Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 17/7/14 :.
. Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Αυγή
. Κι Όμως ... Γίνεται
. Rage
. Κάποτε στη Νέα Υόρκη
. Ο Μίτος της Αριάδνης
.: από 24/7/14 :.
. Το Κόλπο της Ζωής μας
. Ηρακλής
. Σε Λάθος Χρόνο
. Το καλοκαίρι της ζωής μας
. Alphaville (1965)
.: από 31/7/14 :.
. Λάθος στο Λάθος
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Superhondrios
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Ρε, Μη
.: από 14/8/14 :.
. Λόγια και Εικόνες
. Θεϊκό Κόλπο
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: mixalis75's Profile mixalis75
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9715

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 138
Μέλη: 2
Σύνολο: 140

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: THE INFORMANT! του Στίβεν Σόντερμπεργκ

Ημερομηνία καταχώρησης: Σάββατο, 27 Ιούν. 2009 @ 06:19:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Arts & Culture

THE INFORMANT!

του Στίβεν Σόντερμπεργκ
με τους Ματ Ντέιμον, Σκοτ Μπάκουλα

Υπόθεση: Μα τι είχε κατά νου ο Μαρκ Γουίτεκερ; To ανερχόμενο αστέρι στον κολοσσό της αγροτικής βιομηχανίας Archer Daniels Midland (ADM), ξαφνικά γίνεται «καρφί». Παρόλο που αποκαλύπτει στο FBI τη συνωμοσία στην οποία συμμετέχει η εταιρεία του για τον καθορισμό τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ίδιος φαντάζεται εαυτόν να τυχαίνει υποδοχής ήρωα και να παίρνει προαγωγή. Πριν όμως να συμβούν όλα αυτά, το FBI θα χρειαστεί στοιχεία που να τεκμηριώνουν τις κατηγορίες. Ο Γουίτεκερ συμφωνεί πρόθυμα να φορέσει κοριό και να μεταφέρει κασετόφωνο κρυφά στον χαρτοφύλακά του, βλέποντας τον εαυτό του σαν μυστικό πράκτορα. Δυστυχώς για το FBI, ο υπ’ αριθμόν ένας μάρτυρας τους, δεν καταφέρνει να πλησιάσει αρκετά και να αποσπάσει τις κρίσιμες πληροφορίες. Οι διαρκείς αλλαγές στα λεγόμενα του Γουίτεκερ αρχίζουν να εκνευρίζουν τους πράκτορες (Σκοτ Μπάκουλα, Τζόελ ΜακΧέιλ) και απειλούν την υπόθεση κατά της ADM, μιας και γίνεται σχεδόν αδύνατη η αποκωδικοποίηση του τι είναι αληθινό και τι αποκύημα της αχαλίνωτης φαντασίας του Γουίτεκερ.
Κριτικές της ταινίας
Στοιχεία ταινίας
Φωτογραφίες
Βίντεο
Περισότερες πληροφορίες



Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Κερτ Άιχενγουόλντ, το «The Informant» εισέρχεται στα «χωράφια» των ταινιών «A Beautiful Mind» και «The Insider».

Ο βραβευμένος με Όσκαρ Ματ Ντέιμον ("Good Will Hunting", "Bourne") πρωταγωνιστεί στην ταινία "The Informant!" που βασίζεται στην αληθινή ιστορία του πιο υψηλόβαθμου πληροφοριοδότη την ιστορία της Αμερικής. Στην καρέκλα του σκηνοθέτη βρίσκουμε τον βραβευμένο με Όσκαρ Στίβεν Σόντερμπεργκ ("Traffic", "Ocean's Thirteen") ενώ το σενάριο, που βασίζεται στο βιβλίο του Κερτ Άιχενγουολντ The Informant (A True Story), φέρει την υπογραφή του Σκοτ Ζ. Μπερνς.

«Όλοι σε αυτήν τη χώρα με το ‘καλημέρα σας’ είναι θύματα του εταιρικού εγκλήματος!»

Η ταινία “The Informant!” είναι μία μαύρη κωμωδία για τη βιομηχανική κατασκοπεία, τον καθορισμό των τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο, την παρακολούθηση, τις υπεξαιρέσεις, τις παρακολουθήσεις του FBI και τα μυστικά μεταξύ των υψηλόβαθμων στελεχών των εταιρειών. Και που είναι το αστείο σε όλα αυτά; Όταν μία τέτοια υπόθεση πέφτει στα χέρια του σκηνοθέτη Στίβεν Σόντερμπεργκ, τότε όλα αυτά φαντάζουν σχεδόν αστεία.
Η ταινία ακολουθεί την κατά κάποιο τρόπο παράξενη και απρόσμενη πορεία του Μαρκ Γουίτεκερ που από μεγαλοστέλεχος έγινε χρυσό «καρφί» του FBI την περίοδο 1992 με 1996. «Όσο περισσότερα μάθαινα για την ιστορία, τόσο πιο ενδιαφέρον μου φαινόταν το υλικό,» λέει ο Σόντερμπεργκ. «Ήξερα ότι στο παρελθόν είχαν γίνει σημαντικές ταινίες πάνω σε παρόμοια θέματα, από σπουδαίους δημιουργούς. Σκέφτηκα ότι ένας τρόπος να κάνεις κάτι ξεχωριστό ήταν να παρουσιάσεις την τραγική ειρωνική του θέματος. Όλα βρήκαν το δρόμο τους όταν πήρα αυτή την απόφαση.»
Ο Ματ Ντείμον , που ενσαρκώνει τον Μαρκ Γουίτεκερ, σημειώνει, «Είναι σα να καθαρίζεις ένα κρεμμύδι. Ξεκινάς κάνοντας κάποιες υποθέσεις και μετά συνειδητοποιείς ότι δεν μπορείς να υποθέτεις τίποτα, καθώς η κατάσταση είναι εντελώς παράλογη. Πρόκειται για μία θαυμάσια ιστορία και για έναν πραγματικά απίστευτο χαρακτήρα.»
Η υπόθεση της ταινίας “The Informant!” εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο βιβλίο του Κερτ Άιχενγουολντ, που είχε και το ρόλο παραγωγού στην ταινία. Ο σεναριογράφος Σκοτ Ζ. Μπερνς άκουσε για πρώτη φορά για την ιστορία σε μία συνέντευξη του Άιχενγουολντ στο ραδιόφωνο. Λέει, «Ήμουν καθ’ οδόν για φαγητό και κατέληξα να κάνω κύκλους με το αυτοκίνητο γύρω από το εστιατόριο για μία ολόκληρη ώρα. Πήγα κατευθείαν να αγοράσω το βιβλίο και πέρασα την υπόλοιπη μέρα διαβάζοντάς το.»
Ο σεναριογράφος θυμάται ότι, όταν αυτός και ο Σόντερμπεργκ πρώτο-άρχισαν να μιλούν σχετικά με το πώς να προσαρμόσουν το βιβλίο, «Ο Στίβεν είπε ότι ήθελε να κάνει μία κωμωδία. Στην αρχή δεν ήμουν σίγουρος τι να κάνω, αλλά καθώς αρχίσαμε να δουλεύουμε το σενάριο, συνειδητοποίησα ότι πολλά από τα πράγματα που συνέβαιναν στην ιστορία ήταν να σε βγάζουν από τα ρούχα σου!»
Ο Μπερνς τελικά βρήκε την ιδέα - κλειδί πάνω στην οποία βασίστηκε το καταλυτικό χιούμορ της ταινίας. Ο Σόντερμπεργκ αποκαλύπτει, «Ήταν ο Σκοτ που είχε την ιδέα του αφηγητή. Μόλις έγινε αυτό, ήταν ξεκάθαρη η κατεύθυνση που έπαιρνε η ταινία.»
Ο παραγωγός Γκρέγκορι Τζέικομπς επιβεβαιώνει, «Ένα από τα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που έκανε ο Σκοτ ήταν ότι έφερε στο τραπέζι την ιδέα του εσωτερικού μονολόγου του Μαρκ Γουίτεκερ. Σιγά – σιγά, με τον τρόπο αυτό, αποκαλύπτεται τι συμβαίνει κάτω από την επιφάνεια. Το πιο ωραίο είναι ο τρόπος με τον οποίο βγαίνουν προς τα έξω αυτές οι πληροφορίες. Η οπτική του είναι μοναδική και πιστεύω ότι είναι αυτό που κάνει το σενάριο τόσο συναρπαστικό.»
Η παραγωγός Τζένιφερ Φοξ προσθέτει, «η ιδέα ενός μη αξιόπιστου αφηγητή - για την ακρίβεια του πιο αναξιόπιστου αφηγητή που θα μπορούσε να υπάρξει - ήταν ένας θαυμάσιος τρόπος για να καταδείξουμε τον παραλογισμό της κατάστασης. Επειδή πρόκειται για κάποιον που δυσκολεύεται πολύ να ξεχωρίσει την αλήθεια από το ψέμα.» Στην πραγματικότητα, όπως σημειώνει ο Ντέιμον, η αφήγηση του Γουίτεκερ δεν είναι μόνο αναξιόπιστη. Υπάρχουν φορές που δεν αναφέρεται καν στην σκηνή που εκτυλίσσεται στην οθόνη. «Είναι περισσότερο μία κρίση συνείδησης, ένα είδος παράλληλης σκέψης,» λέει. «Μπορεί και να είναι στη μέση μίας συζήτησης με κάποιον, όταν κάτι πυροδοτεί αυτόν τον εσωτερικό μονόλογο που κανείς δεν μπορεί να ξέρει που θα οδηγήσει: σε γραβάτες, πολικές αρκούδες, αεροπορικά μίλια, ο,τιδήποτε!»
Ο Μπερνς θυμάται το εξής, καθώς έγραφε την αφήγηση του Γουίτεκερ, «ένα πολύ μεγάλο μέρος του κειμένου βγήκε επειδή άφηνα το μυαλό μου ελεύθερο. Επειδή ακριβώς είμαι συγγραφέας μου ήταν πολύ απολαυστικό να σκέφτομαι τους συσχετισμούς που θα έκανε κάποιος στη θέση του, σε κάποια τυχαία στιγμή της ιστορίας. Αυτό που βγήκε από αυτή τη διαδικασία οδήγησε στο κωμικό στοιχείο, στο οποίο ανταποκρίθηκαν απόλυτα ο Στίβεν και ο Ματ.»

«Θα έπρεπε να υπάρχει μία τηλεοπτική σειρά που να παρουσιάζει έναν τύπο που τηλεφωνεί στο σπίτι του και να του απαντάει ο εαυτός του. Εκείνος απαντά στην ουσία… μόνο που είναι κάποιος άλλος. Είναι χωρισμένος στα δύο...»

Από την αρχή, ο Ματ Ντέιμον ήταν η πρώτη και μοναδική επιλογή του Στίβεν Σόντερμπεργκ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Μαρκ Γουίτεκερ. «Ο Ματ είχε αναμειχθεί στο project από την πρώτη στιγμή, πριν ακόμα υπάρξει σενάριο,» λέει ο Τζέικομπς. «Ο Στίβεν πάντα πίστευε ότι ήταν τέλειος γι αυτό τον ρόλο. Και η αλήθεια είναι ότι ο Ματ μπορεί να παίξει τα πάντα: περιπέτειες, κωμωδίες, δράμα…» «Ο Ματ είναι απίστευτα χαρισματικός, πράγμα που ήταν σημαντικό για το ρόλο,» λέει ο Φοξ. «Παρόλο που μαθαίνεις για το τι έχει κάνει ο χαρακτήρας του, τον συμπαθείς για κάποιο λόγο.»
Βιοχημικός, αλλά και πανέξυπνος επιχειρηματίας, ο Μαρκ Γουίτεκερ είναι ανερχόμενο στέλεχος στον κολοσσό της αγροτικής βιομηχανίας Archer Daniels Midland (ADM), μια εταιρεία της οποίας η επιχειρηματική δραστηριότητα «απλώνεται» σε όλους τους διαδρόμους του ενός σουπερμάρκετ. Λόγω της θέσης του, γνωρίζει και παίζει σημαντικό ρόλο στις εσωτερικές διεργασίες της ADM, τόσο στις εμφανείς, αλλά και σε αυτές που συμβαίνουν κάτω από το τραπέζι. Ίσως πρόκειται για μία κρίση συνείδησης, ίσως οφείλεται και σε κάτι άλλο, αλλά ξαφνικά ο Μαρκ αποφασίζει να αποκαλύψει στο FBI τη συμφωνία για τη δημιουργία ενός καρτέλ τιμών σε διεθνές επίπεδο, που σχετίζεται με μία νέα προσθετική ουσία στα φαγητά, που ονομάζεται λυσίνη.
Ο Ντέιμον αναλύει, «Είναι επιτυχημένος, ανερχόμενο στέλεχος που δουλεύει σε αυτή την μεγάλη εταιρεία, γεγονός που σε κάνει να αναρωτιέσαι πως φτάνει να κάνει ό,τι κάνει. Θα μπορούσε να το κάνει για αλτρουιστικούς λόγους – ίσως να είναι πράγματι αντίθετος ιδεολογικά με τη δημιουργία καρτέλ τιμών - αλλά σιγά – σιγά συνειδητοποιείς ότι υπάρχει κάτι παραπάνω. Και αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που κάνει αυτόν το χαρακτήρα τόσο συναρπαστικό.»
«Μπορείς να πιστέψεις πολύ εύκολα στον Ματ. Είναι ένας ευπαρουσίαστος νέος άντρας που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι μπορεί να σου πει ψέματα,» λέει ο Σόντερμπεργκ. «Αυτό ήταν πολύ σημαντικό για την ιστορία επειδή πρέπει να πιστεύεις συνεχώς σε αυτά που λέει, ειδικά όταν λέει ‘Αυτό είναι. Σου είπα όλα όσα είχα να σου πω.’ Κάθε φορά που το λέει αυτό, πρέπει να τον πιστεύεις. Η φυσιογνωμία του Ματ αποπνέει μία γοητεία και μία έμφυτη αισιοδοξία που του επιτρέπει να το καταφέρνει αυτό.»
Ο σκηνοθέτης συνεχίζει, «Γνωρίζω επίσης ότι δεν φοβάται τίποτε και ότι θα μπορούσε να αποδώσει κάθε πτυχή του χαρακτήρα του Μαρκ, άσχετα με το πώς θα τον κάναμε να φαίνεται. Άσχετα με το βάρος ή τα μαλλιά του, ήξερα ότι ο Ματ θα μπορούσε να ‘βυθιστεί’ μέσα σε αυτόν το χαρακτήρα, χωρίς κανένα ενδοιασμό.»
Ο Ντέιμον, που πήρε περίπου 13 κιλά για να παίξει τον Γουίτεκερ, λέει, «Το πρόσωπό του επίσης είναι πιο στρογγυλό από το δικό μου, οπότε έπρεπε να κρύβω ‘γεμίσματα’ στα ούλα μου για να προεξέχουν περισσότερο τα μάγουλά μου. Και φόρεσα και ψεύτικο μουστάκι. Ο Γουίτεκερ ήταν επίσης φαλακρός και φορούσε περούκα, αλλά η περούκα του ήταν τόσο πετυχημένη που κάνεις δεν ήξερε ότι δεν είχε μαλλιά. Το συγκεκριμένο στοιχείο αποτελεί μία πετυχημένη μεταφορά για το χαρακτήρα του. Ήταν μπροστά στα μάτια όλων, αλλά κανείς δεν τον είχε καταλάβει ποτέ.»

«7.30 πμ…Πλησιάζω την είσοδο του γραφείου. Η είσοδος παραβιάστηκε.»

Η μαρτυρία του Γουίτεκερ σχετικά με τη δημιουργία καρτέλ τιμών από την ADM, όπως είναι φυσικό τραβά την προσοχή της κυβέρνησης, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να στραφείς εναντίον μίας εταιρείας. Προκειμένου να συλλέξει τα στοιχεία που χρειάζεται, το FBI του ζητά να φορέσει κοριό. Ο Μαρκ φαντασιώνεται ότι έχει αποκτήσει το κύρος ενός μυστικού πράκτορα, γεγονός που αποδεικνύεται και από τα gadgets που έχει. Για έναν άντρα που έχει αφιερώσει την καριέρα του στο να βρίσκει ζάχαρη σε μικρόβια προκειμένου να δημιουργήσει λυσίνη, αυτή η επαγγελματική εξέλιξη είναι σίγουρα πολύ συναρπαστική.
Ο Ντέιμον λέει, «Είναι σκέτη απόλαυση να τον βλέπεις να προσπαθεί να ανοίξει συζητήσεις και να προσπαθεί να πείσει τους ανθρώπους να αποκαλύψουν συγκεκριμένα πράγματα, ώστε να τους ηχογραφήσει. Και είναι πολύ καλός σε αυτό. Πρέπει να φέρεται έξυπνα και του αρέσει να δείχνει εξυπνάκιας.»
«Ο Μαρκ είναι ενθουσιασμένος που είναι καλωδιωμένος,» λέει συμφωνώντας ο Τζέικομπς. «Αυτό δείχνει ακόμα μία πλευρά του χαρακτήρα του - το ότι πιστεύει ότι είναι ένας ήρωας που πρωταγωνιστεί σε περιπέτεια. Είναι συναρπαστικό γι αυτόν να αισθάνεται πράκτορας του FBI. Και οι πράκτορες του FBI είναι πολύ χαρούμενοι που δείχνει τέτοια προθυμία να τους παρέχει τις πληροφορίες που χρειάζονται.»
Η συνεργασία με το FBI δεν ήταν στις αρχικές προθέσεις του Μαρκ. Ο Τζέικομπς εξηγεί, «Ο Μαρκ αρχικά λέει στο αφεντικό του ότι ένας Ιάπωνας ανταγωνιστής εκβιάζει την ADM ότι θα σαμποτάρει την παραγωγή της λυσίνης, μέσω κάποιου ιού. Αν ωστόσο του δώσουν 10 εκατομμύρια δολάρια, θα τους παραδώσει το αντίστοιχο αντιβιοτικό. Ποτέ δεν διευκρινίζεται αν αυτό είναι αλήθεια, αλλά ο Μαρκ υποθέτει ότι η ADM πολύ απλά θα πληρώσει αυτό το ποσό. Και έτσι ξαφνιάζεται όταν η εταιρεία καλεί το FBI για να μεσολαβήσει.»
Επειδή ο Μαρκ ισχυρίζεται ότι το εκβιαστικό τηλεφώνημα έγινε στο σπίτι του, το FBI στέλνει έναν πράκτορα να τοποθετήσει έναν κοριό στο τηλέφωνό του. Αλλά καθώς ο πράκτορας του FBI ετοιμάζεται να φύγει, η σύζυγος του Μαρκ, η Τζίντζερ, αφήνει να εννοηθεί ότι υπάρχουν πολλά παραπάνω «μελανά» σημεία στην υπόθεση, και εκβιάζει τον άντρα της ρωτώντας τον: ‘Θα τους μιλήσεις εσύ ή εγώ;»
Την Τζίντζερ παίζει η Μέλανι Λίνσκεϊ, που λέει, «Δεν ξέρω πόσα ακριβώς γνωρίζει η Τζίντζερ. Νομίζω ότι έχει μόνο αποσπασματικές πληροφορίες από τον Μαρκ. Η Τζίντζερ αγαπά το σύζυγό της. Πιστεύει σε αυτόν ακόμα και όταν δεν είναι απολύτως σίγουρη ότι όλα θα πάνε καλά. Πιστεύω πως είναι μία καταπληκτική σύζυγος και μία αξιοθαύμαστη γυναίκα.»
Ο Σόντερμπεργκ σχολιάζει, «Η Τζίντζερ μπορεί να μη γνωρίζει όλα αυτά στα οποία είναι μπλεγμένος ο Μαρκ, αλλά υιοθετεί τη συμπεριφορά, ‘Ο σύζυγός μου είναι ο σύζυγός μου και δεν αμφιβάλω για αυτόν.’ Η ερμηνεία της Μέλανι σου παρουσιάζει την Τζίντζερ ως κάποια που είναι απολύτως αφοσιωμένη στον άντρα και τα παιδιά της.»

«Μοιάζει πολύ καλός τύπος.
Ελπίζω να μην τον πειράζει που τον φωνάζω Μπράιαν αντί για ντετέκτιβ Σέπαρντ.
Θα μπορούσα να δοκιμάσω να τον φωνάξω και ‘Μπρι’».


Όταν το FBI αποφασίζει να στείλει έναν πράκτορα στο σπίτι του Μαρκ, δεν χωρά συζήτηση για το ποιος θα πάει: ο πράκτορας Μπράιαν Σέπαρντ, ο μοναδικός πράκτορας του FBI στο Ντεκατούρ του Ιλινόις. Δουλεύοντας για πολύ καιρό μόνος του, ο Σέπαρντ δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί ότι μία υπόθεση ρουτίνας θα εξελιχτεί στην μεγαλύτερη υπόθεση της καριέρας του.
Τον Μπράιαν Σέπαρντ παίζει ο Σκοτ Μπάκουλα, που παραδέχεται ότι, «ο Μπράιαν είναι ο μοναδικός πράκτορας του FBI στην πόλη, οπότε όταν ξεκινά η διερεύνηση της υπόθεσης είναι ο μοναδικός που μπορεί να την αναλάβει. Από το πουθενά, μία πολύ μεγάλη υπόθεση πέφτει στα χέρια του. Είναι η ευκαιρία της ζωής του, αλλά δεν ξέρει που θα τον οδηγήσει τελικά. Η υπόθεση είναι μπερδεμένη, καθώς προσπαθεί να διακρίνει την αλήθεια από το ψέμα, ενώ παράλληλα τον αποπροσανατολίζει και ο χαρακτήρας του Μαρκ, που δεν είναι ακριβώς αυτό που περίμενε ο Σέπαρντ. Όταν τα βάζεις όλα αυτά μαζί, το όλο θέμα μπλέκεται πολύ.»
«Ο Σκοτ ήταν τέλειος για το ρόλο του Μπράιαν Σέπαρντ,» σημειώνει ο Σόντερμπεργκ. «Η ικανότητά του να ενσαρκώνει κάποιον που είναι απόλυτα ειλικρινής και τίμιος με έπεισε για το ότι πρέπει να τον διαλέξουμε. Ήταν θαυμάσιο να τον βλέπεις να μεταμορφώνεται σε αυτόν τον ευθύ και τίμιο πράκτορα του FBI, για τον οποίο όλα τα πράγματα είναι είτε άσπρα, είτε μαύρα. Κατανόησε σε βάθος τι ήθελα και τις ανάγκες του ρόλου. Όσο προχωρά η ταινία, ο τρόπος με τον οποίο αποδίδει τη σύγχυση που του δημιουργεί ο Γουίτεκερ, είναι ταυτόχρονα αστείος, αλλά και τόσο ρεαλιστικός. Στο πρόσωπό του βλέπουμε όλους τους υπαλλήλους του FBI και του Υπουργείου Δικαιοσύνης, που μετά από λίγο δεν ήξεραν πώς να χειριστούν τον Γουίτεκερ.»
Όταν η κυβέρνηση μαθαίνει τους ισχυρισμούς του Γουίτεκερ σχετικά με το καρτέλ τιμών που επιχειρεί να στήσει η ADM, αναθέτουν και σε ένα ακόμη πράκτορα να συνεργαστεί με τον Σέπαρντ. Ο Τζόελ Μακχέιλ που ενσαρκώνει τον πράκτορα Μποπ Χέρντον λέει, «Είναι πολύ μεγάλη υπόθεση για να τη χειριστεί μόνο ένας άνθρωπος, οπότε εγώ μπαίνω για να βοηθήσω. Είναι λίγο πιο επιφυλακτικός από τον Σέπαρντ, και με την υπόθεση και με τον Γουίτεκερ. Ο Μπομπ είναι επίσης πιο νέος από τον Σέπαρντ και εγώ είμαι πολύ πιο νέος από τον Σκοτ Μπάκουλα,» λέει γελώντας. «Αισθάνομαι λες και μεγάλωσα βλέποντάς τον στο ‘Quantum Leap’ και στο ‘Enterprise,’ οπότε ήταν πολύ σημαντικό το να δουλέψω μαζί του.»
Απαντώντας του, ο Μπάκουλα λέει, «Ο Τζόελ είναι ένας ιδιαίτερος χαρακτήρας. Είναι πολύ αστείος και περάσαμε καλά μαζί. Είμαστε εντελώς αντίθετοι στον τρόπο που προσεγγίζουμε το ρόλο μας, όπως και στους χαρακτήρες που παίζουμε. Νομίζω όμως ότι έτσι δημιουργείται μία ενδιαφέρουσα δυναμική που βγαίνει στην οθόνη.»
«Ο Τζόελ είχε τον τρόπο να ισορροπεί με τον Σκοτ, επειδή οι δυο τους αποτελούν ένα κωμικό δίδυμο,» συμφωνεί ο Σόντερμπεργκ . «Ο Σκοτ ήταν ο κλασικός βαρύς, μονοκόμματος άντρας, ενώ ο Τζόελ είναι πολύ πιο ελαφρύς. Η αντίθεση μεταξύ τους ήταν πολύ ενδιαφέρουσα.»

«Όταν όλα τελειώσουν, το διοικητικό συμβούλιο της ADM θα καταλάβει. Θα κατανοήσουν τη θέση που βρέθηκα και ότι έκανα ό,τι έκανα για το συμφέρον όλων.»

Η επιλογή του Τζόελ ΜακΧέιλ κινείτο στη λογική της κωμωδίας που είχε κατά νου ο Σόντερμπεργκ για το “The Informant!”. Ο σκηνοθέτης εξηγεί, «Όταν αρχίσαμε τη διαδικασία επιλογής των ηθοποιών είχα στο μυαλό μου να πάρουμε stand-up κωμικούς, επειδή βγάζουν μία ιδιαίτερη δυναμική στη σκηνή. Και ζήτησα από την υπεύθυνη επιλογής ηθοποιών, την Κάρμεν Κούμπα, να αρχίσει να ψάχνει σε stand–up comedy χώρους. Ήθελα ηθοποιούς που να μην είναι απαραιτήτως πολύ γνωστοί στο ευρύ κοινό και δεν θα μπορούσα να είμαι πιο ευτυχής με τις επιλογές της.»
Ο Γκρέγκορι Τζέικομπς προσθέτει, «Ο Στίβεν σκέφτηκε ότι η ιστορία είναι τόσο τρελή και τα γεγονότα τόσο παράξενα, οπότε αν θα διαλέγαμε κωμικούς – που θα έβαζαν τη δική τους ‘υπογραφή’ στους ρόλους – το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ ενδιαφέρον. Η ιδέα του ήταν πολύ καλή και αποδεικνύει το γιατί είναι τόσο αξιόλογος δημιουργός. Και ήμασταν τυχεροί επειδή καταφέραμε να πάρουμε τους καλύτερους, οι οποίοι έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και οδήγησαν στο καλύτερο αποτέλεσμα.»
Στο καστ του “The Informant!” συμπεριλαμβάνονται και οι Τομ Πάπα, Τομ Γουίλσον, Ρικ Όβερτον, Τόνι Χέιλ, Πάτον Όσβαλτ, Πολ Φ. Τόμπκινς και οι Smothers Brothers.
Ο Πάπα επιλέχτηκε να παίξει τον Μικ Αντρέας, τον Αντιπρόεδρο της ADM και ο Ντουέιν Αντρέας, το γιο του Προέδρου της εταιρείας και διάδοχο του ‘θρόνου’ του. Ο Πάπα λέει, «Μπορείς να πάρεις οποιονδήποτε χαρακτήρα και να τον βάλεις σε μία τέτοια παράλογη κατάσταση και ακόμα και αν είναι προβληματική και έντονη, να βγάλει γέλιο.»
Ο Γουίλσον παίζει τον υπεύθυνο ασφάλειας της ADM, τον Μαρκ Σεβιρόν, που δεν έχει ιδέα για την παραβίαση και κλοπή δεδομένων που συμβαίνει κάτω από τη μύτη του. «Εκείνο που είναι ενδιαφέρον είναι ότι ούτε ο Στίβεν, ούτε κάποιος άλλος μου είπε ότι ο ρόλος θα ήταν κωμικός,» λέει ο Γουίλσον. «Μας άφησε να το κάνουμε με το δικό μας τρόπο. Και όλοι οι κωμικοί, συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου, μπήκαμε αμέσως στο πετσί του ρόλου μας. Όπως λέει και ο Νιλ Σάιμον, «Παίζεις κωμωδία, όπως παίζεις δράμα, απλά στην κωμωδία παίζεις λίγο πιο σοβαρά.»
«Καμιά φορά η αλήθεια είναι παράλογη και αυτό είναι ένα κλασικό παράδειγμα,» λέει ο Όβερτον που παίζει τον Τέρι Γουίλσον, πρόεδρο του τμήματος των τροφίμων που σχετίζονται με το καλαμπόκι στην ADM. «Η σημασία αυτής της ιστορίας είναι ότι βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Η αστεία πλευρά της είναι στις καταστάσεις που δημιουργούνται.»
Οι κωμικοί Πάτον Όσβαλτ και Πολ Φ. Τόμπκινς παίζουν τους πράκτορες του FBI Χέρμπστ και Ντ΄Άντζελο. Ο Τόνι Χέιλ παίζει τον Τζιμ Έπσταϊν, το δικηγόρο του Γουίτεκερ που προσπαθεί να τον βοηθήσει να κάνει μία συμφωνία με την κυβέρνηση.
Οι διάσημοι κωμικοί Τομ και Ντικ Σμούδερς κάνουν ένα σύντομο πέρασμα στο “The Informant!”. «Ήταν θαυμάσιο που τους είχαμε δίπλα μας στο σετ,» λέει ο Τζέικομπς. «Πιστεύω ότι όλοι οι συνάδερφοί τους κωμικοί, τους κοίταζαν με θαυμασμό…όπως και όλοι μας, εξάλλου. Αλλά εκείνο που είναι θαυμάσιο με τους Smothers Brothers είναι το ότι είναι τόσο προσγειωμένοι. Κατά τη διάρκεια του γεύματος έκαναν τα κόλπα τους μπροστά στους ηθοποιούς και στο συνεργείο. Ήταν φανταστικά!»
Ο Τομ Σμούδερς παίζει τον πανίσχυρο Πρόεδρο της ADM, Ντουέιν Αντρέας. Ο Ντικ Σμούδερς εμφανίζεται ως ο Δικαστής Χάρολντ Μπέικερ, που προεδρεύει σε μία πολύ σημαντική δίκη στην ταινία. «Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο αδερφός μου κι εγώ παίζουμε στην ίδια ταινία, αλλά όχι στις ίδιες σκηνές,» λέει ο Τομ Σμούδερς. «Με αυτήν την ταινία γιορτάζουμε τα 50 χρόνια που δουλεύουμε στο χώρο του θεάματος και είναι ευτυχές το ότι παίζουμε σε μία ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ. Αυτή είναι μία θαυμάσια ευκαιρία για μένα επειδή η καριέρα μου οδεύει προς το τέλος της,» λέει. «Πιστεύω πως είναι ιδιαίτερα τολμηρό από την πλευρά του Στίβεν να βάλει κωμικούς να παίξουν στην ταινία, επειδή είμαστε διάσημοι για το ότι ‘παρακάμπτουμε’ το σενάριο.»

«Μα καλά, αυτοί οι άνθρωποι δεν είδαν την ταινία ή δεν διάβασαν το βιβλίο; Είναι όλα γραμμένα εκεί.»

Μετά από δύο χρόνια μυστικών καταγεγραμμένων συναντήσεων και συζητήσεων, το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει στα χέρια του όλα τα στοιχεία που χρειάζεται για να κινηθεί εναντίον της ADM. Φυσικά, όταν όλα τα μεγαλοστελέχη της ADM «αποκαθηλώνονται», υπάρχει κενό εξουσίας. Και όπως θα περίμενε κανείς, καθώς ο Μαρκ Γουίτεκερ θα ήταν ο μοναδικός που θα είχε απομείνει, θα επιλεγόταν να γεμίσει αυτό το κενό.
Ο Ματ Ντείμον παρατηρεί, «Αν το δεις αντικειμενικά, φαντάζει αδύνατο να περιμένεις ότι θα γίνεις πρόεδρος σε μία εταιρεία, της οποίας έχεις προκαλέσει τη διάλυση. Αλλά με τον τρόπο που σκέφτεται ο Μαρκ, τα μεγαλοστελέχη της ADM είναι οι κακοί. Κάνουν κάτι παράνομο. Οπότε γιατί να μην ανταμείψουν τον τύπο που ‘καθαρίζει’ τη φήμη αυτής της μεγάλης εταιρείας; Τι καλύτερο για τους μετόχους από το να έχουν αυτόν τον άνθρωπο να διοικεί την εταιρεία; Το αν αυτό είναι ένα λογικό επιχείρημα, είναι μία άλλη κουβέντα.»
Είναι μία ερώτηση που ακόμα και η Τζίντζερ θέτει. Η Μέλανι Λίνσκεϊ συμφωνεί, «Υπάρχουν φορές που ακόμα και αυτή πρέπει να παραδεχτεί ότι αυτά που λέει ο Μαρκ δεν βγάζουν νόημα. Αλλά είναι τόσο σίγουρος ότι όλα θα πάνε καλά, που και αυτή δεν μπορεί παρά να τον υποστηρίξει. Πρέπει να τον εμπιστευτεί ότι της λέει την αλήθεια…μέχρι που όλα γκρεμίζονται γύρω της.»
Ο Σκοτ Μπάκουλα προσθέτει, «Κανείς δεν ξέρει πραγματικά τι συμβαίνει στο κεφάλι του Γουίτεκερ, εκτός από τον ίδιο. Για το FBI, το «ψάρι» είναι τόσο μεγάλο που έχουν όλοι στραμμένα τα βλέμματά τους εκεί και περιμένουν…»
Έχοντας στραμμένο το βλέμμα του στο τρόπαιο, στο FBI «διαφεύγει» ότι ο Μαρκ Γουίτεκερ κρύβει άσσους κάτω από το μανίκι του. Εκείνα που μαθαίνουν τελικά για το βασικό τους μάρτυρα τους κάνουν να αναθεωρήσουν όλα όσα τους έχει πει. Και όταν ολόκληρη η αλήθεια αποκαλύπτεται, τα στοιχεία στα οποία έχει βασιστεί η κατηγορία εναντίον της ADM «γκρεμίζονται».

«Δεν κάνουν ποτέ εκπτώσεις στις γραβάτες Brioni. Θα έπρεπε απλά να αγοράσω όλες τις γραβάτες από το Παρίσι…να τις στριμώξω σε μία τσάντα από τα duty free.»

Για να αποτυπώσει το χρόνο και τον τόπο της ταινία, ο Μίρντινκ δούλεψε στενά, με τη σχεδιάστρια Σοσάνα Ρούμπιν. «Υπήρχε ένας διαρκής διάλογος μεταξύ μας,» λέει ο Μίρντινκ. «Είχαμε πολύ καλή συνεργασία μεταξύ μας και πιστεύω ότι η χιουμοριστική πινελιά που έβαλε στα κοστούμια ήταν εξαιρετική.»
Η Ρούμπιν αναφέρει, «Συζητώντας με τον Στίβεν, κατάλαβα ότι ήθελε τα κοστούμια να κάνουν τους χαρακτήρες να φαίνονται ακόμα πιο παράξενοι. Επειδή η ταινία αναφέρεται σε πραγματικούς ανθρώπους και γεγονότα, κοίταξα κάποιες φωτογραφίες. Παρατήρησα ότι ο Μαρκ φορούσε πολλές κραυγαλέες γραβάτες, οπότε πήρα κάποιες ιδέες από αυτό.»
Σε αντίθεση, ένας πράκτορας του FBI με περιορισμένο κονδύλι για ρούχα, «δεν θα μπορούσε να έχει μία μεγάλη γκαρνταρόμπα,» προσθέτει η Ρούμπιν, «οπότε ένα από τα πράγματα που πρότεινε ο Μπάκουλα ήταν ο χαρακτήρας του να φορά συνεχώς τις ίδιες γραβάτες. Προερχόμενος από το Σεντ Λιούις, ο Σκοτ ξέρει καλά αυτήν την περιοχή, οπότε βοήθησε πολύ στο στήσιμο της γκαρνταρόμπας του.»
Παρόλο που τόσο ο Μίρντινκ, όσο και η Ρούμπιν είχαν συνεργαστεί με τον Σόντερμπεργκ στο παρελθόν – ο Μίρντινκ ως καλλιτεχνικός διευθυντής και η Ρούμπιν ως υπεύθυνη κοστουμιών – με την ταινία “The Informant!” σηματοδοτείται η πρώτη ταινία που έκαναν μαζί του ως σχεδιαστές. «Σου δίνει πάντα μεγάλη ικανοποίηση το να δίνεις σε ανθρώπους που έχεις συνεργαστεί μαζί τους νέες ευκαιρίες,» λέει ο Σόντερμπεργκ. «Ήξερα ότι ο Νταγκ και η Σοσάνα ήταν ταλαντούχοι και έτοιμοι να περάσουν σε υψηλότερο επίπεδο. Ήταν ενθουσιασμένοι και ο ενθουσιασμός τους ‘άγγιξε’ όλους τους συντελεστές, οπότε βγήκαμε όλοι κερδισμένοι.»

«Πάντα πίστευα ότι όταν τελειώσουν όλα αυτά, θα εξακολουθεί να υπάρχει για μένα μία θέση στην ADM. Εξακολουθώ να έχω πολλούς φίλους εκεί.»

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της ταινίας “The Informant!” είναι η μουσική της, την οποία έχει γράψει ο βραβευμένος με Όσκαρ συνθέτης Μάρβιν Χάμλις, και που σηματοδοτεί την πρώτη μουσική σύνθεση για ταινία που έχει γράψει την τελευταία δεκαετία. Ο Σόντερμπεργκ θυμάται, «Έβλεπα την ταινία ‘Bananas’ του Γούντι Άλεν και θυμήθηκα πόσο μου είχε αρέσει η εκπληκτική μουσική του Μάρβιν Χάμλις. Φανατικός οπαδός της δουλειάς του Σόντερμπεργκ, ο Χάμλις λέει, «Προφανώς και ήξερα ότι είναι ένας λαμπρός, καινοτόμος σκηνοθέτης. Αλλά, διαπίστωσα ότι είχε και πολύ καλό ένστικτο σχετικά με τη μουσική. Αυτό έκανε τη δουλειά μου ευχάριστη.»
Η Τζένιφερ Φοξ λέει ότι η μουσική του Χάμλις βάζει την τελική πινελιά στο “The Informant!”. «Η μουσική του Μάρβιν δίνει τον κωμικό τόνο της ταινίας και βάζει το κοινό στο κατάλληλο κλίμα γι αυτή την εκπληκτική ιστορία. Ειλικρινά δεν θα μπορούσα να φανταστώ την ταινία χωρίς αυτήν τη μουσική.»
Ο Ματ Ντέιμον καταλήγει, «Δίνει έναν ενδιαφέροντα τόνο σε μία ταινία με ένα θέμα που δεν θα πίστευες ότι θα μπορούσε να αποδοθεί με κωμικό τρόπο. Αλλά η ιστορία και ο τρόπος με τον οποίο εξιστορείται είναι τόσο παράλογος που δεν μπορείς παρά να γελάσεις.»

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Το στυλ γραφής του Σόντεμπεργκ φορμαλιστικά είναι ελκυστικό στους σινεφίλ, και γοητευτικό στην αφήγηση. Κυνικός όπως πάντα, καυτηριάζει με τον δικό του τρόπο την διαπλοκή, τις πελατειακές σχέσεις, τις μίζες, την υπεξαίρεση με λίγα λόγια την διαφθορά του ατόμου και την εξάρτησή του από ένα "βρώμικο" Σύστημα. Στη ταινία παρακολουθούμε τον κύριο χαρακτήρα - που υποδύεται ο σταρ του Box Office, ο Ματ Ντέιμον. Ο δυναμικός, "πράκτορας" Bourne απομυθοποιείται όχι μόνο εμφανισιακά. Είναι τελικά ένας "αρνητικός χαρακτήρας". Μουστάκι, περιττά κιλά, περουκίνι. Ξορκίζει το στίγμα της τυποποίησης και τον παρακολουθούμε να συμπεριφέρεται σαν κόλακας ολκής, με στόχο την κοινωνική του καταξίωση και οικονομική ανέλιξη στην κορυφή της βαθμίδας της εταιρείας. Προκαλεί ρωγμές στο σύστημα, κυριολεκτικά μεταμορφωμένος σε έναν «άλλον άνθρωπο» γιατί πρέπει πάντα να παραμερίζει κάποιον.. . Να τον ανατρέπει για να συνεχίζει το έργο, να διαιωνίζει την ματαιοδοξία του. Και όχι μόνο αυτό. Ο ρόλος του Τομ Κρουζ «στην ταινία μέσα στην ταινία» (αποσπάσματα από τη ΦΙΡΜΑ) είναι κλειδί και δηλώνει που το «πάει» ο σκηνοθέτης από πολύ νωρίς . Μάλιστα στο τέλος εμφανίζεται σαν … εκείνον σε πρόσφατη παρωδία … (κλου της ταινίας).

Ο «πληροφοριοδότης» Ντέιμον επιβεβαιώνει τις καταγγελίες του Σόντεμπεργκ για την σημερινή οικονομική κρίση. Περίπου όπως ο Μάικλ Μουρ στο ντοκιμαντέρ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΜΙΑ ΕΡΩΤΙΚΉ ΙΣΤΟΡΙΑ, ψάχνει τα αίτια του σημερινού κραχ και πηγαίνει επίσης λίγο καιρό πίσω. Η ταινία του Σόντεμπεργκ δεν κινείται άμεσα γύρω από το χρηματοπιστωτικό σύστημα, αλλά στο παράλληλο κύκλωμά του. Η ρίζα του κακού, η «μίζα» είναι παντού ίδια άλλωστε. Εξαρτάται σαφώς από την θέση των στελεχών στην ιεραρχία του συστήματος για να αποκτήσει βάρος κι ανάλογη αξία, μα κάπως έτσι δεν παρακολουθήσαμε και το ΜΑΪΚΛ ΚΛΕΪΤΟΝ του Τόνι Γκιλρόι; Θεματικά βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος.

Μας εξηγεί με διαλεκτική μέθοδο την γέννηση της διαφθοράς, από ένα απλό, «μικρό» γεγονός που πολλαπλασιάζεται ταχύτατα. Τα πλαφόν. Τονίζει χαριτολογώντας, την αναλγησία του Συστήματος Ελέγχου οικονομικής απάτης, των αδήλωτων εσόδων, των υπερτιμολογήσεων ή των μαύρων τιμολογίων, την κατάχρηση δημόσιων δαπανών, των ύποπτων προμηθειών και της φοροδιαφυγής. Το ξέπλυμα μαύρου χρήματος με "βιτρίνες" είναι τακτική της Μαφίας και των καλύτερων μαθητών της στην πράξη, των οικονομικών συμβούλων των πολυεθνικών... Πλέον οι μεγάλες εταιρείες μετέτρεψαν τον υγιή οικονομικό ανταγωνισμό σε έναν υπέρ πάντων αγώνα επικράτησης, πιστό στο δόγμα " η ζωή μου ο θάνατος σου" . Αυτή η πρακτική χρησιμοποιήθηκε εκτενώς από τα golden boys του χρηματιστηρίου και των κάθε είδους μεσαζόντων. Αυτοί που πλουτίζουν είναι λίγοι κι «εκλεκτοί». Συσσωρεύουν περισσότερο κεφάλαιο και αποκτούν μεγαλύτερα κέρδη. Θέλουν πάντα τη λιγότερη μοιρασιά. Αυτή είναι η ουσία του καπιταλισμού ... Η απληστία. Ανήκουν στην τάξη των ανώτερων διευθυντικών στελεχών που για να επιβιώσουν στην τήρηση του «νόμου της ζούγκλας» δε διστάζουν να κατασπαράξουν οποιονδήποτε βρεθεί μπροστά τους προκειμένου να σώσουν το τομάρι και την ιδιοκτησία τους.

Ο Ματ Ντέιμον όχι μόνο συνεργάζεται με το FBI, αλλά χρησιμοποιεί τη συνεργασία για ίδιον όφελος. Γαιτί γίνεται "καρφί"; Για να απενοχοποιηθεί ή να βρει τη λύτρωση; Η επινοητικότητα και οι αυτοσχεδιασμοί του είναι τα όπλα του. Είναι η προσωποποίηση του οικονομικού συστήματος. Χρησιμοποιεί όποια μέθοδο και ραδιουργία χρειαστεί, για να πετύχει τους στόχους του. Είναι υποκριτής και εντελώς αναξιόπιστος. Συνεχώς λέει ψέματα. Σε όλους. Ακόμα και στον εαυτό του. Από τη μια καταφέρνει κι αποκτά την εμπιστοσύνη σου, από την άλλη ανακαλύπτεις (από «καρφιά» ή απροειδοποίητους ελέγχους - σε βάθος χρόνου) τους διάτρητους τρόπους που χρησιμοποιεί για να το κατορθώσει (πλαστογραφία, υπεξαίρεση κλπ). Μάλιστα ακόμα και οι «υπεράνω υποψίας» κρατικές υπηρεσίες, πληρώνουν το ανάλογο τίμημα εμπλοκής τους στις εσωτερικές υποθέσεις των μεγαλο- (βάλτε όποιο ουσιαστικό θέλετε). Μα να είσαι το "καρφί" και να πείθεις τον εαυτό σου (και τους άλλους) ότι δεν είσαι; Να περνάς και το "τεστ της αλήθειας"; Μα τι εκπαίδευση περνάνε σήμερα οι υπερ-απατεώνες; Μετά άντε να μη γελάσεις με όσα βλέπεις. Γιατί το ντόμινο δεν αφήνει τίποτα όρθιο. Καμιά υπηρεσία. Καμία εξουσία. Ούτε τη δικαστική.

Από την άλλη είναι εμφανής η πρόθεση του Σόντεμπεργκ να περάσει τα μηνύματά του με "ελαφρότητα", χρησιμοποιώντας γνώριμες σε αυτόν συνταγές (φόρμουλα «Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 11,12,13»), όπως, την απαράμιλλη ειρωνεία των πρωταγωνιστών, την σατιρική ανατροπή των καταστάσεων, την χρήση easy listening μουσικής επένδυσης με jazz πινελιές και το στήσιμο των κάδρων με χρήση θερμών χρωμάτων και κλασικών «αμερικάνικων πλάνων» προηγούμενων δεκαετιών.
Τέλος τα «εσωτερικά γυρίσματα» τοποθετημένα χρονικά στην δεκαετία της κορύφωσης της τεχνητής ευημερίας , δηλαδή την κρίσιμη περίοδο 1991 – 1998, (διαφορετικά χαρακτηριστικά από τις συνθήκες που οδήγησαν στο «αμερικάνικο όνειρο» των 50’ς) χαρακτηρίζουν το προσωπικό του ύφος στην ταινία και την επιχειρηματολογία που χρησιμοποιεί για να πείσει με τα «αληθοφανή του ψέματα».

Η Οικονομία κάνει κύκλους γύρω από την Ιστορία, κι ο Σόντεμπεργκ δράττει την ευκαιρία και τα «χώνει» σε όλους! Όμως το σινεμά του δεν είναι …ψυχαγωγικό, είναι όμως πέρα για πέρα απολαυστικό, στο ίδιο επίπεδο που ήταν και το ΚΑΥΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ των αδελφών Κοέν, πέρσι. Γελάς με τα χάλια του Συστήματος, παράλογο δεν είναι, λαϊκίστικο, σίγουρα.

Δείτε την πριν ψηφίσετε! ...όλο και κάτι "ελληνικό" θα σας θυμίσει το στόρι...

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Δυνατή ταινία καταγγελίας από έναν Σόντερμπεργκ ο οποίος έχει άλλη μια ταινία προς κυκλοφορία φέτος, το ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ (THE GIRLFRIEND EXPERIENCE) την πιο πειραματική του ματιά πάνω στην εμπορευματοποίηση συνολικά της ερωτικής εμπειρίας. Με την ελληνικής καταγωγής διάσημη πορνοστάρ Sasha Grey στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Στο INFORMANT! ο Μαρκ Γουίτακερ πετυχημένος αντιπρόεδρος μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες προσθετικών γεύσης στης ΗΠΑ αφού για χρόνια συγκεντρώνει υλικό για τις δραστηριότητες αυτής της εταιρείας και την προσπάθεια προκαθορισμού των τιμών της αγοράς από μέρους της, τελικά γίνεται "συνεργάτης" του FBI σε έναν δρόμο που αρκετοί θα ακολουθήσουν αργότερα. Ψυχολογική αμφισβήτηση του ρόλου στα άκρα. Μπορείς να είσαι πάντα ο ίδιος η ανά πάσα στιγμή η δύναμη του χαρακτήρα κι η υπερβολική αδυναμία μπορούν να σε αλλάξουν απόλυτα; Ποσο ευδιάκριτα είναι τα όρια του ηρωικού
αρχετύπου στις μέρες μας;Τελικά ο Σόντερμπεργκ είναι ένας master στην χρήση των κινηματογραφικών ειδών αλλά και στην υπέρβαση τους!

Γιάννης Ραουζαίος
του Γιάννη Ραουζαίου giannis.raouzaios@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Video FlashVideo
Type: Flash

Get Flash to see this player.



top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 1/10/2009


top of the page




PHOTOS - POSTERS

PhotosΦωτογραφικό υλικό
Τύπος: Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Περισσότερες φωτό ΕΔΩ
The Informant 01.jpg
The Informant 02.jpg
TI-FP-0171.jpg
TI-FP-0267.jpg
TID-02697r.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Matt Damon ... Mark Whitacre
    Melanie Lynskey ... Ginger Whitacre
    Frank Welker ... Mr. Whitacre
    Scott Bakula ... Brian Shepard
    Patton Oswalt ... Ed Herbst
    Tony Hale
    Thomas F. Wilson ... Mark Cheviron
    Joel McHale ... Robert Herndon
    Mike O'Malley
    Rusty Schwimmer ... Elizabeth
    Richard Steven Horvitz ... Bob Zaideman
    Candy Clark ... Mrs. Whitacre
    Eddie Jemison ... Kirk Schmidt
    Scott Adsit ... Sid Hulse
    Arden Myrin ... Sarah Scott
    Andrew Daly
    Paul F. Tompkins ... D'Angelo
    Adam Paul
    Elena Eustache ... Swiss secretary
    Rick Overton ... Terry Wilson
    Ludger Pistor ... Reinhard Richter
    Tom Papa ... Mick Andreas
    Rome Kanda ... Ikeda
    Wayne Pere ... Sheldon Zenner
    Larry Clarke ... Bill Walker
    Giota Trakas ... Jogger
    Joseph Mazurk ... Federal Plaza Lawyer
    Raymond Ma ... Mimoto
    Jayden Lund ... James Mutchnik
    Joseph Cintron ... FBI Agent
    Samantha Albert ... Mary Spearing
    Don Kress ... Federal Plaza Lawyer
    Allan Havey ... Spcl. Agt. Dean Paisley
    Daniel Hagen ... Scott Roberts
    Bob Zany ... John Dowd
    Rodney Perry
    Bil Dwyer ... Lawyer
    Gene Fojtik ... Lawyer
    Michael C. McCarthy ... Scott Kilman
    Joshua Funk ... Agent Grant
    Jean-Pierre Gillain ... Marcus Galliker
    Lindsey Trout ... Waitress
    Steve Seagren ... Correctional Officer
    Hans Tester ... Peter Dreyer
    Howie Johnson ... Rusty
    Jimmy Brogan ... Psychiatrist
    Brian Gallivan ... Ronald Henkoff
    Mark Herzog ... News Reporter
    Randy Bernales ... Ο Ίδιος
    Tim Cain ... Ο Ίδιος
    Craig Ricci Shaynak ... Discouraged Foreman
    Patricia Kakridas ... Herself
    Kathy Hanner ... Waitress
    Scott England ... Ο Ίδιος
    Stephen Sepher ... Office Manager
    Matthew Francis ... FBI Agent
    Sean Streaty ... Ο Ίδιος
    Guy Cozza ... Security Guard Frank

Σκηνοθεσία
Steven Soderbergh

Σενάριο
Scott Z. Burns
Kurt Eichenwald
(βιβλίο)

Παραγωγή
Howard Braunstein
Jennifer Fox
Gregory Jacobs
Michael Jaffe


Μουσική
Marvin Hamlisch

Μοντάζ
Stephen Mirrione

Casting
Carmen Cuba

Σχεδιασμός Παραγωγής
Doug J. Meerdink

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Billy Hunter
David Scott


Σκηνικά
Daniel B. Clancy
Curtis Maneno


Κοστούμια
Shoshana Rubin

Βοηθός Σκηνοθέτη
Jody Spilkoman

Εταιρείες Παραγωγής
Groundswell Productions
Participant Productions

Διανομή
Village Films (Ελλάδα)
20th Century Fox (2009) (Malaysia) (theatrical)
Turner Network Television (TNT) (2012) (USA) (TV)
Warner Bros. Pictures (2009) (USA) (theatrical)
Warner Bros. (2009) (Netherlands) (theatrical)

Ειδικά Εφέ
Rhythm and Hues (visual effects)
Tinsley Transfers (prosthetic makeup effects)

Χρονολογία παραγωγής
2009

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ

Είδος ταινίας
ΚΩΜΩΔΙΑ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ, ΔΡΑΜΑ, ΘΡΙΛΕΡ

Διάρκεια
108'

Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Blue Mound, Illinois, ΗΠΑ


Καταλληλότητα
USA:R


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑστυνομικήΘρίλερΚωμωδίαRestrictedΔραματική


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails