NEW Site myFILM.gr
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
**ΝΕΟ site** **Παλιό site** ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Φωτογραφίες TV DVD Box Office

Cinema: Spectre του Σαμ Μέντες (2015)

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 12 Φεβ. 2015 @ 15:08:00 EET - Συντάκτης : Jim Papamichos

  [Comments] | [Περισσότερα] | [Κριτικές] | [Βίντεο] | [Φωτό] | [Πόστερ] | [Κυκλοφορία] | [Στοιχεία]  

Δράσης

Spectre

του Σαμ Μέντες
με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Λεά Σεντού, Νταβίντ Μπαουτίστα, Μόνικα Μπελούτσι, Ραλφ Φάινς, Κριστόφ Βαλτς, Ναόμι Χάρις, Μπεν Γουίσοου, Άντριου Σκοτ, Ρόρι Κίνεαρ, Νέβε Γκάτσεφ

Υπόθεση:
Ένα κωδικοποιημένο μήνυμα από το παρελθόν στέλνει τον James Bond σε μια μοναχική αποστολή στην Πόλη του Μεξικού και τελικά στη Ρώμη, όπου συναντά τη Lucia Sciarra (Monica Bellucci), την όμορφη και απαγορευμένη χήρα ενός περιβόητου εγκληματία. Ο Bond εισχωρεί σε μία μυστική συνάντηση και ανακαλύπτει την εγκληματική οργάνωση, γνωστή ως SPECTRE (Special Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge and Extortion).




ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Την ίδια στιγμή στο Λονδίνο, ο Max Denbigh (Andrew Scott), ο νέος αρχηγός του Κέντρου της Εθνικής Ασφάλειας, θέτει υπό αμφισβήτηση τις τακτικές του Bond και αλλά και τη MI6 με επικεφαλής τον νέο M (Ralph Fiennes). Ο Bond στρατολογεί κρυφά τη Moneypenny (Naomie Harris) και τον Q (Ben Whishaw) για να τον βοηθήσουν να βρει τη Madeleine Swann (Léa Seydoux), την κόρη του παλιού του αντιπάλου του Mr White (Jesper Christensen), που μπορεί να εξιχνιάσει το δίκτυο της SPECTRE. Ως κόρη ενός δολοφόνου, μπορεί να καταλάβει τον Bond με έναν τρόπο που οι περισσότεροι αδυνατούν να συλλάβουν.

Ο James Bond μεταφέρεται για 24η φορά στη μεγάλη οθόνη σε μία καταιγιστική υπερπαραγωγή με πολλές ανατροπές. Είναι η δεύτερη ταινία της θρυλικής σειράς που σκηνοθετεί ο βραβευμένος με Όσκαρ Sam Mendes (Skyfall) με πρωταγωνιστή -για τέταρτη φορά- τον εμβληματικό για τον ρόλο Daniel Craig. Τον μοχθηρό και αδίστακτο εχθρό του ευρηματικού μυστικού πράκτορα υποδύεται ο δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ Christoph Waltz (Django Unchained, The Inglourious Basterds), ενώ αυτή τη φορά το ένα από τα Bond Girls ενσαρκώνει η μεθυστική και πιο ώριμη από κάθε άλλη προκάτοχο της Monica Bellucci (Irreversible). Στην ταινία εμφανίζεται η γοητευτική Léa Seydoux, ενώ θα απολαύσουμε και πάλι τους Ralph Fiennes ως Μ, Ben Whishaw ως Q, Naomi Harris ως Eve Moneypenny και το καινούριο μοντέλο της Aston Martin που σχεδιάστηκε ειδικά για την ταινία.

Η εξέλιξη

Η ευκαιρία να εξερευνήσει τις ιστορίες όλων αυτών των χαρακτήρων είχε ζωτική σημασία για τον σκηνοθέτη Sam Mendes, που επιστρέφει για δεύτερη φορά στην καρέκλα του σκηνοθέτη με πρωταγωνιστή τον θρυλικό πράκτορα. «Όλα ξεκινάνε από τον χαρακτήρα για μένα» λέει ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης. «Ήθελα να εξερευνήσω όλες τις πτυχές των χαρακτήρων που άφησα πίσω μου στο Skyfall. Γεμίσαμε τη MI6 με μία νέα γενιά ανθρώπων, έναν καινούριο Μ, μία καινούρια Moneypenny και έναν καινούριο Q. Ήθελα όλες αυτές τις σχέσεις να εξελιχθούν».
Για τον ηθοποιό Daniel Craig τα πράγματα είναι ακόμα πιο ξεκάθαρα. «Θέλαμε να είμαστε καλύτεροι από το Skyfall. Τόσο απλά. Δεν είχαμε επιλογή. Έπρεπε να είμαστε πιο εντυπωσιακοί και πιο καλοί. Με το Skyfall, ενεργοποιήσαμε κάτι και θέλαμε να πάμε παρακάτω και να πειραματιστούμε κι άλλο».

Ο Bond αναζωογονείται στο τέλος του Skyfall. Έκανε καινούριο ξεκίνημα, επισημαίνει ο σκηνοθέτης, και αυτό έχει έντονη επίδραση στο Spectre. Σε αυτή την καινούρια ταινία, ο πιο διάσημος μυστικός πράκτορας του κόσμου ελέγχει το πεπρωμένο του. Έχει μια συγκεκριμένη αποστολή, κανείς και τίποτα δεν θα μπει εμπόδιο.

«Το Skyfall ήταν μια ιστορία αντίδρασης από την πλευρά του Bond» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Στην πρώτη σκηνή καταδιώκει κάποιον με το παλιό του τρόπο, αλλά τον πυροβολούν πριν καν τους τίτλους αρχής και για το υπόλοιπο της ταινίας είναι ένα βήμα πίσω από τον Javier Bardem που υποδύεται τον Silva. Μπορείς ακόμα και να υποστηρίξεις ότι στο τέλος του Skyfall ο Bond έχει αποτύχει. Δεν κατάφερε να κρατήσει τη M ζωντανή και παρ’ όλο που ο θάνατος του Silva είναι μια νίκη για τον Bond, υπάρχουν άλλα ζητήματα που δεν έχουν πάει καλά. Έτσι, με το Spectre, ήθελα να του δώσω την ευκαιρία να εξιλεωθεί».

H νέα Spectre

Αυτή η τάση εξιλέωσης του Bond έδωσε στους δημιουργούς μεγάλο εύρος σε ό,τι αφορά τις αφηγηματικές ιδέες αλλά και τα σημεία όπου διαδραματίζεται η ταινία. Στην ταινία βλέπουμε ένα κρυπτογραφημένο μήνυμα από το παρελθόν, που στέλνει τον 007 από την Πόλη του Μεξικό μέχρι τη Ρώμη, όπου συναντά τη Lucia Sciarra. Όσο βρίσκεται στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, ο Bond εισχωρεί σε μία μυστική συνάντηση και ανακαλύπτει τα ίχνη της Spectre. Η εγκληματική οργάνωση έχει εμφανιστεί σε έξι προηγούμενες ταινίες του Bond, τα Dr No, From Russia With Love, Thunderball, You Only Live Twice, On Her Majesty’s Secret Service και Diamonds Are Forever, συστήνοντας μας ένα σωρό κακούς. Στο Spectre όμως η οργάνωση επανέρχεται με την εικόνα του 21ου αιώνα.

«Δεν είμαστε προσκολλημένοι στις προηγούμενες εκδοχές της Spectre. Δημιουργούμε τη δική μας εκδοχή. Η ταινία μας είναι ένας τρόπος να ανακαλύψουμε ξανά τη Spectre και τον σούπερ κακό, να τον ενεργοποιήσουμε για την επόμενη γενιά».
Ο Craig συμφωνεί. «Η ύπαρξη της Spectre ανοίγει πολλά μονοπάτια. Μας επιτρέπει να είμαστε παραδοσιακοί και να φέρουμε κάτι καινούριο την ίδια στιγμή».

Η νέα εποχή

Οι δημιουργοί της ταινίας είναι ενθουσιασμένοι με τις αφηγηματικές εξελίξεις στα αρχηγεία της MI6. Στο Λονδίνο, ο Max Denbigh (Andrew Scott), με τον κωδικό C, γίνεται ο αρχηγός του Κέντρου Εθνικής Ασφάλειας.

«Υπάρχει μια σχολή σκέψης στην ταινία που λέει ότι τα θέματα της εθνικής ασφάλειας πρέπει να είναι ελέγχονται από το κέντρο, ό,τι πρέπει να στηριζόμαστε στην παρακολούθηση και να αφήνουμε τα drones να κάνουν τη βρώμικη δουλειά» επισημαίνει ο σκηνοθέτης. «Ο C αμφισβητεί αν χρειάζεται να στέλνουμε ανθρώπους στο πεδίο μάχης. Η MI6 τίθεται, λοιπόν, σε κίνδυνο. Ειδικά το τμήμα με τους πράκτορες 00».

Έτσι, ο 007 επιστρατεύει τη βοήθεια του Q και της Moneypenny και ξεκινά μια περιπέτεια που τον οδηγεί σε διάφορα μέρη του κόσμου, μερικά εκ των οποίων δεν έχει επισκεφτεί ποτέ. Ο σκηνοθέτης εξηγεί: «Δεδομένου ότι ο Bond έχει μεγαλύτερη εμπλοκή στο δικό του ταξίδι, ήμασταν σε θέση να παίξουμε με πολλά διάσπαρτα σημεία. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία και ένα ακόμα μεγαλύτερο γεωγραφικά ταξίδι σε αυτήν την ταινία απ’ ό,τι στο Skyfall».

«Δεν μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό στην τελευταία ταινία» προσθέτει «γιατί κινούμασταν πολύ γύρω από το Λονδίνο. Ναι, έχουμε τις σκηνές στη Σαγκάη και στην Κωνσταντινούπολη, αλλά στο δεύτερο μισό η ταινία διαδραματίζεται σχεδόν αποκλειστικά στο Λονδίνο και στη Σκωτία».

Όπως παλιά, αλλά ακόμα καλύτερα

Στο Spectre, οι δημιουργοί μπόρεσαν να κινηθούν περισσότερο όπως στις παλιές ταινίες του Bond. «Δουλέψαμε διαφορετικά απ΄ ό,τι στις προηγούμενες ταινίες Bond που έχω κάνει» λέει ο Craig. «Η ταινία είναι πολύ μοναδική, αλλά επανέρχεται σε αυτά που έχουν γίνει στις ταινίες του 007 το ’60 και το ’70».
Ο σκηνοθέτης λέει ότι το Spectre αντηχεί τις κλασικές ταινίες Bond σε σχέση με τα αυτοκίνητα, το ύφος, τον φωτισμό ακόμα και το κόψιμο του κουστουμιού του 007.
«Ήθελα επίσης να επιστρέψω στις ένδοξες στιγμές του παλιού καιρού που εισπράττεις από τις φανταστικές, αλλόκοτες τοποθεσίες. Ήθελα να το τραβήξω στα άκρα».
Οι δημιουργοί ήθελαν να βουτήξουν τον Bond σε ένα καταπληκτικό φεστιβάλ στη Λατινική Αμερική. «Και δεν υπάρχει τίποτα πιο μεγάλο από τη Μέρα των Νεκρών στην Πόλη του Μεξικού» λέει ο Mendes.

Πραγματικά, οι παραγωγοί θεωρούν τη Μέρα των Νεκρών – που προηγείται των τίτλων αρχής της ταινίας- ως μια από τις καλύτερες σκηνές της καριέρας τους. «Παρ΄όλο που έχουμε δουλέψει τις ταινίες του James Bond για πάνω από 35 χρόνια, θεωρούμε ότι η εναρκτήρια σκηνή του Spectre είναι κάτι απίστευτο και δίνει τον τόνο για μια εξαιρετική ταινία» λέει ο παραγωγός Michael G. Wilson. «Όταν το κοινό δει αυτές τις σκηνές θα απολαύσουν καλό, παλαιάς κοπής σινεμά τεραστίων διαστάσεων. Οι σκηνές του Μεξικού είναι πραγματικά επικές».

Η  παραγωγός Barbara Broccoli προσθέτει: «Η σκηνή της Μέρας των Νεκρών στέκει ως υπενθύμιση του τι μπορεί να καταφέρει μια ταινία με τον James Bond. Βρισκόμαστε στην καρδιά μιας ξένης πρωτεύουσας με χιλιάδες καταπληκτικά ντυμένους βοηθητικούς ηθοποιούς και μια πρωτοκλασάτη ομάδα από κασκαντέρ να εκτελούν κινήσεις που σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό. Αυτός είναι ένας λόγος που θεωρούμε ότι το Spectre είναι μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή για τη σειρά του James Bond».
Και αυτή είναι μόνο η αρχή. Οι δημιουργοί ήθελαν να αλλάξουν τοποθεσίες, από τη ζέστη στο κρύο, και πήγαν πίσω στο χιόνι για πρώτη φορά από το Die Another Day του 2002.

Ο Bond έχει ξαναβρεθεί σε χιονισμένα τοπία σε έξι προηγούμενες ταινίες, τις On Her Majesty’s Secret Service, The Spy Who Loved Me, A View To A Kill, The Living Daylights, The World Is Not Enough και Die Another Day.
«Και ήμασταν πολύ προσεχτικοί για το τι κάναμε σε όλες αυτές τις ταινίες» συνεχίζει ο Wilson. «Αυτό σήμαινε ότι θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Έχουμε λοιπόν άλλου τύπου καταδίωξη, με αεροπλάνα και 4x4».

Οι δημιουργοί ήθελαν να στείλουν τον Bond σε μια από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης κατά τη διάρκεια της νύχτας. Επέλεξαν τη Ρώμη, λέει ο Mendes, χάρη στην ιστορία και τη σκοτεινή της ατμόσφαιρα.

Όταν άρχισαν να υφαίνουν τη ρομαντική πτυχή της ταινίας, οι δημιουργοί επέλεξαν να τοποθετήσουν την πιο στενή σχέση του Bond στην Βόρειο Αφρική, στην Ταγγέρη και στην έρημο Σαχάρα. «Αν θες ένα απίστευτα μεγάλο τοπίο, αυτή την ερημιά, τότε που αλλού παρά στη Σαχάρα;» αναρωτιέται ο σκηνοθέτης. «Οπότε με όλες αυτές τις τοποθεσίες έχεις όλους αυτούς τους τόνους που είναι αρκετά διαφορετικοί μεταξύ τους και πολύ ακραίοι».

All roads lead to London

Όπως είναι φυσικό καμία ταινία του Bond δεν θα ήταν ολοκληρωμένη χωρίς το Λονδίνο. «Η πρόκληση ήταν να βρούμε έναν τρόπο να γυρίσουμε το Λονδίνο που να είναι φρέσκος, καινούριος αλλά και σε συνέχεια του Skyfall» σχολιάζει ο σκηνοθέτης. «Προσπαθήσαμε να βρούμε έναν τρόπο να δούμε τις οικείες τοποθεσίες του Λονδίνου από μια άλλη προοπτική και νομίζω ότι το καταφέραμε».
«Αυτές οι πέντε τοποθεσίες δίνουν έναν λόγο που αυτή η ταινία ήταν τόσο δύσκολη τεχνικά» συνεχίζει ο σκηνοθέτης, «και γιατί ήταν εξουθενωτική, γιατί πήρε τόσο καιρό να γυριστεί. Αλλά αυτό που έχουμε είναι πολύ ξεχωριστό, νομίζω».
Αντίστοιχα, καμία ταινία του 007 δεν είναι ολοκληρωμένη χωρίς το δικό της τραγούδι. Οι δημιουργοί ήταν ενθουσιασμένοι που συνεργάστηκαν με τον Sam Smith, έναν καλλιτέχνη με τεράστιες εμπορικές επιτυχίες, που συνέθεσε μαζί με τον Jimmy Napes το τραγούδι των τίτλων αρχής με τον τίτλο Writing’s On The Wall.
Πρόκειται για το πρώτο τραγούδι σε ταινία Bond που ηχογραφήθηκε από βρετανό σόλο καλλιτέχνη από το 1965. Η Broccoli λέει: «Ο Sam και ο Jimmy έχουν γράψει το πιο εμπνευσμένο τραγούδι για την ταινία και η ερμηνεία του Sam θα το κατατάξει ανάμεσα στα

Οι σύμμαχοι και οι αντίπαλοι

Στο τέλος του Skyfall συναντάμε τον νέο Μ στο πρόσωπο του Ralph Fiennes που αναλαμβάνει μετά την Dame Judi Dench. «Έχω απόλυτη συναίσθηση αυτής της κληρονομίας» λέει ο Fiennes. «Μεγάλωσα με τον Bernard Lee  ως Μ, ενώ η Judi Dench ενσάρκωσε τον ρόλο φανταστικά».
Ο Fiennes είναι ένας βιβλιοφάγος που μεγάλωσε διαβάζονται Ian Fleming, John le Carré

και Graham Greene και πιστεύει ότι ο χαρακτήρας του M έχει σμιλευτεί με αναφορά την εικόνα του πράκτορα του Ψυχρού Πολέμου. «Και παρ’ όλο που δεν είναι η εποχή μας, νιώθω ότι ο M είναι παιδί αυτού του κατασκοπικού και κινηματογραφικού κόσμου. Ο Sam Mendes σέβεται τις απαιτήσεις των ταινιών του Bond αλλά μας δίνει την ευκαιρία να αποδώσουμε περισσότερες αποχρώσεις στους χαρακτήρες μας. Με τον M υπάρχει μια αμφιβολία και αβεβαιότητα που την εισπράττεις από τη λογοτεχνία εκείνης της περιόδου». Αυτό είναι κάτι που προκύπτει νωρίς στην ταινία όταν ο M δέχεται μεγάλη πίεση από τις υπηρεσία πληροφοριών. «Ο ρόλος του M ως επικεφαλής της MI6 και του τομέα Double-0, στον οποίον ανήκουν αυτοί που έχουν την άδεια να σκοτώσουν, απειλείται» επισημαίνει ο ηθοποιός.

«Υπάρχει η τάση ανασυγκρότησης της λειτουργίας των υπηρεσιών. Ο Andrew Scott υποδύεται τον C, ή αλλιώς Max Denbigh, που είναι ο επικεφαλής της ΜΙ5. Ετοιμάζεται να προχωρήσει τη συγχώνευση της ΜΙ6 με την ΜΙ5. Σε αυτή τη συγχώνευση, ο C θα είναι ο αρχηγός. Οπότε υπάρχει η περίπτωση ο τομέας Double-0 να απαγορευτεί, οπότε ο Bond και ο M θα μείνουν χωρίς δουλειά».

Για τον ηθοποιό Andrew Scott, η πίεση που ασκεί ο C είναι μια σκέτη απόλαυση. «Ο χαρακτήρας μου είναι πολύ γοητευτικός και έξυπνος» λέει ο ηθοποιός. Όχι μόνο επιβλέπει τη συγχώνευση ανάμεσα στη ΜΙ5 και στη ΜΙ6, αλλά επιτηρεί και μια νέα εγκατάσταση που χτίζεται. «Είναι ένα εκπληκτικό νέο κτίριο. Ό,τι πιο καινοτόμο στην παρακολούθηση παγκοσμίως». Ο ηθοποιός συνεχίζει: «Πιστεύει ότι ένας πράκτορας στο πεδίο μάχης, ακόμα και κάποιος σαν τον Bond, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα τεχνολογικά επιτεύγματα που έγιναν τον 21ο αιώνα. Η ιδέα ότι οι άνθρωποι χάνουν τον έλεγχο της ψηφιακής τεχνολογίας είναι κεντρική στην ιστορία του Spectre. Είναι κάτι με το οποίο όλοι συνδεόμαστε, η ιδιωτική μας ζωή και πόση πληροφορία νιώθουμε ότι πρέπει να κρατήσουμε για τους εαυτούς μας και πόση να προστατεύσουμε. Είναι ένα μεγάλο ερώτημα και πολύ  επίκαιρο».

Οι ιδέες του C απειλούν όχι μόνο τον Μ και τον Bond, αλλά και την ομάδα υποστήριξης που αποτελείται από τη Moneypenny και τον Q, τους δύο χαρακτήρες που ανανεώθηκαν στο Skyfall.

«Ανακουφίστηκα που η προηγούμενη ταινία σημείωσε τόσο μεγάλη εμπορική επιτυχία και που το κοινό με αποδέχτηκε στον ρόλο» λέει ο Ben Whishaw που επιστρέφει στον ρόλο του Q. «Ο χαρακτήρας βρίσκεται σε διαφορετική κατάσταση σε αυτή την ταινία, όπως και όλοι οι χαρακτήρες εξαιτίας αυτού που συμβαίνει στις δουλειές τους και στο περιβάλλον τους. Επίκειται αυτή η συγχώνευση και συμβαίνουν πολλές αλλαγές. Το μέλλον όλων τίθεται υπό αμφισβήτηση και όλοι νιώθουν ότι περνάνε εξετάσεις και είναι υπό πίεση».

Παρ΄ όλο που απειλείται η θέση του, ο Q αποδεικνύει ότι είναι πραγματικός φίλος του 007 καθώς ριψοκινδυνεύει τη θέση του για τον βοηθήσει στην αποστολή του. «Σέβεται τον Bond» λέει ο Whishaw για τη σχέση του χαρακτήρα με τον 007. «Διατηρεί μερικές επιφυλάξεις γιατί ξέρει ότι ο Bond έχει έναν παράξενο μαγνητισμό και εξουσία πάνω στους άλλους και όντως πάνω στον ίδιο τον Q. Αλλά ο Q προσπαθεί να το ελέγξει αυτό. Βέβαια του είναι πολύ πιστός».
Εκτός από τον Q, βλέπουμε και τη Moneypenny που ενσαρκώνει τον ρόλο για δεύτερη φορά μετά το Skyfall. Αφού πυροβολεί κατά λάθος τον Bond στις πρώτες σκηνές του Skyfall, παραιτείται από τη θέση του πράκτορα και δουλεύει πια για τον Fiennes.
«Η Moneypenny και σε αυτή την ταινία κάθεται σε ένα γραφείο, δεν είναι έξω στο πεδίο μάχης με τον Bond» εξηγεί η Harris. «Τον βοηθάει ακόμα, αλλά αυτή τη φορά κάνει κάτι ακόμα πιο μυστικό».

Ένα από τα κεντρικά θέματα του Spectre είναι το ζήτημα της εμπιστοσύνης το οποίο έρχεται στο προσκήνιο της σχέσης της Moneypenny με τον Bond. Στην αρχή της ιστορίας, όταν η εμπιστοσύνη του 007 στην υπηρεσία χάνεται, εκείνος ακόμα πιστεύει στη Moneypenny.

«Αυτό που κάνει φοβερό το Spectre είναι ότι η σχέση τους έχει εξελιχθεί πολύ και έχουν έρθει πιο κοντά. Εμπιστεύονται ο ένας τον άλλο πολύ» λέει η Harris.
«Και ο Bond είναι κάποιος που δεν έχει πραγματικούς φίλους. Το γεγονός ότι θεωρεί τη Moneypenny φίλη του είναι πραγματική τιμή για εκείνη και την κάνει νιώθει πραγματικά περήφανη. Δεν είναι κάποιος που αφήνει τους άλλους να τον πλησιάσουν. Φυσικά, φλερτάρει ο ένας τον άλλο ακόμα».

Ο Bond, όπως είναι αναμενόμενο, έλκεται από τις γυναίκες και στο Spectre αποδεικνύει ότι μπορεί να γοητεύσει ακόμα. Η πρώτη που υποκύπτει στη γοητεία του είναι η Estrella, που του κάνει παρέα στην Πόλη του Μεξικού. Τον ρόλο ενσαρκώνει η Μεξικανή ηθοποιός Stephanie Sigman.

«Οι σκηνές έναρξης δείχνουν τον Bond με την Estrella να γιορτάζουν τη Μέρα των Νεκρών σε ένα απίθανο μέρος με χιλιάδες ανθρώπους» λέει η Sigman. «Είναι μια υπέροχη σκηνή γιατί είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα τους πώς γιορτάζουμε αυτή τη μέρα στο Μεξικό. Αυτό ήταν πολύ ωραίο για μένα, καθώς είμαι Μεξικανή, και δεν ήταν δύσκολο να βυθιστώ στις σκηνές».

Καινούριο αίμα

Ο Bond επίσης συναντά την πανέμορφη χήρα Lucia Sciarra, που υποδύεται η Ιταλίδα Monica Bellucci, μια ηθοποιό που οι παραγωγοί Michaeil G. Wilson και Barbara Broccoli προσπάθησαν να έχουν στο παρελθόν, αλλά που δεν είχε δεχτεί λόγω άλλων υποχρεώσεων. «Είμαστε ενθουσιασμένοι που την έχουμε σε αυτή την ταινία» λέει ο Wison. «Είναι τρομερή στον ρόλο της».
Η Bellucci από την άλλη λέει ότι είναι κατενθουσιασμένη που επιτέλους συμμετέχει σε ταινία Bond. «Είπα ναι αμέσως γιατί ήμουν πολύ χαρούμενη για τη συνεργασία με τον Sam Mendes και για τη συμμετοχή μου σε αυτή την ταινία» εξηγεί η ηθοποιός. «Τρέφω μεγάλο σεβασμό για τις ταινίες του James Bond γενικά γιατί νομίζω ότι είναι ένα μεγάλο μέρος της κινηματογραφικής ιστορίας. Και σέβομαι όλα τα κορίτσια του James Bond. Νομίζω ότι είναι πανέμορφες ηθοποιοί και ήταν πολύ ενδιαφέρον για μένα να είμαι μέρος αυτής της ιστορίας».

Ο χαρακτήρας που παίζει είναι μια σαγηνευτική Ιταλίδα που κατέχει κάποια μυστικά. «Ο μαφιόζος σύζυγος της σκοτώνεται και διατρέχει τον ίδιο κίνδυνο» εξηγεί η ηθοποιός. «Όταν συναντά τον Bond για πρώτη φορά δεν τον εμπιστεύεται πραγματικά γιατί έρχεται από έναν κόσμο, όπου μόνο οι διεφθαρμένοι έχουν την εξουσία».
«Αλλά η χημεία και η έλξη μεταξύ τους είναι τόσο δυνατή που συνειδητοποίει τη γυναικεία δύναμη που ασκεί πάνω του. Μετά τον εμπιστεύεται. Τη σώζει και του δίνει τις πληροφορίες που χρειάζεται. Και βρίσκουν έναν ενδιαφέροντα τρόπο να υπογράψουν ένα συμβόλαιο μεταξύ τους» λέει γελώντας η Bellucci.
Μια άλλη γυναίκα που παίζει καταλυτικό ρόλο είναι η Madeleine Swann που ενσαρκώνει η Γαλλίδα Léa Seydoux. «Είναι γιατρός και έχει δυνατό χαρακτήρα» λέει η Seydoux για τον ρόλο της. «Είναι έξυπνη, ανεξάρτητη και δεν θέλει να έχει σχέσεις με τον Bond, όταν τον συναντά για πρώτη φορά. Δεν την εντυπωσιάζει».
Καθώς η ιστορία εξελίσσεται, τα γεγονότα αλλάζουν τη δυναμική τους και η σχέση μαλακώνει. «Καταλαβαίνει τον Bond καλά γιατί έχει εικόνα του κόσμου του» συνεχίζει η ηθοποιός. «Για την αποστολή του πρέπει να καταλάβει κάποια πράγματα από το παρελθόν του και χρειάζεται τη Madeleine για τις πληροφορίες που μπορεί να του δώσει. Τελικά, η σχέση μεταξύ τους είναι πολύ δυνατή».

Ενώ οι καινούριες γυναίκες στη ζωή του Bond έχουν καλή επιρροή, η σχέση του με τους άντρες σε αυτή την ταινία είναι προβληματική. Όπως για παράδειγμα η επαφή του με έναν αινιγματικό και ψυχρό χαρακτήρα, τον αρχηγό της οργάνωσης SPECTRE, τον Oberhauser, τον οποίο υποδύεται ο δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ Christoph Waltz.
«Σε αυτή την ταινία βλέπουμε την κλασική δυναμική του πρωταγωνιστή με τον ανταγωνιστή» λέει ο Waltz. «Η δυναμική είναι ότι η μεγαλύτερη υπαρξιακή αναζήτηση του ήρωα πρέπει να ανατραπεί και κάθε εμπόδιο πρέπει να βάζει σε κίνδυνο όχι μόνο την επίτευξη του στόχου αλλά και την ύπαρξη του ίδιου του ήρωα».
«Όλοι είχαμε στο μυαλό μας ότι αυτή η δυναμική είναι πολύ επιθυμητή σε τέτοιες περιπτώσεις. Η δυναμική κάνει αυτές τις ιστορίες πολύ ενδιαφέρουσες».
Ο Waltz είναι πολύ ευτυχής που παίζει σε μία από τις ταινίες του James Bond δεδομένου του σκοτεινού τους ύφους. «Με τον Daniel, ο πιο κωμικός τόνος έχει εξατμιστεί και αυτό έγινε επίτηδες» παρατηρεί ο Αυστριακός ηθοποιός. «Με πρωταγωνιστή τον Daniel, ο Bond έχει αναδειχθεί ως πιο προβληματισμένος και λιγότερο ειρωνικός. Αν αυτό συνεχίζεται σε αυτή την ταινία ή αν αλλάζει, είναι κάτι που το κοινό θα περιμένει για να ανακαλύψει».
Όπως συμβαίνει συχνά στις ταινίες του Bond, ένα πολύ χαρακτηριστικό πρωτοπαλίκαρο υποστηρίζει τον κακό. Στο Spectre, οι δημιουργοί συστήνουν όχι μόνο τον Oberhauser, αλλά και τον Hinx, τον σφιχτό πράκτορα, που υποδύεται ο Dave Bautista.

«Νομίζω ότι η ταινία έχει κάτι παλιομοδίτικο, ειδικά αν σκεφτείς την ιστορία της οργάνωσης Spectre» λέει ο Bautista. «Υπάρχει αυτή η τεράστια οργάνωση που είναι πανταχού παρούσα. Είναι πολύ μυστηριώδης και είναι σημαντικό να παραμείνει  έτσι».
«Πάντα πίστευα ότι ήταν πολύ cool να είμαι ο κακός» προσθέτει. «Αλλά το να είμαι μέρος της Spectre, ειδικά αυτό είναι φανταστικό».

Ο Hinx, σημειώνει ο ηθοποιός, είναι τέλειο ταίρι για τον Bond. «Ο χαρακτήρας είναι πραγματικά πολύ δυνατός το οποίο γίνεται αντιληπτό στην πρώτη σκηνή μάχης. Όταν σκέφτεσαι τον Bond δεν τον φαντάζεσαι να χάνει. Αλλά συμβαίνει στην ταινία».
Ένας άλλος σημαντικός άντρας στην ταινία είναι ο Mr.White, τον οποίον υποδύεται ο Jesper Christensen. Ο ρόλος αυτός ήταν υπεύθυνος για την προδοσία της Vesper Lynd στο Casino Royale, ενώ εμφανίζεται για λίγο στο Quantum of Solace. «Δίνει την εντύπωση ότι είναι αρχηγός εγκληματικής οργάνωσης κάποιου είδους, αλλά τελικά αποδεικνύεται ότι δεν είναι και τόσο στην κορυφή γιατί κάποιος είναι από πάνω του» λέει ο Christensen.

Ο άνθρωπος που είναι στην κορυφή είναι ο Oberhauser. «O White κρύβεται από όλους» συνεχίζει ο Christensen. «Τώρα, όμως τον έχουν βρει και τον δηλητηριάζουν σιγά σιγά».
Όταν ο Bond βρίσκει τον White, ο τελευταίος είναι σχεδόν πεθαμένος. «Δεν ξέρει στα αλήθεια τι να κάνει» λέει ο Christensen, «αλλά ο Bond αναγκάζει τον White να τον βοηθήσει με τις έρευνες για τη Spectre. Ο Bond εκμεταλλεύεται την αγάπη που έχει ο White για την κόρη του. Ο White έχει μια κόρη και αυτό είναι το μόνο που τον νοιάζει. Για να την προστατεύσει, μοιράζεται κάποια μυστικά με τον Bond».
Μέσα από τις αποκαλύψεις που γίνονται στην ταινία διαφαίνεται ότι υπάρχει ένας άνδρας πίσω από όλες τις τραγωδίες που έχει αντιμετωπίσει ο Bond στις τρεις τελευταίες ταινίες.

Παραλειπόμενα:

Για τη γιορτή της Μέρας των Νεκρών, η ομάδα σχεδιασμού παραγωγής κατασκεύασε 10 διακοσμητικούς σκελετούς, εκ των οποίων ο μεγαλύτερος έφτανε τα 11 μέτρα ύψος.

Η κεντρική κατασκευή του καρναβαλιού φοράει ένα καπέλο που έχει πλάτος 10 μέτρων.

Για την ίδια σκηνή, επιστρατεύτηκαν 1.520 κομπάρσοι που ντύθηκαν και βάφτηκαν δια χειρός 107 διαφορετικών ειδικών. Κάθε μέρα γυρίσματος ξεκινούσε με τρεισήμισι ώρες προετοιμασίας όλου αυτού του πλήθους.

Μέρος της ταινίας διαδραματίζεται στη Hoffler Klinik, όπου ο Bond έχει μια καταλυτική συνάντηση. Για να βρεθεί το σωστό σκηνικό, η παραγωγή ταξίδεψε στις Άλπεις της Ελβετίας, της Αυστρίας και της Ιταλίας. Τελικά, κατέληξαν στην Αυστρία όπου ένα εστιατόριο στο πιο ψηλό σημείο της διαδρομής ενός τελεφερίκ, έγινε η βάση του σκηνικού. Για την ακρίβεια το εστιατόριο βρίσκεται στα 3.000 μέτρα του βουνού Gaislachkogl. Το εσωτερικό της Hoffler Klinik κατασκευάστηκε στα Pinewood Studios στην Αγγλία, όπου γυρίζονται παραδοσιακά πολλές σκηνές των ταινιών του James Bond.
Αν και βρίσκονταν στην Αυστρία, το χιόνι δεν τους έκανε την τιμή κι έτσι χρειάστηκαν 400 τόνους τεχνητού χιονιού για να καλύψουν την πλαγιά του βουνού, η οποία υπό κανονικές συνθήκες είναι θαμμένη στο χιόνι.

Μπορεί η ταινία να γυρίστηκε στο Μαρόκο, στο Μεξικό, στην Αυστρία και φυσικά στο Λονδίνο, αλλά το πιο καυτό σκηνικό είναι το διαμέρισμα του Bond. Στο Spectre οι θεατές θα βρεθούν σε ένα από τα λίγα διαμερίσματα του κόσμου που τόσοι άνθρωποι έχουν φαντασιωθεί.

Στη Ρώμη, γυρίστηκε μια εντυπωσιακή σκηνή κυνηγητού για την οποία χρειάστηκαν 8 Aston Martins και 7 Jaguars.

Στο Λονδίνο, όπου διαδραματίζεται μια εντυπωσιακή σκηνή στον Τάμεση κάτω από διάφορες γέφυρες και στην οποία εμπλέκονται ένα ταχύπλοο και ένα ελικόπτερο που πετάει πολύ χαμηλά, η παραγωγή έπρεπε να κάνει θαύματα. Κατ΄ αρχήν στάλθηκαν 11.000 επιστολές στους κατοίκους και τους επιχειρηματίες της περιοχής. Στη συνέχεια, έπρεπε να φωτιστεί το ποτάμι κατά τη διάρκεια της νύχτας, σε 17 διαφορετικές γέφυρες.

Για πρώτη φορά σε ταινία Bond εμφανίζεται μια Aston Martin ειδικά σχεδιασμένη για την ταινία. Πρόκειται για την DB10 που έχει ειδικό σκελετό και φοβερή επιτάχυνση. Κατασκευάστηκαν 10 τέτοια αυτοκίνητα, οχτώ εκ των οποίων εμφανίζονται στην ταινία, ενώ τα άλλα δύο χρησιμοποιήθηκαν για την προώθηση της ταινίας.


Synopsis

A cryptic message from Bond's past sends him on a trail to uncover a sinister organization. While M battles political forces to keep the secret service alive, Bond peels back the layers of deceit to reveal the terrible truth behind SPECTRE.

 

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:

IMDb Facebook Twitter Instagram Google Plus tumblr Official site


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

 

Έχοντας αποτύχει να σώσει την αρχηγό του Μ στο Skyfall, ο Μποντ και ύστερα από μια φασαριόζικη καταδίωξη στο Μεξικό κατά τη γιορτή της Ημέρας των Νεκρών, η οποία κοστίζει πολύ στην υπηρεσία του (και όχι μόνον στην παραγωγή της ταινίας), ο Μποντ επιστρέφει στην πατρίδα για να διαπιστώσει ότι ολόκληρο το τμήμα 00 της Υπηρεσίας του, πρόκειται να καταργηθεί ως δαπανηρό και άχρηστο, από τη στιγμή που τη «βρώμικη δουλειά» μπορούν να την εκτελέσουν τα drones σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου. Προκειμένου να εξιλεωθεί και να σώσει τον εαυτό του, το νέο αρχηγό του και φυσικά την υπηρεσία του, προσπαθεί να εισχωρήσει στη SPECTRE, τη γνωστή στους φαν εγκληματική οργάνωση και να ανατρέψει τα σχέδιά της.

Ο Σαμ Μέντες, έχει κατορθώσει να ανανεώσει το είδος των περιπετειών του Μποντ, κάνοντας πιο γήινο τον ήρωα (και αυτό το έχω ξαναγράψει), πιο ευάλωτο και συναισθηματικό, αλλά όπως πάντα ανθεκτικό σε όλες τις κακουχίες του είδους, ενώ δίνει μεγαλύτερη προσοχή και στους υπόλοιπους χαρακτήρες. Εμβαθύνει κατά κάποιο τρόπο, έτσι ώστε δεν του βγαίνουν καρτουνίστικοι.  

Ο Ντάνιελ Κρεγκ συνεχίζει να έχει όλα τα χαρακτηριστικά που περιέγραψα. Ο Ρέιφ Φάινς με το σκοτεινό βλέμμα, είναι εκπληκτικός αυτή τη φορά στο ρόλο του αρχηγού Μ, όταν διαπιστώνει ότι πέφτει θύμα μιας απάνθρωπης τεχνολογίας, που σκοτώνει «χωρίς τουλάχιστον να σκέφτεται λίγο» και βλέπει την υπηρεσία του να καταρρέει, ίσως μαζί και με την πατρίδα του. Ο Μπεν Γουίνσοου είναι πολύ καλός ως Q, που ναι μεν συμπαθεί τον Μποντ, αλλά και δεν πρέπει να το δείχνει. Όπως και η Μάνιπενι, της γλυκιάς Ναόμι Χάρις, που δείχνει να τον συμπαθεί κάπως, αλλά όχι γλυκανάλατα, όπως κάποτε η Λόις Μάξγουελ.

Αλλά έχουμε και τις δύο συμπρωταγωνίστριες: τη Λία Σεϊντού με τη Μόνικα Μπελούτσι, που κάνει και αυτή ένα πέρασμα από την ταινία, ως χήρα ενός μαφιόζου και μαζί με τον Κρεγκ μας θυμίζουν λίγο τους παλιούς καλούς καιρούς, όταν ο Μποντ έριχνε τις γυναίκες με την πρώτη ματιά. Όσο για τη Λία Σεϊντού, είναι το μυστηριώδες κορίτσι. Πιο ανεξάρτητο, αχάριστο σα γάτα και με κάτι νύχια να, τα οποία κρύβει επιμελώς από τον Μποντ, για να τα δείξει στην πιο κρίσιμη στιγμή.

Τέλος, ο «κακός» του Κριστόφ Βαλτς, είναι πολύ κακός και σαδιστής και ίσως ο καλύτερος κακός της σειράς του 21ου αιώνα. Με το χαμόγελό του και το άδειο βλέμμα. Έχει και όραμα.

Η ταινία, με δυο λόγια, είναι τεχνικά άρτια, ακριβή, θεαματική, με καταιγιστική δράση, διαθέτει σενάριο στο οποίο τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη (γι’ αυτό και ο Μποντ σώζεται πάντα, χα). Διαφωνώ μόνο, με τη φωνή του κ. Σαμ Σμιθ, που μου φάνηκε λίγο παράταιρη στους τίτλους, ύστερα από τα βαθιά μπάσα, που κλονίζουν την αίθουσα κατά την έναρξη. Αλλά μη με παρεξηγείτε. Μου αρέσει η εποχή του Σον Κόνερι, με τραγουδιστές τους Τομ Τζόουνς και Ματ Μόνρο και τραγουδίστριες τη Σίρλεϊ Μπάσεϊ και τη Σίνα Ίστον.


Άγγελος Πολύδωρος
του Άγγελου Πολύδωρου   | blogspot

cinekeimena.blogspot.gr 


Spectre ή Respect ; ... (2015) (οι δυό όψεις του ίδιου νομίσματος)

Ο Χίτσκοκ έλεγε πως για να είναι καλή μια ταινία και να γίνει επιτυχία πρέπει να έχει έναν "καλό" (πειστικό δηλαδή) κακό. Ε, εδώ έχουμε όχι μόνον έναν αλλά δύο! Έναν πρωταγωνιστή, τον Κριστόφ Γουόλτς στον ρόλο του Ομπερχάουζερ και έναν δευτεραγωνιστή, τον Άντριου Σκοτ στο ρόλο του C. Ποιον να αφήσεις, ποιον να διαλέξεις;

Με αυτά τα χαρακτηριστικά στην αφετηρία, ήταν αναμενόμενο η ταινία να σπάσει ρεκόρ εισιτηρίων το ένα μετά το άλλο. Ναι, ακούγεται λίγο παράταιρο να περιμένεις μια τελική αναμέτρηση από έναν πολύ γήινο πράκτορα με τεράστια κωλοφαρδία και έναν οραματιστή κακό που επίσης γλιτώνει εκ θαύματος όταν το ασήμαντο αρχικά, εύρημα του από μηχανής Θεού Q, σκάει, μπροστά του. Είναι σα να λέμε, ζήσαν αυτοί καλά και μεις καλύτερα. Αξία σου δίνει ο αντίπαλος και ο αντίπαλος του Μποντ, δεν παίζεται, με τίποτα. Ο "κακός" του δίνει αφορμή ακόμα και να εξιλεωθεί για τον χαμό της M στο Skyfall (2012), αν και στο Spectre η αρχή, ουσιαστικά είναι ένα "φιάσκο" για τον 007, καθώς το αποτέλεσμα των ενεργειών του τελικά, προκαλεί την οργή της προϊστάμενης Μυστικής Υπηρεσίας. Ακόμα κι αν είσαι μυστικός δεν πας πουθενά χωρίς να το ξέρει η μαμά MI6. Αλλιώς μαύρο φίδι σ΄έφαγε. Θα καταλήξεις με βραχιολάκι! Εντάξει δεν είναι ακριβώς το ίδιο, όμως το "μεταφέρεις" μέσα σου, ώστε η υπηρεσία να ξέρει ανά πάσα στιγμή που είσαι.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή: Ο Ντάνιελ Κρεγκ, πιθανώς να έπαιξε στην τελευταία του ταινία, τέταρτη φορά στο ρόλο του Τζέιμς Μποντ. Το ίδιο και ο σκηνοθέτης της Σαμ Μέντες που καταξιώθηκε πανηγυρικά από το εμπορικό τμήμα του μάρκετινγκ για δεύτερη φορά. Μια σοφή παροιμία λέει: " συνταγή που πετυχαίνει δεν την αλλάζεις"...

Στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ ΔΕΝ ισχύει αυτό. Κάθε ταινία βάζει το πήχυ ψηλότερα. Και ο Ντάνιελ Κρεγκ και ο Σαμ Μέντες τον ανέβασαν ας πούμε εκεί που τον έφτασε για να μιλήσω αθλητικά, ο Μπούμπκα. Σήμερα ο Λαβιλενί, δείχνει να απειλει τα ρεκόρ του αλλά και εάν... και .. εφόσον. Στις ταινίες του Μποντ, φεύγεις ΠΑΝΤΑ με το κεφάλι ψηλά. Αν ήμουν Μπρόκολι, θα είχα δύο επιλογές:

Στην επόμενη πάλι με Κρεγκ στην πρώτη γραμμή και Μέντες στο τιμόνι, αλλά κάνοντας υποχωρήσεις στον τομέα του πήχυ. Είναι αδύνατο ή σχεδόν ακατόρθωτο να υπερβείς ο ίδιος τον πήχυ που έχεις φτάσει τόσο ψηλά, ξανά και πάλι μετά από 3 χρόνια (κατά μέσο όρο κάθε νέος Μποντ), κάνοντας νέο ρεκόρ. Και επειδή στην κα Βαρβάρα Μπρόκολι αρέσουν οι "ανακαινίσεις" και τα ρεκόρ, μάλλον θα επιλέξει μια ακόμα "αναγέννηση". Τουλάχιστον σε αυτά τα δύο πρόσωπα της ομάδας που προσέφεραν τα μέγιστα στην τεράστια επιτυχία, που γνώρισαν τα Skyfall (2012) και Spectre (2015). Άλλωστε τι περισσότερο να κάνει ο Σαμ Μέντες; Και πόσο θα κρατήσει ατσαλάκωτη η μπογιά - που δείχνει λίγα σημάδια κόπωσης - στον Ντανιελ Κρεγκ; Το σώμα μπορεί να το κρατήσει σε φόρμα και στα +50 αλλά το πρόσωπο χρειάζεται άλλου τύπου "υποστήριξη", η οποία θα αναιρέσει τον τύπο, το κύρος και τον ρεαλισμό του χαρακτήρα του Ίαν Φλέμινγκ (τουλάχιστον στο φαίνεσθαι): ένας τζέντλεμαν πράκτορας +40. Το εγκώμιο του Κρεγκ το είχα πλέξει στην πρώτη του ταινία Casino Royale (2006). Λαϊκό στυλάκι και φινέτσα ή ένας αριστοκράτης από τα δυτικά προάστια που οδηγεί Aston Martin και πίνει "βρώμικο" martini. Λίγο ακόμα και θα τον βλέπαμε πριν πιάσει το τιμόνι ο Μέντες με ξεκούμπωτο πουκάμισο, απ΄έξω και χωρίς γραβάτα, κάτι σαν Τσιπροβαρουφάκη. Ο θείος Σαμ του ξανάδωσε Βρετανικό στυλάκι και αέρα αυτοπεποίθησης. Εννιά χρόνια, τέσερις ταινίες. Πάντως εδώ το θέαμα είναι χορταστικό μεν αλλά όπως και στο Skyfall (2012), έρχεται σε δεύτερο πλάνο.

Πιο αναλυτικά: το Spectre (2015) διαθέτει μεμονωμένα εμπνευσμένες σκηνές κυρίως μορφολογικά και πιο intellectual χαρακτήρες (οραματικούς). Ο Σαμ Μέντες, σφράγισε "προσωπικά" την κατασκευή (είχε το "ελεύθερο" της παραγωγής, που ενθουσιάστηκε από τις ιδέες του) στην ανάπτυξη των χαρακτήρων, ...ταλαιπώρησε το στούντιο "οικονομικά", κάνοντας το φιλμ λιγάκι πιο "αργό", στα ιντερλούδια μεταξύ των σκηνών δράσης (μάχες σώμα με σώμα, καταδιώξεις με αυτοκίνητα, ελικόπτερα, αεροπλάνα, καταστροφές κτιρίων, ανατινάξεις κλπ), λίγο πιο πεσιμιστικό, σκοτεινό, λιγότερο φλύαρο, έως μινιμαλιστικό σε ατάκες - που δεν ξεχώρισαν σε πρωτοτυπία, όμως, πλούσιο σε δράση και αρκετά μονοπλάνα που κόβουν την ανάσα, όπως στην έναρξη του φιλμ, στην γιορτή των νεκρών στο Μεξικό - μακράν η καλύτερη σκηνή ταινίας Μποντ τα τελευταία χρόνια. Λιγότερο αισθηματικό - όσο περνάν τα χρόνια και οι ταινίες βλέπω να μειώνεται σημαντικά ο χρόνος "ρομάντζου"- πράγμα καλό για τους φανατικούς θιασώτες της καθαρής περιπέτειας, ενώ η μουσική επένδυση του Τόμας Νιούμαν προσέφερε τα μέγιστα επιτείνωντας την κορύφωση εκεί που έπρεπε ή ξεκουράζοντας τον θεατή με κάτι πιο ανάλαφρο ενδιάμεσα. Επίσης στην 24η ταινία, απουσίαζαν τα πολύ fancy gadjets. Ένα ... ρολόι, μονάχα, αλλά τι ... ρολόι. Έκανε την δουλειά του εκεί ακριβώς που χρειάστηκε για να σωθεί ο ήρωάς μας την τελευταία στιγμή. Το βασικό κορίτσι του Μποντ, η Λέα Σεϊντού, άφησε καλές εντυπώσεις με την ψυχρή και λίγο απόμακρη ομορφιά τύπου Κατρίν Ντενέβ του '60-'70. Γενικά το παίξιμο όλων, των ηθοποιών ήταν άριστο, εξαιτίας του πηδαλιούχου σκηνοθέτη που τους "κράτησε" για να μην εκδηλωθούν υπερβολές. Οι υπερβολές βέβαια δεν λείπουν αλλά αυτές θα τις βρείτε μόνο στις καταστάσεις που δημιουργεί η ίντριγκα κι όχι στους χαρακτήρες καθ' εαυτού. Ξεχώρισε ο Ραλφ Φάινς στον ρόλο του Μ, την Μπελούτσι δε ξέρω, αλλά την "λυπήθηκα" σαν "κορίτσι" του Μποντ, (λίγο μεγαλύτερή του!) δε σας λέω γιατί, αλλά πάντως όχι γιατί την παράτησε ο Μποντ μετά από μια καυτή ερωτική βραδιά. Ο Μπαουτίστα έπαιξε τα ρέστα του σε ξύλο και όγκο, ένας χαρακτήρας εκ διαμέτρου αντίθετος από τον μετριοπαθή nurd, Q, Μπεν Γουίσοου. Τέλος, να πλέξω για μια τελευταία φορά το εγκώμιο του σκηνοθέτη Σαμ Μέντες που μας προσέφερε όπως και στο SKYFALL μια ταινία με βάθος και πολυεπίπεδη σε μηνύματα. Μπορεί, ο υποψιασμένος και μυημένος θεατής να εμβαθύνει και να δει πέρα από το γυαλιστερό εξώφυλλο, τον προβληματισμό και την κριτική που ασκείται πάνω στο μοτίβο του 007 "έχω άδεια να σκοτώνω από τις μυστικές υπηρεσίες της Αυτού Μεγαλειότητος, σκεπτόμενος"! Αλλά και όλων των 00 που κινδυνεύουν με αφανισμό από την εξέλιξη της τεχνολογίας και των πληροφοριακών συστημάτων που αχρηστεύουν την ανθρώπινη δραστηριότητα, ουσιαστικά. Σταδιακά οι πράκτορες 00 θα αντικατασταθούν από τηλεχειριζόμενα drones σύμφωνα με το όραμα του Ομπερχάουζερ αλλά και του C, δίνοντας την ευκαιρία στον 007, να γίνει τακτικός δικαιούχος του επιδόματος ανεργίας! Και έχει σημασία ο συμβολισμός που αναπτύσσεται γιατί η ιδέα αυτή δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα της εφαρμογής. Έτσι το δίλημμα αποκτά και ηθική διάσταση. Η συνειδητότητα της πράξης ακόμα και ενός φόνου εξιλεώνει. Τι ανθρωπισμός, είναι τούτος; Τι διαφορά έχει να σε σκοτώνει ένας 00 από ένα drone; Η συνειδητοποίηση της πράξης καθ΄εαυτής, λέει ο M.

Συμπερασματικά, ψηφίζω υπέρ της "φρεσκαδούρας" αν και πέρασα πολύ καλά με το Spectre στην αρχή και στο τέλος. Ενδιάμεσα η "κοιλιά" δημιουργήθηκε φυσιολογικά, λόγω μικρολεπτομερειών στην ανάπτυξη της πλοκής, του περίσσειου αφηγηματικού χρόνου αλλά και των γνώριμων "εξωτικών" τοποθεσιών, που πρέπει σε κάθε ταινία Μποντ να είναι πάντα πάνω από 3-4 (στο Spectre: Μεξικό, Ρώμη, Μαρόκο, Αυστρία, Λονδίνο) στιγματίζοντας την εκλεκτική αισθητική και το ακριβό γούστο για να ικανοποιήσει το όνειρο του φτωχού πλην τιμίου θεατή. Σε όλα αυτά βάλτε και τη ρετρό νότα που μπαίνει όχι τυχαία στο φινάλε. Όπως φαίνεται, ο πάντα υπερδραστήριος Τζέιμς Μποντ δεν πεθαίνει όσο η τρομοκρατία του δίνει το φιλί ζωής, ναι, πως αλλιώς θα επιχειρούσε να την εξαρθρώσει; Κακοί και καλοί θα ξαναβρεθούν αντιμέτωποι γιατί ο ένας τροφοδοτεί την ύπαρξη του άλλου. Και επειδή πάντα θα υπάρχει ένας "κακός" φιλόδοξος που επιδιώκει με κάθε κόστος την παγκόσμια εξουσία, εμείς θα στοιχηματίζουμε υπέρ του φλεγματικού σικάτου Μποντ που παίζει σε δύο ταμπλό, το "δικό" του και της ΜΙ6.

Διαβάστε για να ξαναθυμηθούμε και τις προηγούμενες κριτικές των τελευταίων 3 James Bond

Casino Royale (2006)
Quantum Of Solace (2008)
Skyfall (2012)

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου [email protected]

 


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page




VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
23/10/2015 (Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία)
5/11/2015 (Γερμανία)
6/11/2015 (ΗΠΑ, Βέλγιο, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Ρωσία)
12/11/2015 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

Ralph Fiennes ... M
Monica Bellucci ... Lucia Sciarra
Dave Bautista ... Mr. Hinx
Daniel Craig ... James Bond
Léa Seydoux ... Madeleine Swann
Christoph Waltz ... Oberhauser
Ben Whishaw ... Q
Andrew Scott ... Denbigh
Naomie Harris ... Eve Moneypenny
Neve Gachev ... Clinic Patron
Rory Kinnear ... Tanner
Jesper Christensen ... Mr. White
Detlef Bothe ... Man in Cable Car

>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Δράσης, Περιπέτεια, Θρίλερ

Σκηνοθεσία
Sam Mendes


Σενάριο
Ian Fleming (χαρακτήρες)
John Logan
Neal Purvis
Robert Wade

Παραγωγή
Barbara Broccoli
Michael G. Wilson


Μουσική
Thomas Newman

Φωτογραφία
Hoyte Van Hoytema

Μοντάζ
Lee Smith

Casting
Debbie McWilliams

Σχεδιασμός Παραγωγής
Dennis Gassner

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Andrew Bennett

Σκηνικά
Anna Pinnock

Κοστούμια
Jany Temime

Εταιρείες Παραγωγής
B24
Columbia Pictures (copyright holder)
Danjaq (copyright holder)
Eon Productions
Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
United Artists (copyright holder)

Διανομή
Feelgood (Ελλάδα)
Sony Pictures Releasing

Χρονολογία παραγωγής
2015

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο

Γλώσσα
Αγγλικά

Εικόνα
Έγχρωμη

Διάρκεια
150'

Ήχος

Τοποθεσίες γυρισμάτων
Μαρόκο, Μεξικό, Αυστρία, Ηνωμένο Βασίλειο (Λονδίνο), Ιταλία (Ρώμη)

AKA

Καταλληλότητα

Κόστος

Εισπράξεις


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.16
Αριθμός Ψήφων: 6


Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δράσης
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ



Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΠεριπέτειαΘρίλερΔράσης



top of the page


-- Sponsored Links --

aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr


Info | Statistics | Topics | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | Add in Google homepage