Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 24/7/14 :.
. Το Κόλπο Της Ζωής Μας
. Ηρακλής
. Σε Λάθος Χρόνο
. Το Καλοκαίρι Της Ζωής Μας
. Alphaville (1965)
.: από 31/7/14 :.
. Λάθος στο Λάθος
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Superhondrios
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Ρε, Μη
.: από 14/8/14 :.
. Λόγια και Εικόνες
. Θεϊκό Κόλπο
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape
. Σεφ

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: mixalis75's Profile mixalis75
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9715

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 154
Μέλη: 0
Σύνολο: 154

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: Νώε (Noah) του Ντάρεν Αρονόφσκι (2014)

Ημερομηνία καταχώρησης: Παρασκευή, 15 Νοέ. 2013 @ 18:50:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δραματική

Νώε (KAI ΣΕ 3D)
Noah

του Ντάρεν Αρονόφσκι
με τους Ράσελ Κρόου, Τζένιφερ Κόνελι, Άντονι Χόπκινς, Ρέι Ουίνστον, Έμα Γουάτσον, Ντάγκλας Μπουθ, Λόγκαν Λέρμαν, Κέβιν Ντουράντ, Ντακότα Γκόγιο

Υπόθεση:
Εμπνευσμένος από την επική ιστορία θάρρους, θυσίας και ελπίδας, ο οραματιστής σκηνοθέτης Ντάρεν Αρονόφσκι φέρνει στη μεγάλη οθόνη και μάλιστα και τρισδιάστατα τη δική του εκδοχή του «Νώε». Ο βραβευμένος με Όσκαρ Ράσελ Κρόου, υποδύεται τον διάσημο από τη Βίβλο χαρακτήρα του Νώε, του προφήτη του Θεού, που σώζει την οικογένειά του και εκπροσώπους όλου του ζωικού βασιλείου μέσα στην κιβωτό, όταν η Γη πλήττεται από μια φονική πλημμύρα, τον βιβλικό κατακλυσμό που αφανίζει τον κόσμο. Ο διάσημος ηθοποιός ενορχηστρώνει τη διάσωση του ζωικού βασιλείου, το οποίο θα κατοικήσει στην νέα Εδέμ, έχοντας στο πλευρό του σημαντικούς ηθοποιούς όπως ο «βετεράνος» Άντονι Χόπκινς στο ρόλο του Μαθουσάλα, η Τζένιφερ Κόνελι και η νεαρή σταρ του Χάρι Πότερ, Έμα Γουάτσον. Όλοι μαζί με προεξάρχοντα το σκηνοθέτη φαντάζονται και ζωντανεύουν κινηματογραφικά την άγνωστη ζωή του Νώε και της οικογένειάς του στην πορεία τους προς μια νέα ημέρα για όλη την Κτίση. Ζώα, κεραυνοί, βροχές, μάχες, εντυπωσιακά (και τρισδιάστατα) εφέ και φυσικά η τεράστια ξύλινη κιβωτός πρωταγωνιστούν στην επικών προδιαγραφών περιπέτεια που θα συμπαρασύρει με τον θεαματικό κατακλυσμό και το κοινό σε μια ιστορία καταστροφής και ελπίδας.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

 

  • Ολόκληρη η ιστορία του Νώε – ο τελευταίος ευσεβής άνθρωπος σε έναν κόσμο διαφθαρμένο και βίαιο – και της Κιβωτού, την οποία εκλήθη να κατασκευάσει προτού καταστραφεί η Γη, καλύπτουν ελάχιστες σελίδες στο Βιβλίο της Γένεσης. Αλλά αυτές οι λίγες σελίδες άσκησαν μοναδική επιρροή σε δισεκατομμύρια κόσμου, προσφέροντάς τους την ελπίδα, ακόμα και στο χείλος του αφανισμού. Με δεδομένο, μάλιστα, πως η αναφορά στον Νώε είναι σύντομη, δίχως διαλόγους και με υπαινικτική, σχεδόν, αναφορά στα συναισθήματα του Νώε, οι δημιουργοί θέλησαν να δραματοποιήσουν τα θεμελιώδη θέματα της ιστορίας και να διερευνήσουν τα ερωτήματα που θέτει η Βίβλος, αυτοσχεδιάζοντας σε πολλά σημεία (έχοντας διαβάσει και Τους Παπύρους  της Νεκρής Θάλασσας, το Βιβλίο του Ενώχ και το Βιβλίο των Ιωβηλαίων καθώς και ιστορικές και σύγχρονες αναλύσεις θεολόγων και ιστορικών).
  • Κινηματογραφικά, η ιστορία της Κιβωτού έχει αναπαρασταθεί κυρίως σε επίπεδο κινουμένων σχεδίων, με την ταινία του 1928 “Noah’s Ark” να συνιστά μια σύμμειξη του βιβλικού κατακλυσμού με δράμα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η ταινία του Αρονόφσκι αποτελεί την πρώτη πραγματική κινηματογραφική απεικόνιση της βιβλικής ιστορίας, εστιάζοντας σε θέματα όπως η αδυναμία και οι αποτυχίες των ανθρώπων καθώς και η απόλυτη συγχώρεση. Σε δηλώσεις του ο σκηνοθέτης επισημαίνει πως «υπήρχαν διάφορες εκδοχές, ακόμα και κωμικές, αλλά κυρίως κινουμένων σχεδίων, καθώς και ένα μιούζικαλ με τον Ντάνι Κέι. Ιστορικά οι προσεγγίσεις είτε ενείχαν το στοιχείο του φολκλόρ είτε ήταν χιουμοριστικές ή παιδικές. Αλλά αν δεις την ιστορία αυτή στο πλαίσιο της Γένεσης καταλαβαίνεις πως είναι κάτι πολύ περισσότερο από ζώα που σώζονται σε ζευγάρια. Είναι η ιστορία δέκα γενεών κακίας που σταδιακά οδηγεί τον Θεό στην απόφαση να τα καταστρέψει όλα. Είναι, κατ’ εμέ,  η πρώτη ιστορία αναφορικά με το τέλος του κόσμου.»
  • Ενώ βρισκόταν στο σχολείο ο Αρονόφκσι, σε ηλικία 13 ετών, έγραψε ένα ποίημα για την ιστορία του Νώε που κέρδισε το πρώτο βραβείο σε έναν διαγωνισμό και τον έφερε ως την έδρα των Ηνωμένων Εθνών για να το διαβάσει. Κάπου εκεί γεννήθηκε η απόφασή του να ασχοληθεί με το γράψιμο κι ο «Νώε έγινε ο προστάτης άγιος μου στις καλλιτεχνικές αναζητήσεις μου» δηλώνει Αρονόφσκι ο οποίος θέλει με την ταινία να μείνει όσο το δυνατόν πιο κοντά στην ιστορία της Βίβλου, συμπληρώνοντας κάποιες λεπτομέρειες με τη φαντασία του. Ξεκινώντας την κινηματογραφική του καριέρα, άρχισε να ονειρεύεται την ημέρα που θα έκανε ταινία την ιστορία του Νώε, εστιάζοντας στον τρόπο που μια οικογένεια (εκείνη του Νώε) κατορθώνει να επιβιώσει του κατακλυσμού, σε μια πορεία γεμάτη ελπίδα, διαπροσωπικές εντάσεις και αναζήτηση ουσιαστικού νοήματος ύπαρξης. Ο σκηνοθέτης υπογραμμίζει πως ο «Νώε», δεν είναι ένα «συμβατικό βιβλικό έπος. Ήταν ο πρώτος που φύτεψε αμπέλια, ήπιε κρασί και μέθυσε. Το λέει η Βίβλος. Ήταν ένα από τα πρώτα πράγματα που έκανε όταν πάτησε στη στεριά. Υπέφερε από ενοχές επειδή επιβίωσε. Είναι ένας σκοτεινός, πολύπλοκος χαρακτήρας». Και συνεχίζει «Είμαι ενθουσιασμένος που το Χόλιγουντ πείσθηκε να γυρίσει μια αληθινά θεαματική βιβλική ταινία λόγω του μεγέθους της παραγωγής. Επιτέλους θα μπορέσουμε να την ζωντανέψουμε και να απευθυνθούμε σε πιστούς και μη πιστούς.».
  • Για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Νώε εξαρχής οι δημιουργοί ήθελαν τον Ράσελ Κρόου, όπερ και εγένετο.  Την αφοσιωμένη γυναίκα του Νώε, που ποτέ δεν αναφέρεται ονομαστικά στη Βίβλο, υποδύεται η Τζένιφερ Κόνελι η οποία με ενθουσιασμό ξανασυνεργάζεται τόσο με τον Κρόου όσο και με τον Αρονόφσκι. Στο ρόλο του Μαθουσάλα, του μέντορα του Νώε, βρίσκουμε τον Άντονι Χόπκινς, ενώ στο ρόλο του βασιλιά, της Νέμεσις του Νώε, που ενσαρκώνει όλα όσα οδήγησαν τον Θεό στον αφανισμό της ανθρωπότητας, έχουμε τον Ρέι Ουίνστον (ο βασιλιάς αναφέρεται στη Γένεση, αλλά όχι στην ιστορία του Νώε). Το καστ συμπληρώνουν η Έμα Γουάτσον στο ρόλο της Ίλα, ο Λόγκαν Λέρμαν (Χαμ), Ντάγκλας Μπουθ (Σημ) και Λίο Κάρολ (Ιάφεθ).
  • Ο Αρονόφσκι θέλησε να κατασκευάσει κανονικά μια Κιβωτό (με τις διαστάσεις της Βίβλου), ώστε η αίσθηση των ηθοποιών να είναι ρεαλιστική και η ιστορία να είναι αληθινή και να δίνει στο κοινό την αίσθηση του τεραστίου μεγέθους  της (έχοντας λεπτομερή, σχεδόν, περιγραφή της στη Γένεση).  Όσον αφορά στα ζώα, αυτά ήταν όλα δημιουργημένα ψηφιακά, καθώς η συνύπαρξή τους, στην πραγματικότητα, θα ήταν αδύνατη. Τέλος, οι έκπτωτοι άγγελοι, οι Φύλακες, όπως λέγονται, έχουν τις φωνές των Φρανκ Λανγκέλα, Μαρκ Μαργκόλις και Νικ Νόλτε.
  • Τα γυρίσματα έλαβαν χώρα στην Ισλανδία καθώς, η χώρα συνδυάζει τόσο το σκοτεινό τοπίο της καταστροφής όσο και το ειδυλλιακό τοπίο του Κήπου της Εδέμ. Πλήθος κασκαντέρ από τη Νέα Υόρκη (πάνω από 400 άτομα) έλαβαν μέρος στις σκηνές μάχης, ενώ μεγάλη πρόκληση ήταν και η βροχή, που απαίτησε τη δημιουργία τεράστιων σωλήνων και χρήση γερανών για να μεταφερθούν και χρησιμοποιηθούν τόνοι νερού.
  • Στη μουσική της ταινίας βρίσκουμε και την τραγουδίστρια, συνθέτρια Πάτι Σμιθ.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

ΝΤΑΡΕΝ ΑΡΟΝΟΦΣΚΙ
  • Γεννήθηκε στο Brooklyn της Νέας Υόρκης το 1969.
  • Οι γονείς του Αβραάμ και Σάρλοτ, ήταν δάσκαλοι και Συντηρητικοί Ιουδαίοι.
  • Είχε δεσμό με την εβραϊκής καταγωγής βρετανίδα ηθοποιό Ρέιτσελ Βάις, με την οποία απέκτησε ένα παιδί.
  • Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Harvard.
  • Έγινε γνωστός από την ταινία Requiem for a Dream.
  • Το κινηματογραφικό σκηνοθετικό ντεμπούτο του Αρονόφσκι έγινε με την ταινία Pi το 1998.
  • Προτάθηκε για Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα Σκηνοθεσίας για την ταινία Black Swan.

Παλαιότερες ταινίες: Pi, Requiem for a Dream, The Fountain, The Wrestler, Black Swan.

TO KAΣΤ

ΡΑΣΕΛ ΚΡΟΟΥ
  • Γεννήθηκε το 1964 στη Νέα Ζηλανδία.
  • Έγινε γνωστός στην Αυστραλία με την ταινία Romper Stomper, κι έκανε το ντεμπούτο του στην Αμερική με το γουέστερν The Quick and the Dead.
  • Προτάθηκε 3 συνεχόμενες χρονιές για Όσκαρ (The Insider, Gladiator, A Beautiful Mind) κερδίζοντάς το για την ταινία Gladiator.
  • Έχει προταθεί 5 φορές για Χρυσή Σφαίρα (The Insider, Gladiator, A Beautiful Mind, Master and Commander: The Far Side of the World, Cinderella Man) κερδίζοντάς την για την ερμηνεία του στην ταινία A Beautiful Mind.

Παλαιότερες ταινίες: Blood Oath, The Crossing, Proof, Spotswood, Romper Stomper, Love in Limbo, The Silver Brumby, For the Moment, The Sum of Us, No Way Back, Virtuosity, Rough Magic, L.A. Confidential, Breaking Up, The Insider, Gladiator, Proof of Life, A Beautiful Mind, Cinderella Man, A Good Year, 3:10 to Yuma, American Gangster, Body of Lies, Tenderness, State of Play, Robin Hood, The Next Three Days, The Man With the Iron Fists, Les Miserables, Broken City, Man of Steel, Winter’s Tale.

ΤΖΕΝΙΦΕΡ ΚΟΝΕΛΙ
  • Γεννήθηκε το 1970 στη Νέα Υόρκη.
  • Ξεκίνησε από παιδί να ασχολείται με διαφημίσεις.
  • Το ντεμπούτο της έγινε στην ταινία Once Upon A Time in America.
  • Κέρδισε Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα β’ γυναικείου ρόλου για την ταινία A Beautiful Mind.

Παλαιότερες ταινίες: Once Upon A Time in America, Phenomena, Seven Minutes in Heaven, Labyrinth, Some Girls, Etoile, The Hot Spot, The Rocketeer, Of Love and Shadows, Higher Learning, Far Harbor, Dark City, Walking the Dead, Requiem for A Dream, A Beautiful Mind, Hulk, House of Sand and Fog, Dark Water, Little Children, Blood Diamond, Reservation Road, The Day Earth Stood Still, Inkheart, She’s Just Not That Into You, 9, Creation, Virginia, The Dilemma, Stuck in Love, Winter’s Tale.

ΣΕΡ ΑΝΤΟΝΙ ΧΟΠΚΙΝΣ
  • Γεννήθηκε το 1937 στην Ουαλία.
  • Το ντεμπούτο του έγινε στην τηλεταινία A Flea in Her Ear.
  • Ήταν υποψήφιος για Όσκαρ για τις ταινίες The Silence of the Lambs (το οποίο και κέρδισε), The Remains of The Day, Nixon, Amistad.
  • Έχει προταθεί 5 φορές για Χρυσή Σφαίρα (Magic, The Tenth Man, The Silence of the Lambs, The Remains of the Day, Nixon, Amistad).

Παλαιότερες ταινίες: The White Bus, The Lion in Winter, Hamlet, When Eight Bells Toll, Young Winston, A Doll’s House, Audrey Rose, A Bridge Too Far, International Velvet, Magic, The Elephant Man, A Change of Seasons, The Bounty, The Good Father, Desperate Hours, The Silence of the Lambs, Freejack, Howards End, Dracula, Chaplin, The Trial, The Innocent, The Remains of the Day, Legends of the Fall, Nixon, August, Surviving Picasso, The Edge, Amistad, The Mask of Zorro, Meet Joe Black, Instinct, Hannibal, Hearts in Atlantic, Bad Company, Red Dragon, The Human Stain, Alexander, Proof, Bobby, All the King’s Men, Fracture, Beowulf, The Wolfman, You Will Meet a Tall Dark Stranger, The Rite, Thor, 360, Hitchcock, Red 2, Thor 2 : The Dark World.

ΕΜΑ ΓΟΥΑΤΣΟΝ
  • Γεννήθηκε το 1990 στο Παρίσι  και μετά το διαζύγιο των δικών της μετακόμισε με τη μητέρα της στην Αγγλία.
  • Το ντεμπούτο της έγινε στην ταινία Harry Potter and the Sorcerer’s Stone όπου υποδύθηκε την Ερμιόνη, χαρακτήρα που υποδύθηκε σε όλες τις ακόλουθες ταινίες.

Παλαιότερες ταινίες: Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, Harry Potter and the Chamber of Secrets, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, Harry Potter and the Goblet of Fire, Harry Potter and the Order of Phoenix, Harry Potter and the Half-Blood Prince, Harry Potter and the Deathly Hallows (Part 1 & 2), My Week with Marilyn, The Perks of Being a Wallflower, This is the End.

 


The Biblical Noah suffers visions of an apocalyptic deluge and takes measures to protect his family from the coming flood.

 

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:

IMDb Facebook Twitter Official site


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Ο κατά Αρονόφσκι Κατακλυσμός

Ακολουθώντας πιστά τους λίγους στίχους της Αγίας Γραφής περί Νώε και Κατακλυσμού, ο πολύς Ντάρεν (Μαύρος κύκνος) Αρονόφσκι έχει δημιουργήσει μια ταινία που αγγίζει εκτός από το είδος των βιβλικών ταινιών και το είδος αυτό που τελευταία αποκαλείται «Μετα-αποκαλυπτικό». Ταινία-καταστροφής θα έλεγα αντάξια εκείνων του είδους «μετά την τελευταία ημέρα» κλπ. Με μια διαφορά που αποτελεί και το στοιχείο «υπέρ»: ότι οι ήρωές της δεν είναι χάρτινοι, αλλά βαθιά ανθρώπινοι με αδυναμίες, προτερήματα και ελαττώματα, που μπαίνουν σε διλήμματα και δυσκολεύονται να πάρουν αποφάσεις. Πρώτος και καλύτερος από αυτούς είναι φυσικά ο πρωταγωνιστής Νώε, ο οποίος εδώ παρουσιάζεται όχι μόνον εξαιρετικά ανθρώπινος, αλλά δείχνει να έχει καταλάβει και στραβά την εντολή του Παντοδύναμου για τον αφανισμό του ανθρωπίνου γένους. Καταλήγει έτσι, βασιλικότερος του βασιλέως και προσπαθεί να αποδώσει δικαιοσύνη λανθασμένα. Αλλά δεν θα προχωρήσω, διότι υπάρχουν ανατροπές στην υπόθεση, που θα αιφνιδιάσουν τόσο τους θρησκευόμενους, όσο και εκείνους που δεν πιστεύουν.

Η ταινία είναι υπερπαραγωγή. Η σκηνοθεσία του Αρονόφσκι καθηλωτική σε ρυθμό και σε έμπνευση διεισδύει στους χαρακτήρες, χωρίς να αρνείται το θέαμα.
Στο ανατρεπτικό σενάριο προαναφέρθηκα, ενώ οι ερμηνείες του Ράσελ Κρόου κυρίως (ως Νώε), της Τζένιφερ Κόνελι (ως συζύγου του) και του Σερ Άντονι Χόπκινς (Μαθουσάλα) είναι εξαιρετικές. Ο Ράσελ Κρόου έχει ξεφύγει από τον κλασικό τύπο που γνωρίσαμε στις «Τύπου χλαμύδα» παραγωγές (με τον Τζον Χιούστον και τον Γιον Βόιτ) και δίνει στο Νώε μια άλλη διάσταση ενός τραγικού - ίσως και σαιξπηρικού - ήρωα, ενώ ο Χόπκινς αποτελεί με μεγάλη σοβαρότητα (όσο και αν φαίνεται οξύμωρο) το χιουμοριστικό διάλειμμα, σε όλη αυτή τη ζοφερή ατμόσφαιρα που τους περιβάλλει (και θυμίζει Άρχοντα των Δαχτυλιδιών). Τραγική φιγούρα η Τζένιφερ Κόνελι ειδικά όταν έρχεται αντιμέτωπη με το Νώε στο αυτοκαταστροφικό του παραλήρημα

Η φωτογραφία της ταινίας είναι επιβλητική (βοηθάει σ’ αυτό η Ισλανδία, όπως πάντα, με τα παρθένα τοπία της) και η μουσική του Κλιντ Μάνσελ (και της Πάτι Σμιθ στο τέλος) είναι υποβλητική. 

 

Άγγελος Πολύδωρος
του Άγγελου Πολύδωρου   | blogspot

 


 

Η Βαθμολογία μου:

Δεν νομίζω ότι κάποιος που παρακολουθεί από την αρχή την πορεία του Darren Aronofsky να τον εξέπληξε η επιλογή του να γυρίσει μια αμιγώς Θρησκευτική ταινία. Η ροπή του προς τα Θρησκευτικά θέματα ήταν εμφανής σε παλαιότερες δουλειές του. Η εμμονή του πρωταγωνιστή στο «Π» να ανακαλύψει το πραγματικό όνομα του Θεού, η σπουδή πάνω στον κύκλο των μετενσαρκώσεων και το διαχρονικό ζήτημα της αγάπης στο ποιητικό Fountain το αποδεικνύουν. Και να που ήρθε η ώρα να καταπιαστεί με το γνωστότερο ίσως κεφάλαιο της παλαιάς διαθήκης, την Γένεση και να κινηματογραφήσει μια από τις πιο γνωστές ιστορίες αυτή του Νώε. 

Η Προσέγγιση του Aronofsky βρίσκεται στο μεταίχμιο, ανάμεσα σε περιπέτειες γνωστών blockbuster επιτυχιών με πληθώρα εφέ όπως αρμόζει σε κάθε σύγχρονη Αμερικάνικη υπερπαραγωγή και στην καθαρή δραματουργία με σινεφίλ πινελιές και φυσικά αρκετές αυτοαναφορές στην φιλμογραφία του. Το γνώριμο στυλ με το κοφτό μοντάζ χειρουργικής ακρίβειας και τα βιντεοκλιπίστικα μέρη με την συνοδεία της άρτιας μουσικής του Clint Mansell που ολοκληρώθηκε ιδιαίτερα στο Fountain κάνουν την εμφάνιση τους και εδώ με πολύ ταιριαστό τρόπο και ιδιαίτερα στις ονειρικές σκηνές. Επίσης στις σεκάνς της κοσμογονίας τα stop motion πλάνα λειτουργούν ταιριαστά. Στο ερμηνευτικό κομμάτι ο Ράσελ Κρόου πραγματοποιεί μια πολύ στιβαρή και γεμάτη ερμηνεία με συνοδοιπόρους του, τις επίσης εξαιρετικές Τζένιφερ Κόνελι και Έμμα γουάτσον που βοηθούν την ιστορία να εξελιχθεί και την κλιμάκωση να φτάσει στο φινάλε της.

Αυτό όμως που απασχολεί τον Σκηνοθέτη δεν είναι ούτε ο κατακλυσμός ούτε η κιβωτός, αλλά ο Νώε σαν Πατέρας, σαν άνθρωπος, σαν Σωτήρας. Γι’ αυτό και στον τίτλο βρίσκεται μόνο το όνομά του. Η κιβωτός λειτουργεί σαν πρόσχημα για την εσωτερική μεταμόρφωση του ανθρώπου και σχεδόν τα περισσότερα κείμενα και εσωτερικές σχολές αποσυμβόλισαν αυτή την αλληγορία. Μια τέτοιου είδους προσέγγιση υπάρχει και στην ταινία αλλά δυστυχώς  πολύ περιληπτική και όχι σε βάθος ώστε να την αναλύσουμε εκτενέστερα.

Εν τέλει θεωρώ πως όσοι περιμένουν μια παραδοσιακή και «ορθόδοξη» μεταφορά της ιστορίας του Νώε και της ατμόσφαιρας που διαπνέουν παλαιότερες θρησκευτικές ταινίες βασισμένες στην παλαιά διαθήκη, θα απογοητευτούν. Οι υπόλοιποι θα απολαύσουν ακόμα μια πολύ καλή ταινία με την σφραγίδα του Darren Aronowsky. Όσο για τα Cgi τέρατα (φύλακες) που θυμίζουν έντονα Lord of the rings, πολλοί θα τα κατακρίνουν και θα τα χλευάσουν βλέποντας τα σε μια θεολογική-ιστορική ταινία. Εγώ το βρίσκω σαν μια απόπειρα να γίνει ο μύθος πιο γνωστός κα η θέασή του ακόμα πιο ευχάριστη και στις νεότερες ηλικίες.

 

Άρης Λεχουρίτης
του Άρη  Λεχουρίτηaris.lechou@myfilm.gr

 


Η Βαθμολογία μου:

Νώε ο ... Μεγαλοπρεπής!

Προσοχή: Οι φανατικοί κινηματογραφόφιλοι του Ντάρεν Αρονόφσκι ας μην σπεύσουν εις αθρόα προσέλευσιν διότι ο εμπνευσμένος δημιουργός αξέχαστων κινηματογραφικών διαμαντιών φρόντισε εκ των προτέρων να τους απογοητεύσει!

Πρόκειται για ένα προχριστιανικό μελόδραμα της Paramount και όχι κάποιου  ταλαντούχου δημιουργού που θα καινοτομήσει ή θα τολμήσει κατ΄έλάχιστο να πειραματιστεί ή να προκαλέσει αμφισβήτηση (όπως ο Μελ Γκίμπσον και ο Σκορτσέζε στο παρελθόν). Είναι το εμπορικό προϊόν ενός major studio που βασίζεται στην βιβλική μορφή του Νώε με σκοπό καθαρά ψυχαγωγικό και κερδοσκοπικό ταυτόχρονα. Μια δραματική σαπουνόπερα χολιγουντιανού τύπου με προϋπολογισμό άνευ σημειολογικών εκπτώσεων.

Νώε ... τρισδιάστατος !

Σε ποιούς απευθύνεται; Σε όσους λατρεύουν τα ρομάντζα, τις κραυγές, τις εμφατικές, υπερβολικές ερμηνείες, την ακαδημαϊκή σκηνοθεσία, τις κοινότυπες συμπεριφορές, τα εφέ καταστροφής, το αποκαλυπτικό περιεχόμενο, το διδακτικό ύφος και τη νουθεσία μέσω τρίτων. Ένα δακρύβρεχτο μελό σαφώς προβλέψιμο λόγω της γνωστής σε όλους μας υπόθεσης, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν θα ικανοποιήσει ακόμα και τους λάτρεις των παραπάνω. Χωρίς να προσθέτει κάτι νέο στην κινηματογράφηση του επικού είδους, πλην του 3D (δεν κρίνω υποθετικά μια βελτιωτική επέμβαση στο σενάριο που θα μπορούσε να το απογειώσει εξίσου τραγικά σε χαμηλό προφίλ), παρακολουθούμε μια άνευρη αναπαράσταση της βιβλικής ιστορίας υπερδραματοποιημένης και εκνευριστικά διδακτικής.  Με ελεγχόμενη ένταση και νωθρές συγκρούσεις χαρακτήρων δε θα κερδίσει το ενδιαφέρον ούτε θα κορυφώσει την αγωνία μας στο ζενίθ. Ενώ η θεολογική σημασία της Ιστορίας της Γένεσης βάζει προβληματισμούς και θέτει ερωτήματα, η κινηματογραφική απεικόνιση καταντάει κωμική ή και κομικίστικη (βλέπε ψηφιακούς Έκπτωτους Φύλακες, άγρια ζώα αλλά και τα υποδήματα των ηρώων, κλπ.). Φαντάζομαι ότι σύντομα θα κυκλοφορήσουν spoof παρωδίες του Νώε και όχι άδικα, καθώς δίνονται πλουσιοπάροχα οι αφορμές τόσο μπροστά από τις κάμερες όσο και πίσω από το ντεκόρ. Το πρόσωπο ζωής και καταλυτική έμπνευση για τον Αρονόφσκι (σύμφωνα με τα λεγόμενά του) , η υπέρμετρη αγάπη του για αυτή την εμβληματική προσωπικότητα της Βίβλου, στάθηκε παράλληλα και η αιτία της μεγάλης του ποιοτικής αστοχίας (που αναγνωρίζω όμως πως θα έχει μεγάλη εμπορική επιτυχία, ίσως την μεγαλύτερη από ποτέ).  Όταν καθαγιάζεις και εξωραϊζεις χωρίς αυστηρή κριτική τον κύριο χαρακτήρα σου, το αποτέλεσμα είναι μονόπλευρο και προπαγανδιστικό. Τον σεβάστηκε και τον φοβήθηκε τόσο που τελικώς τον ... άγγιξε επιδερμικά, για να εξιλεωθεί ο ίδιος - όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. Το όνειρο ζωής εκπληρώθηκε πραγματοποιώντας μια θεαματική ταινία που πηγάζει από τις πρώιμες θεολογικές αναζητήσεις του και μια ιστορία βαθιάς πίστης και συγχώρεσης.

Αρονόφσκι ... ο ανατρεπτικός αναθεωρητής του Ιουδαϊσμού

Κρίμα, για την χαμένη ευκαιρία του αγαπημένου σκηνοθέτη του "ΜΑΥΡΟΥ ΚΥΚΝΟΥ", του "ΠΑΛΑΙΣΤΗ", της "ΠΗΓΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ", του ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ", του "Π", να εμβαθύνει περισσότερο στο νόημα και την πράξη του εκ παιδιόθεν ειδώλου του, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα μια πιο αμφιλεγόμενη σκοτεινή του πλευρά, όπως έκανε πάντα με τους ήρωες στα προηγούμενα αριστουργήματά του. Προσωπικά τον συγχωρώ και αναμένω να επιστρέψει γρήγορα στα βήματα που άφησε πίσω του για να καταπιαστεί με αυτό το υπερφιλόδοξο όραμα, που τον έπνιξε μαζί με την Κιβωτό. Παρεπιμπτόντως η υποτιμημένη και παρεξηγημένη "ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ" μιλούσε για τις ίδιες εκριβώς ανησυχίες του δημιουργού κάνοντας χρήση παρόμοιων εφέ (σε αναλογία) και ζωντανεύοντας το ελεύθερο πνεύμα του πιο δημιουργικά, συμβολικά και παραδειγματικά. Κατανοώ τους περιορισμούς δημιουργικότητας αλλά όχι και τον πλήρη αποκλεισμό της αστείρευτης φαντασίας από τον αρχικό σχεδιασμό τούτης της καλουπωμένης παραγωγής. Προτιμώ χίλες φορές την πρωτόγωνη ασυνταξία της θεολογικά ρεβιζιονιστικής "ΠΗΓΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ" παρά τον στρογγυλεμένο βιβλικό του "ΝΩΕ".

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW




top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
27/3/2014 (Ελλάδα, Αυστραλία, Ρωσία)
28/3/2014 (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο)
3/4/2014 (Γερμανία, Ιταλία)
4/4/2014 (Ισπανία)
9/4/2014 (Γαλλία)


top of the page




PHOTOS - POSTERS


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Emma Watson ... Ila
    Logan Lerman ... Ham
    Jennifer Connelly ... Naameh
    Anthony Hopkins ... Methuselah
    Russell Crowe ... Noah
    Douglas Booth ... Shem
    Dakota Goyo ... Young Noah
    Kevin Durand ... Og
    Barry Sloane ... Poacher Leader
    Mark Margolis ... Samyaza
    Anne Bergstedt Jordanova ... Wife maiden
    Marton Csokas
    Madison Davenport ... Na'el
    Ray Winstone
    Sami Gayle ... Sami
    Finn Wittrock ... Young Tubal Cain
    Gavin Casalegno ... Young Shem
    Ariane Rinehart ... Eve
    Don Harvey ... Mean Uncle
    Kevin Cannon ... The Butcher
    Nolan Gross ... Young Ham
    Sophie Nyweide ... Young Sister
    McKenzie Shea ... Maiden
    Joseph Basile ... Wedge Soldier 1
    Skylar Burke ... Young Ila
    Gregg Bello
    Jim Ford ... Refugee
    Thomas W. Stewart ... Refugee
    Jóhannes Haukur Jóhannesson ... Cain
    Austin Kennedy ... Refugee
    Joseph Garcia Quinn ... Javan Tabal
    Leo McHugh Carroll ... Japheth
    Adam Griffith ... Adam
    Ezra Barnes ... Father
    Luc Austin ... Refugee Child
    Brian Matthews ... Soldier
    Lawrence Smith ... Warlord
    Anna Kuchma ... Refugee
    Rob Scebelo ... Wedge Soldier
    Michael Cole ... Refugee
    Arnoddur Magnus Danks ... Laughing Poacher
    Lucas Martin ... Refugee
    Daniel Grote ... Refugee
    Mike McVearry ... Soldier
    David Itchkawitz ... Wedge #2 Soldier
    George Schroeder ... Soldier
    Ludovic Coutaud ... Refugee
    Giovanni Sanseviero ... The Blacksmith Boss
    Francisco Escobar ... Soldier
    Arnar Dan ... Abel
    Erik Olssen ... Refugee
    John F. Schindler III ... Refugee
    Tómas Þórhallur Guðmundsson ... Warlord
    Jordan Asinofsky ... Soldier
    Bjarni Kristjánsson ... Raider
    Danielle Kay ... Refugee
    Josh Bodenhamer ... Refugee
    Chris Kapcia ... Refugee
    Jessie C. Bouffier ... Refugee
    Brad Fitch ... Refugee

>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Δράμα, Περιπέτεια, Φαντασίας

Σκηνοθεσία
Darren Aronofsky


Σενάριο
Darren Aronofsky
Ari Handel

Παραγωγή
Darren Aronofsky
Scott Franklin
Mary Parent

Μουσική
Clint Mansell

Φωτογραφία
Matthew Libatique

Μοντάζ
Andrew Weisblum

Casting
Lindsay Graham
Mary Vernieu

Σχεδιασμός Παραγωγής
Mark Friedberg

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Alex DiGerlando
Dan Webster

Σκηνικά
Debra Schutt

Κοστούμια
Michael Wilkinson

Εταιρείες Παραγωγής
Disruption Entertainment
New Regency Pictures
Protozoa Pictures

Διανομή
Paramount Pictures
United International Pictures

Ειδικά Εφέ
Industrial Light & Magic (ILM)
LOOK! Effects (visual effects)

Χρονολογία παραγωγής
2014

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
Αγγλικά

Εικόνα
Έγχρωμη 2.35 : 1

Διάρκεια
139'

Ήχος

Τοποθεσίες γυρισμάτων
Ισλανδία (Ρέικιαβικ), ΗΠΑ (Νέα Υόρκη, Χόλιγουντ, Ουάσινγκτον), Μεξικό (Ντουράνγκο)

AKA

Καταλληλότητα

Κόστος

Εισπράξεις


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 3.66
Αριθμός Ψήφων: 3


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΠεριπέτειαΔραματικήΦαντασίας


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails