Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Συνεντεύξεις Διαγωνισμοί Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 23/10/14 :.
. Ο Δικαστής
. Τα Χελωνονιντζάκια
. Η Λέσχη Της Κομψής Αλητείας
. Στα Καλά Καθούμενα
. Άπληστοι Γείτονες
. Το Μαγικό σπίτι
.: από 30/10/14 :.
. Σκουπίδια
. Τα Θαύματα
. Η Κακή Μέρα Από Το Πρωί Φαίνεται
. St. Vincent ο αγαπημένος μου Άγιος
. Ida
. God's Pocket
.: από 6/11/14 :.
. Interstellar
. Οι Υπερέξι
. Συγκάλυψη
. We Are the Best!
. Τα Ερείπια είναι Πάντα Θλιμμένα
.: από 13/11/14 :.
. Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί
. O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει
. Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
. Δυο Ανάσες
.: από 20/11/14 :.
. The Hunger Games: Η Επανάσταση - Μέρος 1
. Party Girl
. Η Άλλη Μποβαρί
. Fury

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: mecha123gr's Profile mecha123gr
Σήμερα: 1
Χθές: 1
Συνολικά: 9781

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 157
Μέλη: 0
Σύνολο: 157

Εγγραφή

-- Sponsored Links --
Dailymotion
Movies LTD
aggelospolidoros.blogspot.gr
AGATHI Art Gallery
cinefo.wordpress.comr


Cinema: 7 Ημέρες στην Αβάνα (7 dias en La Habana / 7 Days in Havana) των Λοράν Καντέτ, Μπενίτσιο Ντελ Τόρο, Χούλιο Μεντέμ, Γκασπάρ Νοέ, Ελία Σουλεϊμάν, Χουάν Κάρλος Τάμπιο, Πάμπλο Τραπέρο (2012)

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 15 Δεκ. 2011 @ 23:09:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Δραματική

7 Ημέρες στην Αβάνα
7 días en La Habana / 7 Days in Havana

των Λοράν Καντέτ, Μπενίτσιο Ντελ Τόρο, Χούλιο Μεντέμ, Γκασπάρ Νοέ, Ελία Σουλεϊμάν, Χουάν Κάρλος Τάμπιο, Πάμπλο Τραπέρο
με τους Τζος Χάτσερσον, Ντάνιελ Μπρουλ, Εμίρ Κουστουρίτσα, Εκλία Σουλεϊμάν

Υπόθεση:
Το εκτυφλωτικό φως και τα έντονα χρώματα, ο αυθόρμητος χορός και η πανταχού παρούσα μουσική, το μοιραίο πάθος και οι ισχυροί δεσμοί, η μαύρη μαγεία και το όραμα της Παρθένου Μαρίας, οι παράξενοι ντόπιοι και οι γοητευμένοι τουρίστες, οι λαϊκές γειτονιές και τα εμβληματικά αξιοθέατα συνυπάρχουν μοναδικά σε 7 κεφάλαια ή αλλιώς 7 διαδρομές με τον ίδιο προορισμό: τη σύγχρονη, εκλεκτική, ζωντανή Αβάνα. Σ’ αυτές τις «7 Ημέρες στην Αβάνα» μας συνοδεύουν ένας υπέρ του δέοντος ενθουσιώδης Αμερικανός τουρίστας, ο Emir Kusturica σε μια μονίμως μεθυσμένη εκδοχή του εαυτού του, μια ταλαντούχα Κουβανή τραγουδίστρια σε δίλλημα, ένας παράξενος Παλαιστίνιος δημοσιογράφος με πολύ χρόνο στη διάθεση του, μια νεαρή ομοφυλόφιλη κοπέλα που πρέπει να εξαγνιστεί, μια σκληρά εργαζόμενη γυναίκα στην πιο επεισοδιακή μέρα της ζωής της κι ένα απαιτητικό άγαλμα της Παρθένου Μαρίας. Ξεναγοί μας οι Benicio Del Toro (Πουέρτο Ρίκο), Pablo Trapero (Αργεντινή), Julio Medem (Ισπανία), Elia Suleiman (Ισραήλ), Gaspar Noé (Αργεντινή), Juan Carlos Tabío (Κούβα) και Laurent Cantet (Γαλλία).



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ένας Πορτορικανός, ένας Παλαιστίνιος, ένας Ισπανός, ένας Κουβανός, ένας Αργεντινός και δύο Γάλλοι, όλοι τους διεθνώς αναγνωρισμένοι σκηνοθέτες, ενώνουν τις δυνάμεις τους σε αυτή την ισπανόφωνη σπονδυλωτή ταινία, με σκοπό να αναδείξουν την αληθινή ψυχή της Κουβανικής πρωτεύουσας.

Πολύτιμος συνεργάτης τους ο διάσημος Κουβανός νοβελίστας και δημοσιογράφος, Λεονάρντο Παντούρα, ο οποίος εκτελεί χρέη συμβούλου και συνσεναριογράφου σε καθεμιά από τις επτά επί μέρους ιστορίες.

7 διαφορετικοί σκηνοθέτες, 7 διαφορετικές διαδρομές, ο ίδιος προορισμός

«7 Ημέρες στην Αβάνα» μπορεί να ακούγονται λίγες για μια από τις πιο γοητευτικές πόλεις του κόσμου. Όταν όμως 7 σκηνοθέτες από διαφορετικά σημεία του πλανήτη επιστρατεύονται από την πένα του πολυβραβευμένου Κουβανού συγγραφέα Leonardo Padura για να καταγράψει ο καθένας με το στιλ του μια μέρα της εβδομάδας στην Αβάνα, τότε ξέρουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερο κινηματογραφικό project που δικαίως φιλοδοξεί να συλλάβει την ατμόσφαιρα αυτής της μοναδικής πόλης. Η ταινία άλλωστε προέκυψε από την επιθυμία να εξερευνηθεί μια πόλη σε μια συγκεκριμένη στιγμή της ιστορίας της. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Αβάνα θα αλλάξει δραματικά τα επόμενα χρόνια. Αυτή τη στιγμή η πόλη είναι σε μεταβατικό στάδιο: τα όρια της αλλάζουν, η κουλτούρα της διψάει να συμπεριλάβει νέους τρόπους σκέψης, δημιουργίας και ζωής.

Έτσι προέκυψαν οι «7 Ημέρες στην Αβάνα» ως μια σπονδυλωτή ταινία, μοιρασμένη σε 7 κεφάλαια ή αλλιώς 7 διαδρομές με έναν προορισμό: τη σύγχρονη, εκλεκτική, ζωντανή Αβάνα. Ξεναγοί μας οι Benicio Del Toro (Πουέρτο Ρίκο), Pablo Trapero (Αργεντινή), Julio Medem (Ισπανία), Elia Suleiman (Ισραήλ), Gaspar Noé (Αργεντινή), Juan Carlos Tabío (Κούβα) και Laurent Cantet (Γαλλία).

Δείχνοντας έναν κόσμο χωρίς κλισέ, η ταινία με την καλειδοσκοπική της ματιά εκφράζει τη ψυχή αυτής της πόλης, τον πλούτο των συνοικιών της, την ατμόσφαιρα, τις γενιές και την κουλτούρα της. Οι κοινές τοποθεσίες της ταινίας εξυπηρετούν αυτό τον σκοπό: εμβληματικά σημεία της Αβάνας όπως το ξενοδοχείο Nacional ή η Μαλεκόν αποτελούν τη βάση για κάποια από αυτά τα κεφάλαια. Κάποιοι κεντρικοί ή δευτερεύοντες χαρακτήρες περιηγούνται από τη μια ταινία στην άλλη, συνδέοντας τις ιστορίες και δείχνοντας ότι στην Αβάνα όλα τα κοινωνικά στρώματα συνυπάρχουν, συγκρούονται και κάποιες φορές αλληλεπιδρούν.

EL YUMA (BENICIO DEL TORO)

O Teddy Atkins (Josh Hutcherson) είναι ένας νεαρός Αμερικανός τουρίστας που ταξιδεύει στην Αβάνα για πρώτη φορά. Ο οδηγός του, ένας Κουβανός ταξιτζής που τυγχάνει πτυχιούχος μηχανικός θα του προσφέρει μια περιήγηση στην πόλη που απέχει μακράν από την παραδοσιακή τουριστική ξενάγηση.

 

JAM SESSION (PABLO TRAPERO)

O Emir Kusturica υποδύεται μια εκδοχή του εαυτού του που ταξιδεύει στην Κούβα για να λάβει τιμητικό βραβείο για την καριέρα του. Τρέφοντας όμως μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη νυχτερινή ζωή απ’ ότι για τη δόξα, γίνεται φίλος με τον οδηγό του, ο οποίος αποδεικνύεται ένας εκπληκτικός τρομπετίστας.

 

CECILIA’S TEMPTATION (JULIO MEDEM)

Ο Leonardo (Daniel Brühl) θέλει να προσλάβει τη Cecilia ως τραγουδίστρια και της προτείνει να πάει στην Ισπανία μαζί του. Εκείνη ζει με τον φίλο της, έναν παίκτη του μπέιζμπολ με το όνομα Jose, ο οποίος περνάει μεγάλη κρίση στην επαγγελματική του ζωή. Η Cecilia πρέπει να πάρει μια κρίσιμη απόφαση: να ζήσει το πάθος και την αγάπη της για τον Leonardo ή να μείνει στην Αβάνα και να στηρίξει τον Jose.

 

DIARY OF A BEGINNER (ELIA SULEIMAN)

Ο Es (Elia Suleiman), ένας Παλαιστίνιος, φτάνει στην Αβάνα και περιπλανιέται στους δρόμους της πόλης περιμένοντας ένα ραντεβού με την Πρεσβεία της Παλαιστίνης

 

RITUAL (GASPAR NOÉ)

Όταν ανακαλύπτουν ότι η κόρη τους διατηρεί ομοφυλοφιλική σχέση, οι γονείς της αποφασίζουν να της κάνουν εξορκισμό.

 

DULCE AMARGO (JUAN CARLOS TABIO)

Η Μirta Gutierrez είναι ψυχολόγος. Ένα απόγευμα εμφανίζεται σε ένα τηλεοπτικό σόου όπου δίνει τις συμβουλές της σχετικά με την προσωπική εξέλιξη. Η Mirta αφιερώνει τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο της φτιάχνοντας γλυκά για να βγάζει χρήματα και να συντηρεί το σπίτι και την οικογένειά της. Εκείνη τη συγκεκριμένη μέρα, δέχεται μια μεγάλη παραγγελία από έναν ξεχωριστό πελάτη…

LA FUENTE (LAURENT CANTET)

Η Martha ζει σε ένα παλιό διαμέρισμα στον πρώτο όροφο ενός κτιρίου που καταρρέει. Στη μέση του σαλονιού της βρίσκεται ένα επιβλητικό και πολύχρωμο άγαλμα της Oshun, της Παρθένου Μαρίας. Πιστή στο όνειρό της όπου είδε την Oshun, η Martha αποφασίζει να οργανώσει μία τελετή προς τιμήν Της και ζητάει από τους ενοίκους του κτιρίου να τη βοηθήσουν να φτιάξει ένα σιντριβάνι όπως απαιτεί η χάρη Της.

 

Fun Trivia Facts


•          Εκτός από τη γενική αφίσα της ταινίας, διαφορετικοί Κουβανοί καλλιτέχνες σχεδίασαν αφίσες για την κάθε ιστορία. Τα επτά αυτά αριστουργήματα της γραφιστικής τέχνης  (άλλωστε η Κούβα έχει παράδοση στη γραφιστική) μπορείτε να τα απολαύσετε στο επίσημο site της ταινίας: www.7daysinhavana.com
•          Για το ρόλο του σκηνοθέτη ο γνωστός ηθοποιός Benicio Del Toro εξομολογείται: «Η ηθοποιία είναι σαν να τρέχεις κατοστάρι. Η σκηνοθεσία είναι μαραθώνιος».
•          Ο Ισραηλινός σκηνοθέτης Elia Suleiman σχολιάζει για την Κούβα: « Υπάρχει κάτι πολύ παλαιστινιακό στην Αβάνα, πιστέψτε με. Είναι οι άνθρωποι που είναι υπό ορισμένους περιορισμούς, βασικά. Το γεγονός ότι οι κάτοικοι καταφέρνουν να μετατρέψουν την απόγνωση τους σε εφευρέσεις καθώς επινοούν τα πάντα από το τίποτα. Αυτό είναι κάτι αξιοθαύμαστο».

  • Στο επεισόδιο Cecilia’s Temptation παρακολουθούμε τον Daniel Brühl να υποδύεται έναν Ισπανό ατζέντη. Ο Daniel Brühl είναι ο πρωταγωνιστής του Good Bye Lenin, όπου όπως θυμόμαστε όλοι  υποδυόταν έναν αξιαγάπητο Γερμανό νεαρό. Τα γερμανικά και τα ισπανικά του Daniel Brühl είναι άπταιστα, καθώς γεννήθηκε στην Βαρκελώνη από Ισπανίδα μητέρα και Γερμανό πατέρα και είναι δίγλωσσος.

 

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ BENICIO DEL TORO ΓΙΑ ΤΟ YUMA

Η ταινία θα παρουσιάσει μια εικόνα από τη νυχτερινή ζωή της Αβάνας και τις ιδιοσυγκρασίες της. Μια νύχτα στην οποία ο Teddy ανακαλύπτει ότι η γοητεία της Αβάνας έχει ρεαλιστική, αλλά και εξωπραγματική διάσταση, αρκεί ο ίδιος να ξεπεράσει το αισθητικό σοκ των ρημαγμένων σπιτιών και τους αργούς ρυθμούς της. Είναι μία νύχτα στην οποία ένας τουρίστας ανακαλύπτει αυτό στο οποίο κατέληξε ο Graham Greene όταν δήλωνε ότι η Αβάνα ήταν μία πόλη όπου «όλα είναι πιθανά».

Η ταινία θα τονίσει το πόσο δύσκολο είναι να περιγραφεί η πραγματική ουσία της Αβάνας, σε συνδυασμό με τις χιουμοριστικές στιγμές που προκαλούν οι «αδυναμίες» της πόλης. Θα γίνουμε μάρτυρες της μεταμόρφωσης του Tedy, από την πρώτη κιόλας στιγμή που ο ίδιος ενοχλείται με την αδυναμία του νησιού να συμμεριστεί την αγάπη του για το μεθυστικό πνεύμα της Κούβας.

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ PABLO TRAPERO ΓΙΑ ΤΟ JAM SESSION

Η Αβάνα είναι μια μυθική πόλη που αγγίζει μια συγκεκριμένη χορδή στις καρδιές των Λατινοαμερικάνων σκηνοθετών, και κατά συνέπεια και τη δική μου. Η πρώτη μου επαφή με αυτή την πόλη ήταν το 1999 όταν ήρθα να παρουσιάσω την ταινία μου MUNDO GRUA στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Αβάνας. Έκτοτε έρχομαι συχνά.

Το JAM SESSION είναι κατά κάποιο τρόπο μια παραβολή γύρω από τη δόξα. Όταν ο Εμίρ Κουστουρίτσα φτάνει στην Αβάνα, σε έναν τόπο που δεν αγγίζει ο χρόνος, ξυπνάει μέσα του κάτι. Ανακαλύπτει, για πρώτη φορά μετά από καιρό, ένα μέρος όπου το φαίνεσθαι δεν είναι το παν. Μέσω της απλής επαφής του με τον γύρω κόσμο, μεταμορφώνεται κατά τη διάρκεια της ταινίας και γίνεται ξανά ο εαυτός του. Καταφέρνει να ελευθερωθεί από τη δημόσια εικόνα που έχει κυριεύσει την ύπαρξή του και έχει αλλοιώσει τη συμπεριφορά του.

Αυτή η αλλαγή οφείλεται βασικά στον οδηγό, έναν άνθρωπο σκληρό όσον αφορά τα συναισθήματά του. Εμείς βλέπουμε τη δημιουργία μιας υπέροχης φιλίας, φυσιολογικής μα και αταίριαστης ταυτόχρονα, που θα επιτρέψει σε έναν «χαμένο» άνθρωπο να βρει τον εαυτό του. Η παραβολή κορυφώνεται στο τέλος όταν το βραβείο που παίρνει ο σκηνοθέτης νωρίτερα στην ταινία, ένα εξωτερικό σύμβολο σεβασμού και καταξίωσης, καταλήγει σε ένα πλαστικό φορτηγό που ανήκει στην κόρη του οδηγού.

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ JULIO MEDEM ΓΙΑ ΤΟ CECILIA’S TEMPATION

Η ταινία περιλαμβάνει τρεις χαρακτήρες: τη Cecilia, τον Jose και τον Leonardo και είναι εμπνευσμένη από το βιβλίο του 19ου αιώνα “Cecilia Valdes”, που εκπροσωπεί την κουλτούρα της Κούβας. Αυτοί οι 3 χαρακτήρες βρίσκονται μπλεγμένοι σε ένα ερωτικό τρίγωνο που δεν υποκινείται μόνο από το συναίσθημα της αγάπης, αλλά και από τις επαγγελματικές φιλοδοξίες. Η Cecilia είναι μια ταλαντούχα τραγουδίστρια, ο Leonardo ένας Ισπανός επιχειρηματίας και ο Jose ένας νεαρός αθλητής και σύντροφος της Cecilia.

Κάποια από τα συστατικά, ιδίως η δραματική ένταση, υπήρχαν ήδη στο βιβλίο. Το σκηνικό όμως έχει εκσυγχρονιστεί τελείως και είναι απόλυτα επίκαιρο όπως και η δομή της ιστορίας. Ήθελα να διηγηθώ την ιστορία τους ξεκινώντας από την κορύφωση της σχέσης και ύστερα.

Όταν ξεκινάει η ταινία, η Cecilia είναι σε σημείο καμπής μιας και βρίσκεται αντιμέτωπη με μία σημαντική απόφαση – ίσως τη σημαντικότερη της ζωής της – και αδυνατεί να δεχτεί το άγχος που τη συνοδεύει.

Αυτό το ερωτικό τρίγωνο αποτελεί μια ιδιαίτερη μεταφορά, στην οποία ο Jose εκπροσωπεί την Κούβα, τη χώρα της. Αν η Cecilia μείνει μαζί του θα δείξει πίστη και δε θα προδώσει την πατρίδα και τον λαό της. Ο Leonardo από την άλλη είναι μια ευκαιρία για επαγγελματική σταδιοδρομία στο εξωτερικό, στην Ισπανία. Εκπροσωπεί μια ευκαιρία για νέα ζωή.

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ELIA SULEIMAN  ΓΙΑ ΤΟ DIARY OF A BEGINNER

Όταν με πλησίασαν οι παραγωγοί για να σκηνοθετήσω μία από τις ιστορίες του 7 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΒΑΝΑ μουρμούρισα κάτι που μόνο απάντηση δεν ήταν. Δε μιλάω Ισπανικά, τους είπα, δεν έχω πάει ποτέ στην Αβάνα και δε γνωρίζω τίποτα για την Κούβα. «Θα έχει ενδιαφέρον», μου απάντησαν. Με κάλεσαν να πάω στην Αβάνα για μερικές μέρες προτού το αποφασίσω. Πήγα στην Αβάνα και έμεινα τέσσερις μέρες. Φεύγοντας από την Κούβα συνειδητοποίησα ότι είχα αρχίσει να καταλήγω από την πρώτη μέρα. Προετοίμαζα την απάντησή μου επιστρέφοντας με το αεροπλάνο και δοκίμαζα διάφορους τόνους της φωνής μου προκειμένου να ακουστεί καλά το οριστικό μου «όχι». Τη στιγμή που η «Αραβική Άνοιξη» φτάνει στο απόγειό της, για ποιο λόγο να στραφώ εγώ στην αντίθετη κατεύθυνση και να ασχοληθώ με μία τελειωμένη και κομφορμαρισμένη επανάσταση, αναρωτήθηκα. Αν αυτό που μας απασχολεί είναι το δράμα του πολέμου τότε έχουμε και τη Γάζα λίγο πιο κάτω. Εξάλλου, δεν θεωρούσα εξωτική την Αβάνα.  Αντιθέτως, ένιωθα αποξενωμένος. Συνάντησα τους παραγωγούς για να τους δώσω την απάντησή μου. Μπερδεύοντας τη γλώσσα μου, με έναν αξιοθαύμαστο και μεταφυσικό τρόπο, και με απόλυτη αποφασιστικότητα, τους είπα «ναι». Τα υπόλοιπα είναι παρελθόν. Ένα σύντομο, αλλά τρυφερό παρελθόν, η ανάμνηση του οποίου «ζει» μέσα σε μια, μικρού μήκους, ταινία.

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ GASPAR NOÉ ΓΙΑ ΤΟ RITUAL

Ο Τσε, ο σπουδαιότερος συμπατριώτης μου. Ο Φιντέλ, ο μόνος άνθρωπος που ανέτρεπε τα σχέδια της CIA για 50 χρόνια. Το SOY CUBA, η ταινία που με ενέπνευσε πιο πολύ απ’ όλες με τη φωτογραφία της.
Πάντως για να είμαι ειλικρινής, ο λόγος που έκανα αυτή την ταινία είναι επειδή ένας φίλος που πέρασε αρκετό καιρό στην Κούβα μού είπε ότι εκεί υπάρχουν τα ωραιότερα κορίτσια και οι καλύτερες χορεύτριες του κόσμου. Μισώ τον τουρισμό. Περίμενα χρόνια μέχρι να βρω μια καλή δικαιολογία για να ταξιδέψω στο μυθικό νησί. Έχοντας χάσει την προβολή του ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΟΣ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αβάνας το 2002, περίμενα μέχρι το τέλος του 2009 και την επιλογή του ENTER THE VOID για να πάω. Εκείνη την εποχή, με είχαν πλησιάσει ήδη κάποιοι από τους παραγωγούς με το 7 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΒΑΝΑ κατά νου. Και γι’ αυτό, αφού το «κάψαμε» για 3 μέρες, δέχτηκα να το κάνω. Συνειδητοποίησα όμως ήταν ότι η κοινωνική πραγματικότητα σήμερα ήταν πιο σύνθετη από την ουτοπία του Κάστρο, τις αρετές της οποίας ο πατέρας μου επαινούσε τόσο, και η φαντασία της Κούβας ήταν συνδεδεμένη με την αφρικανική μαγεία περισσότερο απ’ ό,τι περίμενα. Ενάμιση χρόνο μετά, επέστρεψα στην Κούβα για να γυρίσω, με αρκετό αυτοσχεδιασμό και περιορισμένο συνεργείο, μία ταινία μικρού μήκους με μία σκηνή χορού και ένα τελετουργικό «κάθαρσης».

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ JUAN CARLOS TABIO ΓΙΑ ΤΟ DULCE AMARGO

To DULCE AMARGO (ΓΛΥΚΟΞΙΝΟ) είναι κάτι οξύμωρο. Γιατί τα πράγματα είναι όπως φαίνονται, αλλά είναι και το αντίθετο. Δε γίνονται πάντα αυτά που λέγονται. Τίποτα δεν είναι οδυνηρότερο από τη δημιουργία της δικής μας ευτυχίας. Η ταινία μιλάει για μία ημέρα από τη ζωή της Mirta και του Daniel. Η Mirta είναι μια ψυχολόγος που καταλήγει να φτιάχνει πίτες για να τις πουλάει (σαν βασικό εισόδημα , όχι συμπλήρωμα). Ο Daniel είναι ένας απόστρατος αντισυνταγματάρχης (δεν ξέρω αν είναι απόστρατος επειδή είναι αλκοολικός ή αν έγινε αλκοολικός μετά την αποστράτευσή του). Το DULCE AMARGO είναι μία από τις επτά πιθανές ιστορίες που διαδραματίζονται στην πραγματικότητα της σύγχρονης Αβάνας. Και ο ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι μία άλλη μορφή φαντασίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ LAURENT CANTET ΓΙΑ ΤΟ LA FUENTE

Σε ένα παλιότερο ταξίδι στην Αβάνα όπου αναζητούσαμε τοποθεσίες για μια άλλη ταινία, ανοίξαμε την πόρτα ενός κτιρίου στη Μαλεκόν και συναντήσαμε τη Νατάλια, μία πολύ ευχάριστη και ζωντανή γυναίκα στα 60 της, ντυμένη με στολή εργάτη, η οποία μας κάλεσε να επισκεφτούμε το διαμέρισμά της. Μέσα, το κεντρικό δωμάτιο ήταν γεμάτο ζωή. Πέντε έξι άνθρωποι έχτιζαν μία περίεργη λίμνη που έπρεπε να ολοκληρωθεί μέσα σε λίγες μέρες. Το άγαλμα της Παρθένου βασίλεψε για λίγο σε μία κρεβατοκάμαρα, αλλά σύντομα θα έμπαινε σε ένα βάθρο, στη μέση της μικρής πισίνας που σχημάτιζαν με τα τούβλα.
Η Νατάλια, μια ιέρεια της Σαντερία, ετοίμαζε μια τελετή για να γιορτάσει την 15η επέτειο από τη μύησή της. Οι γείτονες ήταν λες και είχαν μαζευτεί για τον σκοπό αυτό  και δούλευαν όλοι μαζί με μία χαρά που με ψυχαγωγούσε και με έκανε να θέλω να καταγράψω όλα όσα συνέβαιναν. Σύντομα συνειδητοποίησα ότι αυτό που έβλεπα ήταν μια άρτια αλληγορία της κουβανέζικης κοινωνίας, όπου τίποτα δεν είναι δυνατό, αλλά όλα έχουν αίσιο τέλος χάρη στη φαντασία, τον ενθουσιασμό και τα τερτίπια της τύχης. Ας μην ξεχνάμε την αλληλεγγύη και τη συμπαράσταση.
«Έκλεισα» γρήγορα το σενάριο, και ο περιορισμένος χρόνος (μία ημέρα, για την ακρίβεια) ενίσχυσε την κατάσταση, δημιουργώντας μία αίσθηση βιασύνης που θα άρμοζε και στην πιο ακραία κωμικότητα. Είναι η πρώτη φορά που καταπιάνομαι με ένα είδος που δε γνωρίζω: την κωμωδία. Και ήταν μεγάλη χαρά, να ωθώ τις καταστάσεις στο χείλος της φάρσας. Ήθελα να δώσω στη Νατάλια πρωταγωνιστικό ρόλο. Την είχα δει για πολύ λίγο, αλλά ήταν αρκετό για να μαγευτώ από τη ζωντάνια και το χάρισμά της. Όταν συναντηθήκαμε τη δεύτερη φορά, δίστασε για 30 δεύτερα περίπου προτού δεχτεί και μετά, με τη δυνατή φωνή της, όπως στην πρώτη σκηνή της ταινίας, φώναξε τους γείτονές της στην αυλή. Μέσα σε λίγα λεπτά είχε μαζέψει αυτούς που ήταν παρόντες στην κατασκευή του σιντριβανιού: τους χτίστες, τις γυναίκες, τα παιδιά. Το ιδανικό καστ, με άλλα λόγια. Και με τη γενικότερα καλή διάθεση που είχα, κάναμε μερικά δοκιμαστικά όπου όλοι έπαιζαν τον ρόλο τους ακολουθώντας τις δικές μου οδηγίες, χωρίς καθόλου ντροπή μπροστά στην κάμερα, με αρκετή άνεση και άφθονο ενθουσιασμό. Εγώ θα έκανα το γύρισμα που ήθελα, χωρίς επαγγελματίες ηθοποιούς και με αρκετό χώρο για αυτοσχεδιασμό. Μία ταινία που συνδυάζει το ντοκιμαντέρ και την ταινία (στην προκειμένη, την κωμωδία). Μία ταινία που σου επιτρέπει να δεις πρόσωπα που δε βλέπεις ποτέ στον κινηματογράφο, να ακούσεις καινούργιες φωνές. Μία ταινία που πάνω απ’ όλα θα δώσει φωνή σε αυτούς που τόσο σπάνια παίρνουν τον λόγο.

 

LEONARDO PADURA
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

Γεννημένος το 1955, ο Λεονάρντο Παντούρα Φουέντες είναι δημοσιογράφος, σεναριογράφος και συγγραφέας από τη γενιά που μεγάλωσε κατά τη διάρκεια της επανάστασης. Μέσα από τα βιβλία του περιγράφει τη σύγχρονη κοινωνία της Κούβας και την καθημερινότητα των κατοίκων της Αβάνας. Τα βιβλία που έχτισαν τη φήμη του είναι τα: “Havana Gold”, “Adios Hemingway”, “Havana Red” και “Cuatros Estaciones”. Έχει πλάσει, ανάμεσα σε άλλους, και τον χαρακτήρα του Μάριο Κόντε. Όντας ένας από τους γνωστότερους συγγραφείς της Κούβας παγκοσμίως, τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Πορτογαλικά και τα Γερμανικά.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Με ποιον συνεργαστήκατε για τα σενάρια του 7 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΒΑΝΑ; Πώς επιλέξατε τους συνεργάτες σας και γιατί;

Αρχικά, συνεργάστηκα με τη γυναίκα μου, την Λουτσία Λόπεζ Κολ. Γράψαμε 11 προτάσεις και άλλοι 2 Κουβανοί συγγραφείς ετοίμασαν άλλες 10. Επέλεξα τη Λουτσία επειδή ξέρει από σινεμά (έχει δουλέψει ως βοηθός και σκηνοθετεί τις δικές της μικρού μήκους ταινίες τα τελευταία 10 χρόνια). Επίσης, όσον αφορά τον κινηματογράφο, δε μ’ αρέσει να δουλεύω μόνος. Για τα βιβλία μου δεν μπορώ να φανταστώ να συνεργάζομαι με κάποιον άλλον. Για τις ταινίες όμως δεν μπορώ να διανοηθώ ότι θα γράφω μόνος. Από τις 11 προτάσεις που υποβάλαμε στους παραγωγούς οι 4 έγιναν δεκτές για την ταινία. Πέρα από αυτό έπρεπε να «δέσω» τις επτά ιστορίες με μία κοινή πλοκή όπου οι χαρακτήρες θα εξελίσσονταν από τη μία μέρα στην άλλη.

Πιστεύουμε ότι οι ιστορίες της ταινίας γράφτηκαν για να κινηματογραφηθούν. Κατά τη γνώμη σας, τι χρειάζεται για να γράψει κανείς για τον κινηματογράφο;

Αληθεύει, αυτές οι ιστορίες γράφτηκαν για τον κινηματογράφο. Σε αυτή την περίπτωση ήταν ακόμη πιο δύσκολο γιατί έπρεπε να τις περιορίσουμε σε 12-14 σελίδες προκειμένου να βγάλουμε 15 λεπτά ταινίας, και η σύνθεση των καταστάσεων ήταν ακόμη πιο σημαντική. Επομένως το σενάριο έπρεπε να γίνει βάσει του χρόνου και των λοιπών απαιτήσεων του κινηματογράφου: τις επιθυμίες των παραγωγών, των σκηνοθετών και τις δυνατότητες των γυρισμάτων. Αυτές οι σταθερές είναι ανύπαρκτες στη λογοτεχνία. Όταν γράφει για τον κινηματογράφο ο συγγραφέας εμφανίζεται μόνο σε διαλόγους που μπορούν να περάσουν από το χαρτί στη μεγάλη οθόνη. Από στιλιστικής απόψεως, τα υπόλοιπα δεν παρουσιάζουν κάποιο ενδιαφέρον. Σημασία έχει το θέμα και όχι η ομορφιά της γλώσσας. 

Μπορείτε να μας πείτε με λίγα λόγια το θέμα του 7 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΒΑΝΑ;

Δείχνει διάφορους τρόπους για να δει κανείς την Αβάνα. Από μέσα, από έξω, από κοντά ή μέσα από τη ματιά εκείνων που την ανακαλύπτουν για πρώτη φορά. Η ταινία παρουσιάζει μία πολυπρόσωπη και συνάμα μοναχική Αβάνα, όπου πολλές ζωές συνυπάρχουν και σχετίζονται με διάφορους τρόπους. Μιλάει για μία πόλη που πεθαίνει και γεννιέται ξανά. Μιλάει για τη δική μου πόλη.

Πώς καταφέρατε να αποφύγετε τα στερεότυπα της Αβάνας: τα αυτοκίνητα, τη μουσική, τα πούρα, τον Τσε, τα κορίτσια...

Έκανα ό,τι μπορούσα. Γι’ αυτό και δε βλέπετε τίποτα από αυτά στις ταινίες των Τάμπιο και Τραπέρο. Μπορεί να υπάρχουν στις άλλες ταινίες μιας και αποτελούν μέρος της καθημερινότητας και είναι βαθιά ριζωμένα στο μυαλό των σκηνοθετών και των άλλων ανθρώπων όταν σκέφτονται την Κούβα.

Ένα άλλο στερεότυπο που συναντάμε συχνά στις ταινίες είναι η παρουσίαση της πόλης με τη μορφή χαρακτήρα…

Σε αυτή την περίπτωση, δε μιλάμε για έναν χαρακτήρα, αλλά για ένα σενάριο που επαναλαμβάνεται. Και μιας και η Αβάνα είναι μια ξεχωριστή πόλη, η σκοπιά της είναι απαραίτητη για την εξέλιξη των διαφορετικών ιστοριών.


A young American boy is trying to break into the acting business, and goes to Cuba during a film festival.

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:

IMDb Facebook Twitter Official site



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Η υποδειγματική ταινία τουριστικής προώθησης!

Η ταινία καταφέρνει και σχεδόν ξεπερνά το εγγενές πρόβλημα των σπονδυλωτών δημιουργιών, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει αρκετά παρόμοια  υψηλού επιπέδου κινηματογραφικό αποτέλεσμα κατά την παρακολούθηση όλης της διάρκειάς της.

Μια αμυδρή ποιοτική πτώση μπορεί να παρακολουθήσει ίσως ο θεατής  γραμμικά  με την εξέλιξη της ταινίας, όπου με την συνδρομή και της μεγάλης διάρκειας της παραγωγής και της σχετικής κόπωσης που δημιουργείται, εμφανίζονται και δυο λίγο πιο αδιάφορα θέματα που σχετίζονται με τον μυστικισμό και την προκατάληψη (όπως αυτές παρουσιάζονται σε δύο εκφάνσεις τους το βουντού και τον καθολικισμό).

Σε κάθε περίπτωση η ταινία διατρέχεται από μια νοσταλγική μάτια πάνω σε μια πανέμορφη κοινωνία που διαλύεται όπως η χώρα παρακμάζει καθώς  αποσυντίθεται οικονομικά κατά την διάρκεια των τελευταίων χρόνων.

Μια χώρα που έχει καταντήσει το φάντασμα της επαναστατικής και μετέπειτα σοσιαλιστικής Κούβας

Ο ερωτισμός είναι διάχυτος σε όλη την διάρκεια της ταινίας.

Όπως επίσης και η κοινωνική αποδοχή της παρακμής  και αποσύνθεσης της κάθε οργανωτικής  δομής, με μια αξιοσημείωτη όμως κοινωνική αλληλεγγύη.

Παρ όλο που εμφανίζονται χωρίς ωραιοποιήσεις οι  κοινωνικές παθογένειες   όπως η πορνεία , η λαθρομετανάστευση προς τον παράδεισο των Ηνωμένων Πολιτειών  και ο εισαγόμενος σεξουαλικός τουρισμός, η ταινία δημιουργεί έντονη διάθεση  στον θεατή να γνωρίσει  την καταπληκτική αυτή χώρα.

Και  ίσως πραγματικά να αποτελεί ένα δοκίμιο κινηματογραφικής παραγωγής για την τουριστική προώθηση της μιας χώρας.

Τέλος αξίζει πάρα την υψηλή στάθμη όλων των επιμέρους δημιουργιών που παρατίθενται, με την λογική ημερολογίου με τις επτά μέρες μιας εβδομάδας παραμονής στην Αβάνα να μνημονευθούν ως κορυφαίες οι δυο πρώτες ιστορίες με τις υπόγραφες των Benicio Del Toro και Pablo Trapero.

Konstantinos Kommatas
του Κωνσταντίνου Κομματά Facebook


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW


top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
23/5/2012 (Γαλλία, Φεστιβάλ Καννών)
30/5/2012 (Γαλλία)
8/6/2012 (Ιταλία)
6/7/2012 (Μεγ. Βρεττανία)
4/8/2012 (Ιαπωνία)
9/8/2012 (Ρωσία)
16/8/2012 (Ελλάδα)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

7 dias en La Habana - 0038.jpg 7 dias en La Habana - 0037.jpg 7 dias en La Habana - 0036.jpg 7 dias en La Habana - 0035.jpg 7 dias en La Habana - 0034.jpg 7 dias en La Habana - 0032.jpg 7 dias en La Habana - 0033.jpg 7 dias en La Habana - 0031.jpg 7 dias en La Habana - 0030.jpg 7 dias en La Habana - 0029.jpg 7 dias en La Habana - 0028.jpg 7 dias en La Habana - 0027.jpg 7 dias en La Habana - 0025.jpg 7 dias en La Habana - 0026.jpg 7 dias en La Habana - 0024.jpg 7 dias en La Habana - 0023.jpg 7 dias en La Habana - 0022.jpg 7 dias en La Habana - 0021.jpg 7 dias en La Habana - 0020.jpg 7 dias en La Habana - 0019.jpg 7 dias en La Habana - 0018.jpg 7 dias en La Habana - 0016.jpg 7 dias en La Habana - 0017.jpg 7 dias en La Habana - 0015.jpg 7 dias en La Habana - 0014.jpg 7 dias en La Habana - 0013.jpg 7 dias en La Habana - 0012.jpg 7 dias en La Habana - 0010.jpg 7 dias en La Habana - 0011.jpg 7 dias en La Habana - 0009.jpg 7 dias en La Habana - 0007.jpg 7 dias en La Habana - 0008.jpg 7 dias en La Habana - 0003.jpg 7 dias en La Habana - 0002.jpg 7 dias en La Habana - 0006.jpg 7 dias en La Habana - 0005.jpg 7 dias en La Habana - 0004.jpg 7 dias en La Habana - 0001.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:

    Josh Hutcherson ... Teddy Atkins
    Daniel Brühl
    Emir Kusturica
    Melissa Rivera ... Linda
    Elia Suleiman
    Jorge Perugorría
    Mirta Ibarra
    Vladimir Cruz
    Daisy Granados
    Luis Alberto García
    Melvis Santa Estevez
    Othello Rensoli ... Remigio
    Leonardo Benítez

>>CREDITS<<

Είδος ταινίας
Δράμα

Σκηνοθεσία
Laurent Cantet
Benicio Del Toro
Julio Medem
Gaspar Noé
Elia Suleiman
Juan Carlos Tabío
Pablo Trapero

Σενάριο
Leonardo Padura
Lucía López Coll

Παραγωγή
Laurent Baudens
Didar Domehri
Álvaro Longoria
Gaël Nouaille
Fabien Pisani


Φωτογραφία
Daniel Aranyó

Μοντάζ
Thomas Fernandez
Rich Fox
Véronique Lange
Alex Rodríguez
Zack Stoff

Βοηθός Σκηνοθέτη
Manuel Calvo
F. Javier Soto

Εταιρείες Παραγωγής
Full House
Morena Films

Διανομή
Feelgood (Ελλάδα)
A-Film Distribution
Alcine Terran
Rézo Films

Χρονολογία παραγωγής
2012

Χώρα παραγωγής
Γαλλία, Ισπανία

Γλώσσα
Ισπανικά

Εικόνα
Έγχρωμη 1.85 : 1

Διάρκεια
129'

Ήχος

Τοποθεσίες γυρισμάτων

AKA
7 días en La Habana
7 Days in Havana

Καταλληλότητα
Netherlands:12 | Switzerland:12 (canton of Vaud) | Switzerland:12 (canton of Geneva) | Ireland:15A | UK:15

Κόστος
€3 εκατομμύρια

Εισπράξεις


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 3.5
Αριθμός Ψήφων: 2


Αξιολόγηση :

Εξαιρετικό
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Δραματική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· ΘΕΜΑΤΑ
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· ΑΙΘΟΥΣΕΣ
· BOX OFFICE USA
· BOX OFFICE Ελληνικό
· Internet Movie Database
· Rotten Tomatoes

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη

Συνδεδεμένα Θέματα

Δραματική


Advertisement


top of the page


         
. Θέματα . ΔΩΡΕΑΝ Toolbar . Ο Λογαριασμός μου . Ανέκδοτα και Αστεία . Άλλο Περιεχόμενο
. BOX OFFICE Ελληνικό   . Blogs . Ποίηση . Ενότητες
. BOX OFFICE USA . ανά εβδομάδα . Λήψεις . Παιχνίδια Flash . Casting
. Δημοφιλή / Top50 . με μια ματιά . Φωτογραφίες   . Φεστιβάλ / Διανομή
. Cine CULT . Αίθουσες . Φόρουμ   . Δελτίο καιρού
. TV . Αναζήτηση . Ημερολόγιο   . Ξενοδοχεία
. CD . Αρχείο . Σύνδεσμοι   . Χρήσιμα
. Θέατρο   . Επικοινωνία    
. Βιβλίο        
         

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr | xms24.com

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr

Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails