Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 16/10/14 :.
. '71
. Ένα ταξίδι 30,5 μέτρα μακριά
. Get On Up - The James Brown Story
. Λάθος στο Λάθος
. Annabelle
. Τα Τερατοκουτάκια
. Το Ανθρώπινο Κεφάλαιο
.: από 23/10/14 :.
. Ο Δικαστής
. Τα Χελωνονιντζάκια
. Η Λέσχη Της Κομψής Αλητείας
. Στα Καλά Καθούμενα
. Άπληστοι Γείτονες
. Το Μαγικό σπίτι
.: από 30/10/14 :.
. Σκουπίδια
. Τα Θαύματα
. Η Κακή Μέρα Από Το Πρωί Φαίνεται
. St. Vincent ο αγαπημένος μου Άγιος
. Ida
.: από 6/11/14 :.
. Interstellar
. Οι Υπερέξι
. Συγκάλυψη
. We Are the Best!
. Τα Ερείπια είναι Πάντα Θλιμμένα
.: από 13/11/14 :.
. Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί
. O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει
. Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
. Δυο Ανάσες

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: kmar123gr's Profile kmar123gr
Σήμερα: 1
Χθές: 1
Συνολικά: 9780

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 98
Μέλη: 1
Σύνολο: 99

Εγγραφή

-- Sponsored Links --
Dailymotion
Movies LTD
aggelospolidoros.blogspot.gr
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr


Cinema: JUMPER του Νταγκ Λάιμαν

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 31 Ιαν. 2008 @ 21:39:44 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Arts & Culture

JUMPER
του Νταγκ Λάιμαν

Υπόθεση: Ο Ντέιβιντ είναι ένας έφηβος μεγαλωμένος σε άσχημο οικογενειακό περιβάλλον, που ανακαλύπτει πως έχει μια μοναδική ιδιότητα: μπορεί να τηλεμεταφέρεται από το ένα μέρος στο άλλο. Μπορεί να δει δέκα ηλιοβασιλέματα την ίδια μέρα, να βρεθεί από τη Ρώμη στο Τόκιο μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Τα πράγματα όμως θα πάρουν για αυτόν μια θανάσιμη τροπή, όταν αρχίζει να τον κυνηγά μια μυστική υπηρεσία και ο Ντέιβιντ ανακαλύπτει ότι αποτελεί τον παίκτη - κλειδί σε έναν πανάρχαιο πόλεμο, άγνωστο στο ανθρώπινο είδος…
Κριτικές της ταινίας
Στοιχεία ταινίας
Φωτογραφίες
Βίντεο
Άλλες Πηγές
Περισότερες πληροφορίες


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ

Σκηνοθεσία: Νταγκ Λάιμαν
Σενάριο: Ντέιβιντ Σ. Γκόγιερ, Τζιμ Ουλς, Σάιμον Κίνμπεργκ - Βασισμένο στο βιβλίο του Στίβεν Γκουλντ
Παραγωγή: Λούκας Φόστερ, Σάιμον Κίνμπεργκ, Στέισι Μέις, Τζέι Σάντερς
Ηθοποιοί: Χέιντεν Κρίστενσεν, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Νταϊάν Λέιν, Τζέιμι Μπελ, Ρέιτσελ Μπίλσον
Φωτογραφία: Μπάρι Πίτερσον
Μοντάζ: Σάαρ Κλάιν, Ντιν Ζίμερμαν, Ντον Ζίμερμαν
Μουσική: Τζον Πάουελ
Εταιρείες Παραγωγής : Twentieth Century-Fox Film Corporation, New Regency Pictures, Created By
Καλλιτεχνική Διεύθυνση : Elinor Rose Galbraith, Peter Grundy , Tamara Marini , Tom Valentine
Casting: John Buchan, Joseph Middleton
Σχεδιασμός Παραγωγής : Oliver Scholl
Σκηνικά : Hilton Rosemarin
Κοστούμια : Magali Guidasci
Χρονολογία παραγωγής : 2008
Χώρα παραγωγής : ΗΠΑ
Γλώσσα : ΑΓΓΛΙΚΑ
Διάρκεια : '
Εικόνα : ΕΓΧΡΩΜΗ
Είδος ταινίας : ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ, ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ, ΘΡΙΛΕΡ
Ήχος : Dolby
Καταλληλότητα : USA:PG-13
Διανομή : ODEON


Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

Aπό τον σκηνοθέτη της μεγάλης επιτυχίας "Mr. And Mrs. Smith", Nταγκ Λάιμαν, έρχεται η νέα του, πολλά υποσχόμενη, ταινία "Jumper" που στηρίζεται στο επιτυχημένο ομώνυμο βιβλίο του Στίβεν Γκουλντ. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους βρίσκουμε τον Χέιντεν Κρίστενσεν ("Star Wars: Episodes I, II & III"), τον Τζέιμι Μπελ ("Μπίλι Έλιοτ"), τον Σάμιουελ Λ. Τζάκσον ("Οι Σημαδεμένοι", "Cleaner"), την Νταϊάν Λέιν ("Unfaithful") και την πρωτοεμφανιζόμενη Ρέιτσελ Μπίλσον, γνωστή από τη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά "The O.C.".

Ο Σκηνοθέτης

Ο Νταγκ Λάιμαν κατάγεται από τη Νέα Υόρκη και ξεκίνησε σε ηλικία μόλις επτά ετών να φτιάχνει ταινίες μικρού μήκους. Κατά τη διάρκεια των σπουδών σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία, την κωμωδία-θρίλερ "Getting In". Ο Λάιμαν έκανε την έκπληξη με τους ανεξάρτητους "Αδιόρθωτους Γλεντζέδες", το οποίο σκηνοθέτησε και ήταν και ο παραγωγός. Η επόμενη ταινία του ήταν η σπονδυλωτή ταινία δράσης "Go" που προκάλεσε αίσθηση στο φεστιβάλ του Σάντανς το 1999. Ο Λάιμαν ήταν παραγωγός και στην ταινία "See Jane Run", αλλά και συμπαραγωγός στην ταινία "Ο Απρόβλεπτος Έρωτας της Τζέσικα Στέιν". Έχει σκηνοθετήσει επίσης πολλά επιτυχημένα εμπορικά διαφημιστικά σποτάκια. Έχει επίσης ιδρύσει την εταιρεία αγοράς, παραγωγής και διανομής κινηματογραφικών ταινιών Hypnotic. Το 2002 σκηνοθέτησε τη διεθνή επιτυχία "Χωρίς Ταυτότητα" ("The Bourne Identity") με τον Ματ Ντέιμον στο ρόλο του μυστικού πράκτορα Τζέισον Μπορν. Ακολούθησε το 2005 η ταινία "Mr. and Mrs. Smith" με τους Μπραντ Πιτ και Αντζελίνα Τζολί. Η επόμενη ταινία που ετοιμάζει θα είναι θρίλερ επιστημονικής φαντασίας με πρωταγωνιστή τον Τζέικ Τζίλενχαλ.

Οι Ηθοποιοί
  1. Χέιντεν Κρίστενσεν: Γεννήθηκε το 1981 και κατάγεται από το Βανκούβερ του Καναδά. Ξεκίνησε την καριέρα του στην ηθοποιία από μία επιτυχημένη σαπουνόπερα της καναδικής τηλεόρασης, το "Family Passions" σε ηλικία δώδεκα ετών. Συνέχισε τις τηλεοπτικές του εμφανίσεις στη σειρά "Higher Ground" και ξεκίνησε να εμφανίζεται στον κινηματογράφο από την ταινία του Τζον Κάρπεντερ "Στο Στόμα της Τρέλας" (1995). Το 1999 έπαιξε στις "Αυτόχειρες Παρθένους" της Σοφία Κόπολα και δύο χρόνια μετά τον είδαμε δίπλα στον Κέβιν Κλάιν στο κοινωνικό "Ένα Σπίτι, Μια Ζωή" για το οποίο πήρε πολύ καλές κριτικές και ένα βραβείο καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού από το National Board of Review. Επίσης για την ερμηνεία του αυτή είχε προταθεί για Χρυσή Σφαίρα Β' Ανδρικού Ρόλου το 2002. Μπήκε στον κόσμο των "Star Wars" στο ρόλο του έφηβου Άνακιν Σκάιγουοκερ το 2002 με το δεύτερο Επεισόδιο της σειράς ("Η Επίθεση των Κλώνων") και ακολούθησε το 2003 η ταινία "Star Wars Επεισόδιο ΙΙΙ- Η Εκδίκηση των Σιθ". Πριν ξεκινήσει τα γυρίσματα για το φιλμ αυτό, είχε εμφανιστεί στην ταινία "Ραγισμένο Γυαλί" το 2003. Τελευταία συμμετείχε στις ταινίες "Factory Girl" με τη Σιένα Μίλερ, "Awake" με τη Τζέσικα Άλμπα και "Virgin Territory" με τη Μίσα Μπάρτον. Στο μέλλον θα εμφανιστεί στα φιλμ "Beast of Bataan" με τον Ουίλιαμ Χαρτ και "Neuromancer".

  2. Τζέιμι Μπελ: Ο 22χρονος Τζέιμι Μπελ έγινε σταρ εν μία νυκτί από την ταινία "Μπίλι Έλιοτ" το 2000, μια ταινία με πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία. Στην οικογένειά του όλες οι γυναίκες ήταν χορεύτριες και όταν η αδελφή του έκανε μάθημα μπαλέτου, ο Τζέιμι καθόταν έξω από την αίθουσα και μιμούνταν τις κινήσεις. Σε ηλικία 6 ετών ξεκίνησε και κανονικά μαθήματα αλλά, όπως και ο Μπίλι Έλιοτ, το κράτησε κρυφό από τους φίλους του, οι οποίοι όταν το ανακάλυψαν τον κορόιδευαν. Ο ρόλος του αυτός του χάρισε πολλά βραβεία όπως το βραβείο BAFTA Α' Ανδρικού ρόλου, το βραβείο Evening Standard του πιο πολλά υποσχόμενου πρωτοεμφανιζόμενου καθώς και το London Critics Circle Film Award καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου. Στη συνέχεια έπαιξε στις ταινίες "Κινγκ Κονγκ", "Dear Wendy", "Undertow", "Nicholas Nickleby", "Flags of our Fathers", "The Chumscrubber", "Hallam Foe". Φέτος θα εμφανιστεί επίσης στη νέα ταινία του Έντουαρντ Ζούικ "Defiance" με τους Ντάνιελ Κρεγκ και Λιβ Σράιμπερ.

  3. Ρέιτσελ Μπίλσον: Γεννήθηκε το 1981 στο Λος Άντζελες. Είναι από τα πλέον ανερχόμενα ταλέντα και έχει κάνει σημαντικά βήματα κυρίως στην τηλεόραση. Για 4 συνεχείς σεζόν πρωταγωνιστούσε στην τηλεοπτική σειρά "The O.C.", ενώ έχει κάνει γκεστ εμφανίσεις στα σίριαλ "8 Simple Rules", "Buffy the Vampire Slayer", "Mad TV", "Chuck". Το 2006 πρωταγωνίστησε στην ταινία "The Last Kiss" με τον Ζακ Μπραφ.

  4. Σάμιουελ Λ. Τζάκσον: Γεννήθηκε στην Ουάσινγκτον το 1948. Έχει περισσότερες από ογδόντα ταινίες στη φιλμογραφία του, από το 1972 μέχρι σήμερα και έχει προταθεί για Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα το 1995 για το ρόλο του στο "Pulp Fiction" του Κουέντιν Ταραντίνο. Το 1991 έγινε ο πρώτος ηθοποιός στον οποίο απονεμήθηκε βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου στο φεστιβάλ των Καννών για τον τρόπο που ερμήνευσε έναν ναρκομανή στην ταινία "Jungle Fever" του Σπάικ Λι. Ήταν επίσης υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Β' Ανδρικού Ρόλου το 1997 για την ερμηνεία του στην "Ετυμηγορία" του Τζόελ Σουμάχερ και το 1998 για Χρυσή Σφαίρα Α' Ανδρικού σε Κωμωδία-Μιούζικαλ για το "Τζάκι Μπράουν" του Κουέντιν Ταραντίνο. Για την ερμηνεία του στην ταινία αυτή απέσπασε τελικά την Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου το 1998. Έχει πάρει μέρος, μεταξύ άλλων, στα φιλμ "Πολύ Σκληρός Για Να Πεθάνει: Η Εκδίκηση", "Star Wars Episode III: Η Εκδίκηση των Σιθ", "Tα Καλά Παιδιά", "Τζουράσικ Παρκ", "Οριακές Διαπραγματεύσεις", "Shaft: Ο Μαύρος Πάνθηρας", "Κατάχρηση Εξουσίας", "Άφθαρτος", "XXX: Ο Απόλυτος Πράκτορας", "S.W.A.T. Επίλεκτη Ομάδα Κρούσης", "Σε Αντίθετο Ρεύμα", "Στη Σκιά του Δολοφόνου", "Kill Bill Vol. 2", "1408". Προσεχώς θα εμφανιστεί στα "Iron Man" με τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ. και "Lakeview Terrace" του Νιλ ΛαΜπιουτ.
Η Παραγωγή

Η ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ JUMPER
Η συναρπαστική φανταστική ιστορία του Jumper είναι, σύμφωνα με τα λεγόμενα του σεναριογράφου και παραγωγού Σάιμον Κίνμπεργκ, "η πρωτότυπη ιστορία ενός ήρωα, ενός νεαρού που γίνεται ήρωας παρά τη θέλησή του και αρχίζει να αναρωτιέται τι θα γινόταν αν χρησιμοποιούσε τις ασυνήθιστες δυνάμεις του για να βοηθήσει όσους κινδυνεύουν." Ο Κίνμπεργκ μαζί με το σκηνοθέτη Νταγκ Λάιμαν και τον παραγωγό Λούκας Φόστερ πέρασαν μεγάλο διάστημα όχι μόνο ετοιμάζοντας το σενάριο του "Jumper" αλλά και δημιουργώντας την πλούσια μυθολογία, πάνω στην οποία στηρίζεται η επική περιπέτεια ενός νεαρού που επεμβαίνει στην πραγματικότητα, με την τεράστια δύναμή του να τηλεμεταφέρεται αστραπιαία οπουδήποτε στη γη.
Όπως τονίζει ο Νταγκ Λάιμαν, "οι περισσότερες ιστορίες που βλέπουμε σχετικά με υπερ-ήρωες έχουν γραφτεί στην ουσία πριν από έναν αιώνα. Αυτό που μου άρεσε στο 'Jumper' είναι ότι πρόκειται για κάτι φρέσκο και μοντέρνο. Υπήρξε για μένα η μεγαλύτερη πρόκληση στην καριέρα μου."
Το σενάριο προήλθε από δύο μυθιστορήματα επιστημονικής φαντασίας του Στίβεν Γκουλντ, τα "Jumper" και "Reflex". Αυτά έκαναν γνωστό στο αναγνωστικό κοινό τον ήρωα Ντέιβιντ Ράις, έναν νεαρό του οποίου οι φαινομενικά ανεξήγητες ικανότητες τηλεμεταφοράς τον βοηθούν να ξεκινήσει μια ονειρεμένη νέα ζωή που διαφέρει από το πονεμένο παρελθόν του. Αφού επαινέθηκαν τόσο από κριτικούς όσο και από τους αναγνώστες, τα βιβλία του Γκουλντ έγιναν γρήγορα ευρέως γνωστά.
Είχε φτάσει λοιπόν η στιγμή για την κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου, κάτι που ανέλαβε να φέρει εις πέρας ο σεναριογράφος Ντέιβιντ Γκόγιερ ("Blade", "Batman Begins"). Όχι μόνο διασκεύασε το σενάριο του βιβλίου ώστε να ταιριάζει στη μεγάλη οθόνη, αλλά εισήγαγε και τον χαρακτήρα του Γκρίφιν (Τζέιμι Μπελ), ενός ακόμη μυστηριώδους Jumper που βρέθηκε κυνηγημένος απ' όταν ήταν παιδί. Στην πορεία, ο Γκόγιερ "γκρέμισε" το κατεστημένο των ιστοριών με σούπερ ήρωες, εμβαθύνοντας στο πώς οι ήρωές του παλεύουν σκληρά με τους έντονους πειρασμούς των υπερφυσικών τους δυνάμεων.
Κατά τα λεγόμενα του Νταγκ Λάιμαν "Αυτό που λάτρεψα στο σενάριο του Γκόγιερ είναι ότι αφορά σε κάποιον που αποκτά υπερφυσικές δυνάμεις και το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να ξεχυθεί στους δρόμους και να ληστέψει μια τράπεζα. Μου άρεσε το ειλικρινές αυτό στοιχείο. Ήταν κάτι που δεν είχα δει στο παρελθόν και ως σκηνοθέτης χαρακτήρων, μου τράβηξε το ενδιαφέρον. Επίσης μου άρεσε η ελευθερία που μου δόθηκε να είμαι αρκετά ευφάνταστος και εκτός ορίων με τη συγκεκριμένη δουλειά. Έχοντας κάνει δύο περιπέτειες στη σειρά, βρέθηκα αντιμέτωπος με την πρόκληση να δουλέψω με αυτούς τους βαθιά ανθρώπινους και πολυσύνθετους χαρακτήρες."
Για τον παραγωγό Λούκας Φόστερ, "η τηλεμεταφορά δίνει τη δυνατότητα στον Ντέιβιντ, τον πρωταγωνιστή, να αποδρά από την ανιαρή οικογενειακή ζωή του, αλλά και τον φέρνει αντιμέτωπο με τον έξω κόσμο όπου πρέπει να μάθει πώς να συμπεριφέρεται ως ενήλικας και πώς να είναι αρκετά θαρραλέος για να αντιμετωπίζει τα δύσκολα ζητήματα στη ζωή. Ο τρόπος που ο Ντέιβιντ πρέπει να μάθει να ορθοποδήσει και να αντιμετωπίσει τους δαίμονές του κατά πρόσωπο είναι κάτι με το οποίο καθένας από μας μπορεί να σχετιστεί."

ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Ο σκηνοθέτης και οι παραγωγοί της ταινίας πέρασαν μεγάλο διάστημα, προσπαθώντας να δημιουργήσουν μια μυθολογία γύρω από τους Jumpers, των οποίων η δυνατότητα να επεμβαίνουν στο χρόνο και στο χώρο αποτελεί οικογενειακή παράδοση, που έχει ξεκινήσει χιλιάδες χρόνια πριν.
Οι συντελεστές ξεκίνησαν ερευνώντας το πάνθεον των πεποιθήσεων σχετικά με την τηλεμεταφορά, από τον αποκρυφισμό ως τις θεωρίες της φυσικής που καθιστούν δυνατή μια τέτοια ικανότητα. Όπως εξηγεί ο Σάιμον Κίνμπεργκ, "Μιλήσαμε με πολλούς φυσικούς ώστε να κατανοήσουμε την επιστήμη της τηλεμεταφοράς και χρησιμοποιήσαμε αυτές τις γνώσεις για να διαμορφώσουμε την ιστορία. Ερευνήσαμε επίσης τους μύθους περί τηλεμεταφοράς, που αναπτύσσονται χιλιάδες χρόνια τώρα. Οι μυστικιστές Σούφι και Χίντου υποτίθεται ότι εξασκούσαν την τηλεμεταφορά πριν από αιώνες. Νομίζω ότι η ιδέα τού να μπορείς να βρίσκεσαι ξαφνικά σε ένα βουνό που κανείς δεν έχει ανέβει ή να κάνεις πράγματα της καθημερινότητας, όπως να βρίσκεσαι πρώτος στην ουρά ενός ταμείου, προσφέρει πολλά στη φαντασία. Το στοιχείο εκπλήρωσης των ευχών έχει μεγάλη δύναμη."
Από την πλευρά του, ο Λούκας Φόστερ τονίζει ότι "αντί να χρησιμοποιεί την τηλεμεταφορά για να κάνει αστεία πράγματα όπως π.χ. να φάει πρωϊνό στην κορυφή της Σφίγγας κι έπειτα να κάνει σέρφινγκ στην Αυστραλία, κάποιος με κακές προθέσεις θα μπορούσε να πάρει ένα πυρηνικό όπλο και να στοχεύσει τον Λευκό Οίκο ή να κάνει άλλες κακές πράξεις. Αν το σκεφτείς, ενώ η τηλεμεταφορά είναι κάτι εντυπωσιακό, μπορεί να είναι και ένα είδος κατάρας."

Αυτό το γεγονός με τη σειρά του οδήγησε στη δημιουργία των Paladins, μιας μυστικής, ελιτίστικης δύναμης που για χιλιάδες χρόνια προσπαθούν να σταματήσουν τους Jumpers να χρησιμοποιούν τις επικίνδυνες δυνάμεις τους για κακό σκοπό. Αυτοί οι συγκεκριμένοι Jumpers γίνονται οι άμεσοι στόχοι των αμείλικτων Paladins, που θα κάνουν τα πάντα να τους εξαλείψουν.
Οι συντελεστές της ταινίας δημιούργησαν δύο θεμελιώδεις κανόνες της Τηλεμεταφοράς: 1) μπορεί κανείς να μεταφερθεί σε οποιοδήποτε μέρος θελήσει και 2) μπορεί να μεταφερθεί κάπου που έχει δει προηγουμένως, έστω και σε φωτογραφία, ώστε να έχει ήδη μια οπτική εμπειρία της τοποθεσίας.
Σημαντικά επίσης στους κανόνες αυτούς είναι τα "Σημάδια της Τηλεμεταφοράς", στιγμιαίοι ήχοι ή σημάδια στο χώρο που άφησε πίσω του ένας Jumper- και τα οποία μπορεί να ακολουθήσει οποιοσδήποτε άλλος Jumper για να τον βρει.
Επίσης υπάρχουν τα λεγόμενα "σχοινιά", ηλεκτρονικά όπλα που χρησιμοποιούν οι Paladins ώστε να εντοπίσουν και να εξαλείψουν τους ελεύθερα περιπλανώμενους Jumpers. Ένα τέτοιο "σχοινί" είναι ο χειρότερος εφιάλτης ενός Jumper.
Παρά τα φανταστικά αυτά στοιχεία της τηλεμεταφοράς, δόθηκε μεγάλη έμφαση στο να παραμείνουν τα πράγματα όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα γίνεται. Όπως σημειώνει ο Κίνμπεργκ, "Θέλαμε η ιστορία αυτή να ενσωματωθεί στο σήμερα και στον κόσμο μας. Ο Ντέιβιντ δεν φοράει μπέρτα ούτε κάποιο χαρακτηριστικό δαχτυλίδι. Κυρίως είναι ένα συνηθισμένο παιδί με μια απίστευτη, ασυνήθιστη ικανότητα- και η ουσία της ταινίας είναι το πώς τη χειρίζεται. Πώς θα αντιδρούσε κάποιος από μας, αν ανακαλύπταμε ξαφνικά ότι είχαμε κληρονομήσει μια ικανότητα που θα έκανε τις ζωές μας συναρπαστικές; Ο Ντέιβιντ νιώθει μια ακατανίκητη επιθυμία να χρησιμοποιήσει τη δύναμή του για να καλυτερέψει τη ζωή του. Στην πορεία ανακαλύπτει ότι μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα από το να κλέβει απλώς τράπεζες και να ζει σε σοφίτες. Συνειδητοποιεί ότι μπορεί να βοηθήσει τα αγαπημένα του πρόσωπα αλλά και τους ξένους. Η τηλεμεταφορά μάς επέτρεψε να εξερευνήσουμε ένα θέμα που είναι βασικό σε κάθε ωραία ιστορία αγάπης- που είναι το αν μπορεί κάποιος να είναι καλά σε μια σχέση με κάποιον αν δεν είναι πλήρως ειλικρινής μαζί του. Κάτι ανάλογο κάναμε και στο 'Mr. And Mrs. Smith' με διαφορετικό τρόπο."

ΟΙ ΗΡΩΕΣ
  1. Ο ΧΕΪΝΤΕΝ ΚΡΙΣΤΕΝΣΕΝ ΚΑΙ Ο ΤΖΕΪΜΙ ΜΠΕΛ ΕΙΝΑΙ... ΟΙ JUMPERS
  2. Κεντρικός ήρωας της ιστορίας είναι ο Ντέιβιντ Ράις, η μητέρα του οποίου τον άφησε όταν ήταν 5 χρονών και αυτός έζησε άσχημα παιδικά χρόνια, με αποτέλεσμα να έχει προβλήματα από τα οποία θέλει να ξεφύγει- ώσπου ανακαλύπτει ότι κατέχει την εκπληκτική ικανότητα να αποδρά απ' οπουδήποτε, όποτε κι αν το θελήσει. Κι ενώ αρχικά νομίζει ότι είναι ο μοναδικός που έχει αυτές τις δυνάμεις, όσο περνάει ο καιρός, διαπιστώνει ότι είναι απλά ένας από μια ολόκληρη ομάδα τέτοιων ατόμων, κάτι για το οποίο πρόκειται να κυνηγηθεί αρκετά.
    Ο Χέιντεν Κρίστενσεν, που πρωταγωνιστεί, εκτός του ότι έκανε μαθήματα μπόξινγκ και κατάδυσης, διερωτήθηκε πολύ για τις επιπτώσεις της τηλεμεταφοράς: "Υπάρχουν τόσα πολλά που θα έκανα αν μπορούσα να τηλεμεταφέρομαι. Η σκέψη τού να μην μπεις ποτέ ξανά σε αεροπλάνο και να μπορείς να ταξιδεύεις ανά τον κόσμο όποτε θελήσεις, είναι αρκετά δελεαστική. Επίσης με την ταινία αυτή σκέφτηκα πώς θα ήταν π.χ. να πηδάς από ένα κτίριο, να επιστρέφεις και πάλι ψηλά χωρίς να πέφτεις στο έδαφος και να βρίσκεσαι σε μια διαρκή κίνηση. Όλο αυτό δημιουργεί αμέτρητες πιθανότητες στη φαντασία μας.
    Παρόλο που ο Ντέιβιντ εγκλιματίζεται στον τρόπο ζωής ενός Jumper, διάγει έναν μοναχικό βίο, γιατί έχει αυτό το μυστικό που δεν μπορεί να μοιραστεί με κανέναν. Διαθέτει το 'παιχνίδι' που κάθε άντρας θα ήθελε να έχει, νιώθει όμως ανασφάλεια και μοναξιά. Θέλει απλά να τον αφήσουν όλοι ήσυχο. Όμως νομίζω ότι το συναρπαστικό με τον Ντέιβιντ είναι ότι σταδιακά αλλάζει. Είναι ένας απρόθυμος ήρωας που αντιστέκεται στη μεταμόρφωση που υφίσταται. Τα γεγονότα γύρω του τον αναγκάζουν να ωριμάσει, να καθαρίσει και να αντιμετωπίσει το παρελθόν του αλλά και το αβέβαιο μέλλον του."
    Ο Ντέιβιντ νιώθει απομονωμένος, επειδή πιστεύει ότι η ικανότητα της τηλεμεταφοράς είναι απλά παιχνίδι της μοίρας. Όταν όμως συναντά τον Γκρίφιν, έναν άλλο Jumper με τις ίδιες ικανότητες, συνειδητοποιεί ότι πρέπει να ανακαλύψει πολλά περισσότερα για το ποιος είναι. Επίσης ο Ντέιβιντ πέφτει και στην παγίδα του έρωτα με την παιδική του φίλη Μίλι, την οποία υποδύεται η Ρέιτσελ Μπίλσον. Όπως τονίζει ο Κρίστενσεν, "αυτός και η Μίλι έχουν ένα πολύ ασυνήθιστο love story. Ο Ντέιβιντ μπαίνει στον πειρασμό να την πάρει μαζί του στις περιπέτειές του, όμως δεν μπορεί να είναι ειλικρινής μαζί της. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα αγόρι που προσπαθεί να ζήσει μια ερωτική σχέση ενώ ταυτόχρονα θέλει να ξεφύγει από ανθρώπους που τον καταδιώκουν για να τον σκοτώσουν."
    Ο Τζέιμι Μπελ που υποδύεται τον έτερο Jumper, τον Γκρίφιν, σημειώνει: "Η τηλεμεταφορά είναι η απόλυτη έξοδος από τα τετριμμένα. Μπορείς να μεταφερθείς οπουδήποτε κάθε στιγμή. Και ποιος δεν θα ονειρευόταν κάτι τέτοιο; Ο Γκρίφιν είναι απίστευτα παράτολμος, ζωντανός και αστείος. Διαθέτει μια έντονη ενεργητικότητα. Δεν έχει τίποτα μόνιμο, δεν έχει οικογένεια ή κοινωνική ζωή, ωστόσο όλα αυτά τον κάνουν αρκετά δυναμικό και ενδιαφέρων χαρακτήρα."

  3. ΡΕΪΤΣΕΛ ΜΠΙΛΣΟΝ ΚΑΙ ΝΤΑΪΑΝ ΛΕΪΝ
  4. Μεγάλη επιρροή στον Ντέιβιντ ασκεί μια νεαρή κοπέλα, η Μίλι Χάρις, με την οποία ο Ντέιβιντ είναι ερωτευμένος απ' όταν ήταν παιδιά και ονειρεύονταν να γυρίσουν μαζί όλο τον κόσμο. Στην περίπτωση του Ντέιβιντ, το όνειρο έγινε αληθινό όταν ανακάλυψε τις δυνάμεις του. Όμως η Μίλι δεν έχει φύγει ποτέ από την πόλη της, μέχρι που ο Ντέιβιντ επιστρέφει στη ζωή της με απροσδόκητο τρόπο.
    Τη Μίλι υποδύεται η νέα ηθοποιός Ρέιτσελ Μπίλσον, με την οποία ο Νταγκ Λάιμαν είχε πρωτοσυνεργαστεί στην τηλεοπτική σειρά "The O.C.". Το 2006 η Μπίλσον είχε μπει στη λίστα των 50 Ωραιότερων Ανθρώπων του περιοδικού People. Για το ρόλο της Μίλι, η ηθοποιός υποστηρίζει ότι "πρόκειται για μια αρκετά ικανή και ανεξάρτητη κοπέλα. Είχε πολλά όνειρα και φιλοδοξίες, ήθελε να γυρίσει τον κόσμο, όμως ποτέ δεν εγκατέλειψε την πόλη της και έχει συμβιβαστεί με αυτό. Δεν είναι απολογητική, ζει απλά τη ζωή της και είναι ικανοποιημένη. Ώσπου εμφανίζεται ο Ντέιβιντ και την προσκαλεί στη Ρώμη... και τα πάντα αλλάζουν και για τους δυο τους."
    Μια άλλη γυναικεία φιγούρα στην ιστορία είναι η μητέρα του Ντέιβιντ, Μαίρη, που τον εγκατέλειψε αρκετά χρόνια πριν, είναι όμως στενά συνδεδεμένη με τη μοίρα του. Το ρόλο αυτόν ενσαρκώνει η υποψήφια για Όσκαρ Νταϊάν Λέιν. Σύμφωνα με τον Σάιμον Κίνμπεργκ, "η Μαίρη είναι αυτή που κυνηγά ο Ντέιβιντ απ' όταν ήταν παιδί, και ανακαλύπτει πράγματα που τον βοηθούν να καταλάβει τι συνέβη, γεγονός που κάνει τη μητέρα του πολυδιάστατη."

  5. Ο ΣΑΜΙΟΥΕΛ Λ. ΤΖΑΚΣΟΝ ΗΓΕΙΤΑΙ ΤΩΝ PALADINS

Ορκισμένοι εχθροί των Jumpers είναι οι Paladins, η μυστική οργάνωση τα μέλη της οποίας έχουν ξεκινήσει έναν ανελέητο πόλεμο εναντίον τους εδώ και αιώνες, ελπίζοντας ότι θα σταματήσουν κάθε αισχρό Jumper από το να καταστρέψει τη Γη. Όπως ισχυρίζεται ο Λούκας Φόστερ, "οι Paladins πιστεύουν ότι οι Jumpers είναι εν τέλει καταστροφή για την ανθρωπότητα και πρέπει να τους σταματήσουν. Δεν το κάνουν για τα λεφτά, δεν το κάνουν για κάποιο μετάλλιο. Ζουν μες στην ανωνυμία και γίνονται ανώνυμοι ήρωες στον δικό τους κόσμο."
Για το ρόλο του αρχηγού τους, Κοξ, επιλέχθηκε ο υποψήφιος για Όσκαρ Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, που τονίζει ότι "είναι ένας μυστηριώδης άντρας, γιατί ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για ποιον δουλεύει. Αυτό που ξέρουμε πάντως είναι ότι επιδιώκει να σκοτώσει όλους τους Jumpers, ασχέτως ηλικίας, ασχέτως του ποιοι είναι και πού βρίσκονται. Και αυτό το κάνει με υπερβάλλοντα ζήλο. Οι Paladins είναι αρχαίοι πολεμιστές, στρατιώτες που έχουν δεξιότητες που ο περισσότερος κόσμος δεν κατέχει. Ίσως κάποιος νομίσει ότι οι Jumpers έχουν το πλεονέκτημα επειδή μπορούν να τηλεμεταφέρονται, όμως δεν είναι πολεμιστές όπως οι Paladins."

ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ

Ο Νταγκ Λάιμαν ήξερε εξ αρχής ότι σημαντικό στοιχείο στη ζωντάνια της ταινίας θα έπαιζε τα γυρίσματα να γίνονταν σε αυθεντικές τοποθεσίες. Για το λόγο αυτό η παραγωγή ταξίδεψε από το Τορόντο στη Ρώμη, από το Τόκιο στη Νέα Υόρκη, στο Μεξικό αλλά και στο Λονδίνο, το Παρίσι και την Αίγυπτο.
Σύμφωνα με τον Κίνμπεργκ, "ταξιδέψαμε σε όλο τον κόσμο για να κάνουμε το φιλμ να φαίνεται όσο πιο αληθινό γίνεται. Το σπουδαίο σε έναν Jumper είναι ότι μπορεί να μεταφερθεί οπουδήποτε σε κλάσμα δευτερολέπτου, γι' αυτό και αποφασίσαμε ότι οι ήρωες έπρεπε να δρουν σε διάφορα μέρη του κόσμου, τα οποία ο θεατής αναγνωρίζει. Κάναμε βέβαια μεγάλη χρήση των οπτικών εφέ για να ενισχύσουμε τη δράση, όμως η αληθινή μαγεία της ταινίας πηγάζει από τις πολλές τοποθεσίες όπου έγιναν γυρίσματα. Ωστόσο, η ταινία μας δεν είναι ένα National Geographic ή ταξιδιωτικός οδηγός του κόσμου. Πρόκειται για μια άλλη οπτική ενός παγκόσμιου ταξιδιού, η απόλυτη επιθυμία να είσαι 25 χρόνων και να μπορείς να κάνεις τα πάντα άνευ ορίων και συνεπειών."
Οι σκηνές που γυρίστηκαν στο Κολοσσαίο είχαν γραφτεί αρχικά για να γυριστούν στο Πάνθεον, ωστόσο ο σκηνογράφος Όλιβερ Σολ πρότεινε να γίνουν τα γυρίσματα στο 2.000 ετών αμφιθεατρικό Κολοσσαίο στο κέντρο της Ρώμης, που κάποτε φιλοξενούσε το αιματοβαμμένο θέαμα μονομαχιών με λιοντάρια. Η χρήση αυτού του κτίσματος όπου είναι στενά συνδεδεμένο με την αίσθηση του ιδρώτα, του αίματος και του φόβου ταίριαξε απόλυτα στην ταινία, αν και έμοιαζε με όραμα. Ήταν γνωστό ότι η Ιταλική κυβέρνηση δεν είχε ανοίξει τις πόρτες του γνωστού μνημείου σε κινηματογραφικά συνεργεία στο παρελθόν. Ωστόσο η έντονη επιμονή του παραγωγού Λούκας Φόστερ είχε αποτέλεσμα, αφού τους δόθηκε η δυνατότητα να έχουν για 3 ημέρες πρόσβαση όχι μόνο στο Κολοσσαίο, αλλά και στο λαβύρινθο του αμφιθεάτρου, μια περιοχή μη προσβάσιμη στο ευρύ κοινό. Υπήρξαν βέβαια αυστηροί κανόνες ως προς τη χρήση των χώρων του Κολοσσαίου από το συνεργείο. Μπορούσαν να κάνουν γυρίσματα μόνο από το χάραμα ως τις 8.15 το πρωί και πάλι από τις 3.30 το μεσημέρι ως το σούρουπο. Δεν μπορούσαν να ακουμπήσουν κανένα αντικείμενο στο ιερό χώμα του αρχαίου μνημείου, ενώ ο μόνος φωτισμός που τους επιτρεπόταν ήταν το φυσικό φως.


ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.jumperthemovie.com/


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/
http://www.rottentomatoes.com/
http://www.allmovie.com/


Photos Φωτογραφικό υλικό
Τύπος:
Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)
Video Flash Video Trailer
Type:
Flash
Κριτικές:
Ο ήρωας που βασίζεται στο βιβλίο του Στίβεν Γκουλντ αποτελεί ένα είδος "εναλλακτικού" Σούπερμαν που τηλεμεταφέρεται. Η πλούσια μυθολογία, πάνω στην οποία στηρίζεται η επική περιπέτεια του νεαρού που επεμβαίνει στην πραγματικότητα, με την τεράστια δύναμή του να τηλεμεταφέρεται αστραπιαία οπουδήποτε στη γη έγινε η αιτία της δημιουργίας αυτού του φιλμ που είναι παραγωγής 20th Century Fox. Η ταινία σίγουρα θα γίνει φραντσάιζ, με αρκετές συνέχειες, γι' αυτό και δεν μας έδειξε "πολλά - πολλά" σε αυτό το prequel ! Απλά μπήκε ο ..."σπόρος" και η προέλευση του νέου ήρωα, καθώς δεν ενεπλάκη σε καμία τρομερή ..."υπόθεση"...

Η Βαθμολογία μου:

του Δημήτρη Παπαμίχου
Jim Papamichos


Αλήθεια πως λέγεται το Jumper στα ελληνικά; (Άλτης, βρε πονηροί…)

Τα τελευταία χρόνια στο Χόλιγουντ έχει παρατηρηθεί μία έξαρση στην αναπαραγωγή σούπερ ηρώων, προερχόμενων από κόμικ. Το πρωτότυπο στο Jumper είναι πως προέρχεται από μυθιστόρημα και μάλιστα μάλλον θα το θεωρήσουμε πρωτότυπο σενάριο, αφού από το βιβλίο οι σεναριογράφοι δανείστηκαν μονάχα την κεντρική ιδέα και τα ονόματα.

Το Jumper του Steven Gould γράφτηκε το 1992 και παρέλαβε αρκετά βραβεία πρώτου έργου. Εκτός του ότι επέμενε πολύ στο θέμα της οικογενειακής βίας, παράθετε ηθικά διλλήματα και ήθελε τον πρωταγωνιστή κυνηγό τρομοκρατών, που σκότωσαν την μητέρα του. Όλα αυτά στην ταινία είναι αόρατα (το αόρατα το δανείζομαι επειδή στο σενάριο είναι και ο David S. Goyer του φετινού Αόρατος) και το μοναδικό μέλημα είναι η δράση. Η σκιαγράφηση του νεαρού ήρωα είναι μηδενική, αλλά και το εύρημα των υπερκυνηγών των Jumpers παρουσιάζεται χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση, παρότι θα μπορούσε να βγει αρκετό «ζουμί» και από τα δύο.

Αυτό που φαίνεται να μέλει τους παραγωγούς και τον σκηνοθέτη Doug Liman, πρωτίστως, είναι η δημιουργία μίας εμπορικής επιτυχίας που θα έχει σίκουελ (όχι μόνο ένα βέβαια). Δεν είναι τυχαίο ότι ο Doug Liman έκανε το ίδιο για τον Bourne, φυσικά με ποιοτικότερα αποτελέσματα. Όμως και ο Hayden Christensen (απαθής από το τελευταίο Star Wars) δεν είναι Matt Damon, έστω και αν για τον συγκεκριμένο ρόλο είναι μία χαρά. Έχει φρέσκο πρόσωπο, δεν έχει αναλωθεί σε πολλές ταινίες και έχει το κάτι που κάνει για ήρωα περιπέτειας. Δίπλα του είναι ο Samuel Jackson, που ενώ προσθέτει σε εγκυρότητα, είναι μία αφόρητα κόμικ περσόνα, χωρίς όρεξη για ερμηνεία. Υπάρχει και συμπαθέστατη Diane Lane, αλλά αυτή είναι από άλλο παραμύθι (και εννοώ το δεύτερο μέρος).

Κριτική Σύνοψη

Δεν είναι λίγα τα αρνητικά στοιχεία της ταινίας, αλλά τα ίδια ακριβώς θα τα συναντήσετε και στα περισσότερα blockbuster που μας σερβίρονται. Γι’ αυτό ας κρίνουμε την περιπέτεια… από την περιπέτεια. Θα περάσετε αρκετά ευχάριστα με τις περιπέτειες του Jumper, αφού υπάρχει μπόλικη δράση, εις βάρος βέβαια της ανάλυσης χαρακτήρων, φρέσκοι πρωταγωνιστές και τα γνωστά χολιγουντιανά ειδικά εφέ που πείθουν για το απίστευτο. Η βασική ιδέα της ιστορίας βγαίνει μέσα από ενδόμυχες μας σκέψεις και αυτό προσδίδει μία μαγική υπόσταση στην έξαρση της φαντασία μας. Η αλλαγή τοπίων και μάλιστα από όλο τον πλανήτη (ειδικά η παρουσία του εσωτερικού του Κολοσσαίου) προσθέτει κάτι το Bourne-James Bond και σπάει το μονοδιάστατο του σεναρίου. Χωρίς λοιπόν να έχουμε τις μεγάλες απαιτήσεις, ας υποδεχτούμε με θετικό τρόπο το δεύτερο blockbuster του 2008 (μετά το Cloverfield) και ας παραδεχτούμε πως τα έχουμε ανάγκη και αυτά, όταν μας σέβονται στα βασικά (όπως και εδώ), για λίγη ξεκούραστη διασκέδαση.

Η Βαθμολογία μου:

του Σταύρου Γανωτή
Σταύρος Γανωτής
stavros.ganotis@gmail.com



top of the page



blog comments powered by Disqus



top of the page




ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 6/3/2008


top of the page













 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 5
Αριθμός Ψήφων: 1


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Arts & Culture
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

Arts & CultureParental Guidance Suggested


Advertisement


top of the page


         
. Θέματα . ΔΩΡΕΑΝ Toolbar . Ο Λογαριασμός μου . Ανέκδοτα και Αστεία . Άλλο Περιεχόμενο
. BOX OFFICE Ελληνικό   . Blogs . Ποίηση . Ενότητες
. BOX OFFICE USA . ανά εβδομάδα . Λήψεις . Παιχνίδια Flash . Casting
. Δημοφιλή / Top50 . με μια ματιά . Φωτογραφίες   . Φεστιβάλ / Διανομή
. Cine CULT . Αίθουσες . Φόρουμ   . Δελτίο καιρού
. TV . Αναζήτηση . Ημερολόγιο   . Ξενοδοχεία
. CD . Αρχείο . Σύνδεσμοι   . Χρήσιμα
. Θέατρο   . Επικοινωνία    
. Βιβλίο        
         

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails