Home myFILM Home myFILM Twitter Facebook Dailymotion YouTube

Bookmark and Share Subscribe
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση

Σήμερα & προσεχώς
.: από 24/4/14 :.
. Snowpiercer
. Βαλέσα, Η Δύναμη Της Ελπίδας
. Το Θεώρημα του Μηδενός
. Διασταυρούμενες Ζωές
. Sacro GRA
.: από 1/5/14 :.
. The Amazing Spider-Man 2
. Κάτω από το δέρμα
. Να Κάθεσαι Και Να Κοιτάς
. Ένας σκίουρος σούπερ - ήρωας
. Goldfish (3-5/5)
.: από 8/5/14 :.
. Η Άλλη Γυναίκα
. Monica Z
. Ανυπόφοροι Γείτονες
. Κυνηγώντας το Όνειρο
. Wild Duck
. Salvo
.: από 15/5/14 :.
. Διαφθορά
. The Double
. Το Μυστικό της Μέιζι
. Suzanne
. Million Dollar Arm
. Godzilla
.: από 22/5/14 :.
. X-Men: Ημέρες Ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος
. Σκουριασμένη Πόλη

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: xarosgr's Profile xarosgr
Σήμερα: 0
Χθές: 1
Συνολικά: 9700

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 177
Μέλη: 2
Σύνολο: 179

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: Notorious του Άλφρεντ Χίτσκοκ (1946)

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 05 Ιούλ. 2012 @ 22:32:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Κριτικές][Στοιχεία][Φωτό][Πόστερ][Βίντεο][Περισσότερα][Κυκλοφορία]

Φιλμ νουάρ | | |



Notorious

του Άλφρεντ Χίτσκοκ
με τους Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Κάρυ Γκραντ, Κλάουντ Ρέινς, Αλέξης Μινωτής

Υπόθεση:
Μια όμορφη γυναίκα με ένα σπιλωμένο παρελθόν (Ίνγκριντ Μπέργκμαν) στρατολογείται από τον Αμερικάνο πράκτορα Ντέβλιν (Κάρι Γκράντ) να κατασκοπεύσει σε έναν κύκλο από Ναζί στο μεταπολεμικό Ρίο. Η κατασκοπία αυτή φτάνει να γίνεται πολύ επικίνδυνη για την ζωή της αφού παντρευτεί τον πιο ευγενή από τον κύκλο των Ναζί, τον Άλεξ (Κλάουντ Ρέινς). Μόνο ο Ντέβλιν μπορεί να την σώσει, αλλά για να το κάνει αυτό πρέπει να συνειδητοποιήσει τον ρόλο του στην απελπιστική κατάστασή της, να αναγνωρίσει ότι την αγαπούσε εξ αρχής και να της το πει. Οι εκπληκτικές ερμηνείες, το εξαιρετικό σενάριο του Μπέν Χέκτς, και η σκηνοθεσία του Χίτσκοκ στα καλύτερα του, κάνουν το Notorious μια τέλεια ταινία.



ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Γράφοντας το 2010 στην εφημερίδα που εργάζομαι, ένα αφιέρωμα - σε συνέχειες - για τις «100 καλύτερες ταινίες» που έχω δει, συμπεριέλαβα και το NOTORIOUS, με μια πολύ σύντομη δικαιολογία, επειδή ο χώρος που διέθετα ήταν περιορισμένος. Έγραφα λοιπόν, πριν την υπόθεση του έργου:

«Γιατί στις 100: Όχι γιατί δείχνει το μεγαλύτερης διάρκειας φιλί που έχει δείξει ποτέ ο κινηματογράφος (πάνω από 3 λεπτά), ούτε γιατί εμφανίζεται και ο δικός μας Αλέξης Μινωτής σε κομβικό ρόλο, αλλά για την πλοκή του και τις ανατροπές του σεναρίου, που σε κρατούν συνέχεια σε αγωνία. Πρόκειται για ένα ακόμα αριστούργημα κατασκοπίας του Χίτσκοκ, ο οποίος αυτή τη φορά χρησιμοποιεί αρκετές φορές την κάμερα-γερανό για να δημιουργήσει ατμόσφαιρα με την κίνηση από ψηλά, ενώ πάλι παρασύρει τον θεατή με το γνωστό κόλπο «Μακ Γκάφιν», όπου αλλού περιμένεις να πάει η υπόθεση και αλλού πηγαίνει. Οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών είναι αξεπέραστες, ενώ η ασπρόμαυρη φωτογραφία είναι υποβλητική».

Τώρα μπορώ να προσθέσω ότι, η ταινία σήμερα φαίνεται απλή στην πολυπλοκότητά της. Είναι η ιστορία ενός άντρα ερωτευμένου με μια γυναίκα, η οποία στη διάρκεια μια αποστολής κοιμήθηκε με έναν άλλο άντρα και αναγκάστηκε να τον παντρευτεί και η ιστορία της σύγκρουσης ανάμεσα στο καθήκον και στην αγάπη. Έτσι, παρασύρει τον θεατή και ταυτόχρονα του σερβίρει και τέσσερα με πέντε κομμάτια ουρανίου, που κρύβονται ως σκόνη  σε μερικά μπουκάλια κρασιού. Μάλιστα, το ουράνιο, εκείνη την εποχή που γυριζόταν η ταινία, ήταν άγνωστο στο ευρύ κοινό, ως συστατικό της ατομικής βόμβας, που έριξαν οι αμερικανοί στη Χιροσίμα, ένα χρόνο μετά. Έτσι, με ένα στοιχείο που το «ρίχνει» ο Χίτσκοκ στην ταινία για να διανθίσει τον έρωτα των δύο αντρών, μπορεί μεν να είναι άνευ σημασίας γι’ αυτόν (ο ίδιος το αποκαλεί Μακ Γκάφιν), δημιουργεί όμως αμείωτο σασπένς. Εκεί βρίσκεται και η διαχρονική αξία της ταινίας και η μαστοριά του Χίτσκοκ.

Από εκεί και πέρα, εκτός από την άριστη διανομή των ρόλων, έχουμε μια ταινία κατασκοπίας χωρίς τα τυπικά κλισέ του είδους, ταχύρυθμη δράση, βία, δολοφονίες εν ψυχρώ κλπ, η οποία επιπλέον μας δείχνει ότι η απανθρωπιά δεν ήταν αποκλειστικό… προνόμιο των Ναζί και μπορούσε να υπάρχει σε ανθρώπους που συμπεριφέρονται λογικά και με… λογική κακία.



Άγγελος Πολύδωρος
του Άγγελου Πολύδωρου agelospo@otenet.gr  | blogspot (στις 100 καλύτερες)

 


Η Βαθμολογία μου:

 

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr

 


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Cary Grant ... Devlin
    Ingrid Bergman ... Alicia Huberman
    Claude Rains ... Alexander Sebastian
    Louis Calhern ... Paul Prescott
    Leopoldine Konstantin ... Mme. Sebastian
    Reinhold Schünzel ... Dr. Anderson
    Moroni Olsen ... Walter Beardsley
    Ivan Triesault ... Eric Mathis
    Alexis Minotis ... Joseph
    Wally Brown ... Mr. Hopkins
    Charles Mendl ... Commodore
    Ricardo Costa ... Dr. Barbosa
    Eberhard Krumschmidt ... Hupka
    Fay Baker ... Ethel

>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Φιλμ Νουάρ, Αισθηματική, Θρίλερ

Σκηνοθεσία
Alfred Hitchcock

Σενάριο
Alfred Hitchcock
Ben Hecht
John Taintor Foote (διήγημα "The Song of the Dragon")
Clifford Odets (διάλογοι ερωτικής σκηνής)

Παραγωγή
Alfred Hitchcock

Μουσική
Roy Webb

Φωτογραφία
Ted Tetzlaff

Μοντάζ
Theron Warth

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Carroll Clark
Albert S. D'Agostino

Σκηνικά
Claude E. Carpenter
Darrell Silvera

Βοηθός Σκηνοθέτη
William Dorfman

Εταιρείες Παραγωγής
Vanguard Films
RKO Radio Pictures

Διανομή
New Star
(Ελλάδα)
RKO Radio Pictures
Meteor Film Productions
Radio Filmes
RKO Radio Pictures
Selznick Releasing Organization
American Broadcasting Company
CBS/Fox
Key Video
Videosonic Arts
Anchor Bay Entertainment
Dutch FilmWorks
MGM Home Entertainment
Kino International
Continental Home Vídeo
The Criterion Collection

Χρονολογία παραγωγής
1946

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
Αγγλικά, Γαλλικά, Πορτογαλικά

Εικόνα
Ασπρόμαυρη 1.37 : 1

Διάρκεια
101'

Ήχος
Mono (RCA Sound System)

Τοποθεσίες γυρισμάτων
Μπέβερλι Χιλς, Λος Άντζελες, Μαϊάμι - ΗΠΑ, Ρίο Ντε Τζανέιρο - Βραζιλία

AKA

Καταλληλότητα
Spain:18 | Iceland:L | UK:U (2008) | Norway:16 (1947) | Netherlands:18 (original rating) (1947) | Portugal:M/12 (Qualidade) | USA:Unrated | Argentina:13 | Australia:M | Chile:14 | Finland:S | Germany:16 | Peru:14 | South Korea:15 (DVD rating) | Sweden:15 | UK:U | USA:Approved (PCA #11261)

Κόστος
$2 εκατομμύρια

Εισπράξεις
$8 εκατομμύρια


top of the page



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μια αλληγορία αγάπης και προδοσίας με τους Ίνγκριντ Μπέργκμαν και Κάρυ Γκραντ.

Το κατασκοπικό ρομάντζο που απογείωσε την καριέρα του Άλφρεντ Χίτσκοκ.

Τι συμβαίνει όταν μια γυναίκα διαβόητη για τις ερωτικές της σχέσεις συναντά τον πιο περιπετειώδη άντρα του κόσμου;

Notorious
του Ουίλιαμ Ρόθμαν

Tο 'Notorious' είναι, μαζί με το 'Shadow of a Doubt', η καλύτερη απ' τις ταινίες που έκανε ο Χίτσκοκ κατά τη διάρκεια της πρώτης δεκαετίας του στην Αμερική. Όντως δεν έχω κανέναν λόγο να διαφωνήσω με τον Φρανσουά Τρουφό όταν αναφέρει το 'Notorious' ως το μοναδικό έργο που παρέχει την πληρέστερη αντιπροσώπευση της τέχνης του Χίτσοκ.
Το 'Notorious' είναι η πρώτη ταινία του Χίτσκοκ που περιλαμβάνει δύο από τα μεγαλύτερα ρομαντικά αστέρια του Χόλιγουντ. Για να αποδώσει το μεγάλο εύρος του ρομαντισμού τους, από το πάθος μέχρι τη διαστροφή, ο Χίτσκοκ ανέπτυξε ένα πλούσιο οπτικό εκφραστικό στυλ. Το Notorious είναι η πρώτη ταινία του Χίτσκοκ στην οποία κάθε πλάνο δεν είναι μόνο γεμάτο νόημα, αλλά και όμορφο, όσο όμορφοι είναι και οι Ίνγκριντ Μπέργκμαν και Κάρι Γκράντ φωτογραφημένοι από τον Τέντ Τέτζλαφ κάτω από την σκηνοθεσία του Χίτσκοκ: από τα πλούσια φωτισμένα κοντινά πλάνα στον ιππόδρομο στα μεγαλειώδη, απαλά, διάχυτα πλάνα με τον γερανό που ξεκινούν την αγωνιώδης σκηνή του πάρτι. Ο Χίτσκοκ μοιάζει να είναι ερωτευμένος με τον κόσμο που δημιουργεί. Σε κάθε πλάνο μας κλέβει την ανάσα. Για πρώτη φορά σε μια ταινία του Χίτσκοκ, η κάμερα καταφέρνει έναν πλούσιο ρομαντισμό ισάξιο της εξυπνάδας, κομψότητας και θεατρικότητας - έτσι θα συνεχίσει και στις επόμενές του ταινίες.

Όταν ο Χίτσκοκ έφτιαχνε το 'Rebecca', ο παραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ πρόσεξε η ηρωίδα της ταινίας (Τζόαν Φοντέν), να παρουσιάζεται πάντα με τέτοιο τρόπο ώστε οι θεατές να ταυτίζονται μαζί της. Ενδιαφερόμαστε για το τι θ' απογίνει γιατί φανταζόμαστε τον εαυτό μας στη θέση της, γιατί πάντα συμπεριφέρεται μ' έναν τρόπο που θα μας άρεσε και μας να φανταζόμαστε ότι θα συμπεριφερόμασταν αν βρισκόμασταν στην ίδια κατάσταση. Βλέποντας το Notorious, ενδιαφερόμαστε για το τι θα συμβεί στην Αλίσια. Αλλά ενδιαφερόμαστε γι' αυτήν την γυναίκα, ή μάλλον ενδιαφερόμαστε τόσο βαθιά, γιατί είναι αυτή που είναι. Επειδή είναι η Ίνγκριντ Μπέργκμαν, δεν αμφισβητούμε το βάθος της αγάπης της για τον Ντέβλιν, ή το μεγάλο της βάσανο που ο άντρας των ονείρων της επανειλημμένα αρνείται να εκδηλώσει τα συναισθήματα του γι' αυτήν. Όμως δεν μας αρέσει να φανταζόμαστε ότι θα συμπεριφερόμασταν με τον τρόπο που έκανε αυτή. Εκείνη απεγνωσμένα θέλει να του αποδείξει ότι αξίζει αγάπη. Τότε γιατί του προσποιείται ότι είναι πράγματι η ταπεινωμένη γυναικά που πιστεύει - ή προσποιείται ότι πιστεύει - ότι είναι ;

Και ενδιαφερόμαστε για τον Ντέβλιν, ή ενδιαφερόμαστε τόσο βαθιά, γιατί είναι κι αυτός, αυτός που είναι. Σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, η απροθυμία του (και η ανικανότητα του) να εκδηλώσει τα συναισθήματα του, αδυσώπητα οδηγούν την Αλίσια στην αγκαλιά του
Άλεξ Σεμπάστιαν (Κλάουντ Ρέινς), τον αρχηγό του κύκλου των Ναζί, και υπό τον έλεγχο της κακιάς μάγισσας μητέρας του Άλεξ (Λεοπόλντιν Κόνσταντιν). Αν καταφέρουν να δηλητηριάσουν την Αλίσια, ή αν οι Ναζί συνοδοί τους ανακαλύψουν ότι είναι μια Αμερικανίδα πράκτορας, και την σκοτώσουν οι ίδιοι, ο υπαίτιος θα είναι ο Ντέβλιν, όπως και αυτοί. Αυτός συνεχίζει να προσποιείται ότι είναι αδιάφορος για την Αλίσια, ή ακόμη κι ότι τη μισεί. Επειδή όμως είναι ο Κάρι Γκράντ , δεν αμφισβητούμε ότι έχει το απαιτούμενο πνευματικό βάθος και την δύναμη του χαρακτήρα ενός ρομαντικού ήρωα.

Επειδή η Αλίσια και ο Ντέβλιν είναι η Ίνγκριντ Μπέργκμαν και ο Κάρι Γκραντ, πιστεύουμε στο παραμυθένιο τέλος της ταινίας - το πιστεύουμε όταν αυτός ο άντρας σπάει την σιωπή του και δηλώνει ότι αγαπούσε αυτήν την γυναίκα απ' την αρχή, και τα λόγια του ξυπνούν μέσα της την δύναμη να περπατήσει κάτω τις σκάλες και έξω από το σπίτι.

To 'Suspicion' μας κρατάει στο σκοτάδι μέχρι το πλάνο όπου ανακαλύπτουμε ότι ο Κάρι Γκράντ αγαπάει την γυναίκα του και σχεδιάζει να την σκοτώσει. Και ακόμη κι όταν ο Γκράντ τελικά τυλίγει τα χέρια του γύρω στην Τζοάν Φοντέν, η κίνησή του είναι απόλυτα αμφίσημη - μπορούμε να το ερμηνεύσουμε ως επιβεβαίωση της αγάπης του γι' αυτήν, ή ένα σημάδι ότι είναι έτοιμος να την στραγγαλίσει. Παρόμοια, το 'Rebbeca' παρακρατεί κρίσιμες πληροφορίες για τον χαρακτήρα του Λόρενς Ολίβιερ. Συγκεκριμένα, ότι δεν αγαπούσε την Ρεβέκκα, όπως πίστευε η νέα του γυναίκα, αλλά την μισούσε. Αντιθέτως, στο ‘Notorious’, ο Χίτσκοκ δεν παρακρατεί καμία τέτοια πληροφορία. Ξέρουμε ότι ο Ντέβλιν οδηγεί την Αλίσια στην αγκαλιά του Άλεξ γιατί την αγαπάει, όχι γιατί υπάρχει κάποια παρεξήγηση μεταξύ τους. Το γεγονός ότι βασανίζουν ο ένας τον άλλον, αλλά και τους εαυτούς τους, διατηρεί την αναγκαιότητα της τραγωδίας.

Το αριστουργηματικό σενάριο του Μπέν Χέχτ υπονοεί πως το ότι είμαστε ικανοί να σκοτώνουμε ότι αγαπάμε περισσότερο είναι ένα στοιχείο ριζωμένο στην ανθρώπινη ύπαρξη. Η πολύ ανθρώπινη δυνατότητά μας να είμαστε απάνθρωποι είναι το σκοτεινό μυστήριο στην καρδιά του ‘Notorious’. Παρ'όλα αυτά, η πιθανότητα παραμένει ζωντανή στο 'Notorious' ότι το θαύμα της αγάπης μπορεί να μας σώσει από τη διαστροφή μας .

Απ' αυτήν την άποψη, το Notorious είναι υποδειγματικό εκείνης της αξιοσηεμίωτης στιγμής ανάμεσα στο τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και τις ακόμα σκοτεινότερες μέρες του Ψυχρού Πολέμου. Μαζί με ταινίες όπως το 'The Best Years of Our Lives' και 'It's a Wonderful Life', το ʼNotoriousʼ αναγνωρίζει ότι η δυνατότητα απανθρωπιάς δεν είναι αποκλειστική ιδιότητα των Ναζί ή άλλων κακούργων, ουσιαστικά διαφορετικών από μας. Όπως κι αυτές οι ταινίες, ακόμη, το ʼNotoriousʼ συνδυάζει τη παραδοχή αυτή με την ταυτόχρονη έκφραση της πίστης ότι δεν είναι αργά να βρούμε λύτρωση. Ήδη από το 'Rope' όμως του 1948, η αισιοδοξία αυτή σχεδόν εξαφανίζεται από την δουλειά του Χίτσκοκ.

Αν το Notorious είναι η πρώτη ταινία του Χίτσκοκ που καταφέρνει ένα αισιόδοξο τέλος, - αισιόδοξο αν είσαι η Αλίσια ή ο Ντέβλιν, και όχι ο Άλεξ ή η μητέρα του - τόσο
συναισθηματικά ικανοποιητικό όσο και ευφυέστατο, είναι επίσης κι η τελευταία ταινία του Χίτσκοκ - το 'North by Northwest' είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα - που μας καλεί να πιστέψουμε σε ένα τέτοιο τέλος. Αρκεί να σκεφτούμε το 'The Birds', όπου ο Γοητευτικός Πρίγκιπας δεν μπορεί να ξυπνήσει την Ωραία Κοιμωμένη, για να εκτιμήσουμε το χάσμα που χωρίζει το ʼNotoriousʼ, παρά τη σκοτεινότητά του, από τα αριστουργήματα απόγνωσης του Χίτσκοκ στις δεκαετίες του ʼ50 και '60.

Βιογραφία  Ίγκριντ Μπέργκμαν

Η Ίνγκριντ Μπέργκμαν γεννήθηκε στις 29 Αυγούστου 1915 στην Στοκχόλμη, στην Σουηδία και αποφάσισε ότι ήθελε να γίνει ηθοποιός σε ηλικία 17 χρονών, μόλις που τελείωνε το σχολείο. Το ξεκίνημα της ζωής της ήταν τραγικό. Και οι δύο γονείς της πέθαναν όταν ήταν νεαρό κορίτσι και την μεγάλωσαν συγγενείς. Κυρίως ανατράφηκε από τον θείο της που δεν στάθηκε εμπόδιο όμως στα όνειρά της να γίνει ηθοποιός.
Χάρις στην κληρονομιά της μπόρεσε να σπουδάσει στο Βασιλικό Δραματικό Θέατρο στην Στοκχόλμη.
Το 1934, είχε τον πρώτο της μικρό ρόλο στο ‘Munkbrogreven’ και τα επόμενα πέντε χρόνια έκανε δώδεκα ταινίες στην Ευρώπη. Ήρθε στο Χόλιγουντ το 1939, για να πρωταγωνιστήσει στο ‘Intermezzo’. Η ταινία ήταν μεγάλη επιτυχία, δίνοντας της ένα συμβόλαιο επτά ετών. Μετά από μια θητεία στο Μπρόντουει, πρωταγωνίστησε σε τρείς επιτυχημένες ταινίες του 1941 πριν κάνει το άλμα της στην δημοσιότητα με το 'Dr. Jekyll and Mr. Hyde'. Το 1942, πρωταγωνίστησε με την Χέμφρι Μπόγκαρτ στο ‘Καζαμπλάνκα’. Η ταινία ήταν τρομερή επιτυχία καθιερώνοντας την Μπέργκμαν ως μια σέξυ, ευάλωτη σταρ και μια τεράστια έλξη στο χώρο των box-office. Κάθε ταινία όπου έκανε την εμφάνιση της γινόταν επιτυχία.

Διάλεγε τους ρόλους της προσεκτικά και το 1943 πρωταγωνίστησε στο ‘For Whom The Bell Tolls’ του Έρνεστ Χέμινγκουει, για το οποίο πήρε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ και το οποίο περιέγραψε ως η προσωπικά αγαπημένη της ταινία. Ο επόμενος ρόλος της ήταν στην ταινία του 1944 ‘Gaslight’ για το οποίο κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού. Αυτό ακολουθήθηκε από ρόλους στο ‘Spellbound’ του Άλφρεντ Χίτσκοκ το 1945 και στο ‘Notorious’ δίπλα στον Κάρι Γκράντ το 1946.

Ενώ η Μπέργκμαν ήταν παντρεμένη με τον Δρ. Πέτερ Λίντστρομ , μεταξύ του 1937 και του 1950 και είχε ένα παιδί (την Πία) μαζί του, ερωτεύτηκε τον Ιταλό σκηνοθέτη Ρομπέρτο Ροσειλίνι, που έγινε πατέρας του δεύτερου παιδιού της, Ρομπερτίνο.
Αυτό έιχε ως αποτέλεσμα να γίνει απόκληρη στην Αμερική σε μια νύχτα, ακόμη και να καταγγελθεί στην σύγκλητο των ΗΠΑ. Παντρεύτηκε τον Ρομπέρτο το 1950 και είχε άλλα δύο παιδιά μαζί του – την τώρα διάσημη ηθοποιό Ιζαμπέλα - και την Ισότα. Το ζευγάρι χώρισε το 1957.

Παρ’όλα αυτά, η Twentieth Century Fox πήρε το ρίσκο και την προσέλαβε να πρωταγωνιστήσει στο ‘Anastasia’ το 1956. Η ταινία έγινε μεγάλη επιτυχία και η Μπέργκμαν κέρδισε το δεύτερο της Όσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού, αποκαθιστώντας την δημοσιότητα της.
Παντρέυτηκε τον Σουέντ Λάρς Σμίντ το 1958 και χώρισαν το 1978.
Η Μπέργκμαν κέρδισε το τρίτο της Όσκαρ για τον ρόλο της στο 'Murder on the Orient Express' το 1978.

Η φαινομενικά αβίαστη φυσικότητα της Ίνγκριντ Μπέργκμαν ήταν τόσο νέα και φρέσκια για το Αμερικάνικο κοινό που γρήγορα βρήκε ένα μεγάλο πλήθος θαυμαστών. Η ομορφιά της, η ενδιαφέρουσα προφορά της, και το ταλέντο της μόνο προσέθεταν στην γοητεία της.

Η καλύτερη περφόρμανς της στα μεταγενέστερα της χρόνια δόθηκε στην τελευταία της ταινία, ‘Autumn Sonata’ το 1978. Έλαβε υποψηφιότητα και για άλλο ένα Όσκαρ ως Καλύτερη Ηθοποιός, ένα ταιριαστό τέλος στην καριέρα της. Ήταν γύρω σ’ εκείνην την περίοδο που ανακάλυψε πως είχε καρκίνο του μαστού και έκανε την πρώτη της μαστεκτομή.

Πέθανε από καρκίνο στο Λονδίνο στις 30 Αυγούστου 1982, μια μέρα αφότου είχε ένα μικρό πάρτι γενεθλίων με φίλους. Η κόρη της Πία παρέλαβε ένα μεταθανάτιο βραβείο Έμμυ Καλύτερης Ηθοποιούς που κέρδισε για την ταινία που προβλήθηκε στην τηλεόραση, 'A Girl Called Golda'.

Κάρι Γκράντ Βιογραφία

Όταν μια φορά του είπαν σε μια συνέντευξη, ‘Όλοι θα θέλαν να είναι ο Κάρι Γκράντ’, ο Γκράντ λέγεται ότι απάντησε, ‘Κι εγώ’. Τα νεότερα χρόνια του στο Μπρίστολ, στην Αγγλία, θα ήταν μια συνηθισμένα αν δεν ήταν για ένα εκπληκτικό συμβάν. Σε ηλικία 9 χρονών, γύρισε απ’το σχολείο σπίτι μια μέρα και του είπαν ότι η μητέρα του είχε πάει σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο. Η πραγματικότητα όμως ήταν, ότι την είχαν βάλει σε ένα ψυχιατρείο όπου θα έμενε για χρόνια, και δεν του είχαν πει τίποτα γι’αυτό (θα ξαναέβλεπε την μητέρα του όταν ήταν 20 χρονών). Έφυγε απ’το σχολείο στα 14, λέγοντας ψέματα για την ηλικία του και πλαστογραφόντας την υπογραφή του πατέρα του σε ένα γράμμα για να γίνει μέλος του κωμικού θίασου του Μπόμπ Πέντερ. Έμαθε παντομίμα και ακροβατικά και περιόδευσε με τον θίασο Πέντερ στις αγγλικές επαρχίες. Υιοθέτησε μια Κόκνει προφορά στις μουσικές σκηνές του Λονδίνου, και μετά τον Ιούλιο του 1920, ήταν ένα απο τα 8 αγόρια του Πέντερ που επιλέχτηκαν να πάνε στις ΗΠΑ. Η παράσταση τους στο Μπρόντουει, ‘Good Times’, έπαιξε 456 φορές, δίνοντας στον Γκράντ χρόνο να εγκλιματιστεί. Θα έμενε στην Αμερική. Ο Μάε Ουέστ ήθελε τον Γκράντ για το ‘She Done Him Wrong’ (1933) γιατί σε αυτόν είχε δει έναν συνδυασμό ανδρισμού, σεξουαλικότητάς και καλών τρόπων ενός Κυρίου. Στη δεκαετία του 1950 και στις αρχές της δεκαετίας του 1960, είχε εφεύρει μια κοσμοπολίτικη περσόνα και ένα στύλ – ‘υψηλής κωμωδίας με γυαλισμένες λέξεις’. Στο ‘To Catch a Thief’ (1955), αυτός και η Γκρέις Κέλι είχαν την δυνατότητα να αυτοσχεδιάσουν μέρος των διαλόγων τους. Ήξεραν τι ήθελε ο σκηνοθέτης, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, να κάνει με την σκηνή, την έκαναν πρόβα, πρόσθεσαν κάποιους έξυπνους υπαινιγμούς που πήραν έγκριση, και μετά η σκηνή γυρίστηκε. Η μεγαλύτερη του επιτυχία στο box-office ήταν μια άλλη ταινία του Χίτσκοκ, η ‘North by Northwest’, φτιαγμένη με την Έβα Μάρι Σέιντ.

Φιλμογραφία

‘Topper’ (1937),
‘Bringing Up Baby’ (1938),
‘Holiday’ (1938),
‘His Girl Friday’ (1940),
‘The Philadelphia Story (1940),
‘The Bishop’s Wife’ (1947),
‘Operation Petticoat’ (1959),
‘Charade’ (1963),
'Walk, Don‘t Run' (1966).

 

Άλφρεντ Χίτσκοκ Βιογραφία

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γεννήθηκε στις 13 Αυγούστου 1899 στο Ιστ Εντ του Λονδίνου και πέθανε στις 29 Απριλίου 1980 στο Λος Άντζελες. Ο Χίτσκοκ ξεκίνησε να δουλεύει σε κινηματογραφικό στούντιο του Λονδίνου το 1920 σχεδιάζοντας τους τίτλους αρχής για όλες τις ταινίες του στούντιο. Μετά από δύο χρόνια του δόθηκε η ευκαιρία να κάτσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Ο σκηνοθέτης της ταινίας Always Tell Your Wife αρρώστησε και ζητήθηκε από τον Χίτσκοκ να τον αντικαταστήσει για να ολοκληρωθεί η ταινία. Οι παραγωγοί εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα και του αναθέσαν να γυρίσει την πρώτη του ουσιαστικά ταινία, που ήταν ο Αριθμός 13. Μετά από λίγο καιρό όμως το στούντιο έκλεισε. Ο Χίτσκοκ προσλήφθηκε στην Gainsborough Pictures ως σεναριογράφος και σχεδιαστής τίτλων. Το 1925 κατάφερε να σκηνοθετήσει το Pleasure Garden και αυτό σηματοδοτεί ουσιαστικά την αρχή της καριέρας του ως σκηνοθέτης.Μετά από μια επιτυχημένη δεκαετία του '30, με ταινίες όπως τα 39 σκαλοπάτια, Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά, Σαμποτάζ, με το ξεκίνημα του Β' Παγκοσμίου πολέμου αποφάσισε να μετακομίσει μόνιμα στις ΗΠΑ. Όταν επισκέφθηκε το Χόλυγουντ το 1940, όλοι οι παραγωγοί των μεγάλων στούντιο του έκλεισαν την πόρτα γιατί πίστευαν ότι δε θα μπορούσε να κάνει καριέρα στο χώρο. Τελικά, ο μεγαλο-παραγωγός Ντέιβιντ Ο’ Σέλζνικ του πρόσφερε ένα επταετές συμβόλαιο. Του ανέθεσε αρχικά μια ταινία για τον Τιτανικό, αλλά το σχέδιο τελικά απορρίφθηκε και του ανέθεσε τη Ρεβέκκα. Η ταινία κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας του 1940, αλλά φυσικά το Όσκαρ πήγε στον παραγωγό και όχι στον Χίτσκοκ. Για τα επόμενα 20 χρόνια, μέχρι το Ψυχώ, γύριζε τη μια ταινία πίσω από την άλλη. Το 1955 συμφώνησε να προλογίζει μια τηλεοπτική σειρά με τίτλο Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ παρουσιάζει, που διήρκεσε δέκα χρόνια.Μετά την καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του Ψυχώ άρχισε να σκηνοθετεί ταινίες όλο και πιο αραιά. Από το 1977 μέχρι και το θάνατό του, δούλευε πάνω στη δημιουργία ενός φιλμ με τίτλο The Short Night. Μετά το θάνατό του, ο σεναριογράφος Ντέιβιντ Φρίμαν εξέδωσε την τελική εκδοχή του σεναρίου.Προτάθηκε έξι φορές για Όσκαρ σκηνοθεσίας, το 1941 (Ρεβέκκα), το 1942 (Υποψίες), το 1945 (Στον ίσκιο του θανάτου/Ναυαγοί) το 1946 (Νύχτα αγωνίας), το 1955 (Σιωπηλώς μάρτυς) και το 1961 (Ψυχώ), αλλά δε το κέρδισε ποτέ.

Ενδεικτική φιλμογραφία

• Αριθμός 13 (1922)
• Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά (1934)
• 39 σκαλοπάτια (1935)
• Σαμποτάζ (1936)
• Ρεβέκκα (1941)
• Η κυρία εξαφανίζεται (1938)
• Υποψίες (1942)
• Στον ίσκιο του θανάτου/Ναυαγοί (1945)
• Νύχτα αγωνίας (1946)
• Σιωπηλός μάρτυς (1955)
• Ψυχώ (1961)

 

 

Because her father was a German spy who has committed suicide in prison, Government agent T.R. Devlin recruits Alicia Huberman to become an undercover agent. She has fallen in love with Devlin and is trying to repay her father's moral debt to America, the country she loves and feels her father has betrayed. Her assignment in Rio de Janeiro involves resuming an acquaintance with a wealthy German businessman, Alexander Sebastian, who has been attracted to her. She is to infiltrate his circle of German scientists. Against the wishes of his mother, Sebastian asks Alicia to marry him. She accepts, and they marry, though she is disappointed when Devlin raises no objections. After their marriage, Alicia explores the Sebastian mansion, but finds the wine cellar is locked. Devlin tells Alicia to invite him to a party at Sebastian's mansion. She is to take the key to the wine cellar from Sebastian's key ring without his knowing it. At the party, Devlin and Alicia investigate the wine cellar, where the find some bottles of sand. When Sebasian finds them together in the wine cellar, they convince him they are having a tryst. Noticing that the key was missing and then returned, Sebastian suspects Alicia of being a U.S. spy and his mother plots to eliminate her because she has become a woman who knows too much.

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:

IMDb Facebook Twitter Official site


top of the page

PHOTOS - POSTERS

0006 - Notorious 1946  - 5003720.jpg 0020 - Notorious 1946  - 21112107.jpg 0047 - Notorious 1946  - 983211.png 0046 - Notorious 1946  - 38205.jpg 0048 - Notorious 1946  - 20188.jpg 0045 - Notorious 1946  - 47381.jpg 0044 - Notorious 1946  - 13993.jpg 0043 - Notorious 1946  - 190134.png 0042 - Notorious 1946  - 35032.jpg 0039 - Notorious 1946  - 32199.jpg 0041 - Notorious 1946  - 18624.jpg 0040 - Notorious 1946  - 22825.jpg 0038 - Notorious 1946  - 44277.jpg 0036 - Notorious 1946  - 282290.jpg 0037 - Notorious 1946  - 18495.jpg 0035 - Notorious 1946  - 34302.jpg 0034 - Notorious 1946  - 36403.jpg 0033 - Notorious 1946  - 16281.jpg 0031 - Notorious 1946  - 57779.jpg 0032 - Notorious 1946  - 25172.jpg 0030 - Notorious 1946  - 45066.jpg 0029 - Notorious 1946  - 33479.jpg 0028 - Notorious 1946  - 35861.jpg 0027 - Notorious 1946  - 28189.jpg 0026 - Notorious 1946  - 41017.jpg 0025 - Notorious 1946  - 13546.jpg 0023 - Notorious 1946  - 41735.jpg 0022 - Notorious 1946  - 55175.jpg 0024 - Notorious 1946  - 35869.jpg 0018 - Notorious 1946  - 3284786.jpg 0017 - Notorious 1946  - 2234473.jpg 0019 - Notorious 1946  - 1486771.jpg 0014 - Notorious 1946  - 2566213.jpg 0016 - Notorious 1946  - 416182.jpg 0021 - Notorious 1946  - 102825.jpg 0009 - Notorious 1946  - 2032310.jpg 0010 - Notorious 1946  - 1687484.jpg 0015 - Notorious 1946  - 181403.jpg 0013 - Notorious 1946  - 440880.jpg 0012 - Notorious 1946  - 195584.jpg 0011 - Notorious 1946  - 225014.jpg 0008 - Notorious 1946  - 609653.jpg 0007 - Notorious 1946  - 521587.jpg 0005 - Notorious 1946  - 571353.jpg 0003 - Notorious 1946  - 474701.jpg 0004 - Notorious 1946  - 346401.jpg 0001 - Notorious 1946  - 256245.jpg 0002 - Notorious 1946  - 669917.jpg


top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ / ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Κυκλοφορία:
15/8/1946 (ΗΠΑ, Νέα Υόρκη)
22/8/1946 (ΗΠΑ, Λος Άντζελες)
6/9/1946 (ΗΠΑ)
9/1946 (Γαλλία, Φεστιβάλ Καννών)
19/3/1948 (Γαλλία)
28/9/1948 (Ισπανία)
15/12/1948 (Ιταλία)
20/11/1949 (Ιαπωνία)
21/9/1951 (Δυτ. Γερμανία)
12/7/2012 (Ελλάδα, επανέκδοση)


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page






 
Χώρος Διαφήμισης
 





 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Φιλμ νουάρ
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑισθηματικήΑσπρόμαυρηΘρίλερParental Guidance SuggestedΦιλμ νουάρ

top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails