Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 30/10/14 :.
. Σκουπίδια
. Η Κακή Μέρα Από Το Πρωί Φαίνεται
. St. Vincent ο αγαπημένος μου Άγιος
. Ida
. Ούτε Να Πεθάνεις Δεν Μπορείς
.: από 6/11/14 :.
. Interstellar
. Οι Υπερέξι
. Η Συγκάλυψη
. Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
. We Are the Best!
. Τα Ερείπια είναι Πάντα Θλιμμένα
. The Battery
.: από 13/11/14 :.
. Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί
. O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει
. Δυο Ανάσες
.: από 20/11/14 :.
. The Hunger Games: Η Επανάσταση - Μέρος 1
. Party Girl
. Η Άλλη Μποβαρί
. Fury
.: από 27/11/14 :.
. Samba
. Πρόμαχος
. Οι Πιγκουίνοι της Μαδαγασκάρης
. Αφεντικά Για Σκότωμα 2

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: katerinatsakmaki's Profile katerinatsakmaki
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9784

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 143
Μέλη: 2
Σύνολο: 145

Εγγραφή


Cinema: ΣΑΜΠΡΙΝΑ (SABRINA) του Μπίλι Γουάιλντερ (1954)

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 17 Ιούν. 2010 @ 13:24:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Αισθηματική

ΣΑΜΠΡΙΝΑ
SABRINA


του Μπίλι Γουάιλντερ
με τους Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Όντρι Χέμπουρν, Γουίλιαμ Χόλντεν

[επανέκδοση]

Υπόθεση: Δύο αδέλφια, ο Λάινους και ο Ντέιβιντ Λάραμπι, κληρονομούν την τεράστια περιουσία του πατέρα τους. Ο σοβαρός Λάινους αφοσιώνεται στις οικογενειακές επιχειρήσεις, ενώ ο Ντέιβιντ ενδιαφέρεται μόνο για τα γρήγορα αυτοκίνητα και τις όμορφες κοπέλες. Η κόρη του σοφέρ της οικογένειας, η Σαμπρίνα, επιχειρεί να αυτοκτονήσει από έρωτα για τον Ντέιβιντ, αλλά σώζεται από τον Λάινους. Ο πατέρας της τότε τη στέλνει στο Παρίσι για σπουδές, όπου θα μεταμορφωθεί σε μια καλλιεργημένη και γοητευτική γυναίκα. Όταν επιστρέφει στην έπαυλη των Λάραμπι, τα πάντα αλλάζουν, αφού ο Ντέιβιντ εντυπωσιάζεται μαζί της, ενώ ο Λάινους αρχίζει να τη φλερτάρει.

Κριτικές της ταινίας
Στοιχεία ταινίας
Φωτογραφίες
Βίντεο
Περισότερες πληροφορίες



Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

3 βραβευμένοι με OSCAR κινηματογραφικοί αστέρες στους καλύτερους ρόλους της καριέρας τους!
OSCAR κοστουμιών.
Χρυσή Σφαίρα καλύτερου σεναρίου.

«Bogey και Audrey; Ή Bill και Audrey; Δεν μπορούν όλοι να νικήσουν στην πιο διασκεδαστική μάχη των φύλων.. Ή μήπως μπορούν;»

«Η ταινία που ακολούθησε το εντυπωσιακό ντεμπούτο της Όντρεϊ Χέμπορν στο Χόλλυγουντ ("Διακοπές στη Ρώμη"-Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου) ήταν μια εξίσου χαριτωμένη κομεντί, βασισμένη στο θεατρικό έργο του Σάμιουελ Τέλορ "Sabrina Fair". Ο Κάρι Γκραντ, στον οποίο είχε προταθεί αρχικά ο ρόλος του Λάινους, αρνήθηκε να συμμετάσχει και ο Μπόγκαρτ κλήθηκε να υποδυθεί τον κυνικό επιχειρηματία που "πουλάει" έρωτα στην όμορφη κόρη του σοφέρ της οικογένειας, προκειμένου να την απομακρύνει από τον ελαφρόμυαλο αδελφό του, και τελικά την ερωτεύεται. Η "Σαμπρίνα" δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα χολιγουντιανό παραμύθι με το ασήμαντο και φτωχό ασχημόπαπο να μεταμορφώνεται σε κύκνο και να παντρεύεται τον εκλεκτό της καρδιάς της (παρεμπιπτόντως, είναι και ζάπλουτος). Εντούτοις, η ανάλαφρη προσέγγιση στο στόρι, οι θαυμάσιοι δευτερεύοντες ρόλοι και οι κομψές ερμηνείες από τους τρεις πρωταγωνιστές συνθέτουν ένα φιλμ από τα καλύτερα του είδους. Βραβεύτηκε με Όσκαρ Κοστουμιών και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Σεναρίου».
Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων για τη «Γλυκειά μου Σαμπρίνα», οι Χέπμπορν και Χόλντεν ερωτεύτηκαν και εκείνη τότε ήλπισε πως θα παντρευόταν και θα έκαναν παιδιά. Η Χέπμπορν έλαβε το ρόλο της Ελίζα Ντούλιτλ αντί για την τότε άσημη Τζούλι Άντριους, που είχε υποδυθεί πρώτη το ρόλο στο Μπρόντγουεϊ.

BILLY WILDER

Ο εβραϊκής καταγωγής, Βιεννέζος Μπίλι Γουάιλντερ (γεννήθηκε στις 22 Ιουνίου  1906 και πέθανε στις 27 Μαρτίου 2002), αποφάσισε στα 18 του χρόνια να αφοσιωθεί στη δημοσιογραφία, χάρη στην οποία μετακόμισε στο Βερολίνο για να εργαστεί σ' ένα μεγάλο ταμπλόιντ της πόλης. Στον κινηματογράφο στράφηκε το 1929, γράφοντας σενάρια για διάφορες ταινίες, ανάμεσά τους και την κλασική «Οι άνθρωποι την Κυριακή». Η άνοδος, όμως, του Χίτλερ στην εξουσία τον ανάγκασε να εγκαταλείψει το Βερολίνο και αφού παρέμεινε για ένα μικρό διάστημα το Παρίσι, να καταλήξει στο Χόλλυγουντ, όπου θα παραμείνει μέχρι το θάνατό του.

Πολύ γρήγορα κατάφερε να μάθει την αγγλική γλώσσα (παρ' όλο που δεν έχασε ποτέ τη γερμανική προφορά του) και, το 1937, άρχισε να γράφει σενάρια για τον Ερνστ Λούμπιτς («Η 8η σύζυγος του Κυανοπώγωνα», «Νινότσκα»), δημιουργό που θαύμαζε και που σίγουρα τον επηρέασε στις όλο σαρκασμό και βιτριόλι κατοπινές κωμωδίες του. Σενάρια έξυπνα, με εύστροφους, καυστικούς, «σοφιστικέ» διαλόγους, που έγραφε με τον Τσαρλς Μπράκετ, συνεργάτη του σε 13 συνολικά ταινίες, γραμμένα για σκηνοθέτες με τους οποίους όμως ο Γουάιλντερ δεν ήταν ικανοποιημένος, με αποτέλεσμα να πείσει τελικά το στούντιο να του επιτρέψει να σκηνοθετήσει ο ίδιος την ταινία «Υπερφυσική μπεμπέκα» (1942). Το 1944 ο Γουάιλντερ συνεργάζεται με το συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων Ρέιμοντ Τσάντλερ στην ταινία «Κολασμένη αγάπη», από τα πιο αντιπροσωπευτικά φιλμ νουάρ που έδωσε το Χόλλυγουντ - από τις πιο θυελλώδεις συνεργασίες, με έναν εξοργισμένο Τσάντλερ να προσπαθεί να πείσει το στούντιο να απολύσει τον Γουάιλντερ!

Δύο ‘Οσκαρ

Στη συνέχεια, ο Γουάιλντερ γυρίζει το «Χαμένο Σαββατοκύριακο» (1945), μελέτη του αλκοολισμού, με σκηνές γυρισμένες στους δρόμους της Νέας Υόρκης, που χάρισε στον Γουάιλντερ δύο ‘Οσκαρ (σκηνοθεσίας και σεναρίου), με την ταινία να κερδίζει άλλα δύο (καλύτερης ταινίας και της ερμηνείας του Ρέι Μιλάντ). Το 1949 γυρίζει τη σαρδόνια, μαύρη κωμωδία του «Η λεωφόρος της Δύσεως», καυστική ματιά πάνω στον κόσμο του Χόλλυγουντ, που του χάρισε άλλο ένα ‘Οσκαρ για το σενάριο (τελευταία του συνεργασία με τον Μπράκετ).

Θ' ακολουθήσουν οι ταινίες: «Το τελευταίο ατού» (1951), το πορτρέτο ενός κυνικού ρεπόρτερ, «Θάλαμος εξοντώσεως 17» (1953), το δράμα των αιχμαλώτων πολέμου σε ναζιστικά στρατόπεδα, «Γλυκειά μου Σαμπρίνα» (1954), ρομαντική κωμωδία με την ‘Οντρεϊ Χέπμπορν, «Εφτά χρόνια φαγούρα» (1955), σέξι κωμωδία, πρώτη συνεργασία του Γουάιλντερ με τη Μέριλιν Μονρόε, «Λίντμπεργκ» (1957), γύρω από το περιβόητο ταξίδι του Λίντμπεργκ πάνω από τον Ατλαντικό και «Μάρτυς κατηγορίας» (1957), δικαστικό θρίλερ της Αγκάθα Κρίστι με τη Μάρλεν Ντίτριχ και τον Τσαρλς Λότον.

Με συνεργάτη τον Ντάιαμοντ

Με την επόμενη ταινία του, «Αριάν» (1957), ρομαντική κομεντί και πάλι με την Οντρεϊ Χέπμπορν, ο Γουάιλντερ βρίσκει ένα νέο συνεργάτη στο σενάριο, τον Ι.Α.Λ. Ντάιαμοντ. Μαζί του φτιάχνει μερικά από τα μεγάλα του αριστουργήματα: «Μερικοί το προτιμούν καυτό» (1959), παρωδία των γκανγκστερικών ταινιών, με το απολαυστικό τρίο Τζακ Λέμον-Μέριλιν Μονρόε-Τόνι Κέρτις, «Η γκαρσονιέρα» (1960), τολμηρή για τα χολιγουντιανά πρότυπα της εποχής δραματική κομεντί, «Ένα, δύο τρία» (1961), σατιρική κωμωδία με φόντο το «διχασμένο» Βερολίνο, «Γλυκιά μου Ιρμα» (1963), άλλη απολαυστική κωμωδία, διασκευή θεατρικού έργου, με τον Τζακ Λέμον και τη Σίρλεϊ ΜακΛέιν, «Φίλησέ με κουτέ» (1964), μια ακόμη προκλητική για τα τότε ήθη της Αμερικής κωμωδία και «Ένας υπέροχος απατεώνας» (1966), με τον Γουόλτερ Ματάου (‘Οσκαρ ερμηνείας) να ερμηνεύει τον αδίστακτο, αμοραλιστή δικηγόρο του Τζακ Λέμον.

Η δεκαετία του '70 αρχίζει με τις «Περιπέτειες του Σέρλοκ Χολμς» (1970), από την οποία οι παραγωγοί αφαίρεσαν ένα ολόκληρο επεισόδιο, ενώ ακολουθούν η ρομαντική, ειρωνική κωμωδία «Αβάντι» (1972), και πάλι με τον Τζακ Λέμον, και η καυστική για τον κιτρινισμό στον Τύπο κωμωδία «Η πρώτη σελίδα» (1974), με το δημοσιογράφο Λέμον να συγκρούεται με τον εκδότη του, Ματάου. Θα περάσουν όμως τέσσερα χρόνια πριν ο Γουάιλντερ μπορέσει να γυρίσει την επόμενη ταινία του, «Φεντόρα» (1978), ιστορία μιας απομονωμένης ηθοποιού, εμπνευσμένης από την Γκρέτα  Γκάρμπο, που τμήμα της γυρίστηκε στην Ελλάδα. Η καριέρα του κλείνει με μια ακόμη απολαυστική κωμωδία, «Τα φιλαράκια» (1981), με το δίδυμο Λέμον-Ματάου.

AUDREY HEPBURN

H Audrey Hepburn έχει καταγωγή από Αγγλία και Ολλανδία. Γεννήθηκε στις 4 Μαΐου του 1929 στις Βρυξέλλες. Τα πρώτα χρόνια της ζωής της έζησε στην Αγγλία. Η μητέρα της βλέποντας ωστόσο την κατάσταση στην Ευρώπη με τον Χίτλερ να καραδοκεί, μετακομίζει με όλα τα παιδιά στην Ολλανδία όπου υποθέτει ότι οι Γερμανικές δυνάμεις δεν θα επιτεθούν. Το 1940 οι Γερμανοί εισέβαλαν στην Ολλανδία. Κατά τη διάρκεια του πολέμου η Χέπμπορν υιοθέτησε το ψεύτικο όνομα Ίντα βαν Χέεμστρα, αλλάζοντας τα έγγραφα της μητέρας της γιατί ένα όνομα που ακουγόταν έντονα αγγλικό θεωρήθηκε επικίνδυνο. Αυτό δεν ήταν ποτέ το επίσημο νομικά όνομά της. Πρόκειται για απλή παράφραση του ονόματος της μητέρας της. Μέχρι το 1944 η Χέπμπορν είχε εξελιχθεί σε πολύ καλή μπαλαρίνα. Μυστικά χόρευε σε συγκεντρώσεις για να μαζέψει χρήματα για την ολλανδική αντίσταση. Αργότερα δήλωσε πως «το καλύτερο κοινό που είχα ποτέ δεν έκανε τον παραμικρό ήχο στο τέλος της παράστασής μου».
Μετά την Απόβαση των Συμμαχικών Δυνάμεων στη Νορμανδία η κατάσταση δυσκόλεψε στη γερμανοκρατούμενη Ολλανδία. Κατά τη διάρκεια του λιμού το χειμώνα του 1944 οι Γερμανοί κρατούσαν την περιορισμένη τροφή και καύσιμη ύλη των Ολλανδών για τις δικές τους ανάγκες. Χωρίς θέρμανση στα σπίτια τους ούτε φαγητό, οι άνθρωποι πέθαιναν από την πείνα και το κρύο στους δρόμους. Η Χέπμπορν όπως και αρκετοί άλλοι αναγκάζονταν να φτιάχνουν αλεύρι από βολβούς τουλίπας για να φτιάξουν πίτες και μπισκότα. Το Άρνεμ καταστράφηκε κατά τη διάρκεια αεροπορικών επιδρομών. Ο θείος και ο ξάδερφος της μητέρας της Χέπμπορν εκτελέστηκαν μπροστά της γιατί έλαβαν μέρος στην Αντίσταση. Ο ετεροθαλής αδερφός της Ίαν πέρασε κάποιο διάστημα σε γερμανικό στρατόπεδο εργασίας. Υποφέροντας από υποσιτισμό, η Χέπμπορν ανέπτυξε οξεία αναιμία, αναπνευστικά προβλήματα και οίδημα.
Το 1991 η Χέμπορν είπε: «Έχω αναμνήσεις. Περισσότερες από μία φορές βρέθηκα στο σταθμό βλέποντας τρένα γεμάτα Εβραίους που μεταφέρονταν, βλέποντας όλα αυτά τα πρόσωπα από την κορυφή του βαγονιού. Θυμάμαι πολύ έντονα, ένα μικρό αγόρι να στέκεται με τους γονείς του στην αποβάθρα, πολύ χλωμό, πολύ ξανθό, να φορά ένα παλτό πολύ μεγάλο για εκείνο, και μπήκε στο τρένο. Ήμουν ένα παιδί που παρατηρούσε ένα παιδί».
Το 1945 μετά τον πόλεμο η Χέμπορν άφησε το Κονσερβατόριο του Άρνεμ και μετακόμισε στο Άμστερνταμ όπου παρακολούθησε μαθήματα μπαλέτου με τη Σόνια Γκάσκελ. Το 1948 η Χέπμπορν πήγε στο Λονδίνο και παρακολούθησε μαθήματα με την αναγνωρισμένη Μαρί Ράμπερτ. Η Χέπμπορν τελικά ρώτησε τη Ράμπερτ σχετικά με το μέλλον της. Εκείνη τη διαβεβαίωσε πως αν εξακολουθούσε να δουλεύει σκληρά εκεί, θα είχε μια θαυμάσια καριέρα, αλλά εξαιτίας του ύψους της και της κακής διατροφής της κατά τη διάρκεια του πολέμου δεν θα κατάφερνε να γίνει πρίμα μπαλαρίνα.
Έτσι έγινε ηθοποιός και μετά από κάποιες προσπάθειες στην Ολλανδία πέρασε στην Αγγλία. Ο πρώτος της ρόλος στον κινηματογράφο ήταν στη βρετανική ταινία «One Wild Oat» όπου και υποδύθηκε μια ρεσεψιονίστ. Έπαιξε αρκετούς μικρούς ρόλους στις ταινίες «Young Wives’ Tale», «Laughter in Paradise», «The Lavender Hill Mob» και «Monte Carlo Baby». Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Monte Carlo Baby» η Χέμπορν επιλέχτηκε να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο του Μπρόντγουεϊ με τίτλο «Gigi». Εκεί ξεκίνησε μία μεγάλη σχέση της με τον κινηματογράφο η οποία συνεχίστηκε παρά την μετέπειτα μεγάλη της πορεία στο Hollywood.
Ο πρώτος της πρωταγωνιστικός ρόλος και μάλιστα σε Αμερικανική ταινία ήταν μαζί με τον Gregory Peck στην ταινία Διακοπές στη Ρώμη (Roman Holiday). Οι παραγωγοί αρχικά ήθελαν την Ελίζαμπεθ Τέιλορ για το ρόλο, αλλά ο σκηνοθέτης εντυπωσιάστηκε τόσο με το δοκιμαστικό της Χέμπορν και την επέλεξε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο. H δικαίωση ήρθε λίγους μήνες αργότερα όταν η Χέμπορν κέρδισε για τον ρόλο της σε αυτήν την ταινία το Οσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου. Η καριέρα της μόλις είχε αρχίσει.
Τα επόμενα χρόνια θα ακολουθήσουν Funny Face (1957). Sabrina (1954), Love in the Afternoon (1957), The Nun's Story (1959) και το κλασσικό Breakfast at Tiffany's (1961). Μετά από 3 ακόμα υποψηφιότητες για Οσκαρ συνεχίζει την καριέρας της με πρωταγωνιστικούς ρόλους στα Charade (1963), My Fair Lady (1964).
Λίγο αργότερα έρχεται το Two for the Road (1967),ενώ το 1967 κερδίζει την τελευταία της υποψηφιότητα για Οσκαρ με το Wait Until Dark (1967). Κάπου εκεί αποφασίζει να τερματίσει την καριέρα της στον κινηματογράφο όντας στην κορυφή της δόξας της και ενώ είναι αναγνωρισμένη ως μία από τις καλύτερες ηθοποιούς στην ιστορία. Τελευταία της εμφάνιση θα είναι στην ταινία Robin and Marian (1976) πλάι στον Sean Connery.
Στο υπόλοιπο της ζωής της θα αφιερωθεί στην φιλανθρωπία ενώ συχνές ήταν οι επισκέψεις της σε χώρες του τρίτου κόσμου. η Χέπμπορν ανακηρύχθηκε Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως του Οργάνωσης για τα Παιδιά των Ηνωμένων Εθνών (United Nations Children’s Fund / UNICEF). Ευγνώμων για την καλή της τύχη να επιβιώσει της γερμανικής κατοχής σαν παιδί, αφιέρωσε το υπόλοιπο της ζωής της για τη βοήθεια παιδιών σε φτωχές χώρες. Στα ταξίδια της τη διευκόλυνε η ευρεία γνώση της σε ξένες γλώσσες: γαλλικά, ιταλικά, αγγλικά, ολλανδικά και ισπανικά. Για αυτήν της την δράση η Ακαδημία το 1993 της απένειμε το τιμητικό Οσκαρ. Ωστόσο αυτή δεν ήταν εκεί για να το παραλάβει καθώς χτυπήθηκε από την επάρατη νόσο την ίδια χρονιά και άφησε την τελευταία της πνοή στις 20 Ιανουαρίου 1993 στο Tolochenaz της Ελβετίας και κηδεύτηκε εκεί. Ήταν εξήντα τριών ετών.
Η Χέπμπορν έκανε δύο γάμους, πρώτα με τον Αμερικανό Μελ Φέρρερ, και κατόπιν με τον Ιταλό γιατρό, Αντρέα Ντόττι.

HUMPHREY BOGART

Ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ (25 Δεκεμβρίου 1899 - 14 Ιανουαρίου 1957) ήταν αμερικανός ηθοποιός βραβευμένος με Οσκαρ. Αποτελεί θρύλο του σινεμά λόγω τη συμμετοχής του σε μια σειρά αστυνομικών ταινιών μυστηρίου κατά την χρυσή εποχή του Χόλλυγουντ. Είναι γνωστός για τις ταινίες «Το Απολιθωμένο Δάσος» του 1936, «Το γεράκι της Μάλτας» του 1941, «Καζαμπλάνκα» του 1942, «Η σειρήνα της Μαρτινίκα» του 1944, «Πάθος και Αίμα» του 1946, «Ο θησαυρός της Σιέρα Μάντρε» του 1948,την ταινία που του χάρισε το Οσκαρ το 1951 «Η βασίλισσα της Αφρικής», «Γλυκειά μου Σαμπρίνα» του 1954 και άλλες.

Ο Μπόγκαρτ, γιος εύπορης οικογένειας, ξεκίνησε με την προϋπόθεση ν' ακολουθήσει το επάγγελμα του πατέρα του και γράφτηκε στην Ιατρική στο Γέιλ απ' όπου αποβλήθηκε. Αργότερα το 1918 κατατάχθηκε στο ναυτικό όπου σ' ένα καυγά απέκτησε το σημάδι στα χείλη που θα τον έκανε αργότερα διάσημο. Στις αρχές της δεκαετίας του '20, μετά τη θητεία του στο ναυτικό, ο Μπόγκαρτ έκανε διάφορες δουλειές. Κάποια στιγμή με τη βοήθεια των γνωριμιών του κατάφερε να δουλέψει σαν ηθοποιός σε μικρούς ρόλους στο θέατρο. Στα τέλη της δεκαετίας του '20 έλαβε μέρος σε κάποιες ταινίες της Fox και το 1930 υπέγραψε συμβόλαιο. Οι ταινίες στις οποίες συμμετείχε όμως δεν ήταν πετυχημένες κι η Fox διέκοψε το συμβόλαιό του, μέχρι που το 1936 ο φίλος του Λέσλι Χάουαρντ έπεισε το Τζακ Γουόρνερ να προσλάβει το Μπόγκαρτ για τη μεταφορά του θεατρικού «Το Απολιθωμένο Δάσος». Ο ρόλος του γκάνγκστερ Duke Mantee που είχε ξαναερμηνεύσει στο θέατρο, κέρδισε τους κριτικούς και την ίδια χρονιά υπέγραψε συμβόλαιο με τη Warner. Από το 1936 μέχρι το 1940 ο Μπόγκαρτ έπαιζε δεύτερους ρόλους μέχρι που ήρθαν οι ταινίες «Το γεράκι της Μάλτα»ς και «Καζαμπλάνκα» κι ο Μπόγκαρτ έγινε πρώτο όνομα στο Χόλλυγουντ. Παντρεύτηκε τέσσερις φορές, την τελευταία με την συμπρωταγωνίστριά του στο φιλμ «Η σειρήνα της Μαρτινίκα», Λορίν Μπακόλ, που ήταν μικρότερη του κατά εικοσιπέντε χρόνια. Πέθανε το 1957 στο Λος Άντζελες από καρκίνο του οισοφάγου. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου τον έχει κατατάξει πρώτο στη λίστα με τους 25 μεγαλύτερους σταρ όλων των εποχών.

WILLIAM HOLDEN

Ο William Holden (17/04/1918-12/11/1981), ήταν ο μεγαλύτερος από τους τρεις γιούς μιας δασκάλας, της Mary Blanche και ενός χημικού, του William Franklin Beedle Sr. Το πλήρες όνομά του ήταν William Franklin Beedle Jr. Η οικογένεια του η οποία μετακόμισε στη Νότια Πασαντένα της Καλιφόρνια όταν ο ίδιος ήταν μόλις 3 ετών, είχε αγγλικές ρίζες.
Αφού αποφοίτησε από το τοπικό Γυμνάσιο, ο Holden πήγε στο κολλέγιο της Πασαντένα όπου και έκανε τις πρώτες του ερμηνευτικές απόπειρες ερμηνεύοντας θεατρικά έργα στον τοπικό ραδιοσταθμό. Αντίθετα από το μύθο και τον θεατρικό τύπο, ο Holden δεν σπούδασε στο Pasadena Playhouse και δεν ανακαλύφθηκε το ταλέντο του από κάποιο θεατρικό του ρόλο. Το ταλέντο του ανακαλύφθηκε από έναν κυνηγό ταλέντων της Paramount Pictures το 1937 ενώ έπαιζε το ρόλο ενός 80χρονου άντρα, πεθερό της Μαρί Κιουρί, σε ένα θεατρικό στο Playbox, ένα ιδιωτικό θέατρο που ανήκε στο σκηνοθέτη του Pasadena Playhouse, Gilmor Brown. Ο πρώτος του ρόλος ήταν στην ταινία “Prison farm” την αμέσως επόμενη χρονιά.
Ο πρώτος του πρωταγωνιστικός ρόλος ήταν στο “Golden boy” του 1939 όπου υποδυόταν ένα βιολιστή που γίνεται μποξέρ. Ακολούθησε ο ρόλος του George Gibbs στην διασκευή της ταινίας “Our town”. Μετά την εξαγορά του μισού συμβολαίου του από την Columbia Pictures, ο Holden έπαιξε σε πολλές μικρές παραγωγές και των δύο εταιρειών πριν υπηρετήσει στην αεροπορία των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Β’Παγκοσμίου Πολέμου με το βαθμό του υπολοχαγού. Στις αρχές της δεκαετίας του ’50 η καριέρα του απογειώθηκε όταν ο Billy Wilder τον διάλεξε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του σεναριογράφου Joe Gillis που γοητεύεται από την ξεπεσμένη σταρ του βωβού κινηματογράφου Norma Desmond στην ταινία “Sunset Boulevard” για την οποία ο Holden κέρδισε την πρώτη του υποψηφιότητα για OSCAR πρώτου ανδρικού ρόλου.
Ακολούθησαν πολλοί ρόλοι που συνδύαζαν καλή εξωτερική εμφάνιση και κυνική προσωπικότητα στις ταινίες: “Stalag 17”(1953), για την οποία κέρδισε τελικά το OSCAR πρώτου ανδρικού ρόλου, “Executive suite”(1954), “The country girl”(1954),
“The bridges at Toko-Ri”(1954),”Picnic”(1955),”Love is a Many-Splendored thing”(1955),”The bridge of the river Kwai”(1957) και “The key”(1958).
Ερμήνευσε ωστόσο και αρκετά πιο «φωτεινούς» ρόλους σε κωμικές ταινίες όπως “The moon is blue”(1953), “Born yesterday”(1950),”Forever female”(1953) και “Sabrina”(1954) συμπρωταγωνιστώντας με τον Humphrey Bogart και την Audrey Hepburn. Έπαιξε και σε κάποιες πιο «δεύτερες» ταινίες όπως ήταν η “Paris when it sizzles” του 964, πάλι με την Audrey Hepburn δεσμευμένος από τα συμβόλαια του με τις εταιρείες.
Το 1969 ο Holden πρωταγωνίστησε στο βίαιο γουέστερν του Sam Peckinpah “The wild bunch” για το οποίο πήρε τις καλύτερες κριτικές. Την ίδια χρονιά πρωταγωνίστησε επίσης στην οικογενειακή ταινία του Terence Young “L’arbre de Noel” μαζί με την Ιταλίδα ηθοποιό Virna Lisi, βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του Michel Bataille. Η ταινία κυκλοφόρησε σην Αμερική με τον τίτλο “Christmas tree” και στο video ως “When wolves cry”.

50 χρόνια μετά πρωταγωνίστησε μαζί με τον Paul Newman και τον Steve Mc Queen στην ταινία “The towering inferno”. Έλαβε διθυραμβικές κριτικές για την υποψήφια για OSCAR ερμηνεία του στην ταινία του Sidney Lumet “Network” το 1976, παίζοντας μια πιο ώριμη και συνειδητοποιημένη ως προς τη θνητότητα του ανθρώπου, εκδοχή της κινηματογραφικής περσόνας που είχε τελειοποιήσει κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50. Το 1980 ο Holden εμφανίστηκε στην ταινία “The Earthling” μαζί με το παιδί-θαύμα Ricky Schroder, ερμηνεύοντας ένα μοναχικό άντρα που πεθαίνει από καρκίνο και πηγαίνει στην Αυστραλία για να περάσει τις τελευταίες μέρες της ζωής του. Εκεί, γνωρίζει ένα αγόρι του οποίου οι γονείς έχουν πεθάνει σε ατύχημα, και του διδάσκει την τέχνη της ζωής και της επιβίωσης. Ο Schroder αργότερα ονόμασε έναν από τους γιούς του Holden.
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του εμφανίστηκε στις ταινίες “When time ran out” και “Blake Edward’s S.O.B” που ήταν υποψήφιο για ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ.
Ο Holden ήταν παντρεμένος με την ηθοποιό Brenda Marshall μέχρι τον οριστικό χωρισμό τους το 1941, μετά από αλλεπάλληλους και μακροχρόνιους χωρισμούς. Είχαν δύο γιούς, τον Peter Westfield και τον Scott Porter. Ο Holden είχε επίσης υιοθετήσει και την κόρη της Marshall, Virginia, από τον πρώτο της γάμο.
Αν και ποτέ δεν ανακατεύτηκε με την πολιτική ο ίδιος, ήταν κουμπάρος στο γάμο του φίλου του Ronald Reagan με την Nancy Davis το 1952.
Είχε σπίτι στην Ελβετία και περνούσε πολύ χρόνο δουλεύοντας για τη διατήρηση της άγριας ζωής σε ένα καταφύγιο ζώων στην Αφρική. Το club που ίδρυσε το 1959 στο Nanyuki της Κένυα, με την ονομασία “Mount Kenya safari club” εξελίχθηκε σε Μέκκα του διεθνούς jet set. Το 1984 ξεκίνησε μια σχέση με την ηθοποιό Stephanie Powers στην οποία εμφύσησε το ενδιαφέρον του για την προστασία των ζώων. Μετά το θάνατό του η Powers ίδρυσε το “William Holder Wildlife Foundation” στο ράντσο του Holden στην Κένυα.
Στα τέλη του 1980 ο Holden διαγνώστηκε με καρκίνο των πνευμόνων και ακολουθούσε ισχυρή φαρμακευτική αγωγή. Βρισκόταν μόνος του και υπό την επήρεια φαρμάκων στο διαμέρισμά του στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια, όταν προφανώς σκόνταψε σε κάποιο χαλί και χτύπησε δυνατά το κεφάλι του στο κομοδίνο.
Πέθανε από ακατάσχετη αιμορραγία. Τα στοιχεία έδειξαν ότι είχε τις αισθήσεις του για τουλάχιστον μισή ώρα μετά την πτώση του, αλλά είτε δεν κατάλαβε την σοβαρότητα του τραύματός του, είτε δεν ήταν σε θέση να καλέσει βοήθεια. Το πτώμα του βρέθηκε στις 16 Νοεμβρίου αλλά η ιατροδικαστική έρευνα έδειξε ότι είχε πεθάνει 4 μέρες νωρίτερα. Στη διαθήκη του ζητούσε να μην γίνει κανονική κηδεία αλλά να αποτεφρωθεί η σωρός του και η στάχτη του να σκορπιστεί στον Ειρηνικό ωκεανό.

Ο William Holden κέρδισε OSCAR Α’Ανδρικού ρόλου το 1954 και ΕΜΜΥ Α’ Ανδρικού ρόλου το 1974. Ήταν από τους κορυφαίους star της δεκαετίας του ’50 και συγκαταλεγόταν στη λίστα με τους 10 κορυφαίους ηθοποιούς της χρονιάς έξι φορές από το 1954 ως το 1961. Βρίσκεται στο νούμερο 25 της λίστας του AFI (American Film Institute) “100 Years... 100 stars”

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/

 




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

 

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page




ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 8/7/2010


top of the page




PHOTOS - POSTERS

PhotosΦωτογραφικό υλικό
Τύπος: Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Περισσότερες φωτό ΕΔΩ
Sabrina 1954 001.jpg
Sabrina 1954 002.jpg
Sabrina 1954 003.jpg
Sabrina 1954 004.jpg
Sabrina 1954 005.jpg
Sabrina 1954 006.jpg
Sabrina 1954 007.jpg
Sabrina 1954 008.jpg
Sabrina 1954 009.jpg
Sabrina 1954 010.jpg
Sabrina 1954 011.jpg
Sabrina 1954 012.jpg
Sabrina 1954 013.jpg
Sabrina 1954 014.jpg
SABRINA PHOTO 01.jpg
SABRINA PHOTO 02.jpg
SABRINA PHOTO 03.jpg
sabrina poster greek.jpg
   


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Humphrey Bogart ... Linus Larrabee
    Audrey Hepburn ... Sabrina Fairchild
    William Holden ... David Larrabee
    Walter Hampden ... Oliver Larrabee
    John Williams ... Thomas Fairchild
    Martha Hyer ... Elizabeth Tyson
    Joan Vohs ... Gretchen Van Horn
    Marcel Dalio ... Baron St. Fontanel
    Marcel Hillaire ... The Professor
    Nella Walker ... Maude Larrabee
    Francis X. Bushman ... Mr. Tyson
    Ellen Corby ... Miss McCardle

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Billy Wilder


Σενάριο
Samuel A. Taylor (θεατρικό έργο "Sabrina Fair")
Billy Wilder
Samuel A. Taylor
Ernest Lehman

Παραγωγή
Billy Wilder

Μουσική
Friedrich Hollaender

Φωτογραφία
Charles Lang

Μοντάζ
Arthur P. Schmidt

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Hal Pereira
Walter H. Tyler


Σκηνικά
Sam Comer
Ray Moyer


Κοστούμια
Edith Head
Hubert de Givenchy


Βοηθός Σκηνοθέτη
Charles C. Coleman

Εταιρείες Παραγωγής
Paramount Pictures

Διανομή
New Star (Ελλάδα)
Paramount Pictures
National Broadcasting Company (NBC)
Film Prestige
Paramount Home Video
CIC Vídeo

Χρονολογία παραγωγής
1954

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ

Εικόνα
ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΗ 1.37 : 1

Είδος ταινίας
ΚΩΜΩΔΙΑ, ΔΡΑΜΑ, ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ

Διάρκεια
113'

Ήχος
Mono (Western Electric Recording)

Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Νέα Υόρκη, ΗΠΑ

AKA


Καταλληλότητα
South Korea:12 | Argentina:Atp | Australia:G | Canada:G | Chile:TE | Finland:S | Spain:13 | UK:U | USA:Approved (PCA #16882, General Audience) | West Germany:12 (bw) | Australia:PG (cable rating)


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Αισθηματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑισθηματικήΑσπρόμαυρηΚωμωδίαParental Guidance SuggestedΔραματική


Advertisement


top of the page


-- Sponsored Links --

Dailymotion Movies LTD aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr


Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails