Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 23/10/14 :.
. Ο Δικαστής
. Τα Χελωνονιντζάκια
. Η Λέσχη Της Κομψής Αλητείας
. Στα Καλά Καθούμενα
. Άπληστοι Γείτονες
. Το Μαγικό σπίτι
.: από 30/10/14 :.
. Σκουπίδια
. Η Κακή Μέρα Από Το Πρωί Φαίνεται
. St. Vincent ο αγαπημένος μου Άγιος
. Ida
. God's Pocket
.: από 6/11/14 :.
. Interstellar
. Οι Υπερέξι
. Συγκάλυψη
. Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
. We Are the Best!
. Τα Ερείπια είναι Πάντα Θλιμμένα
.: από 13/11/14 :.
. Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί
. O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει
. Δυο Ανάσες
.: από 20/11/14 :.
. The Hunger Games: Η Επανάσταση - Μέρος 1
. Party Girl
. Η Άλλη Μποβαρί
. Fury

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: kostanti's Profile kostanti
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9782

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 70
Μέλη: 0
Σύνολο: 70

Εγγραφή


Cinema: Ο Έρωτας του Φεγγαριού (Moonrise Kingdom) του Ουές Άντερσον (2012)

Ημερομηνία καταχώρησης: Παρασκευή, 13 Ιαν. 2012 @ 11:35:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Αισθηματική

Ο Έρωτας του Φεγγαριού
Moonrise Kingdom

του Ουές Άντερσον
με τους Έντουαρντ Νόρτον, Μπρους Ουίλις, Μπιλ Μάρεϊ, Φράνσες ΜακΝτόρμαντ, Τίλντα Σουίντον, Τζέισον Σβάρτσμαν, Μπομπ Μπάλαμπαν, Τζάρεντ Γκίλμαν, Κάρα Χέιγουορντ

Υπόθεση:
Η ιστορία εκτυλίσσεται στη δεκαετία του ’60 και μιλάει για το ερωτικό σκίρτημα δύο παιδιών που αποφασίζουν να το σκάσουν από την παραθαλάσσια πόλη τους στη Νέα Αγγλία, προκαλώντας αναστάτωση και κινητοποιώντας τις τοπικές αστυνομικές αρχές, που αρχίζουν να αναζητούν το ανήλικο ζευγάρι.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ο σκηνοθέτης με την μοναδική οπτική Ουές Άντερσον (“The Royal Tenenbaums”), συγκεντρώνει ένα εντυπωσιακό cast για το “Moonrise Kingdom”, που επιλέχτηκε ως ταινία έναρξης στο 65ο Φεστιβάλ των Καννών. Το σενάριο υπογράφεται από τον Άντερσον και τον Ρόμαν Κόπολα, οι οποίοι είχαν συνεργαστεί και πάλι στη συγγραφή του “The Darjeeling Limited”. Στην ταινία πρωταγωνιστούν  μεταξύ άλλων οι Μπρους Ουίλις (“Die Hard 5”), Έντουαρντ Νόρτον (“Stone”), Φράνσις ΜακΝτόρμαντ (“This Must Be The Place”), Μπιλ Μάρεϊ (“Broken Flowers”), Χάρβεϊ Καϊτέλ (“Smoke”) και Τίλντα Σουίντον (“We Need To Talk About Kevin”).

Ο Σκηνοθέτης

O Ουές Άντερσον γεννήθηκε στο Χιούστον του Τέξας το 1969 και φοίτησε στο Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν. Έχει υπογράψει το σενάριο και την σκηνοθεσία στις ταινίες “Bottle Rocket“, “Ο Αρχάριος“, “Οικογένεια Τένενμπαουμ“ (η οποία προτάθηκε για Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου το 2002), “Υδάτινες Ιστορίες“, “Ταξίδι στο Darjeeling“ και “Fantastic Mr. Fox” (που προτάθηκε για Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων το 2009). Έχει επίσης γράψει και σκηνοθετήσει την ταινία μικρού μήκους “Hotel Chevalier“. Σχεδόν όλα τα soundtrack των ταινιών του περιλαμβάνουν Βρετανική μουσική από τις δεκαετίες του '60 και '70 (όπως Rolling Stones, Beatles κ.ά.). Επίσης έχει σκηνοθετήσει διαφημιστικά σποτ για την ΑΤ&Τ, για την American Express καθώς και για τη γιαπωνέζικη εταιρεία κινητών SoftBank με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ, εμπνευσμένη από την ταινία του Τατί “Οι Διακοπές του κυρίου Ιλό“.

Οι Πρωταγωνιστές
  • O Έντουαρντ Νόρτον είναι αυτήν τη στιγμή από τους σημαντικότερους Αμερικανούς ηθοποιούς. Έχει πρωταγωνιστήσει στις ταινίες “Φόβος Ενστίκτου“, “Όλοι Λένε Σ' Αγαπώ“, “Υπόθεση Λάρυ Φλυντ“, “Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας“, “Οι Παίκτες“, “Fight Club“, “Πιστά Ερωτευμένοι“, “The Score“, “Ο Ροζ Ρινόκερος“, “Φρίντα“, “Κόκκινος Δράκος“, “25η Ώρα“, “Ληστεία αλά Ιταλικά“, “Το Βασίλειο των Ουρανών“, "Η Κοιλάδα του Πόθου“, "The Illusionist“, “Βαμμένο Πέπλο“, “The Incredible Hulk“, “Pride and Glory“, “The Invention of Lying”, “Leaves Of Grass”, “Stone”. Έχει προταθεί δύο φορές για Όσκαρ για τους ρόλους του στις ταινίες “Φόβος Ενστίκτου“ (Β’ ρόλου)  και “Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας“ (Α’ ρόλου), ενώ κέρδισε μια Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία του στην ταινία “Φόβος Ενστίκτου“. Η ταινία “Φρίντα“, στην οποία ήταν παραγωγός και έχει έναν μικρό ρόλο, υπήρξε  υποψήφια για έξι βραβεία Όσκαρ και κέρδισε δύο, αυτό της μουσικής και του μακιγιάζ. Πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα ήταν το  “Keeping the Faith“  με τον Μπεν Στίλερ και την Τζίνα Έλφμαν. Προσεχώς θα τον δούμε στην ταινία “The Bourne Legacy”.

 

  • Ο Μπρους Γουίλις γεννήθηκε το 1955 στη Δυτική Γερμανία και συμμετείχε σε αρκετά θεατρικά και τηλεοπτικές διαφημίσεις, προτού πάρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο επιτυχημένο θεατρικό του Σαμ Σέπαρντ ”Fool for Love” το 1984. Πέτυχε τη διεθνή αναγνωρισιμότητα και απέσπασε πολλά βραβεία (μεταξύ των οποίων ένα Έμμυ και μια Χρυσή Σφαίρα) για το ρόλο του Ντέιβιντ Άντισον στη διάσημη τηλεοπτική σειρά ”Αυτός, Αυτή και τα Μυστήρια” (Moonlighting). Έκανε το κινηματογραφικό ντεμπούτο του πλάι στην Κιμ Μπάσιντζερ στη ρομαντική κωμωδία του Μπλέικ Έντουαρντς ”Ραντεβού στα Τυφλά” (1987). Το 1988 ερμήνευσε το ρόλο του Τζον Μακλέιν στο blockbuster ”Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει”, ενώ επανέλαβε το ρόλο αυτό στις δύο κινηματογραφικές συνέχειες του φιλμ, το 1990 και το 1995, αλλά και πιο πρόσφατα, το 2007, στο ”Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει 4.0”.

Η καριέρα του στον κινηματογράφο περιλαμβάνει πλήθος συμμετοχών σε ταινίες ποικίλης θεματολογίας, όπως ”Pulp Fiction”, ”Δεν Είμαι Κορόιδο Κανενός”, ”Δώδεκα Πίθηκοι”, ”Οργισμένα Χρόνια”, ”Η Έκτη Αίσθηση”.  Κάποιες από τις πρόσφατες ταινίες του Γουίλις είναι οι ”Διπλή Ομηρία”, ”Αμαρτωλή Πόλη”, ”16 Τετράγωνα”, ”Το Στοίχημα του Σλέβιν”, ”Η Αποπλάνηση Ενός Ξένου”, ”Alpha Dog”, ”Οι Αναλώσιμοι”, ”Αντικαταστάτες”, “Cop Out”, “Red”, “Set Up”, “Catch .44”, “Lay The Favorite”. Άλλες ταινίες στις οποίες συμμετείχε είναι οι: ”Το Τσακάλι”, ”Κωδικός Mercury”, ”Ο Μαφιόζος της Διπλανής Πόρτας” (και η συνέχειά της, ”Ο Μαφιόζος της Διπλανής Πόρτας Ξαναχτυπά”), ”Για Πάντα Παιδί”. Επίσης δάνεισε τη φωνή του στο χαρακτήρα του πανέξυπνου νήπιου Μίκι στις ταινίες ”Κοίτα Ποιος Μιλάει” και ”Κοίτα Ποιος Άλλος Μιλάει”.
Η μεγάλη γκάμα των ρόλων του περιλαμβάνει συνεργασίες με σημαντικούς σκηνοθέτες, όπως Μάικλ Μπέι, Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, Άλαν Ρούντολφ, Γουόλτερ Χιλ, Ρόμπερτ Μπέντον, Κουέντιν Ταραντίνο, Νόρμαν Τζούισον, Τέρι Γκίλιαμ, Ρομπ Ράινερ, Εντ Ζούικ, Λικ Μπεσόν, Μπάρι Λέβινσον, Ρόμπερτ Ζεμέκις, Αντουάν Φουκουά. Προσεχώς θα τον δούμε στις ταινίες “The Cold Light Of Day”, “The Expendables 2” και “Looper”.

 

  • Η Σκοτσέζα ηθοποιός Τίλντα Σουίντον έγινε γνωστή από τις συμμετοχές της στις ταινίες του Άγγλου σκηνοθέτη Ντέρεκ Τζάρμαν, όπως το ”Edward II” (1992) στο ρόλο της ψυχρής και καταπιεσμένης βασίλισσας Ισαβέλλας, για τον οποίο κέρδισε βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στο φεστιβάλ της Βενετίας. Καθιερώθηκε με την ταινία ”Oρλάντο” της Σάλι Πότερ, την εκπληκτική μεταφορά του βιβλίου της Βιρτζίνια Γουλφ. Επίσης, την έχουμε δει στα ”The War Zone” του Τιμ Ροθ, ”Αγάπη είναι ο Διάβολος”, το κινηματογραφικό πορτρέτο της ζωής του ζωγράφου Φράνσις Μπέικον από τον Τζον Μέιμπερι,  ”H Παραλία”του Ντάνι Μπόιλ, ”The Deep End”, ”Vanilla Sky” του Κάμερον Κρόου, ”Adaptation” του Σπάικ Τζόουνς, ”Τσακισμένα Λουλούδια”του Τζιμ Τζάρμους, ”Καυτό Απόρρητο” των αδερφών Κοέν, ”The Curious Case of Benjamin Button” του Ντέιβιντ Φίντσερ. Το 2003 συνεργάστηκε με τον Γιούαν ΜακΓκρέγκορ και τον Πίτερ Μιούλαν στην κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος του Αλεξάντερ Τρόκι από τον Ντέιβιντ Μακένζι, ”Ο Νεαρός Αδάμ”. To 2005 συνεργάστηκε δύο φορές με τον Κιάνου Ριβς στις ταινίες ”Thumbsucker” του Μάικ Μιλς και ”Constantine”. Στην απονομή των Όσκαρ το 2008, απέσπασε, εντελώς αναπάντεχα όπως η ίδια έχει πει, το πρώτο της αγαλματίδιο, Όσκαρ Β' Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στο ”Μάικλ Κλέιτον”. Επίσης έχει συμμετάσχει στις ταινίες “The Chronicles Of Narnia”, “Julia”, “The Limits Of Control”, “Io Sοno L’ Amore” καθώς και στο “We Need To Talk About Kevin”. Προσεχώς θα τη δούμε στο “Snowpiercer” με τον Κρις Έβανς και τον Τζέιμι Μπελ.
  • Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ γεννήθηκε το 1957 στο Σικάγο και υιοθετήθηκε σε πολύ μικρή ηλικία από την οικογένεια ΜακΝτόρμαντ. Σπούδασε Θέατρο στο Bethany College και πήρε το μάστερ της από το Yale University School of Drama, έχοντας για συγκάτοικο την ηθοποιό Χόλι Χάντερ. Έπειτα από τη συμμετοχή σε θεατρικές παραστάσεις, (όπως στο “Λεωφορείο ο Πόθος“, για την ερμηνεία της στο οποίο προτάθηκε για βραβείο Τόνι), έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία “Blood Simple” των αδελφών Κοέν – και την ίδια χρονιά παντρεύτηκε τον Τζόελ Κοέν. Έκτοτε έχει συμμετάσχει σε άλλες 5 ταινίες των δύο σκηνοθετών, “Raising Arizona”, “Miller’s Crossing”, “Fargo” (για το οποίο τιμήθηκε με Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου), “The Man Who Wasn’t There” και “Burn After Reading”. Έχει επίσης συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως ο Κεν Λόουτς (“Hidden Agenda”), o Άλαν Πάρκερ (“Mississippi Burning”, για το οποίο προτάθηκε για Όσκαρ B’ Γυναικείου ρόλου), ο Σαμ Ράιμι (“Crimewave”, “Darkman”), ο Ρόμπερτ Όλτμαν (“Short Cuts”), ο Μάικλ Μπέι (“Transformers: Dark of The Moon”) και ο Πάολο Σορεντίνο (“This Must Be The Place”). Έχει συνολικά προταθεί 4 φορές για το χρυσό αγαλματίδιο (οι άλλες δύο είναι για τις ταινίες “Almost Famous” του Κάμερον Κρόου και “North Country” της Νίκι Κάρο). Προσεχώς θα τη δούμε στην ταινία “Promised Land” του Γκας Βαν Σαντ.

 

  • Ο Μπιλ Μάρεϊ γεννήθηκε το 1950 στο Ιλινόις και ήταν το πέμπτο από τα εννιά παιδιά των Έντουαρντ και Λουσίλ Μάρεϊ. Είχε γραφτεί στο Regis College για να σπουδάσει ιατρική αλλά τα παράτησε όταν συνελήφθη για κατοχή μαριχουάνας. Ξεκίνησε την καριέρα του στο χώρο του θεάματος  ως  μέλος του ”National Lampoon Radio Hour”, μαζί με τους Νταν Ακρόιντ, Τζίλντα Ράντνερ και Τζον Μπελούσι. Η παρέα αυτή ένωσε τις δυνάμεις της στην τηλεόραση για την εκπομπή ”Saturday Night Live”, μια εκπομπή που αποτελεί ορόσημο για την αμερικανική σάτιρα. Τριάντα χρόνια μετά, η εκπομπή αυτή εξακολουθεί να αποτελεί το εναρκτήριο βήμα για την καριέρα πολλών νέων ηθοποιών, καθώς και να προσελκύει μεγάλα ονόματα σε guest εμφανίσεις. Η κινηματογραφική του καριέρα ξεκίνησε το 1979 με την ταινία ”Μεζεδάκια”, η οποία αποτέλεσε επίσης το ξεκίνημα της μακροχρόνιας συνεργασίας του με τον σκηνοθέτη Ίβαν Ράιτμαν και τον ηθοποιό Χάρολντ Ράμις. Ο Ράιτμαν σκηνοθέτησε τον Μάρεϊ ξανά στα ιστορικά πλέον ”Ghostbusters” και ”Ghostbusters  II”, ενώ ο Ράμις τον έχει σκηνοθετήσει στις κωμωδίες ”Caddyshack” και ”Η Μέρα της Μαρμότας”. Το 1998 συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Ουές Άντερσον, για την ταινία ”Rushmore”, με τον οποίο ξεκίνησε άλλη μια μακροχρόνια συνεργασία. Οι δυο τους συνεργάστηκαν ξανά για τις ταινίες ”Οικογένεια Τενενμπάουμ”, ”Υδάτινες Ιστορίες”, ”Ταξίδι στο Darjeeling” και “Fantastic Mr. Fox”. Το 2004 εντυπωσίασε κοινό και κριτικούς με την ερμηνεία του στην ταινία ”Χαμένοι στη Μετάφραση” της Σοφία Κόπολα. Ο ρόλος αυτός του χάρισε την υποψηφιότητα για Όσκαρ Ά Ανδρικού Ρόλου, ενώ απέσπασε πληθώρα βραβείων, ανάμεσα στα οποία τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Ηθοποιού σε Κωμωδία ή Μιούζικαλ αλλά και το BAFTA Α' Ανδρικού Ρόλου.  Το βιογραφικό του περιλαμβάνει επίσης τις ταινίες ”Πάρτυ Φαντασμάτων”, ”Μαντ Ντογκ και Γκλόρια”, ”Ed Wood” του Τιμ Μπάρτον, ”Kingpin”, ”Wild Things”, ”Charlie’s Angels”, ”Καφές και Τσιγάρα”, ”Τσακισμένα Λουλούδια” του Τζιμ Τζάρμους, ”The Lost City”, ”Get Smart”, ”The Limits of Control”, “Get Low”, ”Passion Play”. Προσεχώς θα τον δούμε στις ταινίες “Hyde Park on Hudson”, στο ρόλο του Φράνκλιν Ρούζβελτ, και “A Glimpse Inside the Mind of Charles Swan III”, σε σκηνοθεσία και σενάριο Ρόμαν Κόπολα.

 

Λίγα λόγια για την παραγωγή

O «Έρωτας του Φεγγαριού» είναι η νέα ταινία του δύο φορές υποψήφιου για Όσκαρ Ουές Άντερσον (Καλύτερου Σεναρίου για το «Οικογένεια Τένενμπαουμ» και Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων για το «Fantastic Mr. Fox»). Η ιστορία εκτυλίσσεται σε ένα νησί κοντά στις ακτές της Νέας Αγγλίας το καλοκαίρι του 1965, με πρωταγωνιστές δύο 12χρονα που ερωτεύονται, κάνουν μια μυστική συμφωνία, και το σκάνε μαζί μέσα στην άγρια φύση. Ενώ οι αρχές του νησιού προσπαθούν να τους πιάσουν, μια βίαιη καταιγίδα πλησιάζει την περιοχή, και στη φιλήσυχη κοινότητα έρχονται τα πάνω κάτω. Ο Μπρους Ουίλις είναι ο τοπικός σερίφης Σαρπ. Ο Έντουαρντ Νόρτον υποδύεται τον αρχηγό της ομάδας των Χακί Προσκόπων, τον Αρχιπρόσκοπο Ουόρντ. Ο Μπιλ Μάρεϊ και η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, οι κύριος και η κυρία Μπίσοπ, είναι οι γονείς της μικρής φυγάδος. Το καστ περιλαμβάνει επίσης την Τίλντα Σουίντον στο ρόλο της κυρίας Κοινωνικές Υπηρεσίες, τον Τζέισον Σβαρτσμαν ως Ξάδελφο Μπεν και τον Μπομπ Μπάλαμπαν ως τον αφηγητή. Είναι επίσης ο πρώτος ρόλος για τους μικρούς Τζάρεντ Γκίλμαν και Κάρα Χέιγουορντ.

Ένα Αγόρι κι ένα Κορίτσι

Ένας σκηνοθέτης πάντα ρισκάρει όταν κλείνει στους πρωταγωνιστικούς ρόλους δύο ερασιτέχνες με μικρή ή και καθόλου πείρα. Σύμφωνα όμως με τον παραγωγό Τζέρεμι Ντόσον, «ο Ουές Άντερσον πάντα εμπιστεύεται το ένστικτό του, γι’ αυτό και διάλεξε τους ηθοποιούς που πίστεψε ότι μπορούσαν καλύτερα να αποδώσουν το όραμά του – και πέτυχε για μία ακόμη φορά διάνα».
Οι νεαροί Τζάρεντ Γκίλμαν ως το αγόρι και Κάρα Χέιγουορντ στο ρόλο του κοριτσιού κέρδισαν τον Άντερσον την κατάλληλη στιγμή, μετά από ένα εκτεταμένο κάστινγκ. Μετά την αρχική ακρόαση, και τρία ακόμη δοκιμαστικά σε μία περίοδο έξι μηνών, ο Γκίλμαν θυμάται: «Έμπαινα στο αυτοκίνητο με τη μαμά μου για να γυρίσουμε σπίτι, όταν τη ρώτησα αν υπήρχαν νέα. Εκείνη όμως αντί ν’ απαντήσει, ζήτησε από τον μπαμπά μου να δώσει αναφορά. Ο μπαμπάς μου πήρε ένα ύφος σαν να επρόκειτο να αναγγείλει τον τελικό νικητή του American Idol, προτού μου ανακοινώσει ότι είχα πάρει το ρόλο. Ούρλιαξα, γέλασα και έκλαψα. Νομίζω πως ήταν η πιο ευτυχισμένη μέρα της ζωής μου».
Αντίθετα η μητέρα της Χέιγουορντ ανακοίνωσε το νέο με πολύ πιο ευθύ τρόπο. Η μικρή ηθοποιός θυμάται, «Είχα μόλις γυρίσει από το σχολείο, και η μητέρα μου είπε: “Μάντεψε”. “Τι;“ τη ρώτησα, κι εκείνη απάντησε, ”Πήρες το ρόλο”. Μου πήρε κάποια λεπτά να το χωνέψω. Ήταν πολύ συναρπαστικό. Το μικρό πεντάλεπτο βίντεο που είχα κάνει στην αρχή, μου χάρισε τον πρωταγωνιστικό ρόλο». Και συμπληρώνει, «Αγαπάω πολύ το χαρακτήρα που υποδύομαι. Η Σούζι Μπίσοπ είναι πολύ παρεξηγημένο άτομο, ειδικά στο σπίτι της. Είναι το μόνο κορίτσι δίπλα σε τρία μικρότερα αδέλφια, ο μπαμπάς της περνάει προσωπική κρίση, και η μαμά της διατηρεί εξωσυζυγικό δεσμό. Είναι ένα πολύ ευαίσθητο και ταυτόχρονα ζόρικο κορίτσι».
Ο Γκίλμαν αντιμετωπίζει τον χαρακτήρα του Σαμ Σακάσκι ως «ένα καλό παιδί με καταπληκτικές προσκοπικές ικανότητες: τα παράσημά του τα έχει κερδίσει με το σπαθί του. Τα θετά αδέλφια του όμως του φέρονται σκληρά – ο Σαμ είναι πεντάρφανος – όπως επίσης και οι υπόλοιποι Χακί πρόσκοποι. Γνωρίζει τη Σούζι σε μια παράσταση της ενορίας, και στη διάρκεια ενός χρόνου καταστρώνουν ένα σχέδιο για να το σκάσουν μαζί».
Τα δύο νεαρά αστέρια εκτός από τη δουλειά του να αποστηθίσουν τα κείμενά τους, έκαναν και πολλές πρόβες μαζί, καθώς ο Άντερσον ήθελε να εξερευνήσουν μαζί τους χαρακτήρες, να νιώθουν άνετα μέσα στους ρόλους τους, και να καταλάβουν καλά ποιοι ακριβώς είναι η Σούζι και ο Σαμ και γιατί κάνουν ό,τι κάνουν. Γι’ αυτό ακριβώς τους ανέθεσε διάφορα «μαθήματα για το σπίτι». Ο Γκίλμαν θυμάται, «Έκανα μαθήματα κανό, μερικά μαθήματα καράτε κι έμαθα να μαγειρεύω, καθώς υπήρχε μια σκηνή όπου έπρεπε να φτιάξω ένα φαγητό στη φωτιά». Κι επειδή η ταινία λαμβάνει χώρα το ’65, ο Γκίλμαν θυμάται ότι «Ο Ουές με έβαλε να δω μια ταινία με τον Κλιντ Ίστγουντ, το “Escape from Alcatraz“ που εκτυλίσσεται το 1963, κι ήταν πολύ καλή. Επίσης μπορούσα να βασίζομαι στη βοήθεια των γονιών μου, αφού εκείνοι μεγάλωσαν στη δεκαετία του ‘60».
Η Χέιγουορντ πάλι εξηγεί, «Ο Ουές έβαλε εμένα και τον Τζάρεντ να αλληλογραφήσουμε, καθώς στην ταινία η Σούζι και ο Σαμ στέλνουν γράμματα ο ένας στον άλλον για έναν ολόκληρο χρόνο. Μας έβαζε να γράφουμε ξεκινώντας με τις δικές του φράσεις». Και ο Γκίλμαν προσθέτει, «Επειδή στην ταινία τα γράμματα κόβονται στα μισά της πρότασης, ο Ουές σκέφτηκε πως εμείς μπορούσαμε ένα τα ολοκληρώσουμε». Λόγω της ηλικίας τους όμως αλλά και της τεχνολογίας, οι δύο μικροί πρωταγωνιστές άρχισαν να αλληλογραφούν μέσω… e-mail. Σύντομα όμως ο Άντερσον έβαλε τέλος σ’ αυτή την πρακτική. «Νομίζω ότι ο Ουές δεν έβρισκε την ηλεκτρονική αλληλογραφία πολύ αυθεντική», λέει η Χέιγουορντ. «Επέμεινε να γράφουμε γράμματα». Από τη στιγμή που εγκατέλειψαν την ηλεκτρονική αλληλογραφία για χάρη της παλαιομοδίτικης, τα δύο παιδιά ενστερνίστηκαν το έργο τους με όλη τους την καρδιά. «Έμαθα τόσα πολλά γύρω από τον Τζάρεντ. Είναι τόσο διασκεδαστικός!» Ενώ ο Γκίλμαν σημειώνει, «Τα γράμματα της Κάρα είχαν μέχρι και μια μικρή ταμπελίτσα πάνω-πάνω που έλεγε Σούζι Μπίσοπ, και είχε γραμμένη μια ψεύτικη διεύθυνση».
Με το που ξεκίνησαν τα γυρίσματα, αυτό που περισσότερο δυσκόλευε τον Γκίλμαν ήταν το (πολύ) πρωινό ξύπνημα, ενώ η Χέιγουορντ σοκαρίστηκε με την αποκάλυψη ότι οι κινηματογραφικές σκηνές δε γυρίζονται με χρονολογική σειρά. Όπως λέει και η ίδια, «Δεν είχα ιδέα τι να περιμένω, γιατί δεν είχα συμμετάσχει ποτέ πριν σε κάποια ταινία ή διαφημιστικό, μόνο σε θεατρικές παραστάσεις του σχολείου ή της κατασκήνωσης. Αυτό που αγάπησα πιο πολύ στα γυρίσματα ήταν το να παρακολουθώ τους άλλους ηθοποιούς να παίζουν, ήταν μια μεγάλη έμπνευση. Αυτό που με βοήθησε περισσότερο να μπω στο χαρακτήρα ήταν οι οδηγίες του Ουές. Μου έλεγε, “Να τι συμβαίνει τώρα. Δεν είναι όμως η Κάρα που κάνει αυτά που κάνει. Είναι η Σούζι“».
Για τον Γκίλμαν πάλι, για να μπει στο πετσί του ρόλου έφτανε να πάει στο σετ. «Όποτε έβαζα το καπέλο από ρακούν και τα γυαλιά του Σαμ – που είναι διαφορετικά από τα δικά μου – έλεγα, “Τώρα είμαι ο Σαμ“». Τα σαββατοκύριακα, ο Άντερσον καλούσε τους πρωταγωνιστές να δούνε τις πρόσφατες λήψεις, για να μιλήσουν για την σκηνική χημεία μεταξύ τους. Ο Γκίλμαν σημειώνει, «Ο Ουές μας έβαζε να κάνουμε πρόβα των σκηνών που είχαμε μεταξύ μας, αλλά όχι τη σκηνή με το φιλί. Ήθελε να βγει απολύτως φυσική, γιατί είναι το πρώτο φιλί και για το Σαμ και για τη Σούζι».

Ο Πρώτος Έρωτας

«Το γεγονός ότι βλέπουμε τον αφηγητή αντικατοπτρίζει το στιλ της ταινίας», εξηγεί ο Μπομπ Μπάλαμπαν, που έχει το ρόλο του αφηγητή. «Η Σούζι είναι ένα κορίτσι που διαβάζει πολύ και της αρέσουν οι ιστορίες περιπέτειας για παιδιά. Κατά κάποιο τρόπο εγώ είμαι η φωνή του βιβλίου της δικής της περιπέτειας, που η ίδια γράφει στο μυαλό της».
«Αυτό που κάνει την ταινία να αγγίζει ανθρώπους από οποιοδήποτε μέρος της γης είναι το ότι μιλάει για τον πρώτο έρωτα και ένα μαγικό καλοκαίρι», σχολιάζει ο Ντόσον. «Μιλάει για ένα αγόρι και ένα κορίτσι που κλέβονται για να είναι μαζί, κι αυτό είναι γλυκό, γοητευτικό και αστείο. Ο τίτλος “Moonrise Kingdom” αναφέρεται στον ορμίσκο όπου βρίσκει καταφύγιο το ζευγαράκι. Το τεχνικό του όνομα πάνω στο χάρτη είναι Παλιρροϊκός Όρμος, Μίλι  3.25, μα γι’ αυτούς είναι ένα μαγικό μέρος και το ξαναβαφτίζουν με το όνομα Το Βασίλειο του Φεγγαριού. Μια τόσο ιδιαίτερη ταινία χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα, κι ο Ουές ως σεναριογράφος, παραγωγός και σκηνοθέτης εμπλέκεται σε όλες τις φάσεις της ταινίας, από το κάστινγκ ως την παραμικρή λεπτομέρεια των ρούχων. Κι όλα αυτά συμβάλλουν στον κόσμο που οραματίζεται να δημιουργήσει».
«Ο Ουές αντιμετωπίζει τα παιδιά πολύ καλά», προσθέτει ο Μπάλαμπαν. «Τα ενθαρρύνει συνεχώς, όπως κάνει και ο Σπίλμπεργκ». Ο Άντερσον κατάφερε να επικοινωνήσει με τα παιδιά εν μέρει επειδή η ταινία συνδυάζει μια ενήλικη σοβαρότητα με την καθαρή φαντασία. Η ταινία έχει μια άμεση προσέγγιση του μυστικού κόσμου των παιδιών, καθώς και του συνδυασμού των μαγικών στιγμών με τις οποίες συνδέουμε τα νεανικά μας καλοκαίρια.
Ο Ουές συνεργάστηκε με τον Ρόμαν Κόπολα, δημιουργώντας μια πλούσια τοιχογραφία πολύχρωμων χαρακτήρων. Και προκειμένου να πραγματοποιήσουν την ταινία γύρω από την ανακάλυψη του πρώτου ερωτικού σκιρτήματος και της περιπέτειας για τα δύο παιδιά, οι σεναριογράφοι επικεντρώθηκαν στον Rhode Island, μετά από μια διαδικασία που ο Ντόσον περιγράφει ως google-scouting. «Ήταν ένα ανορθόδοξο location-scouting. Όλοι μας από την παραγωγή, ήμασταν στη Νέα Υόρκη και ψάχναμε τοποθεσίες από τον υπολογιστή. Η ιστορία ήταν γραμμένη έτσι ώστε να εκτυλίσσεται σ’ ένα νησί, στις ακτές της Νέας Αγγλίας. Εμείς όμως ψάχναμε νησιά σε όλο τον κόσμο: τις ανατολικές ακτές, τις δυτικές, μέχρι και την Κορνουάλη».

Το Βασίλειο του Φεγγαριού

Τελικά ήταν το New Penzance, με τον μικρό πληθυσμό του και την περιορισμένη κυκλοφορία οχημάτων, που θ’ αποτελούσε το ιδανικό μέρος για να ξεσηκώσει τη φαντασία των παιδιών και την όρεξη για περιπέτεια. Στα γυρίσματα όμως υπήρχαν περιορισμοί: δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν μεγάλα φορτηγά, ούτε καμαρίνια για τους ηθοποιούς. Υπήρχε μόνο ένα μικρό κατάστημα απ’ όπου μπορούσαν ν’ αγοράσουν τα απαραίτητα, κι έπρεπε να ζητούν περιβαλλοντική άδεια για να προσεγγίσουν τις παραλίες. Για το λόγο αυτό, το νησί Prudence δείχνει τόσο ανέπαφο και αγνό.
«Υπήρχε πάντα η αίσθηση ότι βρισκόμασταν σε κατασκήνωση», λέει ο Μπάλαμπαν. «ή σε μια παιδική χαρά με κανόνες». Ο Άντερσον ήθελε το καστ και το συνεργείο να έχει κοινές εμπειρίες στη διάρκεια των γυρισμάτων. Ο Μάρεϊ θυμάται, «Η πρώτη μου μέρα γυρισμάτων ήταν σε μια κατασκήνωση, όπου αντιλήφθηκα ότι δεν υπήρχαν καμαρίνια ή οτιδήποτε. Είχαμε μόνο απλές τέντες, λες και κάναμε σκηνάκια. Έξω έκανε κρύο και έβρεχε, αλλά αν σε μία τέντα μπουν 51 άτομα, στο τέλος αρχίζεις να ζεσταίνεσαι. Κι ύστερα από λίγο είσαι μια χαρά».
Όσο για το εικαστικό κομμάτι, σύμφωνα με την ενδυματολόγο «Το σημείο αφετηρίας ήταν η οπτική έρευνα, κι αυτό ξεκινούσε από τη διεύθυνση φωτογραφίας». Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Τζέραλντ Σάλιβαν εξηγεί, «Το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς ήταν η έρευνα της αρχιτεκτονικής της εποχής και της περιοχής, δηλαδή των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων. Έτσι, ψάξαμε νησιώτικα σπίτια, φάρους και θερινές παραλιακές κατοικίες – κι όλα αυτά σε στενή συνεργασία με τον Ουές, που είχε συλλέξει πάκους από φωτογραφίες-δείγματα για να χρησιμοποιήσουμε στο σχεδιασμό μας». Ενώ σύμφωνα με τον διακοσμητή Κρις Μόραν, «Ο Ουές δίνει τόση σημασία στη λεπτομέρεια, που σαρώσαμε όλα τα παλαιοπωλεία και δανειστήκαμε αντικείμενα από τα μέλη του συνεργείου και τους ανθρώπους που βρίσκαμε στο δρόμο μας. Αν ο Ουές έβγαινε να κάνει μια βόλτα κι έβλεπε στην πόρτα κάποιου κάτι που του άρεσε, η αποστολή μας ήταν να το αποκτήσουμε».
Ειδική μεταχείριση χρειάστηκε για το τροχόσπιτο του Αστυνόμου Σαρπ, του χαρακτήρα που υποδύεται ο Μπρους Ουίλις. Μετά από πολλή έρευνα μπόρεσαν να βρουν την Spartanette του 1952, μέσω ενός εμπόρου στο Τέξας. Για να μπορέσει όμως η κάμερα του διευθυντή φωτογραφίας να κινείται με άνεση μέσα, χρειάστηκε να την κόψουν στα δύο και μετά να την ξανασυναρμολογήσουν. Το εσωτερικό έμεινε άθικτο, χρειάστηκε όμως να το αναδιαρρυθμίσουν, προκειμένου να υπάρχει οπτικό πεδίο 360 μοιρών».
Η παραγωγή χρειάστηκε επίσης να φτιάξει από την αρχή τις προσκοπικές τέντες (με καρό εσωτερικό και κίτρινα γαζιά), τα προσκοπικά κανό (που κάθε πρωί τα μέλη του συνεργείου αναγκάζονταν να τεστάρουν στην πισίνα του ξενοδοχείου για να σιγουρευτούν ότι δε βουλιάζουν – άλλο που συχνά βούλιαζαν), τα βιβλία των δικηγόρων γονιών της Σούζι, καθώς και το τοτέμ για την κατασκήνωση των Χακί Προσκόπων.
Για το σπίτι των Μπίσοπ, όλοι ήλπιζαν ότι θα έβρισκαν ένα σπίτι στο οποίο θα έκαναν τα γυρίσματα. Τελικά το ιδανικό σετ ήταν ένα συνονθύλευμα των κάτωθι κατοικιών: το εξωτερικό βασίζεται στο Conanicut Light, ενώ το εσωτερικό σε 4 σπίτια: το Comfort Island, το Stafford House, το Cottage του Ten Chimneys και το Clingstone στο Narrangasett Bay. Ο Σάλιβαν υπογραμμίζει, «Υπάρχει οπωσδήποτε η αίσθηση της Νέας Αγγλίας. Είναι αυτές οι αρχιτεκτονικές που απλά δεν πρόκειται ποτέ να δεις πουθενά αλλού. Το σετ και το όλο περιβάλλον φτιάχτηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύουν τους χαρακτήρες και τους ηθοποιούς». Κι ακριβώς όπως συνέβη με το τροχόσπιτο Spartanette, οι κινήσεις της κάμερας που οραματίστηκαν ο σκηνοθέτης και ο διευθυντής φωτογραφίας για την εναρκτήρια σκηνή απαιτούσαν μια «ανατομή» του σκηνικού. «Όλα άρχισαν όταν ο Ουές αποφάσισε να προχωρήσει με την ιδέα του να κινηθούν μέσα στο σπίτι με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο – από δωμάτιο σε δωμάτιο, χωρίς cut. Είχαμε ήδη τεμαχίσει τις σκηνές πλάνο-πλάνο στο στόριμπορντ», εξηγεί ο σκηνογράφος Στοκχάουζεν. «Στρωθήκαμε κάτω κι αρχίσαμε να κάνουμε υπολογισμούς από σκηνογραφικής άποψης, αλλά και από άποψη προϋπολογισμού. Έμοιαζε με παζλ: αυτό το κομμάτι της έρευνας είναι σωστό για αυτή τη λήψη; Πήραμε μια βαθιά ανάσα, και το προχωρήσαμε. Ήταν πολύ διασκεδαστικό».
Ο Μπιλ Μάρεϊ λέει με θαυμασμό, «Ήταν ένα πανέμορφο σετ, με όλα αυτά τα χειροποίητα αντικείμενα να σε περιβάλλουν. Το συνεργείο πέρασε πολύ χρόνο για να το κάνει να μοιάζει αυθεντικό. Και τριγύρω σου υπήρχαν όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα, για τα οποία κανένας δεν κρατούσε λογαριασμό – αν σου άρεσε κάτι, μπορούσες πολύ άνετα να το πάρεις από εκεί μέσα και να φύγεις». Ο διακοσμητής Μόραν όμως λέει γελώντας, «Ο Μπιλ νομίζει  ότι δεν κρατούσαμε λογαριασμό των αντικειμένων, μα εγώ ξέρω ακριβώς ποια κομμάτια πήρε μαζί του φεύγοντας».
Μεγάλο μέρος των κουστουμιών επίσης χρειάστηκε να κατασκευαστεί ειδικά για τις ανάγκες της ταινίας. Για παράδειγμα, οι στολές των ζώων για την παράσταση της Κιβωτού του Νόε στην εκκλησία, έχουν σαφή επιρροή από το «Καρναβάλι των Ζώων», όπως το ερμήνευσε ο Λέναρντ Μπερνστάιν: όταν ήταν παιδί ο Άντερσον πήρε μέρος στην παραγωγή, κι έτσι τα μέλη του συνεργείου έψαξαν τις φωτογραφίες της οικογένειάς του και του διευθυντή της ορχήστρας. Επίσης, τα ρούχα των ηθοποιών έπρεπε να ταιριάζουν με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του ρόλου. Ο Μάρεϊ λέει αναστενάζοντας, «Τα παντελόνια του κ. Μπίσοπ είναι φτιαγμένα από διαφορετικά κομμάτια έντονων υφασμάτων, ραμμένων μαζί. Και είναι τόσο, τόσο κοντά». Μεγάλη έρευνα επίσης και κατασκευή χρειάστηκαν τα δίχρωμα δετά δερμάτινα παπούτσια τύπου Oxford της Σούζι, οι στολές των Χακί Προσκόπων (χρειάστηκε να φτιάξουν από τα κουμπιά μέχρι τις κάλτσες), καθώς και η στολή της κυρίας Κοινωνικές Υπηρεσίες (Τίλντα Σουίντον). Επειδή στην πραγματικότητα οι κοινωνικές λειτουργοί δε φορούσαν στολές, χρειάστηκε να εμπνευστούν από τις στολές των γυναικών του Στρατού Σωτηρίας. «Η κυρία Κοινωνικές Υπηρεσίες αντιπροσωπεύει την εξουσία, την «ανωτέρα βία». Όταν ξεσπάει η αντάρα, την καλούν για να επαναφέρει την τάξη. Φοράει λοιπόν ένα κουστούμι μπλε και άσπρο, κι ένα καπελάκι τύπου αξιωματικού», εξηγεί η Σουίντον. «Σ’ αυτή την ταινία, οι ενήλικοι δεν ξέρουν πραγματικά τι είναι αυτό που κάνουν, και στη διάρκεια της διαδικασίας ανακαλύπτουν ότι φέρονται πιο παιδιάστικα από τους δύο μικρούς πρωταγωνιστές. Η συμμετοχή σ’ αυτή την ταινία ήταν μια πραγματική απόλαυση. Δεν υπήρχε καμία δομή κι αυτό ακριβώς τα έκανε όλα τόσο παιχνιδιάρικα!»

 


Set on an island off the coast of New England in the summer of 1965, MOONRISE KINGDOM tells the story of two twelve-year-olds who fall in love, make a secret pact, and run away together into the wilderness. As various authorities try to hunt them down, a violent storm is brewing off-shore -- and the peaceful island community is turned upside down in more ways than anyone can handle. Bruce Willis plays the local sheriff. Edward Norton is a Khaki Scout troop leader. Bill Murray and Frances McDormand portray the young girl's parents. The cast also includes Tilda Swinton, Jason Schwartzman, and Jared Gilman and Kara Hayward as the boy and girl.

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official Site

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

IMDb  IMDb




top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Παρόλο που η ταινία του Γουές  Άντερσον διαδραματίζεται σε ένα νησί, στο οποίο δεν υπάρχουν άλλοι κάτοικοι εκτός από τους προσκόπους της κατασκήνωσης και όσους έχουν άμεση σχέση με τους πρωταγωνιστές, η ταινία είναι οικουμενική και τα θέματα που θίγει αφορούν όλη την κοινωνία, από την εφηβική ηλικία, μέχρι τους ηλικιωμένους.
Ορφανός πρόσκοπος (Jared Gilman) αισθάνεται παρείσακτος, από τη στάση όλων απέναντί του, και αποφασίζει «να την κάνει». Σύμφωνη μαζί του μια γλυκιά και αυστηρή δωδεκάχρονη (Kara Hayward), η οποία παίρνει μαζί της τα βιβλία που της αρέσουν και ένα μικρό πικάπ, ενώ ο πρόσκοπος έχει όλα τα απαραίτητα για την επιβίωσή τους στο δάσος (τυπικός πρόσκοπος που «λειτουργεί» by the book).

«Σύμφωνα με τον κώδικα» όμως λειτουργεί και όλη η μικρή κοινωνία που τους περιτριγυρίζει (ο ομαδάρχης του Edward Norton), οι γονείς της μικρής Bill Murray και Frances McDormand, ο αστυνόμος Bruce Willis, η κυρία της Πρόνοιας Tilda Swinton και ο αρχηγός των προσκόπων Harvey Keitel), η οποία ενώ ανησυχεί πολύ λογικά, αντιμετωπίζει το θέμα της εξαφάνισης των δύο νέων παιδιών με τρόπο που τους δημιουργεί μεγαλύτερο πρόβλημα.

Δεν θα χαρακτήριζα δράμα, αυτή την κωμικοτραγική περιπέτεια, η οποία φέρνει στην επιφάνεια, νεανικούς έρωτες και ζήλιες, εφηβικά πείσματα και ψυχολογικές μεταπτώσεις που οδηγούν σε πραγματικά ακραίες καταστάσεις, γεροντικά πείσματα και μεσηλικιακές αγκυλώσεις, που φέρνουν αντίθετα αποτελέσματα στις νεανικές ψυχές. Στην συγκεκριμένη περίπτωση του σκηνοθέτη Γουές Άντερσον, θα έλεγα ότι η ταινία είναι μια περιπέτεια με περισσότερες κωμικές και λιγότερες τραγικές καταστάσεις, που βλέπεται όχι μόνον άνετα, αλλά και με φοβερό ενδιαφέρον.

Στη μεγάλη επιτυχία της ταινίας, συμβάλλει η φωτογραφία με τις ζεστές αποχρώσεις του χακί των στολών και των χρωμάτων της φύσης, η τεχνοτροπία του ’60 στα γυρίσματα, για τα οποία δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ψηφιακά εφέ, αλλά τεχνικά μέσα της εποχής που διαδραματίζεται (μέχρι και μινιατούρες, που οι σύγχρονοι έχουν ξεχάσει να χρησιμοποιούν), καθώς και η μουσική που συνοδεύει όλες σχεδόν τις σκηνές του φιλμ.

Άφησα για το τέλος τις ερμηνείες των «γνωστών ονομάτων», που όχι μόνο μας εκπλήσσουν, αλλά δείχνουν να έχουν πάρει σοβαρά τους ρόλους τους και διακωμωδούν «το σύστημα» χωρίς να υπερβάλλουν.

Τελικά, όλα είναι στο σωστό μέτρο και η ταινία έξοχη! Δείτε την!

 

Άγγελος Πολύδωρος
του Άγγελου Πολύδωρου agelospo@otenet.gr

 


Η Βαθμολογία μου:

Τα παιδιά του Γκοντάρ και του Κόπολα

Όσοι αγαπούν το χειροποίητο σύμπαν του Γουές Άντερσον οπωσδήποτε έχουν αφομοιώσει εδώ και χρόνια το μοναδικό πατρόν του σχεδίου του - που κρίνοντας από το "Ταξίδι στο Darjeeling" δε λειτουργεί και πάντοτε με επιτυχία - στο οποίο αν κυριαρχεί κάτι είναι η αίσθηση μιας διάχυτης επίκλησης στον παιδισμό.

Ο "Έρωτας του φεγγαριού" (γραμμένη από τον Άντερσον και το Ρομαν Κόπολα) δεν είναι μια ταινία που απευθύνεται σε παιδιά - χαρακτηρισμένη άλλωστε ως pg-13- αλλά στην έννοια της παιδικότητας, με ρομαντισμό, χιούμορ και τόλμη καθώς εδώ τα παιδιά δεν παλιμπαιδίζουν: ερωτοτροπούν, εξερευνούν, παίρνουν ευθύνες, καπνίζουν, μάχονται βίαια και επαναστατούν.

Έτσι σε ένα απόμερο νησί της Νέας Αγγλίας, ένας 12χρονος ορφανός και περιθωριοποιημένος πρόσκοπος (ο μικρός Τζάρεντ Τζίλμαν φτυστός με τον Ρόμαν Κόπολα που είναι φτυστός με τον πατήρ Φράνσις...) ερωτεύεται μια "καθώς πρέπει" συνομήλικη και εξίσου "προβληματική" δεσποινίδα (Κάρα Χέιγουρντ) και σαν τους Μπόνι και Κλάιντ, οργανώνουν τη φυγή τους κατά τα τις "απόνερες" ημέρες του καλοκαιριού του '65 . Μαζί αφήνουν την οργάνωση των μεγάλων - οικογένεια και στρατιωτική κατασκήνωση - για να ακολουθήσουν με κανό τα ξεχασμένα ινδιάνικα μονοπάτια και να στήσουν την δική τους ευτοπία σε μια απόμερη ολόδική τους παραλία. Σε αντιπαράθεση ο κόσμος των ενηλίκων τους παίρνει στο κυνήγι και βρίσκει το δικό του νόημα καθώς οι Μπρους Γουίλις (ταλαίπωρος ντόπιος αστυνομικός) , Έντουαρτ Νόρτον (κοκομοίρης αρχηγός της κατασκήνωσης), Φράνσις Μακντόρμαντ (ανικανοποίητη μητέρα) και καλύτερος όλων ο πάντοτε ανεκδιήγητος πατέρας Μπιλ Μάρεϊ, βρίσκονται σε μερική ή πλήρη αποσύνθεση προ πολλού...

Τα μέρη και τα σχήματα της ταινίας δεν λοξοδρομούν ούτε χιλιοστό από τον "Κανόνα του Άντερσον": πλοκή σαν χειρόγραφα κεφάλαια βιβλίου, προβληματικές οικογένειες, ανισόρροποι και υπερευαίσθητοι χαρακτήρες, παιδικά τραύματα και αποδραματοποιημένο μελόδραμα, όλα φιλτραρισμένα με νουβέλ βαγκ αισθητική, τακτοποιημένα με χάρακα και κινηματογραφημένα με επιμέλεια προσκόπου.

Η αφήγηση δεν έχει κορυφώσεις αλλά με χειροτεχνική αρτιότητα το "κουκλόσπιτο" που στήνει ο Άντερσον εκπέμπει ζωή , παιχνίδισμα στο φως και πολυεπίπεδες αναφορές . Οι ράθυμες σκηνές της παραλίας μοιάζουν να έχουν γεννηθεί από ένα πάντρεμα του "Τρελό Πιερό" και των ονειρικών σεκάνς του "Αποκάλυψη τώρα" (o μικρός πρόσκοπος περιφέρεται με ανοιγμένο χακί τζάκετ σαν στρατιώτη του Βιετναμ σε φυγή) αφήνοντας ανάσες μιας εποχής που πότισε όχι μόνο μια γενιά δημιουργών αλλά και το φαντασιακό της παιδικής ηλικίας του σύγχρονου κινηματογράφου.


Ζαχαρίας Ιωαννίδης
του Ζαχαρία Ιωαννίδη zak.ioannidis@gmail.com



top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW






top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
16/5/2012 (Γαλλία, Φεστιβάλ Καννών)
16/5/2012 (Γαλλία)
24/5/2012 (Γερμανία)
25/5/2012 (ΗΠΑ, Μεγ. Βρεττανία)
14/6/2012 (Ελλάδα)
15/6/2012 (Ισπανία)
30/8/2012 (Ισπανία)
5/12/2012 (Ιταλία)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

MOOOB_13_FIN_v4.0.JPG 8C41_FP_00067.JPG 8C41_FP_00055.JPG 8C41_FP_00054.JPG 8C41_FP_00053.JPG 8C41_FP_00052.JPG 8C41_FP_00051.JPG 8C41_FP_00046.JPG 8C41_FP_00045.JPG 8C41_FP_00044.JPG 8C41_FP_00043.JPG 8C41_FP_00035.JPG 8C41_FP_00042.JPG 8C41_FP_00068.JPG 8C41_FP_00049.JPG 8C41_FP_00063.JPG 8C41_FP_00066.JPG 8C41_FP_00064.JPG 8C41_FP_00061.JPG 8C41_FP_00058.JPG 8C41_FP_00056.JPG 8C41_FP_00050.JPG 8C41_FP_00039.JPG 8C41_FP_00047.JPG 8C41_FP_00037.JPG 8C41_FP_00034.JPG 8C41_FP_00028.JPG 8C41_FP_00027.JPG 8C41_FP_00030.JPG 8C41_FP_00033.JPG 8C41_FP_00032.JPG 8C41_FP_00025.JPG 8C41_FP_00023.JPG 8C41_FP_00024.JPG 8C41_FP_00017.JPG 8C41_D035_19005_R_CROP.jpg 1 εμφανίσεις 8C41_FP_00022.JPG 8C41_D034_18803_18805_COMP.jpg 8C41_D026_13433_13438_R_COMP.jpg 8C41_D026_13777_13793_R_COMP.jpg 8C41_FP_00016.JPG 8C41_FP_00015.JPG Moonrise Kingdom poster greek.jpg 8C41_FP_00014.JPG 8C41_FP_00012.JPG 8C41_FP_00009_R.JPG 8C41_FP_00004.JPG 8C41_FP_00010.JPG 8C41_FP_00008.JPG 8C41_FP_00003.JPG 8C41_FP_00005.JPG 8C41_D031_16606.JPG 8C41_D029_15806_R_CROP.JPG 8C41_D026_14186_R_CROP.JPG 8C41_D028_15004.JPG 8C41_D028_15474.JPG 8C41_D026_14101.JPG 8C41_D026_13586.JPG 8C41_D027_14581.JPG 8C41_D021_11235.JPG 8C41_D017_09378_R_CROP.JPG 8C41_D019_10295_R_CROP.JPG 8C41_D021_11025_R.JPG 8C41_D026_13430.JPG 8C41_D020_10733_10739_R_COMP.JPG 8C41_D021_11128_R_CROP.JPG 8C41_D022_11537.JPG 8C41_D017_09422_R.JPG 8C41_D019_10368_R.JPG 8C41_D022_11548.JPG 8C41_D020_10530_R.JPG 8C41_D019_10323.JPG 8C41_D022_11560_R_CROP.JPG 8C41_D024_13123.JPG 8C41_D027_14760.JPG 8C41_D019_10272_R.JPG 8C41_D013_08217.JPG 8C41_D026_13656.JPG 8C41_D016_09179_R.JPG 8C41_D020_10581_R.JPG 8C41_D016_08684.JPG 8C41_D016_09216_R_CROP.JPG 8C41_D016_09214_R_CROP.JPG 8C41_D016_08783_R_CROP.JPG 8C41_D011_07406_R_CROP.JPG 8C41_D009_06511_R_CROP.JPG 8C41_D010_06952_R.JPG 8C41_D007_05015_R_CROP.JPG 8C41_D009_06240.JPG 8C41_D009_06499_R_CROP.JPG 8C41_D008_05799_R.JPG 8C41_D009_05964_CROP.JPG 8C41_D008_05875_R.JPG 8C41_D008_05573_R.JPG 8C41_D007_05000.JPG 8C41_D008_05747.JPG 8C41_D008_05381.JPG 8C41_D008_05537.JPG 8C41_D008_05328.JPG 8C41_D006_04442_CROP.JPG 8C41_D003_02181_CROP.JPG 8C41_D0010_06991.JPG 8C41_D003_02050_R.JPG 8C41_D001_00708.JPG 8C41_D001_01096.JPG 8C41_D0010_06986.JPG 8C41_D001_01022.JPG 8C41_D001_01402_R_CROP.JPG 8C41_D001_01294_R_CROP.JPG 8C41_D0010_06683_R.JPG 8C41_D001_01310_R_CROP.JPG 8C41_D001_00441_CROP.JPG Moonrise Kingdom poster 2.jpg Moonrise Kingdom poster 1.jpg Moonrise Kingdom.jpg Moonrise Kingdom poster.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Edward Norton ... Scout Master Ward
    Bruce Willis ... Captain Sharp
    Bill Murray ... Walt Bishop
    Kara Hayward ... Suzy
    Tilda Swinton ... Social Services
    Frances McDormand ... Laura Bishop
    Jason Schwartzman ... Cousin Ben
    Jared Gilman ... Sam
    Harvey Keitel ... Commander Pierce
    Bob Balaban ... Narrator
    L.J. Foley ... Izod
    Seamus Davey-Fitzpatrick ... Roosevelt
    Jake Ryan ... Lionel
    Charlie Kilgore ... Lazy Eye
    Neal Huff ... Jed
    Lucas Hedges ... Redford
    Gabriel Rush ... Skotak
    Tanner Flood ... Murry Bishop
    James Wilcox ... Scout Master
    Tommy Nelson ... Nickleby
    Chandler Frantz ... Gadge
    Wyatt Ralff ... Rudy Bishop
    George J. Vezina ... Scout Master
    Preston Hatch ... Khaki Scout
    Jordan Puzzo ... Boy Scout
    Andreas Sheikh ... Panagle
    Rob H. Campbell ... Deluca
    Coledyn Garrow ... Trampoline Khaki Scout
    Joshua Meehan ... Boy Scout
    Dylan Cataldo ... Khaki Scout
    Michael Malvesti ... Chowmaster
    Rob H. Campbell ... Deluca
    Christopher Alan ... Church Townsman

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Wes Anderson

Σενάριο
Wes Anderson
Roman Coppola

Παραγωγή
Wes Anderson
Jeremy Dawson
Steven M. Rales
Scott Rudin

Μουσική
Alexandre Desplat

Φωτογραφία
Robert D. Yeoman

Μοντάζ
Andrew Weisblum

Casting
Douglas Aibel

Σχεδιασμός Παραγωγής
Adam Stockhausen

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Gerald Sullivan

Κοστούμια
Kasia Walicka-Maimone

Βοηθός Σκηνοθέτη
Nate Grubb

Εταιρείες Παραγωγής
American Empirical Pictures
Indian Paintbrush
Moonrise
Scott Rudin Productions

Διανομή
Odeon
(Ελλάδα)
Focus Features

Χρονολογία παραγωγής
2012

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ

Γλώσσα
Αγγλικά

Εικόνα
Έγχρωμη 1.85 : 1

Είδος ταινίας
Κωμωδία, Δράμα, Αισθηματική

Διάρκεια
94'

Ήχος
Datasat | Dolby Digital

Τοποθεσίες γυρισμάτων
Ρόουντ Άιλαντ - ΗΠΑ

AKA

Καταλληλότητα
USA:PG-13 | Ireland:12A | Canada:PG (Alberta/British Columbia/Manitoba/Ontario) | Switzerland:10 (canton of Geneva) | Switzerland:10 (canton of Vaud) | UK:12A | Canada:G (Quebec)

Κόστος

Εισπράξεις


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4
Αριθμός Ψήφων: 2


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Αισθηματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑισθηματικήΚωμωδίαParents Strongly CautionedΔραματική


Advertisement


top of the page


-- Sponsored Links --

Dailymotion Movies LTD aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr


Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails