Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 16/10/14 :.
. '71
. Ένα ταξίδι 30,5 μέτρα μακριά
. Get On Up - The James Brown Story
. Λάθος στο Λάθος
. Annabelle
. Τα Τερατοκουτάκια
. Το Ανθρώπινο Κεφάλαιο
.: από 23/10/14 :.
. Ο Δικαστής
. Τα Χελωνονιντζάκια
. Η Λέσχη Της Κομψής Αλητείας
. Στα Καλά Καθούμενα
. Άπληστοι Γείτονες
. Το Μαγικό σπίτι
.: από 30/10/14 :.
. Η Συνέντευξη
. Σκουπίδια
. Τα Θαύματα
. Η Κακή Μέρα Από Το Πρωί Φαίνεται
. St. Vincent ο αγαπημένος μου Άγιος
.: από 6/11/14 :.
. Interstellar
. Οι Υπερέξι
. Συγκάλυψη
. We Are the Best!
. Τα Ερείπια είναι Πάντα Θλιμμένα
.: από 13/11/14 :.
. Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί
. O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει
. Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
. Respire

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: NSmithies's Profile NSmithies
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9778

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 86
Μέλη: 0
Σύνολο: 86

Εγγραφή

-- Sponsored Links --
Dailymotion
Movies LTD
aggelospolidoros.blogspot.gr
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr


Cinema: BIUTIFUL του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου (2010)

Ημερομηνία καταχώρησης: Τρίτη, 08 Σεπ. 2009 @ 20:17:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δραματική

BIUTIFUL

του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου
με τους Χαβιέ Μπαρδέμ, Μπλάνκα Πορτίγιο, Ρουμπέν Οκαντιάνο

Υπόθεση:
Ο Ουξμπάλ ανακαλύπτει πως του απομένουν μόνο μερικοί μήνες ζωής και αποφασίζει να βάλει σε τάξη το χάος της ζωής του. Κατά τη διάρκεια της προσπάθειάς του αυτής, περιπλανιέται στις φτωχογειτονιές και στον υπόκοσμο της Βαρκελώνης, ανάμεσα σε μετανάστες, συμμορίες και εμπόρους ναρκωτικών.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα
Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

Ο υποψήφιος για 2 Όσκαρ σκηνοθέτης Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου ("Babel") επιστρέφει με ένα νέο δράμα και συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον βραβευμένο με Όσκαρ Χαβιέ Μπαρδέμ ("No Country For Old Men"). Ο Μπαρδέμ απέσπασε με τον ρόλο αυτό το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στο 63ο τελευταίο φεστιβάλ των Κανών.

Ο Σκηνοθέτης

Ο σκηνοθέτης Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου γεννήθηκε στο Μεξικό το 1963. Αρχικά εργάστηκε ως d.j. σε μεγάλο ραδιοφωνικό σταθμό του Μεξικό, άρχισε να γράφει μουσική για ταινίες και να ασχολείται με τηλεοπτικές παραγωγές και διαφημιστικά σποτς που τον έκαναν γνωστό. H πρώτη ταινία του "Xαμένες Αγάπες" ("Amores Perros") έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών 2000. Εκεί βραβεύτηκε με το Μεγάλο Βραβείο στην Εβδομάδα των Κριτικών, ενώ λίγο αργότερα απέσπασε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας. Για το σκηνοθετικό του αυτό ντεμπούτο ο Ινιάριτου έχει επίσης βραβευτεί με BAFTA στην κατηγορία της Kαλύτερης Ξένης Ταινίας, ενώ ήταν υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα στην ίδια κατηγορία. Βραβεύτηκε από την Ένωση Κριτικών του Λονδίνου ως καλύτερος σκηνοθέτης, ενώ έλαβε βραβεία από Διεθνή Φεστιβάλ  στην Μπογκότα, το Σικάγο, την Κούβα, το Εδιμβούργο, τη Φλαμανδία, τη Μόσχα, το Σαν Σεμπάστιαν, το Σάο Πάολο, το Τορόντο και το Τόκιο. Τέλος, η ταινία σάρωσε τα εγχώρια Βραβεία Κινηματογράφου στο Μεξικό. Το 2001 έκανε την παραγωγή και σκηνοθέτησε το "Power Keg", ένα φιλμ μικρού μήκους για την BMW – άλλοι σκηνοθέτες που έφτιαξαν τέτοιου είδους φιλμάκια ήταν οι Γουόνγκ Καρ Γουάι, Ανγκ Λι, Γκάι Ρίτσι. To 2002 o Iνιάριτου σκηνοθέτησε μία μικρού μήκους ταινία ως μέρος του 11’09’’01 – ταινία όπου διάφοροι σκηνοθέτες προσφέρουν την προσωπική τους ματιά στα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβριου 2001 και που κέρδισε υποψηφιότητα για Σεζάρ. Άλλοι σκηνοθέτες που έλαβαν μέρος στο project ήταν οι Σον Πεν, Άμος Γκιτάι,  Κεν Λόουτς, Κλοντ Λελούς, Σοχέι Ιμαμούρα, Σαμίρα Μαχμαλμπάφ, Μίρα Ναΐρ και Ντάνις Τάνοβιτς. Mε τα "21 Γραμμάρια" απέκτησε παγκόσμια φήμη και η ταινία τιμήθηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας με βραβεία ερμηνειών για τους τρεις πρωταγωνιστές της (Σον Πεν, Ναόμι Ουότς, Μπενίσιο Ντελ Τόρο), και απέσπασε δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ. Τελευταία του δημιουργία ήταν η ταινία "Babel" με τους Μπραντ Πιτ, Κέιτ Μπλάνσετ και Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, που απέσπασε Όσκαρ Μουσικής και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας στην κατηγορία Δράμα.

Οι Πρωταγωνιστές

Χαβιέ Μπαρδέμ: Γεννήθηκε το 1969 στις Καναρίους Νήσους. Η μητέρα του είναι η γνωστή στην Ισπανία ηθοποιός Πιλάρ Μπαρδέμ και ο θείος του ένας από τους πολύ γνωστούς Ισπανούς σκηνοθέτες, ο Χουάν Αντόνιο Μπαρδέμ, που φυλακίστηκε από το καθεστώς του Φράνκο. Σπούδασε ζωγραφική και από φοιτητής έπαιζε σε τηλεοπτικές σειρές. Πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση ήταν στο "The Ages of Lulu" του Μπίγκας Λούνα, που του άνοιξε τον δρόμο στην υποκριτική. Μετά από έναν μικρό ρόλο στα "Ψηλά Τακούνια" του Αλμοδόβαρ, το "Jamon Jamon" στο πλευρό της Πενέλοπε Κρουζ τον έκανε και διεθνώς γνωστό. Ο Χαβιέ Μπαρδέμ ήταν ο πρώτος Ισπανός ηθοποιός υποψήφιος για Όσκαρ για την καταπληκτική του ερμηνεία στο "Before Night Falls" του Τζούλιαν Σνάμπελ, για το οποίο τιμήθηκε με βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας του 2000 και βραβείο Goya. To 2004 κέρδισε για δεύτερη φορά βραβείο ερμηνείας στη Βενετία για το "Η Θάλασσα Μέσα Μου" του Αλεχάντρο Αμενάμπαρ, για το οποίο κέρδισε ξανά Goya αλλά και υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα. Μερικοί τίτλοι ταινιών που έχει πρωταγωνιστήσει: "Καυτή Σάρκα", "Ανάμεσα στα Πόδια", "The Dancer Upstairs", "Collateral", "Τα Φαντάσματα του Γκόγια", "Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους", "Ο Έρωτας στα Χρόνια της Χολέρας", "Vicky Cristina Barcelona", "Eat Pray Love".
Μαριθέλ Άλβαρες: Είναι γνωστή Αργεντίνα καλλιτέχνις, χορογράφος και δασκάλα, που κάνει το κινηματογραφικό της ντεμπούτο με την ταινία "Biutiful". Ξεκίνησε την καριέρα της σπουδάζοντας υποκριτική και σύγχρονο χορό. Πριν μια δεκαετία, συνεργάστηκε με τον Εμίλιο Γκαρθία Ουέμπι στη σύγχρονη όπερα "Sin Voces" και ακολούθησαν πολλές συνεργασίες μαζί του.

Λίγα Λόγια για την Παραγωγή

Ο Χαβιέ Μπαρδέμ πάντοτε ήθελε να συνεργαστεί με τον Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου και το αντίστροφο- ώσπου η συνεργασία τους τελικά ευοδώθηκε με την ταινία "Biutiful". Ο Ινιάριτου είχε στο μυαλό του τον Μπαρδέμ για τον ρόλο του Ουξμπάλ, όσο διάστημα ο ήρωας δημιουργούνταν στη φαντασία του. Όταν λοιπόν του έδειξε το σενάριο, η αντίδραση του ηθοποιού ήταν ακαριαία.
"Είχε μια βαθιά επίδραση πάνω μου σίγουρα", υποστηρίζει ο Μπαρδέμ. "Δέχτηκα την πρόταση συνεργασίας ενστικτωδώς. Όταν έχεις ένα τέτοιο υλικό, ξέρεις ότι πρόκειται να "βουλιάξεις σε έναν ωκεανό αμφιβολιών και φόβων, αλλά και προσδοκιών και ευτυχίας". Εν τέλει, με αυτή την ιστορία, το ταξίδι είναι αυτό που μετράει, θέλεις όμως να το κάνεις σωστά. Δεν θέλεις να βιαστείς αλλά να δοθείς ολοκληρωτικά σε αυτό. Είναι ένα ταξίδι προς την αγάπη, προς το φως, προς τα θετικά πράγματα μέσα σε κάτι που έχει γίνει "μαύρο", σκοτεινό και δύσκολο."


Ο Ουξμπάλ είναι ένας άνδρας με "θολωμένες" αντιθέσεις- αφοσιωμένος πατέρας, συντετριμμένος εραστής, εγκληματίας του δρόμου, πνευματικά ευπαθής- που βρίσκεται σε μια στιγμή ξαφνικού, έντονου προσωπικού κινδύνου αλλά και ατομικής μεταμόρφωσης. "Αυτές οι αντιθέσεις υπήρχαν ήδη στο χαρτί", σημειώνει ο Μπαρδέμ. "Όλες αυτές οι όψεις του Ουξμπάλ ήταν ωραία δοσμένες στο σενάριο. Αυτό που έπρεπε να κάνω ήταν να βρω το σημείο τομής όλων αυτών των πραγμάτων χωρίς να προδώσω ούτε ένα στοιχείο. Στην τελική, ο Ουξμπάλ είναι ένα φυσιολογικό άτομο που πρέπει να αντιμετωπίσει μια πολύ σκληρή κατάσταση, να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα και να ξεπεράσει όλο αυτό για να αφήσει μια "κληρονομιά" στην οικογένειά του, μια κληρονομιά που δεν θα μπορούσε να είχε αφήσει στην αρχή. Θέλει να δώσει κάτι θετικό στα παιδιά του, κάτι που θα τους δώσει ελπίδα και θα το κουβαλούν μαζί τους στη μετέπειτα ζωή τους."


Ο Μπαρδέμ συζήτησε αρκετά με τον Ινιάριτου σχετικά με τον ήρωά του. "Και οι δύο σκεφτήκαμε ότι ο ήρωας βιώνει τρία διαφορετικά ταξίδια. Το πρώτο είναι ένα εσωτερικό ταξίδι που κάνει με τον ίδιο του τον εαυτό. Το δεύτερο είναι ένα εξωτερικό ταξίδι στους δρόμους, καθώς προσπαθεί να βρει έναν τρόπο για να επιβιώσει η οικογένειά του. Και το τρίτο είναι ένα ταξίδι σε κάτι πάνω από μας- την πνευματικότητα, τη θνητότητα, τα πράγματα που δεν μπορούμε να δούμε ή να εξηγήσουμε, αλλά για τα οποία ο Ουξμπάλ έχει μια γνώση. Το ενδιαφέρον είναι ότι καθένα από αυτά τα ταξίδια συγκρούεται κατά κάποιον τρόπο με το άλλο. Το σώμα του, το πνεύμα και το μυαλό του χρειάζονται κάτι από αυτόν, αλλά η ζωή του στους δρόμους και οι επείγουσες ανάγκες της οικογένειάς του και των παιδιών του απαιτούν ακριβώς το αντίθετο. Αυτή είναι η μόνιμη διαμάχη του."


Οι εσωτερικές, εξωτερικές και εκτός ορίων όψεις του ταξιδιού του Ουξμπάλ έχουν να κάνουν και με τη σχέση του με την πρώην σύζυγό του, την εκρηκτική Μαράμπρα, την οποία υποδύεται η Αργεντίνα ηθοποιός Μαριθέλ Άλβαρες. Ο Μπαρδέμ έκανε πρόβες με πολλές άλλες ηθοποιούς, προτού φτάσει η σειρά της Άλβαρες. "Οποιαδήποτε θα μπορούσε να πάρει τον ρόλο, όταν όμως ήρθε η Μαριθέλ την τελευταία στιγμή, είχε αυτό το κάτι που ταίριαξε στον ρόλο", σχολιάζει ο ηθοποιός. "Είχε αυτή τη μίξη του κύρους και της ελαφρότητας κάποιου, του οποίου τα πόδια δεν πατούν στη γη, ο τέλειος συνδυασμός. Δουλεύοντας μαζί της ήταν μια θαυμάσια εμπειρία, καθώς μαζί εξερευνήσαμε τα μυαλά των δύο πρωταγωνιστών, του Ουξμπάλ και της Μαράμπρα."
Ο Ουξμπάλ έχει επίσης μια διαταραγμένη σχέση με τον αδερφό του Τίτο, που τον υποδύεται ο Έντουαρντ Φερνάντεζ, με τον οποίο ο Μπαρδέμ έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν. "Είναι αδύνατον για τον Έντουαρντ να πει κάτι που δεν είναι αλήθεια", σχολιάζει ο Μπαρδέμ. "Είναι υπερβολικά ειλικρινής. Κάνει αρκετή προετοιμασία και νομίζω ότι η δουλειά του στην ταινία μιλάει από μόνη της."


Ο Μπαρδέμ έχει επίσης να πει τα καλύτερα για τη συνεργασία του με την μη-επαγγελματία ηθοποιό Ντιαριάτου Νταφ, που υποδύεται την Ιτζέ, τη Σενεγαλέζα μετανάστρια, που γίνεται η "σωτήρας" του Ουξμπάλ. "Ήταν ένας πολύ γενναίος ρόλος γι' αυτήν γιατί μοιράζεται πολλές παρόμοιες καταστάσεις στη ζωή της. Ήταν αρκετά ευαίσθητο να την παρακολουθείς. Ήταν αγχώδης στην αρχή, όμως έπειτα αφέθηκε στον ρόλο της."


Έχοντας προηγουμένως πρωταγωνιστήσει στην κωμωδία του Γούντι Άλεν "Vicky Cristina Barcelona", που διαδραματίζεται στη Βαρκελώνη, ο Μπαρδέμ είχε μια ευκαιρία στο "Biutiful" να εισχωρήσει σε μια εντελώς διαφορετική πλευρά της πόλης, μακριά από την κομψή αρχιτεκτονική και τα καφέ της ταινίας του Άλεν. "Όπως όλες οι πόλεις, έτσι και η Βαρκελώνη έχει το φως και τη σκιά της, το ένα συντηρείται από το άλλο και αντίστροφα. Είχα ακούσει γι' αυτό, δεν ήμουν όμως εξοικειωμένος με όλα αυτά τα παράνομα εργοστάσια στις περιοχές των μεταναστών, μέχρι που ξεκινήσαμε τα γυρίσματα του φιλμ. Έπειτα έμοιαζε σαν να ήταν πάντα το πρώτο θέμα των ειδήσεων, με επιδρομές αστυνομικών κάθε εβδομάδα. Στα μέρη που κάναμε γυρίσματα, η πραγματική ζωή είναι πιο περίπλοκη από τη φαντασία."


Ενώ η ταινία προχωρά, κάθε κομμάτι του Ουξμπάλ υφίσταται μια μεταμόρφωση- το σώμα του, τα πράγματα στο μυαλό του, στην καρδιά του, οι ελπίδες του- και αυτό ήταν το δύσκολο για τον Μπαρδέμ. Η "σωματική διάλυση" ήταν το εύκολο κομμάτι, όπως υποστηρίζει. "Κάναμε τα γυρίσματα με χρονολογική σειρά, επομένως φυσιολογικά ξεκινάς με ένα πλάνο- ξέρεις πότε να σταματήσεις να τρως, πότε να γυμναστείς κλπ. Δουλέψαμε για πολλές μέρες και η κούραση επηρεάζει και το σώμα. Αυτό όμως δεν είναι το δύσκολο της υπόθεσης. Το δύσκολο είναι όλα τα συναισθήματα που σου απομένουν στο τέλος της μέρας."


Στο τέλος, η συνεργασία με τον Ινιάριτου ήταν αυτό που περίμενε ο Μπαρδέμ. "Ήταν τιμή και προνόμιο για μένα να δουλέψω με τον Αλεχάντρο, γιατί είμαι κάποιος που έχει "καταβροχθίσει" τις ταινίες του. Δουλέψαμε πολύ μαζί και ήταν μια περιπέτεια- όπως είπε ο Αλεχάντρο, ήταν σαν να ανεβαίνουμε ένα βουνό, όπου δεν σταματάς να κινείσαι μέχρι να φτάσεις στην κορυφή. Ήταν πολύ δύσκολο, αλλά και εποικοδομητικό, γιατί ήταν κάτι πολύ προσωπικό γι' αυτόν και για μένα."

Η Μαριθέλ Άλβαρες μπήκε στην ταινία "σαν σίφουνας", όταν ο Ινιάριτου την επέλεξε από μια οντισιόν. Παρόλο που είναι μία από τις πιο διάσημες καλλιτέχνιδες της Αργεντινής, δεν είχε ποτέ μέχρι τώρα αναλάβει έναν ρόλο σε ταινία. "Για μένα ήταν υπέροχη έκπληξη να περάσω από οντισιόν για ταινία του Ινιάριτου κι έτσι ξαφνικά, μέσα σε μία εβδομάδα, πετούσα για Ισπανία, όπου βρέθηκα σε οντισιόν με τον Χαβιέ Μπαρδέμ", θυμάται. "Ήταν μεγάλη τιμή να με επιλέξουν για τον ρόλο και να συνεργαστώ με έναν τόσο αξιόλογο σκηνοθέτη- ήταν σαν δώρο ζωής για μένα να γνωρίσω τους Ινιάριτου και Μπαρδέμ. Ήταν μια ευκαιρία να ωριμάσω όχι μόνο ως ηθοποιός, αλλά και ως άνθρωπος."


Μετά τις οντισιόν, κατάφερε η Άλβαρες να διαβάσει το σενάριο. "Το βρήκα αρκετά δυνατό, επώδυνο αλλά και εντελώς απολαυστικό, γιατί ο ρόλος της Μαράμπρα είναι τεράστια πρόκληση για μια ηθοποιό. Είναι ένας ονειρεμένος ρόλος γιατί απαιτεί από τον ηθοποιό να εισέλθει σε ακραίες συναισθηματικές καταστάσεις- από την απόλυτη ευφορία στα "βάθη του σκότους". Δεν το φοβήθηκα, περίμενα τη στιγμή που θα μπορούσα να "εκραγώ".  Συνηθίζουμε να ζούμε σε ένα πλαίσιο κανονικότητας και ο,τιδήποτε έξω από αυτό μας τρομάζει. Όμως αφήνοντας αυτό το πλαίσιο πίσω μας μπορεί να δίνει την αίσθηση ελευθερίας, είναι όμως κι επικίνδυνο."


Υπήρχε πολύ λίγος χρόνος για να προετοιμαστεί για τον ρόλο της. "Όταν δεν έχεις πολύ χρόνο μπροστά σου, πρέπει να εμπιστευτείς τον σκηνοθέτη σου, να είσαι σαν πηλός στα χέρια του. Έτσι αποφάσισα να εμπιστευτώ τον Ινιάριτου ολοκληρωτικά. Πήρα την απόφαση να είμαι όσο πιο "ανοιχτή" γίνεται, παρούσα παντού, να έχω τα μάτια και τα αυτιά μου ανοιχτά και να εμπιστεύομαι τα βασικά μου ένστικτα. Η ατμόσφαιρα της αλληλεγγύης που βρήκα στον Αλεχάντρο και στον Χαβιέ με έκανε να αισθανθώ άνετα."


Την γοήτευσε ο σπαραγμός που ακολουθεί το τέλος της σχέσης των Ουξμπάλ και Μαράμπρα. "Δεν θέλουν να πληγώσουν ο ένας τον άλλον, όμως δεν φαίνεται να το προσπαθούν. Είναι υπεράνω του ελέγχου τους. Η σχέση τους είναι τραγική από τη φύση της. Είναι σαν ένα ποτήρι, που από τη στιγμή που σπάει, δεν μπορεί να ξανακολλήσει. Τώρα πλέον είναι μόνο νερό και άμμος, που γλιστρούν."


Η Άλβαρες ανέπτυξε μια αρμονική σχέση με τον Μπαρδέμ. "Είναι πολύ ανοιχτός, πολύ εύκολος και χαλαρός και αυτό μας επέτρεψε να αναπτύξουμε μια οικειότητα. Ο Ουξμπάλ είναι σαν ένας τραγικός ήρωας ελληνικής τραγωδίας. Πρέπει να περάσει αρκετό πόνο και να υποφέρει για να καταλάβει ποιος είναι και να βρει τον προορισμό του- και νομίζω ότι ο Χαβιέ έκανε ένα παρόμοιο ταξίδι με τον εαυτό του, όσο γυριζόταν η ταινία."


Επίσης για την Άλβαρες, το "Biutiful" ήταν μια ευκαιρία για να γνωρίσει μια άλλη πλευρά της Βαρκελώνης, της πόλης που έχει επισκεφθεί στο παρελθόν. "Είμαι ερωτευμένη με την Βαρκελώνη, αλλά το ενδιαφέρον είναι ότι ο Αλεχάντρο αποφάσισε να δείξει το πορτραίτο μιας εντελώς διαφορετικής πόλης από αυτήν που έχουν δει οι περισσότεροι τουρίστες. Οι ήρωες αυτής της ιστορίας ανήκουν σε μια Βαρκελώνη που δεν είναι γνωστή ευρέως και όπου οι άνθρωποι βιώνουν σκληρές ζωές. Είναι ένα μέρος πολλών αντιθέσεων- όπου η πραγματικότητα είναι κάποιες φορές σαν γροθιά στο πρόσωπο, βάναυση και ωμή, και κάποιες άλλες πολύ όμορφη."   

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official site

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Ιναρίτου και Μπαρδέμ στα καλύτερά τους...
Συγκινητική, ανθρώπινη και αξιοπρεπής, η ερμηνεία του Μπαρδέμ. Ο Ιναρίτου με νεύρο και δημιουργικά "κραυγαλέο" ύφος, ξετυλίγει πάλι τις εμμονές του σχετικά με την αξία της ζωής και τις θυσίες που απαιτούνται για τη λύτρωση. Μια τραγωδία στην οποία η κάθαρση επιτυγχάνεται από την αφοσίωση στο στόχο, με οποιοδήποτε κόστος. Με την υπέρβαση ατομικών φόβων και κοινωνικών συμβιβασμών. Με ανεξάντλητη τόλμη ο δημιουργός διεισδύει στο μυαλό του κύριου χαρακτήρα και τον παραδίδει στο κοινό, χωρίς δεσμεύσεις. Όσο χαμηλά πέφτεις τόσο μεγαλύτερη αξία αποκτά η δύναμή σου να σηκωθείς στα πόδια σου. Ένας ήρωας, που βλέπει τη ζωή να κυλά από μπροστά του σε όλη την ποικιλόμορφη διάσταση και από τις δύο πλευρές.

Στο φιλμ συναντούμε και τις χαρακτηριστικές εμμονές του Ιναρίτου, όπως την ανάμιξη της ανατολικής φιλοσοφίας με την δυτική (στο πρόσωπο του Κινέζου και του φίλου του), το δυναμικό μοντάζ, την εμπλοκή μεταναστών και διεφθαρμένων κρατικών λειτουργών στην πλοκή αλλά και την αγχολυτική σκηνή στο club (όπως σε κάθε ταινία του). Η μουσική επένδυση του φιλμ είναι του βραβευμένου με Όσκαρ Γκουστάβο Σανταολάγια που δίνει τον επιπλέον τόνο στην εκρηκτική κινηματογραφική εικόνα. Οι κοινωνικές συνθήκες του τοπίου είναι ανάγλυφες και ρεαλιστικές, με μία τάση μελοδραματοποίησης, ενώ από άποψης αφηγηματικού ρυθμού, δεν κουράζει, παρά το γεγονός πως η εξέλιξη δεν προδιαθέτει ιδιαίτερη ένταση και αγωνία, αφήνοντας το στοιχείο της έκπληξης σε δεύτερη μοίρα. Η αφήγηση δεν ακολουθεί τον χρόνο αποσπασματικά με την ίδια ευφυία του "ΒΑΒΕΛ", όντας πιο mainstream, εδώ, αλλά αντιθέτως ο θεατής ταυτίζεται περισσότερο από την σωματική και ψυχοσυναισθηματική διάλυση της οικογένειας, σε πρώτο πλάνο.

Συνοπτικά, η ταινία εντυπωσιάζει από την σπαρακτική ερμηνεία του Μπαρδέμ και το σκηνικό περίγυρο μιας πόλης όπως η Βαρκελώνη, που την βλέπουμε "σκοτεινή", μουντή, υγρή και "βρώμικη". Μια πόλη αμαρτωλή, που επιζητά την ... συγχώρεση. Ένας ήρωας που θα πρέπει να σταυρωθεί στον υπόλοιπο χρόνο που του απομένει πριν "αναχωρήσει" αφήνοντας την κληρονομιά του στην ωμή, σκληρή και ανελέητη πραγματικότητα. Μια ζωή που δεν θέλουμε αλλά τη ζούμε συμβιβαστικά. Η ζωή δεν κάνει χάρες. Οι ανθρώπινες πράξεις χαρτογραφούν την προσωπικότητά μας. Αυτός ο δρόμος, όμως δεν αλλάζει, εύκολα. Στο σταυροδρόμι της ζωής, η επιλογή του καθενός καθορίζει και την τελική του μοίρα. Σπουδαία ταινία, χωρίς να είναι καλύτερη από τις προηγούμενες του κορυφαίου αυτού Μεξικάνου δημιουργού. Προσωπικά της δίνω το Όσκαρ ξενόγλωσσης γιατί "αγγίζει" ευαίσθητες χορδές και ακανθώδη ζητήματα. Η υψηλού προφίλ ποιότητα του εμπνευσμένου οραματιστή της δεν αφήνει αμφιβολίες για την αισθητική της αξία.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
29/12/2010 (ΗΠΑ)
13/1/2011 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

Biutiful 0001.jpg
Biutiful 0002.jpg
Biutiful 0003.jpg
Biutiful 0004.jpg
Biutiful 0005.jpg
Biutiful 0006.jpg
Biutiful 0007.jpg
Biutiful 0008.jpg
Biutiful 0009.jpg
Biutiful 0010.jpg
Biutiful 0011.jpg
Biutiful 0012.jpg
Biutiful 0013.jpg
Biutiful 0014.jpg
Biutiful 01.jpg
Biutiful 02.jpg
Biutiful 03.jpg
Biutiful 04.jpg
Biutiful 05.jpg
Biutiful 06.jpg
Biutiful 07.jpg
Biutiful 08.jpg
Biutiful 09.jpg
Biutiful 10.jpg
Biutiful 11.jpg
Biutiful 12.jpg
Biutiful 13.jpg
Biutiful 14.jpg
Biutiful 15.jpg
Biutiful 16.jpg
Biutiful 17.jpg
Biutiful 18.jpg
biutiful poster 1.jpg
biutiful poster.jpg
 


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Javier Bardem ... Uxbal
    Blanca Portillo
    Ruben Ochandiano
    Eduard Fernandez
    Manolo Solo ... Medico
    Ana Wagener
    Felix Cubero ... Burocrata
    Violeta Perez
    Raul Moya Juarez ... Peaton
    Maricel Alvarez
    Jesus Puchol ... Peaton
    Diana Aymerich ... Peaton

Σκηνοθεσία
Alejandro Gonzalez Inarritu

Σενάριο
Alejandro Gonzalez Inarritu
Armando Bo
Nicolas Giacobone

Παραγωγή
Fernando Bovaira
Alfonso Cuaron
Alejandro Gonzalez Inarritu
Jon Kilik
Guillermo del Toro


Μουσική
Gustavo Santaolalla

Φωτογραφία
Rodrigo Prieto

Μοντάζ
Stephen Mirrione

Σχεδιασμός Παραγωγής
Brigitte Broch

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Marina Pozanco

Σκηνικά
Laura Musso

Κοστούμια
Sabine Daigeler
Paco Delgado


Βοηθός Σκηνοθέτη
F. Javier Soto

Εταιρείες Παραγωγής
Cha Cha Cha
Focus Features
Mod Producciones
Televisió de Catalunya (TV3)
Televisión Española (TVE)
Universal Pictures

Διανομή
Odeon (Ελλάδα)
Focus Features
ARP Sélection
A-Film Distribution
Kino Swiat


Ειδικά Εφέ
Efe-X
El Ranchito (visual effects)


Χρονολογία παραγωγής
2010

Χώρα παραγωγής
ΙΣΠΑΝΙΑ, ΜΕΞΙΚΟ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ, ΙΣΠΑΝΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 1.85 :1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑ

Διάρκεια
148'


Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Βαρκελώνη, Καταλονία, Ισπανία



top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 3.5
Αριθμός Ψήφων: 2


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

Δραματική


Advertisement


top of the page


         
. Θέματα . ΔΩΡΕΑΝ Toolbar . Ο Λογαριασμός μου . Ανέκδοτα και Αστεία . Άλλο Περιεχόμενο
. BOX OFFICE Ελληνικό   . Blogs . Ποίηση . Ενότητες
. BOX OFFICE USA . ανά εβδομάδα . Λήψεις . Παιχνίδια Flash . Casting
. Δημοφιλή / Top50 . με μια ματιά . Φωτογραφίες   . Φεστιβάλ / Διανομή
. Cine CULT . Αίθουσες . Φόρουμ   . Δελτίο καιρού
. TV . Αναζήτηση . Ημερολόγιο   . Ξενοδοχεία
. CD . Αρχείο . Σύνδεσμοι   . Χρήσιμα
. Θέατρο   . Επικοινωνία    
. Βιβλίο        
         

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails