Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 24/7/14 :.
. Το Κόλπο Της Ζωής Μας
. Ηρακλής
. Σε Λάθος Χρόνο
. Το Καλοκαίρι Της Ζωής Μας
. Alphaville (1965)
.: από 31/7/14 :.
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Σουπερχόνδριος
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Ρε, Μη
.: από 14/8/14 :.
. Λόγια και Εικόνες
. Θεϊκό Κόλπο
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape
. Σεφ

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: gabrielpaok's Profile gabrielpaok
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9720

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 81
Μέλη: 0
Σύνολο: 81

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: Ο ΔΡΟΜΟΣ (THE ROAD) (2009) του Τζον Χίλκοτ

Ημερομηνία καταχώρησης: Δευτέρα, 10 Αύγ. 2009 @ 14:23:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Arts & Culture

Ο ΔΡΟΜΟΣ
THE ROAD

του Τζον Χίλκοτ
με τους Σαρλίζ Θίρον, Βίγκο Μόρτενσεν, Γκάι Πιρς, Ρόμπερτ Ντιβάλ

Υπόθεση: Ένας πατέρας διασχίζει με τον γιο του την κατεστραμμένη Αμερική. Τίποτα δεν κινείται στο ερημωμένο τοπίο εκτός από τη στάχτη στον άνεμο. Το κρύο είναι τόσο τσουχτερό που ραγίζει πέτρες, ενώ μόλις χιονίσει όλα γίνονται γκρίζα. Ο ουρανός είναι πάντα σκοτεινός. Προορισμός τους είναι η ακτή, αν και δεν γνωρίζουν τι θα βρουν εκεί. Μαζί τους έχουν μόνο ένα πιστόλι, για να μπορούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους από τις συμμορίες που παραμονεύουν στον δρόμο, τα ρούχα που φοράνε, ένα καροτσάκι με τροφή και, βέβαια, ο ένας τον άλλον.
Κριτικές της ταινίας
Στοιχεία ταινίας
Φωτογραφίες
Βίντεο
Περισότερες πληροφορίες



Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)


O Τζον Χίλκοουτ ("The Proposition") μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα "The Road" του Κόρμακ ΜακΚάρθι ("No Country for Old Men"), ένα μελλοντολογικό θρίλερ που έγινε best seller και βραβεύτηκε με Πούλιτζερ το 2007. Το cast περιλαμβάνει τους Βίγκο Μόρτενσεν ("Eastern Promises"), Σαρλίζ Θερόν ("The Burning Plain"), Γκάι Πιρς ("Memento") και Ρόμπερτ Ντιβάλ ("Jaws").

Ο Σκηνοθέτης

Ο Τζον Χίλκοουτ γεννήθηκε το 1961 στην Αυστραλία. Μεγάλωσε στην Αμερική, τον Καναδά και τη Βρετανία. Μια επιθυμία για καριέρα στις Καλές Τέχνες τον οδήγησε να εγγραφεί στη Σχολή Κινηματογράφου Swinburne της Αυστραλίας, όπου και γύρισε 2 μικρού μήκους φιλμ. Η καριέρα του εκτοξεύτηκε όταν ανέλαβε τη σκηνοθεσία και το μοντάζ videoclips τραγουδιστών, όπως οι Νικ Κέιβ, INXS, Depeche Mode κ.ά. το 1988 σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία, με τίτλο "Ghosts… of the Civil Dead". Το φιλμ προτάθηκε για 9 βραβεία Australian Film Institute. Η επόμενη ταινία του, "To Have and to Hold", προβλήθηκε το 1996. Το 2005 σκηνοθέτησε τους Γκάι Πιρς, Ρέι Γουίνστοουν, Ντάνι Χιούστον, Τζον Χερτ και Έμιλι Γουάτσον στο "The Proposition". Η ταινία απέσπασε 13 κινηματογραφικά βραβεία.

 

Οι Πρωταγωνιστές

  • Ο Βίγκο Μόρτενσεν γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1958 και έκανε το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο με ένα μικρό ρόλο στην ταινία "Μάρτυρας Εγκλήματος" του Πίτερ Ουίαρ. Από τότε έχει συμμετάσχει σε πάνω από 30 ταινίες, μεταξύ των οποίων το "Crimson Tide" του Τόνι Σκοτ, "Ο Ινδιάνος Δρομέας" του Σον Πεν, "The Portrait of a Lady" της Τζέιν Κάμπιον, "Υπόθεση Καρλίτο" του Μπράιαν Ντε Πάλμα, "Η Επίλεκτη" του Ρίντλεϊ Σκοτ και "A Perfect Murder" του Άντριου Ντέιβις. Κατάφερε να αποκτήσει μεγάλη φήμη όταν αντικατέστησε τον Στιούαρτ Τάουνσεντ για το ρόλο του Άραγκορν στην επική τριλογία του Πίτερ Τζάκσον, "Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών". Το τρίτο και τελευταίο μέρος της τριλογίας, με τίτλο "Η Επιστροφή του Βασιλιά", απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ και χάρισε το Screen Actors' Guild Award στον Μόρτενσεν και στους συμπρωταγωνιστές του. Έχει συνεργαστεί με τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ στις ταινίες "Το Τέλος της Βίας" και "Επικίνδυνες Υποσχέσεις", για τις οποίες απέσπασε διθυραμβικές κριτικές. Για τη δεύτερη ταινία μάλιστα προτάθηκε για Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου.
  • Ο Κόντι Σμιτ-ΜακΦι γεννήθηκε το 1996 και προέρχεται από οικογένεια ηθοποιών. Η μεγαλύτερη αδερφή του Σιανόα πρωταγωνιστούσε στη δημοφιλή αυστραλιανή σειρά "Neighbours". Ο πατέρας του Άντι έχει εμφανιστεί σε αρκετές ταινίες και τηλεοπτικά σόου στην Αυστραλία. Το 2007 ο μικρός Κόντι συμμετείχε στην ταινία "Romulus, my Father" με τους Έρικ Μπάνα και Φράνκα Ποτέντε. Στη συνέχεια πήρε μέρος στις αυστραλιανές παραγωγές "Stranded" και "End of Town" αλλά και στην τηλεοπτική σειρά του Στίβεν Κινγκ "Nightmares and Dreamscapes".
  • Η Σαρλίζ Θερόν γεννήθηκε το 1975 στη Νότια Αφρική. Στην ηλικία των 16 ξεκίνησε την καριέρα της ως μοντέλο έχοντας κερδίσει ένα τοπικό διαγωνισμό μόντελινγκ. Εργαζόταν ως μοντέλο στην Ευρώπη αλλά τελικά κατέληξε στην Νέα Υόρκη. Το μόντελινγκ δεν την κέρδισε ποτέ και η Θερόν στράφηκε στο μπαλέτο ώσπου ένας τραυματισμός στο γόνατο έβαλε φρένο στην καριέρα της ως χορεύτρια. Στα 18 της, η μητέρα της την έπεισε να πάει στο Λος Άντζελες για να αναζητήσει καριέρα στην κινηματογραφική βιομηχανία. Ο πρώτος της ρόλος ήταν το 1996 στην ταινία "2 Days in the Valley". Ακολούθησαν ταινίες όπως "Ο Δικηγόρος του Διαβόλου", "Mighty Joe Young", "Η Γυναίκα του Αστροναύτη", "The Yards", "Men of Honor", "Γλυκός Νοέμβρης", "15 Minutes",  "Πρόσωπο στα Σύννεφα"  και "Ληστεία αλά Ιταλικά". Η ερμηνεία της στην ταινία "Monster" της χάρισε το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου αλλά και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ερμηνείας σε Δράμα. Η Θερόν βρέθηκε ξανά υποψήφια για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου στην ταινία "Άνιση Μάχη" και θεωρείται πλέον από τις πιο ταλαντούχες νέες ηθοποιούς του Χόλιγουντ. Πέρσι συμμετείχε στο φιλμ "Τα Σύνορα της Μοναξιάς" του Γκιγιέρμο Αριάγκα. 

Ο Συγγραφέας

O Kόρμακ MακKάρθι γεννήθηκε το 1933 στο Tενεσί και σήμερα θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Aμερικανούς συγγραφείς. Ήδη με το πρώτο του μυθιστόρημα, "The Orchard Keeper" (1965), κέρδισε την ομόφωνη αποδοχή της κριτικής, καθώς και το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα του Iδρύματος Φώκνερ. Aκολούθησαν τα μυθιστορήματα "Child of God" (1973), "Suttree" (1979) και "Blood Meridian" (1985). Tο 1992, εκδίδοντας το "Όλα τα Όμορφα Άλογα", γνωρίζει μεγάλη εμπορική επιτυχία και βραβεύεται με δύο "δύσκολα" βραβεία, το Eθνικό Bραβείο Bιβλίου και το Bραβείο Kριτικών. Tην ίδια επιτυχία γνώρισαν και τα δύο επόμενα βιβλία της τριλογίας του, τα μυθιστορήματα "Το πέρασμα" και "Πεδινές πολιτείες". Tο μυθιστόρημά του "O δρόμος" κυκλοφόρησε στις HΠA το 2007 και βραβεύτηκε με το Πούλιτζερ λογοτεχνίας. Τα βιβλία του "Όλα τα όμορφα άλογα" και "Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους" μεταφέρθηκαν με επιτυχία στον κινηματογράφο.

Λίγα Λόγια για την Παραγωγή

  • Φαινομενικά, μια ιστορία με σενάριο που έχει να κάνει με την καταστροφή του πλανήτη και περιλαμβάνει κανιβαλισμό, ωμότητες και άλλα ανήθικα στοιχεία δεν είναι και το πιο ωραίο υλικό για μια "pop corn ταινία". Και παρόλο που αρκετά studios αρχικά απέρριψαν το συγκεκριμένο project για διάφορους λόγους, οι παραγωγοί, ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί της ταινίας ήταν απόλυτα πεπεισμένοι ότι το βιβλίο του Κόρμακ ΜακΚάρθι θα μπορούσε να γίνει μια υπέροχη ταινία.
  • Στην κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου, οι συντελεστές πάσχισαν αρκετά για να διατηρήσουν την απλή, σπαρακτική αμεσότητα του βιβλίου, περιλαμβάνοντας ταυτόχρονα και κάποιες παγκόσμιες αλήθειες έτσι ώστε μια ιστορία επιστημονικής φαντασίας για το τέλος της Γης να μπορεί να ταυτιστεί με τους κοινούς φόβους της μετά την 11η Σεπτεμβρίου εποχής- η παγκόσμια υπερθέρμανση, η οικονομική αβεβαιότητα και η πιθανότητα μιας μνημειώδους φυσικής καταστροφής εξαιτίας της ανθρώπινης κακομεταχείρισης του πλανήτη. "Ξεφύγαμε από το βιβλίο" δηλώνει ο Τζον Χίλκοουτ. "Στο βιβλίο ήταν περισσότερο σαν πυρηνικός χειμώνας- τα πάντα ήταν εντελώς καλυμμένα με στάχτη και απόλυτα μονοχρωματικά με μια λεπτή στρώση μαύρου καπνού και στάχτης στον αέρα".
  • Ο Βίγκο Μόρτενσεν υποστήριξε τον ρόλο του όπως έπρεπε. Παρόλο που τη στιγμή που του προτάθηκε αυτή η δουλειά βρισκόταν σε μια περίοδο έντονη επαγγελματικά και αναζητούσε ένα διάλειμμα, όταν έλαβε το σενάριο και διάβασε το βιβλίο, δέχτηκε αμέσως. "Σκέφτηκα "Ουάου, θα ήταν πολύ δύσκολο να πω όχι σε κάτι σαν αυτό, σε έναν τέτοιο ήρωα". Είναι ένα από αυτά τα βιβλία που δύσκολα σταματάς να διαβάζεις, από τη στιγμή που το ξεκινάς, θες να μάθεις τη συνέχεια" υποστηρίζει ο ηθοποιός.
  • Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το βιβλίο "Ο Δρόμος", επιλέχθηκε από την Όπρα Γουίνφρεϊ για τη λίστα των βιβλίων που την έχουν επηρεάσει, γεγονός που το βοήθησε να γίνει γνωστό στο ευρύ κοινό, να γίνει αποδεκτό από μεγάλη μερίδα αναγνωστών αλλά και βιβλιοκριτικών. "Ο λόγος που τόσοι άνθρωποι έχουν διαβάσει αυτό το βιβλίο" δηλώνει ο Μόρτενσεν "είναι ότι άγγιξε μια χορδή της Αμερικής. Η ιστορία του είναι παγκόσμια. Κάθε γονιός που νοιάζεται για το παιδί του έχει αυτά τα αισθήματα, τις αμφιβολίες, τους φόβους, τις έγνοιες. Τι πρόκειται να συμβεί όταν πεθάνω; Το παιδί μου θα είναι εντάξει; Αν το παιδί μου αρρωστήσει, τι θα συμβεί; Όμως το κυριότερο είναι το τι θα συμβεί όταν δεν θα βρίσκομαι εδώ". Σε αυτή την ιστορία, όπως σημειώνει ο Μόρτενσεν, αυτή η βασική ανθρώπινη έγνοια λαμβάνει χώρα σε ένα "γυμνό" σύμπαν, όπου κάθε ανθρώπινη σιγουριά έχει εξανεμιστεί. "Όλα έχουν οδηγηθεί στα άκρα. Δεν είναι απλώς ότι μπορεί εγώ να έχω πεθάνει και να φροντίσει το παιδί μου η μητέρα του ή η θεία του, κάποιο συγγενικό μέλος ή άτομο της ευρύτερης κοινωνίας. Δεν υπάρχει κανείς. Μηδέν! Αν εγώ φύγω, θα είναι μόνος του στον κόσμο. Όσο υπερβολικό κι αν είναι, αφορά τους ανθρώπους όλου του κόσμου και τις οικογένειές τους. Κάθε πατέρα, κάθε μητέρα, το πώς αισθάνονται για το παιδί τους. Χρειαζόταν λοιπόν να κοιτάξω βαθιά μέσα μου για να υποδυθώ αυτό τον ρόλο"
  • Η ιστορία του "Δρόμου" είναι απλή και παρόλο που υπάρχουν και άλλοι ήρωες, έχει να κάνει με τη σχέση πατέρα και γιου. Ο Μόρτενσεν δηλώνει ότι τα βαθιά ερωτήματα που πηγάζουν από το βιβλίο ήταν αυτά που τον οδήγησαν στην ενσάρκωση του ρόλου του. "Εξαιτίας τού τι πραγματεύεται η ιστορία και των σκέψεων που είχα όταν πρωτοδιάβασα το σενάριο και το βιβλίο, σκέφτηκα τι συμβαίνει και τι μπορεί να φέρει το μέλλον. Όταν δεν θα είμαστε πια στη Γη, τι θα σημαίνει αυτό; Κατά κάποιον τρόπο, αυτό είναι το θέμα της ταινίας. Τι συμβαίνει όταν σου παίρνουν τα πάντα; Εννοώ τα πάντα! Υπάρχουν δύο άνθρωποι, αυτός ο άντρας και αυτό το αγόρι. Και όταν σκέφτεσαι ότι τίποτα άλλο δεν μπορεί να γίνει, το αγόρι χάνει τα πάντα. Αυτή είναι μια πολύ καλή συνταγή για ένα δράμα, αν τη χειριστούν σωστά. Όταν σου παίρνουν τα πάντα, πώς συμπεριφέρεσαι, πώς αντιδράς; Πώς χειρίζεσαι ανθρώπους που φοβάσαι ότι μπορεί να πάρουν περισσότερα πράγματα από σένα; Ή ανθρώπους που έχουν πράγματα που εσύ δεν έχεις; Και όταν κουράζεσαι, όταν τους φοβάσαι, πώς αντιδράς; Επιθετικά; Ίσως κάποιες φορές. Προσπαθείς να μείνεις μακριά τους; Πιθανόν. Αν νομίζεις ότι μπορείς, παίρνεις τα πράγματά τους; Κάποιες φορές το κάνεις, ακόμη κι αν θεωρείς τον εαυτό σου ένα καλό παιδί. Όλα αυτά τα πράγματα συμβαίνουν στην ιστορία μας".
  • Μια διαφορά σε σχέση με το βιβλίο είναι η έντονη παρουσία στην ταινία της συζύγου του ήρωα. Η σχέση ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα περιγράφεται μέσα από flashbacks, από ονειροπολήσεις του άντρα, που είναι κάτι σαν ένα είδος ελιξήριου, μικρά κομμάτια ανθρωπιάς που του έχουν απομείνει στον έρημο πλέον κόσμο. Εκτός από τα σκαμπανεβάσματα στη σχέση του ζευγαριού, τα flashbacks χρησιμεύουν επίσης ως κάποιες στιγμές φωτός, ήλιου, μουσικής και ευτυχίας, στιγμές που λείπουν από τον πλέον "γυμνό" κόσμο της ταινίας.
  • Η ιστορία του "Δρόμου" είναι πράγματι "σκοτεινή", έχει να κάνει με την επιβίωση αλλά και με την ελπίδα για έναν κόσμο, όπου η πιθανότητα εξολόθρευσής του είναι τόσο έντονη σε όλους μας, ώστε είναι ωραίο να ξέρουμε ότι θα μπορούσαμε να πάμε μπροστά, ακόμη κι αν γινόταν μια καταστροφή. Για τον παραγωγό Στιβ Σουόρτζ, "δεν τέθηκε ποτέ το ερώτημα σε μας αν θα θέλαμε να κάνουμε αυτή την ταινία, αφού διαβάσαμε το βιβλίο. Από τα μέσα του 20ου αιώνα ο κόσμος αναρωτιόταν αν το ανθρώπινο είδος έτεινε να εξαφανιστεί. Όμως, όπως φαίνεται, από την αρχή αυτού του αιώνα, ο κίνδυνος είναι πλέον πιο ορατός παντού. Ο κόσμος σκέφτεται όλο και περισσότερο το τέλος του κόσμου. Και "Ο Δρόμος" παρουσιάζει μια τέτοια εικόνα". Ωστόσο, όπως προσθέτει ο Σουόρτζ, "Ο Δρόμος" είναι και μια ιστορία τρόμου, μια οικολογική καταστροφή, μια ιστορία μετα-πυρηνικής αποκάλυψης. Από την 11η Σεπτεμβρίου 2001, οι άνθρωποι έχουν κάποια αιτία να φοβούνται και "πρόκειται να φοβηθούν βλέποντας την ταινία. Και ο Χίλκοουτ είναι ιδιοφυία στο να δημιουργεί ένταση στην οθόνη, που σε κάνει να στριφογυρίζεις στο κάθισμά σου".

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.theroad-movie.com/

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com


 



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

 Άλλο ένα κοινωνικοπολιτικό, αλληγορικό, μετα-αποκαλυπτικό φιλμ, με ελεγειακό ρυθμό που διαφοροποιείται από τον κατακλυσμό ταινιών πάνω στο ίδιο θέμα, καθώς ΔΕΝ επικεντρώνεται στην δράση και στα ψηφιακά εφέ, αλλά στις επιπτώσεις του στο ανθρώπινο δράμα με κοινωνικές προεκτάσεις. Μια μελλοντολογική ιστορία πάνω στη δύναμη της αγάπης, της θυσίας, του αλτρουϊσμού: ειδικότερα, της πατρικής αγάπης, της αυτοθυσίας και του "αγαπάτε αλλήλους". Υποβλητική, σκοτεινή, πνιγηρή, decadence ατμόσφαιρα, παρακμιακές εικόνες, ολικής καταστροφής και μινιμαλιστικό ύφος επενδεδυμένο με τις νότες του Νικ Κέιβ (αν και πιστεύω πως το theme loop του παραπέμπει σε Clint Mansell), αποδίδουν με σπαρακτικό τρόπο τις αιώνιες πνευματικές (ανθρώπινες) αξίες (ιδανικά), αλώβητες από τις υλικές απώλειες. Συγκινητικό και εσωστρεφές, μέσα σε ένα γενικότερο δυσοίωνο κλίμα, σ' ένα φανταστικό (;) μέλλον, όπου ο άνθρωπος δεν παραιτείται του δικαιώματος για ζωή και ο αγώνας για επιβίωση και αυτοσυντήρηση καθορίζει τον τρόπο αντιμετώπισης της ηθικής του.

Το φινάλε είναι "φωτεινό" μέσα από την τραγικότητα και ελπιδοφόρο. Άλλωστε αυτό το μέλλον που περιγράφεται στο βιβλίο του Cormac McCarthy που βασίστηκε Ο ΔΡΟΜΟΣ, (ποιός δε θυμάται το πρόσφατο NO COUNTRY FOR OLD MEN που διασκεύασαν οι Κοέν και κέρδισαν το Όσκαρ πρόπερσι), είναι πολύ πιθανό, να έρθει πολύ πιο γρήγορα απ' ότι μπορεί να φανταστεί κάποιος, αν δε συνειδητοποιήσει η ανθρωπότητα, ότι Νο1 εχθρός του πλανήτη είναι η απληστία του ανθρώπου. Το προφητικό βιβλίο, λοιπόν, του Cormac ενδέχεται πολύ σύντομα να γίνει πραγματικότητα και είναι πολύ πιο ρεαλιστικό από το I AM LEGEND με το οποίο έχει την πιο κοντινή συγγένεια στην κεντρική ιδέα, από τις εσχατολογικές ταινίες που έχουμε δει την τελευταία πενταετία. Πάντα ήταν ελκυστική πηγή έμπνευσης για τους συγγραφείς η ιδέα του ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΕΠΙΖΩΝΤΟΣ και στο συγκεκριμένο φιλμ δίνεται η ευκαιρία να καταξιωθεί για άλλη μια φορά ο Cormac McCarthy.

Θα ήθελα επίσης να εξαίρω τις ερμηνείες των Βίγκο Μόρτενσεν (η ερμηνεία της ζωής του), και Ρόμπερτ Ντιβάλ, που σε ένα πολύ μικρό ρόλο (εντελώς αγνώριστος από το μακιγιάζ), συγκλονίζει με την παράστασή του, τόσο που να δικαιούται της τιμητικής αναγνώρισης και προσφοράς στα επερχόμενα βραβεία.

Συνοπτικά, η σκηνοθεσία του 48χρονου Αυστραλού John Hillcoat είναι υψηλότατης αισθητικής και νοημάτων με επίκαιρο περιεχόμενο (οικολογικά). Μετά και το τελευταίο του φιλμ, το γουέστερν THE PROPOSITION (2005), δικαιίως μπαίνει στη λίστα των μεγάλων δημιουργών, παγκοσμίως. Το φιλμ κόστισε μόλις $20 εκατομμύρια και στις ΗΠΑ, συγκέντρωσε $7,5. Σίγουρα δεν είναι ταινία του ... Box Office, γι' αυτό και τη συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Όταν μια ταινία διαφημίζεται εκμεταλλευόμενη σχεδόν αποκλειστικά τον συγγραφέα που έγραψε το βιβλίο πάνω στο οποίο αυτή βασίστηκε, μοιάζει λες και είναι το μόνο που έχει να προσφέρει μιας και το έχουμε δει στο παρελθόν με αρκετά άσχημα αποτελέσματα. Το The Road, βασισμένο σε βιβλίο του Cormac McCarthy, συγγραφέα και του No Country for Old Men, σίγουρα δεν έχει ως μοναδικό πλεονέκτημα τη πρώτη ύλη του αλλά τελικά, σε αυτήν οφείλεται κατά μεγάλο ποσοστό το τελικό αποτέλεσμα.

Το ανώνυμο πρωταγωνιστικό δίδυμο, είναι ένας πατέρας με τον μικρό γιο του (περίπου 12-13 ετών) που μοναδικός σκοπός του είναι να επιβιώσουν. Να επιβιώσουν σε έναν κόσμο που έχει σχεδόν καταστραφεί πριν λίγα χρόνια από κάποιου είδους τεράστια καταστροφή, χωρίς να αναφέρει τι ακριβώς συνέβη, ζώντας σαν αγρίμια κρύβονται από τους περιπλανώμενους κλέφτες που σκοτώνουν για να τους κλέψουν και να κανιβαλίσουν στα πτώματα, ψάχνοντας οποιαδήποτε τροφή αλλά χωρίς να προσφεύγουν σε θηριωδίες με μόνο τους εφόδιο ένα πιστόλι με δύο σφαίρες, έτοιμες για τα κεφάλια τους όταν χρειαστεί να αυτοκτονήσουν. Το παράτολμο του συγγραφέα αλλά και του σεναριογράφου κατ’ επέκταση είναι ότι οι πρωταγωνιστές δεν έχουν κάποιο απώτερο σκοπό εκτός της επιβίωσής τους, δε ψάχνουν κάποια πόλη που άκουσαν ότι βρίσκονται επιζώντες όπως στο I Am Legend ούτε μεταφέρουν κάποιο αντικείμενο σε κάποιο συγκεκριμένο προορισμό όπως το πρόσφατο The Book of Eli, απλά κατευθύνονται νότια για να επιζήσουν από τις χαμηλές θερμοκρασίες.

Αλλά και η ιστορία των δύο πρωταγωνιστών έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, με τον μικρό να έχει γεννηθεί λίγο μετά τη μεγάλη καταστροφή με αποτέλεσμα να μη ξέρει πως ήταν ο κόσμος πριν αλλά και την ιδιαίτερη σχέση με τη μητέρα που μαθαίνουμε πως και γιατί δε βρίσκεται μαζί τους αφήνοντας ανοιχτή την ηθική της ιστορίας για τον θεατή, χωρίς να την κρίνει για τις πράξεις της. Όσο για τους πρωταγωνιστές, αυτό που για ακόμη μια φορά εντυπωσιάζει είναι η δυνατότητα μεταμόρφωσης του Viggo Mortensen από Aragorn σε Diego Alatriste, από Ρώσσο μαφιόζο στο Eastern Promises σε στοργικό πατέρα "αγρίμι" σε ένα μετά-αποκαλυπτικό μέλλον με απίστευτη ευκολία αλλά και πειστικότητα. Πραγματικά δε μπορεί να πιστέψεις ότι πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο και το μόνο που σε κάνει να το αντιληφθείς είναι το έντονο βλέμμα. Η ερμηνεία του όπως και του μικρού Kodi Smit-McPhee (που θα δούμε σύντομα στο remake του Let the Right One In) είναι εξαιρετικές παρόλο που δε μπορούν να χαρακτηριστούν ως και οι πιο δύσκολες γιατί οι διάλογοι είναι αρκετά περιορισμένοι και οι στιχομυθίες είναι ρεαλιστικά απλές. Όσο για τους υπόλοιπους ρόλους, δεν είναι παρά λίγων λεπτών και δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα το θεατή θετικά ή αρνητικά. Μικρή παραφωνία ο Guy Pearce σε ακόμα έναν σχεδόν cameo ρόλο μετά το Hurt Locker που αντίθετα με το τελευταίο, είναι μάλλον miscasted.

Ο Δρόμος είναι μια καταθλιπτική ιστορία που ο σκηνοθέτης John Hillcoat έπρεπε να κάνει κινηματογραφικά θελκτική και νομίζω ότι τα κατάφερε πολύ καλά. Το στοιχείο της απόλυτης απουσίας χρωμάτων σε έναν αντίστοιχο κόσμο στο The Book of Eli ήταν μειονέκτημα λόγω του genre αλλά εδώ του ταιριάζει απόλυτα προκαλώντας τα πνιχτά μας συναισθήματα για τους ήρωες. Μάλιστα, χρησιμοποιεί τη μέθοδο της πλεκτής αφήγησης, δηλαδή ξεκινάει την ταινία του ταυτόχρονα από την αρχή και από τη μέση και με αυτό το τρόπο παίζει με τη ψυχολογία μας με τη μετάβαση από το καταθλιπτικό γκρι στη φωτεινή πολυχρωμία μέχρι τα δύο αντίθετα να γίνουν ένα, κάτι που παίζει καταλυτικό ρόλο στην διατήρηση ενός σχετικά ικανοποιητικού ρυθμού σε μια ταινία που δυστυχώς δεν έχει τόσα πολλά να πει για τη διάρκειά της και ειδικά στην αρχή γίνεται κάπως κουραστική.

Το The Road είναι μια σκληρή, βαριά, καταθλιπτική ταινία που όμως καταφέρνει να βρει το στόχο της έστω και αν στη πορεία έχει κάποιες απώλειες. Πολλοί οι λόγοι για να τη δείτε και σίγουρα λιγότεροι για να την προσπεράσετε. Δώστε της μια ευκαιρία.

Αλέξης Κυριαζής
του Αλέξη Κυριαζή alexis.kyriazis@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Συγκλονιστική ταινία, αποχρωματισμένη με χρήση φίλτρων και γκρίζα όσο χρειάζεται , για να αναδειχθεί το μετα-αποκαλυπτικό τοπίο, μιας κατεστραμμένης και πλέον "βάρβαρης" Βόρειας Αμερικής. Μετά την οικολογική καταστροφή του πλανήτη μας, παρακολουθούμε την οδύσσεια ενός πατέρα (Βίγκο Μόρτενσεν) και του γιού του σε μια   σκληρή αλλά χαμηλόφωνη ιστορία μετα-πυρηνικής αποκάλυψης, καθώς περιπλανώνται σε εφιαλτικά τοπία πλήρους διάλυσης. Προσπαθούν να φτάσουν όσο πιο νότια γίνεται αναζητώντας πρώτες ύλες, τροφή και  θερμότερο κλίμα μέσα από άθλιες και πρωτόγονες συνθήκες επιβίωσης.

Γύρω τους ο κανιβαλισμός, η τραγωδία, αλλά και η διαρκή θύμηση της απώλειας της συζύγου του (με χρήση πολλών φλαςμπακ). Ο ίδιος ο Χίλκοτ, ανέφερε χαρακτηριστικά, πως η ταινία είναι λιγότερο ταινία καταστροφής και περισσότερο εσωτερική αλληγορία στη σχέση πατέρα-γιου ενώ το τοπίο αποτελεί την απαραίτητη δοκιμασία που δείχνει με ένταση την διαχρονικότητα, και την οντολογική - υπαρξιακή της δύναμη. Από τα φιλμ καταστροφής που είδαμε αυτή την σεζόν όπως 2012, και Ο ΕΚΛΕΚΤΟΣ (Book of Eli), εδώ έχουμε να κάνουμε απλώς με την σημαντικότερη (και δυστυχώς ... την πιο ρεαλιστική).

Γιάννης Ραουζαίος
του Γιάννη Ραουζαίου giannis.raouzaios@myfilm.gr


Η Ιθάκη έχει ρημάξει!

Ο χρόνος είναι απροσδιόριστος. Ο τόπος είναι μια Αμερική, χτυπημένη απο μια φυσική(?) καταστροφή. Οι πρωταγωνιστές, ένας πατέρας και ένας γιος, οι οποίοι πασχίζουν να επιβιώσουν. “Ο Δρόμος” πρόκειται για το οδοιπορικό τους στον κόσμο, ή σε ότι έχει απομείνει απο αυτόν, αναζητώντας την Ιθάκη τους· ένα μέρος όπου κάτι ανθρώπινο ίσως να έχει διασωθεί: την Ακτή.

Οι ήρωες δεν καλούνται μόνο να αντιμετωπίσουν τις άμεσες συνέπειες της φυσικής καταστροφής (πείνα, δίψα) αλλά κυρίως τη διεστραμμένη ανθρώπινη φύση, η οποία αναδύθηκε μετά την καταστροφή. Έτσι, θα βρεθούν αντιμέτωποι με ομάδες κανιβάλων, οι οποίες στοιχειώνουν όλο το σκηνικό με την παρουσία και την απουσία τους. Το φορτίο των ηρώων είναι βαρύ. Εκτός απο τα ταλιπωρημένα τους κορμιά, κουβαλούν και το σταυρό του παρελθόντος: η γυναίκα – μητέρα, η οποία έχει πια γίνει αβάσταχτο βάρος, κυρίως για τον άντρα – πατέρα. Κάπου σε αυτόν τον ατελείωτο Δρόμο, η γυναίκα παρέκκλινε (βλ. Εξαιρετική σκηνή με το δαχτυλίδι στη γέφυρα!) αφήνωντας πίσω της μια κόλαση για τον σύζυγο και το γιο της. Η γυναίκα αποτελεί μια ανάμνηση που προσφέρει απλόχερα οδύνη και θλίψη στον πρωταγωνιστή, ο οποίος όσο και να πασχίζει, δε μπορεί να απαλλαχτεί απο αυτο το φορτίο.

Σε ενεστώτα χρόνο, πατέρας και γιος καλούνται να παραμείνουν άνθρωποι μέσα σε αυτό το κτηνώδες σκηνικό. Όσο αφήνουν πίσω τους τα χιλιόμετρα, θα αντιμετωπίσουν διάφορες καταστάσεις: η Οδύσσειά τους θα σημαδευτεί απο ανείπωτη βία, από τον φόβο του θανάτου αλλά και της ίδιας της ζωής. Θα συναντήσουν και άλλες ανθρώπινες σκιές και εκεί είναι που θα φανεί η διαφορά των χαρακτήρων των δύο ηρώων. Το τέλος του δρόμου είναι λυτρωτικό και για τους δύο.

Το έργο του Τζον Χίλκοουτ είναι άψογο. Η ταινία δεν βασίζεται καθόλου σε ειδικά εφέ ή σκηνές καταστροφής. Ο σκηνοθέτης δίνει βαρύτητα περισσότερο σε μια υπαινικτική βία και στην παρουσίαση του διαλυμένου ψυχικού κόσμου των ηρώων, χρησιμοποιώντας ως εργαλεία πότε το σασπένς και πότε τις εκκωφαντικές σιωπές των ηρώων. Η φωτογραφία δείχνει το μέλλον ζοφερό, ενώ εξειδανικεύει το μακρινό παρελθόν. Τα κάδρα του κόσμου μετά την καταστροφή αποτυπώνουν στο έπακρο αυτή τη ζοφερότητα και την απαισιοδοξία. Οι ερμηνείες τόσο του Βίγκο Μόρτενσεν όσο και του μικρού Κόντι Σμιτ ΜακΦι είναι χαμηλών τόνων χωρίς φανφάρες και πομπώδη δάκρυα και θα συγκινήσουν και τους πιο απαιτητικούς. Η μουσική (όπου αυτή ακούγεται) του Νικ Κέιβ είναι επίσης καθηλωτική.

Λίγα χρόνια μετά τα Παιδιά των Ανθρώπων, μια ακόμη ταινία για το δυσοίωνο μέλλον θα καταφέρει με την ατμόσφαιρα και την αισθητική της να κερδίσει το θεατή. Όσοι περιμένουν μια ταινία καταιγιστικής δράσης και ατέλειωτου κυνηγητού θα απογοητευτούν. Οι υπόλοιποι συγκρατηθείτε: είναι απλώς μια ταινία(?).


του Θεολόγου Κιριμλίδη theologos.kirimlidis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Video FlashVideo
Type: Flash
Get Flash to see this player.


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 11/2/2010


top of the page




PHOTOS - POSTERS

PhotosΦωτογραφικό υλικό
Τύπος: Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Περισσότερες φωτό ΕΔΩ
2008_the_road_001.jpg
2008_the_road_002.jpg
2008_the_road_003.jpg
2009_the_road_004.jpg
2009_the_road_006.jpg
The Road 2009 01.jpg
The Road 2009 02.jpg
The Road 2009 03.jpg
The Road 2009 04.jpg
The Road 2009 05.jpg
The Road 2009 06.jpg
The Road 2009 07.jpg
The Road 2009 08.jpg
The Road 2009 09.jpg
The Road 2009 10.jpg
The Road 2009 11.jpg
The Road 2009 12.jpg
The Road 2009 13.jpg
The Road 2009 14.jpg
The Road 2009 15.jpg
the road poster gr.jpg
TP_0115R.jpg_rgb.jpg
TP_0120R.jpg
2 εμφανίσεις
   


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Charlize Theron ... Wife
    Viggo Mortensen ... The Man
    Guy Pearce ... The Veteran
    Robert Duvall ... Old Man
    Garret Dillahunt ... The Gang Member
    Michael K. Williams ... The Thief
    Molly Parker ... Veteran's Wife
    Kodi Smit-McPhee ... The Boy
    Brenna Roth ... Road Gang Leader

Σκηνοθεσία
John Hillcoat

Σενάριο
Cormac McCarthy
(μυθιστόρημα)
Joe Penhall

Παραγωγή
Paula Mae Schwartz
Steve Schwartz
Nick Wechsler


Μουσική
Nick Cave
Warren Ellis


Φωτογραφία
Javier Aguirresarobe

Μοντάζ
Jon Gregory

Casting
Francine Maisler

Σχεδιασμός Παραγωγής
Chris Kennedy

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Gershon Ginsburg

Σκηνικά
Robert Greenfield

Κοστούμια
Margot Wilson

Βοηθός Σκηνοθέτη
John Nelson

Εταιρείες Παραγωγής
2929 Productions
Chockstone Pictures
Nick Wechsler Productions
Road Rebel

Διανομή
Odeon (Ελλάδα)
Benelux Film Distribution
Alliance Films
CatchPlay
Dimension Films
Icon Film Distribution
Metropolitan Filmexport
Pinema
Prorom Media-Trade
Scanbox Entertainment
Video Vision Entertainment
The Weinstein Company

Ειδικά Εφέ
Crazy Horse Effects
DIVE
Invisible Pictures


Χρονολογία παραγωγής
2009

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ

Είδος ταινίας
ΔΡΑΜΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ, ΘΡΙΛΕΡ

Καταλληλότητα
USA:R (certificate #44940)

Διάρκεια
111'

Ήχος
Dolby Digital

Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Abandoned Turnpike Tunnels, Breezewood, Pennsylvania, ΗΠΑ


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.07
Αριθμός Ψήφων: 13


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΘρίλερRestrictedΕπιστημονικής ΦαντασίαςΔραματική


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails