Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 20/11/14 :.
. The Hunger Games: Η Επανάσταση - Μέρος 1
. Party Girl
. Η Άλλη Μποβαρί
. Fury
. Master of the Universe
. Διπλή Ζωή
.: από 27/11/14 :.
. Ouija Πίνακας Πνευμάτων
. Τα Θαύματα
. Οι Πιγκουίνοι της Μαδαγασκάρης
. Αφεντικά Για Σκότωμα 2
. Samba
. Η Έκρηξη
. Drive Hard
. Πρόμαχος
. Palikari
.: από 4/12/14 :.
. Jimmy's Hall
. Ηλίθιος και Πανηλίθιος 2
. Από Έρωτα
. Μια Ζέβρα Και Μισή
. Η Νύχτα Πριν Πέσει Το Παρίσι
. Οι Σταθμοί του Σταυρού
. Η Επέλαση των Βίκινγκς
. Electra (από 1/12)
.: από 11/12/14 :.
. Η Έξοδος: Θεοί και Βασιλιάδες
. Ίρβιν Γιάλομ
. Καθηγητής Με Το Ζόρι
. Κοινός Παρονομαστής
. Λευκός Θεός
. Πάντινγκτον
. Saint Laurent Η Χρυσή Εποχή
. Ο Επιφανής Άγνωστος
.: από 18/12/14 :.
. Ψυχρά και Ανάποδα «Τραγουδιστά»
. Χόμπιτ: Η Μάχη Των Πέντε Στρατών
. Serena
. Η Πρώτη Αγάπη
. Belle
. Το Αγόρι Και Ο Κόσμος

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: sajjad122's Profile sajjad122
Σήμερα: 1
Χθές: 0
Συνολικά: 9804

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 101
Μέλη: 0
Σύνολο: 101

Εγγραφή


Cinema: ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ: Η ΣΩΤΗΡΙΑ (TERMINATOR SALVATION) του McG (2009)

Ημερομηνία καταχώρησης: Κυριακή, 03 Αύγ. 2008 @ 11:55:59 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δράσης

ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ: Η ΣΩΤΗΡΙΑ
TERMINATOR SALVATION

του McG
με τον Κρίστιαν Μπέιλ, Σαμ Γουόρδινγκτον, Άντον Γέλτσιν, Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ

Υπόθεση:
Έτος 2018: η Ημέρα της Κρίσης είναι πια παρελθόν και ο στρατός των Εξολοθρευτών, καθοδηγούμενος από το δίκτυο Skynet, έχει τον πλήρη έλεγχο, σκοτώνοντας ή συλλαμβάνοντας ανθρώπους από τις ερημωμένες πολιτείες. Ο μοναδικός άνθρωπος που πίστευε στη Ημέρα της Κρίσης, ο Τζον Κόνορ (Κρίστιαν Μπέιλ), καλείται να αναλάβει τις ευθύνες του για τη σωτηρία του ανθρώπινου γένους. Κι ενώ μέχρι τώρα είχε ελπίδες ότι η ανθρωπότητα μπορεί να κερδίσει τον πόλεμο, ένα νέο στοιχείο κλονίζει την πίστη του: ένας άγνωστος από το παρελθόν, ο Μάρκους Ράιτ (Σαμ Γουόρθινγκτον), εμφανίζεται ξαφνικά, με μοναδική τελευταία ανάμνηση τη θανατική του καταδίκη. Ο Κόνορ θα πρέπει να αποφασίσει αν μπορεί να εμπιστευτεί τον Μάρκους. Αλλά καθώς το Skynet εφαρμόζει νέες μεθόδους για να κατατροπώσει την Αντίσταση, ο Κόνορ και ο Μάρκους θα πρέπει να υιοθετήσουν μια κοινή στάση για να εισχωρήσουν στο δίκτυο και να αντιμετωπίσουν κατά πρόσωπο τον εχθρό.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ένα από τα ισχυρότερα franchise στην ιστορία του κινηματογράφου επιστρέφει για να γίνουμε μάρτυρες της τελικής σύγκρουσης ανάμεσα στις Μηχανές και στην Ανθρώπινη Αντίσταση.

Τη σκηνοθεσία στη νέα ταινία του ‘Εξολοθρευτή’ υπογράφει ο McG (‘Οι Άγγελοι του Τσάρλι’, ‘Μαζί για τη Νίκη’), πάνω σε ένα σενάριο των Μάικλ Φέρις και Τζον Μπρανκάτο. Την παραγωγή αναλαμβάνουν οι Μόριτζ Μπόρμαν, Ντέρεκ Άντερσον, Βίκτορ Κιούμπισεκ και Τζέφρι Σίλβερ. Εκτός από τους Κρίστιαν Μπέιλ και Σαμ Γουόρδινγκτον, πρωταγωνιστούν ακόμα οι Άντον Γέλτσιν (Κάιλ Ρις), Μπράις Ντάλας Χάουαρντ (Κέιτ Κόνορ), Μουν Μπλάντγκουντ (Μπλερ Γουίλιαμς), Έλενα Μπόναμ Κάρτερ (Σερίνα Κόγκεν), ο hip-hop καλλιτέχνης Common (Μπαρνς) και η μικρή Jadagrace (Σταρ).

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗ

• Στο έργο ‘Εξολοθρευτής - Η Σωτηρία’ παρακολουθούμε την έναρξη του πολέμου ανάμεσα στους ανθρώπους και τις μηχανές. Το Skynet χρησιμοποιεί διάφορα μοντέλα Εξολοθρευτών: τους Τ-600 (μοντέλα προγενέστερα του Εξολοθρευτή που υποδύθηκε ο Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ, πιο ογκώδη και πρωτόγονα), τους Τ-800 (στο πρότυπο του Σβαρτζενέγκερ), τους Τ-1000 που είδαμε στην ταινία ‘Εξολοθρευτής 2: Ημέρα Κρίσης’ και τους Τ-Χ από το έργο ‘Εξολοθρευτής 3: Η Εξέγερση των Μηχανών’.

• Τα μοντέλα Τ-600 είναι τα πρώτα της σειράς των Εξολοθρευτών, που δημιουργήθηκαν για να διεισδύσουν στους κύκλους της Ανθρώπινης Αντίστασης. Ο σκελετός τους είναι στα πρότυπα του ανθρώπινου και καλύπτεται από λαστιχένιο δέρμα. Ο προγραμματισμός τους όμως δεν προβλέπει την ανθρώπινη συμπεριφορά.

• Ορισμένες από τις μηχανές του Skynet που βλέπουμε στο μέλλον είναι οι Hunter Killers (HKs), αεροπλάνα τύπου Εξολοθρευτή, οι Moto-Terminators (Εξολοθρευτές με μορφή μοτοσικλέτας), οι Harvesters, που συλλέγουν ανθρώπους για το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης του Skynet (θυμίζουν τεράστιους Εξολοθρευτές με μορφή εντόμου), οι Hydrobots, που αναλαμβάνουν τις υποθαλάσσιες περιπολίες (υποβρύχιοι Εξολοθρευτές), οι Aerostats, που επιβλέπουν την ανθρώπινη αντίσταση (ιπτάμενες μηχανές με ενσωματωμένη κάμερα, που εκπέμπει ένα κόκκινο φως) και οι Transports, που μεταφέρουν τους φυλακισμένους.

• Στη νέα ταινία μπορούμε να παρακολουθήσουμε πώς εξελίσσεται ο Κάιλ Ρις σε μελλοντικό ήρωα της αντίστασης. Παρότι έχει μεγαλώσει στο μέλλον, διακρίνεται από ένα αγνό πνεύμα και από τη διάθεση να προστατεύει όσους βρίσκονται γύρω του, ενώ σταδιακά συνειδητοποιούμε ότι ορισμένα από τα καλύτερα στοιχεία του τα έχει διδαχθεί από τις μηχανές.

• Η Μπράις Ντάλας Χάουαρντ υποδύεται την Κέιτ Κόνορ, σύζυγο του Τζον Κόνορ. Ο Τζον λαμβάνει σοβαρά υπόψη του τις υποδείξεις της Κέιτ και τη συμβουλεύεται όπως τα κορυφαία στελέχη της Αντίστασης.

• Ο ράπερ Common υποδύεται τον Μπαρνς, το Νο.1 αξιωματικό του Τζον Κόνορ.

• Η Μουν Μπλάντγκουντ αναλαμβάνει το ρόλο της Μπλερ Γουίλιαμς, μίας πιλότου μάχης του αγώνα της Ανθρώπινης Αντίστασης.

• Το φιλμ ‘Εξολοθρευτής - Η Σωτηρία’ αναμένεται να ενθουσιάσει τους οπαδούς του ‘Εξολοθρευτή’, γιατί ενώ στην προηγούμενη ταινία (‘Εξολοθρευτής 3’) όλοι περίμεναν ότι θα παρακολουθήσουν την αναμέτρηση ανάμεσα στους ανθρώπους και τις μηχανές, τελικά είδαν άλλη μια προσπάθεια του Skynet σκοτώσει τον Τζον Κόνορ στο παρελθόν. Αυτή τη φορά όμως, η ιστορία που τόσο αναμένουν φτάνει στη μεγάλη οθόνη!


• Ο σκηνοθέτης McG χαρακτηρίζει την ταινία σα μια ιστορία σύγκρουσης δύο πεπρωμένων. Ο Κόνορ είναι κομμάτι μιας αντίστασης που συγκροτείται από όλες τις εθνικότητες του κόσμου. Το φιλμ δεν παρουσιάζει μόνο την κατάσταση στο Λος Άντζελες, περιγράφει τη συνολική κρίση που διέπει τον άνθρωπο, την αντίδραση όλων των ανθρώπων ενάντια στις μηχανές.

• Η ταινία παρακολουθεί ολόκληρη την πορεία του Τζον Κόνορ και περιγράφει τις κρίσεις και τις δοκιμασίες που διαμόρφωσαν το χαρακτήρα του για να γίνει ο μελλοντικός ήρωας.

• Ο Σαμ Γουόρδινγκτον αποτέλεσε προσωπική επιλογή του Τζέιμς Κάμερον.

• Ο Μπιλ Γουίσερ, που υπέγραφε το σενάριο του φιλμ ‘Εξολοθρευτής 2: Ημέρα Κρίσης’ μαζί με τον Τζέιμς Κάμερον, παρατηρεί ότι η ζωή κάποιου τελικά μπορεί να είναι πολύ ξεχωριστή. Ακόμα και αν κάποιος επιφανειακά είναι απλώς ανώνυμος, μπορεί να γίνει ο πιο σημαντικός άνθρωπος στον πλανήτη. Και αυτή ακριβώς είναι η ιστορία του Τζόν Κόνορ. Είναι αυτός στα χέρια του οποίου βρίσκεται το μέλλον της ανθρωπότητας. Και γι’ αυτό ακριβώς τον καταδιώκουν οι Μηχανές πριν γεννηθεί (στην ταινία ‘Εξολοθρευτής’), όταν ήταν παιδί (στην ταινία ‘Εξολοθρευτής 2’) και στην ηλικία περίπου των 25 (στην ταινία ‘Εξολοθρευτής 3’). Ο πραγματικός ήρωας της ταινίας είναι ο Κόνορ και όχι ο ίδιος ο Εξολοθρευτής, στο ρόλο που υποδύεται ο Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ.

«ΕΜΕΙΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ» : ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΞΕΚΙΝΑ ΕΔΩ

«Αυτή είναι η ιστορία του κόσμου μετά την Ημέρα της Κρίσης» εξηγεί ο σκηνοθέτης McG. «Βλέπουμε πώς σχηματίστηκε ο χαρακτήρας του Τζον Κόνορ και του Κάιλ Ρις, πώς ισχυροποιήθηκε το Skynet και πώς τελικά η ανθρωπότητα αντιστέκεται απέναντι στις μηχανές». Για να απεικονίσει το μέλλον του ‘Εξολοθρευτή’, ο McG επιδίωξε το ρεαλισμό με κάθε τρόπο: «Δεν ήθελα οι ηθοποιοί να παίζουν μπροστά σε πράσινες οθόνες, ήθελα να αντιδρούν απέναντι σε πραγματικούς Εξολοθρευτές. Και η ερημωμένη Αμερικανική Δύση έπρεπε να δείχνει έναν κόσμο σε δοκιμασία, έναν κόσμο που μπορείς να τον γευτείς και να τον νιώσεις. Επειδή οι βόμβες έχουν καταστρέψει το όζον, ο ουρανός έχει κάπως διαφορετικό χρώμα. Η γη έχει άλλη ποιότητα και αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι κάτι δεν πάει καλά».

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Το πρώτο έργο ‘Ο Εξολοθρευτής’ κυκλοφόρησε το 1984, σε σενάριο και σκηνοθεσία Τζέιμς Κάμερον. Ο Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ στο ρόλο του Εξολοθρευτή – Μοντέλο 101 Τ-800 – ταξιδεύει πίσω στο χρόνο ως απεσταλμένος του δικτύου Skynet, για να αποτρέψει τη γέννηση του μελλοντικού αρχηγού της Αντίστασης, Τζον Κόνορ. Ο Τζον Κόνορ με τη σειρά του στέλνει έναν αξιωματικό του, τον Κάιλ Ρις, για να προστατεύσει τη μητέρα του, τη Σάρα Κόνορ. Τελικά ο Κάιλ και η Σάρα ερωτεύονται και ο καρπός του έρωτά τους θα είναι ο Τζον Κόνορ, ο μεγαλύτερος εχθρός του Skynet.

Η δεύτερη ταινία της σειράς, με τίτλο ‘Εξολοθρευτής 2: Ημέρα Κρίσης’, φέρει και πάλι την υπογραφή του Τζέιμς Κάμερον και αναδείχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο του box office. Το έργο βρίσκει τη Σάρα σε μια ψυχιατρική κλινική, ενώ ο έφηβος πια Τζον Κόνορ πρέπει να προστατευτεί από ένα πιο εξελιγμένο μοντέλο Εξολοθρευτή, τον Τ-1000, απεσταλμένο ξανά του Skynet. Ο μελλοντικός Κόνορ όμως στέλνει τον Τ-800 για να προστατεύσει το νεαρό εαυτό του. Τελικά ο Τζον, η Σάρα και ο Τ-800 καταφέρνουν να αντιμετωπίσουν τον Τ-1000 και να αποτρέψουν την Ημέρα της Κρίσης.

Στην τρίτη ταινία, ‘Εξολοθρευτής 3: Η Εξέγερση των Μηχανών’, σε σκηνοθεσία Τζόναθαν Μόστοου, η Ημέρα της Κρίσης φθάνει τελικά και ο παγκόσμιος πυρηνικός πόλεμος ξεκινά, με το δίκτυο Skynet να κινεί τα νήματα. Το σενάριο της ταινίας υπέγραφαν οι Τζον Μπρανκάτο και Μάικλ Φέρις, που επιστρέφουν ξανά στις θέσεις των σεναριογράφων για τις ανάγκες της ταινίας ‘Εξολοθρευτής: Η Σωτηρία’.

«Εφόσον τελειώσαμε την πρώτη τριλογία του ‘Εξολοθρευτή’ με την καταστροφή του κόσμου, ξέραμε ότι δε θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε στο εύρημα των Εξολοθρευτών που ταξιδεύουν στο χρόνο» λέει ο σεναριογράφος Τζον Μπρανκάτο. «Η νέα ταινία θα έπρεπε να επικεντρώνεται στο τι συνέβη αφού έπεσαν οι βόμβες». Και ο Μάικλ Φέρις συμπληρώνει: «Θέλαμε να γράψουμε για την πολυαναμενόμενη αναμέτρηση ανάμεσα στους ανθρώπους και τις μηχανές, γεγονός που μας έδινε την ευκαιρία να αλλάξουμε και το όλο ύφος της ταινίας. Τα πρώτα έργα διαδραματίζονταν σε ένα σύγχρονο κόσμο, οικείο σε μας, ενώ αυτό το φιλμ είναι μια πολεμική ταινία, σε ένα σκοτεινό, μετα-αποκαλυπτικό μέλλον».

Η ταινία ‘Εξολοθρευτής: Η Σωτηρία’ ξεκινά 14 χρόνια μετά την πυρηνική καταστροφή που κλείνει την προηγούμενη τριλογία. «Όλα είναι δύσκολα για τους ανθρώπους τώρα» σχολιάζει ο σκηνοθέτης McG. «Είναι δύσκολο να βρεις φαγητό, πηγές ενέργειας, τα πάντα βρίσκονται σε έλλειψη και επιπλέον οι άνθρωποι τελούν υπό διωγμό». Όπως όμως παρατηρεί ο παραγωγός Μόριτζ Μπόρμαν, πρέπει να υπάρχει ελπίδα για την ανθρωπότητα, για το ότι ο κόσμος μπορεί να αναγεννηθεί μέσα από τις στάχτες του. Και αυτή η ελπίδα είναι στενά συνδεδεμένη με την ύπαρξη του Τζον Κόνορ.

«ΑΝ ΑΚΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ, ΕΙΣΤΕ Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ»:
ΕΝΑΣ ΠΑΛΙΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΝΕΟ ΜΕΛΛΟΝ

Για τον κρίσιμο ρόλο του Τζον Κόνορ, ο σκηνοθέτης McG επέλεξε τον Κρίστιαν Μπέιλ. Οι δυο τους συναντήθηκαν όταν ο Μπέιλ βρισκόταν στα γυρίσματα της ταινίας ‘Σκοτεινός Ιππότης’ και ο ηθοποιός, προτού δεχτεί την πρόταση, θέλησε να διασφαλίσει ότι δεν θα πρόκειται απλά για μια ταινία δράσης. Ήδη όμως, από τα πρώτα στάδια επεξεργασίας του έργου, φάνηκε ότι ένα νέο όραμα για τον Τζον Κόνορ είχε αρχίσει να παίρνει μορφή. «Έχει πια μεγαλώσει και έχει βιώσει την Ημέρα της Κρίσης, γεγονός που τον έχει αλλάξει τόσο ώστε να είναι ένας τελείως διαφορετικός άνθρωπος, από πολλές απόψεις» σχολιάζει ο Κρίστιαν Μπέιλ. «Σε όλη του τη ζωή γνώριζε τι θα συμβεί στο μέλλον και φέρει το φορτίο αυτής της γνώσης. Ταυτόχρονα η μητέρα του τον έμαθε ότι δεν υπάρχει πεπρωμένο πέρα από αυτό που φτιάχνουμε μόνοι μας και ξέρει ότι πρέπει να αγωνιστεί. Είναι πράγματι αγωνιστής, προσωπικά ο χαρακτήρας του μου θυμίζει τον Αχιλλέα. Ταυτόχρονα όμως έχει να αντιμετωπίσει το χαμό των στενών του φίλων και την αμφιβολία ότι μπορεί να μην είναι ο ηγέτης που περιμένουν οι άνθρωποι».

Στο δύσκολο αγώνα του Τζον Κόνορ εμφανίζεται ο Μάρκους Ράιτ, ένα υβρίδιο μηχανής και ανθρώπου, που ανατρέπει την άποψη του Τζον για το μέλλον. Μετά από σύσταση του Τζέιμς Κάμερον, ο McG επέλεξε για το ρόλο τον Σαμ Γουόρθινγκτον που, σύμφωνα με τα λόγια του σκηνοθέτη, «είναι κατά βάση ‘σκληρός’, αλλά ταυτόχρονα διαθέτει μια έμφυτη ευαισθησία». Κανείς δεν ξέρει τι έχει συμβεί πραγματικά στον Μάρκους: το μόνο σίγουρο είναι ότι αναζητά μια δεύτερη ευκαιρία. Και αυτός είναι ο λόγος που τον επιλέγει για την έρευνά της η Δρ. Σερίνα Κόγκεν (Έλενα Μπόναμ Κάρτερ). Εκείνη τον πείθει να γίνει δωρητής σώματος και είναι το τελευταίο πρόσωπο που βλέπει προτού πεθάνει.

Χωρίς να ξέρει τι έχει συμβεί μετά το θάνατό του, ο Μάρκους βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν Εξολοθρευτή αλλά σώζεται από τον Κάιλ Ρις. Πρόκειται για τον έφηβο εαυτό του Ρις που στάλθηκε στην πρώτη ταινία για να σώσει τη Σάρα Κόνορ, και που τώρα τον υποδύεται ο νεαρός Άντον Γέλτσιν. Ο Κάιλ δεν έχει ιδέα για το σημαντικό ρόλο που θα παίξει στην Αντίσταση, και ο Τζον Κόνορ δε μπορεί να του τον αποκαλύψει. Επιπλέον, δεν είναι μόνος στο ταξίδι του: έχει μαζί του ένα 9χρονο κοριτσάκι, τη Σταρ (Τζέινταγκρεϊς Μπάρι), που έχει χάσει τη φωνή της από τα τραύματα του πολέμου και της εξορίας. «Η Σταρ στην ταινία αντιπροσωπεύει την αθωότητα, αλλά και την ελπίδα» λέει ο σκηνοθέτης. Ο Μάρκους, ο Κάιλ και η Σταρ τελικά χωρίζονται και στη συνέχεια ο πρώτος σώζει τη ζωή της εντυπωσιακής πιλότου Μπλερ Γουίλιαμς (Μουν Μπλάντγκουντ), η οποία τον οδηγεί στη βάση της Αντίστασης. Τραυματισμένος, ο Μάρκους δέχεται την περίθαλψη της γυναίκας του Τζον Κόνορ, Κέιτ Κόνορ, η οποία ανακαλύπτει ότι πρόκειται τελικά για υβρίδιο ανθρώπου και ρομπότ. Για το ρόλο της Κέιτ Κόνορ, που στέκεται δυναμικά στο πλευρό του άντρα της και συνεισφέρει στην Αντίσταση κατά των μηχανών, επιλέχθηκε η Μπράις Ντάλας Χάουαρντ. Τέλος, σημαντικός χαρακτήρας για την εξέλιξη της ταινίας και την πορεία της Αντίστασης είναι ο αξιωματικός Μπαρνς, δεξί χέρι του Κόνορ, τον οποίον υποδύεται ο hip-hop καλλιτέχνης Common.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΣΤΡΑΤΟ ΑΠΟ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΕΣ

Έχοντας ως βάση τα σχέδια του καλλιτεχνικού διευθυντή Μάρτιν Λέινγκ, ο στρατός των Εξολοθρευτών άρχισε σταδιακά να παίρνει μορφή κάτω από την επίβλεψη του Σταν Γουίνστον, του θρυλικού δημιουργού φανταστικών όντων που κατασκεύασε και τον πρωτότυπο Τ-800. Δυστυχώς όμως, κατά τη διάρκεια της παραγωγής, ο Γουίνστον έφυγε από τη ζωή. «Ο Σταν αγαπούσε πραγματικά τη δουλειά του και ήταν τιμή μου που κατάφερα να συνεργαστώ μαζί του» λέει ο σκηνοθέτης. «Σκοπεύω να αφιερώσω την ταινία στη μνήμη του». Τη θέση του Γουίνστον ανέλαβε ένας γνήσιος «μαθητής» του, ο Τζον Ρόζενγκραντ, που συνεργαζόταν με το μεγάλο δημιουργό ήδη από την εποχή του πρώτου ‘Εξολοθρευτή’. Ο Ρόζενγκραντ ανέλαβε επικεφαλής της 60μελους ομάδας που ασχολήθηκε με την κατασκευή των Εξολοθρευτών κι επιπλέον επέβλεψε το μέικαπ των ειδικών εφέ. «Η πρόκληση της ταινίας ήταν να ανακαλύψουμε ελαφριά υλικά που θα μπορούσαν να υποκαταστήσουν το μέταλλο. Χρησιμοποιήσαμε συνδυασμούς ουρεθάνης και πλαστικού και εκμεταλλευτήκαμε την τελευταία τεχνολογία στους επιχρωματισμούς για να επιτύχουμε την εμφάνιση του μετάλλου» εξηγεί ο Ρόζενγκραντ. Μία ακόμα πρόκληση ήταν το γεγονός ότι οι νέοι Εξολοθρευτές έπρεπε να αποτελούν τις λογικές προεκτάσεις του ήδη γνωστού κόσμου του ‘Εξολοθρευτή’, διατηρώντας παράλληλα το όραμα του σκηνοθέτη: «Δεν ήθελα ένα λαμπερό, ρομποτικό κόσμο» λέει χαρακτηριστικά ο McG. «Δεν ήθελα ένα καθαρό μέλλον, το μέλλον της ταινίας έπρεπε να είναι σκοτεινό».

Με αυτή τη σκηνοθετική γραμμή, η ομάδα κατασκεύασε τους νέους Εξολοθρευτές ξεκινώντας από τον Τ-600, το προηγούμενο μοντέλο του Τ-800, το οποίο ο McG παρομοιάζει με «μια Buick του ’57 μπροστά σε μια Mercedes Benz». Ογκώδεις, πανύψηλοι (2,40 μ.), με ένα υποτυπώδες λαστιχένιο δέρμα να καλύπτει το σκελετό τους και εξαιρετικά απλοϊκοί στη λειτουργία τους, οι Τ-600 ακολουθούν κάθε ανθρώπινη ύπαρξη με μοναδικό στόχο να την εξαφανίσουν. Επειδή αντιπροσωπεύουν μια τεχνολογία που είναι ήδη ξεπερασμένη την περίοδο που περιγράφει η ταινία και δεν κατασκευάζονται πλέον, όλοι τους βρίσκονται σε κακή κατάσταση, γεγονός που τους κάνει να μοιάζουν με ζόμπι. Ένα άλλο είδος Εξολοθρευτή που έχουμε δει σε flash forward στις πρώτες ταινίες είναι οι Hunter Killers (H-Ks), που κάνουν περιπολίες στον αέρα, σκανάροντας το έδαφος με τους τεράστιους προβολείς τους. Οι θνητοί επιζήσαντες πρέπει επίσης να φυλάγονται από τους Aerostats: αυτοί οι μικροσκοπικοί ιπτάμενοι φρουροί με τις ενσωματωμένες κάμερες αναζητούν τα όποια ίχνη ανθρώπινης ζωής και ειδοποιούν σχετικά το Skynet, που στη συνέχεια στέλνει τους Harvesters. Αυτοί θυμίζουν τεράστιες αράχνες, ύψους περίπου 25 μέτρων, και με τις δαγκάνες τους αιχμαλωτίζουν τα θύματά τους όπου κι αν κρύβονται, παραδίδοντάς τα αμέσως μετά στους Transporters για να μεταφερθούν στο Skynet. Εάν κάποιος άνθρωπος καταφέρει να διαφύγει, ο Harvester στέλνει τους Moto-Terminators να τον καταδιώξουν. Αυτό το είδος Εξολοθρευτή μοιάζει με δίκυκλη μηχανή που διαθέτει όπλα και μπορεί να σκοτώνει, ο στόχος του όμως είναι να βρίσκει στους φυγάδες και να τους παραδίδει στον Harvester. Για τη δημιουργία των Moto-Terminators οι παραγωγοί απευθύνθηκαν στην εταιρεία Ducati που προσέφερε για την κινηματογράφηση τέσσερεις μηχανές, τις οποίες μεταμόρφωσε ολοκληρωτικά το τμήμα των οπτικών εφέ. Για να ελέγξει τις θαλάσσιες εκτάσεις, τις λίμνες και τα ποτάμια, το Skynet δημιούργησε ένα είδος υποβρύχιου Εξολοθρευτή, τον Hydrobot, ένα ερπετόμορφο ον χωρίς μάτια, που όμως ανταποκρίνεται στους ήχους και τις δονήσεις των υδάτων. Αναμφίβολα όμως, το πιο πρωτοποριακό δημιούργημα του Skynet είναι ο Μάρκους, το υβρίδιο ανθρώπου και Εξολοθρευτή. Για την αναπαράστασή του, η ομάδα του Ρόζενγκραντ επιστράτευσε κάθε δυνατό μέσον (ειδικά εφέ και μέικαπ, προσθετικές και CGI), απαιτώντας ιδιαίτερη υπομονή από την πλευρά του Σαμ Γουόρθινγκτον, που χρειάστηκε να μείνει ακίνητος σε μια καρέκλα για έξι ώρες, στα χέρια μιας ομάδας τριών μακιγιέρ.

Το συνολικό αποτέλεσμα που κατάφερε να πετύχει ο McG με τη βοήθεια των παραγωγών είναι ένα νέο κεφάλαιο στο έπος του ‘Εξολοθρευτή’. «Η ταινία μας σηματοδοτεί μια νέα αρχή» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Μπαίνουμε στο Skynet, βλέπουμε πώς γεννήθηκαν αυτές οι τρομακτικές μηχανές και γνωρίζουμε τον κεντρικό επεξεργαστή που τις καθοδηγεί προς την απόλυτη κυριαρχία. Για μένα ήταν πραγματικά συναρπαστικό το ότι συμμετείχα στη συνέχεια αυτής της απίστευτης ιστορίας που παραμένει προφητική αλλά και επίκαιρη».

ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ‘ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ: Η ΣΩΤΗΡΙΑ’

Δημιουργώντας την Αμερική του 2018, με τις σκελετώδεις πολιτείες, τις αχανείς ερημωμένες εκτάσεις και τους κατοίκους του μέλλοντος ήταν μια απαιτητική διαδικασία. Ο σκηνοθέτης McG έπρεπε να συνεργαστεί στενά με όλα τα τμήματα της παραγωγής για να βρεθούν οι κατάλληλοι χώροι, οι κινηματογραφικές συνθήκες, ακόμα και το είδος του φιλμ που θα χρησιμοποιούσαν για τα γυρίσματα. Συγκεκριμένα, για να αποτυπωθεί η μεταπολεμική ατμόσφαιρα, ο McG και ο διευθυντής φωτογραφίας Σέιν Χέρλμπατ επέλεξαν να αφήσουν ένα παλιό φιλμ στον ήλιο για αρκετό διάστημα και να το επεξεργαστούν στη συνέχεια με διάφορες μεθόδους ώστε να προσδώσουν μία απόκοσμη αίσθηση. Όσον αφορά στις τοποθεσίες, αναζητήθηκε μια περιοχή που να καλύπτει όλες τις ανάγκες ενός έργου το οποίο διαδραματίζεται άλλοτε στη θάλασσα κι άλλοτε στο βουνό, στην έρημο, στη ζούγκλα… Και η μοναδική περιοχή που φάνηκε να καλύπτει όλο αυτό το φάσμα ήταν τελικά το Αλμπουκέρκι του Νιου Μέξικο. Εκεί, οι δημιουργοί είχαν επιπλέον τη δυνατότητα να βρίσκονται σε στενή επαφή με την Αεροπορική Βάση του Κέρτλαντ, μετά από ειδική συμφωνία με το Υπουργείο Άμυνας. Έτσι μπόρεσαν να κινηματογραφήσουν σε πραγματικές αεροπορικές εγκαταστάσεις, χρησιμοποιώντας αληθινά αεροσκάφη (A-10 Thunderbolt Two, CV-22 Osprey, C-130 Hercules, HH-60 Pave Hawk) και μάλιστα κάτω από την καθοδήγηση των επαγγελματιών της Αεροπορίας. Για τις ανάγκες της παραγωγής δημιουργήθηκαν επίσης ομοιώματα αεροσκαφών που προσαρμόστηκαν σε εξομοιωτές κίνησης.

Για να αναπαρασταθεί η βάση της Αντίστασης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Μάρτιν Λέινγκ επισκέφθηκε μεταξύ άλλων τα πυρηνικά καταφύγια της Βουδαπέστης, ενώ παράλληλα οι δημιουργοί απευθύνθηκαν σε ειδικούς επιστήμονες για να ενημερωθούν σχετικά με τις επιπτώσεις μιας πυρηνικής καταστροφής στη χλωρίδα και την πανίδα. Όσον αφορά στα κουστούμια, ο ενδυματολόγος Μάικλ Γουίλκινσον χρησιμοποίησε αυθεντικές στολές των ενόπλων δυνάμεων αλλά και ανακυκλωμένα ρούχα, δεδομένου ότι στην ταινία οι πόροι της Αντίστασης είναι περιορισμένοι. Σημασία φυσικά δόθηκε στην ενδυματολογική συνέπεια με τις πρώτες ταινίες, ενώ οι τρεις δερμάτινες εμφανίσεις του Μάρκους παραπέμπουν στην προηγούμενη εμφάνιση του Τ-800.

Φυσικά η ταινία περιλαμβάνει εκτεταμένες σκηνές δράσης, με κυνηγητά, εκρήξεις, πυροβολισμούς και εκπυρσοκροτήσεις. «Θέλαμε να τα κινηματογραφήσουμε όλα στην πραγματικότητα» εξηγεί σχετικά ο McG. «Να στήσουμε όλα τα σκηνικά και να τα ανατινάξουμε, να καταστρέψουμε πραγματικά τα αυτοκίνητα. Όλα αυτά βοηθούν στο ρεαλισμό και την αδρεναλίνη, ειδικά σε μια πολεμική ταινία που πρέπει να αποτυπώνει αυτήν την ένταση. Φυσικά φροντίσαμε να τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις ασφαλείας. Και όταν ήταν απαραίτητο, χρησιμοποιήσαμε τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού υπολογιστή». Μια από τις ιδιαίτερα απαιτητικές σκηνές σε επίπεδο ειδικών εφέ ήταν η ανατίναξη ενός βενζινάδικου κατά τη διάρκεια της καταδίωξης του Κάιλ και του Μάρκους από έναν Harvester: χρησιμοποιήθηκαν περίπου 1000 λίτρα βενζίνης, η έκρηξη είχε διάμετρο σχεδόν 50 μέτρα και ύψος 60 μέτρα ενώ η ομάδα παραγωγής χρειάστηκε 12 ολόκληρες εβδομάδες για να προετοιμαστεί σχετικά. Όπως είναι λογικό, η σκηνή δε μπορούσε να επαναληφθεί κι έτσι ο McG χρησιμοποίησε πολυάριθμες κάμερες (τηλεκατευθυνόμενες, σταθερές, ακόμα και κάμερες από ελικόπτερα) που κάλυπταν πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες. Ίσως ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η σκηνή με τις αλλεπάλληλες εκρήξεις ναπάλμ και την πτώση του ελικοπτέρου του Τζον Κόνορ στο ποτάμι. Για τις ανάγκες αυτής της σκηνής οι παραγωγοί δημιούργησαν ένα τεχνητό ποτάμι 60 μέτρων στη μέση της ερήμου, σχεδίασαν ένα εξελιγμένο σύστημα για την πλήρη κατεύθυνση του ελικοπτέρου και ένα μηχανισμό ελεγχόμενης πυρκαγιάς, ενώ την περιοχή περιπολούσε ειδικό κλιμάκιο πυροσβεστών. Με εκατοντάδες συντελεστές στα 7.500 τετραγωνικά της έκτασης των γυρισμάτων, η ταινία ‘Εξολοθρευτής: Η Σωτηρία’ ήταν, όπως λέει ο παραγωγός Τζέφρι Σίλβερ, «μια τεράστια επιχείρηση. Περιλαμβάνει τα πάντα – animatronics, ειδικά εφέ, οπτικά εφέ, κασκαντέρ… Ό,τι κι αν σκεφτείτε, βρίσκεται εδώ».

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ McG

Σκηνοθετικό ντεμπούτο: ‘Οι Άγγελοι του Τσάρλι’
Άλλες ταινίες: ‘Οι Άγγελοι του Τσάρλι: Δράση Πέρα από τα Όρια’, ‘Μαζί για τη Νίκη’.
Σύντομα: Θα σκηνοθετήσει την κλασική περιπέτεια του Ιουλίου Βερν ‘20,000 Leagues Under the Sea: Captain Nemo’.
Αυτόν τον καιρό: Ασχολείται με την κινηματογραφική μεταφορά του επιτυχημένου μιούζικαλ ‘Spring Awakening’.
Άλλες δραστηριότητες: Ξεκίνησε την καριέρα του ως σκηνοθέτης διαφημιστικών σποτ, υπογράφοντας τις καμπάνιες διάσημων προϊόντων (The Gap, Coca Cola). Έχει σκηνοθετήσει περισσότερα από 50 βίντεο κλιπ γνωστών καλλιτεχνών. Μετά την τεράστια επιτυχία της πρώτης του ταινίας, δημιούργησε την εταιρεία παραγωγής Wonderland Sound and Vision που συνεργάζεται με την Warner Bros.

ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΕΪΛ (Τζον Κόνορ)

Κινηματογραφικό ντεμπούτο: ‘H Αυτοκρατορία του Ήλιου’ του Στίβεν Σπίλμπεργκ
Σημαντικότερες ταινίες: ‘Ερρίκος ο Ε’, ‘Το Πορτραίτο μιας Κυρίας’, ‘Μυστικός Πράκτορας’, ‘Metroland’, ‘Velvet Goldmine’, ‘Όλα τα Ζώα του Κόσμου’, ‘American Psycho’, ‘Σαφτ, Ο Μαύρος Πάνθηρας’, ‘Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι’, ‘Το Βασίλειο της Φωτιάς’, ‘Μικρές Απιστίες’, ‘Άγρυπνος’, ‘Άγνωστος Κόσμος’, ‘The Prestige’, ‘Θάνατος στην Πόλη των Αγγέλων’, ‘Batman Begins’, ‘H Αυγή της Απόδρασης’, ‘Το Τελευταίο Τρένο για τη Γιούμα’, ‘I’m Not There’.
Πρόσφατα: Πρωταγωνίστησε στην ταινία ‘Σκοτεινός Ιππότης’.
Σύντομα: Θα τον δούμε στο επόμενο έργο του Μάικλ Μαν ‘Public Enemies’.

ΣΑΜ ΓΟΥΟΡΘΙΝΓΚΤΟΝ (Μάρκους Ράιτ)

Διακρίσεις:
• ‘Bootmen’ : Υποψηφιότητα για Βραβείο AFI Α’ Ανδρικού Ρόλου
• ‘Ο Προδότης’ : Υποψηφιότητα για Βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου
- Film Critics Circle of Australia (FCCA)
• ‘Μη Μιλάς για Αγάπη’ : Βραβείο AFI Α’ Ανδρικού Ρόλου
Υποψηφιότητα για Βραβείο FCCA Β’ Ανδρικού Ρόλου
Κινηματογραφικό ντεμπούτο: Το 2000, με την αυστραλιανή παραγωγή ‘Bootmen’.
Σημαντικότερες ταινίες: ‘Gettin’ Square’, ‘Η Νύχτα των Αιχμαλώτων’, ‘Macbeth’, ‘Η Επιδρομή’, ‘Σαρκοβόρα Απειλή’.
Σύντομα: Θα τον δούμε να πρωταγωνιστεί στις ταινίες ‘Avatar’ του Τζέιμς Κάμερον, ‘Last Night’ με την Κίρα Νάιτλι και την Εύα Μέντες και ‘The Debt’ με την Έλεν Μίρεν.
Αυτόν τον καιρό: Ολοκληρώνει τα γυρίσματα του έργου ‘Clash of the Titans’, σε σκηνοθεσία Λουί Λετεριέ.

ΜΠΡΑΪΣ ΝΤΑΛΑΣ ΧΑΟΥΑΡΝΤ (Κέιτ Κόνορ)

Διακρίσεις:
• ‘Όπως Σας Αρέσει’ : Υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα
Κινηματογραφικό ντεμπούτο: ‘Ο Παράμεσος’ της Νταϊάν Μπερτράντ
Σημαντικότερες ταινίες: ‘Σπάιντερμαν 3’, ‘Lady in the Water’, ‘Manderlay’, ‘Σκοτεινό Χωριό’.
Πρόσφατα: Πρωταγωνίστησε στην κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού έργου του Τένεσι Γουίλιαμς ‘The Loss of a Teardrop Diamond’.
Άλλες δραστηριότητες: Το 2006 έκανε το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με τη μικρού μήκους ταινία ‘Orchids’.

ΑΝΤΟΝ ΓΕΛΤΣΙΝ (Κάιλ Ρις)

Διακρίσεις:
• ‘Καρδιές στην Ατλαντίδα’ : Young Artist Award Α’ Ανδρικού Ρόλου
Σημαντικότερες ταινίες: ‘Η Συμφιλίωση’, ‘Οι Αγροίκοι’, ‘Μοιραία Απαγωγή’, ‘You and I’.
Πρόσφατα: Συμμετείχε σε δύο ταινίες που έκαναν πρεμιέρα στο τελευταίο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο: ‘New York, I Love You’ και ‘Middle of Nowhere’. Επίσης είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη μαύρη κωμωδία ‘Η Επανάσταση του Τσάρλι’ και ολοκλήρωσε τα γυρίσματα της ανεξάρτητης παραγωγής ‘Memoirs of a Teenage Amnesiac’.
Σύντομα: Θα τον δούμε στην επόμενη ταινία Star Trek, σε σκηνοθεσία Τζ.Τζ. Έιμπραμς

ΜΟΥΝ ΜΠΛΑΝΤΓΚΟΥΝΤ (Μπλερ Γουίλιαμς)

Σημαντικότερες ταινίες: ‘Pathfinder’, ‘Ανταρκτική, στα Όρια του Αδύνατου’, ‘Moonlight Serenade’, ‘Σχεδόν Έρωτας’, ‘Ραντεβού με Έναν Σταρ’.
Πρόσφατα: Την είδαμε στην τελευταία ταινία του Μπάρι Λέβινσον ‘Κοίτα τι Έγινε’, δίπλα στον Ρόμπερτ Ντε Νίρο.
Άλλα στοιχεία: Ξεκίνησε ως επαγγελματίας χορεύτρια και περιόδευσε με γνωστούς καλλιτέχνες όπως ο Prince και οι Offspring. Στη συνέχεια ακολούθησε καριέρα μοντέλου και συμμετείχε σε διαφημιστικές καμπάνιες μεγάλων εταιρειών όπως οι Revlon, L’Oreal, Avon, Diesel, Adidas και Nike Woman.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.terminatorsalvation-movie.net/

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/
http://www.rottentomatoes.com/
http://www.allmovie.com/



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Absolutely ...masculine
Πολύ καλύτερο απ' ότι το περίμενα. Και βέβαια έστω και τρία λεπτά του εφηβικού μας icon και νυν Governor (από το παρελθόν "παιγμένα") είναι ικανά να ανατρέψουν το σκηνικό! (εμφανίζεται σε μια σκηνή προς το τέλος, εικονικά, αφού χρησιμοποιήθηκε υλικό από το αρχείο, δηλαδή από τις πρώτες του εμφανίσεις το 1984 και το 1991).

Ο ίδιος ο Άρνολντ αποκάλυψε πως πληγώθηκε ο εγωισμός του γιατί τα παιδιά του ομολόγησαν πως αυτός ο ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ ήταν ο καλύτερος! Βλέπετε, πήγε μαζί με τη γυναίκα και τα τέσσερα παιδιά του, στον κινηματογράφο το Σαββατοκυριακο της Αργίας στη μνήμη των Πεσόντων Αμερικανών Στρατιωτών και ενώ ο ίδιος ευχαριστήθηκε αρκετά από τη σκηνοθεσία του McG δίνοντας εύσημα, έμεινε "κάγκελο" όταν τα ίδια του τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το 4ο σίκουελ, πολύ περισσότερο από τα 3 πρώτα που πρωταγωνιστούσε ! "Κάνε παιδιά" σου λέει, μετά "να δεις καλό"...

Ας γυρίσουμε ξανά στην ταινία. Το οφθαλμοφανές πλούσιο οπτικό θέαμα προσφέρεται αφειδώς χωρίς να αφήνει κανέναν παραπονεμένο τουλάχιστον αν ανήκει στον αρσενικό πληθυσμό και ακόμη ειδικότερα σε αρκετά νεαρή ηλικία. Γεμάτο δράση από εναέριες μονομαχίες, εκρήξεις - ανατινάξεις και ανταλλαγές πυρών και άλλα που ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη, ίσως όμως και να κουράζει αυτή η υπερβολική απεικόνιση. Χωρίς πολύπλοκο ή βαθυστόχαστο σενάριο αλλά με μια σκηνοθεσία (του McG) νευρώδη, ρυθμική, εύστοχη και με τη βοήθεια της εξαιρετικής "παιγμένης" ψηφιακά, φωτογραφίας με τα "σβηστά" χρώματα στο χακί, καδράρει το ξεφτισμένο, αποχρωματισμένο και αρκετά "σκονισμένο" σκηνικό της πολεμικής ατμόσφαιρας, πετυχαίνοντας να κρατήσει το ενδιαφέρον μας αμείωτο. Η ένταση είναι ικανοποιητική, οι χαρακτήρες αντιπροσωπεύουν το αναμενόμενο, αλλά η αίγλη βρίσκεται στην ανθρώπινη καρδιά της ... Αντίστασης.

Νομίζω πως οι φαν της σειράς δε θα απογοητευτούν. Ο Κρίστιαν Μπέιλ δίνει έναν πιο εγκεφαλικό τόνο στο φραντσάιζ, χωρίς να γίνεται γραφικός ή υποτονικός. Με την αφαιρετικότητα που τον χαρακτηρίζει και με την παροιμιώδη προσήλωση στον ρόλο του, πείθει για τους σκοπούς του ως Τζίμι Κόνορ χωρίς να χρειάζεται να μεταμορφωθεί σε αντίπαλο, υπερφυσικό τέρας για να αντιμετωπίσει Μηχανές και Εξολοθρευτές. Άλλη μια επιτυχημένη ερμηνεία του σε blockbuster, μετά τον περσινό BATMAN που λόγω του Λέτζερ, πέρασε σε δεύτερη μοίρα.

Συνοπτικά η ταινία εμπεριέχει πολιτικώς ορθό - διδακτικό για τις μικρές ηλικίες - μήνυμα για τον μέλλον του κόσμου, είναι αρκετά επίκαιρη και καθόλου μιλιταριστική. Το θηλυκό κοινό, θα αντιληφτεί την απουσία μελοδραματικών κλισέ, (εκτός από μια σκηνή βουτηγμένη στο δάκρυ, προς το τέλος) , αλλά αυτό είναι δεδομένο. Η θυσία του ατόμου για το καλό του συνόλου είναι συνταγή που πουλάει αλλά και ανεβάζει το πρεστίζ της ταινίας, τόσο αισθητικά όσο και αφηγηματικά.Υπάρχουν σκηνές που προκαλούν δέος από τον "πλούτο" της παραγωγής και των άρτιων ειδικών ψηφιακών εφέ! Αρκετά για να ξεδώσεις την φυσική σου ενέργεια με τεχνητό τρόπο (άλλοι το λένε "πόρωση")...

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Πρώτα τα καλά νέα:
Ο σκηνοθέτης McG (δημιουργός των 2... ultra eye candy «Charlie’s Angels») τα καταφέρνει ιδιαίτερα ικανοποιητικά στο να στήσει ορισμένες εντυπωσιακές (το οποίο μπορεί κάλλιστα να γίνει «-ότατες», αν είστε 13 ετών και κάτω...) σεκάνς άνισων μαχών ανάμεσα στα μέλη της αντίστασης, με επικεφαλής τον -θρυλικό πλέον- Τζον Κόνορ (Christian Bale - ο γνωστός... «φωνακλάς») και 8 διαφορετικά(!) είδη εξολοθρευτών-πολεμικών μηχανών, που ποικίλουν σε τεχνολογία, μέγεθος και ικανότητες (οι οποίοι εξολοθρευτές πάντως, για λόγους που παραμένουν αδιευκρίνιστοι - αν και μπορείς άνετα να βγάλεις τα συμπεράσματά σου - κυρίως συλλαμβάνουν, παρά επιχειρούν να εξοντώσουν τους ανθρώπους). Έχει γίνει πολύ καλή δουλειά σε επίπεδο δημιουργίας της post-apocalyptic ατμόσφαιρας που επικρατεί στο... σωτήριο έτος 2018 (η «σκουριασμένη» φωτογραφία είναι χάρμα οφθαλμών), ο Bale βάζει τα δυνατά του στο να (μάς) αποδείξει ότι ο Κόνορ (του) δικαιούται να αναδειχθεί μελλοντικά σε σωτήρα της ανθρωπότητας (σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες, έπονται 2 ακόμη prequels...), ενώ ο - ραγδαία ανερχόμενος - Αυστραλός ηθοποιός Sam Worthington (θα πρωταγωνιστεί στο πολυαναμενόμενο «Avatar» του James Cameron!) στο ρόλο του μυστηριώδους Μάρκους, είναι εκείνος που με την εν γένει παρουσία του κλέβει την παράσταση στον πιο αβανταδόρικο ρόλο του πρώτου αυτού prequel.


Και πάμε τώρα στα κακά νέα...
Σεναριακά η ταινία είναι αναπάντεχα αδύναμη, καθώς οι Μάικλ Φέρις & Τζον Μπρανκάτο, οι οποίοι επέστρεψαν στις θέσεις τους μετά το «Εξολοθρευτής 3: Η Εξέγερση των Μηχανών», δεν καταφέρνουν σε κανένα σημείο της να μας εμπλέξουν συναισθηματικά ως θεατές, ενώ δυσκολεύονται και να συνδέσουν ικανοποιητικά σε αφηγηματικό/νοηματικό επίπεδο τα όσα ήδη γνωρίζουμε από την αρχική τριλογία με τα όσα συμβαίνουν «εδώ και τώρα». Τα οπτικά & ηχητικά εφέ (κλασικά δια «χειρός» Industrial, Light & Magic) αυτή τη φορά κλέβουν με άνεση την παράσταση από τους... σάρκινους ηθοποιούς, καθώς εδώ δεν υπάρχει κάποιος με το παράστημα (αλλά και το χιούμορ) του... κυβερνήτη της Καλιφόρνια Arnold Schwarzenegger να κοντράρει στα ίσια τους εξολοθρευτές (η blink & you miss it παρουσία του εδώ δε φτάνει ούτε για μυρωδιά...), ενώ, σε γενικές γραμμές, οι ερμηνείες κυμαίνονται από φιλότιμες (Bale, Worthington) έως καθαρά... διακοσμητικές (Bryce Dallas Howard).

Επίσης, εδώ είναι η πρώτη φορά που αντί να νιώθεις έντονη την αίσθηση της απειλής, η κυρίαρχη αίσθηση είναι εκείνη μιας ταινίας που δημιουργήθηκε κυρίως για να πουληθούν terminator-related gadgets στο εφηβικό κοινό (που πλέον αποτελεί το κατεξοχήν target group του εν λόγω franchise), παρά για να ικανοποιηθούν οι fan της αρχικής τριλογίας - όσο κι αν ο McG υποστηρίζει το αντίθετο.
Και, όπως και να το κάνουμε, η απόφαση των παραγωγών να γυρίσουν συνολικά 3 prequels, καταδικάζει τη μακροσκελή τελική σεκάνς της «Σωτηρίας» - η οποία διαδραματίζεται στο αρχηγείο της Skynet και είναι η μόνη που θα μπορούσε λόγω έντασης, αλλά και εξέλιξης να ενεργοποιήσει τους δακρυγόνους αδένες μας - σε ένα συμβιβαστικό όσο και «άσφαιρο» happy end. Το οποίο, μάλιστα, προσφέρεται σε συσκευασία με την καρα-κλισέ ρήση «κερδίσαμε μια μάχη, αλλά όχι και τον πόλεμο». Πω-πω, ανατρίχιασα τώρα...


του Χάρη Παπαπαναγιώτουharry.papapanagiotou@myfilm.gr


Η Βαθμολογία μου:

Στα γρήγορα :
Το νέο Terminator έχει την πλάκα του.
Πολύ δράση, εκρήξεις επί εκρήξεων, φωτιές, video-clipίστικη σκηνοθεσία και τη Skynet - στο παρόν πλέον - που είναι εδραιωμένη και κυριαρχεί επί ολόκληρης της γης.
Θα δείτε λίγο από Transformers, Mad Max και πολλά άλλα. Όπως φαίνεται όμως, τα απείρως αναβαθμισμένα Τ800 είναι και ακόμα πιό χαζά από τα παλιά. Σε όρους θρίλερ και suspense, δεν υπάρχει καμία σύγκριση με το νούμερο ένα και δύο. Και μάλιστα, που είναι τα 7 μύρια budget του πρώτου μέρους, και που τα 200 – παρακαλώ - τούτου εδώ!

Στα χαλαρααά... :
Από την άλλη μεριά, είναι πολύ καλύτερο από το τρίτο μέρος και αν σκεφτεί κανείς ότι -μαθηματικά- συνήθως τα franchise για κάθε sequel μετά το 3ο, ευτελίζονται με γεωμετρική πρόοδο, εδώ μπορεί κάποιος να πει ότι το συγκεκριμένο franchise ξαναγεννιέται, με την έννοια ότι παίρνει άλλη κατεύθυνση και στυλ, ιδίως από τα δύο πρώτα.

Εδώ υπάρχει περισσότερο, το κυνήγι όλης της ανθρωπότητας, από την Skynet και όλα τα απρόσωπα cyborg της, και χάνεται –όπως και στο Terminator3- το suspense του κυνηγητού ενός ατόμου από ένα αδίστακτο cyborg-εκτελεστή.

Ο Arnie δανείζει τη μορφή του, μερικά δευτερόλεπτα, έτσι για να μας πικάρει, ενώ ο Christian Bale είναι πολύ καλός και θα τον δούμε και στο νέο Terminator (5), αλλά και τουλάχιστον σε ένα ακόμα Batman! Η Moon Bloodgood (εδώ φέρνει της Rhona Mitra) είναι φοβερή στο ρόλο της ... μην μιλήσουμε για σεξουλικότητα! Ο Anton Yelchin (κορυφαία ρώσικη “μορφή” στο πλήρωμα του πρόσφατου Star Trek) δεν μου άρεσε καθόλου σαν νεαρός Kyle Reese, ενώ ο Sam Worthington ταίριαξε πολύ στο ρόλο του cyborg με ανθρώπινη φύση. Η φοβερή Bonham Carter είναι και αυτή εδώ αλλά σε μικρό και αδιάφορο ρόλο.

Ο McGinty, σκηνοθέτης του “Charlie’s Angels”, πιθανόν και του νέου Terminator 5, αλλά και του “20.000 Λεύγες: Captain Nemo” (pre-production), κάνει εδώ video-clipίστικη action σκηνοθεσία, με ρυθμό, με ορισμένου βαθμού ριζοσπαστικότητα στις κινήσεις της κάμερας, με μια φωτογραφία που βοηθείται από τα ερημικά τοπία και τη σκόνη και σίγουρα κάνει καλή χρήση του budget των sound και visual effects.

Γιάννης Πεντσερετζίδης
του Γιάννη Πεντσερετζίδη yannis.pentseretzidis@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Get Flash to see this player.


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
4/6/2009 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

TERMINATOR 35X50c.jpg
terminator_salvation_01.jpg
terminator_salvation_02.jpg
terminator_salvation_03.jpg
terminator_salvation_04.jpg
terminator_salvation_05.jpg
terminator_salvation_06.jpg
terminator_salvation_07.jpg
terminator_salvation_Poster.jpg
TRMSLVN_Intl_conart_02.jpg
TRMSLVN_Intl_conart_03.jpg
TRMSLVN_Intl_TS-FP-84-24r_v3-lrg.jpg
TRMSLVN_Intl_TS-TRL3-001208.jpg
TRMSLVN_Intl_TS-TRL3-001802.jpg
TRMSLVN_Intl_TS-TRL3-002801.jpg
TRMSLVN_Intl_TS-TRL3-004305.jpg
TRMSLVN_Intl_TS-TRL3-013814.jpg
TRMSLVN_Intl_TS-TRL3-020320.jpg
TRMSLVN_Intl_TS-TRL3-11207.jpg
TRMSLVN_Intl_TS-TRL3-12200.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-01297.JPG
TRMSLVN_Intl_TSD-01308.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-03210.JPG
TRMSLVN_Intl_TSD-04749.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-08152.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-09907r.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-09958r.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-11339.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-11483.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-12271.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-12522.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-13481.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-13554.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-14194.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-14506.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-14762.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-15964r.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-19432r.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-23050.jpg
TRMSLVN_Intl_TSD-23064r.jpg
TRMSLVN_Intl_TSVFX-206.jpg
TRMSLVN_Intl_TSVFX-221.jpg
TRMSLVN_Intl_TSVFX-222.jpg
TRMSLVN_Intl_TSVFX-223.jpg
TRMSLVN_Intl_TSVFX-224.jpg
TRMSLVN_Intl_TSVFX-225.jpg
TRMSLVN_Intl_TSVFX-226.JPG
TRMSLVN_Intl_TSVFX-227.jpg
TSVFX-206.jpg
     


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Christian Bale ... John Connor
    Anton Yelchin ... Kyle Reese
    Sam Worthington ... Marcus Wright
    Moon Bloodgood ... Blair Williams
    Common ... Barnes
    Bryce Dallas Howard ... Kate Connor
    Roland Kickinger ... T-800
    Helena Bonham Carter ... Serena
    John Trejo ... Salvation Soldier
    Chris Browning ... Morrison
    Dylan Kenin ... Turnbull
    Chris Ashworth ... Richter
    Jane Alexander ... Virginia
    Alan D. Purwin ... Helicopter Pilot
    Jadagrace ... Star

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
McG

Σενάριο
John D. Brancato
Michael Ferris
David C. Wilson
James Cameron (χαρακτήρες)
Gale Anne Hurd (χαρακτήρες)
Paul Haggis

Παραγωγή
Derek Anderson
Moritz Borman
Victor Kubicek
Jeffrey Silver


Φωτογραφία
Shane Hurlbut


Casting
Justine Baddeley
Kim Davis

Σχεδιασμός Παραγωγής
Martin Laing

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Patricio M. Farrell
Troy Sizemore

Σκηνικά
Victor J. Zolfo


Κοστούμια
Michael Wilkinson

Μακιγιάζ
Georgia Allen
Danielle Friedman
Pepper J. Gallegos
Kimberly Greene
John Rosengrant
Sara Roybal
Betty Lou Skinner
Mike Smithson
Arjen Tuiten
Erin Wooldridge


Διεύθυνση Παραγωγής
Chantal Feghali
Thomas Hayslip
Nadia Paine
Don Zepfel

Βοηθός Σκηνοθέτη
Stephen P. Dunn
Bruce Franklin

Χρονολογία παραγωγής
2009

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΜΕΓ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Διάρκεια
116'

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ 2.35 : 1

Είδος ταινίας
ΔΡΑΣΗΣ, ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ, ΘΡΙΛΕΡ

Εταιρείες Παραγωγής
Halcyon Company, The
Wonderland Sound and Vision (σε συνεργασία)
IMF Internationale Medien und Film GmbH & Co. Produktions KG
Intermedia Films
Lin Pictures
T Asset Acquisition Company

Καταλληλότητα
USA:PG-13 (certificate #45308) | Finland:K-15 | UK:12A | South Korea:15 | Singapore:PG | Hong Kong:IIB | Norway:15 | Ireland:12A | Philippines:PG-13 (MTRCB)

Ήχος
SDDS | Dolby Digital | DTS

Διανομή
AUDIO VISUAL ENTERPRISES (Ελλάδα)
Warner Bros. Pictures
Falcon
ITA Film
InterCom
Lotte Entertainment
Sony Pictures Entertainment
Sony Pictures Releasing
Walt Disney Studios Motion Pictures

Ειδικά Εφέ
Industrial Light & Magic (ILM)
Proof (previsualization)
Stan Winston Studio (make-up and animatronic effects)

AKA
TERMINATOR 4
TERMINATOR SALVATION: THE FUTURE BEGINS

Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Albuquerque Studios - 5650 University Boulevard SE, Albuquerque, New Mexico, ΗΠΑ


top of the page










 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.71
Αριθμός Ψήφων: 14


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δράσης
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη


Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΠεριπέτειαΘρίλερParents Strongly CautionedΕπιστημονικής ΦαντασίαςΔράσης


Advertisement



top of the page


-- Sponsored Links --

Dailymotion Movies LTD aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr


Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails