Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 24/7/14 :.
. Το Κόλπο Της Ζωής Μας
. Ηρακλής
. Σε Λάθος Χρόνο
. Το Καλοκαίρι Της Ζωής Μας
. Alphaville (1965)
.: από 31/7/14 :.
. Λάθος στο Λάθος
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Superhondrios
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Ρε, Μη
.: από 14/8/14 :.
. Λόγια και Εικόνες
. Θεϊκό Κόλπο
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape
. Σεφ

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: tsimos1's Profile tsimos1
Σήμερα: 2
Χθές: 0
Συνολικά: 9717

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 63
Μέλη: 0
Σύνολο: 63

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ (PARANORMAL ACTIVITY) του Όρεν Πέλι

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 30 Ιούλ. 2009 @ 09:44:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Arts & Culture

ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
PARANORMAL ACTIVITY

του Όρεν Πέλι
με τους Μάικλ Μπέιπουθ, Κέιτι Φέδερστον, Μαρκ Φρέντριχς, Άμπερ Άρμστρονγκ

Υπόθεση: Η Κέιτι και ο Μίκα, ένα ανέμελο ζευγάρι, στοιχειώνονται από ένα αόρατο πνεύμα που κατοικεί στο σπίτι τους. Αποφασίζουν να εξερευνήσουν τις όλο και πιο παράξενες και κλιμακούμενες εισβολές, τοποθετώντας μια βιντεοκάμερα που θα τους βοηθήσει να καταγράψουν την ύπαρξη αυτής της δαιμονικής παρουσίας. Θ’ ανακαλύψουν, όμως, πολύ περισσότερα απ’ όσα μπορούσαν να φανταστούν.



Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

Έχοντας διθυραμβικές κριτικές από τα κινηματογραφικά φεστιβάλ ScreamFest και Slamdance Film Festival και ιδιαίτερα θετικά σχόλια από τα ΜΜΕ των Ηνωμένων Πολιτειών, η ταινία «Paranormal Activity» είναι μια από τις πιο τρομακτικές ταινίες του genre που έχουν βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες τα τελευταία χρόνια.

(συνέχεια υπόθεσης)

Όταν ένα νεαρό ζευγάρι μεσοαστών μετακομίζει σ’ ένα φαινομενικά ήσυχο σπίτι στα προάστια, αρχίζει να θορυβείται από μια παρουσία που είναι δεν είναι δαιμονική, αλλά είναι σίγουρα πιο δραστήρια μέσα στη μαύρη νύχτα.

Ιδιαίτερα την ώρα που το ζευγάρι κοιμάται… ή τουλάχιστον προσπαθεί.

Η “παρουσία” αυτή δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για την Κέιτι, μια φοιτήτρια, η οποία σε όλη της τη ζωή ένιωθε ότι κάτι τη "στοίχειωνε".

Ο φίλος της, ο Μίκα, έμπορος στο επάγγελμα, αποφασίζει να μάθει όσα περισσότερα μπορεί για το συγκεκριμένο φαινόμενο. Λάτρης της τεχνολογίας και των gadget, ο Μίκα επενδύει αρκετές εκατοντάδες δολάρια για να αγοράσει μια υψηλής ευκρίνειας κάμερα, την οποία και τοποθετεί απέναντι από το κρεβάτι τους.

Η έλευση του νέου παιχνιδιού του Μίκα, όμως, προκαλεί την κλιμάκωση της μεταφυσικής δραστηριότητας οδηγώντας την Κέιτι στο συμπέρασμα ότι στην παρουσία "δεν αρέσει αυτό το πράγμα".

Καθώς η κάμερα γράφει ό,τι γίνεται, η Κέιτι αρχίζει να γίνεται πιο απόμακρη τη στιγμή που η φαντασία και ο ενθουσιασμός του Μίκα μεταλλάσσεται σε εμμονή.

Ο εξ ανάγκης κινηματογραφιστής, αποδεικνύεται εξίσου μεθοδικός – και βλάσφημος – όσο και η Χέδερ στο "The Blair Witch Project". Κι όμως, η μοναδική οπτική του – ως ένας άνθρωπος που θέλει να προστατέψει το σπίτι του – προσδίδει μια εντελώς μοναδική απελπισία σε αυτό το νέο είδος ντοκιμαντέρ. Άλλωστε, παρατηρεί την καλύτερή του φίλη, την αδελφή ψυχή του, τη σύντροφό του να του την στερούν κάθε βράδυ, καρέ-καρέ.

Σαν δημιουργία σύμφωνη με τη σημερινή κουλτούρα DVR, το "Μεταφυσική Δραστηριότητα" παρουσιάζεται ως ατελείωτες ώρες οπτικού υλικού, άμεσα επεξεργάσιμου χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία.

Οι αυθεντικές κασέτες φυλάσσονται ως τεκμήρια στο Αστυνομικό Τμήμα του Σαν Ντιέγκο.

ΕΝΑ ΚΑΤΑΙΓΙΣΤΙΚΟ ΓΥΡΙΣΜΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ


Για τον σεναριογράφο-σκηνοθέτη Όρεν Πέλι, σπίτι είναι εκεί που βρίσκεται ο τρόμος.

Κυριολεκτικά.

Σαν να λέμε στο δικό του σπίτι στα προάστια του Σαν Ντιέγκο, όπου η "Μεταφυσική Δραστηριότητα" καταγράφηκε μέσα σε ένα καταιγιστικό επταήμερο το 2006, από ένα τριμελές συνεργείο που αποτελείτο από την συμπαραγωγό Τόνι Τέιλορ, την τότε φίλη του Πέλι και τον Αμίρ Ζμπέντα, που παραμένει ως σήμερα ο αδερφικός φίλος του δημιουργού.

Ο Πέλι, του οποίου το όνομα στα εβραϊκά σημαίνει "θαύμα", γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ισραήλ. Εγκατέλειψε το σχολείο σε ηλικία 16 ετών και έφτιαξε τη δική του εταιρία software. Τρία χρόνια αργότερα, μαζί με τον Ζμπέντα μετανάστευσαν στις ΗΠΑ, όπου ο Πέλι άρχισε να αναπτύσσει προγράμματα animation και video games. Οι δύο φίλοι έμεναν σε φτηνά διαμερίσματα μέχρι που γνώρισαν την Τέιλορ και αποφάσισαν να φτιάξουν τη ζωή τους.

"Όταν προέκυψε το συγκεκριμένο σπίτι, δράσαμε γρήγορα. Δώσαμε όσα χρήματα ζητούσε ο πωλητής και το κλείσαμε με τη μία," θυμάται.

"Ήταν η πρώτη φορά που θα ζούσα σε κανονική μονοκατοικία: μέχρι τότε νοίκιαζα μόνο διαμερίσματα. Όταν λοιπόν μένεις στα προάστια, και μάλιστα σε μια ήσυχη περιοχή, συνειδητοποιείς γρήγορα ότι αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι ακόμα και τον πιο μικρό θόρυβο. Ειδικά τη νύχτα."

"Το σπίτι ή το έδαφος πάνω στο οποίο ήταν χτισμένο, είχε κάτι. Τα βράδια, έπεφταν πράγματα από τα ράφια. Δεν υπαινίσσομαι ότι υπήρχε κάποιο φάντασμα ή κάτι ανάλογο, γιατί όλα τα γεγονότα ή όπως αλλιώς θέλει κανείς να τα αποκαλέσει, συνέβαιναν με διαφορά μηνών."

Η Τέιλορ θυμάται πως όπως ακριβώς και η Κέιτι στην ταινία, ένιωθε ότι κάτι την "στοίχειωνε" επί σειρά ετών πριν γνωρίσει τον Πέλι.

"Θέλω να πιστεύω ότι αποτέλεσα πηγή έμπνευσης για την ταινία," λέει.

Συνεχίζοντας εξηγεί ότι ήθελε να κάνει κάποιες αλλαγές στο σπίτι από τη στιγμή που μετακόμισαν, αλλά ο Πέλι ήθελε να περιμένουν. Κι έτσι έκαναν.

Τα επόμενα χρόνια, αυτοί οι θόρυβοι μέσα στη νύχτα – παρόλο που ήταν σποραδικοί – επαναλαμβάνονταν.

"Έβαλαν τον 'tech geek' μέσα μου σε σκέψεις. Είπα ότι θα ήταν ωραίο να στήσω βιντεοκάμερες για να διαπιστώσω τι συμβαίνει," παραδέχεται χαμογελώντας ο Πέλι.

"Αν αυτές οι κάμερες κατέγραφαν κάτι καλό, θα μπορούσε να γίνει καλή ταινία. Το 'Blair Witch' είχε αποδείξει ότι μια ταινία που βασίζεται σε καλό ερασιτεχνικό βίντεο, μπορεί να γίνει πολύ δημοφιλής."

Και δεν ήταν αυτή η πρώτη φορά που ο Πέλι ανέφερε τη συγκεκριμένη ταινία της οποίας είναι λάτρης και όπως ο ίδιος παραδέχεται τον ενέπνευσε να κάνει το "Μεταφυσική Δραστηριότητα".

Από τη στιγμή που έγραψε το σενάριο, ο Πέλι συμφώνησε με την Τέιλορ: είχε έρθει η ώρα να κάνουν εκείνες τις αλλαγές στο σπίτι. Το ζευγάρι τοποθέτησε νέα ξύλινα πατώματα, κρέμασε φωτογραφίες στους τοίχους και άλλαξε θέση στα έπιπλα του υπνοδωματίου του. Η Τέιλορ και ο Ζμπέντα μάλιστα έφτιαξαν οι ίδιοι τον πίνακα Ουίτζα που παίζει τόσο κεντρικό ρόλο στην ταινία.

Σήμερα, η Τέιλορ, σύμβουλος τηλεπικοινωνιών με δική της επιχείρηση, λέει ότι απογοητεύτηκε που το κίνητρο για τις αλλαγές στο σπίτι ήταν η ταινία του φίλου της κι όχι η δική της επιθυμία να φτιάξουν πιο όμορφο το σπιτικό του. Τονίζει, όμως, ότι ήταν και εξακολουθεί να είναι ένθερμη υποστηρικτής της ταινίας και της καριέρας του Όρεν.

Την εποχή που γινόταν η τοποθέτηση των νέων δαπέδων, ο Πέλι έκανε ένα casting στο Σαν Ντιέγκο, αλλά προς μεγάλη του απογοήτευση οι περισσότεροι ηθοποιοί ήταν από τον Λος Άντζελες. Σε ένα επόμενο μαραθώνιο casting στο Χόλιγουντ, ο Πέλι βρήκε, μεταξύ των 150 υποψηφίων που εμφανίστηκαν, την Κέιτι Φέδερσον και τον Μίκα Σλόατ του.

"Ήταν από τους πολύ λίγους εξ όσων είδαμε, που κατάφεραν να μπουν με τη μία στο πετσί του ρόλου όταν τους θέταμε τη βασική ερώτηση 'Πες μας γιατί πιστεύεις ότι το σπίτι είναι στοιχειωμένο;

"Αργότερα, όταν βάλαμε μαζί την Κέιτι και τον Μίκα, είχαν απίστευτη χημεία και σε έπειθαν ότι ήταν ζευγάρι," λέει ο Πέλι. "Διηγούνταν ιστορίες από τις διακοπές τους, συζητούσαν για το γεγονός ότι η μαμά της Κέιτι ήταν ενάντια στην συγκατοίκηση τους... Από την πρώτη στιγμή, σκαρφίστηκαν λεπτομερείς ιστορίες για το κοινό παρελθόν τους. Ήταν η στιγμή που ένιωσα ότι έχω το πράσινο φως για να κάνω την ταινία. Είχα αποφασίσει ότι δεν θα προχωρούσα αν δεν έβρισκα ηθοποιούς που να μπορέσουν να ανταπεξέρθουν."

Ο στόχος του Πέλι για εκείνη τη βδομάδα των βασικών γυρισμάτων ήταν το υλικό "να μοιάζει πολύ φυσικό – δεν ήθελα οι ηθοποιοί να ανησυχούν για τον φωτισμό ή για τη γωνία της κάμερας. Ήθελα όμως να μην είναι και κακής ποιότητας. Το βασικό θέμα ήταν οι ερμηνείες και δεν ήθελα να αποσπάται η προσοχή των ηθοποιών από τεχνικά θέματα."

Με μια μεγάλη εξαίρεση: τις στατικές λήψεις που ξεκινούν από τη στιγμή που ο Μίκα τοποθετεί την κάμερα με τρίποδο στο υπνοδωμάτιο.

"Τη συγκεκριμένη λήψη τη δούλευα μήνες ολόκληρους," εξηγεί ο Πέλι. "Πειραματίστηκα με κάθου είδους φωτισμού. Έπρεπε να είναι φυσικό το αποτέλεσμα. Τελικά χρησιμοποίησα τον φωτισμό που χρησιμοποιούσε η Τόνι για να φωτογραφίσει τις χάντρες της (η Κέιτι στην ταινία φτιάχνει πράγματα με χάντρες). Μετά στη διαδικασία του post-production δοκίμασα αρκετά φίλτρα μέχρι που κατέληξα σε αυτό που μου έδινε το αποτέλεσμα που ήθελα. Ήθελα να μην υπάρχει έντονο φως στο υπνοδωμάτιο, αλλά να υπάρχει αρκετή ευκρίνεια για τους θεατές."

Με την καταγραφή της δράσης έξω από το υπνοδωμάτιο ασχολήθηκε ο Σλόατ. Όπως απεδείχθη, ο ηθοποιός είχε τελέσει οπερατέρ για τον τηλεοπτικό σταθμό του πανεπιστημίου που φοίτησε.

"Κάδραρε τις λήψεις ωραία – κάποιες φορές δε, υπερβολικά ωραία. Γι' αυτό του ζήτησα να κλείσει την οθόνη και να τραβάει τυφλά," θυμάται γελώντας ο Πέλι.

Παρόλο που ο Πέλι ένιωθε ότι η Κέιτι και ο Μίκα δεν χρειάζονταν ιδιαίτερα σκηνοθετική καθοδήγηση, έθεσε κάποιους κανόνες: επιτρέπονται οι αυτοσχεδιασμοί, αλλά όχι η επί ματαίω χρήση των ονομάτων και οι βεβιασμένες κινήσεις.

Επίσης εφάρμοσε και κάτι που όπως ο ίδιος λέει είδε στα extra του DVD Fawlty Towers. "Κάθε φορά που ο ήρωας που ενσαρκώνει ο Τζον Κλιζ φέρεται άσχημα στην Σύμπιλ, εκείνη δεν αντιδρά, επειδή όταν ένα ζευγάρι είναι ερωτευμένο δεν προσέχει να κρατήσει ισορροπίες. Έτσι, έδωσα στον Μίκα την ελευθερία να εκνευρίζει την Κέιτι, η οποία αντιδρούσε φυσικά – σαν να το είχε συνηθίσει."

Ο Πέλι εφάρμοσε παρόμοιους κανόνες νατουραλισμού τόσο στον ήχο όσο και στον σχεδιασμό παραγωγής.

"Όπως και στην περίπτωση του "Blair Witch" και του "Open Water", ήθελα να υπάρχει πολύ λίγο αίμα. Αυτές οι ταινίες τρόμου μου αρέσουν εμένα. Δεν χρειάζεται να ξεπεράσεις τα όρια. Κατά την ίδια λογική, ήθελα και τα ηχητικά εφέ να είναι όσο πιο διακριτικά γίνεται. Κρατήσαμε τον φυσικό ήχο του δωματίου και μετά καταγράψαμε έναν χαμηλής συχνότητας βόμβο. Δεν χρειαζόταν κάτι παραπάνω. Το γεγονός ότι έχουμε πολλές σκηνές στην ταινία με απόλυτη ησυχία, αναγκάζει το κοινό να διατηρήσει αυτή τη σιωπή και να παρατηρήσει ό,τι συμβαίνει. Η σιωπή εντείνει το χτύπημα που θα ακουστεί στον τοίχο και το οποίο ξέρεις ότι δεν δικαιολογείται."

Και η ίδια η παραγωγή όμως ήταν τόσο αθόρυβη, που όπως λέει και ο Πέλι, οι γείτονες δεν κατάλαβαν ότι γύριζαν ταινία.

Μετά από επτά ημέρες γυρισμάτων, με την υποστήριξη της Τόνι και του Ζμπέντα, που εκτός από ιδέες προσέφεραν και την εθελοντική εργασία τους, ο Πέλι ήταν έτοιμος να φορτώσει το υλικό στο πρόγραμμα μοντάζ του προσωπικού του υπολογιστή.

Το μοντάζ όμως απεδείχθη για τον Πέλι εξίσου δύσκολο με την παραγωγή. Αμφισβητώντας κάθε κίνησή του, ο Πέλι χρειάστηκε καιρό μέχρι να καταλήξει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

"Όταν μόνταρα τη σκηνή με την πόρτα που κλείνει βίαια," θυμάται, "τη μία μέρα έλεγα 'Είναι καταπληκτικό, μπορώ να παραιτηθώ από την κανονική δουλειά μου!' αλλά την επόμενη το ξαναέβλεπα και έλεγα 'είναι βλακεία, δεν θα το πιστέψει κανείς'."

Ο Πέλι κατέθεσε το "Μεταφυσική Δραστηριότητα" σε τέσσερα-πέντε φεστιβάλ που επέλεξε από το βιβλίο του Κρις Γκορ “Ultimate Film Festival Survival Guide”, αλλά έγινε δεκτό μόνο από ένα, το Screamfest, ένα φεστιβάλ για cult και ερασιτεχνικές ταινίες τρόμου που διεξάγεται κάθε Οκτώβριο στο θρυλικό Chinese Theatre στη Hollywood Boulevard.

Ο Πέλι σήμερα αναγνωρίζει ότι δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένος για το ντεμπούτο της ταινίας του το 2007 και απλά "τρομοκρατημένος" όταν η διοργανώτρια του Screamfest, Ρέιτσελ Μπελόφσκι τον "ανάγκασε" να στείλει ένα DVD της ταινίας του στον Στιβ Μπάρτον, συντάκτη της δημοφιλούς ιστοσελίδας τρόμου Dread Central.

Τελικά, η ταινία είχε επιτυχία: τόσο ο Μπάρτον όσο και άλλοι συνεργάτες του site, θα ήταν οι πρώτοι που θα εκθείαζαν το "Μεταφυσική Δραστηριότητα" και όχι μόνο την περίοδο της πρεμιέρας στο Screamfest, αλλά και για τον επόμενο ενάμιση χρόνο, την ίδια στιγμή που ο Πέλι προσπαθούσε να τη βγάλει στις κινηματογραφικές αίθουσες.

"Είδα τη 'Μεταφυσική Δραστηριότητα' μαζί με ένα κοινό που είχε πληρώσει εισιτήριο για να την δει και έκλεινε τα μάτια του ή αντιδρούσε στα ερεθίσματα της ταινίας. Αυτό είναι κάτι που δεν θα ξεχάσω ποτέ," θυμάται ο Πέλι.

"Η πρώτη προβολή με γέμισε ενθουσιασμό," προσθέτει η Τόνι Τέιλορ. "Με εξέπληξε πόσο γέλιο προκάλεσε ο Μίκα στο κοινό."

Μετά την πρώτο προβολή, ο Πέλι θυμάται ότι τον πλησίασαν διαφορετικοί τύποι ανθρώπων: άνδρες και γυναίκες από 20 μέχρι 40 ετών που του εκμυστηρεύτηκαν ότι δεν μπορούν να κοιμηθούν τη νύχτα. "Αρχικά σκεφτόμουν ότι απλά ήταν ευγενικοί μαζί μου. Όταν όμως συνεχίστηκαν τέτοιου είδους μαρτυρίες, πείστηκα," λέει.

"Πολύ σύντομα είδα ότι το κοινό αγκάλιασε την ταινία," συνεχίζει ο Πέλι. "Τα blogs έγραφαν συνέχεια γι' αυτή και μας ρωτούσαν πού μπορούσαν να δουν την ταινία. Και δεν είχα απάντηση."

"Ήταν κάτι το σουρεαλιστικό," λέει ο Πέλι. "Είχα δει πολλές ταινίες τρόμου σε αίθουσες γεμάτες κόσμο, αλλά ποτέ δεν είχα ξαναδεί τέτοια αντίδραση. Με έβαλε σε σκέψεις, άρχισα να βλέπω το κινηματογραφικό μέλλον της ταινίας. Είμαι πολύ πεισματάρης άνθρωπος και αν μου καρφωθεί κάτι, δεν υπάρχει περίπτωση να μην το καταφέρω."

Η καλή πορεία της ταινίας στο Screamfest βοήθησε τον Πέλι να βρει μάνατζερ στο CAA και την ταινία να προβληθεί στο Slamdance τον Ιανουάριο του 2008 και να τραβήξει την προσοχή του Στίβεν Σνάιντερ, ακαδημαϊκού που έγινε παραγωγός ταινιών. Ήταν θέμα χρόνου μέχρι τα μεγάλα στούντιο να στραφούν στον Σνάιντερ, αναζητώντας ταινίες όπως αυτή του Πέλι είτε για υλοποίηση είτε για remake.

Ο Σνάιντερ θυμάται να «τραβάει» κυριολεκτικά το DVD της "Μεταφυσικής Δραστηριότητας" από έναν σωρό με άλλες ταινίες που του είχαν υποβάλλει και να το βλέπει ολομόναχος μέσα στη νύχτα.

"Θυμάμαι ότι σκεφτόμουν 'αυτός ο σκηνοθέτης θέλει το κοινό να βιώσει αυτό που νιώθει το ζευγάρι," είπε πρόσφατα ο Σνάιντερ, όταν τον ρώτησαν ποιες ήταν οι πρώτες εντυπώσεις του από την ταινία.

"Αυτό όμως, που πραγματικά με εντυπωσίασε ήταν η πρώτη νυχτερινή σκηνή, αφότου έχει τοποθετήσει ο Μίκα την κάμερα. Έχουμε δει πολλές ταινίες τρόμου με hand-held γύρισμα, συνεπώς αυτή η στατική λήψη ήταν σχεδόν ανατρεπτική. Έβλεπα ότι ο δημιουργός ήξερε ενστικτωδώς να κλιμακώνει την αγωνία. Και τότε απλά χάθηκα μέσα στην ταινία, το αίσθημα φόβου διαρκώς μεγάλωνε. Η πολύ κλινική μέθοδος κινηματογράφησης του Όρεν σε συνδυασμό με τις πολύ φυσικές ερμηνείες της Κέιτι και του Μίκα, με επηρέασαν πολύ έντονα. Δεν μπορούσα να κοιμηθώ."

"Μια από τις βασικές μου δουλειές ως παραγωγός," λέει ο Σνάιντερ, "είναι να αναγνωρίζω τα νέα και αποτελεσματικά genre. Όταν λοιπόν πέφτει στα χέρια σου κάτι σαν τη "Μεταφυσική Δραστηριότητα", το οποίο βλέπεις ότι είναι σε στάδιο πρωτόλειου, τότε η αίσθηση ανακάλυψης που νιώθεις είναι μεγαλειώδης."

Και ο Σνάιντερ μοιράστηκε αυτή την υπέροχη αίσθηση με τον παραγωγό Τζέισον Μπλαμ, με τον οποίο είχε κλείσει κάποιες συμφωνίες όταν εργαζόταν στην Paramount. Αυτή η κίνηση θα άλλαζε τα πάντα – και για τον Πέλι και για τον Μπλαμ.

* * *

Όταν ο Σνάιντερ έδειξε στον Μπλαμ τη "Μεταφυσική Δραστηριότητα", η ταινία είχε γίνει δεκτή στο Slamdance και οι μάνατζερ του Πέλι είχαν κλείσει μια συμφωνία "που θα άλλαζε τη ζωή μου", λέει ο σκηνοθέτης. Η συγκεκριμένη προσφορά όμως έδινε μικρή διάρκεια ζωής στην ταινία και σε περιορισμένο αριθμό αιθουσών. Αυτό το σενάριο αποτέλεσε τη σπίθα για την ανταγωνιστικότητα του Μπλαμ που σιγόκαιγε από την πρώτη στιγμή που μπήκε στον χώρο του θεάματος, την εποχή που δούλευε για τον Χάρβι Γουάινστιν.

Μεταξύ 1996 και 2000, ο Μπλαμ και η Έιμι Ίσραελ ως επικεφαλής του τμήματος παραγωγών και συμπαραγωγών της Miramax Films, αγόραζαν τα πνευματικά δικαιώματα βιβλίων, σεναρίων και ανεξάρτητων ταινιών.

"Όταν ξεκίνησα στη Miramax," θυμάται ο Μπλαμ, "όλοι είχαν ενθουσιαστεί με το 'Swingers' που ο Κάρι Γουντς είχε ανακαλύψει ολοκληρωμένο και το είχε βοηθήσει να βγει στις αίθουσες. Ήταν μια μεγάλη ταινία για τη Miramax."

Την εποχή που εργαζόταν στη Miramax ο Μπλαμ διαπραγματεύτηκε – κάποιες φορές κερδίζοντας και άλλες χάνοντας – δεκάδες ταινίες από φεστιβάλ. Μάλιστα μια φορά πήγε στη Γερμανία – χωρίς να έχει προσκληθεί – και κατάφερε να πείσει τον συγγραφέα Μπέρναρντ Σλινκ να πουλήσει στη Miramax τα δικαιώματα του βιβλίου του The Reader, κάτι που ο Σλινκ μέχρι τότε απέρριπτε φανατικά.

Την ίδια εποχή ο Μπλαμ δεν κατάφερε να αγοράσει μια ερασιτεχνική ταινία τρόμου αξίας 35.000 δολαρίων που οι εισπράξεις του θα ξεπερνούσαν τα 240 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.

"Αναγνώρισα ότι η 'Μεταφυσική Δραστηριότητα' έμοιαζε πολύ με την άλλη ταινία, υπό την έννοια ότι ήταν πολύ αυθεντική και είχε αμεσότητα," λέει σήμερα. "Και οι δύο ταινίες είχαν φτιαχτεί για να αποτελέσουν κινηματογραφική εμπειρία και είχαν χρησιμοποιήσει το πολύ προσωπικό μέσο του βίντεο για να περάσουν πολύ αυθεντικά και ωμά το μήνυμά τους σε πλήθη άγνωστων ανθρώπων που το μόνο που τους ενώνει είναι το σκοτάδι της κινηματογραφικής αίθουσας.

"Ήξερα όμως, ότι τέτοιες ταινίες είναι σπάνιες. Κάθε 8-10 χρόνια, μόνο μία τέτοια ταινία χαμηλού προϋπολογισμού τα καταφέρνει."

Στο τέλος της συνάντησης του Πέλι με τον Σνάιντερ και τον Μπλαμ στην κατοικία του τελευταίου στο Χόλιγουντ, ο Πέλι είχε πειστεί. Ίσως επειδή ο Μπλαμ επέμεινε ότι τόσο ο ίδιος όσο και ο Σνάιντερ δεν θα έπαιρναν χρήματα μέχρι οι εισπράξεις της ταινίας να καλύψουν το ποσό που είχαν ήδη προτείνει στον Πέλι.

"Σε προσωπικό επίπεδο τους συμπάθησα πολύ και έβλεπα ότι ήθελαν όσο κι εγώ να βγει η ταινία σε όσο δυνατόν μεγαλύτερο κοινό," λέει ο Πέλι. "Δεν χρειάστηκε πολύς κόπος για να με πείσουν."

Καθώς πλησίαζε το Slamdance, ο Μπλαμ έκανε μια προβολή της ταινίας σε δύο από τους πιο ισχυρούς δημοσιογράφους του χώρου του θεάματος, τον Τζον Χορν από τους Los Angeles Times και την Αν Τόμσον, που εκείνη την εποχή έγραφε στο Variety. Παρά τη θετική δημοσιότητα που έλαβε, η "Μεταφυσική Δραστηριότητα" θα έφευγε από το φεστιβάλ χωρίς συμφωνία διανομής.

"Για την ακρίβεια, κανείς δεν έδειξε ενδιαφέρον," θυμάται ο Μπλαμ, που παραδέχεται ότι αυτό όχι μόνο τον εξέπληξε, τον απογοήτευσε.

Ο συνεργάτης του Μπλαμ, Στίβεν Σνάιντερ δεν εξεπλάγη: ήξερε πολύ καλά ότι παρά την αυθεντικότητα και την αμεσότητά της, η ερασιτεχνική αισθητική της ταινίας και οι άγνωστοι πρωταγωνιστές της αποτελούσαν μεγάλο κίνδυνο για τους διανομείς που ούτως ή άλλως δεν εμπιστεύονται εύκολα τις ταινίες τρόμου.

"Η 'Μεταφυσική Δραστηριότητα' δεν βασίζεται στις κλασικές τακτικές που απαντώνται στις ταινίες τρόμου," προσθέτει. "Δεν θα δεις κάτι τρομακτικό κάθε δέκα λεπτά. Παρά το γεγονός ότι ο τρόμος είναι σχεδόν διαχρονικά δημοφιλής, το ποσοστό των φαν του τείνει να αυξομειώνεται.

"Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο τέλος μιας εποχής μείωσης," συνεχίζει ο Σνάιντερ. Η περίοδος των 'torture porn' περιθωριοποίησε και αποξένωσε πολλούς φαν ενώ ικανοποίησε άλλους τόσους. Σε αυτή λοιπόν την εποχή, το Χόλιγουντ μας χάρισε κάποια ικανοποιητικά remake που κατάφεραν να σημειώσουν κάποια επιτυχία αλλά όχι αυτή που θα περίμενε κανείς. Έχω την αίσθηση ότι το κοινό – και όχι μόνο το νεανικό κοινό – έχει τη βαθιά επιθυμία να μπει σε μια κινηματογραφική αίθουσα και να ανακαλύψει μια ταινία που θα μιλήσει στην πιο σκοτεινή πλευρά του. Ο θεατής θέλει να τρομάξει και αυτό είναι κάτι που έχει πάρα πολύ καιρό να βιώσει."

Όπως αποδείχθηκε, ένα στέλεχος της DreamWorks, η Άσλεϊ Μπρουκς, που παρακολούθησε την ταινία στο Slamdance, ένιωσε έτσι ακριβώς και κατάφερε να παρουσιάσει το 'Μεταφυσική Δραστηριότητα' στον προϊστάμενό της, Άνταμ Γκούντμαν. Το στούντιο προσφέρθηκε να κάνει το remake της ταινίας, αλλά αυτή τη φορά ως χολιγουντιανή παραγωγή υψηλού προϋπολογισμού. Ο Μπλαμ απάντησε θέτοντας ως όρο να αναλάβει τη σκηνοθεσία ο Πέλι, πράγμα που τελικά αποδέχτηκε η DreamWorks.

Την ίδια εποχή, ο Πέλι φιγούραρε στο ετήσιο αφιέρωμα για τα 25 Νέα Πρόσωπα των Ανεξάρτητων Ταινιών του περιοδικού Filmaker. Ήταν μια τεράστια τιμή που όμως περιέπλεξε τη ζωή του. Το άρθρο έκλεινε με κάποιες "φήμες" για ένα remake που όμως ούτε επιβεβαιώνονταν ούτε διαψεύδονταν.

Τελικά ο Μπλαμ δεν εγκατέλειψε την προσπάθεια να βγει η αρχική ταινία του Πέλι στις αίθουσες... Το γεγονός ότι η ταινία είχε αποδείξει την αξία της στο κοινό τον στοίχειωνε. Έτσι, οι υψηλά ιστάμενοι του στούντιο συμφώνησαν να παρακολουθήσουν την ταινία με δοκιμαστικό κοινό. Και αυτή η προβολή έκανε τη διαφορά. Ακόμα κι ένας από τους ιδρυτές του στούντιο – ένας σκηνοθέτης που ξέρει τι θα πει ταινία τρόμου και μπορεί να διαβάσει τις αντιδράσεις του κοινού – είδε την ταινία και έδωσε τη συγκατάθεσή του.

Μετά το "διαζύγιο" της DreamWorks με το στούντιο διανομής των ταινιών της, τα δικαιώματα προβολής της "Μεταφυσικής Δραστηριότητας" (μαζί με τους Άσλεϊ Μπρουκς και Άνταμ Γκούντμαν) παρέμειναν στην Paramount. Αλλά το θέμα έμεινε στάσιμο. Επί σειρά μηνών.

Τελικά η "Μεταφυσική Δραστηριότητα" κατάφερε να εγκλωβιστεί – όπως ένα έντομο μέσα σε μια σταγόνα κεχριμπάρι – στον γραφειοκρατικό μηχανισμό που θέλησε να αποφύγει.

Τους ζεστούς θερινούς μήνες του 2009, η Paramount έζησε μεγάλες αλλαγές. Ο Πέλι, Μπλαμ και ο Σνάιντερ παρακολουθούσαν σιωπηλά τους υψηλά ιστάμενους να αντικαθίστανται, τα κόστη παραγωγών να περικόπτονται, τις ημερομηνίες πρεμιέρας μεγάλων ταινιών να μεταφέρονται και έναν νέο τρόπο σκέψης σχετικά με τη δημιουργία και την προώθηση των νέων ταινιών να υιοθετείται.

Αποτέλεσμα: Η "Μεταφυσική Δραστηριότητα" θα γινόταν ένα από τα πρώτα releases του φθινοπώρου.

Γεμάτος ανυπομονησία για την δημόσια προβολή της πρώτης του ταινίας και για την παραγωγή της επόμενης, ο Πέλι κλείνει λέγοντας το εξής: "Ένα από αυτά που ήθελα να καταφέρω ήταν να δημιουργήσω κάτι που θα αποτελούσε ορισμό του τρόμου για τη νέα γενιά των θεατών. Ήθελα να καταφέρω ό,τι κατάφερε το "Ψυχώ". Στις ταινίες "Τα Σαγόνια του Καρχαρία" και "Open Water", το κοινό είπε ότι δεν θα ξανακολυμπούσε ποτέ σε ανοιχτή θάλασσα... Στο "The Blair Witch Project", είπαν ότι δε θα έκαναν ποτέ κάμπινγκ στο δάσος. Σκέφτηκα ότι το να κοιμηθείς στο σπίτι σου είναι κάτι που δεν μπορείς να αποφύγεις. Αν όμως φοβάσαι να είσαι σπίτι σου; Αν το καταφέρει αυτό η "Μεταφυσική Δραστηριότητα" θα είμαι ικανοποιημένος."

Όνειρα γλυκά, Όρεν.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://paranormalactivity-movie.com/

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Μεγαλοφυές και "φρέσκο"... δοξάστε τους κανόνες απλής και ουσιαστικής κινηματογραφικής αφήγησης κι απολαύστε τους ως το μεδούλι
... η κατάρριψη του Αμερικάνικου ονείρου - μεταφορικά - επιτυγχάνεται μέσα από την πλήρη ανάδειξή του - κυριολεκτικά - μετά τον εμπορικό θρίαμβο και τις διθυραμβικές κριτικές (υστεροφημικά)... Υποβλητική, μυστήρια ατμόσφαιρα, ευρηματική σύλληψη, εμπνευσμένη σκηνοθεσία.

Σχόλιο:

Κόστισε μόνο $11 χιλιάδες ικετεύοντας σε μία αξιοσέβαστη διανομή από το 2007! Τώρα έκανε και ρεκόρ όλων των εποχών σε άνοιγμα ταινίας κάτω των 200 αιθουσών και έχει φτάσει τα $85 εκατομμύρια εισπράξεις μόλις τρεις εβδομάδες ευρείας διανομής. Ουρές σχηματίζονται για την ταινία - φαινόμενο (έχει κερδίσει πολλαπλάσια του κόστους, κάτι που είναι πρωτοφανές ρεκόρ όχι μόνο για αυτό το είδος συγκεκριμένων ταινιών). Είναι μύθος ή ψέμα πως είναι τόσο πολύ τρομακτική; Η διαφήμιση από στόμα σε στόμα, είναι πιο αξιόπιστη, από οποιαδήποτε άλλη και το κοινό την εμπιστεύεται γι΄αυτό γεμίζει ασφυκτικά τις αίθουσες (τουλάχιστον στις ΗΠΑ). Αν και ο τρόμος , ή μάλλον ο φόβος είναι "ονειρικός", μεταφυσικός, "φαντασματικός", δηλαδή φανταστικός, είναι πολύ πειστικός στον ψυχολογικό τομέα. Με πολλές δόσεις αδρεναλίνης, έντασης, σασπένς και timing, φτάνει στην κορύφωση του φινάλε, χωρίς ίχνος από αίμα και βία, όπως τα ξέρουμε... Η ταινία φαίνεται να δανείζεται από τα αρχέγονα μυστήρια, την πορεία του υπερφυσικού και του ανεξήγητου στον αέναο χρόνο του απείρου, καταλήγοντας σε ψυχαναλυτική λύτρωση ομαδοποιημένων καταστάσεων. Πολύ ωραίο τέλος!

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Σε κλειστό χώρο, μέσα σε ένα σπίτι, εκτυλίσσεται μέσω της κάμερας που τους καταγράφει, η ζωή ενός ζευγαριού και η πάλη τους ενάντια σε έναν δαίμονα που κατατρέχει την κοπέλα, από μικρή. Η ταινία έχει πολλές αδυναμίες, σεναριακές τρύπες και κοιλιές, αλλά οι στιγμές όπου ο δαίμονας κάνει τις εμφανίσεις του, μπορούμε να πούμε ότι είναι σοκαριστικές. Όχι για τα εφέ που χρησιμοποιεί, αλλά για την αίσθηση που μεταδίδει, για τους πρωταρχικούς ανθρώπινους φόβους στους οποίους κάνει αναφορά, το σκοτάδι, αυτά που μπορεί να συμβαίνουν στην διάρκεια του ύπνου μας και εμείς δεν αντιλαμβανόμαστε και πολλά άλλα. Άλλωστε ποιος δεν έχει σκεφτεί σε κάποια στιγμή, μέσα στο σκοτάδι, να τον σέρνει στο πάτωμα μια άγνωστου προελεύσεως οντότητα ή έστω κάτι παρεμφερές.

Ολόιδιο σε δομή εξέλιξης με το Blair-Witch Project, αλλά 40 φορές φθηνότερο σε παραγωγή (15.000 δολάρια, υπολογιζόμενο και το κόστος του εναλλακτικού τέλους που πρότεινε ο Spielberg και με το οποίο βγαίνει η ταινία στις αίθουσες), το Paranormal Activity είναι σίγουρα ένα φαινόμενο, αφού δίνει θάρρος σε πολλούς νέους δημιουργούς ότι με ταλέντο, μάχη, τα κατάλληλα άτομα και νέους τρόπους προώθησης και διανομής, έχει ο καθένας ελπίδες να βρει διέξοδο προς το πλατύ κοινό. Δύο χρόνια πήρε στην συγκεκριμένη ταινία να βρει διανομή, αλλά πλέον τη βρήκε για τα καλά, και γράφει ιστορία.

Μην περιμένετε να δείτε έναν φοβερό από την αρχή μέχρι το τέλος horror. Προσπαθήστε όμως να είστε παρόν πνευματικά, όταν η ταινία φτάνει στα peak της και σε κάθε περίπτωση αναρωτηθείτε αν εσείς θα μπορούσατε να κάνετε κάτι παρόμοιο με μόνο 15.000 ευρώ.

Γιάννης Πεντσερετζίδης
του Γιάννη Πεντσερετζίδη yannis.pentseretzidis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Video FlashVideo
Type: Flash
Get Flash to see this player.


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 5/11/2009


top of the page




PHOTOS - POSTERS

PhotosΦωτογραφικό υλικό
Τύπος: Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Περισσότερες φωτό ΕΔΩ
261_2238_bedroom_tv1.jpg
261_2239_bedroomSplitNoCamera4.jpg
261_2240_bedroomSplitNoCamera5.jpg
261_2241_couple_bathroom_mirror.jpg
261_2242_katie_in_bed.jpg
261_2243_katie_on_sofa.jpg
261_2244_katie_with_photo.jpg
261_2245_micah_cu.jpg
261_2246_mirror1.jpg
261_2247_Picture_83.jpg
261_2248_scared_katie1.jpg
261_2250_scared_katie3.jpg
paranormalposter.jpg
   


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Amber Armstrong
    Michael Bayouth ... The Demonologist
    Katie Featherston
    Mark Fredrichs
    Randy McDowell
    Tim Piper
    Micah Sloat

Σκηνοθεσία
Oren Peli


Σενάριο
Oren Peli

Παραγωγή
Jason Blum
Oren Peli
Steven Schneider


Μοντάζ
Oren Peli

Εταιρείες Παραγωγής
Blumhouse Productions

Διανομή
Village Films (Ελλάδα)
Filmauro Distribuzione
Icon Film Distribution
On Pictures
Presidio
RCV Film Distribution
Wild Bunch
CatchPlay
DreamWorks SKG
IM Global
Senator Film


Χρονολογία παραγωγής
2007

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ

Είδος ταινίας
ΤΡΟΜΟΥ

Διάρκεια
87 '


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.47
Αριθμός Ψήφων: 17


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

Τρόμου


Advertisement



Re: ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ (PARANORMAL ACTIVITY) του Όρεν Πέλι (Βαθμολογία αναγνωστών: 0)
από Anonymous Τετάρτη, 21 Οκτ. 2009 @ 13:53:45 MST
Τώρα τελευταία διαβάζω παντού για το Paranormal Activity! Στην Αμερική γίνεται... της τρελής! Μιλάνε για την πιο τρομακτική ταινία όλων των εποχών, η οποία μάλιστα κόστισε ελάχιστα (νομίζω 10.000 δολάρια). Μου έχει κινήσει την περιέργια...


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]


Re: ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ (PARANORMAL ACTIVITY) του Όρεν Πέλι (Βαθμολογία αναγνωστών: 0)
από Anonymous Τετάρτη, 28 Οκτ. 2009 @ 13:12:39 MST
Τον τελευταίο καιρό έχω ασχοληθεί αρκετά με το Paranormal Activity, γιατί μου κίνησε το ενδιαφέρον η μεγάλη επιτυχία της ταινίας στην Αμερική. Ομολογώ ότι η παρουσίασή σας είναι μία από τις πιο πλήρεις που βρήκα.

Η κριτική σας επιβεβαιώνει την εικόνα που είχα δημιουργήσει για το Paranormal Activity, ότι, δηλαδή, πρόκειται για μια ταινία που στηρίζεται στη συνεχώς αυξανόμενη ψυχολογική ένταση. Περιμένω να δω (όταν αρχίσει να παίζεται στην Ελλάδα) κάτι -επιτέλους- διαφορετικό και πολύ ξεχωριστό, μακριά από κλισέ, εφέ και... χολιγουντιανές παραγωγές.


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]

top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails