Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 2/10/14 :.
. Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε
. Καλώς Ήρθες Στη Νέα Υόρκη
. Ρίο, Σ' Αγαπώ
. Ιστορίες για Αγρίους
. Ο Μικρός Νικόλας Πάει Διακοπές
. Γροθιές στους Τοίχους
. Xenia
. Ήσυχες Μέρες
.: από 9/10/14 :.
. Dracula Untold
. Ένα Γενναίο Ψέμα
. Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω;
. Ο Φύλακας της Μνήμης
. Στο Σκοτάδι
.: από 16/10/14 :.
. Τα Τερατοκουτάκια
. Get On Up - The James Brown Story
. Annabelle
. '71
. Λάθος στο Λάθος
. Ένα ταξίδι 30,5 μέτρα μακριά
. Jimi: All Is by My Side
.: από 23/10/14 :.
. Ο Δικαστής
. Τα Χελωνονιντζάκια
. Kingsman: Η Μυστική Υπηρεσία
. Στα Καλά Καθούμενα
. Άπληστοι Γείτονες

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: prsemark's Profile prsemark
Σήμερα: 1
Χθές: 3
Συνολικά: 9771

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 111
Μέλη: 1
Σύνολο: 112

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση

Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash

Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
Movies LTD
aggelospolidoros.blogspot.gr
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: RoboCop του Χοσέ Παντίγια (2014)

Ημερομηνία καταχώρησης: Παρασκευή, 06 Σεπ. 2013 @ 15:48:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δράσης

RoboCop

του Χοσέ Παντίγια
με τους Τζόελ Κίναμαν, Γκάρι Όλντμαν, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Μάικλ Κίτον, Άμπι Κόρνις, Τζέι Μπαρουσέλ, Τζάκι Ερλ Χέιλι, Μάικλ Κ. Γουίλιαμς, Τζένιφερ Ελ, Τζέι Μπαρουσέλ, Μαριάν Ζαν Μπαπτίστ

Υπόθεση:
2028. Η πρωτοπόρος πολυεθνική εταιρεία OmniCorp κρατάει τα ηνία της ρομποτικής τεχνολογίας, εξασφαλίζοντας στην Αμερική παγκόσμια στρατιωτική υπεροχή. Παρ’ όλα αυτά η αμφιλεγόμενη τεχνολογία της δεν έχει υιοθετηθεί για την επιβολή του νόμου στους δρόμους των ΗΠΑ. Η κατάλληλη ευκαιρία δίνεται όταν η OmniCorp αναλαμβάνει να μετατρέψει τον αστυνομικό Alex Murphy (Joel Kinnaman), που τραυματίζεται σοβαρά στη γραμμή του καθήκοντος, σε πανίσχυρο άνθρωπο-ρομπότ. Ο RoboCop κυκλοφορεί στους δρόμους του Ντιτρόιτ με απίστευτες νέες ικανότητες και η εταιρεία φιλοδοξεί η κάθε πόλη του κόσμου να αποκτήσει το δικό της RoboCop, μεγιστοποιώντας παράλληλα τα κέρδη της. Δεν έχουν υπολογίσει όμως έναν αστάθμητο παράγοντα. Μέσα στη μηχανή υπάρχει ακόμη ένας άνθρωπος.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Το 1987, ο Robocop κατάφερε να ανανεώσει το είδος της επιστημονικής φαντασίας αποσπώντας όχι μόνο καλές κριτικές αλλά και δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ. Η εξαιρετικά θερμή υποδοχή του κοινού δημιούργησε δύο συνέχειες, μια τηλεοπτική σειρά, animated σειρές, video games και κόμικ. Αυτή την πολύτιμη κληρονομιά αξιοποιεί ο José Padilha (Elite Squad, Elite Squad: The Enemy Within) σε συνεργασία με τον ταλαντούχο σεναριογράφο James Vanderbilt (Zodiac, The Amazing Spider-Man 2) και υπόσχεται να επαναφέρει τον RoboCop στο καθήκον, αλλά και στις αίθουσες, σε μια εντυπωσιακή και πολυεπίπεδη περιπέτεια. H ταινία έχει καταιγιστική δράση, ενώ η επιστροφή του κινηματογραφικού συμβόλου θέτει ερωτήματα για την ανθρώπινη φύση σε σχέση με την τεχνολογία.

Στο πολυαναμενόμενο αυτό remake πρωταγωνιστεί ο ανερχόμενος Joel Kinnaman (The Killing TV series) στο πλευρό των σπουδαίων Gary Oldman (Dark Knight Rises), Samuel L. Jackson (Django Ο Τιμωρός) και Michael Keaton (Batman).

Από μηχανής θεός

Η πόλη του Ντιτρόιτ πρέπει να θεωρείται πια το πιο ασφαλές μέρος του κόσμου, αφού διαθέτει τον πιο αμείλικτο αστυνομικό στη μάχη κατά του εγκλήματος, τον RoboCop, που είναι μισός άνθρωπος, μισός ρομπότ. Ο αστυνομικός Alex Murphy ήταν καταδικασμένος σε θάνατο εξαιτίας μιας τρομερής έκρηξης. Η OmniCorp, που ειδικεύεται στη ρομποτική τεχνολογία, τού έδωσε μια δεύτερη ευκαιρία. Του παρείχε τη δυνατότητα να “κατοικήσει” μέσα σε ένα πανίσχυρο μηχανικό σώμα, ώστε, όχι μόνο να κρατηθεί στη ζωή, αλλά και να αποκτήσει δυνάμεις που ποτέ δεν θα μπορούσε να φανταστεί. 

Η Clara, γυναίκα του Murphy, βλέποντας τον άντρα της να αργοπεθαίνει, δίνει τη συγκατάθεσή της, κάτω από τρομερή συναισθηματική πίεση, να συμμετάσχει ο άντρας της στο νέο πρόγραμμα της OmniCorp που ονομάζεται RoboCop, προκειμένου να καταφέρει να επιβιώσει. Δε γνωρίζει, βέβαια, πως και οι δύο είναι απλά οι μαριονέτες που βρίσκονται στη μέση ενός πολιτικού παιχνιδιού με τεράστιες διαστάσεις.

Στην ταινία RoboCop ο άνθρωπος και η μηχανή γίνονται ένα.  Ο αστυνομικός Alex Murphy γίνεται το κορυφαίο προϊόν της OmniCorp. Το Ντιτρόιτ, όπου η εγκληματικότητα καλπάζει, αποτελεί το ιδανικό μέρος για να λανσάρει η εταιρεία τον τέλειο αστυνομικό, ένα ρομπότ που θα καθαρίσει την πόλη, χωρίς να μπαίνει σε ρίσκο κάθε φορά η ζωή ενός αστυνομικού. H διακριτική ευχέρεια που θα έχει ένα ρομπότ να πατήσει τη σκανδάλη ή όχι, εγείρει πολλές αντιρρήσεις.  Η λύση είναι μία: αφού ο Murphy είναι θανάσιμα τραυματισμένος, θα καταφέρει να επιζήσει μόνο αν μετατραπεί σε ρομπότ. Είτε άνθρωπος, είτε μηχανή, όμως, κατά βάση παραμένει αστυνομικός.

Ο σκηνοθέτης José Padilha σχολιάζει: «πιστεύω ότι η ταινία που δημιουργήσαμε είναι ρεαλιστική και έχει άμεση σχέση με το σήμερα. Όταν ανατρέξει κανείς στην πρώτη ταινία, την οποία λατρεύω, θα διαπιστώσει ότι σκιαγραφεί με μαεστρικό τρόπο την έννοια της βίας και πως μέσα από αυτή προκύπτουν κάποια φιλοσοφικά διλήμματα. Όπως κατά πόσο η απλή αντανακλαστική αντιμετώπιση της βίας, μπορεί να ανοίξει την πόρτα σε φασιστοειδή στοιχεία και ακραίες ιδέες. Σε αυτό το concept έχουμε στηριχθεί και σε αυτήν την ταινία.

Ο Murphy αποτελεί μια τρομερή ευκαιρία για την OmniCorp. “Πρόκειται για ένα προϊόν που θέλουν να πουλήσουν” σχολιάζει ο José Padilha. “Είναι το πρωτότυπο. Προσπαθούν να βρουν το ιδανικό σχέδιο, για να το πουλήσουν στα αστυνομικά τμήματα. Κάποιοι ηθικοί φραγμοί που προκύπτουν στην πορεία, κάμπτονται πολύ εύκολα, αφού τα έσοδα που θα προκύψουν για την εταιρεία, αν τελεσφορήσει το project, υπολογίζονται σε μερικά εκατομμύρια δολάρια. Έχουν όμως λησμονήσει κάτι -μέσα σε αυτό το προϊόν βρίσκεται ένας άνθρωπος. Δεν πρόκειται απλά για μια στολή. Και προφανώς διάλεξαν το λάθος άνθρωπο. Γιατί ο Alex Murphy είναι ένας ευσυνείδητος αστυνομικός που είναι αποφασισμένος να επιβάλλει τη δικαιοσύνη χρησιμοποιώντας τις νέες του δυνάμεις”.  

“Η OmniCorp έχει ανάγκη έναν άνθρωπο μέσα στη μηχανή, ο οποίος καλείται να παίρνει τις αποφάσεις, έτσι ώστε, αν κάτι πάει στραβά, να μη θεωρηθεί η ίδια υπαίτια” λέει ο πρωταγωνιστής Joel Kinnaman που υποδύεται το Murphy. “Στην αρχή αφήνουν το συναισθηματικό του κόσμο ανέπαφο, αφού τις κρίσιμες αποφάσεις παίρνει μόνος του ο υπολογιστής.  Όταν, όμως, αντιλαμβάνονται ότι έτσι υπάρχουν κάποιες επιπλοκές στο σύστημα, αποφασίζουν το συναισθηματικό του θάνατο. Όταν, όμως, ο Alex έρχεται σε επαφή με την οικογένειά του, ο ψυχισμός του επανέρχεται. Ξεκινά να αποφασίζει ξανά μόνος του, παρακάμπτοντας τους υπολογιστές” συνεχίζει ο Kinnaman.

“To 1980 η ιδέα για έναν άνθρωπο-ρομπότ ήταν κάπως εξωπραγματική. Στις μέρες μας όμως, κάτι τέτοιο έχει αρχίσει ήδη να υφίσταται” λέει ο Padilha. “Από προσθετικά μέλη έως αυτοκίνητα που οδηγούνται αυτόματα. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολλά θέματα νομικής και ηθικής φύσης. Ο Alex Murphy αντιπροσωπεύει αυτά τα διλήμματα. Τι θα συμβεί, όταν βάλουμε έναν άνθρωπο μέσα σε μια μηχανή;”.

Η εμπλοκή του Padilha με την ταινία προήλθε από μια περίεργη σύμπτωση. “Είχα πάει για κάποια συνάντηση στην MGM και μιλούσαμε για κάποιες ταινίες που επιθυμούσα να σκηνοθετήσω. Στο χώρο υπήρχε μια αφίσα από την ταινία RoboCop, την είδα και ανέφερα ότι θα ήθελα πολύ να κάνω μια τέτοια ταινία. Και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα”.

Οι παραγωγοί της ταινίας Marc Abraham και Eric Newman λένε ότι ο Padilha ήταν η ιδανική επιλογή για τον νέο RoboCop. Ο Abraham αναφέρει: “καταλήξαμε σε ένα σκηνοθέτη που είχε στο ενεργητικό του δύο μεγάλες επιτυχίες, το Elite Squad και το Elite Squad 2. Το Elite Squad κέρδισε τη Χρυσή Άρκτο στο φεστιβάλ του Βερολίνου (2008)”.

Ο Newman συμπληρώνει: “υπάρχει μια εξαιρετική ποιότητα στις ταινίες του José. Έχοντας δει μια ταινία του, βγαίνεις από τον κινηματογράφο και σκέφτεσαι «ήταν πολύ cool αυτό που μόλις είδα». Ταυτόχρονα προσπαθεί μέσα από τις ταινίες του να περάσει κάποιες απόψεις. Στην ταινία RoboCop το έδαφος είναι πραγματικά γόνιμο. Επιθυμία του José ήταν να κάνει μια ταινία που θα λειτουργήσει σε δύο άξονες. Αρχικά να γίνει μια ταινία διάχυτη από στοιχεία δράσης, περιπέτειας και επιστημονικής φαντασίας. Από την άλλη να έχει ένα θέμα, κάτι να μπορέσεις να επικοινωνήσεις στον κόσμο. Να περάσεις κάποια μηνύματα”.

Τα θέματα που πραγματεύεται ο Padilha στην ταινία είναι πιο επίκαιρα από ποτέ. “Έρχεται ο καιρός όπου τα ρομπότ θα αντικαταστήσουν τους στρατιώτες και τους αστυνομικούς. Αυτή τη στιγμή την απόφαση τη λαμβάνει ο άνθρωπος. Τι θα γίνει, όμως, όταν τα κέντρα λήψεως αποφάσεων θα καθορίζονται από ένα πρόγραμμα, έναν αλγόριθμο; Πολλές καταστάσεις που θα δείτε στην ταινία σε λίγα χρόνια θα είναι πραγματικότητα” καταλήγει ο Newman.

Τα ζητήματα που προκύπτουν δεν είναι μόνο ηθικά, αλλά και πρακτικά. “Ας υποθέσουμε ότι αγοράζεις ένα αυτοκίνητο που οδηγείται εντελώς αυτόνομα και αυτόματα. Κάποια στιγμή χάνεται ο έλεγχος με αποτέλεσμα να χτυπήσει έναν πεζό. Ποιος ευθύνεται; Ποιος θα κατηγορηθεί;” αναρωτιέται ο Padilha.

Η συναισθηματική φόρτιση του Alex Murphy είναι επίσης ένα σημείο αναφοράς της ταινίας.
“Ο Murphy διατηρεί όλες τις αναμνήσεις του. Παρόλα αυτά δεν μπορεί να κρατήσει στην αγκαλιά του το γιο του και δεν μπορεί να κάνει έρωτα με τη γυναίκα του. Είναι πραγματικά εφιαλτικό να είσαι ο RoboCop” λέει ο Padilha.  

Εκτός, όμως, από τα υπαρξιακά ζητήματα που προκύπτουν, η ταινία είναι γεμάτη από εντυπωσιακά εφέ και tech στοιχεία. “Ένα από τα πιο συναρπαστικά ζητήματα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν η κατασκευή των ρομπότ” αναφέρει ο παραγωγός Eric Newman. “Ήταν πολύ διασκεδαστικό όλο αυτό. Έχουμε τα ED-209s, αυτές τις άκρως επιθετικές φονικές μηχανές και τα EM-208s, τα ανθρωποειδή ρομπότ που αποδεικνύονται οι τέλειοι στρατιώτες”.

“Παρόλο που αφήσαμε τη φαντασία μας ελεύθερη σε πολύ μεγάλο βαθμό, τα περισσότερα πράγματα από αυτά που σκεφτήκαμε ήδη συμβαίνουν στην πραγματικότητα” αναφέρει ο Martin Whist, υπεύθυνος σχεδιασμού της ταινίας που σχεδίασε τις διάφορες εκδοχές του RoboCop, όπως και τα μοντέλα ED-209s και EM-208s. “Για παράδειγμα, υπάρχουν άνθρωποι, αυτή τη στιγμή, σε κάποιο εργαστήριο που έχουν αισθητήρες τοποθετημένους στον εγκέφαλό τους που τους επιτρέπει να μετακινούν το προσθετικό τους χέρι απλά με τη δύναμη της σκέψης. Οτιδήποτε βλέπετε στην ταινία, είναι βασισμένο στην πραγματικότητα”.

Οι χαρακτήρες

Η ομάδα της παραγωγής και ο σκηνοθέτης κατέληξαν στον Joel Kinnaman για να ενσαρκώσει το συμβολικό χαρακτήρα του Alex Murphy – RoboCop, ενός αστυνομικού που μετατράπηκε σε ρομπότ, αφού τραυματίστηκε μετά από μια έκρηξη. Ο Padilha θυμάται: “ήταν πολύ πιεστικό να βρούμε τον κατάλληλο ηθοποιό. Ο Joel τα πήγε θαυμάσια την πρώτη φορά που συναντηθήκαμε και συνέχιζε να έρχεται και να δουλεύουμε μαζί. Κάποια στιγμή μού ήρθε ένα φλας και είπα: παιδιά OK, έχουμε βρει τον άνθρωπό μας, ας σταματήσουμε να ψάχνουμε άλλο”.

Ο Kinnaman αναφέρει πως ήταν πολύ ενθουσιασμένος που θα συνεργαζόταν με τον Padilha. “Αναφερόμαστε σε καταστάσεις που αφορούν στο κοντινό μέλλον, αλλά ακόμη δεν υφίστανται. Βρισκόμαστε, βέβαια, πολύ κοντά στον κόσμο που περιγράφεται στην ταινία” σχολιάζει ο ηθοποιός.   

Ο ηθοποιός αναφέρει πως η στολή βοηθάει πολύ τους ηθοποιούς να σκιαγραφήσουν καλύτερα τους ρόλους τους. “Αν και αυτή η στολή ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που έχω αντιμετωπίσει έως τώρα. Ζυγίζει περίπου 20 κιλά. Ήταν πάντα άβολη και πάντα σε λάθος θερμοκρασία. Όσο περίεργα, όμως, και να ένιωθα εκεί μέσα, με βοήθησε πολύ να κατανοήσω το ρόλο μου. Όλα αυτά ήταν ελάχιστα σε σύγκριση με αυτά που ένιωθε ο Alex Murphy. Ο Alex σίγουρα αισθανόταν 100 φορές πιο περίεργα και άβολα” σχολιάζει ο Kinnaman.

Ειδικό βάρος έχει η σχέση μεταξύ του Alex Murphy και του Dr. Norton, του επιστήμονα που δημιούργησε το RoboCop. “Είναι μια σχέση πολύπλοκη, μοιάζει με αυτή του Dr. Frankenstein και του τέρατος” λέει ο Kinnaman. “Υπάρχει εμπιστοσύνη που στη συνέχεια κλονίζεται και μετά οικοδομείται ξανά. Είναι μια περίεργη σχέση που μοιάζει με αυτή του πατέρα και γιου”.

O Gary Oldman υποδύεται τον Dr. Norton. “Ο Alex είναι στην αρχή απλά ένα πείραμα. Στη συνέχεια, όμως, αναπτύσσονται στενοί δεσμοί μεταξύ τους” σχολιάζει ο Oldman. Δέχεται μεγάλες πιέσεις να στείλει τον RoboCop έξω στους δρόμους παρόλο που αυτός δεν είναι ακόμη έτοιμος. “Ο Norton βρίσκεται σε τρομερή αμηχανία, δεν ξέρει πως να αντιδράσει. Πρέπει να καταπατήσει όλα του τα πιστεύω, εκεί είναι που ξεκινάνε τα ηθικά διλήμματά του” συμπληρώνει ο ηθοποιός.

Ο Michael Keaton υποδύεται τον Raymond Sellars, το γενικό διευθυντή της OmniCorp. Ο Padilha σχολιάζει για το ρόλο του Keaton: “δεν πρόκειται για τον κλασικό κακό της υπόθεσης. Πιστεύει πως έχει δίκαιο αναφορικά με τη χρήση των ρομπότ στον πόλεμο ή στους δρόμους επιβάλλοντας την τάξη. Τα ρομπότ δεν κουράζονται, δεν έχουν προκαταλήψεις και δεν κάνουν διακρίσεις. Είναι πανέξυπνος, φιλόδοξος και επιθυμεί να αλλάξει τον κόσμο με το δικό του τρόπο. Το ερώτημα που προκύπτει είναι, αν η χρήση της τεχνολογίας που επιδιώκει είναι σωστή ή λανθασμένη, ηθικά αποδεκτή ή όχι”.

“Για να εντρυφήσω στο ρόλο, ήρθα σε επαφή με ειδικούς επιστήμονες ρομποτικής από το MIT”
αναφέρει ο Keaton. “Είναι απίστευτο τι θα γίνει με τα ρομπότ σε μερικά χρόνια, πώς θα είναι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες θα ζούμε. Μίλησα, ακόμη, με έναν ορειβάτη που είχε χάσει το πόδι του από κρυοπαγήματα. Αυτός ο άνθρωπος, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, έχει τη δυνατότητα να σκαρφαλώνει ξανά, εξαιτίας της τεχνολογίας και του προσθετικού μέλος που έχει πια. Ο εγκέφαλος στέλνει ένα σήμα σε ένα νεύρο και το πόδι του αντιδρά ακριβώς σαν να ήταν κανονικό. Μίλησα, επίσης, με ένα βετεράνο πολέμου. Νιώθει τα προσθετικά του μέλη σαν να αποτελούν κομμάτι του εαυτού του πια. Ο José προσπαθεί να εμβαθύνει σε ανεξερεύνητα πεδία. Θεωρώ, ότι τίθενται πάμπολλα ερωτήματα, αλλά δυστυχώς δεν έχουμε, ακόμη, όλες τις απαντήσεις”. 

Την Clara, τη γυναίκα του Alex, υποδύεται η Abbie Cornish. “Η Clara είναι πολύ προσγειωμένη, δυνατή και πανέξυπνη. Είναι, επίσης, μια στοργική μητέρα και σύζυγος” αναφέρει η Cornish. “Η οικογένειά της είναι η κλασική μεσοαστική οικογένεια που στη συνέχεια, όμως, διαλύεται. Αλλά ο δεσμός της με τον Alex είναι πολύ ισχυρός και διατηρείται και στη συνέχεια, όταν ο Alex μετατρέπεται σε RoboCop”.

Ο Jackie Earle Haley παίζει τον Mattox, έναν πρώην στρατιωτικό που τώρα εργάζεται για την OmniCorp. O Haley σχολιάζει για το ρόλο του: “ο Mattox είναι λίγο υπερόπτης, λατρεύει τα ρομπότ του, αλλά δε γουστάρει καθόλου τον RoboCop, αφού πιστεύει πως αν βάλεις κάτι ανθρώπινο μέσα σε ένα ρομπότ, αυτό αυξάνει τις πιθανότητες του λάθους και της αποτυχίας”.

Ο πολύς Samuel L. Jackson εμφανίζεται στην ταινία ως ο Pat Novak, ένας πολιτικός σχολιαστής. “Έχουμε τον Samuel L. Jackson, έναν ηθοποιό προικισμένο με πολλά χαρίσματα και μεγάλο εκτόπισμα” αναφέρει ο Padilha. “Του δώσαμε τεράστιους μονόλογους, τόσες πολλές γραμμές και απλά τις διέλυσε. Τις είπε την πρώτη φορά τέλεια και δεν έκανε ούτε ένα λάθος”.

Κάνοντας σχέδια για το μέλλον

Για να πετύχουν μια φουτουριστική εμφάνιση του RoboCop, οι παραγωγοί στράφηκαν στο σχεδιαστή Martin Whist. Ο Whist πέρα από τις στολές του RoboCop, σχεδίασε τις μηχανές, τα αυτοκίνητα, τα όπλα και τα ρομπότ ED-209s και EM-208s που εμφανίζονται στην ταινία.

Σχετικά με τη δεύτερη στολή του RoboCop, τη μαύρη, ο Whist αναφέρει: “η δεύτερη στολή είναι πιο κομψή και πιο επιθετική”. Ο RoboCop, ακόμη, έχει δύο όπλα. Το πρώτο το τραβάει από το μηρό του, όπως ακριβώς κάνει και στην πρώτη ταινία και το δεύτερο από τον πήχη του χεριού του. “Όταν σχεδιάζαμε τα όπλα θέλαμε να υπάρχει μια αληθοφάνεια, παρόλο που πρόκειται για μια ταινία επιστημονικής φαντασίας. Θέλαμε κάτι που να φαίνεται ρεαλιστικό, κάτι που να έχει λογική. Έτσι, τα όπλα έχουν συγκεκριμένο μέγεθος, για να μπορούν να χρησιμοποιούνται άνετα και μετά να επανέρχονται στη θέση τους” καταλήγει ο Whist.  

Ο Whist σχεδίασε επίσης και τα δύο ρομπότ στην ταινία, το ED-209 και το EM-208.  “Σχετικά με το 209, κρατήσαμε και εδώ το σχέδιο της πρώτης ταινίας” εξηγεί ο Whist. “Έτσι παρέμειναν δίποδα με μεγάλο κεφάλι και βαρύ οπλισμό. Βέβαια, έχουν πλήρως αναβαθμιστεί, είναι περισσότερο ευκίνητα, πιο εξελιγμένα και διαθέτουν βαρύτερο οπλισμό”.

Το EM-208 είναι το νέο ρομπότ που εμφανίζεται στην ταινία. “Αν τα 209 ήταν τανκ, τα 208 θα εμφανίζονταν στη συνέχεια να –καθαρίσουν- το χώρο” λέει χαρακτηριστικά ο Whist. “Είναι ελαφρύτερα και πιο γρήγορα”.

Για το σχεδιασμό των ρομπότ ο Whist συνεργάστηκε στενά με την ομάδα που ήταν υπεύθυνη για τα ειδικά εφέ. “Αρχικά σχεδιάσαμε το 209 σαν μια στατική εικόνα. Μόλις ξεκίνησαν να του δίνουν κίνηση, έπρεπε να τροποποιήσουμε το σχέδιο. Παρόλο που πρόκειται για οπτικά εφέ, πρέπει να υπακούσουμε σε κάποιους νόμους της φυσικής, για να φανεί σωστά στην οθόνη. Για παράδειγμα, ένας σύνδεσμος στο γόνατο, θα πρέπει να μπει στο κατάλληλο σημείο, για να έχει το πόδι τη δυνατότητα να σηκωθεί” σχολιάζει ο Whist.

Ο Whist σχεδίασε επίσης και τα οχήματα της ταινίας. Το σχέδιο των αστυνομικών οχημάτων είναι βασισμένο στο νέο μοντέλο Ford Taurus, έτσι όπως και τα ίδια οχήματα ήταν βασισμένα στην πρώτη γενιά Taurus στην πρώτη ταινία.

Η μοτοσυκλέτα του RoboCop είναι βασισμένη σε μια Kawasaki 1000 στην οποία όμως έχουν γίνει πολλές μετατροπές. “Τροποποιήσαμε το σκελετό, επεκτείνοντας τη βάση της ρόδας. Είναι πιο μεγάλη από μια κανονική μηχανή, αφού θέλαμε ο RoboCop να έχει μια κλίση προς τα εμπρός, ώστε να φαίνεται πιο επιθετικός. Τοποθετήσαμε πανοπλία στη μηχανή, για να έχει το ίδιο look με τη στολή του. Όταν την καβαλάει είναι σαν να ενσωματώνεται σε αυτήν. Σαν να πρόκειται για μια μονάδα” εξηγεί ο Whist.

O Whist είναι επίσης υπεύθυνος και για το σχεδιασμό του χώρου. Για παράδειγμα, το εργαστήριο του Dr. Norton είναι σχεδιασμένο με αυστηρές γραμμές, το σκηνικό είναι εντελώς αποστειρωμένο. “Υπάρχουν κάποιες υποδόριες αναφορές στον καλλιτέχνη Francis Bacon που ασχολήθηκε με τον άνθρωπο, την ψυχή του και το καθεστώς ομηρίας τους στη σύγχρονη κοινωνία” αναφέρει ο Whist.

Trivia/Fun Facts

  1. O RoboCop στην ταινία εμφανίζεται με δύο στολές. Η πρώτη μοιάζει εσκεμμένα με τη στολή της πρώτης ταινίας.
  2. Παρόλο που ο RoboCop κινείται με πολύ φυσικό, σχεδόν ανθρώπινο τρόπο, οι παραγωγοί θέλοντας να αποτίσουν φόρο τιμής στην πρώτη ταινία, κράτησαν κάποιες από τις αρχικές κινήσεις. Έτσι, πρώτα στρίβει το κεφάλι και στη συνέχεια ακολουθούν οι ώμοι.
  3. Ο Kinnaman για να μπει στο πετσί του ρόλου του αστυνομικού πήρε κάποια μαθήματα από τις σουηδικές ειδικές δυνάμεις. Επίσης, πέρασε πολλές ώρες με τον Uncle Scottie, αστυνομικό και μέλος των ειδικών δυνάμεων.
  4. Στο γραφείο του Sellars υπάρχει ένα τρίπτυχο από πίνακες του Francis Bacon.
  5. Το σχέδιο για το ρομπότ ED-209, είναι πραγματικό μοναδικό. Διαθέτει γόνατα τοποθετημένα ανάποδα και ένα πελώριο κεφάλι.
  6. Οι τελευταίες σκηνές που διαδραματίζονται στα κεντρικά της OmniCorp γυρίστηκαν στο Vancouver Convention Center.

 


In RoboCop, the year is 2028 and multinational conglomerate OmniCorp is at the center of robot technology. Overseas, their drones have been used by the military for years - and it's meant billions for OmniCorp's bottom line. Now OmniCorp wants to bring their controversial technology to the home front, and they see a golden opportunity to do it. When Alex Murphy (Joel Kinnaman) - a loving husband, father and good cop doing his best to stem the tide of crime and corruption in Detroit - is critically injured in the line of duty, OmniCorp sees their chance for a part-man, part-robot police officer. OmniCorp envisions a RoboCop in every city and even more billions for their shareholders, but they never counted on one thing: there is still a man inside the machine pursuing justice.

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:

IMDb Facebook Twitter Official site


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Όσοι έχετε δει το Robocop του Βερχόβεν (1987), ξεχάστε το και δείτε τη νέα οπτική από τον Χοσέ Παντίγια. Όσοι δεν το έχετε δει, πρέπει να δείτε αυτή τη συμβατική κατά τα άλλα ταινία δράσης, που δεν στέκει μόνον εκεί.

Στο νέο Robocop δίνεται έμφαση στον καπιταλιστικό χαρακτήρα της κατασκευής του αστυνόμου-μηχάνημα και όχι μόνον στο ηθικό στοιχείο, στην καταπολέμηση του εγκλήματος, δηλαδή.

Η εταιρία, έχει πουλήσει πολεμικά ρομπότ στο στρατό, τα έχει κονομήσει και τώρα θέλει να ανοίξει την αγορά της και στην τοπική αστυνομία, αργότερα και στην ομοσπονδιακή και πάει λέγοντας. Όλα και όλοι για το χρήμα.
Στη Γερουσία υπάρχουν δυο τάσεις: Αυτοί που θέλουν να προωθήσουν τα σχέδια της εταιρίας (βλ. μίζες) και αυτοί που δεν θέλουν να χρησιμοποιούνται άψυχες μηχανές εναντίον ανθρώπων, διότι μπορεί να δημιουργούνται ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Στην εταιρία, υπάρχει ο επιστήμονας που θέλει τα ρομπότ για ιατρικούς και κοινωνικούς σκοπούς, άντε και για την εξωτερική πολιτική (βλ. εχθροπραξίες Ιράκ), υπάρχει και ο επιχειρηματίας που θέλει να ανεβαίνουν οι μετοχές της.
Στην αστυνομία, θέλουν κάποιον για τις βρώμικες δουλειές και μια μηχανή τους ταιριάζει γάντι, αλλά δεν γουστάρουν η μηχανή να παίρνει πρωτοβουλίες στην επίλυση των υποθέσεων και ο Robocop, δυστυχώς, παίρνει. Αρχίζει να ερευνά τους λόγους για τους οποίους έγινε η απόπειρα της δολοφονίας του, που οδήγησε στην «ανακατασκευή» του κι αυτό δεν τους αρέσει…

Μέσα σε όλα, έχουμε και το διαπλεκόμενο κανάλι, που προσπαθεί με «αντικειμενική» ενημέρωση να χειραγωγήσει το κοινό, ότι οι αστυνομικοί-μηχανές είναι απαραίτητοι και πρέπει να βγουν στους δρόμους. Τόσο αντικειμενική, που όταν οι αντιστασιακοί στο Ιράκ καταστρέφουν κάποια ρομπότ «διακόπτουμε το δελτίο μας για διαφημίσεις».

Αδίστακτοι επιχειρηματίες, διεφθαρμένοι πολιτικοί, νευροβιολόγοι με ελαστική συνείδηση,  πολιτικοί της κονόμας και τηλεόραση που θέλει κομμάτι της πίτας των κερδών, αναμειγνύονται υπέροχα σ’ αυτή την ταινία, που παράλληλα έχει πραγματικά γρήγορη δράση και εκπληκτικά εφέ. Μια ταινία, που μπορεί ο σκοπός της να είναι να μας πείσει πως «στους δρόμους εκτός από ρομπότ αυτοκίνητα, πρέπει να έχουμε και ρομπότ αστυνομικούς», δεν παύει όμως να αναδεικνύει το γεγονός πως πάνω απ’ όλα, υπάρχει ο άνθρωπος και η συνείδησή του.

Σε όλη την ταινία, με αναδρομές στο παρελθόν, δεν ξεχνάμε πως ο Μέρφι υπήρξε οικογενειάρχης με γυναίκα, παιδί και αισθήματα. Προσέξετε τις αντιδράσεις της οικογένειας, όταν συναντώνται μετά την μετάλλαξή του σε ανθρωπομηχανή. Επίσης, προσέξτε τις αντιδράσεις των κατασκευαστών του, όταν χάνουν τον έλεγχό του. Ο δόκτωρ Φρανκενστάιν και το κατασκεύασμά του, σίγουρα παραμένει κλασικός μύθος: η επιστήμη και η τεχνολογία δεν μπορούν να γίνουν θεοί, όσα μέλη κι αν προσθέσουν στο ανθρώπινο σώμα.

Στις ερμηνείες, έχω σηκώσει ψηλά τα χέρια. Για επιστημονική φαντασία, είναι όλοι τους υπέροχοι: Ο Γκάρι Όλντμαν (ως επιστήμη), ο Σάμιουελ Τζάκσον (ως διαπλεκόμενο κανάλι), ο Μάικλ Κίτον (ως αδίστακτη επιχείρηση) ο Τζόελ Κίναμαν (ως Ρόμποκοπ) και η Άμπι Κόρνις (η σύζυγος του Ρόμποκοπ) παίζουν και πείθουν πως όλα αυτά δεν είναι απίθανα για μια μελλοντική κοινωνία.

Άγγελος Πολύδωρος
του Άγγελου Πολύδωρου   | blogspot

 


 

Η Βαθμολογία μου:

Ένας εναλλακτικός Robocop

Η απόπειρα της παραγωγής αλλά και του José Padilha που έχει την σκηνοθετική ευθύνη του εγχειρήματος, να επαναπροσεγγίσει το τόσο επιτυχημένο στην εποχή του concept του  Paul Verhoeven, δημιούργησε σε όλους τους λάτρεις του κινηματογράφου επιστημονικής φαντασίας ένα συναίσθημα προσμονής ανάμεικτο με την δικαιολογημένη περιέργεια αναφορικά με τι το τόσο καινοτομικό θα μπορούσε να δικαιολογήσει το remake  σε μια τόσο επιτυχημένη αρχική προσέγγιση.

Και όπως διαπιστώνουμε χάρις στο σενάριο που δημιούργησε ο  Joshua Zetumer σε συνεργασία με τους συγγραφείς της αρχικής εκδοχής του Robocop του 1987, έχουμε ένα εξαιρετικά επιτυχημένο reboot του μύθου, που αποτελεί άλλωστε το στοιχείο που όπως έχει φανεί και σε άλλες παρόμοιες επιτυχημένες απόπειρες remake  ή  διαιώνισης ενός franchise ότι είναι η μοναδική συνταγή επιτυχίας.
Εδώ λοιπόν η ιστορία της ανάπτυξης του αστυνομικού υβριδίου ανθρώπου - μηχανής,  συνδέεται με έναν πολύ έξυπνο τρόπο με τα πρόσφατα γεγονότα των στρατιωτικών επιχειρήσεων των ΗΠΑ στο Ιράκ και ξεκινώντας από την εκεί χρήση robots στην διεξαγωγή των στρατιωτικών επιχειρήσεων, κάτι  που ήδη υλοποιείται σε πειραματικό επίπεδο και την μετέπειτα μεταφορά παρόμοιων τεχνολογιών και την εφαρμογή τους για την αντιμετώπιση θεμάτων εσωτερικής ασφαλείας, καταπολέμησης των εσωτερικών κίνδυνων τρομοκρατίας, αλλά και της αστυνόμευσης της καθημερινότητας των πολιτών.

Η ταινία χωρίς να ξεφεύγει από το πλαίσιο των συμβατικών και μάλιστα εξαιρετικά υψηλού κόστους παραγωγών του Hollywood, προβάλει έναν προοδευτικό λόγο σχετικά με μια σειρά σημαντικά ζητήματα που ήδη  αλλά και διαχρονικά ταλανίζουν τις ΗΠΑ όπως η επιρροή και τελικά η κυριαρχία του στρατιωτικό- βιομηχανικού συμπλέγματος πάνω στους θεσμούς λήψης πολιτικών αποφάσεων, την χειραγώγηση της κοινής γνώμης μέσω των μηχανισμών του θεάματος, τις τηλεοπτικές εκπομπές «άποψης»  κλπ.

Προφανώς η κατεύθυνση του σεναρίου αλλά και η γενικότερη υλοποίηση του φιλμ,  δεν ξεφεύγουν από το γενικό πλαίσιο των σχεδιασμών των επικυρίαρχων μηχανισμών λήψης αποφάσεων και διαμόρφωσης του μέλλοντος μας και θα μπορούσαμε να εντάξουμε την ταινία στους γενικότερους χειρισμούς χειραγώγησης μέσω της επιθετικής προώθησης προοδευτικών αλλά και ανώδυνων προοπτικών για το μέλλον της ανθρωπότητας καθώς παρά την καταγγελτική κατά της καταστολής και της αξιοποίησης των επιστημονικών επιτευγμάτων  στην υπηρεσία του έλεγχου κάθε ανθρώπου ξεχωριστά αλλά και των κοινωνιών συνολικά το τελικό μήνυμα είναι ότι η Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ.

Κινηματογραφικά η ταινία κινείται σε υψηλότατο επίπεδο όπως άλλωστε είναι αναμενόμενο χάρις στον θηριώδη προϋπολογισμό της, με πολύ επιτυχημένες επιλογές για τους ηθοποιούς που υλοποιούν τους βασικούς αλλά και τους περιφερειακούς ρόλους, καταπληκτικά ψηφιακά εφέ, λήψεις και μια φοβερή μουσική επένδυση με κομμάτια που  η επιλογή τους και η παράθεσή τους στο συγκεκριμένο σημείο της εξέλιξης του φιλμ συμβάλλουν ουσιαστικά στο τελικό αποτέλεσμα.

Ίσως θα άξιζε τον κόπο να μείνετε στους τίτλους τέλους και να ακούσετε την μουσική τους επένδυση τους!

Συμπερασματικά το remake κερδίζει το στοίχημα και εκτός από μια εξαιρετική πρόταση ψυχαγωγίας , συνδυάζει μια κλεφτή ματιά στο κοντινό μας μέλλον , με την δράση  αλλά και στιγμές έντονης συναισθηματικής φόρτισης, επιπλέον έχει να αρθρώσει και ουσιαστικό λόγο ως μια κινηματογραφική δημιουργία που δίνει και την ευκαιρία για σκέψη μέσα από έναν προοδευτικό προβληματισμό για την πορεία των ανθρωπίνων κοινωνιών.

 


Konstantinos Kommatas
του Κωνσταντίνου Κομματά kostakom@gmail.com


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW






top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
6/2/2014 (Ελλάδα)
6/2/2014 (Γερμανία, Ιταλία)
7/2/2014 (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο)
12/2/2014 (Γαλλία)


top of the page




PHOTOS - POSTERS


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Gary Oldman ... Dr. Dennett Norton
    Michael Keaton ... Raymond Sellars
    Abbie Cornish ... Clara Murphy
    Jay Baruchel ... Pope
    Joel Kinnaman ... Alex Murphy / RoboCop
    Samuel L. Jackson ... Pat Novak
    Aimee Garcia ... Kim
    Jennifer Ehle ... Liz Kline
    Jackie Earle Haley ... Maddox
    Michael K. Williams ... Officer Jack Lewis
    Miguel Ferrer ... Vallon
    Melanie Scrofano ... Guitarist's wife
    Marianne Jean-Baptiste ... Karen Dean
    Zach Grenier ... Senator Dreyfuss
    John Paul Ruttan ... David Murphy
    Douglas Urbanski ... Mayor of Detroit
    Marjan Neshat ... Sayeh
    Mark Baldesarra ... Police Sergeant
    Raven Cinello ... Mom
    Aaliyah Cinello ... Little Girl
    Maura Grierson ... Kelly
    Paul Sun-Hyung Lee ... Omni Tech
    WBBrown II ... AC Freeman
    Joe Vercillo ... 208
    Tommy Chang ... Korean Store Owner
    Evan Stern ... Walter Karrel
    Brian Cranstone ... Forklift Operator
    Meysam Motazedi ... Arash
    Peter Yan ... Iranian Terrorist

>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Δράσης, Επιστημονικής Φαντασίας

Σκηνοθεσία
José Padilha

Σενάριο
Michael Miner
(χαρακτήρες)
Edward Neumeier
(χαρακτήρες)
Nick Schenk
David Self
James Vanderbilt
Joshua Zetumer

Παραγωγή
Marc Abraham
Gary Barber
Roger Birnbaum
Brad Fischer
Mike Medavoy
Arnold Messer
Eric Newman
David Thwaites

Μουσική
Pedro Bromfman

Φωτογραφία
Lula Carvalho

Μοντάζ
Peter McNulty
Daniel Rezende

Casting
Diane Kerbel
Francine Maisler


Σχεδιασμός Παραγωγής
Martin Whist

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Patrick Banister
Brandt Gordon
Gregory S. Hooper
David Scott

Σκηνικά
Carolyn 'Cal' Loucks

Κοστούμια
April Ferry

Εταιρείες Παραγωγής
Columbia Pictures
Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Revival 629 (exteriors)
Strike Entertainment

Διανομή
Feelgood (Ελλάδα)
Columbia Pictures
Sony Pictures Releasing

Ειδικά Εφέ
Framestore
Gentle Giant Studios
Industrial Pixel VFX (lidar and cyber scanning)
Legacy Effects ("Robocop" character costumes and robotic effects)
Modus Fx (visual effects)
Mr. X
Soho VFX (visual effects)

Χρονολογία παραγωγής
2014

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
Αγγλικά

Εικόνα
Έγχρωμη 2.35 : 1

Διάρκεια
118'

Ήχος
SDDS | Datasat | Dolby Digital

Τοποθεσίες γυρισμάτων
Καναδάς (Οντάριο, Βανκούβερ)

AKA

Καταλληλότητα
Australia:M | Canada:PG (Alberta/British Columbia/Manitoba/Ontario) | Canada:PG (British Columbia) | Canada:PG (Ontario) | Canada:G (Québec) | Germany:12 | Ireland:12A | Malaysia:PG-13 | Netherlands:12 | Norway:15 | Singapore:PG13 | South Korea:12 | Switzerland:16 | UK:12A | USA:PG-13

Κόστος
$100 εκατομμύρια


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 2
Αριθμός Ψήφων: 1


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δράσης
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

Επιστημονικής ΦαντασίαςΔράσης


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails