Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 31/7/14 :.
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Σουπερχόνδριος
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Fear and Desire (1953)
.: από 14/8/14 :.
. Cuban Fury
. Θεϊκό Κόλπο
. Λόγια και Εικόνες
. Joe
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape
. Σεφ
. Οι Αναλώσιμοι 3
. Sin City: A Dame to Kill For
.: από 28/8/14 :.
. Lucy
. Μαγεία στο Σεληνόφως
. Savage Tales
. Oldboy (2003)

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: gabrielpaok's Profile gabrielpaok
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9720

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 119
Μέλη: 1
Σύνολο: 120

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: ΑΛΗΘΙΝΟ ΘΡΑΣΟΣ (TRUE GRIT) των Τζόελ και Ίθαν Κοέν (2010)

Ημερομηνία καταχώρησης: Τρίτη, 03 Αύγ. 2010 @ 13:22:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Γουέστερν

ΑΛΗΘΙΝΟ ΘΡΑΣΟΣ
TRUE GRIT

των Τζόελ και Ίθαν Κοέν
με τους Τζεφ Μπρίτζες, Ματ Ντέιμον, Τζος Μπρόλιν, Χέιλι Στάινφελντ

Υπόθεση:
Οι ιδιοφυείς αδελφοί Τζόελ και Ίθαν Κοέν, αποδομούν όπως εκείνοι και μόνο εκείνοι ξέρουν μια πρωτότυπη ιστορία αυτοδικίας, με στόχο να φωτίσουν την ψυχοσύνθεση της πρωταγωνίστριας, μιας δεκατετράχρονης εκδικήτριας που βλέπει μπροστά στα μάτια της να δολοφονείται ο πατέρας της για μερικά δολάρια, από τους υποτακτικούς τους στο κτήμα ενώ αποφασίζει να πάρει το νόμο στα χέρια της και να αποδώσει δικαιοσύνη... Φτάνει, λοιπόν, στο Αρκάνσας με σκοπό να βρει το δειλό Τομ Τσέινι που λέγεται πως σκότωσε τον πατέρα της και ζητά τη βοήθεια ενός φιλικού προς το αλκοόλ, μονόφθαλμου, ομοσπονδιακού αστυνομικού, του Ρούστερ Κόγκμπερν, ο οποίος, παρά τις αρχικές του αντιρρήσεις, δέχεται τελικά να τη βοηθήσει, και να τον καταδιώξει. Τον Τσέινι όμως καταδιώκει και ένας άλλος αστυνομικός, ο Λα Μπιφ, που θέλει κι αυτός από την πλευρά του να τον συλλάβει και να τον παραδώσει στις αρχές του Τέξας, ώστε να δικαστεί εκεί κι εκείνος να πάρει την αμοιβή της επικήρυξής του… Οι τρεις τους τώρα, καθένας για τους δικούς του λόγους, αναζητούν τον Τσέινι δίχως να ξέρει κανείς τους πού θα τους βγάλει αυτή η περιπέτεια…



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

10 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΟΣΚΑΡ (μεταξύ αυτών: ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ, ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ-ΑΔΕΛΦΟΙ ΚΟΕΝ, Α’ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ-ΤΖΕΦ ΜΠΡΙΤΖΕΣ, Β’ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ-ΧΕΪΛΙ ΣΤΑΪΝΦΕΛΝΤ, ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ)

1969… Το γουέστερν Αληθινό Θράσος κάνει την εμφάνισή του στις κινηματογραφικές αίθουσες χαρίζοντας στον Τζον Γουέιν το Όσκαρ ερμηνείας. 2011… Οι βραβευμένοι με Όσκαρ αδελφοί Κοέν επιλέγουν ως πρωταγωνιστή της δικής τους «ανάγνωσης» της μυθικής περιπέτειας γουέστερν που βασίζεται στο κλασικό –πλέον- ομώνυμο μυθιστόρημα του Τσαρλς Πόρτις, τον αγαπημένο κύριο Λεμπόφσκι, τον εξαιρετικό, βραβευμένο με Όσκαρ, Τζεφ Μπρίτζες στο ρόλο του πάντα «ετοιμοπόλεμου» Rooster - ρόλο που ενσάρκωνε ο Τζον Γουέιν στην ταινία του Χένρι Χάθαγουεϊ.

ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ 2011

  • Το μυθιστόρημα “True Grit” είναι το δεύτερο (από τα πέντε συνολικά) του Τσαρλς Πόρτις μετά το “Norwood” και θεωρείται το αριστούργημα του συγγραφέα, τον οποίο μάλιστα συγκρίνουν γι’ αυτό το βιβλίο με τον Μαρκ Τουέιν όσον αφορά στο καυστικό χιούμορ, την ανεξάρτητη ηρωίδα και τα αμιγώς αμερικανικά θέματα που πραγματεύεται. Το μυθιστόρημα έχει πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα ανά τον κόσμο.
  • Οι αδελφοί Κοέν είχαν διαβάσει τα μυθιστορήματα του Πόρτις και θεώρησαν πως το “True Grit” ήταν το καταλληλότερο για να το μεταφέρουν στη μεγάλη οθόνη, καθώς αφενός η πρωταγωνίστρια έχει όλα τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τους Κοενικούς πρωταγωνιστές και αφετέρου είναι μια ιστορία γουέστερν που είναι και το αγαπημένο είδος των Κοέν. Άλλωστε, τα αδέλφια είναι κατηγορηματικά όταν λένε πως δεν πρόκειται για remake της ταινίας του 1969, αλλά για δική τους πρωτότυπη κινηματογραφική ανάγνωση του μυθιστορήματος.

  • Ο ηθοποιός Μπάρι Πέπερ (Saving Private Ryan, Enemy of the State, The Green Mile, We Were Soldiers, 25th Hour, Flags of Our Fathers) σχολιάζει σχετικά: «Οι διάλογοι στο μυθιστόρημα μοιάζει με καουμπόικη ποίηση δια χειρός Σαίξπηρ. Και αυτό που είναι αξιοθαύμαστο είναι το πόσο ακριβής και πιστή στη γλώσσα είναι η προσαρμογή των Κοέν. Ο τρόπος που χειρίστηκαν το υλικό του Πόρτις είναι αξιοθαύμαστος.» Ο Ματ Ντέιμον επισημαίνει «Δεν είχα διαβάσει ποτέ μου το μυθιστόρημα μέχρι που μου το έδωσαν οι Κοέν. Είναι ένα φανταστικό Αμερικανικό μυθιστόρημα και πρέπει να έχει την ανάλογη αναγνώριση. Η προσαρμογή των Κοέν είναι άψογη. Χρησιμοποίησαν τους αυθεντικούς διαλόγους και έχουν συλλάβει πλήρως το πνεύμα του Πόρτις αναφορικά με τον τρόπο που μιλούσαν τότε που λαμβάνει χώρα η δράση. Με ενθουσίασε και με παρέσυρε. Αλλά συνεχώς νιώθεις τη φωνή των Κοέν γιατί είναι τόσο ισχυροί καλλιτέχνες.»
  • Από την αρχή της προσαρμογής του μυθιστορήματος οι αδελφοί Κοέν ήξεραν πως ήθελαν για πρωταγωνιστή της ταινίας τον Τζεφ Μπρίτζες, με τον οποίον είχαν συνεργαστεί και το 1998 στην - κλασική - πλέον ταινία τους The Big Lebowski. Η προσέγγιση του Τζεφ Μπρίτζες δε θυμίζει σε τίποτα εκείνη του Τζον Γουέιν, αφού και η ταινία των Κοέν δε θυμίζει σε τίποτα εκείνη του 1969. «Ο Ρούστερ είναι με το ένα πόδι από την πλευρά του νόμου και με το άλλο στην εντελώς αντίθετη πλευρά. Αλλά έχει αυτό ακριβώς που αναζητά η νεαρή ηρωίδα: αληθινό θράσος, αφού, όσο δύσκολα κι αν είναι τα πράγματα δεν το βάζει ποτέ του κάτω, αλλά πολεμά μέχρι τέλους.» σχολιάζει ο πρωταγωνιστής για το ρόλο του.

  • Η μεγάλη αποκάλυψη της ταινίας όμως είναι η νεαρή Χέιλι Στάινφελντ, η οποία πήρε το ρόλο στο πάρα πέντε κι αφού είχαν γίνει πολλές ακροάσεις σε διάφορες πολιτείες των ΗΠΑ. Εκείνο που κέρδισε τόσο τους παραγωγούς όσο και τους σκηνοθέτες είναι η έντονη προσωπικότητα της μικρής και η τόλμη της, αλλά κυρίως ο συνδυασμός του εύθραυστου της ηλικίας και του παρουσιαστικού της με ένα υποβόσκοντα θράσος. Και η μικρή πρωταγωνίστρια τους έβγαλε ασπροπρόσωπους και με το παραπάνω, τόσο με την υποκριτική της όσο και με την αφοσίωσή της στην όλη διαδικασία προετοιμασίας!

  • Το πρωταγωνιστικό καστ συμπληρώνουν ο Ματ Ντέιμον, που ήθελε από καιρό να συνεργαστεί με τους αδελφούς Κοέν και ενθουσιάστηκε με το ρόλο,  ο Τζος Μπρόλιν, παλιός συνεργάτης των Κοέν και ο Μπάρι Πέπερ.

  • Στη διεύθυνση φωτογραφίας βρίσκουμε τον πολλάκις υποψήφιο για Όσκαρ Ρότζερ Ντίκινς, ο οποίος δούλεψε και στις ταινίες The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford και No Country For Old Men. Μάλιστα, αυτή του η «προϋπηρεσία» του έδωσε την έμπνευση για την ταινία αυτή των Κοέν καθώς θεωρεί πως σε αυτήν συνδυάζει το φυσικό ρεαλισμό της ταινίας The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford με τον ποιητικό ρεαλισμό του μυθιστορήματος του Κόρμακ Μακάρθι στην οποία βασίστηκε και η ταινία των Κοέν No Country For Old Men.
  • Ο Κάρτερ Μπάργουελ (A Serious Man, Blood Simple, Raising Arizona, Miller’s Crossing, Barton Fink, The Hudsucker Proxy, Fargo, Howl, The Kids Are All Right, Three Kings, Being John Malkovich, Adaptation, Before Night Falls, Velvet Goldmine, Gods and Monsters, Kinsey, The Spanish Prisoner) επιμελήθηκε τη μουσική της ταινίας.

ΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ

ΙΘΑΝ & ΤΖΟΕΛ ΚΟΕΝ
  • Ο Τζόελ φοίτησε στο κινηματογραφικό τμήμα του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, ενώ ο Ίθαν σπούδασε φιλοσοφία στο Πρίνστον.
  • O Ίθαν έγραψε με τον αδερφό του Τζόελ το σενάριο για την πρώτη τους μεγάλου μήκους ταινία Blood Simple, στην οποία ο Τζόελ ανέλαβε τη σκηνοθεσία κι ο Ίθαν την παραγωγή.
  • Ο Τζόελ Κοέν βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ των Κανών το 1991 και το 2001 ως Καλύτερος Σκηνοθέτης για τις ταινίες Barton Fink και The Man Who Wasn’t There αντιστοίχως.
  • Το 1996 κέρδισαν Όσκαρ Σεναρίου για την ταινία Fargo και το 2008 Όσκαρ Σκηνοθεσίας, Σεναρίου και Καλύτερης ταινίας για την ταινία No Country For Old Men.
  • Κέρδισαν Χρυσή Σφαίρα Σεναρίου για την ταινία No Country For Old Men.

 

Παλαιότερες ταινίες: Blood Simple, Raising Arizona, Miller’s Crossing, Barton Fink, Fargo, The Big Lebowski, O Brother, Where Art Thou?, The Man Who Wasn’t There, Intolerable Cruelty, The Lady Killers, Paris, Je t’ Aime, No Country For Old Men, Burn After Reading, A Serious Man.

ΤΟ ΚΑΣΤ

ΤΖΕΦ ΜΠΡΙΤΖΕΣ
  • Γεννήθηκε το 1949 στο Λος Άντζελες.
  • Έκανε το ντεμπούτο του στη μεγάλη οθόνη σε ηλικία 2 ετών μαζί με τον αδερφό του, στο πλευρό της μητέρας τους, στην ταινία The Company She Keeps.
  • Έχει προταθεί 5 φορές για Όσκαρ (The Last Picture Show, Thunderbolt and Lightfoot, Starman, The Contender, Crazy Heart) και 4 φορές για Χρυσή Σφαίρα (Starman, The Fisher King, The Contender, Crazy Heart) κερδίζοντας και το Όσκαρ και τη Χρυσή Σφαίρα για την ταινία Crazy Heart.
  • Είναι ταλαντούχος κιθαρίστας.

Παλαιότερες ταινίες: The Company She Keeps, The Yin and the Yang of Mr. Go, Halls of Anger, The Last Picture Show, Fat City, Bad Company, The Last American Hero, The Iceman Cometh, Thunderbolt and Lightfoot, Hearts of the West, Stay Hungry, King Kong, Somebody Killed Her Husband, Winter Kills, Heaven’s Gate, Cutter’s Way, Tron, The Last Unicorn, Kiss Me Goodbye, Against All Odds, Starman, Jagged Edge, 8 Million Ways to Die, The Morning After, Nadine, Tucker: The Man And His Dream, See You In The Morning, The Fabulous Baker Boys, Texasville, The Fisher King, American Heart, The Vanishing, Fearless, The Mirror Has Two Faces, The Big Lebowski, Arlington Road, The Muse, Simpatico, The Contender, Scenes of the Crime, The Door in the Floor, Iron Man, How To Lose Friends and Alienate People, The Open Road, A Dog Year, The Men Who Stare At Goats, Crazy Heart, TRON: Legacy.

ΜΑΤ ΝΤΕΪΜΟΝ
  • Γεννήθηκε το 1970 στη Μασαχουσέτη.
  • Έκανε το ντεμπούτο του στη μεγάλη οθόνη το 1988, με ένα μικρό ρόλο στο Mystic Pizza στο πλευρό της Τζούλια Ρόμπερτς.
  • Ακολούθησε η συμμετοχή του School Ties, δίπλα στους Μπρένταν Φρέιζερ, Κρις Ο’ Ντόνελ και Μπεν Άφλεκ και το Geronimo: An American Legend.
  • Με τον Μπεν Άφλεκ είναι επιστήθιοι φίλοι κι έχουν γράψει το σενάριο για την ταινία Good Will Hunting που τους χάρισε το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου το 1997.
  • Έχει προταθεί 5 φορές για Χρυσή Σφαίρα (Good Will Hunting (σεναρίου και ηθοποιίας),The Talented Mr. Ripley, Invictus, The Informant!) και 3 φορές για Όσκαρ (Good Will Hunting (σεναρίου και ηθοποιίας), Invictus) κερδίζοντάς το για την ερμηνεία του στην ταινία Good Will Hunting.

Παλαιότερες ταινίες: Mystic Pizza, School Ties, Geronimo: An American Legend, Good Will Hunting, Saving Private Ryan, Dogma, The Talented Mr Ripley, Ocean’s Eleven, The Majestic, The Bourne Identity, Confessions of a Dangerous Mind, Ocean’s Twelve, The Brothers Grimm, Syriana, The Departed, The Good Shepherd, Ocean’s Thirteen, The Bourne Ultimatum, The Informant!, Invictus, Green Zone, Hereafter.

ΤΖΟΣ ΜΠΡΟΛΙΝ

  • Γεννήθηκε το 1968 στο Λος Άντζελες.
  • Είναι γιος του ηθοποιού James Brolin, συζύγου της Barbra Streisand.
  • Έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο στην ταινία The Goonies.
  • Έκανε αίσθηση με την ερμηνεία του στην ταινία Flirting With Disaster.
  • Προτάθηκε για Όσκαρ B’ Ανδρικού Ρόλου για την ταινία Milk.

Παλαιότερες ταινίες: The Goonies, The Road Killers, Gang in Blue, Bed of Roses, Flirting with Disaster, Nightwatch, Mimic, The Mob Squad, Best Laid Plans, All the Rage, Hollow Man, Slow Burn, Coastlines, Melinda and Melinda, Into the Blue, The Dead Girl, Grindhouse, Planet Terror, In the Valley of Elah, American Gangster, W., Milk, Women in Trouble, Wall Street: Money Never Sleeps, You Will Meet A Tall Dark Stranger.

ΧΕΪΛΙ ΣΤΑΪΝΦΕΛΝΤ
  • Γεννήθηκε το 1996.
  • Σε ηλικία 8 ετών αποκάλυψε στους γονείς της, την επιθυμία της να γίνει ηθοποιός.
  • Κάνει το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία των αδελφών Κοέν.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official site

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Το νέο πόνημα των αδερφών Κοέν άνοιξε που άνοιξε την αυλαία του 61ου Φεστιβάλ του Βερολίνου αποτελεί μεταφορά του ομότιτλου βιβλίου του Τσαρλς Πόρτις (Charles Portis). Τα φοβερά και τρομερά αδέρφια επιμένουν μάλιστα εμφατικά σε αυτό το γεγονός προκειμένου να ξεκαθαρίσουν πως η ταινία τους δεν θα πρέπει να θεωρηθεί remake της πρώτης ταινίας που άντλησε έμπνευση από το βιβλίο γυρισμένης εν έτει 1969 από τον Χένρι Χάθαγουεϊ, η όποια έμελλε μάλιστα να χαρίσει στον Τζον Γουέιν το μοναδικό Όσκαρ της καριέρας του. Απλούστατα, πρόκειται για τη δική τους κινηματογραφική εκδοχή πάνω στην πρώτη ύλη του μυθιστορήματος.

Τόπος η μετεμφυλιακή Άγρια Δύση, ορφανή από κώδικες, απογυμνωμένη από ηρωισμό και ενθουσιασμό, μία πνευματική terracotta, προσμένοντας τους νέους κανόνες, σε αναμονή μίας καινούργιας ρότας, ενός καινούργιου στίγματος. Οι Κοέν ούτε ακριβώς αποδομούν ένα παραδοσιακό genre ούτε ακριβώς καταλύουν τους γνωστούς κώδικες. Δεν αρκούνται σε ένα απλό ρόλο μαστροχαλαστή η ανακαινιστή, θεωρούν το δικό τους σύμπαν αυτάρκες και τυλίγουν τα σπάργανα ενός έθνους και μίας ιστορίας στο δικό τους πέπλο σκληρής και αδυσώπητης ελαφρότητας. Δεν υπήρξε καμία αθωότητα και πώς να υπάρξει σε ένα κόσμο αυτοδικίας, αίματος, αποθέωσης του ανελέητου προσωπικού συμφέροντος; Ένα δεκατετράχρονο κορίτσι θα κινήσει τα νήματα. Είναι εξαιρετικά σώφρων και μυαλωμένη, αποφασιστική και σκληρή όσο και οι μισθοφόροι απονεμητές της δικαιοσύνης, φορτικά δίκαιη και αναλυτική σε όλες τις διαπροσωπικές συνδιαλλαγές της. Πάνω απ’ όλα όμως, διψά για εκδίκηση και δεν υπάρχει κανένα επιχείρημα εναντίον της και σίγουρα η ηλικία της δεν αποτελεί πρόβλημα. Έχει ήδη προλάβει να δει τον πατέρα της να δολοφονείται ενώπιόν της, βλέπει καθημερινά κρεμάλες εν είδει δημόσιου θεάματος, έχει κοιμηθεί σε φέρετρο δίπλα σε νεκρούς, οπότε πού το περίεργο στο να επιζητά τον θάνατο ενός ανθρώπου που δεν γνωρίζει; Σαν μία έναρξη της φιλμικής δομής αρχαιοελληνικής  τραγωδίας, κανονίζει επιμελώς όλα τα επουσιώδη (εκπληκτική η σκηνή των μακροσκελών διαπραγματεύσεων με τον έμπορο – μαυραγορίτη!) και προσεγγίζει αργά και σταθερά τον στόχο της με σκοπό να κλείσει τον κύκλο.

Η αναζήτηση ξεκινά, σε ένα οδοιπορικό όπου ο φυσικός χώρος μίας ιστορικής εποχής και ταυτόχρονα ο ναός μία ελεγειακής μυθολογίας βρίσκουν την αίγλη τους, την επικύρωσή τους, μέσα από τη μεγαλοπρεπή απεραντοσύνη των εκτάσεων. Σταθερός τόνος το τυπικό κοενικό μειδίαμα, με τους  ειρωνικούς διαλόγους, το μαύρο χιούμορ, τις ανενδοίαστες σφήνες βίας που δεν χαρίζονται σε κανέναν ως μία λειτουργία ολοκληρωτικά αβίαστη. Συνοδοιπόροι της ανήλικης εκδικήτριας δύο επί πληρωμή όργανα του νόμου που έχουν μετατραπεί σε κυνηγοί κεφαλών. Κυριότερος εκ των δύο ένας δυσκίνητος και δύστροπος ανθρώπινος όγκος (ο «Dude» φορά πλεόν μπότες και σπηρούνια), ένα απολειφάδι ενός κάποιου ένδοξου ή τέλος πάντων έντονου παρελθόντος, ένας αρνητής κανόνων που συνεχώς αυτοπαρωδείται. Μολαταύτα, όπως θα αποδειχθεί αργότερα, οι ηθικοί νόμοι εξακολουθούν να έχουν μία βαρύνουσα σημασία για αυτόν και έχει αρκετό κουράγιο για μία (πρώτη και;) τελευταία έξαρση δονκιχωτικής δράσης. Εξάλλου όπως έχουμε ήδη προαναφέρει, τα πάντα θα εξελιχθούν ως οφείλουν σε αυτή την αργόσυρτη ιδιότυπη καουμπόικη τραγωδία. Χωρίς εκρήξεις και μέσα από μία αδρανή απάθεια οι ανώτεροι νόμοι θα εφαρμοστούν με πληρότητα και ο καθείς θα λάβει τη δικαίωση και τη συντριβή που του αναλογεί. Η αυτοδικία μπορεί να είναι μονάχα μία αυστηρά προσωπική υπόθεση αλλά θα συνοδευτεί από την απαραίτητη έκκριση δηλητηρίου, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Αντί επιλόγου ας προσέξουμε λίγο περισσότερο το επιμύθιο που συμπληρώνει την πρώτη κάθαρση. Εύλογα και αναμενόμενα, η ηρωίδα μας επέλεξε την ισόβια μοναξιά ως καταφύγιο. Ήταν σα να έζησε όλα όσα της αναλογούσαν, πώς και με ποιον να συγχρωτιστεί από εδώ και πέρα; Ο δεύτερος πατέρας της πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του σε ένα πλανόδιο τσίρκο απομίμησης του παλιών καλών καιρών του Φαρ Ουέστ. Πέθανε ως όφειλε μόνος, μία καρικατούρα της ιδιότητάς του, ένα κακέκτυπο της ταυτότητάς του. Ο τρίτος της παρέας, ας τον ονομάσουμε «λατρεμένο θείο» στην κλίμακα των σχέσεων, αγνοείται, ίσως και να είναι ζωντανός ακόμη, μία συνάντηση θα ήταν καλοδεχούμενη αλλά δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί. Όλα θα κυλήσουν όπως είναι να κυλήσουν, τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο.

Γιώργος Παπαδημητρίου
του Γιώργου Παπαδημητρίου giorgos.papadim@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Μια νεαρή κοπέλα ζητάει την βοήθεια του ηλικιωμένου σερίφη (Τζεφ Μπρίτζες) για να βρει και να σκοτώσει τον δολοφόνο του πατέρα της, ενώ βρίσκει σύμμαχο σ' αυτό το κυνήγι τον Ματ Ντέιμον  που κυνηγά τον φονιά για τους δικούς του λόγους από το Τέξας...

Η επίσημη ταινία έναρξης της φετινής Berlinale, δεν θα μπορούσε σίγουρα να μας αφήσει αδιάφορους. Άλλωστε το TRUE GRIT, αναβίωση της κλασσικής ταινίας του 1969 με τον John Wayne, έχει μια δομή πρόσφορη στον πειραματισμό. Έχουμε μια ιστορία εκδίκησης, αλλά την ίδια στιγμή και μια σαφέστατη αναφορά στο τι αφήνει ως γεύση αυτή η εκδίκηση (θυμηθείτε την σκηνή με το φίδι όσοι δείτε την ταινία!).

Ουσιαστικά οι αδελφοί Κοέν συνεχίζουν το σχόλιο που πραγματεύτηκαν στο NO COUNTRY FOR OLD MEN και στο υποψήφιο για 10 Όσκαρ TRUE GRIT με ακόμα πιο ιδιότυπο τρόπο.

Η ταινία κρύβει στον πυρήνα της πάλι, το ταχύτατο πέρασμα του χρόνου πάνω από τον ανθρώπινο νου σε συνάρτηση με τα αποτυπώματα που οι πράξεις αφήνουν στην μνήμη και το πνεύμα. Εδώ έχουμε έναν ισχυρό μινιμαλισμό ως φόρμα και φυσικά το μαύρο χιούμορ των Κοέν να μας κλείνει το μάτι πίσω από κάθε σεκάνς, με μια γλυκόπικρη μελαγχολία που σπάει κόκκαλα πάντοτε.

Γιάννης Ραουζαίος
του Γιάννη Ραουζαίου giannis.raouzaios@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Το θράσος της 14χρονης κλέβει την παράσταση...

Τυπική στο μεδούλι της, ταινία των αδερφών Κοέν, τόσο στην δομή των χαρακτήρων όσο και τον κυνικό σαρκασμό των καταστάσεων που δημιουργούν το περίφημο "οικείο" Κοενικό κλίμα. Το είδος είναι από τα αγαπημένα τους άλλωστε. Όσον αφορά την φόρμα, βλέπουμε μια - περισσότερο από ποτέ - ακαδημαϊκή αφήγηση και συμβατική κινηματογράφηση. Δεν πρόκειται για νεο-γουέστερν, ούτε για ριζοσπαστικό γουέστερν. Δεν αποδομεί το είδος, δεν καινοτομεί στο στυλ, δεν αναθεωρεί τους κώδικές του. Απλά, το εμβολιάζουν με το γνωστό "βιτριολικό μαύρο χιούμορ" σε μικρές δόσεις όμως, σε σχέση με πρόσφατες ταινίες τους. Επίσης, την τελευταία δεκαετία είδαμε τουλάχιστον 4-5 γουέστερν που ξεχώρισαν επειδή πρόβαλλαν τον αντικομφορμιστικό του χαρακτήρα με μια σύγχρονη - και ως εκ τούτου αναχρονιστική - κριτική ματιά ("Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΤΖΕΣΕ ΤΖΕΪΜΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΙΛΟ ΡΟΜΠΕΡΤ ΦΟΡΝΤ", "APPALOOSA", "THE PROPOSITION", "ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΤΑΦΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΚΙΑΔΕΣ ΕΣΤΡΑΝΤΑ"). Ουσιαστικά είναι η αναβίωση ενός κλασικού γουέστερν του 1969, που πρωταγωνιστούσε ο Τζον Γουέιν (ρόλος που του χάρισε Όσκαρ). Οι πανέξυπνοι δημιουργοί καταθέτουν την δική τους "κολασμένη" εκδοχή στον δρόμο προς την λύτρωση, γιατί η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που σερβίρεται ζεστό. Η μικρή Χάιλε Στάινφελντ, είναι πράγματι αποκάλυψη. Είναι τόσο ισχυρός και άκαμπτος ο χαρακτήρας της, που μόνο το καυστικό, υποχθόνιο χιούμορ των σκηνοθετών αμβλύνει το ύφος της. Οι σκοτεινοί ήρωες, με τα κολασμένα κίνητρα μπαίνουν στο στόχαστρο για μια άλλη φορά βάζοντας τις βάσεις ανάπτυξης της δράσης η οποία αποτυπώνεται με έντονα συναισθήματα, ατομικές συγκρούσεις, κοινωνικές αντιθέσεις. Ένας ατομικός πόλεμος που γίνεται στα μάτια μας "συλλογική υπόθεση". Το θράσος της ηρωίδας είναι απαράμιλλο καθώς με τόλμη σχεδιάζει την εκδίκησή της. Με όρους αρχαίας τραγωδίας στην καρδιά της Άγριας Δύσης. Ο θεατής αναγνωρίζει και επικροτεί την μάχη απέναντι στην αδικία και την καταπίεση, αναλόγως με την διαχρονική πάλη του Καλού με το Κακό. Ο ρεαλισμός ισορροπεί περίτεχνα δημιουργώντας επιπλέον ταύτιση του κοινού με τους θετικούς ήρωες (που για να ακριβολογήσουμε είναι μόνο η Μάτι). Ήρωες που λειτουργούν κάτω από τους νόμους της ηθικής τάξης. Μάλιστα, η τραγωδία κορυφώνεται στο φινάλε όταν η μικρή Μάτι έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τον δολοφόνο του πατέρα της, Τσέινι (Τζος Μπρόλιν).

Συνολικά, χωρίς να είναι το αριστούργημα των δημιουργών, μοιάζει να είναι η ωριμότερη της καριέρας τους καθώς τα μηνύματά της συνοψίζουν την κοσμοθεωρία που εκφράζεται από τα προηγούμενα έργα τους. Το αποτέλεσμα βρήκε ανταπόκριση στο πλατύ κοινό όπου η απήχησή της, την οδήγησε να γίνει η εμπορικότερη της φιλμογραφίας των διάσημων αδερφών. Ή αν θέλετε αντίστροφα η λιγότερο "καλλιτεχνική" ταινία τους. Στις ΗΠΑ το κόστους $38 εκατομμ. φιλμ έκανε πρεμιέρα στο Νο2 με $24,8 εκατομμ. ενώ έχει συγκεντρώσει $161 (παγκοσμίως $166 εκατομμ.) Σαφώς για το "ξεχασμένο είδος" στη σημερινή εποχή - όπου κυριαρχούν τα action CGI film - αυτό είναι μέγιστη επιτυχία που αναγνωρίζεται επισήμως και από τις υποψηφιότητες της Αμερικανικής Ακαδημίας. Όμως η επιτυχία πρωτίστως ανήκει στο αριστουργηματικό μυθιστόρημα του Τσαρλς Πόρτις που διασκεύασαν οι Κοέν. Η φωτογραφία, τα σκηνικά και τα κοστούμια αξίζουν Όσκαρ. Επίσης, αναγνωρίζουμε στους Κοέν μια συνήθεια τελευταία να μας συστήνουν σε Α' Ρόλο νέους ηθοποιούς, θυμηθείτε τον σχεδόν άγνωστο πρωταγωνιστή Michael Stuhlbarg στο περσινό τους φιλμ "ΕΝΑΣ ΣΟΒΑΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ (A SERIOUS MAN)". Νέοι, φρέσκοι και ανερχόμενοι αστέρες. Η 15χρονη Hailee Steinfeld εντυπωσίασε και κέρδισε με το σπαθί της υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Ρόλου. Το ίδιο εντυπωσιακό ήταν και το πέρασμα του Τζεφ Μπρίτζες από την ταινία στο ρόλο του μέθυσου Στρατάρχη Ρούστερ. Και μόνο γι΄αυτούς θα μπορούσαμε να την μνημονεύουμε στο μέλλον, αν δεν είχε προηγηθεί το αυθεντικό, πρώτο TRUE GRIT, με τον μοναδικό Τζον Γουέιν.
Ετυμηγορία
Παρά την κυνική ματιά των σημερινών δημιουργών πάνω στο εμπνευσμένο και πλούσιο σε πλοκή μυθιστόρημα του Πόρτις, έχω την αίσθηση πως ενώ απέδωσαν "πιστά" το πνεύμα του, δεν τόλμησαν κάποια ανατροπή ή ρήξη για να πρωτοτυπήσουν, επειδή σεβάστηκαν τους κώδικες γραφής και αναπαράστασης της Άγριας Δύσης, με όλο τον συμβολισμό που εμπεριέχουν. Είναι αλήθεια, πως στο τέλος βγαίνοντας από την αίθουσα αισθάνεσαι πως είδες μια εξαιρετικά, ολοκληρωμένη, εμπορική ταινία. Διασκεδαστική στην απεικόνιση και ενδιαφέρουσα στα μηνύματά της. Χωρίς αυτό να μειώνει καθόλου την αξία της από αισθητικής πλευράς ή να περιορίζει την απήχησή της λόγω του, όχι και τόσο δημοφιλούς, είδους της. Σπάνια θα δεις γουέστερν να έχει φανατικούς θαυμαστές γυναίκες, όμως στην προκειμένη περίπτωση μπορείς να το διαπιστώσεις χωρίς συστολές. Κι όχι, μόνο γιατί ο κεντρικός ήρωας είναι μια μικρή αλλά πανέξυπνη, ανήλικη κοπέλα.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Μετά από μερικά χρόνια σχετικής μετριότητας, οι αδερφοί Coen γυρνάνε στο είδος που τους έφερε μία από τις μεγαλύτερες, αν όχι τη μεγαλύτερή τους επιτυχία, No Country for Old Men, με τη διαφορά ότι αυτή τη φορά αφαιρούν το νέο- από το genre, δίνοντάς μας το remake της, όχι και καλύτερης, ταινίας του John Wayne, True Grit.

Η 14χρονη Mattie Ross μόλις έχασε τον πατέρα της που δολοφονήθηκε από τον Tom Chaney, έναν άντρα που είχε στη δούλεψή του. Η αποφασιστικότητα, το πείσμα και φυσικά το θράσος της, κάνουν την μικρή να πάει μόνη της στη πόλη για να κανονίσει τις ανοιχτές υποχρεώσεις του πατέρα της αλλά κυρίως να βρει τον δολοφόνο του. Για να το καταφέρει, προσλαμβάνει τον Rooster Cogburn, έναν αλκοολικό U.S. Marshal, αλλά κατά βάθος κυνηγό επικηρυγμένων που έχει τη φήμη ότι πρώτα σκοτώνει και μετά ρωτάει. Παρά τις αντιθέσεις του Cogburn, συμφωνεί να ψάξει τον Chaney αλλά, παρόλο που προσπαθεί να το αποφύγει, ακολουθείται στενά και από την Mattie σε αυτή του τη προσπάθεια. Οι δυο του, μαζί και με την βοήθεια του Texas Ranger LaBoeuf, που ψάχνει τον Chaney για άλλα αδικήματα στη περιοχή του, ξεκινάν να βρουν τον δολοφόνο του πατέρα της Mattie.

Το αληθινό θράσος της Mattie είναι προφανώς ο κύριος πρωταγωνιστής του True Grit. Η Hailee Steinfeld στο πρώτο της μεγάλο ρόλο, καταφέρνει απόλυτα να μας πείσει ότι είναι μια πραγματική διαβόλου κάλτσα. Δεν κωλώνει πουθενά, διαπραγματεύεται σκληρά για τα οικονομικά της και δεν δέχεται το όχι για απάντηση. Αλλά στο βάθος είναι απλά ένα 14χρονο κορίτσι που ο θάνατος του πατέρα της την έχει βάλει στο τριπάκι της εκδίκησης και όχι ένα δισδιάστατο Hit-Girl. Όλα αυτά όμως μέχρι το πρώτο τρίτο της ταινίας, αφού από κει και πέρα παίρνει τα ηνία ο Jeff Bridges ως Cogburn σε έναν ρόλο, πολύ καλό μεν, αλλά μας αφήνει έντονα την αίσθηση ότι βλέπουμε τον Bad Blake (από το Crazy Heart) μιμούμενο την υπερβολικά βραχνή φωνή του Bale ως Dark Knight, με μια πινελιά χιούμορ του Dude, και όλα αυτά κυνηγώντας επικηρυγμένους στην άγρια δύση. Ωραίος συνδυασμός βέβαια, αλλά με χάλασε λίγο να βλέπω ταυτόχρονα τους Bad Blake- Bruce Wayne- The Dude, στο σώμα του Cogburn και όχι τον Cogburn himself.

Δυστυχώς από τη στιγμή που παίρνει τα ηνία ο Cogburn, η Mattie δε μένει απλά στο παρασκήνιο αλλά ζήτημα είναι να έχει 15-20 γραμμές διαλόγου στην υπόλοιπη διάρκεια της ταινίας ενώ θεωρητικά είναι η πρωταγωνίστρια της ιστορίας. Όσο για τους υπόλοιπους, δεν υπάρχουν και πολλά να πω αφού οι Josh Brolin και Barry Pepper έχουν-δεν έχουν 10 λεπτά παρουσίας και μόνο ο Matt Damon εμφανίζεται λίγο παραπάνω αλλά μοιάζει, μετά το Green Zone, να παίζει για άλλη μια φορά σε αυτόματο πιλότο. Πειστικότατος αλλά μάλλον αδιάφορος και ως ρόλος και ως ερμηνεία. Σε υψηλά επίπεδα όμως, κυμαίνεται η σκηνοθεσία, με τους Coen να παρουσιάζουν ένα άρτιο σύνολο, χωρίς υπερβολές αλλά και με τις γνωστές πινελιές τους όπως η παρουσία του κατάμαυρου χιούμορ και της “ελεγχόμενη βίας”.

Ενδιαφέρουσα ιστορία που όμως χάνει αρκετό από το ενδιαφέρον της με τον γρήγορο παραγκωνισμό της πραγματικής πρωταγωνίστριας, αξιόλογες ερμηνείες αλλά με λαθάκια και ανισότητες, άρτια σκηνοθεσία αλλά χωρίς κάτι το αξιομνημόνευτό. Τι είναι τελικά το True Grit; Είναι διασκεδαστικό, είναι ευχάριστο, δεν είναι βαρύ, δεν είναι τόσο σοβαρό όσο θέλει να δείξει και σίγουρα δεν είναι αριστούργημα.

Αλέξης Κυριαζής
του Αλέξη Κυριαζή alexis.kyriazis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
25/12/2010 (ΗΠΑ)
5/1/2011 (Γαλλία)
13/1/2011 (Γερμανία)
17/2/2011 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

TG-00422.jpg
TG-00833.jpg
TG-0202.jpg
TG-03360.jpg
TRUE GRIT 0001.jpg
TRUE GRIT 0002.JPG
TRUE GRIT 0003.jpg
TRUE GRIT 0004.jpg
TRUE GRIT 0005.jpg
TRUE GRIT POSTER 1.jpg
TRUE GRIT POSTER 2.jpg
TRUE GRIT POSTER 3.jpg
TRUE GRIT POSTER 4.jpg
TRUE GRIT POSTER 5.jpg
TRUE GRIT POSTER 6.jpg
TRUE GRIT POSTER 7.jpg
TRUE GRIT POSTER.jpg
     


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Matt Damon ... La Boeuf
    Jeff Bridges ... Marshal Reuben J. Cogburn
    Josh Brolin ... Tom Chaney
    Barry Pepper ... 'Lucky' Ned Pepper
    Domhnall Gleeson ... Moon
    Hailee Steinfeld ... Mattie Ross
    Paul Rae ... Emmett Quincy
    Elizabeth Marvel ... Adult Mattie Ross
    Dakin Matthews ... Colonel Stonehill
    Ed Corbin ... Bear Grit
    Joe Stevens ... Lawyer Goudy
    Brian Brown ... Coke Hays
    Bruce Green ... Harold Parmalee
    Mary Anzalone ... Ft. Smith Traveling Lady / Memphis Lady
    Mike Watson ... Farrel Parmalee

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Ethan Coen
Joel Coen


Σενάριο
Charles Portis (μυθιστόρημα)
Ethan Coen
Joel Coen

Παραγωγή
Ethan Coen
Joel Coen
Scott Rudin
Steven Spielberg

Μουσική
Carter Burwell

Φωτογραφία
Roger Deakins

Casting
Jo Edna Boldin
Ellen Chenoweth

Σχεδιασμός Παραγωγής
Jess Gonchor

Κοστούμια
Mary Zophres

Βοηθός Σκηνοθέτη
Betsy Magruder

Εταιρείες Παραγωγής
Scott Rudin Productions
Skydance Productions

Διανομή
UIP (Ελλάδα)
Paramount Pictures

Ειδικά Εφέ
Luma Pictures (visual effects)
Special FX International
Wolf Stuntworks

Χρονολογία παραγωγής
2010

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑ, ΓΟΥΕΣΤΕΡΝ, ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Διάρκεια
110'

Ήχος


Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Τέξας - ΗΠΑ


AKA

Καταλληλότητα
USA:PG-13 (certificate #46488) / Malaysia:PG-13 / UK:15 / Canada:14A (Ontario) / Ireland:15A / Czech Republic:12 / Australia:M / Singapore:NC-16


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 3.6
Αριθμός Ψήφων: 5


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Γουέστερν
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΓουέστερνΠεριπέτειαParents Strongly CautionedΔραματική


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails