Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 24/7/14 :.
. Το Κόλπο Της Ζωής Μας
. Ηρακλής
. Σε Λάθος Χρόνο
. Το Καλοκαίρι Της Ζωής Μας
. Alphaville (1965)
.: από 31/7/14 :.
. Λάθος στο Λάθος
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Superhondrios
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Ρε, Μη
.: από 14/8/14 :.
. Λόγια και Εικόνες
. Θεϊκό Κόλπο
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape
. Σεφ

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: mixalis75's Profile mixalis75
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9715

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 117
Μέλη: 0
Σύνολο: 117

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: Το Μαγαζί Της Γωνίας (The Shop Arcound The Corner / Ερωτική Φωλιά) του Έρνστ Λιούμπιτς (1940)

Ημερομηνία καταχώρησης: Σάββατο, 25 Αύγ. 2012 @ 15:03:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Αισθηματική

Το Μαγαζί Της Γωνίας
Ερωτική Φωλιά / The Shop Arcound The Corner

του Έρνστ Λιούμπιτς
με τους Μάργκαρετ Σάλλιβαν, Τζέιμς Στιούαρτ, Φράνκ Μόργκαν

Υπόθεση:
Στην Βουδαπέστη της Ουγγαρίας, στο κατάστημα με είδη δώρων που ανήκει στον Ούγκο Μάτουσεκ, εργάζεται ο εργένης Αλφρέντ Κράλικ, ο οποίος θεωρείται πολύ καλός και έμπειρος πωλητής. Κάποια μέρα έρχεται και ζητά εργασία από τον Μάτουσεκ μια κοπέλα, η Κλάρα Νόβακ. Ο Μάτουσεκ την προσλαμβάνει, αλλά αυτό δεν αρέσει καθόλου στον Κράλικ, ο οποίος νιώθει αντιπάθεια για τη νέα του συνάδελφο. Στη συνέχεια η αντιπάθεια γίνεται αμοιβαία ανάμεσά τους. Παρεπιπτόντως, ο μοναχικός Κράλικ έχει συνεχή αλληλογραφία με μια γυναίκα που έχει ερωτευτεί αλλά δεν έχει δεί ποτέ του! Έχει προγραμματίσει ένα βραδυνό ραντεβού μαζί της για να γνωριστούν επιτέλους, αλλά και να της ζητήσει να παντρευτούν. Δεν το έχει πει στον Μάτουσεκ γιατί αν το μάθει θα τον απολύσει. Το βράδυ πηγαίνει στο μπάρ όπου έχουν δώσει ραντεβού (μαζί είναι και ο φίλος του, Πίροβιτς), αλλά διαπιστώνει έκπληκτος ότι η κοπέλα που περιμένει να γνωρίσει είναι η Κλάρα! Ντροπιασμένος και φοβούμενος την ανεργία, αποφασίζει να μην αποκαλύψει στην Κλάρα την ταυτότητά του. Αλλά η Κλάρα θέλει οπωσδήποτε να τον γνωρίσει γιατί και αυτή είναι ερωτευμένη μαζί του...


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μια αισθηματική κομεντί που μιλάει με ζεστασιά όχι μόνο για τις σχέσεις εργοδότη - υπαλλήλου (με την αιώνια εκμετάλλευση) αλλά και για ανθρώπους που προσπαθούν να επιβιώσουν νικώντας το αρνητικό κλίμα του κόσμου και την ανεργία. Ένα ανθρώπινο έργο που είναι διαχρονικό και αξέχαστο.

Το 1998, η ταινία του Λιούμπιτς διασκευάστηκε με τον τίτλο «Έχετε μήνυμα στον υπολογιστή σας», με πρωταγωνιστικό ζευγάρι τον Τόμ Χάνκς και την Μέγκ Ράιαν.

Το μαγαζί της γωνίας (The shop around the corner)
Του Χρήστου Ζαφειριάδη

Παρευρισκόμενο ανάμεσα στη δύση των οικονομοπληγμένων '30s και την αυγή των προ/μετα/πολεμικών '40ς, η ταινία του Lubitsch καταφέρνει να αναπνέει με μεγάλη ευκολία ανάμεσα στα επίσης οικονομοπληγμένα ’010s και τα χρόνια που θα τα ακολουθήσουν. Γεγονός που δεν την καθιστά σπουδαία, αναδεικνύει όμως την εσωτερική δύναμη που κρύβει μέσα του ο κινηματογράφος, νικώντας τον φθοροποιό χρόνο ο οποίος δεν χαρίζεται σε κανέναν από εμάς.
Το «Shop Around the Corner» ακολουθεί τα γεγονότα μέσα και έξω από ένα… shop around the corner στη Βουδαπέστη, το οποίο εμπορεύεται είδη ταξιδίου, δώρα και αξεσουάρ για άντρες και γυναίκες. Ως εκ τούτου, άντρες και γυναίκες είναι και οι μικρουπάλληλοί τους οποίους απασχολεί. Μικρουπαλλήλοι οι οποίοι εν μέσω μιας αιωρούμενης οικονομικής ανισορροπίας, πυκνά συχνά σκύβουν το κεφάλι στις εντολές του αυστηρού ιδιοκτήτη, πάντα όμως με το χαμόγελο στο πρόσωπό τους. Ένα χαμόγελο το οποίο ευωδιάζει την βεβαρημένη ατμόσφαιρα και που ο Lubitsch μάλλον χρησιμοποιεί περισσότερο ως εργαλείο και λιγότερο ως συμπλήρωμα των έξυπνων διαλόγων.
Ανάμεσα στους υπαλλήλους βρίσκεται και ο Alfred (η καριέρα του James Stewart μόλις είχε αρχίσει να απογειώνεται) στον χαρακτήρα του οποίου αντανακλούνται δύο σημαντικά χαρακτηριστικά. Από την μία αναγνωρίζεις έναν άνθρωπο με εμπιστοσύνη στον εαυτό του, τον οποίο δύσκολα μπορείς να φοβίσεις (και να λυγίσεις) και από την άλλη στο πρόσωπο αυτού του νέου διαφαίνεται η πειθαρχημένη ανασφάλεια της μοναξιάς. Μια ανασφάλεια η οποία αντίκειται στο χριστουγεννιάτικο κλίμα της ταινίας (Χριστούγεννα στη Βουδαπέστη δεν έχω κάνει αλλά φαντάζομαι η μοναξιά πονάει παντού το ίδιο εκείνους που θέλησαν να έχουν κάποιον δίπλα τους και δεν τα κατάφεραν) και που ο Alfred προσπαθεί να πολεμήσει μέσω μιας ανώνυμης αλληλογραφίας. Να παρατηρήσω εδώ ότι η αλληλογραφία εκείνη την εποχή δεν είχε την μορφή που έχει σήμερα. Τότε δεν υπήρχαν τα emails, το facebook και η αδιακριτικότητα του Skype για να έρχονται σε επαφή οι ανά τον κόσμο ανώνυμοι ρομαντικοί. Μονάχα ένα φύλλο χαρτί, δυο κουβέντες γραμμένες και η φαντασία του καθενός να πλάθει ό,τι επιθυμούσε. Και να ονειρεύεται, ελεύθερη υποθέτω.
Κάπως έτσι ξεκινάει ένα εξόχως απολαυστικό παιχνίδι ρόλων, μιας και η άλλη πλευρά της αλληλογραφίας βρίσκεται στο στενό περιβάλλον του Alfred (έξοχη η Margaret Sullavan στον ρόλο της μαζεμένης πλην όμως διαθέσιμης νεαρής). Ένα παιχνίδι που δίνει την ευκαιρία στον Lubitsch να ξετυλίξει για ακόμα μια φορά τον screwball χαρακτήρα που τόσο αγαπήθηκε εκείνη την εποχή, ενώ ταυτόχρονα του δίνεται η δυνατότητα να αφυπνίσει συνειδήσεις, ταλαντευόμενος ανάμεσα στις έννοιες της χαράς και την λύπης, την μοναξιάς και της ελπίδας, του πλούτου των αγαθών και του πλούτου την συντροφικότητας.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως οι ολιγοπληρωμένοι υφιστάμενοι, παρουσιάζονται ευδιάθετοι και πρόθυμοι, ενώ ο μεγαλέμπορος ιδιοκτήτης έρχεται αντιμέτωπος με μια αυτοκτονική απόρριψη του προσωπικού του περίγυρου.
Και ενώ η ιστορία, η μοίρα και η τύχη αποκαλύπτουν τους σκοπούς τους, τόσο στους πρωταγωνιστές όσο και στον θεατή, η αλήθεια που αναπνέει στην ταινία έρχεται σιγά-σιγά στην επιφάνεια. Το μεγαλύτερο μέρος της δράσης δεν βρίσκεται μέσα στο μικρό μαγαζάκι, γεγονός που επιβεβαιώνει εκείνους που από πάντα πίστευαν ότι σπίτι δεν είναι εκεί που τρως και κοιμάσαι αλλά εκεί που βρίσκονται όλα όσα αγαπάς και σε κάνουν να νιώθεις ζωντανός, δωρίζοντάς σου γενναιόδωρα χαμόγελο και χαρά. Χαρά, η οποία ενισχύεται με την σειρά της από το χριστουγεννιάτικο κλίμα της Βουδαπέστης, δίνοντας την δυνατότητα στον Lubitsch να «υπερηφανεύεται», ακόμα και σήμερα, για μια από την απολαυστικότερες ταινίες του.

Έρνστ Λιούμπιτς (1892 – 1947)

Ο Ερνστ Λιούμπιτς συνέβαλε αποφασιστικά στην εξέλιξη της κινηματογραφικής κωμωδίας. Γεννημένος στις 28 Ιανουαρίου του 1892 στο Βερολίνο από Ρωσοεβραίους γονείς, δούλεψε στον θίασο του Μαξ Ράινχαρτ και έπαιξε σε πολλές ταινίες προτού περάσει πίσω από την κάμερα. Το 1919 σκηνοθέτησε το σπουδαίο βωβό φίλμ «Η Κούκλα». Το 1922 η Αμερικανίδα ηθοποιός Μαίρη Πίκφορντ τον κάλεσε στην Αμερική για να τη σκηνοθετήσει. Θα έμενε για πάντα εκεί, ενώ στα 1935 οι Ναζί τού αφαίρεσαν τη γερμανική υπηκοότητα. Σκηνοθέτες όπως ο Γούντι Αλεν, ο Μελ Μπρουκς και οι αδελφοί Τζόελ και Ιθαν Κοέν έχουν αναφερθεί κατ` επανάληψη στην επιρροή που άσκησαν στο έργο τους οι ταινίες του Λιούμπιτς. Το «άγγιγμα του Λιούμπιτς» («Τhe Lubitsch touch») υπήρξε ένας όρος που επινόησαν οι κριτικοί κινηματογράφου και αναφέρεται στον συνδυασμό κινηματογραφικής κομψότητας, έξυπνων διαλόγων, χιούμορ και αβίαστης ροής της δράσης, συνδυασμός που θεωρήθηκε χαρακτηριστικό γνώρισμα των ταινιών του Λιούμπιτς. Οι μεγαλύτεροι σταρ του Χόλιγουντ στις δεκαετίες του '30 και του '40 αποζητούσαν τη συνεργασία μαζί του. Εκτός από την Γκάρμπο και τον Μορίς Σεβαλιέ, στο πλευρό του βρέθηκαν ακόμη ο Τζέιμς Στιούαρτ, η Μαρλέν Ντίτριχ, ο Γκάρι Κούπερ, η Μίριαμ Χόπκινς, η Τζένιφερ Τζόουνς, ο Φρέντρικ Μαρτς, η Μπέτι Γκρέιμπλ και ο Ντάγκλας Φέρμπανκς. Στις Η.Π.Α. ο Λιούμπιτς άρχισε να γυρίζει κωμωδίες όπως τα «Γαμήλιος κύκλος»(1924), «Φίλισέ με ξανά» και «Κλεισμένα χείλη» (1925). Η δεκαετία του ’30 είναι όμως η εποχή της μεγάλης του δόξας: έχοντας αποκτήσει καλλιτεχνική ελευθερία από την Paramount, θα γυρίσει το 1929 το επιτυχημένο μιούζικαλ «Ερωτική Παρέλαση» με πρωταγωνισή τον Μορίς Σεβαλιέ, για να ακολουθήσει ένα χρόνο αργότερα το «Μόντε Κάρλο». Το 1932 θα παρουσιάσει μια από τις καλύτερες κομεντί στην κινηματογραφική ιστορία, το «Μπελάδες στον Παράδεισο», και το 1933 τις «Ερωτικές καντρίλιες».
Ίσως η όχι καλή προσωπική του ζωή εκείνη την περίοδο (ερωτική προδοσία, περίοδος μοναξιάς) να ήταν έμπνευση για τους χαρακτήρες των ταινιών του. Το 1934 θα γυρίσει την «Εύθυμη χήρα», ενώ την ίδια χρονιά η ζωή του θα πάρει πάλι χρώμα, αφού θα παντρευτεί την ηθοποιό Βίβιαν Γκέι και επιπλέον θα γνωρίσει τον σεναριογράφο (και αχώριστο συνεργάτη του έκτοτε) Σάμσον Ράφελσον. Το 1939 θα είναι η χρονιά της «Νινότσκα», όπου για πρώτη φορά η Γκρέτα Γκάρμπο γελάει στην οθόνη! Το 1940 ο Λιούμπιτς θα μεταφέρει στο σινεμά το θεατρικό έργο του Ούγγρου Μίκλος Λάσλο «Ερωτική φωλιά (The shop around the corner)» με πολύ μεγάλη επιτυχία. Το 1942 είναι η σειρά του επίσης επιτυχημένου «Να ζει κανείς ή να μη ζει», με θέμα το θέατρο και τον Ναζισμό. Ένα χρόνο μετά θα γυρίσει την ερωτική κομεντί «Ο Παράδεισος μπορεί να περιμένει». Το 1947 και ενώ ήσαν σε εξέλιξη τα γυρίσματα της «Κυρίας με την ερμίνα», ο Λιούμπιτς θα πεθάνει ξαφνικά από ανακοπή καρδιάς. Την ταινία ολοκλήρωσε ο Όττο Πρέμινγκερ.

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

• Δεσποινίς Σαπουνάδα (βωβό) (1914) Ζάχαρη και μπαχαρικά (βωβό) (1915) Μεικτός γυναικείος χορός (βωβό) (1916) Δεν θα ήθελα να ήμουν άνδρας (βωβό) (1918)
• Η μέθη (βωβό) (1919) Η Κούκλα (βωβό) (1919)
• Άννα Μπολέιν (βωβό) (1920)
• Η Αγριόγατα (βωβό) (1921)
• Γαμήλιος κύκλος (βωβό) (1924) Φίλησέ με ξανά (βωβό) (1925)
• The love parade / Ερωτική παρέλαση (1929)
• Monte Carlo (1930)
• Trouble in Paradise / Μπελάδες στον Παράδεισο (1932)
• Ερωτικές καντρίλιες (1933)
• Η εύθυμη χήρα (1934) Άγγελος (1937)
• Νινότσκα (1939) The shop around the corner / Ερωτική φωλιά (1940) Αυτό το αβέβαιο άγγιγμα (1941)
• Να ζει κανείς ή να μη ζει (1942) Heaven can wait / Ο Παράδεισος μπορεί να περιμένει (1943)
• Ένα βασιλικό σκάνδαλο (1945) Cluny Brown (1946)
• Η κυρία με την ερμίνα (1948) – συνσκηνοθεσία –

Ένα μαγαζί στη Βουδαπέστη
Του D. Server

Μια ρομαντική κομεντί του Έρνστ Λιούμπιτς ποτέ δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη, ιδιαίτερα όμως το «The Shop Around the Corner» είναι σίγουρα ένα από τις πιο γλυκές και πιο ρομαντικές κομεντί της «χρυσής» εποχής του Χόλιγουντ. Ο Έρνστ Λιούμπιτς λοιπόν. Μόλις πριν από ένα χρόνο (1939) μας είχε χαρίσει άλλο ένα εξαιρετικό φίλμ, την «Νινότσκα». Αλλά και στο «Μαγαζάκι της γωνίας» (ελληνικός τίτλος) αυτός ο σπουδαίος μάστορας της κάμερας σκηνοθετεί με το περίφημο «άγγιγμά» του αλλά και με μεγάλες δόσεις συναισθηματισμού, που κάνουν αυτήν την ταινία υπέροχη. Την ιστορία που μας διηγείται το «The Shop Around The Corner» θα την συναντήσουμε και σε άλλες εκδοχές της, όπως π.χ. στο μιούζικαλ «In The Good Old Summertime» με πρωταγωνίστρια την Τζούντι Γκάρλαντ, αλλά φυσικά και στην σύγχρονη διασκευή της ταινίας του Λιούμπιτς, που παρουσιάστηκε το 1998 με τον τίτλο «Έχετε μήνυμα στον υπολογιστή σας» και με πρωταγωνιστικό ζευγάρι Τόμ Χάνκς και Μέγκ Ράιαν. Αυτές οι ταινίες ωστόσο δεν μπορούν με τίποτα να συγκριθούν με το κομψοτέχνημα του Λιούμπιτς, από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς.

Ας έρθουμε τώρα στους δύο πρωταγωνιστές του φιλμ. Κατ’ αρχάς ο Τζέιμς Στιούαρτ, ο οποίος εξελισσόταν εκείνο τον καιρό σε μεγάλο αστέρι του Χόλιγουντ, είχε κερδίσει ήδη ένα Όσκαρ για την ερμηνεία του στην ταινία του Κιούκορ «The Philadelphia story». Η ερμηνεία του όμως στο «The Shop Around The Corner» είναι πολύ καλύτερη, πέραν πάσης αμφιβολίας. Υπάρχει στον ρόλο του μια δόση δράματος, πολύς ρομαντισμός και πάρα πολύ συναίσθημα. Και είναι αλήθεια ότι τα χειρίζεται όλα τέλεια στην ερμηνεία του. Το δεύτερο πρόσωπο της ιστορίας είναι η Μάργκαρετ Σάλλιβαν. Ερμηνεύει τον άγνωστο έρωτα του Κράλικ. Πολύ γλυκιά παρουσία. Ο Φράνκ Μόργκαν ερμηνεύει την βαριά περσόνα του καταστηματάρχη Μάτουσεκ. Σίγουρα θα έχετε συναντήσει έναν τέτοιον όσοι εργάζεστε σε καταστήματα. Μην ξεχάσουμε και τον Φέλιξ Μπρέσαρτ, του οποίου οι υπέροχοι μανιερισμοί είναι ένας επιπλέον λόγος για να απολαύσει κανείς την ταινία.

Το μέρος που εκτυλίσσεται η ιστορία είναι η Βουδαπέστη, όπου βρίσκεται το κατάστημα με είδη δώρων Matuschek & Company. Ο Κράλικ (Στιούαρτ) είναι ο πιο έμπιστος υπάλληλος εκεί. Ο ιδιοκτήτης Μάτουσεκ (Μόργκαν) υποψιάζεται ότι κάποιος υπάλληλός του έχει ερωτική σχέση με την γυναίκα του. Πιστεύοντας ότι αυτός είναι ο Κράλικ, αναζητά αφορμές για να τον διώξει. Επιπλέον, προσλαμβάνει και την Κλάρα (Σάλλιβαν), η οποία καυγαδίζει με τον Κράλικ για το ο,τιδήποτε. Εκτός απότ α προβλήματά του στο κατάστημα, ο Κράλικ διατηρεί ερωτική αλληλογραφία με μια κοπέλα που δεν έχει δει ποτέ του! Όταν κάποια στιγμή πηγαίνει να την συναντήσει, φαντάζεστε το σοκ που παθαίνει όταν βλέπει πως η κοπέλα αυτή είναι η Κλάρα! Είναι αδύνατον να πάει και να της πει ότι αυτός είναι ο άνδρας που περιμένει. Φυσικά στο τέλος της ταινίας ο καθένας ανακαλύπτει την αλήθεια για τα πάντα…

Το «The Shop Around The Corner» είναι φτιαγμένο με όλα τα υλικά που χρειάζονται για να γίνει μια σπουδαία χολιγουντιανή ταινία. Τους ηθοποιούς που εμφανίζονται εδώ μπορούμε να τους δούμε και σε άλλες ταινίες της ίδιας περιόδου, το ίδιο σημαντικές και σπουδαίες. Ενδεχομένως το «The Shop Around The Corner» να μην είχε αποσπάσει από το κοινό της εποχής την προσοχή που του άξιζε, λόγω της (ταυτόχρονης σχεδόν) παρουσίας άλλων διασημότερων ταινιών, όπως το «The Philadelphia story» ή τον «Μάγο του Οζ». Αυτό όμως τίποτα δεν αφαιρεί από την αξία της, αφού όσο περνά ο καιρός τόσο περισσότερους φίλους αποκτά το διαμαντάκι αυτό του Λιούμπιτς.

Τζέιμς Στιούαρτ (1908 – 1997)

Από τους σημαντικότερους Αμερικανούς ηθοποιούς του 20ου αιώνα. Γεννήθηκε στην Πενσιλβάνια από τους Ελίζαμπεθ Ρουθ και Αλεξάντερ Μέιτλαντ Στιούαρτ κι ήταν το μεγαλύτερο από τα τρία παιδιά της οικογένειας. Από μικρός εξέφρασε καλλιτεχνικές ανησυχίες κι έμαθε να παίζει ακορντεόν. Αφότου τελείωσε το σχολείο το 1928 ο Στιούαρτ καταπιάστηκε με ποικίλες ενασχολήσεις, μια εκ των οποίων ήταν κι η εμφάνισή του στο θεατρικό The Wolves. Το όνειρό του ήταν να γίνει πιλότος αλλά ο πατέρας του τον ανάγκασε να γραφτεί στο πανεπιστήμιο του Πρίστον, όπου και σπούδασε αρχιτεκτονική. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του άρχισε να ενδιαφέρεται για την υποκριτική. Το ταλέντο του στο ακορντεόν ενθουσίασε τα μέλη της θεατρικής ομάδας του πανεπιστημίου, τα οποία τον παρακίνησαν να συμμετάσχει στις θεατρικές τους παραστάσεις. Ενώ του είχε δοθεί υποτροφία για να τελειοποιήσει τις σπουδές του, το καλοκαίρι της αποφοίτησής του αποφάσισε να συμμετάσχει σε παραστάσεις της θεατρικής ομάδας. Εκεί γνώρισε τον Χένρι Φόντα και έγινε στενός φίλος του. Παρά τις θεατρικές εμφανίσεις, υπήρχαν οικονομικά προβλήματα. Με την παρέμβαση όμως της ηθοποιού Μάργκαρετ Σάλλιβαν (που υπήρξε σύζυγος του Φόντα) άρχισε να παίζει κάποιους ρόλους σε ταινίες της MGM. Η γνωριμία του με τον σκηνοθέτη Φράνκ Κάπρα ήταν καμπή γι’ αυτόν, αφού τον έκανε πρωταγωνιστή στην επιτυχημένη ταινία «Δεν θα τα πάρεις μαζί σου» το 1938. Έκτοτε η μια επιτυχία διαδέχεται την άλλη. Εκτός από τις ταινίες του Κάπρα («Ο κος Σμίθ πηγαίνει στην Ουάσιγκτον», «Μια υπέροχη ζωή») έπαιξε στην επιτυχία του Κιούκορ «The Philadelphia story» όπου κέρδισε και το Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου. Αμέσως μετά κατετάγη στην αεροπορία λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όπου και παρασημοφορήθηκε επ’ ανδραγαθία.

Μετά τον πόλεμο συνεργάστηκε με τον Χίτσκοκ αρχικά στην «Θηλειά» και αργότερα σε άλλες θρυλικές ταινίες («Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά», «Σιωπηλός μάρτυς» και «Vertigo»). Οι επιτυχίες θα συνεχιστούν για αρκετά ακόμα χρόνια, με τον Στιούαρτ να πρωταγωνιστεί κυρίως σε ταινίες γουέστερν του Τζον Φόρντ, αλλά και στην μεγάλη επιτυχία «Ανατομία ενός εγκλήματος» του Όττο Πρέμινγκερ.

Τις επόμενες δεκαετίες οι κινηματογραφικές εμφανίσεις του ελαττώθηκαν, αφού έπαιζε σποραδικά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις. Άλλωστε είχε αποκτήσει πάρα πολλά χρήματα από την υπερεπιτυχημένη καριέρα του. Το 1994 απεβίωσε η σύζυγός του από καρκίνο. Μαζί της είχε αποκτήσει δύο παιδια και είχαν υιοθετήσει άλλα δύο. Ο Στιούαρτ πέθανε το 1997 από πνευμονική εμβολή.

Μάργκαρετ Σάλλιβαν (1909 – 1960)

Υπήρξε περισσότερο γνωστή ως η σύζυγος του ηθοποιού Χένρι Φόντα και του σκηνοθέτη Ουίλιαν Γουάιλερ. Γεννήθηκε στο Νόρφολκ της Βιρτζίνια. Οι γονείς της την έστειλαν εσώκλειστη σε ιδιωτικά σχολεία, ενώ αργότερα φοίτησε σε δραματική σχολή. Είχε συνεργασία με το θεατρικό σωματείο Harvard University Players (όπου γνώρισε και τον Χένρι Φόντα, με τον οποίον παντρεύτηκε τα Χριστούγεννα του 1931) και άρχισε την καριέρα της σαν ηθοποιός στο Μπροντγουέι, στην παράσταση "A Modern Virgin" (1931). Όμως η σχέση της με τον Φόντα δεν πήγε καλά και χώρισαν λίγους μήνες μετά τον γάμο τους. Το 1934 παντρεύτηκε τον Ουίλιαμ Γουάιλερ (χώρισαν το 1936) και αμέσως μετά τον παραγωγό Λέλαντ Χέιγουορντ (έδώ τα πήγε κάπως καλύτερα, αφού ο γάμος κράτησε 11 χρόνια). Γενικώς οι γάμοι και οι σχέσεις της ήσαν θυελλώδεις, με πολλούς καυγάδες. Στον κινηματογράφο έκανε το ντεμπούτο της το 1933, στο "Only Yesterday", ενώ το 1936 έπαιξε μαζί με τον πρώην σύζυγό της Χένρι Φόντα στο "The Moon's Our Home". Η Σάλλιβαν ήταν αυτή που βοήθησε τον Τζέιμς Στιούαρτ να μπεί στο χώρο του σινεμά. Μαζί έπαιξαν ως κινηματογραφικό ζευγάρι σε αρκετές ταινίες, με πιο γνωστή από αυτές το "The shop around the corner" που σκηνοθέτησε ο Έρνστ Λιούμπιτς το 1940. Στην οθόνη είχε «χτίσει» τον τύπο της γλυκιάς και χαρούμενης κοπέλας, όμως στην πραγματικότητα ήταν εγωίστρια, οξύθυμη και δύσκολη στην συνεργασία. Εξαιτίας του κακού χαρακτήρα της έπαψε σταδιακά να βρίσκει δουλειά στον κινηματογράφο, ενώ έπεσε και στο αλκοόλ. Την δεκαετία του ’50 άρχισε να έχει τηλεοπτικές εμφανίσεις, αλλά ούτε κι εκεί στέριωσε. Τα τελευταία χρόνια της ζωής της άρχισε να χάνει την ακοή της. Αυτοκτόνησε το 1960, παίρνοντας υπερβολική δόση βαρβιτουρικών. Το 1980 η ζωή της έγινε τηλεοπτικό σίριαλ με πρωταγωνίστρια την κόρη της.


In Budapest, Hungary, the Matuschek and Company store is owned by Mr. Hugo Matuschek and the bachelor Alfred Kralik is his best and most experienced salesman. When Klara Novak seeks a job position of saleswoman in the store, Matuschek hires her but Kralik and she do not tolerate each other. Meanwhile the lonely and dedicated Kralik has an unknown pen pal that he intends to propose very soon; however, he is fired without explanation by Matuschek in the night that he is going to meet his secret love. He goes to the bar where they have scheduled their meeting with his colleague Pirovitch and he surprisingly finds that Klara is his correspondent; however, ashamed with the unemployment, he does not disclose his identity to her. When Matuschek discovers that he had misjudged Kralik and committed a mistake, he hires him again for the position of manager. But Klara is still fascinated with her future fiancé and does not pay much attention to Kralik.


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:

IMDb Facebook Twitter Official site


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

 

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
12/1/1940 (ΗΠΑ)
5/9/1940 (Αυστραλία)
24/12/1944 (Ισπανία)
10/8/1945 (Γαλλία)
17/10/1945 (Ιταλία)
29/4/1947 (Γερμανία)
23/8/1947 (Ιαπωνία)
30/8/2012 (Ελλάδα, επανέκδοση)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

The Shop Arcound The Corner - 0026.jpg The Shop Arcound The Corner - 0025.jpg The Shop Arcound The Corner - 0027.jpg The Shop Arcound The Corner - 0020.jpg The Shop Arcound The Corner - 0024.jpg The Shop Arcound The Corner - 0017.jpg The Shop Arcound The Corner - 0019.jpg The Shop Arcound The Corner - 0023.jpg The Shop Arcound The Corner - 0018.jpg The Shop Arcound The Corner - 0016.jpg The Shop Arcound The Corner - 0015.jpg The Shop Arcound The Corner - 0013.jpg The Shop Arcound The Corner - 0022.jpg The Shop Arcound The Corner - 0014.jpg The Shop Arcound The Corner - 0021.jpg The Shop Arcound The Corner - 0012.jpg The Shop Arcound The Corner - 0009.jpg The Shop Arcound The Corner - 0011.jpg The Shop Arcound The Corner - 0010.jpg The Shop Arcound The Corner - 0008.jpg The Shop Arcound The Corner - 0007.jpg The Shop Arcound The Corner - 0004.jpg The Shop Arcound The Corner - 0003.jpg The Shop Arcound The Corner - 0006.jpg The Shop Arcound The Corner - 0005.jpg The Shop Arcound The Corner - 0002.jpg The Shop Arcound The Corner - 0001.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Margaret Sullavan ... Klara Novak
    James Stewart ... Alfred Kralik
    Frank Morgan ... Hugo Matuschek
    Joseph Schildkraut ... Ferencz Vadas
    Sara Haden ... Flora
    Felix Bressart ... Pirovitch
    William Tracy ... Pepi Katona
    Inez Courtney ... Ilona
    Sarah Edwards ... Customer
    Edwin Maxwell ... Doctor
    Charles Halton ... Detective
    Charles Smith ... Rudy

>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Αισθηματική, Κωμωδία, Δράμα

Σκηνοθεσία
Ernst Lubitsch

Σενάριο
Samson Raphaelson
Miklos Laszlo
(βασισμένο στο θεατρικό του έργο "Parfumerie")
Ben Hecht

Παραγωγή
Ernst Lubitsch

Μουσική
Werner R. Heymann

Φωτογραφία
William H. Daniels

Μοντάζ
Gene Ruggiero

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Cedric Gibbons

Σκηνικά
Edwin B. Willis

Βοηθός Σκηνοθέτη
Horace Hough

Εταιρείες Παραγωγής
Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) (presents)
The Ernst Lubitsch Production
Loew's

Διανομή
New Star
(Ελλάδα, επανέκδοση)
Metro-Goldwyn-Mayer
Loew's
MGM/UA Home Entertainment
Warner Home Video (2002) (USA) (DVD)
Chapel Distribution

Χρονολογία παραγωγής
1940

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
Αγγλικά

Εικόνα
Ασπρόμαυρη 35 mm 1.37 : 1

Διάρκεια
99'

Ήχος
Mono (Western Electric Sound System)

Τοποθεσίες γυρισμάτων
ΗΠΑ (Metro-Goldwyn-Mayer Studios, Χόλιγουντ, Καλιφόρνια)

AKA
Ερωτική Φωλιά

Καταλληλότητα
USA:Approved (certificate #5967) | Canada:G (video rating) | USA:Passed (National Board of Review) | USA:TV-G (TV rating) | Australia:PG | Netherlands:AL (original rating) (1949) | USA:Not Rated | Finland:S | Sweden:Btl | UK:U

Κόστος

Εισπράξεις


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Αισθηματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑισθηματικήΑσπρόμαυρηΚωμωδίαGeneral AudiencesΔραματική


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails