Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 23/10/14 :.
. Ο Δικαστής
. Τα Χελωνονιντζάκια
. Η Λέσχη Της Κομψής Αλητείας
. Στα Καλά Καθούμενα
. Άπληστοι Γείτονες
. Το Μαγικό σπίτι
.: από 30/10/14 :.
. Σκουπίδια
. Η Κακή Μέρα Από Το Πρωί Φαίνεται
. St. Vincent ο αγαπημένος μου Άγιος
. Ida
. God's Pocket
.: από 6/11/14 :.
. Interstellar
. Οι Υπερέξι
. Συγκάλυψη
. Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
. We Are the Best!
. Τα Ερείπια είναι Πάντα Θλιμμένα
.: από 13/11/14 :.
. Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί
. O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει
. Δυο Ανάσες
.: από 20/11/14 :.
. The Hunger Games: Η Επανάσταση - Μέρος 1
. Party Girl
. Η Άλλη Μποβαρί
. Fury

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: kostanti's Profile kostanti
Σήμερα: 1
Χθές: 1
Συνολικά: 9782

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 167
Μέλη: 1
Σύνολο: 168

Εγγραφή

-- Sponsored Links --
Dailymotion
Movies LTD
aggelospolidoros.blogspot.gr
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr


Cinema: ΟΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ (THE EXPENDABLES) του Σιλβέστερ Σταλόνε (2010)

Ημερομηνία καταχώρησης: Κυριακή, 29 Μάρ. 2009 @ 13:53:16 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Περιπέτεια

ΟΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ
THE EXPENDABLES

του Σιλβέστερ Σταλόνε
με τους Σιλβέστερ Σταλόνε, Τζέισον Στέιθαμ, Τζετ Λι, Ντολφ Λούντγκρεν, Μίκι Ρουρκ, Έρικ Ρόμπερτς, Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, Μπρους Γουίλις

Υπόθεση: Μια ομάδα έξι άριστα εκπαιδευμένων μισθοφόρων, γνωστή ως "The Expendables", προσλαμβάνεται από τον μυστηριώδη κύριο Τσερτς, με σκοπό να ανατρέψει τον δικτάτορα ενός νησιού, που βρίσκεται κοντά στη Βραζιλία. Στο κατόπι τους όμως βρίσκονται ένας πράκτορας της CIA, ο ψυχωτικός σωματοφύλακάς του και ένα πρώην μέλος της ομάδας που αναζητά εκδίκηση.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

O Σιλβέστερ Σταλόνε επιστρέφει με ένα προσωπικό project, στο οποίο υπογράφει το σενάριο και την σκηνοθεσία, ενώ έχει αναλάβει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Τον πλαισιώνει ένα εντυπωσιακό cast, που περιλαμβάνει τους Μίκι Ρουρκ ("The Wrestler"), Τζετ Λι ("The Mummy 3"), Τζέισον Στέιθαμ ("Transporter"), Έρικ Ρόμπερτς ("The Dark Knight"), Ντολφ Λούντγκρεν ("Rocky IV"), αλλά και τους Μπρους Γουίλις και Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ.

Αναλώσιμος: αυτός που είναι ικανός να θυσιαστεί με στόχο να πετύχει έναν στρατιωτικό σκοπό.

Ο Σκηνοθέτης & οι Πρωταγωνιστές

Σιλβέστερ Σταλόνε:
Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1946 και εγκατέλειψε το κολέγιο πριν καν αποφοιτήσει, για να ακολουθήσει καριέρα ηθοποιού. Αρχικά στάθηκε άτυχος στις διάφορες οντισιόν και γι' αυτό έδωσε περισσότερη βαρύτητα στη συγγραφή σεναρίων. Η πρώτη του εμφάνιση σε πρωταγωνιστικό ρόλο έρχεται με την ταινία "The Lords of Flatbush" το 1974. Τα χρήματα που κερδίζει από αυτή του εξασφαλίζουν το εισιτήριό του για το Χόλιγουντ. Το 1976 κάνει την ταινία "Ρόκι, τα χρυσά γάντια" που σημειώνει μεγάλη επιτυχία και 10 υποψηφιότητες για Όσκαρ (απέσπασε Όσκαρ Σκηνοθεσίας, Μοντάζ και Φωτογραφίας). Ο ίδιος είναι υποψήφιος σε 2 Κατηγορίες: Καλύτερου Α' Ανδρικού Ρόλου και Σεναρίου. Η καριέρα του ακολουθεί από εκεί και πέρα ανοδική πορεία. Ταινίες του: "Ρόκι Νο 2", "Ρόκι Νο 3: Ο θρίαμβος","Ρόκι Νο 4", "Ρόκι, η γιγαντομαχία" "Βίαιοι Δρόμοι", "Ράμπο, το πρώτο αίμα", "Ράμπο ΙΙ: Η αποστολή", "Demolition Man", "Ο μπάτσος της... μαμάς", "Βαρομετρικό Χαμηλό", "Ο Δικαστής Ντρεντ", "Οι Σπεσιαλίστες", "Η ώρα των εκτελεστών", "Cop Land", "D-Tox", "Driven", "Συλλάβετε τον Κάρτερ", "Daylight", "Ρόκι Μπαλμπόα", "Τζον Ράμπο".

Τζέισον Στέιθαμ:
Ανήκει στη νεότερη γενιά των ηθοποιών ταινιών δράσης με το ρόλο που ανέλαβε στο "Transporter". Έχει εμφανιστεί επίσης στις ταινίες "Ένας και Μοναδικός", "Απειλή στον Άρη", "Ληστεία αλά Ιταλικά", "Το Γκέττο", "Η Διαδρομή", "Revolver", "Chaos", "Crank", "War", "The Bank Job", "Death Race". Γεννημένος στην Αγγλία, ο Στέιθαμ ήταν ένας από τους καλύτερους δύτες. Ενώ εκπαιδευόταν στο φημισμένο Crystal Palace National Sport Center στο Λονδίνο, παραγωγοί ταινιών και φωτογράφοι τον ξεχώρισαν ως ένα νέο ταλέντο για διαφημιστικά και καμπάνιες περιοδικών. Σε μια από  αυτές τις φωτογραφήσεις συναντήθηκε με τον παραγωγό της ταινίας "Δυο Καπνισμένες Κάνες" του Γκάι Ρίτσι και έτσι πήρε τον πρώτο του ρόλο σε ταινία. Στη συνέχεια εμφανίστηκε στo επόμενo φιλμ του Ρίτσι, "Η Αρπαχτή", δίπλα στους Μπραντ Πιτ και Μπενίσιο Ντελ Τόρο.


Τζετ Λι:
Ο διακεκριμένος διεθνώς κινηματογραφικός αστέρας και παγκόσμια αναγνωρισμένος στις πολεμικές τέχνες γεννήθηκε στο Πεκίνο το 1963. Ξεκίνησε μαθήματα της τέχνης του Wushu (πολεμικές τέχνες) σε ηλικία 8 ετών. Μετά από 3 χρόνια, κέρδισε το πρώτο του πρωτάθλημα συμμετέχοντας στην ομάδα Wushu του Πεκίνου. Ως μέρος μιας παγκόσμιας περιοδείας το 1974, είχε την τιμή να συμμετέχει σε έναν αγώνα για τον Πρόεδρο Νίξον στον εξωτερικό χώρο του Λευκού Οίκου. Για τα επόμενα 4 χρόνια, κράτησε τον τίτλο του Εθνικού Πρωταθλητή της Κίνας στο Wushu. Σχεδόν αμέσως μόλις σταμάτησε να ασχολείται με το άθλημα σε ηλικία 17 ετών, του έγιναν πολλές προτάσεις για πρωταγωνιστικούς ρόλους σε ταινίες. Έτσι ξεκίνησε την κινηματογραφική του καριέρα το 1982 με πρωταγωνιστικό ρόλο στο φιλμ "The Shaolin Temple", που είχε και δύο συνέχειες. Κατόπιν ο Λι έκανε πάνω από 20 ταινίες σε Χονγκ Κονγκ και Κίνα. Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά τα φιλμ "Once Upon A Time in China", "Bodyguard From Beijing", "My Father is a Hero", "Born to Defence" (το οποίο και σκηνοθέτησε), "Tai Chi Master", "Fist of Legend", "Black Mask". Το 1998 πήγε στην Αμερική όπου και γύρισε την πρώτη του αγγλόφωνη ταινία, το "Φονικό Όπλο 4" του Ρίτσαρντ Ντόνερ. Το 2000 πρωταγωνίστησε στο φιλμ "Ο Ρωμαίος Πρέπει να Πεθάνει" και το 2001 στα "Το Φιλί του Δράκου" και "Ένας και Μοναδικός".  Το 2002 πήρε μέρος στο επιτυχημένο φιλμ του Ζανγκ Γιμού "Ήρωας", που έγινε blockbuster διεθνώς και ήταν υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας το 2003. Το 2005 συμμετείχε στο "Danny the Dog" του Λουί Λετεριέ, πλάι στους Μόργκαν Φρίμαν και Μπομπ Χόσκινς. Ακολούθησαν οι ταινίες "'Ατρωτος", "War", "Ο Κυρίαρχος", "Το Απαγορευμένο Βασίλειο", "Η Μούμια: Η Αυτοκρατορία του Δράκου".

Ντολφ Λούντγκρεν:
Γεννήθηκε το 1957 στη Στοκχόλμη και ήταν γιος μιας μεσοαστικής οικογένειας. Παρά το αρχικό του ενδιαφέρον για τα ντραμς και το να κάνει τον κλόουν σε κωμωδίες του σχολείου, αποφάσισε να ακολουθήσει τα χνάρια του πατέρα και του αδερφού του και να ασχοληθεί με τη μηχανολογία. Αφού ολοκλήρωσε τις στρατιωτικές του σπουδές, μπήκε στο Royal Institute of Technology της Στοκχόλμης, όπου και απέκτησε master στη Χημική Μηχανολογία. Τότε γνώρισε την εξωτική τραγουδίστρια Γκρέις Τζόουνς, την ερωτεύτηκε και αποφάσισε να πάει στη Νέα Υόρκη να ασχοληθεί με το μόντελινγκ για να βγάλει έξτρα χρήματα. Η συμβουλή ενός φίλου του ότι θα του ταίριαζε να κάνει κινηματογράφο, τον οδήγησε τελικά στο να ασχοληθεί με την υποκριτική. Η πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση ήταν το 1985 στην ταινία "Τζέιμς Μποντ: Κινούμενος Στόχος". Παρ' όλα αυτά, η πιο αξιοσημείωτη εμφάνισή του ήταν στο "Rocky IV" την ίδια χρονιά, που τον έκανε ευρέως γνωστό. Με το πέρασμα των χρόνων, ο Λούντγκρεν παρέμεινε πιστός στις πολεμικές τέχνες: "Το καράτε και η καλή φυσική κατάσταση με έχουν κρατήσει αρκετά υγιή σε έναν αρκετά σκληρό και κάποιες φορές απάνθρωπο χώρο", έχει δηλώσει. Εκτός από ηθοποιός, έχει σκηνοθετήσει και 5 ταινίες: "Απόλυτος Προστάτης", "The Mechanik", "Σταυροφόρος Εκτελεστής", "Θανάσιμη Εκτέλεση", "Icarus". Είναι επίσης ιδρυτικό μέλος του "Group of Eight",  μιας θεατρικής ομάδας off-Broadway που ξεκίνησε το 1994. Στον κινηματογράφο έχει πάρει μέρος στις ταινίες "Άμεση Επαφή", "Ανθρωποκυνηγός", "Φονική Καταδίωξη στους Πάγους", "Άμεση Δράση", "Ο Καταστροφέας" κ.ά.

Η Ιστορία

Ο Μπάρνεϊ Ρος (Σιλβέστερ Σταλόνε) είναι ένας άνδρας που δεν έχει τίποτα να χάσει. Ατρόμητος και κενός συναισθημάτων είναι ο αρχηγός, ο σοφός και ικανός για χάραξη στρατηγικής της ικανής και δεμένης ομάδας ανδρών, που ζουν στο περιθώριο. Η μόνη του προσήλωση είναι στο φορτηγό του, στο υδροπλάνο του και στην ομάδα του που αποτελείται από πιστούς σύγχρονους μαχητές. Είναι πραγματικά κυνικός που περιγράφει τη δουλειά του λέγοντας ότι "καθαρίζει τους δύσκολους λεκέδες". Η ομάδα του απαρτίζεται από τους Λι Κρίστμας (Τζέισον Στέιθαμ), πρώην μέλος μυστικών υπηρεσιών και βαθύ γνώστη κάθε αντικειμένου που έχει λεπίδα, Γιν Γιανγκ (Τζετ Λι), μάστερ στις μάχες εξ επαφής, Χέιλ Σίζαρ (Τέρι Κρους), γνωστό του Μπάρνεϊ εδώ και 10 χρόνια και ειδικό στα όπλα με μακριά κάννη, Τολ Ρόουντ (Ράντι Κουτούρ), ειδικό στις ανατινάξεις και διάνοια της ομάδας και, τέλος, Γκάναρ Τζένσεν (Ντολφ Λούντγκρεν), βετεράνο στις μάχες, που παλεύει με τους δικούς του δαίμονες.
Όταν ο μυστηριώδης κύριος Τσερτς (Μπρους Γουίλις) προσφέρει στον Μπάρνεϊ μια δουλειά που κανείς άλλος δεν θα αναλάμβανε, αυτός και η ομάδα του ξεκινούν μια φαινομενικά ρουτινιάρικη αποστολή: να ανατρέψουν τον στρατηγό Γκάζα (Ντέιβιντ Ζάγιας), τον φονικό δικτάτορα του μικρού νησιού της Βιλένα και να βάλουν έτσι ένα τέλος στον θάνατο και την καταστροφή που υπέστησαν οι κάτοικοι. Σε μια αναγνωριστική αποστολή στη Βιλένα, οι Μπάρνεϊ και Κρίστμας συναντούν την επαφή τους, τη Σάντρα (Γκιζέλ Ιτιέ), που κρύβει ένα σκοτεινό μυστικό. Επίσης μαθαίνουν ποιος είναι ο αληθινός τους εχθρός: ο δόλιος Τζέιμς Μονρό (Έρικ Ρόμπερτς), πρώην στέλεχος της CIA, και ο μπράβος του, Πέιν (Στιβ Όστιν). Όταν τα πράγματα πηγαίνουν πραγματικά στραβά, οι Μπάρνεϊ και Κρίστμας αναγκάζονται να αφήσουν πίσω τη Σάντρα, στην ουσία καταδικάζοντάς την έτσι σε θάνατο.
Στοιχειωμένος όμως από αυτή τους την πράξη, ο Μπάρνεϊ πείθει την υπόλοιπη ομάδα να επιστρέψουν στη Βιλένα για να σώσουν τη Σάντρα, που κρατείται όμηρος, και να τελειώσουν τη δουλειά που αυτός ξεκίνησε, αλλά και να σώσουν ίσως μια ψυχή... τη δική του!

Η Παραγωγή

ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Όταν ο Σιλβέστερ Σταλόνε ξεκίνησε να γράφει το σενάριο στο χαρτί (σημείωση: γράφει χρόνια σε χαρτί, δεν δακτυλογραφεί ούτε γράφει σε υπολογιστή!), σκεφτόταν τη νέα του ταινία ως μια καταιγιστική περιπέτεια, με ένα θέμα στο οποίο θα ανταποκρινόταν το κοινό. Όπως εξηγεί, "ήθελα να είναι μια ιστορία με κάποιους άνδρες που δεν είναι συγχρονισμένοι με τον κόσμο όπου ζουν, αλλά ζουν τις ζωές τους με συγκεκριμένο τρόπο. Δεν έχουν οικογένειες, οι προσωπικές τους ζωές είναι σαν ένα εκτροχιασμένο τρένο- το μόνο που έχουν είναι ο ένας τον άλλον." Για έμπνευση, ο Σταλόνε χρησιμοποίησε παλιές ταινίες δράσης, όπως "The Dirty Dozen" και "Dogs of War", ταινίες στις οποίες οι άντρες ήταν άντρες, οι μάχες γίνονταν σώμα με σώμα και η ιστορία ήταν πιστευτή.

"Η δράση είναι δευτερεύουσα για τον Σλάι (Σταλόνε)", εξηγεί ο Κέβιν Κινγκ, ο εδώ και χρόνια παραγωγός ταινιών του Σταλόνε. "Γι' αυτόν το σενάριο πρέπει να έχει "καρδιά" και ιστορία. Αυτά είναι τα δύο κύρια πράγματα που με έχει διδάξει. Αν δεν έχεις καρδιά, δεν έχεις ιστορία, που σημαίνει ότι δεν έχεις ταινία. Για τον Σλάι, δεν σημαίνει τίποτα μια απλή έκρηξη και μόνο", προσθέτει. Και ενώ η δράση σε μια ταινία του Σταλόνε μπορεί να κερδίσει το κοινό, στο "The Expendables" η ιστορία είναι αυτή που υπερισχύει.

Όσο περνούσαν οι μήνες, κι ενώ ο Σταλόνε συνέχιζε να διαμορφώνει την ιστορία, επέστρεφε συνεχώς στο θέμα της λύτρωσης και στην ανάγκη να αποκαλύψει τον εσωτερικό κόσμο του κάθε ήρωα ξεχωριστά. Ήθελε να εξερευνήσει το πάθος τού να ζεις τη ζωή σου στα άκρα, εκθέτοντας τους φόβους και τις αδυναμίες των πρωταγωνιστών. Όμως ο Σταλόνε ήξερε και ότι ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης έμπαινε σε άγνωστη περιοχή με αυτό το σενάριο. Δεν υπήρχε ένα γνωστό πρόσωπο, όπως ο Ρόκι ή ο Ράμπο, που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει, γι' αυτό και η μυθολογία του "The Expendables" έπρεπε να χτιστεί από το μηδέν. Επίσης έγραφε σενάριο για ένα πλούσιο καστ ηθοποιών, που δεν έχουν εμφανιστεί ξανά όλοι μαζί στην οθόνη. Πάνω απ' όλα όμως, ο ρόλος του Μπάρνεϊ Ρος, που θα υποδυόταν, είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι' αυτόν.

Ο παραγωγός Άβι Λέρνερ είδε τη δημιουργία του "The Expendables" ως μια ακόμη μεγάλη πρόκληση. "Ο Σλάι είναι ριψοκίνδυνος και πάντα ήταν", ομολογεί ο Λέρνερ. "Η πρώτη ταινία του Ρόκι ήταν ένα ρίσκο γι' αυτόν. Το ίδιο ισχύει και για τον πρώτο Ράμπο. Έτσι και τώρα ήταν ρίσκο να δημιουργήσει έναν νέο χαρακτήρα, να αποκτήσει τη φυσική κατάσταση του ήρωά του, να σκηνοθετήσει και να χειριστεί αυτό το απίθανο καστ και τα δύσκολα εξωτερικά γυρίσματα. Όλα ήταν ρίσκα. Η καριέρα του είναι γεμάτη από ρίσκα και αυτό είναι που τον κάνει είδωλο. Δεν φοβάται τίποτα."

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

Από τη στιγμή που ο Σταλόνε είχε το σενάριο που ήθελε, είχε γράψει πάνω από 100 προσχέδια, άλλαξε αρκετά την πορεία της ταινίας και είτε έκοψε ή δούλεψε από την αρχή τους βασικούς χαρακτήρες. Στη διάρκεια γραφής του σεναρίου, είχε στο μυαλό του τους Τζετ Λι και Τζέισον Στέιθαμ για τους ρόλους των Γιανγκ και Κρίστμας αντίστοιχα. Δεν είχε δουλέψει ξανά με κανέναν από τους 2 τους, ήταν όμως φαν της δουλειάς τους και ήξερε τις ικανότητές τους. Για τον Σταλόνε, το να έχει στην ταινία του τον μάστερ των πολεμικών τεχνών Τζετ Λι ήταν ιδιαίτερα σημαντικό. Χωρίς καν να συναντηθούν από κοντά, ο Λι υπέγραψε για τον ρόλο του Γιν Γιανγκ, του Αμερικανο-Βιετναμέζου που προσπαθεί να ζήσει μια άλλη εκδοχή του Αμερικάνικου Ονείρου. Πολεμιστής που μάχεται σώμα με σώμα, που μπορεί να πετάξει στον αέρα προσπαθώντας να επιτεθεί, προτού οι αντίπαλοί του τον καταλάβουν, ο Τζετ Λι υποδύεται τον Γιανγκ με μια "ήρεμη ένταση". "Ο ήρωάς μου είναι πολύ ευθύς, πολύ απλός", δηλώνει. "Συνεχώς σκέφτεται ότι θέλει να βγάλει χρήματα ώστε να έχει μια αληθινή ζωή με πραγματική οικογένεια. Έχει ένα όνειρο."

Στον Τζέισον Στέιθαμ, διεθνή σταρ σε ταινίες δράσης, ο Σταλόνε είδε πολλές δυνατότητες για τον ρόλο του. "Ήταν λίγο ρίσκο να επιλέξω τον Στέιθαμ", παραδέχεται ο Σταλόνε, "γιατί ποτέ δεν ξέρεις αν θα υπάρξει χημεία. Προέρχεται από μια πολύ διαφορετική κουλτούρα από τη δική μου και είναι ασφαλώς πολύ νεότερος. Ιδιαίτερα όμως, είδα σε αυτόν μια πλευρά του που δεν είχε παρουσιαστεί ποτέ σε ταινία και αυτό ήθελα να παρουσιάσω εδώ. Τον ήθελα να έχει μια αίσθηση αισιοδοξίας." Αν και ο Κρίστμας είναι μια "φονική μηχανή" που χειρίζεται επιδέξια τα μαχαίρια, είναι και συναισθηματικός τύπος, που προσπαθεί να σώσει τη σχέση του με την κοπέλα του Λέισι (που την υποδύεται η Καρίσμα Κάρπεντερ). "Μου άρεσε πραγματικά το concept με όλους αυτούς τους συνηθισμένους άνδρες που έχουν τις ανασφάλειες και τα προβλήματά τους", σημειώνει ο Στέιθαμ, "και την ίδια στιγμή, όταν μπλέκουν σε άσχημες καταστάσεις, τα δίνουν όλα για όλα."

Από αυτό το σημείο και μετά, η διαδικασία του κάστινγκ ήταν θέμα αποκλειστικά του Σταλόνε, που έψαχνε άτομα με μοναδικά ταλέντα. Οι βραβευμένοι με Όσκαρ Φόρεστ Γουίτακερ και Σερ Μπεν Κίνγκσλεϊ είχαν προταθεί για κάποιους ρόλους στην ταινία, όμως στην πορεία έγιναν αλλαγές. Κάποια στιγμή και ο ράπερ Κέρτις "50 Cent" Τζάκσον ήταν υποψήφιος για ρόλο, μέχρι που ο Σταλόνε σκέφτηκε ότι ίσως ακολουθούσε λάθος κατεύθυνση κι έτσι άλλαξε πορεία πλεύσης. Εν τέλει, τους ρόλους αυτούς ανέλαβαν οι Έρικ Ρόμπερτς και Τέρι Κρους.
Ο Τέρι Κρους, ιδιαίτερα γνωστός από τους κωμικούς του ρόλους σε τηλεόραση και κινηματογράφο ("Everybody Hates Chris", "Get Smart", "Balls of Fury", "Norbit"), θυμάται καθαρά την ημέρα που έμαθε ότι ο Σιλβέστερ Σταλόνε ήθελε να τον συναντήσει για τον ρόλο. "Ήμουν κατάπληκτος και ενθουσιασμένος", δηλώνει με ενθουσιασμό. "Για μένα, το να δουλέψω με τον Σταλόνε ήταν η πραγματοποίηση μιας παιδικής φαντασίας. Ήταν τιμή μου."

Για τον Ντολφ Λούντγκρεν, το να κερδίσει τον ρόλο του Γκάναρ Τζένσεν ήταν σαν να επιστρέφει στα παλιά του λημέρια. 25 χρόνια μετά τον ρόλο του ως ο Ρώσος μαχητής Ιβάν Ντράγκο στο "Rocky IV", συνεργάζεται ξανά με τον Σιλβέστερ Σταλόνε. Και ενώ έχει μια πολύχρονη καριέρα (στη διάρκεια της οποίας σκηνοθέτησε κι ο ίδιος ταινίες), ο Λούντγκρεν είδε τον ρόλο του Τζένσεν ως έναν τρόπο να επανεφεύρει τον εαυτό του. "Ο Σταλόνε έφτιαξε την καριέρα μου με τον ρόλο του Ιβάν Ντράγκο", δηλώνει. "Τώρα είμαι και πάλι εδώ, κάποια χρόνια μεγαλύτερος και ο Σλάι έχει δημιουργήσει ξανά έναν πολυπρόσωπο χαρακτήρα, έναν πιο πολύπλοκο ήρωα που θα δώσει στο κοινό την ευκαιρία να με δει από άλλη οπτική γωνία."

Περιγράφοντας τον ήρωα που υποδύεται ως "ένα τρελό καθίκι", ο Τζένσεν είναι πάνω απ' όλα ο καλύτερος φίλος του Μπάρνεϊ και κάποιος που δεν μπορεί να ελέγξει την παρόρμησή του. Το υπερβολικό άγχος του στη μάχη, η ακραία συμπεριφορά του και μια δόση ναρκωτικών οδηγούν στην κατακόρυφη πτώση του.

Το να βρει έναν αθλητή με μαχητικές ικανότητες ήταν στο μυαλό του Σταλόνε όταν έκανε κάστινγκ για τον ρόλο του Τολ Ρόουντ, που είναι ο διανοούμενος της ομάδας αλλά και με ζωώδη δύναμη. Τον βρήκε λοιπόν στο πρόσωπο του πρωταθλητή πολεμικών τεχνών, Ράντι Κουτούρ. "Ο Ράντι είχε το πρόσωπο και το κορμί που κάνουν για πολεμική αναμέτρηση, για μάχη και πειθαρχία", λέει χαρακτηριστικά ο Σταλόνε. "Αρρενωπότητα με μια δόση ευαισθησίας στα μάτια του."

Κατόπιν ο Σταλόνε απευθύνθηκε στον παλιό του φίλο, Μίκι Ρουρκ, προτείνοντάς του να παίξει τον μικρό αλλά σημαντικό ρόλο του Τουλ, του κουρασμένου πρώην Αναλώσιμου, που ασχολείται πλέον με το να οργανώνει μυστικές αποστολές έξω από το μαγαζί του με τατουάζ. Το μαγαζί λειτουργεί ουσιαστικά ως το αρχηγείο της ομάδας, ένα μέρος όπου οι ψυχές είναι εκτεθειμένες, οι αλήθειες λέγονται και επικρατεί μια αίσθηση συντροφικότητας. Είναι επίσης το σημείο όπου η ομάδα αρχίζει να αποκαλύπτεται, όταν ο Μπάρνεϊ αποφασίζει να αναλάβει μια δουλειά, την οποία οι υπόλοιποι βλέπουν ως αυτοκτονία. Με την πρώτη ματιά, ο Τουλ φαίνεται να έχει τη ζωή του υπό έλεγχο, όμως η πραγματικότητα είναι ότι η ζωή του είναι συνεχώς γεμάτη απογοήτευση.

Ως ηθοποιός, ο Σταλόνε ήξερε ότι έπρεπε να επιτρέπει στον κάθε ηθοποιό του καστ να έχει την δική του προσωπικότητα στον ρόλο του. Ως σκηνοθέτης, καταλάβαινε επίσης τη σημασία τού να μεγιστοποιεί τις ικανότητες και τα ταλέντα του κάθε ηθοποιού ξεχωριστά. "Καθένας από αυτούς ήταν σταρ από μόνος του", εξηγεί ο Σταλόνε, "και χρειάζονταν όλοι ίση μεταχείριση.
Όμως όλοι τους έβαλαν τα εγώ τους κατά μέρος. Διευκόλυναν τη δουλειά μου."

Το τελευταίο κομμάτι για να συμπληρωθεί το παζλ ήταν να βρεθεί η ηθοποιός που θα υποδυόταν τη Σάντρα, τη γυναίκα που ο Μπάρνεϊ και ο Κρίστμας θέτουν σε κίνδυνο στη Βιλένα, όταν η αναγνωριστική αποστολή τους πάει στραβά. Η Σάντρα έπρεπε να είναι σκληρή, έξυπνη, όμορφη και ικανή να τα καταφέρει σε μια ταινία "γεμάτη τεστοστερόνη". Η Βραζιλιάνα ηθοποιός Γκιζέλ Ιτιέ, που ήξερε μποξ και ζίου ζίτσου αλλά δεν είχε πάρει ποτέ μέρος σε ταινία δράσης, κέρδισε τελικά τον ρόλο.

Για τους υποστηρικτικούς ρόλους, ο Σταλόνε απευθύνθηκε στον ηθοποιό Έρικ Ρόμπερτς για τον ρόλο του κατεργάρη πρών πράκτορα της CIA Μονρό, ενός άνδρα που πιάστηκε σε παγίδα που είχε σχεδιάσει ο ίδιος. Ο Ρόμπερτς δίνει μια ψυχρότητα στον άκαρδο Μονρό, που υποδύεται. Για τον ρόλο του μπράβου και πιστού ακόλουθου του Μονρό, Πέιν, ο Σταλόνε επέλεξε τον πρώην παλαιστή Στιβ Όστιν.

ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ

Σε μια ταινία τέτοιου μεγέθους, είναι αναπόφευκτα και ορισμένα προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά πολλαπλασιάζονται, όταν τα γυρίσματα γίνονται σε μια ξένη χώρα, ειδικά σε κάποια που δεν έχει την υποδομή για να χειριστεί τις όποιες δυσκολίες προκύψουν στην ταινία. Οι παραγωγοί του "The Expendables" έπρεπε να τα βγάλουν πέρα με δύσκολες τοποθεσίες, προβλήματα στην επικοινωνία και τη γλώσσα, συνεννόηση με τα μέλη του συνεργείου που ήταν ντόπιοι και προσαρμογή στα τοπικά ήθη και έθιμα. Γνωρίζοντας τις δυσκολίες των γυρισμάτων στη Βραζιλία, ο executive producer Λες Γουέλντον τονίζει ότι η Βραζιλία παρείχε το κατάλληλο φόντο που χρειάζονταν οι συντελεστές για να δημιουργήσουν το εικονικό νησί της Βιλένα. "Το να κάνεις γυρίσματα στη Βραζιλία είναι αναμφισβήτητα μια πρόκληση σε πολλά επίπεδα", λέει ο Γουέλντον, "αλλά η αρχιτεκτονική, το τοπίο με τα ψαροχώρια και τη ζούγκλα και η μοναδικότητα των ανθρώπων μας παρείχαν το σκηνικό που δεν μπορούσαμε να βρούμε πουθενά αλλού." Και συχνά είναι η μη προβλεψιμότητα της Μητέρας Φύσης που αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για μια παραγωγή. Στη Βραζιλία δεν ήταν ασυνήθιστο να ξεσπάσει μια νεροποντή χωρίς προειδοποίηση, προκαλώντας έτσι καθυστερήσεις. Η ζέστη και η υγρασία ήταν επίσης καθοριστικοί παράγοντες, με τις θερμοκρασίες να φτάνουν σε υψηλά επίπεδα."

The Expendables

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://expendablesthemovie.com/

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Να ληφθεί υπόψη ότι γυναίκα γράφει για την απόλυτη guymovie…

Ο Σταλόνε επιστρέφει με μια ακόμη καταιγιστική περιπέτεια. Να σημειωθεί πως είναι και δικό του το σενάριο. Μάζεψε λοιπόν όλους τους άτρωτους ήρωες των ταινιών δράσης και τους έβαλε μαζί. Δεν προλαβαίνεις να μετράς…Τζετ Λι, Τζέισον Στέιθαμ, Μίκυ Ρουρκ, Έρικ Ρόμπερτς, Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ, Μπρους Γουίλις, όλοι παρελαύνουν από τη μεγάλη οθόνη.

Κοινωνικές διαστάσεις και προβληματισμοί δεν έχουν θέση εδώ, όμως αυτό είναι και το ζητούμενο πολλές φορές σε αυτό το είδος ταινίας. Ο άτρωτος ήρωας ξαναγεννιέται, το κορίτσι πάει με τον πιο φουσκωτό!

Το σενάριο θυμίζει λίγο από "Ράμπο 4", αλλά μικρό το κακό. Πυροβολισμοί, πολεμικές λαβές, και χιούμορ είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του φιλμ, ένα φιλμ που από πολλούς χαρακτηρίστηκε κλασική και cult πριν καν βγει στους κινηματογράφους. Η αλήθεια είναι πως αν δεν είχε τόσα ονόματα ογκόλιθους που σημάδεψαν δύο γενιές, ίσως να μην του δίναμε και τόση σημασία. Μια μεγάλη πρόκληση και ένα μεγάλο στοίχημα που είτε θα κατέληγε…καρικατούρα είτε θα απογειωνόταν στο box office. Να το θυμηθείτε πως θα γίνει το δεύτερο!

Ευχάριστη έκπληξη της ταινίας παραμένει η πένα του Σταλόνε. Εύστοχη, έξυπνη και με ταχύτητα, το σενάριο απογειώνει αυτήν την λαμπερή από άποψη ονομάτων ταινία και κυρίως δεν απογοητεύει τους θαυμαστές και τους πιστούς ακόλουθους των ταινιών δράσης!

Μια από τις πολυαναμενόμενες «αντρικές» ταινίες της χρονιάς που απευθύνεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό που όμως βλέπεται ευχάριστα και από τις γυναίκες της παρέας.

Τατιάνα Τζινιώλη
τηςΤατιάνα Τζινιώλη tatiana.ginioli@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

"Πάει για ...Πρόεδρος" λέει ο Σλάι για τον Άρνι, αστειευόμενος - ε, κάτι θα ξέρει!

Με πολύ κέφι και την αδρεναλίνη στα ύψη, ο Σλάι κατορθώνει μέσα από τη δράση και τους χαρακτήρες του να φέρει την κάθαρση με λίγιες πινελιές χιούμορ. Με ελάχιστες απώλειες και μια προδοσία του πληγωμένου Γκάναρ (Ντολφ Λούντγκρεν), ο οποίος ξαναγυρνάει στην ομάδα που τον ανέδειξε, το φιλμ κινείται στον άξονα της πίστης, της ομαδικότητας, του αλτρουισμού και της γενναιοψυχίας. Ένα τιμ μισθοφόρων, που υποδύονται διάσημοι icon σούπερ σταρ του action και γκεστ Γουίλις και Σβαρτσενέγκερ (για 1' μονάχα) τελικώς σε αποζημιώνουν στην πορεία, παρά την αναμενόμενη πλοκή και την έλλειψη σεναριακής πρωτοτυπίας. Το τέλος το μυρίζεσαι από την αρχή. Οι κακοί εξολοθρεύονται, οι καλοί νικούν. Το ρόλο του villain "εγκέφαλου" υποδύεται πολύ πειστικά ο Έρικ Ρόμπερτς (ως Μονρό), στον οποίον ο Σιλβέστερ έδωσε την ευκαιρία να κάνει ένα comeback, έπειτα από χρόνια απουσίας σε "μεγάλες ταινίες" και τις προσωπικές του περιπέτειες. Εφόσον πέτυχε να οικοδομήσει επαρκώς τους "κακούς" χαρακτήρες, όλα τα άλλα τρέχουν με "αυτόματο πιλότο". Αν κι ο Νοτιοαμερικάνος Δικτάτορας, Στρατηγός Γκάρζα (Ντέιβιντ Ζάγιας) στο τέλος δείχνει μετανιωμένος για το "πούλημα" στον αποστάτη της CIA, αυτό δεν τον καθιστά αθώο για την βία του καθεστώτος και την καταπάτηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Η κόρη του βρίσκεται στο αντίπαλο στρατόπεδο, και όπως καταλαβαίνουμε όλοι σε μια τόσο macho ταινία, μια γυναίκα ποτέ δεν ... περισεύει. Είναι το πρόσωπο που θα "λυγίσει" τον Σλάι δίνοντάς του μια ελαφριά δόση ρομάντζου, χωρίς να ξεπεράσει τα όρια, σε δάκρια και φιλιά στον συμπιεσμένο κινηματογραφικό χρόνο.

Για ... νοσταλγούς; ... δε νομίζω!
Απ' όλους τους αστέρες που εμφανίζονται εκτός του Σιλβέστερ Σταλόουν ξεχωρίζουν ο Τζέισον Στέιθαμ και ο Ντολφ Λούντγκρεν που επίσης κάνει το μεγάλο του comeback εδώ με εντυπωσιακό τρόπο υποδυόμενος έναν δυναμικό αλλά πολύ εύθραυστο κι απρόβλεπτο χαρακτήρα (ταλαντευόμενος ανάμεσα στο καλό και το κακό, την εκδίκηση και τον προσωπικό του "εθισμό", την άνοδο και την πτώση), μαζί με τον Έρικ Ρόμπερτς που προαναφέραμε. Ο Σλάι έκανε πολύ καλή δουλειά στον τρόπο γυρισμάτων και κινηματογράφησης που είναι αρκετά ρεαλιστικός και "θορυβώδης", κλείνοντας το μάτι νοσταλγικά στην δεκαετία του '80. Ο ίδιος στις επικίνδυνες σκηνές δε ντουμπλάρει τον εαυτό του, κάτι το οποίο του κόστισε και έναν πραγματικό τραυματισμό στην μάχη σώμα σώμα με τον Στιβ Όστιν. Άλλωστε οι ταινίες του Σταλόνε και τα είδωλα που έχει πλάσει (Ρόκι, Ράμπο)
...δεν είναι για ψευτόμαγκες... παλικαράδες της επαναστατικής γυμναστικής
Ο δρόμος είναι στρωμένος με αγκάθια, πολλές φορές μάλιστα δεν υπάρχει καν δρόμος επιστροφής, γι΄αυτό και οι χαρακτήρες του είναι διαχρονικοί εμπνέοντας τους ανθρώπους 30+ χρόνια μετά. Στους ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΥΣ, η διαφορά έγκειται στο μέγεθος του αντιπάλου, που προϋποθέτει μια δυναμική ομάδα, μια "παρέλαση αστέρων" για να αντιμετωπιστεί διεξοδικά, χωρίς τους μελοδραματικούς συμβολισμούς μιας ατομικής μάχης.
Δεν αρκεί η φυσική (που και που και χημική) τεστοστερόνη που σε κάνει macho, πρέπει να πονέσεις, να υποφέρεις, να περάσεις στο άλλο άκρο, να γνωρίσεις την κατάπτωση και σταδιακά σκαλί σκαλί να ξανανέβεις πρός την κορυφή, εκτιμώντας την αξία αυτής της πορείας! Τίποτα δεν είναι αδύνατο όταν έχεις θέληση και πίστη. Ο Σλάι νιώθει ικανοποιημένος όταν γυρνάει τις ταινίες του, ενώ φτάνει στο post production με το ίδιο αίσθημα που π.χ. έχω κι εγώ, όταν τερματίζω έναν αγώνα δρόμου - με την οξυγόνωση του εγκεφάλου στο φουλ, την έκκριση αδρεναλίνης στο μάξιμουμ, την ευφορία να ξεχειλίζει - νιώθοντας ότι έχεις υπερβεί τα όριά σου ή ότι προσπάθησες, έστω "τρέχοντας στο κατώφλι". Γιατί, είναι ματαιοδοξία να ματώνεις τους κοιλιακούς σου αναζητώντας την μέγιστη επίδοση; Πολύ σοφά, όμως, δεν τους μοστράρει γύφτικα, στα 64 (παραδόξως).

Ο Μίκι Ρουρκ - αναγεννημένος από τον "Παλαιστή" του Αρονόφσκι - παρά το heavy metal look και την νότια μερακλίδικη προφορά του, είναι πιο "ελαφρύς" και αστείος, καθώς το σενάριο τον θέλει ν' ασχολείται με tattoo έχοντας εγκαταλείψει την ενεργό δράση από τον καιρό της ... Βοσνίας! (εξιστορεί το παρελθόν και τις αναμνήσεις στη σκηνή του τρίλεπτου γκρο πλαν). Πίσω από την φαινομενικά ήρεμη βιτρίνα, τελικά είναι ο άνθρωπος ... που καταστρώνει τα σχέδια της ομάδας, ο "στρατηγός" που μένει στο απυρόβλητο, ως "Αναλώσιμος". Στην ουσία προστέθηκε χωρίς ενεργή συμμετοχή στην εξέλιξη, χατηρικά, αλλά γι' αυτό υπάρχουν οι "κολλητοί" (Ρουρκ και Σβαρτσενέγκερ). Οι προθέσεις αποκαλύπτονται από την αρχή, με τους πρώτους τίτλους. Στο φινάλε η δράση κυριαρχεί απέναντι στην προβλέψιμη ίντριγκα, με αρκετή χρήση ψηφιακών εφέ, όμως όλα υπηρετούν έναν στόχο: την κινηματογραφική λύτρωση, την digital υπέρβαση με έναν φρενήρη ρυθμό σε σπλάτερ σκηνικό.

Σίγουρα πρόκειται για μια ταινία, η οποία δε διαφέρει στο βάθος από τα "στρατιωτάκια" που παίζουν στην παιδική ηλικία τα αγόρια, μόνο που εδώ λόγω μακαβριότητας, το θέαμα είναι για ενήλικες. Η κοινωνική διάσταση απουσιάζει ως αυτονόητη. Για τον ίδιο λόγο η ιδεολογική συνείδηση μένει στο παρασκήνιο και ο αγώνας των "Αναλώσιμων", τις κινηματογραφικές διαστάσεις ενός τετριμμένου μύθου. Ο Σλάι μπορεί πλέον χωρίς ενοχές, να αφοσιωθεί πίσω από τις κάμερες, οριστικά, στο είδος που αγαπήσαμε, για να μην ταλαιπωρείται στην ηλικία του επωμιζόμενους τόσους ρόλους ! (σκηνοθέτης, σεναριογράφος, πρωταγωνιστής) αν και κρατιέται καλά ψυχοσωματικά, ενώ και υποκριτικά δεν υποκύπτει σε κάποιο αντιαθλητικό φάουλ... Μετρημένες οι λίγες εξυψωτικές - εμψυχωτικές ατάκες, που σε "ψήνουν" για συνέχεια - που δεν έρχεται, ποτέ - φανερώνοντας έλλειψη έμπνευσης... στην τελική προσπάθεια. Τουλάχιστον η ευθύνη της υπογραφής φέρει αποκλειστικά τ' όνομά του, στο director's cut!

Συνοπτικά, η γνησιότητα της εμβληματικής και εύκολα αναγνωρίσιμης προσωπικότητάς του αντιπροσωπεύει ένα είδος ήρωα μιας "άλλης εποχής" εκσυγχρονισμένο, υπερφορτωμένο μα ανθρώπινο. Προσφέρει άφθονη οπτική - εικονικά - διασκέδαση κάνοντας χρήση στο μίνιμουμ της φαιάς ουσίας και των αισθήσεων. Πολλές σκηνές με εκρηκτικά και μάχες με όπλα (η ομάδα των μισθοφόρων μετρημένων στα δάχτυλα, απέναντι σε ολόκληρο Στρατό) και λίγες μάχες σώμα με σώμα (Στέιθαμ, Λι, Λούντγκρεν και Σταλόουν), κυριαρχούν στον συνολικό χρόνο, ικανοποιώντας τους φίλους του "αθλήματος". Η απορία του Μπάρνι (Σιλβέστερ Σταλόουν) σχετικά με την ευκαιρία που έδωσε στην κόρη του Στρατηγού να σωθεί, (προτίμησε να παραμείνει στην χώρα της δίνοντας τη δική της μάχη, παρά να φυγαδευτεί στις ΗΠΑ), συνολικά εκφράζει την αντίληψη του μέσου Αμερικανού για τα προτεκτοράτα σε μικρές, υπανάπτυκτες χώρες που παλεύουν αντίξοα για την ανεξαρτησία τους. Είναι δύσκολο να καταλάβεις ότι η ελευθερία που "χαρίζεις" έχει βαρύ τίμημα;

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα ensemble cast των τελευταίων ετών, ήρθε επιτέλους στις οθόνες μας και μένει να δούμε αν η ποσότητα συνάπτει με τη ποιότητα, ή στη περίπτωση του The Expandables, με τη διασκέδαση.

Μια ομάδα ανεξάρτητων μισθοφόρων αναλαμβάνει να βγάλει από τη μέση έναν Νοτιαμερικανό δικτάτορα που έχει βαλθεί να διώξει τις αμερικάνικες δυνάμεις και να εκμεταλλευτεί μόνος του τις ναρκοφυτείες του μικρού νησιού, το οποίο και καταδυναστεύει. Φυσικά από πίσω βρίσκεται ένας πρώην πράκτορας της CIA που του έχει δώσει όλα τα μέσα για να πετύχει το στόχο του και κατ’ επέκταση να γίνει άρχοντας των ναρκοδολλαρίων. Ε, δε φαντάζομαι να περιμένατε τίποτα περισσότερο από τη συνεργασία του σεναριογράφου του Doom και του Sylvester Stallone!

Έστω και αν αποτελεί μια απλή πρόφαση, το σενάριο λειτουργεί άψογα ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του Expendables, δηλαδή να μας δώσει ένα θορυβώδες tribute των action movies των 80s και 90s συγκεντρώνοντας όσο περισσότερους πρωταγωνιστές από τη συγκεκριμένη εποχή. Για να αρχίσουμε με τα αρνητικά, οι διάλογοι και τα “αστεία” είναι τουλάχιστον τραγικά, ενώ η απουσία συμβόλων όπως Steven Seagal, Jean-Claude Van Damme, Wesley Snipes που για τον ένα ή τον άλλο λόγο δε συμμετείχαν στη ταινία παρά τη πρόταση που τους έγινε και αντικαταστάθηκαν από μη-ηθοποιούς αλλά απλά walking-muscles όπως οι άγνωστοι Terry Crews (αθλητής του αμερικάνικου football) και Randy Couture (ένας ακόμα παλαιστής-ηθοποιός, λέμε τώρα), σίγουρα αφαιρεί πόντους από ένα πιθανό all-star καφρίλας και ένοχης διασκέδασης.

Έστω όμως και χωρίς αυτούς, οι υπόλοιποι είναι αρκετοί για να κάψουμε λίγα ακόμα εγκεφαλικά κύτταρα, και κυρίως να το ευχαριστηθούμε. Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li και Dolph Lundgren σαρώνουν την οθόνη. Παρά τη σκηνοθετική απειρία, ο Stallone έχει γνώθι σ' αυτόν και το αποδεικνύει με το να μη κλέβει χρόνο από τους πολύ νεώτερους και πολύ εντυπωσιακότερους Statham-Li, αφήνοντάς τους να σαρώσουν στη κλοτσοπατινάδα, περιορίζοντας τον εαυτό του σε αναίμακτες κυρίως σκηνές αλλά και στις σκηνές δράσης σχεδόν αποκλειστικά με όπλα.

Όπως είπα και πριν, οι διάλογοι είναι πραγματικά τραγελαφικοί και οι ερμηνείες των ηθοποιών ακόμα χειρότερες, με εξαίρεση των Rourke και Roberts που ουσιαστικά δεν έχουν σκηνή δράσης. Το καλό είναι όμως ότι οι συγκεκριμένες σκηνές είναι όσο το δυνατόν ελάχιστες και όσο και να βαρεθούμε σε λίγα λεπτά, μετά από λίγο θα μας αποζημιώσουν με, καλοσκηνοθετημένες, καλοχορογραφημένες, εντυπωσιακότατες σκηνές δράσης που είχαμε ξεχάσει εδώ και χρόνια μετά την εισβολή των “ανατολικών” πολεμικών τεχνών και την απορρόφησή τους από κάθε σχεδόν ταινία δράσης.

Αν οι μάχες με κάθε είδους οπλισμό φτάνουν τη διασκέδασή μας στο…πορτοκαλί (με αποκορύφωμα το “οπλάκι” του Terry Crews στο τέλος), οι hand-2-hand combat, ή αλλιώς κλοτσοπατινάδα, χαρακτηρίζεται από μάλλον ακατάλληλες λέξεις με κύριο εκφραστή τον Statham και με (κακώς) λιγότερο screentime τους Li και Lundgren με τους δύο πρώτους να συνεργάζονται για τρίτη φορά και να βρίσκονται, στη κυριολεξία με κλειστά τα μάτια. Όσο για τις συμμετοχές των Arnold Schwarzenegger και Bruce Willis που συζητήθηκαν, δεν είναι τίποτα περισσότερο από cameo του 2λέπτου που όμως έχουν το διπλό χαρακτήρα του να τονίζουν την ουσία του tribute αλλά και να δίνουν πιθανούς ρόλους για πιθανές συνέχειες (ήδη έχει ακουστεί ότι ο Willis θα είναι ο κεντρικός κακός στο sequel).

Είναι πανηλίθιο, έχει τραγικές ερμηνείες και ακόμα χειρότερους διαλόγους, ημιάθλια ψηφιακά εφέ, μόλις μία (και κάτι) θηλυκή παρουσία και αυτή μάλλον αδιάφορη, αλλά κατά βάθος, who cares? Τονίζοντας ότι ΔΕΝ ήμουν ποτέ φαν των καθαρά mucho ταινιών των 80-90s, το Expendables το ευχαριστήθηκα, γιατί ξαναείδα το είδος της δράσης που είχα να δω χρόνια και κυρίως το είδα στη (σχετικά) καλύτερή του μορφή. Ο τρόπος βαθμολογίας που έχω υιοθετήσει, σχεδόν δε μου επιτρέπει να του βάλω παραπάνω γιατί απλά δεν έχει το σύνολο που θα άξιζε το κάτι παραπάνω, αλλά μόνο σκηνές, έστω και αν αυτές δεν είναι λίγες. Το σίγουρο όμως είναι ένα, απολαύστε άφοβα…

Αλέξης Κυριαζής
του Αλέξη Κυριαζή alexis.kyriazis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
13/8/2010 (ΗΠΑ)
17/8/2010 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Sylvester Stallone ... Barney 'The Schizo' Ross
    Jason Statham ... Lee Christmas
    Jet Li ... Yin Yang
    Dolph Lundgren ... Gunnar Jensen
    Eric Roberts ... James Monroe
    Randy Couture ... Toll Road
    Steve Austin ... Dan Paine
    David Zayas ... General Garza
    Giselle Itié ... Sandra
    Terry Crews ... Hale Caesar
    Mickey Rourke ... Tool
    Senyo Amoaku ... Tall Pirate
    Hank Amos ... Paul
    Charisma Carpenter ... Lacy
    Gary Daniels ... The Brit
    Lauren Jones ... Cheyenne
    Amin Joseph ... Pirate leader
    Arnold Schwarzenegger ... Trench
    Bruce Willis ... Mr. Church
>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Sylvester Stallone

Σενάριο
Sylvester Stallone

Παραγωγή
Kevin King
Avi Lerner
Kevin King Templeton
John Thompson

Μουσική
Brian Tyler

Φωτογραφία
Jeffrey L. Kimball

Μοντάζ
Ken Blackwell
Paul Harb

Casting
Deborah Aquila
Mary Tricia Wood

Σχεδιασμός Παραγωγής
Franco-Giacomo Carbone

Σκηνικά
Robert Gould

Κοστούμια
Lizz Wolf

Μακιγιάζ
Scott H. Eddo

Βοηθός Σκηνοθέτη
Richard L. Fox

Εταιρείες Παραγωγής
Horizon Entertainment
Millennium Films
Nu Image Films
Rogue Marble

Διανομή
Odeon (Ελλάδα)
California Filmes
CatchPlay
Dutch FilmWorks
Lionsgate
Metropolitan Filmexport
Midget Entertainment
Millennium Films
Noble Entertainment
Nu Image Films
Pony Canyon

Χρονολογία παραγωγής
2010

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Διάρκεια
103'

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ

Είδος ταινίας
ΔΡΑΣΗΣ, ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Ήχος
Dolby Digital | DTS | SDDS

Τοποθεσίες Γυρισμάτων
ΒΡΑΖΙΛΙΑ, ΗΠΑ

Κόστος
$80,000,000

Εισιτήρια
13.063.184 (ΗΠΑ, 2010)


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.75
Αριθμός Ψήφων: 68


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Περιπέτεια
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΠεριπέτειαRestrictedΔράσης


Advertisement


top of the page


         
. Θέματα . ΔΩΡΕΑΝ Toolbar . Ο Λογαριασμός μου . Ανέκδοτα και Αστεία . Άλλο Περιεχόμενο
. BOX OFFICE Ελληνικό   . Blogs . Ποίηση . Ενότητες
. BOX OFFICE USA . ανά εβδομάδα . Λήψεις . Παιχνίδια Flash . Casting
. Δημοφιλή / Top50 . με μια ματιά . Φωτογραφίες   . Φεστιβάλ / Διανομή
. Cine CULT . Αίθουσες . Φόρουμ   . Δελτίο καιρού
. TV . Αναζήτηση . Ημερολόγιο   . Ξενοδοχεία
. CD . Αρχείο . Σύνδεσμοι   . Χρήσιμα
. Θέατρο   . Επικοινωνία    
. Βιβλίο        
         

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails