Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 18/9/14 :.
. Ο Λαβύρινθος
. Αμνησία
. Η Barbie στο Μυστικό Βασίλειο
. Η Ωραία Της Ημέρας (1967)
.: από 25/9/14 :.
. Ένας Πύργος Στην Ιταλία
. The Equalizer
. Το Παιδί με την Κουρδιστή Καρδιά
. Ο Αξέχαστος Μήνας
. Palo Alto
. The Guest
. Στο Σπίτι
. Nymphomaniac part 1 Uncut
.: από 2/10/14 :.
. Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε
. Starred Up
. Ιστορίες για Αγρίους
. Ο Μικρός Νικόλας Πάει Διακοπές
. Xenia
. Ήσυχες Μέρες
.: από 9/10/14 :.
. Dracula Untold
. Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω;
. Ο Φύλακας της Μνήμης

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: leogeo1974's Profile leogeo1974
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9756

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 187
Μέλη: 0
Σύνολο: 187

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
Movies LTD
aggelospolidoros.blogspot.gr
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: Έγκλημα στη Λίμνη (La Sirga) του Γουίλαμ Βέγκα (2012)

Ημερομηνία καταχώρησης: Δευτέρα, 29 Οκτ. 2012 @ 18:18:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δραματική

Έγκλημα στη Λίμνη
La Sirga

του Γουίλαμ Βέγκα
με τους Φλοράλμπα Αχικανόι, Τζόγκις Σεντίν Αρίας, Χούλιο Σεζάρ Ρόμπλε

Υπόθεση:
Η Αλίσια είναι αβοήθητη. Οι μνήμες από τον πόλεμο τρυπάνε το μυαλό της, όπως ακριβώς κάνει και η απειλητική, σχεδόν φοβιστική, βροχή. Ξεριζωμένη από τις ένοπλες συγκρούσεις στο μέρος που μεγάλωσε, προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της στην περιοχή La Sirga, σε ένα παρακμιακό hostel στις ακτές μιας μεγάλης λίμνης, στην ορεινή ζώνη των Άνδεων. Το σπίτι αυτό ανήκει στον Όσκαρ, έναν από χρόνια μοναχικό άνθρωπο και ουσιαστικά ερημίτη, που όμως είναι ο μοναδικής συγγενής που της έχει απομείνει. Εκεί, στα βαλτώδη και σκοτεινά παράλια της περιοχής, η Αλίσια θα προσπαθήσει να εγκατασταθεί και να ζήσει μέχρις ότου οι φοβίες της και η απειλή του πολέμου έρθουν ξανά στην επιφάνεια.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Έγραψα και σκηνοθέτησα αυτή την ιστορία εξαιτίας της ανάγκης μου να επιστρέψω στις ρίζες μου και ουσιαστικά εκεί όπου ανήκω. Η πρώτη “αποστολή” μου ως σκηνοθέτης, όντας δημιουργικός και ανήσυχος, ήταν να μπορέσω να καταλάβω ποιες ιστορίες μου ταιριάζουν, με γοητεύουν και έχουν την ικανότητα να με “αναγκάσουν” να τις ακολουθήσω. Γι’ αυτό, με μεγάλη μου χαρά, θυμήθηκα τους μύθους και τους θρύλους που λέγονται στα χωριά της πατρίδας μου, τους θεούς, τους ημίθεους, τους ήρωες και τους μάρτυρες που εμφανίζονται στις περιοχές γύρω από τις μεγάλες λίμνες των Άνδεων. Αυτά τα μέρη έχουν καταφέρει να διατηρήσουν τις προφορικές παραδόσεις και τις ιστορίες αυτές, ενώ δεν ξεχνούν αυτούς που τις έχουν ανακαλύψει. Αυτή η γοητεία που υπάρχει στις περιοχές γύρω από τις λίμνες στη Λατινική Αμερική ήταν η αφετηρία ώστε να ξεκινήσω και εγώ τη δική μου ιστορία.

Γράφοντας το “La Sirga” αυτόματα σκέφτηκα ότι καλό θα είναι επίσης να αναδείξω μια περιοχή που είναι άγνωστη τόσο στην Κολομβία όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτή η απόφαση μου προκάλεσε πρωτοφανή κατάπληξη στους ντόπιους κατοίκους της περιοχής μια και είδαν τον τόπο τους να πηγαίνει παραπέρα από τους ίδιους. Αγρότες με ινδιάνικη καταγωγή παραμένουν σήμερα ιδεολογικά ανθεκτικοί αναφορικά με τις θέσεις και τις παραδόσεις τους, για μια καθαρή και διάφανη σχέση με τη γη και τα αδέλφια τους, που διατηρείται διαχρονικά. Οικογένειες και γείτονες φτιάχνουν με αξιοθαύμαστο τρόπο τις ζωές τους στη μέση μια χώρας που μαστίζεται από τις ένοπλες συγκρούσεις, την ανισότητα, τη βία, την πείνα και τον πόλεμο. Πρόκειται για μια κοινότητα που έχει την πρόθεση να μετασχηματίσει τη σκέψη και τις σχέσεις της ώστε να υπάρξει ειρήνη στην περιοχή, σε αντίθεση με άλλα αδέλφια τους που ως ανιστόρητοι και απληροφόρητοι γεμίζουν τη γη με αίμα και πόνο.

Άνθρωποι κουρασμένοι από το πεπρωμένο τους γεμάτο απελπισία, βλέπουν μπροστά τους καθημερινά την περιβαλλοντική καταστροφή από τον έκρηξη του άνθρακα και την ασύδοτη αλιεία. Άνδρες και γυναίκες που κατανοούν ότι η γη δεν είναι κληρονομιά τους αλλά κυρίως ένα δάνειο από τα παιδιά τους, αναλαμβάνουν την ευθύνη καθημερινά, σε κάθε τους ενέργεια, ώστε να την αγαπήσουν και να διδάξουν στα παιδιά τους το ίδιο, μια πράξη που μόνο καλό κάνει σε εκείνους, τα παιδιά τους, τα φυτά, τα ζώα και τη λίμνη κοντά στην οποία ζουν.

Είναι όλη αυτή η ατμόσφαιρα που με ενέπνευσε ώστε να γράψω την ιστορία της Αλίσια, ενός ξένου κοριτσιού που γίνεται το επίκεντρο για τους άνδρες και τις γυναίκες της περιοχής, και που αναλαμβάνει την ευθύνη να ξεπεράσει και να παλέψει με αυτή την καταστροφή.

Μια ιστορία που παίρνει αποστάσεις από τον πόλεμο και τα θύματα του, προσπαθώντας να δείξει τη ζωή ενός ανθρώπου παρά τις ατέλειες και τις αδυναμίες του. Μια ιστορία που “επιδιορθώνει” τα κενά της ίδιας της ζωής, αφήνοντας το σημάδι της σε ένα ημιτελές hostel –και η ζωή της Αλίσια παρά τη δουλειά, το χρόνο και τον κόπο παραμένει ημιτελής. Έτσι όμως είμαστε όλοι μας, ελλιπείς όπως η Αλίσια, η οποία φαίνεται καταδικασμένη να μην βρει ποτέ τον εαυτό της. Παρόλο που συνέχεια περιμένει να επιλυθεί το ζήτημα της, συνέχεια προκύπτει και κάτι άλλο και κάτι ακόμη. Αυτή είναι μια ιστορία που γράφτηκε για την ανικανότητα μας να αλλάξουμε τον χαρακτήρα μας, τις πράξεις μας και τη μοίρα μας. Γράφτηκε από την ανικανότητα μας να μπορούμε να κρίνουμε ένα τέτοιο μπερδεμένο άτομο, δεδομένου ότι η Αλίσια θα μπορούσε να είναι η μητέρα μου και η αδερφή μου. Ίσως και η αδερφή μου και η γυναίκα μου. Καταφέρνει όμως να επιζεί πάντα από τα λάθη της και την κακία των αντρών. Όμορφη και περίεργη. Γενναιόδωρη και καταστρεπτική.

Προσπάθησα να γράψω με τις εικόνες και τους ήχους του μέρους που κινηματογράφησα ώστε να υπάρχει μια συνέπεια. Τα σταθερά και περιγραφικά πλάνα συμβάλλουν ώστε να δημιουργηθεί η αίσθηση της ησυχίας αλλά και να ενισχύσουν την έννοια μιας κλειστοφοβικής μοναξιάς. Το “La Sirga” μπορεί να ιδωθεί μέσα από τα πλάνα και τις εικόνες της πρωταγωνίστριας πάντα σε συνάρτηση με το περιβάλλον γύρω της, μια και οι ορεινές περιοχές και κυρίως η λίμνη έχουν άμεση σχέση με την ιστορία μας. Αυτή η σχέση καθορίζεται ακόμη και από τον χρόνο, ο οποίος μέσα από τα πλάνα αποτυπώνει μια ένωση ανάμεσα στη μυθιστοριογραφία και την πραγματικότητα, που καταλήγει σε μια ειλικρινή ταινία με αληθινά ποιητικές στιγμές.

Το “La Sirga” δεν είναι μια νεορεαλιστική ταινία αλλά ένας συμβολισμός και μια μεταφορά που το κάνουν να απέχει από την πραγματικότητα. Από την άλλη μεριά όμως υπάρχουν στιγμές όπου η κάμερα περιμένει και παρατηρεί τους χαρακτήρες και αυτά που τους καθορίζουν. Σε άλλες στιγμές η κάμερα ενσωματώνει ρεαλιστικότερα αυτό το ταξίδι μεταξύ των σκηνών, που συνήθως είναι ονειρικό.

Με δραματουργικούς όρους, οι εικόνες μου προσπαθούν να εξηγήσουν το ανεξήγητο και το τι αυτό περιλαμβάνει. Ενδιαφέρομαι να παρουσιάζω ιδιαίτερους χαρακτήρες, που ο καθένας του κάτι κρύβει. Θέλω να εξηγήσω την ανθρώπινη ύπαρξη ως ηθοποιός και όχι απλά ως παρατηρητής των πράξεων της και τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον. Κατά συνέπεια, ο έλεγχος που θέλω να έχω σε κάθε σκηνή μου δίνει και τη δυνατότητα να την κόψω. Αφήνοντας την ταινία στην άκρη, μου δίνεται επίσης η δυνατότητα να εξηγήσω την ιστορία μου πιο δυναμικά. Και δεν πρόκειται για το πώς θα λέω στους ηθοποιούς μου να χαμογελάνε ή να είναι λυπημένοι, αλλά είναι κάτι πιο σημαντικό και μη πραγματικό. Στη διάρκεια των γυρισμάτων, ήθελα οι ηθοποιοί μου να ξεχνούν ότι τους καταγράφει η κάμερα. Τότε είναι που οι εκφράσεις τους βγαίνουν καλύτερα, η αλήθεια είναι πιο αυθεντική, δεν ελέγχεται και βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Προκειμένου να ολοκληρωθεί η αφηγηματικότητα του “La Sirga” έπρεπε να ενσωματωθούν και να αφομοιωθούν όλοι οι ήχοι που καταγράφηκαν. Το “La Sirga” είναι μια μυθιστοριογραφία όπου το βίαιο περιεχόμενο του εμφανίζεται εκτός πλαισίου και όχι με τρόπο άμεσο. Ο πόλεμος φτάνει σε εμάς μέσω των ήχων, σαν ένας βρυχηθμός και μια ηχώ που έρχονται από την άλλη μεριά των ορεινών περιοχών στα αυτιά των χαρακτήρων της ιστορίας απειλώντας τους. Πρόκειται για μια ταινία ήχων, όπου οι διάλογοι, το περιβάλλον, ο θόρυβος και η ησυχία έχουν μια ανεξαρτησία σε σχέση με την εικόνα. Δεν υπάρχει πιθανότητα καμία να καταλάβεις έναν τόπο και τους κατοίκους του χωρίς να είναι παρών ο ήχος τους. Γι’ αυτό το λόγο η μουσική είναι πάντα υποστηρικτική.

Εν ολίγοις, αυτή είναι η θέση της ταινίας και της παραγωγής: προσπάθησαν να φτιάξουν ένα τραγικό ποίημα για την ανθρωπότητα γύρω από την Αλίσια, η οποία ταξιδεύει από την ομορφιά του μέρους που ζει στην ανθρώπινη φρίκη του πολέμου.

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Γουίλιαμ Βέγκα
SAM WIGLEY | BFI OFFICIAL WEBSITE | 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012

Ο σκηνοθέτης Γουίλιαμ Βέγκα μιλάει για τα κινηματογραφικά φεστιβάλ, τους αγαπημένους του σκηνοθέτες, και το τολμηρό και έντονο κινηματογραφικό ντεμπούτο του, “La Sirga”.

Ο γεννημένος στην Καλιφόρνια και πτυχιούχος κοινωνικών επικοινωνιών στο Πανεπιστήμιο του Βέιλ στην Κολομβία, αλλά και με μεταπτυχιακό στο κινηματογραφικό και τηλεοπτικό σενάριο στο Κολέγιο Τεχνών και Θεάματος ΤΑΙ στη Μαδρίτη, ο Γουίλιαμ Βέγκα εργάζεται τόσο ως καθηγητής στο πανεπιστήμιο όσο και ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και βοηθός σκηνοθέτη σε κινηματογραφικά, τηλεοπτικά και βίντεο πρότζεκτ. Το 2010 υπήρξε βοηθός του Όσκαρ Ρουίζ Νάβια για την, βραβευμένη στη Μπερλινάλε, ταινία “Crab Trap”. Το “La Sirga”, μια παραγωγή της Contravia Films, είναι η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους που κάνει.

Από πού προήλθε η ιδέα για το “La Sirga”;

Ταξίδεψα σε αρκετά απομονωμένα μέρη της Κολομβίας για τις ανάγκες μιας τηλεοπτικής σειράς, όπου διαπίστωσα από κοντά τα ποικίλα κοινωνικά προβλήματα που υπάρχουν εξαιτίας των ένοπλων συγκρούσεων που μαστίζουν την περιοχή για χρόνια. Σε ένα από αυτά τα μέρη ανακάλυψα ολόκληρες κοινότητες που προσπαθούσαν να ξαναφτιάξουν τις ζωές τους και να ζήσουν γύρω από μια όμορφη λίμνη. Αυτή είναι η La Cocha, μια ιερή περιοχή γεμάτη σύμβολα, στην οποία μου περιέγραψαν μια ιστορία μεταξύ αλήθειας και φαντασίας. Ουσιαστικά αυτή η ιστορία διαμόρφωσε το “La Sirga”.

Τι δυσκολίες αντιμετώπισες στα γυρίσματα;

Η κυριότερη δυσκολία ήταν η εξεύρεση χρημάτων. Η παραγωγή μιας ανεξάρτητης ταινίας χωρίς εμπορικό προσανατολισμό δεν είναι και ότι πιο εύκολο για να πραγματοποιηθεί. Ειδικώς αν στις αποφάσεις σου περιλαμβάνονται ένα καστ χωρίς διάσημους ηθοποιούς και ένα απομονωμένο μέρος γυρισμάτων που αυτομάτως αυξάνει το κόστος. Σε αυτά πρόσθεσε ότι το γύρισμα έγινε με φιλμ 35mm, που αυτομάτως περιορίζει τα όποια λάθη και μας δίνει το πολύ τρεις λήψεις σε κάθε σκηνή. Και η κινηματογράφηση σε εξωτερικούς χώρους, όπου ήμασταν δέσμιοι ενός αλλοπρόσαλλου καιρού. Όπως βλέπεις πολλά ήταν τα μειονεκτήματα σε αυτή την ταινία όμως σε μας μέσα απ’ όλα αυτά γεννήθηκε μεγάλη δύναμη.

Γιατί ο κόσμος θα πρέπει να δει την ταινία σου;

Το “La Sirga” δεν σου λέει απλώς μια ιστορία, αλλά σε προτρέπει να ζήσεις. Η χρήση της κινηματογραφικής γλώσσας κάνει την προβολή μια ζωντανή εμπειρία.

Τι σε ενδιαφέρει περισσότερο στα κινηματογραφικά φεστιβάλ;

Με ενδιαφέρει περισσότερο η επαφή και η επικοινωνία με άλλους σκηνοθέτες και ταινίες που δεν μπορώ να βρω πουθενά αλλού. Για παράδειγμα, το να βλέπω λατινοαμερικανικό κινηματογράφο σε φεστιβάλ της Γαλλίας, της Ισπανίας ή των Η.Π.Α. Όπως επίσης το να βλέπω ασιατικό, αφρικανικό και ανατολικοευρωπαϊκό σινεμά. Τα κινηματογραφικά φεστιβάλ είναι μια όαση όπου μπορείς να βλέπεις κινηματογράφο μακριά από τα εμπορικά τερτίπια.

Και τι σε εκνευρίζει;

Όταν δεν μου επιτρέπουν οι υποχρεώσεις μου να αφιερώσω το χρόνο που θέλω στην παρακολούθηση ταινιών.

Γιατί τα κινηματογραφικά φεστιβάλ είναι σημαντικά;

Στα κινηματογραφικά φεστιβάλ οι δημιουργοί καλούνται για να επικοινωνήσουν, να σκεφτούν, να απεικονίσουν αλλά και να επαναπροσδιορίσουν την τέχνη τους. Ο κινηματογράφος διαθέτει μια γλώσσα και όπως συμβαίνει με όλες τις γλώσσες, εξελίσσεται. Τα φεστιβάλ είναι χρήσιμα ώστε να υπάρξει αυτή η εξέλιξη και ανάπτυξη.

Ποια είναι η τελευταία ταινία που είδες;

Τη μεξικανική “After Lucia”, που κέρδισε το μεγάλο βραβείο του τμήματος Ένα Κάποιο Βλέμμα στο Φεστιβάλ Κάννων. Αν και η ταινία σε έκανε να αισθάνεσαι άβολα, εντούτοις σε κρατούσε παγιδευμένο στη θέση σου.

Ποιοι σκηνοθέτες σε εμπνέουν;

Αυτή τη στιγμή, μου αρέσει η δουλειά του Σεμίχ Καπλάνογλου και του Κάρλος Ρεϊγάδας. Όπως και οι ταινίες των αδελφών Νταρντέν. Η δουλειά του Λουίς Μπουνιουέλ με ενέπνεε για χρόνια.

Δουλεύεις κάποιο επόμενο πρότζεκτ;

Λοιπόν, το επόμενο πρότζεκτ είναι για την ακρίβεια δυο ταινίες. Κάνω ένα πείραμα γράφοντας δυο σενάρια την ίδια στιγμή. Θα δούμε ποιο θα γυρίσω πρώτα.

 

ΦΕΣΤΙΒΑΛ | ΒΡΑΒΕΙΑ | ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

Η ταινία “Έγκλημα στη Λίμνη” του Γουίλιαμ Βέγκα πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών 2012 αποσπώντας θετικές κριτικές τόσο από το κοινό όσο και από δημοσιογράφους. Τα περιοδικά Variety, ScreenDaily, The Hollywood Reporter, το κινηματογραφικό σάιτ Cineuropa.org κ.ά. ασχολήθηκαν εκτενώς με το σκηνοθετικό ντεμπούτο σε μεγάλου μήκους ταινία του γνωστού Κολομβιανού σκηνοθέτη

Εν συνεχεία, η ταινία προβλήθηκε στα, επίσης, πολύ σημαντικά φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν (Ισπανία), Τορόντο (Καναδάς) και Λονδίνου (Αγγλία).

Στη Λατινική Αμερική έχει προβληθεί, μεταξύ άλλων, στο κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Λίμα (Περού) αποσπώντας το μεγάλο βραβείο της διοργάνωσης καθώς και διάκριση για τη φωτογραφία, ενώ στο Φεστιβάλ της Μαρ Ντε Πλάτα (Αργεντινή) τιμήθηκε ως η καλύτερη ταινία από την Διεθνή Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI).

Όσον αφορά άλλες φεστιβαλικές συμμετοχές της: έχει παιχτεί στα γαλλικά φεστιβάλ La Rochelle, Biaritz & Gindou, ενώ έχει παιχτεί και στο φεστιβάλ του Σαιντ Λιούις στις Η.Π.Α.

 

ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΒΕΓΚΑ
Βιογραφικό Σημείωμα

O Γουίλιαμ Βέγκα, εκ των ιδρυτών της εταιρείας παραγωγής Contravia Films, σπούδασε κοινωνικές επικοινωνίες στο Πανεπιστήμιο του Βέιλ στην Κολομβία (αποφοίτησε το 2004) και έκανε μεταπτυχιακό στο τηλεοπτικό και κινηματογραφικό σενάριο στο Κολέγιο Τεχνών και Θεάματος ΤΑΙ στη Μαδρίτη (αποφοίτησε το 2008). Έκτοτε έχει εργαστεί ως καθηγητής στο πανεπιστήμιο, σκηνοθέτης, σεναριογράφος και βοηθός σκηνοθέτη σε τηλεοπτικά, κινηματογραφικά και βίντεο πρότζεκτ.

Η πρώτη μικρού μήκους ταινία του, “Amnesia”, επιλέχθηκε στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ της Αβάνα και κέρδισε τα βραβεία σεναρίου και φωτογραφίας στα κολομβιανά Cesares Awards. Τη δεύτερη μικρού μήκους ταινία του, “Sunrise”, σκηνοθέτησε μαζί με τον Όσκαρ Ρουίζ Νάβια, και κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας στο κολομβιανό Φεστιβάλ Equinoxio, ενώ επιλέχθηκε στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ της Τουλούζης.

Από το 2004 συνεργαζόταν με το πολιτιστικό κανάλι Telepacifico ως σκηνοθέτης της σειράς EducaTV. Αυτή η σειρά του έδωσε το πρώτο βραβείο του είδους (για εκπαιδευτικά θέματα) στο ισπανικό Φεστιβάλ Telefestival of Young Video ATEI. Η τρίτη μικρού μήκους ταινίας του, Tricolor Futbol Club, παίχτηκε σε περισσότερες από 250 αίθουσες στην Κολομβία καθώς και στην τηλεόραση.

Στη συνέχεια δούλεψε ως βοηθός σκηνοθέτη του Όσκαρ Ρουίζ Νάβια για την ταινία “Crab Trap”, η οποία κέρδισε το Βραβείο FIPRESCI (Διεθνής Ομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου), στη Μπερλινάλε.

H τρίτη μικρού μήκους ταινίας του, “Simiente”, που ουσιαστικά αποτελεί τον προάγγελο του “La Sirga” όσον αφορά την ιστορία του, παίχτηκε στα επίσημα προγράμματα των Φεστιβάλ του Σάο Πάολο και της Αβάνα, ενώ κέρδισε το βραβείο φωτογραφίας στο κολομβιανό Φεστιβάλ Invitro.

Φιλμογραφία

2001 - Amnesia (short)
2003 - Sunrise (short)
2011 - Tricolor Futbol Club (short)
2011 - Simiente (short)
2012 – La Sirga



A Colombian refugee tries to rebuild her life at a guest house located on the shores of a great lake in the Andes. 

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:

IMDb Facebook Twitter Official site


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Ελιτίστικη τρικλοποδιά Περουβιανής "Madeinusa" και Ταϊλανδέζικης πρωτοπορίας

Αφαιρετική, μυστικιστική και ναρκισσιστική αισθητική που με "άδειασε" από την νατουραλιστική γραφικότητα και την ρηχή αποστασιοποίηση. Σίγουρα η πρώτη ταινία του Βέγκα δίνει ελπίδες για το μέλλον του μινιμαλισμού, όμως φοβάμαι, χωρίς απτές εγγυήσεις για την αναγκαιότητα και την καινοτομία της.

Άλλωστε το νεοκυματικό ύφος της Λατινομερικάνικης σχολής (Τραπέρο, Ρεϊγάδας) έχει δημιουργήσει ένα ρεύμα συμπάθειας που ξεφεύγει από τις τοπικιστικές εμμονές του φολκλόρ καθώς φέρνει στην επιφάνεια (της Δύσης) την παρακμή της άκρως συντηρητικής, κλειστής και αγοραφοβικής κοινωνίας τους. Ο κληρονομικός φόβος και τα καταπιεσμένα ένστικτα από την παραδοσιακή ηθική και τις προκαταλήψεις διεμβολίζουν το μυαλό και την καρδιά των ιθαγενών. Η δοκιμασία της ανοχής στις παρεκκλίσεις σ΄αυτές τις κοινωνίες έχει αναμενόμενα αποτελέσματα, αν και εσωτερικά διχάζει την ανθρώπινη συνείδησή τους,  φτάνοντας πολλές φορές σε ακραίες μορφές έκφρασης.

Ο θεατής βρίσκεται αντιμέτωπος με μια διαφορετική οπτική αναγνωρισιμότητας των χαρακτήρων και της δράσης τους. Και αυτό γίνεται έξω από τους κανόνες του καθαρού αφηγηματικού mainstream κινηματογράφου που η σινεφιλική εσωστρέφεια του Βέγκα απαιτεί.

Συμβολικοί υπαινιγμοί που "σκάβουν" σε slow motion;

Χωρίς να προσφέρονται έτοιμες λύσεις, και με έμφαση στη νοηματική των εικόνων, παρακολουθούμε μια ρεαλιστική, τραχιά, σκοτεινή ιστορία με ελάχιστους διαλόγους, απαλλαγμένη πλήρως από συναισθηματική δράση, φόρτιση και ποίηση. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην φόρμα καθώς το περιεχόμενο αποτελεί πεδίο άσκησης τελειόφοιτου κινηματογραφιστή. Η λύση δεν κορυφώνεται και το όμορφο ταξίδι χάνει την προοπτική του. Χάνει την ταξική του προέλευση. Χάνει την δυναμική του λόγου. Δυναμώνει όμως την παρατήρηση ακουμπώντας σε φλέγοντα, επίκαιρα ζητήματα τοπικού και παγκόσμιου ενδιαφέροντος (εμφύλιος, περιβάλλον, διαπροσωπικές σχέσεις, αποκοινωνικοποίηση, εκμετάλευση) που θίγονται υπογείως. Τελικά ακόμα και η ουτοπία γοητεύει, η κενότητα ποτέ.

Απευθύνεται αυστηρά, σε εξειδικευμένο, μυημένο και οπλισμένο με πολλή υπομονή κοινό το οποίο λατρεύει τους προαναφερόμενους κινηματογραφιστές και την απόλυτη έλλειψη των αυτονόητων. Καθόλου τυχαία η επιλογή της ταινίας στην ενότητα "15ήμερο Σκηνοθετών" στις φετινές Κάννες, ωσάν βούτυρο στο ψωμί της.

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr

 


Η Βαθμολογία μου:

Εξαιρετική αισθητικά αλλά ασαφής!

Η πρώτη αυτή κινηματογραφική δημιουργία μεγάλου μήκους του William Vega αποτελεί μια συνεχή διαδοχή από υπέροχα πλάνα.

Η κάμερα λειτουργεί με την λογική που καταγράφει το ανθρώπινο μάτι και αναδεικνύει με εξαιρετικά χαρισματική ματιά, εικόνες διαχρονικής ομορφιάς στη Κολομβία.

Παρ’ όλα αυτά η ταινία  αφηγείται μια εξαιρετικά μακρόσυρτη και δυσνόητη ιστορία με σχεδόν απόλυτη απουσία δράσης.

Αποτέλεσμα είναι η παρακολούθηση της να αποδεικνύεται εξαιτερικά κοπιώδης σε θεατές οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με νεορεαλιστικές και γενικότερα πειραματικές κινηματογραφικές προσεγγίσεις. Σε κάθε περίπτωση πάντως αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα δημιουργία, με εξαιρετική αισθητική.

Και μια ταινία υπαινικτική πολύ σημαντικών ζητημάτων της ζωής στην απομονωμένη κολομβιανή ενδοχώρα, όπως  του συνεχούς εμφύλιου πολέμου, της υφέρπουσας σεξουαλικής πρόκλησης διεκδίκησης, αλλά και της συνεχούς αλλοίωσης του φυσικού περιβάλλοντος.

Konstantinos Kommatas
του Κωνσταντίνου Κομματά Facebook


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW




top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
19/5/2012 (Γαλλία, Φεστιβάλ Καννών)
13/12/2012 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

La Sirga - 0021.jpg La Sirga - 0023.jpg La Sirga - 0016.jpg La Sirga - 0017.jpg La Sirga - 0018.jpg La Sirga - 0006.jpg La Sirga - 0022.jpg La Sirga - 0020.jpg La Sirga - 0015.jpg La Sirga - 0014.jpg La Sirga - 0013.jpg La Sirga - 0004.png La Sirga - 0001.jpg La Sirga - 0010.jpg La Sirga - 0002.jpg La Sirga - 0003.jpg La Sirga - 0007.jpg La Sirga - 0008.jpg La Sirga - 0019.jpg La Sirga - 0012.jpg La Sirga - 0009.jpg La Sirga - 0011.jpg La Sirga - 0005.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Floralba Achicanoy
    Joghis Seudin Arias ... Alicia
    Julio César Roble

>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Δράμα

Σκηνοθεσία
William Vega

Σενάριο
William Vega

Παραγωγή


Φωτογραφία
Sofia Oggioni

Μοντάζ
Miguel Schverdfinger

Εταιρείες Παραγωγής
Contravía Films

Διανομή
Amafilms (Ελλάδα)
Film Movement

Χρονολογία παραγωγής
2012

Χώρα παραγωγής
Κολομβία, Γαλλία, Μεξικό

Γλώσσα
Ισπανικά

Εικόνα
Έγχρωμη

Διάρκεια
88'

Ήχος

Τοποθεσίες γυρισμάτων

AKA
The Towrope

Καταλληλότητα


Κόστος

Εισπράξεις


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

Δραματική


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails