Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 18/9/14 :.
. Ο Λαβύρινθος
. Αμνησία
. Η Barbie στο Μυστικό Βασίλειο
. Η Ωραία Της Ημέρας (1967)
.: από 25/9/14 :.
. Ένας Πύργος Στην Ιταλία
. The Equalizer
. Το Παιδί με την Κουρδιστή Καρδιά
. Ο Αξέχαστος Μήνας
. Palo Alto
. The Guest
. Στο Σπίτι
. Nymphomaniac part 1 Uncut
.: από 2/10/14 :.
. Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε
. Starred Up
. Ιστορίες για Αγρίους
. Ο Μικρός Νικόλας Πάει Διακοπές
. Xenia
. Ήσυχες Μέρες
.: από 9/10/14 :.
. Dracula Untold
. Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω;
. Ο Φύλακας της Μνήμης

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: elsapanag's Profile elsapanag
Σήμερα: 2
Χθές: 1
Συνολικά: 9759

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 192
Μέλη: 1
Σύνολο: 193

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
Movies LTD
aggelospolidoros.blogspot.gr
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: Snowpiercer του Τζουν-Χο Μπονγκ (2013)

Ημερομηνία καταχώρησης: Δευτέρα, 08 Ιούλ. 2013 @ 02:50:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δραματική

Snowpiercer

του Τζουν-Χο Μπονγκ
με τους Κρις Έβανς, Άλισον Πιλ, Τζέιμι Μπελ, Σονγκ Κανγκ-χο, Τζον Χερτ, Τίλντα Σουίντον, Εντ Χάρις, Γιούεν Μπρέμνερ, Οκτάβια Σπένσερ, Λιουκ Πασκουαλίνο

Υπόθεση:
Σωτήριον έτος 2031 μ.Χ. Μετά από ένα αποτυχημένο πείραμα, για να ανακοπεί το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη, μια νέα εποχή παγετώνων έχει εξοντώσει σχεδόν κάθε ζωντανό οργανισμό πάνω στη Γη. Οι μόνοι επιζήσαντες είναι οι ταξιδιώτες του Snowpiercer, ενός τρένου με κινητήρα αέναης κίνησης. Οι επιβαίνοντες της «οικονομικής θέσης», μη μπορώντας να ανεχθούν πλέον τις κακές συνθήκες διαβίωσης, επαναστατούν και επιχειρούν να πάρουν τον έλεγχο του κινητήρα που η ελίτ της «πρώτης θέσης» θεωρεί «ιερό».


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΕΝΑ ΤΡΕΝΟ…ΜΙΑ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ…
ΕΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΜΕΛΛΟΝ…

Το πολυαναμενόμενο “Snowpiercer’’ του χαρισματικού Τζουν-Χο Μπονγκ (“O Επισκέπτης”, “Μητέρα”) είναι η πρώτη αγγλόφωνη κινηματογραφική δουλειά του Κορεάτη σκηνοθέτη και μαζί μια σύμπραξη δυο διαφορετικών κινηματογραφικών σχολών. Το αμερικανό-κορεάτικο θρίλερ επιστημονικής φαντασίας βασίζεται στο γαλλικό graphic novel Le Transperceneige, των Μπενζαμίν Λεγκράν, Ζαν-Μαρκ Ροσέτ και Ζακ Λομπ, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1984.

Η ταινία εκτυλίσσεται στο εγγύς μέλλον, το έτος 2031 μ.χ. Μετά από ένα αποτυχημένο πείραμα για να ανακοπεί το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη, μια νέα εποχή παγετώνων έχει εξοντώσει σχεδόν κάθε ζωντανό οργανισμό πάνω στη Γη. Οι μόνοι επιζήσαντες είναι οι ταξιδιώτες ενός τρένου. Οι επιβαίνοντες της οικονομικής θέσης, μη μπορώντας να ανεχθούν πλέον τις κακές συνθήκες διαβίωσης, επαναστατούν και επιχειρούν να πάρουν τον έλεγχο του κινητήρα, που η ελίτ της πρώτης θέσης θεωρεί ιερό.

Το φουτουριστικό δημιούργημα του Τζουν-Χο Μπονγκ έχει πολλά επίπεδα φιλοσοφικών προεκτάσεων. Συγκεκριμένα, το τρένο αποτελεί μια αλληγορία για τις κοινωνικές τάξεις και τις κοινωνικές συγκρούσεις. Χαρακτηρίζεται ως ένας μικρόκοσμος της ίδιας της κοινωνίας, με τις ίδιες οικονομικές και κοινωνικές διακρίσεις: η ελίτ κυριαρχεί στο μπροστινό κομμάτι του τρένου, ενώ οι φτωχότεροι ζουν στα τελευταία βαγόνια. Η γνωστή αναφορά του Σαίξπηρ “Όλος ο κόσμος είναι ένα τρένο, και όλοι οι άνδρες και οι γυναίκες είναι απλώς επιβάτες” θα μπορούσε να αποτελέσει μια φράση-σύνοψη του πιο πρόσφατου δημιουργήματος του Τζουν-Χο Μπονγκ.

Το “Snowpiercer” αποτελεί μια ταινία-πρόκληση για το κοινό, γιατί αποτελεί έναν ιδιότυπο συνδυασμό art-house και blockbuster. H πιο σκοτεινή και ενδιαφέρουσα ερμηνεία του δημοφιλούς Κρις Έβανς, ο οποίος πρωταγωνιστεί αυτή τη φορά χωρίς τη στολή του Captain America και την πλαστική εικόνα του ζεν πρεμιέ, υπογραμμίζει αυτό τον συνδυασμό.

Η sci-fi περιπέτεια έχει επιλεχτεί ανάμεσα από 200 ταινίες για να ανοίξει το φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λος Άντζελες. Όπως δηλώνει η Στέφανι Αλέιν, διευθύντρια του Φεστιβάλ, η περιπετειώδης και απρόβλεπτη διαδρομή του τρένου Snowpiercer αποτελεί ιδανική εισαγωγή για το 20ετές Φεστιβάλ. Το αντίστοιχο άνοιγμα του περσινού Φεστιβάλ είχε κάνει η ταινία “Δεν κρατιέμαι” του Πέδρο Αλμοδόβαρ.

Η ταινία πλαισιώνεται από ένα πλούσιο καστ που περιλαμβάνει εκτός από τον Κρις Έβανς, τους Τζέιμι Μπελ (“Billy Elliott”, “Nymphomaniac’’), Τζον Χερτ (“V for Vendetta’’, “Only Lovers Left Alive’’), Έντ Χάρις (“The Hours’’, “Pollock’’), Οκτάβια Σπένσερ (“The Help’’) και την αγνώριστη Τίλντα Σουίντον (“Grand Budapest Hotel’’).

Η επιτυχία της ταινίας έχει ήδη αποφέρει συνολικά 60 εκατομμύρια δολάρια στο box office της Νότιας Κορέας. Οι κριτικές που έχει αποσπάσει είναι διθυραμβικές, καθώς χαρακτηρίζεται ως ένα φουτουριστικό αριστούργημα, μια επική, εντυπωσιακή και φιλόδοξη sci-fi περιπέτεια.


AD 2031: the passengers in the train are the only survivors on Earth. In a future where a failed global-warming experiment kills off most life on the planet, a class system evolves aboard the Snowpiercer, a train that travels around the globe via a perpetual-motion engine.

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:

IMDb Facebook Twitter Official site


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Η αντιουτοπία σε αντίθεση με την ουτοπία δεν εκθειάζει ένα φανταστικό ιδανικό κόσμο έτσι όπως τον περιέγραψε για πρώτη φορά ο Τόμας Μορ στο ομώνυμο του έργο, και εμπνεόμενος από την Πολιτεία του Πλάτωνα, αλλά στεκόμενη πολύ κοντά σε αυτές τις ιδανικές κοινωνίες τις καταδικάζει αποδεικνύοντας το αντίθετο. Πράγματι στα κράτη του Κ’ αιώνα , βλέποντας ότι ο άνθρωπος μπορούσε να πραγματοποιήσει μέρος από αυτά που ανέπτυξε ο Μορ ή ο Καμπανέλα στην Πολιτεία του Ηλίου η ανησυχία μερικών διανοουμένων στηρίχθηκε στην επιστημονική φαντασία για να καταδικάσει αυτές τις εκλογικευμένες απόψεις περί της ιδανικής πολιτείας. Ο κινηματογράφος έμεινε κάπως μακριά από αυτό το λογοτεχνικό έργο και δεν έχουμε πολλά καθαρά αντιουτοπικά έργα. Ωστόσο όμως θα μπορούσαμε να αναφερθούμε στο 1984 του Michael Readford το οποίο βασίστηκε στο ομώνυμο μυθιστόρημα τουΤζωρτζ Όργουελ. Στις ημέρες μας αυτό το λογοτεχνικό έργο φαίνεται να έχει εξασθενήσει και να μην έχουμε πλέον πολλές εμπνεύσεις οι οποίες να περιγράφουν τη ιδανική κοινωνία ή ένα εφιαλτικό κόσμο. Υπάρχει η δυστοπία στην οποία ο πρωταγωνιστής βρίσκεται σε αντίξοες συνθήκες αλλά όμως δεν έχουμε σαφείς πολιτικές δομές ενός μελλοντικού υπερκράτους. Με αυτές τις σκέψεις θα μπορούσαμε να δούμε το έργο Snowpiercer του Bong Jon Ho, το οποίο θα μπορούσαμε να μεταφράσουμε στα Ελληνικά με την λέξη ο Χιονοθραύστης . Βέβαια το έργο στέκεται μακριά από τις δομές της καθαρής αντιουτοπίας , και ακόμη από την Επιστημονική φαντασία καθόσον δεν πρέπει να συγχέομε την μετατονισμένη αφήγηση η οποία πολλές φορές ταυτίζεται με αυτήν την κατηγορία των μυθιστορημάτων ή των κινηματογραφικών έργων , αλλά όχι πάντα. Έχοντας πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τις προαναφερθείσες κατηγορίες θα μπορούσαμε να αναρωτηθούμε για το είδος αυτής της κινηματογραφικής ταινίας και για τα πιθανά μηνύματα τα οποία θέλει να μας περάσει.

Σύμφωνα με τις σκέψεις τις οποίες έχουμε ήδη εκφράσει το έργο θα μπορούσε να θεωρηθεί σαν μία αντιουτοπία η οποία έχει εξελιχθεί και η οποία προσεγγίζει περισσότερο τις ανησυχίες μιας μετασυγρονιστικής κοινωνίας παρά μιας εκσυγχρονιστικής όπως εκείνες οι οποίες αναπτύχτηκαν στον 20ο αιώνα και αποσκοπούσαν σε ένα καλύτερο κόσμο. Βέβαια αυτές οι ιδέες υπάρχουν ακόμη και στις ημέρες μας αλλά κάπως πιο εξασθενισμένες καθόσον η ανθρώπινη πρόοδος έχει και αυτή κάποια όρια. Επί πλέον οι οικολογικές καταστροφές καθιστούν δύσκολη την αισιοδοξία και το μέλλον φαίνεται πολλές φορές αβέβαιο. Η μικρή κοινωνία ενός τραίνου το οποίο σε μία απόλυτη οικολογική καταστροφή ανακτά πλέον τις διαστάσεις της Κιβωτού η οποία θα σώσει το ανθρώπινο είδος, αλλά, αυτή την φορά χωρίς την καθοδήγηση ενός υπερτάτου και ηθικά τελείου όντος, αλλά πάντα κάτω από την ανθρώπινη μικρότητα και μοχθηρία. Μέσα σε αυτό το τραίνο λοιπόν, οι επιβιώσαντες δημιουργούν μια κοινωνία με έντονα αντιουτοπικά χαρακτηριστικά. Το πρώτο από αυτά είναι η απαισιοδοξία του συγγραφέα η οποία ξεπερνά ακόμη και εκείνη των αντιουτοπιστών καθόσον όχι μόνον έχουμε τον θάνατο κα την ολική αποτυχία των αμφισβητιών, αλλά και την καταστροφή της «κιβωτού» με συνέπεια τον αφανισμό του ανθρώπου αυτοί οι οποίοι γλύτωσαν στο τέλος δεν μας δίνουν τα ανάλογα στοιχεία για να υποθέσουμε μία αναγέννηση της ανθρωπότητας. Πρόκειται για μια απατηλή νότα αισιοδοξίας. Η κοινωνία του τραίνου είναι απολυταρχική όπως κι αυτή του Χάξλεϋ ή του Ζαμιάτιν με αυστηρές αρχές. Αυτή η μικρή κοινωνία αντιπροσωπεύει την ιδέα ενός οικουμενικού κράτους το οποίο ξεπερνά σε καταπίεση ακόμη και τα πλέον απολυταρχικά κράτη τα οποία σημάδεψαν την ιστορία του προηγούμενου αιώνα. Η διαφορά όμως συνίσταται στο ότι δεν υπάρχει μία σαφής πολιτική και κοινωνική δομή. Γνωρίζουμε ή μαντεύουμε ότι υπάρχουν τρεις κοινωνικές τάξεις χωρίς όμως πολλές λεπτομέρειες.

Η προπαγάνδα της επιβαλλομένης ευτυχίας έχει σαν υποκατάστατο μία ιδέα: όσοι βρίσκονται σε αυτό το τραίνο θα επιβιώσουν. Κατά φυσική συνέπεια δεν υπάρχει αυτή η κριτική θέση του κράτους απέναντι στο παρελθόν. Ίσως υπάρχει και μία πλέον βάναυση αντιμετώπιση του παρελθόντος το οποίο δεν υφίσταται και δεν πρόκειται να επανακάμψει σε καμία περίπτωση Επομένως κάθε προπαγάνδα και κάθε όνειρο είναι ανώφελο. Σε αυτήν την περίπτωση ο κάθε αμφισβητίας δεν μπορεί καν να ελπίζει για μία επάνοδο του χαμένου παραδείσου. Το κράτος λοιπόν του τραίνου είναι μία μικρογραφία μια αντιουτοπίας η οποία αντικατοπτρίζει σαφώς την δική μας εποχή όπου κάθε ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον έχει πλέον εξανεμισθεί, και κανένας ιδεαλισμός δεν μπορεί να υπάρχει στις σημερινές κοινωνίες. Πέρα όμως από αυτές τις ιδέες θα ήταν δύσκολο να αναφερθούμε στην σχέση της βιομηχανίας Φορντ με το τραίνο και σε με εκείνη που έχει με τον Νέο Γενναίο Θαυμαστό Κόσμο του Χάξλεϋ, παρόλο που το αγγλικό μυθιστόρημα δέχεται την υπόθεση της επιστημονικής προόδου, ενώ εδώ καμία τέτοια αντίληψη δεν υπάρχει. Μάλιστα δεν θα μπορούσαμε καν να κατατάξουμε τον εν λόγω κινηματογραφικό έργο στην κατηγορία της Επιστημονικής φαντασίας. Πρόκειται για μια νέα αντιουτοπική αντίληψη του κόσμου χωρίς την συνδρομή μιας επιστημονικής υποθέσεως, αλλά με το στήριγμα ενός ελαφρού ετεροχρονισμού που φέρει την ανθρωπότητα σε ένα κοντινό μέλλον.

Αν η ιδιόμορφη αντιουτοπία είναι ένα από τα χαρακτηριστικά αυτού του κινηματογραφικού έργου, θα θέλαμε να αναρωτηθούμε στα μηνύματα τα οποία θέλει να περάσει ο σκηνοθέτης σε εμάς. Έχοντας υπόψη ότι αυτό το φιλμ δεν αποσκοπεί να μας εντυπωσιάσει ούτε να βρει τις ανάλογες ευκαιρίες για να μας δώσει δυνατές σκηνές, θα μπορούσαμε να σκεφτούμε ότι ο δημιουργός θέλει πράγματι να μας εκφράσει κάποιους φόβους. Αποκλείοντας λοιπόν την εκδοχή μιας οικολογικής καταστροφής καθόσον οι εξηγήσεις για την γένεσή της είναι λίαν ανεπαρκείς οι λεπτομέρειες οι οποίες εξηγούν πως και γιατί αυτό το τραίνο θα σώσει την ανθρωπότητα, θα ήταν εύλογο να σκεφτούμε περισσότερο πάνω στην ανθρώπινη φύση παρά στα δικά της δημιουργήματα. Το γεγονός ότι σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες υπάρχει μια τέτοιων διαστάσεων ανισότητα η οποία φέρει αντιπαραθέσεις και μίση αυτό αντικατοπτρίζει και εξηγεί την απόλυτη απαισιοδοξία του σκηνοθέτη η οποία αγγίζει τα όρια του μηδενισμού. Με αυτές τις υποθέσεις δεν μπορούμε να μιλάμε για έναν εξορκισμό ή ακόμη για μια προειδοποίηση, αλλά για την έκφραση μιας απόλυτης πεποίθησης: τον αφανισμό του ανθρώπου επί της γης.

Η απόλυτη απαισιοδοξία η οποία στηρίζεται στην αντιουτοπία χωρίς την στήριξη της επιστημονικής φαντασίας μέσα σε ένα οικουμενικών διαστάσεων μικρόκοσμο δημιουργούν όλες τις συνθήκες για ένα πρότυπο κινηματογραφικό έργο το οποίο δημιουργεί μια ιδιόμορφη αισθητική και θέτει τον σύγχρονο άνθρωπο προ των ευθυνών του και προ της μικρότητας της πνευματικής του υπάρξεως.

Γεώργιος Κόκκινος
του Γεωργίου Δημοσθένους Κόκκινουavignonais@pathfinder.gr

 


Η Βαθμολογία μου:

Ευφυέστατη κοινωνικοπολιτική ταινία για την ταξική πάλη!

Προσοχή: το φιλμ του οραματιστή Τζουν-Χο Μπονγκ "Snowpiercer" έχει δύο επίπεδα. Διαλέγετε αυτό που σας αρέσει ή μένετε εκεί που σας το επιτρέπει η διανοητική σας ευφυΐα. Γιατί οι κοινωνικοί συμβολισμοί είναι τόσο εμφανείς στην εξέλιξη της υπόθεσης που δεν χρειάζεται να έχεις εντρυφήσει στην κοινωνιολογία για να αντιληφτείς την πάλη των τάξεων και την κυριαρχία των λίγων επί των πολλών. Η κοινωνική διαστρωμάτωση των επιζήσαντων από την οικολογική καταστροφή του πλανήτη μας στο άμεσο μέλλον (που βλέπουμε εντός της ταχείας αμαξοστοιχείας) είναι ένα σημειολογικό εύρημα που θα καθορίσει τη συνέχεια τόσο του ανθρώπινου είδους (επιλεκτικά), όσο και του οικοσυστήματος του οποίου η ισορροπία διαταράχθη με καταστροφικά αποτελέσματα από τον ίδιο τον άνθρωπο, αφού η απληστία και το αδιάκοπο κυνήγι του κέρδους με κάθε κόστος, είχαν προτεραιότητα.

Ουσιαστικά διαλέγεις να δεις είτε μια "σκοτεινή", άγρια ταινία δράσης με "κανιβαλλιστικά" στοιχεία λόγω της ταξικής συνείδησης που ξυπνάει στους καταπιεσμένους "σκλάβους" της ελίτ (ακολουθώντας τον πριμιτίφ τύπο ταινιών  επιστημονικής φαντασίας: "επιβίωση με κάθε κόστος"), είτε μια αποκαλυπτική ταινία με κοινωνικοπολιτικά μηνύματα σχετικά με την εκμετάλευση της ολιγαρχίας που κατέχει τα μέσα παραγωγής και την εξουσία επί των αδυνάτων. Είτε μπορείς να την απολαύσεις και στα δύο επίπεδα, όπως θα ήταν το ορθότερο. Όπως και να έχει η αρχική σύλληψη και παραγωγή είναι υψηλού επιπέδου και σου δίνει μπόλικη τροφή για σκέψη σχετικά με το μέλλον όπως φανταζόμαστε ότι ίσως διαμορφωθεί (και δε χρήζει περαιτέρω φαντασίας, πλην της επιστημονικής!) καθώς και την αξία της ταξικής επανάστασης όταν τα δικαιώματα και οι ελευθερίες του λαού καταπατώνται ενώ οι συνθήκες διαβίωσης χειροτερεύουν προς όφελος της ελίτ. Για να φτάσουμε στο κατά κάποιον τρόπο ανατρεπτικό φινάλε της Α' θέσης που "δικαιολογεί" πολλά από τα συμβάντα (τάξη στο χάος;) περνώντας υπομονετικά μέσα από τα βαγόνια των κατώτερων θέσεων-τάξεων. Οι θυσίες και οι μονομαχίες με τους εκπροσώπους της ελίτ προσφέρουν χορταστικό θέαμα βίας. Προφητική; ίσως! Αλληγορική σίγουρα.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr

 


Η Βαθμολογία μου:

Όταν αρχίζει η ταινία (στο έτος 2031) έχουν ήδη περάσει 17 χρόνια αφότου ο άνθρωπος, μετά από ένα αποτυχημένο πείραμα έχει επιφέρει, μια νέα Εποχή Παγετώνων και οι ολίγοι επιζήσαντες βρίσκονται παγιδευμένοι μέσα σε ένα τρένο που τρέχει διαρκώς κάνοντας το γύρω του πλανήτη (επί 17 χρόνια, ε;), χάρη σε μια «Αγία Μηχανή», η οποία προστατεύεται από μια ελίτ, που βρίσκεται στα μπροστινά βαγόνια.

Σε πρώτο επίπεδο, το σενάριο  ακούγεται σαν επιστημονική φαντασία (17 χρόνια παγετώνας, τρένο με αέναη κίνηση,  έγκλειστοι οργανωμένοι για επιβίωση κλπ). Σε δεύτερο επίπεδο όμως, έχουμε μια μικρή κοινωνία κατ’ εικόνα αυτής που κατάστρεψε τον πλανήτη, στην οποία η ελίτ που φαίνεται να διοικεί δια των όπλων, «κατοικεί» στην Α’ Θέση, ενώ η πλέμπα είναι στριμωγμένη στην ουρά του τρένου στα πίσω βαγόνια και τρέφεται κατά τα γούστα των μπροστινών, που τους ταΐζουν με μια παχύρευστη και αγνώστου προέλευσης ουσία (και εδώ το μυαλό μου πήγε αμέσως στην πολύ καλή ταινία Soylent Green που είχε προβληθεί στη χώρα μας πριν πολλά χρόνια με τον τίτλο «Νέα Υόρκη 2022 μ.Χ.). Τι μπορεί να συμβεί σ’ αυτή την κοινωνία λοιπόν; Απλά, κάποια στιγμή, οι καταπιεσμένοι των πίσω βαγονιών θα ξεσηκωθούν. Νομοτελειακά οδηγούμαστε στην επανάσταση. Έτσι και γίνεται και αυτομάτως η ταινία περνάει στο τρίτο επίπεδο, της δράσης, της βίας και των σκληρών σκηνών, διότι ας μη ξεχνάμε ότι διαθέτει κορεάτη σκηνοθέτη, που μας είχε χαρίσει πριν λίγα χρόνια το The Host.

Ηγέτης στην επανάσταση αναλαμβάνει ο Κρις Έβανς, κάτω από την ιδεολογική καθοδήγηση του Τζον Χαρτ και με τη βοήθεια των Τζέιμι Μπελ και Σονγκ Κανγκ-χο. Απέναντί του έχει τα ΜΑΤ του τρένου με επικεφαλής μια αγνώριστη Τίλντα Σουίντον, η οποία εμφανίζεται και ως διαπραγματεύτρια μεταξύ των επαναστατών και του «κατασκευαστή- ιδιοκτήτη» του τρένου κυρίου Γουίλφορντ, ο οποίος εμφανίζεται στα τελευταία 10 λεπτά της ταινίας και έχει την κυνική μορφή του Εντ Χάρις. Κατά τη διάρκεια της εξέγερσης θα χυθεί πολύ αίμα και γενικά το έργο θέλει γερό στομάχι.

Αυτά τα 10 λεπτά του τέλους όμως είναι και το άπαν της ταινίας, διότι ως φυσιολογικός θεατής περιμένεις κάποια δικαιολογία για το τι ακριβώς συμβαίνει σ’ αυτό το περίεργο τρένο, που γυρίζει τον πλανήτη διαρκώς (μέχρι πότε αδερφέ;) πάνω ράγες (που δεν ξέρουμε ποιος τις συντηρεί με τόσο παγετό που επικρατεί έξω) και για ποιο σκοπό συμβαίνουν όσα βλέπουμε. Μέχρι να φτάσει όμως ο Κρις Έβανς στο πρώτο βαγόνι θα έχει πάθει το σοκ της ζωής του. Θα έχει χάσει τους φίλους και συναγωνιστές του και θα έχει εκπλαγεί τα μέγιστα. Όπως και ο θεατής.
Τέλος, η συζήτηση μεταξύ του «ιδιοκτήτη» Εντ Χάρις και του επαναστάτη Κρις Έβανς διαθέτει κάτι από την απολογία του Μάρλον Μπράντο στο «Αποκάλυψη τώρα». Αξίζει τον κόπο να την παρακολουθήσει κάποιος με προσοχή. Άλλωστε, όλοι οι δικτάτορες έχουν πάντοτε κάποια δικαιολογία και ο Εντ Χάρις ρίχνει μια υπέροχη ειρωνική ατάκα («Fine»), όταν πλέον έχει εξαντλήσει τα επιχειρήματά του και βλέπει ότι όλα πάνε να χαθούν.

Συνολικά, έχουμε σφιχτό σκηνοθετικό ρυθμό, εξαιρετικές ερμηνείες, πολύ καλό αλληγορικό σενάριο παρά τις όποιες αδυναμίες του πάνω σε… τεχνικά θέματα και δυο ώρες καταιγιστικής δράσης.
Ξέχασα να γράψω κάτι για το τέλος της ταινίας…

 

Άγγελος Πολύδωρος
του Άγγελου Πολύδωρου   | blogspot

 


 

Η Βαθμολογία μου:

Ατενίζοντας ένα κλειστοφοβικό μέλλον

Το μετά - καταστροφικό ασπρόμαυρο comic «Le Transperceneige» των γάλλων Jacques Lob και Jean-Marc Rochette μεταφέρεται στον κινηματογράφο με τον πλέον ιδιόμορφο τρόπο από τον Bong Joon-ho. Ο πολύ ενδιαφέρων νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης - γνωστός  για τον βίαιο τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει τα θέματά του - έχει υλοποιήσει εκτός από το σκηνοθετικό μέρος και την σεναριακή προσαρμογή του comic με έναν πραγματικά αμφιλεγόμενο τρόπο. Σε αντίθεση με το αρχικό μύθο του γαλλικού comic  που αποτελεί μια κοινωνιολογική  και φιλοσοφική πραγματεία πάνω στην ανθρωπινή συμπεριφορά σε οριακές συνθήκες, o Bong Joon-ho προσεγγίζει την κλειστοφοβική πραγματικότητα όπου το σύνολο του εναπομένοντος μετά κατακλυσμικού κόσμου δείχνει να έχει περιοριστεί στα 90 μέτρα ενός αεικίνητου σιδηροδρομικού συρμού.

Η βίαιη συμπεριφορά καταλήγει αυτοσκοπός σε μια ταινία δράσης με αδιάλειπτη διαδοχή σκηνών ακραίας βίας η οποία δοκιμάζει τις αντοχές του θεατή. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν μετατρέπεται σε  καρικατούρα των προθέσεων των αρχικών συγγραφέων της ιστορίας αλλά μάλλον ενδυναμώνεται με την ιδιαίτερη και τόσο εμφαντική στην βία σκηνοθετική ματιά του Bong Joon-ho, σε συνδυασμό μάλιστα με τον αριστοτεχνικό τρόπο με τον οποίο προσεγγίζεται το περιβάλλον μέσα στο οποίο διαδραματίζονται τα 126 λεπτά του φιλμ.

Με έναν αριστοτεχνικό και εντυπωσιακά ρεαλιστικό τρόπο  χάρη στην εξαιρετική ποιότητα των σκηνικών, των κοστουμιών και των ψηφιακών εφέ, παρακολουθούμε   καθηλωμένοι την εξέλιξη στο εσωτερικό ενός σιδηροδρομικού συρμού που αποτελεί την σμίκρυνση ενός κλειστού και αυτοσυντηρούμενου οικοσυστήματος.

Η συνδρομή ενός πολύ καλού team ερμηνευτών με τον Chris Evans στον πρωταγωνιστικό ρόλο να παρουσιάζει μια εικόνα πολύ διαφορετική από το στερεότυπο του «Captain America» με το οποίο  είχαμε αρχίσει να τον ταυτίζουμε, την Tilda Swinton που  είναι πραγματικά αγνώριστη, αλλά και τον παλιό γνώριμο των ταινιών επιστημονικής φαντασίας John Hurt συμβάλει καθοριστικά στο συνολικό αποτέλεσμα, ενώ αξίζει να "ακουστεί" και το ιδιαίτερο soundtrack αυτής της μοναδικής ταινίας.


Konstantinos Kommatas
του Κωνσταντίνου Κομματά kostakom@gmail.com

 


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW




top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
1/8/2013 (Νότια Κορέα)
10/2013 (Ρωσία)
30/10/2013 (Γαλλία)
24/4/2014 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Chris Evans ... Curtis
    Alison Pill
    Jamie Bell ... Edgar
    John Hurt ... Gilliam
    Tilda Swinton ... Mason
    Ed Harris ... Wilford
    Ewen Bremner ... Andrew
    Octavia Spencer ... Tanya
    Luke Pasqualino ... Grey
    Kang-ho Song ... Namgoong Minsu
    Steve Park ... Fuyu
    Kenny Doughty
    Adnan Haskovic ... Franco The Younger
    Clark Middleton ... Painter
    Kojo Asiedu
    Tómas Lemarquis ... Egg-head
    Vlad Ivanov ... Franco Elder
    Emma Levie ... Claude
    Ah-sung Ko ... Yona
    Igor Juric ... Dark voice
    Wilhelmina McFadden ... Lady Testament
    Brian Colin Foley ... Soldier A
    Tyler John Williams ... Young Wilford
    Sean Connor Renwick ... Sergio
    Peter Hallin ... Soldier Two
    Kendrick Ong ... Soldier B
    Marcanthonee Reis
    Jim High ... Soldier One
    Griffin Seymour ... Boy
    Haruna Honcoop ... Female Officer
    Luna Sophia Bar-Cohen ... Magdalena
    Ana Braun ... Yilfa

>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Δράσης, Περιπέτεια, Δράμα, Επιστημονικής Φαντασίας

Σκηνοθεσία
Joon-ho Bong

Σενάριο
Joon-ho Bong
Kelly Masterson
Jacques Lob
(βασισμένο στο Le Transperceneige)
Benjamin Legrand
(βασισμένο στο Le Transperceneige)
Jean-Marc Rochette

Παραγωγή
Tae-sung Jeong
Steven Nam
Chan-wook Park

Μουσική
Marco Beltrami

Φωτογραφία
Kyung-Pyo Hong

Μοντάζ
Steve M. Choe

Casting
Jenny Jue
Johanna Ray

Σχεδιασμός Παραγωγής
Ondrej Nekvasil

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Stefan Kovacik

Σκηνικά
Beata Brendtnerovà

Κοστούμια
Catherine George

Εταιρείες Παραγωγής
SnowPiercer
Moho Films
Opus Pictures
Stillking Films
CJ Entertainment

Διανομή
Village (Ελλάδα)
The Weinstein Company
Bitters End
Kadokawa Pictures
Le Pacte
Wild Side Films
CJ Entertainment
Tanweer Films

Ειδικά Εφέ
Industrial Pixel VFX (body scanning)
Method Studios (Vancouver)
ScanlineVFX

Χρονολογία παραγωγής
2013

Χώρα παραγωγής
Νότια Κορέα, ΗΠΑ, Γαλλία

Γλώσσα
Αγγλικά

Εικόνα
Έγχρωμη

Διάρκεια
126'

Ήχος
Dolby Digital

Τοποθεσίες γυρισμάτων
Τσεχία (Πράγα)

AKA
Snow Piercer

Καταλληλότητα
South Korea:15

Κόστος

Εισπράξεις


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 2.66
Αριθμός Ψήφων: 3


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΠεριπέτειαΕπιστημονικής ΦαντασίαςΔραματικήΔράσης


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails