Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 24/7/14 :.
. Το Κόλπο Της Ζωής Μας
. Ηρακλής
. Σε Λάθος Χρόνο
. Το Καλοκαίρι Της Ζωής Μας
. Alphaville (1965)
.: από 31/7/14 :.
. Λάθος στο Λάθος
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Superhondrios
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Ρε, Μη
.: από 14/8/14 :.
. Λόγια και Εικόνες
. Θεϊκό Κόλπο
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape
. Σεφ

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: tsimos1's Profile tsimos1
Σήμερα: 0
Χθές: 2
Συνολικά: 9717

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 147
Μέλη: 0
Σύνολο: 147

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: Το Τέλειο Χτύπημα (The Best Offer / La migliore offerta) του Τζιουζέπε Τορνατόρε (2013)

Ημερομηνία καταχώρησης: Τετάρτη, 21 Αύγ. 2013 @ 04:28:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δραματική

Το Τέλειο Χτύπημα
The Best Offer

του Τζιουζέπε Τορνατόρε
με τους Τζέφρι Ρας, Τζιμ Στάρτζες, Σίλβια Χοκς, Ντόναλντ Σάδερλαντ

Υπόθεση:
Ο Virgil Oldman (Geoffrey Rush) είναι ένας εξαιρετικός εκτιμητής, δημοπράτης και συλλέκτης έργων τέχνης. Εκκεντρικός, σνομπ και ανορθόδοξος δεν αφήνει περιθώριο σε κανέναν και ειδικά στο αντίθετο φύλο να τον πλησιάσει. Όταν η Claire (Sylvia Hoeks), μια κληρονόμος που πάσχει από αγοραφοβία, ζητάει τη βοήθεια του, ο Virgil θα αισθανθεί μια ακαταμάχητη έλξη για εκείνη. Το μυστήριο που καλύπτει την πελάτισσα του θα τον παρασύρει σε μια συγκλονιστική περιπέτεια που θα του αλλάξει τη ζωή.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ο Giuseppe Tornatore, ο σκηνοθέτης του αριστουργηματικού «Σινεμά ο Παράδεισος»,  καταθέτει όλη του τη μαεστρία σε μια κλασική, ελεγειακή ιστορία μυστηρίου με αναφορές στον συναρπαστικό χώρο της τέχνης. Με πρωταγωνιστή τον οσκαρικό Geoffrey Rush («Ο Λόγος του Βασιλιά») και ένα καλοδουλεμένο αγγλόφωνο σενάριο, η ταινία χτίζει μεθοδικά ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ, ντυμένο με τη μουσική του Ennio Morricone. Ο διάσημος σκηνοθέτης καταπιάνεται με την αινιγματική σχέση  ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα, που έχουν μάθει να ζουν σε απόσταση από τους άλλους, ο καθένας με διαφορετικό τρόπο. Η ταινία σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία στην Ιταλία.

Συνέντευξη με τον GIUSEPPE TORNATORE

Σχετικά με την ταινία

 Πρόκειται για μια ερωτική ταινία με στοιχεία θρίλερ που όμως δεν είναι θρίλερ, αφού δεν έχει φόνους, σκοτωμούς, αστυνομία και όπλα. Ο πρωταγωνιστής είναι ένας επιτυχημένος και διακεκριμένος εκτιμητής και δημοπράτης έργων τέχνης με δύστροπο χαρακτήρα. Μια νέα γυναίκα θα τον καλέσει να εκτιμήσει τα έπιπλα και τους πίνακες που βρίσκονται στο πατρικό της σπίτι. Σιγά σιγά θα αναδυθεί μια πολύ περίεργη σχέση με ανατρεπτικές συνέπειες γι’ αυτόν σε ό,τι αφορά τη ζωή του και τους γύρω του. Η ταινία βασίζεται σε δύο διαφορετικές ιδέες, σε δύο διαφορετικές ιστορίες. Η πρώτη συνέβη πολλά χρόνια πριν, η δεύτερη είναι πιο πρόσφατη. Αυτές οι δύο ιστορίες μου είχαν εξάψει τη φαντασία, αλλά δεν είχα πειστεί ότι θα μπορούσαν να λειτουργήσουν αυτόνομα η κάθε μία σαν ταινία. Ώσπου μια μέρα συνδύασα τις δύο αυτές ιδέες και ανακάλυψα τις λύσεις που έψαχνα. Τότε ήταν που η ιστορία απέκτησε υπόσταση.

 

Σχετικά με τους ηθοποιούς

Κατέληξα στον Jim Sturgess και τη Sylvia Hoeks, χρησιμοποιώντας την ίδια μέθοδο που εφαρμόζω κάθε φορά. Έκανα διάφορες οντισιόν και έψαχνα διάφορες λύσεις. Όταν συνάντησα τον Jim κατάλαβα αμέσως ότι του ταίριαζε ο ρόλος του Robert. Έτσι ακριβώς έγινε και με την Sylvia. Αυτή ήταν η Claire που έψαχνα. Ο Geoffrey Rush ήταν ένας από τους ηθοποιούς που ήρθαν αμέσως στο μυαλό μου. Παρακολουθώ χρόνια την καριέρα του. Στην αρχή μου φάνηκε ότι θα ήταν πολύ νέος για το ρόλο. Αργότερα, είδα κάποιες πιο πρόσφατες φωτογραφίες του που είχαν τραβηχτεί από μια τελετή απονομής βραβείων. Ήταν τότε που είχε ξυρίσει το κεφάλι του. Ενθουσιάστηκα αμέσως, καθώς ο χαρακτήρας μου θα έπρεπε να έχει κάτι ξεχωριστό με τα μαλλιά του. Όταν επισκέφθηκα τον Geoffrey στο σπίτι του στη Μελβούρνη, είχα μαζί μου και το χαρακτήρα του Virgil Oldman. Ήταν ολοκληρωμένος. Δεν πήγα εκεί να τον στήσω εκείνη τη στιγμή, πήγα εκεί σαν ένας ράφτης που έχει έτοιμο ένα φόρεμα και πηγαίνει στον πελάτη του να το δοκιμάσει. Μετά θα κάνει κάποιες μικρές προσαρμογές, όπως π.χ. να κοντύνει λίγο τα μανίκια. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, κάναμε τις προσαρμογές μαζί. Εξετάσαμε εξονυχιστικά το σενάριο. Έτσι, δεν ήταν απλά ένας ηθοποιός, αλλά μέσα στα όρια του χαρακτήρα του, και ένας σεναριογράφος. Αρκετές φορές μου ζητούσε διευκρινίσεις για μια λέξη ή ένα διάλογο ή μια αντίδραση που δεν του ήταν απόλυτα ξεκάθαρα. Αυτό με βοήθησε πολύ να επιβεβαιώσω πολλά πράγματα που υπήρχαν ήδη στο σενάριο. Μου έδωσε την ευκαιρία να ξανατσεκάρω κάποια πράγματα και αυτό ήταν μια πολύ σημαντική εμπειρία για μένα. Τέσσερις μέρες κλεισμένοι με το χαρακτήρα μας, διαβάζοντας ξανά και ξανά. Κάποιες φορές κάναμε πρόβα τον τρόπο που περπατάει, που βάζει ή βγάζει τα γάντια. Ήταν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι δουλειάς που μας διευκόλυνε πάρα πολύ στη συνέχεια.

 

Συνέντευξη με τους GEOFFREY RUSH, JIM STURGESS και SYLVIA HOEKS

Σχετικά με τους χαρακτήρες

Geoffrey Rush 
Υποδύομαι τον Virgil, έναν κοινωνικά αναγνωρισμένο και υπερόπτη εκτιμητή έργων τέχνης που χαίρει άκρατου σεβασμού από τους γύρω του. Είναι πολύ πλούσιος και διαθέτει εξαιρετικές γνώσεις, αλλά νιώθει επίσης και τρομερά μόνος, ζώντας σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον. Άνθρωποι σαν αυτόν διαθέτουν τρομακτικά αποθέματα εγωπάθειας και ψυχραιμίας, ώστε να μπορούν να διαχειριστούν την ένταση που επικρατεί κατά τη διάρκεια ενός πλειστηριασμού έργων τέχνης. Η ατμόσφαιρα προσιδιάζει με εκείνη μιας αίθουσας δικαστηρίου. Το ρίσκο είναι πολύ υψηλό, αφού μπορεί να πλειοδοτείται ένας πίνακας που αξίζει πολλά εκατομμύρια ευρώ και η πώληση να ολοκληρωθεί μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα. Επίσης, διαθέτει την ικανότητα να αντιληφθεί, αν ένα έργο είναι αυθεντικό ή πρόκειται για αντιγραφή.

Sylvia Hoeks
Πάντα δυσκολέυομαι να μιλήσω για κάποιο ρόλο. Μου αρέσει να βουτάω μέσα στο μυαλό, την καρδιά και τα συναισθήματα κάποιου άλλου, αλλά ταυτόχρονα αρέσκομαι να προσθέτω και στοιχεία της δικής μου προσωπικότητας στους ρόλους. Βρίσκω εξαιρετικά δύσκολο να αναλύσω ποια πραγματικά είναι η Claire Ibbetson. Είναι τελικά δύο γυναίκες, ίσως και περισσότερες. Είναι ένας μυστήριος χαρακτήρας και δεν θα ήθελα να προδώσω περισσότερα για την ταινία.

Jim Sturgess
Ο Robert είναι ένας νέος που είναι ιδιοκτήτης ενός εργαστηρίου. Έχει την ικανότητα να διορθώνει τα πάντα, από έναν υπολογιστή μέχρι μια παλιά γραφομηχανή. Για να υποδυθώ το χαρακτήρα ήταν σημαντικό για μένα να νιώσω οικεία με το χώρο ενός εργαστηρίου, εκεί όπου ο Robert περνάει τον περισσότερό του χρόνο στην ταινία. Έτσι, βρέθηκα να παίζω με τροχούς, ρόδες και κατσαβίδια, ώστε, όταν κρατούσα αυτά τα εργαλεία στα χέρια μου, να ήμουν εξοικειωμένος, να νιώθω σίγουρος, ότι θα μπορούσα να επιδιορθώσω οτιδήποτε, όπως θα έκανε ο Robert. Σε αυτόν καταφεύγει ο Virgil, όταν βρίσκει κάποια περίεργα κομμάτια από έναν αρχαίο μηχανισμό. Υπάρχει ένας είδος σεβασμού, αλλά και θαυμασμού μεταξύ τους.

Geoffrey Rush
Ο Virgil είναι επίσης εκτιμητής παλαιών επίπλων. Έτσι, συναντά την Claire, μια προβληματική νέα κοπέλα που προσπαθεί να πουλήσει την κινητή περιουσία των γονιών της.

Jim Sturgess
Καθώς κάνει την εκτίμηση στο σπίτι της Claire, ο Virgil βρίσκει κάποιους περίεργους παλιούς τροχούς με γρανάζια. Τους πηγαίνει κατευθείαν στον Robert που ανακαλύπτει ότι αποτελούν μέρη μιας παλιάς αυτόματης μηχανικής συσκευής με ανεκτίμητη αξία. Ο Virgil καταφεύγει επίσης στον Robert, για να του δώσει συμβουλές για την Claire, αυτό το μυστήριο πλάσμα που ζει στη βίλα. Έτσι, ο Robert και το εργαστήριό του μετατρέπονται σε ένα ασφαλές καταφύγιο, σχεδόν θεραπευτήριο για το Virgil.

Sylvia Hoeks
Είναι η πρώτη φορά για τον Virgil που έρχεται σε επαφή με μια γυναίκα. Τον εξιτάρει, αλλά και την εξιτάρει. Μοιάζουν σαν να είναι δύο χαμένες ψυχές που βρήκε η μία την άλλη. Είναι ένας πολύ επιτυχημένος άντρας, αλλά το επάγγελμά του είναι η διέξοδός του, για να δραπετεύσει από τη ζωή. Πάντα εύρισκα ενδιαφέρον στους ανθρώπους που δεν λειτουργούν με τη λογική. Οι άνθρωποι αλλάζουν μέρα με τη μέρα και αντιδρούν στις καταστάσεις με έναν τρόπο που κανείς δεν τον περιμένει.

Σχετικά με την ταινία και τον Giuseppe Tornatore

Geoffrey Rush 
Όταν ξεκίνησα να διαβάζω το σενάριο, δεν μπορούσα να σταματήσω την ανάγνωση. Ιστορίες που μπλέκονταν μεταξύ τους, γοητευτικοί χαρακτήρες, απίθανες ανατροπές. Τέχνη υψηλού επιπέδου. Τέτοια σενάρια δεν τα συναντάς συχνά. Ο Giuseppe ήρθε στη Μελβούρνη και περάσαμε μαζί τέσσερις ημέρες προσπαθώντας να τροποποιήσουμε κάποια σημεία στο σενάριο. Κάποια στιγμή τον ρώτησα, “γιατί διάλεξες εμένα γι΄αυτό το ρόλο; Υπάρχουν τόσοι άλλοι ηθοποιοί που θα μπορούσαν να υποδυθούν αυτό το χαρακτήρα”. Μου απάντησε ότι με είδε στο κόκκινο χαλί τον καιρό του “The King’s Speech”. Είχα ξυρίσει το κεφάλι μου τότε και μόλις με είδε είπε “αυτόν θέλω για το ρόλο του Virgil Oldman!”

Sylvia Hoeks
Αυτή η ταινία έκρυβε πολλές εκπλήξεις για μένα. Όταν νομίζεις ότι κάτι πρόκειται να συμβεί, τότε προκύπτει μια απρόσμενη ανατροπή. Ο Tornatore είναι ένας καταπληκτικός σκηνοθέτης. Συμμετέχει σε κάθε σου κίνηση. Μερικές φορές γυρίζαμε κάποια σκηνή και ερχόταν και άλλαζε κάτι στο τραπέζι. Είναι εκεί μαζί σου, είναι σαν να παίζει και αυτός. Είναι σαν μαέστρος. Άλλες φορές θα τον δεις πίσω από την κάμερα να χαμογελάει με ικανοποίηση και αυτό πραγματικά είναι μια όμορφη στιγμή για έναν ηθοποιό.

Jim Sturgess
Μου άρεσε πολύ που ο Giuseppe ενέπλεξε έναν αυτόματο μηχανισμό στη σχέση του Virgil και του Robert. Η σχέση τους μεγαλώνει καθώς προσθέτουν νέα κομμάτια, και σχηματίζεται το ρομπότ.  Έτσι, αναλογικά ο Virgil ωριμάζει συναισθηματικά και γίνεται ολοένα και πιο ανθρώπινος.
Η συνεργασία με τον Giuseppe είναι καταπληκτική. Είναι πραγματικά εξαιρετικός σε ό,τι κάνει. Έχει μανία με τη λεπτομέρεια. Έχει πιάσει την μποστινή θέση και δεν του ξεφεύγει τίποτα. Οι ταινίες του μου προκαλούν πάντα έντονα συναισθήματα. Γνωρίζει ακριβώς πως να σου τραβήξει την προσοχή και να σε κρατήσει εκεί, με μια αλήθεια που ξεστομίζεται κατάμουτρα, κάποιες ανατρεπτικές στιγμές, κάτι άλλο που θα σου μαγνητίσει το βλέμμα. Λειτουργεί σαν μια ορχήστρα που θα σε καθηλώσει με μαεστρία και θα σε εμπλέξει με τους χαρακτήρες της ταινίας με τρομερή δεξιοτεχνία.

Geoffrey Rush 
Ο Giuseppe Tornatore είναι ένας πολύ κομψός σκηνοθέτης. Έχει τρομερή αντίληψη με την κάμερα. Είναι γνώστης των θεμελιωδών κανόνων του κινηματογράφου. Γνωρίζει που να βάλει την κάμερα, πότε να την βάλει και γιατί να τη βάλει. Αυτό το θεωρώ εξαίσιο και συναρπαστικό. Έχει μια έμφυτη ικανότητα να παρασύρει το κοινό -με αίσθημα σεβασμού- με τις δραματικές σκηνές που δημιουργεί.

Jim Sturgess
Κάθε φορά που έπρεπε να δουλέψω κάποια σκηνή, ερχόταν ο Giuseppe και μου ζητούσε κάτι καινούργιο που έπρεπε να κάνω, κάτι διαφορετικό που έπρεπε να χτίσω και να πατήσω πάνω σε αυτό ή κάτι που έπρεπε να διορθώσω. Ένιωθα πως κάθε μέρα ο Giuseppe ανακάλυπτε περισσότερους δημιουργικούς τρόπους, ώστε να μπορέσει να κινηθεί ο Robert στο εργαστήριό του. Μια μέρα τον βρήκα να φοράει μια μάσκα και να χρησιμοποιεί την ηλεκτροκόλληση. Τότε κατάλαβα ότι έπρεπε να κάνω κάποια κόλληση μεταξύ μετάλλων και ταυτόχρονα να αντεπεξέλθω και με τους διαλόγους μου.

 

Geoffrey Rush 
Όλη η ομάδα ήταν φανταστική! Grazie Italia. Bravo!

 

Συνέντευξη με τον ENNIO MORRICONE

Αν καλέσεις δέκα διαφορετικούς μουσικούς να συνθέσουν μουσική για την ίδια ταινία, θα δημιουργήσουν εντελώς διαφορετικά θέματα που όμως όλα θα υπηρετούν την ταινία με τον ίδιο τρόπο. Κάθε συνθέτης διαθέτει το δικό του προσωπικό στυλ και όλοι εμπνέονται, όταν έλθουν σε επαφή με την ταινία. Διαβάζοντας το υπέροχο σενάριο του The Best Offer φαντάστηκα τον τρόπο που θα το κινηματογραφούσε ο Giuseppe, και μια ιδεά που είχε καταλαγιάσει μέσα μου, απέκτησε πάλι πνοή. Μπορώ να πω ότι το soundtrack της ταινίας, είναι κάτι εντελώς καινούργιο και πρωτότυπο και το χαρακτηρίζει μια πλαστικότητα που θα μπορούσε να λειτουργήσει είτε σαν μουσική σύνθεση ανεξάρτητη είτε σαν μουσική για κινηματογράφο. Για πολλά χρόνια γράφω μουσικές συνθέσεις, αλλά και μουσική για κινηματογράφο προσπαθώντας να κρατήσω κάποια απόσταση μεταξύ τους. Στην πραγματικότητα έπρεπε να υπάρχει πάντα κάποιο μεσοδιάστημα, για να δουλέψω το ένα είδος μετά το άλλο. Έπρεπε να κάνω ένα restart πρώτα. Σιγά σιγά, όμως, αντιλήφθηκα πως η εμπειρία που έχω αντλήσει από τη μουσική για τον κινηματογράφο μπορεί να ωφελήσει και τις μουσικές μου συνθέσεις και αντίστροφα. Πρόσεξα ότι μπορεί αρχικά να μην υπήρχε κάποιο σημείο σύγκλισης, όμως υπάρχει σίγουρα κάποιο σημείο προσέγγισης. Ένας συνθέτης πρέπει να έχει την ικανότητα να μπορεί να γράφει από ένα τραγούδι ποπ, έως μια συμφωνία κλασικής μουσικής. Πρέπει να είναι έτοιμος για τα πάντα. Η σχέση μου με τον Tornatore είναι φιλική, αφού γνωριζόμαστε χρόνια. Ο ίδιος έχει εξελιχθεί, όπως και ο τρόπος που αντιλαμβάνεται πια τη μουσική. Διαθέτει απίστευτη διαίσθηση για κάποια πράγματα. Η μουσική του μνήμη είναι ιδιαιτέρως ανεπτυγμένη.


A story centered on an eccentric art auctioneer and his obsession with an heiress/collector.

 

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:

IMDb Facebook Twitter Official site


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

The best offer του Τορνατόρε στον κινηματογράφο!

Το «Σινεμά ο παράδεισος» του Τζιουζέπε Τορνατόρε είναι μια από τις 100 αγαπημένες ταινίες μου. Αυτή του η ταινία, τις ανέβασε σε 101.

Η ιστορία και το σενάριο σ’ αυτή την ταινία είναι πρωτότυπα και έξυπνα και η ερμηνεία του Τζέφρι Ρας συγκλονιστική. Η σκηνοθεσία καθηλωτική, η εν γένει ατμόσφαιρα (ανάμεσα σε έργα τέχνης και νεοκλασικά ή μπαρόκ κτήρια) μυστηριακή (σε βαθμό να θυμίζει Χίτσκοκ που, μη ξεχνάμε, είχε αναγάγει σε θρίλερ το «Ρεβέκκα» της Δάφνης Ντι Μοριέ) και η μουσική του Ένιο Μορικόνε (παρά τις αμυδρές επαναλήψεις των κλασικών μοτίβων του, όπως του «Κάποτε στην Αμερική») ατμοσφαιρική, όσο δεν παίρνει.

Με δυο λόγια, η ταινία «Η πλέον καλύτερη προσφορά» (όπως είναι ο αγγλικός της τίτλος) είναι ένα αριστούργημα, ένα ψυχογράφημα πάνω στις ανθρώπινες σχέσεις, στον έρωτα, στην υποκρισία, στο θέατρο που παίζουμε καθημερινά για κάποιο λόγο. Και όπως λέει στον Τζέφρι Ρας, ο Ντόναλντ Σάδερλαντ σε κάποια στιγμή της ταινίας: «Τα πάντα μπορεί να είναι ψεύτικα, αγαπητέ μου Βίρτζιλ. Η χαρά, ο πόνος, το μίσος, η αρρώστια, η ανάρρωση… ακόμα και ο έρωτας». Πόσο μάλλον ο κινηματογράφος, θα συμπλήρωνα για να σας κλείσω κι εγώ το μάτι, όπως κάνει ο Τορνατόρε στο τέλος της ταινίας, που βάζει στα χείλη μιας αυτιστικής κοπέλας (Αμάντα Γουόκερ) με εξαιρετική μνήμη και υπολογιστική ικανότητα τα λόγια: «Ξέρεις πόσα μπορεί να κάνει ένας κινηματογραφιστής;».

Ύστερα απ’ όλα αυτά λοιπόν, και ενώ η πρότασή μου είναι να δείτε οπωσδήποτε αυτή την ταινία, έρχεται η εταιρεία διανομής και της αλλάζει τον πρωτότυπο τίτλο (The best offer) και καταστρέφει όλη την μαγεία: του μυστηρίου, της γλυκιάς προσμονής, του αιφνιδιασμού. Τη μαγεία του κινηματογράφου, αδερφέ.
Διότι ο θεατής, όταν του μιλάς πρώτα για ένα «τέλειο χτύπημα» και ύστερα του λες ότι «πελάτισσα του Βίρτζιλ θα τον παρασύρει σε μια συγκλονιστική περιπέτεια που θα του αλλάξει τη ζωή», προετοιμάζεται για την έκπληξη και εύλογα προβλέπει την ανατροπή στην εξέλιξη αυτού του σύγχρονου, ερωτικού, δραματικού φιλμ νουάρ.


Άγγελος Πολύδωρος
του Άγγελου Πολύδωρου   | blogspot

 


Η Βαθμολογία μου:

Καθηλωτικός Tornatore!

Ο πραγματικά ταλαντούχος δημιουργός του κινηματογράφου επανέρχεται με μια πραγματικά απολαυστική ταινία!
Μακριά από τις προσφιλείς και επιτυχημένες κινηματογραφικές φόρμες οι οποίες τον καταξίωσαν συνθέτει τον μύθο  αλλά και τον υλοποιεί  σκηνοθετεί με αριστουργηματικό τρόπο.
Το σενάριο  θα μπορούσε να πρώτη ανάγνωση να προσεγγιστεί ως ένα ρομαντικό δράμα ,ως μια συναρπαστική ερωτική ιστορία αλλά αποδεικνύεται ένα πολύ ενδιαφέρον θρίλερ.
Ένα φιλμ με αναρίθμητες προκλήσεις , ερωτηματικά  και θησαυρούς που δίνουν στον θεατή την αίσθηση ότι προσπαθεί να συμπληρώσει ένα  διανοητικό πάζλ τεράστιων διαστάσεων!

Αυτή η καταπληκτική σεναριακή πρόκληση υλοποιείται σκηνοθετικά με έναν καθηλωτικό τρόπο.
Η επιλογή των σκηνικών , της διακόσμησης ,των κουστουμιών , αλλά και όλων των παραμέτρων που καθιστούν μια ταινία συναρπαστική , πλαισιώνουν την απαράμιλλη ερμηνεία του Geoffrey Rush στον πρωταγωνιστικό ρόλο .

Το σύνολο των ερμηνευτών  αποδίδει  εξαιρετικά με ξεχωριστή την παρουσία του Donald Sutherland, ο οποίος αν και σε περιορισμένο ρόλο προσθέτει πολλά με την σαγηνευτική του παρουσία.
Ακόμη και ο άλλος πόλος , η νεαρή πρωταγωνίστρια που ενσαρκώνεται από την πρωτόβγαλτη σε παρόμοιου βεληνεκούς παράγωγες , ολλανδή ηθοποιό  Sylvia Hoeks αποδίδει εξαιρετικά αποδεικνύοντας ότι ο  Tornatore  διαθέτει το χάρισμα να εξυψώνει ότι αγγίζει κινηματογραφικά.
Και βεβαίως η μουσική επένδυση της ταινίας από τον Ennio Morricone , που βρίσκεται σε εξαιρετική δημιουργική φάρμα και  εναλλάσσει τα κλασικά μοτίβα  με εκπληκτικούς ρυθμούς, μετατρέπει  την ταινία σε  πραγματικό κομψοτέχνημα.

Ο κινηματογραφικός κόσμος τον οποίο κατορθώνει να δημιουργήσει ο σεναριογράφος-σκηνοθέτης Giuseppe Tornatore είναι αισθητικά υπέροχος , μια πραγματική απόδραση για τον θεατή σε ένα ονειρικό περιβάλλον .
Μια ταινία που αποτελεί ένα πραγματικό κινηματογραφικό πάζλ και  το οποίο απαιτεί από τον θεατή τον χρόνο και την προσοχή του για να ανακαλύψει τα μυστήρια της, να περιπλανηθεί στην γοητευτική ατμόσφαιρα της ευρωπαϊκής κουλτούρας που αποτελεί το περιβάλλον όπου διαδραματίζεται αυτό το όμορφα καθηλωτικό θρίλερ.
Σε κάθε περίπτωση μια από τις καλύτερες ευρωπαϊκές ταινίας της χρονιάς!


Konstantinos Kommatas
του Κωνσταντίνου Κομματά kostakom@gmail.com


Η Βαθμολογία μου:

Κρίμα, τόσα καλά "υλικά" πήγαν χαμένα...

 Ο Giuseppe Tornatore  στην καινούρια του ταινία αποδείχτηκε κακός "μάγειρας". Λέω κακός γιατί είναι λυπηρό ενώ έχεις μια τόσο καλή κατασκευή να χαλάς την "ομελέτα" στο τέλος. Έχει μια φωτογραφία ποίημα, μια σκηνοθεσία παραπάνω από ικανοποιητική, έναν Geoffrey Rush να τον χαζεύεις και μια συμπρωταγωνίστρια (Sylvia Hoeks) στο πλάι του απλά πανέμορφη κι εκεί που απολαμβάνουμε ένα υπέροχο δράμα με δυο πολύ παράξενους χαρακτήρες στο πιο σημαντικό μέρος της ταινίας στην κλιμάκωση, μας σερβίρει ένα κοινότυπο θρίλερ-φάρσα και μας αφήνει με την όρεξη.

Η ταινία ξεκινάει με ένα ποτ πουρί στην ιστορία της τέχνης και την γνωριμία του θεατή με αυτό τον υποχόνδριο και συνάμα ματαιόδοξο πρωταγωνιστή που ενσαρκώνει ο Geoffrey Rush. Ο έρωτας του με την επίσης υποχόνδρια και αγοραφοβική Claire καθώς κι ένας περίεργος και σπάνιος μηχανισμός που βρίσκει στο σπίτι της (Ο πρωταγωνιστής τυγχάνει εκτιμητής τέχνης) αλλάζουν ριζικά την ζωή του ήρωα. Πρέπει να παραδεχτώ πως όσο διήρκησε αυτή η σχέση δεν μπόρεσα να πάρω τα μάτια μου από την ταινία, γι’ αυτό  και η απογοήτευσή μου στο τέλος.

Αν υπήρχε λοιπόν αυτή η διαφορετική αντιμετώπιση από τον Σκηνοθέτη ίσως και να μιλούσαμε για μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Φυσικά προτείνεται ανεπιφύλακτα γιατί περιέχει πραγματικά όμορφες και δυνατές στιγμές αλλά ως τότε ο αγαπητός Tornatore καλό θα ήταν να ξανακοιτάξει την συνταγή του Σινεμά ο παράδεισος και να την δοκιμάσει στην επόμενη ταινία του για πιο σίγουρες επιτυχίες.

 

 

Άρης Λεχουρίτης
του Άρη  Λεχουρίτηaris.lechou@myfilm.gr

 


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
11/1/2013 (Ιταλία)
2/2013 (Γερμανία, Φεστιβάλ Βερολίνου)
21/3/2013 (Γερμανία)
5/7/2013 (Ισπανία)
18/7/2013 (Ρωσία)
29/8/2013 (Αυστραλία)
5/9/2013 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

The Best Offer (56).jpg The Best Offer (54).jpg The Best Offer (55).jpg The Best Offer (57).jpg The Best Offer (47).jpg The Best Offer (48).jpg The Best Offer (43).jpg The Best Offer (29).jpg The Best Offer (52).jpg The Best Offer (49).jpg The Best Offer (46).jpg The Best Offer (45).jpg The Best Offer (42).jpg The Best Offer (40).jpg The Best Offer (36).jpg The Best Offer (41).jpg The Best Offer (37).jpg The Best Offer (38).jpg The Best Offer (35).jpg The Best Offer (34).jpg The Best Offer (33).jpg The Best Offer (28).jpg The Best Offer (31).jpg The Best Offer (27).jpg The Best Offer (17).jpg The Best Offer (26).jpg The Best Offer (15).jpg The Best Offer (16).jpg The Best Offer (13).jpg The Best Offer (14).jpg The Best Offer (12).jpg The Best Offer (23).jpg The Best Offer (11).jpg The Best Offer (18).jpg The Best Offer (10).jpg The Best Offer (3).jpg The Best Offer (7).jpg The Best Offer (8).jpg The Best Offer (9).jpg The Best Offer (4).jpg The Best Offer (6).jpg The Best Offer (5).jpg The Best Offer (2).jpg The Best Offer (1).jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Geoffrey Rush ... Virgil Oldman
    Jim Sturgess ... Robert
    Sylvia Hoeks ... Claire
    Donald Sutherland ... Billy Whistler
    Philip Jackson ... Fred
    Dermot Crowley ... Lambert
    Kiruna Stamell ... Girl in the bar
    Liya Kebede ... Sarah
    Caterina Capodilista ... Young woman
    Gen Seto ... Housekeeper
    Klaus Tauber ... Virgil's Assistant #1
    Maximilian Dirr ... Virgil's Assistant #2
    Laurence Belgrave ... Virgil's Assistant #3
    Sean Buchanan ... Virgil's Assistant #4
    John Benfield ... Bartender
    Miles Richardson ... Steirereck Maitre
    James Patrick Conway ... Steirereck Manager
    Brigitte Christensen ... First daughter
    Jacqueline Hopkins ... Second daughter
    Amanda Walker ... Owner
    Sylvia De Fanti ... Showroom Manager
    Victoria Chapman ... Jewelry Saleswoman
    Gerry Shanahan ... Art Dealer #2
    Jay Natelle ... London Auction Director
    Marcus J. Cotterell ... Oldman's client during first auction
    Katie McGovern ... Art Expert #2

>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Δράμα, Αστυνομική, Αισθηματική

Σκηνοθεσία
Giuseppe Tornatore

Σενάριο
Giuseppe Tornatore

Παραγωγή
Isabella Cocuzza
Arturo Paglia

Μουσική
Ennio Morricone

Φωτογραφία
Fabio Zamarion

Μοντάζ
Massimo Quaglia

Casting
Reg Poerscout-Edgerton

Σχεδιασμός Παραγωγής
Maurizio Sabatini

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Andrea Di Palma

Σκηνικά
Raffaella Giovannetti

Κοστούμια
Maurizio Millenotti

Εταιρείες Παραγωγής
Paco Cinematografica
Warner Bros. (in association with)
Business Location Sudtirol Alto Adige (support)
Friuli Venezia Giulia Film Commission (support)
UniCredit Group (support)
AdriAlpe-Media OEG (service production company)

Διανομή
Feelgood
(Ελλάδα)
Warner Bros.
Marco Polo Production

Χρονολογία παραγωγής
2013

Χώρα παραγωγής
Ιταλία

Γλώσσα
Αγγλικά

Εικόνα
Έγχρωμη 2.35 : 1

Διάρκεια
124'

Ήχος
Dolby Digital

Τοποθεσίες γυρισμάτων
Ιταλία (Ρώμη, Μιλάνο, Τριέστη, Πάρμα, Μεράνο, Μπολτζάνο), Αυστρία (Βιέννη), Τσεχία (Πράγα)

AKA
La migliore offerta
The Best Offer

Καταλληλότητα
Italy:T | Portugal:M/12 | Germany:6

Κόστος

Εισπράξεις


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.9
Αριθμός Ψήφων: 10


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑισθηματικήΑστυνομικήΔραματική


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails