Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 24/7/14 :.
. Το Κόλπο Της Ζωής Μας
. Ηρακλής
. Σε Λάθος Χρόνο
. Το Καλοκαίρι Της Ζωής Μας
. Alphaville (1965)
.: από 31/7/14 :.
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Σουπερχόνδριος
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Ρε, Μη
.: από 14/8/14 :.
. Λόγια και Εικόνες
. Θεϊκό Κόλπο
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape
. Σεφ

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: gabrielpaok's Profile gabrielpaok
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9720

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 146
Μέλη: 2
Σύνολο: 148

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: Κυριαρχία (Transcendence) του Γουόλι Φάιστερ (2014)

Ημερομηνία καταχώρησης: Δευτέρα, 23 Δεκ. 2013 @ 17:05:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δραματική

Κυριαρχία
Transcendence

του Γουόλι Φάιστερ
με τους Τζόνι Ντεπ, Κέιτ Μάρα, Μόργκαν Φρίμαν, Ρεμπέκα Χολ, Κίλιαν Μέρφι, Πολ Μπέτανι, Κολ Χάουζερ, Κλίφτον Κόλινς Τζούνιορ

Υπόθεση:
Ο Δρ. Γουίλ Κάστερ είναι ένας επιφανής ερευνητής στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης. Εργάζεται για τη δημιουργία μιας μηχανής ικανής να επεξεργάζεται το σύνολο της ανθρώπινης γνώσης. Τα εξαιρετικώς αμφιλεγόμενα πειράματά του τον έχουν κάνει διάσημο, αλλά και κύριο στόχο εξτρεμιστών κατά της τεχνολογίας, που θα κάνουν ότι χρειάζεται για να τον σταματήσουν.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, ένα τεράστιο βήμα προς το χάος! Μην πανικοβάλλεσαι, πρόκειται απλά για τον πιο ισχυρό ιό της χιλιετίας…

Ο άνθρωπος που επιμελήθηκε την εικόνα του «Inception» και συνέβαλε καθοριστικά στο χτίσιμο του - μοναδικής αισθητικής - κινηματογραφικού σύμπαντος του «Σκοτεινού Ιππότη», του «Batman Begins» και του «Moneyball» κάθεται στην καρέκλα του σκηνοθέτη και παραδίδει ένα θρίλερ που κόβει την ανάσα. Ο βραβευμένος με Όσκαρ Γουόλι Φάιστερ τοποθετεί σε πρώτο πλάνο τους Τζόνι Ντέπ, Ρεμπέκα Χόλ, Κέιτ Μάρα και Μόργκαν Φρίμαν και χτίζει παρέα με τον Κρίστοφερ Νόλαν ένα συναρπαστικό σύμπαν απαράμιλλης αισθητικής και έντασης.

Ο Δρ, Ουίλ Κάστερ (Τζόνι Ντέπ) είναι ένας επιστημονικός ερευνητής, καταξιωμένος στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης. Στόχος του είναι η κατασκευή ενός «αισθαντικού» ηλεκτρονικού υπολογιστή, ο οποίος θα συνδυάζει την απόλυτη συλλογική νοημοσύνη - όλη την καταγεγραμμένη γνώση και πληροφορία του πλανήτη δηλαδή - με το πλήρες φάσμα των ανθρώπινων συναισθημάτων.

Τα εξαιρετικά αμφιλεγόμενα πειράματά του τον έχουν κάνει διάσημο σε όλο τον πλανήτη, όμως την ίδια στιγμή τον κατέστησαν νούμερο ένα στόχο ανάμεσα σε εξτρεμιστικές αντί-τεχνολογικές ομάδες, οι οποίες δε διστάζουν να κάνουν τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να ανακόψουν τη δράση του. Πρόκειται για ομάδες που απαρτίζονται από ορκισμένους εχθρούς και πιστούς πολέμιους της θεωρίας του, οι οποίοι όμως στην προσπάθειά τους να καταστρέψουν τον Ουίλ, πετυχαίνουν άθελά τους να παίξουν καταλυτικό ρόλο στην εφαρμογή και ανάδειξη της επαναστατικής του φόρμουλας... Καταφέρνουν να του δώσουν την ευκαιρία να συμμετάσχει, ο ίδιος, στην πρώτη επιτυχημένη, έμπρακτη μορφή «Κυριαρχίας»!

Οι δυο πιο στενοί του συνεργάτες του Ουίλ, η σύζυγος Έβελιν (Ρεμπέκα Χολ) και ο καλύτερός του φίλος, Μαξ Γουότερς (Πολ Μπέτανι) έχουν έντονες ανησυχίες και αμφιβολίες αναφορικά με το αν πρέπει εφαρμόσουν την «Κυριαρχία». Ο χειρότερος φόβος θα τους κατακλύσει όταν συνειδητοποιήσουν ότι η άσβεστη δίψα του Ουίλ για γνώση εξελίσσεται σε μια φαινομενικά πανταχού παρούσα αναζήτηση της εξουσίας. Και το πιο τρομακτικό στοιχείο σε όλα αυτά είναι ότι ενδεχομένως να μην υπάρχει τρόπος να μπει τέλος σε όλη αυτή τη διαδικασία!

Λίγα λόγια για την παραγωγή

Όταν συνδεθεί στο διαδίκτυο, η αισθαντική μηχανή μπορεί ακαριαία να ξεπεράσει τα όρια που θέτει η Βιολογία… Η αναλυτική της ισχύς θα ξεπερνά σημαντικά τη συλλογική νοημοσύνη κάθε νοήμονος ανθρώπου στην Ιστορία. Φανταστείτε μια τέτοια οντότητα, εφοδιασμένη με το πλήρες φάσμα συναισθημάτων, ακόμη και την αυτοσυναίσθηση. Αυτό είναι «Κυριαρχία».

Αποτελεί η Τεχνητή Νοημοσύνη απειλή για τον τρόπο με τον οποίον ζούμε τη ζωή μας σήμερα; Ίσως όχι ακόμη, αλλά τι θα συμβεί άραγε αν η εξέλιξή των υπολογιστών περάσει σε δεύτερο επίπεδο – οπότε όχι μόνο θα μπορούν να σκέφτονται αλλά και να αισθάνονται;

Τοποθετημένη σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον, η «Κυριαρχία» εξερευνά τη ρεαλιστική πιθανότητα, κατά την οποία οι άνθρωποι – στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν έναν καλύτερο, πιο άνετο και αυτοσυντηρούμενο κόσμο με τη χρήση της τεχνολογίας – καταφέρνουν να πάνε ένα βήμα πιο πέρα. Και μιας και τα συναισθήματα δεν έχουν μόνο θετική όψη… Όπως μια μηχανή θα έχει τη δυνατότητα να αισθανθεί την καλοσύνη, δεν θα έχει αντίστοιχα και τη δυνατότητα να αισθανθεί και την απειλή; Ο Γουόλι Φάιστερ, επιτυχημένος Διευθυντής Φωτογραφίας, ο οποίος κάνει με την πολυαναμενόμενη «Κυριαρχία» το σκηνοθετικό του ντεμπούτο αναφέρει: “Με συνεπήρε η ισχύς και η βαρύτητα των ιδεών, στη συγκεκριμένη ιστορία, οι οποίες έχω την εντύπωση ότι απασχολούν πολύ τους ανθρώπους αυτή τη στιγμή.”

Η «Κυριαρχία» προτείνει ότι η κατάσταση που ονομάζουμε «(Τεχνολογική) Μοναδικότητα» μπορεί να επιτευχθεί. Και ο Γουόλι Φάιστερ σχολιάζει: “Όπως το ορίζουμε και μέσα στην ταινία, «Μοναδικότητα» είναι ουσιαστικά η μεταφόρτωση του ανθρώπινου μυαλού σε έναν υπέρ-υπολογιστή: αντιγράφουμε την κάθε σύναψη, κάθε νευρώνα… κάθε κομμάτι της δραστηριότητας του εγκεφάλου και τα τοποθετούμε σε μια μηχανή, η οποία στην πορεία γίνεται «ευαίσθητη» .”

Η ταινία έχει ως στόχο να σκιαγραφήσει και να αναλύσει την - καταλυτική για τη ζωή μας - σημασία των μηχανημάτων (που οι ίδιοι δημιουργούμε) και το πώς, κατά συνέπεια, αυτά τα μηχανήματα ελέγχουν, ουσιαστικά, τον πολιτισμό μας. Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί πως, σαν ανθρωπότητα, βαδίζουμε πάνω σε ένα συγκεκριμένο μονοπάτι. Οπότε σ’ αυτή την περίπτωση η ταινία φωτίζει την κατεύθυνση - και ενδεχομένως τον προορισμό - της ανθρωπότητας, σε 10 με 20 χρόνια από τώρα. Έναν προορισμό, συναρπαστικό, επαναστατικό… αλλά εξίσου αμφίβολο και ανησυχητικό!

Ο Τζόνι Ντέπ πρωταγωνιστεί όχι μόνο ως ο επιστήμονας που παρέχει τα σχέδια για την επίτευξη της Κυριαρχίας αλλά και ως το πρώτο ζωντανό πειραματόζωο. Είναι το πρώτο ανθρώπινο μυαλό, πάνω στο οποίο θα εφαρμοστεί η σπουδαία θεωρία του. “Η ιστορία με ιντριγκάρει φοβερά.”, αναφέρει ο διάσημος ηθοποιός, “Μιλάμε για έναν τρομακτικά απλό άνθρωπο, ο οποίος όμως διαθέτει και λαμπρό μυαλό. Λατρεύει τη γυναίκα του και ξεκινά την ημέρα του, καθημερινά, λύνοντας ένα σταυρόλεξο. Αυτός ό άνθρωπος όμως, μέσα στην απλότητά του, δείχνει και ικανός να εξελίξει τόσο πολύ τη θεωρία του, μέχρι το σημείο όπου το Εγώ, η δύναμη και το πάθος του θα τον μετατρέψουν σε ένα είδους μηχανικού θεού!”

Λίγα λόγια για το καστ

Τζόνι Ντέπ (Ουίλ Κάστερ)

Χωρίς ανάγκη ιδιαίτερων συστάσεων, εκτός από πολυβραβευμένος ηθοποιός, ο Τζόνι Ντεπ  συμμετέχει στο κινηματογραφικό προσκήνιο και από τη θέση του παραγωγού - μέσα από τη δράση της εταιρείας του «Infinitum Nihil». Συνολικά έχει προταθεί τρεις φορές για Όσκαρ στην κατηγορία του καλύτερου ηθοποιού, με πρώτη την  υποψηφιότητά του για την αξεπέραστη ερμηνεία του, ως Κάπτεν Τζάκ Σπάροου (στην τεράστια κινηματογραφική επιτυχία του Γκορ Βερμπίνσκι, «Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Η Κατάρα του Μαύρου Μαργαριταριού») η οποία στάθηκε αφορμή για το στήσιμο μιας φοβερά επιτυχημένης σειράς ταινιών. Για τον κλασικό πλέον χαρακτήρα-ορόσημο του διάσημου πειρατή έχει αποσπάσει βραβεία Empire και SAG, καθώς επίσης έχει προταθεί για Χρυσή Σφαίρα και BAFTA.
Η δεύτερη οσκαρική του υποψηφιότητα ήρθε μέσα από τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στη δραματική ταινία του Μαρκ Φόρστερ, «Ψάχνοντας τη Χώρα του Ποτέ». Για την αναπαράσταση του συγγραφέα του Πίτερ Παν, Τζέιμς Μπάρι, στη συγκεκριμένη ταινία απέσπασε Χρυσή Σφαίρα και Bafta, καθώς επίσης και μια υποψηφιότητα, μεταξύ άλλων, για βραβείο SAG.
Η τελευταία του υποψηφιότητα για Όσκαρ ήρθε μέσα από τον ρόλο του Μπαρτονικού «Φονικού Κουρέα της Οδού Φλίτ», Sweeney Todd, για την οποία βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα. Φυσικά αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που ο σημαντικός ηθοποιός συνεργαζόταν με τον σκηνοθέτη Τιμ Μπάρτον, καθώς η σχέση τους τραβάει χρόνια πίσω, με 8 συμμετοχές του Ντεπ σε αντίστοιχα φιλμ του σκηνοθέτη και εναρκτήριο ρόλο στη συνεργασία τους τον οροσημικό «Ψαλιδοχέρη», για τον οποίο ο Τζόνι Ντέπ προτάθηκε επίσης για Χρυσή Σφαίρα. Επίσης, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Τιμ Μπάρτον, έχει προταθεί για Χρυσή Σφαίρα για τις ταινίες «Ed Wood» (βραβείο London Film Critics Circle), «Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας» και «Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων».
Ο Τζόνι Ντεπ ξεκίνησε την καριέρα του ως μουσικός, πριν αλλάξει κατεύθυνση προς την υποκριτική. Έκανε την παρθενική του εμφάνιση στην επιτυχημένη ταινία τρόμου «A Nightmare in Elm Street» και ακολούθησε αμέσως μετά το οσκαρικό πολεμικό δράμα του Όλιβερ Στόουν, «Πλατούν». Το 1987 έρχεται ο πρώτος σημαντικός ρόλος της ζωής του, στην τηλεοπτική επιτυχία του «21 Jump Street».

Ρεμπέκα Χολ (Έβελιν Κάστερ)

Έχοντας συνεργαστεί με ορισμένους από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς της τηλεόρασης, του θεάτρου και του κινηματογράφου, η Ρεμπέκα Χολ θεωρείται ως μια από τις πιο ταλαντούχες ηθοποιούς της γενιάς της. Πρόσφατα έκανε το ντεμπούτο της στο Μπρόντγουει, με το «Machinal» των Roundabout Theatre Company, σε σκηνοθεσία Λίντσι Τέρνερ.
Από τη συμμετοχή της σε μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες στη μεγάλη οθόνη, η Χολ απέσπασε υποψηφιότητα Χρυσής Σφαίρας και βραβείων BAFTA Orange Rising Star, London Critics Circle και Gotham, πρωταγωνιστώντας δίπλα στην Πενέλοπε Κρούζ, τη Σκάρλετ Γιόχανσον και τον Χαβιέ Μπαρδέμ στην ταινία «Vicky, Christina, Barcelona» του Γούντι Άλεν. Επίσης έχει συμμετάσχει, μεταξύ άλλων, σε ταινίες όπως οι «Επικίνδυνο Κύκλωμα», «Iron Man 3», «The Prestige», «Frost/Nixon» κ.α.

Μόργκαν Φρίμαν

Ως ένας από τους πιο επιτυχημένους ηθοποιούς της γενιάς του, ο βραβευμένος με Όσκαρ, Μόργκαν Φρίμαν έχει καταφέρει να συμμετάσχει σε κάποιες από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες (περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια στο συγκεντρωτικό box office) όλων των εποχών. Το 2005 απέσπασε το πρώτο του Όσκαρ για το ρόλο του στην ταινία «Million Dollar Baby», για τον οποίον βραβεύτηκε επίσης με βραβείο SAG.
Στο τεράστιο βιογραφικό του έχει άλλες 4 υποψηφιότητες για Όσκαρ, από τη συμμετοχή του στις ταινίες «Street Smart», «The Shawshank Redemption», «Driving Miss Daisy» και «Invictus». Επίσης βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα το 1990 για τη συμμετοχή του στην ταινία «Driving Miss Daisy». 


Two leading computer scientists work toward their goal of Technological Singularity, as a radical anti-technology organization fights to prevent them from creating a world where computers can transcend the abilities of the human brain.

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:

IMDb Facebook Twitter Official site


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Εντυπωσιακό

Μια ταινία επιστημονικής φαντασίας η οποία θα διχάσει.
Αιτία το πρωτότυπο σενάριο του πρωτοεμφανιζόμενου Jack Paglen την σκηνοθετική υλοποίηση του οποίου αναλαμβάνει ο Wally Pfister, ένας άνθρωπος με βαρύ βιογραφικό ως διευθυντής φωτογραφίας (υπογράφει  43 παραγωγές), μεταξύ των οποίων οι ταινίες του Christopher Nolan και το Inseption.

Εδώ αξίζει να επισημανθεί ότι το ύφος  και η επιρροή του Christopher Nolan είναι ευδιάκριτη καθώς σ' αυτό το φιλμ όπου συμμετέχει ως παραγωγός.

Το δημιουργικό δίδυμο Pfister και Paglen αποδεικνύονται δεξιοτέχνες στην αξιοποίηση ιδεών, προβληματισμών ακόμη και τμημάτων ολόκληρων απ' ότι μας έχει ήδη προφέρει η επιστημονική φαντασία. Υπάρχει φρεσκάδα και πρωτοτυπία και σε καμία περίπτωση δεν κινδυνεύουν να κατηγορηθούν για εύκολη αντιγραφή.

Η ιστορία που αφηγείται το φιλμ αφορά το πολύ κοντινό μας μέλλον και ασχολείται με την έννοια της τεχνητής Νοημοσύνης και τις επιπτώσεις της δημιουργίας αυτοδύναμων σκεπτόμενων μηχανών πάνω στην εξέλιξη της ανθρωπότητας. Είναι  ενδιαφέρουσα καθώς προσπαθεί να δημιουργήσει μια ακόμη προσέγγιση σε ένα θέμα που αποτελεί μια από τις βασικές θεματικές της επιστημονικής φαντασίας από την δημιουργία του συγκεκριμένου είδους είτε ως λογοτεχνικό έργο είτε ως κινηματογραφικό προϊόν.

Αξίζει να επισημανθεί ότι η ουσία  του έργου αναπτύσσεται στο πρώτο δεκάλεπτο, ενώ στην η συνέχεια αποτελείται από μιας αρκετά  προβλέψιμη συρραφή παλιότερων προσεγγίσεων. Θα συναντήσει κανείς ιδέες από τα έργα του Philip K. Dick και του William Gibson ενώ αναμεσα στις πολλές κινηματογραφικές επιρροές διακρίνει κανείς ακόμη και το «2001: A Space Odyssey» του Stanley Kubrick.
Και όπως συμβαίνει συχνά επικρατούν αρκετά επιστημονικά παράδοξα και αντιφάσεις που μπορεί να ενοχλήσουν τους σκληροπυρηνικούς fan επιστημονικής φαντασίας. Αν όμως η ταινία προσεγγιστεί ως μια ψυχαγωγική πρόταση στην οποία υπάρχουν και οι σωστές δόσεις από μια ιστορία αγάπης καθώς και στοιχεία μελοδράματος, η συνολική ετυμηγορία είναι σαφώς θετική.

Το σενάριο συνδυάζεται με μια πολύ ενδιαφέρουσα φουτουριστική προσέγγιση του περιβάλλοντος από δημιουργικής πλευράς, ενισχύοντας την άποψη πως εκτός από το κυνήγι της εμπορικής επιτυχίας διαθέτει και όραμα. Τα ψηφιακά εφέ  και ο ακριβός προϋπολογισμός του φιλμ, αποτυπώνουν τον ιδιαίτερο ρεαλισμό του πλούσιου θεάματος μαζί τις πολύ καλές ερμηνείες των   Morgan Freeman, Rebecca Hall, Paul Bettany και κυρίως  του  Johnny Depp στον πρωταγωνιστικό ρόλο κάνοντας μια από τις εντυπωσιακότερες κινηματογραφικές παραγωγές του είδους για την τρέχουσα σεζόν.

 

Konstantinos Kommatas
του Κωνσταντίνου Κομματά kostakom@gmail.com

 


Η Βαθμολογία μου:

Εν αρχή ην ο HAL, το υπερκομπιούτερ που διηύθυνε μόνο του ολόκληρο διαστημόπλοιο, «καβάλησε το καλάμι» και πήγε να τα βάλει με τον Κιρ Ντούλια στην «Οδύσσεια του διαστήματος» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ.

Πολύ αργότερα, ο Αλ Πατσίνο δημιούργησε τη "S1m0ne", μια ψηφιακή ηθοποιό, που έμελλε να στοιχειώσει τη ζωή του, στην ομώνυμη ταινία του Άντριου Νίκολ.
Τέλος, πρόσφατα είχαμε και ένα σούπερ λογισμικό με τη φωνή της Σκάρλετ Γιόχανσον, που τρέλανε μέχρι ψυχώσεως τον Γιοακίν Φίνιξ, ο οποίος και ερωτεύτηκε το λογισμικό στην ταινία «Δικός της» του Σπάικ Τζόνζ.
Εντάξει. Τα έχουμε δει όλα, σχετικά με τη μάχη ανθρώπου με τις έξυπνες μηχανές (να συμπεριλάβω και το «ΑΙ: Τεχνητή νοημοσύνη» του Σπίλμπεργκ και τη σειρά του «Εξολοθρευτή»).

Αυτό που δεν είχαμε δει, είναι τον Τζόνι Ντεπ να κάνει την «υπέρβαση». Τόσο σε ρόλο, όσο και στην υπόθεση της ταινίας, που τον θέλει επιστήμονα, ο οποίος προσπαθεί να δημιουργήσει τη μηχανή που θα επεξεργάζεται το σύνολο της ανθρώπινης γνώσης και φυσικά θα το επηρεάζει. Θεός; Ίσως. Αλλά όπως σε όλους τους μύθους, που ο άνθρωπος προσπαθεί να παραστήσει το Θεό, καταστρέφεται από το δημιούργημά του (βλέπε, Φρανκεστάιν και απομιμήσεις), έτσι και ο Τζόνι Ντεπ γίνεται άξιος της μοίρας του.

Αυτή τη φορά, στη μάχη μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, παρεμβαίνουν και οι ακτιβιστές, που αν και από την κυβέρνηση των ΗΠΑ θεωρούνται αρχικά «τρομοκράτες», καλούνται να βοηθήσουν, διότι έχουν καλούς χάκερς.
Έτσι, η υπό κρίση ταινία, εκτός από λίγο «HAL», λίγο «S1m0ne» και λίγο «Δικός της», διαθέτει και το κοινωνικό, πολιτικό στοιχείο, αλλά η καταστροφή της ανθρωπότητας που ακολουθεί, γίνεται τόσο υπερβολικά που δεν διακρίνονται οι έννοιες του δράματος και της κάθαρσης.

Μου έμεινε μόνο μια φράση στο τέλος. «Ο Κάστερ δεν ήταν έτσι. Δεν θα ήθελε να μπει αμέσως στα αρχεία της Γουόλ Στριτ. Ο Κάστερ ήθελε να δημιουργήσει μια ευφυή και χρήσιμη μηχανή. Εσύ τον έκανες άπληστο. Εσύ ήθελες να αλλάξεις τον κόσμο». Και αυτή τη φράση, τη λέει ένας φίλος στη σύντροφο και βοηθό του τρελού επιστήμονα, για να επαληθευτεί το ρηθέν, ότι πίσω από κάθε μεγάλο άντρα υπάρχει πάντα μια ισχυρή γυναίκα. Άλλωστε, από αυτήν ξεκίνησαν όλα.
Η ταινία έχει ενδιαφέρον, παρά τις αδυναμίες του σεναρίου.

 

Άγγελος Πολύδωρος
του Άγγελου Πολύδωρου   | blogspot

 


 

Η Βαθμολογία μου:

Ρηχό (σκηνοθετικά) και αναπάντεχα ανιαρό στο δια ταύτα για το είδος της...

Η αρχική ιδέα και το κεντρικό θέμα είναι έξυπνα, ενδιαφέροντα αλλά χιλιοειπωμένα. Σχηματοποιείται συμβατικά από μια αδιάφορη και άνευρη σκηνοθεσία που παίζει κρυφτούλι ανάμεσα στην ακαδημαϊκότητα και την θεαματική πρόκληση. Το θέμα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στο είδος του sci-fi, είναι κάτι σαν τη ... Βίβλο. Εδώ όμως αναπτύσσεται ράθυμα και μετά το πρώτο μισό του φιλμ είναι προβλέψιμη η πλοκή, που κορυφώνεται επίπεδα, χωρίς αγωνία και κρυφά νοήματα, ιδιαίτερα για τους φαν που ψάχνουν περισσότερο τις δεύτερες και βαθύτερες αναγνώσεις. Ένας πρώην διευθυντής φωτογραφίας που γνωρίζει την διαχείριση του φωτός και της κάμερας μοναδικά, δεν γίνεται αναγκαστικά και σκηνοθέτης αξιώσεων, όσο και να ακολουθεί τα ίχνη των "σκοτεινών" Κιούμπρικ, Νόλαν, ή του τελειομανή Κάμερον ή ακόμα ακόμα και του πρωτοπόρου "σινε-φιλόσοφου" Μάλικ. Καταλήγει τελικώς, να αναδεικνύει το μελόδραμα, (για εμπορικούς σκοπούς πιθανώς ή άθελά του;) περισσότερο από την "Κυριαρχία" της τεχνητής νοημοσύνης, κάνοντας το φιλμ κατά 70% ένα ακραίο υβρίδιο της "Πεντάμορφης και του Τέρατος". Η επαναληπτικότητα αναφορών στις επιπτώσεις της "Κυριαρχίας" της επιστήμης και η σύγκρουση με την ανθρώπινη διάσταση και το Θείο, εξελίσσονται αργά, με μέτριας έντασης αφήγηση που δεν απογειώνεται αφήνοντας τις προσδοκίες μας ανικανοποίητες. Πλην της εισαγωγής και του ποιητικού φινάλε, θα έλεγε κανείς πως βλέπει μια ταινία αισθηματικής φαντασίας, όπου η επιστήμη είναι απλά ένα μέσον παραπλάνησης.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr

 


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW








top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
17/4/2014 (Ιταλία)
18/4/2014 (ΗΠΑ)
20/4/2014 (Ελλάδα)
24/4/2014 (Γερμανία)
25/4/2014 (Ηνωμένο Βασίλειο)


top of the page




PHOTOS - POSTERS


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Johnny Depp ... Will
    Kate Mara ... Bree
    Morgan Freeman
    Rebecca Hall ... Evelyn
    Cillian Murphy
    Paul Bettany ... Max
    Cole Hauser
    Clifton Collins Jr.
    Josh Stewart
    Olivia Taylor Dudley
    Cory Hardrict ... Joel Edmond
    Wallace Langham
    Shaun Rylee ... Neurobiologist
    Falk Hentschel ... Bob
    Sam Webb ... Red Hooded Teen
    Fernando Chien ... Heng
    Kristen Rakes ... MIT Programmer
    Dennis Keiffer ... Hybrid Soldier
    Chad Brummett
    Luce Rains ... Rodger
    Akshay Patel ... James
    Stephen M. Hardin ... MIT Programmer
    Jermaine Washington ... Special OPS #3
    Jaime Powers ... Hybrid Townsman / Sick / Disabled
    Nathan Brimmer ... Construction Worker
    Charles Moss ... Science Engineer Student
    Antonio Del Prete ... Will Hybrid #3
    James Burnett ... Jim
    John Trejo ... Special Forces on the Roof
    Albert Fry Jr. ... Bartender
    Michael Rosinsky ... Neurobiologist
    Richard Daniel Williams ... RIFT Surgeon #1
    Sam Quinn ... Drake
    Tailor Murray ... Towns Person
    Steven Liu ... Chiu
    Billy Fuessel ... Hybrid
    McKenna Wagenman ... Sick and Disabled Child
    Colin Jones ... FBI Agent 1
    David D. Taylor ... Construction Worker
    Matthew Berke ... Suspicious Security Guard
    Christina Lancellotti ... RIFT Medic #2
    Lauren S. Taylor ... Towns Child
    Taylor Wagenman ... RIFT Child
    Donna Brown ... RIFT Surgeon #2
    Zack Carpenter ... RIFT Medic #2
    Donna Brown ... RIFT Surgeon #2

>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Δράσης, Δράμα, Επιστημονικής Φαντασίας, Θρίλερ

Σκηνοθεσία
Wally Pfister


Σενάριο
Jack Paglen

Παραγωγή
Kate Cohen
Broderick Johnson
Andrew A. Kosove
Annie Marter
Marisa Polvino
Aaron Ryder
David Valdes

Μουσική
Mychael Danna

Φωτογραφία
Jess Hall

Μοντάζ
David Rosenbloom

Casting
Jo Edna Boldin
John Papsidera

Σχεδιασμός Παραγωγής
Chris Seagers

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Lorin Flemming
Tom Frohling
Gregory S. Hooper
Jeff Julian
Harry E. Otto
Bjarne Sletteland
Dawn Swiderski
Clint Wallace


Σκηνικά
Gene Serdena

Κοστούμια
George L. Little

Εταιρείες Παραγωγής
Alcon Entertainment
DMG Entertainment
Straight Up Films
Syncopy

Διανομή
Odeon (Ελλάδα)
Warner Bros.
Summit Entertainment

Ειδικά Εφέ
Double Negative

Χρονολογία παραγωγής
2014

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο

Γλώσσα
Αγγλικά

Εικόνα
Έγχρωμη 2.35 : 1

Διάρκεια
119'

Ήχος
SDDS | Datasat | Dolby Digital | Dolby Atmos

Τοποθεσίες γυρισμάτων
ΗΠΑ (Αλμπουκέρκη, Λος Άντζελες, Νόθριτζ, Μπέλεν)

AKA

Καταλληλότητα
Australia:M | Canada:PG (British Columbia) | Ireland:12A | Singapore:PG | UK:12A | USA:PG-13

Κόστος

Εισπράξεις


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4
Αριθμός Ψήφων: 2


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΘρίλερParents Strongly CautionedΕπιστημονικής ΦαντασίαςΔραματικήΔράσης


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails