Kovak είναι ένας τυπικός νεαρός φοιτητής που όμως έχει την ατυχία να είναι γιος νεκροθάφτη. Το επάγγελμα πάει από γενιά σε γενιά και θεωρείται σχεδόν ιερό για την οικογένεια. Η σχέση με τον πατέρα του είναι μονίμως τεταμένες, και φτάνει η στιγμή που ο Michael πρέπει να συνεχίσει στα βήματα του πατέρα, κάτι που φυσικά δεν επιθυμεί, έτσι διαλέγει την μοναδική εναλλακτική για να μη κοπεί η πατρική επιχορήγηση, την ιεροσύνη. Η ιερατική σχολή είναι απλά μια διέξοδος και όχι αυτοσκοπός του Michael που, αν και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άπιστος, είναι σίγουρα σκεπτικιστής στα θέματα της θρησκείας. Οι σπουδές τελειώνουν με τον Michael να αριστεύει και να είναι έτοιμος να αποσυρθεί αφού ποτέ δεν ήταν σκοπός του να γίνει ιερέας αλλά και χωρίς να έχει μια εναλλακτική. Ο πάτερ Matthew του προτείνει να παρακολουθήσει ένα σεμινάριο εξορκιστών που θα διεξαχθεί στη Ρώμη με σκοπό να εκπαιδεύσει νέους εξορκιστές. Εκεί, μέσω του δασκάλου πάτερ Xavier, έρχεται σε επαφή με τον πάτερ Lucas Trevant, έναν Ουαλό βετεράνο εξορκιστή με ιδιαιτέρως ανορθόδοξες μεθόδους και με σχεδόν τον ίδιο σκεπτικισμό με τον Michael. Ο πάτερ Lucas αναλαμβάνει να “εκπαιδεύσει” αλλά και να πείσει τον Michael για την παρουσία του διαβόλου.

Όσο έγραφα τη παραπάνω παράγραφο, είχα πρόβλημα να βρω που σταματάει η ιστορία και που ξεκινάν τα spoilers, που θα έπρεπε να σταματήσω. Δυστυχώς το The Rite είναι μια ταινία που βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στο φινάλε της. Όλη η διάρκειά της είναι διεκπαιρεωτική, υπάρχει μόνο για να φτάσει στο μοναδικό σκοπό και στόχο του δημιουργού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, η ταινία να μοιάζει σαν μια μεγάλη εισαγωγή, δεν έχει ups and downs στην έντασή της, αφού ουσιαστικά δεν έχει ένταση, και απλά περιμένεις να αρχίσει κάτι ενδιαφέρον. Όμως και καθαρά σεναριακά έχει πολλά προβλήματα αφού σε όλη τη διάρκεια προσπαθούσε να πείσει τον πρωταγωνιστή, και κατ’ επέκταση τον θεατή, για την παρουσία του διαβόλου και παρά τις πάμπολλες μαϊμουδιές δεν τα κατάφερε ποτέ. Ο θρησκευτικός σκεπτικισμός του Lucas ενώ ταυτόχρονα είναι ο πιο επιτυχημένος εξορκιστής και ο χαρακτήρας της δημοσιογράφου Angeline που μοιάζει να μπήκε τσόντα αφού δεν έχει κανέναν λόγο παρουσίας είναι μόνο μερικά από τα πολλά μειονεκτήματα του σεναρίου που δύσκολα μπορείς να τα παραβλέψεις.

Η ταινία απλά δεν είναι τρομακτική, ούτε καν ανατριχιαστική και για ένα θρίλερ αυτό σίγουρα δεν είναι καλό σημάδι. Δεν έχει υποβλητική ατμόσφαιρα ακόμα και κατά τη διάρκεια των εξορκισμών, ακόμα και του τελευταίου. Το μοναδικό στοιχείο της ταινίας που προκαλεί κάποιου είδους ένταση στη ταινία είναι έντεκα νότες. Έντεκα νότες που μπορούν να θεωρηθούν ως το μουσικό θέμα της ταινίας που επαναλαμβάνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα με διαφορετική ένταση και χρώμα. Είναι δυστυχώς οι μοναδικές στιγμές που αυξάνονται οι ελπίδες μας ότι κάτι καλύτερο θα επακολουθήσει αλλά δυστυχώς διαψευδόμαστε πανηγυρικά. Όσο για τις ερμηνείες και την πολυσυζητημένη επιστροφή του Hopkins στα θρίλερ και το πόσο καλός λένε ότι είναι, εγώ αυτό δεν το είδα. Εγώ είδα τον άγνωστο πιτσιρικά πρωταγωνιστή Colin O'Donoghue να κλέβει τη παράσταση στα 5/6 της ταινίας και μόνο στο τέλος να βλέπουμε τον Hopkins που όλοι περιμέναμε.

Το The Rite αποτυγχάνει σκηνοθετικά, σεναριακά και υποκριτικά. Αποτυγχάνει να μας τρομάξει, να μας υποβάλλει και το μόνο που καταφέρνει είναι να είμαστε σίγουροι ότι ο μόνος λόγος που ο Hopkins υπέγραψε να συμμετέχει στη ταινία είναι ο τελικός εξορκισμός. Μη χάσετε το χρόνο σας, απλά δεν αξίζει.

Αλέξης Κυριαζής
του Αλέξη Κυριαζή alexis.kyriazis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
28/1/2011 (ΗΠΑ)
24/2/2011 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

331_3675_the_rite.jpg
331_3722_RD-03737.jpg
331_3723_RTT-00022.jpg
The Rite 0000.jpg
The Rite poster 002.jpg
The Rite poster.jpg
       


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Anthony Hopkins ... Father Lucas Trevant
    Colin O'Donoghue ... Michael Kovak
    Alice Braga ... Angeline
    Ciarán Hinds ... Father Xavier
    Toby Jones ... Father Matthew
    Rutger Hauer ... Istvan Kovak
    Marta Gastini ... Rosaria
    Maria Grazia Cucinotta ... Aunt Andria
    Arianna Veronesi ... Francesca
    Andrea Calligari ... Vincenzo
    Chris Marquette ... Eddie
    Torrey DeVitto ... Nina
    Ben Cheetham ... Young Michael
    Marija Karan ... Sandra
    Rosa Pianeta ... Woman in Exorcism Video
    Giampiero Ingrassia ... Doctor
    Rosario Tedesco ... Police Officer
    Cecilia Dazzi ... Nurse
    Attila Bardóczy ... Xavier's Secretary
    Nadia Kibout ... Ethnic Nun
    Anita Pititto ... Vatican Nun
    Sandor Baranyai ... Concierge
    Fabiola Balestriere ... Young Girl
    Anikó Vincze ... Katalin Kovak

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Mikael Håfström

Σενάριο
Matt Baglio (βιβλίο)
Michael Petroni

Παραγωγή
Beau Flynn
Tripp Vinson

Μουσική
Alex Heffes

Φωτογραφία
Ben Davis

Μοντάζ
David Rosenbloom

Casting
Deborah Aquila
Mary Tricia Wood


Σχεδιασμός Παραγωγής
Andrew Laws

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Lóránt Jávor
Stuart Kearns


Σκηνικά
Zoltán Horváth
Peter Walpole


Κοστούμια
Carlo Poggioli

Βοηθός Σκηνοθέτη
Sean Guest

Εταιρείες Παραγωγής
Contrafilm
Fletcher & Company
New Line Cinema

Διανομή
Village Films (Ελλάδα)
Warner Bros. Pictures

Ειδικά Εφέ
Leonardo Cruciano Workshop (special effects)
M.A.G. Special Effects
Multifilm Special Effects

Χρονολογία παραγωγής
2011

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 2.35 : 1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑ, ΤΡΟΜΟΥ, ΘΡΙΛΕΡ

Διάρκεια
114'

Ήχος
Dolby Digital


Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Βουδαπέστη - ΟΥΓΓΑΡΙΑ, Ρώμη - ΙΤΑΛΙΑ

AKA

Καταλληλότητα
USA:PG-13 (certificate #46580) | Malaysia:PG-13 | Canada:14A (Ontario)


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 5
Αριθμός Ψήφων: 2


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Θρίλερ
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΘρίλερΤρόμουParents Strongly CautionedΔραματική


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails