Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 18/12/14 :.
. Χόμπιτ: Η Μάχη Των Πέντε Στρατών
. Serena
. Η Πρώτη Αγάπη
. Magical Girl
. Το Αγόρι Και Ο Κόσμος
. Η Αγάπη είναι Παράξενη
. Κελί από Χρυσάφι
. 10.000 Χιλιόμετρα
. Ψυχρά και Ανάποδα «Τραγουδιστά»
. Οι Αισθηματίες
. Ο Παραμυθάς Και Οι Ιστορίες του
.: από 25/12/14 :.
. Γκρέις του Μονακό
. Μια Νύχτα Στο Μουσείο: Το Μυστικό Του Φαραώ
. Αστερίξ: Η Κατοικία των Θεών (3D)
. Ο Έβδομος Γιος
. To Μονοπάτι Tου θανάτου
. Αγαπώντας, Πίνοντας και Τραγουδώντας
. Bekas
.: από 1/1/15 :.
. Αλύγιστος
. Μεγάλα Μάτια
. Τα Μυστικά Του Δάσους
. Απόψε Τρώμε στης Ιοκάστης
. Η Τίνκερμπελ και το Τέρας του Ποτέ
. Νορβηγία (από 3/1)
.: από 8/1/15 :.
. Big Bad Wolves: Στο Στόμα των Λύκων
. Ο Κύριος Τέρνερ
. Το Παιχνίδι Της Μίμησης
. Η Αρπαγή 3
. Περιπέτεια στο Αιγαίο
. Λύσσα Κακιά

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: pcsupports's Profile pcsupports
Σήμερα: 0
Χθές: 1
Συνολικά: 9814

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 102
Μέλη: 0
Σύνολο: 102

Εγγραφή


Cinema: Κολαστήριο (Karhozat / Damnation) του Μπέλα Ταρ (1988)

Ημερομηνία καταχώρησης: Τρίτη, 20 Δεκ. 2011 @ 07:19:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δραματική

Κολαστήριο
Kárhozat / Damnation

του Μπέλα Ταρ
με τους Γκαμπόρ Μπάλογκ, Γιάνος Μπάλογκ, Μίκλος Ζέκελι, Βάλι Κερέκες, Πίτερ Μπρένζικ Μπεργκ, Ιμρε Τσμέλικ, Γκιόργκι Τσερχάλιμ

Υπόθεση:
O Kάρερ, ένας μοναχικός μεσήλικας άντρας, παρατηρεί απ' το παράθυρό του τα εναέρια βαγονέτα του γειτονικού ορυχείου καθώς καταπίνονται ένα-ένα από την ομίχλη. Tο άυλο, βιομηχανικό τοπίο της περιοχής αγγίζει τα όρια του απίθανου, του φανταστικού. H ιστορία θα εκτυλιχθεί κάτω απ' το πρίσμα αυτού του αρχικού μελαγχολικού και ανεξίτηλου βλέμματος. O μοναδικός φίλος του Kάρερ είναι ο Bιλάρσκι, ιδιοκτήτης του μπαρ "Tιτανικός" και μικροαπατεώνας. Tο μοναδικό του πάθος είναι ο αδιέξοδος έρωτάς του για την παντρεμένη τραγουδίστρια του μπαρ. Θέλοντας να ξεφορτωθεί τον άντρα της για να μείνει, έστω και για λίγο, ανενόχλητος μαζί της, τον πείθει να μεταφέρει ένα παράνομο φορτίο για λογαριασμό του Bιλάρσκι...


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ένα ατμοσφαιρικό διαμάντι από τον βραβευμένο Ούγγρο σκηνοθέτη ΜΠΕΛΑ ΤΑΡ (Το άλογο του Τορίνο), που αφηγείται μια γοητευτική, υπνωτιστική ερωτική ιστορία.
Βραβεία - Διακρίσεις

Βραβείο France Culture Φεστιβάλ Καννών, 2005.
Βραβείο σκηνοθεσίας Pergamo Film Meeting, 1988.

Αυτή η πόλη δεν υπάρχει. Δεν μπορούμε να τη βρούμε σε μια καρτ ποστάλ...

«Νομίζω ότι όλες μου οι ταινίες μιλούν, με τη μια ή την άλλη μορφή, για τα συστήματα στα οποία διορθώνονται οι ανθρώπινες σχέσεις, οι σχέσεις μεταξύ των ατόμων, των συμφερόντων και των συναισθημάτων» Bella Tarr

«Δεν υπάρχει καμιά αλληγορία στις ταινίες μου, κανείς συμβολισμός…» Bella Tarr

«Νομίζω ότι όλες μου οι ταινίες μιλούν, με τη μια ή την άλλη μορφή, για τα συστήματα στα οποία διορθώνονται οι ανθρώπινες σχέσεις, οι σχέσεις μεταξύ των ατόμων, των συμφερόντων και των συναισθημάτων. Μια καινούργια ταινία μπορεί να είναι είτε η συνέχεια είτε η επέκταση μιας προηγούμενης, στο επίπεδο του στοχασμού. Πιστεύω ότι το ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΟ είναι μια επέκταση. Πρόκειται για μια ταινία πολύ διαφορετική από το ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ ΑΛΜΑΝΑΚ, αφενός μεν επειδή η δράση δεν εξελίσσεται μέσα σε ένα κλειστό σύμπαν, αφ’ ετέρου δε επειδή καταφύγαμε σε διαφορετικά στοιχεία από την άποψη της εικόνας και της ατμόσφαιρας, και επιπλέον, σε σχέση με το φραστικό μέσον, το ιδίωμα. Ο Laszlo Krasznahorkai που συνεργάστηκε ως συγγραφέας, έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου που μπόρεσα να γράψω κάτι μαζί με κάποιον άλλον άνθρωπο. Η φιλία του και οι ιδέες του μου έδωσαν έμπνευση. Στις κουλτούρες της Άπω Ανατολής υπάρχει η έννοια του ενδιάμεσου χώρου, που καταδεικνύει ότι δεν υπάρχει τίποτα ανάμεσα σε δύο πράγματα –τίποτα παρά μόνον ο δέκτης, ο θεατής, η προσωπικότητα και η ευαισθησία του. Αυτή η έννοια υπάρχει και σε άλλους πολιτισμούς, αλλά όχι στον ευρωπαϊκό, ο οποίος δεν εμβάθυνε σε αυτήν την έννοια, ούτε άντλησε από αυτήν μια αισθητική πρακτική. Δεν κατάφερε να του δώσει μια μορφή, επειδή σκέφτεται γραμμικά. Στην ταινία αυτή, η υπόθεση είναι εντελώς βοηθητική. Η ταινία μιλά για τοπία, για τα στοιχεία και για τη φύση ενός απομονωμένου κόσμου, όπου δεν απομένει πια τίποτα. Θελήσαμε να αφήσουμε το βλέμμα να πλανηθεί απερίσπαστο… αλλά στην πραγματοποίηση της ταινίας, το καλό είναι ότι εντέλει εγώ αποφασίζω πού θα σταματήσει το βλέμμα…» Bella Tarr

BELA TARR - ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ο Bela Tarr γεννήθηκε το 1955 στο Πεκ της Ουγγαρίας. Από τα 16 του αρχίζει να γυρίζει ερασιτεχνικά super 8. Αργότερα εργάστηκε στο Εθνικό Οίκο Κουλτούρας και Ανάπλασης. Τα ερασιτεχνικά φιλμάκια του τράβηξαν την προσοχή των ανθρώπων του στούντιο Bela Balazs, που τον βοηθούν να γυρίσει την πρώτη του ταινία . Μετά από μια σειρά έργων που συνδυάζουν τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό με τον ανθρωποκεντρισμό του Κασσαβέτη, συνεργάζεται μόνιμα με τον συγγραφέα Laszlo Krasznahorkai αλλά και με τη σύζυγό του και μοντέζ των έργων του Agnes Hranitzky σε μια σειρά ταινιών με εντελώς προσωπική αφηγηματική, εικαστική αλλά και φιλοσοφική άποψη.
Το σύνολο του έργου του έχει προβληθεί στα μεγαλύτερα φεστιβάλ (Τορόντο, Μόντρεαλ, Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Θεσσαλονίκη), ενώ οι επιφανέστεροι κριτικοί (Susan Sontag, Jonathan Rosenbaum, Roger Ebert)αλλά και πολλοί σημαντικοί σκηνοθέτες (Jim Jarmush, Gas Van Sant), τον κατατάσσουν ανάμεσα στους κορυφαίους δημιουργούς όλων των εποχών.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

1977: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΛΙΑ 1978: ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ MAGNEZIT (μικρού μήκους) 1981: Ο ΑΟΥΤΣΑΙΝΤΕΡ 1982: ΠΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ 1982: ΜΑΚΒΕΘ 1985: ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ ΑΛΜΑΝΑΚ 1988: ΚΟΛΑΣΤΉΡΙΟ 1990: ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΡΑΒΙ 1994: SATANTANGO 1995: ΤΑΞΊΔΙ ΣΤΗΝ ΟΥΓΓΡΙΚΗ ΠΕΔΙΑΔΑ (μικρού μήκους) 2000: ΟΙ ΑΡΜΟΝΙΕΣ ΤΟΥ WERCKMEISTER 2004: ΠΡΟΛΟΓΟΣ (VISIONS OF EUROPE) 2007: Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠ' ΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ


Karrer plods his way through life in quiet desperation. His environment is drab and rainy and muddy. Eaten up with solitude, his hopelessness would be incurable but for the existence of the Titanik Bar and its beautiful, haunting singer. But the lady is married and Karrer is determined to keep her husband away...

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official Site

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

IMDb  IMDb


top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr


«Το "Κολαστήριο" αποπνέει μια υπνωτική, αλλόκοτη ποιότητα. Μας προσφέρει μια υπερβατική αποκάλυψη που παραπέμει στον Ταρκόφσκι.»
Peter Brandshaw - The Guardian

«Περισσότερο από μια στεγνή μεταφορά και ένα άκαμπτο σχόλιο για τα κλονισμένα κομμουνιστικά ιδεώδη, η ταινία είναι μια απόδειξη πως οι δυνατότητες της κινηματογραφικής έκφρασης παραμένουν ακόμη ανεξάντλητες...»
Empire on line


«Μερικές από τις πιο εξαίσιες μαυρόασπρες εικόνες που έχουν γυριστεί σε όλο τον κόσμο»
The Village Voice


«Υπνωτιστική»
BBCi-Films


Το Κολαστήριο είναι ένα αργόσυρτο ρόντο, ένα συντριπτικό παράδειγμα του θριάμβου του «κολλήματος». Οι χαρακτήρες κινούνται σε κύκλους σχεδόν σαν σκλάβοι της ίδιας της κίνησης που μπορεί να είναι και αιώνια. Στην πραγματικότητα, αντίθετα με την πλειοψηφία, ο Ταρ δεν αντιδρά στην μη αναστρέψιμη γραμμικότητα του χρόνου, ούτε στην κίνηση που μας τραβά στον θάνατο και την καταστροφή. Το αντίθετο: Ο χρόνος θα μπορούσε να μην περνά πλέον, να επιβραδυνθεί μέχρι να ακινητοποιηθεί και να μας κρατήσει για πάντα αιχμαλώτους του και μετά, να σταματήσει. Πρόκειται για ένα είδος φόβου, το οποίο, σε αντίθεση με τον φόβο του θανάτου, εκφράζεται μέσα από τον τρόμο για τη ζωή. Το φινάλε του «Κολαστηρίου», όπου ο πρωταγωνιστής καταλήγει να συμπεριφέρεται σα σκυλί, δεν είναι συμπτωματικό. Είναι η μόνη λύση που βρήκε ο Ταρ. Ως σκύλος, μπορεί να ξεφύγει από τον Χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο ξεμπλέκει με τη συνείδηση και τον τρόμο που αυτή προκαλεί. Κι έτσι δεν χρειάζεται τον Εμάνουελ Καντ και την κατηγορία του, πως η έξοδος από τον Χρόνο είναι μια ανέφικτη, τραγική ευχή. Κι όμως, είναι αυτή η τρελή επιθυμία της απόδρασης από την φυλακή του Χρόνου που κάνει αυτούς τους χαρακτήρες τόσο φοβερούς, τόσο ανθρώπινους, τόσο περισσότερο από ανθρώπινους: Θύματα μιας προσποιητής μεταφυσικής αμφιβολίας. (Και βέβαια είναι πολύ εύκολο να αντιληφθούμε πως οι χαρακτήρες του Ταρ θα εγκατέλειπαν με την ίδια ευχαρίστηση και τον Χώρο). Πως κάποια μέρα ο άνθρωπος θα μπορούσε να αποφασίσει (με την δικιά του ελεύθερη βούληση) να γίνει μη-άνθρωπος.
Stéphane Bouquet - Συγγραφέας, κριτικός Κινηματογράφου


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
20/10/1988 (Ουγγαρία)
30/3/2001 (Μεγ. Βρεττανία)
20/4/2005 (Γαλλία)
12/1/2012 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

damnation_photos22.jpg
damnation_photos21.jpg
damnation_photos20.jpg
damnation_photos19.jpg
damnation_photos17.jpg
damnation_photos16.jpg
damnation_photos15.jpg
damnation_photos14.jpg
damnation_photos13.jpg
damnation_photos11.jpg
damnation_photos10.jpg
damnation_photos8.jpg
damnation_photos7.jpg
damnation_photos9.jpg
4.DAMNATION_POSTER.jpg
damnation_photos4.jpg
damnation_photos2.jpg
damnation_photos1.jpg
damnation_photos3.jpg
damnation_photos5.jpg
Damnation 1988 - Poster 2.jpg
Damnation 1988 - Poster 1.jpg
Damnation 1988 - Poster.jpg
   


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Gábor Balogh
    János Balogh
    Péter Breznyik Berg
    Imre Chmelik
    György Cserhalmi ... Sebestyén
    Zoltán Csorba
    József Dénes
    Zoltán Farkas
    Gáspár Ferdinándy
    Jenõ Gaál
    János Gémes
    Károly Hunyadi
    Ágnes Kamondy
    Sándor Kaszab
    Vali Kerekes ... The Singer
    Gyula Pauer ... Willarsky
    Zoltán Szegvári
    Miklós Székely B. ... Karrer
    Hédi Temessy ... Cloakroom Attendant
    Tibor Trencsényi
    Béla Wahrtschek
    István Zsugán
    János Újvári

>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Béla Tarr

Σενάριο
László Krasznahorkai
Béla Tarr


Παραγωγή
József Marx

Μουσική
Mihály Vig

Φωτογραφία
Gábor Medvigy

Μοντάζ
Ágnes Hranitzky

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Gyula Pauer

Κοστούμια
Gyula Pauer

Βοηθός Σκηνοθέτη
János Hollós
Ágnes Hranitzky
József Mezö

Εταιρείες Παραγωγής
Hungarian Film Institute
Hungarian Television (co-production)
Mokép (co-production)

Διανομή
New Star
(Ελλάδα)
Pierre Grise Distribution
Artificial Eye

Χρονολογία παραγωγής
1988

Χώρα παραγωγής
Ουγγαρία

Γλώσσα
Ουγγρικά

Εικόνα
Ασπρόμαυρη 1.66 : 1

Είδος ταινίας
Δράμα, Αστυνομική, Αισθηματική

Διάρκεια
116'

Ήχος
Mono

Τοποθεσίες γυρισμάτων

AKA
Damnation

Καταλληλότητα
UK:15

Κόστος

Εισπράξεις


top of the page










 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 5
Αριθμός Ψήφων: 1


Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη


Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΑισθηματικήΑσπρόμαυρηΑστυνομικήΔραματική


Advertisement



top of the page


-- Sponsored Links --

Dailymotion Movies LTD aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr


Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails