NEW Site myFILM.gr
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
**ΝΕΟ site** **Παλιό site** ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Φωτογραφίες TV DVD Box Office

Cinema: SLUMDOG MILLIONAIRE του Ντάνι Μπόιλ (2008)

Ημερομηνία καταχώρησης: Παρασκευή, 24 Οκτ. 2008 @ 22:28:32 EEST - Συντάκτης : Jim Papamichos

  [Comments] | [Περισσότερα] | [Κριτικές] | [Βίντεο] | [Φωτό] | [Πόστερ] | [Κυκλοφορία] | [Στοιχεία]  

Δραματική

SLUMDOG MILLIONAIRE
του Ντάνι Μπόιλ με τον Ντεβ Πάτελ

Υπόθεση: Ο Τζαμάλ Μαλίκ, ένας 18χρονος από τις φτωχογειτονιές του Μουμπάι, θα ζήσει τη μεγαλύτερη ημέρα της ζωής του με όλα τα μάτια της Ινδίας στραμμένα πάνω του: αν απαντήσει σωστά σε μια τελευταία ερώτηση, θα κερδίσει 20 εκατομμύρια ρουπίες στο τηλεπαιχνίδι «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος?». Το σόου διακόπτεται μέχρι την επόμενη μέρα το πρωί, και τότε η αστυνομία συλλαμβάνει τον Τζαμάλ ως ύποπτο απάτης: πώς γίνεται ένα παιδί του δρόμου να γνωρίζει τόσο πολλά? Θέλοντας να αποδείξει την αθωότητά του, ο Τζαμάλ διηγείται την ιστορία της ζωής του, και βλέπουμε ότι κάθε κεφάλαιό της περιέχει και μια απάντηση στις απίθανες ερωτήσεις του τηλεπαιχνιδιού. Η μόνη ερώτηση που παραμένει αναπάντητη είναι πώς ένας νεαρός χωρίς πάθος για το χρήμα κατέληξε να παίρνει μέρος στο συγκεκριμένο σόου? Όταν ο Τζαμάλ επιστρέψει για να απαντήσει στην τελευταία ερώτηση, θα το αποκαλύψει σε 60 εκατομμύρια τηλεθεατές...





ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΤΙΜΗΘΗΚΕ ΜΕ 4 ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ:
ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ, ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ, ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ, ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΤΙΜΗΘΗΚΕ ΜΕ 7 ΒΡΑΒΕΙΑ BAFTA
ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ, ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ, ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ, ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ΜΟΝΤΑΖ, ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΗΧΟΥ
10 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΟΣΚΑΡ:
ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ, ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ, ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ, ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ΜΟΝΤΑΖ, ΗΧΟΥ, ΜΙΞΑΖ, ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ (2 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ)
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Η ιδέα για την κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος “Q&A” του Βίκας Σουάραπ γεννήθηκε πριν καν το βιβλίο βγει σε κυκλοφορία: η Τέσα Ρος, από το βρετανικό τηλεοπτικό κανάλι Channel 4, γοητεύτηκε από την πρωτότυπη και συγκινητική του υπόθεση και πρότεινε στον Σάιμον Μποφουά να αναλάβει την σεναριακή απόδοσή του. Οι δύο βασικοί άξονες του βιβλίου ήταν από τη μια η παραμυθένια διάσταση, όπου ο ήρωας πρέπει να υπερβεί τεράστια εμπόδια μέχρι να φτάσει σε μια θετική έκβαση, και από την άλλη το περιβάλλον στο οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία, το σύγχρονο Μουμπάι. «Είναι σαν μια πόλη σε fast-forward» παρατηρεί ο Μποφουά. «Σαν το Λονδίνο του Ντίκενς τον 21ο αιώνα: οι φτωχοί είναι φτωχότεροι και οι πλούσιοι πλουσιότεροι από ποτέ». Το μεγαλύτερο πρόβλημα για τη μετατροπή του μυθιστορήματος σε σενάριο ήταν ότι το “Q&A” δεν χαρακτηριζόταν από μια κυρίαρχη αφήγηση: περιείχε δώδεκα μικρές ιστορίες, κάποιες από τις οποίες έμοιαζαν εντελώς ανεξάρτητες μεταξύ τους. Ο Μποφουά κλήθηκε να δημιουργήσει μια ιστορία με ροή, και τελικά το κατάφερε χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του flashback, με κεντρικό σημείο αναφοράς την ανάκριση της αστυνομίας και το τηλεπαιχνίδι «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος?». Το γεγονός ότι παρακολουθούμε τη ζωή του Τζαμάλ μέσα από ανεξάρτητα στιγμιότυπα στο χρόνο, επέτρεψε στην ταινία να ενσωματώσει πολλά διαφορετικά είδη: «θυμίζει κωμωδία αλλά ξαφνικά μετατρέπεται σε δράμα, υπάρχουν στιγμές με τεράστιο πόνο και άλλες με φοβερό πάθος. Όπως όλα τα παραμύθια, περιέχει σκοτεινά, τρομακτικά σημεία», παρατηρεί ο παραγωγός Κρίστιαν Κόλσον.

Όταν το σενάριο άρχισε να παίρνει την τελική του μορφή, οι υπεύθυνοι παραγωγής το έστειλαν στον Ντάνι Μπόιλ, και αυτός μόλις το διάβασε δέχτηκε αμέσως. Στην πορεία όλοι και κυρίως ο σεναριογράφος Σάιμον Μποφουά, εντυπωσιάστηκαν από το βαθμό που ο Μπόιλ σεβάστηκε το σεναριακό υλικό και τους διαλόγους. «Η ταινία φέρει εμφανέστατα την υπογραφή του Ντάνι Μπόιλ, παρ’όλα αυτά δεν έχει παραλείψει σχεδόν ούτε μια λέξη από ό,τι έγραφε το σενάριο» παρατηρεί ο Μποφουά. «Το σενάριο είναι σαν ένα τούνελ» εξηγεί ο Μπόιλ. «Εφόσον μπεις μέσα σε αυτό, είναι καλύτερο να μην παρεκκλίνεις από την πορεία του. Φυσικά πάντα ο στόχος σου είναι να το κάνεις όλο και πιο συναρπαστικό, ζωντανό ή πολύπλοκο, αλλά πρέπει να εξυπηρετείς την αφήγηση όσο το δυνατόν περισσότερο».

Η ΙΝΔΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΔΥΤΙΚΩΝ

Σε αντίθεση με τις περισσότερες ταινίες, που για πλειάδα λόγων καθυστερούν στην πορεία τους, το φιλμ ‘Slumdog Millionaire’ εξελίχθηκε γρήγορα χωρίς κανένα εμπόδιο. Αυτό εν μέρει οφείλεται και στο γεγονός ότι ο Μπόιλ και η ομάδα του ξεκίνησαν να κινηματογραφούν τις πρόβες σαν να ήταν πραγματικά γυρίσματα, ώστε να αξιοποιήσουν στο μέγιστο το χρόνο τους στην Ινδία. Ο Μπόιλ επέμεινε να γίνουν οι πρόβες στις πραγματικές τοποθεσίες των γυρισμάτων, ελπίζοντας ότι κάποια κομμάτια τους θα μπορούσαν πιθανά να ενταχθούν στην τελική μορφή της ταινίας. «Ήταν σα να αρχίσαμε το γύρισμα δύο εβδομάδες πριν» παρατηρεί ο Κρίστιαν Κόλσον. Κι επιπλέον, το τμήμα παραγωγής είχε την ευκαιρία να λύσει τα όποια οργανωτικά ή δημιουργικά προβλήματα θα προέκυπταν, σε πολύ πρώιμο στάδιο.

Το ερώτημα όμως ήταν αν μια δυτική παραγωγή θα μπορούσε να αποδώσει την ουσία μιας αμιγώς ινδικής ιστορίας. Ο Κόλσον ισχυρίζεται ότι η οπτική γωνία ενός ξένου μπορεί να εντοπίσει πολλά στοιχεία τα οποία θα περνούσαν απαρατήρητα σε κάποιον που τα ζει καθημερινά, γιατί τα θεωρεί δεδομένα. «Δεν είχα πάει ποτέ στην Ινδία» ομολογεί ο σκηνοθέτης. «Ο πατέρας μου ήταν εκεί στον πόλεμο, μου είχε μιλήσει ατέλειωτες ώρες γι’ αυτήν και πάντα ήθελα να πάω. Πίστευα ότι θα ήταν εντυπωσιακές οι αντιθέσεις που βρίσκεις εκεί, αλλά τελικά οι προκλήσεις της είναι πέρα από την οποιαδήποτε φαντασία». Όπως επισημαίνει ο Ντάνι Μπόιλ, στις περισσότερες ταινίες ο σκηνοθέτης και η ομάδα του έχουν τον απόλυτο έλεγχο πάνω στο χώρο όπου κινηματογραφούν, ώστε να μεταφέρουν τη δική τους αισθητική άποψη και ατμόσφαιρα. «Στην Ινδία όμως δεν ισχύει αυτό» λέει ο Μπόιλ. «Αν επιζητάς τον έλεγχο θα τρελαθείς. Πρέπει να περιμένεις, να εμπιστευθείς τον τόπο, και κάποια στιγμή θα σε αποζημιώσει».

ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΩΝ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στη μεγαλύτερη φτωχογειτονιά της Ινδίας, στο Νταράβι, καθώς και στην υποβαθμισμένη περιοχή Τζούχου, δίπλα στο αεροδρόμιο του Μουμπάι, όπου υπολογίζεται ότι κατοικούν περισσότεροι από ένα εκατομμύριο Ινδοί. «Προσπαθήσαμε να εντάξουμε όσο το δυνατόν περισσότερους πραγματικούς κατοίκους στην ταινία» σχολιάζει ο Μπόιλ. Σε τεχνικό επίπεδο όμως, αυτό προέβλεπε μια διαφορετική οργάνωση όσον αφορά στην επιλογή των καμερών και των κινηματογραφικών μεθόδων. Λόγω της στενής ρυμοτομίας αλλά και της ανέχειας που επικρατεί στις συγκεκριμένες γειτονιές, οι 35άρες κάμερες έπρεπε να δώσουν τη θέση τους σε μικρές και ευέλικτες digital μηχανές, που θα μπορούσαν να κινηματογραφούν με ταχύτητα και ευκολία χωρίς να προκαλούν τις τοπικές κοινωνίες.

Η εύρεση των κατάλληλων τοποθεσιών και η εξασφάλιση της πρόσβασης σε αυτές ήταν μια απαιτητική διαδικασία. Σημαντικό πρόβλημα αποδείχτηκαν μετακινήσεις, γιατί η καθημερινή κίνηση στους δρόμους της Ινδίας δεν είναι φιλική προς τα χρονοδιαγράμματα. Κι επίσης μια άλλη πρόκληση ήταν οι γρήγοροι ρυθμοί ανάπτυξης του ίδιου του Μουμπάι: ορισμένες τοποθεσίες που είχαν επιλεγεί αρχικά, είχαν αλλάξει τόσο δραματικά μέσα σε διάστημα έξι μηνών που έπρεπε να αντικατασταθούν από άλλες.

ΤΟ ΚΑΣΤ ΚΑΙ ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

Το casting πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Μεγάλη Βρετανία και την Ινδία και αποδείχτηκε το πιο νευραλγικό σημείο της παραγωγής, αφού έπρεπε να βρεθούν τρεις ηθοποιοί για να ενσαρκώσουν τις διάφορες ηλικιακές φάσεις του κάθε κεντρικού ήρωα (7,13 και 18 ετών αντίστοιχα). Με άλλα λόγια έπρεπε να βρεθούν εννιά συνολικά ηθοποιοί για τους ρόλους του Τζαμάλ, του Σαλίμ και της Λάτικα. Παράλληλα, η αρχική πρόθεση ήταν να γυριστεί ολόκληρη η ταινία στα αγγλικά, παρότι τα παιδιά από τις φτωχογειτονιές του Μουμπάι μιλούν την ινδική διάλεκτο Μαχαράτι. Όσα όμως παιδιά μιλούσαν αγγλικά προέρχονταν από τη μεσαία ινδική τάξη και δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν πειστικά μέσα στο περιβάλλον της ταινίας. Τότε κάποιος πρότεινε ότι οι χαρακτήρες θα μπορούσαν να μιλούν Μαχαράτι στα παιδικά τους χρόνια και μεγαλώνοντας να περάσουν στα αγγλικά. Αυτή η απόφαση, που προέκυψε μάλλον τυχαία, προσέθεσε ένα επιπλέον επίπεδο αυθεντικότητας στο έργο. Η Ινδή casting director Λοβλίν Ταντάν μετέφρασε τους διαλόγους στα ινδικά και αναζήτησε τους νεαρούς πρωταγωνιστές της ταινίας στις φτωχογειτονιές. Εκεί ανακάλυψε τον Αζαρουντίν Μοχάμεντ Ισμαήλ και την Ρουμπίνα Άλι, που υποδύονται τους μικρούς Τζαμάλ και Λάτικα αντίστοιχα, οι οποίοι μετά τα γυρίσματα εντάχθηκαν σε κάποιο σχολείο, με τη βοήθεια της παραγωγής.

Ο Ντάνι Μπόιλ δυσκολεύτηκε αρκετά να βρει τον κατάλληλο ηθοποιό για το ρόλο του 18χρονου Τζαμάλ: όσοι Ινδοί ενδιαφέρονται για μια θέση στην κινηματογραφική βιομηχανία, είναι ιδιαίτερα γυμνασμένοι ενώ ο Μπόιλ αναζητούσε έναν απλό, καθημερινό άνθρωπο. Και εντελώς συμπτωματικά, μετά από μια παρατήρηση της κόρης του που παρακολουθούσε την αγγλική σειρά “Skins”, κατέληξε να ανακαλύψει τον Τζαμάλ στην Αγγλία: ο Ντεβ Πατέλ είναι από τους ελάχιστους ηθοποιούς του έργου που δεν προέρχονται από το Μουμπάι. Έχοντας περάσει ολόκληρη τη ζωή του στο Βορειοδυτικό Λονδίνο, ο Πατέλ ταξίδεψε στην Ινδία κάποιο καιρό πριν την παραγωγή, για να αποτυπώσει την ινδική προφορά και να εγκλιματιστεί με την ατμόσφαιρα του Μουμπάι. Η επαφή του με την Ινδική κουλτούρα ήταν μια συναισθηματική εμπειρία γι' αυτόν: «ήταν σα να βρήκα ένα κομμάτι του εαυτού μου» λέει χαρακτηριστικά.

“ΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΟΣ?”

Το γνωστό τηλεπαιχνίδι ξεκίνησε στην Ινδία το Μάιο του 2000, προσφέροντας στους παίκτες το αμύθητο ποσό των είκοσι εκατομμυρίων ρουπιών: παρουσιαστής του ήταν αρχικά ο διάσημος σταρ του Μπόλιγουντ Αμιτάμπ Μπατσάν και στη συνέχεια ο Νο.1 ηθοποιός του Ινδικού box office, Σαχ Ρουκ Καν. Το ρόλο αυτό αναλαμβάνει στην ταινία ο Ανίλ Καπούρ, επίσης μεγάλο όνομα του Μπόλιγουντ και ιδιαίτερα γνωστός για τις ερμηνείες του ως ‘κακός’. «Ο Πρεμ Κουμάρ προέρχεται από φτωχική οικογένεια και έχει καταφέρει να γίνει παρουσιαστής και παραγωγός στο μεγαλύτερο τηλεπαιχνίδι της Ινδίας» λέει ο Καπούρ σχετικά με τον αλαζονικό ρόλο του στην ταινία. «Δεν υπακούει σε καμία ηθική και θέλει να διατηρήσει την απόλυτη εξουσία του». Ο ηθοποιός ήταν περίεργος για το πώς ο Μπόιλ και η ομάδα του θα παρουσίαζαν την Ινδία, και το τελικό αποτέλεσμα τον εντυπωσίασε: «Μπορείς πραγματικά να ‘μυρίσεις’ την Ινδία μέσα από το έργο. Δε νομίζω ότι το έχει καταφέρει αυτό άλλη ταινία ξένου σκηνοθέτη. Επίσης τα μέρη των γυρισμάτων ήταν απίστευτα, αμφιβάλω αν έχουν ποτέ γυριστεί εκεί Ινδικές ταινίες».

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΤΥΠΟ

• «Αποδεικνύει τη σκηνοθετική ιδιοφυία του Ντάνι Μπόιλ, που παρασύρει το θεατή σε μια αισιόδοξη μυθοπλασία με στοιχεία από Ντίκενς» - Sight and Sound

• «H καλύτερη ταινία του Ντάνι Μπόιλ μέχρι σήμερα» - Observer

• «Η δράση μετακινείται από την παραίσθηση στο όνειρο κι από εκεί στον εφιάλτη, με γρήγορες επιδρομές στη φαντασία. Μια θαυμάσια, εξαιρετική δουλειά» - The Sunday Times

• «Η παραμυθένια δύναμη της ταινίας πηγάζει από τον τρόπο με τον οποίον ο Μπόιλ αποτυπώνει την εξέλιξη της πόλης μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Ένα καταπληκτικό θέαμα» - The Times


• «Μια ταινία γεμάτη ζεστασιά και ανθρωπιά, που εστιάζει στη θετική πλευρά της τραγωδίας» - Time Οut

• «Η καλύτερη ταινία του Μπόιλ μετά το Trainspotting» - Empire

• «Γοητευτική, συγκινητική, αστεία, αισιόδοξη» - Q

• «Μια αυθεντικά σαγηνευτική ματιά στη σύγχρονη Ινδία και μια εμπνευσμένη πρόταση από τον Ντάνι Μπόιλ» - Dazed and Confused

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΝΤΑΝΙ ΜΠΟΪΛ

Διακρίσεις:
• ‘Μικρά Εγκλήματα Μεταξύ Φίλων’ : Βραβείο BAFTA Καλύτερης Βρετανικής Ταινίας
• ‘Trainspotting’ : Υποψηφιότητα για Βραβείο BAFTA Καλύτερης Βρετανικής Ταινίας
Υποψηφιότητα για Βραβείο Καλύτερης Ταινίας – Independent Spirit Awards
• ‘Η Παραλία’ : Υποψηφιότητα για Χρυσή Άρκτο - Φεστιβάλ Βερολίνου
Άλλες ταινίες: ‘Μια Αλλιώτικη Ζωή’, ‘28 Μέρες Μετά’, ‘Εκατομμύρια’, ‘Sunshine’, ‘28 Εβδομάδες Μετά’.


ΝΤΕΒ ΠΑΤΕΛ (Τζαμάλ Μαλίκ)
Ντεμπούτο: Ξεκίνησε την καριέρα του ως ηθοποιός συμμετέχοντας στην καλτ τηλεοπτική σειρά του Channel 4 “Skins”, ο δεύτερος κύκλος της οποίας ολοκληρώθηκε τελευταία.
Πρόσφατα: Ολοκλήρωσε τα γυρίσματα ενός guest ρόλου στο τηλεοπτικό δράμα “Mr Eleven” του σκηνοθέτη Πολ Γκέι.
Άλλα στοιχεία: Έχει μαύρη ζώνη στο Τάεκ-Βοντό και κέρδισε το χάλκινο μετάλλιο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2004.

ΑΝΙΛ ΚΑΠΟΥΡ (Πρεμ Κουμάρ)
Διακρίσεις:
Έχει τιμηθεί με 4 βραβεία Filmfare (το αντίστοιχο των βραβείων Όσκαρ στην Ινδία), καθώς και με το Εθνικό Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού για την ερμηνεία του στην ταινία ‘Pukar’.
Σημαντικότερες ταινίες: Εδώ και 25 χρόνια έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 100 ταινίες του Ινδικού κινηματογράφου.
Πρόσφατα: Ασχολήθηκε με την παραγωγή, και η ταινία του ‘Gandhi, my Father’ απέσπασε θερμές κριτικές διεθνώς.

ΦΡΙΝΤΑ ΠΙΝΤΟ (Λάτικα)
Κινηματογραφικό ντεμπούτο: ‘Slumdog Millionaire’
Σημαντικότερες εμφανίσεις: Συμμετείχε σε διάφορα τηλεοπτικά σόου ενώ στη συνέχεια ανέλαβε τη δική της τηλεοπτική εκπομπή με τίτλο “Full Circle”, όπου παρουσίαζε σημαντικούς πολιτισμούς και τις παραδόσεις τους (Αφγανιστάν, νησιά Φίτζι, Μαλαισία, Σιγκαπούρη).
Άλλα στοιχεία: Ξεκίνησε την καριέρα της ως μοντέλο, συμμετέχοντας σε διαφημιστικές καμπάνιες μεγάλων εμπορικών ονομάτων όπως Visa, Chanel, MTV, eBay, Airtel.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.foxsearchlight.com/slumdogmillionaire/


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Ταινία για ...10 Όσκαρ - πράγματι, η πιο ευχάριστη των τελευταίων ετών...

Είτε σα φόρο τιμής στο Bollywood τη δεις, είτε σα σύγχρονο δράμα, που λειτουργεί σε δύο επίπεδα, το σίγουρο είναι πως η τελευταία ταινία του Ντάνι Μπόιλ, είναι "χαρισματική" και αξιοπρόσεκτη, χωρίς να είναι και η καλύτερή του. Τα μηνύματα είναι πολλά και συμβολικά. Το χρήμα πολλοί εμίσησαν, τη δόξα , ουδείς! Σε προβληματίζει, για αυτό το ταξικό κυνήγι, αλλά και δικαιολογεί, τον ήρωά του, για τις αποφάσεις και τις ενέργειές του.

Γι΄αυτό και στον "τελικό", εντελώς συμβολικά, του στέκεται ολόκληρος ο κόσμος στο πλευρό του! Ενενήντα εκατομμύρια θεατές, στημένοι στις τηλεοράσεις , ετοιμάζονται να πανηγυρίσουν για το "νέο εκατομμυριούχο" από τις φτωχογειτονιές", το σερβιτόρο τσαγιού, που παίζει στο τηλεπαιχνίδι, την τύχη του... Και τις τύχες των άλλων, μα πάνω απ' όλα την καρδιά του κοριτσιού του. Χωρίς ψεύτικους μελοδραματισμούς και κιτς κλισέ του bollywood, εκμεταλλεύεται το δυνατό του θέμα και το φτάνει στα άκρα... Ή μάλλον, σχεδόν, μα, γνήσια και χωρίς εκπτώσεις και υποχωρήσεις στον οίστρο και στην γενικότερη αισθητική από το προσωπικό του στυλ που κυριαρχεί στα 120 λεπτά...

Σκηνοθεσία και μοντάζ, είναι υψηλότατου επιπέδου, και απορούμε αν δεν πάρουν βραβεία στις επερχόμενες Χρυσές Σφαίρες και μετέπειτα στα Όσκαρ. Κι όχι μόνο... γιατί επίσης, το σενάριο είναι υποδειγματικά γραμμένο, με εξαιρετική κορύφωση στο τέλος, ενώ και συνολικά το καστ, είναι απόλυτα υποταγμένο στα καλλιτεχνικά οράματα του σκηνοθέτη. Η αρτιότητα είναι εμφανής και άξια αναφοράς... Περισσότερο δε, που εκτός της επιλογής της φόρμας, να παίζει με παράλληλη δράση σε τρεις χρόνους, (παρελθόν και σήμερα χ 2, που στην ουσία είναι αλληλένδετα) πρακτικά είναι και τολμηρό και επικίνδυνο, ώστε να "χαθείς" στις αναφορές και τα πρόσωπα που παίζουν ρόλο στην εξέλιξη. Μια εξέλιξη με πρόσωπο κλειδί την κοπέλα του που γνώρισε από μικρός.

Ο Ντάνι Μπόιλ, είναι καθαρός και σαφής, παρά την αποσπασματική αφήγηση, αφού αυτή, είναι στην ουσία που τον ανυψώνει δημιουργικά στο νιρβάνα ! Με γρήγορο ρυθμό στην ανάπτυξη και την δραματουργική δημιουργικότητα που τον χαρακτηρίζει, "τρέχει" την ιστορία, σχεδόν αυτόματα, με τις απαντήσεις που δίνει ο υποψήφιος μελλοντικός εκατομμυριούχος... Γιατί οι απαντήσεις του δεν είναι προϊόν γνώσης και παιδείας, αλλά είναι απαντήσεις που τις έμαθε μέσα από τη ζωή, στα παιδικά του χρόνια και έπειτα. Όσα συνέβησαν τα προηγουμένα χρόνια στα φλας μπακ, που παρακολουθούμε, είναι τα επιχειρήματά του για να στηρίξει τις "κατηγορίες" περί απάτης στο παιχνίδι. Όμως βλέπουμε, πως τις ερωτήσεις, τις έμαθε εντελώς τυχαία, και στην κατάλληλη στιγμή, η μνήμη του λειτούργησε άψογα...

Ας τα πάρουμε με τη σειρά: Από την αρχή παρακολουθούμε την ιστορία, ουσιαστικά σε τρεις χρόνους. Ενώ ανακρίνεται στη φυλακή, ως ύποπτος για την δήθεν απάτη, εμείς βλέπουμε σε μαγνητοσκοπημένο βίντεο στο γραφείο του αστυνομικού επιθεωρητή, το δημοφιλές παιχνίδι του νεαρού στην τηλεόραση, που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη. Είμαστε, δηλαδή χρονικά μια μέρα μετά κι ενώ έχει εξασφαλίσει 10 εκατομμύρια, υπάρχει το ενδεχόμενο να τα διπλασιάσει στα 20, με την επανεμφάνισή του, την επόμενη. Για να αποδείξει λοιπόν, ότι τις απαντήσεις δεν τις ήξερε, από πριν, αρχίζει να διηγείται και εμείς να παρακολουθούμε τα παιδικά του χρόνια και πως κάθε απάντησή του, περιείχε άλλοθι και λογική εξήγηση. Επίσης μαθαίνουμε και τους πραγματικούς λόγους που τον ώθησαν, να παίξει σ'αυτό, ενώ η ενδιαφέρουσα εξέλιξη, επεκτείνεται σε όλο το χρονικό φάσμα.

Θα καταφέρει να παίξει στον τελικό για τα 20 εκατομμύρια; Αν αφεθεί ελεύθερος; Ή θα αποδράσει; Έχουν τόσο μεγάλη σημασία το μυθικό ποσό, ή η καρδιά της αγαπημένης του; Ανατροπές και ίντριγκα υπάρχει αρκετή, για να σας κρατήσει καθηλωμένους. Το θέμα το προσφέρει. Υπάρχει όμως και οπτικοποιημένο μουσικοχορευτικό θέαμα, αφού παρακολουθούμε όμορφες σκηνές "bollywood" στην Βομβάη και στα άλλα σημεία που γυρίστηκε. Παίζουν αποκλειστικά μεγάλα ονόματα του Ινδικού κινηματογράφου, και είναι όλοι άψογοι... Highlight στο 47' η σκηνή από τη δραματοποιημένη όπερα του Γκλουκ "ΟΡΦΕΑΣ & ΕΥΡΥΔΙΚΗ", όπου ο μικρός Τζαμάλ κάνει ένα ονειρικό πέρασμα!

Συνοπτικά, βγαίνει αβίαστα συγκίνηση, από τη σχέση του νεαρού με την κοπέλα του (ο πραγματικός λόγος συμμετοχής, παρ' ότι έγινε εντελώς τυχαία και συμπτωματικά) και σ΄αυτό βοηθάει η μουσική επένδυση της ταινίας. Μάλιστα πολλές σκηνές λειτουργούν σαν βιντεο κλιπ μουσικά. Η παράδοση, συναντιέται με το σύγχρονο χιπ, χοπ και την σημερινή ποπ κουλτούρα της Ινδίας. Τα χρώματα της φωτογραφίας είναι επεξεργασμένα να αποδώσουν θερμότητα και ζεστασιά. Σε κάνουν να λατρέψεις την "εικόνα" και να ταυτιστείς με τα πρόσωπά της. Αυτό που έχει σημασία είναι πως παραμένει απολαυστική, ενδιαφέρουσα, συγκινητική και με αναφορές στην παλιά καλή εποχή του Ινδικού σινεμά. Άλλωστε το περιβάλλον της ταινίας μπορεί να σας θυμίσει και το ΟΙ ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ, αλλά μόνο στα σκηνικά. Το χορευτικό φινάλε, την ίδια απορία που είχαμε με το τέλος στο ZATOICHI του Κιτάνο, μα τελικά το SLUMDOG MILLIONAIRE, θα παραμείνει στη μνήμη μας για πολύ καιρό. Ίσως λιγότερο, από το "σχετικό" επίσης, ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ του Αρονόφσκι, αλλά πάντως για φέτος δε βλέπω κάποιο σοβαρότερο σινεφίλ αντίπαλό του εκτός του Wrestler. Χρειάζεται να πω, μην το χάσετε ή είναι ...πλεονασμός; Και φυσικά ΔΕ θα φύγετε στους τίτλους στο τέλος, γιατί θα χάσετε, την αισιόδοξη πλευρά της ζωής του "Τρωγλοδύτη Εκατομμυριούχου"... Το λυτρωτικό φινάλε... λειτουργεί θετικά.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου [email protected]


Η Βαθμολογία μου:

Ας αρχίσουμε με μια μάλλον «οξύμωρη» διαπίστωση. Το «Slumdog Millionaire» διαδραματίζεται αποκλειστικά στην Ινδία, το cast είναι αποκλειστικά ινδικό με ηθοποιούς άγνωστους στο ευρύ κοινό, ενώ στην σκηνοθετική καρέκλα συναντάμε έναν βρετανό σκηνοθέτη. Κι όμως η συνεύρεση όλων των παραπάνω μας δίνουν την καλύτερη χολιγουντιανή παραγωγή των τελευταίων ετών. Ένα καθαρόαιμο «crowd pleaser» που φέρνει στο νου τις ένδοξες μέρες του κλασσικού Χόλιγουντ, ενώ παράλληλα διαθέτει μια φρέσκια αύρα που το κάνει ξεχωριστό. Ένα φιλμ που αντικατοπτρίζει την όποια ευνοϊκή πλευρά της σημερινής γενικευμένης παγκοσμιοποιήσης σε όλα τα επίπεδα, με μια ιστορία που αφορά σε πρώτο επίπεδο ένα ερωτευμένο ζευγάρι και σε δεύτερο την πορεία ενός ολόκληρου κράτος, αλλά τελικά είναι προορισμένη να συγκινήσει και ταυτόχρονα να διασκεδάσει όλο τον κόσμο.

Εξ αρχής η ιστορία του νεαρού Τζαμάλ, που βρίσκεται ένα βήμα πριν γίνει εκατομμυριούχος σε γνωστό τηλεπαιχνίδι γνώσεων, θυμίζει μια παραμυθένια παραλλαγή του Όλιβερ Τουίστ με μια έντονη Bollywood γεύση. Μέσω μιας χρονικά περίπλοκης- αλλά δοσμένης με ιδιαίτερη σαφήνεια- πλοκής, ο Ντάνι Μπόιλ ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής ενός κοινού underdog που έχει σκοπό να ξεπεράσει τον εαυτό του και να κερδίσει αυτό που αγαπά. Την καρδιά της κοπέλας που του στιγμάτισε τη ζωή. Κάθε απάντηση του Τζαμάλ στα ερωτήματα του ψυχρού οικοδεσπότη του σόου, συνιστά και ένα κεφάλαιο από τη ζωή και τις εμπειρίες του. Από τις άθλιες παραγκουπόλεις της Ινδίας μέχρι το φωτεινό πλατό της τηλεόρασης, ο θεατής όχι απλώς συγκινείται με το love story των δύο νεαρών, αλλά γίνεται και μάρτυρας της εξέλιξης ενός ολόκληρου κράτους. Με αυτό τον τρόπο, ο Μπόιλ κερδίζει ένα πολύ δύσκολο στοίχημα. Καταφέρνει να ενώσει το προσωπικό με το κοινωνικό, ένα κατεξοχήν χαρακτηριστικό του «καλού» σινεμά. Ο Μπόιλ, κατεξοχήν εικονοκλάστης σκηνοθέτης, όλα αυτά μας τα παρουσιάζει μέσω μιας αεικίνητης σκηνοθεσίας, με χρήση «λοξών» κάδρων, φρενήρη ρυθμό στο μοντάζ, εκφραστική φωτογραφία, ευφυή κατ κτλ. Και όμως αυτό το υπέρμετρο στυλιζάρισμα όχι μόνο δεν μας αποσπά από το κέντρο βάρους του φιλμ, αλλά αντίθετα το ενισχύει με τον πιο ιδανικό τρόπο.

Εν τέλει, το «Slumdog Millionaire» είναι μια ταινία, καταδικασμένη να αρέσει τόσο στο εφηβικό κοινό του «Twilight» και του «Τιτανικού» , όσο και στο πιο απαιτητικό σινεφίλ κοινό του «Γόμορρα» ή του «Παλαιστή» . Και όπως λέει και παραπάνω ο Δημήτρης μην τυχόν και βιαστείτε να φύγετε από την αίθουσα αφού πέσουν στην οθόνη οι τίτλοι τέλους...

Νώντας Μερμίγκης
του Νώντα Μερμίγκη[email protected]


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page






ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 5/3/2009


top of the page




PHOTOS - POSTERS

Photos Φωτογραφικό υλικό
Τύπος:
Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
IMG_9444.jpg
SD0026.jpg
SD0110.jpg
slumdogmillionaire_Poster.jpg
Slumdog_Millionaire_01.jpg
Slumdog_Millionaire_02.jpg
Slumdog_Millionaire_03.jpg
Slumdog_Millionaire_04.jpg
Slumdog_Millionaire_05.jpg
Slumdog_Millionaire_06.jpg
Slumdog_Millionaire_07.jpg
Slumdog_Millionaire_08.jpg
Slumdog_Millionaire_09.jpg
     


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωταγωνιστούν:

    Dev Patel... Jamal Malik (older)
    Freida Pinto... Latika (older)
    Anil Kapoor... Prem Kumar
    Madhur Mittal... Salim Malik (older)
    Tanay Chheda... Jamal (middle)
    Tanvi Ganesh Lonkar... Latika (middle)
    Ashutosh Lobo Gajiwala... Salim (middle)
    Ayush Mahesh Khedekar... Jamal (youngest)
    Rubina Ali... Latika (youngest)
    Azharuddin Mohammed Ismail... Salim (youngest)
    Irfan Khan... Police Inspector
    Mia Drake... Adele
    Faezeh Jalali... Newscaster
    Shruti Seth... Call Centre teacher
    Anand Tiwari... Newscaster
    Faezeh Jalali... Newscaster
    Imran Hasnee... Security

Σκηνοθεσία
Danny Boyle
Loveleen Tandan (co-director: India)

Σενάριο
Simon Beaufoy

Παραγωγή
Christian Colson

Μουσική
A.R. Rahman

Φωτογραφία
Anthony Dod Mantle

Μοντάζ
Chris Dickens

Casting
Gail Stevens
Loveleen Tandan


Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Mark Digby

Κοστούμια
Suttirat Anne Larlarb

Χρονολογία παραγωγής
2008

Χώρα παραγωγής
ΜΕΓ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ, ΗΠΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ, ΙΝΔΙΚΑ

Διάρκεια
120'

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 2,35:1

Είδος ταινίας
ΚΩΜΩΔΙΑ, ΔΡΑΜΑ, ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ

Εταιρείες Παραγωγής
Celador Films
Film4 (funding)

Καταλληλότητα


Ήχος
DTS | SDDS | Dolby Digital

Διανομή
AUDIO VISUAL ENTERPRISES S.A. (2009) (Ελλάδα)
Fox Searchlight Pictures (2008) (USA) (theatrical)
Warner Bros. Pictures (2008) (USA) (theatrical)
Prokino Filmverleih (2008) (Germany) (theatrical)
Cinéart (2009) (Netherlands) (theatrical)
Svensk Filmindustri (SF) (2008) (Sweden) (theatrical)


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.61
Αριθμός Ψήφων: 26


Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ



Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑισθηματικήΚωμωδίαΔραματική



top of the page


-- Sponsored Links --

aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr


Info | Statistics | Topics | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | Add in Google homepage