Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 28/8/14 :.
. Lucy
. Μαγεία στο Σεληνόφως
. Αεροπλάνα 2: Ιπτάμενοι Πυροσβέστες
.: από 4/9/14 :.
. Ο Νο1 Καταζητούμενος
. Step Up: All In
. Φύλακες του Γαλαξία
. The Lunchbox
. Παίζοντας Με Τη Φωτιά
. Η Άντουα και οι Φίλες της (1960)
.: από 11/9/14 :.
. Μεγαλώνοντας
. Αμαρτωλή Πόλη: Η Κυρία Θέλει Φόνο
. Η Τελική Αποπληρωμή
. Μέσα στον Κυκλώνα
. Ξόρκισε Το Κακό
. Η Ζωή είναι Ωραία με τα Μάτια Κλειστά
. Η Εγκληματική Ζωή του Αρτσιμπάλντο Ντε Λα Κρουζ (1955)
.: από 18/9/14 :.
. Ρίο, Σ' Αγαπώ
. Kidnapping Freddy Heineken
. Ο Λαβύρινθος
. Αμνησία
. Η Barbie στο Μυστικό Βασίλειο
.: από 25/9/14 :.
. Τα Χελωνονιντζάκια
. Ένας Πύργος Στην Ιταλία
. The Equalizer
. The Boy With The Cuckoo-Clock Heart
. Στο Σπίτι

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: katoikidio123's Profile katoikidio123
Σήμερα: 2
Χθές: 0
Συνολικά: 9734

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 114
Μέλη: 0
Σύνολο: 114

Εγγραφή

ΔΩΡΕΑΝ Toolbar
Θέματα
BOX OFFICE Ελληνικό
BOX OFFICE USA
Δημοφιλή / Top50
Cine CULT
TV
CD
Θέατρο
Αρχείο
Αίθουσες
ανά εβδομάδα
με μια ματιά

Ο Λογαριασμός μου
Blogs
Λήψεις
Φωτογραφίες
Φόρουμ
Ημερολόγιο
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Donation
Ανέκδοτα και Αστεία
Ποίηση
Παιχνίδια Flash
Πόστερ
Άλλο Περιεχόμενο
Ενότητες
Πρόσωπα
Βιβλίο
Casting
Φεστιβάλ / Διανομή
Ευκαιρίες Καριέρας
Δελτίο καιρού
Ξενοδοχεία
Χρήσιμα

Upcoming Events

-- Sponsored Links --
Dailymotion
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr
aggelospolidoros.blogspot.gr

-- feeds'n'blogs --














Cinema: Χίτσκοκ (Hitchcock) του Σάσα Τζερβάζι (2013)

Ημερομηνία καταχώρησης: Τρίτη, 24 Απρ. 2012 @ 15:13:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Βιογραφική

Χίτσκοκ
Hitchcock

του Σάσα Τζερβάζι
με τους Άντονι Χόπκινς, Έλεν Μίρεν, Σκάρλετ Γιόχανσον, Τζέιμς Ντ’ Άρσι, Τζέσικα Μπιλ, Τόνι Κολέτ, Ραλφ Μάτσιο

Υπόθεση:
Μετά από ιστορικές προσωπικότητες όπως ο Πικάσο και ο Νίξον, το ιερό τέρας της υποκριτικής Άντονι Χόπκινς ενσαρκώνει τον πιο σημαντικό, ίσως, σκηνοθέτη όλων των εποχών και αναμφισβήτητο maître του σασπένς. Η ταινία “Hitchcock”, σε σκηνοθεσία Σάσα Τζερβάζι (σεναριογράφου του “The Terminal”), επικεντρώνεται στη σχέση του μεγάλου δημιουργού με τη γυναίκα του Άλμα, την οποία υποδύεται η Έλεν Μίρεν (Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου στο “The Queen”), και εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της θρυλικής ταινίας “Ψυχώ”. Η Σκάρλετ Γιόχανσον θα υποδυθεί την Τζάνετ Λι, μία από τις ηθοποιούς που ενσάρκωσαν στην εντέλεια την κλασική χιτσκοκική πρωταγωνίστρια: ξανθιά, ψυχρή, πανέμορφη και διαταραγμένη, ενώ στο ρόλο που έκανε διάσημο τον Άντονι Πέρκινς, ο Τζέιμς Ντ’ Άρσι (“W.E”). Το καστ συμπληρώνουν οι Τζέσικα Μπιλ (“The Illusionist”), Τόνι Κολέτ (“Little Miss Sunshine”) και Ραλφ Μάτσιο (“Karate Kid”).



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

 

Το περίφημο «άγγιγμα του Χίτσκοκ» είχε τέσσερα χέρια και τα δυο από αυτά τυγχάνει να ανήκουν στη σύζυγό του, την Άλμα!”, Τσαρλς Σάμπλιν (κριτικός κινηματογράφου)

Μια από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες του παγκόσμιου καλλιτεχνικού στερεώματος και ανάμεσα στους σημαντικότερους σκηνοθέτες όλων των εποχών, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ κατάφερε να χαράξει ανεξίτηλα το όνομά του στην ιστορία του κινηματογράφου δίνοντας άλλη διάσταση στο ψυχολογικό θρίλερ και την έννοια του σασπένς. Ο ίδιος χαρακτηρίστηκε ως ένας από τους πιο ιδιοφυείς αλλά και αποτελεσματικούς εικονοκλάστες του παγκόσμιου σινεμά. Ποιο ήταν ωστόσο το μυστικό του υπερόπλο; Τι κρυβόταν πίσω από την τεράστια επιτυχία του;

Στρέφοντας την κάμερα και τα φώτα προς το πρόσωπο του μεγάλου «μετρ του σασπένς», ο σκηνοθέτης της ταινίας, Σάσα Τζερβάζι ρίχνει άπλετο φως σε ένα πρόσωπο κλειδί, η αναγνώριση του οποίου εξέλειπε μπροστά στην εκτυφλωτική λάμψη του κορυφαίου δημιουργού. Ο λόγος φυσικά για την Άλμα, η φλογερή και περιπετειώδης σχέση της οποίας με τον Άλφρεντ Χίτσκοκ αποκαλύπτεται πλήρως και ενδυναμώνει τις ενδείξεις πως το εμπνευσμένο αυτό ρομάντζο του auteur με τη σύζυγό και αφοσιωμένη συνεργάτιδα του συνετέλεσε τα μέγιστα στην ολοκληρωμένη καλλιτεχνική επιτυχία του.

Μετά από ιστορικές προσωπικότητες όπως ο Πικάσο και ο Νίξον, το ιερό τέρας της υποκριτικής Άντονι Χόπκινς ενσαρκώνει τον πιο σημαντικό, ίσως, σκηνοθέτη όλων των εποχών. Την περιπετειώδη και πολυσήμαντη δράση του μεγάλου «Χίτσκοκ» κλήθηκε να αποτυπώσει ο σεναριογράφος του «The Terminal», ο ταλαντούχος Σάσα Τζερβάζι, επικεντρώνοντας στη σχέση του μεγάλου δημιουργού με τη γυναίκα του Άλμα. Την Άλμα υποδύεται η βραβευμένη με Όσκαρ Ά Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στη «Βασίλισσα», Έλεν Μίρεν και η ηδονική ιστορία καταγράφει τη σχέση των δυο προσώπων κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της θρυλικής ταινίας «Ψυχώ».

Περιφερειακά του βασικού κορμού της ιστορίας, η Σκάρλετ Γιόχανσον, πιο καυτή και πιο χιτσκοκική από ποτέ θα υποδυθεί την Τζάνετ Λι, μία από τις ηθοποιούς που ενσάρκωσαν στην εντέλεια την κλασική του πρωταγωνίστρια: ξανθιά, ψυχρή, πανέμορφη και διαταραγμένη, ενώ στο ρόλο που έκανε διάσημο τον Άντονι Πέρκινς, βρίσκεται τώρα ο Τζέιμς Ντ' Άρσι. Το καστ συμπληρώνουν οι Τζέσικα Μπιλ, Τόνι Κολέτ και Ραλφ Μάτσιο.

Ερωτευμένος Χίτσκοκ

Στο κινηματογραφικό σύμπαν του Χίτσκοκ οι χαρακτήρες του είναι πλασμένοι από τα πιο ιδιαίτερα υλικά. Φοβίες, εμμονές, πάθος και ψύχωση, εκχειλίζουν από τους ήρωές του συνθέτοντας συμπεριφορές που ακόμη και σήμερα προκαλούν δέος και ενεργοποιούν τον προβληματισμό των θεατών, αποδίδοντας παράλληλα μια μοναδική αίσθηση σασπένς στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Ο ίδιος ο χίτσκοκ, παρότι είχε χτίσει για τον εαυτό του το προφίλ του ενορχηστρωτή μιας κολεκτίβας «κακών», κράταγε τα πραγματικά του αισθήματα αεροστεγώς συσκευασμένα στα βάθη της ψυχής του, δημιουργώντας πάντοτε την απορία του ποιος είναι πραγματικά ο άνθρωπος πίσω από αυτό το επιμελώς στημένο προσωπείο του σαδιστή χιουμορίστα.
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Σάσα Τζερβάζι πίστευε πως ο μοναδικός τρόπος για να εισχωρήσει κανείς στο άβατο του ψυχισμού του μεγάλου δημιουργού θα μπορούσε να είναι μια πλάγια είσοδος και συγκεκριμένα μέσα από το μεγαλύτερό του, ανθρώπινο πάθος, τη γυναικεία φύση. Μόνο που το εντυπωσιακό είναι πως δεν το επιχειρεί μέσα από τα πλάνα μάτια ενός εκ των πλατινέ χιτσκοκικών τοτέμ, αλλά μέσα από τον ψυχισμό της γυναίκας που άσκησε τη μεγαλύτερη επιρροή στον Χίτσκοκ ως άνθρωπο και ως καλλιτέχνη, την άγνωστη στο ευρύ κοινό, σύζυγο και συνεργάτιδά του, Άλμα Ρέβιλ.
Ο ίδιος ο Χίτσκοκ το ανέφερε ξεκάθαρα: «Ζητώ την άδειά σας, να αναφέρω ονομαστικά σε τέσσερα, μονάχα, άτομα, τα οποία ως πιο σημαντικά στη ζωή μου, με αγάπησαν, με εκτίμησαν, με επηρέασαν και μου συμπαραστάθηκαν ως πιστοί και αφοσιωμένοι φίλοι και συνεργάτες. Το πρώτο άτομο είναι ένας μοντέρ, το δεύτερο είναι σεναριογράφος, το τρίτο είναι η μητέρα της κόρης μου της Πατρίσια Χίτσκοκ και το τέταρτο είναι μια φανταστική μαγείρισσα που κατάφερε να κάνει θαύματα μέσα στα στενά πλαίσια μιας κουζίνας. Τα ονόματά των τεσσάρων αυτών ανθρώπων είναι Άλμα Ρέβιλ (η σύζυγος και βασική συνεργάτιδα του Άλφρεντ Χίτσκοκ)»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας καταφέρνει να αποκαλύψει τον πυρήνα της ψυχοσύνθεσης του μεγάλου σκηνοθέτη μέσα από τη δυναμική, παθιασμένη, σύνθετη, οδυνηρή αλλά και γεμάτη αντιθέσεις σχέση του Χίτσκοκ με την Άλμα, αποδεικνύοντας πως η καριέρα του δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να είναι τόσο επιτυχημένη, βασιζόμενος στη λαϊκή ρήση «Πίσω από τα έργα ενός σπουδαίου άντρα βρίσκεται πάντα μια δυναμική γυναίκα»!

ΑΝΤΗΟΝΥ ΗΟPKINS (Όσκαρ Ά Ανδρικού Ρόλου – “Η Σιωπή των Αμνών“)

Επειδή πρόκειται για μια θρυλική και πασίγνωστη φυσιογνωμία, το μακιγιάζ έπρεπε να είναι όσο το δυνατόν πιο ακριβές - και ο μακιγιέρ Χάουαρντ Μπέργκερ έκανε θαυμάσια δουλειά. Πάντα με γοήτευε ο Χίτσκοκ. Η πρώτη μου δουλειά ήταν σε μια θεατρική παράσταση το 1960 στο Μάντσεστερ: θυμάμαι ότι πήγα σινεμά εκεί, στο Μάντσεστερ, και ότι παιζόταν το “Ψυχώ”. Πήγα να δω την ταινία μια Κυριακή βράδυ, τον Οκτώβριο του 1960, και δε νομίζω να έχω φοβηθεί περισσότερο στη ζωή μου. Ήταν, ίσως, η καλύτερη ταινία που είχα δει ποτέ. “Ο Σιωπηλός Μάρτυρας” και το “Ψυχώ” είναι οι δύο αγαπημένες μου ταινίες και μπορώ να πω ότι αυτό είναι το πιο συναρπαστικό project στο οποίο συμμετέχω, μετά την ταινία “Η Σιωπή των Αμνών”.

HOWARD BERGER (Όσκαρ Καλύτερου Μακιγιάζ - “Το Χρονικό της Νάρνια“)

Θέλω να επεμβαίνω όσο το δυνατόν λιγότερο στο πρόσωπο του ηθοποιού, έτσι ώστε να μη μοιάζει με μάσκα. Αυτό που βλέπετε είναι μάλλον ένα μείγμα “Χίτσκοκ – Χόπκινς”: δεν είναι ο Τόνι αλλά ούτε ο Χίτς, είναι ένα τέλειο κράμα που θα κάνει το κοινό να πει “Αυτός είναι ο Χίτσκοκ”.


HITCHCOCK is a love story about one of the most influential filmmakers of the last century, Alfred Hitchcock, and his wife and partner Alma Reville. The film takes place during the making of Hitchcock's seminal movie PSYCHO. 

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official site

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

IMDb  IMDb




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Είναι μαγεία να παρακολουθείς το παρασκήνιο μιας κινηματογραφικής παραγωγής. Γι’ αυτό άλλωστε και στα dvd των κινηματογραφικών ταινιών περιλαμβάνονται και διάφορα έξτρα από τα γυρίσματα ή και συζητήσεις με τους συντελεστές της. Το ενδιαφέρον μάλιστα, γίνεται μεγαλύτερο, όταν το παρασκήνιο έχει σχέση με το μεγάλο και ανεπανάληπτο «μετρ του suspense» Άλφρεντ Χίτσκοκ.

Η ταινία δεν είναι βιογραφική, αλλά περιγράφει τις μέρες του Χίτσκοκ πριν και κατά τα γυρίσματα της αξέχαστης ταινίας «Ψυχώ». Μας δείχνει τον Χίτσκοκ, πως αποφάσισε να γυρίσει την ταινία, με τι κριτήρια διάλεξε σεναριογράφο και ηθοποιούς και πως κλονίστηκε η σχέση του με τη σύζυγό του, η οποία τελικά τον στήριξε σ’ αυτή την προσπάθεια, ενώ δεν υπήρχαν ελπίδες να βρει παραγωγό, διότι η ταινία είχε χαρακτηριστεί προκλητική για την εποχή της.

Ο σκηνοθέτης Σάσα Τσερβάζι καταφέρνει να δώσει ένα ντοκιμαντερίστικο στυλ στην ταινία, παρά τις λίγες μεταφυσικές σκηνές που παρεμβάλλονται όταν σκέφτεται ο Χίτσκοκ, βάζοντας μάλιστα τον Χίτσκοκ-Χόπκινς να μας απευθύνει το λόγο άμεσα μπροστά στο φακό κατά την έναρξη, αλλά και στο τέλος της.

Ο Άντονι Χόπκινς είναι απλά υπέροχος για άλλη μια φορά και χωρίς να μοιάζει απόλυτα στον Χίτσκοκ (πώς θα ήταν δυνατόν άλλωστε;), τον θυμίζει έντονα και ειδικά στο προφίλ του. Όσο για τον χαρακτήρα, θεωρώ ότι μόνον ο Χόπκινς θα μπορούσε να ενσαρκώσει έναν άνθρωπο σαν τον Χίτσκοκ, με τις εμμονές του και τις αδυναμίες του απέναντι στις γοητευτικές πρωταγωνίστριές του.

Η Έλεν Μίρεν παίζει με εσωτερικότητα το ρόλο της Άλμα Ρεβίλ, συζύγου του και συνεργάτιδάς του, που επηρέαζε άμεσα τον Χίτσκοκ, ενώ η Σκάρλετ Γιόχανσον στο ρόλο της Τζάνετ Λι είναι εξόχως πειστική ως ξανθιά στάρλετ του Χόλιγουντ αρκούντως αγχωμένη απέναντι στον μεγάλο σκηνοθέτη. Κρίμα, που ο Τζέιμς Ντ’ Άρσι, στο ρόλο του Άντονι Πέρκινς εμφανίζεται πάρα πολύ λίγο, γιατί είναι τέλειος σε εκφραστικότητα και κίνηση, ώστε νομίζεις ότι έχεις μπροστά σου τον αξέχαστο και διαταραγμένο πρωταγωνιστή εκείνης της ταινίας.

Για τους νεώτερους σε ηλικία, η ταινία αυτή είναι, μια καλή αρχή να μελετήσουν το φαινόμενο Χίτσκοκ και να δουν μερικές από τις ταινίες του, που διακινούνται στα dvd-clubs και απαραιτήτως το «Ψυχώ». Ο άνθρωπος, μπορούσε να βγάλει φιλμ αγωνίας (σωστό θρίλερ) ακόμα και μέσα από αισθηματικές ιστορίες όπως π.χ. η «Ρεβέκκα».

 

Άγγελος Πολύδωρος
του Άγγελου Πολύδωρου   | blogspot

 


Η Βαθμολογία μου:

Ευκαιρία να θυμηθούμε το Psycho!

Η κινηματογραφική βιομηχανία μας έχει συνηθίσει εδώ και καιρό στην συνεχή παραγωγή βιογραφικών ταινιών, οπότε και η εμφάνιση μιας παραγωγής σχετικής με την διαδρομή του Hitchcock, ενός δημιουργού που σφράγισε με την δουλειά του την κινηματογραφική τέχνη ήταν θέμα χρόνου.

Η πορεία του Hitchcock χαρακτηρίζεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και έχει αφήσει μερικές από τις σημαντικότερες παρακαταθήκες στον χώρο του κινηματογράφου, μέσα από τους νέους δρόμους που άνοιξε σχετικά με τον τρόπο που στήνεται ένα ψυχολογικό θρίλερ, πως  μοντάρεται αριστουργηματικά μια ταινία και τόσες άλλες καινοτομίες.

Επομένως  μια ταινία αφιερωμένη σ αυτόν τον πρωτεργάτη του κινηματογράφου έπρεπε να ανταποκριθεί σε υψηλές προσδοκίες.
Η χρονική στιγμή της σταδιοδρομίας του Hitchcock που επιλέγεται από την παραγωγή για να δραματοποιηθεί είναι εξαιρετική και η ανάπτυξη της ιδέας από τον Stephen Rebello στην μελέτη του  "Alfred Hitchcock and the Making of 'Psycho'" πολύ ενδιαφέρουσα.
Εντούτοις  ο σεναριογράφος John J. McLaughlin  γράφει ένα αδύναμο σενάριο και ο άπειρος σε ταινίες μυθοπλασίας  Sacha Gervasi μας δίνει τελικά μια επιφανειακή και χλωμή βιογραφία .

Πάντως θα πρέπει να επισημανθούν οι εξαιρετικές ερμηνείες των Anthony Hopkins  και Helen Mirren που υποδύονται το ζεύγος Hitchcock .
Αντίθετα η ερμηνεία της Scarlett Johansson στον ρόλο της ηθοποιού Janet Leigh, πρωταγωνίστριας του Psycho απογοητεύει βγάζοντας κάτι το πολύ φτηνό στην ερμηνεία της και μάλλον χωρίς αυτό να είναι συνειδητή σκηνοθετική επιλογή .
Η οπτική του Hitchcock για τις ξανθές ψυχρές ηθοποιούς που αναζητούσε για πρωταγωνίστριες είναι γνωστή. Τις θεωρούσε λίγο καλύτερες από πόρνες και τις εκτιμούσε ανάλογα, αλλά μάλλον δεν είναι αυτή η αιτία της ερμηνείας της  Johansson, αλλά οι περιορισμένες δυνατότητες της ηθοποιού και η αδυναμία σκηνοθετικής καθοδήγησης.

Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι πραγματικά αξιόλογα και κατορθώνουν να αναπαράξουν την ατμόσφαιρα που επικρατούσε στα αμερικανικά studio το 1960.

Και εντέλει η ταινία αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία να ξαναθυμηθούμε τις υπέροχες δημιουργίες του Hitchcock και ιδίως το κορυφαίο Psycho.

 

Konstantinos Kommatas
του Κωνσταντίνου Κομματά Facebook

 


Η Βαθμολογία μου:

Όσο και να θέλω να παινέψω έναν από τους 10 αγαπημένους μου (και καλύτερους) σκηνοθέτες παγκοσμίως (Χίτσκοκ) η ταινία δεν παύει να στέκεται στο "γαργαλιστικό παρασκήνιο"  τυπικά με σεβασμό - ουσιαστικά χωρίς στόχο.

Η ταινία "Χίτσκοκ" δεν είναι καθαρά ούτε βιογραφική, ούτε ντοκιμαντέρ, ενώ ο δημιουργός της Σάσα Τζερβάζι, ένας πρώην ροκ ντράμερ που το γύρισε σε σεναριογράφο (θα μνημονεύεται για το " The Terminal" του Σπίλμπεργκ το 2004, ενώ τον θυμόμαστε και από το "Henry's Crime" το 2010), παραγωγό και πρόσφατα σκηνοθέτη (έχοντας ένα μουσικοβιογραφικό ντοκιμαντέρ για τους Anvil "The Story of Anvil" το 2008, στην φιλμογραφία του) δεν έχει ούτε το ανάλογο ανάστημα με τον μεγάλο σκηνοθέτη (όχι ότι περιμέναμε αντίστοιχο "ιερό τέρας"), του οποίου αφηγείται την ιστορία σχετικά με την δημιουργία του "ΨΥΧΩ", ούτε το ταλέντο των διάσημων ηθοποιών που πρωταγωνιστούν. Έτσι καταφεύγει σε μια απλή διεκπεραιωτική εργασία, διαχειριζόμενος απλουστευτικά μια παραγωγή ενός στούντιο που ξεκινά και τελειώνει από τα ...γραφεία της 20th Century Fox, στο Χόλιγουντ.

Δεν υπάρχει προσωπική σφραγίδα ή μια διαφορετική (όχι αιρετική οπωσδήποτε) ματιά κι έτσι όλη η ταινία στηρίζεται στον χαρακτήρα που υποδύεται ο Άντονι Χόπκινς ως Άλφρεντ Χίτσκοκ και η Έλεν Μίρεν ως η γυναίκα και ... μούσα του Άλμα Ρεβίλ, όπως αυτοί περιγράφονται στο βιβλίο του  Στίβεν Ρεμπέλο "Άλφρεντ Χίτσκοκ: Γυρίζοντας το Ψυχώ". Γύρω από το γαϊτανάκι της αρχικοποίησης της ιδέας, της προετοιμασίας, των γυρισμάτων και της τελικής κυκλοφορίας της καταξιωμένης ταινίας - κορυφαίας στο είδος του θρίλερ τρόμου - περνάνε οι στάρλετ Σκάρλετ Γιόχανσον (Τζάνετ Λι) και Τζέσικα Μπίελ (Βέρα Μάιλς), δίπλα στους Τζέιμς Ντ΄Αρσί (Άντονι Πέρκινς), Τόνι Κολέτ (Πέγκι Ρόμπερτσον, η γραμματέας του), Ντάνι Χιούστον (Γουίτφιλντ Κουκ, σεναριογράφος), Μάικλ Στούλμπαργκ (Λιου Γουόσερμαν, σύμβουλος και δεξί χέρι του Χιτς) και Ρίτσαρντ Πορτνόφ (Μπάρνεϊ Μπάλαμπαν, αφεντικό στην "Paramount").

Κάποια αδύναμα στοιχεία του τελικά εύθραυστου χαρακτήρα του Χιτς, ξεπροβάλλουν άκοπα και άκριτα όπως: οι φοβίες και τα τραύματα της παιδικής ηλικίας, η μητρική αποκοπή, η ζήλια, η μεγαλομανία, ο περφεξιονισμός, η μεγαλοαστική καλοπέραση με κάθε κόστος και ο εθισμός στο αλκοόλ και το φαγητό προκειμένου να απαλείψει το ψυχολογικό στρες από προσωρινές επαγγελματικές και οικογενειακές δυσκολίες.

Ο μετρ του σασπένς και υπέρμαχος της Φροϋδικής ανάλυσης χαρακτήρων μας παρουσιάζεται too much υπερβολικός μέσα από τα μάτια του γεμάτου αυτοπεποίθηση Χόπκινς που δε διστάζει να αυτοσχεδιάσει χωρίς όμως σε τελική ανάλυση αυτό το μικρό χρονικό που παρακολουθήσαμε να μας προσφέρει ολοκληρωτικά, την μαγεία της αγωνίας και των ευδιάκριτων διαφορών στους χαρακτήρες που γνωρίσαμε στο παρελθόν (μέσα από τις διαχρονικές ταινίες που δημιούργησε και όλοι μας αγαπήσαμε). Ο Τζερβάσι είναι πολύ λίγος για κάτι τόσο μεγαλύτερο από αυτόν και απλά στέκεται πιο πολύ να θαυμάζει (από ευλάβεια), λίγο εξωραΐζει (τακτ) και ελάχιστα υπονομεύει (φοβούμενος τον χαρακτηρισμό "ιερόσυλος") τον μύθο Χίτσκοκ - τηρώντας κατά κάποιον τρόπο μιαν ουδέτερη στάση, αντικειμενικότητας, πλην των μεταφυσικών του εμπνεύσεων (σχετικά με τα όνειρα - εφιάλτες του Χιτς και την προφητική ερμηνεία τους) .

Νομίζω πως ως κινηματογραφική ταινία η μεταφορά του βιβλίου είναι ανούσια, ελάχιστα διαφωτιστική και περισσότερο από το μέσο όρο επεξηγηματική ώστε να κουράζει τους μυημένους φαν του μετρ. Πάντως ξεχωρίζουν δυο - τρεις σκηνές στις οποίες με γλαφυρό τρόπο αποτυπώνεται το ηδονοβλεπτικό στοιχείο του Χιτς. Και βεβαίως το κρυπτοδολοφονικό του ένστικτο εξωτερικεύεται από το πάθος του να ικανοποιήσει το κοινό του, χωρίς εκπτώσεις και συμβιβασμούς. Ως δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ θα έπειθε περισσότερο ψυχαγωγικά από την μικρή οθόνη, ως κηδεμόνας του "ορφανού" κοινού που ατύχησε να παραπλανήσει λόγω "ονόματος" υπαινικτικά. Άλλο Τζερβάζι, άλλο Χίτσκοκ! Δυστυχώς, από την ταινία του πρώτου θα θυμόμαστε μόνο την εκπληκτική ερμηνεία της Έλεν Μίρεν υποδυόμενη την κυρίαρχη και ταυτόχρονα πιο τραγική φιγούρα του διάσημου ζεύγους.


Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr

 


Η Βαθμολογία μου:

Με την ερώτηση δημοσιογράφου, αν θα ήταν καλή ιδέα να αποσυρθεί τώρα που βρίσκεται στην κορυφή της καριέρας του με το φιλμ «North by Northwest» (1959), ο Hitchcock (Anthony Hopkins) πεισμώνει να αποδείξει πως δεν ήρθε ακόμη η ώρα για συνταξιοδότηση.  Βρίσκει ένα pulp book με τον τίτλο «Psycho» του Robert Bloch βασισμένο στα εγκλήματα του Ed Gein και δηλώνει έτοιμος να αψηφήσει τις προβλέψεις αποτυχίας από τους παραγωγούς, υποθηκεύοντας ακόμη και την περιουσία του, αρκεί να έχει στο πλάι του την πολύτιμη συνεργάτιδα και σύζυγό του, Alma (Helen Mirren).

Όλες οι απόπειρες βιογραφίας σημαινόντων προσώπων κουβαλούν, λίγο έως πολύ, την πρόθεση για ικανοποίηση της λαιμαργίας του κοινού.  Για αλατισμένες ιδιωτικές στιγμές και γουστόζικα σκανδαλώδεις λεπτομέρειες από τη ζωή τους που δικαιολογούν ή καταρρίπτουν τη διάκρισή τους στο κοινωνικό αλισβερίσι.  Αυτό σε συνδυασμό με μια ρεαλιστική γραφή, εδώ κινηματογραφική, που κρατά το ενδιαφέρον του θεατή και μια οπτική και ερμηνευτική μίμηση που δεν χλευάζει το αποτέλεσμα, μα τροφοδοτεί συνεχώς με πληροφορίες, αποτελούν τα συστατικά του επιτυχούς γκελ στους θεατές.  Στο Hitchcock του Gervasi, όπου κι αν κοιτάξεις, όσο χρόνο κι αν αφιερώσεις, μένεις με το biopic στο χέρι.

Διατηρώντας την ελαφριά διάθεση του «Alfred Hitchcock and the Making of Psycho» του Rebello, βιβλίο από τα 1990 στο οποίο και είναι βασισμένη η ταινία, το σενάριο δεν έχει καν την όρεξη να κοιτάξει με αληθινό βλέμμα μέσα στα μάτια του μετρ της αγωνίας.  Από την αρχή με τις επιφανειακές, μικρές αναφορές στις (ήδη γνωστές) ασυγκράτητες ορέξεις του δημιουργού για ξανθιές, ποτό, φαγητό και λούσα, στην τελειομανία του και στις δολοφονικές και ηδονοβλεπτικές τάσεις του, θέλει να τη βγάλει καθαρή στα πεταχτά.  Στήνει και μια αδιάφορη ιστορία ψευτοπικαρίσματος με τη γυναίκα του, με την οποία μοιράζεται περιέργως το φιλμικό χρόνο, φέρνει σε ακατανόητους εφιάλτες/παραισθήσεις τον δολοφόνο που υποτίθεται τον εμπνέει, ενώ κάπου στο βάθος γίνονται τα γυρίσματα του «Ψυχώ».  Υπήρχε, φαίνεται, η πεποίθηση πως ο Hopkins, θα τα βγάλει πέρα παρότι φορτωμένος με βαρύ μακιγιάζ, κάτι που δεν συμβαίνει ποτέ, αν και ο σπουδαίος ηθοποιός στέκεται με σεβασμό απέναντι στον ήρωα (κάτι που καταφέρνουν στον ελάχιστο χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους οι D’Arcy-Biel).

Το μόνο που ίσως μένει να πλανάται ως ένα τεράστιο ερωτηματικό και ευκαιρία για περαιτέρω έρευνα, είναι το αν τελικά η σύντροφος ζωής του θείου Άλφρεντ είχε τόσο καταλυτική παρουσία στο έργο του, όσο παρουσιάζεται εδώ.  Για τα υπόλοιπα, ισχύει το σοφό «άσε τα κρυφά, κρυμμένα».

Ράνια Ευδαίμων
της Ράνιας Ευδαίμων   | cinefo.wordpress.com

 


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW








top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
23/11/2012 (ΗΠΑ)
7/2/2013 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

hitchcock-19.jpg hitchcock-20.jpg hitchcock-18.jpg hitchcock-21.jpg hitchcock-14.jpg hitchcock-17.jpg hitchcock-16.jpg hitchcock-09.jpg hitchcock-15.jpg hitchcock-13.jpg hitchcock-11.jpg hitchcock-12.jpg hitchcock-10.jpg hitchcock-01.jpg hitchcock-05.jpg hitchcock-04.jpg hitchcock-08.jpg hitchcock-06.jpg hitchcock-07.jpg hitchcock-03.jpg hitchcock-02.jpg Hitchcock Greek Poster.jpg Hitchcock Poster #6.jpg Hitchcock Poster #5.jpg Hitchcock Poster 4.jpg Hitchcock Poster 3.jpg Hitchcock 0002.jpg Hitchcock Poster 2.jpg Hitchcock Poster.jpg Hitchcock 0001.jpg Hitchcock 0000.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Scarlett Johansson ... Janet Leigh
    Anthony Hopkins ... Alfred Hitchcock
    Jessica Biel ... Vera Miles
    Toni Collette ... Peggy Robertson
    Ralph Macchio ... Joe Stefano
    Helen Mirren ... Alma Reville
    James D'Arcy ... Anthony Perkins
    Danny Huston ... Whitfield Cook
    Kurtwood Smith ... Geoffrey Shurlock
    Michael Wincott ... Ed Gein
    Michael Stuhlbarg ... Lew Wasserman
    Tara Summers ... Rita Riggs
    Wallace Langham ... Saul Bass
    Currie Graham ... Flack
    Frank Collison ... Henry Gein
    Gil McKinney ... Reporter #2
    Richard Portnow ... Barney Balaban
    Mary Anne McGarry ... Hedda Hopper Type

>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Βιογραφική, Δράμα

Σκηνοθεσία
Sacha Gervasi


Σενάριο
John J. McLaughlin
Stephen Rebello
(βιβλίο)

Παραγωγή
Alan Barnette
Joe Medjuck
Tom Pollock
Ivan Reitman
Tom Thayer


Μουσική
Danny Elfman

Φωτογραφία
Jeff Cronenweth

Casting
Terri Taylor

Μοντάζ
Pamela Martin

Σχεδιασμός Παραγωγής
Judy Becker

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Susannah Carradine
Alexander Wei


Σκηνικά
Robert Gould

Κοστούμια
Julie Weiss

Βοηθός Σκηνοθέτη
Peter Kohn

Εταιρείες Παραγωγής
After Dark Films
Dark Castle Entertainment
Silver Pictures

Διανομή
Odeon (Ελλάδα)

Fox Searchlight Pictures

Χρονολογία παραγωγής
2013

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
Αγγλικά

Εικόνα
Έγχρωμη Dolby

Διάρκεια
98'

Ήχος
Dolby

Τοποθεσίες γυρισμάτων
Λος Άντζελες - ΗΠΑ

AKA

Καταλληλότητα
USA:PG-13 (certificate #47934) | Denmark:11 | UK:12A | Canada:PG (Ontario) | Ireland:12A | Singapore:PG13 | Sweden:11 | Netherlands:12 | Japan:G | Norway:11 | Australia:M | Portugal:M/12

Κόστος

Εισπράξεις
$5,5 εκατομμύρια (έως 3/1/2013 παγκοσμίως)


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4
Αριθμός Ψήφων: 1


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Βιογραφική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΒιογραφικήParents Strongly CautionedΔραματική


Advertisement


top of the page


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails