NEW Site myFILM.gr
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
**ΝΕΟ site** **Παλιό site** ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Φωτογραφίες TV DVD Box Office

Cinema: ΜΗ Μ' ΑΦΗΣΕΙΣ ΠΟΤΕ (NEVER LET ME GO) του Μαρκ Ρόμανεκ (2010)

Ημερομηνία καταχώρησης: Σάββατο, 19 Ιούν. 2010 @ 15:37:00 EEST - Συντάκτης : Jim Papamichos

  [Comments] | [Περισσότερα] | [Κριτικές] | [Βίντεο] | [Φωτό] | [Πόστερ] | [Κυκλοφορία] | [Στοιχεία]  

Αισθηματική

ΜΗ Μ' ΑΦΗΣΕΙΣ ΠΟΤΕ
NEVER LET ME GO


του Μαρκ Ρόμανεκ
με τους Κάρεϊ Μάλιγκαν, Κίρα Νάιτλι, Άντριου Γκάρφιλντ, Σάρλοτ Ράμπλινγκ, Σάλι Χόκινς

Υπόθεση:
Η Ρουθ, η Κάθι και ο Τόμι περνούν την παιδική τους ηλικία σε ένα φαινομενικά ειδυλλιακό οικοτροφείο. Καθώς μεγαλώνουν, ανακαλύπτουν πως έχουν συμβιβαστεί με την δύναμη της αγάπης που νιώθουν ο ένας για τον άλλον, ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζονται για την πραγματικότητα που τους περιμένει έξω στον κόσμο.





ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

 Τέσσερις από τις σημαντικότερες Βρετανίδες ηθοποιούς, οι υποψήφιες για Όσκαρ Κίρα Νάιτλι ("Atonement"), Κάρεϊ Μάλιγκαν ("An Education"), Σάλι Χόκινς ("Happy-Go-Lucky"), καθώς και η Σάρλοτ Ράμπλινγκ πρωταγωνιστούν στην νέα ταινία του σκηνοθέτη Μαρκ Ρόμανεκ ("One Hour Photo"), η οποία βασίζεται στο ομώνυμο best seller μυθιστόρημα του Καζούο Ισιγκούρο ("The Remains of the Day"). Συμπρωταγωνιστεί ο ανερχόμενος Άντριου Γκάρφιλντ ("The Social Network”)

Ο Σκηνοθέτης

Ο Μαρκ Ρόμανεκ γεννήθηκε το 1959 στο Σικάγο. Το 2002 ανέλαβε το σενάριο και τη σκηνοθεσία της ταινίας "One Hour Photo" με τον Ρόμπιν Ουίλιαμς. Έχει σκηνοθετήσει αρκετά βραβευμένα videoclips, μεταξύ των οποίων για τους Beck, David Bowie, Johnny Cash, Coldplay, Janet Jackson, Michael Jackson, Mick Jagger, Lenny Kravitz, Madonna, Red Hot Chilli Peppers, R.E.M. Τα videoclips του έχουν βραβευτεί με πολλά βραβεία, ανάμεσά τους και 3 Γκράμι. Δύο από τα videos του Ρόμανεκ είναι μέρος της μόνιμης συλλογής του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Ο Ρόμανεκ έχει επίσης σκηνοθετήσει διαφημιστικά σποτ για λογαριασμό των Nike, Calvin Klein, Apple iTunes.

Οι Πρωταγωνιστές

  • Η Κάρεϊ Μάλιγκαν γεννήθηκε το 1985 στην Αγγλία. Έχει δηλώσει ότι το πάθος και η αγάπη της για την υποκριτική πρωτοεμφανίστηκαν στο σχολείο, όταν είχε πάρει μέρος σε μια σχολική παράσταση του "Sweet Charity" στο τελευταίο έτος. Το κινηματογραφικό της βιογραφικό περιλαμβάνει τις ταινίες "Pride & Prejudice" του Τζο Ράιτ, "And When Did You Last See Your Father?", "Public Enemies" του Μάικλ Μαν, "Brothers" του Τζιμ Σέρινταν, "The Greatest", "Wall Street: Money Never Sleeps".

Μετά την υποψηφιότητα της για Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου στην απονομή του 2010, με την ερμηνεία της στην ταινία "An Education", η Μάλιγκαν θεωρείται πλέον ως μια από τις πιο πολλά υποσχόμενες νέες ηθοποιούς. Προσεχώς θα τη δούμε στην περιπέτεια "Drive" με τον Ράιαν Γκόσλινγκ και στο δράμα "Shame" με τον Μάικλ Φασμπέντερ.

  • Η Κίρα Νάιτλι γεννήθηκε το 1985 στη Μ.Βρετανία. Ο πατέρας της είναι θεατρικός ηθοποιός και η μητέρα της θεατρική συγγραφέας.  Μεγαλωμένη σε οικογένεια από τον κόσμο του θεάματος, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο γυαλί στα τρία της χρόνια και τα καλοκαίρια των παιδικών της χρόνων τα περνούσε δουλεύοντας με διάφορους θιάσους.  Μια από τις σημαντικότερες ανερχόμενες σταρ, η Νάιτλι έκανε την πρώτη της  σημαντική κινηματογραφική εμφάνιση, η οποία  την έκανε γνωστή, το 2002 στο "Kάντο όπως ο Μπέκαμ" της Γκούριντερ Τσάντα και στη συνέχεια στο "Πειρατές της Καραϊβικής" στο πλευρό του Τζόνι Ντεπ. Το 2004 πρωταγωνίστησε στο "Βασιλιάς Αρθούρος" του Αντουάν Φουκουά πλάι στον Κλάιβ Όουεν. Το 2005 πρωταγωνίστησε στο φιλμ "Περηφάνια και Προκατάληψη", για το οποίο προτάθηκε για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου. Στη συνέχεια πήρε μέρος στις ταινίες "Domino", "Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Το Σεντούκι του Νεκρού", "Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Στο Τέλος του Κόσμου", "Εξιλέωση", "Αγάπη στα Άκρα", "Η Δούκισσα", "London Boulevard", "Last Night". Προσεχώς θα τη δούμε στο φιλμ "A Dangerous Method" με τον Βίγκο Μόρτενσεν.
  • Ο Άντριου Γκάρφιλντ γεννήθηκε το 1983 στην Καλιφόρνια. Σπούδασε Ορθοφωνία και Θέατρο στο Λονδίνο, από όπου αποφοίτησε το 2004.  Στην σχετικά μικρή του πορεία στο σινεμά έχει κερδίσει αναγνωρισιμότητα, αφού για την ερμηνεία του στο "Βoy A" κέρδισε βραβείο καλύτερου ηθοποιού στα τηλεοπτικά BAFTA. Αλλά και στο θέατρο, από όπου ξεκίνησε την πορεία του, έχει κερδίσει βραβεία Milton Shulman και Jack Tiker ως καλύτερος newcomer. Το 2007 συμμετείχε στην ταινία που τον έκανε ευρύτερα γνωστό, το "Λέοντες αντί Αμνών" του Ρόμπερτ Ρέντφορντ πλάι στους Μέριλ Στριπ και Τομ Κρουζ. Επίσης πήρε μέρος στα "The Imaginarium of Dr. Parnasus", σε σκηνοθεσία Τέρι Γκίλιαμ και "The Social Network" του Ντέιβιντ Φίντσερ. Προσεχώς θα φορέσει τη στολή του Σπάιντερμαν στη νέα ταινία "The Amazing Spider-Μan".  

Ο Συγγραφέας

O Kαζούο Iσιγκούρο γεννήθηκε το 1954 στο Nαγκασάκι της Iαπωνίας, αλλά πέντε ετών μετακόμισε με την οικογένειά του στη Bρετανία. Mε το πρώτο του μυθιστόρημα, "A Pale View of Hills" (1982), κέρδισε το βραβείο Oυίνιφρεντ Xόλντμπι. Tο δεύτερο μυθιστόρημά του, "An Artist of the Floating World" (1986), βραβεύτηκε με τα βραβεία Oυίτμπρεντ και Σκάνο, ενώ ήταν επίσης υποψήφιο για το βραβείο Mπούκερ.
Tο 1989, με το "The Remains of the Day" ("Tα απομεινάρια μιας μέρας", μτφρ. Γιούρι Kοβαλένκο, 1993) όχι μόνο κέρδισε το βραβείο Mπούκερ, αλλά και έγινε διάσημος σ' όλο τον κόσμο: το βιβλίο του μεταφράστηκε σε 24 γλώσσες, πούλησε 1.000.000 αντίτυπα μόνο στην αγγλική γλώσσα, και η ομώνυμη ταινία του Tζέιμς Άιβορι έγινε παγκόσμια επιτυχία.
Tο επόμενο μυθιστόρημά του "O απαρηγόρητος" (μτφρ. Mανόλης Πολέντας, 1997) τιμήθηκε με το βραβείο Tσέλτενχαμ. Tο 1998 χρίστηκε από το γαλλικό κράτος Iππότης των Tεχνών και των Γραμμάτων. Ακολούθησαν τα μυθιστορήματα "Tότε που ήμασταν ορφανοί" (μτφρ. Τόνια Κοβαλένκο, 2001) και "Μη μ' αφήσεις ποτέ" (μτφρ. Τόνια Κοβαλένκο, 2005), τα οποία ήταν επίσης υποφήφια για το βραβείο Mπούκερ, καθώς και οι πέντε ιστορίες που απαρτίζουν τη συλλογή "Νυχτερινά" (μτφρ. Τόνια Κοβαλένκο, 2009). Όλα του τα βιβλία κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Καστανιώτη.

Λίγα Λόγια για την Παραγωγή

  • Μπορούμε να ελέγξουμε τη μοίρα μας; Ζούμε για εμάς τους ίδιους ή για άλλους ανθρώπους; Ποιο είναι το χαρακτηριστικό που μας ξεχωρίζει ως ανθρώπινο είδος; Αυτά είναι τα ερωτήματα που θέτει το φιλμ του Μαρκ Ρόμανεκ, που αποτελεί την κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του γνωστού συγγραφέα Καζούο Ισιγκούρο- το οποίο ξεκινά σε ένα απατηλά απλό σκηνικό ενός απομονωμένου αγγλικού οικοτροφείου και ξετυλίγεται σε μια έντονα συναισθηματική ιστορία με θέμα την αγάπη και την προδοσία, την ελπίδα και τη θυσία, τη θνητότητα και το πεπρωμένο.

Όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2005, το μυθιστόρημα του Ισιγκούρο θεωρήθηκε από τους βιβλιοκριτικούς ως ένα από τα καλύτερα της δεκαετίας. Η ιστορία ήταν σε πρώτο επίπεδο το γεμάτο σασπένς πορτραίτο ενός κόσμου στον οποίο η ανθρωπότητα έχει μάθει να κλωνοποιείται και σε ένα άλλο επίπεδο ένα μπερδεμένο ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα σε 1 αγόρι και 2 κορίτσια, που είναι φίλοι από τα παιδικά τους χρόνια.

  • Ο Μαρκ Ρόμανεκ, που σκηνοθετεί την ταινία, τονίζει: " Πολλές ταινίες επιστημονικής φαντασίας έχουν να κάνουν με την προσπάθεια κάποιων να δραπετεύσουν από μια καταπιεστική κυβέρνηση, όμως εδώ συμβαίνει το αντίθετο. Οι ήρωές μας δεν δραπετεύουν, επειδή έχουν διδαχθεί από τη γέννησή τους να έχουν την αίσθηση της περηφάνιας και του καθήκοντος για τον τόπο που μεγάλωσαν σε αυτή την εναλλακτική κοινωνία, όσο τρομερό κι αν είναι. Επίσης, δεν τρέχουν, κυρίως γιατί δεν υπάρχει κάπου αλλού να πάνε. Το φιλμ έχει να κάνει με την επιτακτικότητα τού να αγκαλιάσεις τους ανθρώπους που αγαπάς, γιατί ο χρόνος κυλά γρήγορα."
  • Το 6ο μυθιστόρημα του Καζούο Ισιγκούρο εξερευνά για πρώτη φορά έναν νέο κόσμο: προς έκπληξη των θαυμαστών του και των κριτικών, δημιούργησε ένα είδος παραμυθιού φαντασίας που τοποθετείται σε έναν εναλλακτικό κόσμο στην Αγγλία της δεκαετίας του '90, όταν μια επιστημονική εξέλιξη προετοιμάζει τα παιδιά ενός οικοτροφείου για μια απροσδόκητη μοίρα, όταν φτάσουν σε μια ορισμένη ηλικία. Η αρχική έμπνευση του Ισιγκούρο δεν προήλθε από τα χρονικά της επιστήμης, αλλά μάλλον από μια επιθυμία να παραποιήσει μια ομάδα ανθρώπων, των οποίων οι ζωές έπρεπε να "συμπιεστούν". Αυτή η ιδέα τον οδήγησε στο να δημιουργήσει τον βιοτεχνολογικά εξελιγμένο κόσμο των "δωρητών" και των "φροντιστών" τους, οι οποίοι, εξαιτίας των μικρών σε διάρκεια ζωών τους, εγείρουν ουσιαστικά ερωτήματα για τις δικές μας ζωές. "Με δεδομένη αυτή τη μάλλον τεχνητή κατάσταση, σκέφτηκα ότι θα ήταν ένας φρέσκος τρόπος να δούμε τη δική μας θνητότητα", εξηγεί ο Ισιγκούρο. "Δεν με ενδιέφερε τόσο το θέμα των κλώνων, όσο το ερώτημα "όταν κάτι τέτοιο ισχύει στη ζωή σου, ποια είναι τα πράγματα που θεωρούνται σημαντικά;". Επομένως η ιστορία έχει πραγματικά να κάνει με τη φιλία, την αγάπη και το τι κάνει κανείς στον χρόνο που του απομένει."

Ξεκίνησε την ιστορία με τα νεαρά παιδιά Κάθι, Τόμι και Ρουθ να βρίσκονται ουσιαστικά στο σκοτάδι ως προς την κατάστασή τους- γνωρίζουν πράγματα, ωστόσο δεν τα γνωρίζουν και τόσο καλά- μέχρι που σταδιακά συνειδητοποιούν ποια είναι η αποστολή τους στη ζωή. "Το σασπένς στο βιβλίο ακολουθεί τον τρόπο που νομίζω ότι εμείς οι άνθρωποι ανακαλύπτουμε, όσο μεγαλώνουμε, την αλήθεια της ανθρώπινης κατάστασης", σχολιάζει ο Ισιγκούρο. Με περιέργεια και απροθυμία γινόμαστε γνώστες της αλήθειας σχετικά με τη ζωή μας. Αυτό που χαρακτηρίζει τους ήρωες είναι ότι από την αρχή έχουν τις εξής απορίες: Ποιοι είμαστε; Γιατί συμβαίνουν αυτά τα πράγματα; Αυτά τα ερωτήματα ουσιαστικά σχηματίζουν το ιδιαίτερο δέσιμό τους."

Κι ενώ τα παιδιά κάνουν κάποιες ερωτήσεις κι επαναστατούν με τον δικό τους τρόπο, δεν προσπαθούν ποτέ να "χτυπήσουν" το σύστημα ή να ξεφύγουν από τη μοίρα τους- που έχουν μάθει ότι είναι πολύ ιδιαίτερη, πολύ ουσιαστική στον κόσμο, και ότι έχουν ένα μέλλον χωρίς επιλογές. Η ωμή αλήθεια του πεπρωμένου τους γίνεται μια πραγματικότητα στην οποία υποτάσσονται, ακόμη κι αν προσπαθούν να είναι ευτυχισμένοι, με τον τρόπο που οι περισσότεροι από μας κάνουμε στις ζωές μας.

"Τα παιδιά προετοιμάζονται προσεκτικά γι' αυτό που πρόκειται να ακολουθήσει. Τους αναφέρονται κάποια μικρά άσχημα νέα, αλλά με έναν συστηματοποιημένο τρόπο, ώστε να μην ταραχθούν πολύ", εξηγεί ο Ισιγκούρο. "Είναι σαν να τα αφομοιώνουν, ενώ δεν τα αισθάνονται πραγματικά τα όσα ακούνε. Νιώθω ότι κατά κάποιον τρόπο κάπως έτσι είναι η παιδική ηλικία για τους περισσότερους από εμάς. Είμαστε όλοι παιδιά μέσα σε μια μπουρμπουλήθρα."
Όταν αυτή η μπουρμπουλήθρα σπάει, η Κάθι, ο Τόμι και η Ρουθ παραπαίουν, ωστόσο κρατιούνται ακόμη από αυτά τα λίγα ουσιαστικά πράγματα που έχουν αποφασίσει ότι τους ενδιαφέρουν πραγματικά, όπως π.χ. τα αισθήματα που τρέφουν ο ένας για τον άλλον.

  • Την ιστορία αφηγείται ένα από τα τρία παιδιά, η Κάθι, την οποία υποδύεται η ραγδαία ανερχόμενη ηθοποιός Κάρεϊ Μάλιγκαν. "Πιστεύω ότι στην αφήγηση, η ζεστασιά αυτών των χαρακτήρων και το πώς αισθάνεται ο ένας για τον άλλον φαίνονται ξεκάθαρα", υποστηρίζει. "Έχουμε την Κάθι, που καταλήγει να είναι πολύ δυνατή μετά από όσα έχει δει και βιώσει, τον Τόμι, που κατά κάποιον τρόπο είναι ο μοναδικός που έχει μια λογική απάντηση για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται, και τη Ρουθ, που είναι τόσο ανθρώπινη και τόσο εύθραυστη, ώστε δεν μπορείς παρά να την συμπονάς."
  • Η σχέση της Κάθι με την καλύτερή της φίλη, Ρουθ, είναι αρκετά περίπλοκη, καθώς η νεανική προδοσία της Ρουθ σχεδόν "θρυμματίζει" τη σύντομη και μοναδική ευκαιρία στον έρωτα που θα έχει ποτέ η Κάθι. Στον ρόλο της Ρουθ βρίσκουμε την πολυτάλαντη Κίρα Νάιτλι. Όπως εξηγεί, "όταν πρωτοδιάβασα το σενάριο, έκρινα πολύ αυστηρά τη Ρουθ. Προσπαθεί να καταστρέψει την ευτυχία δύο ανθρώπων- κι έπρεπε να προσπαθήσω να ανακαλύψω γιατί ένα άτομο να το κάνει αυτό. Όμως αυτό ήταν που έκανε τη δουλειά μου πιο ενδιαφέρουσα. Εν τέλει, είδα τις αντιδράσεις της ως αποτέλεσμα του ότι μεγάλωσε χωρίς γονείς και δεν είχε ποτέ την αγάπη που χρειαζόταν. Έτσι, όταν βλέπει τους δύο καλύτερούς της φίλους να ερωτεύονται, η άμεση αντίδρασή της είναι προφανής ζήλια. Δεν υπάρχει δικαιολογία για ό,τι κάνει, ωστόσο καταλαβαίνω τα κίνητρά της."
  • Το τρίγωνο συμπληρώνεται από τον Τόμι, ένα ευαίσθητο αγόρι που έχει συναισθηματικά ξεσπάσματα- και τον μόνο από τους τρεις που τολμά, έστω για μια στιγμή, να φανταστεί ότι ξεφεύγει από το πεπρωμένο του. Τον υποδύεται ο Άντριου Γκάρφιλντ, που έλαβε εγκωμιαστικά σχόλια για την ερμηνεία του στο "Boy A". Όπως τονίζει, "ο Τόμι περιγράφεται από έναν από τους επιτρόπους του ως κάποιος που έχει μεγάλη καρδιά αλλά τρομερή οργή και νομίζω ότι αυτό συνοψίζει τον χαρακτήρα του. Είναι αρκετά διαισθητικός και αυθόρμητος. Ίσως να μην γνωρίζει συνειδητά τι συμβαίνει στη ζωή του, όμως υποσυνείδητα αυτή η κατάσταση προκαλεί όλα τα συναισθήματα που εκφράζει."

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official Site

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Ο Mark Romanek είναι από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες μουσικών video clips αλλά παραδόξως, με μόλις δύο ταινίες στο ενεργητικό του, αποτελεί από τους αγαπημένους των κριτικών. Η αποχώρησή του από το Wolfman, αν και δυσάρεστη, δεν ήταν αναπάντεχη αφού δύσκολα μπορεί να συγκρατηθεί ένας τέτοιος σκηνοθέτης στα στενά καλλιτεχνικά όρια ενός blockbuster. Ευτυχώς για εμάς, η επόμενή του ταινία δεν άργησε να έρθει με τη μεταφορά ενός από τα πιο επιτυχημένα βιβλία της δεκαετίας, το Never Let Me Go του Ιάπωνα αλλά βρετανοθρεμμένου Kazuo Ishiguro, πιο γνωστού από τα “Απομεινάρια μιας Μέρας”.

Πριν περάσω στο βασικό plot και τη κριτική της ταινίας, πρέπει να να προειδοποιήσω ότι αναγκαστικά θα αναφερθώ σε, έστω και light, spoilers αφού αποτελούν βασικό κομμάτι της ιστορίας τα οποία αν και αποκαλύπτονται σταδιακά στη διάρκεια της ταινίας, είναι δομικά στοιχεία της πλοκής.

Σαν παιδιά, η Ρουθ, ο Τόμυ και η Κάθυ μεγάλωσαν στο οικοτροφείο του Hailsham. Η Κάθυ ήταν το δημιουργικό, ευαίσθητο κορίτσι που αγαπούσε τον Τόμυ, ένα αγόρι με ξεσπάσματα οργής, απομονωμένο και κλεισμένο στον εαυτό του. Η Ρουθ είναι η φίλη της Κάθυ, το αγοροκόριτσο που δε της αρέσει να χάνει. Όλα αυτά μοιάζουν φυσιολογικά, για ένα μάτσο παιδιά που μεγαλώνουν μαζί σε ένα ειδυλλιακό αγροτικό τοπίο στην Αγγλία στα τέλη της δεκαετίας του ‘70. Όμως η ιατρική επανάσταση του 1952 που ουσιαστικά εξάλειψε όλες τις ανίατες ασθένειες, και ανέβασε το μέσο όρο ηλικίας στα 100 χρόνια, κάνει αυτά τα παιδιά να μεγαλώνουν με προδιαγεγραμμένο μέλλον.

Δε προσπαθούσαμε να δούμε τι έχετε στη ψυχή σας. Προσπαθούσαμε να δούμε αν έχετε ψυχή. Τα λόγια της διευθύντριας, όταν χρόνια αργότερα οι φίλοι προσπαθούν να καθυστερήσουν το αναπόφευκτο, κλείνουν σε μία φράση όλη την ουσία της ιστορίας του Ishiguro. Με σεμιναριακό τρόπο, ο σκηνοθέτης μας αποκαλύπτει τα δυστοπικά στοιχεία της ύπαρξης των παιδιών χωρίς να δημιουργεί έναν κόσμο επιστημονικής φαντασίας. Τα sci-fi ψίχουλα μπερδεύονται μαεστρικά με την νεανική ανησυχία αλλά και την έλλειψη κοινωνικής νοημοσύνης των παιδιών. Η τραγικότητα παρουσιάζεται σαν κανονικότητα και δεν αφήνει τη ταινία να πέσει κάτω από τα όρια του μελό αν και επιτυγχάνει να επηρεάσει βαθειά το θεατή.

Το Never Let Me Go, δεν είναι μια ρομαντική ιστορία. Η αγάπη υπάρχει και παίζει βασικό ρόλο αλλά τα όρια, της αγάπης, της ζήλειας, του έρωτα και της σεξουαλικής επιθυμίας χάνονται στην έλλειψη κοινωνικής εμπειρίας. Και αυτό γίνεται εφικτό χάρη σε όλους τους συντελεστές, αφού από το σκηνοθέτη και το σεναριογράφο μέχρι τους πρωταγωνιστές αλλά και τον χ τελευταίο ρόλο, όλα μοιάζουν άγρια αλλά και ειδυλλιακά. Carey Mulligan, Andrew Garfield, Keira Knightley, Charlotte Rampling, Sally Hawkins αλλά και οι μικροί Izzy Meikle-Small, Charlie Rowe και Ella Purnell, που υποδύονται τους ήρωες σε μικρή ηλικία είναι όλοι τους μαγευτικοί.

Δυστυχώς όμως τα παράπονα δε λείπουν και τα σημαντικότερα βρίσκονται στο ρυθμό της ταινίας και κατ’ επέκταση στο μοντάζ και τη σκηνοθεσία. Τα τρία acts της ταινίας είναι χωρισμένα με απόλυτη ακρίβεια ώστε το κάθε ένα να παρουσιάζει μια διαφορετική εποχή, έναν διαφορετικό σκοπό. Μπορεί το πρώτο που βλέπουμε τη ζωή των πρωταγωνιστών στο οικοτροφείο, και το τρίτο που φέρνει την αφύπνιση να είναι εξαιρετικά, αλλά το δεύτερο όπου παρακολουθούμε τους τρεις ήρωες να έχουν τη πρώτη επαφή με τον εκτός-οικοτροφείου κόσμο, να είναι κοινωνικά και ψυχολογικά άχαροι, και να αντιλαμβάνονται ότι πλησιάζει η ώρα για τη πρώτη “δωρεά”, αν και θεωρητικά χτίζει τη συνέχεια, είναι αρκετά πιο κουραστικό, με υπερβολικά πολλά αργά και αμίλητα πλάνα που σε μια τέτοια ταινία κουράζουν εύκολα και σε μεγάλο βαθμό.

Το Never Let Me Go είναι μια εξαιρετική, σχεδόν από κάθε άποψη ταινία, που είναι κρίμα που αγνοήθηκε τόσο κατάφορα από τα φετινά Όσκαρ. Η σκηνοθεσία του Mark Romanek, το σενάριο του Alex Garland, η μουσική της Rachel Portman, και η ερμηνεία της Carey Mulligan, όλα τους άξιζαν από μία υποψηφιότητα, μια επιβράβευση. Το Never Let Me Go είναι από τις ταινίες που(ελπίζεις ότι θα) σε στοιχειώνουν για χρόνια. Μη τη χάσετε.

Αλέξης Κυριαζής
του Αλέξη Κυριαζή alexis.kyriazis@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page






ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
15/9/2010(ΗΠΑ, περιορισμένη διανομή)
28/4/2011(Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

Never Let Me Go 001.jpg
Never Let Me Go 002.jpg
Never Let Me Go 003.jpg
Never Let Me Go 004.jpg
Never Let Me Go 005.jpg
Never Let Me Go 006.jpg
Never Let Me Go 007.jpg
Never Let Me Go 008.jpg
Never Let Me Go 009.jpg
Never Let Me Go 010.jpg
Never Let Me Go 011.jpg
Never Let Me Go 012.jpg
Never Let Me Go 013.jpg
Never Let Me Go 014.jpg
Never Let Me Go 015.jpg
Never Let Me Go 016.jpg
Never Let Me Go 017.jpg
Never Let Me Go 018.jpg
Never Let Me Go 019.jpg
Never Let Me Go 020.jpg
Never Let Me Go 021.jpg
Never Let Me Go 022.jpg
Never Let Me Go 023.jpg
   


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Keira Knightley ... Ruth
    Carey Mulligan ... Kathy
    Andrew Garfield ... Tommy
    Charlotte Rampling ... Miss Emily
    Sally Hawkins
    Domhnall Gleeson ... Rodney
    Charlie Rowe ... Young Tommy
    Andrea Riseborough ... Miss Lucy
    Ella Purnell ... Young Ruth
    Nathalie Richard
    Izzy Meikle-Small ... Young Kathy
    Hannah Sharp ... Mandy
    Lydia Wilson ... Hannah
    Oliver Parsons ... Young Arthur
    Gareth Derrick ... Young Man

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Mark Romanek


Σενάριο
Kazuo Ishiguro (μυθιστόρημα)
Alex Garland

Παραγωγή
Alex Garland
Andrew Macdonald
Allon Reich


Μουσική
Rachel Portman

Φωτογραφία
Adam Kimmel

Μοντάζ
Barney Pilling

Casting
Kate Dowd

Σχεδιασμός Παραγωγής
Mark Digby

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Paul Cripps
Denis Schnegg


Σκηνικά
Michelle Day

Βοηθός Σκηνοθέτη
Lee Grumett

Εταιρείες Παραγωγής
DNA Films
Film4

Διανομή
ODEON (Ελλάδα)
Fox Searchlight Pictures
Twentieth Century Fox Film Corporation

Ειδικά Εφέ
Baseblack

Χρονολογία παραγωγής
2010

Χώρα παραγωγής
ΜΕΓ. ΒΡΕΤΤΑΝΙΑ, ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 2.35 : 1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑ, ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ

Διάρκεια
103'

Ήχος
Dolby

Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Σκωτία, Λονδίνο - Αγγλία, ΜΕΓ. ΒΡΕΤΤΑΝΙΑ

AKA


Καταλληλότητα
USA:R (certificate #45798)


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4
Αριθμός Ψήφων: 6


Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Αισθηματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ



Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑισθηματικήΘρίλερΔραματική



top of the page


-- Sponsored Links --

aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr


Info | Statistics | Topics | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | Add in Google homepage