Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 23/10/14 :.
. Ο Δικαστής
. Τα Χελωνονιντζάκια
. Η Λέσχη Της Κομψής Αλητείας
. Στα Καλά Καθούμενα
. Άπληστοι Γείτονες
. Το Μαγικό σπίτι
.: από 30/10/14 :.
. Σκουπίδια
. Η Κακή Μέρα Από Το Πρωί Φαίνεται
. St. Vincent ο αγαπημένος μου Άγιος
. Ida
. God's Pocket
.: από 6/11/14 :.
. Interstellar
. Οι Υπερέξι
. Συγκάλυψη
. Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
. We Are the Best!
. Τα Ερείπια είναι Πάντα Θλιμμένα
.: από 13/11/14 :.
. Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί
. O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει
. Δυο Ανάσες
.: από 20/11/14 :.
. The Hunger Games: Η Επανάσταση - Μέρος 1
. Party Girl
. Η Άλλη Μποβαρί
. Fury

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: kostanti's Profile kostanti
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9782

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 154
Μέλη: 0
Σύνολο: 154

Εγγραφή


Cinema: ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ (THE TREE OF LIFE) του Τέρενς Μάλικ (2011)

Ημερομηνία καταχώρησης: Σάββατο, 29 Αύγ. 2009 @ 23:04:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δραματική

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
THE TREE OF LIFE

του Τέρενς Μάλικ
με τους Μπραντ Πιτ, Σον Πεν, Τζέσικα Τσαστέιν, Φιόνα Σο

Υπόθεση:
Ο Τζακ είναι ένα 11χρονο αγόρι που αντιμετωπίζει τη ζωή με θαυμασμό. Η μητέρα του αντιπροσωπεύει την αγάπη και τη συμπόνια, ενώ ο πατέρας του τον διδάσκει ότι, για να επιβιώσει στον κόσμο, πρέπει να βάζει πάνω απ’ όλα τον εαυτό του. Η εικόνα του Τζακ όμως για τη ζωή σκοτεινιάζει, όταν βιώνει για πρώτη φορά γύρω του την αρρώστια, τον πόνο και το θάνατο. Η αναζήτηση της αλήθειας για τον κόσμο, αλλά και για τον εαυτό του, τον οδηγεί σε μονοπάτια που ποτέ δεν φανταζόταν.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Χρυσός Φοίνικας (Palme d'Or) στο 64ο Φεστιβάλ Καννών 2011

Μια ταινία ύμνος στη ζωή, με την υπογραφή του Τέρενς Μάλικ (“Η Λεπτή Κόκκινη Γραμμή”) τόσο στη σκηνοθεσία όσο και στο σενάριο, που σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία του Μπραντ Πιτ με τον Σον Πεν. Η ταινία προβλήθηκε στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του 64ου Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Καννών όπου κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα.

Ο Σκηνοθέτης

Ο Τέρενς Μάλικ γεννήθηκε το 1943 στο Ιλινόις και μεγάλωσε στο Τέξας. Αποφοίτησε από το Harvard University το 1966 ως Rhodes Scholar, δούλεψε στα έντυπα LIFE και THE NEW YORKER, ενώ στη συνέχεια δίδαξε φιλοσοφία στο MIT, πριν βρεθεί στο American Film Institute στο Λος Άντζελες. Έχει σκηνοθετήσει τις ταινίες “Badlands”, “Ημέρες Ευτυχίας”, “Η Λεπτή Κόκκινη Γραμμή” και “Άγνωστος Κόσμος”. Προσεχώς επιστρέφει με ερωτικό δράμα, το οποίο δεν έχει ακόμα τίτλο και στο οποίο πρωταγωνιστούν οι Χαβιέ Μπαρδέμ, Μπεν Άφλεκ, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, Ρέιτσελ Βάις, Όλγκα Κουριλένκο, Τζέσικα Σαστέιν και Αμάντα Πιτ.

Οι Ηθοποιοί

  • Ο Μπραντ Πιτ γεννήθηκε το 1963 στην Οκλαχόμα και μεγάλωσε στην πόλη Σπρίνγκφιλντ, στο Μισούρι. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Μισούρι στην Κολούμπια, όπου τελείωσε τη δημοσιογραφία με ειδίκευση στη διαφήμιση. Αμέσως μετά την αποφοίτησή του, μετακόμισε στο Λος Άντζελες για να συνεχίσει τις σπουδές του στη διαφήμιση και τις γραφικές τέχνες, αλλά τελικά άρχισε να ασχολείται με την υποκριτική. Πολύ σύντομα εξασφάλισε τη συμμετοχή σε τηλεοπτικές σειρές, όπως "Glory Days", "The Image" και το αναγνωρισμένο από τους κριτικούς "Too Young To Die".

 

Κέρδισε την προσοχή του διεθνούς κοινού για πρώτη φορά το 1991, όταν εμφανίστηκε στην ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ "Θέλμα και Λουίζ", ενώ συνέχισε να αποκτά όλο και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα υποδυόμενος τον ψυχοπαθή μανιακό δολοφόνο στο θρίλερ "Kalifornia", τον χαρισματικό αλλά καταδικασμένο Πολ ΜακΛίν στο "Ποτάμι Κυλά Ανάμεσά Μας" του Ρόμπερτ Ρέντφορντ και τον αιμοδιψή Λουί στη "Συνέντευξη Με Ένα Βρικόλακα" του Νιλ Τζόρνταν. Ο Μπραντ Πιτ ήταν δύο φορές υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία του ως αδάμαστος Τριστάν στην ταινία "Θρύλοι του Πάθους" και για τον εκκεντρικό του ρόλο στους "Δώδεκα Πιθήκους" του Τέρι Γκίλιαμ, για τον οποίο και κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα Β' Ανδρικού Ρόλου, ενώ η ταινία αυτή του χάρισε και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου. Το 2007 ήταν ξανά υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Β' Ανδρικού ρόλου με την ερμηνεία του στην ταινία "Babel" του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου, ενώ το 2009 προτάθηκε για Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου με την ταινία “The Curious Case of Benjamin Button” του Ντέιβιντ Φίντσερ.

Το πλούσιο βιογραφικό του περιλαμβάνει πολλές ακόμα ταινίες κάθε είδους, όπως “Seven”, “Seven Years in Tibet”, “Fight Club”, “Snatch”, “Spy Game”, “Ocean’s Eleven”, “Mr. & Mrs. Smith”, “The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford”, “Burn After Reading” και “Inglourious Basterds”. Προσεχώς θα τον δούμε στο δράμα “Moneyball”, δίπλα στην Ρόμπιν Ράιτ και στον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, στο αστυνομικό θρίλερ “Cogan’s Trade” μαζί με τους Ρέι Λιότα και Ρίτσαρντ Τζένκινς, καθώς και στην περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας “World War Z”.

  • Ο Σον Πεν γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1960 στην Καλιφόρνια. Δευτερότοκος γιος της ηθοποιού Αϊλίν Ράιαν και του σκηνοθέτη Λίο Πεν, ο Σον άρχισε να γίνεται γνωστός με έναν από τους πρώτους του κινηματογραφικούς του ρόλους το 1981, στην ταινία "Τaps", δίπλα στον Τζορτζ Σ. Σκοτ και τον Τίμοθι Χάτον. Ακολούθησαν οι ταινίες “Bad Boys”, "At Close Range", "Colors", "Απώλειες Πολέμου" και "We Αre No Angels", αλλά κατά τη διάρκεια των ‘80s, ο λόγος για τον οποίο το όνομά του βρισκόταν καθημερινά στις εφημερίδες ήταν ο γάμος του με τη Μαντόνα.

 

Το  πολύπλευρο ταλέντο του αναδύθηκε με την πρώτη του σκηνοθετική δουλειά - "The Indian Runner" - το 1991, ενώ το 1996 απέσπασε την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ Α΄Ανδρικού Ρόλου με την ταινία "Θα Ζήσω". Ακολούθησαν υποψηφιότητες στην ίδια κατηγορία των Όσκαρ με τις ταινίες  "Συμφωνίες κι Ασυμφωνίες" του Γούντι Άλεν  και "Το Όνομά Μου Είναι Σαμ". Ο Πεν είναι κάτοχος δύο Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου μέχρι στιγμής, για τις ταινίες “Σκοτεινό Ποτάμι” του Κλιντ Ίστγουντ (η οποία του χάρισε και τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας σε Δραματική Ταινία) και “Milk” του Γκας Βαν Σαντ, ενώ έχει λάβει βραβεία από τα περισσότερα Κινηματογραφικά Φεστιβάλ παγκοσμίως. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει επίσης αξέχαστες ερμηνείες σε ταινίες όπως "Carlito’s Way", “Η Λεπτή Κόκκινη Γραμμή”, "Before Night Falls", “21 Γραμμάρια”, "Η Διερμηνέας" και “Fair Game”.

Ως σκηνοθέτης έχει να καταθέσει το "The Crossing Guard" με τον Τζακ Νίκολσον, "The Pledge" με τον Μπενίσιο Ντελ Τόρο και πιο πρόσφατα το "Into the Wild", ένα φιλμ που κέρδισε κριτικούς και πολλά βραβεία. Μια άγνωστη ευρέως πλευρά του Σον Πεν είναι η δημοσιογραφική του δραστηριότητα: έχει γράψει άρθρα για τα περιοδικά Time, Interview και Rolling Stone, κι αρκετά συχνά στην San Francisco Chronicle, ιδιαίτερα μετά την επίσκεψή του στο Ιράκ και τον πόλεμο,  όντας ακτιβιστής, ευαισθητοποιημένος και πολυπράγμων. Προσεχώς θα τον δούμε στην νέα ταινία του Πάολο Σορεντίνο, "This Must Be the Place".  

  • Η Τζέσικα Τσαστέιν γεννήθηκε το 1981 στην Καλιφόρνια και φοίτησε στο Juilliard School στην Νέα Υόρκη. Η καριέρα της στην υποκριτική ξεκίνησε με θεατρικούς ρόλους, έχοντας εμφανιστεί σε παραστάσεις όπως “Romeo and Juliet”, “Cherry Orchard” δίπλα στην Μισέλ Ουίλιαμς, “Rodney’s Wife” μαζί με τον Ντέιβιντ Στράδερν, και “Othello” με συμπρωταγωνιστή τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν. Ο Αλ Πατσίνο την επέλεξε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη θεατρική παράσταση “Salome”.

 

Παράλληλα με τη θεατρική της πορεία, το 2004 η Τσαστέιν άρχισε να αναλαμβάνει ρόλους σε γνωστές τηλεοπτικές σειρές όπως “ER”, “Veronica Mars” και “Law & Order: Trial by Jury”. Οι διθυραμβικές κριτικές από τις εμφανίσεις της σε παραστάσεις της χάρισαν το 2008 τον πρώτο της κινηματογραφικό ρόλο στην ταινία “Jolene”, ένα ρόλο για τον οποίο παρέλαβε το βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού στο Seattle Film Festival.

Η Τσαστέιν θεωρείται αυτή την στιγμή ως μια από τις πιο πολλά υποσχόμενες νέες ηθοποιούς και προσεχώς θα τη δούμε σε πληθώρα ταινιών, όπως “The Debt” του Τζον Μάντεν, “Coriolanus” του Ρέιφ Φάινς, το ανεξάρτητο θρίλερ “Take Shelter” που χειροκροτήθηκε στο Sundance Film Festival, το αστυνομικό δράμα “The Fields”, η μεταφορά στον κινηματογράφο του bestseller “The Help” δίπλα στις Έμα Στόουν και Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, η κινηματογραφική διασκευή της παράστασης “Salome” – με τίτλο “Wilde Salome” - από τον Αλ Πατσίνο, η νέα ατιτλοφόρητη ταινία του Τέρενς Μάλικ, αλλά και η νέα ταινία του Τζον Χίλκοουτ, με τίτλο “The Wettest Country in the World”, όπου θα συμπρωταγωνιστεί με τους Σάια ΛαΜπεφ, Τομ Χάρντι, Γκάρι Όλντμαν και Γκάι Πιρς.

Η Αρχή

Ο Τέρενς Μάλικ πάντα δημιουργούσε οπτικά εντυπωσιακές και έντονα συναισθηματικές ταινίες, που βάζουν τον θεατή σε σκέψεις. Καθεμία από τις ταινίες του είναι μια ξεχωριστή εμπειρία, προσφέροντας μυστήριο και βάθος. Η νέα του ταινία, “Το Δέντρο της Ζωής”, ίσως είναι ταυτόχρονα η πιο προσωπική αλλά κι η πιο επική δουλειά του μέχρι στιγμής – μια αναζήτηση που ξεκινά από τους αστικούς πύργους του σήμερα και φτάνει μέχρι την αυλή μιας οικογένειας στο Τέξας των ‘50s, ενώ ταυτόχρονα ξεκινά από την αρχή της ζωής στη γη και φτάνει μέχρι το τέλος του γνωστού σύμπαντος, αναζητώντας αυτό που είναι αληθινό, που έχει διάρκεια, που είναι άπειρο.  

Η ιστορία ξετυλίγεται συμφωνικά, σαν ένα κομμάτι μουσικής που είναι χωρισμένο σε κινήσεις ή τα κλαδιά ενός δέντρου, ακολουθώντας την εξέλιξη της ζωής ενός ανθρώπου – του Τζακ Ο’ Μπράιεν, ο οποίος προσπαθεί να βρει τις απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήματα που τον απασχολούσαν για χρόνια σχετικά με το θυμό του πατέρα του, την αγάπη της μητέρας του, το θάνατο του αδερφού του, αλλά και την προσωπική του “πάλη” με το νόημα της ζωής και την πίστη. Η ιστορία του Τζακ έχει ως φόντο την απέραντη ομορφιά του κόσμου και τους επαναλαμβανόμενους ρυθμούς του ίδιου του σύμπαντος. Ο ανθρώπινος αγώνας του γίνεται μέρος των τεραστίων δημιουργικών και καταστροφικών δυνάμεων του σύμπαντος, καθώς αρχίζει να διαισθάνεται το δεσμό του με την σκόνη των αστεριών, τα προϊστορικά πλάσματα που κάποτε περιπλανιούνταν πάνω στη γη και την ύστατη μοίρα του. Είναι μια βαθιά ιστορία αγάπης για το πώς η αγάπη αναδύεται από τη ζωή και το πώς η ζωή αναδύεται από την αγάπη.

Το “Δέντρο της Ζωής” είναι ένα ταξίδι σε ανεξερεύνητα μέρη για τους σύγχρονους σινεφίλ, ένα ταξίδι που θα αγγίξει αναμφίβολα κάθε θεατή με διαφορετικό τρόπο. Καθώς ο Μάλικ εισέρχεται σε πλούσιους από φαντασία κόσμους όπως οι παιδικές αναμνήσεις, η Ιστορία πριν την ανθρωπότητα και το βασίλειο των αστεριών, η ιστορία εναλλάσσεται ανάμεσα στο μικροσκοπικό επίπεδο της καρδιάς και το απεριόριστο φάσμα αιώνων.

“Ο Τέρι έχει τη δική του μοναδική κινηματογραφική γλώσσα” σύμφωνα με τον παραγωγό Γκραντ Χιλ, ο οποίος έχει συνεργαστεί ξανά με τον Μάλικ στην “Λεπτή Κόκκινη Γραμμή”. “Κανείς άλλος δεν μιλάει την κινηματογραφική γλώσσα που έχει επινοήσει ο Μάλικ κατά κάποιο τρόπο. Έχει το υπέροχο δώρο του να μπορεί να σε κάνει να νιώθεις πως είσει εκεί και πως γνωρίζεις τους χαρακτήρες του. Με το “Δέντρο της Ζωής”, εξελίσσει τιν κινηματογραφική αυτή γλώσσα σε ένα νέο επίπεδο, ώστε να παρασύρει τους θεατές σε ένα πρωτότυπο ταξίδι, να τους πείσει να κάνουν ένα άλμα πίστης και να τους επιτρέψει να φέρουν κομμάτια από τις ζωές τους στον καμβά της ιστορίας – μια ιστορία με επίκεντρο τόσο μια οικογένεια όσο και τη δημιουργία του κόσμου.”

Το σενάριο είχε τη δική του διαδικασία εξέλιξης, ξεδιπλωνόταν με νέους τρόπους σε κάθε στροφή, αλλά παρέμενε πάντα ανοιχτό σε άλλες πιθανότητες ως μέρος της διαδικασίας του Μάλικ. Σύντομα προσέλκυσε περισσότερους παραγωγούς, που ήταν σ’ επικοινωνία με τον Μάλικ για χρόνια κι ήλπιζαν να συνεργαστούν μαζί του: ο Μπιλ Πόλαντ της River Roady και οι Μπραντ Πιτ και Ντίντι Γκάρντνερ της Plan B.

“Ήταν ένα εξαιρετικό σενάριο, διαφορετικό απ’ ότι είχα διαβάσει μέχρι τότε”, δηλώνει ο Πόλαντ σχετικά με την αντίδρασή του όταν διάβασε το σενάριο. “Βασικά ήταν σαν ποίημα. Δεν ξέρω τι περίμενα όταν ξεκίνησα να το διαβάζω, αλλά με άγγιξε βαθιά συναισθηματικά. Ήταν ένα εκπληκτικό, δυνατό σενάριο που ισορροπούσε την προσωπική εμπειρία με την επική ματιά. Υπάρχει ένας δυνατός δεσμός ανάμεσα στο προσωπικό και στο καθολικό κομμάτι. Η ομορφιά του “Δέντρου της Ζωής” είναι η οργανική ύφανση αυτών των δύο μαζί.”

“Με εξέπληξε το πόσο με συγκίνησε το σενάριο και πήρα κάτι πολύ συγκεκριμένο από αυτό” προσθέτει η Γκάρντνερ, η οποία είχε συγκλονιστεί πριν χρόνια από την ταινία “Ημέρες Ευτυχίας”,  μια ταινία που αποτέλεσε έμπνευση για την καριέρα της στην κινηματογραφική βιομηχανία. “Νομίζω πως διαφορετικοί άνθρωποι θα πάρουν διαφορετικά πράγματα και αυτή είναι η πραγματική ομορφιά σε αυτό που έχει κάνει ο Μάλικ με το “Δέντρο της Ζωής”. Για μένα, η ιστορία της οικογένειας κι αυτά που λέει για το εγώ, την ντροπή, την ταπεινότητα και τη χάρη γίνονται πολύ πιο προσβάσιμα διότι είναι τοποθετημένα τόσο όμορφα μπροστά στο μεγαλύτερο πλαίσιο ενός κόσμου χωρίς όρια χρόνου και χώρου. Αυτό που είναι εκπληκτικό είναι το να βλέπεις πως ο Τέρι μπορεί και φέρνει τεράστια επίπεδα οπτικής – πελώρια σε μέγεθος κι έκταση – σε αυτό, χωρίς όμως να αλλοιώνει το συναίσθημα πως πρόκειται για μια εξαιρετικά προσωπική και σπαραχτική ιστορία μιας οικογένειας.”

Για το “Δέντρο της Ζωής” δημιουργήθηκαν εικόνες που δεν έχουν έχει ξαναδεί το κοινό στο πάνθεον της κινηματογραφικής Ιστορίας: εικόνες του σχηματισμού του σύμπαντος και της γης από το εκρηκτικό χάος, την ανάπτυξη και την εξέλιξή σε θαυμάζιες δομές ζωής. Ο Μάλικ συμβουλεύτηκε μια σειρά επιστημόνων απ’ όλο τον κόσμο, ώστε να κατανοήσει καλύτερα όλους τους παράγοντες – τη φυσική, την αστρονομία και τη βιολογία – που συνετέλεσαν σε αυτό που επιχειρούσε να απεικονίσει, χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά στην καριέρα του ψηφιακά εφέ. Συνεργάστηκε για τον σκοπό αυτό με τη διακεκριμένη ομάδα του Ντάγκλας Τράμπελ – γνωστός για τη δουλειά του στην ταινία “2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος” – και με τον βετεράνο των εφέ Νταν Γκλας (“Matrix Reloaded”, “V for Vendetta”).

“Δεν νομίζω πως έχω δει ποτέ σκηνοθέτη να προσπαθεί να παρουσιάσει ρεαλιστικά την αρχή του σύμπαντος σε ταινία” αναφέρει η Γκάρντνερ. “Νομίζω πως είναι μαγικό. Θα μπορούσα να το παρακολουθώ για ώρες. Πέρα όμως από την ομορφιά και το θαυμασμό, αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Τέρι υφαίνει όλα αυτά στην ταινία, δίνοντάς σου την ευκαιρία να δεις πως η οικογένεια αυτή, το εγώ του πατέρα κι η εσωτερική πάλη του Τζακ είναι τόσο μικροσκοπικά και προσωρινά μπροστά στην μεγάλη εικόνα.”

Αν και μια σειρά από συγκεκριμένα θέματα χαρακτηρίζει όλες τις ταινίες του Μάλικ – η αντίθεση της αθωότητας με τη βία, η φύση και το πνεύμα, η ψυχρή πραγματικότητα και η υπερβατικη ομορφιά – υπάρχει κάτι άλλο που τις ενώνει: δεν είναι τόσο ταινίες που κάποιος τις παρακολουθεί, αλλά εμπειρίες που κάποιος τις βιώνει.  

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official site

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com


 



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

(σ.σ.: Κριτική από το φεστιβάλ Καννών 2011)

Πως να ανταγωνιστεί κάποιος τη δύναμη της εικόνας στο τελευταίο πόνημα του Τέρενς Μάλικ, με τους Μπραντ Πιτ και Σον Πεν στο ρόλο ενός πατέρα και γιού αντίστοιχα. Επίσης πόσο εύκολα μπορεί κάποιος να αναγνωρίσει την κρυμμένη ποίηση στην μη γραμμική, εσωτερική και πνευματώδη κινηματογράφηση του Μάλικ;

Πολλοί μπορούν να πουν πως πρόκειται για κάτι υπερβολικά δαιδαλώδες και με ελάχιστο σενάριο, που αιωρείται στα χέρια του σκηνοθέτη. Δεν είμαι αυτής της άποψης έχοντας πλέον δει την πολυαναμενόμενη πρώτη παρουσίαση του "ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ" του Τέρενς Μάλικ στο Φεστιβάλ Καννών.

Ο Μάλικ, δεν υπόκειται σε εύκολες λύσεις! Σίγουρα δεν είναι κάποιος που μπορεί κάποιος άνετα να κατανοήσει, και άνετα να αποδεχτεί. Οι ρυθμοί είναι αργοί και υπνωτιστικοί, κάνοντας ένα οικογενειακό πρωινό τραπέζι  να δένει άψογα με μια παλίρροια που καταποντίζει τα πάντα, ή μια σουπερνόβα που απλώνει την αστρική ύλη στα σπλάχνα της, έως το πέρασμα του γαλαξία.

Φυσικά και έχουμε να κάνουμε με ένα πολυεπίπεδο φιλμ, όπου η δύναμή του κρύβεται κυρίως στις εικόνες και λιγότερο στον λόγο. Ο λόγος εκφέρεται κυρίως ως δημιουργία. ως ηφαιστειακή έκρηξη και ως αέναο παιχνίδι στιγμών θανάτου και δημιουργίας. Κάποιες στιγμές, μοιάζει άνισο σαν δημιούργημα, με την πρώτη ματιά. Μια ..."ΛΕΠΤΗ ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ" που ξέφυγε κάπως από το στόχο της να ενωθεί με το κοινό. Πάραυτα είναι μετά το προαναφερόμενο φιλμ, η κορυφαία δουλειά του και ένα από τα πιο ελκυστικά στοιχήματα που έχει βάλει στον εαυτό του.

Χριστιανισμός; αναμφίβολα!

Αλλά ...από την άλλη πλευρά η γνώση του μυστικού που λέγεται αγάπη, γνώση πως τα πράγματα έρχονται στο τέλος, γνώση σύμφωνα με τον χριστιανικό εσωτερισμό πως τα τέκνα του Θεού βρίσκονται στο τέλος, ως πρόσωπα, μέσα στην κοινωνία της Αγάπης του. Η μουσική προσθέτει συνεχώς τα μοτίβα της στην εικόνα και την εμπλουτίζει. Το πάθος, ο πόνος, αλλά και η πράξη της αποδοχής, θείος έρωτας, έρχονται και συνδέουν τα θραύσματα σαν τα πολυάκτινα ηλιοτρόπια του φινάλε.

Μια δύσκολη δουλειά. Το είπα από την αρχή. Ακόμα και για φανατικούς του Μάλικ όπως εγώ. Κάποιοι ίσως πουν πως τούτη την φορά, το θέμα του ξέφυγε, μέσα από τα "χαίρε". Εγώ θα πω, μάλλον, αυτό που πρόσθεσε ο Μπραντ Πιτ, λίγο αργότερα στην συνέντευξη τύπου στην οποία δεν παρευρέθηκε ο Μάλικ . "Ο Τέρενς, είναι έτοιμος να μιλήσει ποιητικά και το κάνει με αυτό το φιλμ. Αυτό ήταν άλλωστε και αυτό που με ώθησε να μπω και στην παραγωγή της ταινίας. Αγαπά να συνδυάζει τα πάντα όχι απαραίτητα με γραμμικό τρόπο, αλλα άμεσα, μέσα από αυτό που η κάθε στιγμή του οράματός του απαιτεί. Ήθελα πάντοτε να κατανοήσω κομμάτια του Χριστιανισμού, και ο τρόπος που μου τα παρουσίασε ο Τέρενς για το θέμα του φιλμ, αλλά και η τελική υλοποίησή του, μου αποσαφήνισαν πολλά." Και προσθέτει: "Η ταινία ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ είναι οικουμενική. Ο Μάλικ θέλει να μιλήσει σε όλους τους πολιτισμούς".

Και ο δημιουργός δεν θέλησε να παρευρεθεί στη συνέντευξη τύπου γιατί δεν του αρέσει να μιλάει για την ταινία του. Ήθελε όλοι να την δουν σαν ποίημα και ο καθένας να την ερμηνεύσει κατά το δοκούν. Σεβαστή άποψη μιας σπουδαίας αυθεντίας.

Άραγε, μήπως τελικά ο Μάλικ, είναι ο Αμερικανός "Ταρκόφσκι"; Αν όχι, πάντως είναι ο μόνος, που θα μπορούσε αυτή την στιγμή, να διεκδικήσει αυτόν τον τίτλο. Αναρωτιέμαι, εάν αυτή η διαπίστωση καταφέρει με σωστή ερμηνεία και κατανόηση,  να τον οδηγήσει στον Χρυσό Φοίνικα, φέτος. Γιατί όχι όμως;

Σίγουρα η ταινία του, το πριν και το μετά της ΕΙΝΑΙ το ΓΕΓΟΝΟΣ των φετινών Καννών.

Γιάννης Ραουζαίος
του Γιάννη Ραουζαίου giannis.raouzaios@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Κοσμικό ... έπος - αν και θεωρώ μικροπρέπεια την κριτική ενός έργου ζωής

Ο Τέρενς Μάλικ, έχει ξεφύγει από τα επίγεια καλλιτεχνικά οράματα. Ως γνήσιος υπαρξιστής αναζητά μία εξιδανικευμένη σανίδα σωτηρίας, η οποία δίνει συγχώρεση και προσφέρει λύτρωση. Ένας ιδεατός κόσμος, όπου επιβεβαιώνεται διαλλεκτικά η σχέση της ζωής με την αγάπη και το αντίστροφο. Όχι σε ατομικό επίπεδο, αλλά συλλογικό, συμπαντικό. Η αναζήτηση μιας Υπερδύναμης (Θεός) δεν είναι ένα καπρίτσιο του αδύναμου ανθρώπου, δέσμιου των παθών του. Είναι η φυσική εξέλιξη της νοημοσύνης, της φιλοσοφίας, της επιστήμης, του ανθρώπου.

Η ταινία του Μάλικ δεν ακολουθεί την καθιερωμένη ακαδημαϊκή αφήγηση. Είναι δύσκολη στη δομή, κάνει χρήση παραμορφωτικών φακών, ευρυγώνιων λήψεων, άπειρων κοντρ πλονζέ, οπτικαοκουστικών εφέ, που ξεδιπλώνονται σ' ένα συμφωνικό ντεκουπάζ. Η εξέλιξη ακολουθεί ρυθμό μουσικής, με τις σιωπές, τις παύσεις, την ενορχηστρωμένη κίνηση, το παράλληλο μοντάζ,  τους θεολογικούς συμβολισμούς και τις έντονες αντιθέσεις να υπηρετούν αυτόν ακριβώς τον σκοπό: να μας οδηγήσουν στην έκσταση της Θείας Χάρης. Άλλωστε από την αρχή μαθαίνουμε γι' αυτή και τον Κόσμο της Φύσης.

Ο Τέρενς Μάλικ επιβεβαιώνει με το ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ότι οι μεγάλοι κινηματογραφιστές ανασυνθέτουν την κινηματογραφική γλώσσα μέσα από τα βιώματά τους, την θέση τους στην κοινωνία και το ιστορικό γίγνεσθαι. Όπως, η βαριά κληρονομιά των Όρσον Γουέλς, Σεργκέι Αιζενστάιν, Αντρέι Ταρκόφσκι, πέφτει κουραστική στους ώμους του μέσου θεατή αλλά ιδανική για τον συνειδητοποιημένο σινεφίλ, τον μυημένο κινηματογραφόφιλο που αναζητά πρωτοτυπία στην γραφή και το θέμα. Ως ποίημα είναι αδύνατο ν' αρέσει σ' όσους δεν είναι εξοικειωμένοι στο κινηματογραφικό του διαλογισμό. Η αιώνια αναζήτηση της Ισορροπίας, της Αρμονίας του Ανθρώπου με την Φύση και τα υλικά αγαθά εξαρτώνται από το υποσυνείδητο και ένα μοναδικό συναίσθημα που οδηγεί τον άνθρωπο στην Λύτρωση. Η περιπλάνηση κάποτε φτάνει στο τέλος της. Για όλα τα όντα της Γης. Με οδηγό το ένστικτο, η βουτιά στο άπειρο, το άγνωστο, γοητεύει. Ο φιλόσοφος ρωτά την Φύση. Μόνο Αυτή σου δίνει αληθινές απαντήσεις. Φύση και Θεός είναι οι όψεις του ίδιου νομίσματος.

Η Δημιουργία της ζωής κατά ... Μάλικ Ευαγγέλιο

Ειδικότερα, η κινηματογραφική γλώσσα του εικονοκλάστη Μάλικ - ως συνήθως - τεμαχίζει την γραμμική αφήγηση του χώρου και του χρόνου. Με το γνώριμο παραληρηματικό ύφος, που επιτείνει η φωνή του αφηγητή σε τρίτο πρόσωπο, προκαλεί μια συγκινησιακή φόρτιση η οποία πηγάζει από το αστρικό σύμπαν και καταλήγει στην μετά θάνατο ζωή. Κάθε άνθρωπος μπορεί να ερμηνεύσει το "τελετουργικό" βάση της δικής του ιδιοσυγκρασίας, πίστης, ιδεολογίας, κοσμοθεωρίας. Οι μυημένοι θα αναγνωρίσουν πως η άποψη - πρόταση ζωής του Τέρενς δεν περιορίζεται - εγκλωβίζεται, στα στενά - καθιερωμένα κινηματογραφικά πλαίσια, αλλά επεκτείνεται πέραν της Τέχνης. Αφαιρώντας τους τυποποιημένους διαλόγους, επικεντρώνεται στην πυκνών νοημάτων εικαστική δράση. Η εικόνα των Στοιχείων της Φύσης, που τεκμηριώνουν την Αρχή και το Τέλος του Σύμπαντος απεικονίζονται στο Άπειρο, ενώ στο Πεπερασμένο Κόσμο, η ιστορία ενηλικίωσης του ήρωά μας περνάει μέσα από την πατρική στοργή, φροντίδα, διδαχή, καθοδήγηση, οικογενειακή πειθαρχία και άμεση τιμωρία της παραβατικότητας, στον σεβασμό και την αξιοπρέπεια του κοινωνικού συνόλου. Όπως, ο προϊστορικός χρόνος στέκεται αμείλικτα επώδυνα για τα όντα του, έτσι και ο ανθρώπινος χρόνος της ενηλικίωσης είναι δύσκολος, σαν ένας αδιάκοπος αγώνας επιβίωσης που διαμορφώνει τις ηθικές αξίες μας. Η παιδική ηλικία του Τζακ διαδραματίζεται την δεκαετία του '50. Ο δεύτερος χρόνος που αποσπασματικά καταφεύγει ο εμπνευσμένος δημιουργός είναι το παρόν. Ο ίδιος (Σον Πεν) έχοντας πάρει από τον πατέρα του (Μπραντ Πιτ) τα ηθικοπλαστικά διδάγματα της αστικής κοινωνίας (δημιουργία οικογένειας, περιχαράκωση ορίων, ιδιοκτησία, φυσική δύναμη, εξουσία, ευελιξία, αναρρίχηση), ως ενήλικας φτάνει στο Απώτερο ερώτημα, πιθανώς με μικρές δόσεις Χριστιανικής αφέλειας και περισσότερης Πίστης. Αυτό δεν μειώνει σε τίποτα τον όγκο του ποιητικού του οράματος που εξερευνά απ' άκρου εις άκρον...  το παράξενο αυτό ταξίδι, για να μας παρασύρει στον πίνακα της Ιστορίας, που με αφορμή την συγκεκριμένη οικογένεια μιλά για την Δημιουργία του Κόσμου μας. Οι ανησυχίες του μας αγγίζουν είτε τις προβάλλει με στόμφο, είτε μεταφορικά.

Μια βιωματική εμπειρία, πολυμορφική

Με τα ακαδημαϊκά μέτρα και σταθμά, ο χαρακτηρισμός και η αξιολόγηση του ΔΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ κρύβει παγίδες. Αποστασιοποιητικά, μακριά από Βραβεία, υποψηφιότητες, κριτικές, στέκεται ο Άνθρωπος και η λογική ενόραση... Να μην ξεχάσω, ν' αναφερθώ στην Τζέσικα Τσαστέιν, που είναι πραγματική αποκάλυψη, γράφοντας εκπληκτικά ως μητέρα Ο' Μπράιεν στην οθόνη.

Μια ταινία βαθιά συναισθηματική, κατανυκτική, μυστικιστική, λυρική, δωρική, ελεγειακή, Θεία. Αγαπάτε αλλήλους αδέρφια, η συνταγή της ευτυχίας! Χαρείτε τον κόσμο που μας Έδωσε. Χωρίς Αγάπη, δεν υπάρχει ζωή, εξέλιξη... γι΄αυτό μετανοείτε, κανένα υλικό αγαθό δε συγκρίνεται με την επουράνια γαλήνη. Καθόλα άξιος ο Χρυσός Φοίνικας, με την "βοήθεια" του συμπατριώτη Ντε Νίρο.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
16/5/2011 (Φεστιβάλ Καννών)
17/5/2011 (Γαλλία)
26/5/2011(Ελλάδα)
27/5/2011 (ΗΠΑ)
16/6/2011 (Γερμανία)
8/7/2011 (Μεγ. Βρεττανία)
16/9/2011 (Ισπανία)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

THE TREE OF LIFE 0000.jpg
THE TREE OF LIFE 0001.jpg
THE TREE OF LIFE 0002.jpg
THE TREE OF LIFE 0003.jpg
THE TREE OF LIFE 0004.jpg
THE TREE OF LIFE 0005.jpg
THE TREE OF LIFE 0006.jpg
THE TREE OF LIFE 0007.jpg
THE TREE OF LIFE 0008.jpg
THE TREE OF LIFE 0009.jpg
THE TREE OF LIFE 0010.jpg
THE TREE OF LIFE 0011.jpg
THE TREE OF LIFE 0012.jpg
THE TREE OF LIFE 0013.jpg
THE TREE OF LIFE 0014.jpg
THE TREE OF LIFE POSTER 2.jpg
THE TREE OF LIFE POSTER 3.jpg
THE TREE OF LIFE POSTER 4.jpg
THE TREE OF LIFE POSTER.jpg
THE TREE OF LIFE.jpg
tree_of_life.jpg
tree_of_life_1.jpg
tree_of_life_7.jpg
   


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Brad Pitt ... Mr. O'Brien
    Sean Penn ... Jack
    Jessica Chastain ... Mrs. O'Brien
    Fiona Shaw ... Grandmother
    Kari Matchett ... Jack's ex
    Joanna Going ... Jack's Wife
    Kimberly Whalen ... Mrs. Brown
    Jackson Hurst ... Uncle Ray
    Crystal Mantecon ... Elisa
    Brenna Roth ... Woman
    Jennifer Sipes ... Sixth Woman
    Zach Irsik ... Jack's Son
    Brayden Whisenhunt ... Jo Bates
    Danielle Rene ... Third Woman
    Will Wallace ... Will
    Hunter McCracken ... Young Jack
    Tamara Jolaine ... Mrs. Stone
    Lisa Marie Newmyer ... First Woman in City
    Michael Showers ... Mr. Brown
    Tom Townsend ... Randy
    Adam Kang ... Boy
    Cole Cockburn ... Harry Bates
    Alex Draguicevich ... (φωνή)
    Jodie Moore ... Mr. Walsh
    Margaret Hoard ... Jane
    Erinn Allison ... Mrs. Bates
    Hannah Wells ... Swimmer
    Chris Orf ... Mr. Bates
    Patrick Bertucci ... Swimmer
    Robin Read ... Mrs. Walsh
    Michael E. Harvey ... Lame Man
    Christopher Ryan ... Prisoner
    Anne Nabors ... Rue
    Sonja Mlenar ... Underwater Bride

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Terrence Malick

Σενάριο
Terrence Malick

Παραγωγή
Dede Gardner
Sarah Green
Grant Hill
Brad Pitt
William Pohlad


Μουσική
Alexandre Desplat

Φωτογραφία
Emmanuel Lubezki

Μοντάζ
Hank Corwin
Jay Rabinowitz
Daniel Rezende
Billy Weber
Mark Yoshikawa


Casting
Francine Maisler

Σχεδιασμός Παραγωγής
Jack Fisk

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
David Crank

Σκηνικά
Jeanette Scott

Κοστούμια
Jacqueline West

Βοηθός Σκηνοθέτη
Bobby Bastarache

Εταιρείες Παραγωγής
Cottonwood Pictures
Plan B Entertainment
River Road Entertainment

Διανομή
Odeon (Ελλάδα)
01 Distribuzione
Independent Films
International Film Distribution Consultants
Walt Disney Company
Belga Films
EuropaCorp. Distribution
Icon Film Distribution
West Video
TriPictures


Ειδικά Εφέ
Double Negative
Method Studios
Prime Focus


Χρονολογία παραγωγής
2011

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 1.85 : 1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑ, ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

Διάρκεια
138'

Ήχος
Dolby Digital / Dolby Digital

Τοποθεσίες γυρισμάτων
Τέξας, Καλιφόρνια - ΗΠΑ, Λάτσιο - Ιταλία

AKA

Καταλληλότητα
USA:PG-13 (certificate #46031) / Malaysia:PG-13 / Canada:PG (Ontario) / Japan:G

Κόστος
$32 εκατομμύρια

Εισπράξεις
$33 εκατομμύρια (παγκοσμίως έως 21/10/2011)


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.28
Αριθμός Ψήφων: 7


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

Parents Strongly CautionedΔραματικήΦαντασίας


Advertisement


top of the page


-- Sponsored Links --

Dailymotion Movies LTD aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr


Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails