Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 18/12/14 :.
. Χόμπιτ: Η Μάχη Των Πέντε Στρατών
. Serena
. Η Πρώτη Αγάπη
. Magical Girl
. Το Αγόρι Και Ο Κόσμος
. Η Αγάπη είναι Παράξενη
. Κελί από Χρυσάφι
. 10.000 Χιλιόμετρα
. Ψυχρά και Ανάποδα «Τραγουδιστά»
. Οι Αισθηματίες
. Ο Παραμυθάς Και Οι Ιστορίες του
.: από 25/12/14 :.
. Γκρέις του Μονακό
. Μια Νύχτα Στο Μουσείο: Το Μυστικό Του Φαραώ
. Αστερίξ: Η Κατοικία των Θεών (3D)
. Ο Έβδομος Γιος
. To Μονοπάτι Tου θανάτου
. Αγαπώντας, Πίνοντας και Τραγουδώντας
. Bekas
.: από 1/1/15 :.
. Αλύγιστος
. Μεγάλα Μάτια
. Τα Μυστικά Του Δάσους
. Απόψε Τρώμε στης Ιοκάστης
. Η Τίνκερμπελ και το Τέρας του Ποτέ
. Νορβηγία (από 3/1)
.: από 8/1/15 :.
. Big Bad Wolves: Στο Στόμα των Λύκων
. Ο Κύριος Τέρνερ
. Το Παιχνίδι Της Μίμησης
. Η Αρπαγή 3
. Το Πέρασμα
. Περιπέτεια στο Αιγαίο
. Μια Οικογενειακή Ιστορία
. Λύσσα Κακιά
.: από 15/1/15 :.
. The Woman in Black 2 Angel of Death
. Ανωτέρα Βία
. Blackhat
. Πάρ’το από την αρχή
. Οι Γαμπροί Της Ευτυχίας
.: από 22/1/15 :.
. Ελεύθερος Σκοπευτής
. Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας
. Με αγάπη, Ρόζι

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: yiannasot's Profile yiannasot
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9815

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 86
Μέλη: 0
Σύνολο: 86

Εγγραφή


Cinema: Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού (Boy Eating the Bird's Food) του Έκτορα Λυγίζου (2012)

Ημερομηνία καταχώρησης: Παρασκευή, 02 Νοέ. 2012 @ 11:56:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δραματική

Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού
Boy Eating the Bird's Food

του Έκτορα Λυγίζου
με τους Γιάννη Παπαδόπουλο, Λίλα Μπακλέση, Κλεοπάτρα Περάκη, Γιάννη Κομματά

Υπόθεση:
Ένα 22χρονο αγόρι στην Αθήνα δεν έχει δουλειά, δεν έχει λεφτά, δεν έχει κοπέλα και δεν έχει φαΐ να φάει, αλλά έχει ένα καναρίνι και πολύ ωραία φωνή κόντρα τενόρου. Όταν μένει και χωρίς σπίτι, πρέπει να βρει κρυψώνα για το καναρίνι του. Κι όταν το καναρίνι παγιδεύεται μες στην κρυψώνα, το αγόρι πρέπει να βρει βοήθεια. Πρέπει να βρει κάποιον να του εξομολογηθεί ότι δεν έχει δουλειά, δεν έχει λεφτά, δεν έχει κοπέλα και δεν έχει φαΐ να φάει.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

«ένα από τα πιο ριζοσπαστικά φιλμ που βγήκαν από την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια...»
από τον κατάλογο του Διεθνούς Φεστιβαλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι

Η πολυβραβευμένη ταινία του Έκτορα Λυγίζου Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού, μετά από τα ταξίδια και τις διακρίσεις της σε όλον τον κόσμο θα προβάλλεται από τις 9 Μαΐου στην Ελλλάδα.

Η αρχή του μεγάλου ταξιδιού της ταινίας ήταν το Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, πέρυσι τον Ιούλιο, όπου η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ.
Από τότε και μέχρι σήμερα, Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού, το ντεμπούτο του Εκτορα Λυγίζου έχει ταξιδέψει σε πάνω από 30 διεθνή Φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων το Τορόντο, Λονδίνο, Μπέλφαστ, Ρότερνταμ, Σεβίλλη, Μόντρεαλ, Ρέϊκιαβικ, Λοτζ, Γκέντεμποργκ, Χονγκ Κονγκ, Ταλίν, αποσπώντας βραβεία και διακρίσεις, καθώς και εξαιρετικές κριτικές στα διεθνή Μέσα.

Το Βραβείο της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) και το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τον περασμένο Νοέμβριο, αλλά και τα Βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη και Ανδρικής Ερμηνείας στα φετινά Βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου έρχονται να προστεθούν στη λίστα των διακρίσεων της πιο πολυβραβευμένης ελληνικής ταινίας της χρονιάς.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Η πείνα είναι κινητήριος δύναμη. Αναγκάζει και τον πιο οκνηρό να αναλάβει δράση. Αναγκάζει και τον πιο ντροπαλό να παλέψει με την υπερηφάνεια του για να κρατηθεί στη ζωή. Το σώμα πάσχει από ένα μεγάλο κενό. Και μου φαίνεται πολύ συγκινητική η προσπάθεια των ανθρώπων να γεμίσουν τα κενά τους. Και βρίσκω πολύ συγκινητικό ένα σώμα που πάσχει. Ιδίως γιατί στην πείνα όλες οι αισθήσεις είναι σε έξαρση, το πνεύμα είναι σε κατάσταση μέθης. Και σε κατάσταση μέθης οι άνθρωποι είναι πιο κοντά στον πραγματικό τους εαυτό. Είτε μιλάμε για μέθη από αλκοόλ είτε για μέθη από έρωτα είτε για μέθη θεατρική.

Η δύναμη αυτή υπάρχει μέσα μας –έτσι κι αλλιώς. Γιατί πριν και πάνω απ’ όλα είμαστε ζωά. Ακόμα κι αν ο πολιτισμός μας έχει κάνει να το ξεχάσουμε. Ίσως τελικά όλα συνοψίζονται στο απλό σχήμα: έχω ανάγκη κάτι και προσπαθώ να το αποκτήσω. Είτε μιλάμε για φαΐ είτε μιλάμε για αναγνώριση είτε μιλάμε για φροντίδα είτε για σεξ. Η δυσκολία του αγοριού στην ταινία είναι να αναγνωρίσει και να παραδεχτεί την κατάστασή του. Και να ξεπεράσει όλα αυτά μέσα του που τον εμποδίζουν να ζητήσει βοήθεια και φροντίδα.
Το καναρίνι είναι το αντικείμενο της φροντίδας του. Είναι ένα αβοήθητο πλάσμα που χρειάζεται φαγητό και νερό, και το μονο που μπορεί να σου δώσει ως αντάλλαγμα είναι το ωραίο τραγούδι. Φαντάζομαι πως κάτι τέτοιο είναι και το αγόρι. Φτάνει να το παραδεχτεί.

Νομίζω πως κάποιος, σε συνθήκες φόβου και εξαθλίωσης, δεν πρέπει να διατηρήσει καμία αξιοπρέπεια. Η αξιοπρέπεια στην ταινία είναι εχθρός. Είναι αυτό που κάνει το αγόρι να μην μπορεί να μιλήσει σε κανέναν για την κατάστασή του. Στο φοβο και στην εξαθλίωση η λύση είναι η βοήθεια. Το θέμα δεν είναι να πείσεις τους άλλους ότι είσαι καλά ακόμα κι αν υποφέρεις. Το θέμα είναι να βρεις τρόπο να εκφράσεις είτε τα καλά είτε τα άσχημα που κρύβεις μέσα σου πόσο μάλλον τον πόνο. Η αξιοπρέπεια είναι άμυνα. Είναι κατάλοιπο από άλλες εποχές. Η σημερινή εποχή έχει ανάγκη από αγάπη – άνευ όρων.

Βιογραφικό

Ο Έκτορας Λυγίζος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976.
Έχει σκηνοθετήσει στο θέατρο έργα των Μπέκετ, Ίψεν, Τσέχωφ, Ζαρρύ, Βέρντι, Γουόλς, Όουεν, Κλάους, Ευριπίδη.
Η μικρού μήκους ταινία του Αγνά Νιάτα προβλήθηκε στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα τού Φεστιβάλ Βενετίας 2004 (Corto Cortissimo).
Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του.

Φεστιβάλ & βραβεία (επιλογή)

Φεστιβάλ Κινηματογάφου Καρλοβι Βάρι - Διεθνές Διαγωνιστικό / Ειδική Μνεία Ανδρικής Ερμηνείας στον Γιάννη Παπαδόπουλο
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Μόντρεαλ - Διεθνές Διαγωνιστικό / Βραβείο Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου του Κεμπέκ (AQCC)
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σεβίλλης – Διεθνές Διαγωνιστικό / Αργυρό Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Βραβείο Ερμηνείας
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης - Διεθνές Διαγωνιστικό / Βραβείο Ανδρικης Ερμηνείας και Βραβείο Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI)
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Λοτζ / Βραβείο Καλύτερης Ταινίας
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ρότερνταμ – Επίσημη Συμμετοχή
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Τορόντο – Επίσημη Συμμετοχή
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Λονδίνο – Επίσημη Συμμετοχή
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χονγκ Κονγκ – Επίσημη Συμμετοχή
Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου /
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας - Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη - Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:

IMDb Facebook Twitter Official site


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

(Σ.Σ.: 7/11/2012 - Από το 53ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2012)

Με ελάχιστες λέξεις ο σκηνοθέτης εκτοξεύει σαν ριπές πολυβόλου μπροστά στον θεατή τις καταγραφές πάνω στο σώμα, τα αισθήματα και το πνεύμα του νεαρού κεντρικού ήρωα. Βλέπουμε το αδιέξοδο μιας νέας γενιάς, της γενιάς της κρίσης, αλλά και την δύναμη, το σθένος, την ευαισθησία και την εσωτερική αίσθηση της αξιοπρέπειας απέναντι σε μια βία που ποτίζει σιγά σιγά την ελληνική καθημερινότητα. Ο Γιάννης Παπαδόπουλος είναι συγκλονιστικός διπλα σε ένα κλουβάκι με ένα πουλί που φροντίζει, μια νεαρή κοπέλα την οποία ερωτεύεται. Τα σπασμένα ελληνικά αγάλματα ηρώων μιας επανάστασης, η οποία έχει αντιστραφεί εκατόν ενενήντα ένα χρόνια μετά, φανερώνουν την αγωνία της ψυχής και του βλέμματος των παιδιών όπως ο κεντρικός χαρακτήρας, που μάταια αναζητά τον διαδόχό της - πλην της επανάστασης αυτοσεβασμού, αλληλεγγύης και ευαισθησίας. Μια ακόμα ταινία που σ' αυτό το φεστιβάλ δείχνει το χάσμα από το νεκρό παρελθόν του παλιού ελληνικού σινεμά και την ανάδυση νέων ζωντανών θεάσεων, σκέψεων και  φιλμδράσεων. Το νέο ελληνικό σινεμά (δεν αναφέρομαι στο ΝΕΚ) είναι δυνατά εδώ και όσο υπάρχουν δημιουργοί σαν τον Λυγίζο, θα μείνει έχοντας να πει πολύ περισσότερα από μια απλή ριζοσπαστικοποίηση της αισθητικής φόρμας. Μπράβο!

Γιάννης Ραουζαίος
του Γιάννη Ραουζαίου giannis.raouzaios@myfilm.gr


 

Η Βαθμολογία μου:

Το ντεμπούτο του Έκτορα Λυγίζου ισορροπεί σε δυο κατευθύνσεις. Από την μία στο νέο Ελληνικό κύμα Κινηματογράφου όπως μας το παρουσίασε ο Λάνθιμος και η Τσαγγάρη και από την άλλη στην ρεαλιστική ματιά των αδερφών Νταρντέν.

Το θέμα της ταινίας είναι επίκαιρο και η γραφή του Έκτορα σκληρή. Η κάμερα απομονώνει οτιδήποτε βρίσκεται γύρω του - χωρίς ίχνος ελέους - και βομβαρδίζει τον θεατή με τον πόνο του πρωταγωνιστή του, καθώς βρίσκεται στο υπέρτατο όριο εξαθλίωσης, εξαιτίας της πείνας του.

Ο θεατής όμως παίρνει αυτό το μήνυμα από το πρώτο εικοσάλεπτο κι εδώ είναι το μεγαλύτερο μειονέκτημα της ταινίας. Η επανάληψη. Δεν φτάνει μόνο το εύρημα (που στην παρούσα ταινία είναι εξαιρετικό) αλλά το πώς θα το υποστηρίξεις και πως θα κρατήσεις τον θεατή μέσα στον κόσμο που φτιάχνεις. Το ενδιαφέρον λοιπόν κατά την γνώμη μου χάνεται και το εύρημα ξεφτίζει καθώς και οι σκηνές κουράζουν και το κούνημα της κάμερας γίνεται ενοχλητικό (ο υπογράφων δηλώνει θαυμαστής του δόγματος '95 για τυχόν παρεξηγήσεις).

Το αγόρι που τρώει το φαγητό του πουλιού αδιαμφισβήτητα θα προκαλέσει πάμπολλες ερμηνείες και διχόνοιες αλλά δεν παύει να είναι μια θαρραλέα ταινία που τολμάει στην εξαθλιωμένη Ελλάδα του σήμερα.

 

Άρης Λεχουρίτης
του Άρη  Λεχουρίτηaris.lechou@myfilm.gr

 


 

Η Βαθμολογία μου:

Καλωσορίσατε στον κόσμο του  "δήθεν"!

Αν και υπήρχε ιδιαίτερη αναφορά στην ταινία στην ανταπόκριση  από την περσινή  53η διοργάνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, την οποία μπορεί κανείς να συμβουλευτεί  στο link http://www.myfilm.gr/12133 άξιζε τον κόπο  να επανέλθω.

Διατηρώντας ακόμη μια ελπίδα ότι η κατάσταση της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής μπορεί να μην είναι τόσο άθλια όσο φαίνεται μπήκα στην δοκιμασία εν όψει της έναρξης διανομής της, να παρακολουθήσω για δεύτερη φορά την συγκεκριμένη ταινία!

Τελικά η πικρή γεύση παραμένει. Η ταινία δεν αποτελεί τίποτε άλλο από μια προσπάθεια κινηματογραφικής επιτυχίας με μοναδικό εφόδιο την ρηχή πρόκληση.
Πρόκειται για μια απολύτως συντηρητική προσέγγιση της σημερινής πραγματικότητας και βαθιάς κρίσης. Και αντικειμενικά αποσιωπά, με ένοχο τρόπο, τα κοινωνικοοικονομικά αίτια του γενικευμένου εκβαρβαρισμού και της απόλυτης παρακμής της ελληνικής κοινωνίας.

 

Konstantinos Kommatas
του Κωνσταντίνου Κομματά Facebook

 


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
5/7/2012 (Τσεχία, Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι)
8/11/2012 (Ελλάδα, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης)
9/5/2013 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

BOY EATING THE BIRD S FOOD Poster.jpg BOY EATING THE BIRD S FOOD (5).jpg BOY EATING THE BIRD S FOOD (3).jpg BOY EATING THE BIRD S FOOD (4).jpg BOY EATING THE BIRD S FOOD (2).jpg BOY EATING THE BIRD S FOOD (1).jpg BOY EATING THE BIRD S FOOD 1.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<


Πρωταγωνιστούν

Γιάννης Παπαδόπουλος, Λίλα Μπακλέση, Κλεοπάτρα Περάκη, Βαγγέλης Κομματάς, Χαράλαμπος Γωγιός

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Είδος ταινίας: Δράμα
Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος
Σενάριο: Έκτορας Λυγίζος
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Δημήτρης Κασσιμάτης
Μοντάζ: Γρηγόρης Ρέντης
Ήχος: Δημήτρης Κανελλόπουλος
Κοστούμια: Κλειώ Μπομπότη
Μακιγιάζ: Ιωάννα Λυγίζου
Σχεδιασμός Παραγωγής: Κλειώ Μπομπότη, Σταύρος Λιόκαλος
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Τύπος: DigiBeta Έγχρωμο
Διάρκεια: 80'
Έτος Παραγωγής: 2012
Γλώσσα: Ελληνικά
Τοποθεσίες γυρισμάτων: Αθήνα (Ελλάδα)
Διανομή: Premium Films
Παραγωγός: Γιώργος Καρναβάς, Έκτορας Λυγίζος, Ελίνα Ψύκου, Αργύρης Παπαδημητρόπουλος
Executive Producer: Κωνσταντίνος Κοντοβράκης
Εταιρεία Παραγωγής: Έκτορας Λυγίζος, Stefi, Guanaco
Συμπαραγωγή: 2/35 & Oxymoron Films, Φαντασία Οπτικοακουστική
Mε την ενίσχυση του ΕΚΚ


top of the page










 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη


Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

Δραματική


Advertisement



top of the page


-- Sponsored Links --

Dailymotion Movies LTD aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr


Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails