Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 18/12/14 :.
. Χόμπιτ: Η Μάχη Των Πέντε Στρατών
. Serena
. Η Πρώτη Αγάπη
. Magical Girl
. Το Αγόρι Και Ο Κόσμος
. Η Αγάπη είναι Παράξενη
. Κελί από Χρυσάφι
. 10.000 Χιλιόμετρα
. Ψυχρά και Ανάποδα «Τραγουδιστά»
. Οι Αισθηματίες
. Ο Παραμυθάς Και Οι Ιστορίες του
.: από 25/12/14 :.
. Γκρέις του Μονακό
. Μια Νύχτα Στο Μουσείο: Το Μυστικό Του Φαραώ
. Αστερίξ: Η Κατοικία των Θεών (3D)
. Ο Έβδομος Γιος
. To Μονοπάτι Tου θανάτου
. Αγαπώντας, Πίνοντας και Τραγουδώντας
. Bekas
.: από 1/1/15 :.
. Αλύγιστος
. Μεγάλα Μάτια
. Τα Μυστικά Του Δάσους
. Απόψε Τρώμε στης Ιοκάστης
. Η Τίνκερμπελ και το Τέρας του Ποτέ
. Νορβηγία (από 3/1)
.: από 8/1/15 :.
. Big Bad Wolves: Στο Στόμα των Λύκων
. Ο Κύριος Τέρνερ
. Το Παιχνίδι Της Μίμησης
. Η Αρπαγή 3
. Το Πέρασμα
. Περιπέτεια στο Αιγαίο
. Λύσσα Κακιά
.: από 15/1/15 :.
. The Woman in Black 2 Angel of Death
. Ανωτέρα Βία
. Blackhat
. Πάρ’το από την αρχή
. Οι Γαμπροί Της Ευτυχίας
.: από 22/1/15 :.
. Ελεύθερος Σκοπευτής
. Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας
. Με αγάπη, Ρόζι

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: yiannasot's Profile yiannasot
Σήμερα: 0
Χθές: 1
Συνολικά: 9815

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 274
Μέλη: 0
Σύνολο: 274

Εγγραφή


Cinema: INCEPTION του Κρίστοφερ Νόλαν

Ημερομηνία καταχώρησης: Παρασκευή, 28 Αύγ. 2009 @ 09:04:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Επιστημονικής Φαντασίας

INCEPTION

του Κρίστοφερ Νόλαν
με τους Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Μάριον Κοτιγιάρ, 'Ελεν Πέιτζ, Μάικλ Κέιν, Κεν Γουατάναμπι, Σίλιαν Μέρφι, Τομ Χάρντι

Υπόθεση: Ο Ντομ Κομπ (Λεονάρντο Ντι Κάπριο) είναι ένας επιδέξιος ληστής και άσσος στην επικίνδυνη τέχνη της εκμαίευσης: μπορεί να κλέψει πολύτιμα μυστικά από τα βάθη του υποσυνείδητου τη στιγμή που το θύμα του κοιμάται βαθιά και το πνεύμα του είναι πάρα πολύ ευάλωτο. Η σπάνια ικανότητα του Κομπ τον έχει καταστήσει πολύτιμο παίκτη στην επικίνδυνη σκακιέρα της εταιρικής αντικατασκοπείας, αλλά και διεθνή φυγά, αφαιρώντας του ό,τι έχει αγαπήσει στη ζωή του. Ο Κομπ όμως, δέχεται μια πρόταση που μπορεί να τον εξιλεώσει. Μια τελευταία δουλειά που μπορεί να του χαρίσει πίσω τη χαμένη του ζωή αρκεί να καταφέρει το αδύνατο – την γένεση (inception). O Κομπ και η ομάδα του που απαρτίζεται από ειδικούς πρέπει να καταφέρουν το αντίθετο απ' ό,τι έκαναν ως τώρα. Ο στόχος τους πλέον δεν είναι να κλέψουν μια ιδέα, αλλά να καλλιεργήσουν μια καινούργια. Αν τα καταφέρουν, θα σκηνοθετήσουν το τέλειο έγκλημα. Όμως, κανένας σχεδιασμός δεν είναι αρκετά προσεκτικός ούτε οι ικανότητές τους μπορούν να διασφαλίσουν ότι θα ξεφύγουν από τον πιο επικίνδυνο εχθρό τους, που δείχνει να μπορεί να προβλέψει κάθε τους κίνησή. Έναν εχθρό που μόνο ο Κομπ θα μπορούσε να προβλέψει.



Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

O βραβευμένος δημιουργός Κρίστοφερ Νόλαν σκηνοθετεί ένα διεθνούς κύρους καστ στην ταινία "Inception", μια πρωτότυπη ταινία επιστημονικής φαντασίας που ταξιδεύει σε όλο τον πλανήτη και στον απόκρυφο και αόριστο κόσμο των ονείρων.

Φέτος το καλοκαίρι, ο τόπος του εγκλήματος θα είναι το μυαλό σας.

Στην ταινία "Inception" πρωταγωνιστούν ο τρεις φορές υποψήφιος για Όσκαρ Λεονάρντο ΝτιΚάπριο ("Blood Diamond", "Aviator"), ο βραβευμένος με Όσκαρ Κεν Γουατανάμπι ("The Last Samurai"), ο Τζόσεφ Γκόρντον-Λέβιν ("500 Days of Summer"), η βραβευμένη με Όσκαρ Μαριόν Κοτιγιάρ ("La Vie en Rose"), η υποψήφια για Όσκαρ Έλεν Πέιτζ ("Juno"), ο Τομ Χάρντι ("RocknRolla", "Bronson"), η Σίλιαν Μέρφι ("Batman Begins"), ο Τομ Μπέρεντζερ ("Training Day"), o Ντιλίπ Ράο ("Avatar") και ο δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ Μάικλ Κέιν ("Hannah and Her Sisters", "The Cider House Rules").
ΚΟΜΠ
Δημιουργείς τον κόσμο του ονείρου.
Φέρνεις το υποκείμενο μέσα στο όνειρο και το γεμίζει με τα μυστικά του.

Ο σκηνοθέτης/σεναριογράφος/παραγωγός Κρίστοφερ Νόλαν αποκαλύπτει πως ξεκίνησε να δημιουργεί τον κόσμο του “Inception” δέκα σχεδόν χρόνια πριν ξεκινήσει να σκηνοθετεί την ταινία. “Δέκα χρόνια πριν, άρχισε να με γοητεύει το θέμα των ονείρων, η σχέση ανάμεσα στον κόσμο, όταν είμαστε ξύπνιοι με εκείνον των ονείρων μας.  Πάντα έβρισκα ενδιαφέρον παράδοξο ότι όλα μέσα στα όνειρα — είτε είναι τρομακτικά, χαρούμενα ή φανταστικά — είναι δημιουργήματα του νου μας. Είναι εντυπωσιακό το τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τις δυνατότητες της φαντασίας μας. Άρχισα να σκέφτομαι πως είναι κάτι που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μια επική ταινία δράσης, με ανθρώπινη πάντα διάσταση.”
Το “Inception” περιστρέφεται γύρω από την ιδέα ότι είναι εφικτό να μοιράζεσαι όνειρα... όνειρα που έχουν κατασκευαστεί να φαίνονται και να μοιάζουν αληθινά, ενώ βρίσκεσαι μέσα τους. Και μέσα σε αυτή, την υποσυνείδητη κατάσταση, τα βαθύτερα και πολυτιμότερα μυστικά του ανθρώπου είναι εκεί για να τα κλέψεις. Ο Νόλαν εξηγεί, “Στο κέντρο της ταινίας βρίσκεται η αντίληψη ότι μια ιδέα είναι το πιο προσαρμόσιμο και πανίσχυρο παράσιτο. Ένα ίχνος της θα βρίσκεται πάντα κάπου στο μυαλό σου. Η σκέψη ότι κάποιος θα μπορούσε να τιθασεύσει την ικανότητα να εισβάλει στα όνειρα σου, σε πραγματικές συνθήκες και να κλέψει μια ιδέα — όσο ιδιωτική κι αν είναι — είναι συναρπαστική.”
Η παραγωγός Έμα Τόμας συμφωνεί, λέγοντας πως η ταινία έπρεπε να διατηρήσει μια ισορροπία ανάμεσα σε μια συναρπαστική εμπειρία και ένα συναισθηματικό ταξίδι. “Έχει στοιχεία μιας ταινίας με επίκεντρο μια απάτη, αλλά σε πιο φανταστικό πλαίσιο. Έχει εντυπωσιακές σκηνές δράσης, αλλά έχει και χαρακτήρες για τους οποίους νοιάζεσαι. Υπάρχει μια κινητήριος δύναμη σε όλη την ταινία.”
Αυτή η δύναμη ενσαρκώνεται σε μεγάλο βαθμό στον κεντρικό χαρακτήρα, τον Ντομ Κομπ που τον ενσαρκώνει ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο. Ο ηθοποιός λέει, “Πρόκειται για ένα περίπλοκο θρίλερ όπου όλα μπορεί να συμβούν. Στο επίκεντρο, βρίσκεται η προσπάθεια ενός άνδρα να ανακαλύψει μια καλά κρυμμένη αλήθεια και να επιστρέψει σπίτι του.”
Ο Νόλαν αναφέρει πως το βασικό θέμα της ιστορίας είναι την ίδια στιγμή προσωπικό και παγκόσμιο, “…γιατί όλοι ονειρευόμαστε. Όλοι βιώνουμε το φαινόμενο, όπου το μυαλό μας δημιουργεί ένα κόσμο και την ίδια στιγμή ζει μέσα σε αυτόν. Παράλληλα, υπάρχει μια απίστευτη αντίθεση στον κόσμο των ονείρων — είναι τόσο οικεία και την ίδια στιγμή έχουν απεριόριστες πιθανότητες σε σχέση με αυτά που μπορούμε να φανταστούμε. Η πρόκληση ήταν να αναμίξουμε την οικειότητα και τα συναισθήματα που δημιουργούνται σε ένα όνειρο, με το τι μπορεί να συλλάβει ο εγκέφαλος μας. Ήθελα να φτιάξω μια ταινία που θα επέτρεπε στο κοινό να βιώσει τις απεριόριστες πραγματικότητες που μόνο στα όνειρα μπορούμε να συλλάβουμε.”
Η παραγωγή του “Inception” έκανε τον γύρο του κόσμου με τα γυρίσματα να πραγματοποιούνται σε 5 χώρες, σε 4 διαφορετικές ηπείρους. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, οι ηθοποιοί και το συνεργείο αντιμετώπισαν αρκετές δύσκολες καταστάσεις, όπως τις υψηλές θερμοκρασίες της Ταγγέρης, στο Μαρόκο ή τη διαδρομή μέσα σε πυκνό χιόνι, στο Κάλγκαρι του Καναδά. Γυρίσματα έγιναν, επίσης, στο Τόκυο, το Παρίσι και το Λος Άντζελες.
Ο Νόλαν επέστρεψε επίσης, στα πρώην σπήλαια και νυν χώρους στάθμευσης αεροπλάνων, στο Κάρδινγκτον της Αγγλίας, όπου είχε γυρίσει σκηνές για τις ταινίες “Batman Begins” και “Ο Σκοτεινός Ιππότης.”  Παρότι οι ηθοποιοί δεν είχαν εδώ να αντιμετωπίσουν τα στοιχεία της φύσης, ενώ γύριζαν στους εσωτερικούς χώρους του Κάρδινγκτον, η ισορροπία τους δοκιμάστηκε από τα σκηνικά που αψηφούσαν την βαρύτητα, σχεδιασμένα να περιστρέφονται 360 μοίρες, ενώ ένα ακόμη σκηνικό κατασκευάστηκε σε έναν τεράστιο αναρτήρα, όπου όλοι και όλα έπαιρναν κλίση.” 
“Για μένα το υλικό απαιτούσε μια φιλόδοξη προσέγγιση,” λέει ο Νόλαν.  “Γι αυτό και καταλήξαμε να κάνουμε γυρίσματα σε έξι διαφορετικές χώρες, κατασκευάζοντας τεράστια σκηνικά, πραγματικά ξαναγράφοντας τα όρια του τι μπορούσαμε να γυρίσουμε σε πραγματικές συνθήκες και τι θα προσθέταμε έπειτα, στο στάδιο των εφέ.
“Είναι ενδιαφέρον, γιατί ο ανθρώπινος εγκέφαλος συγκρίνεται συχνά με υπολογιστή,” συνεχίζει ο σκηνοθέτης, “Η αλήθεια είναι πως πρόκειται για αναλογία ανεπαρκή, μιας και ο εγκέφαλος είναι ικανός για πολύ περισσότερα, απ’ όσα θα μάθουμε ποτέ. Για έναν δημιουργό ταινιών πρόκειται για ιδανικό κόσμο να ‘βουτήξει’, καθώς δεν υπάρχουν κανόνες στο τι μπορεί να δημιουργήσει ο νους. Μια ταινία που καταπιάνεται με αυτό είναι η καλύτερη μορφή ψυχαγωγίας.”

ΣΑΪΤΟ
Φτιάξε την ομάδα σου, κ. Κομπ.
Και επέλεξε τους συνεργάτες σου... σοφά.

Εκτός από γυρίσματα σε όλο τον κόσμο, η ταινία “Inception” έχει ως βασικό της ατού ένα διεθνές καστ, το οποίο αποτελείται από τους Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Έλεν Πέιτζ, Τομ Χάρντι, Τομ Μπέρεντζερ και Ντιλίπ Ράο, που δούλεψαν για πρώτη φορά με τον Νόλαν και τους Κεν Γουατανάμπε, Κίλιαν Μέρφι και Μάικλ Κέιν που ξανασυνεργάζονται με τον σκηνοθέτη.
Ο Νόλαν σημειώνει, “Ήταν συναρπαστικό να βλέπεις τους ηθοποιούς να εξελίσσονται σαν ομάδα, με παρόμοιο τρόπο που εξελίσσονται στην ταινία. Έκανε ακόμη πιο σημαντικές τις μεταξύ τους σκηνές. Σαν σεναριογράφος, πάντα ελπίζεις για μια τέτοιου είδους χημεία ανάμεσα στους ηθοποιούς, αλλά μόνο όταν βρεθείς στα γυρίσματα της ταινίας, μπορείς να δεις πως ταιριάζουν οι διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες των ηθοποιών και πως αναπτύσσονται οι μεταξύ τους σχέσεις. Είναι σημαντικό κομμάτι κάθε ταινίας, ιδιαίτερα μιας ταινίας με επίκεντρο μια ληστεία, και νομίζω πως οι ηθοποιοί μας τα πήγαν περίφημα.
“Η ταινία ακολουθεί μια ομάδα διαφορετικών ανθρώπων, ο καθένας με μοναδικές ικανότητες που θα βρεθούν μαζί για να πραγματοποιήσουν ένα πολύ επικίνδυνο εγχείρημα,” συνεχίζει ο Νόλαν. “Αν κάποιος αποτύχει, μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή. Γι αυτό και ο καθένας τους είναι σημαντικός για την επιτυχία του σχεδίου τους. Μπορούμε να καταλάβουμε όλα όσα τους συμβαίνουν, γιατί ταξιδεύουμε μαζί τους.”

ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

Ντομ Κομπ – Ο Συλλεκτης
Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο πρωταγωνιστεί ως ο Ντομ Κομπ, ειδικός στην τέχνη της εκμαίευσης. Ο ηθοποιός σημειώνει, “Ο Κομπ έχει φτάσει σε ένα επίπεδο δεξιότητας που τον έχει κάνει πασίγνωστο στην παράνομη μαύρη αγορά ατόμων που έχουν την ικανότητα να διεισδύουν στο μυαλό ενός ανθρώπου και να αποσπούν πληροφορίες. ”
“Στην αρχή της ταινίας,” λέει ο Νόλαν, “μαθαίνουμε πως πρόκειται για τον καλύτερο συλλέκτη πληροφοριών στην αγορά. Προσλαμβάνεται από εταιρίες για να κλέψει μυστικά, στα οποία δε θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση με άλλο τρόπο. Όλα βασίζονται στην επιμονή μιας ιδέας, στην αντίληψη ότι κάθε έννοια παραμένει αναλλοίωτη στο υποσυνείδητο. Είναι αδύνατο να ξε-μάθεις κάτι και αυτό αποτελεί τη βάση της δουλειάς του συλλέκτη, όταν αποσπά πληροφορίες.”
Ο τρόπος που λειτουργεί η συλλογή – εκμαίευση είναι μέσω μιας διαδικασίας που λέγεται μοίρασμα ονείρων — κατασκευάζεις τον κόσμο του ονείρου και έπειτα φέρνεις το άτομο μέσα σε αυτό τον κόσμο, κόσμο που όσο είσαι μέσα του, μοιάζει αληθινός.
Οι σπάνιες δεξιότητες του Κομπ έχουν ως αποτέλεσμα να καταζητείται και να μην μπορεί να επιστρέψει στην πατρίδα του. Ο Τόμας λέει, “Από την αρχή, μαθαίνουμε ότι είναι ένας άνδρας που το παρελθόν του, του απαγορεύει να επιστρέψει στην Αμερική. Εκεί, όμως, μένουν τα παιδιά του, κάτι που αποτελεί για τον ίδιο το σημαντικότερο κίνητρο. Είναι πρόθυμος να πάρει κάθε ρίσκο, όσον αφορά τη δουλειά του, αν αυτό σημαίνει πως θα επιστρέψει σπίτι σε αυτούς που αγαπά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.”
Για το λόγο αυτό, ο Ντι Κάπριο αναφέρει πως η προσέγγιση που πήραν με τον Νόλαν ήταν ότι “όσο σουρεαλιστική κι αν ήταν η πραγματικότητα του ονείρου, έπρεπε να συνδέεται με τον χαρακτήρα, έπρεπε να είναι συναισθηματικά φορτισμένη. Από την πλευρά του Κομπ, διακυβεύεται κάτι πολύ αληθινό, γι αυτό και όλες οι επιλογές του, οι αντιδράσεις του, ο τρόπος που συμπεριφέρεται με τους συνεργάτες του έχει μόνο ένα σκοπό: να κερδίσει πίσω τη ζωή του.”

Αρθουρ – Ο Συντονιστης
Ο παλαιότερος και πιο έμπιστος συνεργάτης του Κομπ είναι ο Άρθουρ, ρόλο που υποδύεται ο Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ. Ενώ ο Κομπ είναι ο βασικός σχεδιαστής, ο Άρθουρ είναι αυτός που φροντίζει όλες τις λεπτομέρειες. Όπως λέει ο Γκόρντον-Λέβιτ, “Ο Άρθουρ είναι ο οργανωτικός της ομάδας, αυτός που φροντίζει ώστε όλα να είναι στη θέση τους. Όπως το βλέπω, ο Κομπ είναι ο καλλιτέχνης και ο Άρθουρ ο παραγωγός. Είναι αυτός που λέει, ‘Ωραία, έχεις το όραμα σου. Καιρός τώρα να βρω τρόπο, για να γίνουν πράξη όλα αυτά που έχεις σκεφτεί.’ Παρότι είναι τόσο σχολαστικός, ο Άρθουρ δεν θέλησε να εκμεταλλευτεί τις ικανότητες του ως δικηγόρος, γιατρός ή οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να γίνει, γιατί το να μοιράζεσαι όνειρα είναι συναρπαστικό. Για εκείνον δεν είναι δουλειά. Νομίζω πως η τεχνολογία του μοιράσματος ονείρων είναι κάτι που τον ενέπνευσε από τότε που το πρώτο-άκουσε και δεν το κάνει για τα χρήματα. Δε θα ρίσκαρε την ζωή του, απλά για ένα καλό μισθό. Αγαπάει τη συγκεκριμένη δουλειά.”
Ο Γκόρντον-Λέβιτ αποκαλύπτει πως και ο ίδιος, όπως και ο χαρακτήρας που υποδύεται, έλκεται από τα όνειρα. “Θεωρώ πως είμαι δημιουργικό άτομο και τα όνειρα είναι το μέρος που όλοι μας είμαστε καλλιτέχνες. Όλα όσα κάνεις στα όνειρα σου — ότι βλέπει ή ακούς, όλοι όσοι μιλάς — είναι δικά σου δημιουργήματα. Είναι απόδειξη της δύναμης και της δημιουργικότητας του νου, όταν το αφήνουμε. Με ιντρίγκαρε να συμμετάσχω σε μια ταινία πάνω στα όνειρα. Μπορείς να πεις ότι είναι μια ταινία γύρω από μια ληστεία, αν και θα την έλεγα μια ταινία για την τέχνη της εξαπάτησης.  Οι χαρακτήρες μας είναι ευγενείς ληστές. Ταυτίζεσαι μαζί τους γιατί είναι καλλιτέχνες. Η δουλειά τους είναι να λένε ψέματα... μάλλον δε λένε απλά ψέματα, κατασκευάζουν αλήθεια. Δημιουργούν την πραγματικότητα και κάτι ανάλογο κάνω κι εγώ ως ηθοποιός,” χαμογελάει.
“Ο Τζόι είναι θαυμάσιος ηθοποιός—πολύ χαρισματικός, αφοσιωμένος και προσαρμοστικός,” λέει ο Νόλαν.  “Είναι ένας ερμηνευτής που δεν βρίσκει απλά την εσωτερική ζωή του χαρακτήρα που υποδύεται, αλλά προβάλει στοιχεία του χαρακτήρα αυτού, στην κίνηση και τις εκφράσεις του.”

Aριαδνη – Η Aρχιτεκτων
Για την κατασκευή του κόσμου των ονείρων, ένα από τα σημαντικότερα μέλη της ομάδας είναι η αρχιτέκτων. Τον ρόλο υποδύεται η Έλεν Πέιτζ, μια λαμπρή φοιτήτρια αρχιτεκτονικής, που την πλησιάζει ο Κομπ για μια δουλειά, η οποία, όπως παραδέχεται η Πέιτζ, “δεν είναι απαραίτητα νόμιμη, αλλά την ωθεί μια πνευματική περιέργεια που την καθιστά ανίκανη να απομακρυνθεί από μια τόσο μοναδική ευκαιρία.”
Η ευκαιρία είναι ο σχεδιασμός και η κατασκευή τόπων που δεν μπορούν να υπάρξουν στην πραγματικότητα. Η Πέιτζ λέει, “Όταν ο Κομπ βάζει την Αριάδνη στον κόσμο των ονείρων, αμέσως επιδεικνύει μια φυσική ικανότητα να σκέφτεται εκτός πλαισίων και να διευρύνει το μυαλό της αρκετά, ώστε να καταφέρνει αυτά που προσπαθεί να πραγματοποιήσει. Καταλήγει να ασχολείται όλο και περισσότερο με τη δουλειά, ανακαλύπτει το τι συμβαίνει με τον Κομπ και μαθαίνει για τα πράγματα που δεν μπορεί να ελέγξει. Παρά τους φόβους της, θέλει να προσπαθήσει να τον βοηθήσει, ώστε η ομάδα να επιτύχει.”
Ο Νόλαν αναφέρει, “Όταν έγραφα το σενάριο, θεώρησα πολύ σημαντικό να υπάρχει ένας συνδετικός κρίκος ανάμεσα στους χαρακτήρες της ταινίας και το κοινό—ένας χαρακτήρας που εισέρχεται σε αυτό τον κόσμο για πρώτη φορά και είναι πρόθυμος να τον εξερευνήσει. Έτσι γεννήθηκε ο χαρακτήρας της Αριάδνης. Ήταν επίσης σημαντικό για το κοινό να γνωρίσει τον Κομπ μέσα από τα μάτια της Αριάδνης”

Ιμσ – Ο Πλαστογραφος
Σε αντίθεση με την Αριάδνη, ο Ιμς είναι βετεράνος στο μοίρασμα των ονείρων και έχει παρελθόν με τον Κομπ, είτε ως σύμμαχοι, είτε ως ανταγωνιστές. Τον ρόλο του Ίμς υποδύεται ο Τομ Χάρντι, ο οποίος, όπως σημειώνει ο ηθοποιός κατέχει εξαιρετικές ικανότητες ως πλαστογράφος. “Στον κόσμο των ονείρων, ο Ίμς μπορεί να πλαστογραφήσει το φυσικό πρόσωπο οποιουδήποτε και να πείσει όποιον θέλει, ότι είναι το πρόσωπο που χρειάζεται η ομάδα του να υποδυθεί, προκειμένου να τους βοηθήσει στην απάτη. Αυτό που βρίσκω ενδιαφέρον σε σχέση με τους χαρακτήρες είναι ότι πρόκειται για αντιήρωες… αυτό που κάνουν μπορεί και να θεωρηθεί ανέντιμο, αλλά και πάλι παίρνεις το πλευρό τους. Μ’ αρέσει γιατί δεν είναι όλα μαύρα ή άσπρα. Υπάρχουν πολλές γκρίζες περιοχές.”

Mαλ – Η Σκια
Η Μαλ, ρόλος που υποδύεται η Μαριόν Κοτιγιάρ, είναι η μεγάλη αγάπη του Κομπ. “Είναι δύσκολο να περιγράψεις την Μαλ, γιατί είναι σύνολο πολλών πραγμάτων,” λέει αινιγματικά η ηθοποιός. “Ίσως, όμως, να μην χρειάζεται να την περιγράψεις, καθώς ο καθένας μπορεί να δώσει την δική του ερμηνεία. ”
“Η Μαλ είναι η ουσία της femme fatale,” αναφέρει ο Νόλαν. “Το βλέμμα της, η συναισθηματικότητα της ήταν απλά πανέμορφα. Μαζί με τον Λίο έφτιαξαν ένα πολύ ιδιαίτερο ζευγάρι. Κάτω απ’ όλη τη δράση, νομίζω πως το ‘Inception’ είναι μια ιστορία αγάπης. Οι δυο ηθοποιοί κατάφεραν να βρουν την αλήθεια αυτής της σχέσης με τρόπο μοναδικό.”

Σαϊτο – Ο Τουριστας
Ο Κεν Γουατανάμπε ενσαρκώνει το ρόλο του Σάιτο, ενός ζάμπλουτου και πανίσχυρου μεγιστάνα, ο οποίος προσφέρει στον Κομπ μια ασυνήθιστη δουλειά με την υπόσχεση να τον πληρώσει με κάτι πολυτιμότερο από χρήματα. Με απλά λόγια, αν ο Κομπ δώσει στον Σάιτο αυτό που ζητάει, εκείνος θα τον γυρίσει σπίτι του. Υπάρχει μόνο ένας όρος: ο Σάιτο θέλει να συνοδέψει την ομάδα του Κομπ στην αποστολή για να σιγουρευτεί ότι θα γίνει αυτό το οποίο πληρώνει. Η  Τόμας λέει, “Τον αναφέρουμε ως ‘ο τουρίστας’ γιατί δεν έχει κάποια ειδίκευση, αλλά χρησιμοποιεί την οικονομική του επιρροή για να μπει στην ομάδα.”
Ο Γουατανάμπε παρατηρεί ότι, “Στην αρχή είναι μια επιχειρηματική σχέση, αλλά καθώς η ιστορία προχωράει, ο Σάιτο και ο Κομπ αναπτύσσουν μια σχέση κατανόησης και σεβασμού. Χρειάζονται ο ένας τον άλλο.”

Ρομπερτ Φισερ  – Ο Στοχος
Ο στόχος της επαγγελματικής πρότασης του Σάιτο είναι ο Ρόμπερτ Φίσερ, που πρόκειται να κληρονομήσει τον έλεγχο της αυτοκρατορίας, αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων, του ετοιμοθάνατου πατέρα του. Ο Κίλιαν Μέρφι, που υποδύεται τον Φίσερ, σημειώνει, “Παρά τον τεράστιο πλούτο, ο Ρόμπερτ προβληματίζεται από όλων των ειδών τις ανασφάλειες, όπως περιμένεις από έναν άνθρωπο που έχει ζήσει όλη του τη ζωή στην σκιά ενός πανίσχυρου ανθρώπου. Δεν βοηθάει και η τεταμένη σχέση που έχει με τον πατέρα του. Έχεις επομένως εδώ έναν άνθρωπο που πρόκειται να κληρονομήσει τον κόσμο και δεν του λείπει τίποτα εκτός, ίσως, από αυτό που θέλει περισσότερο: μια σωστή σχέση με τον πατέρα του.”

Γιουσουφ – Ο Χημικος
Σημείο – κλειδί στο να προχωρήσει η επιχείρηση του Κομπ είναι η χρήση μιας ναρκωτικής ουσίας που δίνει τη δυνατότητα σε πολλά άτομα να μοιράζονται ένα όνειρο. Ο Ντιλίπ Ράο ενσαρκώνει το ρόλο του Γιουσούφ, ενός χημικού που όπως αναφέρει ο ηθοποιός “είναι ένας καινοτόμος φαρμακοποιός, εξαιρετικά χρήσιμος σε ανθρώπους σαν τον Κομπ που θέλουν να δουλέψουν χωρίς έλεγχο ή έγκριση από κανένα. Ο Γιουσούφ έχει προφανώς οικονομικό συμφέρον από την συνεργασία του με τον Κομπ, αλλά έχει ως κίνητρο και την αστείρευτη περιέργεια του. Πειραματίζεται με όλα αυτά πολύ καιρό και τώρα έχει την ευκαιρία να τα δει στην πράξη.”

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.www.inceptionmovie.com

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com


 



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Το φάσμα του φαινομένου της ... 4ης διάστασης, για πρώτη φορά, ξετυλίγεται στην πράξη.
Από τον σκηνοθέτη του αριστουργηματικού MEMENTO και του ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΙΠΠΟΤΗ, το φιλμ INCEPTION ανατρέπει κάποια δεδομένα της Τέχνης του κινηματογράφου, εξερευνώντας τα ακαθόριστα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μη πραγματικότητας, φαντασίας και ονείρου, με την γνώριμη μπαρόκ αισθητική του. Το φαινόμενο του ονείρου που "βιώνουμε" τόσο οικεία μέσα στην ταινία ολοκληρώνεται με απόκρυφο τρόπο στο φινάλε. Η αναζήτηση της αλήθειας στη μορφή αστυνομικού θρίλερ, δημιουργεί συμμαχίες, αντιθέσεις και συγκρούσεις. Είναι μια αναζήτηση μακριά από την ψυχαναλυτική ερμηνεία (όπως την βιώσαμε στο φροϋδικό ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΩΝ) που δίνει την ευκαιρία για ένα σχόλιο στο άγχος της καθημερινότητας, την υπερκαταναλωτική κοινωνία, την οικολογική συνείδηση, την απληστία, την συσσώρευση του πλούτου, την ισχύ της εξουσίας, την παρακμή!
Ο μίτος της Αριάδνης και η πρωταρχική "Ιδέα"
Πάνω στο φάσμα της "αρχικοποίησης" (έναρξης) μιας Ιδέας προς εφαρμογή και στη συνέχεια η μέθοδος που θα χρησιμοποιηθεί για το σκοπό που περιγράφεται, κρύβονται πολλοί συμβολισμοί, τους οποίους ακουμπά το INCEPTION. Ο σπόρος της Αρχικής Ιδέας, η ανάπτυξή της και η πρακτική εφαρμογή χρειάζονται κάποια θεσμικά πλαίσια που προφυλάσσουν το άτομο που τα "συνέλαβε" όπως τα "κατοχυρωμένα πνευματικά δικαιώματα". Στην περίπτωσή μας - στην ταινία - υπάρχει τρόπος να κλαπεί αυτή η "Ιδέα" ή κάποιες άλλες πολύτιμες πληροφορίες που βρίσκονται στο μυαλό μας, μέσα από τα "όνειρα". Εκεί επικεντρώνεται ουσιαστικά το φιλμ. Ο Ντι Κάπριο και η παρέα του γίνονται εισβολείς των ονείρων με σκοπό να διαφυλάξουν από τον πελάτη ότι πιο πολύτιμο έχει ο άνθρωπος, την "Ιδέα". Γιατί αν "μολυνθεί", όλοι ξέρουμε τι μας περιμένει και στην Ιστορία μας υπάρχουν πολλά παραδείγματα που αποδεικνύουν πως η εμφύτευσή της πολλές φορές επιτυγχάνεται μέσω της προπαγάνδας. Η μολυσμένη ιδέα, είναι ο χειρότερος ιός και εφιάλτης του ανθρώπου. Μπορεί να καταστρέψει όλη την ανθρωπότητα. Το εντυπωσιακό στην ταινία είναι η καταγραφή των ονείρων σε βάθος και η πολυπλοκότητα που αναπτύσσεται σε δεύτερο ή και τρίτο επίπεδο ονείρων (όνειρα μέσα σε όνειρα). Ο κίνδυνος είναι μεγάλος όσο μεγαλύτερο είναι το βάθος. Γιατί μέσω αυτών φτάνει κανείς στο υποσυνείδητό του. Το πλέον ουσιώδες, είναι να γνωρίζεις τα όρια και τις αντοχές σου. Η εκπαίδευση απαιτεί εμπιστοσύνη και απόλυτη εχεμύθεια. Μπερδευτήκατε; Σίγουρα δεν μιλάμε για μια εύκολη και εύπεπτη ταινία. Δεν είναι απλά, μια ταινία δράσης, αλλά μπορεί να τη "δεις" και έτσι. Είναι ένα πολυεπίπεδο παζλ για πολλών ειδών παίκτες - με διαφορετικό επίπεδο νοημοσύνης - που "παίζει" με γρίφους και στοχάζεται συνάμα. Και δεν είναι ανώδυνο ούτε κι ευχάριστο αυτό το ταξίδι, σίγουρα όμως ανυπομονείς για την κορύφωση από μια πορεία με αρκετές εκπλήξεις και θεαματικές εικονοκλαστικές προβολές. Το ενδιαφέρον εστιάζεται εν μέρει και στις προσωπικές ενοχές των ηρώων μας (και δη του Ντι Κάπριο) από τα φαντάσματα του παρελθόντος που παρεμβαίνουν στον ψυχισμό, στο συναίσθημα και εμποδίζουν την εκλογίκευση, την αντικειμενικοποίηση.
Τα αρνητικά σημεία
Η προσχηματική αδύναμη εικόνα του "κακού". To villain, εδώ είναι αδύναμο, πέρα από τις Προβολές που καταδιώκουν (παρουσιάζονται αρκετά γραφικές, με πλήρη έλλειψη εκτελεστικής ικανότητας και ενός αόριστου, αδιαφανούς σχεδιασμού). Χωρίς δυνατή, καθαρή, σαφή εικόνα του "κακού", του εχθρού, οι ανατροπές και οι συγκρούσεις δεν προκαλούν την επιθυμητή ταύτιση χαρακτήρων. Η μάχη από το μυαλό διευρύνεται σε μάχη σώμα με σώμα, όμως επειδή μιλάμε για "όνειρα", εκ τους ασφαλούς. Όχι πάντα, έστω. Τελικά το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αποσπούν οι εσωτερικές συγκρούσεις στα όνειρα του Συλλέκτη ΝτιΚάπριο. Καθώς χάρη σ΄αυτά βρίσκουμε τρόπο να ξεφύγουμε από την ρεαλιστική πραγματικότητα και να ζήσουμε όπως επιθυμούμε. Οι πραγματικές απώλειες ευθύνονται για την απόδραση στην εικονική πραγματικότητα, όπως συμβαίνει άλλωστε και με τον ήρωά μας. Οι Αναμνήσεις, η Μνήμη ζει μέσα στα όνειρα. Προσπαθώντας να εκτελέσει το σχέδιό του οι κίνδυνοι υπάρχουν. Ατομικά και σε συλλογικό επίπεδο, στην ομάδα. Επαναλαμβάνω πως η ταινία κινείται στον μεγαλύτερο βαθμό της σε έναν άξονα, χωρίς αντίπαλο. Ο "κακός" βρίσκεται περισσότερο μέσα μας (κακός εαυτός) παρά σε κάποιον εξωτερικό χαρακτήρα. Το "Κακό" εδρεύει στη Λήθη. Η περίπτωση της μη φυσιολογικής επαναφοράς από το ξύπνημα μετά από ένα όνειρο τρίτου επιπέδου. Οι σχέσεις διαμορφώνουν τους χαρακτήρες, και ο Στόχος (Κίλιαν Μέρφι) όσο και ο πατέρας του είναι το όχημα στο οποίο επιβιβάζονται για να αποκτήσουν υπόσταση. Η αναζήτηση της εξιλέωσης είναι ένα άλλοθι που δεν δίνει αρκετή ωστική δύναμη σε ένα τέτοιου μεγέθους πολυσύνθετο φιλμ. Η ιδιαιτερότητα της ταινίας του Νόλαν, επικεντρώνεται σημειολογικά στην οικοδόμηση ενός κόσμου όπου οι σχέσεις θα λειτουργούν μη-ανταγωνιστικά σε περιβάλλον πλήρους ασφάλειας. Αν θέλετε ακόμα πιο μακριά, πρόκειται για μια συγκαλυμένη "Ιστορία Αγάπης" που αναδύεται με μοναδικό τρόπο, σταδιακά, όπως στις ταινίες του Χίτσκοκ.
Τα θετικά σημεία

Τελικώς, δεν διέψευσε τις προσδοκίες μας. Εκτός από must-to-see, διαπιστώνεις κανείς νωρίς - νωρίς, φέτος που θα καταλήξουν τα επερχόμενα Όσκαρ (2011) στις Κατηγορίες: Μουσικής - με απρόσμενες πινελιές ρετρό - (Hans Zimmer), Φωτογραφίας - εικαστικός παροξυσμός - (Wally Pfister), Σκηνικών - στα μονοπάτια ενός τρισδιάστατου εγκεφάλου - Μοντάζ - ανελέητο ντεκουπάζ - και Ψηφιακών Εφέ - πρωτόγνωρα και απίστευτα, σε σχέση με ότι έχουμε δει.

Το τελικό αποτέλεσμα της κατασκευής μπορεί να μελετηθεί ως αντικείμενο και παράδειγμα τεχνολογικής σπουδής για το μέλλον της "βιομηχανίας κατασκευής ονείρων". Αν υποθέσουμε ότι το Σκορτσεζικό σύνδρομο έμεινε ανικανοποίητο και μετέωρο στο ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΩΝ, εδώ, ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο και η παρέα του, επιχειρούν να μας μπερδέψουν ακόμα περισσότερο, πηγαίνοντας ένα βήμα πιο πέρα από τον "κόσμο" που ξέρουμε ...

Ουσιαστικά πρόκειται για μία πρωτότυπη, εσωστρεφή κατάδυση σε έναν κόσμο, όπου η διέξοδος γίνεται η αφορμή για την νεοσύστατη πλατφόρμα ενός Εφιαλτικού Σύμπαντος κατά Νόλαν στα πρότυπα του INLAND EMPIRE και του BLADE RUNNERS.

Φιλμ πολυποίκιλλων δυναμικών χαρακτήρων.
Από τις ερμηνείες του διεθνούς καστ, ξεχωρίζουν εκείνες των Τομ Χάρντι και Έλεν Πέιτζ, ενώ ο Μάικλ Κέιν για άλλη μια φορά είναι απολαυστικός. Οι κύριοι χαρακτήρες που υποδύονται Γκόρντον-Λέβιτ και Ντι Κάπριο δεν εκπλήσσουν ενώ σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη διαδραματίζουν οι Κοτιγιάρ και Μέρφι, κυρίως στο συναισθηματικά φορτισμένο τομέα ...

Συνοπτικά βυθίστηκα πλήρως απορροφημένος από το concept που όμοιό του δε θα βρείτε στην ιστορία του κινηματογράφου, πλην του περσινού AVATAR! Δόσεις νοσταλγίας και αναφορών δίνονται με μέτρο, χρωματίζοντας τον καμβά ζωηρά, ενώ η ελπίδα εξόδου από τον λαβύρινθο, κορυφώνεται σταδιακά, αυξάνοντας την επιθυμία μας για το επερχόμενο, λυτρωτικό φινάλε. Ένταση, σασπένς, δράση (λιγότερο, αλλά θεαματικότατη) σε κρατούν σε εγρήγορση, χωρίς να κουράζει η διάρκεια. Το φαινόμενο INCEPTION σε προκαλεί να ταυτισθείς σε ένα ονειρικό ταξίδι με μεγάλο ρίσκο. Ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή για αρκετούς. Μια εφιαλτική περιγραφή του μέλλοντος, που ατενίζουμε, χωρίς - δυστυχώς - δυνατότητα παρέμβασης.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Christopher Nolan, ένας Λονδρέζος που ήρθε από το πουθενά και με μόλις 7 ταινίες στο ενεργητικό του, έχει γίνει ο νούμερο ένα σκηνοθέτης στο πλανήτη. Μπορεί να δέχτηκε καθολική αποθέωση για την τελευταία του ταινία, The Dark Knight αλλά τώρα έρχεται με μια ολοκληρωτικά προσωπική του ταινία να μας…πετάξει τα μάτια έξω.


Did you see that? Για αρκετούς μήνες μετά την ανακοίνωση του Inception, ο Nolan κατάφερε να μην διαρρεύσει το οτιδήποτε για την ταινία και πραγματικά λάτρευσα αυτή την “άγνοια κινδύνου”. Προς απογοήτευσή μου τον τελευταίο ενάμιση μήνα πριν την έξοδο στις αμερικάνικες αίθουσες (η οποία παρεμπιπτόντως έγινε πριν περίπου ενάμιση μήνα, και εμείς σαν χαϊβάνια περιμέναμε να αδειάσουν τα beach bars για να την απολαύσουμε), αυτή η σιωπή έσπασε απότομα με πολλές λεπτομέρειες, clips και trailers τα οποία επέλεξα να αγνοήσω (εκτός φυσικά του trailer) θέλοντας να δω το άγνωστο. Και δεν απογοητεύτηκα…

You remind me of someone... a man I met in a half-remembered dream. He was possessed of some radical notions. Χωρίς να τίθεται κάποιος χρονικός περιορισμός, βρισκόμαστε κάπου στο “διαρκές παρόν”. Ο Dom Cobb, ένας κλέφτης, ένας δημιουργός, ένας απατεώνας, ένας πατέρας με πολλές τύψεις, ή απλά ο extractor (δεν έχει νόημα να μεταφράσω την ειδικότητα του καθενός). Αναλαμβάνει να μπει στο όνειρό σου και να σε κλέψει όταν είσαι περισσότερο ευάλωτος, όταν δε ξέρεις καν ότι ονειρεύεσαι. Η Cobol Engineering προσλαμβάνει τον Cobb και τον βοηθό του Arthur (point man) με αποστολή να μπουν στο όνειρο του επιχειρηματία Saito ώστε να κλέψουν κάποια απόρρητα έγγραφα. Κάτι πάει στραβά, ο Saito τους καταλαβαίνει από μια μικρή λεπτομέρεια και αναγνωρίζοντας τις δυνατότητές τους, τους προτείνει κάτι απίστευτα επικίνδυνο που όμως θα αθωώσει τον Cobb από τις πολλές κατηγορίες που τον κυνηγάνε και δε μπορεί να επιστρέψει στα παιδιά του. Τι ακριβώς πρέπει να κάνουν…αν και εξηγείται αρκετά νωρίς, δε θέλω να το αποκαλύψω λέγοντας απλά ότι πρέπει να κάνουν ένα…inception στο μυαλό τους κύριου ανταγωνιστή του Saito καταστρέφοντας την εταιρία του. Η αποστολή ξεκινάει και μαζί της αναζητούνται οι απαραίτητοι συνεργάτες, με ίσως βασικότερη την Ariadne (architect), μια νεαρή φοιτήτρια αρχιτεκτονικής που αναλαμβάνει να δημιουργήσει/κατασκευάσει/φανταστεί το υπέρ-πολύπλοκο ονειρικό τοπίο στο οποίο θα δράσει η ομάδα παγιδεύοντας τον Στόχο, σε αυτή τη περίπτωση τον Robert Michael Fischer, μεγάλο ανταγωνιστή του Saito. Η ομάδα ολοκληρώνεται με τον Eames (Forger), που αναλαμβάνει να πάρει τη μορφή προσώπων με σκοπό τον επιρροή στο Στόχο, και τον Yusuf, τον χημικό που αναλαμβάνει να φτιάξει το ανάλογο χημικό να βάλει την ομάδα στο υποσυνείδητο του Στόχου. Το inception όμως δεν είναι τόσο απλό και επιστρατεύεται η dream-within-a-dream διαδικασία περνώντας από κόσμο σε κόσμο και από υποσυνείδητο σε υποσυνείδητο. Αν αυτά σας φαίνονται λίγο περίπλοκα, κρατηθείτε γιατί δεν είδατε τίποτα ακόμα…δε θα πιστεύετε στα μάτια σας!

And I will lead them on a merry chase. Ο Nolan κατάφερε ίσως το ακατόρθωτο. Να πάρει μια θεωρία όπως την είσοδο και εκμετάλλευση των ονείρων, να την εμπλουτίσει με την dream-within-a-dream εναλλακτική πραγματικότητα που μπορεί να μην είναι πρωτοεμφανιζόμενη αλλά ποτέ τόσο αναλυτικά αποτυπωμένη, προσθέτει πολλούς και ολοζώντανους χαρακτήρες, και φτιάχνει ουσιαστικά μια σπουδή στην ιδέα του που παρά την πολυπλοκότητά της, η βασική ιστορία γίνεται σχετικά εύκολα κατανοητή στο κάθε θεατή ώστε να μην υπάρχει η πιθανή δικαιολογία των μικρότερης ηλικίας “blockbusterάδων” ότι δε κατάλαβαν τίποτα, και ταυτόχρονα να έχει τόσες μικρές λεπτομέρειες που μπορείς να συζητάς για ώρες με πολλές πιθανές θεωρίες. Το ακόμα καλύτερο είναι ότι δεν είναι ανάγκη να απαντήσεις σε κανένα από τα υπέρ-πολύπλοκα ζητήματα μιας και χωρίς να τα κατανοήσεις πλήρως, το Inception είναι ένα εκπληκτικό δημιούργημα που απολαμβάνεις το κάθε του λεπτό θαυμάζοντας σε σημείο ζήλειας το ταλέντο του Nolan.

With the slightest disturbance, the dream's going to collapse. Τεχνικός τομέας; Οπτικά και ψηφιακά εφέ, ήχος, μοντάζ, sound editing, απλά δώστε από τώρα από μια υποψηφιότητα σε κάθε έναν από τους παραπάνω τομείς και καθαρίσατε. Αν θέλετε να ρισκάρετε, δώστε από τώρα και το χρυσό αγαλματάκι στο sound editing γιατί απλά παίζει χωρίς αντίπαλο˙ για πρώτη φορά θα βγείτε από μια αίθουσα και θα νοιώθετε δαρμένος από τα ανελέητα μπάσα που τραντάζουν τα σωθηκά σας. Όσο για τη σκηνοθεσία, το γεγονός ότι τα 150 λεπτά της ταινίας μοιάζουν ελάχιστα και θες κι’ άλλο, κι’ άλλο, κι’ άλλο τα λέει όλα. Προσκυνάω τη χάρη σου Χριστόφορε…

Leonardo DiCaprio, Marion Cotillard, Joseph Gordon-Levitt, Ellen Page, Tom Hardy, Ken Watanabe, Cillian Murphy. Beat this!! Δύο από τα μεγαλύτερα ανερχόμενα ταλέντα του αμερικάνικου κινηματογράφου, η πρώτη πραγματικά μεγάλη star του Γαλλικού κινηματογράφου μετά από δεκαετίες, δύο εξαιρετικοί Βρετανοί ηθοποιοί και με πρωταγωνιστή έναν από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του. Πιάστους αν μπορείς. Με κορυφαίους τους Hardy και Page, το ensemble cast του Nolan παραδίδει μαθήματα ποιοτικών blockbuster ερμηνειών.

Did you see that? Γιατί όχι 9 (γιατί ως γνωστόν 10 δεν υπάρχει); Για τον υποτιμημένο χαρακτήρα του Arthur (Gordon-Levitt) που φτάνει σε σημείο να τελειώνει η ταινία και δε ξέρεις ακριβώς το ρόλο του, τα ελαφρώς πολλά αναπάντητα ερωτήματα που αφήνει λίγο πριν το τέλος και κυρίως γιατί…διαρκεί μόνο 150 λεπτά και ΘΕΣ ΚΙ’ΑΛΛΟ!

Αλέξης Κυριαζής
του Αλέξη Κυριαζή alexis.kyriazis@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Η πραγματικότητα είναι μία ουσία υγρή που λαμβάνει πάντοτε το σχήμα του δοχείου στο οποίο την στριμώχνουμε, μία μεταβλητή και όχι μία σταθερά, η όψη που στην οποία ρίχνουμε το φως του προβολέα και της δίνουμε ζωή και υπόσταση, επιλέγοντας να αφήσουμε συσκοτισμένες και νεκρές τις αναρίθμητες εναλλακτικές εκδοχές. Δεν υπάρχουν πιο επικίνδυνες παγίδες από αυτές που στήνει το ανθρώπινο μυαλό ούτε και ισχυρότερη μορφή εξουσίας από τον έλεγχό και την καθυπόταξή του. Ξέρω πως ποτέ δε σημαδεύουνε στα πόδια. Στο μυαλό είναι ο Στόχος, για να θυμηθούμε και την Κατερίνα Γώγου.

Εφόσον λοιπόν το μυαλό μας τελεί υπό ένα συνεχές καθεστώς οιονεί αιχμαλωσίας, ή έστω περιορισμού και χαλιναγώγησης, εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς αν υφίσταται κάποια διέξοδος διαφυγής. Το μοναδικό κάστρο που μοιάζει να παραμένει απόρθητο, η μόνη περιοχή που παραμένει αμόλυντη και απροσπέλαστη, δεν είναι άλλη από την γκρίζα ζώνη των ονείρων, ένα σύμπαν όπου κυβερνούν οι ανεξέλεγκτοι νόμοι του υποσυνείδητου. .Ατέρμονη δημιουργία στο απατηλό κυνήγι της αθανασίας, ναός των εμμονών και των ιδεοληψιών, εργαστήρι ανασύστασης του χρόνου που χάνεται, ένας τόπος όπου κυριαρχεί η ανυπαρξία, η οποία όμως μυστηριωδώς καθίσταται πιο απτή και αισθητή από την ίδια τη ζωή. Σε αυτή την, με την κυριολεκτική έννοια του όρου, απονενοημένη ζώνη επιχειρεί μία κινηματογραφική εισβολή ο Κρίστοφερ Νόλαν, αυτήν αποπειράται να χαρτογραφήσει, οπτικοποιώντας κάθε αόρατο σοκάκι ενός δαιδαλώδους λαβυρίνθου. Ακόμη βέβαια και σε αυτή την αφιλόξενη ζώνη της απόλυτης ελευθερίας, μήπως υπάρχει ακόμη χώρος για την ανθρώπινη επιλογή, για την εκδήλωση της βούλησης;

Στα χνάρια που είχε χαράξει προ οκταετίας με το «Memento», ο Νόλαν διευρύνει υπέρμετρα τις διαστάσεις του χώρου και του χρόνου μονάχα για να τις συρρικνώσει απότομα και να τις συγχωνεύσει σε ένα παρόν πέρα από συντεταγμένες και όρια. Αυτή η κατάδυση στα έγκατα της ανθρώπινης ψυχής, αυτή η συνεχής μετατόπιση σε ένα πολυεπίπεδο άξονα, του δίνει μία ιδανική ευκαιρία να ελίσσεται μεταξύ διάφορων κινηματογραφικών ειδών αβίαστα και φυσικά, κυμαινόμενος από μία νεονουάρ αισθητική ως ένα ύφος ταινίας καταδίωξης, με ενδιάμεσο σταθμό το μοτίβο ενός υπαρξιακού δράματος. Η έννοια του «αντίπαλου δέους», της πηγής του «κακού» είναι αναγκαστικά και ευστοχότατα δοσμένη προσχηματικά, εφόσον η τελική αναμέτρηση είναι μία διαδικασία αυστηρά μοναχική, σαν την είσοδο σε ένα δωμάτιο με παραμορφωτικούς καθρέφτες με πάμπολλες διαφορετικές αντανακλάσεις του ίδιου πάντα ειδώλου.

Σε αυτό το ακούραστο κυνηγητό μεταξύ αλήθειας και ψευδαίσθησης, ο Νόλαν επιστρατεύει όλες του τις αγαπημένες τεχνικές και φανερώνει όλες τις γνωστές του αρετές. Το καταιγιστικό μοντάζ, τα ιλιγγιώδη πανοραμικά πλάνα, την υποδόρια μουσική επένδυση, τις συνεχείς νοηματικές μεταστροφές, το εξονυχιστικά επιμελημένο σενάριο. Ο Νόλαν δεν προδίδει ούτε στιγμή τον εαυτό του, μένει πιστός στον καλοδεχούμενο μεγαλοϊδεατισμό του, ρέπει εύλογα όμως ανά στιγμές προς την αμετροέπεια, αρνούμενος να δαμάσει την ευφυή του σύλληψη, την οποία αφήνει να ξεχυθεί στο πανί και να καταπιεί λαίμαργα τον κινηματογραφικό φακό. Το αποτέλεσμα είναι, έστω και σποραδικά, να υποσκάπτει η μεγαλεπήβολη έμπνευση το ίδιο της το φιλοσοφικό υπόβαθρο και να υπονομεύει το υπαρξιακό της βάθος. Ο Νόλαν μας χαρίζει την ελπίδα ότι τα οπτικά εφέ μπορούν να υπάρξουν και ως καλλιτεχνικά εργαλεία πέρα από συστατικά καταναλωτικών τερατουργημάτων, ενώ μας προσφέρει απλόχερα και μία σπάνια βιωματική εμπειρία. Το μοναδικό παράπονο είναι ότι χάνει οριακά τη στροφή που οδηγεί σε ένα ανεξίτηλο αριστούργημα.

Γιώργος Παπαδημητρίου
του Γιώργου Παπαδημητρίου giorgos.papadim@myfilm.gr

 

                                                 



    Όνειρα μέσα σε όνειρα, και αυτά μέσα σε άλλα όνειρα, σαν μπάμπουσκες που κατευθύνονται στο άπειρο του υποσυνείδητου μέσα από κινδύνους, “προβολές”, κλοπές και εμφυτεύσεις ιδεών. Σίγουρα η πρόσφατη ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν δεν προσφέρεται για χαλαρή παρακολούθηση ή για να θρέψει απλώς την ακόρεστη διάθεση του κοινού των blockbusters για δράση. Δαιδαλώδης, εγκεφαλική και περίπλοκη στο ξετύλιγμα, η ταινία του σκηνοθέτη του “Memento” και του “Dark Knight” αποτελεί τη μετεξελιγμένη, αρκετά διαφορροποιημένη, ωριμότερη και πιο ολοκληρωμένη παραλλαγή μιας ιδέας που είχε αρχίσει να πλάθει από όταν έκανε την πρώτη μόλις μεγάλου μήκους ταινία του “Following”.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι ο κεντρικός χαρακτήρας εκείνης της ταινίας ονομαζόταν Cobb, ακριβώς όπως ο ήρωας που εδώ υποδύεται ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο...o oποίος διεισδύει στα όνειρα “κλέβοντας” ιδέες μαζί με την ομάδα του - ένα αρκετά επιτυχημένο cast ηθοποιών με τον ανερχόμενο Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ να ξεχωρίζει και να ακούγεται ήδη για το ρόλο του Riddler στον επερχόμενο Batman - μέχρι τη στιγμή που κάλείται να διεκπεραιώσει το colpo grosso. Να εμφυτεύσει μια ιδέα στο μυαλό του Κίλιαν Μέρφι αποσκοπώντας σε επιχειρηματικές ζαβολιές που αφορούν θέματα οικονομικού ανταγωνσιμού και εταιρικής κατασκοπείας. Κάπου εδώ ξεκινά το πανηγύρι...όνειρα πολλαπλών επιπέδων, ειδικά κατασκευασμένα σκηνικά του υποσυνείδητου που έχουν αναφορές στο κινηματογραφικό και εικαστικό παρελθόν, με αποκορύφωμα την ατέλειωτη σκάλα που παραπέμπει στο έργο “Αscending and descending” του Μ. C. Escher που παίζει με την οπτική ψευδαίσθηση. Ο Cobb στην παράδοση των νολανικών ηρώων, θα αντιμετωπίσει τις ενοχές του παρελθόντος του, την εσωτερική σύγκρουση και τις δυο όψεις του ίδιου νομίσματος για να διαλέξει πού να πατήσει.

Η αναζήτηση ενός καλά κρυμμένου κακού που δομικά στο φιλμ έχει μια αμυδρή σχέση με το  επίσης νολανικό “Prestige”, η ερωτική εμμονή ως βασικό συστατικό της ταινίας σε βαθμό τόσο έντονο που επανεφαρμόζει το χιτσκοκικό “Vertigo” και που ξετυλίγεται αργά και σταθερά σε ένα σενάριο που αρνείται τη γραμμική αφήγηση, αλλά ενδίδει σε παρατεταμένες, πλεονασματικές σκηνές δράσης και πυροβολισμών, προφανώς λόγω και της απαίτησης της παραγωγής, διότι πόσο εγκεφαλικό θα μπορούσε να είναι το φιλμ που διαδέχεται τον υπερεπιτυχημένο “Σκοτεινό Ιππότη”; Ο συνδυασμός πάντως εμπορικού θαύματος και καλλιτεχνικού αποτελέσματος διά χειρός Νόλαν ξαναπέτυχε. Και κορυφώνεται με μια τελική σεκάνς αισθητικής πρωτοτυπίας που θέτει νέα όρια στο κινηματογραφικό σύμπαν του νέου αιώνα, που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα για τα στίγματα μιας βαθιά χαραγμένης αγάπης και μιας άλλης αγάπης που είναι ικανή να ξεπεράσει το εγώ και την όποια άλλη συναισθηματική εμμονή και να γίνει τελικά αυτοσκοπός, που λοξοκοιτά προς τον Κιούμπρικ αν και τραβά προς το action ενίοτε και που δίνει στο συνεκδοχικό μοντάζ τον ορισμό της κομψότητας.

Απορίες φεύγοντας απ' την ταινία μένουν. Σε ένα κόνσεπτ βουτηγμένο σε λαβυρίνθους του υποσυνείδητου, όπου αν κανείς χάσει έστω και δέκα δευτερόλεπτα μπορεί να μείνει αρκετά πίσω στο ξετύλιγμα του κινηματογραφικού ιστού του φιλμ κάτι τέτοιο μοιάζει ίσως αναπόφευκτο. Είναι όμως τέτοια η σύλληψη της ιδέας και η εκφορά της σε κινηματογραφικό λόγο, που μόνο υπερβολή δεν είναι να θεωρήσουμε πλέον δεδομένο πως ο Νόλαν αποτελεί ένα σκηνοθέτη-φαινόμενο της εποχής που διανύουμε...


του Θανάση Αγγελόπουλου


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 24/8/2010


top of the page




PHOTOS - POSTERS

PhotosΦωτογραφικό υλικό
Τύπος: Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Περισσότερες φωτό ΕΔΩ
Inception 632180.jpg
Inception 632399.jpg
Inception 632508.jpg
Inception 632620.jpg
Inception 632895.jpg
Inception 632966.jpg
Inception 633288.jpg
inception_teaser poster.jpg
   


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Leonardo DiCaprio ... Cobb
    Joseph Gordon-Levitt ... Arthur
    Ellen Page ... Ariadne
    Tom Hardy ... Eames
    Ken Watanabe ... Saito
    Dileep Rao ... Yusuf
    Cillian Murphy ... Robert Fischer, Jr.
    Tom Berenger ... Browning
    Marion Cotillard ... Mal
    Pete Postlethwaite ... Maurice Fischer
    Michael Caine ... Miles
    Lukas Haas ... Nash
    Tai-Li Lee ... Tadashi
    Claire Geare ... Phillipa (3 χρον.)
    Magnus Nolan ... James (20 μηνών)
    Taylor Geare ... Phillipa (5 χρον.)
    Johnathan Geare ... James (3 χρον.)
    Tohoru Masamune ... Japanese Security Guard
    Yuji Okumoto ... Saito's Attendant
    Earl Cameron ... Elderly Bald Man
    Ryan Hayward ... Lawyer
    Miranda Nolan ... Flight Attendant
    Russ Fega ... Cab Driver
    Tim Kelleher ... Thin Man
    Talulah Riley ... Blonde

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Christopher Nolan

Σενάριο
Christopher Nolan

Παραγωγή
Christopher Nolan
Emma Thomas


Μουσική
Hans Zimmer

Φωτογραφία
Wally Pfister

Μοντάζ
Lee Smith

Casting
John Papsidera

Σχεδιασμός Παραγωγής
Guy Dyas

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Jason Knox-Johnston
Paul Laugier
Andy Thomson
Frank Walsh
Dean Wolcott


Σκηνικά
Lisa Chugg
Douglas A. Mowat

Κοστούμια
Jeffrey Kurland

Βοηθός Σκηνοθέτη
Nilo Otero
Carole Schmidlin


Εταιρείες Παραγωγής
Warner Bros. Pictures
Legendary Pictures
Syncopy

Διανομή
Village Films (Ελλάδα)
Warner Bros. Pictures
Warner Bros.


Χρονολογία παραγωγής
2010

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ

Είδος ταινίας
ΔΡΑΣΗΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ, ΘΡΙΛΕΡ

AKA
Oliver's Arrow

Διάρκεια
148'


top of the page










 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.64
Αριθμός Ψήφων: 54


Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Επιστημονικής Φαντασίας
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη


Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΘρίλερΕπιστημονικής ΦαντασίαςΔράσης


Advertisement



top of the page


-- Sponsored Links --

Dailymotion Movies LTD aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr


Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails