Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 14/8/14 :.
. Κουβανέζικος Έρωτας
. Θεϊκό Κόλπο
. Λόγια και Εικόνες
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape Μια Τρελή Βραδιά
. Σεφ
. Οι Αναλώσιμοι 3
. Ο Άνθρωπος Αντίγραφο
. Kapo (1960)
.: από 28/8/14 :.
. Lucy
. Μαγεία στο Σεληνόφως
. Αεροπλάνα 2: Ιπτάμενοι Πυροσβέστες
. Wild Tales
.: από 4/9/14 :.
. Ο Νο1 Καταζητούμενος
. Step Up: All In
. Φύλακες του Γαλαξία
. The Lunchbox
.: από 11/9/14 :.
. Sin City: Η Κυρία Θέλει Φόνο
. Η Τελική Αποπληρωμή
. Μέσα στον Κυκλώνα
. Ξόρκισε Το Κακό
.: από 18/9/14 :.
. Ρίο, Σ' Αγαπώ
. Kidnapping Freddy Heineken
. Μεγαλώνοντας
. Ο Λαβύρινθος
. Αμνησία

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: zenekbenek's Profile zenekbenek
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9729

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 103
Μέλη: 1
Σύνολο: 104

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: (500) ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΤΗ ΣΑΜΕΡ - (500) DAYS OF SUMMER του Μαρκ Γουεμπ

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 11 Ιούν. 2009 @ 17:05:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Arts & Culture

(500) ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΤΗ ΣΑΜΕΡ
(500) DAYS OF SUMMER

του Μαρκ Γουεμπ
με τους Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ, Ζόι Ντεσανέλ


Υπόθεση: Αν και ζει στην σύγχρονη, κυνική εποχή, ο Τομ πιστεύει στον κεραυνοβόλο έρωτα. Η Σάμερ δεν πιστεύει ούτε στο ελάχιστο σε οποιαδήποτε μορφή έρωτα, αλλά αυτό δεν σταματάει τον Τομ από το να προσπαθεί αδιάκοπα να κερδίσει την καρδιά της. Και να την πείσει πως υπάρχει το είδος του έρωτα που έχει τη δύναμη να συνταράξει την καρδιά και να συγκλονίσει τον κόσμο ενός ανθρώπου...



Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

Αγόρι γνωρίζει κορίτσι. Το αγόρι ερωτεύεται. Το κορίτσι όχι. Αυτή είναι η απλή ιδέα της γλυκόπικρης κωμωδίας που καταχειροκροτήθηκε στο τελευταίο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Sundance, καθώς και σε διάφορα άλλα κινηματογραφικά φεστιβάλ όπου έχει προβληθεί. Ο Μαρκ Ουέμπ σκηνοθετεί την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, μετά από προϋπηρεσία σε μουσικά βίντεο διάσημων καλλιτεχνών, και εκμεταλλεύεται την μοναδική χημεία των πρωταγωνιστών Ζόε Ντεσάνελ και Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ.
Ο Σκηνοθέτης

Ο Μαρκ Ουέμπ σπούδασε στο Colorado College, στο NYU για ένα εξάμηνο και στο Art Center για λίγους μήνες. Ο πατέρας του είναι μαθηματικός και η μητέρα του βιολόγος. Ο αδερφός του μόλις απέκτησε κι άλλο παιδί. Το όνομά της είναι Ίζαμπελ. Ο Μαρκ έχει φωτογραφίες, αν θέλετε να δείτε.

Ο Ουέμπ σκηνοθετεί διάφορα. Ταινίες μικρού μήκους, μουσικά video clip, διαφημίσεις, ό,τι να' ναι. Έχει κερδίσει αρκετά MTV Video Music Awards, όπως Best Rock Video για το "Miss Murder" των AFI και Best Group Video για το "Move Along" των All-American Rejects. Η Music Video Production Association τον τίμησε το 2006 με το βραβείο του Σκηνοθέτη της Χρονιάς για τη συνεργασία του με τους Weezer, τους AAR και τους My Chemical Romance.

Έχει σκηνοθετήσει την ταινία μικρού μήκους "Seascape", η οποία έκανε πρεμιέρα στο Aspen Comedy Festival, πράγμα αστείο, μιας και ο Μαρκ δεν πίστευε ότι είναι αστεία. Θέλοντας να βεβαιωθεί πως δε θα σκηνοθετούσε άλλη κωμωδία, πήγε στη Βαγδάτη και γύρισε ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη μέρα του σχολείου στο μεταπολεμικό Ιράκ. Οι θεατές όμως γέλασαν και με αυτό.

Η ταινία "(500) Μέρες με τη Σάμερ" είναι η πρώτη κινηματογραφική ταινία του Μαρκ Ουέμπ.

Οι Πρωταγωνιστές

Ο Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ γεννήθηκε το 1981 στο Λος Άντζελες, έχει σπουδάσει στο Columbia University και ξεκίνησε την καριέρα του στην υποκριτική με συμμετοχές σε τηλεοπτικές σειρές όπως "Family Ties", "Murder, She Wrote", "Quantum Leap"και "Roseanne".

Το βιογραφικό του στον κινηματογράφο περιλαμβάνει τις ταινίες "Beethoven", "A River Runs Through It" του Ρόμπερτ Ρέντφορντ – για το οποίο απέσπασε ένα Young Artist Award ως ο Καλύτερος Ηθοποιός Κάτω των Δέκα Ετών, "The Juror" με την Ντέμι Μουρ και τον Άλεκ Μπόλντγουιν, "Halloween H20: 20 Years Later", "10 Things I Hate About You" με τον Χιθ Λέτζερ και την Τζούλια Στάιλς, "Manic" με τους Ντον Τσιντλ και Ζόε Ντεσάνελ, "Mysterious Skin" του Γκρεγκ Αράκι, "Brick" του Ριάν Τζόνσον, "Stop-Loss", "Miracle at St. Anna" του Σπάικ Λι και "Killshot" με τους Νταϊάν Λέιν και Μίκι Ρουρκ.

Πρόσφατα τον είδαμε στο "G.I. Joe: The Rise of Cobra", ενώ προσεχώς θα τον δούμε στην νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν, "Inception", δίπλα στους Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Μαριόν Κοτιγιάρ και Έλεν Πέιτζ.


Η Ζόε Ντεσάνελ γεννήθηκε το 1980 και η οικογενειά της ήταν μέσα στο χώρο του θεάματος. Ο πατέρας της, Κάλεμπ Ντεσάνελ, είναι γνωστός διευθυντής φωτογραφίας και έχει προταθεί πέντε φορές για Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας, ενώ η μητέρα της, Μέρι Τζο Ντεσάνελ, είναι ηθοποιός. Ο πρώτος της κινηματογραφικός ρόλος ήταν στην ταινία "Mumford" το 1999, που την προέτρεψε να παρατήσει το πανεπιστήμιο και να ασχοληθεί με την υποκριτική. Από τον δεύτερο κιόλας ρόλο της, στην ταινία "Σχεδόν Διάσημοι" του Κάμερον Κρόου, είχε αρχίσει να κερδίζει αναγνωρισιμότητα αλλά και την προσοχή της κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Το βιογραφικό της περιλαμβάνει τις ταινίες "Σαν Καλό Κορίτσι", "Κακός Μπελάς", "Σκοτεινή Απουσία", "Για Όλα τα Αληθινά Κορίτσια", "Το Ξωτικό των Χριστουγέννων", "Μια Τρελή Τρελή... Κηδεία!", "Γυρίστε τον Γαλαξία με Οτοστόπ", "30άρης από Σπίτι", "Η Γέφυρα για την Τεραμπίθια", "Η Δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς από τον Δειλό Ρόμπερτ Φορντ", "The Happening", "Yes Man" και "Gigantic". Έχει δανείσει επίσης τη φωνή της στην ταινία κινουμένων σχεδίων "Ώρα για Σερφ", ενώ έχει συμμετάσχει και σε μερικά επεισόδια της δημοφιλούς τηλεοπτικής σειράς "Weeds".

Προσεχώς θα την δούμε στην κωμωδία "Your Highness", δίπλα στους Νάταλι Πόρτμαν και Τζέιμς Φράνκο.

Λίγα Λόγια από τον Σκηνοθέτη

Πριν διαβάσω το "(500) Μέρες με τη Σάμερ", είχα χάσει κάθε ενδιαφέρον για το είδος της ρομαντικής κωμωδίας. Κάπου ανάμεσα στην εφηβεία και στην περίοδο που άρχισα να πληρώνω φόρους, σταμάτησα να πιστεύω στον κόσμο που μου υπόσχονταν τα κορίτσια με τα ροδοκόκκινα μάγουλα και τους πλεκτούς μπερέδες. Τι σχέση είχε αυτός ο κόσμος με μένα;

Όταν έκατσα να διαβάσω το τσαλακωμένο σενάριο, μετά από τρεις εβδομάδες παραμέλησης στο σάκο μου, δεν το έκανα με ιδιαίτερη όρεξη. Ο τίτλος ήταν που μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Δε χρειάζεται να πω πως κάτι έκανε κλικ μέσα μου. Οι σεναριογράφοι, Σκοτ Νεστάντερ και Μάικλ Βέμπερ – χωρίς να προσφεύγουν σε κάποια εξαιρετικά μεγάλη ιδέα – έπλασαν μια σχέση που ήταν ταυτόχρονα καλλιτεχνική και ρεαλιστική. Μεταφορική και κυριολεκτική.

Όλοι γνωρίζουμε την Σάμερ, διότι η Σάμερ δεν είναι απλά ένα κορίτσι. Είναι ένα γεγονός. Πρωτογνώρισα την Σάμερ όταν ήμουν 17 ετών. Με έπεισε να κάνω κοπάνα ώστε να μου διαβάσει το "Ο Φύλακας στη Σίκαλη" στο Vilas Zoo, στο Μάντισον του Ουισκόνσιν (απίστευτο ε;). Την εποχή εκείνη πίστευα πως ο έρωτας είναι ένα μαγικό χάπι που θα συνέδεε την ψυχή μου με το σύμπαν και θα μου παρείχε εύκολα ατελείωτη ευλογία.

Δεν θα μπω σε ανατριχιαστικές λεπτομέρειες αλλά αρκεί να πω πως τα όμορφα κορίτσια έχουν μεγάλη ζήτηση. Μερικοί άνθρωποι καταλήγουν με την Σάμερ τους. Εγώ δεν ήμουν ένας από αυτούς. Χωρίσαμε και βρέθηκα σε μια πολύ περίεργη κατάσταση – δεν μπορούσα να αποβάλλω το συναίσθημα πως κάτι πήγε τραγικά στραβά στο σύμπαν. Η πραγματικότητα την οποία ανέμενα και η πραγματικότητα την οποία βίωνα ήταν ξαφνικά πολύ διαφορετικές. Η ειρωνεία είναι πως αυτό που με έκανε να νιώθω μόνος ήταν αυτό ακριβώς που τόσοι άνθρωποι – διαφορετικοί μεταξύ τους – μπορούν να κατανοήσουν: όλοι γνωρίζουμε πώς είναι να ραγίζει η καρδιά. Είτε είμαστε 17 είτε 70 ετών.

Κατά κάποιο τρόπο, η δημιουργία αυτής της ταινίας – της πρώτης μου κινηματογραφικής ταινίας – ήταν το ευτυχισμένο τέλος που δεν είχα με την Σάμερ. Περιέχει το πνεύμα του μη κυνικού παιδιού από το Vilas Park Zoo. Κάτω από το χιούμορ και τα ευτράπελα του "(500) Μέρες με τη Σάμερ", υπάρχει μια ουσιώδης αλήθεια: ναι, ο έρωτας μπορεί να είναι σκληρός, αμείλικτος και δύσκολος, αλλά είναι και το καλύτερο πράγμα που έχει να προσφέρει η ζωή.

Η Αρχή του Καλοκαιριού:
Γράφοντας μια Μεταμοντέρνα Ερωτική Ιστορία

Η ιδέα για την ταινία "(500) Μέρες με τη Σάμερ" προήλθε από δύο νέους σεναριογράφους – ο ένας ήταν εργένης που ανάρρωνε από μία βαριά περίπτωση ραγισμένης καρδιάς και ο άλλος βρισκόταν σε μακροχρόνια σχέση – οι οποίοι αναπολούσαν ρομάντζα που θα μπορούσαν να συμβούν, που ίσως να έπρεπε να συμβούν, αλλά με κάποιο τρόπο… δεν συνέβησαν. Σχεδόν όλοι έχουν ζήσει κι από έναν έρωτα ενώ, σε μια εποχή που όλα συμβαίνουν με ταχύτερους ρυθμούς και πιο έντονα, οι έρωτες δείχνουν να εμφανίζονται συχνότερα. Οι σεναριογράφοι Σκοτ Νεστάντερ και Μάικλ Βέμπερ αναρωτήθηκαν πώς μπορεί ένας ρομαντικός νεαρός να επιβιώσει σε μια τέτοια πραγματικότητα. Πώς θα μπορούσε η σύγχρονη εκδοχή του ρομαντικού ιδεαλισμού να αποτυπωθεί στην οθόνη με έναν τρόπο που να μην έχει ξαναγίνει ποτέ;

"Υπάρχουν μερικά θέματα στα οποία αναφέρονται εμμέσως οι ρομαντικές κωμωδίες, αλλά με τα οποία δεν ασχολούνται ποτέ ευθέως" δηλώνει ο Νεστάντερ. "Ερωτήσεις όπως: "Υπάρχει πραγματικά αυτό που λένε "Η μία και μοναδική"; Αν υπάρχει, τι γίνεται αν την χάσεις; Τι κάνεις στην περίπτωση αυτή; Μπορείς να συνεχίσεις να πιστεύεις στην αγάπη; Αλλάζουν οι πεποιθήσεις σου για την αγάπη; Αυτές είναι οι ερωτήσεις για τις οποίες θέλαμε να γράψουμε με τον Βέμπερ, έστω κι αν δεν είχαμε όλες τις απαντήσεις."

"Η ιδέα που είχαμε για το σενάριο ήταν ένα είδος ρομαντικής κωμωδίας που συναντά το "Memento". Θέλαμε να παρακολουθήσουμε έναν τύπο καθώς αυτός ανατρέχει στις αναμνήσεις της σχέσης, προχωρώντας μπρος και πίσω στο χρόνο, και καθώς αρχίζει να βλέπει πράγματα τα οποία ίσως να μην είχε δει κατά τη διάρκεια της σχέσης" εξηγεί ο Νεστάντερ. "Τον παρακολουθείς να αντιλαμβάνεται όλο και περισσότερα και να μαθαίνει κάτι για τον εαυτό του και για την αγάπη. Ο Τομ καταλαβαίνει πως είναι κάποιος που είναι ερωτευμένος με την ιδέα του έρωτα και γι’ αυτό η ιστορία είναι πολύ αισιόδοξη. Βλέπει κάτι στη φύση του έρωτα. Δεν πρόκειται για μια συνηθισμένη ρομαντική κωμωδία, αλλά είναι μια πολύ ρομαντική ιστορία."
Από την αρχή, ο Νεστάντερ και ο Βέμπερ είχαν συμφωνήσει να αποφύγουν τα χαριτωμένα, μελό και αισθηματικά στερεότυπα των ρομαντικών κωμωδιών και να βρουν έναν πιο αληθινό τρόπο για να πουν την ιστορία του Τομ. "Πετάξαμε όλους τους κανόνες και αρχίσαμε να συζητάμε για εναλλακτικές δομές" αναλύει ο Νεστάντερ. "Ακολουθήσαμε κάθε ιδέα, όσο τρελή κι αν ήταν, από τον τρόπο που οι άνθρωποι "ταξιδεύουν" με ένα τραγούδι μέχρι τον τρόπο με τον οποίο πολλοί "πνίγουν" τον πόνο τους με μια ταινία. Οτιδήποτε βρισκόταν στο μυαλό και στην μνήμη του Τομ ήταν μέρος της παλέτας μας."

"Η συγγραφή του σεναρίου ήταν μια εξαιρετικά δημιουργική διαδικασία, διότι απελευθερωθήκαμε και εξερευνούσαμε συνεχώς το πώς τα συναισθήματα και οι σχέσεις των ανθρώπων είναι άμεσα συνυφασμένα με την κουλτούρα γύρω μας – τα τραγούδια, τις ταινίες, τα βιβλία, τις τηλεοπτικές εκπομπές και την τέχνη, με τα οποία καθορίζουμε την ταυτότητά μας" προσθέτει ο Βέμπερ.

Ο Νεστάντερ και ο Βέμπερ έπαιξαν επίσης με τον χρόνο, μεταπηδώντας μπροστά και πίσω σε διάφορες χρονικές περιόδους, κατά τη διάρκεια της σχέσης του Τομ με την Σάμερ. "Η μίξη της χρονολογικής σειράς της ταινίας ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστική για μας", συνεχίζει ο Βέμπερ, "αλλά υπήρχε και μια μέθοδος στην τρέλα αυτή. Αποσπώντας συγκεκριμένες στιγμές από όταν το ζευγάρι ήταν στα πάνω του και στα κάτω του, βλέπεις πράγματα που ίσως να μην τα είχες παρατηρήσει και μάλιστα από μια νέα οπτική. Αν το καλοσκεφτείς, έτσι δουλεύει και η μνήμη στην πραγματικότητα. Κάτι πυροδοτεί το μυαλό να σκεφτεί μια υπέροχη στιγμή και αυτή πυροδοτεί την ανάμνηση μιας κακής στιγμής και μετά έρχεται η αποκάλυψη του πώς όλα αυτά είναι αλληλένδετα."

Στο τέλος της μέρας, αυτή η βάση της συναισθηματικής ειλικρίνειας ήταν που τράβηξε το ενδιαφέρον διαφόρων ταλέντων στην ταινία "(500) Μέρες με τη Σάμερ". Ο παραγωγός Μέισον Νόβικ, ο οποίος έχει υπογράψει επίσης την παραγωγή στην ταινία "Juno", αναφέρει πως "η ιστορία αυτή δεν μπαίνει εύκολα σε μια κατηγορία ή σε ένα είδος. Δεν πρόκειται για μια συνηθισμένη ρομαντική κωμωδία και δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο δράμα – είναι μια ενδιαφέρουσα, αστεία και φρέσκια οπτική στις σύγχρονες σχέσεις. Προσέλκυσε επίσης την κατάλληλη ομάδα ανθρώπων για να το φέρουν εις πέρας."

Η αναζήτηση ενός σκηνοθέτη με μια οπτική που θα μπορούσε να ανταπεξέλθει στη δημιουργικότητα του σεναρίου, οδήγησε στον Μαρκ Ουέμπ, ο οποίος είχε εκτενή εμπειρία από μουσικά video και διαφημίσεις και αναζητούσε την πρώτη του κινηματογραφική ταινία. Δεν του πήρε πολύ για να δώσει την ίδια του την καρδιά στο "(500) Μέρες με τη Σάμερ". "Όταν πρωτοδιάβασα το σενάριο, ήταν σαν την πρώτη φορά που ο Τομ είδε την Σάμερ" θυμάται ο σκηνοθέτης. "Κάτι έκανε κλικ και ήξερα πως αυτό είναι που περίμενα."

"Ο Μαρκ ανήκει στο σπάνιο είδος σκηνοθετών που δεν θυσιάζουν την ουσία για το στιλ. Έχει στιλ αλλά όλες οι επιλογές του είναι συγκεκριμένες, σκόπιμες και χρησιμεύουν στο να εκφράσουν μια άποψη" δηλώνει ο Νόβικ.

Ο Ουέμπ, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, ήταν ενθουσιασμένος με την πρόκληση. "Ήρθα από έναν κόσμο όπου υπάρχουν πολύ λίγοι κανόνες, όπου δεν είσαι υποχρεωμένος να ακολουθείς μια αυστηρή αφηγηματική δομή, οπότε μπορείς να αψηφάς τις κοινοτυπίες. Λάτρεψα λοιπόν την ιδέα τού να ασχοληθώ με μια κωμωδία που είχε την ελευθερία να μην είναι γραμμική και να είναι λίγο φανταστική. Η πρόκληση για μένα ήταν να βρω έναν τρόπο, μέσα στο πλαίσιο αυτό, να διατηρήσω τους χαρακτήρες αληθινούς ώστε οι θεατές να μπορέσουν να ταυτιστούν σε ένα βαθύ συναισθηματικό επίπεδο. Μπορείς να πεις πως ήθελα να βρω τη γραμμή ανάμεσα ακριβώς από την πραγματικότητα και την μαγεία."

Επιλέγοντας το πρωταγωνιστικό ζευγάρι

Όλα όσα βλέπει ο θεατής στην ταινία "(500) Μέρες με τη Σάμερ" προέρχονται απευθείας από το ερωτικά απογοητευμένο μυαλό του Τομ Χάνσεν, ενός άντρα που γράφει ζουμερά ρομαντικά αποφθέγματα για τους άλλους αλλά δεν μπορεί να επικοινωνήσει το απύθμενο βάθος των συναισθημάτων του στην Σάμερ, την μόνη γυναίκα που τον ενδιαφέρει. Τον κρίσιμο ρόλο του Τομ ανέλαβε ο Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ. "Ο Τζο είναι ιδιαίτερα ευφυής και κατάλαβε κάθε γραμμή της ιστορίας, καθώς και την συναισθηματική κατάσταση του Τομ" αναφέρει ο Μαρκ Ουέμπ. "Ταυτόχρονα ήταν ιδιαίτερα περίεργος και έκανε πολλές εξαιρετικές ερωτήσεις. Είναι εύκολο να ξεχάσεις πως ο Τζο ξεκίνησε την καριέρα του σε σαπουνόπερα, αλλά έχει επίσης και μια γερή βάση στην τέχνη της κωμωδίας, που χρησιμοποιεί για τον Τομ. Βρίσκει τρόπους να είναι πολύ αστείος ενώ παράλληλα εκπέμπει αυθεντικό συναίσθημα σε κάθε σκηνή."

Ο Γκόρντον-Λέβιτ λατρεύει την ιδέα τού να διηγείται μια ιστορία από μια απροσδόκητα εύθραυστη αντρική οπτική. "Μου άρεσε το γεγονός πως την ιστορία έγραψαν δύο άντρες, την σκηνοθέτησε ένας άντρας και κανένας τους δεν σκοπεύει να απολογηθεί για το ότι η ιστορία είναι από τη δική μας πλευρά" λέει ο πρωταγωνιστής. "Δεν προσποιείται πως είναι μια αντικειμενική σκοπιά. Ολόκληρη η ιστορία βασίζεται στην υποκειμενική εμπειρία του Τομ και παρουσιάζει τον τρόπο που βίωσε τον έρωτα. Ο έρωτας δεν είναι λογικός ή γραμμικός και η ταινία το απεικονίζει αυτό. Είναι μια συγκινητική και ξεκαρδιστική ταυτόχρονα κινηματογραφική εμπειρία. Καταφέρνει να αποτελεί μια αυθεντική ιστορία για τον έρωτα, χωρίς να παίρνει τον εαυτό της υπερβολικά στα σοβαρά."

Άλλο ένα θετικό στοιχείο για τον Γκόρντον-Λέβιτ ήταν η επανασύνδεση με την Ζόε Ντεσάνελ, με την οποία είχαν συνεργαστεί παλαιότερα στο ανεξάρτητο δράμα "Manic". "Ήταν εκπληκτικό το ότι μπόρεσα να κάνω κάτι τελείως διαφορετικό μαζί της και να διασκεδάζω καθημερινά" δηλώνει ο γνωστός ηθοποιός. "Πρόκειται για μια τόσο παιχνιδιάρικη, ονειρική και γλυκιά ταινία – είναι εύκολο να νιώθεις έτσι όταν είσαι με την Ζόε."

"Η Ζόε είναι η τέλεια ενζενί" προσθέτει ο σκηνοθέτης. "Μοιάζει με την Σάμερ σε πολλά σημεία. Είναι αστεία, αληθινή, πολύ έξυπνη, έχει τα πιο όμορφα μάτια που έχεις δει ποτέ, καθώς και μια ιδιαίτερη ενέργεια που σε αναγκάζει να μην μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από πάνω της."

Η Ντεσάνελ ανταποκρίθηκε στην πρόκληση τού να υποδυθεί το ιδεώδες στο μυαλό ενός ρομαντικού νεαρού. "Η Σάμερ είναι ένας πολύ ενδιαφέρων χαρακτήρας, διότι τη βλέπουμε εξολοκλήρου μέσα από τα μάτια του Τομ ως την ιδανική γυναίκα, ενώ είναι απλά ένα έξυπνο, ενδιαφέρον κορίτσι με τα δικά του προβλήματα" εξηγεί η πρωταγωνίστρια. "Ήμουν τόσο ενθουσιασμένη όταν διάβασα το σενάριο διότι σπάνια συναντάς μια ρομαντική κωμωδία που να είναι πραγματικά φρέσκια και διαφορετική. Ήταν σαν ένας νέος τρόπος αφήγησης μιας ιστορίας που νομίζεις πως έχεις ξαναδεί."

Η συνεργασία με τον Γκόρντον-Λέβιτ ήταν άλλο ένα θετικό στοιχείο. "Γνωριζόμαστε με τον Τζο εδώ και χρόνια και νιώθω απόλυτα άνετα μαζί του" λέει η Ντεσάνελ. "Θεωρώ πως είναι ο τέλειος Τομ διότι είναι γλυκός και αξιολάτρευτος, ενώ αποπνέει μια αίσθηση αφέλειας μέσα στη γοητεία του."

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.foxsearchlight.com/500daysofsummer/

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Πραγματικά πολύ καλή ανεξάρτητη ταινία, συναισθηματική με λίγο κωμωδία και πολύ ερωτικό προβληματισμό, όλα δοσμένα σε ρεαλιστικό περιτύλιγμα. Προβλήθηκε στο Sundance και σε αρκετά άλλα φεστιβάλς και ενθουσίασε το mainstream κοινό, οπότε μπορούμε να πούμε ότι παίζει με καλές πιθανότητες για τα Oscars.

Εδώ δεν θα δείτε το κλασικό boy meets girl. Εδώ η γυναίκα θέλει χαλαρότητα και ο άνδρας παρακαλάει για σχέση! Θα δείτε 500 μέρες, από τη ζωή ενός ζευγαριού, από την πρώτη μέρα μέχρι την τελευταία. Η ταινία χρησιμοποιεί το αφηγηματικό back and forth, π.χ. πρώτα θα δείτε την ημέρα 490, μετά την μέρα 001, μετά την μέρα 320, την μέρα 040, την μέρα 430 και πάει λέγοντας. Με αυτόν τον τρόπο, ο σκηνοθέτης Marc Webb, πετυχαίνει να μας θυμίζει πάντα τις νομοτέλειες στις οποίες υπόκεινται όλες σχεδόν οι ερωτικές σχέσεις, όσο όμορφες και να φαίνονται, κάνοντας όμως στο τέλος της ταινίας και ένα αναιρετικό σε όλα τα προηγούμενα σχόλιο, αφήνοντας έτσι ένα παράθυρο ανοιχτό στους ρομαντικούς για να πιστεύουν... Το επίκεντρο τις ταινίας είναι ο άνδρας, έχοντας τον ρόλο του υποκείμενου της αντίδρασης, ενώ η γυναίκα είναι το υποκείμενο δράσης.

Είναι η πρώτη φορά που παραδέχομαι μια ερμηνεία της Deschanel, γιατί ως τα τώρα απορούσα για πιο λόγο υπήρχε ως ηθοποιός. Στο 500 είναι πάρα πολύ καλή, βοηθούμενη βέβαια και από τον ενδιαφέροντα χαρακτήρα τον οποίο υποδύεται. Ο 28χρονος Joseph Gordon-Levitt (που είναι σαν ο δίδυμος χαμένος αδερφός του μακαρίτη Heath Ledger, εκπληκτική ομοιότητα) είναι επίσης πάρα πολύ καλός.

Γιάννης Πεντσερετζίδης
του Γιάννη Πεντσερετζίδη yannis.pentseretzidis@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Ο Γύρος μιας ...σχέσης σε 500 ημέρες...
Εξαιρετική κομεντί, ισορροπώντας ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία, χωρίς εξεζητημένες λύσεις και ευκολίες στην αφήγηση, που μου άφησε άριστες εντυπώσεις. Τη θεωρώ μέσα στις 10 καλύτερες της χρονιάς - σίγουρα θα "τσιμπήσει" υποψηφιότητες στις μεγάλες κατηγορίες των όσκαρ. Η "ασύγχρονη" αφήγηση, είναι διασκεδαστική και ευρηματική αλλά καθόλου τυχαία. Θα αποζημιώσει και όσους έχουν περισσότερες απαιτήσεις με το παραπάνω, εφόσον η ταινία έχει και βάθος και πλάτος. Και ανατροπές και ενδιαφέρον για την εξέλιξη της ιστορίας του Τομ και της Σάμερ, αφού όσα συμβαίνουν στο στόρι, αφορούν εκατομμύρια ψυχές. Άρα υπάρχει η πολυπόθητη ταύτιση. Ταύτιση στις γενικότητες αλλά και σε πιο συγκεκριμένες ιδεολογικές αναφορές σχετικά με τις εργασιακές σχέσεις και το κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον των ηρώων. Όλα παίζουν ρόλο σε μια ερωτική σχέση. Τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη και τίποτα δεν παραλείπεται. Γνωστές καταστάσεις και άγνωστες πτυχές, συνδυάζονται αρμονικά φτιάχνοντας ένα σύνολο με άρρηκτη δομή και απίστευτη χημεία.

Συνοπτικά, η ταινία διαθέτει έναν φρενήρη ρυθμό, κλιμακωτή ανάπτυξη, συμπαγείς κι ολοκληρωμένους χαρακτήρες και πάνω απ' όλα μεράκι και διάθεση από έναν εμπνευσμένο δημιουργό που χρησιμοποεί το ακαδημαϊκό mainstream ως βατήρα σινεφιλικών και καλλιτεχνικών αναζητήσεων. Ο Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ με το σπαθί του κέρδισε τον τίτλο του "διαδόχου του Χιθ Λέτζερ" και η Ζόι Ντεσανέλ συγκινεί με τις υποκριτικές της δυνατότητες χωρίς να εκβιάζει ακραία συναισθήματα υποκύπτοντας στα κλισέ της "χολιγουντιανής συνταγής". Δεν είναι "άλλη μια ρομαντική κομεντί", αλλά "Η Αισθηματική Κωμωδία της χρονιάς", χωρίς αμφιβολία. Απολαύστε την... Η ταινία φτιάχτηκε για μεγάλο κοινό, χωρίς να ισοπεδώνει την νοημοσύνη κανενός. Έχω την αίσθηση πως θα αποκτήσει "cult' στάτους και θα γίνει σημείο αναφοράς. Δεν υπερβάλλω.

Two thumbs ... up!

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Ρομαντική κομεντί, δύο λέξεις που σε μεγάλο ποσοστό των ανδρών προκαλούν αντίστοιχες παρενέργειες με το εφιαλτικό “Oh, My God” της Janice όταν έβλεπε τον Chandler! Έχουν και αυτές, φυσικά το ρόλο τους τη κατάλληλη στιγμή αλλά πολύ δύσκολα θα μαζευόταν ανδροπαρέα με πίτσες και θα έβλεπε το Down with Love! Όλα, όμως, τα genres έχουν και τις εξαιρέσεις του, έστω και αν είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Το (500) Days of Summer είναι σίγουρα μία από αυτές και αν δε με γελάει η μνήμη μου, η πρώτη που απευθύνεται κυρίως στο ανδρικό φύλο.

Το εμπνευσμένο και πανέξυπνο tagline μας λέει με δυο λέξεις όλη την υπόθεση, Boy meets girl. Boy falls in love. Girl doesn't. Συνειδητά επιλέγω να μην αναφέρω τίποτα παραπάνω για την ιστορία γιατί ότι χρειάζεται να ξέρουμε χωρίς να μας χαλάσει την εξέλιξη, το μαθαίνουμε από το tagline.

Η διαφορά με όλες τις άλλες rom-coms είναι παρακολουθούμε την ιστορία από τη πλευρά του άνδρα και ότι δεν περιέχει καθαρά κωμικές σκηνές που να θυμίζουν slapstick όπως έχουμε συνηθίσει αλλά βασίζει το κωμικό στοιχείο της σε λίγες πανέξυπνες ατάκες που δεν είναι αστείες εκ φύσεως αλλά, πιστέψτε με, θα μας κάνει όλους να γελάσουμε. Το μεταμοντέρνο, σκληρά ρεαλιστικό αλλά και με σουρεαλιστικές πινελιές, ύφος της δεν μοιάζει με τίποτα που έχουμε δει και εκμεταλλευόμενος το χρόνο παίζει με τη ψυχολογία του πρωταγωνιστή και του θεατή χοροπηδώντας χρονικά μέσα μέσα στις 500 μέρες από το ένα στάδιο της σχέσης στο άλλο αλλά δηλώνοντας ξεκάθαρα τι βλέπουμε, μη θέλοντας να μας μπερδέψει. Ένα τραγικά ειρωνικό φινάλε θα φέρει ένα τεράστιο κλειστό χαμόγελο στα χείλη σας με δύο πραγματικά αξέχαστες σκηνές στις οποίες ο σκηνοθέτης παίζει με τα νεύρα μας προκαλώντας μας σχεδόν οργή στη μία σκηνή και την άμεση νέμεση στην αμέσως επόμενη. Ευφυέστατο.

Οι νεαροί πρωταγωνιστές είναι από τα μεγαλύτερα ανερχόμενα ταλέντα της εποχής μας με τον Joseph Gordon-Levitt να θεωρείται ήδη ο νέος Heath Ledger αλλά και την γλυκύτατη Zooey Deschanel να είναι εξίσου καλή στο ρόλο της. Η χημεία μεταξύ τους είναι τρομακτική από το πρώτο λεπτό χωρίς να γίνονται γλυκανάλατοι ούτε λεπτό. Όσο για το σκηνοθέτη Marc Webb, η νεορεαλιστική ματιά του σε συνδυασμό με μερικές δύσκολες επιλογές που μπορούσαν να του προσάψουν, επιδεικνύει το μεγάλο ταλέντο του το οποίο επιβεβαιώνεται και εμπορικά με την επιλογή του να αναλάβει το reboot του Spider-Man που έρχεται σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο. Μοναδικό μειονέκτημα η σχετική έλλειψη “δράσης” που μετά τη μέση προκαλεί μια αρκετά σε μάκρος αλλά όχι και σε ποιότητα, κοιλιά και το εμποδίζει να γίνει κλασικό.

Η μόνη ταινία με την οποία θα μπορούσα να τη συγκρίνω από άποψη ευφυΐας και ποιότητας είναι το εξίσου εξαιρετικό Jeux d'enfants αν και δεν έχουν κάποια σεναριακή σχέση. Ίσως από τις καλύτερες ρομαντικές κομεντί, απλά για το λόγο ότι δε περιέχει κανένα από τα κλισέ μιας ρομαντικής κομεντί και γιατί όλοι οι συντελεστές της δίνουν το καλύτερό τους εαυτό. Και γιατί θα περάσουμε για λίγο στην άλλη άκρη για να δούμε τη γλύκα...

Αλέξης Κυριαζής
του Αλέξη Κυριαζή alexis.kyriazis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Video FlashVideo
Type: Flash
Get Flash to see this player.


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 26/11/2009


top of the page




PHOTOS - POSTERS

PhotosΦωτογραφικό υλικό
Τύπος: Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Περισσότερες φωτό ΕΔΩ
500 Days of Summer 01.jpg
500 Days of Summer 02.jpg
1 εμφανίσεις
500 Days of Summer 03.jpg
500 Days of Summer 04.jpg
1 εμφανίσεις
500 Days of Summer 05.jpg
1 εμφανίσεις
500 Days of Summer 06.jpg
500 Days of Summer 07.jpg
500 Days of Summer 08.jpg
500 Days of Summer 09.jpg
500 Days of Summer 10.jpg
500 Days of Summer 11.jpg
500 Days of Summer 12.jpg
500 Days of Summer 13.jpg
500 Days of Summer 14.jpg
500 Days of Summer 15.jpg
500 Days of Summer 16.jpg
500 Days of Summer 17.jpg
500 days of summer poster.jpg
500_days_of_summer_2.jpg
500_days_of_summer_7.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Joseph Gordon-Levitt ... Tom
    Zooey Deschanel ... Summer
    Geoffrey Arend ... McKenzie
    Olivia Howard Bagg ... Summer - Age 12
    Patricia Belcher ... Millie
    Cody Matthew Blymire ... Wedding Guest
    Rachel Boston
    Yvette Nicole Brown ... New Secretary
    Catherine Campion ... Bride
    Joshua Collins ... Co-worker #3
    chris Connell ... Marcus
    Adam Emery ... Tom - Age 12
    Maile Flanagan ... Co-worker Rhoda
    Jenn Gotzon ... Coffee House Waitress
    Clark Gregg
    Matthew Gray Gubler ... Paul
    Jennifer Hetrick ... Sarah
    Kenneth Hughes ... Dancer
    Lexy Hulme ... Dancer
    Mackenzie Jamieson ... Co-Worker
    Minka Kelly
    Ian Reed Kesler ... Douche
    Tim Lacatena ... Dancer
    Alexei Lantsoff ... Film Noir Actor
    Kevin Leung ... Chinese Father
    Michelle Mason ... The Most Beautiful Girl in the World
    Chloe Moretz ... Rachel
    Jason Robinson ... The Puma
    George Romero ... Beer Vender
    Darryl Sivad ... Usher
    Gregory Thompson ... Minister
    Nicole Vicius
    Brandon Waters ... Tom - Age 8
    Sid Wilner ... Grossman

Σκηνοθεσία
Marc Webb


Σενάριο
Scott Neustadter
Michael H. Weber

Παραγωγή
Mason Novick
Jessica Tuchinsky
Mark Waters
Steven J. Wolfe


Μουσική
Mychael Danna
Rob Simonsen


Δ/νση Φωτογραφίας
Eric Steelberg

Μοντάζ
Alan Edward Bell

Casting
Eyde Belasco

Βοηθός Σκηνοθέτη
Audrey Clark

Σχεδιασμός Παραγωγής
Laura Fox

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Charles Varga

Σκηνικά
Jennifer Lukehart

Κοστούμια
Hope Hanafin

Διανομή
Odeon (Ελλάδα)
20th Century Fox
Fox Searchlight Pictures
Warner Bros.

Χρονολογία παραγωγής
2009

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 2.35 : 1

Είδος ταινίας
ΚΩΜΩΔΙΑ, ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ

Διάρκεια
95 '

Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Los Angeles, California, ΗΠΑ

Καταλληλότητα
USA:PG-13 | Australia:M

Ήχος
SDDS | Dolby Digital | DTS


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.88
Αριθμός Ψήφων: 9


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΚωμωδίαParents Strongly Cautioned


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails