Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 30/10/14 :.
. Σκουπίδια
. Η Κακή Μέρα Από Το Πρωί Φαίνεται
. St. Vincent ο αγαπημένος μου Άγιος
. Ida
. Ούτε Να Πεθάνεις Δεν Μπορείς
.: από 6/11/14 :.
. Interstellar
. Οι Υπερέξι
. Η Συγκάλυψη
. Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
. We Are the Best!
. Τα Ερείπια είναι Πάντα Θλιμμένα
. The Battery
.: από 13/11/14 :.
. Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί
. O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει
. Δυο Ανάσες
.: από 20/11/14 :.
. The Hunger Games: Η Επανάσταση - Μέρος 1
. Party Girl
. Η Άλλη Μποβαρί
. Fury
.: από 27/11/14 :.
. Samba
. Πρόμαχος
. Οι Πιγκουίνοι της Μαδαγασκάρης
. Αφεντικά Για Σκότωμα 2

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: katerinatsakmaki's Profile katerinatsakmaki
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9784

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 143
Μέλη: 2
Σύνολο: 145

Εγγραφή


Cinema: Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ (ALICE IN WONDERLAND) του Τιμ Μπάρτον

Ημερομηνία καταχώρησης: Παρασκευή, 24 Ιούλ. 2009 @ 16:52:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Arts & Culture

Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ (3D)
ALICE IN WONDERLAND
του Τιμ Μπάρτον
με τους Τζόνι Ντεπ, Μία Γουασικόβσκα, Αν Χάθαγουεϊ, Ελένα Μπόναμ Κάρτερ, Κρίσπιν Γκλόβερ.

Υπόθεση: Η 19χρονη πια Αλίκη ακολουθεί τον Άσπρο Λαγό και επιστρέφει στη Χώρα των Θαυμάτων για πρώτη φορά μετά τα παιδικά της χρόνια, αν και δε θυμάται τίποτα από τις προηγούμενες περιπέτειές της. Εκεί θα συναντήσει μια σειρά από πολύχρωμους χαρακτήρες, όπως οι Τσιριμπίμ και Τσιριμπόμ, η Γάτα του Τσέσαϊρ, ο Αβεσαλώμ, ο Μαρτιάτικος Λαγός, ο Μπαγιάντ, ο Μουσκαρδίνος και φυσικά ο Τρελο-Καπελάς. Πότε μικραίνοντας και πότε μεγαλώνοντας, η Αλίκη θα ξεκινήσει ένα φανταστικό ταξίδι για να βρει το πραγματικό της πεπρωμένο και να βάλει τέλος στην τυραννία της Κόκκινης Βασίλισσας.



Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

Ο ΤΙΜ ΜΠΑΡΤΟΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΥΙΣ ΚΑΡΟΛ

Μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου του Λούις Κάρολ «Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» το 1865, η παιδική λογοτεχνία δε θα ήταν ποτέ πια η ίδια. Και ένας σκηνοθέτης σαν τον Τιμ Μπάρτον δε θα μπορούσε να αντισταθεί στην προοπτική να προσθέσει τη δική του οπτική σε μια τόσο διαχρονική, κλασική ιστορία. «Αποτελεί κομμάτι της κουλτούρας μας. Ακόμα κι αν δεν έχεις διαβάσει το βιβλίο, σίγουρα έχεις κάποιες εικόνες ή ιδέες για την ιστορία» παρατηρεί ο Μπάρτον. Ο Τζόνι Ντεπ, που πρωταγωνιστεί στο ρόλο του Τρελο-Καπελά, προσθέτει: «Είμαι μεγάλος οπαδός του βιβλίου. Είναι ένα λογοτεχνικό επίτευγμα γεμάτο εφευρετικότητα. Παραμένει ακόμα και σήμερα το ίδιο ιδιοφυές, ενδιαφέρον και φρέσκο όπως και τότε».

Ύστερα από την τεράστια επιτυχία της «Αλίκης», ο Λούις Κάρολ (ψευδώνυμο του Τσαρλς Λάτβιτζ Ντότζσον, που ήταν λέκτορας των μαθηματικών σε Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης) έγινε ο κορυφαίος συγγραφέας παιδικών βιβλίων της εποχής του. Έξι χρόνια αργότερα εξέδωσε το βιβλίο  «Μέσα απ’ τον Καθρέφτη», που σημείωσε ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία στο αναγνωστικό κοινό. Σήμερα τα δύο βιβλία εκδίδονται συνήθως μαζί, κάτω από τον ενιαίο τίτλο «Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» και εξακολουθούν να επηρεάζουν κάθε μορφή τέχνης, από ταινίες, βιβλία κόμικς και computer games μέχρι την όπερα και τις εικαστικές τέχνες. «Το έργο του Κάρολ αγγίζει με κάποιο τρόπο το υποσυνείδητο, όπως όλες οι ιστορίες που αντέχουν στο χρόνο» σχολιάζει ο Τιμ Μπάρτον. «Η προσπάθειά μας ήταν να διατηρήσουμε την κεντρική ιδέα και να τη διαμορφώσουμε σε κάτι καινούριο, μένοντας πιστοί στο πνεύμα του βιβλίου». Και ο Τζόνι Ντεπ σχολιάζει: «Πραγματικά πιστεύω ότι ο Λούις Κάρολ θα εκστασιαζόταν με την ταινία, για το σεβασμό και τη σχέση της με το πρωτότυπο υλικό».

Η ΑΛΙΚΗ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΚΑΙ Η ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ ΑΛΛΑΖΕΙ

Συγχωνεύοντας χαρακτήρες, αφηγηματικά στοιχεία και κεντρικά θέματα από τα δύο μυθιστορήματα του Λούις Κάρολ, η ταινία του Τιμ Μπάρτον παρουσιάζει μια νέα περιπέτεια καθώς η 19χρονη πια Αλίκη επιστρέφει ξανά στη Χώρα των Θαυμάτων. Η πρωτότυπη παραλλαγή ανήκει στη σεναριογράφο Λίντα Γούλβερτον, που πρότεινε την ιδέα της στους παραγωγούς Τζο Ροθ, Σούζαν Τοντ και Τζένιφερ Τοντ. Και αυτοί με τη σειρά τους σκέφτηκαν ότι η καλύτερη επιλογή σκηνοθέτη για ένα τέτοιο έργο ήταν φυσικά ο Τιμ Μπάρτον. «Ο Τιμ Μπάρτον είναι με τον τρόπο του ένας σύγχρονος Γουολτ Ντίσνεϊ» λέει χαρακτηριστικά η παραγωγός Σούζαν Τοντ. «Μου έδωσαν το σενάριο και μου μίλησαν για 3D. Επίσης μου άρεσε ότι η ιστορία της Λίντα δεν ήταν μια ακριβής μεταφορά του βιβλίου. Όλα τα στοιχεία ήταν θετικά» εξηγεί ο σκηνοθέτης.

«Πιστεύω ότι στο μυαλό των ανθρώπων η Χώρα των Θαυμάτων είναι ένας φωτεινός κόσμος. Σκεφτήκαμε όμως ότι τώρα που η Αλίκη επιστρέφει μπορεί να τον βρίσκει πιο σκοτεινό, με μια στοιχειωμένη αίσθηση» λέει ο Τιμ Μπάρτον. «Χρησιμοποιήσαμε την πρωτότυπη εικονογράφηση του βιβλίου σαν οδηγό: αυτό ήταν το αποτύπωμα για τα flashback της Αλίκης στην ταινία, ενώ όλα όσα συμβαίνουν τώρα χαρακτηρίζονται από μια ‘Μπάρτον-ική’ αισθητική» εξηγεί ο art director Τοντ Τσερνιάβσκι. Έτσι η Χώρα των Θαυμάτων του Μπάρτον βρίσκεται σε παρακμή, στερημένη από χρώμα και ζωντάνια, λόγω της αυταρχικής εξουσίας της Κόκκινης Βασίλισσας. Είναι ένας κόσμος καταπίεσης και καταστολής. Καθώς όμως η ιστορία εξελίσσεται, το φως και το χρώμα βρίσκουν τη θέση τους μέσα στο έργο.

WHO IS WHO: ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

ΑΛΙΚΗ (ΜΙΑ ΒΑΣΙΚΟΒΣΚΑ)
Μια ανεξάρτητη 19χρονη κοπέλα που αισθάνεται παγιδευμένη μέσα στη στενόμυαλη αριστοκρατία του Βικτοριανού Λονδίνου. Δεν ξέρει πώς να συμβιβάσει τα όνειρά της με τις απαιτήσεις των άλλων, ενώ στην πραγματικότητα το πεπρωμένο της βρίσκεται στη Χώρα των Θαυμάτων. Σ’ αυτόν τον τόπο που επισκέφθηκε ως παιδί, παρότι δε θυμάται πια τίποτα, θα ξανασυναντήσει όλους τους παλιούς της φίλους, και θα αγωνιστεί για να μπει ένα τέλος στην τυραννία της Κόκκινης Βασίλισσας.

ΤΡΕΛΟ-ΚΑΠΕΛΑΣ (ΤΖΟΝΙ ΝΤΕΠ)
Ο ιδιόρρυθμος ήρωας με την καρδιά στο μανίκι και το παρουσιαστικό που προσαρμόζεται απόλυτα στις διαθέσεις του, περίμενε εδώ και χρόνια την επιστροφή της Αλίκης και είναι αναμφίβολα ο πιο καλός της φίλος. Είναι ατρόμητος και θα κάνει τα πάντα για να την προστατέψει. Έχει όμως προσβληθεί από τη νόσο των καπελάδων και δεν αισθάνεται πολύ καλά.

ΙΡΑΣΜΠΕΘ, Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ (ΕΛΕΝΑ ΜΠΟΝΑΜ ΚΑΡΤΕΡ)
Είναι η τυραννική μονάρχης της Χώρας των Θαυμάτων, που συνδυάζει στοιχεία από τη Ντάμα Κούπα και την Κόκκινη Βασίλισσα των δύο έργων του Κάρολ. Με το τεράστιο κεφάλι της, τον ευέξαπτο χαρακτήρα της και την ευκολία της να καταδικάζει τους πάντες σε αποκεφαλισμό, κυβερνά τους υπηκόους της μέσα από το φόβο.

ΜΙΡΑΝΑ, Η ΛΕΥΚΗ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ (ΑΝ ΧΑΘΑΓΟΥΕΪ)
Η μικρότερη αδερφή της Κόκκινης Βασίλισσας μπορεί να παρουσιάζεται ανάλαφρη και γλυκιά, κατά βάθος όμως έχει ένα σκοτεινό χαρακτήρα. Θα πάρει την Αλίκη υπό την προστασία της, αν και οι προθέσεις της δεν είναι ακριβώς αλτρουιστικές.

ΙΛΟΣΟΒΙΤΣ ΣΤΕΪΝ, Ο ΒΑΛΕΣ ΚΟΥΠΑ (ΚΡΙΣΠΙΝ ΓΚΛΟΒΕΡ)
Είναι ο επικεφαλής στο στρατό της Κόκκινης Βασίλισσας. Πανύψηλος, με σημαδεμένο πρόσωπο και μια υφασμάτινη καρδιά να κρύβει το αριστερό του μάτι, εκτελεί κάθε διαταγή της Κόκκινης Βασίλισσας. Είναι ο μόνος που μπορεί να την ηρεμήσει και να αντιμετωπίσει τις συναισθηματικές εξάρσεις της.

ΤΣΙΡΙΜΠΙΜ και ΤΣΙΡΙΜΠΟΜ (ΜΑΤ ΛΟΥΚΑΣ)
Δύο ολοστρόγγυλοι δίδυμοι αδερφοί που συνεχώς διαφωνούν μεταξύ τους, ενώ η ακατάπαυστη πολυλογία τους δε βγάζει νόημα σε κανέναν άλλον. Όταν η Αλίκη φτάνει στη Χώρα των Θαυμάτων, τους ζητά να την καθοδηγήσουν. Αθώοι σα μικρά παιδιά, αξιαγάπητοι και χαριτωμένοι, δε μπορούν παρ’ όλα αυτά να της προσφέρουν ιδιαίτερη βοήθεια με το ρυθμικό λόγο και τις αινιγματικές ατάκες τους.

ΤΟ ΚΑΣΤ

Όταν ήρθε η ώρα να βρεθεί η ηθοποιός που θα ενσάρκωνε την Αλίκη, οι παραγωγοί αναζήτησαν σε ολόκληρο τον κόσμο ένα νέο ταλέντο. «Μου άρεσε η προσωπική της ποιότητα» λέει ο Τιμ Μπάρτον για τη Μία Βασικόβσκα, που επιλέχθηκε τελικά για το ρόλο. «Ήταν μια αρκετά πιεστική διαδικασία, γιατί όλοι γνωρίζουν την Αλίκη αλλά δε γίνεται να τους ικανοποιήσεις ταυτόχρονα» λέει η νεαρή πρωταγωνίστρια από την Αυστραλία. «Το πιο δύσκολο είναι να την κάνεις δική σου, να αισθανθείς άνετα μαζί της και να είσαι σίγουρη για τις επιλογές σου». Η ταινία αποτελεί την έβδομη συνεργασία ανάμεσα στον Τιμ Μπάρτον και τον Τζόνι Ντεπ, που επιλέχθηκε για το ρόλο του Τρελο-Καπελά. «Δουλεύοντας με τον Τιμ εδώ και 20 χρόνια, είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω την εξέλιξή του. Είναι τόσο μοναδικός, τόσο ιδιοφυής ως σκηνοθέτης: ό,τι κι αν μου ζητήσει να κάνω είναι μεγάλη μου τιμή» λέει ο Ντεπ, που μέσα από το ρόλο του Τρελο-Καπελά δημιούργησε άλλον έναν εξαιρετικό κινηματογραφικό χαρακτήρα. «Ήθελα να βρω κάτι ξεχωριστό στον ήρωα. Σκεφτήκαμε με τον Τιμ ότι είναι τόσο αγνός που μπορεί κανείς αυτόματα να καταλάβει τα αισθήματά του: αντικατοπτρίζονται στα ρούχα του, στο δέρμα του, ακόμη και στα μαλλιά του». Καθώς ο Ντεπ μελετούσε το χαρακτήρα, ανακάλυψε ότι οι καπελάδες εκείνης της περιόδου πάθαιναν δηλητηρίαση από υδράργυρο: «Η κόλλα που χρησιμοποιούσαν για τα καπέλα ήταν υψηλής περιεκτικότητας σε υδράργυρο και καθώς έμενε στα χέρια τους, σιγά-σιγά τους τρέλαινε» εξηγεί ο ηθοποιός, που ενσωμάτωσε αυτήν την τρέλα σε όλη την εμφάνιση του Τρελο-Καπελά.

Για το ρόλο της Κόκκινης Βασίλισσας ο Τιμ Μπάρτον επέλεξε να συνεργαστεί για άλλη μια φορά με τη σύζυγό του, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ. «Αποκεφαλίζω ανθρώπους: αυτή είναι η λύση μου για τα πάντα» λέει η ηθοποιός, που αφιέρωνε καθημερινά τρεις ώρες στο μακιγιάζ για να μεταμορφωθεί σε στυγνή βασίλισσα. «Το πρόβλημα ήταν ότι κάθε μέρα έκλεινε η φωνή μου, γιατί έπρεπε να φωνάζω συνέχεια «Κόψ’ του το κεφάλι! Κόψ’ του το κεφάλι!». Είναι κουραστικό να έχεις διαρκώς τα νεύρα σου». Όσο για την Άσπρη Βασίλισσα, τη γλυκομίλητη αδερφή της Κόκκινης Βασίλισσας με την κρυφή σκοτεινή πλευρά, επιλέχθηκε η Αν Χάθαγουεϊ που προσέγγισε το ρόλο της ακούγοντας Blondie, βλέποντας ταινίες της Γκρέτα Γκάρμπο και έργα του Νταν Φλάβιν. Το ρόλο του Βαλέ Κούπα αναλαμβάνει ο ηθοποιός-σκηνοθέτης-μουσικός και συγγραφέας Κρίσπιν Γκλόβερ ενώ τους δίδυμους αδερφούς Τσιριμπίμ και Τσιριμπόμ ο Ματ Λούκας.
Στους φανταστικούς ήρωες του έργου που δημιουργήθηκαν εξ’ ολοκλήρου στον υπολογιστή δανείζουν τη φωνή τους διάσημοι Βρετανοί ηθοποιοί: ο Άλαν Ρίκμαν (Αβεσαλώμ), ο Μάικλ Σιν (Άσπρος Λαγός), ο Στίβεν Φράι (Γάτα του Τσέσαϊρ), ο Τίμοθι Σπολ (Μπαγιάντ), η Μπάρμπαρα Γουίντσορ (Μουσκαρδίνος), ο Πολ Γουάιτχαους (Μαρτιάτικος Λαγός) και ο Κρίστοφερ Λι (Αμπλαούμπλας).

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΑΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΡΥΛΟ ΤΩΝ ΟΠΤΙΚΩΝ ΕΦΕ, ΚΕΝ ΡΑΛΣΤΟΝ

Για να παρουσιαστεί το μοναδικό όραμα του Μπάρτον, το φιλμ συνδυάζει διάφορες τεχνικές οπτικών εφέ: χαρακτήρες δημιουργημένους σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, τεχνολογία 3D, γυρίσματα σε green screen. Για το συντονισμό όλων αυτών κλήθηκε ο πολλαπλά βραβευμένος με Όσκαρ «μάγος» των οπτικών εφέ, Κεν Ράλστον (‘Ο Πόλεμος των Άστρων’, ‘Ποιος Παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ?’, ‘Επιστροφή στο Μέλλον’, ‘Φόρεστ Γκαμπ’ ‘Το Πολικό Εξπρές’). Οι σκηνές που παρουσιάζουν την Αλίκη στον πραγματικό κόσμο, στην αρχή και στο τέλος της ταινίας, γυρίστηκαν στο Κόρνγουελ της Αγγλίας. Όλες οι υπόλοιπες όμως, που αφορούν στη Χώρα των Θαυμάτων, κινηματογραφήθηκαν σε στούντιο του Λος Άντζελες και το περιβάλλον τους δημιουργήθηκε σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

  • Πρόκληση 1: Το κεφάλι της Κόκκινης Βασίλισσας

Πώς να μεγαλώσεις το κεφάλι της Έλενα Μπόναμ Κάρτερ στο διπλάσιο, κρατώντας άθικτο το σώμα της? Οι παραγωγοί χρειάστηκε να δημιουργήσουν ένα μοναδικό σύστημα από κάμερες για όλες τις σκηνές του έργου που περιλάμβαναν την αλλαγή ενός σωματικού στοιχείου, από το κεφάλι της Βασίλισσας μέχρι το σώμα των Τσιριμπίμ/Τσιριμπόμ ή και της Αλίκης. Η αλλαγή στην κλίμακα ήταν μια μόνιμη πρόκληση της ταινίας, όπως ομολογεί ο Ράλστον: «η Αλίκη σπάνια έχει το φυσιολογικό ανθρώπινο ύψος και όλοι οι χαρακτήρες που παίζουν μαζί της πρέπει να φαίνονται στη σωστή κλίμακα». «Όταν υπάρχουν διαφορετικές αναλογίες ανάμεσα στους ήρωες, ακόμα και η παραμικρή κίνηση πρέπει να προβλεφθεί και να σχεδιαστεί ειδικά» εξηγεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής Ρομπ Στρόμπεργκ.

  • Πρόκληση 2: Ο Τρελο-Καπελάς

Όσον αφορά στον Τρελο-Καπελά, ο Ράλστον και η ομάδα του έπρεπε να μεγαλώσουν τα μάτια του Τζόνι Ντεπ αλλά και να επηρεάζουν την εμφάνισή του με κάθε αλλαγή στη διάθεσή του. «Όταν είναι μελαγχολικός, μοιάζει λίγο πιο σκοτεινός, πιο γκρίζος. Ενώ όταν χαίρεται, διακρίνεις μια κίνηση στα ρούχα του, το παπιγιόν του δείχνει σα να χαμογελά. Θέλαμε όμως όλα αυτά να συμβαίνουν ανεπαίσθητα, να μην τραβούν την προσοχή» εξηγεί ο παραγωγός των οπτικών εφέ, Τομ Πέιτζμαν.

  • Πρόκληση 3: Ψηλά το κεφάλι!

Ο Βαλές Κούπα έχει ύψος σχεδόν 2,30 μέτρα, σε αντίθεση με τον Κρίσπιν Γκλόβερ που τον υποδύεται… Έτσι ο ηθοποιός αναγκάστηκε να παίζει πάνω σε ξυλοπόδαρα, ώστε οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές να έχουν το σωστό σημείο αναφοράς όταν του απευθύνονται, ενώ το σώμα του Βαλέ Κούπα συμπληρώθηκε στη συνέχεια, στον  υπολογιστή. Αντίστοιχα ο Ματ Λούκας, ως Τσιριμπίμ και Τσιριμπόμ, αρχικά υποδύθηκε τους δύο χαρακτήρες – εναλλάξ – μπροστά στην κάμερα και στη συνέχεια οι κινήσεις του σώματός του αναπαραστάθηκαν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

  • Πρόκληση 4: Κινηματογραφώντας φανταστικούς χώρους και χαρακτήρες

Αρκετοί από τους ήρωες της ταινίας, όπως ο Άσπρος Λαγός, ο Μουσκαρδίνος και ο Μαρτιάτικος Λαγός, δεν είχαν ποτέ υλική υπόσταση. Στα γυρίσματα, αυτοί οι χαρακτήρες αντικαταστάθηκαν από ηθοποιούς με πράσινες στολές. «Ήταν μια στρατιά ηθοποιών που δε θα φανούν ούτε θα ακουστούν ποτέ, χωρίς αυτούς όμως θα ήταν αδύνατον να παίξουμε» λέει η Έλενα Μπόναμ Κάρτερ.

Σε όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων, μεγάλη σημασία δόθηκε επίσης στο μακιγιάζ (Βάλι Ο’Ράιλι) αλλά και στα κοστούμια, τα οποία ανέλαβε η διπλά βραβευμένη με Όσκαρ ενδυματολόγος Κολίν Άτγουντ. Μετά την ολοκλήρωση της κινηματογράφησης, ο Ράλστον και η ομάδα του ανέλαβαν πλήρη δράση, δημιουργώντας συνολικά 2.500 πλάνα με ειδικά εφέ. Και στη συνέχεια ολόκληρη η ταινία μετατράπηκε σε 3D, αφού ο Τιμ Μπάρτον συνειδητά επέλεξε να κινηματογραφήσει σε δισδιάστατη τεχνολογία: «Θέλησα να κερδίσω χρόνο και δεν πιστεύω ότι υπάρχει ουσιαστική διαφορά στην ποιότητα», εξηγεί ο σκηνοθέτης.

ΔΥΟ SOUNDTRACK ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ

Ο Ντάνι Έλφμαν, βραβευμένος με Όσκαρ συνθέτης του Χόλιγουντ και στενός συνεργάτης του Τιμ Μπάρτον εδώ και πολλά χρόνια, ανέλαβε τη μουσική επένδυση της ταινίας. Ο Έλφμαν έχει συνθέσει αξέχαστα μουσικά θέματα για πολυάριθμες κινηματογραφικές επιτυχίες όπως ‘Big Fish: Απίθανες Ιστορίες’, ‘Ο Ξεχωριστός Γουιλ Χάντινγκ’, ‘Οι Άνδρες με τα Μαύρα’, ‘Spiderman’, ‘Batman’, ‘Milk’, ‘Notorious’, ‘Ζώνη Υψηλού Κινδύνου’ και ‘Terminator: Salvation’. Παράλληλα όμως, θα κυκλοφορήσει και μία συλλογή με 16 τραγούδια και τίτλο “Almost Alice”: η συλλογή θα περιλαμβάνει το τραγούδι τίτλων “Alice” της Avril Lavigne και 15 ακόμα κομμάτια από γνωστούς καλλιτέχνες (All American Rejects, 3OH!3, Franz Ferdinand, Shinedown κ.ά.), τα περισσότερα από τα οποία γράφτηκαν για την ταινία αν και δεν ακούγονται σε αυτήν. Ανάμεσά τους και το “Very Good Advice” από τον Robert Smith, το οποίο είναι εμπνευσμένο από ένα τραγούδι του 1951 που ακούγεται στην πρωτότυπη ταινία ‘Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων’ της Disney.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΤΙΜ ΜΠΑΡΤΟΝ

Σκηνοθετικό ντεμπούτο: ‘Η Μεγάλη Περιπέτεια του Πι-Γουι’ (1985)
Άλλες ταινίες: ‘Sweeney Todd: Ο Φονικός Κουρέας της Οδού Φλιτ’, ‘Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας’, ‘Η Νεκρή Νύφη’, ‘Big Fish: Αληθινές Ιστορίες’, ‘Ο Πλανήτης των Πιθήκων’, ‘Ο Μύθος του Ακέφαλου Καβαλάρη’, ‘Οι Αρειανοί Επιτίθενται’, ‘Μπάτμαν για Πάντα’, ‘Εντ Γουντ’, ‘Χριστουγεννιάτικος Εφιάλτης’, ‘Ο Ψαλιδοχέρης’, ‘Μπάτμαν’, ‘Ο Σκαθαροζούμης’. 
Άλλα: Ξεκίνησε την καριέρα του στα στούντιο της Walt Disney το 1979.
Πρόσφατα: Κυκλοφόρησε το “The Art of Tim Burton”, ένα βιβλίο 430 σελίδων με προσωπικά του σκίτσα. Το Νοέμβριο εγκαινιάστηκε η προσωπική έκθεση με τα έργα του στο MoMA, που στη συνέχεια θα μεταφερθεί στη Μελβούρνη και το Τορόντο.

ΤΖΟΝΙ ΝΤΕΠ (Τρελο-Καπελάς)

Διακρίσεις:

  • ‘Sweeney Todd: Ο Φονικός Κουρέας της Οδού Φλιτ’: 

Υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου
Χρυσή Σφαίρα Α’ Ανδρικού Ρόλου

  • ‘Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας’ : Υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα
  • ‘Ψάχνοντας τη Χώρα του Ποτέ’ : Υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου     

Υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα
Υποψήφιος για Βραβείο BAFTA
Υποψήφιος για Βραβείο Screen Actors Guild

  • ‘Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Η Κατάρα του Μαύρου Μαργαριταριού’:

Υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου
Υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα
Υποψήφιος για Βραβείο BAFTA
Βραβείο Screen Actors Guild

  • ‘Εντ Γουντ’ : Υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα
  • ‘Benny & Joon’ : Υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα
  • ‘Ο Ψαλιδοχέρης’ : Υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα

Άλλες ταινίες: ‘Οι Πειρατές της Καραϊβικής στο Τέλος του Κόσμου’, ‘Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Το Σεντούκι του Νεκρού’, ‘Η Νεκρή Νύφη’, ‘Μυστικό Παράθυρο’, ‘The Libertine’, ‘Κάποτε στο Μεξικό’, ‘Blow’, ‘Επισκέπτης από την Κόλαση’, ‘Πριν Πέσει η Νύχτα’, ‘Chocolat’, ‘Ο Άνδρας που Έκλαιγε’, ‘Ο Μύθος του Ακέφαλου Καβαλάρη’, ‘Η Γυναίκα του Αστροναύτη’, ‘Η Ένατη Πύλη’,  ‘Ντόνι Μπράσκο’, ‘Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας’, ‘Ο Νεκρός’, ‘Δον Ζουάν Ντε Μάρκο’, ‘Στην Κόψη του Χρόνου’, ‘Arizona Dream’, ‘Τι Βασανίζει τον Γκίλμπερτ Γκρέιπ?’, ‘Εφιάλτης στο Δρόμο με τις Λεύκες Νο 6’, ‘Platoon’.
Πρόσφατα: Πρωταγωνίστησε στην ταινία ‘Δημόσιος Κίνδυνος’ και στο έργο του Τέρι Γκίλιαμ ‘Ο Φανταστικός Κόσμος του Δρ. Παρνάσους’.
Σύντομα: Θα τον δούμε στο φιλμ ‘The Rum Diary’ και θα δανείσει τη φωνή του στην ταινία ‘Rango’.
Άλλα στοιχεία: Ξεκίνησε την καριέρα του ως μουσικός με το ροκ γκρουπ “Kids”. Έκανε την πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα το 1997 με την ταινία ‘Ο Γενναίος’, στην οποία συνυπέγραφε το σενάριο μαζί με τον αδερφό του.

ΜΙΑ ΒΑΣΙΚΟΒΣΚΑ (Αλίκη)

Διακρίσεις:

  • ‘That Evening Sun’ : Βραβείο Independent Spirit B’ Γυναικείου Ρόλου   
  • ‘Suburban Mayhem’: Βραβείο Καλύτερης Νέας Ηθοποιού - Australian Film Institute Awards

Άλλες ταινίες: Συμμετείχε στις Αυστραλέζικες παραγωγές ‘Rogue’, ‘Lens Love Story’ και ‘September’.
Πρόσφατα: Πρωταγωνίστησε στις ταινίες ‘Αμέλια’ και ‘Εναντίωση’.
Σύντομα: Θα τη δούμε στην επόμενη ταινία του Γκας Βαν Σαντ ‘Restless’ και στο ανεξάρτητο φιλμ ‘The Kids Are Alright’, κοντά στις Ανέτ Μπένινγκ και Τζούλιαν Μουρ.
Άλλες στοιχεία: Έχει σπουδάσει μπαλέτο και συμμετέχει σε παραστάσεις από τα 9 της χρόνια.

ΕΛΕΝΑ ΜΠΟΝΑΜ ΚΑΡΤΕΡ (Κόκκινη Βασίλισσα)

Διακρίσεις:

  • ‘Sweeney Todd: Ο Φονικός Κουρέας της Οδού Φλιτ’: 

   Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα
Βραβείο Evening Standard Καλύτερης Ηθοποιού

  • ‘Τα Φτερά της Αγάπης’: Υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου

Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα
Υποψήφια για Βραβείο BAFTA
Υποψήφια για Βραβείο Screen Actors Guild
Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού: Los Angeles Film Critics, Broadcast
Film Critics, National Board of Review and London Film Critics Circle

  • ‘Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ’ :   Υποψήφια για Βραβείο BAFTA

Άλλες ταινίες: ‘Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας’, ‘Η Νεκρή Νύφη’ (φωνή), ‘Γουάλας & Γκρόμιτ στον Τεράστιο Λαχανόκηπο’ (φωνή), ‘Big Fish: Αληθινές Ιστορίες’, ‘Ο Πλανήτης των Πιθήκων’, ‘Fight Club’,  'Δωδέκατη Νύχτα’, ‘Ακαταμάχητη Αφροδίτη’,  ‘Ερωτικό Αδιέξοδο’, ‘Νοβοκαΐνη’, ‘Φρανκενστάιν’, ‘Δωμάτιο με Θέα’.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://disney.go.com/disneypictures/aliceinwonderland/

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Διακεδαστικό σε μικρά παιδιά και εφήβους κάτω των 16

Στο κλασικό και διαχρονικό παραμύθι τους Λουίς Κάρολ Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ, περιμέναμε να δούμε μία νέα, φρέσκια ματιά από τον Τιμ Μπάρτον, αλλά δυστυχώς οι ελπίδες μας εξανεμίστηκαν νωρίς νωρίς. Πολυαναμενόμενη, λόγω του ταλέντου και της ευρηματικότητας του ευφυέστατου δημιουργού στο σκοτεινό και γοτθικό περιβάλλον, παράλληλα με την αγαπημένη αναμόρφωση των χαρακτήρων σε πολυεπίπεδο πλάτος - πέρα από γνωστά ακαδημαϊκά κλισέ. Η τόλμη, το οξυδερκές προφίλ και η προσωπική σφραγίδα όπως τα γνωρίσαμε στα προηγούμενα έργα του, εδώ αποτελούν μακρινή ανάμνηση. Η κινηματογραφική "μπαρτονική" Αλίκη είναι μια παρένθεση, στη συνέχεια της ιδιαίτερης γραφής του δημιουργού. Απλά αφεθείτε στην επιφανειακή μαγεία της πολύχρωμης εικόνας και στον θαυμασμό για την επίδοση των ψηφιακών εφέ. Η εξαιρετική Mia Wasikowska ταυτίζεται με την Αλίκη, αφού ο ρόλος είναι στα μέτρα της. Η περιέργεια, τα οράματα και η αχαλίνωτη φαντασία δημιουργούν μια πληθωρική κατάσταση από την οποία η Αλίκη βγαίνει μετρημένη, "συνεσταλμένη", ώριμη, άθραυστη και αρκετά αλώβητη θα έλεγα. Η σοφία από την επίγνωση των λαθών, το φλέγμα της καταγωγής, η γενναιότητα και ο αλτρουισμός της σ' ένα κόσμο ταξικής καταπίεσης λειτουργούν παραδειγματικά και παράλληλα με την ιδεολογική κοσμοθεωρία του στούντιο παραγωγής από ίδρυσής του. Johnny Depp και Helena Bonham Carter είναι ικανοποιητικοί αν και θεατρικά στυλιζαρισμένοι. Τα σώματα κλέβουν την παράσταση βλέποντας την Αλίκη ατρόμητη και αποφασισμένη ως μια καρικατούρα στιβαρή κι άκαμπτη φορές φορές.

Η αφηγηματική ικανότητα του Μπάρτον έχει απορροφηθεί κατά 90% από την Walt Disney Pictures, μην αφήνοντας τα περιθώρια στο "κακό παιδί" να ελιχθεί και να μας χαρίσει μια "ρεβιζιονιστική" Αλίκη, τηρουμένων των αναλογιών της ΝΕΚΡΗΣ ΝΥΦΗΣ ! Δε ζητήσαμε πολλά, από έναν προικισμένο και σίγουρα εμπνευσμένο δημιουργό, όμως το συντηρητικό αμερικάνικο στούντιο έχει συγκεκριμένη ταυτότητα που δεν θα αποδεχόταν ένα ιδιότυπο όραμα, να πάρει σάρκα και οστά in house.

Έτσι λοιπόν, ο Τιμ Μπάρτον βάζοντας νερό στο κρασί του, συμβιβάζεται και μας παρουσιάζει ένα διήγημα χωρίς κορύφωση, χωρίς ένταση, και δράση, αφελές και πολύ παιδικό στα μηνύματά του. Ο έντονα διδακτικός χαρακτήρας, προκαλεί ανία στους μεγαλύτερους και η flat αφήγηση κουράζει, άσκοπα. Ο κυνισμός, η ειρωνεία και τα απρόοπτα που περιμέναμε, είναι όνειρο θερινός νυκτός, ενώ η μεγάλη "κοιλιά" στη μέση του έργου ήταν απρόσμενα εξαντλητική.

Μια ταινία για λιγότερο ενήλικες ή ίσως μια ταινία για παιδιά του "φοβισμένου" από το όνομα του στούντιο, Τιμ Μπάρτον. Είναι τόσο πιστή η μεταφορά του βιβλίου, που δεν διαφέρει διόλου στην φόρμουλα μιας κοινότυπης χολιγουντιανής συνταγής. Όλη η ανάπτυξη επικεντρώνεται γύρω από την κεντρική ιδέα του πρωτότυπου έργου του συγγραφέα και δεν ξεφεύγει σπιθαμή. Κι αυτή δεν είναι άλλη παρά το "ονειρικό" ταξίδι της κύριας ηρωίδας σ΄έναν κόσμο φανταστικό, όπου η τυραννία της κόκκινης βασίλισας κυριαρχεί και πρέπει να μπει τέλος. Τα μηνύματα του παραμυθιού είναι πολιτικώς ορθά, όπως η πίστη στην λογική, την θέληση, τον σεβασμό στην προσωπικότητα του ανθρώπου, στην ύπαρξη διαφορετικών απόψεων, θέσεων και επιλογών στη ζωή μας κλπ.

Ο Μπάρτον δοκιμάζεται από τον πειρασμό υποκύπτοντας στον σκοπό που αγιάζει τα ... μέσα

Το στοίχημα του Μπάρτον είναι ευτύχημα για το ζωντάνεμα του παραμυθιού χάρη στην τρισδιάστατη εικόνα. Και αποδίδει τα μέγιστα από την ψηφιακή εικονοποίηση, όπως κάθε ρηχό υπερθέαμα. Τα μάτια με λίγα λόγια θα ευχαριστηθούν, ικανοποιώντας τις ψυχαγωγικές ανάγκες της στιγμής. Συγκίνηση, εγκεφαλικό βάθος και καινοτομία από αισθητικής και ιδεολογικής πλευράς μένουν παραπονεμένα.

Συνοπτικά, η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ είναι μια ταινία της Disney και όχι του οραματιστή Τιμ Μπάρτον κι από αυτή την άποψη την θεωρώ συνολικά απογοητευτική για τους φαν του Μπαρτονικού σύμπαντος. Χρυσή μετριότητα όπως λένε οι κλισέ χαρακτηρισμοί της κριτικής. Ο πιο ανώδυνος - αν θέλετε - Τιμ Μπάρτον που είδα ποτέ. Έμεινα αρνητικά έκπληκτος, διαπιστώνοντας τις τραγικές παραχωρήσεις του. Γιατί ήταν ο διεκπεραιωτής μιας "χολιγουντιανής παραγγελίας", που εκτελέστηκε το λιγότερο "επιφυλακτικά" - επειδή μας ... βλέπουν και ... παιδιά!

 

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr



Ο ρηξικέλευθος Καναδός κοινωνιολόγος Μάρσαλ Μακ Λούαν υποστήριξε κάποτε αφοριστικά ότι το μέσον είναι το μήνυμα . Η σημειολογική του παρατήρηση επιβεβαιώνεται πέντε δεκαετίες αργότερα στη μεταμοντέρνα κινηματογραφική πραγματικότητα και αντικατοπτρίζει απόλυτα τον «ιστορικό» συμβιβασμό του Τιμ Μπάρτον με την νεο-χριστιανική ντισνεική ηθική..
Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν και πραγματοποιήσουμε μια ιστορική αναδρομή στα καλλιτεχνικά «παράγωγα» του αμερικανικού κολοσσού , θα δυσκολευτούμε να εντοπίσουμε μια δημιουργία που να αντιβαίνει στα παρωχημένα , «ξύλινα» και οπισθοδρομικά ιδεώδη που απευθύνονται στοχευμένα στο αμερικανικό συλλογικό υποσυνείδητο και αποτελούν την επιτομή της νεο-συντηρητικής αμερικανικής κοινωνικής πραγματικότητας. Ο Τιμ Μπάρτον με τις αντισυμβατικές του καταβολές δεν κατάφερε να υπερκεράσει το «καταστατικό» χάρτη της Ντίσνεϊ και τη μακραίωνη παράδοση της εταιρείας στις – συμβατικών αρχών και ηθικοπλαστικού περιεχομένου – κινηματογραφικές τις εμπνεύσεις.

Η συμφωνία που σύναψε ο σκηνοθέτης με την παντοκρατορία της δυτικής ακτής δεν θα μπορούσε παρά να στηριχτεί σε αμοιβαίες υποχωρήσεις. Η Ντίσνεϊ επένδυσε τα κεφάλαια της και ο Μπάρτον θυσίασε το όραμα του..

Μπορεί οι φιλοδοξίες ενός υποψιασμένου και απαιτητικού κοινού να ήθελαν τον Μπάρτον ως τον πλέον εγκεκριμένο «δούρειο ίππο» μιας εναλλακτικής κινηματογραφικής ρητορικής που θα υποδαύλιζε την εύπεπτη κοσμοθεωρία του στυλοβάτη του παιδικού και οικογενειακού Χόλυγουντ , αλλά οι προσδοκίες αυτού του κοινού διαψεύστηκαν συντριπτικά.. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης υποτάσσεται στις αισθητικές «ντιρεκτίβες» του στούντιο και το ανατρεπτικό όραμα του ακυρώνεται από τις εμπορικές επιταγές των παραγωγών του.

Δεν είναι ηθικά επονείδιστο το γεγονός του καλλιτεχνικού συμβιβασμού του Τιμ Μπάρτον , καθώς το αποτέλεσμα μπορεί να χρησιμεύσει και ως αρχειακό υλικό για τις δυνατότητες της 3D παιδικής κινηματογραφικής φαντασίας. Απλώς μας θλίβει η μέτρια αναπαράσταση ενός από τα πλέον σκοτεινά , υποχθόνια , σχεδόν ψυχεδελικά αποκυήματα της παγκόσμιας παιδικής λογοτεχνίας στα χέρια του δημιουργού που φάνταζε ως η ιδανική επιλογή για να το επανασυστήσει δυναμικά στη μεταμοντέρνα κινηματογραφική οθόνη.

Εν κατακλείδι , μην προσδοκάτε μάταια μια αντισυμβατική και πρωτοποριακή δημιουργία σαν εκείνες που μας έχει συνηθίσει ο Τιμ Μπάρτον , μην προβληματίζεστε για τον καλλιτεχνικό κομφορμισμό και την αισθητική άμβλυνση του άλλοτε αιχμηρού Αμερικανού σκηνοθέτη , καλύτερα συνοδεύστε έναν από τους μικρούς σας φίλους στην πλησιέστερη αίθουσα και απολαύστε ένα κλασσικό κινηματογραφικό παραμύθι με τον σκηνογραφικό και εικαστικό πλούτο που μοναδικά προσφέρει η ψηφιακή μας εποχή..

Μαρίνα Θεοδωροπούλου
της Μαρίνας Θεοδωροπούλου marina.theodoropoulou@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Λυπάμαι που το λέω αλλά έχω ξεχάσει το τελευταίο αριστούργημα του Tim Burton και με αυτό το ρυθμό θα ξεχάσω και την τελευταία του καλή ταινία. Μετά το μέτριο Sweeney Todd, ο Καλιφορνέζος  δημιουργός έβαλε στο μάτι το κλασικό παραμύθι της Αλίκης και των περιπετειών της στη Χώρα των Θαυμάτων. Και μόνο το άκουσμα του νέου έφερε μεγάλο ενθουσιασμό στους οπαδούς του σκηνοθέτη μιας και ελπίζαμε να του… άλλαζε τα φώτα. Τελικά τα μόνα φώτα που άλλαξε είναι αυτά του σπιτιού του και τα αντικατέστησε με κάποια πολύ ακριβότερα που πια μπορούσε να αγοράσει με τον παχυλό μισθό που έλαβε από την Disney.

Η ιστορία αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια του κλασσικού παραμυθιού με την Αλίκη να είναι πια 19 χρονών, να έχει ξεχάσει τη περιπέτειά της στην Wonderland αλλά πάντα τα όνειρά της να την καθοδηγούν και πάλι πίσω. Πίσω στον Cheshire Cat και τον λευκό λαγό (που έχει γίνει πια σύμβολο της φαντασίας), τη βασίλισσα των τραπουλόχαρτων και κυρίως τον… Τρελό Καπελά. Λίγο πριν την αναγκάσουν να παντρευτεί τον γλοιώδη Λόρδο που της προξενεύουν, ο λαγός τη βρίσκει και την δελεάζει να τον ακολουθήσει στην Wonderland. Τον λόγο θα τον μάθουμε λίγο αργότερα αλλά και να μη τον μαθαίναμε ποτέ… μικρό το κακό, μιας και αποτελεί απλά μια δικαιολογία για να περιπλανηθεί η Αλίκη στη παράξενη Χώρα. Φυσικά επιστρέφουν όλοι οι γνωστοί χαρακτήρες αλλά και μερικοί καινούριοι. Για να πω την αλήθεια έχω να διαβάσω ή μάλλον να δω την ιστορία από πολύ μικρή ηλικία και εκτός του βασικού concept και κάποιων χαρακτήρων όπως το Cheshire Cat και ο Mad Hatter δε θυμάμαι τίποτα παραπάνω για να ξέρω κατά πόσο κάποιοι χαρακτήρες που δε θυμάμαι καθόλου όπως τα δίδυμα Tweedledee και Tweedledum, η κάμπια Αbsolum αλλά και η Λευκή βασίλισσα είναι αποκυήματα της φαντασίας της σεναριογράφου, μονίμου συνεργάτη της Disney, Linda Woolverton, ή υπήρχαν και στην κλασική ιστορία. Η ιστορία λοιπόν είναι παραμυθάκι για ανήλικους και μόνο. Δεν έχει κανένα σουρεαλιστικό στοιχείο που θα περιμέναμε από τον Burton και πραγματικά μου προκάλεσε τέτοια απογοήτευση που δε με ενδιέφερε η εξέλιξη, μου ήταν εντελώς αδιάφορη.

Και για όλους τους παραπάνω λόγους, ο Tim Burton και το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του μπήκαν σε φάση idle. Η ταινία μοιάζει να ετοιμάστηκε από τον Burton με τους συνεργάτες του (και κυρίως τον Robert Stromberg, υπεύθυνο και για το Avatar για το οποίο και βραβεύτηκε) μιας και είναι εικαστικά εξαιρετική, τα πάντα στο κόσμο είναι τρομερά λεπτομερή και καλοδουλεμένα και η παρουσία του είναι φανερή, έφερε του ηθοποιούς που τόσα χρόνια εμπιστεύεται (Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Crispin Glover) με μερικές προσθήκες βετεράνων όπως ο Stephen Fry, πασπάλισε με μια δόση αμερικάνικης εμπορικότητας ρίχνοντας στο παιχνίδι την αχώνευτη Anne Hathaway και άφησε τη ταινία να τελειώσει στον αυτόματο πιλότο… ή τουλάχιστον αυτό σου αφήνει να εννοηθεί το επαναλαμβανόμενο πήγαινε-έλα της Αλίκης από τη μία βασίλισσα στην άλλη και ξανά πίσω στο τρελό καπελά. Τώρα που το καλοσκέφτομαι δε πρέπει να υπήρχαν πάνω από 7 εικονικά σκηνικά. Είναι τραγικό αλλά το μοναδικό στοιχείο "υπογραφή-trademark" του σκηνοθέτη που βλέπουμε είναι μια καγκελόπορτα στη φυλακή του Mad Hatter όπου αντί να είναι κανονικά πλεγμένη είχε μερικές διαγώνια τοποθετημένες βέργες.

Τα στοιχεία που δεν απογοήτευσαν ήταν η μεγάλη επιστροφή του Danny Elfman που μετά από μια περίοδο που οι μελωδίες του ήταν μάλλον αδιάφορες, αν όχι αρνητικές, εδώ ξανακούμε μουσικές που ίσως κάτι μας θυμίσουν αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό ώστε να θεωρηθούν επανάληψη και είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στοιχείο της ταινίας. Όσο για τους ηθοποιούς, νομίζω δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθούμε και ιδιαίτερα, μιας και όσοι έχουν ταλέντο φαίνονται (Depp, Bonham Carter, Fry, Sheen, Rickman, Spall) και όσοι μάλλον είδαν φως και μπήκαν ξεχωρίζουν σα τη μύγα μεσ’ το γάλα (Hathaway και δυστυχώς Crispin Glover). Όσο για τη πρωταγωνίστρια Mia Wasikowska, ανταπεξέρχεται αρκετά ικανοποιητικά και ιδιαίτερα στις σκηνές που παίζει με το σώμα της παρά με το στόμα της.

Η επόμενη δουλειά του Tim Burton (μετά φυσικά το προσωπικό του project Frankenweenie) θα ήταν βασισμένη στη σειρά βιβλίων του Stephen King, Dark Shadows αλλά τελευταία ακούστηκε ότι το συγκεκριμένο μπαίνει στο πάγο γιατί αποφάσισε να ασχοληθεί με ακόμα ένα παραμύθι, την Ωραία Κοιμωμένη. Η απογοήτευση πιο έκδηλη από ποτέ… ήρθε τόσο εύκολα το τέλος ενός τόσο μεγάλου δημιουργού πάνω σε ένα τραπέζι με δολάρια της Disney? Ελπίζω πως όχι, θα δείξει…

 

Αλέξης Κυριαζής
του Αλέξη Κυριαζή alexis.kyriazis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Video FlashVideo
Type: Flash
Get Flash to see this player.


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 4/3/2010


top of the page




PHOTOS - POSTERS

PhotosΦωτογραφικό υλικό
Τύπος: Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Περισσότερες φωτό ΕΔΩ
Alice In Wonderland 001.jpg
Alice In Wonderland 002.jpg
Alice In Wonderland 003.jpg
Alice In Wonderland 004.jpg
Alice In Wonderland 005.jpg
Alice In Wonderland 006.jpg
Alice In Wonderland 007.jpg
Alice In Wonderland 008.jpg
Alice In Wonderland 009.jpg
Alice In Wonderland 010.jpg
Alice In Wonderland 011.jpg
Alice In Wonderland 012.jpg
Alice In Wonderland 013.jpg
Alice In Wonderland 014.jpg
Alice In Wonderland 015.jpg
Alice In Wonderland 016.jpg
Alice In Wonderland 017.jpg
Alice In Wonderland 018.jpg
Alice In Wonderland 019.jpg
Alice In Wonderland 020.jpg
Alice In Wonderland 021.jpg
Alice In Wonderland 022.jpg
Alice In Wonderland 023.jpg
Alice In Wonderland 024.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Mia Wasikowska ... Alice Kingsley
    Johnny Depp ... The Mad Hatter
    Helena Bonham Carter ... The Red Queen
    Alan Rickman ... The Caterpillar
    Anne Hathaway ... The White Queen
    Michael Sheen ... The White Rabbit
    Stephen Fry ... The Cheshire Cat
    Timothy Spall ... The Bloodhound
    Crispin Glover ... The Knave of Hearts
    Christopher Lee ... The Jabberwock
    Noah Taylor ... The March Hare
    Matt Lucas ... Tweedledee / Tweedledum
    Marton Csokas ... Charles Kingsley
    Eleanor Tomlinson ... Fiona Chataway
    Frances de la Tour ... Aunt Imogene
    Lindsay Duncan ... Helen Kingsley
    John Hopkins ... Lowell Manchester
    Jemma Powell ... Margaret Manchester
    Austin James Wolff ... The May Pole Dancer
    Barbara Windsor ... The Dormouse
    Tim Pigott-Smith ... Lord Ascot
    Geraldine James ... Lady Ascot
    Eleanor Gecks ... Faith Chataway
    Lucy Davenport
    Leo Bill ... Hamish Ascot

Σκηνοθεσία
Tim Burton

Σενάριο
Linda Woolverton
Lewis Carroll
(μυθιστόρημα)

Παραγωγή
Tim Burton
Joe Roth
Jennifer Todd
Suzanne Todd
Richard D. Zanuck


Μουσική
Danny Elfman

Φωτογραφία
Dariusz Wolski

Μοντάζ
Chris Lebenzon

Casting
Susie Figgis

Σχεδιασμός Παραγωγής
Robert Stromberg

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Tim Browning
Todd Cherniawsky
Stefan Dechant
Andrew L. Jones
Mike Stassi
Christina Ann Wilson


Σκηνικά
Karen O'Hara
Peter Young

Κοστούμια
Colleen Atwood

Βοηθός Σκηνοθέτη
Katterli Frauenfelder

Εταιρείες Παραγωγής
Team Todd
Tim Burton Animation Co.
Tim Burton Productions
Walt Disney Pictures
The Zanuck Company

Διανομή
Audio Visual Enterprises (Ελλάδα)
Walt Disney Studios Motion Pictures

Ειδικά Εφέ
Plowman Craven & Associates (3D Cyber scanning and digital modelling)

Χρονολογία παραγωγής
2010

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ

Είδος ταινίας
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ, ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ


Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Antony House, Torpoint, Cornwall, Αγγλία, Μεγ. Βρεττανία

Ήχος
DTS | Dolby Digital | SDDS

AKA
ALICE (ΗΠΑ)

Διάρκεια
108’


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.69
Αριθμός Ψήφων: 43


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΠεριπέτειαΟικογενειακήΦαντασίας


Advertisement



Re: Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ (ALICE IN WONDERLAND) του Τιμ Μπάρτον (Βαθμολογία αναγνωστών: 0)
από Anonymous Τετάρτη, 03 Μάρ. 2010 @ 07:24:14 MST
Disney - Johnny Depp - 3D: Αυτοί είναι λόγοι για να δει κανείς το Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων! Έχω ήδη αγοράσει εισιτήρια για αύριο, και θα επανέλθω με εντυπώσεις ;-)


[ Απαντήστε (στο μήνυμα) ]

top of the page


-- Sponsored Links --

Dailymotion Movies LTD aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr


Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails