Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 30/10/14 :.
. Σκουπίδια
. Η Κακή Μέρα Από Το Πρωί Φαίνεται
. St. Vincent ο αγαπημένος μου ¶γιος
. Ida
. Ούτε Να Πεθάνεις Δεν Μπορείς
.: από 6/11/14 :.
. Interstellar
. Οι Υπερέξι
. Η Συγκάλυψη
. Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
. We Are the Best!
. Τα Ερείπια είναι Πάντα Θλιμμένα
. The Battery
.: από 13/11/14 :.
. Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί
. O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει
. Δυο Ανάσες
.: από 20/11/14 :.
. The Hunger Games: Η Επανάσταση - Μέρος 1
. Party Girl
. Η ¶λλη Μποβαρί
. Fury
.: από 27/11/14 :.
. Samba
. Πρόμαχος
. Οι Πιγκουίνοι της Μαδαγασκάρης
. Αφεντικά Για Σκότωμα 2

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: katerinatsakmaki's Profile katerinatsakmaki
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9784

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 172
Μέλη: 0
Σύνολο: 172

Εγγραφή


Cinema: KICK-ASS του Μάθιου Βον (2010)

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 14 Ιαν. 2010 @ 10:48:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Arts & Culture

KICK-ASS

του Μάθιου Βον
με τους Νίκολας Κέιτζ, Μαρκ Στρονγκ, ¶αρον Τζόνσον

Υπόθεση:
"Πώς και κανείς δεν έχει προσπαθήσει ποτέ να γίνει σούπερ ήρωας;" Διεστραμμένα αστείο, περιπέτεια υψηλών ταχυτήτων και συνεχούς δράσης, τo δημοφιλές κόμικ, Kick-Ass έρχεται στη μεγάλη οθόνη, σε σκηνοθεσία Μάθιου Βον. Το Kick-Ass αφηγείται την ιστορία ενός συνηθισμένου εφήβου, του Ντέιβ Λιζέφσκι (¶αρον Τζόνσον), κολλημένου με τα κόμικς, που αποφασίζει να κάνει την εμμονή του… έμπνευση και να γίνει σούπερ-ήρωας. Και όπως κάθε σούπερ-ήρωας που σέβεται τον εαυτό του, διαλέγει όνομα – Kick-Ass – τη στολή και τη μάσκα που του ταιριάζουν και ξεκινάει να πολεμάει το έγκλημα. Υπάρχει μόνο ένα μικρο-πρόβλημα: ο Kick-Ass δεν έχει απολύτως καμία δύναμη. Η ζωή του αλλάζει διαπαντός όταν θα συναντηθεί με δυο τρελαμένους εκδικητές, την Hit Girl (Κλόι Μόρετζ) και τον Big Daddy (Νίκολας Κέιτζ) και έναν εκκολαπτόμενο υπερήρωα, τον Red Mist (Κρίστοφερ Μιντζ-Πλας). Η ανορθόδοξη συμμαχία των τεσσάρων θα δοκιμαστεί, με αφορμή τις παράνομες δραστηριότερες του τοπικού αρχηγού της Μαφίας, Φρανκ Ντ΄Αμίκο (Μάρκ Στρονγκ).



Περισσότερα

Τη σκηνοθεσία της ταινίας που βασίζεται στο ομώνυμο κόμικ των Μαρκ Μίλαρ και Τζον Σ. Ρομίτα Τζούνιορ, υπογράφει ο Μάθιου Βον, σε σενάριο του ιδίου και της Τζέιν Γκόλντμαν.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Κάθε ιστορία με σούπερ ήρωες διαθέτει και έναν Κακό-διάνοια. Γιατί λοιπόν να αποτελούσε την εξαίρεση το KICK-ASS; Βέβαια, στην προκειμένη περίπτωση ο Κακός δεν φοράει κάπα, δεν ζει σε κάποιο ανενεργό ηφαίστειο, ούτε σχεδιάζει αποτρόπαιες πράξεις που θα γονατίσουν την κοινωνία. Αντιθέτως, γράφει συχνά διεστραμμένα αστεία και παράδοξα κόμικς που παθιάζουν τον αναγνώστη. Από τον επαναστατικό προσδιορισμό της προέλευσης του Σούπερμαν, μέχρι το «Red Son», και τη μετατροπή της πρώτης ομάδας υπερηρώων της Marvel από «The Avengers» στο «The Ultimates», έφτασε στην τεράστια εισπρακτική επιτυχία του 2008 με τους Τζέιμς ΜακΑβόι, Μόργκαν Φρίμαν και Αντζελίνα Τζολί («Wanted»). Και ο Κακός αυτός δεν είναι άλλος από τον Μαρκ Μίλαρ.
Κάποια στιγμή είχε μια ιδέα που δεν θα γινόταν απλά κόμικ αλλά κινηματογραφική ταινία, με τίτλο KICK-ASS. "Θα ζωγραφίσω κάτι και μετά θα χτίσω την ιστορία γύρω από αυτό," λέει ο Μίλαρ. "Είχα σχεδιάσει δύο υπερ-ήρωες – ένα νεαρό κορίτσι ντυμένο σαν τον Ρόμπιν και έναν μεγαλόσωμο άνδρα ντυμένο σαν τον Batman. Μου άρεσαν τόσο πολύ που αποφάσισα να τους χρησιμοποιήσω, αλλά από την άλλη μου φάνηκαν πολύ ακραίοι για να είναι οι κεντρικοί ήρωες.
"Τότε άρχισα να κάνω πιο αυτοβιογραφικά πράγματα – όταν ήμουν δεκατεσσάρων ετών, ήθελα να γίνω ήρωας και να μάχομαι το έγκλημα στη Γλασκόβη. Σκέφτηκα ότι θα είχε ενδιαφέρον να διηγηθώ αυτή την ιστορία, έτσι όπως θα είχε εξελιχθεί αν είχε συμβεί. Έτσι ξεκίνησα να ζωγραφίζω έναν σούπερ ήρωα την πρώτη νύχτα της δράσης του, τον οποίο τον μαχαιρώνουν και τον παρασύρει ένα ταξί. Και τότε είδα ότι οι δύο ιδέες συνδέονταν υπέροχα."
Κάπως έτσι γεννήθηκε ο Kick-Ass – διά στόματος του οποίου ο Μίλαρ αναρωτιέται 'γιατί κανείς ποτέ δεν προσπαθεί να γίνει σούπερ ήρωας;' και δίνει την απάντηση μέσα από ένα καταιγισμό βίας με παράξενους χαρακτήρες και αντισυμβατικούς διαλόγους. Ο δημιουργός ξεκίνησε να δουλεύει το κόμικ με τον Τζον Ρομίτα Τζούνιορ, αλλά μετά από την επιτυχία του WANTED αποφάσισε να διερευνήσει την πιθανότητα ο ήρωας του να βγει στη μεγάλη οθόνη πριν καν ζωγραφιστεί έστω κι ένα πάνελ.
Έτσι, τηλεφώνησε στον παλιό του φίλο, τον τηλεπαρουσιαστή και φανατικό αναγνώστη κόμικ Τζόναθαν Ρος και του μίλησε για την ιδέα του. Ο Ρος με τη σειρά του, το συζήτησε με τη σύζυγό του Τζέιν Γκόλντμαν, που είχε υπογράψει το σενάριο του STARDUST.
"Πιστεύω ότι ο Μαρκ γενικά έχει εκατομμύρια υπέροχες ιδέες. Μπορούσα όμως, να καταλάβω γιατί η συγκεκριμένη τον είχε ενθουσιάσει τόσο πολύ και μοιράστηκα τον ίδιο ενθουσιασμό μαζί του," λέει η Γκόλντμαν. "Είναι από τις ιδέες που σε κάνουν να αναρωτιέσαι 'Θεέ μου, δεν το έχει κάνει ποτέ κανείς αυτό; Είναι απίστευτο!' Η βασική ιστορία ενός ανθρώπου που αγαπάει τους υπερ-ήρωες και αποφασίζει να γίνει ένας από αυτούς χωρίς να έχει καμία υπερ-δύναμη, δεν είχε υλοποιηθεί ποτέ μέχρι σήμερα."
Η Γκόλντμαν μίλησε για το εγχείρημα στον συν-σεναριογράφο της στο STARDUST και σκηνοθέτη Μάθιου Βον, ο οποίος ήδη αναζητούσε την επόμενη ταινία του. Το KICK-ASS έδειχνε να είναι η κατάλληλη ευκαιρία.
"Θαυμάζω τη δουλειά του Μαρκ." λέει ο Βον. " Μου περιέγραψε τη βασική ιδέα, την οποία βρήκα υπέροχη. Ήρθε στο σπίτι μου – γιατί για εμένα οι καλύτερες και πιο δημιουργικές συναντήσεις εκεί γίνονται – καθίσαμε ένα απόγευμα και βγάλαμε την κεντρική πλοκή της ταινίας. Την ίδια ημέρα του είπα ότι είμαι μέσα στο εγχείρημα!"

ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ; ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΩΣ...

Από την αρχή, το KICK-ASS διέφερε από τις υπόλοιπες ταινίες που βασίζονται σε κόμικ. Κι αυτό γιατί πολύ απλά η ταινία δεν βασιζόταν σε κάποιο κόμικ που υπήρχε καιρό. Για την ακρίβεια τα γυρίσματα της ταινίας πήγαιναν χέρι-χέρι με τη δημιουργία του κόμικ. Όταν ξεκίνησαν τα γυρίσματα, είχε μόλις κυκλοφορήσει το τρίτο τεύχος του κόμικ. Όταν ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα, είχε μόλις κυκλοφορήσει το πέμπτο τεύχος. Το τελευταίο τεύχος – το όγδοο – κυκλοφόρησε μόλις πριν από λίγους μήνες, την ίδια στιγμή που ο Βον έβαζε τις τελευταίες πινελιές στη μονταζιέρα.
Αυτό σήμαινε ότι η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο κόμικ και την ταινία ήταν πολύ ασαφής. Ο Βον και η Γκόλντμαν ήταν σε στενή συνεργασία με τον Μίλαρ και τον Τζον Σ. Ρομίτα Τζούνιορ – ο οποίος σχεδίασε και μια animated σκηνή, η οποία εξηγεί την προέλευση του Big Daddy και της Hit Girl – όχι απλά για να ακολουθήσουν την ίδια πλοκή τόσο στο χαρτί όσο και στην οθόνη, αλλά και για να εξασφαλίσουν ότι θα υπήρχε μια συνέχεια σε επίπεδο αισθητικής ανάμεσα στα δύο εγχειρήματα. Το κοστούμι του Kick-Ass είναι πανομοιότυπο και στα δύο ακριβώς επειδή οι δύο ομάδες ήταν σε στενή συνεργασία από την πρώτη κιόλας στιγμή. "Κατά έναν παράξενο τρόπο, μου άρεσε πάρα πολύ αυτή η διαδικασία. Υπήρχαν πολλές καταπληκτικές ιδέες και πειραματιστήκαμε πολύ πριν καταλήξουμε," λέει ο Βον. "Αυτό πιστεύω ότι βοήθησε και το σενάριο, αλλά και το ίδιο το κόμικ. Ήταν σαν ένας υπέροχος αμφίρροπος αγώνας τένις."
Ο Βον και η Γκόλντμαν όμως, δεν ήθελαν η ταινία τους να είναι ένα ακριβές αντίγραφο του κόμικ του Μίλαρ. Ευτυχώς, όταν ξεκίνησαν τη συγγραφή του σεναρίου, ο Μίλαρ είχε στο μυαλό του την πλοκή που κάλυπτε μέχρι το τρίτο τεύχος, αφήνοντας στους σεναριογράφους το περιθώριο να δώσουν άλλη κατεύθυνση στον ήρωα. Έτσι η ιστορία του Νίκολας Κέιτζ-Big Daddy είναι διαφορετική από αυτή που βλέπουμε στο κόμικ, όχι σε επίπεδο βασικών στοιχείων αλλά σε επίπεδο κλιμάκωσης.
Από τη στιγμή που ο Βον αποφάσισε ότι θα ασχοληθεί με το σενάριο του KICK-ASS, το αποτέλεσμα ήρθε πολύ γρήγορα. Ο Βον έγραφε τη βασική πλοκή και η Γκόλντμαν πρόσθετε τους διαλόγους. "Μου αρέσει να γράφω με την Τζέιν," λέει ο Βον. "Εγώ ουσιαστικά φτιάχνω το σχέδιο του σπιτιού κι εκείνη έρχεται και λέει 'ωραίο σπίτι, αλλά μπορώ να το κάνω ακόμα καλύτερο.' Και πραγματικά το κάνει υπέροχο. Θα τα είχα χαμένα αν δεν υπήρχε."
Με το σενάριο πια έτοιμο, είχε έρθει η στιγμή να αναλάβει δράση ο Kick-Ass. Μόνο που υπήρχε ένα πρόβλημα: κανείς δεν ήθελε να πάρει το ρίσκο. Όπως και το WANTED, το KICK-ASS ήταν ένα ανεξάρτητο κόμικ που άφηνε στον Μίλαρ το δικαίωμα να κάνει εν λευκώ ό,τι ήθελε. Ο Βον ήταν αποφασισμένος να διατηρήσει αυτό το δικαίωμα και στην κινηματογραφική εκδοχή του KICK-ASS, ακόμα κι αν αυτό σήμαινε ότι θα υπήρχαν σκηνές όπου ένα εντεκάχρονο κορίτσι κατατροπώνει πάνοπλους άνδρες με μια πληθώρα όπλων. Τα μεγάλα στούντιο του Χόλυγουντ όμως, είχαν διαφορετική άποψη και οπτική.
"Μας είπαν όλοι όχι," θυμάται ο Βον. "Προς τιμή τους, οι περισσότεροι μας είπαν εξαρχής ένα ξερό όχι, χωρίς δεύτερη σκέψη, πράγμα το οποίο δεν συμβαίνει συνήθως. Τις περισσότερες φορές καθυστερούν να σου απαντήσουν. Επίσης, οι περισσότεροι μας είπαν ότι τους άρεσε η ιδέα, αλλά θα ήθελαν η ταινία να χαρακτηριστεί Κ-13, που σημαίνει ότι έπρεπε να γίνει χωρίς την Hit Girl."

Πιο αποφασισμένος από ποτέ, ο Βον αποφάσισε να προχωρήσει σε ανεξάρτητη χρηματοδότηση της ταινίας. Τα χρήματα συγκεντρώθηκαν γρήγορα, και τον Σεπτέμβριο του 2008 ξεκίνησαν τα γυρίσματα της ταινίας στα στούντιο Elstree στο Λονδίνο και σε διάφορες περιοχές του Τορόντο (που χρησιμοποιήθηκε ως υποκατάστατο της Νέας Υόρκης). Ο Βον έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα στη φωτογραφία, τα οπτικά εφέ και σε ορισμένες σκηνές δράσης. Στη συνέχεια παρουσίασε ορισμένα κλιπ στο Comic-Con του Σαν Ντιέγκο πέρυσι τον Ιούλιο και στο Movie-Con του περιοδικού Empire που διοργανώθηκε τον Αύγουστο στο Λονδίνο, που πραγματικά έκαναν τους φαν του είδους να ξετρελαθούν. "Υπήρχε όμως μια εποχή, που φοβόμουν ότι πραγματικά δεν θα βρούμε διανομείς," παραδέχεται.
Με την ταινία έτοιμη, ο Βον άρχισε τις δοκιμαστικές προβολές του τελικού υλικού στα στούντιο. Οι έντονες και ενδιαφέρουσες σκηνές πάλης, η πανκ αισθητικής αντίληψη των ηρώων καθώς και οι απίστευτοι διάλογοι, έκαναν δύο μεγάλα στούντιο – την Lionsgate στις ΗΠΑ και την Universal στο Ηνωμένο Βασίλειο – να συμφωνήσουν να κάνουν τη διανομή της ταινίας.

ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ

Ο Βον θα δυσκολευόταν πολύ να γυρίσει το KICK-ASS χωρίς να έχει έναν Kick-Ass. Κι όμως, με την ταινία να βρίσκεται ήδη στο στάδιο του pre-production, αυτό ακριβώς συνέβαινε, μιας και ο Βον δεν είχε βρει ακόμα κάποιον ηθοποιό που να μπορούσε να φορέσει πειστικά τις κίτρινες μπότες του ήρωά του, του νεαρού-που-αποφάσισε-να-γίνει-ήρωας, Ντέιβ Λιζέβσκι.
"Παραλίγο να καθυστερήσω έξι μήνες την ταινία," λέει ο Βον. "Μπορούσαμε να επιλέξουμε ηθοποιούς για τους άλλους ρόλους, αλλά αν δεν βρίσκαμε τον κατάλληλο για τον ρόλο του Ντέιβ, δεν υπήρχε περίπτωση να το κάνουμε."
Ο Βον είχε επιβάλλει το εξής: για τον ρόλο του Ντέιβ, ενός Νεοϋορκέζου εφήβου, δεν έπρεπε να επιλεχθεί Βρετανός ηθοποιός. "Ήμουν παρανοϊκός – ένας Βρετανός σκηνοθέτης που κάνει γυρίσματα στην Αγγλία με Βρετανού ηθοποιούς... Θα γυρίζαμε το αντίστροφο του Ντικ Βαν Ντάικ," λέει γελώντας ο Βον. "Το πρόβλημα ήταν ότι όσοι ήρθαν για τα δοκιμαστικά, μπορούσαν να ενσαρκώσουν πειστικά το σπασικλάκι, αλλά όχι τις σκηνές που απαιτούσαν συναίσθημα και ψυχή."
Τότε, οι βοηθοί του Βον, Σάρα Φιν και Λουσίντα Σάισον, τον παρότρυναν να δει το δοκιμαστικό ενός νεαρού ηθοποιού ονόματι ¶αρον Τζόνσον, τον οποίο είχε απορρίψει νωρίτερα ο Βον χωρίς καν να τον δει. Όταν είδε την κασέτα, ξύπνησε ο star-maker που κρύβει μέσα του και που ανακάλυψε τον Βίνι Τζόουνς, την Σιένα Μίλερ και οραματίστηκε τον Ντάνιελ Γκρεγκ στον ρόλο του Τζέιμς Μποντ. "Το κατάλαβα αμέσως," λέει ο Βον. "Ήθελα να του πω 'πήρες τον ρόλο' από την πρώτη κιόλας στιγμή. Έπρεπε όμως, να ηρεμήσω. Του είπε 'Από πού είσαι; Από το Λος ¶ντζελες; Από την Νέα Υόρκη;' και εκείνος μου λέει 'Από το Λίτλ Τσάλφροντ'. Νόμιζα ότι μου έκανε πλάκα. Συνέχισα λέγοντας του πως έχει καλό αγγλικό επιτονισμό." Οι βοηθοί μου με ενημέρωσαν ότι ήταν πράγματι ¶γγλος και ότι λόγω αυτού είχαμε απορρίψει αρχικά την κασέτα του.
Ο Τζόνσον – που πρόσφατα είδαμε ως Τζον Λένον στο NOWHERE BOY του Σαμ Τέιλορ-Γουντ – χάρηκε πολύ όταν εξασφάλισε τον ρόλο του Ντέιβ Λιζέφσκι (ο οποίος φέρει το όνομα ενός φαν του Μίλαρ που κέρδισε σε ένα διαγωνισμό για το όνομα του πρωταγωνιστή του κόμικ και της ταινίας), ο οποίος ξεκινάει το επίπονο έργο να γίνει ήρωας. Κυρίως επειδή η πλήρης ισχνότητα και ανικανότητα του Kick-Ass σήμαινε ότι ο Τζόνσον δεν χρειαζόταν να ακολουθήσει κάποιο δύσκολο και απαιτητικό πρόγραμμα γυμναστικής. "Ο Μάθιου μου είπε, 'σταμάτα το γυμναστήριο ή ό,τι άλλο κάνεις," λέει γελώντας το Τζόνσον. "Πρέπει να χάσεις λίγο βάρος και να δείχνεις κοκκαλιάρης και σπασικλάκι, ώστε η στολή να σου είναι φαρδιά. Χάρηκα που το μόνο πρόγραμμα που έπρεπε να ακολουθήσω ήταν να κάθομαι στον καναπέ μου και να τρώω κρακεράκια."
Για τον Τζόνσον όμως, ο ρόλος ασκεί μια γοητεία που ξεπερνά την έλλειψη ικανοτήτων. "Για μένα ήταν απλά ένας πιτσιρικάς, που λάτρευε τα κόμικ και είναι ντροπαλός με τα κορίτσια. Δεν συμβαίνουν συνταρακτικά πράγματα στη ζωή του, συνεπώς προσπαθεί να ξεχωρίσει από το πλήθος γενόμενος υπερ-ήρωας. Και τότε ακριβώς ξεκινούν τα ενδιαφέροντα."
Ο Kick-Ass – που ο Μίλαρ ονόμασε έτσι, γιατί σκέφτηκε ότι αυτό το όνομα θα επέλεγε κάθε έφηβος – αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον μετά την πρώτη του αποστολή, κατά την οποία δύο ληστές αυτοκινήτων τον μαχαιρώνουν στο στομάχι. Α ναι, και μετά τον παρασύρει ένα αυτοκίνητο. Μετά από αρκετές εβδομάδες στο νοσοκομείο, την τοποθέτηση μεταλλικών λάμων στην πλάτη του και την μείωση αίσθησης των νευρικών απολήξεών του, ο Kick-Ass αποκτά μεγάλη αντοχή στον πόνο.
Με τονωμένο το ηθικό, ξαναβγαίνει έξω, αποτρέπει μια απόπειρα ληστείας και χάρη στο πλήθος που καταγράφει τη σκηνή και την ανεβάζει στο YouTube, γίνεται φαινόμενο του διαδικτύου. Στο εξής, οι περιπέτειές του γίνονται όλο και πιο δύσκολες πράγμα που προσελκύει το ενδιαφέρον του αφεντικού της Μαφίας, του Φρανκ Ντ'Αμίκο (Μαρκ Στρονγκ), ο οποίος κατηγορεί τον ήρωα για το χάος που έχει επικρατήσει στους κόλπους της οργάνωσής του. Εν συνεχεία θα συναντήσει τον Big Daddy και την Hit Girl και τόσο ο ίδιος ο ήρωας όσο και η ταινία θα παρασυρθούν σε έναν κόσμο βίας, σουρεαλιστικής και ξεκαρδιστικής κωμωδίας. "Είναι ένα κράμα εφηβικού χιούμορ και σκοτεινής, έντονης βίας," λέει ο Τζόνσον. "Για μένα είναι κάτι ανάμεσα σε SUPERBAD και KILL BILL".
Η αναφορά του SUPERBAD δεν είναι και τόσο τυχαία, μιας και ο Βον επέλεξε τον Κρίστοφερ Μιντς-Πλας – που είδαμε ως ΜακΛόβιν στην ξεκαρδιστική κωμωδία του Γκρεγκ Μότολα – για τον ρόλο του Red Mist, ενός σούπερ ήρωα που γίνεται φίλος με τον Kick-Ass για να αποδειχθεί στο τέλος ότι τα κίνητρά του δεν είναι και τόσο αθώα και αγνά.
Ο Μιντς-Πλας αρχικά πέρασε από οντισιόν για τον ρόλο του Ντέιβ – "Νομίζω ότι τελικά είχα περισσότερη ενέργεια και ταλέντο!" λέει γελώντας. Τελικά όμως, ο Βον του πρότεινε τον ρόλο του Red Mist. (Κατά ενδιαφέροντα τρόπο, ο Τζόνσον είχε αρχικά περάσει από οντισιόν για τον ρόλο του Red Mist – πολύ πριν τον καλέσει εκ νέου ο Βον για τον ρόλο του Kick-Ass).
Στο κόμικ, ο Μίλαρ δεν είχε ακόμα αποκαλύψει την πραγματική ταυτότητα του Red Mist, έτσι ο Βον και η Γκόλντμαν άδραξαν την ευκαιρία να τον κάνουν γιο του πραγματικού κακού της ιστορίας, του Ντ'Αμίκο. Για την ακρίβεια, η Γκόλντμαν κατέληξε στο όνομα Κρις Ντ'Αμίκο έχοντας κατά νου τον ηθοποιό. "Είχα κατά νου τον Κρις όταν έγραφα τους διαλόγους," λέει γελώντας. "Δεν του το έχω πει ποτέ αυτό, επειδή δεν ακούγεται και τόσο καλό!"
Και ο χαρακτηρισμός αυτός ταιριάζει απόλυτα και στον Red Mist, ένα πλουσιόπαιδο που θέλει απεγνωσμένα να κερδίσει την αγάπη του πατέρα του, ο οποίος έχει απογοητευτεί καθώς πιστεύει ότι ο γιος του δεν είναι αρκετά σκληρός για να αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση. Όταν ο Red Mist γλιτώνει παρά τρίχα το σπάσιμο του αστραγάλου του πηδώντας από έναν σκουπιδοτενεκέ, ο θεατής καταλαβαίνει απόλυτα την οπτική γωνία του Φρανκ. "Βλέποντάς με αποκλείεται να πεις 'ο τύπος είναι σούπερ ήρωας!' " παραδέχεται ο Μιντς-Πλας. "Ένα σπασικλάκι είναι, το οποίο διαβάζει κόμικς. Αυτό τον βοηθάει να γίνει σούπερ ήρωας, γιατί πολύ απλά ξέρει τι χρειάζεται."
Αυτό που χρειάζεται είναι όλα τα εργαλεία και τα τρυκ που υπάρχουν, μεταξύ των οποίων και μια ειδική στολή που κάνει την αντίστοιχη του Kick-Ass να μοιάζει με στολή κατάδυσης που αγοράστηκε από το διαδίκτυο (άσχετα αν αυτό ισχύει κιόλας) και, κυρίως το Mistmobile, μια "πειραγμένη" κόκκινη Ford Mustang με την οποία κυκλοφορεί στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Σε μια από τις πιο αστείες σκηνές της ταινίας, ο Kick-Ass και ο Red Mist κινούνται με το αυτοκίνητο χορεύοντας σαν μεθυσμένοι μπαμπάδες στον γάμο των παιδιών τους υπό τον ήχο του "Crazy" του Gnarls Barkley. "Είχαμε πλάκα," λέει ο Τζόνσον. Καθόμαστε και κάνουμε μια απίστευτα γελοία χορογραφία. Γελάσαμε πάρα πολύ."
Ο Μιντς-Πλας, στο μεταξύ, εστίαζε σε κάτι άλλο: στο να προσπαθεί να μην πανικοβάλλεται. "Μπορεί να μοιάζει αστείο αλλά εμένα με άγχωσε πολύ," ομολογεί. "Το αμάξι είναι με κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων και εγώ έχω οδηγήσει μόνο αυτόματο αμάξι. Έτσι αναγκάστηκα να μάθω να οδηγώ με ταχύτητες με ένα αμάξι των 200.000 δολαρίων. Ο Μάθιου μάλιστα μου έλεγε, "αν τα κάνεις θάλασσας, θα καταστρέψω την καριέρα σου!' Αλλά τελικά ούτε τράκαρα, ούτε σκοτώθηκα!"

Ο BIG DADDY & Η HIT GIRL

Αν πιστεύετε ότι η σχέση ανάμεσα στον Kick-Ass και τον Red Mist είναι περίπλοκη, τότε δεν έχετε δει τίποτα ακόμα. Σας συστήνουμε τον Ντέιμον Μακρέντι και την Μίντι Μακρέντι, έναν πατέρα με την κόρη του που κρύβουν ένα απίστευτο μυστικό: δεν φτιάχνει ο ένας στον άλλο ζεστή σοκολάτα. Δουλεύουν μαζί ως Big Daddy και Hit Girl. Είναι καλά γυμνασμένοι, άρτια εξοπλισμένοι και λειτουργούν ως τιμωροί του εγκλήματος εξαπολύοντας επιθέσεις κατά του Ντ'Αμίκο. Επιθέσεις που ο μεγαλομαφιόζος αποδίδει στον Kick-Ass. Ο καθένας μόνος του είναι καταπληκτικός – ο Big Daddy μπορεί να κατατροπώσει ολόκληρη στρατιά χωρίς καν να ιδρώσει, ενώ η Hit Girl εξοντώνει όποιον βρει μπροστά της με το ξίφος της και τα αστεράκια νίντζα. Οι δυο τους αποτελούν ένα ασταμάτητο και αξιομνημόνευτο δίδυμο.
Όπως εξηγεί η Κλόι Γκρέις Μόρετζ – που είναι δεκατριών ετών – η Hit Girl είναι ένα σπινθηροβόλο πλάσμα, που θυμίζει την Τζόντι Φόστερ στο TAXI DRIVER και τη Νάταλι Πόρτμαν στο THE PROFESSIONAL (που κυκλοφόρησε και με τον τίτλο LEON). Είναι ένας δύσκολος ρόλος που έχει πολλές απαιτήσεις, καλή φυσικό κατάσταση και μεγάλο συναισθηματικό εύρος, καθώς όλα τα γεγονότα συνωμοτούν ενάντια στη μικρή. Σε αντίθεση όμως με τον ρόλο του Kick-Ass, ο Βον δεν χρειάστηκε να περιμένει πολύ για να βρει την κατάλληλη για τον ρόλο της Hit Girl.
"Είδα μόνο δύο κορίτσια," λέει. "Ήρθε η Κλόι, έκανε το δοκιμαστικό και αυτό ήταν." Για την ακρίβεια ο Βον έφερε τον πρωταγωνιστή του STARDUST, Τσάρλι Κοξ για το δοκιμαστικό με την Μόρετζ. "Ήθελα να είναι χαλαρή και ο Τσάρλι είναι πολύ γλυκός άνθρωπος," λέει ο Βον. "Στα μισά όμως της πρώτης λήψης, γύρισε, με κοίταξε και μου ψιθύρισε 'Να πάρει! Πρέπει να γίνω καλύτερος.' Γέλασα μεν, αλλά από την άλλη τη θαύμασα την μικρή. Το ίδιο έπαθαν όλοι οι ηθοποιοί. Εκτός γυρισμάτων της μιλούσαν όλοι λες και ήταν επτά ετών. Μόλις έλεγα το "πάμε" όμως, οι μισοί σκέφτονταν ότι χάνονται στην οθόνη εξαιτίας μιας πιτσιρίκας. Μετά από τις πρώτες δύο εβδομάδες, κανείς δεν την αντιμετώπιζε σαν παιδί."
Για την Μόρετζ, ο ρόλος ήταν δώρο. "Ένα μήνα πριν πάρω τον ρόλο, είχε βγει το WANTED," λέει χαρακτηριστικά. "Έβλεπες την αφίσα σε όλα τα λεωφορεία και έλεγα στη μαμά μου ότι ήθελα έναν ρόλο σαν αυτό της Τζολί. Τον ρόλο μιας νεαρής γυναίκας που αναλαμβάνει δράση." Δύσκολα υπάρχουν τέτοιοι ρόλοι για έφηβους, η Μόρετζ όμως ήταν τυχερή. "Και τότε προέκυψε τo KICK-ASS. Όταν το διάβασα, έπαθα πλάκα. Όταν πήρα το ρόλο, τρεις μέρες ούρλιαζα από την χαρά μου. Τόσο πολύ ήθελα να κάνω μια τέτοια ταινία και να φορέσω κοστούμι υπερ-ήρωα."
Ο Νίκολας Κέιτζ, που ενσαρκώνει τον Big Daddy μιλάει με πολύ επαινετικά λόγια για τη νεαρή συμπρωταγωνίστριά του. "Μου άρεσε πάρα πολύ," λέει. "Ήξερα ότι θα γίνει μεγάλη σταρ γιατί ακριβώς έχει πάρα πολύ ταλέντο. Όταν τελειώσαμε τα γυρίσματα της έκανα δώρο έναν μικρό αστερία από το TiffanyΆs, γιατί οι πραγματικοί σταρ είναι ωραίοι άνθρωποι. Και ακριβώς αυτό είναι και η μικρή."
Η συμμετοχή του Κέιτζ στην ταινία έμοιαζε απόλυτα λογική για τον Βον. Ο Κέιτζ γνωστός φαν των κόμικς, είχε εξετάσει πολλές ταινίες που βασίζονται σε κόμικς πριν τελικά αποφασίσει να συμμετάσχει στο GHOST RIDER το 2007. Το KICK-ASS όμως, και ιδιαίτερα ο ρόλος του Big Daddy του έδωσε την ευκαιρία να αναδείξει με διαφορετικό τρόπο τον ρόλο του σούπερ ήρωα.
"Η ταινία που βασίζεται σε κόμικ, για μένα είναι η καλύτερη μορφή ψυχαγωγίας," λέει. "Κατά μία έννοια είναι τα σύγχρονα γουέστερν." Ο Κέιτζ μπορούσε να επιλέξει μεταξύ των ρόλων του Ντ'Αμίκο και του Ντέιμον και τελικά επέλεξε τον δεύτερο. "Νομίζω ότι εκεί είναι όλη η υπόθεση. Η σχέση ανάμεσα στον Big Daddy και την Hit Girl."
"Για τον συγκεκριμένο ρόλο ήθελα έναν κινηματογραφικό αστέρα," λέει ο Βον. "Μου αρέσει η φόρμουλα του να έχεις έναν σχετικά άγνωστο πρωταγωνιστή, ώστε πρωταγωνιστής να είναι ο ίδιος ο ήρωας. Ο Big Daddy όμως είναι αυτός που θα κάνει τον κόσμο να προσέξει την ταινία. Σκέφτηκα ότι ο Κέιτζ θα έδινε άλλο χρώμα."
Κι έτσι κι έγινε. Ο Κέιτζ όχι μόνο καταφέρνει να κάνει τον σχεδόν παράφρονα Ντέιμον ανθρώπινο και συμπαθητικό, αλλά αποτελεί και μια από τις σημαντικότερες πηγές χιούμορ της ταινίας. Σε μια σκηνή που ο Big Daddy και η Hit Girl επισκέπτονται τον Ντέιβ Λιζέφσκι στο δωμάτιό του, ο Κέιτζ – μιλώντας για πρώτη φορά ως Big Daddy – καταφέρνει να μιμηθεί τέλεια τον απίστευτο τόνο του ¶νταμ Γουέστ που ενσάρκωσε με μεγάλη επιτυχία τον Batman στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του '60.
"Ο Big Daddy είναι η δική μου ωδή στον ¶νταμ Γουέστ, ο οποίος για μένα είναι και ο μοναδικός Batman. Μεγάλωσα βλέποντας τον ¶νταμ Γουέστ και ομολογώ πως μέχρι σήμερα κατά τη γνώμη μου δεν τον έχει ξεπεράσει κανείς," λέει ο Κέιτ. "Είχε έναν δικό του παράξενο τόνο, δική του μεθοδολογία και με αυτό τον τρόπο ήθελα να του αποτίσω φόρο τιμής. Ηθοποιοί όπως αυτός και ο Γουίλιαμ Σάτνερ είναι οι πρωτεργάτες ενός ολόκληρου πολιτιστικού κινήματος."
Ο φόρος τιμής του Κέιτζ στον Γουέστ προέκυψε μάλλον τυχαία κατά τη διάρκεια των προβών ("κόντεψα να τα κάνω πάνω μου από τα γέλια όταν το έκανε," λέει γελώντας ο Τζόνσον), αλλά ταίριαζε απόλυτα καθώς η αισθητική του Big Daddy στηρίχτηκε εξολοκλήρου στον Batman. "Ο Μάθιου ήθελε να έχω κίτρινη ζώνη," θυμάται ο Κέιτζ. "Έμοιαζε τόσο πολύ με την ζώνη από την τηλεοπτική σειρά Batman που σκέφτηκα ότι θα ταίριαζε. Ο Batman και ο ¶νταμ Γουέστ λειτουργούν κάπως σαν τη μούσα που τον βοηθά να επιτύχει αυτά που θέλει."
Ο Βον τονίζει ότι τα κοστούμια δεν είναι τελικά τόσο ίδια όσο νομίζει κανείς εκ πρώτης όψεως. "Το κράνος είναι εντελώς διαφορετικό από του Batman," λέει. "Μου θύμισε λίγο το PHANTOM OF THE PARADISE [του Μπράιαν Ντε Πάλμα]. Όλα τα υπόλοιπα είναι πράγματα που μπορεί κανείς να τα αγοράσει από το ίντερνετ. Τα περισσότερα κομμάτια είναι από εξάρτυση Γάλλων αστυνομικών. Οι επωμίδες, ο θώρακας... Όλα αυτά είναι από τη στολή της γαλλικής αστυνομίας. Απλά είναι σε διαφορετικό χρώμα. Αν είναι να φας ξύλο, αυτά θέλεις να φοράς!
Όταν όμως, βγάζουν τα κοστούμια, αυτό που χαρακτηρίζει τη σχέση του Ντέιμον και της Μίντι είναι το δέσιμο... ακόμα και αν η σχέση ξεφεύγει από τα τυπικά όρια πατέρα-κόρης.
"Θα έλεγα ότι είναι ένας άνθρωπος που αγαπάει πάρα πολύ την κόρη του, αλλά είναι παρεξηγημένος," εξηγεί ο Κέιτζ. Τον μπερδεύει ο θυμός που νιώθει και η θέληση για εκδίκηση. Έχει κυριολεκτικά τρελαθεί σκεπτόμενος τρόπους για να προστατέψει την κόρη του. Έτσι, άθελά του την εμπλέκει σε βίαιες καταστάσεις. Νιώθει ότι αν η μικρή πάρει σκύλο, ο σκύλος μπορεί να την σκοτώσει. Αν της πάρει όμως ένα σουγιά, αυτός ο σουγιάς μπορεί να της σώσει τη ζωή."
"Ήθελα όμως, ο Ντέιμον να είναι ο καλύτερος πατέρας του κόσμου," συνεχίζει. "Ώστε να λειτουργήσει ως ο αντίποδας σε όλα αυτά που αντιμετωπίζουν ως Big Daddy και Hit Girl."

Η HIT GIRL ΕΠΙΤΙΘΕΤΑΙ

Είναι η στιγμή που καθορίζει την νοοτροπία του Kick-Ass, η γραμμή που εξασφαλίζει τη θέση της ταινίας στο είδος της. Όταν ο Kick-Ass αντιμετωπίζει τους υπεράριθμούς κακοποιούς σε μια σπηλιά, και πλέον δεν μπορεί να αντιδράσει, δέχεται ως μάννα εξ ουρανού τη βοήθεια ενός ξίφους σαμουράι. Για πρώτη φορά θα αντικρύσει τη Hit Girl με τη στολή της, και μια μωβ περούκα αλά Κλάρα Μπόου, να παίρνει θέση μάχης και να ξεστομίζει μια ατάκα που θα σοκάρει! Δεν πρόκειται να την επαναλάβουμε εδώ, αλλά σίγουρα είναι πολύ αγενής. Μια σκηνή που πραγματικά κόβει την ανάσα.  Μια σκηνή που υπάρχει στο κόμικ και προσαρμόστηκε στην ταινία και που παραλίγο να μην υπήρχε ποτέ.
"Το σενάριο δεν αναφέρει την άσεμνη λέξη," αποκαλύπτει ο Βον. "Αναφέρεται στο κόμικ. Είχαν γίνει κάποιες συζητήσεις και είπαμε στην ταινία να μην αναπαραχθεί αυτή η ατάκα. Κάναμε το γύρισμα αλλά πραγματικά δεν είχε καμία ένταση. Η Τέρι, η μητέρα της Κλόι είχε διαβάσει το κόμικ και είχε καταλάβει πόση σημασία είχε αυτή η λέξη. Έτσι συμφωνήσαμε να κάνουμε μία μόνο λήψη με την λέξη." Ο Βον θυμάται την Τέρι να υπενθυμίζει σε όλους ότι την ατάκα αυτή την λέει η Hit Girl και όχι η κόρη της. Και η Κλόι όμως λέει "Εννοείται ότι την ξέρω αυτή την λέξη, αλλά αν την έλεγα ποτέ εκτός ρόλου, οι γονείς μου θα με έχωναν τιμωρία για όλη μου τη ζωή."
Η Hit Girl εξάλλου δεν πρέπει να χαρακτηριστεί από τις εριστικές συμπεριφορές της. Μην ξεχνάμε ότι το κορίτσι αυτό βάζει όλη την δράση. "Στο τέλος των γυρισμάτων," παραδέχεται ο Τζόνσον, "μπορούσε να τα βάλει με τον Κρις και μένα ταυτόχρονα και να μας νικήσει και τους δύο. Είχε γίνει ένας μικρός Σβαρτσενέγκερ!" Σκηνή με τη σκηνή, η Hit Girl κατατροπώνει έναν ένα τους άνδρες του Ντ'Αμίκο σαν ένα σκιουράκι οπλισμένο μέχρι τα νύχια. Κάποιοι θα πουν ότι είναι "ανεύθυνο" να παρουσιάζουν έτσι έναν τέτοιο χαρακτήρα, αλλά αυτοί απλά χάνουν το νόημα. "Ακόμα και ο ατζέντης μου είχε αντιρρήσεις," λέει γελώντας ο Μαρκ Στρονγκ. "Θυμάμαι πώς όταν το συζητούσαμε και είπα ότι θα με ενδιέφερε μου είπε 'έχει ένα δωδεκάχρονο κορίτσι που σκοτώνει κόσμο και δεν τιμωρείται. Το θεωρείς ηθικό αυτό;' Πραγματικά δεν με ενδιέφερε καθόλου. Το έβρισκα πάρα πολύ διασκεδαστικό."
"Ο Μάθιου πολύ έξυπνα, χρησιμοποίησε τη μουσική για να προσδώσει ύφος στην ταινία. Η βία που βλέπει το κοινό στην ταινία είναι 100% αληθινή,".
Σε αντίθεση με τον Τζόνσον και το χαλαρό πρόγραμμά του, η Μόρετζ έπρεπε να αποκτήσει καλή φυσική κατάσταση. "Έκανα πάρα πολλή γυμναστική," λέει. "Έκανα εντατική προπόνηση τέσσερις-πέντε μήνες πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Ήταν δύσκολο. Κάθε βράδυ έκανα χίλιους κοιλιακούς, 70 πους-απς και 70 έλξεις." Η προπόνηση περιλάμβανε και εξοικείωση με τα όπλα της Hit Girl, και ειδικότερα με το αγαπημένο της: τον σουγιά. "Είναι λες και έχεις τρίτο χέρι," λέει. "Μου πήρε περίπου ενάμιση μήνα για να το συνηθίσω. Αλλά το έμαθα και το κάνω μέχρι σήμερα. Έχω μαζί μου ένα ψεύτικο και όταν βαριέμαι, αρχίζω να παίζω."
Η Hit Girl πρωταγωνιστεί σχεδόν σε όλες τις σκηνές δράσεις της ταινίας. Σκηνές που ο Βον ήξερε ότι θα καθόριζαν την αισθητική της ταινίας. "Αποφάσισα η κάθε σκηνή δράσης να είναι διαφορετική και μοναδική," λέει ο Βον. "Από πλευράς δράσης, το γρήγορο μοντάζ είναι κάτι που έχει φορεθεί πολύ. Μια ωραία σκηνή δράσης απαιτεί πολύ περισσότερα από το να πετάς την κάμερα από εδώ κι από εκεί. Μου αρέσει να ξέρω ποιος κάνει τι, πού και πώς."
Σε μια σκηνή δράσης ο Big Daddy τα βάζει με μια στρατιά ανδρών του Ντ'Αμίκο. Το εντυπωσιακό είναι ότι η σκηνή γυρίστηκε με μόνο μία λήψη. "Όταν τους είπα τι ήθελα να κάνω όλοι έμειναν με ανοιχτό το στόμα," λέει γελώντας ο Βον. "Δεν ήθελα να θυμίζει ταινίες καράτε όπου ένας αντιμετωπίζει πολλούς, οι οποίοι περιμένουν τη σειρά τους για να του επιτεθούν. Με τρελαίνουν τέτοιες σκηνές. Έτσι άλλαζα διαρκώς τη χορογραφία γιατί διαφορετικά ο Big Daddy έπρεπε να πέσει νεκρός από πυροβολισμό. Έπρεπε να υπάρχει αληθοφάνεια. Ως σκηνοθέτης λατρεύω το στυλ. Δεν μου αρέσει όμως να υπερτερεί του περιεχομένου. Προσπαθώ πάντα να σκέφτομαι πώς μπορώ να κάνω κάτι που να έχει μεν στυλ αλλά να έχει και λόγο ύπαρξης."

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΠΙΣΤΟΙ

Το KICK-ASS είναι από πολλές απόψεις η απόλυτη ταινία-κόμικ. Όπως και το κόμικ των Μίλαρ/Ρομίτα Τζούνιορ, βρίθει αναφορών σε άλλα κόμικς και ταινίες με σούπερ ήρωες. "Όταν δεν έχεις δύναμη, δεν έχεις και ευθύνες". Αυτή είναι μια παράφραση της ατάκας που ακούγεται στο Spider-Man. Επίσης υπάρχουν πολλές αναφορές στον Batman και τον Superman, ενώ η ταινία ισορροπεί διαρκώς μεταξύ των κανόνων που διέπουν τις ταινίες αυτού του είδους.
"Είναι κάτι σαν ερωτική επιστολή προς τα κόμικς," λέει ο Βον αναπαράγοντας μια φράση που αγαπούν να χρησιμοποιούν τόσο η Γκόλτνμαν όσο και ο Μίλαρ. "Είναι μια μετα-μοντέρνα ταινία που βασίζεται σε κόμικ. Νομίζω ότι οι ταινίες αυτού του είδους έχουν γίνει λίγο γραφικές. Δεν μπορείς πλέον να κάνεις μια ταινία που να έχει απλά σούπερ ήρωες. Το κοινό πρέπει να μπορέσει να ταυτιστεί μαζί τους."
Ως εκ τούτου, ο Βον έκρινε σημαντικό να υπάρχει ο σωστός τόνος την ίδια στιγμή που ενδεχομένως να ανατρέπονταν οι κανόνες του είδους. "Υπάρχει σίγουρα κάτι από παρωδία αλλά έγινε με πάρα πολύ αγάπη. Ο στόχος ήταν να τιμήσουμε κάτι που αγαπάμε πολύ και όχι να το γελοιοποιήσουμε."
"Ήθελα να πατάει γερά στον κόσμο των βιβλίων κόμικ," προσθέτει ο Βον. "Ήθελα να αποδομήσω ό,τι αγαπούσα περισσότερο, αλλά όχι να το καταστρέψω. Οι χαρακτήρες που υπάρχουν στην ταινία δεν έχουν ούτε μια αρνητική πλευρά – με μόνη εξαίρεση τον Φρανκ. Μόνο αυτός έχει πρόβλημα με τους  σούπερ ήρωες. Όλοι οι υπόλοιποι τους θεωρούς καταπληκτικούς." 

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.kickass-movie.co.uk/

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/

 




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Μια ταινία για ήρωες χωρίς υπερ-ήρωες και σίγουρα χωρίς υπερ-δυνάμεις αλλά με πολύ δράση που στολίζει την χιουμοριστική διάθεση που ντύνει την πλοκή και τις δραματικές κοινωνικές προεκτάσεις σε μια προσπάθεια να δικαιολογηθούν οι τόσες σκηνές βίας.

Το «Kick - Ass» είναι μια ταινία για τους ήρωες που κρύβει η καθημερινότητα και ο καθένας από εμάς μέσα του.
Βρισκόμαστε σε μια μικρή πόλη και μετράμε 4 (!) σούπερ ήρωες, που πονάνε, κλαίνε, γελάνε έχουν πάθη, εμμονές και ψυχικές πληγές από παλιές καταστάσεις.
Είναι ο Kick - Ass, η Hit Girl, ο Big Daddy και ο Red Mist και δείχνουν πως ο ηρωισμός ακόμη και αν δεν κρύβεται πίσω από ανεξήγητες δυνάμεις, πάντα κάποιους ενοχλεί.
Έγιναν ήρωες γιατί κανείς δεν τους πρόσεχε και ήθελαν πρώτα απΆ όλα να σώσουν τη δική τους ζωής!
Καθημερινοί άνθρωποι διαφορετικών ηλικιών που δεν τους «φαίνεται», αλλά τολμούν να το «παίξουν» σούπερ ήρωες, ο καθένας για του δικούς του λόγους…
Θέλουν να εναντιωθούν στην αυθαιρεσία, το έγκλημα, τη βία και τα ναρκωτικά;
Τι σημασία έχει, αρκεί που προκαλούν γέλιο σε σκηνικό δράσης… αν μη τι άλλο δεν είναι βαρετή ταινία!

Η δράση εντείνεται από το γρήγορο μοντάζ και το σενάριο εκπλήσσει θετικά αφού δεν περιορίζεται σε σκηνές πάλης, ή σκηνές ρομαντικές, ή κοινωνικού δράματος αλλά κάνει μια ωραία συρραφή δημιουργώντας μια ταινία που εκ του αποτελέσματος μπορεί να χαρακτηριστεί ευχάριστη.
Στον αντίποδα, παρατηρούμε πολλές σκηνές ωμής βίας που έρχονται σε αντίθεση με τη βάση του σεναρίου που είναι οι σούπερ ήρωες αλλά και την αφίσα της ταινίας που με τη σειρά της παραπέμπει σε παιδική ταινία, απέχει όμως μακράν... (μένοντας έτσι "πιστή" στο πνεύμα του αυθεντικού κόμικ)

Ιωάννα Λούγαρη
της Ιωάννας Λούγαρη ioanna.lougari@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Πριν λίγο καιρό είδαμε στο Defendor την ιστορία ενός ανθρώπου που ήθελε να γίνει σούπερ-ήρωας, από την ανθρώπινη, ρεαλιστική  και δραματική πλευρά του θέματος. Το Kick-Ass διαπραγματεύεται το ίδιο ακριβώς θέμα αλλά από την εντελώς αντίθετη οπτική γωνία. Το ομώνυμο comic book του Mark Millar, δημιουργού και του Wanted (αν και το cartoon δεν είχε ιδιαίτερη σχέση με τη ταινία), έδωσε την έμπνευση στο Λονδρέζο Matthew Vaughn ώστε σε συνεργασία με τη σεναριογράφο Jane Goldman να μας παρουσιάσει τον Kick-Ass και την παρέα του.

Ο Dave Lizewski είναι ο κλασικός loser μαθητής που η μεγαλύτερή του διασκέδαση είναι τα κόμικς και… ο αυνανισμός. Η επικινδυνότητα της αμερικάνικης μεγαλούπολης τον κάνει να απορεί γιατί κανένας δεν έχει καν προσπαθήσει να “το παίξει” σούπερ-ήρωας αυτονομαζόμενος Kick-Ass. Έτσι, αποφασίζει να βάλει μια στολή δύτη, να πάρει δύο κλομπ και να βγει στη γύρα. Φυσικά, αυτή η τρέλα σχεδόν του κοστίζει τη ζωή αλλά ταυτόχρονα γίνεται και ο “σταρ του χωριού”. Αυτό που ανακαλύπτει είναι ότι δεν είναι μόνος του εκεί έξω και βρίσκει βοήθεια σε ένα 11χρονο κοριτσάκι και τον πατέρα του, την Hit-Girl και τον Big Daddy! Και μαζί-και χώρια τα γεγονότα ξεδιπλώνονται ώστε να φτάσουν στον Frank D'Amico, τον κακό της υπόθεσης αλλά ταυτόχρονα να κατακτήσει και την γλυκιά Katie. Η ιστορία έχει ένα περίεργο τρόπο ανάπτυξης μιας και η ιστορία του Kick-Ass είναι ουσιαστικά δευτερεύουσα με την βασική “υπόθεση” να περιστρέφεται γύρω από τους Big Daddy και Hit Girl. Το αρνητικό εδώ είναι ότι χάνεται αρκετή ώρα σε μια ιστορία που τελικά δεν έχει νόημα και προσθέτοντας και την απαραίτητη εισαγωγή για τους BD και HG, έχουμε μια αρκετά μεγάλη κοιλιά χωρίς ουσιαστική δράση που μπορεί να κουράσει.

Οι, περί ου ο λόγος, σκηνές δράσης είναι και η καρδιά της ταινίας. Είναι εξαιρετικά διασκεδαστικές, καλοσκηνοθετημένες αλλά με εμφανή την έλλειψη ικανοποιητικού budget, αλλά και με αρκετές δόσεις χιούμορ. Από τον ατσούμπαλο Kick-Ass που προσπαθεί να βρει το θάρρος να τα βάλει με τους κακούς αλλά όλο τρώει τα μούτρα του, μέχρι τον σκληρό Big Daddy που σαρώνει με τη καραμπίνα και κυρίως την Hit-Girl που σφάζει ανελέητα βρίζοντας σαν λιμενεργάτης, όλοι τους είναι εξαιρετικά διασκεδαστικοί. Το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι σκηνές δράσης είναι ανόμοια μοιρασμένες και μεγάλο μέρος της ταινίας περνάει ουσιαστικά χωρίς κάποια από αυτές τις σκηνές και όταν αυτές έρχονται, είναι απλά λίγο μεγαλύτερες από αυτό που έχουμε ήδη δει στο trailer. Οι πραγματικά εντυπωσιακές αλλά και πρωτότυπες μάχες έρχονται στο τέλος με μεγάλες δόσεις χιούμορ και φαντασίας.

Με μεγάλα μειονεκτήματα την ουσιαστικά αδιάφορη ιστορία του Kick-Ass με αποτέλεσμα μια αρκετά μεγάλη κοιλιά αλλά και τις περιορισμένες, και ήδη γνωστές από το trailer, σκηνές δράσης, τουλάχιστον μέχρι το μεγάλο φινάλε, η ταινία του Vaughn είναι διασκεδαστική, αστεία, βίαιη και δε πρόκειται να απογοητεύσει τους φίλους του είδους.

Αλέξης Κυριαζής
του Αλέξη Κυριαζή alexis.kyriazis@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Χαβαλεδιάρικη διάθεση, απόλυτα πιστή στην αισθητική του κόμικ (βία, αίμα, σεξουαλικά υπονοούμενα, άλλωστε στις ΗΠΑ χαρακτηρίστηκε R - "ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ"), συνοδευόμενη με ένα πολύ δυνατό μουσικό soundtrack. Όπως και να το κάνουμε οι υπερήρωες έχουν κοινό νεανικής ηλικίας αν και στο φιλμ, διαπιστώνει κανείς πως οι μέθοδοι των αντιπάλων αλλά και η τακτική εξουδετέρωσης κάθε άλλο παρά παιδικές είναι. Σημειώστε, την εμφάνιση του Νίκολας Κέιτζ με ελαφρώς διαφοροποιημένο λουκ (ίδια κώμη και φυσικά χωρίς φαβορίτες, για να έχουμε να ασχολούμαστε!). Η δράση και τα εφέ, δεν είναι πρωτότυπης σύλληψης αλλά βοηθούν στα γνήσια αυτοσαρκαστικά αντανακλαστικά της εξέλιξης που ελάχιστη συγκίνηση και εκπλήξεις προσφέρει, σε όσους έχουν διαβάσει το αρκετά "οδυνηρό" κόμικ. Διασκεδαστικό δίωρο ως ένα γνήσιο pop - corn φιλμ, που βλέπεις χωρίς ενοχές, που και που σινεφιλικά.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Video FlashVideo
Type: Flash
Get Flash to see this player.


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
22/4/2010


top of the page




PHOTOS - POSTERS

PhotosΦωτογραφικό υλικό
Τύπος: Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Περισσότερες φωτό ΕΔΩ
283_2517_KICK-ASS_1.jpg
283_2518_KICK-ASS_2.jpg
283_2520_KICK-ASS_4.jpg
283_2521_KICK-ASS_6.jpg
283_2522_KICK-ASS_7.jpg
283_2523_KICK-ASS_8.jpg
283_2574_kick_Ass.jpg
KICK-ASS 01.jpg
KICK-ASS 02.jpg
KICK-ASS 03.jpg
KICK-ASS 04.jpg KICK-ASS 05.jpg
KICK-ASS 06.jpg
KICK-ASS 07.jpg
KICK-ASS 08.jpg
KICK-ASS 09.jpg
KICK-ASS 10.jpg
KICK-ASS 11.jpg
KICK-ASS 12.jpg
KICK-ASS 13.jpg
KICK-ASS 14.jpg
KICK-ASS 15.jpg
KICK-ASS 16.jpg
KICK-ASS 17.jpg
KICK-ASS 18.jpg
KICK-ASS 19.jpg
KICK-ASS 20.jpg
KICK-ASS 21.jpg
   


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Nicolas Cage ... Damon Macready
    Mark Strong ... Frank D'Amico
    Aaron Johnson ... Dave Lizewski / Kick-Ass
    Chloe Moretz ... Mindy Macready / Hit-Girl
    Lyndsy Fonseca ... Katie Deauxma
    Christopher Mintz-Plasse ... Chris D'Amico / Red Mist
    Tamer Hassan ... Mike
    Xander Berkeley ... Detective Vic Gigante
    Clark Duke ... Marty
    Evan Peters
    Omari Hardwick ... Marcus
    Michael Rispoli ... Big Joe
    Randall Batinkoff ... Tre Fernandez
    Ashleigh Hubbard ... Blonde
    Adrian Martinez ... Ginger Goon
    Katrena Rochell ... Female Junkie
    Nelson Frazier Jr.
    Deborah Twiss ... Mrs. Zane
    Tim Plester ... Danil
    Stu 'Large' Riley ... Stu
    Melissa Anne Smith ... Cheerleader
    Kofi Natei ... Rasul
    Val Jobara ... Goon (as Walle Jobara)
    Kenneth Simmons ... Kenny
    Peter Brooke ... Doctor
    Jack Steele ... Comic Book Store Manager
    Ohene Cornelius ... Gang Kid #2

Σκηνοθεσία
Matthew Vaughn

Σενάριο
Jane Goldman
Mark Millar
(κόμικ)
Matthew Vaughn

Παραγωγή
Adam Bohling
Tarquin Pack
Brad Pitt
David Reid
Kris Thykier
Matthew Vaughn


Φωτογραφία
Ben Davis

Μοντάζ
Eddie Hamilton
Jon Harris


Casting
Sarah Finn
Lucinda Syson


Σχεδιασμός Παραγωγής
Russell De Rozario

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Grant Armstrong
Brandt Gordon
Joe Howard
Sarah Stuart


Σκηνικά
Tina Jones
Clive Thomasson


Κοστούμια
Sammy Sheldon

Βοηθός Σκηνοθέτη
Alex Oakley

Εταιρείες Παραγωγής
Marv Films
Plan B Entertainment

Διανομή
Village Films (Ελλάδα)
Lionsgate
Maple Pictures
United International Pictures
Universal Pictures International
CatchPlay
Focus Features International
IPA Asia Pacific

Ειδικά Εφέ
Double Negative
FB-FX
Ghost VFX
Lip Sync Post
Plowman Craven & Associates
(3D LIDAR scanning και digital modelling)
The Senate Visual Effects

Χρονολογία παραγωγής
2010

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ, ΜΕΓ. ΒΡΕΤΤΑΝΙΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 2.35 : 1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΣΗΣ, ΚΩΜΩΔΙΑ, ΔΡΑΜΑ

Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Charles Street, Hamilton, Οντάριο, Καναδάς


Διάρκεια
117'



top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 3.66
Αριθμός Ψήφων: 6


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΚωμωδίαΔραματικήΔράσης


Advertisement



Re: KICK-ASS του Μάθιου Βον (Βαθμολογία αναγνωστών: 1)
από zisiskurios Τετάρτη, 14 Απρ. 2010 @ 04:47:44 MST
(Πληροφορίες χρήστη | Αποστολή μηνύματος)
Ανυπομονώ για το KICK-ASS.Είμαι τρελός και παλαβός για comics και φαίνεται πολύ καλή ταινία. ¶κουσα ότι ο ρόλος του Nicolas Cage θα είναι έκπληξη! Για να δούμε!


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]


Re: KICK-ASS του Μάθιου Βον (Βαθμολογία αναγνωστών: 1)
από dimitrakalo Πέμπτη, 15 Απρ. 2010 @ 03:11:27 MST
(Πληροφορίες χρήστη | Αποστολή μηνύματος)
Πολύ καλό ακούγεται το Kick-Ass.Oι κριτικές από εξωτερικό είναι θετικές.Θα το δω και θα σας πω πάντως....


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]


Re: KICK-ASS του Μάθιου Βον (Βαθμολογία αναγνωστών: 0)
από Anonymous Κυριακή, 18 Απρ. 2010 @ 03:48:03 MST
Μια φορά τo trailer του Kick-Ass τα σπάει! Επιτέλους να δούμε και κάτι διαφορετικό!


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]


Re: KICK-ASS του Μάθιου Βον (Βαθμολογία αναγνωστών: 0)
από Anonymous Δευτέρα, 19 Απρ. 2010 @ 03:35:52 MST
Τέλειο το Kick-Ass!!! Φαίνεται πολύ καλή δουλειά.Ελπίζω να είναι κιόλας.


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]


Re: KICK-ASS του Μάθιου Βον (Βαθμολογία αναγνωστών: 0)
από Anonymous Τετάρτη, 21 Απρ. 2010 @ 04:56:47 MST
To Kick-Ass φαίνεται από τις ελάχιστες διαφορετικές ταινίες που έχουν βγει τελευταία.Και με νόημα! Μπράβο.Θα το δούμε


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]


Re: KICK-ASS του Μάθιου Βον (Βαθμολογία αναγνωστών: 0)
από Anonymous Δευτέρα, 26 Απρ. 2010 @ 03:54:25 MST
To Kick-Ass το είδα το ΣΚ.Να πως την αλήθεια δεν περίμενα να είναι τόσο καλό.Έχει έξυπνες ατάκες με νόημα και ειρωνεία και πολύ καλές ερμηνείες.Ιδίως το κοριτσάκι (hit-girl), είναι φοβερό.Νομίζω πως είναι ένα κόμικ που έγινε ταινία για ενήλικες.


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]


Re: KICK-ASS του Μάθιου Βον (Βαθμολογία αναγνωστών: 1)
από marinafa Δευτέρα, 03 Μάι. 2010 @ 03:40:21 MST
(Πληροφορίες χρήστη | Αποστολή μηνύματος)
To Kick-Ass είναι όλα τα λεφτά! Ταινία για να γελάσεις αλλά και για να ξανασκεφτεί λίγο που έχουμε καταντήσει και πόσο έχουμε αποξενωθεί.Καμία σχέση με χαζοκόμικ για παιδάκια. Μπράβο, πολύ καλό!


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]


Re: KICK-ASS του Μάθιου Βον (Βαθμολογία αναγνωστών: 0)
από Anonymous Τετάρτη, 05 Μάι. 2010 @ 05:57:38 MST
Πολύ γέλασα με την ταινία Kick-Ass.Με καθήλωσε!


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]

top of the page


-- Sponsored Links --

Dailymotion Movies LTD aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr


Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails