Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 24/7/14 :.
. Το Κόλπο Της Ζωής Μας
. Ηρακλής
. Σε Λάθος Χρόνο
. Το Καλοκαίρι Της Ζωής Μας
. Alphaville (1965)
.: από 31/7/14 :.
. Λάθος στο Λάθος
. Parker
. Marina
. Έρωτας αλά Ισπανικά
. Superhondrios
. Έλα Να Πάρεις Τον Καφέ Σε Μας (1970)
.: από 7/8/14 :.
. 22 Jump Street
. Σαββατοκύριακο στο Παρίσι
. Μία Τυχαία Συνάντηση
. Ρε, Μη
.: από 14/8/14 :.
. Λόγια και Εικόνες
. Θεϊκό Κόλπο
. Δείπνο Ηλιθίων (1998)
.: από 21/8/14 :.
. Sex Tape
. Σεφ

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: kouradas21's Profile kouradas21
Σήμερα: 1
Χθές: 2
Συνολικά: 9718

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 64
Μέλη: 0
Σύνολο: 64

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: The Philadelphia Story του Τζόρτζ Κούκορ (1940)

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 21 Ιούν. 2012 @ 19:07:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Αισθηματική

The Philadelphia Story

του Τζόρτζ Κούκορ
με τους Κάθριν Χέπμπορν, Κάρυ Γκραντ, Τζέιμς Στούαρτ, Ρούθ Χάσει, Τζόν Χάουαρντ , Ρόλαντ Γιάνγκ, Τζόν Χάλιντει, Μάρι Νας, Βιρτζίνια Βέιλντερ, Χένρι Ντάνιελ

Υπόθεση:
Η Φιλαδελφιανή κληρονόμος Τρέισι Λόρντ (Κάθεριν Χέμπορν) πετάει τον πλέιμποι άντρα της, Ντέξτερ Χάβεν (Κάρι Γκράντ), έξω απ’το σπίτι τους λίγο μετά τον γάμο. Δύο χρόνια μετά, η Τρέισι σχεδιάζει να ξαναπαντρευτεί αλλά ο Ντέξτερ φτάνει σπίτι την παραμονή του γάμου, με έναν δημοσιογράφο (Τζέιμς Στούαρτ) και μια φωτογράφο (Ρούθ Χάσει) απο τον περιοδικό ‘Σπάι’, αποφασισμένος να τους χαλάσει τα σχέδια. Η Κέιτ αναγκάζεται να τους δώσει πρόσβαση στην προσωπική της ζωή γιατί το περιοδικό για το οποίο δουλεύουν απειλεί να ξεσκεπάσει τις υποθέσεις του πατέρα της.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Βραβευμένη με Οscar Α’ Ανδρικού ρόλου (Τζέιμς Στιούαρτ στον ρόλο του δημοσιογράφου Μάικ Κόνορ) και σεναρίου

Η Κάθριν Χέπμπορν και ο Κάρυ Γκραντ σε μια κλασική κομεντί, σπιρτόζικη με εξαιρετικό καστ.
Μία από τις 100 καλύτερες ταινίες σύμφωνα με το Αμερικανικό Κινηματογραφικό Ινστιτούτο
Τhe Philadelphia Story του Emanuel Levy

Ο Φίλιπ Μπάρι έγραψε την μεγάλη του ρομαντική κωμωδία, ‘The Philadelphia Story’, ειδικά για την Κάθεριν Χέμπορν, μορφώνοντας το στις δυνάμεις και τις ιδιοτροπίες της. Η παράσταση άνοιξε στο Μπρόντουει στις 29 Μαρτίου 1939 και παίχτηκε συνολικά 416 φορές. Η κριτική και εμπορική της επιτυχία ήταν ένας προσωπικός θρίαμβος για την Χέμπορν.

Όλα τα μεγάλα στούντιο ήθελαν να αγοράσουν την παράσταση, αλλά η Χέμπορν, σε μια εξαιρετική κίνηση, αγόρασε τα δικαιώματα της μετατροπής της παράστασης σε ταινία με την βοήθεια του Ουίλιαμ Χέρστ. Η Χέμπορν έξυπνα, είχε γράψει στο συμβόλαιό της έναν όρο• οι δύο άνδρες πρωταγωνιστές της έπρεπε να είναι μεγάλα αστέρια του κινηματογράφου, κατα προτίμηση ο Γκέμπλ και ο Τρέισι. Αντ’αυτού η ταινία γυρίστηκε με τον Τζέιμς Στούαρτ και τον Κάρι Γκράντ. Ειρωνικά κανείς απ’τους δύο δεν ήταν κορυφαίοι εκείνη την περίοδο, αλλά αφού επιλέγονταν να παίξουν σε ταινίες με ιδανικούς γι΄αυτούς ρόλους, και οι δύο άντρες προχώρησαν και έγιναν είδωλα του Χόλιγουντ.

Ο Κούκορ είχε πίστη στο να αφήνεις την κωμωδία να συμβεί μόνη της πάνω στην οθόνη, αφήνωντας το ίδιο το υλικό να καθορίσει τον ρυθμό. Ευχαριστίοταν με τα παράπονα των φίλων του ότι το γέλιο του κοινού έπνιγε πολλά αστεία σημεία της ταινίας. ‘Εντάξει, πήγαινε να την ξαναδείς’ έλεγε ο Κούκορ.

Ο Κούκορ είδε την παράσταση σαν ένα παραμύθι με ηθικό δίδαγμα: η Τρέισι Λόρντ γνωρίζει τον πριγκιπά της αλλά καταστρέφει την σχέση της και πρέπει να ξαναανακαλύψει μετέπειτα τον ανθρωπισμό της. Η ιστορία είναι για ένα έξυπνο, ψυχρό, ευέξαπτο κορίτσι που μεταμορφώνεται σε άνθρωπο. Η ηθικολόγος Τρέισι, περιφρονητική προς όλους όσους δεν ανταποκρίνονται στις υψηλές προσδοκίες της, πρέπει να μάθει την ταπεινότητα και την ανοχή στις παρεκτροπές των ανθρώπων

Αυτό που διαχώρισε το ‘The Philadelphia Story’ απο άλλες κωμωδίες ήταν το σασπένς του. Μέχρι την τελευταία στιγμή, το κοινό δεν είναι σίγουρο ποιόν θα παντρευτεί η Τρέισι. Όσο για την κωμωδία, εκπορεύεται απο το δίλλημα της Τρέισι. Ερωτευμένη με τρείς διαφορετικούς άντρες, συμπεριφέρεται σαν αυτό να ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα στον κόσμο, αλλά μόνο η Τρείσι βλέπει την κατάσταση ως τραγική. Ο Κούκορ ήξερε ότι η αποτελεσματικότητα της ταινίας εξαρτόνταν από την Χέμπορν. Ως μια νευρωτική αλλά ενθουσιώδης καθαρόαιμη, έπρεπε να κερδίσει τις καρδιές του κοινού. Ενορχηστρόνοντας την ενδεχομένως σπουδαιότερη ερμηνεία της Χέμπορν επί της οθόνη, ο Κούκορ έφερε στο προσκήνιο την λάμψη, την ομορφιά και την νοημοσύνη της.
Και το ‘Holiday’ και το ‘The Philadelphia Story’ περιλαμβάνουν πολύ διάλογο, αλλά ο Κούκορ φρόντισε οι ταινίες του να μην είναι δεσμευμένες στις αντίστοιχες τους παράστασεις. Γι’ αυτόν, το πρώτο πραγμα στο να μεταφέρεις μια θεατρική παράσταση στο σινεμά ήταν να μην μπερδέψεις ή μεταποιήσεις το προτότυπο. Ο Κούκορ είδε μια πρόκληση στο να βρει μια νέα προσέγγιση στην μεταφορά της ταινίας, αντιμετωπίζοντας τον διάλογο του ‘The Philadelphia Story’ ως δράση.
Για να διασκευάσει την παράσταση στην μεγάλη οθόνη επειδή ήταν αμφίβολο αν ο Μπάρι, ο συγγραφέας της παράστασης, ήταν ο καλύτερος άνθρωπος για να το κάνει, ο Κούκορ στράφηκε στον Ντόναλντ Όγκντεν Στούαρτ, έναν φίλο του Μπάρι, με τον οποίο είχε συνεργαστεί με επιτυχία στο παρελθόν. Ο Στούαρτ χειρίστηκε την παράσταση με μεγάλη σοβαρότητα, υπηρετόντας το υλικό αποτελεσματικά. Η λεπτεπίλεπτη δουλειά του επάξια τιμήθηκε με Όσκαρ εκείνη την χρονιά με το Βραβείο Καλύτερης Διασκευής Σεναρίου
Ο Κούκορ γύρισε έναν νέο, λαμπρό πρόλογο – χωρίς να πεί λέξη – που συνοψίζει τον τρόπο με τον οποίο τελείωσε ο γάμος της Χέμπορν και του Κάρι Γκράντ. Επίσης δείχνει την οργή της Χέμπορν όταν ο Γκράντ επανεμφανίστηκε την παραμονή του γάμου της. Στην εναρκτήρια σκηνή, ο Γκράντ περπατάει έξω απο το σπίτι κουβαλώντας μια τσάντα με μπαστούνια του γκόλφ. Η Χέμπορν εμφανίζεται στην είσοδο, κρατώντας ένα μπαστούνι που είχε ξεχάσει, αλλά αντί να του το δώσει, το σπάει στα δύο. Έξαλλος, ο Γκράντ την πλησιάζει σαν να πρόκειται να την χτυπήσει – και έπειτα απλά της δίνει μια περιφρονητική σπρωξιά στο πρόσωπο που την ρίχνει κάτω.

Όταν ο Τζίμι Στούαρτ αγωνιούσε για το πως θα πεί την μεγάλη ρομαντική φράση του στην Χέμπορν, ’Έχεις εστίες φωτιάς καταλαγιασμένες μέσα σου’, ο Κούκορ έιπε στον Στούαρτ να κάνει την σκηνή με έναν πιο απλό τρόπο, όχι λες και ήταν έτοιμος να φύγει με το τσίρκο. Δυστυχώς, λίγο πριν ο Στούαρτ πει την ατάκα του σωστά, ο Νόελ Κάουαρντ ανέβηκε στην σκηνή και ο Τζίμι σχεδόν κατέρρευσε. Έχοντας επίγνωσης της ντροπαλότητας του Στούαρτ, ο Κάουαρντ πλησίασε τον ηθοποιό και του είπε πόσο καταπληκτική ήταν η ερμηνεία του. ‘Τράβα τους’ είπε ο Κούκορ, εκμεταλλευόμενος την αυθεντική στιγμή κολακείας.

Ο Κούκορ βρήκε την συνεργασία με τον Στούαρτ πολύ ευχάριστη, αλλά υπήρχε μια δύσκολη σκηνή όπου έπρεπε να κολυμπήσει. ‘Αν εμφανιστώ με μαγιό,’ είπε στον Κούκορ, ‘Ξέρω ότι είναι το τέλος της καριέρας μου και το τέλος της βιομηχανίας του κινηματογράφου’ Ο Κούκορ αποφάσισε να γυρίσει την σκηνή σε μια μεγάλη λήψη.
Από στυλιστική άποψη, ο Κούκορ έδωσε περισσότερη προσοχή στη στυλιστική διεύθυνση του ‘The Philadelphia Story’, απ’ότι σε άλλες του ταινίες. Οι κινήσεις της κάμερας ήταν ομαλές και κομψές, βασισμένες στην πεποίθηση του ότι το κοινό δεν πρέπει να έχει επίγνωση των κινήσεων της κάμερας. Ο εμπειρικός κανόνας του ήταν ο εξής: ‘Να είστε ακίνητοι, εκτός κι αν πρέπει να κουνίσετε την κάμερα γιατί κάνει κάτι για εσάς,. Όταν πρέπει να κόψετε, πρέπει να το κάνετε απαλά, όχι πολύ ανόμαλα. Δεν πρέπει να επιδεικνύεστε με την κάμερα.’
Η φιλοσοφία του ήταν να υπηρετείς το κείμενο, να κάνεις μια ταινία όσο πιο ομαλά και διακριτικά γίνεται.‘Αν είναι να κάνεις μια ταινία για έναν φόνο σε ένα Βικτωριανό σπίτι,’ είπε για το ‘Gaslight’, ‘το κάνεις όσο πιο κλειστοφοβικά και συννεφιασμένά γίνεται.’ ‘Κάνεις μια έρευνα για την συγκεκριμένη περίοδο’, έιπε στον Λάμπερτ, ‘όχι μόνο για να αναπαραστήσεις το σκηνικό, αλλά και για να κινήσεις συναισθήματα.’ ‘Το κείμενο υπαγορεύει όλο το στυλ της ταινία. Αυτό μπορεί να μην είναι προς όφελος του σκηνοθέτη, γιατί η συμβολή του δεν γίνεται άμεσα ορατή.’

Τα γυρίσματα του ‘The Philadelphia Story’ ολοκληρώθηκαν στις 14 Αυγούστου, 1940, και η πρεμιέρα της ταινίας έγινε μια μέρα μετά τα Χριστούγενα στο Radio City Music Hall. Μέχρι της 21 Ιανουαρίου 1941, το Music Hall ανακοίνωσε ότι η ταινία είχε σπάσει το ρεκόρ προσέλευσης όλων των εποχών, πού κατείχε η Χιονάτη της Ντίσνει. Μια δέσμευση να προβάλουν το ‘Rebecca’ ανάγκασε τον ‘Radio City’ να διακόψει την προβολή του ‘The Philadelphia Story’ μετά απο έξι βδομάδες. Αλλά μέσα σ’αυτές τις δυο βδομάδες, είχαν εξαντληθεί τα εισητήρια για κάθε παράσταση, με 850,000 ανθρώπους να έχουν δει την ταινία στην Νέα Υόρκη και μόνο.
Ο Κούκορ αιφνιδιάστηκε από την επίδραση που είχε το ‘The Philadelphia Story’ στην κατανάλωση ποτών, αλλά το διασκέδασε. Ένας κριτικός παραπονέθηκε ότι η ταινία ήταν μια ιστορία για έξυπνους άνθρωπους που προσπαθούν να θεραπεύσουν την συναισθηματική τους τύφλωση με το αλκοόλ. ‘Η ‘Γυναικεία Χριστιανική Ένωση Μετριοπάθειας’ δεν το ξέρει, αλλά οφείλει να σταματήσει αυτήν την ταινία, γιατί πουλάει ποτά καλύτερα απο οποιοδήποτε διαφημιστική καμπάνια που κοστίζει εκατομμυρία.’

Αυτό το είδος της κριτικής αιφνιδίασε τον Κούκουρ γιατί δεν ήταν πρόθεση του παρουσιάσει κάτι τέτοιο. Ταυτόχρονα, στο μεγάλο έργο του Κούκουρ, η παρουσίαση των αλκοολικών ως συμπαθείς είναι αξιοσημείωτη. Ο ίδιος απέφευγε να πίνει. Στα πάρτι, έπινε μόνο ένα κοκτείλ πριν το δείπνο. Αλλά σε όλη του την ζωή ο Κούκορ περιστοιχιζόταν απο ανθρώπους που τους άρεσε να πίνουν. Μάλιστα, κάποιοι σαν τον Μπάριμορ και τον Τρέισι είχαν πρόβλημα αλκοολισμού.
Αυτή η απο πρώτο-χέρι εξοικέιωση με αλκοολικούς φαινόταν στις ταινίες του, πολλές απ’τις οποίες περιλαμβάναν αλκοολικούς χαρακτήρες. Μπορούμε να δούμε τους ήρωες του ‘Dinner at Eight’ και του ‘What Price Hollywood’. Το ποτό βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο στο ‘Holiday’ και το ‘The Philadelphia Story’. Αργότερα στην δεκαετία, ο Τρέισι θα έπαιζε τον αλκοολικό τυραννικό πατέρα στο ‘Edward My Son’, και ο Τζείμς Μάσον ένα μεθύστακα ηθοποιό στο ‘A Star Is Born’. Ο Κούκορ κάνει τους αλκοολικούς χαρακτήρες συμπαθείς στο κοινό και δείχνει κατανόηση, αποφεύγοντας τα κοινά Χολιγουντιανά κλισέ.

The Philadelphia Story του Jeremiah Kipp απόσπασματα

Το ‘The Philadelphia Story’, αρχικά μια επιτυχημένη παράσταση του Μπρόντουει, ήταν μια ταινία σχεδιασμένη να αναστήσει την καρίερα της Χέμπορν αφού είχε χαρακτηριστεί ως ’δηλητήριο του Box-Office’. Είναι κρίμα, αφού οι τρείς προηγούμενές της ταινίες (Holiday, Bringing Up Baby, και Stage Door) ήταν εντυπωσιακές.

Όπως με οποιαδήποτε δυνατή προσωπικότητα που τυχαίνει να είναι γυναίκα, η Χέμπορν έπεφτε βαριά στις καλομαθημένες μάζες που είχαν συνηθίσει αλλιώς. Έτσι υποχώρησε στη θεατρική σκηνή και με την έξυπνη βοήθεια του συγγραφέα Φίλιπ Μπάρι ανέπτυξε ένα πρότζεκτ γύρω από τον χαρακτήρα της.

Πράγματι, η πρώτη σκηνή της ταινίας δείχνει την Τρέισι Λόρντ να πετάει τον Ντέξτερ Χέιβεν έξω απο το σπίτι και παρορμητικά να σπάει ένα μπαστούνι του γκόλφ στο γονατό της. Ο Κάρι Γκράντ έχει την ευκαιρία να κάνει αυτό που οι περισσότεροι ανασφαλείς άντρες μόνο ονειρεύονται να κάνουν: να την πιάσουν απ’ το πρόσωπο και να της δώσουν μια σπρωξιά.
Αυτό που μ’αρέσει στο ‘The Philadelphia Story’ είναι ότι λαμβάνει χώρα δύο χρόνια αφού ο Κάρι Γκράντ συμπεριφέρθηκε σαν κόπανος. Τώρα είναι σε διαδικασία απεξαρτοποίησης απ’ το αλκοόλ, και ακόμα κι αν δεν ειναι απολογητικός δείχνει τουλάχιστον κατανόηση για το τι είχε και έχασε. Kάποιος πρέπει να ψάξει πολύ για να ανιχνεύσει την παλικαρίσια και ενδιαφέρουσα φιγούρα κάτω απο το χαλαρό προσωπείο και τον αιχμηρό σαρκασμό.

Ο Γκράντ ήταν πάντα ένας καλός ηθοποιός, αλλά είχε και μια ιδιαίτερη χημεία με την Χέμπορν. Ειδικά στις τρείς ταινίες που έκανε μαζί της, με τον σκηνοθέτη Τζόρτζ Κούκορ. Είναι σαν να την αγαπάει αλλά πρέπει να πρέπει να την κατακτήσει με τους δικούς του όρους. Γι’ αυτόν η αγάπη δεν είναι μια θυσία αλλά μια διαπραγμάτευση και αυτό απαιτεί έναν ισάξιο σύντροφο. Αυτό απαιτεί μια δοκιμασία, που είναι η ουσία του ‘The Philadelphia Story’. Η αγάπη δεν είναι γραφτό να είναι ασφαλής.

Τα κίνητρα του Χέιβεν είναι κάπως θολά. Προσλαμβάνει κάποιους δημοσιογράφους απο το Περιοδικό ‘Σπάι’ να παρέμβουν την ημέρα πριν παντρευτεί η Τρέισι τον βαρετό αλλά σεβαστό αυτοδημιούργητο άντρα ,Τζόρντζ Κίντρετζ (Τζόν Χάουαρντ). Εμφανίζεται στην έπαυλη χαρωπά, εμπλεκόμενος σε οξύ διάλογο (’το αγαπημένο μου: ‘Νόμιζα ότι όλοι οι συγγραφείς πίναν υπερβολικά και χτυπούσαν τις γυναίκες τους. Ξέρεις, για μια περίοδο ήθελα να γίνω συγγραφέας.’) Αλλά αν ο Ντέξτερ Χέιβεν ήταν απλά ένας ανελέητος μπάσταρδος, δεν θα άξιζε ποτέ μια γυναίκα σαν την Χέμπορν. Το ‘The Philadelphia Story’ τον σκιαγραφεί ως έναν κακούργο αρχικά, μόνο για να τον κρατήσει μυστηριώδη, και τόσο η Χέμπορν όσο και εμείς συνειδητοποιούμε σταδιακά την επιυμία του για την Τρέισι, όπως και την αξία του.

Η δοκιμασία της Τρέισι για τον αν όντως θα καταλήξει με τον Κ. Ντέξτερ Χάβεν, μια αγωνιώδες απόφαση που αφήνεται μέχρι την κορύφωση της ταινίας, δεν έχει καμία σχέση με τον Τζόρτζ Κίτρεντζ. Και αυτό, γιατί ο άντρας είναι τόσο ξεκάθαρα υπονομευμένος ως ανάξιος της Χέμπορν στην πρώτη σκηνή, ντυμένος για ιππασία με τέλεια σιδερωμένο παντελόνι και μη μπορώντας να ιππεύσει με επιτυχία το άλογο. ( Η Τρείσι αμέσως τον ρίχνει στο έδαφος και τον καλύπτει με χώμα, για να τον κάνει ένα πιο ελκυστικό δείγμα άγριου άντρα).Όχι, δεν υπάρχει πρόκληση εκεί... αλλά η πρόκληση έρχεται στην μορφή ενός δημοσιογράφου, τον Μάικ Κόννορ (Τζέιμς Στούαρτ), που όχι μόνο προσφέρει υπέροχες αντιδράσεις επίγνωσης στην ελίτ της υψηλής κοινωνίας, αλλά επίσης ξέρει πραγματικά να ακούει. Στην αρχή η Τρείσι δεν νομίζει τίποτα γι’αυτόν τον άχαρο ρεπόρτερ. Αλλά αναζητώντας πράγματα γι’αυτόν ανακαλύπτει ότι έχει μια λογοτεχνική κλίση και ένα ταλέντο στην συγγραφή μικρών ποιητικών κειμένων.

Η Τρέισι έχει μεθύσει μόνο δυό φορές στη ζωή της, μια φορά με τον Χέιβεν ( αυτός θυμάται: ‘Ήσουν στην οροφή! Γυμνή! Ουρλιάζοντας σαν μια νυφίτσα!’, και τώρα μια με τον Μάικ. Το The Philadelphia Story της δίνει την ευκαιρία να ξεφύγει απο της κοινωνικές συμβάσεις της Φιλαδέλφειας, να έχει μια περιπέτεια με τον Μάικ Κόνορ, και στην πορεία να καταλάβει τι πραγματικά θέλει. Η Χέμπορν έχει ένα τεράστιο σεξ απίλ όταν παίζει γυναίκες που τα ξέρουν όλα, που λένε ότι ξέρουν τι θέλουν και έχουν τον έλεγχο, και είναι επίσης πανέμορφη όταν αφήνει τα μαλλιά της κάτω και ενδίδει στη μανία. Αυτός είναι ο συνδυασμός που δεν υπάρχει αμφιβολία σαγήνεψε τον Μάικ, τον Τζόρντζ και τον Χέιβεν. Ποιά άλλη απο την Χέμπορν ήταν τόσο τολμηρή, αλλά και τόσο έξυπνη, και ταυτόχρονα τόσο γοητευτικά αστεία;

Δεν νομίζω ότι το ‘Τhe Philadelphia’ Story θα δούλευε το ίδιο τέλεια χωρίς τον Κράντ, που αγνοήθηκε στα Όσκαρ γιατί ο χαρακτήρας του παλεύει κυρίως εσωτερικά. Πρόσθεστε την περσόνα της Χέμπορν, που εξερευνήθηκε πολύ όμορφα εδώ σε όλο το μεγαλέ ιο της, την συμπαθητικότητα του Στούαρτ, την λογική, λεπτή και αξιαγάπητα αβίαστη κατεύθυνση που έδωσε ο Τζόρτζ Κούκορ σε ένα δύσκολο σεναρίο... το αποτέλεσμα είναι μια παραγωγή πολύ βαθύτερη και πολύ πιο πλούσια απ’όσο θα σε έκανε να πιστεύεις η παιχνιδιάρικη εμφάνιση της.

Κάρι Γκράντ Βιογραφία

Όταν μια φορά του είπαν σε μια συνέντευξη, ‘Όλοι θα θέλαν να είναι ο Κάρι Γκράντ’, ο Γκράντ λέγεται ότι απάντησε, ‘Κι εγώ’. Τα νεότερα χρόνια του στο Μπρίστολ, στην Αγγλία, θα ήταν μια συνηθισμένα αν δεν ήταν για ένα εκπληκτικό συμβάν. Σε ηλικία 9 χρονών, γύρισε απ’το σχολείο σπίτι μια μέρα και του είπαν ότι η μητέρα του είχε πάει σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο. Η πραγματικότητα όμως ήταν, ότι την είχαν βάλει σε ένα ψυχιατρείο όπου θα έμενε για χρόνια, και δεν του είχαν πει τίποτα γι’αυτό (θα ξαναέβλεπε την μητέρα του όταν ήταν 20 χρονών). Έφυγε απ’το σχολείο στα 14, λέγοντας ψέματα για την ηλικία του και πλαστογραφόντας την υπογραφή του πατέρα του σε ένα γράμμα για να γίνει μέλος του κωμικού θίασου του Μπόμπ Πέντερ. Έμαθε παντομίμα και ακροβατικά και περιόδευσε με τον θίασο Πέντερ στις αγγλικές επαρχίες. Υιοθέτησε μια Κόκνει προφορά στις μουσικές σκηνές του Λονδίνου, και μετά τον Ιούλιο του 1920, ήταν ένα απο τα 8 αγόρια του Πέντερ που επιλέχτηκαν να πάνε στις ΗΠΑ. Η παράσταση τους στο Μπρόντουει, ‘Good Times’, έπαιξε 456 φορές, δίνοντας στον Γκράντ χρόνο να εγκλιματιστεί. Θα έμενε στην Αμερική. Ο Μάε Ουέστ ήθελε τον Γκράντ για το ‘She Done Him Wrong’ (1933) γιατί σε αυτόν είχε δει έναν συνδυασμό ανδρισμού, σεξουαλικότητάς και καλών τρόπων ενός Κυρίου. Στη δεκαετία του 1950 και στις αρχές της δεκαετίας του 1960, είχε εφεύρει μια κοσμοπολίτικη περσόνα και ένα στύλ – ‘υψηλής κωμωδίας με γυαλισμένες λέξεις’. Στο ‘To Catch a Thief’ (1955), αυτός και η Γκρέις Κέλι είχαν την δυνατότητα να αυτοσχεδιάσουν μέρος των διαλόγων τους. Ήξεραν τι ήθελε ο σκηνοθέτης, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, να κάνει με την σκηνή, την έκαναν πρόβα, πρόσθεσαν κάποιους έξυπνους υπαινιγμούς που πήραν έγκριση, και μετά η σκηνή γυρίστηκε. Η μεγαλύτερη του επιτυχία στο box-office ήταν μια άλλη ταινία του Χίτσκοκ, η ‘North by Northwest’, φτιαγμένη με την Έβα Μάρι Σέιντ.

Φιλμογραφία

‘Topper’ (1937),
‘Bringing Up Baby’ (1938),
‘Holiday’ (1938),
‘His Girl Friday’ (1940),
‘The Philadelphia Story (1940),
‘The Bishop’s Wife’ (1947),
‘Operation Petticoat’ (1959),
‘Charade’ (1963),
'Walk, Don‘t Run' (1966).

Κάθεριν Χέμπορν Βιογραφία

Γεννημένη στις 12 Μαΐου 1907 στο Χάρτφορντ του Κονέκτικατ, η Χέμπορν ήταν η κόρη ενός γιατρού και μιας σουφραζέτας, οι οποίοι την ενθάρρυναν πάντα να λέει τη γνώμη της, να αναπτύσει συνεχώς το μυαλό της και να ασκεί στο έπακρον το σώμα της. Ως παιδί ήταν ένα αθλητικό αγοροκόριτσο. Επίσης ήταν κοντά στον αδελφό της, τον Τομ, και καταρρακώθηκε σε ηλικία 14 χρονών όταν τον βρήκε νεκρό, κατα λάθος κρεμασμένο ενώ εξασκούσε ένα τρικ που του είχε μάθει ο πατέρας τους. Για πολλά χρόνια μετά απ’ αυτό, η Κάθεριν χρησιμοποιούσε την ημερομηνία γέννησης του, 8 Νοεμβρίου, ως δική της. Στη συνέχεια, έγινε πολύ ντροπαλή γύρω απ’ τα κορίτσια της ηλικίας της, και έλαβε σε μεγάλο βαθμό την ακαδημαϊκή εκπαίδευσή της στο σπίτι. Παρ’όλα αυτά, παρακολούθησε μαθήματα στο Κολλέγιο Μπριν Μορ, και ήταν εκεί που αποφάσισε να γίνει ηθοποιός, εμφανιζόμενη σε πολλές παραγωγές τους.

Αφού αποφόιτησε, άρχισε να παίρνει μικρούς ρόλους σε παραστάσεις του Μπρόντουει κι αλλού. Πάντα προσελκούσε προσοχή σ’αυτούς τους ρόλους, ειδικά για τον ρόλο της στο ‘Art and Mrs. Bottle’(1931)• τελικά αναδείχθηκε σε αστέρι με τον πρωταγωνιστικό της ρόλο ως η Αμαζόνια πριγκίπισα Αντιόπη στο ‘A Warrior's Husband’ (1932). Οι αναπόφευκτες προτάσεις για άλλες ταινίες ακολούθησαν, και μετά απο μερικές οντισιόν, πήρε έναν ρόλο στο ‘A Bill of Divorcement’ (1932), με συμπρωταγωνιστή τον Τζόν Μπάριμορ. Η ταινία έγινε μεγάλη επιτυχία, και αφού ικανοποιήθηκαν οι χρηματικές της απαιτήσεις, υπέγραψε συμβόλαιο με την RKO. Έκανε πέντε ταινίες μεταξύ του 1932 και 1934. Για τη τρίτη της ταινία, το ‘Μorning Glory’ (1933), κέρδισε τον πρώτο της Όσκαρ. Η τέταρτή της ταινία, το ‘Little Women’ (1933) ήταν η πιο επιτυχημένη ταινία της περιόδου.

Ιστορίες, όμως, άρχισαν να διαρρέουν για την υπεροπτική συμπεριφορά της εκτός οθόνης και την άρνηση της να παίξει το παιχνίδι του Χόλιγουντ. Πάντα άνετα ντυμένη και χωρίς μακιγιάζ, ποτέ δεν πόζαρε για φωτογραφίες και δεν έδινε συνεντεύξεις. Αντί να την επικροτήσει όμως, το κοινό σοκαρίστικε με την αντισυμβατική συμπεριφορά της, και έτσι όταν επέστρεψε στο Μπρόντουει το 1934 για να πρωταγωνιστήσει στο ‘The Lake’, οι κριτικοί ήταν αυστηροί μαζί της και το κοινό, που στην αρχή πήγαινε να τη δει, σύντομα την εγκατέλειψε. Όταν γύρισε στο Χόλιγουντ, τα πράγματα δεν πήγαν πολύ καλύτερα. Από την περίοδο 1935-1938, είχε μόνο δύο επιτυχίες: το ‘Alice Adams’ (1935), που της έδωσε την δεύτερη υποψηφιότητα για Όσκαρ και το ‘Stage Door’ (1937)• oι πολλές αποτυχίες περιλαμβάναν το ‘Break of Hearts’ (1935), ‘Sylvia Scarlett’ (1935), ‘Mary of Scotland’ (1936), ‘Quality Street’ (1937), και το πλέον κλασικό, ‘Bringing up Baby’ (1938).

Με τόσες πολλές αποτυχίες, της βγήκε το παρατσούκλι ‘δηλητήριο του box-office’. Αποφάσισε να γυρίσει στο Μπρόντουει για να πρωταγωνιστήσει στο ‘The Philadelphia Story’ (1938), που στέφτηκε με επιτυχία. Γρήγορα αγόρασε τα δικαιώματα για την μετατροπή του θεατρικού σε ταινία. Έτσι κατάφερε να διαπραγματευτεί την επιστροφή της στο Χόλιγουντ με τους δικούς της όρους, συμπεριλαμβανομένων την επιλογή του σκηνοθέτη της ταινίας και των συμπρωταγωνιστών της.

Η κινηματογραφική εκδοχή του ‘The Philadelphia Story’ (1940), ήταν επιτυχία στα box-office, και η Χέμπορν, που κέρδισε την τρίτη υποψηφιότητά της για Όσκαρ, ξαναμπήκε στο παιχνίδι. Στην επόμενή της ταινία ‘Woman of the Year’ (1942), πρωταγωνίστησε δίπλα στον Σπένσερ Τρέισι, και η καλή τους χημεία διήρκησε για άλλες οχτώ ταινίες. (Έλαβε την τέταρτη υποψηφιότητα της για Όσκαρ για την ταινία αυτή). Οι ταινίες τους περιλαμβάναν τις πολύ επιτυχημένες ‘Adam’s Rib’ (1949), ‘Pat and Mike’ (1952) και ‘Desk Set’ (1957).

Με το ‘The African Queen’ (1951), η Χέμπορν πέρασε σε ρόλους μεσήλικης γεροντοκόρης , λαμβάνοντας και τη πέμπτη υποψηφιότητά της για Όσκαρ. Έπαιξε κι άλλους τέτοιους ρόλους σ’όλη τη δεκαετία του ‘50, και κέρδισε κι άλλες υποψηφιότητες για Όσκαρ για πολλούς απ’αυτούς, συμπεριλαμβανομένων των ρόλων της στο ‘Summertime’ (1955), στο ‘The Rainmaker’ (1956) και στο ‘Suddenly, Last Summer’ (1959). Οι ρόλοι άρχισαν να αραιώνουν τη δεκαετία του ‘60, κι αφιέρωσε το χρόνο της στον άρρωστο συντροφό της Σπένσερ Τρέισι. Για μία απ’τις κινηματογραφικές εμφανίσεις της σ’ αυτήν την δεκαετία, στο ‘Long Day’s Journey Into Night’ (1962), έλαβε την ένατή της υποψηφιότητα για Όσκαρ. Μετά από μια πεντάχρονη απουσία της απ’το φακό, έκανε το ‘Guess Who’s Coming to Dinner’ (1967), τη τελευταία της ταινία με τον Τρέισι και η τελευταία ταινία που θα έκανε ο Τρέισι • πέθανε μόλις βδομάδες αφού την τελείωσε.

Η ταινία αυτή έδωσε στη Χέμπορν την δέκατη υποψηφιότητα της για Όσκαρ και την δεύτερη νίκη της. Την επόμενη χρονία, έκανε το ‘The Lion in Winter’, που της επέφερε την ενδέκατη υποψηφιότητα για Όσκαρ και την τρίτη νίκη της.
Την δεκαετία του ‘70, άρχισε να κάνει ταινίες για τηλεόραση, με το ‘The Glass Menagerie (1973) (TV), το ‘Love Among the Ruins’ (1975) (TV) και το ‘The Corn Is Green’ (1979) (TV). Εξακολούθησε να κάνει περιστασιακές εμφανίσης σε κινηματογραγικές ταινίες, όπως το ‘Rooster Cogburn’ (1975), με τον Τζον Ουέιν, και το ‘On Golden Pond’ (1981), με τον Χένρι Φόντα. Αυτή η τελευταία της επέφερε την δωδέκατη της υποψηφιότητα για Όσκαρ και την τέταρτη της νίκη – το τελευταίο εξακολουθεί μέχρι σήμερα να αποτελεί ρεκόρ για μια ηθοποιό.

Έκανε περισσότερες ταινίες για την τηλεόραση τη δεκαετία του ‘80, και έγραψε την αυτοβιογραφία της, ‘Εγώ’, το 1991. Η τελευταία της κινηματογραφική ταίνια ήταν το ‘Love Affair’ (1994), με τον Ουάρεν Μπέατι και την Ανέτ Μπένιγκ και η τελευταία της ταινία για TV ήταν το ‘One Christmas’ (1994) (TV). Με την υγεία της να φθίνει αποσύρθηκε απο την δημόσια ζωή στα μέσα της δεκαετίας του ‘90. Πέθανε σε ηλικία 96 ετών στο σπίτι της στο Όλντ Σέιμπρουκ, Κονέκτικατ.

Φιλμογραφία

‘Μorning Glory’ (1933),
‘Little Women’ (1933),
‘Alice Adams’ (1935),
‘Stage Door’ (1937),
‘The Philadelphia Story’ (1940),
‘Woman of the Year’ (1942),
‘Adam’s Rib’ (1949),
‘Pat and Mike’ (1952),
‘Desk Set’ (1957),
‘The African Queen’ (1951),
‘Summertime’ (1955),
‘The Rainmaker’ (1956),
‘Suddenly, Last Summer’ (1959),
‘The Lion in Winter’ (1968)



Philadelphia socialites Tracy Lord and C.K. Dexter Haven married impulsively, with their marriage and subsequent divorce being equally passionate. They broke up when Dexter's drinking became excessive, it a mechanism to cope with Tracy's unforgiving manner to the imperfect, imperfections which Dexter admits he readily has. Two years after their break-up, Tracy is about to remarry, the ceremony to take place at the Lord mansion. Tracy's bridegroom is nouveau riche businessman and aspiring politician George Kittredge, who is otherwise a rather ordinary man and who idolizes Tracy. The day before the wedding, three unexpected guests show up at the Lord mansion: Macaulay Connor (Mike to his friends), Elizabeth Imbrie - the two who are friends of Tracy's absent brother, Junior - and Dexter himself. Dexter, an employee of the tabloid Spy magazine, made a deal with its publisher and editor Sidney Kidd to get a story on Tracy's wedding - the wedding of the year - in return for Kidd not publishing a salacious story with accompanying photographs of Tracy's father, Seth Lord, with a New York showgirl named Tina Marra. In reality, Mike and Liz are the reporter and photographer respectively for Spy. Mike and Liz don't particularly like this assignment or working for Kidd, but they need to make a living as their chosen other fields as serious writer and painter don't pay the bills. A suspicious Tracy is onto them, the entire truth which Dexter admits to her. Tracy decides to turn the tables on Mike and Liz. However, hours before the wedding, as the more self-assured Dexter and Liz get to work on how to get the Lords out from under Spy's threats, Tracy and Mike, both inebriated, go on a journey of self-discovery with Tracy ultimately coming to her realizations a little faster than Mike.

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:

IMDb Facebook Twitter Official site


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

 

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr

 


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
26/12/1940 (ΗΠΑ)
31/3/1941 (Μεγ. Βρεττανία)
17/4/1941 (Αυστραλία)
20/11/1944 (Ισπανία)
10/1/1946 (Ιταλία)
2/4/1947 (Γαλλία)
24/2/1948 (Ιαπωνία)
7/2/1950 (Δυτ. Γερμανία)
28/6/2012 (Ελλάδα, επανέκδοση)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

The Philadelphia story_poster.jpg The Philadelphia Story - 0030.jpg The Philadelphia Story - 0029.jpg The Philadelphia Story - 0028.jpg The Philadelphia Story - 0027.jpg The Philadelphia Story - 0025.jpg The Philadelphia Story - 0023.jpg The Philadelphia Story - 0024.jpg The Philadelphia Story - 0026.jpg The Philadelphia Story - 0022.jpg The Philadelphia Story - 0021.jpg The Philadelphia Story - 0020.jpg The Philadelphia Story - 0018.jpg The Philadelphia Story - 0019.jpg The Philadelphia Story - 0017.jpg The Philadelphia Story - 0016.jpg The Philadelphia Story - 0015.jpg The Philadelphia Story - 0014.jpg The Philadelphia Story - 0013.jpg The Philadelphia Story - 0012.jpg The Philadelphia Story - 0011.jpg The Philadelphia Story - 0010.jpg The Philadelphia Story - 0009.jpg The Philadelphia Story - 0008.jpg The Philadelphia Story - 0007.jpg The Philadelphia Story - 0003.jpg The Philadelphia Story - 0004.jpg The Philadelphia Story - 0006.jpg The Philadelphia Story - 0005.jpg The Philadelphia Story - 0001.jpg The Philadelphia Story - 0002.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Cary Grant ... C.K. Dexter Haven
    Katharine Hepburn ... Tracy Lord
    James Stewart ... Macaulay Connor
    Ruth Hussey ... Elizabeth Imbrie
    John Howard ... George Kittredge
    Roland Young ... Uncle Willie
    John Halliday ... Seth Lord
    Mary Nash ... Margaret Lord
    Virginia Weidler ... Dinah Lord
    Henry Daniell ... Sidney Kidd
    Lionel Pape ... Edward
    Rex Evans ... Thomas


>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Κωμωδία, Αισθηματική

Σκηνοθεσία
George Cukor

Σενάριο
Philip Barry (βασισμένο στο θεατρικό του έργο)
Donald Ogden Stewart
Waldo Salt

Παραγωγή
Joseph L. Mankiewicz

Μουσική
Franz Waxman

Φωτογραφία
Joseph Ruttenberg

Μοντάζ
Frank Sullivan

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Cedric Gibbons

Σκηνικά
Edwin B. Willis

Κοστούμια
Adrian

Βοηθός Σκηνοθέτη
Edward Woehler

Εταιρείες Παραγωγής
Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) (presents)
Loew's (produced by)

Διανομή
New Star
(Ελλάδα, επανέκδοση)
Loew's
Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
United International Pictures
MGM/UA Home Entertainment
Chapel Distribution
Atalanta Filmes
Warner Home Video
DVD Magic
Warner Home Video

Χρονολογία παραγωγής
1940

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
Αγγλικά, Γαλλικά

Εικόνα
Ασπρόμαυρη 1.37 : 1

Διάρκεια
112'

Ήχος
Mono (Western Electric Sound System)

Τοποθεσίες γυρισμάτων
Χόλιγουντ - ΗΠΑ

AKA
Κοινωνικά Σκάνδαλα

Καταλληλότητα
UK:U (re-rating) (1998) / Finland:K-16 (1942) / Finland:S (1986) / USA:Approved (certificate #6594) / USA:Passed (National Board of Review) / Canada:PG (video rating) / South Korea:12 (DVD rating) (2005) / USA:TV-G (TV rating) / Sweden:Btl (re-rating) (1966) / West Germany:12 / Australia:G (TV rating) / Netherlands:18 (original rating) (1947) / USA:Not Rated / Argentina:Atp / Australia:PG / Portugal:M/12 / Sweden:15 / UK:A (original rating)

Κόστος

Εισπράξεις


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Αισθηματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑισθηματικήΑσπρόμαυρηΚωμωδία


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails