Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 24/7/14 :.
. Το Κόλπο Της Ζωής Μας
. Ηρακλής
. Σε Λάθος Χρόνο
. Το Καλοκαίρι Της Ζωής Μας
. Alphaville (1965)
.: από 31/7/14 :.
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Σουπερχόνδριος
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Ρε, Μη
.: από 14/8/14 :.
. Λόγια και Εικόνες
. Θεϊκό Κόλπο
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape
. Σεφ

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: gabrielpaok's Profile gabrielpaok
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9720

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 163
Μέλη: 0
Σύνολο: 163

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: ΣΕΡΛΟΚ ΧΟΛΜΣ (SHERLOCK HOLMES) του Γκάι Ρίτσι

Ημερομηνία καταχώρησης: Παρασκευή, 10 Απρ. 2009 @ 18:31:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Arts & Culture

ΣΕΡΛΟΚ ΧΟΛΜΣ
SHERLOCK HOLMES
του Γκάι Ρίτσι με τους Ρόμπερτ Νταόυνι Τζούνιορ, Τζουντ Λο, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, Μαρκ Στρονγκ, Κέλι Ράιλι, Τζέιμς Φοξ, Έντι Μάρσαν

Υπόθεση: Στην κινηματογραφική μεταφορά των διάσημων χαρακτήρων του Άρθουρ Κόναν Ντόιλ από τον Γκάι Ρίτσι («RockNrοlla», «Snatch», «Lock, Stock and Two Smoking Barrels»), ο διάσημος ντετέκτιβ και ο πιστός συνεργάτης του Γουότσον αναλαμβάνουν μια ακόμα υπόθεση - πρόκληση. Επιδεικνύοντας τη γνώση του στις πολεμικές τέχνες - που είναι εξίσου δεινές με τη θρυλική διάνοιά του - ο Χολμς θα αγωνιστεί για να ξεσκεπάσει μια φονική πλεκτάνη που απειλεί να καταστρέψει τη χώρα. Στο καστ τη ταινίας, ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ δίνει σάρκα και οστά στον θρυλικό Σέρλοκ Χολμς, όπως κανείς μέχρι τώρα. Ο Τζουντ Λο αναλαμβάνει το ρόλο του Γουότσον, του έμπιστου συνεργάτη του. Η Ρέιτσελ ΜακΆνταμς ενσαρκώνει την Αϊρίν Άντλερ, τη μόνη γυναίκα που κατάφερε να συναγωνιστεί τον Χολμς και παράλληλα να διατηρήσει μια θυελλώδη σχέση μαζί του. Ο Μαρκ Στρονγκ υποδύεται τον κακό Μπλάκγουντ και η Κέλι Ράιλι ενσαρκώνει την Μέρι, το αντικείμενο πόθου του Γουότσον.

Κριτικές της ταινίας
Στοιχεία ταινίας
Φωτογραφίες
Βίντεο
Περισότερες πληροφορίες



Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

Υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Ά Ανδρικού Ρόλου - Κωμωδία ή Μιούζικαλ (Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ.)

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Ο Σέρλοκ Χολμς απέκτησε φήμη καταφέρνοντας να ανακαλύπτει την αλήθεια ακόμα και στα πιο περίπλοκα μυστήρια. Με τη βοήθεια του Δρ. Τζον Γουότσον, του πιστού του συνεργάτη, ο φημισμένος ντετέκτιβ μπορεί να αντιμετωπίσει και να εξουδετερώσει εγκληματίες κάθε τύπου, βασιζόμενος είτε στην εξαιρετική παρατηρητικότητα και αναλυτικότητά του είτε στην ωμή δύναμη της γροθιάς του.
Σύννεφα που προμηνύουν καταιγίδα συγκεντρώνονται πάνω από το Λονδίνο. Μια απειλή που σαν αύτη δεν έχει αντιμετωπίσει ποτέ ο Χολμς... και ακριβώς η πρόκληση που αποζητούσε.
Μετά από μια σειρά βίαιων και τελετουργικών δολοφονιών, ο Χολμς και ο Γουότσον καταφθάνουν πάνω στην ώρα για να σώσουν το τελευταίο υποψήφιο θύμα και να αποκαλύψουν τον δράστη: τον αμετανόητο Λόρδο Μπλάκγουντ. Καθώς πλησιάζει ο προγραμματισμένος απαγχονισμός του, ο Μπλάκγουντ – που έχει τρομοκρατήσει τόσο τους συγκρατούμενούς του, όσο και τους φύλακες λόγω των σχέσεών του με σκοτεινές και ισχυρές δυνάμεις – προειδοποιεί τον Χολμς ότι ο θάνατος δεν μπορεί να ασκήσει καμία εξουσία πάνω του. Αντιθέτως, η εκτέλεσή του εξυπηρετεί απόλυτα τα σχέδιά του.
Και όταν ο Μπλάκγουντ θα τηρήσει την υπόσχεσή του, η "ανάστασή" του πανικοβάλλει το Λονδίνο και προκαλεί σύγχυση στην Σκότλαντ Γιαρντ. Για τον Χολμς όμως, το παιχνίδι έχει μόλις αρχίσει.
Στον αγώνα ενάντια στο χρόνο για να ανακόψουν τη φονική συνωμοσία του Μπλάκγουντ, ο Χολμς και ο Γουότσον βυθίζονται στον κόσμο των σκοτεινών τεχνών και των εντυπωσιακών νέων τεχνολογιών. Ένα κόσμο όπου η λογική αποδεικνύεται κάποιες φορές ότι είναι το καλύτερο όπλο κατά του εγκλήματος... αλλά και όπου ένα καλό δόλωμα μπορεί να είναι αρκετό.
Στη δυναμική νέα μεταφορά του διάσημου ήρωα του σερ Άρθουρ Κόναν Ντόιλ, ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ υποδύεται τον θρυλικό ντετέκτιβ Σέρλοκ Χολμς. Με μαχητικές ικανότητες εξίσου δεινές με τη διάνοιά του, ο Χολμς επιστρατεύει τις μοναδικές μεθόδους του για να φτάσει στην καρδιά της υπόθεσης, φτάνοντας εκεί που κανείς δεν θα φανταζόταν να πάει για να βρει πράγματα που κανείς άλλος δεν θα μπορούσε να δει.
Ο Τζουντ Λο ενσαρκώνει τον επί πολλά χρόνια συνεργάτη του Χολμς, Δρ. Γουότσον, για τον οποίο αυτή η υπόθεση μπορεί να είναι και η τελευταία καθώς ετοιμάζεται να παντρευτεί. Η Ρέιτσελ ΜακΑνταμς υποδύεται την Αϊρίν Άντλερ, μια γυναίκα απ΄ την Αμερική, γοητευτική και επικίνδυνη, της οποίας η θυελλώδης σχέση με τον ντετέκτιβ αποτελεί για τον ίδιο τον μοναδικό γρίφο που δε νμπορεί να λύσει. Ο Μαρκ Στρονγκ ενσαρκώνει τον λόρδο Μπλάκγουντ, του οποίου η διάνοια σε συνδυασμό με την ανηλεή φιλοδοξία του, τον καθιστούν εξαίσιο αντίπαλο. Ο Έντι Μάρσαν αναλαμβάνει τον ρόλο του Επιθεωρητή Λεστράντ της Σκότλαντ Γιαρντ, ο οποίος είναι ταυτόχρονα εντυπωσιασμένος και απογοητευμένος από τον σπουδαίο Σέρλοκ Χολμς.

ΕΝΑΣ ΑΙΩΝΙΟΣ ΗΡΩΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Για πολλές γενιές, ο Σέρλοκ Χολμς ήταν η προσωποποίηση του χαρίσματος της διορατικότητας – του εντοπισμού της αλήθειας πίσω από το προπέτασμα της απάτης. Εμφανίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα σε μια σειρά μυθιστορημάτων του σερ Άρθουρ Κόναν Ντόιλ και από τότε, ο πανέξυπνος ντετέκτιβ έγινε ένας από τους ήρωες με τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της ποπ κουλτούρας, ενώ οι περιπέτειές του είναι μεταξύ των πιο πολυδιαβασμένων στην ιστορία της αγγλικής γλώσσας.
"Είναι κατά μία έννοια ο πρώτος υπερήρωας, ένας διανοούμενος υπερήρωας," λέει ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, ο υποψήφιος για Όσκαρ ηθοποιός που συναντάμε στον πρωταγωνιστικό ρόλο της ταινίας. "Ήταν και πιθανότατα εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους ήρωες στον κόσμο. Και είναι τόσο έντονο αυτό που πολλοί θεωρούσαν τον Σέρλοκ Χολμς υπαρκτό πρόσωπο. Όσο περισσότερο μελετά κανείς τα βιβλία του Άρθουρ Κόναν Ντόιλ, τόσο περισσότερο αντιλαμβάνεται πόσο πλούσιος χαρακτήρας είναι ο Σέρλοκ Χολμς. Έχει πάρα πολλά ταλέντα: παίζει βιολί, ξέρει πολεμικές τέχνες, είναι πυγμάχος, είναι δεινός στην πάλη με κοντάρι και στην ξιφασκία. Έχει έναν πολύ άτεγκτο ηθικό κώδικα που επιβάλει να βοηθά τους καλούς και να συλλαμβάνει τους κακούς. Αυτό ουσιαστικά του υπαγόρευσε να αφιερώσει τη ζωή του σε αυτό τον σκοπό και να γίνει ντετέκτιβ. Δεν το κάνει για να αποδείξει σε όλους πόσο έξυπνος είναι ή ότι μπορεί να καταλάβει ό,τι δεν μπορούν οι άλλοι. Είναι ένας πραγματικός σταυροφόρος."
Σε αυτό το πνεύμα, τόσο το καστ όσο και οι δημιουργοί της ταινίας άρχισαν να διεισδύουν βαθύτερα στα 4 μυθιστορήματα και τις 56 αυτοτελείς σύντομες ιστορίες του Κόναν Ντόιλ προκειμένου να εξυφάνουν σωστά όλες τις πτυχές του Χολμς. "Προσπαθήσαμε να τον γυρίσουμε σε αυτό που πιστεύουμε ότι ήταν αρχικά," λέει ο σκηνοθέτης Γκάι Ρίτσι, ο οποίος λατρεύει τον Σέρλοκ Χολμς από τα παιδικά του χρόνια. "Προσπαθήσαμε να τον κάνουμε πιο απλό και προσιτό. Ενδιαφέρεται για τη χημεία, για τις πολεμικές τέχνες και την ανθρώπινη κατάσταση. Κι όμως κατάφερε να διεισδύσει σε όλες τις τάξεις της αγγλικής κοινωνίας που είναι ιδιαίτερα περίπλοκη. Και τότε όπως τώρα, ο Σέρλοκ Χολμς είναι μοναδικός. Δεν υπάρχει κανείς άλλος όμοιός του. Νομίζω ότι σε αυτό οφείλεται και η διαχρονικότητά του. Κι ενώ η ιστορία μας διαδραματίζεται στο Λονδίνο του 1890, προσπαθήσαμε να την κάνουμε όσο πιο σύγχρονη μπορούσαμε."
" Η ταινία αναδεικνύει σχετικά άγνωστες αρετές του Χολμς που όμως είναι εξαιρετικά κινηματογραφικές και πιστές στις περιπέτειες που φαντάστηκε και κατέγραψε ο Κόναν Ντόιλ," λέει ο παραγωγός Τζόελ Σίλβερ. "Οι προηγούμενες μεταφορές του Σέρλοκ Χολμς με το πέρασμα των χρόνων γίνονταν όλο και πιο νουάρ. Στην ουσία τους όμως, όλα τα μυθιστορήματα ήταν δράσης. Ο Χολμς είναι πράγματι ο άνθρωπος της δράσης του 1890, που έχει διάνοια και διορατικότητα που ούτε η Σκότλαντ Γιαρντ δεν διαθέτει."
Το σενάριο της ταινίας "Sherlock Holmes" φέρει την υπογραφή των Μάικλ Ρόμπερτ Τζόνσον, Άντονι Πέκαμ και Σάιμον Κίνμπεργκ και βασίζεται σε μια ιδέα των Λάιονελ Γουίγκραμ και Μάικλ Ρόμπερτ Τζόνσον. Ο Γουίγκραμ, που τελεί και χρέη παραγωγού στην ταινία, είναι λάτρης του Χολμς από παιδί, που διάβαζε τις περιπέτειές του. "Όταν έγινα παραγωγός, ξαναδιάβασα όλες τις ιστορίες και συνειδητοποίησα ότι μπορούσαμε να γυρίσουμε έναν Σέρλοκ με εντελώς διαφορετικό τρόπο," λέει. "Αρχικά, έφτιαξα ένα κόμικ, το οποίο αποδείκνυε πόσο κουλ και διασκεδαστικός θα μπορούσε να είναι. Από την άλλη ήθελα να διερευνήσω την ανθρωπιά και την ευαισθησία του αλλά και όλα τα θέματα που πρέπει να διαχειριστεί λόγω της ευφυίας του. Είναι ένας σύγχρονος ήρωας, όπως ήταν και τότε που δημιουργήθηκε από την πένα του σερ Άρθουρ Κόναν Ντόιλ."
Ο Γουίγκραμ μίλησε με μέλη του Baker Streek Irregulars, μιας ομάδας ειδικών για τον Χολμς από όλο τον κόσμο που συναντιούνται μια φορά τον χρόνο στη Νέα Υόρκη για να ανταλλάξουν σημειώσεις και ιδέες αλλά και για να συζητήσουν πάνω σε θέματα που αφορούν στον ήρωά τους. "Η συνάντηση μαζί τους ήταν εντυπωσιακή εμπειρία," θυμάται ο Γουίγκραμ. "Νόμιζα ότι ήμουν λάτρης του Χολμς και ότι ήξερα πράγματα γι'αυτόν. Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι όμως, είναι πραγματικές αυθεντίες. Υποστήριξαν πάρα πολύ την ταινία, κάτι που μας ανακούφισε πάρα πολύ. Ο Λες Κλίνγκερ, ένας από τους ιδρυτές της λέσχης και μελετητής του Σέρλοκ, μας έδωσε συμβουλές σχετικά με τη γλώσσα του ήρωα και διαδικαστικές λεπτομέρειες."
Οι δημιουργοί έλπιζαν η ταινία να γίνει μια κινηματογραφική εμπειρία που θα προκαλούσε τον ίδιο ενθουσιασμό που προκάλεσαν τα μυθιστορήματα και χάρισαν στον ήρωα τη δημοτικότητα και τη διαχρονικότητά του. "Νιώθαμε ότι είχαμε μια ευκαιρία χάρη στην τεχνολογία να αποδώσουμε δίκαια την ιστορία," λέει η Σούζαν Ντάουνι. "Υπάρχει μια ολόκληρη γενιά που δεν γνωρίζει και πολλά πράγματα για τον Σέρλοκ Χολμς. Και υπάρχουν λάτρεις του καπέλου και της ατάκας "στοιχειώδες, αγαπητέ Γουότσον", που δεν υπάρχουν στην ταινία. Ελπίζουμε όμως να είμαστε πιο πιστοί στο αρχικό υλικό αναδεικνύοντας τη δράση των ιστοριών. Καταφέραμε να πάρουμε την οπτική και τις προτάσεις που υπάρχουν στα βιβλία και να τα μεταφέρουμε στη μεγάλη οθόνη."
" Πρόκειται σίγουρα για μια περιπέτεια, όπως ακριβώς μου φάνηκαν και οι ιστορίες του Χολμς όταν τις πρωτοδιάβασα," προσθέτει ο Τζουντ Λο που ενσαρκώνει τον Τζον Γουότσον. "Υπάρχει ακόμα η εγκεφαλικότητα, η επιστήμη και η αγωνία των ιστοριών, αλλά και η φασαρία και η ένταση των μυθιστορημάτων. Ελπίζω οι λάτρεις του Κόναν Ντόιλ να απολαύσουν την ταινία γιατί και εγώ είμαι μεταξύ αυτών και σέβομαι πάρα πολύ τη δουλειά που έχει κληροδοτήσει στις επόμενες γενιές. Νομίζω ότι υπήρξαμε αρκετά πιστοί στο αρχικό υλικό, αλλά ταυτόχρονα δώσαμε στους ρόλους μας πρωτόγνωρες διαστάσεις. Ο Γκάι Ρίτσι είναι πολύ καλός στο δράμα καταστάσεων και έχει τη μοναδική ικανότητα να διατηρεί την ένταση σε υψηλά επίπεδα."
Ο Σίλβερ συμφωνεί συμπληρώνοντας, "Παρόλο που η ταινία διαδραματίζεται στη Βικτοριανή περίοδο, η ευαισθησία του Γκάι και η δροσερή προσέγγισή του στο υλικό δίνουν όλο το μυστήριο και το δράμα που περιμένει ο θεατής... συνδυασμένα δε με απρόσμενη δράση και χιούμορ, καθιστούν την ταινία μια εξαιρετικά διασκεδαστική κινηματογραφική εμπειρία."

ΦΙΛΟΙ & ΕΧΘΡΟΙ: ΤΟ ΚΑΣΤ ΚΑΙ ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ “SHERLOCK HOLMES”

Η ταινία “Sherlock Holmes” εξελίσσεται με φόντο το Λονδίνο του 1890, σε μια εποχή που η πόλη φαντάζει το κέντρο του κόσμου, με την τεχνολογία να διευρύνει τις ικανότητες του ανθρώπου και κάθε τι νέο να αντικαθιστά με ταχύ ρυθμό κάθε τι παλιό. "Υπάρχει μια αυξανόμενη δέσμευση με τις τεχνολογίες του εγγύς μέλλοντος και αυτή την αίσθηση του θαυμαστού," παρατηρεί ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ. "Αρχίζουν να χρησιμοποιούν όλα αυτά τα απίστευτα πράγματα."
Παρά όμως τη λάμψη και το κύρος, το Λονδίνο του 1890 εξακολουθεί να είναι ένας τόπος διαφθοράς όπου όλοι οι εγκληματίες της σύγχρονης κοινωνίας βρίσκουν καταφύγιο... Και αυτό καθιστά την πόλη ιδανική για έναν άνθρωπο σαν τον Σέρλοκ Χολμς. Ο Ντάουνι συνεχίζει λέγοντας, "Έχεις μια εξαιρετικά συναρπαστική και συνάμα επικίνδυνη πόλη, της οποίας ο Χολμς γνωρίζει κάθε σπιθαμή. Νιώθει ότι η πόλη αυτή είναι η έδρα του και εκεί θα έρθει αντιμέτωπος με τον εχθρό. Και ξέρει πολύ καλά τι έχει να αντιμετωπίσει."
Για τον Γκάι Ρίτσι, το γεγονός ότι ο Ντάουνι ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο αποτέλεσε εφαλτήριο για μια διαφορετική προσέγγιση του Σέρλοκ Χολμς. "Ο Ρόμπερτ για μένα είναι ο τέλειος Χολμς," λέει ο σκηνθέτης. "Είναι Αμερικανός, αλλά με άψογη αγγλική προφορά και έναν διεθνή αέρα. Και ο Ρόμπερτ είναι με τον τρόπο του διάνοια. Είναι πάρα πολύ έξυπνος, εύστροφος και ενσαρκώνει εξαιρετικά τον ρόλο χωρίς έπαρση και τεχνάσματα."
Οι αντισυμβατικές ιδιοτροπίες του και ο υποβόσκων ιδεαλισμός του είναι κάτι που ο ηθοποιός μπορούσε καλά να καταλάβει. "Είναι ένα αρχέτυπο," εξηγεί ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ. "Έχει κάτι το μοναστικό – οι προθέσεις του είναι αγνές και ο ηθικός του κώδικας ενδυναμώνεται από την αποφασιστικότητά του και τις πράξεις του. Όταν νιώθει ότι δεν έχει κάποιο δημιουργικό καθήκον που να τον εμπνέει ή να τον παρακινεί, πέφτει σε μια κατάσταση σιωπής. Όταν πάλι αποφασίσει να κάνει κάτι, έχει απίστευτη ενέργεια, σχεδόν υπεράνθρωπη. Λέει 'Δεν υπάρχει τίποτα πιο συναρπαστικό από μια υπόθεση που τίποτα δεν σου πηγαίνει όπως το θες.' Ουσιαστικά η παθιασμένη περιέργειά του κα η ικανότητά του όχι μόνο να βλέπει αλλά να ερμηνεύει την κάθε λεπτομέρεια, είναι αυτά που τον καθιστούν τόσο μοναδικό."
Ο Χολμς δεν θα μπορούσε να υπάρξει χωρίς τον Γουότσον, τον βοηθό, τον συνεργάτη και φίλο του. Όπως ακριβώς και στην περίπτωση του Χολμς, οι δημιουργοί πίστευαν ότι ο δρ Γουότσον είναι πολύ πιο δυναμικός απ' ό,τι έχει εμφανιστεί σε παλιότερες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. "Ο Γουότσον πολλές φορές έχει παρουσιαστεί ως ανόητος σε σύγκριση με τον υπέροχα εύστροφο και ευφυή Χολμς," λέει ο Ρίτσι, "αλλά αυτό δεν ισχύει. Ο Γουότσον είναι πολύ πιο σημαντικό πρόσωπο. Είναι πραγματική ομάδα οι δυο τους."
Στην ταινία, ο Γουότσον παρουσιάζεται πολύ σκληρός. "Είναι ένας βετεράνος πολέμου που μόλις έχει επιστρέψει από το Αφγανιστάν. Έχει τραυματιστεί και έχει περάσει κακουχίες," λέει ο Γουίγκραμ. "Είναι ένας δυνατός άνθρωπος που ξέρει να διαχειρίζεται σωστά τον εαυτό του. Μπορεί να μην είναι διάνοια σαν τον Χολμς, αλλά δεν παύει να είναι πάρα πολύ έξυπνος."
Η επιλογή του Τζουντ Λο για τον ρόλο του Γουότσον ήταν εξίσου σημαντική με την επιλογή του Ντάουνι ως Χολμς. "Από τη στιγμή που είδαμε τον Τζουντ, μου φαινόταν αδύνατο να φανταστώ κάποιον άλλο σε αυτό τον ρόλο," λέει ο Ρίτσι. "Ηθελα έναν ωραίο Γουότσον. Δεν ήθελα να είναι κατώτερος, αλλά εξίσου ηρωικός με τον Χολμς. Πιστεύω ότι αυτό ήθελε και ο Κόναν Ντόιλ."
Ο Τζουντ Λο γνώριζε από παιδί τους δύο ήρωες και τον είχε εντυπωσιάσει πόσο ανεξερεύνητος παρέμενε μέχρι σήμερα ο Γουότσον. "Έχει βιώσει έναν βίαιο πόλεμο, έχει ζήσει τον τρόπο και τον σωματικό πόνο," λέει ο ηθοποιός. "Έχοντας κατά νου το στρατιωτικό παρελθόν του, ήθελα να τον παρουσιάσω ως τον πιο σοφιστικέ και σοβαρό επαγγελματία, την ίδια στιγμή που ο Χολμς θα ήταν ο πιο εκκεντρικός. Ο Γουότσον όμως δεν είναι απλά ένας ακόλουθος. Συμμετέχει ενεργά στη δράση και μάλιστα πολλές φορές ορμά πριν από τον Χολμς."
Εκτός του ότι συνοδεύει τον Χολμς στις έρευνές του, ο Γουότσον είναι και ο αφηγητής της ιστορίας. "Αν δεν υπήρχε Γουότσον, δεν θα υπήρχε και Χολμς. Γιατί πολύ απλά ο Χολμς δεν μιλά ποτέ για όσα κάνει. Ο Γουότσον όμως, είναι μαζί του σε κάθε βήμα," λέει ο Ντάουνι.
" Ο Γουότσον υπήρξε ανέκαθεν και εξακολουθεί να είναι τα μάτια του κοινού που βλέπουν έναν σπουδαίο άνδρα να λύνει όλους αυτούς τους γρίφους," λέει ο Λο. "Σίγουρα λερώνει κι αυτός τα χέρια του σε κάθε υπόθεση, αλλά πραγματικά γεμίζει θαυμασμό κάθε φορά που ο Χολμς ξεδιπλώνει τη φωτογραφική μνήμη του ή την ικανότητά του να αποκωδικοποιεί αυτό που έγινε με τον ακριβή τρόπο που έγινε."
Η φιλία τους παίζει πολύ σημαντικό ρόλο τόσο στη δουλειά τους όσο και στην προσωπική τους ζωή. "Είναι πάρα πολύ δεμένοι και αυτό το δείχνουμε στην ταινία," λέει ο Ρίτσι. "Υπάρχει πολύ χιούμορ, λίγη ζήλια, αλλά και πραγματική αγάπη και ειλικρίνεια. Ο ένας χρειάζεται τον άλλο για να ισορροπεί. Ο Χολμς είναι η δημιουργική διάνοια και ο Γουότσον ο πιο μετριοπαθής και πειθαρχημένος."
Από τη στιγμή που συναντήθηκαν ο Ντάουνι και ο Λο, άρχισαν να συνεργάζονταν πάρα πολύ στενά, κάτι που φαίνεται στις ερμηνείες τους. "Ο Ρόμπερτ και ο Τζουντ έγιναν πολύ καλοί φίλοι," λέει ο Σίλβερ. "Η χημεία τους στην οθόνη είναι πάρα πολύ δυνατή. Έχουν μια σχεδόν τηλεπαθητική ικανότητα να έχουν τον απόλυτο συγχρονισμό και να δημιουργούν μια υπέροχη δυναμική που αποτελεί και την κινητήρια δύναμη της συνεργασίας τους."
" Ο Τζουντ είναι πάρα πολύ έξυπνος και αγαπάει πολύ αυτή τη δουλειά," προσθέτει ο Ντάουνι. "Από την πρώτη στιγμή, αρχίσαμε να ανταλλάσσουμε ιδέες. Εκπέμπουμε στο ίδιο μήκος κύματος, το οποίος θα έλεγα ότι είναι αρκετά εκκεντρικό. Ξέρει πολύ καλά τι κάνει αλλά συνάμα είναι ανοιχτός σε νέες ιδέες. Δουλέψαμε με ομαδικό πνεύμα για να αποδώσουμε τους δύο ήρωες και τη φιλία τους έτσι όπως πραγματικά τους άξιζε."
" Αυτό που ήθελα να φέρω εγώ στην ταινίας – και αυτό που ξέρω ότι έψαχναν από εμένα ο Γκάι και ο Ρόμπερτ – ήταν το γιν στο γιανγκ του Χολμς," σχολιάζει ο Λο. "Συζητήσαμε πολύ με τον Ρόμπερτ για το πώς θα μπορούσαμε να ισορροπήσουμε τους δύο χαρακτήρες ώστε να αποτελέσουν το τέλειο όλο. Πολλές περιγραφές στα βιβλία υποδηλώνουν ότι είναι εξαιρετική ομάδα επειδή ακριβώς ο ένας υποστηρίζει τον άλλο και συνεπώς η φιλία τους έχει βαθιές ρίζες. Οι ρόλοι όμως, μας έδιναν την ευκαιρία να έχουμε και πολύ χιουμοριστικές σκηνές, καθώς ένα κομμάτι του Χολμς εξοργίζει τον Γουότσον και το αντίστροφο."
Η ικανότητες του Χολμς τον καθιστούν τόσο σύμμαχο όσο και εχθρό της Σκότλαντ Γιαρντ και του αρχηγού της, επιθεωρητή Λεστράντ, που ενσαρκώνει ο Έντι Μάρσαν. "Ο Λεστράντ είναι δημόσιος αξιωματούχος και θέλει όλα να γίνονται υποδειγματικά, σε αντίθεση με τον Χολμς," λέει ο Μάρσαν. "Δουλεύουν πλάι-πλάι και αυτό δεν είναι πάντα ευχάριστό. Επειδή όμως, το Λονδίνο βρίθει εγκληματιών, ο Λεστράντ παρόλο που δεν επιδοκιμάζει τις μεθόδους του Χολμς, θέλει να βλέπει τα εγκλήματα να εξιχνιάζονται και τους δράστες να συλλαμβάνονται. Και τις περισσότερες φορές ο Χολμς τον βοηθάει να το πετύχει."
Η επιτυχημένη συνεργασία όμως του Χολμς και του Γουότσον δέχεται ένα σοβαρό πλήγμα όταν ο Γουότσον ερωτεύεται και σχεδιάζει να παντρευτεί την Μέρι Μόρσταν, που ενσαρκώνει η Κέλι Ράιλι. "Η Μέρι αγαπάει πολύ τον Γουότσον και θαυμάζει τον Χολμς, ο οποίος την βλέπει ως απειλή," λέει η Ράιλι. "Πιστεύει πως αν ο Γουάτσον παντρευτεί και μετακομίσει, η σχέση τους θα τεθεί σε κίνδυνο... πράγμα που ίσως και να ισχύει."
" Ο Χολμς δεν μπορεί να καταλάβει γιατί ο Γουότσον μπορεί να θέλει κάτι περισσότερο από αυτό που ήδη έχουν," λέει η Σούζαν Ντάουνι. "Στην πορεία της ταινίας, καταλαβαίνουμε ότι στην πραγματικότητα ο ένας χρειάζεται τον άλλο. Ο Γουότσον ισορροπεί τον Χολμς. Είναι κατά μία έννοια η άγκυρά του στον πραγματικό κόσμο."
" Ο Χολμς διάγει μια πολύ μοναχική ζωή και έχει αφιερωθεί στην τέχνη της διερεύνησης," λέει ο Γουίγκραμ. "Δεν πιστεύει στον έρωτα γιατί πολύ απλά μπορεί να σταθεί εμπόδιο στη δουλειά του. Και δεν τον ενδιαφέρει να παντρευτεί ή να κάνει την οποιαδήποτε τυπική σχέση με κάποια γυναίκα. Παραείναι αντισυμβατικός για κάτι τέτοιο."
Η Αϊρίν Άντλερ όμως, αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα. Πρόκειται για μια Αμερικανίδα από το Νιου Τζέρσεϊ που ταξιδεύει στο εξωτερικό. Είναι μια πολύ τολμηρή γυναίκα που προηγείται της εποχής της, η οποία ζει μεταξύ νομιμότητας και ανομία. Παρόλο που δεν εμφανίζεται τακτικά στη συλλογή Σέρλοκ Χολμς, η Αϊρίν άφησε το στίγμα της στη σύντομη ιστορία "Σκάνδαλο στη Βοημία" ως η μοναδική γυναίκα που κατάφερε να ξεπεράσει τον Χολμς. "Την φαντάστηκα κάτι σαν διπλή πράκτορα που γοητεύει άνδρες και τους κλέβει, κάτι σαν την Μάτα Χάρι," σχολιάζει ο Γουίγκραμ. "Σκέφτηκα ότι θα ήταν ωραία ιδέα να βάζαμε στην ιστορία κάποια που ράγισε την καρδιά του Χολμς."
Για τον ρόλο του μεγάλου έρωτα του Χολμς και της αχίλλειου πτέρνας του, οι δημιουργοί επέλεξαν την Ρέιτσελ ΜακΑνταμς. "Η Ρέιτσελ μου φάνηκε ιδανική για τον ρόλο," λέει ο Ρίτσι. "Την ενσαρκώνει με μια εκπληκτική επιφανειακή αγνότητα που από κάτω κρύβει την πιο καταχθόνια φύση. Δεν πρέπει να την εμπιστεύεσαι. Σου χαμογελάει ακόμα κι όταν σου βάζει το μαχαίρι στον λαιμό. Η γλυκύτητά της είναι η βιτρίνα που χρησιμοποιεί για να μπορεί να είναι τόσο αποτελεσματική όσο είναι σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο."
" Η Αϊρίν είναι ένα μυστήριο, συνεπώς ήταν απολαυστικό να προσπαθήσω να αποκαλύψω όλες τις πτυχές της," εξηγεί η ΜακΑνταμς. "Η σχέση ανάμεσα στην Αϊρίν και τον Χολμς είναι απίστευτα ασταθής και ανορθόδοξη. Η σχέση τους ισορροπεί ανάμεσα στον έρωτα και τη δυσπιστία. Εκείνη έχει ζήσει τη ζωή της και πλέον ζει την κάθε στιγμή. Είναι μια γυναίκα που ζει σαν να ήταν άντρας, κάτι ιδιαίτερα ασυνήθιστο για εκείνη την περίοδο, συνεπώς έπρεπε να ισορροπήσω την κομψότητα της θηλυκότητάς της με την αδίστακτη και επικίνδυνη φύση της."
Μπορεί η Αϊρίν να αποσπά την προσοχή του Χολμς, αλλά δεν παύει να αποτελεί και αυτή έναν γρίφο σαν αυτούς που λύνει στη δουλειά του. Σε αυτό το πάθος θα πατήσει ο λόρδος Μπλάκγουντ για να τραβήξει την προσοχή του. Παρόλο που τα αρχικά εγκλήματα του Μπλάκγουντ δεν αποτελούσαν ιδιαίτερη πρόκληση για τον Χολμς, η ανάστασή του, είναι για τον ντετέκτιβ η τέλεια υπόθεση.
Χρησιμοποιώντας τον πνευματισμό, ο Μπλάκγουντ παρουσιάζει τον εαυτό του ως έναν σκοτεινό άρχονται που χάρη στις δυνάμεις του κακού θα καταλάβει τον κόσμο. "Στα τέλη της βικτοριανής εποχής, υπήρχε έντονο ενδιαφέρον για τον πνευματιστικό κόσμο," σχολιάζει ο Γουίγκαμ. "Εκείνη την εποχή, άνθρωποι όπως ο Άλιστερ Κρόλεϊ και ο Ρασπούτιν που ήταν οπαδοί του παγανισμού έπειθαν τον κόσμο ότι είχαν πρόσβαση σε δυνάμεις υπερφυσικές. Ο Χολμς λοιπόν ελκύεται από την ιδέα να ξεμπροστιάσει κάποιον σαν τον Μπλάκγουντ."
" Ο λόρδος Μπλάκγουντ είναι ο σατανικός εχθρός του Χολμς," λέει ο Μαρκ Στρονγκ που ενσαρκώνει τον ρόλο. "Ανακατεύεται με τον παγανισμό και πείθει τον κόσμο ότι μπορεί να επιστρέψει από τους νεκρούς. Την ίδια στιγμή επινοεί διάφορα πράγματα πριν την ώρα τους. Δημιουργεί ένα πολύ ενδιαφέρον δίλημμα για τον Χολμς, που είναι επιστήμονας και οπαδός της λογικής. Ήθελα ο Μπλάκγουντ να είναι μυστηριώδης χαρακτήρας και να προβάλλει ως απειλή. Έχεις τους λόγους του που συμπεριφέρεται με τον τρόπο που συμπεριφέρεται. Ελπίζω να τον έκανα άξιο αντίπαλο για τον Χολμς."
Η ταινία "Sherlock Holmes" σηματοδοτεί την τρίτη συνεργασία του Ρίτσι με τον Στρονγκ μετά τις ταινίες "Revolver" και "RocknRolla". Ο Ρίτσι πιστεύει ότι ο ηθοποιός κατάφερε να προσδώσει την απαραίτητη βαρύτητα στον ρόλο ώστε να αποτελέσει μια εξαιρετική πρόκληση για τον ντετέκτιβ.

ΑΠΟ ΤΟ 221Β ΤΗΣ ΜΠΕΪΚΕΡ ΣΤΡΙΤ ΣΤΟ TOWER BRIDGE: ΕΝΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ ΤΟΥ ΣΕΡΛΟΚ ΧΟΛΜΣ

"Η ταινία διαδραματίζεται σε μια εποχή που η Βρετανική Αυτοκρατορία βρίσκεται στο απόγειό της," προσθέτει ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ. "Υπήρχε μια αίσθηση ότι βρίσκονταν στο κατώφλι μιας νέας σύγχρονης εποχής, και πραγματικό ενδιαφέρον για τις τεχνολογικές εξελίξεις."
Η αρχή σε όλα τα επίπεδα σχεδιασμού ήταν να παραμείνουν όλα αυθεντικά και προσγειωμένα στην πραγματικότητα της εποχής δίνοντας ταυτόχρονα μια πνοή ανανέωσης στον κόσμο του Χολμς. "Αυτό ήταν το σημαντικότερο στην ταινία," λέει η ενδυματολόγος Τζένι Μπίβαν. "Η οδηγία που μου δόθηκε ήταν να αποφύγω το κυνηγετικό καπέλο-έμβλημα του παλιού Χολμς," συνεχίζει τονίζοντας ότι το συγκεκριμένο στοιχείο δεν αναφέρεται πουθενά στις διηγήσεις του Ντόιλ αλλά προέκυψε από μια απ'τις πρώτες εικονογραφήσεις των σύντομων ιστοριών. "Ο δικός μας Χολμς έχει ένα τσαλακωμένο και ατημέλητο λουκ. Σου δίνει την εντύπωση ότι βγάζοντας τα ρούχα του τα πετάει στο πάτωμα και πως όταν ντύνεται διαλέγει ρούχα από μια στοίβα."
Στον αντίποδα βρίσκεται η γκαρναρόμπα του Γουότσον, που είναι προσεγμένη και κομψή, ατσαλάκωτη και πολύ προσεγμένη. Ως στρατιωτικός που επέστρεψε πρόσφατα από τον πόλεμο, ο ενδυματολογικός του κώδικας υπαγορεύεται από το στρατιωτικό του παρελθόν. "Τα χοντρά τουίντ του προσδίδουν μια πιο προσγειωμένη και αξιόπιστη εμφάνιση," λέει η Μπίβεν.
Η Σάρα Γκρίνγουντ που ανέλαβε τον σχεδιασμό παραγωγής, ξεκίνησε από τις παραδοσιακές εικονογραφήσεις της βικτοριανής Αγγλίας για να φτάσει σε αυτό που είχε φανταστεί ο Ρίτσι. "Η ταινία αυτή έχει χιούμορ, γρήγορο ρυθμό και ένταση," λέει. "Από την αρχή κρατήσαμε κατά νου αυτά τα στοιχεία μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του σχεδιασμού."
Το όραμα του Γκάι επετεύχθη συνδυάζοντας πραγματικές τοποθεσίες, ειδικά διαμορφωμένα τοπία στο Ηνωμένο Βασίλειο και γραφικά υψηλής τεχνολογίας. Αργότερα, η παραγωγή θα μεταφερόταν στη Νέα Υόρκη για τις ανάγκες κάποιων πιο απαιτητικών εσωτερικών σκηνών.
Οι δημιουργοί χρησιμοποίησαν τοποθεσίες από το Λονδίνο, το Λίβερπουλ και το Μάντσεστερ προκειμένου να αναπλάσουν το Λονδίνο του 19ου αιώνα. "Ήταν μεγάλη πρόκληση γιατί η Σάρα αναζητούσε περιοχές μεγάλης κλίμακας περιμετρικά του Τάμεση, της παλιάς πόλης και του Κοινοβουλίου. Τελικά αυτό απεδείχθη ιδιαίτερα δύσκολο μιας και έχουν γίνει πολλές σύγχρονες προσθήκες στις περιοχές αυτές," θυμάται ο Κλαρκ Χολ. "Έτσι, κάναμε τα γυρίσματα στο Λίβερπουλ και το Μάντσεστερ αλλά και στον Λονδίνο καταφέρνοντας να ενώσουμε διάφορες λεπτομέρειες για να δημιουργήσουμε το βικτοριανό Λονδίνο που θέλαμε."
Το τελευταίο στοιχείο για την ολοκλήρωση της παραγωγής ήταν η μουσική του Χανς Ζίμερ που θα επένδυε και θα ενέτεινε το δράμα, την ιλαρότητα, τη δράση και την ίντριγκα. "Ήταν μεγάλη μου χαρά που συνεργάστηκα με τον Γκάι για να μπορέσω να αποδώσω μουσικά τους τόνους των κόσμων στους οποίους ταξιδεύουν οι πρωταγωνιστές: από τους διαδρόμους του Κοινοβουλίου, μέχρι το αυτοσχέδιο ρίνγκ και τις σκιώδεις κατακόμβες κάτω από τον καθεδρικό," σχολιάζει ο Ζίμερ που συνεργάζεται πρώτη φορά με τον σκηνοθέτη. "Η ιστορία αυτή έχει τόσες διαφορετικές πτυχές και προσωπικότητες, που πραγματικά είχαμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια πολύ ωραία πρωτότυπη και πολυποίκιλη μουσική γλώσσα γι'αυτήν."
Ο Ρίτσι λέει κλείνοντας, "Με τον Χανς εκπέμπουμε στο ίδιο μήκος κύματος. Θέλαμε να έχει μια φρέσκια νότα η μουσική επένδυση της ταινίας. Η μουσική απέκτησε τη δική της ταυτότητα και έγινε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της προσπάθειας εκσυγχρονισμού του Σέρλοκ Χολμς."

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

www.sherlockholmes.gr

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Η πιο πετυχημένη ταινία (εισπρακτικά) του Γκάι Ρίτσι, ουσιαστικά είναι μια "τρύπα στο νερό"...
'Ενα νέο φραντσάιζ γεννήθηκε ή ο Ρίτσι ζήλεψε τον Ράιμι και την "μπλοκμπαστεριά";
Η ταινία είναι ένα ατέλειωτο "λούνα παρκ" της μιας βραδιάς, με έναν Σέρλοκ Χομς που μόνο κατ΄όνομα και "μερική" σκηνική παρουσία ....αναγνωρίζεις. Μια καρικατούρα εντελώς "αμερικάνικη" περιτριγυρισμένη από πληθώρα CGI (η γνωστή ανασφάλεια του Χόλιγουντ) και δράση τύπου "οικογενειακού καρτούν". Ένας συνδυασμός (ή συνονθύλευμα) όλων των κόμικ της τελευταίας δεκαετίας. Η σκηνοθετική βιρτουοζιτέ του στις σκηνές δράσης με slow motion, χαρακτηριστικό γνώρισμα του δημιουργού του "Lock, Stock and Two Smoking Barrels" (1998) και του "Snatch" (2000) εξαντλείται από την πρώτη σκηνή κι έκτοτε επαναλαμβάνεται στον ίδιο ρυθμό με το ίδιο ρέμπελο ύφος μιας ξυνισμένης συνταγής. Η ατμόσφαιρα, γίνεται "σκοτεινή" , όχι από δημιουργικό οίστρο αλλά για να εκμεταλευτεί τις σκοτεινές - κυνικές πτυχές του ήρωά του, αυτοπαρωδώντας τον με μπόλικη δόση ειρωνίας και αισιοδοξίας... Εξωραίζει το περιβάλλον και την εποχή χωρίς να αγγίζει καμιά κοινωνική προέκταση. Στο καστ και στο προωθητικό μάρκετινγκ, όλα τα "αστέρια" μου. Μια σάτιρα χωρίς υπαρξιακό βάθος με μονοδιάστατους και σαφώς "χάρτινους" χαρακτήρες. Ο ανελέητος, ριψοκίνδυνος κι αντισυμβατικός τρόπος σκέψης του Ρίτσι μπαίνει στα καλούπια της υπερφουσκωμένης μλοκμπαστερικής υστερίας, προδίδοντας ιδέες, αισθητική και την χαρακτηριστική του "αμφισβήτηση". Φυσικά πρώτα απ' όλα πληγώνει τους φαν του. Ή μήπως λογοπαίζοντας: "Fun για το fun" όπως "βία για τη βία". Μα καλά, πόσα δίνει στη Μαντόνα, το μήνα;

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Ο Σέρλοκ Χολμς και ο ιατρός Γουότσον ενώνουν τις δυνάμεις τους μετά το αίτημα του αστυνόμου Λεστράντ για να αντιμετωπίσουν τον διαβόητο Λόρδο Μπλάκγουντ .
Όσοι μετά την αναγγελία παραγωγής της ταινίας αναρωτιόντουσαν αν ο Γκάι Ρίτσι θα προσάρμοζε την σκηνοθετική του μανιέρα στο πνεύμα των ιστοριών του Άρθουρ Κόναν Ντόιλ η απάντηση έρχεται τώρα εμφαντικά αρνητική.

Η ομάδα των σεναριογράφων του παρέδωσε μια ισχνή και σχεδόν ασυνάρτητη δραματουργία που αντλεί θεωρητικά την έμπνευση της από τα 4 μυθιστορήματα και τις 56 αυτοτελείς ιστορίες του συγγραφέα. Σε κάθε ταινία του ο Ρίτσι και ανεξάρτητα από τις επιρροές του νιώθει ότι ως σκηνοθέτης γεννήθηκε στη λάθος πλευρά του Ατλαντικού και επαναλαμβάνοντας εφετζίδικα τεχνάσματα ξεπερασμένου εντυπωσιασμού δεν παραλείπει να μας το υπενθυμίζει .Το φιλμ μένει εντελώς απογυμνωμένο από το φλέγμα και το μυστήριο που διαποτίζει την ατμόσφαιρα των βιβλίων και προηγούμενων κινηματογραφικών μεταφορών και αδυνατεί να συλλάβει τη σχέση συνεργασίας του Χολμς με τον Γουότσον ακυρώνοντας τη σημασία της. Παράλληλα την ίδια στιγμή που φροντίζει να διατηρήσει την αυθεντικότητα στην αναπαράσταση της εποχής εκσυγχρονίζει απροκάλυπτα την συμπεριφορά των ηρώων με ξεκάθαρα εμπορικά κίνητρα στο όνομα βέβαια μιας καινοτόμου και φρέσκιας ματιάς .Φιάσκο η επιλογή του Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ ενός αναμφισβήτητα ικανότατου χαμαιλέοντα που εδώ χωρίς σκηνοθετική βοήθεια προσεγγίζει απείθαρχα τον χαρακτήρα δίχως την διορατικότητα ,τον αμοραλισμό και την αναλυτική σκέψη που διακρίνει τον διάσημο ντετέκτιβ . Διασώζονται ο φορμαρισμένος συνθέτης Χανς Ζίμερ η μουσική του οποίου διαβάζει προσεχτικά πλάνο - πλάνο την ταινία και την ορμητική ιδιοσυγκρασία του δημιουργού της , όπως επίσης η μπριόζα ηθοποιός Κέλι Ράιλι ( "Libertine", "Περηφάνια και Προκατάληψη" και προσεχώς "Μe And Orson Welles") μέλλουσα σύζυγο του Δρ Γουότσον και αντικείμενο πόθου φαντάζομαι πολλών θεατών.

Ο Γκάι Ρίτσι αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά σπεσιαλίστας στη κατασκευή πανάκριβων b΄movies με περιορισμένο καλλιτεχνικό όραμα και προτείνει με άνεση την κινηματογραφική εκδοχή του Σέρλοκ Χολμς που δεν αφορά κανένα.


του Νίκου Νικολαΐδη nikos.nikolaidis@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Κάποτε θεωρούνταν ως ο Tarantino της δώθε μεριάς του Ατλαντικού μέχρι που παντρεύτηκε τη “βασίλισσα της pop” και πέρασε τη χειρότερη περίοδο της μέχρι τώρα καριέρας του με αποκορύφωμα το απερίγραπτο Swept Away. Με το RocknRolla, ο Guy Ritchie έδειξε σημάδια επιστροφής ώστε να έρθει και η πρώτη πραγματικά μεγάλη blockbuster ταινία της καριέρας του. Τώρα αν αυτό είναι καλλιτεχνικά θετικό για το ταλέντο του, θα το δείξει το μέλλον.

Όταν είχε ανακοινωθεί η ταινία, στο μυαλό μου υπήρχε μόνο ένας Holmes, ο Hugh Laurie. Ήταν στη κατάλληλη ηλικία (ή έτσι νόμιζα) είχε το αδιαμφισβήτητο ταλέντο και πραγματικά είναι φτιαγμένος για αυτό το ρόλο. Το μόνο που μπορούσε να μπει εμπόδιο ήταν ο ρόλος του στο House M.D. όπου ουσιαστικά παίζει ένα ρόλο βασισμένο στο χαρακτήρα του Doyle. Χωρίς να έχω διαβάσει τα κλασικά μυθιστορήματα, όταν έμαθα για τον Robert Downey Jr. και τον Jude Law στους κεντικούς ρόλους απογοητεύτηκα γιατί πίστευα ότι θα δω ένα μπασταρδεμένο teen-friendly Holmes παρόλο που και οι δύο τους είναι λατρεμένοι ηθοποιοί. Αργότερα όμως έμαθα ότι αυτό που είχαμε στο μυαλό μας ως Sherlock Holmes και Dr Watson ήταν η έκδοση που μας είχε παρουσιαστεί σε μια παλιά τηλεοπτική σειρά και όχι αυτό που είχε στο μυαλό του ο Doyle. Ο Ritchie πετάει σχεδόν όλα τα κλισέ που ξέραμε όπως το ψηλό καπέλο και οι ατάκες του στυλ “Elementary, my dear Watson”, κρατάει τα μειονεκτήματα του χαρακτήρα όπως την εξάρτησή του από διαφόρου είδους ναρκωτικά από οπιούχα μέχρι κοκαΐνη αλλά και την “περίεργη” σχέση με τον Watson. Μας δείχνει έναν Holmes που του αρέσει το μποξ, που χειρίζεται τα διπλά κλομπ όπως ο Raphael τα sai στα Χελωνονιντζάκια αλλά και με την γνωστή μαύρη αίσθηση του χιούμορ εμπλουτισμένη με δόση αναισθησίας.

Όσο για την υπόθεση που αναλαμβάνει δεν είναι και η καλύτερη επιλογή μιας και έχει στοιχεία υπερφυσικού που δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον, πάνω στα οποία βασίζονται για να εξελίξουν την ιστορία αλλά και την αγωνία και δυστυχώς είναι σχετικά απογοητευτικό μιας και μάλλον δε μας ενδιαφέρει και ιδιαίτερα το τέλος αφού λίγο πολύ το ξέρουμε. Μάλιστα η απουσία αξιόλογης υπόθεσης γίνεται ξεκάθαρη όταν στο τέλος όταν ο Holmes εξηγεί πως τα κατάφερε και φυσιολογικά θα έπρεπε να μας εντυπωσιάσει, ήταν σχεδόν αδιάφορο. Υπάρχουν βέβαια ενδιαφέρουσες σκηνές στη διάρκεια όπως η πολύ έξυπνη μάχη του Holmes με τον τερατώδη Dredger που εκτός από εντυπωσιακή είναι και τρομερά χιουμοριστική. Όσο για τις ερμηνείες των πρωταγωνιστών, ο Downey Jr. τα καταφέρνει πολύ καλά αλλά ίσως και λόγω αξιόλογης ιστορίας αποτυγχάνει να απογειωθεί και μαζί του να απογειώσει και τη ταινία. Αντίθετα με τον Law, που είναι χάρμα οφθαλμών να βλέπεις πως τα καταφέρνει να σταθεί όχι απλά στο ύψος των περιστάσεων αλλά να κλέψει και τη παράσταση. Όσο για την McAdams χωρίς να εντυπωσιάζει, δείχνει ικανή να τα βγάλει πέρα με έναν Sherlock και να τον κάνει σκυλάκι του καναπέ. Όσο για τη σκηνοθεσία, δε μπόρεσα να βρω κάποιο Ritchie trademark εκτός από μία-δύο σκηνές το πολύ και δε νομίζω ότι πραγματικά έδωσε κάτι από το ταλέντο του στα γυρίσματα, παρά απλά τα έφερε εις πέρας. Άξιας αναφοράς η μουσική που παίζει με παραδοσιακούς Ιρλανδικούς ήχους και δίνει πολλούς πόντους στην ατμόσφαιρά.

Το Sherlock Holmes τα καταφέρνει αρκετά καλά να διασκεδάσει αλλά δε πιάνει ταβάνι σε κανένα από τα βασικά στοιχεία του. Αυτό που σίγουρα όμως προκαλεί είναι η ανυπομονησία για το δεύτερο μέρος για να απολύσουμε τη μεγαλειώδη κόντρα Holmes-Moriarty και ελπίζουμε τότε να δούμε κάτι καλύτερο.

Αλέξης Κυριαζής
του Αλέξη Κυριαζή alexis.kyriazis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Video FlashVideo
Type: Flash
Get Flash to see this player.


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 14/1/2010


top of the page




PHOTOS - POSTERS

PhotosΦωτογραφικό υλικό
Τύπος: Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Περισσότερες φωτό ΕΔΩ
Sherlock_Holmes_01.jpg
Sherlock_Holmes_02.jpg
Sherlock_Holmes_03.jpg
Sherlock_Holmes_04.jpg
Sherlock_Holmes_05.jpg
Sherlock_Holmes_06.jpg
Sherlock_Holmes_07.jpg
Sherlock_Holmes_08.jpg
Sherlock_Holmes_09.jpg
Sherlock_Holmes_10.jpg
Sherlock_Holmes_11.jpg
Sherlock_Holmes_12.jpg
Sherlock_Holmes_13.jpg
Sherlock_Holmes_14.jpg
Sherlock_Holmes_15.jpg
Sherlock_Holmes_16.jpg
Sherlock_Holmes_17.jpg
Sherlock_Holmes_18.jpg
Sherlock_Holmes_19.jpg
Sherlock_Holmes_20.jpg
Sherlock_Holmes_21.jpg
Sherlock_Holmes_22.jpg
Sherlock_Holmes_23.jpg
Sherlock_Holmes_24.jpg
Sherlock_Holmes_25.jpg
Sherlock_Holmes_26.jpg
Sherlock_Holmes_27.jpg
Sherlock_Holmes_28.jpg
Sherlock_Holmes_29.jpg
Sherlock_Holmes_30.jpg
Sherlock_Holmes_31.jpg
Sherlock_Holmes_32.jpg
Sherlock_Holmes_33.jpg
Sherlock_Holmes_34.jpg
Sherlock_Holmes_35.jpg
Sherlock_Holmes_36.jpg
Sherlock_Holmes_37.jpg
Sherlock_Holmes_38.jpg
Sherlock_Holmes_39.jpg
Sherlock_Holmes_40.jpg
Sherlock_Holmes_41.jpg
Sherlock_Holmes_42.jpg
Sherlock_Holmes_43.jpg
Sherlock_Holmes_44.jpg
Sherlock_Holmes_45.jpg
Sherlock_Holmes_46.jpg
Sherlock_Holmes_47.jpg
Sherlock_Holmes_48.jpg
Sherlock_Holmes_49.jpg
Sherlock_Holmes_50.jpg
Sherlock_Holmes_51.jpg
Sherlock_Holmes_52.jpg
Sherlock_Holmes_53.jpg
Sherlock_Holmes_54.jpg
Sherlock_Holmes_55.jpg
Sherlock_Holmes_56.jpg
Sherlock_Holmes_57.jpg
Sherlock_Holmes_58.jpg
Sherlock_Holmes_59.jpg
 


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Robert Downey Jr. ... Sherlock Holmes
    Rachel McAdams ... Irene Adler
    Jude Law ... Dr. John Watson
    Mark Strong ... Lord Blackwood
    Kelly Reilly ... Mary Morstan
    Eddie Marsan ... Inspector Lestrade
    James Fox ... Sir Thomas
    Hans Matheson ... Lord Coward
    William Hope ... John Standish
    Geraldine James ... Mrs. Hudson
    Bronagh Gallagher ... Palm Reader
    William Houston ... Constable Clark
    Robert Maillet ... Dredger
    Robert Stone ... Prizefighter
    David Garrick ... McMurdo
    Terry Taplin ... Groundskeeper

Σκηνοθεσία
Guy Ritchie

Σενάριο
Lionel Wigram (βιβλίο κόμικ)
Arthur Conan Doyle (χαρακτήρες)
Mike Johnson
Simon Kinberg
Anthony Peckham
Guy Ritchie

Παραγωγή
Steve Clark-Hall
Susan Downey
Dan Lin
Joel Silver
Lionel Wigram


Φωτογραφία
Philippe Rousselot

Μοντάζ
James Herbert

Casting
Reg Poerscout-Edgerton

Σχεδιασμός Παραγωγής
Sarah Greenwood

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
James Foster
Matthew Gray
Niall Moroney


Σκηνικά
Katie Spencer

Κοστούμια
Jenny Beavan

Βοηθός Σκηνοθέτη
Max Keene

Εταιρείες Παραγωγής
Lin Pictures
Silver Pictures
Translux (facilities)
Village Roadshow Pictures
Wigram Productions

Διανομή
Village Films (Ελλάδα)
Warner Bros.

Οπτικά Εφέ
Plowman Craven & Associates (3D Cyber & LIDAR scanning and digital modelling)
Visual Effects Company, The (motion control)

Χρονολογία παραγωγής
2009

Χώρα παραγωγής
ΜΕΓ. ΒΡΕΤΤΑΝΙΑ, ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ, ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Διάρκεια
129'

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 1.85 : 1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΣΗΣ, ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ, ΚΩΜΩΔΙΑ, ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ, ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ, ΘΡΙΛΕΡ

Ήχος
Dolby SR


Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Brompton Cemetery, Fulham Road, West Brompton, Λονδίνο, Αγγλία, Μεγ. Βρεττανία


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.06
Αριθμός Ψήφων: 15


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑστυνομικήΠεριπέτειαΘρίλερΜυστηρίουΔραματικήΔράσης


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails